Steijn ziet dat betere opties onderweg zijn: 'Een aantal moest noodgedwongen spelen'

door NielsOpdam 245

Bron Ziggo Sport; Het Parool

Steijn ziet dat betere opties onderweg zijn: 'Een aantal moest noodgedwongen spelen'

door NielsOpdam 245

Bron Ziggo Sport; Het Parool

Maurice Steijn weet dat er een verschil zit tussen zijn ideaalplaatje en het elftal dat tegen Ludogorets op het veld stond, zo vertelt de trainer van Ajax aan Ziggo Sport. Steijn kon tegen de Bulgaren nog niet beschikken over aankopen als Josip Sutalo, Gaston Ávila, Chuba Akpom en Georges Mikautadze.

'Een aantal heeft zeker de kwaliteiten waar ik naar op zoek ben. Dat hebben we ook heel hard nodig, dat is duidelijk', begint de Ajax-trainer zijn verhaal over de ontbrekende aankopen. Steijn is blij met de spelers die naar Amsterdam zijn gekomen. 'Maar het moet dadelijk nog wel blijken of ze de kwaliteiten bezitten die wij ze toedichten. Of dat ook voor mij een vraagteken is? Bij sommigen niet en bij sommigen wel.'

Ajax begon donderdagavond dan ook niet met het ideale basiselftal van Steijn. 'Er zit wel wat verschil tussen het ideaalplaatje en de elf die vanavond op het veld stonden', vervolgt de oefenmeester zijn verhaal. Steijn wil niet zeggen om hoeveel spelers het dan gaat. 'Er zijn er een aantal die noodgedwongen moeten spelen, omdat ik denk dat er betere opties onderweg zijn. Maar die jongens moeten mij wel laten zien dat zij er ook klaar voor zijn en de concurrentie aan gaan. Dat heeft een aantal niet gedaan', concludeert de trainer na de nederlaag tegen Ludogorets.

'Dat heb ik wel voor ogen met Mikautadze, Bergwijn en Berghuis'

Steijn denkt dat zijn team kwalitatief zal verbeteren als enkele aankopen mee kunnen spelen, maar weet dat het hard werken wordt. 'Dat is ook één van de taken als coach. Het is vervelend dat je drie, vier spelers nog steeds niet erbij hebt. Gelukkig zijn zij er zondag wel bij, dat geeft je ook wat meer mogelijkheden. In dat opzicht ben ik blij dat die werkvergunningen uiteindelijk rond zijn.'

In gesprek met Het Parool wil de Ajax-trainer nog wel iets kwijt over de nieuwe bezetting in de voorhoede van Ajax. Steijn legt uit dat hij van spelers houdt die tijdens een wedstrijd van posities kunnen wisselen. 'Dat heb ik wel voor ogen met Mikautadze, Steven Bergwijn en Steven Berghuis. Na zondag zit de schorsing van Berghuis erop en dan gaan we kijken wat de beste koppeltjes zijn op het veld. Ik moet daar chocola van maken en dat gaat echt lukken.'

Lees meer over:
Plaats reactie

vanreenen +10338

Die Maurice, altijd mijn suggesties lezen op de opstelling die deze oude.l man voorstaat en dan met dezelfde opstelling komen.
Ik vind het prima hoor.

01-09-2023 17:33

Ajax27 +19238

Een aantal heeft zeker de kwaliteiten...

Daarmee laat ie eigenlijk al duidelijk horen dat een aantal de kwaliteiten zeker niet hebben.

Nu er ineens een oude bekende van Mislintat wordt gehaald als linksback, kunnen we daarmee al met enige zekerheid zeggen dat ze erg snel hebben gezien dat die Avila er weinig van kan? Of zou dat te voorbarig zijn? En Akpom? Is dat gewoon een middelmatige spits die straks na een paar invalbeurten weer teleurgesteld weggaat bij Ajax?

Sutalo en Mikautadze zal ie blij mee zijn. Maar de rest?

01-09-2023 14:44

Barra +5529

Avila blijkt ook als lcv uit de voeten te kunnen, als stand in van Hato. Dat zou kunnen verklaren waarom er nog een lb aangekocht is, want die nieuwe aankoop lijkt de 1e lb te worden als je de berichten een beetje leest.

01-09-2023 16:39

xstaniox +15204

Heeft Avila überhaupt al meegetraind? Ik denk iig niet dat ze nu al zien dat Avila er niks van kan. Dan zouden Rensch en Taylor ook allang geen basis meer staan.

02-09-2023 15:16

Alberto +808

Bergwijn alleen in uitwedstrijden mee laten spelen, komt in kleine ruimte totaal niet tot zijn recht. For the time being, Hato met Mannsverk op middenveld en voorin 4 spelers die switchen, moeten punten pakken met echte winnaars

01-09-2023 14:33

Barra +5529

Waarom zou je Hato op het middenveld zetten, doet het meer dan prima als lcv.

01-09-2023 16:40

DiAngelo +2410

Dat klopt natuurlijk wel van t ideaalplaatje, maar wanneer je Brobbey, Rensch en vooral Taylor in de basis blijft opstellen sla je er als trainer ook helemaal naast. Dat is iets wat hij de afgelopen jaren en zeker afgelopen maanden gezien moet hebben. Behalve de spelers, is het "systeem/ speelwijze " ook niet om aan te zien. Er zit geen Ajax in, maar dan ook helemaal niks. Iedereen zette in zn eentje druk....t was echt belachelijk. Je moet bij dat data systeem van Sven ook n intelligentietestje toe voegen. Niet enkel voor hier boven genoemde spelers, maar ook voor de trainer. Steijn gaat de Kerst niet halen op deze manier en dan is t nog maar de vraag wat er met Mislintat moet gebeuren. Schandalig voetbal met n aantal verwende mannetjes die contributie zouden moeten betalen en de shirtjes zouden moeten wassen. Heb nog niet eerder zoveel slappelingen in n Ajax selectie gezien (Rensch, Taylor, Brobbey, Bergwijn, Berghuis, Wijndal) . En dan volg ik Ajax al sinds 1977. Natuurlijk moet je geduld hebben en uiteraard gaat het goed komen maar ik mis Ajax in het hele bedrijf wat het is geworden. Mislintat kan t voordeel van de twijfel nog even krijgen, maar met Steijn en n groot deel van deze selectie heb ik t al heel snel gezien.

01-09-2023 14:24

pafo +1131

Sorry hoor
Maar Steijn heeft gewoon een bij elkaar geraapt zooitje gekregen.
Bergwijn en Berghuis willen liever vandaag dan morgen weg, geloof me

01-09-2023 12:56

Opperhoofd +12712

Toch gaat Stein niet helemaal vrijuit gisteren, het stond totaal verkeerd.
In de rust kreeg hij het ook niet gedraaid.

En laat ik het maar niet over de wissels hebben.

01-09-2023 13:05

Arjuna +3732

Hij stond ook met een tamelijk radeloze blik aan de zijlijn, 90 mnt lang. Kreeg met hem te doen maar had meer van hem verwacht mbt ingrijpen tijdens de wedstrijd. Je ziet dat Bergwijn en Brobbey helemaal niks laten zien, teruglopen als ze de bal kwijt zijn. Ja, teruglopen ga maar kijken. Echt schandalig, dan ben je aanvoerder en laat je in anderhalf uur tijd niks zien, maar dan ook he le maa niks. Haal die gast er dan uit na 45 mnt, dat is pas een statement.

01-09-2023 13:19

Bergkam +4706

Gisteren nog lastig. Als je daar als trainer zit en je kijkt naar wie er op de reserve bank zitten die het wedstrijdbeeld kunnen omdraaien ten voordele, moet je toch een traantje wegpinken.

