Akpom levert dilemma op: 'Je hebt transferinkomsten nodig'

door Jesse ter Haar 120

Bron Pak Schaal Podcast

Akpom levert dilemma op: 'Je hebt transferinkomsten nodig'

door Jesse ter Haar 120

Bron Pak Schaal Podcast

Freek Jansen ziet in Chuba Akpom ook voor komend seizoen een ideale pinchhitter voor Ajax, zo laat hij blijken in de Pak Schaal Podcast. De vraag is tegelijkertijd of de Amsterdammers de aanvaller moeten verkopen om aan transferinkomsten te komen en dat levert een dilemma op.

'Akpom is de beste pinchhitter die je als Ajax kunt hebben', steekt de verslaggever van wal in de podcast. 'Er gebeurt altijd iets als hij in het veld komt. Alleen hij is geen verfijnde spits die je als vaste nummer negen moet hebben. Dat is volgens mij ook niet hetgeen waar je naar op zoek moet.'

'Van de twaalf aankopen die er zijn gedaan, zijn er een paar die je volgend seizoen echt nog wel kunt gebruiken. Dat heb ik bij Akpom ook als hij invalt', gaat Jansen zijn verhaal verder. 'Eerste spits van Ajax zie ik niet gebeuren, maar als Brobbey blijft, is dat ook helemaal niet im Frage. Ik ben echt wel positief over Akpom, want hij levert wel wat hij moet leveren.'

Toch moet Ajax volgens de journalist ook zijn ogen niet sluiten voor de miljoenen die Akpom eventueel zou kunnen opleveren. 'Je hebt transferinkomsten nodig – en veel ook komende zomer. Dan is Akpom wel een interessante speler. Je hoopt dat je voor die andere zeven, acht – waarbij je al het gevoel hebt dat het bij Ajax nooit iets gaat worden – veel krijgt.'

Potter of Farioli?

Waar er dus spelers verkocht moeten worden, moet er door Ajax juist een trainer worden aangetrokken. Graham Potter en Francesco Farioli zijn de namen die vallen en tussen hen zit, met name op het gebied van leeftijd, een groot verschil. 'Het is zo’n puinhoop bij Ajax. Is nu het moment om Farioli daar, zonder enige kennis van omgeving, de Eredivisie en het Nederlandse voetbal, neer te zetten? Ik ben voor de meest veilige optie. Tegelijkertijd zijn er nu vier trainers in twee jaar geweest die het ook niet voor elkaar hebben gekregen. Wat is nu dan zekerheid?'

Hoewel het seizoen voor Ajax bijna voorbij is, is er nog alles om voor te spelen. Er zijn voor wat betreft het halen van Europees voetbal immers nog meerdere scenario's voor volgend seizoen. Jansen vertrouwt erop dat de clubleiding met alle mogelijkheden rekening houdt. 'Een club met beleid zorgt ervoor dat het een twee- of driesporenbeleid heeft. Ze houden ongetwijfeld rekening met de scenario’s Europa League, Conference League en geen Europees voetbal. Het heeft veel invloed op de keuzes die je maakt', weet hij.

Ajax Showtime stelt community-regels op: bekijk het hier!

Lees meer over:
Plaats reactie

Jutter1 +4316

Is toch een nietszeggend figuur deze Jansen die met hele simpele aannames komt die iedereen wel kan bedenken! Terug naar de basis dus deze voormalige volger van De Graafschap , een club waar onzin vaak voor zoete koek wordt aangenomen, simpelweg omdat vrijwel geen enkele ziel daarin geinteresseerd is!

14-05-2024 00:59

PetrusKeizer +10739

wie gaat volgend seizoen de goals maken? Bergwijn die kennelijk ook in de verkoop gaat...

13-05-2024 18:01

PetrusKeizer +10739

"hij levert wat hij moet leveren", ook weer zo'n gevalletje modieus taalgebruik. Men praat elkaar maar hersenloos na.

13-05-2024 18:00

AjaxHoorn +32989

Akpom kan toch gewoon niet goed genoeg voetballen? Waarom wil je die in hemelsnaam behouden. Je gaat toch geen pinchhitter van 20 miljoen houden gezien de huidige staat van de selectie.

12-05-2024 21:55

Babangida83 +23955

Ik begrijp niet zo goed waarom we eerst moeten verkopen. Dat bedrag krijg je zelden direct gestort en we hebben de afgelopen 10 jaar altijd een plus op de transferbalans gehad.

