Steijn begrijpt teleurstelling Ajax-fans: 'Het is terecht dat ze ons uitfloten'

door NielsOpdam 120

Bron VoetbalPrimeur

Steijn begrijpt teleurstelling Ajax-fans: 'Het is terecht dat ze ons uitfloten'

door NielsOpdam 120

Bron VoetbalPrimeur

Laatst geüpdatet

Maurice Steijn snapt de fluitconcerten die donderdagavond te horen waren tijdens Ajax - Ludogorets (0-1), zo vertelt de Ajax-trainer op de persconferentie na afloop van het duel. De Amsterdammers verloren in de eigen Johan Cruijff ArenA, maar plaatsten zich ondanks dat toch voor de groepsfase van de Europa League.

De Ajax-fans waren teleurgesteld tijdens het duel met Ludogorets en lieten dat ook merken. 'Die teleurstelling begrijp ik heel goed. Het fluitconcert bij rust begreep ik ook heel goed', vertelt Steijn tijdens het persmoment, zo is te zien op beelden van VoetbalPrimeur. De Amsterdammers gingen met een 0-0 stand de rust in na een matige eerste helft. 'Je verwacht veel van de wedstrijd, want vorige week ben je duidelijk veel beter geweest.'

Steijn vertelt dat de sfeer voorafgaand aan de wedstrijd in de play-offs van de Europa League goed was. 'Het stadion is uitverkocht... Ik heb ook tegen de spelers gezegd: Ga de wedstrijd in of het 0-0 is en geef het publiek een mooie avond. Ik heb superveel respect voor het publiek. Het is terecht dat ze ons uitfloten, daar heb ik ook helemaal geen moeite mee.'

'Ze zijn de jongens wel aan blijven moedigen en dat vind ik heel knap'

'Als het slecht is, is het slecht en dan ben ik volgens mij ook altijd de eerste die dat aangeeft', vervolgt de trainer van Ajax zijn verhaal over de kritiek van het Amsterdamse publiek. 'Ze zijn de jongens wel aan blijven moedigen en dat vind ik heel knap, ook na het tegendoelpunt. Wat dat betreft wederom een grote pluim voor het publiek.'

Bestel nu iets uit de nieuwe 3rd casual collectie van Ajax!

Lees meer over:
Plaats reactie

Bergkam +4704

Zondag eigenlijk eerste wedstrijd waarmee Steijn zich kan uitleven met tal van spelers. Nu kunnen we pas zien welke kant we op gaan. Gisteren was een slap aftreksel van wat geweest is. Allemaal opstaan na de knock-out van gisteren en rijen sluiten. Hoop op betere tijden. Laat het weer leuk worden.

01-09-2023 15:10

MosesD +14687

Brobbey, Taylor en Rensch moeten gewoon uit het elftal. Dat zou een goed signaal zijn van Steijn. Alle drie afkomstig uit de opleiding, dat baart zorgen. Voetballend, maar óók mentaal komen deze jongens tekort. Ook zorgelijk: Bergwijn. Ik ben nooit fan van hem geweest (zag en zie in hem een fysiek sterkere versie van Promes). Wat een bizar bedrag is daarvoor betaald. Let wel, ook Overmars wilde Bergwijn, Brobbey én Wijndal.
Ik heb vertrouwen in de spelers die gehaald zijn, maar e.e.a. heeft natuurlijk wel tijd nodig.

01-09-2023 11:59

JanBiesbos +29224

Ja die bergwijn en brobbey blijft dure b keus en die 100 milj van vorig jaar is gelukkig deels terug zonder verlies maar als die drie vertrekken zonder verlies ben ik er niet rouwig om

01-09-2023 14:12

Edwin Oud +2327

Is Vos nu echt minder dan eat er gisteren ip het veld stond? Geldt ook voor Fitz-Jim

01-09-2023 11:13

MarcHogervorst +35302

Het theater publiek zal ook waarschijnlijk de nu neus ophalen voor de Euro League. De fanatieke supporter die Ajax in elke competitie steunt, zal nu meer op de tribune zitten. Misschien wel een goed dingetje.

01-09-2023 10:37

Breuk +25293

Heel veel lege plekken gister. Waar blijven de fanatieke supporters dan?

01-09-2023 10:55

JanBiesbos +29224

Gewoon irritant waren die kaarten weer beschikbaar in de losse verkoop? Want op ajax.nl was alles uitverkocht zogenaamd , mijn dochter van 8 wil er graag heen.

01-09-2023 14:14

Alberto +806

Steijn heeft opdracht om zoveel mogelijk zgn dna Ajax spelers te behouden. We zien al 2 jaar dat er géén zijn. Op de training zal je zien dat bij de 3 hoekjes enz. de Ajax spelertjes de besten zijn en de nieuwe spelers onder de indruk zijn. Alleen als je ze gisteren ziet en hele wedstrijd achter de spelers aanlopen, dan worden ze doodmoe en bakken er niets meer van. Ze willen wel maar nivo op alle gebieden te matig en sommigen slecht. Naast Hato geen Ajax dna. Laat heel erg super prima verrassen door aanstormende jeugd dat er nog dna rondloopt

01-09-2023 10:31

JanBiesbos +29224

De linies stonden te ver uit elkaar nou dan kun je geen druk zetten en dan voetballen ze er zo doorheen en jij niet dan ga je rennen en hardlopen. Dat is wat je zag gisteren. Voetballen is net als schaken en klaverjassen vooruit denken en tegenstander uitdagen fout te maken.
Wellicht toch trainging in andere taal geven?