01-09-2023 15:48

Invincibles +5258

Het zal een wonder wezen als we tweede kunnen worden achter PSV dit seizoen met zoveel nieuwe spelers. Steijn moet flink wat spelers wisselen voor de aankomende wedstrijd om geloofwaardig over te komen. Je kan niet voortbouwen op onbetrouwbare spelers zoals Rensch, Wijndal, Bergwijn, Brobbey.

01-09-2023 12:43

3sterren +20205

Voor allen is een vervanger gehaald.
Dus niemand kan achterover leunen en aan het einde van iedere maand zijn geld tellen.

Zelfs mister 1-0 moest er aan geloven …

01-09-2023 12:45

xstaniox +15204

Feyenoord werd ook kampioen met een compleet nieuwe selectie en ook zij begonnen slecht aan het seizoen.

Als er zondag ineens 4-5 nieuwe spelers in de basis staan tov donderdag tegen Loedogorets, heb je bijna de helft vervangen.
Is weer een geheel nieuw elftal.

Alles is nog mogelijk

02-09-2023 15:18

derdehelft +1188

Bergwijn is echt zo ontzettend matig. Jammer genoeg te grote investering en belangrijk nu met de aanvoerdersband om op de bank te zetten. Ben er wel van overtuigd dat Forbs het beter zou doen vanaf links, maar de vraag is waar je Bergwijn dan neer moet zetten. Je mist echt een goede rechtsbuiten, lastig om iedereen in te passen.

Wellicht zoiets:

Forbs - Brobbey/Akpom - Mikautadze
Tahirovic - Bergwijn - Berghuis
Ávila - Hato - Sutalo - Gaaei
Gorter

Berghuis als creatieve 8, concurrentie met Vd Boomen, al ontbreekt het hem aan verdedigende kwaliteiten. Zie 'm toch liever op 10, maarja... Mannsverk concurrentie aangaan met Tahirovic als 6.

Bizar dat je 100 mil hebt uitgegeven en je er voor mijn gevoel alsnog geen kloppend geheel van kunt maken.

01-09-2023 12:37

3sterren +20205

Hoe kan je dat nu al beweren, zonder dat de selectie, of sterker, de basis 11 compleet volgens de visie van Sven en Steijn kunnen worden opgesteld.

Als Bergwijn niet gaat leveren wat er van hem wordt verwacht, dan zal hij snel de aanvoerdersband moeten inleveren en plaats moeten nemen op de bank.
Dat zie ik Steijn echt wel doen …

01-09-2023 12:50

derdehelft +1188

Dat zie ik dus totaal niet gebeuren. Teveel kapitaal mee gemoeid. Ik geef ook aan dat het voor mijn gevoel zo is, is geen feit.

Heb gewoon het gevoel dat je wederom een hoop spelers hebt die op een hoop plekken kunnen spelen, maar je geen duidelijke basiself gaat krijgen en enkele posities matig bezet zijn qua kwaliteit, net als vorig jaar. Maar ik laat me graag verrassen.

01-09-2023 13:35

Drukwerk1968 +7115

Als je voor 150

01-09-2023 12:56

Drukwerk1968 +7115

Als je voor 150 miljoen verkoopt, voor 100 miljoen terug koopt ga je er in eerste instantie altijd op achteruit. Je moet de spelers en trainer tijd geven. Daarnaast niet alleen naar de uitgaven kijken. Dat is selectief.

01-09-2023 12:57

fcbalophetdak14 +1352

Forbs links, brobbeast spits, mikau rechts en akpom op 10 voor zondag

01-09-2023 12:33

Amsterdam90 +8277

We hadden vol voor lozano moeten gaan.

01-09-2023 12:22

3sterren +20205

Ja en Lang en Dest en Bosz en, en, en.

We hebben eindelijk afscheid kunnen nemen van enkele mindere goden, waarom werd gevraagd op AS.

Met een gretige nieuwe selectie zullen we strijd moeten leveren met PSV.

Het zal er inderdaad om gaan spannen, maar ik zou eerlijk gezegd niet anders willen.

Zolang we aan het einde van een slopend seizoen maar als eerste eindigen …

01-09-2023 13:01

MarcoB1971 +4783

Ik heb Lang al een drietal wedstrijden niet meer zien exeleren

01-09-2023 13:54

3sterren +20205

Gaat ook niet meer gebeuren. Het nieuwe is er voor hem al af en dan denkt hij alweer aan een droomtransfer naar een buitenlandse topclub ...

01-09-2023 14:21

Heimwee +6766

Zit jij niet bij de verkeerde club?

01-09-2023 15:55

Professor +11207

Het is op dit moment niet makkelijk om trainer te zijn van Ajax en daarom verdient Steijn veel krediet maar het krediet is toch wel snel aan het zakken.
Twee maanden is hij nou met deze groep aan het trainen (Medic en Forbes uitgezonderd) maar er zit totaal geen lijn in het spel, drukzetten kunnen ze niet, verdedigen als team als ook individueel is een lachertje.
Toen Steijn zijn contract tekende waren de eerste uitspraken de spelers moeten 100% fit zijn en er 100% voor gaan maar dat zie ik nog helemaal niet.
Nu moeten ook de spelers oa Wijndal, Brobbey, Bergwijn, Taylor, Rensch en ook Berghuis zich dat aantrekken je moet ook verantwoordelijk zijn naar je club. Ik noem Berghuis ook die viel gisteren in (ja niet op favoriete plek maar hij moet er rekening mee houden dat hij daar meer komt te staan) en deed er echt niets aan.
Tevens heb ik het gevoel dat Steijn diverse spelers het hand boven de hoofd houdt. Rensch, Bergwijn en Brobbey bijvoorbeeld het is een gevoel en hopelijk heb ik het fout.
Maar we gaan het zondag zien hopelijk durft hij het aan om grote schoonmaak te houden. Dus heel veel nieuwe spelers opstellen en ook Vos, Misehouy en Hlynsson erbij betrekken.
En niet met de smoes komen dat ze niet zijn ingespeeld dat is het huidige elftal ook totaal niet.
Kijken of Steijn weer in achting gaat stijgen.

01-09-2023 12:14

xerr +2516

Je bedoelt 2 maanden is hij al aan het trainen met de Jong Ajax speler + overgebleven spelers van vorig seizoen? We hebben echt bijna 0 zaken gedaan tot pak weg begin augustus op transfer markt en dan nog een hoop daarvan kan nog niet aan de slag vanwege werk vergunning. Dus wat verwacht je van Stein? Hij zat met hetzelfde shit van vorig seizoen tot pak weg 2 weken geleden en dan nog hebben we de nieuwe Ajax nog niet gezien omdat de helf nog niet mee mag doen. Komend weekend krijgen we voor het eerst de nieuwe Ajax te zien, laten we 3 weken afwachten en zie waar het heen gaat.

01-09-2023 12:51

Opperhoofd +12712

Wat een onzin, als je met dit materiaal niet eens een fatsoenlijke wedstrijd tegen de nr 8 van Bulgarije kan spelen.

01-09-2023 13:10

MarcoB1971 +4783

Ze zijn wel fit maar de basis van gisteren ontbeerde duidelijk kwaliteit en met 4 a 5 wisselingen kan het er zo weer anders uitzien

01-09-2023 13:56

Rob1706 +1695

Ik vind het prachtig, dat Steijn veel wisselingen wil zien in de voorhoede om het zo ovoorspelbaar mogelijk te maken. Echter wie op het middenveld gaat die spelers dan aanspelen? Van den Boomen kan een goede pass geven maar dat weten tegenstanders ook en die passen zich daar op aan. Zou graag een type 10 willen zien die spelers wegsteekt maar ook zelf een doelpunt kan maken.

