Zwak Oranje zakt in na rode kaart De Ligt en verliest van Tsjechië

door Jesse ter Haar 1108

Bron Ajax Showtime

Zwak Oranje zakt in na rode kaart De Ligt en verliest van Tsjechië

door Jesse ter Haar 1108

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Het Nederlands elftal is zondagavond uitgeschakeld op het EK. De Nederlanders ontmoetten Tsjechië in de achtste finales van het toernooi, maar kwamen zwak voor de dag. Toen Matthijs de Ligt ook nog eens de rode kaart kreeg, zakte het in elkaar: 0-2.

Al binnen de eerste tien minuten wist Oranje serieus gevaar te stichten op de helft van Tsjechië. Daley Blind gaf een voorzet waaruit Matthijs de Ligt een kopbal op doel leek te kunnen wagen, maar hij kopte de bal terug en zo was het gevaar geweken. Hierna gebeurde er even niets meer, totdat de opponent een doelpoging waagde. Tomas Soucak kon bij de eerste paal koppen, maar hij kon de bal niet vol raken en dus verdween deze naast het doel van Maarten Stekelenburg.

Nederland liet maar weinig sprankelend voetbal zien en dus ontstonden er ook geen echte mogelijkheden voor de ploeg van Frank de Boer. De volgende te noteren doelpoging kwam dan ook van Patrik Schick. De spits van Bayer Leverkusen schoot en zag zijn poging van richting worden veranderd, maar hoewel het gevaarlijk oogde, had Stekelenburg de controle en keerde hij eenvoudig.

In de 38ste minuut kreeg Tsjechië de tot dan toe grootste kans van de wedstrijd. Antonin Barák werd vrijgespeeld in de zestien van het Nederlands elftal, maar hij kreeg de bal niet goed op doel door een knappe sliding van De Ligt. De laatste kans was voor Nederland. Memphis Depay verrichte knap werk op de linkerflank en wist Patrick van Aanholt binnen het strafschopgebied vrij te spelen. Hij schoot echter snel uit de draai en daardoor miste zijn poging nauwkeurigheid. Op die manier gingen beide ploegen rusten met de brilstand op het scorebord.

In de tweede helft kreeg Nederland algauw dé kans op de 1-0. Het was Malen die door een hakje van Memphis door kon breken, maar hij faalde. De doorbraak kwam er, maar hij wilde de keeper omspelen en slaagde daar niet in. Al snel hierna ging het mis voor Oranje. Niet omdat het een tegengoal kreeg, maar omdat De Ligt naar de kant moest. Hij gleed uit en moest compenseren om Schick niet bij de bal te laten komen. Hij maakte hands, maar ontnam de Tsjech daarmee een honderd procent kans. Na ingrijpen van de VAR kreeg de oud-Ajacied rood.

Na 64 minuten voetballen sloeg Tsjechië met een man meer bijna toe. Een hoge bal schoot door en viel voor de voeten van Pavel Kaderabek, die het probeerde met een schuiver in de verre hoek. Denzel Dumfries stond er echter tussen en voorkwam de 0-1. Kort hierna was het alsnog raak. Na een hoge bal van de Tsjechen klopt er niets meer van de verdedigende organisatie van Oranje en dat zorgde ervoor dat Tomas Holes volledig vrijstaand kon binnenkoppen.

In de tachtigste minuut viel de beslissing. Tsjechië brak door over de linkerflank en kon Schick bereiken in de as van het veld. Hij kwam eerder bij de bal dan Blind en schoof de bal bekeken langs Stekelenburg in het net. Hierna probeerde Oranje het nog meermaals middels de lange bal op invaller Wout Weghorst, maar daaruit ontstonden geen kansen. Zodoende won Tsjechië verdiend met 0-2 van het Nederlands elftal.

Opstelling Nederland:

Stekelenburg; Dumfries, De Ligt, De Vrij, Blind (Timber 81'), Van Aanholt (Berghuis 81'); De Roon (Weghorst 74'), F. De Jong, Wijnaldum; Depay, Malen (Promes 57').

Wissels Nederland:

Krul, Bizot, Veltman, Aké, Wijndal, Berghuis, Promes, Klaassen, Gravenberch, Weghorst, Timber, Gakpo.

Opstelling Tsjechië:

Vaclik; Coufal, Celustka, Kalas, Kaderabek; Soucek, Holes, Sevcik; Barak, Schick, Masopust.

Wissels Tsjechië:

Mandous, Koubek, Brabec, Krmencik, Jankto, Hlozek, Vydra, Král, Mateju, Pekhart, Pesek, Sadílek.

Doelpunten:

0-1 Tomas Holes (68')
0-2 Patrik Schick (80')

Bijzonderheden:

Rode kaart - Matthijs de Ligt (55')

Lees meer over:
Plaats reactie

komopajax777 +13319

Tsja als je met een oude over de datum zijnde keeper en met Weghorst en Promes notabene naar het EK gaat en spelers als van de Beek, Bergwijn en Cillissen thuis laat dan kun je dit verwachten.Het was los zand met een dramatische Depay.Waar het optimisme op gebaseerd was begrijp ik niet.Niet het feit dat velen bij grote clubs spelen bepaalt of je door gaat, maar een goede mentaliteit, kwaliteit en bovenal een goed team bepalen succes op een toernooi.

