Swart hoopt op veranderingen in de selectie: 'Anders word je geen kampioen'

door Brent Tomassen 147

Bron Ajax Showtime

Swart hoopt op veranderingen in de selectie: 'Anders word je geen kampioen'

door Brent Tomassen 147

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Sjaak Swart is van mening dat er nog genoeg moet gebeuren bij Ajax richting de tweede seizoenshelft. Niet alleen moet er volgens de 603-voudig Ajacied specifieke kwaliteit aan de selectie worden toegevoegd, ook zullen aanstormende talenten meer moeten trainen op het geven van voorzetten. 'Ik heb altijd met een spits gespeeld die dertig, veertig goals maakte.'

'Veel erger nog', is het harde oordeel van Swart in gesprek met Ajax Showtime, als opgemerkt wordt dat de resultaten en het spel van Ajax de laatste maanden te wensen over laat. Al plaatst Mister Ajax wel direct een nuance: ‘Het kan zo veranderen. Alleen er moeten toch een paar spelers bijkomen en een paar spelers die gekomen zijn, hebben zich niet laten zien. Dat moet veranderen, want anders word je geen kampioen. En dat is het belangrijkste.’

Zo vindt de voormalig rechtsbuiten dat er zeker iets aan te merken is op het gebrek aan lengte centraal achterin bij de ploeg van Alfred Schreuder. ‘Wij speelden achterin met Barry Hulshoff of Spelbos. Die hebben jullie niet gekend, denk ik, maar die waren twee meter en die wonnen al hun kopduels. Als ik nu kijk, zie ik niemand bij Ajax achterin meer koppen. Zo hebben we al een hoop goals tegen gekregen', is de conclusie van de Amsterdammer. 'Daar moet er eentje komen van twee meter. Waar ze hem vandaan halen, maakt me niet uit, maar hij moet alleen maar de ballen wegkoppen, zodat de rest er iets mee kan doen.'

'Ik zie het liefst toch een rechtsbuiten die er langs gaat, kijkt en de bal zo op iemands hoofd legt.’

Ook voorin ontbreekt het in het huidige Ajax aan kwaliteit, vindt Swart. ‘Er moet een spits bij. Een spits die dertig, veertig goals maakt. Ik heb altijd met een spits gespeeld die dertig, veertig goals maakte. Maar ja, die kreeg ook goede voorzetten en die komen er nu niet meer.' Volgens de ras-Ajacied heeft dit te maken met de trend dat buitenspelers steeds vaker binnendoor komen. 'We hebben geen echte rechts en linksbuitens meer. Die gaan op de andere flank spelen. Het gaat allemaal met de tijd mee, maar ik zie het liefst toch een rechtsbuiten die er langs gaat, kijkt en de bal zo op iemands hoofd legt.’

Swart loopt bijna dagelijks op Sportpark de Toekomst rond, maar ziet dat er nog veel nodig is voor de talenten om succesvol te worden bij Ajax. ‘Ik ben er altijd en er zijn daar best wat talenten, maar daar moet je apart mee gaan werken. Ik heb voor mezelf, want dat moet als je het wil halen, veel gedaan. Dus de dingen waar je zelf van denkt: daar ben ik niet echt goed in, die moet je gaan trainen. Dat zie ik niet meer gebeuren, echt niet. Dat heb ik wel gedaan. De voorzet, bijvoorbeeld. Ik heb twee jaar achter elkaar na elke training twintig ballen voorgegeven. Dan krijg je hem op een gegeven moment wel onder de knie. Maar als ik de voorzetten tegenwoordig zie, dat is huilen. En dat is het eerste wat je moet leren’, is de les van de Ajaxlegende.

Brent Tomassen (Twitter: @Brent_Tomassen | E-mail: b.tomassen@ajaxshowtime.com
Bademba Barrie (Twitter: @Bademba__Barrie | E-mail: B.Barrie@Ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

Ferd +38603

" ‘Er moet een spits bij. Een spits die dertig, veertig goals maakt. Ik heb altijd met een spits gespeeld die dertig, veertig goals maakte."