01-09-2023 14:20

Ajax21 +547

Zullen we is met ze alle stoppen met ajax af te kraken. Oké ja het was een kut wedstrijd maar laten we nou is achter onze club gaan staan ook in slechte tijden. En dan nog de mensen die het lef hebben om in de 80ste minuut weg te lopen…. Is gewoon beschamend om te zien zijn dat nou onze supporters?

01-09-2023 10:28

MarcHogervorst +35302

En overigens belachelijk. Want wat voor een rot wedstrijd het ook was, juist omdat Ludogerets met twee goals nog gelijk kon komen, was de wedstrijd niet gespeeld. Er was nog volop reden om te blijven kijken. Weliswaar een negatieve reden, maar toch.

Ik zou nog eerder weglopen als ze 6-0 voorstaan, en de buit binnen is, dan met deze stand die nog precair kon worden. Al zag ik het gezien de kwaliteit van Ludogerets ook niet echt snel gebeuren. Maar toch, weglopen?

01-09-2023 11:09

Ajax95Duivendrecht +24162

Als hij zondag niet drastische keuzes durft te maken (Wijndal, Medic, Taylor en Brobbey op het bankje, Bergwijn van die linkerkant halen, de niet-functionerende en niet-complementaire pivot Branco-Tahirovic ontmantelen, Gaaei op zijn minst minuten geven), dan krijg ik ernstige twijfels over of Steijn nog wel in staat is het tij te keren.

01-09-2023 10:04

Ajaxfan31183 +16391

Sinds het vertrek van Overmars is er geen ene coach geweest die ajax aan de praat heeft gekregen, ten Hag viel ook ver terug met zijn elftal , die moest op gegeven moment een ander systeem hanteren zodat het nog ergens op leek, nou afgelopen jaar Schreuder en Heitinga ook niet, en Steijn loopt ook achter de feiten aan. Maar hopelijk gaat het tij keren vanaf aanstaande zondag met al die spelers die Sven nu gekocht heeft , en die dan eindelijk mogen ballen op het veld voor ajax

01-09-2023 09:59

Balgevoel +30940

Stel: je bent trainer. En je stelt iemand op. En die loopt er, bij een achterstand in eigen huis (tegen f*cking Ludogorets) zo bij: https://twitter.com/tib1969/status/1697332448965599232?s=20.

Laat je 'm dan 81 minuten staan of ben je dan zelf ook in slaap gevallen? En tuurlijk, dit kan even een momentje zijn van 'door de pijn heenlopen na een botsing', kán. Maar dit ging zo ongeveer de hele pot zo...

01-09-2023 09:53

Wendy.H +7032

Idd, sjok sjok. Schandalig

01-09-2023 14:44

Balgevoel +30940

Haha, zelfs bij Bal op 't Dak 20 zou ik 'm wisselen of desnoods met 10 man verder... Maar ach, hopen op Fulham.

01-09-2023 14:45

Hans Verhagen +14137

Steijn loopt nu tegen de vorige garde aan die vorige seizoen ook niet alles gaven. Rensch, Taylor, Bergwijn, Wijndal. Sven heeft het goed gezien dat hij dit zooitje moet vervangen en het is aan Steijn dit door te voeren. Dat laatste gaat denk ik ook gebeuren.

01-09-2023 09:51

DanTheMan +554

Eigenlijk best beschamend als je ziet dat eigenlijk bijna een compleet A elftal nog op de tribune zit wat de bedoeling is dat die gaan spelen en dat je dit seizoen al 5 wedstrijden onderweg bent. Dus nog helemaal niet en elkaar gewend en ingespeeld zijn.

01-09-2023 09:51

Siemmie +2161

Als er onder zowel Schreuder, Heitinga als Steijn kut wordt gespeeld, ligt het dan aan de trainer of aan het materiaal? Ik vraag mij af of Ten Hag wel wat zou kunnen met Taylor, Bergwijn, Brobbey, Rensch en Wijndal. Hopelijk worden de nieuwe aankopen binnen 2 weken ingepast, en wordt het daar beter van. Steijn draait in ieder geval z'n eigen nek om als hij deze 5 laat staan, met Taylor voorop. Gadverdamme.

01-09-2023 09:46

Dusbaba +15418

Ik begin er steeds meer een Schreuder gevoel bij te krijgen. Sorry, maar ik kan er ook niets aan doen. En ik weet het, het heeft niets met zijn functie te maken, maar laat volgende keer svp die stropdas thuis. Het staat gewoon niet daar. Ik kreeg er bijna de slappe lach van steeds.

01-09-2023 09:37

MelleAfca +14328

Ik begin met Steijn toch wel in een redelijk splagaat te belanden. Ik heb het idee dat ie druk bezig is om de broodnodige urgentie in de ploeg te creëren. Is zich ook bewust van de dynamiek tussen supporters en de ploeg.
Anderzijds zie ik wel wat tactische dingetjes waar ik me echt zorgen over maak. Hoofdzakelijk de manier van drukzetten; Ajax moet écht weer met de backs door op de tegenstander, anders ga je van het kastje naar de muur gespeeld worden.

01-09-2023 09:34

***Ajax*** +148

Ik ben zo blij dat ik iemand dit zie zeggen. Je MOET doordekken met de backs. Ik zie Forbs en Bergwijn constant pingelen tussen centrale verdediger en back, waardoor ze helemaal uitelkaar gespeeld worden.