29-06-2021 09:57

Cello +52979 moderator

Gelukkig is het voorbij. Wat Oranje betreft. Gaan we nu met zn allen lekker lopen hakken op De Boer?. Tuurlijk heeft hij een wanprestatie geleverd, maar wbt spelersmateriaal houd het ook niet over. We hebben gewoonweg te weinig spelers met allure en uitstraling, s[pelers die de kar kunnen en willen trekken. Sommigen zijn onterecht omhoog geschreven, ja ook hier op AS. Deze spelers zijn wel hgeel erg snel in zichzelf gaan geloven en hebben velen onder de volgers ook meegekregen. Maar we zijn nu eenmaal niet zo goed als we denken.
Die finale van de Nations League was leuk, maar ook toevallig een overstijging bij velen van hun normale niveau dat jaar/seizoen.
Wat we deze zomer hebben gezien is, denk ik, precies juist daar waar we staan met Oranje. Het is niet veel, het is net niets!. En als je dan De Boer er voor gaat zetten wordt het net niets nog veel minder.
We kunnen verder De Steek gaan afvallen en los van het feit of het een blunder was.... één tegendoelpunt mag natuurlijk nooit betekenen dat je dan al de wedstrijd verliest.
De Ligt, zo zou je verwachten, zou ik Italie, het land waar de echte verdedigers worden 'gemaakt' wel beter moeten zijn. Ik betwijfel het of ie idd zoveel beter is geworden sinds zijn vertrek bij Ajax.
Frenkie is natuurlijk geweldig, maar heeft op een uitzondering na eigenlijk ook niet dit team aan de hand kunnen nemen. Wijnaldum lijkt tegenwoordig veel op een opa en Gravenberch is gewoonweg nog te jong en onervaren op dit niveau. Daarnaast gaf Depay al heel het toernooi bijna niet thuis èn heeft uiteindelijk in de weinige tijd dat ie heeft gekregen van De Boer óók Malen niet zijn kans gegrepen.

Kortom. Blij dat we nu langzaam aan de focus weer kunnen gaan leggen op Ajax. Tegenwoordig de enigen mbt NL die het wbt voetbal wel naar behoren lijken te doen. Daar had De Boer van kunnen leren en uiteindelijk gebruik van moeten maken.

28-06-2021 19:17

Juichtoon +32767

Dit elftal kan de Nations League winnen. Frank maakt van goud ijzer. En dat doet hij al een heel poosje. Ook in Amerika wisten ze niet was ze zagen.

Laten we eerlijk zijn zonder Johan op de achtergrond was Frank in december 12 ontslagen. We stonden in december 5e!

28-06-2021 17:34

Simpelishetmoeilijkst +25382

Gelukkig mogen we ons nu weer richten op Ajax!

28-06-2021 14:20

PierreHeno +6530

....zou De Steek nog wel 1e doelman blijven bij Ajax na gisteren..hij was net als de rest niet best, zeker niet dat onzekere optreden bij de 0-1.

28-06-2021 17:56

Simpelishetmoeilijkst +25382

Wie hebben we beter, als Onana vertrekt?

29-06-2021 01:19

louis60 +11472

Oostenrijk wint bijna van Italië en België had het toch heel lastig tegen Portugal. Duitsland verliest van Frankrijk en lag er bijna uit tegen Hongarije. Spanje imponeerde eerste twee wedstrijden ook niet. En Engeland wint maar net met 1-0 van Tsjechië. Kortom: het valt allemaal wat tegen. Zou het ook niet kunnen dat we natuurlijk wel een heel raar jaar achter de rug hebben?

28-06-2021 14:13

RJB1979 +25961

Eens maar dat betekent niet dat Frank niet incapabel is.

28-06-2021 18:13

PierreHeno +6530

Nee....bij ons is het structureel de bondscoach die na de enigszins tijdens periode Koeman ingeslepen patronen z.n. moest gaan veranderen. Verder speelde natuurlijk mee dat Virgil van Dijk wegviel en in plaats van hem BLM 'regenboog' Wijnaldum als aanvoerder werd aangesteld maar die kwaliteit heeft hij helemaal niet. Dan ook nog druk met zijn contract bij PSG ( die zullen nu ook wel denken....) en met de aandachtsfocus meer op de regenboogkleuren dan op de kleur Oranje. Niemand voelt zich senang in dit tactisch opgedrongen systeem. Frank had gewoon moeten doorborduren op het systeem wat er na succesvolle NC wedstrijden stond en waar de spelers vertrouwen in hadden. En de KNVB had natuurlijk nooit die ontsnappingsclausule voor Koetje moeten opnemen in zijn contract want die piepte er weer 'ns ouderwets tussenuit toen die laatste trein naar Barça langs kwam. Alsof Oranje maar een schnabbeltje is om je even mee te kunnen profileren. En toen viel de KNVB in het eigen zwaard en werd snel maar Frank de Boer aangesteld met als voornaamste motivatie ' dat hij beschikbaar was...(!!)' maar zich niet afvragende waarom hij eigenlijk beschikbaar was. En aangezien we helemaal geen NL coaches meer hebben van internationale allure die voldoende voor deze positie geclassificeerd is kom je uit bij of een geschikte buitenlandse kandidaat of terugvallen op Van Gaal (die niet wil) of op Advocaat (die zal wel gek zijn). Misschien dat we in het uiterste geval Michels maar moeten opgraven.