01-09-2023 12:10

RN +14719

Als je Forbs op linksbuiten zet is hij levensgevaarlijk ben ik van overtuigd

01-09-2023 12:05

MosesD +14706

Helemaal eens. E.e.a. heeft gewoon tijd nodig. Wel zorgelijk: het niveau van eigen jeugdspelers Taylor, Rensch en Brobbey. Ik zou die wel z.s.m. vervangen. Komen voetballend én mentaal gewoon tekort. Ook zorgelijk: Bergwijn. Voor de rest veel vertrouwen in de (basis)spelers die Sven heeft gehaald.

01-09-2023 11:47

xerr +2516

Supporters vinden het mooi dat jeugd zo jong mogelijk op het veld te zien. Want daar staat Ajax bekend om. Helaas lukt het niet altijd. Vergeet niet dat Taylor Brobbey en Rensch nog hartstikke jong zijn.

01-09-2023 12:56

Okocha078 +14068

Ik was gisteren ook zeer teleurgesteld, intussen alweer wat optimistischer gelukkig.
Waarschijnlijk gaan we meer stroperige wedstrijden zien, is ook niet gek met een bijna compleet nieuw team. We moesten door selecteren en we zijn hier nog lang niet klaar mee. Als Avila en Sutalo kunnen spelen staat er gewoon een solide verdediging. Avila brengt iig meer vuur in het team ook. Gaaei is een opkomende back met zeer goede lage voorzetten, die zou ons ook nieuwe opties qua aanvallen bieden. Tahirovic komt er wel, moet wennen, maar in potentie gewoon een goede speler en van Mannsverk verwacht ik dit ook. Mikautadze is een topper en Akpom is sowieso behendiger aan de bal dan Brobbey en kan koppen. Aangezien Bergwijn geen diepgang heeft op links zou ik hem voorlopig maar achter de spits zetten, een goed hard afstandschot heeft hij iig wel. Mikautadze heeft wel diepgang en kan een mannetje passeren, dus laat hem maar vanaf links naar binnen komen in het gat wat Akpom als inzakkende spits open laat. Berghuis als spelmaker, hangend op rechts icm met Gaaei.
--------------Akpom------------
Mikautadze-Bergwijn-Berghuis
-----Mannsverk--Tahirovic------
Avila------Hato-Sutalo----Gaaei
-------------Gorter--------------
In de winter doorselecteren, een Brobbey zou wmb weg mogen, aangezien Mikautadze ook in de spits kan. En een Taylor kan vervangen worden door Vos. Wijndal mag ook weg. Je zou dit budget kunnen gebruiken om een Skov Olsen binnen te kunnen halen voor op rechts, zodat Berghuis en Bergwijn kunnen strijden om de 10. Hoop dat Gorter het goed gaat doen, anders staat Rulli er als hij fit is weer in. Wil hij nog steeds weg zou ik toch naar Olij kijken, gewoon een solide keeper.
Laten we het team de tijd geven om te groeien, talent is er genoeg.

01-09-2023 11:36

Rob1976 +9541

Berghuis op rechtsvoor is waardeloos

01-09-2023 11:38

Okocha078 +14068

vandaar ook hangend op recht, dus meer als rechtsmidden. icm met gaaei zou dit moeten kunnen. Niet met rensch iig.

01-09-2023 11:39

LukaLitmanen +82281

Berghuis op middenveld en Georgiër rechtsbuiten

Bergwijn banken of spits

01-09-2023 11:50

Amsterdam90 +8277

Ja Skov olsen zou een mooie aanwinst zijn.

01-09-2023 12:19

Hziyech15 +2197

Het probleem dat we hebben is niet de individuele kwaliteit. Met deze selectie zou je Excelsior en Ludogorets op moeten rollen. PSV heeft ook geen bijzondere verdediging en geen heel bijzonder middenveld, maar die hebben spelers die al langer samenspelen en de spelers passen bij elkaar.

Wij hebben het vorig jaar zo hard verklooit met de aankopen, waardoor we dit seizoen heel veel aankopen hebben moeten doen. Doordat wij zoveel spelers hebben moeten vervangen en een groot deel nu pas aansluit, hebben we niet naar een vaste basis elf kunnen toewerken.
Dat sommige spelers later zijn gekomen is logisch, maar hierdoor kunnen we nog niet ingespeeld raken.

Op dit moment spelen we met spelers die elkaar totaal niet aanvoelen. Spelers als Bergwijn, Brobbey, Wijndal etc willen graag heel direct spelen. Spelers als Kudus, Rensch etc spelen meer op balbezit. Als je dan ook nog eens elke week met andere spelers om je heen speelt, dan krijg je wedstrijden zoals gister. De ene helft speelt het beste zo en de andere helft speelt weer anders. Hierdoor is het ontzettend moeilijk om kanssen te creëren omdat er geen vertrouwen/vastigheden zijn.

Ik verwacht dat het ook nog wel even duurt voordat alle spelers op elkaar ingespeeld raken. Tot die tijd moeten we gewoon punten pakken, maar niet verwachten dat we de sterren van de hemel spelen. Als we tot pak hem beet November de schade kunnen beperken, dan denk ik dat we daarna echt kunnen gaan vlammen.

01-09-2023 11:34

AFCA33 +310

Gorter
Gaaei
Sutalo
Hato
Avila
Tahirovic
Van de Boomen
Bergwijn
Berghuis
Akpom
Mikautadze

Gaaei een keer de kans geven want Rensch voegt niks toe.

Sutalo naast Hato spreekt voor zich. Vind Medic zeker niet slecht maar hij is gewoon een back up.

Avila kan niet slechter zijn dat Wijndal of Salah-Edine. (Hoop ik)

Tahirovic laat opzich een prima indruk achter tot nu, iets minder balverlies zou fijn zijn maar ben wel tevreden over hem.

Van de Boomen is nog wat wisselvallig maar is denk ik wel goed genoeg voor de basis. (Mannsverk leuke extra optie denk ik.)

Bergwijn op links ben ik steeds meer klaar mee dus zet hem maar op 10 dan...

Mikautadze speelde al af en toe vanaf links en rechts dus misschien wat meer scorend vermogen voorin nu.

Akpom of Brobbey. Laat die 2 het maar uitvechten, de tijd zal het leren.

Berghuis op rechts maar afwisselen met de spelers voorin kan altijd. Een beetje een vrije rol zoals Ziyech.

Forbs kan iedereen vervangen die niet in vorm is lijkt me dus zie dit zeker wel als een goede optie voorin. Maakte gister als enige een gretige indruk en zorgt hierdoor voor eem beetje dreiging.

01-09-2023 11:32

Hziyech15 +2197

Wel bizar. We spelen dan gewoon met 8 andere spelers dan vorig seizoen. 7 daarvan zijn nieuw gekomen en Gorter keept nu natuurlijk bij afwezigheid van Rulli.

01-09-2023 11:36

nelkboyzz +670

Mannsverk er in plaats van vd boomen denk ik

01-09-2023 11:48

Corlinde2002 +20

En anders kopen we er toch weer een buitenlanders bij Als het zo doorgaat staan er met de winterstop naar 2 Nederlanders in het veld.Topbeleid tegenwoordig bij Ajax.Nederlander weg,buitenlander ervoor terug.