01-09-2023 09:42

Siemjo +7911

ten Hag had er vorig seizoen bij Manchester United een remedie voor. De volgende dag een flinke duurloop zodat ze de afstand die ze tijdens de wedstrijd te weinig hadden afgelegd konden inhalen. Wordt tijd dat Steijn dat ook maar gaat instellen hij is ook een trainer die verlangt dat zijn spelers zich voor 100% geven. Daar is gisteren weinig van gebleven. Misschien kan hij ze ook de beelden laten zien en duidelijk maken waarom verschillende spelers bij de volgende wedstrijden op de bank belanden. Een kans om zich te bewijzen hebben ze gehad maar niet gegrepen. Dit ten kosten van een ontevreden trainer en teleurgestelde supporters

01-09-2023 09:23

Dusbaba +15418

En Ten Hag liep geloof ik zelf ook mee als hij vond dat hij er schuld aan had. Mooie actie vond ik dat.

01-09-2023 09:38

Siemjo +7911

Klopt en hij dwong er wel respect mee af bij zijn spelers

01-09-2023 11:23

en88ajaxfan +2125

We missen nu dus gewoon Blind en Tadic. Echte leiders. Met dank aan Schreuder.

01-09-2023 09:20

Dave +5899

Tja ik moet vandaag weer vol aan de bak voor mijn centjes.
Mijn baas zit niet te wachten dat ik vandaag niet in vorm ben

01-09-2023 09:19

Joodhannus73 +3579

Wij blijven zingen, andere vakken fluiten. Gewoon nep supporters. Goede en slechte tijden….

01-09-2023 09:17

julianmkm +200

Maakt niet uit, wisten we al.
We gaan gewoon telkens harder, harder dan ze fluiten.

Voor altijd alles gevennnnn

01-09-2023 09:41

Breuk +25293

Dus Wijndal werd niet uitgefloten door de F side?

01-09-2023 10:59

Bergkam +4704

De patiënt is ziek, sprak Leo Beenhakker ooit. Hoop a.s. zondag dat de patiënt weer tekenen van herstel begint te tonen. Nieuwe achterhoede m.u.v. Hato uiteraard. Voorhoede zou je bijna een stadionverbod geven. Maar dat is iets te drastisch.. Alle hoop gevestigd op een doorlopende weg omhoog i.p.v. een doodlopende weg.

01-09-2023 09:17

BxM +4079

Het is te vroeg om een definitief oordeel te geven maar we zijn het hier allemaal wel eens over het feit dat het ondermaats is tot nu toe toch?

Al sinds de voorbereiding klopt het tactisch van geen kanten. We houden zelden de 0, scoren maar lastig, in balbezit ondermaats, uit balbezit is het drukzetten onherkenbaar. Bijna alles is tot nu toe gebaseerd op individuele bevliegingen, ik zie geen lijn in het teamspel met bepaalde patronen oid. Steijn had het over vrijheid en denken in ruimtes, zelf voel ik dan een beetje Alfred vibes.

Ik zal ieder persoon die zich voor Ajax inzet steunen maar Steijn en Sven hebben mij nog allerminst overtuigt. Praatjes vullen geen gaatjes, presteren moeten we. Wij zijn Ajax, laten we dat aub niet vergeten. Over een paar week spelen we al tegen Twente en Feyenoord, dat zijn wat mij betreft de eerste échte tests waarin maar moet blijken of we de juist keuzes hebben gemaakt.

En Ondertussen krijgt Bosz zijn selectie à la Ajax 18-19 maar dan de light-versie met Lozano en waarschijnlijk nog een RCV dus dan kunnen we met zijn allen gelijk een inschatting maken hoe Bosz het in dat jaar zou hebben gedaan. Hopelijk is Steijn boven Bosz kiezen geen kapitale blunder geweest, ik heb daar (vanaf het begin al) m’n bedenkingen bij.

01-09-2023 09:16

Udenaar +5951

Denk dat het probleem niet bij Steijn ligt maar bij de selectie. Vorig jaar was bagger en de spelers die afgelopen jaar wel iets konden hebben een transfer gemaakt. Met alle mindere spelers als Taylor, Rensch, Wijndal, etc. zitten we nog steeds opgescheept.

01-09-2023 09:18

BxM +4079

Zou goed kunnen idd. Doorselecteren duurt sws langer dan 1 seizoen. Wat dat betreft heb ik meer vertrouwen in Sven dan Steijn, want de aankopen zijn tot nu toe steeds de betere op het veld.

01-09-2023 09:21

sirfugy +540

Man man, wat een paniek hier bij de fans. Er staat een heel nieuw team, en de helft mocht gisteren ook nog eens niet meedoen. Laat ze even op elkaar inspelen voordat je in de paniek schiet. Rustig blijven, Steijn heeft overal bewezen een team te kunnen bouwen, Maduro heeft bewezen een goede assistent te zijn... geef het even wat tijd en dan zal alles heus wel op zijn plek vallen. Komt goed!

01-09-2023 09:15

RSM +3918

Hoop echt dat je oprecht gelijk hebt maar ik zie het niet helemaal meer zitten.

01-09-2023 09:21

Victor_Ajax +401

misschien een rare vraag maar hebben we behalve Conceição nog iemand voor op rechts en waarom hoor ik niets over het invullen van die positie?

het schuiven met spelers hebben we vorig jaar gezien was niet een heel groot succes en ik hoor ook hier dat Berghuis het beste op 10 past dus wat houden we dan over?

01-09-2023 09:13

Balgevoel +30940

Mislintat gaf aan dat die positie op zich voldoende bezet is en noemde Berghuis (oneens, dat terzijde), Forbs (niet zo heel gek, aangezien Steijn een voorkeur heeft voor een linkspoot op rechts) en ook Mikautadze als opties...

01-09-2023 09:15

BxM +4079

Eens, rechtsbuiten gaat een probleem zijn dit seizoen.