28-06-2021 18:17

Lennart2002 +1657

Schoon schip maken. Van bronckhorst bondscoach, assistenten: Rutten/Ten cate , Wouters, Sneijder.

Van bronckhorst is een gentleman en straalt een bepaalde rust uit. Rutten of ten cate zijn uitstekende veldtrainers en wouters erbij om die gasten wat mentaliteit te brengen. Sneijder erbij voor de sfeer en ze kijken natuurlijk enorm naar hem op.

28-06-2021 13:05

IRBaboon +6852

'Sneijder erbij voor de sfeer' hahaha, is dit serieus?

28-06-2021 13:09

Ajax_026 +3087

Sneijder thuis laten gaat echt niet internationaal mee als die geen frikadellen kan bestellen

28-06-2021 14:30

MichelAngelo66 +22284

Wat kom jij in godsnaam doen? Jij bent niet helemaal goed of heb je echt geen idee?

28-06-2021 17:13

Sprinter +2427

Het is ons weer gelukt na 7 jaar geen eindtoernooi. Velen dachten het ek alweer te kunnen winnen maar we zijn voor heel Europa weer voor lul gezet.

Laten we nu maar doorselecteren zoals de Duitsers het na 2010 deden. Weg met alle middelmaat en zet alles met potentie in de basis met als doel het EK 2024 / wk 2026. Zet er een trainer op die wat te winnen heeft ipv te verliezen en wie weet er ontstaat er wat magie.

28-06-2021 12:20

Eurysaces +29550

Even over de titel, vind dat die toch correctie behoeft..

"Oranje stort volledig in elkaar na aanstelling van de Boer en verliest van Tsjechië"

28-06-2021 11:59

wijzijndebeste123 +165291

wat ik een beetje mis in de analyses is dat NL gewoon geen enkel antwoord had op de manier van druk zetten van tsjechie. je zou verwachten dat de technische staf en/of spelers hier wel een antwoord op weten te vinden. maar een antwoord bleef uit en we ondergingen apathisch ons lot.

28-06-2021 11:37

noppenkoning +41540

Wat een ongelofelijk schijt EK, van de AH reclame tot aan Frank Snoeks, van F. de Boer tot aan de Roon.

28-06-2021 11:19

roodwit007 +14213

Ja, het systeem en de opdrachten aan de spelers komen van hem. Van Rhoon speelt voor de verdediging met de punt naar achter en niet als rechts half waardoor Wijnaldum naar rechts moet en dus niet als 10 speelt. Dit is ook de reden waarom Dumfries zoveel ruimte had. Kort om de bal kwam amper voor in. Waarom Klaasen niet op de 10 speelt en Wijnaldum gewoon op rechts begrijpt niemand. Met vijf verdedigers en ook nog een verdedigende rechtshalf valt er gewoonweg weinig aan te vallen en al zeker ga je de tegenstander niet vast zetten. De Tsjechen konden deze zwakke tactiek makkelijk exploiteren.

28-06-2021 11:00

IRBaboon +6852

De Roon, Van Rhijn deed niet mee.

28-06-2021 11:22

DrFootball +15174

We zijn op dit moment als Oranje zijnde het Feyenoord van Europa. We denken dat we nog steeds mee kunnen doen om de titel. Daar gaat het al mis. Als je de selecties van de diverse toplanden naast elkaar legt beschikken zij over bepalende topspelers bij de topclubs. Nederland heeft alleen Frenkie de Jong die de grote man is bij een topclub. De Ligt bij Juventus is dan wel bepalend, maar Juventus is alleen qua naam nog een Europese grootmacht. Wijnaldum speelt bij Liverpool en gaat naar PSG. Echter het is een waterdrager binnen die selecties. Daar mag je geen wonderen van verwachten.

Tja en dan ga je met een coach in zee die geweldige veldtrainingen schijnt te kunnen geven, maar het gelijk van Adriaaanse bevestigd. Een goed paard maakt nog geen goede ruiter. De Boer zou eens met Van Basten moeten praten. Die had de ballen om tot de conclusie te komen dat hij totaal ongeschikt was als coach.

28-06-2021 10:12

louis60 +11472

Met een nieuwe coach, Cillissen en Virgil gaan we naar Qatar. Gakpo, Gravenbergh en Klaassen vaker opstellen. Met 433 tegen ploegen die minder zijn. Punt.

28-06-2021 09:33

noppenkoning +41540

Gakpo en Gravenbergh zijn nog talenten met wisselvallige wedstrijden waar je niet op kan rekenen, en Klaassen, ben groot fan van hem maar is natuurlijk ook geen wereldtop.

28-06-2021 09:52

ÁlvaroRecoba +13695

In anderhalf jaar kun je behoorlijk groeien, als talent. Malen een tijd in het buitenland zal hem ook scherper maken. En Berghuis dagelijks tussen spelers die kunnen voetballen!

28-06-2021 11:22

Rob.C +8412

Frank, je bent de zwakste schakel...opbokken!!!

28-06-2021 09:01

godlike +3810

Als coach wel maar het blijft een legendarische Ajacied dus iets meer respect mag.

28-06-2021 09:27

Oxxer +164924 moderator

Van de Ajax speler FdB heb ik genoten, en ook als Ajax trainer heeft hij grote verdienste gehad, totdat het tijd was om te vertrekken.

Ik weet niet hoe oud jij bent maar jouw reactie vind ik maar niks en wat een ander eerder terecht schreef, respectloos.