Sportief heb je hem nodig en zal hij juist geld voor je genereren. (Dat je direct krijgt.) Als pinchitter heeft hij enorme impact gehad op de resultaten. Hij heeft een goede leeftijd die we juist nodig hebben.

Qua salarishuishouding zou ik juist wat cvm's eerst wegdoen. Dat levert ook een directe besparing op van salaris.

11-05-2024 22:03

AJAXLOVE +195

tja bij 30M zou ik wel doen ja
MAAR met enkel brobbs/BLESSUREGEVOELIGGGGGGGGG
en jongetje/jonkie rijkhoff als 2 spits is erg risico !!!!

dus meteen spits bij halen bij verkoop akpom

11-05-2024 19:02

AlexIbarra +19317

-Mikau gaat waarschijnlijk naar Metz.
-Rijkhoff zie ik nu nog voornamelijk aan de kant gesmeten worden door grote verdedigers als hij ff in mag vallen.
-Brobbey kan een (zeker nu) niet te weigeren bedrag opleveren. Als hij blijft, zit je toch weer met blessuregevoeligheid.

Dus nu knopen doorhakken over Akpom lijkt me onzin. Doet het naar vermogen maar ook niet meer dan dat. Dus bij een mooi bod uit de PL mag hij van mij weg maar het lijkt me niet nodig nu al te besluiten om hem zelfs met evt. verlies te laten gaan.
Eerst ff kijken wie er verder vertrekken en wat je eventueel nog kunt halen.

11-05-2024 09:53

Jarikoning +7336

Brobbey mist genoeg wedstrijden en dan heb je deae spits die nog minder is danKramer.
Verkopen en een betere spits halen. Die gewoon met Brobbey kan concurreren

10-05-2024 20:10

Ewald +6734

Verkopen en slim inkopen. Leuke speler maar gewoon vervangbaar toch

10-05-2024 10:20

Mitchjo +6222

Ja exact. Daarnaast is hij geen basisspeler. Gewoon cashen dus. Ik zie het zo: Brobbey eerste spits en daarachter Rijkhoff en een ervaren spits van +30.

10-05-2024 15:33

023Haarlem +3304

Zowel Mikautadze als Akpom houden.

Mikautadze als een soort Saurez of Ziyech gebruiken.
Een vrije rol.
Bij Metz speelt Mikautadze echt heel goed

10-05-2024 09:32

Ajax23071973 +540

Heb je hem gezien tegen Hercules?? Die heeft helemaal geen zin om voor Ajax te spelen..

10-05-2024 14:17

afc020 +512

Hij heeft nauwelijks de kans gekregen om hem goed te beoordelen

10-05-2024 19:48

Hersenspinsel +8277

Zowel Mikautadze als Akpom minstens 20 miljoen maar nog liever 30 miljoen voor vragen.
En 1 van de 2, liefst Akpom, houden.
We hebben nu Rijkhoff als 3e spits.

10-05-2024 07:12

gaalmeister +952

Miko vaste prijs 10 aan Metz helaas. Jongen is totaal onderschat. Metz kan er een klappertje op gaan maken.

10-05-2024 07:41

Hersenspinsel +8277

Mogen ze hem gelijk door verkopen?
Dan hebben ze bij Ajax echt geslapen.

10-05-2024 09:03

DeWijsneus +25794

Het wordt steeds minder lol

10-05-2024 11:58

Mitchjo +6222

Atletico schijnt al interesse te hebben.

10-05-2024 15:34

Bergkam +4704

We zijn (waren?) er sterk in om waardevolle spelers van de hand te doen. Is afgelopen seizoen ook prima gelukt. Wat heb je aan iemand die alleen maar veel doelpunten kan maken.............? Of snap ik niet waar het spelletje o.a. om draait? Zonder Akpom dit seizoen waarschijnlijk met 10 punten minder in het rechterrijtje geeindigd.

10-05-2024 05:49

eros +4823

Je hebt Brobey, Akpom, Rijkhoff en je hebt Mikautadze ook nog officieel niet verkocht (mocht dit überhaupt gebeuren)
Je moet haast wel verkopen.

09-05-2024 23:10

gaalmeister +952

Mikautadze gaat zeker naar Metz, die pakken er meteen 10 miljoen op en verkopen hem door. Rijkhoff mag sowieso nog een jaartje rijpen.

10-05-2024 07:42

DeWijsneus +25794

Aannames, aannames.