Welke spits heeft de laatste 20 jaar 30 tot 40 goals per seizoen gemaakt bij Ajax? Die tijd is al even voorbij Sjaak.

17-12-2022 11:28

louis60 +11472

Noodtoestand.
Het is vandaag 15 december. Hier komt de planning:
Morgenochtend 08:30 uur directie bijeen komen en plannen in tijdsschema op een rij zetten. Tot 23:00 uur vergaderen en knopen doorhakken. Iedere dag daarna in ploegendienst werken. Zuid-Amerika is pas later op de dag bereikbaar.
1. Trainer op non actief
2. Spelers stuk voor stuk doornemen met scouting en training
3.Wie mag weg (verhuren of verkopen)?
4..Welke plekken versterken? (Doornemen lijstjes met scouting)
5.ook jeugd doornemen en actief nationaal en internationaal werven van nieuwe talenten.
6. zoektocht andere trainer(misschien half jaartje ad interim)
7. Spelers op de goede plekken neerzetten in overleg met ad interim of een jeugdtrainer(of enquête onder de kaarthouders).
8.Ik denk aan langer speeltijd Lucca
9.Snel nieuwe TD(nog voor einde dit jaar).

Volgende week iedere dag overleg op de hier boven gestelde punten. In januari zeer actief op transfer markt.
Goede tegenstanders aan het begin van competitie met een sterke defensie tegemoet treden.Liever nog gelijk dan weer verliezen. Totdat het nieuwe team weer gaat draaien.
EEN DAG HEEFT 24 UUR! Keihard aan de bak! 1 februari kunnen we weer een goed team hebben.

15-12-2022 13:30

LOCAmpos +10509

zelf weinig te doen iig lees ik zo. Vooral de club besturen als een computerspelletje. Die weg die weg, ja zo werkt het! En speeltijd van een gehuurde spits Lucca als een vergaderpunt😂 laten we het niet hopen zeg

15-12-2022 13:58

louis60 +11472

Het is noodsituatie. En ik heb het idee dat mijn club langzaam wegzakt. De fans willen de bezem erdoor en daar heb je werklust en wil voor nodig.

15-12-2022 14:33

TheRiviera +5478

Sjaakie kijkt er veel te gemakkelijk tegenaan. Als je meerdere aankopen wilt die DIRECT versterkingen zijn voor het elftal dan zal Ajax heel diep in de buidel moeten tasten. Behalve het feit dat clubs spelers liever niet kwijt hebben in het midden van het seizoen weten ze ook dat Ajax geld heeft om te besteden. Voor directe versterkingen leg je al gauw minimaal 20 miljoen per speler neer en dan mag je zelfs van geluk spreken in de huidige markt. Zowat alle spelers die Ajax dit seizoen heeft gehaald zijn bedoeld voor de toekomst en daar moeten we opbouwen anders is het verspild geld.

Mensen kunnen ook wel klagen over Schreuders maar met of zonder hem is de kans groot dat Ajax alsnog de titel wint. We hebben de afgelopen jaren gezien dat PSV en Feyenoord altijd stoom verliezen de 2de helft van het seizoen. Er is simpelweg te weinig kwaliteit in de selectie om de goede lijn over de streep te trekken. Dit is iets waar Ajax zich niet echt zorgen over hoeft te maken.

Zelf wil ik ook zien dat het beter gaat maar de huidige situatie gaat je niet oplossen door je selectie om te gooien en met meerdere miljoenen aankopen en daarnaast ook nog een andere trainer aanstellen die zijn eigen visie en ideeen heeft en mogelijk helemaal geen interesse heeft in de aankopen die Ajax heeft gedaan en ze eigen lijst van spelers wilt aantrekken. Daarnaast weten we allemaal dat Ajax alleen Nederlandse trainers aantrekt in recente tijden. Wie zouden nu dan uit de hoge hoed moeten toveren?

15-12-2022 11:27

Marko9 +893

Hahaha ongekend wat dom

16-12-2022 12:53

AFCAMSTERDAM +2900

Dank Daley voor alles! 🙏🏻

14-12-2022 19:54

Jariiii +22269

Een andere trainer is meer dan voldoende.