28-06-2021 11:05

Rob.C +8412

kan zijn.... maar ik heb ook genoten van de Boer als speler.
echter betreft het nu de trainer van oranje, en een goede speler is nog geen goede trainer.

in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

ik wilde helemaal niet respectloos zijn, maar de boer als trainer is het gewoon niet.

28-06-2021 23:33

Ajax34 +4075

Lekker Ajax spelers zijn niet geblesseerd. En kunnen eindelijk op vakantie.

28-06-2021 08:50

Juichtoon +32767

Jammer maar nu doorschakelen en zoeken naar nieuwe bondscoach

28-06-2021 08:36

Gonzalez75 +5888

Wie wil met gezond verstand dit zooitje gaan coachen.

28-06-2021 09:03

Epiret +4437

Zoals eerder gezegd : een coach met ballen die gewoon niet meer kiest voor de zogenaamde "zekerheden" zoals Wijnaldum, Depay, Promes, Aanholt en de Roon.
Maar nu nog zo iemand vinden......

28-06-2021 09:12

anre +505

Wijnaldum en Depay hebben vaak laten zien dat ze beter kunnen, maar Promes, Van Aanholt en De Roon nog nooit.

28-06-2021 09:31

JordanAFCA +22481

Onzegodenzonen meldt op Twitter dat de transfer van Berghuis komende week wordt afgerond: https://twitter.com/onzegodenzonen/status/1409397339169738760?s=21

28-06-2021 08:29

noppenkoning +41540

145 volgers, mijn neefje heeft er nog meer

28-06-2021 08:37

JordanAFCA +22481

Hun insta heeft 50k+

28-06-2021 09:20

MankeNeliss +9814

Oef wat zag dat er slecht uit zeg. En al die Oranje wappies die naar een scherm op een plein in Budapest staan gluren. Het volksvermaak kan de ijskast in. Die kunnen komende winter weer met z'n allen naar Thialf schaatsen kijken.

28-06-2021 08:15

Gonzalez75 +5888

Tsjechië en Portugal zijn onze angstgegners op toermooien. Je verliest er vaker van dan dat je ervan wint. Alleen al de arrogantie al van zgn. voetbalkenners / deskundigen die dachten dat we al door waren. Heerlijk afgestraft. Sowieso al de uitspraken ook van een deel van de supporters: het toernooi is nog niet goed en wel begonnen en hup, we gaan wel ff naar de kwart, halve finale of finale. Enig realisme ontbreekt bij kenners en supporters. Tenslotte mag je ook kijken naar de mentaliteit van heel wat spelers. Depay, wat een prutser. De Jong, Wijnaldum, Blind, allemaal onder de maat als dragende spelers. Beste Frank de Boer, doe jezelf en ons een plezier, ga lekker met Ronald golfen in Qatar of zo.

28-06-2021 07:33

anre +505

De geschiedenis herhaalt zich. In (volgens mij) 1984 werd Ajax heel verrassend uitgeschakeld door de onbeduidende Tsjechische club Bohemians Praag. Het talentvolle maar mentaal zwakke Ajax (noemde Leo Beenhakker ze niet "de patatgeneratie"?) werd afgebluft door een technisch matig maar mentaal ijzersterk, eensgezind team. Nederlandse spelers missen die instelling en hebben het daarom altijd moeilijk tegen (op zich mindere) ploegen als Tsjechië, die wél als collectief opereren en nooit zullen opgeven.

28-06-2021 03:27

TontoKarnaggel +42547

Ik vond wijnaldum trouwens wel een heel toffe aanvoerdersband hebben, goed dat we weten waar zo'n toernooi echt om draait.. .

28-06-2021 01:00

mgtow +22319

EK Virtue signaling 2020

28-06-2021 04:40

Rasmussen +25823

Wijnaldum zou bij het veld stappen bij racisme en heeft Tsjechië als echt topland benaderd.

28-06-2021 07:00

PierreHeno +6530

Ik zit nog even Brazilie tegen Equador te kijken...nou...dan zit je ook wel aan je tax wat voetbal betreft. Wst is me dit slecht zeg!!

28-06-2021 00:43

atalantanio +539

Zelden zo iets slechts gezien, het leek net Feyenoord in Europese wedstrijden.

28-06-2021 00:28

BillSplate +9739

Ja, of wij destijds in de CL tegen Real Madrid onder FdB.

28-06-2021 00:41

PierreHeno +6530

...je bedoelt onder die Hagenees. Daarna stapte die op na duidelijke kritiek van JC en kwam FdB en wonnen we meteen uit bij AC Milan.

28-06-2021 00:45

mvdk +44319 moderator

Inderdaad, maar daarna zijn we nog een paar keer tegen Real geloot. Maargoed, van Real kon je verliezen. Hij kon beter Salzburg zeggen. Dat is de slechtste wedstrijd die ik ooit heb gezien en ik was er nog live bij ook...

28-06-2021 01:25

WantAmsterdam +116219

Haha we speelden onder de boer ook 4 keer tegen real.

28-06-2021 03:49

Amsterdam90 +8277

Ik hoop dat overmars na vandaag nog een keer met onana gaat praten. Je kan toch niet met stekelenburg aankomen lopen in de champions league. Of die keeper van sparta okoye moet komen.

28-06-2021 00:18

Brooklyn +4154

Precies. Waarom dacht je dat De Ligt bewust hands maakte?! Has hij niet gedaan met Onana achter zich.