10-05-2024 11:58

DiAngelo +2410

Dat is 1 van de weinigen die je juist niet moet willen verkopen. Heeft altijd geleverd, ook in hele moeilijke omstandigheden. Topmentaliteit, redelijk wat gescoord en gaat nog groeien. Is gewoon n betere spits als bv Giménez en gaat nog n stuk meer opleveren. Verkoop Sutalo, Taylor of 1 van de vele anderen die ( op n paar wedstrijdjes na) t grootste deel vh seizoen niks hebben laten zien.

09-05-2024 22:51

FinidiKanu +1684

Bergwijn aan een club in de zandbak verkopen. Hij blij en wij blij. Win-win situatie dus❌❌❌

09-05-2024 22:09

DeWijsneus +25794

Febo niet blij (failliet)

10-05-2024 11:59

Myriad +7129

Akpom zal volgend jaar nauwelijks méér opleveren, dus kun je hem beter dit seizoen al verkopen aan de hoogste bieder in de PL.

Ajax moet gewoon op zoek naar jonge veelbelovende spitsen, ze een jaar laten 'rijpen' achter Brobbey.

Ergens jammer dat Lucca zo snel weer weg gegaan is, qua lengte zou hij ook een goede kopper moeten zijn en de rol van Akpom kunnen nemen.

09-05-2024 22:01

w86 +9472

Ja alleen moest Lucca 10 miljoen kosten. Dan heb je met Akpom voor 12-14 miljoen echt een veel betere optie gehaald!

09-05-2024 22:24

LukaLitmanen +82264

Ik zie 10x liever Bergwijn vertrekken dan Akpom

09-05-2024 21:40

Aram +18184

We moeten op de salariskosten besparen. Aan eenmalige inkomsten heb je niets, dat verbetert je balans niet.

Daarom in de verkoop: Henderson, Bergwijn, Berghuis, Rulli, Wijndal.

Verder verkopen we alleen voor de hoofdprijs.

09-05-2024 21:30

B2tob4 +12084

Zou de keuze voor Bergwijn als nummer 1 op de transferlijst een meer logische stap vinden. Duurste aankoop met het hoogste salaris, en niets extra’s leveren in het team. Strik eromheen en weg…!

09-05-2024 21:29

gaalmeister +952

We hebben gezien hoe er gespeeld werd toen hij er niet was. Helaas net als Klaassen, Blind en Tadic de volgende pispaal.

10-05-2024 07:45

B2tob4 +12084

Inderdaad hebben we kunnen zien toen Godts op zijn plek stond bij afwezigheid van Bergwijn: meer dreiging en betere passing naar Brobbey. De illusie in stand houden dat Bergwijn iets toevoegt aan dit Ajax is inmiddels verleden tijd.

10-05-2024 09:36

MVG +16475

Bij een goed bod altijd verkopen. Op zich een prima invaller maar komt als basisspeler flink tekort.
Goeie gozer dat wel, maar Ajax kan de centen goed gebruiken en investeren in spelers op posities waar we echt jongens missen.

09-05-2024 20:57

pietvanvliet +4436

Laat nog maar even rondlopen. Dit is voorlopig je beste kans om wat van dat Mislintatdebacle te maken. Als Akpom volgend jaar wat leuke potjes weet te leveren, heeft ie best kans om als een beetje naam een kleedkamer binnen te stappen.

Dat gun ik m wel.

09-05-2024 20:56

Catenaccio +2761

Sutalo en Forbes:36 miljoen

09-05-2024 20:49

markk +8909

Helemaal geen dilemma. Gewoon voor een mooi bedrag verkopen. Een goede speler die denk ik nog wel wat geld in het laatje kan brengen

09-05-2024 20:39

JanBiesbos +29264

Akpom is 28 wordt 29 dan heb je nu nog restwaarde dus ik denk dat hij vertrekt bij goed bod.

09-05-2024 20:20

JaapStam +137631

Met Mikautadze in de basis, pinchhitter Akpom en de onervaren Rijkhoff zou ik het wel aandurven!!!

Mocht Mikautadze toch vertrekken, zou ik Haller weer terughalen van BVB!!!

Brobbey bij een goed EK, per direct van de hand doen en met dat geld een leuke inverstering doen!!! Evenals Bergwijn (hopelijk) naar een Saudische club!!!

09-05-2024 19:47

nightgoat +31290

Ik mis Sébastien Haller.

09-05-2024 19:14

ijzerchef +3161

Ik denk dat niet dat Akpom minder is. Sowieso niet kwa statistieken. Haller is trager, houteriger en viel om bij elk duel ondanks zijn lengte.

09-05-2024 20:07

nightgoat +31290

Gerapporteerd.