14-12-2022 13:15

Patje2011AJAX +2122

Aub geen Noppert, die gozer is sympathiek omdat hij "gewoon" is gebleven, hij is lang maar hij is ook een matige keeper.

14-12-2022 10:06

Cafeoostindie +2747

aankomend halfjaar word echt een nachtmerrie ben ik bang. ik kan mij niet voorstellen dat ajax inneens fantastisch gaat spelen onder deze trainer, daarvoor heb ik mijn espn abbo opgezegd, ik kan het geld harder gebruiken voor andere zaken.

14-12-2022 06:02

Clubliefde34 +6245

Je kan wel weer iemand gaan halen maar of het veel zin heb weet ik niet met schreuder. Want als we een keeper halen dan zal schreuder hem op rechtsbuiten zetten, en als we dan kritiek hebben dan hebben wij ons trainersdiploma niet gehaald en het is allemaal niet zo makkelijk!

14-12-2022 04:55

ProfessorX +19827

Ajax heeft voor 200 miljoen verkocht en voor 100 miljoen gekocht .

Nu kan je ook weer verkopen zal wel min worden , maar nog steeds transfer winst .

Begin eerst met afscheid te nemen van Schreuder totaal geen Ajax trainer en mist de kwaliteit ervoor .
VanHazebroucke is een prima alternatief of Bielsa Gallardo in iedergeval een trainer die aanvallend en minder hoog durft te spelen en oog voor talent plus ervaring heeft .

13-12-2022 16:05

j0rnnn +5104

Van hazebroucke heeft al jaren niks meer gepresteerd en zijn tactieken zijn inmiddels eenvoudig te verdedigen.

14-12-2022 11:42

ProfessorX +19827

Hij doet dat met minder materiaal maar oké ik volg hem niet zo .

Zie liever een van die Argentijnen komen of een Italiaan .

14-12-2022 14:56

HarryHarHar +3018

Met het huidige beleid van Ajax en met Schreuder en Sar aan het hoofd van de aftakeling worden we zo wie zo geen kampioen meneer Swart, al haal je Messie en Mbappé er bij

13-12-2022 13:46

Heimwee +6766

het blijft weer akelig stil bij Ajax

13-12-2022 12:43

MosesD +14704

Wat zou je dan willen horen?

13-12-2022 23:52

fmol11 +1247

Ik hoop dat Ajax (en misschien wel het hele Nederlandse voetbal) eens kritisch gaat kijken naar welke spelers er nu in de jeugdopleidingen zitten. Ik vind dat er veel meer naar spelintelligentie en techniek moet worden gekeken in de jeugd i.p.v. naar kracht en loopvermogen. We zien veel te veel hetzelfde type spelers doorbreken in de jeugd die vervolgens bij de senioren weinig meer klaar spelen omdat dan hun fysieke voordeel (kracht en snelheid) wegvalt.

Wanneer sommige jongens van nature veel sterker, sneller of eerder volwassen zijn, zou je die met andere jongens met gelijke fysieke kwaliteiten moeten laten spelen i.p.v. met dezelfde leeftijd. Niet iedereen ontwikkelt zich qua fysiek gelijk. De een heeft een groeispurt op zijn 12e, de andere pas op zijn 16e.

13-12-2022 11:33

JanBiesbos +29271

Scheelt ook of je in Jan 12 of in dec 12 jaar wordt…

13-12-2022 21:11

Burro +1321

Als jeugdtrainer geef ik je volledig gelijk. Onze 1e teams zitten vol met sterke dravers, die gaan over een paar jaar zwaar door de mand vallen.

14-12-2022 21:03

RickyAFCA +1897

Ben ik de enige die totaal maar dan ook totaal geen zin heb in de 2de seizoenshelft..

13-12-2022 10:12

DEELM +11891

De rest op veranderingen in de staff!

13-12-2022 09:38

Bos&lommer410 +1298

Het ligt niet aan de selectie, Sjaak.

13-12-2022 07:45

Mijnclub33x +10030

Nou Sjaak, ik kan je vast verklappen dat je H E L E M A A L gelijk krijgt zolang wappie Schreuder aanblijft

13-12-2022 03:45

joendoen +2876

Terug naar de Ajax school is wat Sjakie eigenlijk wil zeggen.