28-06-2021 07:52

FrancescosRavioli +15377

Ik denk dat hij dat wel zou hebben gedaan. Was gewoon een domme impulsieve actie

28-06-2021 09:15

ÁlvaroRecoba +13695

Okoye in de Champions League is nu ook weer niet direct de oplossing...

28-06-2021 11:26

Skajhigh +2299

Mooizo, dan kunnen de jongens lekker op vakantie en zich daarna melden om te vlammen in het nieuwe seizoen

28-06-2021 00:15

PierreHeno +6530

Je vraagt je ook af waarom Timber er na de rode kaart van De Ligt niet meteen werd ingezet voor Malen. En Frenkie zou veel beter spelen met Klaassen ipv Wijnaldum die volledig was ingekakt. Blind naar middenveld en Gakpo er in voor Memphis. Frank de Boer speelt volgens systemen die hij in zijn hoofd heeft maar het overbrengen van passje om ook nog te kunnen winnen wanneer het er slecht voorstaat...die kwaliteit heeft hij niet. Exemplarisch daarvoor was het inzetten van Promes ipv bv Gakpo. Van Aanholt was al verschrikkelijk....en dan ook nog 's Promes erin.....dan geef je de wedstrijd gewoon weg. Teveel topspelers zwaar uit vorm, een slecht functionerend systeem tegen Tsjechië en een coach die het ook allemaal niet meer ziet.......en je gaat het pas zien als je het doorheb.

28-06-2021 00:10

The DutchYank +559

“een coach die het ook allemaal niet meer ziet” Hahaha, moest ff bij komen hoor…die mafkut heeft het nooit gezien…pffff!

28-06-2021 02:44

NeeI +108014

De printscreen van FeyenoordTM, waarin gerept werd dat de deal van Berghuis naar Ajax rond is, was dus nep.

Wordt vervolgd...

28-06-2021 00:05

MrPink +82010

Haha wel dus. Kan je ook zelf maken zag ik net. Die gene lacht zich rot nu haha.

28-06-2021 00:12

Rasmussen +25823

Hoi. Die tweet is niet nep. Je hebt je weer wat laten wijsmaken.

https://twitter.com/FeyenoordTM?s=09

28-06-2021 01:58

NeeI +108014

Het betreft een printscreen uit een groepschat. Niet deze tweet.

28-06-2021 08:11

JordanAFCA +22481

Ik lees dan wel weer dat anderen die in die groep zitten het dan wel weer bevestigen.

28-06-2021 08:26

Amsterdam90 +8277

Nachtmerrie De boer gaat maar door. Kan zijn trainerslicentie niet ingetrokken worden. Ik ben deze man helemaal zat. Die 4 kampioenschappen hebben heel veel verbloemd. In die periode was de concurrentie nog slechter dan ajax. Niet voor niks werden wij kampioen met maar 71, 76, 76 en 71 punten .
Europees gingen we eraf tegen ploegen als djnepr, steaua boekarest, rapid fucking wien. Vernedering tegen redbull, red bull dat een ronde later tegen fc basel eruit ging, dus niet overdrijven zo goed waren ze ook weer niet. Kansloos onderuit tegen spartak moskou. En niet vergeten zijn grootste blunder uit zijn carriere het eruit halen van je topscorer ( Milik )bij een 1-1 stand tegen de graafschap.

28-06-2021 00:05

TontoKarnaggel +42547

Met afstand de meest incapabele coach die ik ooit gezien heb, die gek is in staat om op een rotonde links af te slaan en vervolgens de onvoormijdelijke botsing een beetje pech te noemen..

28-06-2021 00:18

Henkjanklaas +20673

u hebt een goed geheugen zeg. Dat is soms ook een nadeel want dan herinner je je al die ellende :-)

28-06-2021 05:54

RS01 +1116

Mooi, prima moment om door te selecteren. Onze Lieve Heer presteert niks en mag zich focussen op harken bij Barca en rappen over z’n zware leven.

Wijnaldum mag voor pakweg een miljoen per maand lekker presteren tegen de kleintjes en volwassen verstoppertje spelen als het ergens om gaat.

Promes hoop ik sowieso nooit meer te zien voetballen.

Er is best een leuk team neer te zetten. Door naar Malen, Gakpo, Boadu, De Jong, Van de Beek. Gravenberch. Onbevangen en aanvallend, geef mij dit maar. Je komt er niet verder mee, maar leuker is het 100%. Maar ja, dan heb je wel een dito coach nodig.

Lekker op naar Ajax, zin in!
groetjesssss

28-06-2021 00:02

TontoKarnaggel +42547

Dit!!! Dit!! En dit!!!!

28-06-2021 00:05

YRGI +32977

Boadu? Hahahahaha

28-06-2021 10:04

Tufono +4195

De spelers zijn te veel opgehemeld en kritiek mag je niet leveren! Nederland moet eens ophouden zich wanhopig te gedragen, pas als je echt goed voetbal laat zien en je hebt overtuigend gewonnen, dan pas kun je gaan pronken!

27-06-2021 23:51

MrPink +82010

Haha bij espn zitten ze dus echt nog live te lullen. Daar kijkt toch geen hond naar? Het is dat ik het net hoor op sbs en even keek.