01-09-2023 09:18

Balgevoel +30940

Tenzij Mikautadze het daar onverwacht goed doet en het 'a la Suarez' kan invullen, of Forbs langzaam maar zeker went aan die plek. Dan kon het allemaal ook wel eens heel goed in elkaar vallen, al had ik graag Chico erbij gehouden.

01-09-2023 09:20

Victor_Ajax +401

ik moet zeggen dat ik het zelf gisteren niet een heel groot succes vond met Forbs op die plek al moet ik toegeven dat er wel dreiging in zijn spel zit en toen hij gewisseld werd was die plek steeds leeg

toch zou ik graag iemand zien die buitenom en binnendoor kan gaan en ik denk niet dat Forbs daar de juiste persoon voor is Mikautadze weet ik nog te weinig over maar het feit dat ze Almada ook wilde halen die te duur bleek geeft mij toch het idee dat rechts voor een probleem gaat worden

01-09-2023 09:31

Balgevoel +30940

Het is inderdaad afwachten. Forbs zal sowieso moeten leren ook vanaf rechts te komen, ook voor de rest van z'n carrière. In theorie heb je dan inderdaad met hem, Berghuis én Mikautadze voldoende opties en ergens zie ik ook Misehouy daar z'n eerste stappen in het eerste nog wel maken, aangezien aanvallende middenvelders (Almada heeft daar incidenteel trouwens ook gespeeld) uiteindelijk eindigen als 'semi-vleugelaanvallers'.

01-09-2023 09:34

meerzicht +939

Zullen we ook eens stoppen met geen competitiewedstrijden tijdens Europees voetbal? Ten eerste komt dat het ritme niet ten goede en de ploeg heeft na zo'n grote schoonmaak wedstrijden nodig om te kunnen inschatten wie wat waar moet verbeteren. Kortom, wedstrijden zijn belangrijk. Een training is echt iets anders en zo lang niet spelen doet geen goed.

01-09-2023 09:12

Roel.J +127

Zit me in aller ernst af te vragen wat er van Bergwijn over is.
Dat elftal hangt als los zand aan elkaar daar is Steijn verantwoordelijk voor.
Gemiste kansen zijn Peter Bos en Wim Jonk,als trainer.
En bestuurslid keje Molenaar ipv Jan van halst.
Een club die zich in drijfzand bevindt.

01-09-2023 09:11

Transvaalkade +1647

Dan ga je toch gewoon Volendam steunen.

01-09-2023 09:17

Roel.J +127

Waarheid klinkt hard

01-09-2023 14:22

julianmkm +200

Voor mij nog geen vuiltje aan de lucht.
Zondag gewoon beginnen met Sutalo, Avila mits mogelijk, Akpom en Mikautadze.
4 andere spelers kan en zal een grote impact hebben.

Berghuis weer opgeknapt en op "10" en het komt wel goed.
Zorgen dat je een beoogde basis hebt voor die klassieker.

Als ik dan iets moet aangeven wat ik wel echt klote vind is het die aankomende interlandperiode.. man man man wie verzint dat zo vroeg in het seizoen..

01-09-2023 09:08

twynestar +28524

akpom is nog niet fit

01-09-2023 09:52

Dolblij +45423

Zeker gisteren was dat heel knap.

01-09-2023 09:05

SpursAjax +6708

Ik word al weken als trol neergezet terwijl ik me gewoon zorgen maak over de aankopen. Geen ervaring en alleen maar onbekende talenten voor heel veel geld. Verder van alle aankopen is alleen Sutalo direct duidelijk een basis speler! Je geeft 100 miljoen uit en maar 1 speler is duidelijk direct de beste en basis speler.. Geen top rechtsback, Geen rechtsbuiten of 10. Maar wel 3 dure spitsen nu in je selectie.. Die niet tegelijk kunnen spelen terwijl andere posities slecht bezet zijn!! En het ergste van alles vind ik nog dat Peter Bozs niet is gekomen als trainer! Er zijn echt heel heel veel fouten gemaakt!

01-09-2023 09:03

jollie18 +9911

Geloof niet dat je de aankopen kent. Het is gewoon afwachten vanaf zondag

01-09-2023 09:05

GGXIII +6513

Ga lekker PSV ofso kijken als je zo graag Bosz wilt zien. Over de aankopen is nog niets te zeggen en je kraakt ze al af.
Heb je gezien wie er gister allemaal speelden?. Dat was meerendeels spelers die vorig seizoen ook niet thuis gaven. Dus waar zal het aan liggen, de nieuwe aankopen of de spelers die er al waren?.

Je bent gewoon ook een trol. Je hebt je oordeel al klaar voordat al die nieuwe aankopen ook maar iets hebben laten zien.

Ben je trouwens van de Telegraaf?. Die hebben het ook alleen maar over de aankopen, terwijl die duidelijk het probleem niet zijn of nog kunnen zijn, want die hebben nauwelijks gespeeld.

01-09-2023 10:52

SpursAjax +6708

We gaan het zien maar ik denk dat er flink wat fouten gemaakt zijn!

01-09-2023 11:22

meerschehelden +2320

Dit lijkt een heel lang seizoen te gaan worden. Tactisch klopt er helemaal niets van. Afstand tussen de linnies is veel te groot.
Veldbezetting is niet goed. Bergwijn speelt meer op middenveld dan aan de linkerkant. Hij moet het veld breed houden maar doet dit nooit.
Forbs is geen rechtsbuiten dat hebben we nu wel.
Etc etc.