01-09-2023 11:29

Redrum +96286

Ja want die Nederlanders Brobbey, Bergwijn, Wijndal, Rensch en Taylor doen het zo goed. Met afstand de meest dramatische spelers die we rond hebben lopen op dit moment.

01-09-2023 11:32

Kryptonite +76987

Gisteren stonden er maar liefst 8 Nederlandse spelers in de basis en van de 4 invallers waren er 3 Nederlands. Heb je lekker genoten van het spel?

01-09-2023 11:33

YRGI +32979

Allemaal gelul voor de bühne. Juist de Nederlanders verzaken.

01-09-2023 11:40

Jorik Kuipers +109

Hoop dat je de reacties onder je bericht hebt gelezen, enig antwoord daarop?

01-09-2023 12:18

Kryptonite +76987

Mij bekruipt steeds meer het gevoel dat ze Steijn als scapegoat zien. Hij is al blij genoeg dat hij trainer van Ajax mag zijn en heeft niet de status om zijn stempel te drukken op de samenstelling van de selectie en staf. En zo'n persoon hebben we tijdens dit overgangsjaar nodig. Er is veel doorgeselecteerd en er zijn veel nieuwe spelers bijgekomen. Weet hij er iets van te maken, dan is dat mooi meegenomen. Anders hebben we volgend jaar een toptrainer die wel raad weet met deze hopelijk talentvolle selectie.

Ik vind het een beetje risicovol, maar ik snap dat ze dit seizoen het risico nemen om door te selecteren, gelet op de 2 directe en 1 indirecte CL tickets. We moeten nu eenmaal schoon schip maken en dit is eigenlijk het perfecte moment daarvoor.

01-09-2023 11:28

Ajax '69 +3859

Dat lijkt me onzin, die zogenaamde toptrainers stappen dan helemaal niet in. Er waren, behalve Bosz, geen haalbare alternatieven. Steijn is gewoon op basis van rationele argumenten geselecteerd als nieuwe coach van Ajax, wen er maar gewoon aan.

01-09-2023 11:49

Kryptonite +76987

Ik denk dat de haalbare alternatieven meer zeggenschap wilden hebben over de samenstelling van het team en de zekerheid wilden dat de exodus van vorig jaar zich niet weer zou herhalen. En wij moesten dit jaar juist doorselecteren en een nieuwe ploeg samenstellen. Top trainers hebben geen zin om een team in opbouw te coachen terwijl ze ook nog eens voor het hoogst haalbare moeten gaan, want dan is het afbreukrisico te groot.

01-09-2023 12:08

Ajax '69 +3859

Zit ook zeker wat in, ik heb de wijsheid niet in pacht. Feit is dat we Steijn moeten accepteren en hem en zijn staf imo moeten steunen, want dat de uitdaging enorm is blijkt wel. Hoe mooi zou het zijn als we over vier maanden genieten van een nieuw Ajax, door MS in elkaar gesleuteld?

01-09-2023 12:48

Ajaxxx1900 +1622

We moeten Steijn wel gewoon een kans geven maar het is wel allemaal kut nu.

01-09-2023 11:24

BackInBlack +14606

Ajax en Steijn de tijd gunnen jongens

Niet nu al beginnen te huilen piepen en zagen vooral

01-09-2023 11:22

mvdk +44338 moderator

Huilen gebeurde zelfs toen we in de halve finale CL en finale EL stonden.

01-09-2023 11:24

BackInBlack +14606

Ja
Ook toen werd ETH neergesabeld

01-09-2023 11:25

Ajaxxx1900 +1622

Hij maakte ook wel een fout in de halve finale met zijn wissel

01-09-2023 11:25

mvdk +44338 moderator

Nu is de kritiek terecht, maar er is altijd wel gezeik.

01-09-2023 11:26

jerryisthename +31984

We missen echter nog steeds een creatieve 10 gewoon...dus hopelijk komt er alsnog toch een verassing vandaag in de vorm van McAtee die gehuurd wordt en dan kun je het misschien ondertussen al iets proberen te regelen voor de winterstop met Almada. Laat die rechtsbuiten maar zitten, want zelfs zonder Conceiçāo heb je nog genoeg opties. Gewoon proberen en doen! Verkoop Wijndal desnoods vandaag nog. Die jongen heeft tig kansen gehad en wil blijkbaar niet. Weg ermee en investeren in die creatieve 10 die echt broodnodig is! Samen met de besparing van salaris en premies voor Klaassen kom je al een heel eind om het verschil te maken met aantrekken van Almada, naast natuurlijk het salaris wat je voor McAtee zou betalen. Denk wel zeker dat die McAtee wel zou willen om te spelen in een aanvallend team als Ajax die hoog speelt.

01-09-2023 11:14

BackInBlack +14606

En nee America's Team gaat de playoffs niet halen

01-09-2023 11:54

BackInBlack +14606

Ik meende aan jouw naam en de blauwe srer te herkennen dat je Dallas Cowboys fan bent

01-09-2023 17:03

jerryisthename +31984

Serieus? Oh ok. Haha.
Snapte er al geen r..t van wat je bedoelde. 😅
Is toch een Davidster. Vond ik wel passen bij Ajax. 😉 Daarnaast ben ik gedeeltelijk Joods. Mijn naam is wel Amerikaans idd. van origine. En die ster van Dallas Cowboys lijkt er wel een beetje op qua kleur, maar het is een vijfpuntige ster, zoals de Amerikaanse ster.

01-09-2023 17:35

BackInBlack +14606

Ow oké hahaha
Zoek de ster van de Dallas Cowboys maar eens op.
Bovendien heet hun eigenaar Jerry Jones.

Dus dat bijelkaar maakte dat ik dat dacht.

01-09-2023 18:39

jerryisthename +31984

Oh ok! Haha. Ik snap 't. 👍🏼😉
Vandaar...Jerry Jones...ken de beste man niet. Heb wel de ster opgezocht van de Dallas Cowboys, vandaar mijn antwoord daarover.

01-09-2023 22:36

echtgras +824

Mc Atee is naar Sheffield

01-09-2023 11:24

jerryisthename +31984

Ahhh, balen...gemiste kans!

01-09-2023 11:26

036AFCA97 +146682

Tuurlijk, we mogen nog niet verwachten dat het hele team al top speelt en de tactiek erin zit, maar Bosz heeft er bij PSV al wél een hele andere speelwijze ingeslepen. Ook in korte tijd. Dus iets beter dan gisteren mag wel, Maurice.

01-09-2023 11:12

kolan90 +1242

precies, iedereen ziet progressie in het speel van PSV en bij ons lijkt het nergens op

01-09-2023 11:13

Kryptonite +76987

Maar Bosz heeft ook al alle aankopen tot zijn beschikking. En wie heeft PSV verkocht t.o.v. vorig jaar? Zelfs Sangare loopt daar nog.

Wij hebben bijna onze hele selectie ververst en bijna de helft van de aankopen (nota bene de belangrijkste aankopen) kunnen nog niet meedoen. Een beetje geduld.

01-09-2023 11:31

Hersenspinsel +8278

Wij zijn in 15 maanden 20 spelers kwijt geraakt. Ga toch weg met je PSV.

01-09-2023 11:48

Dumoulin +833

Ik had totaal niet verwacht dat we al echt een redelijk draaiend team zouden kunnen zien. Het aantal ''mutaties'' in en uit elke week is simpelweg te groot. De tweede helft uit tegen Ludogorets was ook gewoon ''sorry'' erg matig!

Steijn mag weten en denken dat de vier nieuwe spelers een geweldige impuls gaan geven aan het elftal. Het zou m sieren daar verder niet openlijk over te praten en het af te zetten tegen de zgn. matige huidige spelers. Dat help z'n team niet.