09-05-2024 20:11

MVG +16475

Haller is echt drie klassen beter dan Akpom.

09-05-2024 20:57

020bornraised +1262

Akpom gewoon houden, hebben eindelijk een goede spits die kan scoren

09-05-2024 18:55

Torcida +5774

Verkoop Taylor dan maar, gezien de hype. Begrijp me niet verkeerd, hij heeft een geweldige techniek en kan scoren, maar mentaal gaat hij ook komend seizoen nog regelmatig de ondergrens aantikken.

Je hebt soms van die verwende Ajax-talenten die altijd geliefd zijn bij de trainers, of politiek handig zijn in de groepsdynamiek (en eventueel papa en mama die veel lobby-en op de achtergrond), die dan vrij makkelijk het eerste halen. Dit soort spelers zijn geen echte teamplayers en dragen dus weinig bij aan de groepsdynamiek of -sfeer. Taylor is er zo een.

Voorbeeld: Wat me afgelopen wedstrijd tegen Volendam weer opviel. Akpom geeft een heel goede assist op Taylor die de bal grandioos afmaakt. Taylor draait zich om, loopt weg van assistgever Akpom en viert uiteindelijk met voornamelijk andere jongens uit de opleiding. Sorry, maar ik verwacht dan eigenlijk dat je als eerste reageert op de assistgever, en al zeker als hij zo dicht bij je staat, voor je neus.

Later scoort Akpom uit een actie van Godts. Niet eens een directe assist, maar een carambool die bij Akpom terechtkomt. Akpom loopt meteen op Godts af om het samen te vieren. Die is dus bezig met z'n medespelers, met de groep.

Ik heb 10 keer liever spelers als Akpom in een selectie die nog meer naar elkaar toe moet groeien. Spelers als Taylor zijn gewoon veel minder nuttig in dit opzicht, maar dit is een van de cruciale aspecten voor het huidige Ajax. Als je dus moet cashen, cash dan met een speler as Taylor.

Maar als ze allebei blijven, vind ik het ook prima. Taylor kan een echte topper worden als hij van een verwend talent in een volwassen vent verandert. Mijn gevoel zegt dat dit nooit helemaal gaat lukken, maar ik heb het graag verkeerd.

09-05-2024 18:52

Ferd +38601

Taylor is juist wel een teamspeler en dat 'verwende talent' is puur jouw perceptie.

10-05-2024 08:03

Torcida +5774

Klopt, dat is mijn perceptie, geef ik meteen toe. Misschien is hij wel de ideale bouwsteen van het nieuwe Ajax, en moet hij absoluut blijven. Maar ik vind dat Akpom ook moet blijven, dus waar die transferinkomsten vandaan moeten komen...

10-05-2024 10:17

godlike +3810

Akpom doet het naar zijn kunnen goed. Is echter doorgaans een bankzitter en vertegenwoordigt een waarde wat gestoken kan worden in de wederopbouw. Gerichte aankopen doen en Rijkhoff doorschuiven.

09-05-2024 18:31

GNBL +90229 moderator

Want Rijkhoff heeft laten zien er klaar voor te zijn?

09-05-2024 18:35

TeringHenkie +28629

Naar zijn kunnen goed? Heeft een veel hogere moyenne dan basisspeler Brobbey !!!

09-05-2024 18:48

WantAmsterdam +116219

Hij is heel vaak onze pinchhitter, dat is in het moderne voetbal een zeer waardevolle rol. Spelers die vanaf de bank komen kunnen (of misschien zelfs horen) bijna net zo belangrijk te zijn als basisspelers, zeker gezien dat er nu 5 wissels (letterlijk de helft van je veldspelers) toegestaan zijn.

09-05-2024 20:02

ProperFootball +14699

Medic, Sosa, Avila, vd Boomen en wellicht ook Sutalo bye bye?
Zijn op een leeftijd dat ze de kar zouden moeten trekken (doen ze echter niet) en niet echt snel meer beter worden. Valt her en der vast nog wat aardig wat voor te vangen en het zal ook veel in het salarishuis schelen.

Akpom inderdaad twijfelgeval. Voldoet in zijn rol maar al op leeftijd en natuurlijk geen typische Ajax topper, en vertegenwoordigt namelijk vast nog een behoorlijke transferwaarde als Engelse homegrown speler.

Mikautadze is sowieso weg, geen idee of Henderson nog wil ballen komend seizoen.

De rest nog piepjong dus... voordeel van de twijfel?

09-05-2024 18:20

Ferd +38601

Avila blijft, een zwaar geblesseerde speler krijg je niet verkocht.