01-09-2023 09:01

Gewoon Gijs +18422

inderdaad, er stond geen team, met linies bij elkaar, wat een gepruts dit van Hedwiges en Maurice

01-09-2023 09:03

Nr.10 +111386

Ik moet zeggen dat er een hoop twijfels zijn op dit moment: het kan gewoon een mooi seizoen worden, maar ik vrees toch ook wel een beetje voor zoiets als vorig jaar. Heeft ook met Steijn te maken. Toen hij eerst werd aangekondigd, dacht ik ‘wtf, dit is een geintje’. Daarna ging ik een beetje kijken naar wat hij in zijn carrière gepresteerd heeft (dat is gewoon goed) en kwamen de persco’s waarin ik hem een frisse en goede, zelfverzekerde indruk vond maken. De omstandigheden zijn natuurlijk lastig voor hem: er ontbreken nog altijd een stuk of 5 belangrijke spelers. Dus uiteindelijk was ik wel optimistisch over hem.
Aan de andere kant: zelfs met deze groep, waarmee hij nu een paar maanden aan de slag is, moet je véél beter voetbal op de mat leggen.
Ik heb niets met de reacties van mensen die nu iedereen afschrijven, allerlei spelers, Steijn en Mislintat. Maar het is wel spannend dat we het gewoon nog niet weten. Over 2 maanden kan je er meer over zeggen.

01-09-2023 08:59

Gewoon Gijs +18422

1 ding pleit voor Steijn, dat hij snapt dat fluit concert terecht was, maar ik krijg niet het idee dat hij een plan heeft met Ajax, niks van te zien in elk geval

01-09-2023 09:05

Nr.10 +111386

Wat ik een beetje mis als ik hem zie, is het fanatisme wat je bijvoorbeeld wel bij Ten Hag en Slot ziet. Bij Steijn stel je je voor dat hij zijn werk doet, maar dat het op een gegeven moment ook gewoon klaar is, en dan zit hij gezellig te eten met zijn familie, of gaat hij even in de kroeg zitten met een maat, ik zie hem zelfs nog wel even een slechte film kijken op Netflix. Bij een Ten Hag of Slot denk je juist: ziet hun familie die man überhaupt nog weleens? En als ze hem zien, dan zit hij aan z’n kinderen de tactiek uit te leggen, weet je wel.
Dat obsessieve, dat zie ik niet bij Steijn. Maar goed, misschien is dat ook niet per se nodig, je kan met verschillende stijlen succesvol zijn. Denk wel dat, gezien het feit dat Ajax altijd met hele jonge selecties moet werken, het belangrijk is dat een trainer er keihard bovenop zit en geen moment verslapt.

01-09-2023 09:18

Heemskerk❌❌❌ +754

Hier ben ik het echt helemaal mee eens. Gister was echt drama. Maar wacht het even af, misschien zondag al een vleugje goed voetbal. Jammer dat het een uitwedstrijd is en er niet bij kan zijn.

01-09-2023 09:45

Engeltje +7352

Met deze bezetting op de back posities gaat het een heel lastig seizoen worden, en dat is nog voorzichtig uitgedrukt

01-09-2023 08:57

Ajax95Duivendrecht +24162

Steijn lijkt zich nu al aan het indekken. Dat is geen goed teken.

01-09-2023 08:55

Miskopabal +2943

De skybox zal zich ook doodgeschrokken hebben..

01-09-2023 08:48

KaleBalzak +1470

Dat was misschien nog wel het meest beschamende. Er zaten daar een aantal nieuwe spelers die zichzelf afvroegen is dit Ajax of 1 of ander G team?

01-09-2023 09:18

Bennyben +13708

Mensen denken hier dat sutalo de onkunde van rensch, Wijndal, taylor, bergwijn en berghuis gaat opvangen, ik heb nieuws dat gaat niet gebeuren je zal eerst van deze 5 spelers af moeten wil je verder komen.

01-09-2023 08:45

LukaLitmanen +82153

Berghuis kwam pas als invaller erin en was ziek. Was slecht maar is geen rechtsbuiten

01-09-2023 08:48

Bennyben +13708

Kijk hoe feyenooit is opgeleefd toen deze jongen vertrok en kijk hoe Ajax in verval is geraakt toen deze jongen kwam.

01-09-2023 08:49

LukaLitmanen +82153

1. Dat kwam door Arne Slot voornamelijk.
2. Ben je zijn 1e seizoen vergeten? Fantastisch Champions League seizoen en kampioen geworden.
3. Bij Feyenoord werd hij topscorer eredivisie en mvp na Tadic.

01-09-2023 08:52

Bennyben +13708

Eerste 3 maanden was het leuk daarna werd het alleen maar minder hetzelfde geldt voor bergwijn leuk voor de eerste 3 wedstrijden daarna was het niks meer.

01-09-2023 08:54

Qifesh +24917

Eerlijk is eerlijk ben heeft zwaar gelijk. Veel te weinig rendement van de dikstbetaalde gasten

01-09-2023 09:00

LukaLitmanen +82153

Berghuis was afgelopen seizoen nog mvp na Tadic en beste speler uitgeroepen. Tuurlijk kan het beter maar is ook gewoon middenvelder

Bergwijn heeft 32mil gekost dat is helemaal erg

01-09-2023 09:02

Rymesyt +8056

Ik denk niet dat Sutalo een messias is die alles beter gaat maken nee. Ik denk dat Sutalo kwalitatief een betere speler is dan Medic en dat hij qua type een speler is die goed bij Ajax past. Dus we gaan er op die ene positie op vooruit. De overige posities is een ander probleem inderdaad.