13-12-2022 00:27

NoPants +7519

Ik denk niet dat ajax zo’n slecht team heeft. Wel een dramatische coach. Een bergwijn heeft eerder al laten zien de eredivisie aan te kunnen, en begon ook sterk. Die is het niet verleerd, maar wie speelt er wel sterk onder schreuder?

Als we daar conclusies aanhangen mbt de kwaliteit van bergwijn en bassey, moeten we dan ook concluderen dat Timber er niks van kan? Die ontkomt toch niet aan de malaise? Maar daarvan hebben we allemaal gezien wat voor niveau hij kan halen onder een capabele coach.

Nee, de selectie is lang zo slecht niet. Een nieuwe keeper mag er bij, maar verder ligt de oplossing echt niet bij meer aankopen. We hebben een nieuwe coach nodig.

12-12-2022 23:54

JaapStam +137664

Hopelijk gaat Juventus naar de Serie C gezet worden!!! Dan misschien proberen om Kostic te halen!!!

PS: Mijn voorkeur gaat en blijft voor nu Ziyech!!! Zonder twijfel!!!

12-12-2022 22:15

Bc te P +22130

Confetti league moet wel haalbaar zijn ... Emmen uit hebben we gelukkig al gehad

12-12-2022 21:03

Alexander40 +6114

Aandoenlijk dat Sjaak denkt dat we nog kampioen kunnen worden. Forget it. Dan moet er de komende weken wel zoveel gebeuren. Terwijl Feyenoord en Psv wel in goed vaarwater zitten. Nee hoor, derde is maximaal haalbare dit seizoen. Niet gedacht dat ik dit ooit nog eens zou zeggen maar echt alle ingrediënten zijn aanwezig en probeer dat dan maar eens om te draaien. Er wordt een huzarenstukje gevraagd van Ajax en dan bedoel ik de hele organisatie.

12-12-2022 20:51

MosesD +14704

Geheel eens.

13-12-2022 23:55

VakM +2196

En dus Weghorst halen. Anders heb je niks aan een voorzet

12-12-2022 19:00

Web +178830

Dan ben en denk je wel heel erg beperkt
De meeste en mooiste goals komen uit voorzetten. Kijk maar eens op de WK

12-12-2022 19:53

VakM +2196

Je hebt gelijk, ik bedoel hoge voorzetten. Alleen heeft Brobbey 5 kansen nodig om een 1 te maken

12-12-2022 19:58

Cruijffthebest +13448

Tsygankov, lijkt mij een hele goede aankoop als rechtsbuiten als Ziyech niet gaat komen. Is jonger en goedkoper ook nog.
Verder een topkeeper ( GEEN Noppert dus ) en een creatieve middenvelder. Dat kan/mag ook Ziyech zijn, hoe mooi zou dat zijn!!!!!

12-12-2022 18:41

mokum007 +6523

Ajax heeft een lange spits Luca zet hem in de spits inplaats Brobbey

12-12-2022 20:44

michaellaudrup +4660

Die Swart heeft helemaal gelijk, ik zou Lucca ook in de basis zetten en Brobbey op het bankie.

12-12-2022 18:35

Drummer4ever +1372

Je hoeft echt niets te veranderen aan de selectie, echter moet er wel 1 verandering plaatsvinden en dat is Schreuder eruit, anders wordt je geen kampioen...

12-12-2022 18:24

Marcw1972 +16784

Ook Willem II begrijpt het. Trainer ontslaan als je ziet dat het niet meer gaat. Wanneer worden ze bij Ajax nou eens wakker??!!

12-12-2022 18:24

Aldek +5099

Ik zeg het nog een keer…

Heel graag en snel Schreuder eruit trappen!!

Moet je zien hoe snel het gaat lopen daarna

12-12-2022 17:40

S.Ajacied +5212

@ValurReykjavik die Tsygankov zou ik nog steeds proberen te halen deze winter.