Verder vond ik de taal van velen die geïnterviewd worden en die zeggen '' die nieuwe jongens moeten worden ingepast'' nogal ongepast. Ik zou als ik bijvoorbeeld Brobbey was ook m'n hand in eigen boezem steken en zeggen dat we elkaar samen als team naar een hoger niveau moeten tillen ook door met elkaar dingen beter af te stemmen. Ik heb zo t gevoel dat in de taal van velen zoiets schuilt als ''wij zijn de Ajax kern en de anderen snappen het nog niet''. Dat kan toch niet de bedoeling zijn. En zo goed snapte die 'kern'' het vorig jaar nou ook weer niet.

Laten we zondag nou winnen. Hoe dan ook. En dan aan de voorbereiding beginnen!! en gaan bouwen aan het seizoen.

01-09-2023 11:11

Jeffsajax +1895

Zoals altijd na een flinke teleurstelling en verpeste avond laat ik de gemoederen even berusten.

Maar dan toch hierbij, al tientallen jaren volg ik Ajax op de voet en kijk ik enorm uit naar iedere wedstrijd. Maar deze week met meer spanning dan normaal, een weekend vrij af gekregen om ons volledig op te laden en mijzelf en de andere te vermaken in de Arena.
Ik ben mijzelf doodgeschrokken, meer dan dat. Een totale deceptie aan instelling en basis taken uitvoeren. Vele van jullie zullen ook gevoetbald hebben, mijn plafond was enkele knvb potjes en in de senioren op landelijke hoofdklasse te spelen.

Waar de pijn zit is dat ik geen kwaliteiten zie, die ik op hoofdklasse niveau heb mogen zien. Verkeerde loop lijnen, geen druk kunnen zetten en een jeugd speler van 17miljoen die potentie heeft maar rond rent als voetzoeker

Zucht… het was een pijnlijke ervaring

01-09-2023 11:09

Jeugd +24909

Ik vind dit zoooooo dom.
Waarom zeg je dit na zo'n wanprestatie waarbij het overduidelijk is dat het niks met kwaliteit te maken heeft.

Maurice sorry hoor maar je hebt je team gisteren vooraf en ook in de rust niet zover gekregen dat ze;

Kort op de man verdedigen
Met de man meelopen bij balverlies
Tempo hoger gaan spelen
Acties maken en een keer op goal schieten

Om maar wat te noemen. De staf heeft gefaald. Nu niet wijzen naar spelers waarvan je eerder riep dat je tevreden was met de kwaliteit die je al had. Je speelde niet tegen Bayern.

01-09-2023 11:08

***Ajax*** +148

Het drukzetten is echt bizar. Brobbey is conditioneel niet sterk genoeg om steeds van kant te wisselen. Dan moet je keuzes maken. Of je dekt de zones (passlijnen) of je zet vol druk waar je dan back tegen back gaat.

Dit is nu zo halfbakken dat Ludogorets gewoon rustig kon opbouwen en wij steeds achteruit moeten lopen. Daardoor lijkt het al snel alsof ze er geen zin in hebben maar de afstanden zijn gewoon veel te groot.

Dan heb ik het nog niet eens over wat we doen in balbezit. Hij zet Bergwijn in de halfspaces, dat kan, Bergwijn is normaal gesproken wel technisch genoeg om daar te voetballen. Alleen, waarom dendert die AZ’er er niet overheen? Die Wijndal sjokt constant.

01-09-2023 11:07

YungInternet +3867

Wat is eigenlijk Steijns speelstijl? Wat is zijn signature manier van drukzetten? We hadden gewoon Bosz kunnen hebben, die ondanks zijn lege prijzenkast in ieder geval een voor Ajacieden herkenbare en vertrouwde speelstijl heeft. Na de wissels gisteren stond er gewoon niemand op rechtsbuiten. Dat was bizar om te zien

01-09-2023 11:07

036AFCA97 +146682

Ik baal echt dat Bosz bij PSV zit.

01-09-2023 11:13

YungInternet +3867

Same. Die Steijn komt over alsof ie A: geen idee heeft waarin hij terecht is gekomen, en B: geen overwicht heeft binnen de groep, of in ieder geval zich niet tactisch kan onderscheiden waardoor men naar hem luistert. Op het laatst speelde bergwijn, Klaassen en berghuis met z’n drieën op ‘10’ 😂

01-09-2023 11:19

Sense of.H +5472

Brobbey : Ik zette vaak samen met Stevie (Bergwijn, red.) druk. Forbs is nieuw en hij moet het nog leren.Het is ook lastig. De nieuwe spelers weten nog niet echt hoe het systeem werkt en daarin moeten we ze ook helpen. Op een gegeven moment komt het vanzelf."


Zo zo meneer Brobbey even de hand in eigen boezem steken, wat als je nou gewoon je ding had gedaan en dat is een kans creëren of een doelpoging kon het nog lopen, laat staan een kans creëren. Je bent de Spits die zei ik ben uitgeleerd bij Ajax en toen zijn je smeekbeden gehoord en hebben we je teruggehaald, je hebt ons veel geld gekost.

Sorry mensen deze tirade moest even eruit,ik ben het gedeeltelijk wel met hem eens, maar als je het zo verkloot als Brobbey moet je zelfkritisch zijn en je muil houden over teamgenoten.

01-09-2023 11:06

LOCAmpos +10509

Hij vond zelf dat hij wel goed druk zette dus?😮‍💨

01-09-2023 11:07

Redrum +96286

Tja, laat het maar zien Maurice. Probeer ondertussen ook voor de grap eens iets van een tactiek te bespreken met de spelers. En oefen voor de grap eens op passen, want dat schijnen de meesten ook niet te kunnen nog. Wie weet gaat het dan ook beter.

01-09-2023 11:06

Professor +11207

En leer ze ook eens drukzetten verdedigen als team en 1-1 duels durven aan te gaan voor de rest succes

01-09-2023 11:08

3sterren +20205

Alsof je een biefstuk met brood heb besteld, de kelner meldt dat de biefstukken nog niet zijn geleverd, maar je wel al de huisgemaakte appelmoes kunt krijgen …

01-09-2023 11:01

Jelluhafca +3472

Nou Steijn tijd om zondag spierballen te tonen!!

01-09-2023 11:00

036AFCA97 +146682

Ik weet dat je hier praktisch geliquideerd wordt als je de vergelijking maakt, maar dat PSV 5-1 wint van Rangers én Lozano er nog bijkrijgt vind ik na onze wedstrijd van gisteren extra vervelend.

01-09-2023 10:57

JP_Frost +1911

Laten we vooral naar ons zelf kijken en niet teveel letten op wat er bij andere clubs gebeurt.

Er is binnen Ajax een hoop werk aan de winkel en iedereen die dacht dat het meteen allemaal zou swingen kon ook alleen maar teleur gesteld worden. Er is nog niet één wedstrijd met alle beoogde basisspelers gespeeld. We zullen geduld moeten hebben.

01-09-2023 11:00

Haarlemmer +20642

Ik blijf hun financiele huishouding heel dubieus vinden elk jaar onverantwoorde risico's nemen en dit jaar nog extra 'want we spelen CL'. Dat kan helemaal niet.

01-09-2023 11:02

Redrum +96286

Psv is sowieso een extreem vervelende schijtclub. Het is ook niet dat ze jarenlang iets opgebouwd hebben, waardoor ze nu een sterke selectie hebben. Dan had ik er nog iets van respect voor gehad. Maar de realiteit is dat die voorlopig niet veel punten gaan verspelen waarschijnlijk. Er zal bij Ajax heel snel iets moeten veranderen, anders wordt het net zo'n dramatisch seizoen als vorig jaar.