01-09-2023 08:54

Bennyben +13708

Medic is na 3 wedstrijden alweer afgeschreven waar rensch na 3 jaar nog steeds niet is afgeschreven dat is precies het hele probleem bij Ajax.

01-09-2023 08:57

Rymesyt +8056

Afgeschreven? Hoezo? Ik denk dat Sutalo beter is dan Medic, niet dat Medic er niets van kan. Ik vind Medic een degelijke backup, met een verrassend lekkere inspeelpass. Hij speelde gisteren slecht, maar heeft toch meer passes vooruit gegeven dan ons complete middenveld. Als bankzitter prima.
En Rensch heb ik wel afgeschreven, die gaat nooit afkomen van zijn extreme wisselvalligheid en ogenschijnlijke laksheid.

01-09-2023 09:00

Qifesh +24917

Rensch moet je nooit afschrijven. Wel op de positie waar hij bewezen heeft niet goed te ontwikkelen. Denk echt dat ie op links beter was geweest omdat ie dat ook heeft laten zien.

01-09-2023 09:02

Bennyben +13708

Ben ik helemaal met je eens rymesyt maar ik kan je op een blaadje geven dat rensch er volgende wedstrijd gewoon weer in staat en daar zit het probleem regeer die een foutloze wedstrijd op rechtsback speelt word afgeschreven en rensch mag al 3 jaar lang dezelfde fouten maken.

01-09-2023 09:04

Gewoon Gijs +18422

ik vind die medic prims voor de bank, rensch niet

01-09-2023 09:07

Gewoon Gijs +18422

de backs sowieso

01-09-2023 09:05

Jariiii +22180

Hij heeft gelijk, ik was te spreken over de F-Side, die was, zeker voor zo'n wedstrijd, heel aardig aanwezig.

01-09-2023 08:44

Basjuhxd +932

je mist echt een leider ala tadic in het veld.
ik verwacht met zijn ervaring dat akpom dit gaat worden met sutalo en avila.
van den boomen kijkend naar de voorbereiding had ik ook verwacht hierin.
bergwijn aanvoerder maken was puur om hem een schop te geven dat hij zijn verantwoordelijkheid moet weten.
bergwijn is geen prater ik verwacht ook dat dit vanzelf aangepast gaat worden.
verder heb ik gisteren een hele jonge ploeg gezien die een complete offday hadden alsof ze overtrained waren / alles verkeerd ingeschat hadden.
de aankopen die zijn gedaan zijn hard nodig in de basis.
laat het een wakeup call zijn voor de jonge jongens die denken dat ze al zijn. dat merk je wel in dit elftal de eigenjeugd denkt dat ze het gemakt hebben en dat ze niet harder hoeven te werken nu ze in 1 lopen.

wissel ze dan maar met de jongen die heel graag wilen voetballen.
dan komen ze ook niet bij de gedroomde top club en merken ze al snel dat het toch echt beter moet.

01-09-2023 08:43

Bennyben +13708

Ze hebben gewoon de angel uit de club gehaald door in het verleden al scherpen, klaiber, bergwijn en berghuis te kopen jongens die in het verleden een hekel aan Ajax hadden en gewoon zijn binnen gebracht en geen van de 4 presteert dat wil ook wel iets zeggen. Je haalt gewoon een hoop negativiteit in je ploeg helemaal als het dan nog eens slecht gaat ook.

01-09-2023 08:42

RN +14719

Bergwijn moet gewoon van die Linkerkant af. Godts lekker op 10 zetten

01-09-2023 08:42

Balgevoel +30940

Om maar meteen heel even genuanceerd met de deur in huis te vallen met betrekking tot de interviews na de wedstrijd: Steijn moet niet zeiken over z'n aankopen. Vorige week schreef ik ook al iets soortgelijks, dus sorry als ik in herhaling val. Hij (Steijn) is op praktisch dezelfde manier aangesteld als hoe Mislintat omgaat met inkomende transfers, heeft z'n gewenste staf (voor Maduro tikte Ajax even 600k af) gekregen, alle vertrekkers zijn vervangen en ook qua selectiebreedte is hij niet door Mislintat vergeten.

Steijn moet vooral eens naar zichzelf kijken nu, naar z'n wisselbeleid, het aanstellen van een aanvoerder en het feit dat-ie gisteren op de bank al net zoveel (of weinig) energie uitstraalde als Danny Blind in z'n slechste tijden. Hij heeft er zelf voor gekozen vrijwel niets te proberen in de voorbereiding, en met de kern van vorig jaar, waar ook Ten Hag, Schreuder én Heitinga niet veel mee konden, door te gaan: amper tot géén kansen voor Gooijer, Fitz-Jim en Hlynsson.

We hebben Ajax nu vier helften gezien tegen Ludogorets en van die vier helften waren er drie ronduit kut. Gaat het om kwaliteit? Nog niet eens, er is geen beleving, 'intrinsieke motivatie', zoals hij het zelf noemde, geen 'drive'. Kwaliteit kan je pas laten zien als je ook je minimale aantal meters maakt. Bergwijn lijkt alweer een enorme terugval te hebben, Rensch en Taylor zijn het gewoon niet en gaan het nooit worden en wat verwachten we precies van Wijndal?

En dan wisselt hij wéér Van den Boomen, die slecht speelde, maar in ieder geval nog over iets van een pass beschikt, en Forbs, die klaarblijkelijk niet goed genoeg druk zette... Dat zijn nou juist spelers met specifieke kwaliteiten. Sowieso lijkt Branco al z'n pispaal te zijn geworden, als je ziet dat Taylor, die niet nieuw is bij Ajax, weer letterlijk alles half mag blijven doen, en nog op tien mag blijven staan ook, nota bene ná de entree van Berghuis...