Ziyech wordt een steeds lastiger verhaal denk ik, omdat hij met Marokko erg goed presteert. Er gaan veel meer clubs voor hem komen ben ik bang, die ook wat meer dan ons kunnen bieden qua salaris. Daarom Tsygankov een goede optie. Is een rechtsbuiten voor degene die hem nog niet kennen.

12-12-2022 17:12

ajaxxxxx +1237

Ik ben echt heel benieuwd hoe de komende maand gaat ontwikkelen(Jan) al verwacht ik er niet veel van met deze mensen aan de top, maar wat mij nog meer gaat benieuwen hoe de supporters gaan reageren en hoe de acties worden doorgezet. Als je de Nec uit, twente thuis punten inlevert moet het eigenlijk klaar zijn, vooral hoop ik dat de supporters dit volledig erdoor drukken. We voelen en zien allemaal dat het de verkeerde kant op gaat, maar we willen toch ook eigenlijk niet kampioen worden met alfred? Dan hebben we dit volgend jaar weer opnieuw.

12-12-2022 16:56

Siemjo +7918

Klopt Sjaak eerst beginnen met een andere trainer, voordat hij weer alle nieuwe aangetrokken spelers op de bank zet. Wijndal, Lucca, Ocampos, Grillitch, Conceicao en Sanchez die van de zo.er zijn gekomen zitten er al. Ocampos mag dan weg maar met nieuwe spelers die dan komen wordt het wel erg vol op de reservebank.

12-12-2022 16:51

TCB +768

Klopt Sjakie, ik hoop ook op veranderingen, maar eerst een nieuwe trainer en dan pas de selectie aanpassen. Anders is elke uitgave weggegooid geld!

12-12-2022 16:45

Patrick78 +52738

Eerste verandering: Schreuder out!!!!

12-12-2022 16:39

tijssenajax +14099

Precies, waarom praten over de selectie met deze man aan het roer die er niets goeds mee doet?

12-12-2022 17:08

superajax +11590

Sjakie Held,wat een tijd was dat:John van 't Schip die als rechtsbuiten de balletjes voor krulde op spits Marco van Basten.

12-12-2022 15:54

michaellaudrup +4660

Zo simpel maar zo effectief.

12-12-2022 18:38

stopperspil +11207

Hoog voor de pot mag niet meer bij Ajax (alleen laatste 3 minuten met Lucca als invaller) want dat is te simpel, het moet voorspelbaar traag ingewikkeld combinatie voetbal waarbij een schot op het doel of een kopbal niet de hoogste prioriteit heeft. Nederlands elftal idem

12-12-2022 15:11

Amsterdam4ever +2369

Tegenwoordig wordt er ook naar data gekeken, schieten van buiten de 16 is in verreweg de meeste gevallen niet rendabel, en hoge voorzetten even min. Door combineren is vaak de beste optie, maar dan moet je wel goed aan de bal zijn. Overigens wil dit niet zeggen dat je er niet op moet trainen, een goede loopactie icm hoge voorzet is dodelijk. Maar twee goede koppers die 30x een blinde voorzet mogen inkoppen vind ik ook enkel optie voor laatste 10m bij achterstand.

12-12-2022 16:29

4bier +31367

Litmanen, Pantelic en Bosz in
Hamstra, Schreuder en Kaltenbach out.
Zo moeilijk is het allemaal niet.

Bosz zie ik als tussenpaus, mocht zijn aanvallende spel prompt toch iets opleveren kun je hem aankomende zomer alsnog laten zitten. Ajax is flink naar de tyfes aan het gaan.

12-12-2022 14:10

Web +178830

Litmanen?
Pantelic?
Geen idee of die dit kunnen of willen

12-12-2022 14:32

4bier +31367

Pantelic loopt al enkele jaren te pas en te onpas op de club.

12-12-2022 14:45

Soccerskins v2 +43474

Wat doet hij precies?

12-12-2022 16:02

MosesD +14704

Bosz wint nooit iets. Wat is het trackrecord van een Litmanen en Pantelic in het trainersvak? Laten we nou gewoon voor kwaliteit gaan, niet alleen voor een naam.