01-09-2023 11:08

BxM +4079

Serieuze vraag: vanaf Den Bosch (2-2) t/m Ludogorets (0-1), hebben jullie in de 11 wedstrijden onder Steijn nu al iets positiefs gezien? Iets wat écht aantoonbaar beter gaat dan onder Schreuder of Heitinga? Al is het maar tactisch?

01-09-2023 10:56

Soccerskins v2 +43474

Shakhtar de eerste helft. Dat was het.

01-09-2023 10:58

BxM +4079

Die komt idd als enige ook bij me op. Wellicht dan nog de eerste helft tegen Ludogorets vorige week.

01-09-2023 11:00

Rockanje23 +37128

Shakhtar heb ik niet gezien, Ludogorets werd vooral door de individuele klasse van Kudus beslist.

01-09-2023 12:55

ElGrandeIbra +16

Steijn moet gewoon gaan doorselecteren en andere jongens een kans gaan geven. Rensch, Wijndal, Medic zijn gewoon compleet door de mand gevallen. V.d. Boomen ook wisselmateriaal. Bergwijn laat het ook gewoon al bijna een jaar niet zien. Zet die ook maar een keer op de bank, misschien dat hij daarna loskomt.

Gorter
Gaaei (geen idee of ie er wat van kan, maar geef hem maar de kans, misschien dat dat Rensch op scherp zet) - Sutalo - Hato - Avila (gewoon voor de leeuwen gooien
Tahirovic (vind ik niet tegenvallen) - Mannsverk (geef hem maar een kans)
Akpom (dicht op de spits, kun je ook wisselwerking creëren met Berghuis en Mikautadze)
Berghuis (naar binnen komen en schieten + af en toe voorgeven) - Mikautadze - Borges

01-09-2023 10:56

AFCAHoorn +22726

Wel onthouden dat Medić is gehaald als back-up voor Šutalo.

01-09-2023 10:57

Godenzoon24 +15394

Nou fijn om te horen voor de rest. Leuk die openheid, of het jezelf indekken maar of het voor de motivatie handig is vraag ik me af. Ook het niet weten of een aankoop wat toevoegt is bijzonder te noemen. Iig het uitspreken daarvan. Bergwijn had ook doorgeselecteerd moeten worden. Zeker gezien Sven winnaarsmentaliteit zo'n belangrijk onderdeel zegt te vinden!

01-09-2023 10:55

Soccerskins v2 +43474

Het verschil mag toch niet zo groot zijn Maurice. Er zat geen enkel idee achter het spel van gisteren. Stilstaand voetbal wanneer we de bal hadden en laten we niet beginnen over het spel zonder bal. Zeeën van ruimte voor Ludogorets en het drukzetten was ook van een belabberd niveau. Dat ligt niet alleen maar aan de spelers.

01-09-2023 10:51

YRGI +32979

Jawel. Dit zagen we immers onder andere trainers ook. De spelers zijn niet goed genoeg.

01-09-2023 11:00

Soccerskins v2 +43474

Het elftal van gisteren was op 6 posities anders.

01-09-2023 11:02

ck69 +13132

Maar dan moet je je nog wel bedenken dat Rensch, Medic, Wijndal, Taylor, Boomen en Brobbey waarschijnlijk uit de basis gaan verdwijnen. Dat zijn 6 posities (!).

01-09-2023 11:22

YRGI +32979

Hopelijk Bergwijn ook.

01-09-2023 11:27

3sterren +20205

Als de vooraf gemaakte afspraken niet worden nagekomen, zoals tegelijk druk zetten met de voorste drie spelers, dan kun je op dat moment alleen maar toekijken. Aldus Brobbey, in zijn interview vlak na de wedstrijd …

01-09-2023 11:08

Soccerskins v2 +43474

Enorm zwak interview van Brobbey. Hij is zelf een koning in schijndrukzetten.

01-09-2023 11:29

3sterren +20205

Daarom heeft Mislintat o.a. voor zijn positie enkele “vervangers” gehaald.

Brobbey moet maar eens de hete adem voelen van concurrenten.

Dan zal hij misschien pas goed beseffen dat geen enkele speler is verzekerd van een basisplaats …

01-09-2023 12:42

JP_Frost +1911

Eerlijk gezegd maakt het mij niet zo veel uit in welke formatie ze staan, zo lang het maar attractief verzorgd aanvallend voetbal is. Of dat nou met een rechtsbuiten is, of een 10, of 3 verdediger ipv 4, het zal allemaal wel. Gisteren was het heel slecht en als dat komt omdat er te krampachtig wordt vastgehouden aan bepaalde principes en posities dan vraag ik mij af of daar niet vanaf moeten stappen.

01-09-2023 10:51

Oxxer +164957 moderator

De competities zijn begonnen, voorbereiding van het seizoen begint nu pas, duurt voordat het XI tal is ingespeeld, alle wedstijden tot dan is schadebeperking, wordt geen makkelijke klus voor Steijn om een eenheid te vormen.

01-09-2023 10:47

Torcida +5782

Dit is het precies. De voorbereiding begint feitelijk nu pas. Die wedstrijd gisteren was gelukkig een formaliteit en dus ook een oefenwedstrijd, waar een aantal zich van hun slechtste kant hebben mogen laten zien. Nu is het hopen dat de allerlaatste aanwinsten wat gaan toevoegen aan een nieuw proces.

Normaliter heb ik een hekel aan die interlandpauzes, maar het komt Ajax wel goed uit. Ik hoop dat ze nog wat oefenwedstrijden kunnen spelen. En dan is het zaak aan te blijven haken tot aan de winterstop en hopelijk door te gaan in de EL.

Als de negatieve stemming dan nog altijd niet te extreem is, kan Mislintat de volgende stappen zetten en de schoonmaak pas echt gestalte geven. Want er moeten echt nog wel 4-5 spelers weg (Brobbey, Rensch, Taylor, en Bergwijn naar de zandbak voor z'n aankoopbedrag), en schuif dan maar jeugdspelers als Hlynsson en Misehouy door.

Het waren 7 mooie vette jaren, en nu hopelijk niet te veel magere jaren.

01-09-2023 11:08

leeke +10411

Je bent een Blinde trainer als je de naam Bergwijn noemt.die gast loopt over het veld alsof hij 100 kilo weegt.Zit echt maar dan ook echt niks in,speelt geen man uot,weinig tot geen diepte.Als je dat niet ziet klopt er iets niet,zeker geziej je nog Forbs en Gods op die positoe kan. Gebruiken

01-09-2023 10:46

Bueno +630

Grotendeels eens, maar wat mij betreft bewees de invalbeurt van Godts ook dat hij nog niet klaar is voor een basisplaats. Super logisch en kan je hem ook niet kwalijk nemen in zo'n slecht draaiend elftal, maar dat heeft nog wel tijd nodig.

01-09-2023 10:53

RuffRhythim +24837

Goed verhaal. Het lijkt alleen gaandeweg je betoog alsof je steeds meer bier naar binnen hebt gewerkt haha.

01-09-2023 10:54

Sprinter +2427

Ik vind het wel zorgwekkend dat Gaaei na de zoveelste wanvertoning van Rensch gewoon op de bank wordt gelaten.