Tot nu toe hebben Ajax en Mislintat gedaan wat ze konden en het is nu aan Steijn om met de wél beschikbare nieuwelingen, een elftal te smeden. Ik zie nog geen enkele lijn in het spel, nog niet een greintje. Niet in het druk zetten, niet in de automatismen voor breed houden of knijpen, niet in passlijnen, niet in ook maar een poging tot positiespel of driehoekjes... Is hij ook wel eens gesignaleerd op De Toekomst? Heeft hij die jongens van te voren laten weten: kijk, jullie vervangers zitten daar en jullie maken me het nou niet écht moeilijk?

Steijn moet gewoon rotte appels uit het elftal wegsnijden en íéts van een voetbalvisie gaan etaleren. Kap met lullen over de aankopen, een voorkeur voor Nederlanders en twijfels over het niveau van versterkingen als je niet verder komt dan "Weet ik niet" op de vraag waarom het spel zo abominabel slecht is. Steek de hand in eigen boezem en ga genadeloos tekeer om er wat van te maken!

01-09-2023 08:42

deeftherave +1048

Geen fan van Steijn?

01-09-2023 08:44

Balgevoel +30940

Had tijdens de voorbereiding meer inventiviteit verwacht, of in ieder geval iets van een spelopvatting. En qua wisselbeleid: mwah... Hij is communicatief zeer vaardig, ik geloof ook echt wel dat hij een elftal kán smeden, maar ik vind vooral dat je na zo'n pot als gisteren, de hand in eigen boezem moet steken.

01-09-2023 08:55

Jariiii +22180

Hij zeikt helemaal niet over z'n aankopen. Heb je het interview gezien? Ik intussen wel en hij zegt helemaal niets geks of verkeerds.

01-09-2023 08:45

BattieSr +2455

Precies, hij heeft het interview niet gezien.

01-09-2023 08:53

Balgevoel +30940

Ik heb het interview een keer of vier, vijf gezien en voor iemand die qua communicatie zo goed weet wat-ie doet als Steijn: er zit tussen de regels van alles in. Over Nederlanders, over 'nog maar moeten laten zien wat wij ze toedichten', over of aankopen direct wat gaan toevoegen ('sommigen wél, sommigen níét')... Als je zo'n partij op de mat legt, er zo bij zit en tactisch dingen doet die in ieder geval niet hielpen, kun je ook zeggen: de kans is groot dat het er komend weekend anders uitziet en na de transferperiode evalueren we intern. Zéker als je op waar het nu even écht om gaat (waarom spelen ze zo slecht?) alleen maar zegt: geen idee, misschien intrinsieke motivatie?

01-09-2023 08:53

Balgevoel +30940

Wel degelijk. En die van vorige week. En de persconferentie, zowel voor als na de wedstrijd. En zie mijn reactie hieronder.

01-09-2023 08:57

Robertini +39546

Van die aankopen kon bijna niemand spelen gisteren. Verder heb ik Steijn ook niet zo horen lullen over nog meer aankopen, waar heb jij dat gezien?

Ik vind hem in interviews juist prima, maar het blijft een Spartaniveau trainer...

01-09-2023 09:22

Balgevoel +30940

Vlak na de wedstrijd, bij Ziggo. Met een wat zuur gezicht, wegkijkend op de vraag of hij blij was met de versterkingen: "Alle posities zijn ingevuld". Ging erover dat sommige aankopen waarschijnlijk wél kwaliteit aan het elftal toevoegen, dat bij anderen dat gevoel nog niet zo overheerste, voor de wedstrijd over een voorkeur voor Nederlanders, et cetera. In theorie allemaal niet eens héél gek, maar als je zó'n pot hebt gespeeld en op de vraag 'waarom' niet verder komt dan "Geen idee"... En natuurlijk geeft hij antwoord op vragen, maar eerder koos hij ervoor dat even niet te doen...

01-09-2023 09:25

KingOfTheMatch +7063

Ik wacht nog steeds op een tactische omzet of ingrijpen als het minder gaat. Het meesterbrein Hedwiges zou daarvoor moeten zorgen. Die wist het altijd zo goed te vertellen in praatprogramma's. Of Maurice luistert niet naar hem, of het is allemaal gebakken lucht.

Mag hopen dat na vandaag er een sterke speelgerechtigde basis elf staat die in ieder geval strijdbaar is. Weet ook niet hoe goed het Engels is van de staf aangezien Maurice voertaal Nederlands aan wilt houden. Dan ben je een paar maanden verder als het vreemdelingenlegioen begrijpt wat je over wilt brengen.

01-09-2023 08:39

AFCAjaxMidNineties +12754

Alhoewel ik denk dat onze trainersstaf van de Action totaal niet capabel is voor dit bouwproject bij een topclub, zijn ze echt niet te benijden. Ze kunnen er ook niets aan doen dat ze gevraagd zijn. Positieve noot: het kan alleen maar beter na gisteren en de echte versterkingen moeten nog ingepast worden. Psv loopt flink op ons voor momenteel. Maar hopen dat we tegen de Kerst maar 4- 6 punten achter staan dan is er nog wat mogelijk gedurende de tweede seizoenshelft.

01-09-2023 08:38

patje0527 +1335

Met jouw minachtende comments helpt het ook niet echt hè

01-09-2023 08:39

AFCAjaxMidNineties +12754

Jouw kop in het zand ook niet. Ik kan je niet dwingen om ook gelijk te hebben..

01-09-2023 08:40

BattieSr +2455

Echt treurig om te lezen dat veel mensen hier denken dat een andere trainer, iedereen schreeuwt alweer om Bosch, wel beter had gespeeld met dit matige materiaal.