12-12-2022 15:23

Raoul14 +3092

Kan het slechter?

12-12-2022 18:22

michaellaudrup +4660

Wanneer Sar en Alfred blijven zitten wel ja.

12-12-2022 18:39

MosesD +14704

Moet dat de ambitie zijn? 😳

13-12-2022 09:24

VluggeJaapie +2046

LvG,Litmanen,Manudro en Bogarde...

Einde van het seizoen vol voor Guardiola gaan en litmanen, maduro en bogarde laten zitten...

12-12-2022 16:01

DrFootball +15189

Manudro, manduro en borgarde... Wat heb jij op gast?

12-12-2022 20:56

VluggeJaapie +2046

Hahaha... teveel redbull er is niks anders te zuipen hier in Qatar

Ik zie het ja manudro ipv Hedwiges Maduro... hij zal blij met je zijn, proost!!!

13-12-2022 08:06

Amsterdam4ever +2369

Ik zie graag per direct een crisismanager komen voor 6 maanden, die gaat winnen, ook al is het 5-3-2 en harken. Kampioen en CL halen is prio. Als daarvoor wat gehuurd moet worden prima, maar niets kopen. Hetzelfde team als in de zomer weer veel geld laten uitgeven vind ik een slecht plan. Krijg je nog meer miskopen denk ik.

Zodra directie vervangen is, waaronder TD, die structurele nieuwe trainer laten zoeken en ook die selectie gaan laten samenstellen middels aankopen.

12-12-2022 16:37

Oxxer +164956 moderator

Mister Ajax en meer oud en ex Ajax zijn opvallend mild voor de huidige hoofdtrainer en andere verantwoordelijken, lijkt alsof zijn een NDA hebben getekend dat er geen kritiek op Schreuder & Co gegeven mag worden.

12-12-2022 14:09

rodnet +10346

Ik geniet ervan te zien hoe Sjaak zich in al zijn fanatisme en clubliefde altijd wat jonger neerzet dan hij feitelijk is. Hij heeft inderdaad met Hulshoff gespeeld, maar Spelbos kwam pas 11 jaar nadat Swart gestopt was bij Ajax en begon ook daarvoor pas serieus te voetballen toen Sjaak zijn schoenen al ruim aan de wilgen had gehangen.

12-12-2022 14:09

Simpelishetmoeilijkst +25385

Sjaak ziet het probleem prcies, en geeft de oplossing ook asn. Er moet veel gerichter getraind worden, zoals hij zegt. Voorzetten geven , totdat ze iedere keer precies goed aankomen. Zo was het ooit met hem. Piet Keizer, en Johan Cruijff . Zwakheden werden getraind, totdat het een kwaliteit werd. Wij ouderen liepen toen al mee.

12-12-2022 12:29

Web +178830

Spelers zijn snel tevreden, dat kun je zo goed aan Bergwijn zien
Die zat best goed in zijn vel, zegt hij ongeïnteresseerd, en hij dacht waar heb je het over
Zesjes cultuur ( waren dat niet jou woorden)

12-12-2022 13:24

Simpelishetmoeilijkst +25385

Precies, al leerde me iemand anders hier dat woord aan, die het ook door heeft.

12-12-2022 16:47

Ans B +20006

Hij heeft in zoverre gelijk dat een aantal basisvaardigheden al jaren ontbreekt. Niet alleen bij Ajax maar in het Nederlandse voetbal.
Een goede voorzet geven hoort daar bij, net als passeerkwaliteiten en kopkwaliteiten; en met dat laatste doel ik m.n. op het richting en de juiste vaart kunnen geven met het hoofd. Ik vind het echt van de gekke dat op het middenveld of bij het uitverdedigen de kopballen alle kanten opgaan en/of veel te korte of juist te lange ballen worden doorgekopt.

Ajax komt zelden goed uit de verdediging als er wordt gekopt, want die komt 99 van de 100 keer bij de tegenstander terecht - niet omdat zij daar meer spelers hebben gepositioneerd maar omdat de juiste richting en vaart ontbreken. Ik erger me daar al jaren aan.