27-06-2021 23:44

TontoKarnaggel +42547

Even serieus..... is er iemand hier die een slechtere coach als de boer zou kunnen bedenken?? Gordon? Dave Droelvink?? Patricia Paay??

27-06-2021 23:41

mgtow +22319

Vincent Bijlo

27-06-2021 23:42

TontoKarnaggel +42547

Mwhaaa, ik twijfel ...

27-06-2021 23:46

mgtow +22319

Je moet blind voor Bijlo gaan.

27-06-2021 23:49

TontoKarnaggel +42547

Whahaha, eens, die Vincent heeft het nog nooit fout gezien..

28-06-2021 00:04

Oxxer +164924 moderator

Erica Terpstra

27-06-2021 23:47

Nick14 +25889

Danny Blind
Marco van Basten

27-06-2021 23:48

WantAmsterdam +116219

Van Basten liet tenminste leuk voetballen.

28-06-2021 03:52

Nick14 +25889

Bij Ajax nooit iets van gemerkt.

28-06-2021 09:07

WantAmsterdam +116219

Doelde op het NL elftal, zeker op het EK 2008

29-06-2021 05:58

PierreHeno +6530

Jan Joost van Galen

27-06-2021 23:59

PierreHeno +6530

Gebrek aan aan vorm èn aan kwaliteit op zowel het veld als op de bank van de coach. En dan nog een Malen die dè 99,9999 % kans op 1-0 gigantisch verkloot.....met direct daarna de ongelukkige rode kaart voor Matthijs. Dan kukelt ineens het hele kaartenhuis in elkaar en omdat we geen leider hebben in Oranje ( Wijnaldum was nergens als aanvoerder) en een Johnnie the selfkicker links in de spits die er op het moment suprème ook niet stond.....allemaal gecoached in een niet passend 5-3-2 systeem. Mogelijk dat er ook onvoldoende adequaat is geanticipeerd op de grote temperatuuromslag met als gevolg loomheid en er conditioneel snel doorheen zitten. Hoe Wijnaldum zich inhoudt bij die 2e goal....dat heeft nog maar bar weinig met BLM te maken.

27-06-2021 23:35

TontoKarnaggel +42547

Een Depay als "leider", een Wijnaldum als "aanvoerder" een promes als invaller, een mongool als coach,.tsja, wat had je dan verwacht.....

27-06-2021 23:26

MrPink +82010

The three stooges

27-06-2021 23:30

jeppas +3524

Tijd voor Peter Bosz in Oranje. Volgend jaar met van Dijk, Donny terug met speelminuten en Frenkie en Gravenberch achter hem zijn we een stuk beter.

27-06-2021 23:33

TontoKarnaggel +42547

Maakt mij echt niet meer uit, alles met een IQ boven de min 3 is wat mij betreft een potentiele bondscoach op dit moment...

27-06-2021 23:44

mgtow +22319

Zelfs Dumfries als speler/bondscoach dus

27-06-2021 23:50

TontoKarnaggel +42547

Ik zei.... BOVEN!! de min 3.. .

28-06-2021 00:24

Oxxer +164924 moderator

Ben blij dat ik die kut reclames We zijn Oranje

En die dikke PSVer van de Jumbo niet meer hoef te zien.

27-06-2021 23:02

MrPink +82010

Naar link naar rechts heehooo

27-06-2021 23:10

Oxxer +164924 moderator

Afschuwelijk, veel te hoog carnavals gehalte

27-06-2021 23:19

PierreHeno +6530

Elk nadeel heb z'n voordeel.

27-06-2021 23:22

TontoKarnaggel +42547

Whahaha, wat een enorme debiel die De Boer, ik denk oprecht dat er 169999 mensen in nederland een mongool als promes buiten de selectie hadden gehouden, whagaha, en wij vinden net die èène downie die hem wel laat invallen, hahahaha, wat een enorme debiel is die de boer, ongelofelijk....

27-06-2021 22:57

MarkSimoni +1894

Ook pijnlijk, Belgie schakelt ff titelhouder Portugal uit terwijl Nederland wordt uitgeschakeld door Tsjechië..

27-06-2021 22:54

Ajax34 +4075

Daar van was alleen het laatste kwartier leuk om naar te kijken.

28-06-2021 08:59

3sterren +20205

Een buitenlandse trainer voor Oranje. Ik weet niet of daar veel heil van mag worden verwacht.
De toppers zijn of te duur, of hebben er geen zin in.
PSV dacht vorig jaar dat zij een wereldtrainer hadden gestrikt. Een buitenlander.
Hoe dat heeft uitgepakt hoef ik hier op AS gelukkig niet toe te lichten ...

27-06-2021 22:52

JOHANisGOD +18498

Ajax gaat komende week in gesprek met zaakwaarnemer Fernando Hidalgo. De belangenbehartiger van Julián Álvarez, die ook naar Birmingham vliegt voor een gesprek met Aston Villa, mikt op een deal van 17,5 miljoen euro. (Calciomercato)

27-06-2021 22:46

AFCA-1983 +17750

De italiaanse weekend en prive in 1.. geloof niks van die gasten

27-06-2021 22:58

AFCA-1983 +17750

Denk dat ajax het komende week druk zat heeft met berghuis en sulemana

27-06-2021 22:59

TontoKarnaggel +42547

hahaha, sorry Frank, maar Promes??? Ben je een debieltje ofzo??