10-05-2024 08:04

ProperFootball +14699

Eens. Van de winter misschien.

10-05-2024 21:54

Ricoteb +53174

Pas bij bedragen boven de 20-25 miljoen, moet je erover nadenken. De spits positie is met Brobbey als eerste spits, Akpom als ervaren pinchhitter en Rijkhoff als aanstormend talent de enige positie die écht adequaat is ingevuld. Elke andere positie in het elftal zijn toch wel wat vraagtekens bij qua kwantiteit en kwaliteit. Dan is het zonde om precies die ene positie die goed staat, zwakker te maken door juist daar geld te genereren. Dan zou ik eerder geld proberen te generen op posities en bij spelers waar je toch moet doorselecteren, zoals Sosa, Rulli, Gorter, Bergwijn, Berghuis, Rensch, Sutalo (als je daar een goeie, ervaren vervanger voor kan vinden).

09-05-2024 18:02

godlike +3810

20 a 25...? Weet niet wie er zo gek is. We worden 5e als Ajax zijnde. Leuke speler hoor maar die bedragen ga je niet halen voor dergelijke spelers na dit seizoen.

09-05-2024 18:33

Ricoteb +53174

Daarom zou ik m ook liever houden.

09-05-2024 19:13

leeke +10411

Huh,je vergeet dat de spelers bij Ajax spelen hoor. Ajax is en blijft een grote naam,ook als het een seizoen minder gaat,daarbij is Akpom een Engelsman dus daar betalen ze daar wel voor

09-05-2024 20:10

willem1958 +8860

Degenen die al snel zeggen verkopen en Rijkhof komt er aan die staan niet stil bij het feit dat de gemiddelde leeftijd zo ongeveer 21 is en iedereen kan zien dat een elftal met allemaal gasten van 21 je niet de wedstrijden wint als het er op aankomt, je hebt ook een paar kerels nodig ipv jongens.

Akpom levert een stuk meer voor z'n salaris dan berghuis of Bergwijn dus verkoop die twee en koop van die pakweg 25 miljoen een paar goede buitenspelers van ergens tussen de 23 en 28 jaar oud en hou Apom gewoon, dan krijg je een betere leeftijdmix en scheelt meteen een stuk in salaris.

Verkoop Forbs maar, die is ook homegrown maar die levert niet en verkoop meteen Sosa en Sutalo als ze een goed EK spelen en koop daar twee goede verdedigers van die ook iets ouder zijn, op die manier krijg je een balans in leeftijd en ervaring.

09-05-2024 17:49

JJFajax +3560

Waarom dilemma, Akpom gewoon verkopen bij een goed bod. Is veels te duur voor een pinchhitter.

09-05-2024 17:29

Torcida +5774

Alsof Brobbey een heel seizoen heel blijft. Je gaat niet makkelijk iets beters als Akpom vinden, en die speler heeft dan ook weer een wenperiode.

09-05-2024 18:53

JJFajax +3560

Brobbey op de juiste momenten rust geven. Met een Rijkhof moet je ook van een Zwolle of RKC kunnen winnen

09-05-2024 19:45

Breuk +25348

Niet dus

09-05-2024 19:57

Simpelishetmoeilijkst +25378

Als je naar dit seizoen kijkt winnen we van niemand zomaar.

09-05-2024 20:10

Torcida +5774

Rijkhof moet zich eerst nog wat meer bij JA bewijzen, en dan nog is het naïef om te denken dat je - na dit seizoen - zomaar even van Zwolle of RKC wint.

09-05-2024 22:03

sebastiaan1900 +5369

Rijkhoff komt eraan. Verkopen dus, 25-30 miljoen. Rechterspits halen. En het liefst een 10, de IJslander is het m.i. niet.

09-05-2024 17:18

4Ever14 +6636

"Rijkhoff komt eraan."

Want hij schiet ze bij Jong aan de lopende band erin ?

09-05-2024 17:55

TeringHenkie +28629

Rijkhof komt eraan?

Heb jij een zonnesteek opgelopen ?

09-05-2024 18:50

Altijdindestraat +40264

Je kan op Akpom best wat verdienen, omdat hij in PL als homegrown speler gehaald kan worden. Hij is nuttig als invaller, maar we moeten ook niet overdrijven, geef Rijkhoff die rol.

09-05-2024 17:04

036AFCA97 +146682

Lekker verkopen. Veel te duur voor een pinchhitter en niet goed genoeg als eerste spits.