En ingooien.... we hebben kort die specialist gehad (onder TH nog) en dat hielp even, een heel klein beetje. Hoe vaak zie je niet dat een ingooi diep in de eigen helft grote problemen geeft? Nog even afgezien van hoe het tegen ManU een finaleverlies heeft opgeleverd.

Over een goede veldbezetting, goed positiespel en behoorlijke restverdediging zullen we het maar niet hebben zolang deze trainer er is.

Overigens hoeft er voor mij in principe niemand bij, ook niet als we Alvarez nu verkopen.
Er is voldoende kwaliteit, ook bij onze jeugd, om kampioen te worden.
Maar of dat nog lukken gaat onder deze trainer en de grauwsluier die er dankzij hem over Ajax hangt is hoogst onzeker. In dezelfde vorm en op dezelfde manier als Ajax speelde vóór het WK is de tweede plek niet eens zeker.
Maar moet je daar je totale beleid aan opofferen en dus wel nieuwe impulsen (nieuwe spelers) voor zoeken?

12-12-2022 12:29

ZuenAFCA +2097

En zet Sjaak maar voor de groep, gaat vast niet slechter dan met Schreuder

12-12-2022 12:17

Ajax4proud +10912

En Litmanen als assistent.

12-12-2022 12:20

Ajaxfan31183 +16391

Mijn vader zei vroeger altijd als van Hanegem ooit trainer wordt van Ajax zal hij liever ervoor zorgen dat ze degraderen dan dat ze prijzen winnen. Nu staat er ene Alfred Schreuder aan het roer die opgegroeid is bij dat 010 en ja het lijk wel of hij liever degradeert dan prijzen pakt omdat meneer zo stront eigenwijs is en de zwakste schakels alleen maar opstel. Kijk tegen Volendam je heb nog een volwaardig team met Bassie rench Brobbey , wijndal en noem maar op . Ze komen met 3-0 achter tegen een fucking Volendam en wat zegt meneer dat hij positieve allemaal heeft gezien tegen Blackburn hetzelfde

12-12-2022 12:10

HendrikAjax +16899

Hoewel echte versterkingen altijd welkom zijn hebben we die niet nodig om kampioen te worden. Ondanks dat ons team niet van het niveau van vorig jaar is hebben we nog steeds de beste selectie van de Eredivisie.

12-12-2022 12:03

RayJordaan +6862

Ajax hoort een ambitieuze club te zijn, dus verbetering ten alle tijden

12-12-2022 12:10

HendrikAjax +16899

Dat ben ik ook met je eens. Maar mijn punt is dat we met de huidige selectie ook gewoon kampioen horen te worden. Verder hoeft verbeteren natuurlijk niet persé via transfers te gaan. Je kan bijvoorbeeld ook een beter team en betere spelers krijgen door talentvolle jongens meer speeltijd te geven zodat zij zich kunnen ontwikkelen.

12-12-2022 14:22

RobDAZ +2726

Sjakie heeft gelijk wat die buitenspelers betreft, zelfs bevestigd door Louis van Gaal.
Heeft niks te maken met 'andere tijd'. Voetbal is teamsport, spits moet goede voortzetten krijgen. Gewoon weer echte links- en rechtsbuiten opleiden/scouten.

12-12-2022 11:44

Craain +4975

Niet echt... Vroeger zijn de aanvallers beetje lui... Ze zijn meestal alleen actief wanneer ze de bal hebben. Het huidige voetbal gaan de aanvallers meedoen met verdedigen zoals hoog druk zetten of mee lopen met hun tegenstanders. Bijvoorbeeld Bergwijn en Depay kunnen niet meerdoen met hoog druk zetten dan zijn ze moe dat kon je zien aan gehijg. Ze kunnen het wel maar hebben andere dingen in hun hoofd zoals rappen.

12-12-2022 12:28

RobDAZ +2726

Totaalvoetbal Ajax in tijd van Sjaak Swart beheerste die facetten prima. Met z'n allen aanvallen en verdedigen incl echte vleugelspelers.