27-06-2021 22:42

Nick14 +25889

Ja

Groet,
Frank

27-06-2021 23:56

MarkSimoni +1894

Nederland heeft na de periode Sneijder, Van Persie, Robben, van der Vaart en van Bommel gewoon geen wereldtop meer gehad. De spelers die we nu wereldtop noemen, zijn geen wereldtop. Want ook met spelers als de Vrij, Wijnaldum, Memphis en Van Dijk hebben we de kwalificaties voor toernooien niet gehaald. Het EK 2020 hebben we gehaald dankzij Koeman. Frenkie en De Ligt zijn toekomstige wereldtop. Ze zijn te jong om het team te dragen, maar met twee wereldtoppers kom je niet ver. Overigens hadden we in de gloriejaren betere subtop spelers dan nu. Van Aanholt, de Roon, Promes zijn minder dan een Heitinga, Nigel de Jong en Huntelaat bijv.

27-06-2021 22:32

ram +7283

De topspelers zijn juist niet het probleem.

We hebben juist wel een paar wereldtoppers. De Vrij, De Ligt en De Vrij behoren zonder twijfel tot de allerbeste verdedigers ter wereld. Frenkie is natuurlijk absolute wereldtop. Als je daaraan twijfelt kun je beter een andere sport kiezen.

Wijnaldum is ook wereldtop; superbelangrijk voor Klopp en Liverpool maar in Nederland onderschat. Ook in Oranje laat ie de laatste tijd heel veel zien natuurlijk. Zelfde geldt voor Memphis al zit hij in mijn ogen iets onder de wereldtop.

Dat is best een flink aantal grote namen. De spelers daaromheen zijn wel van een wat lager niveau én we hebben aanvallend veel te weinig. Je moet dan een trainer hebben die dat 'oplost' zoals Van Gaal dat in vergelijkbare situatie deed in Brazilië. Die coach hebben wij niet... Volgens mij zijn dát de grootste problemen.

28-06-2021 00:00

MichelAngelo66 +22284

Wat een onzin allemaal. Van Gaal loste helemaal niks op. Die had mazzel met een duik van van Persie en Robben die het op zijn heupen had en alles meekreeg. En zelfs dat werd pas steeds tot een winnend einde gefrommeld als er werd overgestapt naar een normaal Hollands voetbal systeem.

Daarnaast is Depay ook geen net niet wereldtop. Depay heeft 0,0 laten zien. Niks, noppes, nada. Dan ben je een kut speler. Wijnaldum is een werkertje die bij Liverpool nuttig de bezem wagen speelde met goeie spelers om zich heen. In de verste verte geen dragende aanvoerder. Eens temeer duidelijk geworden vanavond. De zogenaamde topspelers zijn weldegelijk het probleem. De Ligt is ook alleen maar minder geworden. En daarbij idioten als technisch verantwoordelijken met een belachelijk systeem en de chaos is compleet.

28-06-2021 00:53

YRGI +32977

Alleen Virgil en Frenkie zijn top.

28-06-2021 10:09

RJB1979 +25961

We hadden dit jaar gewoon Europees Kampioen kunnen worden als de KNVB niet de ultieme verliezer had aangesteld. Ik merk dat ik met het uur bozer wordt.

Goddank begint Ajax bijna.

27-06-2021 22:28

Gewoon Gijs +18438

geen kampioen hoor; maar met deze bondscoach presteren we ver onder kunnen, en dat was mijlenver te voorzien

27-06-2021 22:30

Oxxer +164924 moderator

Come on man, jij overschat dit Oranje, het is een te matig team om Europees kampioen te worden. Tegen de eerste betere tegenstander vliegen ze eruit. Tsjechië is geen eens een hoogvlieger.

27-06-2021 22:42

MPAjax +8458

Sorry maar hij heeft spelers niet opgesteld die echt wel het verschil hadden kunnen maken in aanvallend opzicht

27-06-2021 23:03

Oxxer +164924 moderator

En dan? zat landen die beter zijn dan dit Oranje, sommige kijken door een te grote Oranje bril en denken dat dit Oranje kampioen kon worden. Net als FdB in zijn interview na afloop, in een droomwereld.

27-06-2021 23:07

IRBaboon +6852

Kwalitatief kom je tekort om het de toplanden moeilijk te maken, maar landen als Tsjechië en Denemarken moet NL kunnen hebben.

27-06-2021 22:49

Ajax34 +4075

Nederland is een zware afstraffing tegen de Denen bespaard gebleven.

28-06-2021 09:03

IRBaboon +6852

Klopt. Met deze coach en spelopvatting was het vernedering geworden.

28-06-2021 11:28

Epiret +4437

Toch baal ik - als Ajax fan - van deze afgang van Oranje. Goede resultaten van Oranje leveren veel goodwill en respect op in het buitenland, waar uiteindelijk ook Ajax van kan profiteren. Nu is Oranje weer het pispaaltje van Europa, dus zeer slecht voor het imago van het Nederlandse voetbal...

27-06-2021 22:22

Rasmussen +25823

Dat pispaaltje waren we sowieso al. Door die formatie van 532, daarbij begonnen donkere spelers al voor de wedstrijd weer te mekkeren over mogelijk racisme. Ik had verwacht dat Gravenberch zich vol in de picture ging spelen, dat is totaal niet gebeurd. Moet dus snel bijtekenen of exit.