09-05-2024 16:24

TeringHenkie +28629

Zoveel verdiend hij denk ik niet eens.

09-05-2024 16:54

WantAmsterdam +116219

Volgens capology 1,6 miljoen, dat is nog niet eens de helft van Haller en ongeveer de helft van Brobbey. Is inderdaad niet veel voor een spits die elke wedstrijd wel ziin meerwaarde heeft.

09-05-2024 17:32

LukaLitmanen +82264

Vreemd dat je Haller noemt. Die speelt al 2j niet meer.

Het is niet eens de helft van Henderson Berghuiswijn Tadic Brobbey

09-05-2024 21:41

WantAmsterdam +116219

Te duur voor een pinchhitter? Je denkt dat je een betere impact spits krijgt voor minder? Lijkt me zeer sterk.

09-05-2024 17:30

Ajacied1981 +17412

Deze man lekker verkopen. Staat een paar keer op de goede plek maar we moeten weer die stap richting de top gaan zetten en daar gaat deze beste jongen niet bij helpen

Lekker Rijkhoff zijn minuten laten maken en op de vleugels echte vleugelspelers ipv die halve oplossingen svp!

09-05-2024 16:12

Betuwe85 +20965

Kan Rijkhof al als 9 een hele wedstrijd in 1 ? Dat zal de afweging zijn

09-05-2024 16:18

Ajacied1981 +17412

Dat vroegen wij ons bij Kanu, Kluivert etc ook af.
Van der Sar daar was ook veel twijfel over...
Wij zijn Ajax en geven de jeugd een kans. Bovendien het is de 2e spits

09-05-2024 16:19

RonaldMcDonald +5072

Het antwoord is nee.

09-05-2024 16:19

Ajacied1981 +17412

Dus lekker blijven kopen? Nee dat gaat top

09-05-2024 16:20

Betuwe85 +20965

Ja maar je weet dat Brobey blessure gevoelig is en Rijkhof is wel een ander type spits maar ik zou het tie juichen hoor

09-05-2024 16:28

trodat4030 +97174

Kluivert en Kanu waren dan ook 2e en 3e spits achter Ronald de Boer. Die heeft in 95/96 het vaakst in de basis gestaan als spits, tot aan de CL finale aan toe, waarna heel vaak Kluivert (of soms Kanu) gebracht werden voor Seedorf en RdB op zijn positie ging spelen. En daarbij waren zowel Kluivert als Kanu fysiek wel wat verder dan Rijkhoff nu. Nog afgezien dat er tegenwoordig fysiek ook nog eens meer wordt gevraagd, is dat wel degelijk een verschil.

09-05-2024 16:32

chriseverhard +3618

Bergwijn 20 mil
Sosa 5 mil akpom 17 mil medic 2 a 3 mil
Gaaie 2 a 3 mil Mikautadze 15 mil
Evt berghuis 4 a 5 mil. Hopen dat sutalo goed speelt op het ek dan krijgen je voor hem ook nog 20 25 miljoen
De verhuurde spelers verkopen dat zijn er een stuk of 5 minimaal 1 miljoen per spelers dan zit je al op 90 miljoen

09-05-2024 16:08

Ajacied1981 +17412

Berghuis lekker houden, die kan met zijn ervaring en creativiteit nog van pas komen. We kunnen niet 10 spelers kopen he ?!

09-05-2024 16:15

chriseverhard +3618

Ok als je berghuis weet te behouden dan verkoop je alsnog voor 90 miljoen

09-05-2024 16:50

Betuwe85 +20965

Berghuis houden je zag zondag dat hij in zn linker teen meer voetbal heeft dan de hele selectie

09-05-2024 16:18

chriseverhard +3618

Aan de ene kant denk ik we moet akpom houden ivm met z'n rendement. Want er is echt wel een verschil als je gelijk of achter staat en je gooit akpom erin of rijkhof maar als er 20 miljoen word geboden moet je hem verkopen
Rijkhof heeft talent maar moet nog fysiek sterker worden voor de rest heeft hij alles in huis om een top spits te worden.
Dus verhuren die rijkhof of in jong laten rijpen.

09-05-2024 16:05

Ajacied1981 +17412

Rijkhoff verhuren??? Nee natuurlijk niet man, Lekker in Jong en veel minuten als invaller in het 1e. Brobbey kan het fysiek ook niet aan, telkens 90 minuten, hebben we gezien

09-05-2024 16:13

chriseverhard +3618

Daarom zei ik verhuren of in jong.
Daarom hoop ik dat hij fysiek sterker gaat worden

09-05-2024 16:51

Tommyshelby +129787

Als je 50% winst kunt maken op hem, dan moet je dat geld gewoon pakken. Je kunt niet anders.