12-12-2022 12:55

Dusbaba +15434

Ik zie ze nog wel kampioen worden helaas. Maar dat heeft alleen maar met de zwakte van de concurrentie te maken. En het bestuur zal dan wel weer tevreden zijn want CL. Maw....geen veranderingen voorlopig.

12-12-2022 11:39

Web +178830

Niet te makkelijk over denken
Er gaat zoveel fout binnen Ajax
Ik was overtuigd van het kampioenschap
Maar dat is nu veel minder

12-12-2022 13:26

Golden Boy +3919

Wat een hoop dom gelul.

12-12-2022 11:25

Web +178830

Leg eens uit.

12-12-2022 13:26

goajaxgo +14170

Prima vent die Sjaak, maar eerst #SchreuderOut

12-12-2022 11:18

Slappe +4548

Sjakie, we beginnen eerst met een andere trainer.

12-12-2022 11:14

Web +178830

Sjaak heeft hier best een punt
Ik zie alweer dat hij niet voor vol word genomen door een groep hier

Natuurlijk is het voetbal veranderd, en ga je met combinaties, derde man de zestien in, en daar moet je ook zeker meer door gaan

Maar een buitenspeler die een man op snelheid kan passeren is er bijna niet meer
Ajax stond bekend voor de veldbezetting bij de eerste en tweede paal bij voorzetten, komt de voorzet van de achterlijn, kun je er als aanvaller tegen aanlopen of schieten, en is bijna niet te verdedigen

Speel je met het verkeerde been, dan moet je altijd kappen, en is dan komt de voorzet juist op de keeper en verdediger af. Dit is juist makkelijk te verdedigen

Bovendien vanaf de achterlijn sta je nooit buitenspel met de voorzet, kap je en een afdraaiend voorzet, sta je vaak buitenspel

Je moet zorgen dat het voetbal minder voorspelbaar is, afwisselen dus

12-12-2022 11:13

Nr.10 +111573

Voorzetten komen doorgaans meer van de backs dan de buitenspelers.

12-12-2022 11:37

Web +178830

@Nr.10
Dat klopt
Tegenwoordig wel, maar als je je man voor bij komt, kan je ook aan de binnenkant aanbieden, of achter blijven en knijpen, zodat er eens een centrale verdediger door kan komen, veel minder voorspelbaar
Alles is nu zo voorspelbaar in het spel

12-12-2022 13:20

thelordjoshua +10641

Vent leeft nogsteeds beetje in de Cowboy tijd, respect voor Sjaak hoor. Maar snap niet hoe dit serieus te nemen valt.

12-12-2022 11:12

Web +178830

Dat is helemaal niet waar
En ik heb het ook onderbouwd hier boven
Afwisseling maakt je als ploeg sterk

12-12-2022 11:15

thelordjoshua +10641

Vind het heel simpel en vrijwel ondoordacht wat Sjaak roept.

12-12-2022 11:20

HendrikAjax +16899

Afwisseling is inderdaad beter maar volgens mij is dat niet persé wat Sjaak wil. Hoe ik het begrijp wil hij niet afwisselen tussen binnen en buiten om maar wil hij juist dat de buitenspelers telkens buiten om gaan.

12-12-2022 11:59

Simpelishetmoeilijkst +25385

Hij weet er veel meer van dan jij en ik! Zoveel weet ik zeker.

12-12-2022 12:32

thelordjoshua +10641

Onzin. Sjaak is een hele mooie vent maar doet alsof ie altijd overal verstand heeft, maar dat valt enorm mee. Tuurlijk zit er een punt in wat ie zegt. Maar tis zo makkelijk hoe die met dit soort argumenten er vanaf komt puur door statuur.

12-12-2022 13:38

AFCACruijff14 +162537

Vent? Komt weinig respectvol over ook al zeg je van wel.

12-12-2022 12:46

thelordjoshua +10641

ach gossie loop je weer te miepen AFCACruijff… Excuses zal hem identificeren als de heer volgende keer.

12-12-2022 13:36

Keizer +30267

Misschien moet iemand Sjaak maar vast vertellen dat kampioen worden er waarschijnlijk niet in zit dit seizoen. Kan ie zich vast voorbereiden op de schrik.

12-12-2022 11:07
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.