01-09-2023 10:45

VinnieVega +2294

Ben heel benieuwd met welke elf Steijn zondag op de proppen komt. Als de werkvergunning van Avila nog niet rond is heeft hij nog niet meegetraind. Dus zijn we op LB opnieuw veroordeeld tot één van de 2 lichtgewichten (in figuurlijke zin voor Wijndal). Of hij moet Hato naar deze positie verhuizen, wat doodzonde zou zijn. Op RB blijven we waarschijnlijk aanmodderen met onze kunstschaatsster, anders had Gaaei al wel minuten gemaakt. Ook denk ik dat Gakpom nog niet fit genoeg is voor een basisplaats, die komt terug van een blessure en heeft weinig getraind met de groep. Dus kunnen we waarschijnlijk alleen Sutalo en Mikautatze in de basis verwachten.

01-09-2023 10:42

leeke +10411

Steijn houd van nederlandse spelers.Bergwijn ,Brobbery ,wijndal ,Taylor ,Rench.dus ja zeg het maar

01-09-2023 10:48

Godenzoon24 +15394

De zwaksten eruit!

01-09-2023 10:56

RuffRhythim +24837

Maar ook echt niet een van deze NLse spelers verdient nog een basisplek, zorgelijk...

01-09-2023 10:57

YRGI +32979

Hato wel. Rest niet.

01-09-2023 11:02

Aspers73 +3243

Sven én Steijn vliegen eruit vóór de Kerst, en dan zitten wij met een elftal middelmatige spelers. Exact hierom voerde Cruijff 12 jaar geleden een strijd. We laten het gewoon weer gebeuren.

01-09-2023 10:40

Ndisdenaam +465

Uhm… nee.
Waar Cruijff om streed was dat er meer inzet moest zijn, spelers die gehaald werden moesten ook beter zijn dan wat er nu staat. En in dat laatste heb ik wel vertrouwen.
Er loopt niets in de jeugd wat nu echt goed is. Zullen we gewoon even wachten met oordelen hoe het over 5 wedstrijden gaat? Het is namelijk niet de eerste keer dat het lastig gaat in het begin van het seizoen.

Vorig jaar begon Ajax top met gemiddeld 4-5 doelpunten per wedstrijd, we weten allemaal hoe dat afliep.

Stop met het misbruiken van de naam Cruijff om je eigen fantasie kracht bij te zetten.

01-09-2023 10:47

Aspers73 +3243

Geen enkele aankoop is goed genoeg, dat zie je zelf toch ook? Hun balcontrole is gewoon heel matig, dat zie je meteen. Dat gaan ze ook niet meer leren.

01-09-2023 10:49

Godenzoon24 +15394

Nou als Gaaei niet beter is dan Rensch had een Regeer bv ook wel voldaan als back up. Als er nog een middenvelder komt had vd Boomen ook niet gehoeven. Overigens wordt die onterecht al helemaal afgeschreven daar die in de voorbereiding vaak onze beste man was. Maar het gaat om het principe dat een aankoop wel een versterking moet zijn. En dat moeten we afwachten. Dat we behoorlijk wat aankopen hebben gedaan snap ik ook wel na vorig jaar en het nodige doorselecteren. Valt alleen nog te bezien of dat doorselecteren ook goed is gedaan en er niet nieuwe middelmaat is gehaald.

01-09-2023 11:00

Godenzoon24 +15394

Tahirovic is echt een hele goede aankoop!

01-09-2023 11:00

Patrick67 +9624

Gaaei Mikautadze Šutalo Ávila en Akpom meteen basis als ze speelberechtigd zijn.
Aanvoerdersband voor Bergwijn was de eerste grote fout van Steijn. Nu moet hij blijven staan alhoewel hij niet presteert.

01-09-2023 10:40

Qifesh +24917

Gaaei en Ávila, ik hoop dat ze een beetje technisch begaafd zijn

01-09-2023 10:42

YRGI +32979

Gaaei krijgt nu al geen kans, dus Steijn is geen fan. Van wat ik begreep was dat een buitenspeler die omgeturnd is. Heel veel loopvermogen. Maakt vaak de overlap. Maar of hij technisch begaafd is, wordt nooit genoemd. Dus denk het haast niet. Avila is meer een traditionele back. Keihard, man uitschakelen. Wel veel progressieve passing (dus vooruit). Het lijken me geen backs die technisch zeer begaafd zijn, zoals een Mazraoui. Maar ja, je moet af van Wijndal en Rensch.

01-09-2023 11:05

Qifesh +24917

ik heb rensch ooit goed zien spelen op links, was toch ook een lcv? Een mazraoui was goud met daley ad andere kant. Toen hij wegviel was het ineens veel moeilijker geworden voor daley om dreigend te zijn want alles ging via hem en dus was er geen variatie meer. Nu zie ik idd dezelfde teksten ala grinta maar ik wil creatieve grinta met longvermogen zien. Geen spelers die bang zijn om geblesseerd te raken. Je moet gewoon een beetje roekeloos zijn op de backpositie en veel lef hebben, maar dat hebben we nu niet in de selectie, alles is wat dat betreft vlak en behouden. Als we geen listigheid maar domme krachten hebben gehaald met die twee is het gedaan met Steijn.

01-09-2023 11:10

DeMeervanweleer +7588

Zijn naar wat ik begreep technisch prima in orde.

01-09-2023 11:16

GvanderK +2761 moderator

Ben door gisteravond juist veel meer geïnteresseerd in komend weekend, is kijken wat het verschil zal zijn.

01-09-2023 10:40

Ajax95Duivendrecht +24175

Ik denk dat iedere Ajacied op dit moment uitkijkt naar het moment van zondag 13.15h, als de opstelling voor Fortuna bekend wordt, haha ;)

01-09-2023 10:41

FlyingDutchMan +17318

Één ding geloof ik wel komend weekend, die YouTube aankopen kunnen nooit zo slecht zijn als wat gisteravond op de grasmat stond..

01-09-2023 10:42

Turbo +42159

Aangezien de 2 allerslechtste gisteren 2 van de nieuwe aankopen waren - Medic en Branco - denk ik dat behoorlijk wat mensen weer van een koude kermis thuis gaan komen. Net als vorig seizoen.

Sutalo en Mikautadze zullen best een impuls geven hoor. Maar de rest is echt twijfelachtig en wordt de basis in geschreven op basis van hoop en niks anders.

01-09-2023 10:46

LukaLitmanen +82281

Hoe kom je erbij dat (alleen) Medic en Branco het slechtst waren, Turbo?

Alle 9 basisspelers waren erbarmelijk, behalve Hato en Forbs.

01-09-2023 10:49

Turbo +42159

Hoe kom je erbij dat ik dat zeg? Gewoon rustig lezen wat er staat en geen woorden in de mond leggen.

Dat ze slecht waren geef je overigens zelf een zin later toe. Beetje rare comment. Waar ben je het nou niet mee eens?

Exit: na je aanpassing. Van de Boomen was met afstand het slechtst in de eerste helft. Deed helemaal niks goed en werd niet voor niks geslachtofferd. Medic was zowel voetballend als defensief een dissonant. Moet defensief op de been gehouden worden door zn jonge collegas en is aan de bal verschrikkelijk. Is ook negatief betrokken bij de enige tegengoal.
Alle andere spelers hadden nog wel 1 of 2 momentjes waar ze iets goeds deden. Die 2 niet.

01-09-2023 10:50

Godenzoon24 +15394

Klopt. Zelfs bij Mikautadze vraag ik me dat af. Avila zal ook een verbetering zijn. De rest????? Maar dat kan ook positief uitvallen.

01-09-2023 11:03

LukaLitmanen +82281

Ik vond Wijndal, Bergwijn, Taylor en eigenlijk ook Brobbey minstens zo slecht als die twee. Laten we dat niet vergeten, waarbij Bergwijn als aanvoerder al 4 wedstrijden op een rij bij de zwakste hoort helaas.
Boomen heb ik ook een enkele redelijke pass zien geven.