09-05-2024 15:57

Slang3 +46091

De kritiek dat Akpom geen verfijnde of echte Ajax spits is, maar Brobbey wel geliefd is is grappig

Je hebt transfer inkomsten nodig, maar als je je 2e spits verkoopt moet je ook een 2e spits terug halen slimme

09-05-2024 15:54

Betuwe85 +20965

Idd zijn eigenlijk de zelfde types alleen kan Brobbey zijn lichaam vele malen beter gebruiken dan Akpom

09-05-2024 16:19

Slang3 +46091

ja Akpom is veel Engelser opgeleid, meer met de neus naar de goal spelen. Was ook wat lichtvoetiger als jonge speler dan Brobbey. Bij Brobbey hebben ze sinds de O15 alles gegooid op het naar achter leunen en was hij fysiek altijd de winnaar.

09-05-2024 16:41

trodat4030 +97174

Helaas is hij niet alleen pinchhitter, maar ook 2e spits die in de basis staat als Brobbey niet kan spelen.. Dát zijn de momenten waar je vooral voor vreest. Ideaal in een Huntelaar-rol, maar in een ideale wereld heb je toch een andere spits die basis kan staan als Brobs ontbreekt. Ik denk dat Rijkhoff daar (nog) tekort voor komt.

09-05-2024 15:50

SuperMidoGodenzoonBananenpuddingTainio +4475

Als pinchhitter inderdaad de ideale speler. Maar ik geef eerst de voorkeur voor 11 spelers op het veld die goed kunnen voetballen. Ik vrees dat we daarvoor het geld van Akpom hard nodig zullen hebben (maar wel tegen een goed bod).

09-05-2024 15:38

Fransje1983 +381

Er is er geen één die je kunt gebruiken. Misschien Ramaj maar niet als eerste keeper

09-05-2024 15:34

GeleenAjax +1665

Nee inderdaad. Liever Gorter of Rulli, toch?

09-05-2024 17:52

AjaxDeBesteClub +18786

Ben ik de enige die Freek Jansen heel vermoeiend vind om naar te luisteren?

09-05-2024 15:32

Slang3 +46091

nee, toen hij nog Ajax watcher was zat er een reden achter waarom hij over Ajax kon praten. Maar tegenwoordig na dat hele Knutsen debacle, waardoor hij PSV watcher werd en toen het slecht ging met Steijn hij er als de kippen bij was om over de drama zijn plasje te doen is het een dalende lijn omlaag gegaan

09-05-2024 15:57

AjaxDeBesteClub +18786

Wat was het Knutsen debacle?

Hij bleef Schreuder ook echt tegen beter weten verdedigen vorig seizoen. Dat vind ik heel irritant.

09-05-2024 20:46

Slang3 +46091

Dat hij hem een kunstgras trainer noemde en heel agressief tegen de komst van een buitenlandse trainer leek uit het niks, omdat zijn vriend Bosz niet naar Ajax kwam.

09-05-2024 20:46

AjaxDeBesteClub +18786

Aah oke. Dat had ik gemist.

09-05-2024 20:49

C14 +22462

Heel makkelijk, duur en niet goed genoeg, dus verkopen. Kopt er weleens een in, maar als hij erin komt, verschuift de tactiek ook vaak, naar meer voorgeven, met ook meer voorgevers erin. Daarbij wordt er ook helemaal niet des Ajax gespeeld, dus hoe hij in deze bende speelt, is geen graadmeter, maar als je let op zijn individuele kwaliteiten, dan zijn deze niet genoeg voor wat je wil nastreven.

Brobbey eerste spits, Rijkhof daarachter gewoon het vertrouwen geven. Geld innen en besparen, en besteden aan de posities die het slechtst bezet zijn.

09-05-2024 15:31

GeleenAjax +1665

Dat is juist de bedoeling bij een pinchhitter: dat je opportunistisch gaat spelen...

09-05-2024 17:53

C14 +22462

Is waar, maar dat hoef ik bij Ajax niet te zien. Als het onverhoopt niet wil lukken, kan je ánders spelen, met wat andere types of nuances aanbrengen. Wil je ballen voor de pot gaan gooien, kan je ook een goed koppende CV even neerzetten. Daar hoef ik geen dure speler die verder zeer weinig speelt voor op de bank te zien.

Maar goed, dat is mijn mening :)

09-05-2024 18:44

TeringHenkie +28629

Een goed koppende cv daar neerzetten zeg je!!