27-06-2021 22:28

Epiret +4437

Rasmussen, goede resultaten hadden alle randverschijnselen naar de achtergrond kunnen drukken, maar dat is dus helaas niet gelukt...

27-06-2021 22:40

AFCA1996L +16007

Als Ajax van bijvoorbeeld Willem II verliest ben ik er een paar dagen goed ziek van. Uitschakeling Oranje boeit me vrij weinig eerlijk gezegd.

27-06-2021 22:15

MrPink +82010

Met dit zooitje wel ja. 2010 vergeef ik Robben nog steeds niet.

27-06-2021 22:17

Patrick78 +52734

Slechts een paar dagen? Minimaal een week. Ajax is alles voor mij. Oranje is niks.

27-06-2021 22:18

AFCACruijff14 +162533

Ik was vroeger dagen van slag van Ajax, maar heb gelukkig geleerd te relativeren. Doet nog steeds pijn en het is kut, maar ik kan het van me afzetten. Alleen bij Europese exits zoals Spurs ben ik nog echt doodziek. Dan ben je meteen klaar.

27-06-2021 22:21

Soccerskins v2 +43472

Klopt, na Spurs en ook Roma zijn er wat dingen kapot gegooid. Oranje boeit mij dan weer weinig.

27-06-2021 22:31

WantAmsterdam +116219

Met dit team verdien je ook niks. 2010 was ik er weken goed ziek van.

28-06-2021 03:58

YRGI +32977

2010 was ook niet om aan te zien.

28-06-2021 10:11

WantAmsterdam +116219

Wel prachtige speler met Robben, Persie, Sneijder en van der vaart. En oranje speelde gewoon goed. Ging verdient door tegen Brazilië, won in een spectaculaire match tegen Uruguay. Dus niet om aan te zien is erg overdreven wtf.

28-06-2021 17:07

Juichtoon +32767

Jammer maar geen verrassing..

27-06-2021 22:14

Oxxer +164924 moderator

Het slechte beton voetbal ga ik niet missen toch is het jammer dat Oranje is uitgeschakeld.

27-06-2021 22:01

Rasmussen +25823

Remember Ajax onder de Boer. Sighthorsson op links, Siem de Jong spits, Ebecilio op rechts.

27-06-2021 22:03

Rechtspootoprechtsbuiten +1800

Hahaha. Eigenlijk is het dan wel knap dat ie dan daarmee kampioen is geworden

27-06-2021 22:13

NeeI +108014

De horror.

Of Boerrigter, Sigthorsson, Schone

27-06-2021 22:15

Oxxer +164924 moderator

Dat middenveld was net zo erg.

27-06-2021 22:30

wijzijndebeste123 +165291

ik begin me serieus zorgen te maken over onze doelman dit seizoen. steek laat zn ware aard steeds meer zien. gaat je punten kosten.

27-06-2021 22:00

MankeNeliss +9814

Hij zag er niet best uit, leek wel of het te snel voor hem ging. Als je dat vergelijkt met de reactiesnelheid van Onana..
Btw die hele verdediging van Oranje zag er niet uit.

27-06-2021 22:01

wijzijndebeste123 +165291

is gewoon de steek van vroeger maar dan ook nog eens versleten. met pasveer kan je als club met europese ambities ook niet aankomen. wat te doen?

27-06-2021 22:03

Oxxer +164924 moderator

Mee eens, Steek werd weinig getest bij Ajax, dit EK vond ik hem matig. Technische staf moet hier ook van zijn geschrokken.

27-06-2021 22:12

MichelAngelo66 +22284

Nou ja, die eerste gaol moet ie door. Maar die bal kwam erg ver. Te ver voor hem. Daarnaast doet Wijnaldum ook helemaal niks. Tweede doelpunt kan ie niks doen. Staat ie op verkeerde been. Hij pakt daarna een bal op 7 meter. Was weliswaar buitenspel, maar die werd erg hard ingeschoten en die haalt ie er met een hand uit. Eens als je zegt dat ie soms wat stram oogt, maar dat vind ik vooral bij lagere ballen. Niet te snel oordelen.

27-06-2021 22:12

Rasmussen +25823

Ik hoop oprecht dat het Nederlands elftal het WK in najaar 2022 niet haalt. Scheelt weer een hoop frustratie en onbegrip.

27-06-2021 21:58

ValentijnDriessen +178

Domme wissel van de boer, ongelofelijk.

27-06-2021 21:57

MPAjax +8458

Domme wissel? Domme opstelling

27-06-2021 21:58

Jarl1989 +4396

Nou kunnen we nu wel weer over naar goed voetbal. Ajax.

27-06-2021 21:51

Nick14 +25889

Met Haller, Klaassen en Alvarez als as gaat dat weer zeker lukken ja.

27-06-2021 21:53

JOHANisGOD +18498

Ja, dan worden we wéér kampioen!!!

27-06-2021 21:56

NeeI +108014

Nick, ik begrijp uit meerdere reacties dat je erg begaan bent met Oranje, maar heb jij dan geen zin in Ajax?

PS. Vergeet je de vlaggetjes niet weg te halen?

27-06-2021 21:58

Rasmussen +25823

Vergeet Stekelenburg en Magallan niet

27-06-2021 22:01

NeeI +108014

Hehe, geintje toch...

Ik snap je frustratie wat betreft Alvarez, Klaassen en Haller, maar zo'n EK is toch niets vergeleken bij Ajax?!

27-06-2021 22:19
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.