Maar echt een enorm anti-complementair duo met Boomen en Tahirovic. Taylor is totaal géén 10.

Maar een middenveld met Taylor en Klaassen samen is echt ongelofelijk stom

01-09-2023 11:03

YRGI +32979

Bergwijn was een stuk slechter.

01-09-2023 11:07

Rockanje23 +37128

@Turbo. Denk inderdaad dat dat één van de spelers is waar Steijn op doelde toen hij zich afvroeg of iedere nieuweling ook een versterking is.

01-09-2023 10:39

Rockanje23 +37128

Ajax moet eerst zorgen dat er een complementair middenveld staat. Of dat nu uit 3, 4 of 5 spelers bestaat. Als de samenstelling van het middenveld klopt heb je evenwicht in het elftal en kloppen de afstanden met aanval en verdediging. Gisteren waren de ruimtes tussen de linies veel en veel te groot, waardoor zelfs een matige ploeg als Ludogorets er makkelijk doorheen voetbalde.

01-09-2023 10:38

mvdk +44338 moderator

Gaaei was er wel bij. Waarom speelde hij niet ipv Rensch?

01-09-2023 10:34

Turbo +42159

Waarschijnlijk omdat Gaaei geen directe versterking is maar gewoon het zoveelste gokje.

01-09-2023 10:36

davy14 +1701

Dit klinkt allemaal wel heel pessimistisch. Denk dat Gaaei vooral voor de toekomst is gehaald, hij zou nu kunnen spelen maar krijgt ook aanpassingstijd. Voor die prijs hoef je ook niet te verwachten dat die er meteen staat. Of we dan niet beter iemand konden halen die er meteen staat is een ander vraagstuk. Wellicht dat de potentie van Gaaei hoog wordt ingeschat en voor lief wordt genomen dat dat even tijd nodig heeft. Misschien dat Rensch er een stuk beter uitziet met een complementair middenveld voor zich en Sutalo naast zich...

01-09-2023 10:40

FlyingDutchMan +17318

Of zou het zijn dat Maurice zijn zinnen had op Sambo, niet op een Deense back? Daarom uit protest richting Sven Gaaei niet liet invallen, ondanks dat het een prima moment was

01-09-2023 10:43

Ndisdenaam +465

Omdat trainers schijtbakken zijn in Nederland en niet direct een aankoop er in zetten voor een eigen speler… want dan krenk je diens gevoelens.

Dat heeft het verleden wel laten zien, dat men spelers ‘rustig’ wilt brengen. Zet ze er gewoon direct in, ook als signaal naar de lakse spelers.

01-09-2023 10:50

Rymesyt +8143

Dat vind ik ook tamelijk verontrustend. Zowel Forbs als Berghuis hebben als ze op rechtsbuiten spelen baat bij een back die er overheen dendert. Dat is Rensch niet. Gaaei zou dat wel moeten zijn. Als hij dan nog steeds geen enkele minuut heeft gemaakt, heeft hij dan heel veel aanpassingstijd nodig of is hij niet zo goed?

01-09-2023 10:37

Nr.10 +111573

Vraag me ook wel af waarom hij niet minstens een keer is ingevallen.

01-09-2023 10:40

stopperspil +11208

Gaaei is meer een loper en op de training met al die driehoekjes en rondo spelletjes komt dat er misschien niet uit

01-09-2023 11:45

SamW +1466

Mensen die hier Bergwijn een basisplaats toedichten omdat hij aanvoerder zijn, kennen de historie van Steijn niet. Vorig jaar bij Sparta passeerde hij aanvoerder Auassar voor een knul van 23. Die band is dus niet heilig.

01-09-2023 10:34

Kleineui +559

Maar niet na 3 wedstrijden lijkt me?
Het vervelende is gewoon dat Forbs gister op rechts een stuk beter was dan bergwijn op links. Om vervolgens de komende weken forbs op de bank te zien zitten achter Bergwijn. Dat gaat natuurlijk sowieso gebeuren.

01-09-2023 11:32

stopperspil +11208

Toch vind ik Steijn de laatste weken erg voorzichtig en timide overkomen

01-09-2023 11:47

MichelAngelo66 +22290

Zolang Steijn geen voetballers opstelt op het middenveld valt hij in dezelfde kuil als zijn voorgangers. Twee combinerende spelers met hersens en nog eentje maar dan meer verdedigend. Iedereen 100% gefocust en in staat als blok druk te zetten op de momenten dat er een is die dat communiceert. Ook voorin.

De spelers doen nu maar wat. Al enkele seizoenen.

01-09-2023 10:33

soewares +2504

Al sinds het laatste half jaar van ten hag inderdaad

01-09-2023 10:36

BxM +4079

De kritiek op Brobbey over gister vind ik onterecht. Probeerde druk te zetten en deed het aardig als aanspeelpunt. Het vervolg was er steeds niet: geen voorzetten, geen passeer actie.. letterlijk niks.

Het is zo simpel, als je vleugelaanvallers niet hun man opzoeken en je backs geen overlap maken moet je alles door het midden spelen. Zoals je gister zag werkt dat niet. Het is echt Ajax-onwaardig dat wij laffe vleugelaanvallers en backs hebben staan op dit moment. Of is dit tactiek van Steijn? Ik hoop van niet, anders mag ie direct opdonderen van mij. Doe mij maar Chico op rechts en Forbs op links, die durven tenminste wat.

01-09-2023 10:32

Rymesyt +8143

Het is een beetje het verhaal van Brobbey al een hele tijd. Doet wat hij moet doen redelijk goed met drukzetten, aardig als aanspeelpunt etc. Krijgt bijna geen bruikbare ballen dus hele ondankbare taak. Maar de 2 momenten dat hij wel een bruikbare bal krijgt struikelt hij, of verkwanselt hij de kans.

01-09-2023 10:38

BxM +4079

Brobbey is zeker niet onomstreden maar kijkend naar gister vind ik het veel kwalijker dat iets simpels als het veld breed houden zodat je naar binnen kan komen en de backs kunnen overlappen om zo een voorzet te geven niet lukt dan het feit dat Brobbey op zijn laatste benen de bal klungelig verspilt in de 1 tegen 1. Maar ik ben het zeker met je eens, ook Brobbs is niet zeker van zijn plek.

01-09-2023 10:43

Rymesyt +8143

Ik schreef het misschien niet helemaal goed uit; maar ik ben het met je eens. Brobbey heeft vaak juist dat hij een best goede, maar hele ondankbare wedstrijd speelt. En als hij dan de 2 momenten dat hij eindelijk wel goed gelanceerd wordt niet om kan zetten in een goal vindt iedereen dat hij een enorme dramapot gespeeld heeft. Ik denk dat het voor een spits wel heel belangrijk is dat je die momenten wél om zet in goals, dus die kritiek is terecht. Maar Brobbert doet wel echt veel goed werk in zo'n pot, en krijgt een partij rukballen dat is niet normaal.

01-09-2023 10:45

BxM +4079

Nee ik las het verkeerd zie ik nu 😉Helemaal mee eens. Forbs en Bergwijn ontspringen de dans maar leverden geen enkele bruikbare bal af bij Brobbey.

01-09-2023 10:48

Ndisdenaam +465

Een spits is iemand die ook maar 1 of 2 balletjes nodig heeft en m er dan direct in prikt. En spits is er niet om spelers dol te spelen met allerlei passeerracties.

Anders was het wel een 8 of 10 geweest.

01-09-2023 10:52
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.