Medic is misschien wel de beste koppende cv die Ajax heeft en die heb jij vervloekt!

09-05-2024 18:55

C14 +22462

Die heb ik vervloekt? Niemand zag er wat in, dus niet meer dan een ander.
En je hebt in je selectie vrijwel altijd wel een goede kopper.

09-05-2024 18:59

GeleenAjax +1665

Verdedigend of aanvallend koppen is anders nogal een verschil. Een van der Hoorn, Jaap Stam, of de Ligt zullen en zouden nooit hetzelfde kunnen brengen als spitsen als een Pierre van Hooijdonk, Vennegoor en Luuk de Jong. Om er maar een paar te noemen...

09-05-2024 20:01

C14 +22462

Dat klopt, maar nogmaals, zo'n dure speler als pinchhitter gebruiken lijkt me onverstandig, dat geld is beter te besteden, voor die eerste 85 minuten aan spel, of 90+ als het goed gaat.

Akpom zou ook ergens basis moeten spelen, neem aan dat hij dat ook wil.

09-05-2024 21:12

TeringHenkie +28629

Dat is juist waar een pinchitter voor staat. Als het met Ajax voetbal niet lukt moet je een andere tactiek toepassen de laatste minuten!!

Akpon is daar meester in!!

09-05-2024 18:53

C14 +22462

In het successeizoen 2018-2019 had Ajax ook geen pinchhitter, het richt ook vrijwel altijd nooit wat uit.

09-05-2024 21:14

TeringHenkie +28629

Jawel want als TH het weer eens niet wist gooide hij de laatste 10 minuten Labyad erbij.

09-05-2024 21:25

C14 +22462

Haha ja, en dat werkte ook zo goed

09-05-2024 22:02

FysioPat020 +26087

Niet van de hand doen.

09-05-2024 15:31

Bky +56797

Tjonge jonge moeilijk dilemma hoor. Wat een non probleem.

09-05-2024 15:29

Soccerskins v2 +43464

Een betere gaat Ajax niet vinden. Je moet je alleen afvragen of je 20 miljoen moet laten lopen als er een PL club komt deze zomer.

Ik denk dat Ajax zo’n bedrag goed kan gebruiken om de selectie te renoveren. Een eerste rechtsbuiten vind ik belangrijker dan een tweede spits.

09-05-2024 15:24

Nr.10 +111567

Eens. Hij heeft ook het voordeel dat hij mentaal sterk is, en hard traint. Goede leeftijd ook. En hij kan koppen, als enige aanvaller in onze hele selectie. Denk dat je inderdaad niet zo’n goede back-up vindt, ik zou het voor de spits-positie lekker zo laten als het is nu, juist een van de weinige posities die wel goed bezet is. Maar ja, als je 20 miljoen of meer kan pakken, is het een overweging. Moet je wel weer een spits halen denk ik.

09-05-2024 15:28

Dennis129 +11889

Een tweede spits heb je ook gewoon nodig bij een topclub. De derde spits mikautadze wordt al verkocht, net als de derde rechtsback Sanchez en ook de derde linksback zal nog wel verkocht worden. Daar moet je je rechtsbuiten van financieren. Niet van je tweede spits. Daarbij heb je met Conceicao ook al een rechtsbuiten verkocht. Grote fout overigens...

09-05-2024 15:49

Soccerskins v2 +43464

Als je daarmee je rechtsbuiten al zou kunnen financieren is dat natuurlijk ideaal. Maar Wijndal en Sanchez leveren nog niet de helft van Akpom op. Dus is het maar de vraag of dat lukt.

09-05-2024 15:50

Dennis129 +11889

Conceicao en Mikautadze allebei 10 miljoen toch? Kom je in totaal op 30 miljoen uit. Kan je er nog 2 kopen ook

09-05-2024 15:53

WantAmsterdam +116219

Het hangt inderdaad allemaal van het bedrag af, 20 miljoen plus kun je moeilijk laten lopen ondanks dat het een zeer nuttige impact speler voor ons is.

09-05-2024 17:29

Rockpotje +9611

Voor minder dan 20m moet je hem houden.
Bij meer dan 20m moet je je winst pakken en verder kijken.

Zo'n groot vraagstuk is het niet. Brobbey zal ook volgend jaar niet alles spelen. Idealiter heb je dus een tweede spits die ook buiten de 16 zijn meerwaarde heeft. Als je die voor 10m kan halen ben je spekkoper.

09-05-2024 18:54
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.