Bergwijn >> is niks en wordt ook nooit wat. Grootste miskoop ooit (qua bedrag iig). Snel lozen.
Wijndal >> grote miskoop.
Rensch >> slappe zak en mooiweer voetballer
Taylor >> zie Rensch
Brobbey >> geef hem telkens een kans, maar vrees ook dat dat m niet gaat worden.
Klaassen >> laten vertrekken
Van den Boomen >> gelukkig was hij gratis, maar zijn kwaliteiten lijken toch niet helemaal te matchen voor Ajax voetbal...

Kortom, allemaal zogenaamd 'Ajax-DNA', maar echt kwaliteitsarm. Dat gecombineerd met verkoop van spelers met enige kwaliteit dat is gewoon niet op te vangen en al helemaal niet zo snel.

Vrees dat we nog wel even geduld moeten hebben voordat het begint te draaien en heeft Sven het goed gezien met de aankopen.

01-09-2023 08:38

marc_lauwers +263

Heb er weinig vertrouwen in komend seizoen. Ook niet met de nieuwe aankopen. Ik heb er niets mee, behalve met die Kroaat. In 52 jaar nog nooit zo weinig gehad met alles wat er rondloopt bij Ajax. Staf, directie, spelers, RVC, het zegt me voor het eerst in mijn leven allemaal zeer weinig. Totaal geen connectie met Ajax gevoel meer. En dan gisteren; is er dan echt niet een moment (bv in de rust) dat ervaren spelers als Klaassen, Taylor, Rensch, Brobby, Bergwijn eens zeggen; we laten ons hier vandaag in eigen huis godverdomme niet uitfluiten. Na de rust gaan we er vol tegenaan en zullen eens laten zien wat we kunnen. Dat is nog wel het meest beangstigde van dit team.

01-09-2023 08:37

Heldhaftig +11459

Die wissel van Forbs voor Berghuis was ook fluitconcertwaardig. Wat een ongelooflijk rare, domme wissel was dat zeg.

01-09-2023 08:36

MarcoB1971 +4780

Hij werd gewisseld omdat hij een tikkie heeft gehad dat heeft Steijn in een interview gezegd op Ziggo

01-09-2023 08:39

BattieSr +2455

Ja, maar het is beter Steijn overal de schuld van te geven. Wat een kuttrainer is dat ook zeg. Dat hij niet even het elftal met allemaal slappe zakken (die er allemaal al waren), beter laat spelen. Wat een onkunde inderdaad!

01-09-2023 08:56

Heldhaftig +11459

Aha dank Marco, ik was deze keer in het stadion dus heb ik allemaal niet meegrekegen.

01-09-2023 08:58

leeke +10402

Pfff,hoe durft hij het te zeggen zeg.Vos,F.J Misehouy. Komen nog tekort zegt hij dan.Maar komt een Taylor,Brobbery,Bergwijn,wijndal,Rench dat niet dan.Waarom wekelijks Bergwijn opstellen...voegt totaal niks toe op het veld,en de rest ...ach laat maar iedereen ziet het alleen de technische staf niet blijkbaat.wat een slapjanussen

01-09-2023 08:35

Heldhaftig +11459

Meer dan terecht heb in tijden niet zo'n saaie kut wedstrijd voorgeschoteld gekregen. Heb me kapot verveeld.

01-09-2023 08:35

Bennyben +13708

Sutalo zal straks ook door de mand vallen zolang je met rensch, taylor, Wijndal, bergwijn en berghuis speelt. Zo is bassie ook kapot gemaakt ze moeten te veel over compenseren waardoor je nooit het beste uit je spel kan halen gewoon heel snel afscheid nemen van deze 5 jongens.

01-09-2023 08:35

LukaLitmanen +82153

Berghuis was op 10 vorige wedstrijd nog goed. Houd op joh

Was ziek en moest op andere positie spelen.

Waarom noem je Brobbey nirt?

01-09-2023 09:11

RN +14719

Lozano wordt vandaag medisch gekeurd. Psv heeft beetje de aankopen gedaan zoals Blind en Tadic dat jaar. Kut beleid in Amsterdam

01-09-2023 08:34

Rolo +13771

Als Sangare en Bakayoko blijven waar het misschien op lijkt hebben ze een salarispost van heb ik jou daar mochten ze Lozano ook nog binnen halen. Ze liepen daar al op het randje... dus tsja... welk beleid is dan k...

01-09-2023 08:35

AFCAjaxMidNineties +12754

Worden wel slapend kampioen daar.

01-09-2023 08:40

Rolo +13771

Welnee. Ze investeren, maar niet in de linie waar het nodig is.

Schouten stond noodgedwongen in het centrum als middenvelder. En Rangers was net als Ludo van niveau schubbenkuttenveen 3.

Wanneer de mannetjes als Dest en Lang gaan denken dat ze de wereld aankunnen in de CL is het al bijna gedaan met kamikaze Bosz.

01-09-2023 09:22

Dennish +3501

Denk dat jij dit goed omschrijft. Vind hun aankoopbeleid wat overtuigender overkomen dan die van ons dit jaar, ondanks wij veel meer geld hebben uitgegeven. Wellicht en ik hoop daar zo op zijn het allemaal of bijna allemaal parels en hebben wij echt een gruwelijk team dit seizoen.

01-09-2023 08:36

BxM +4079

Ja, eens. Ik weet dat je het hier niet mag zeggen maar PSV maakt de logische keuzes deze window. Halen de (op papier) meest bewezen coach, gaan voor logische spelers…. Het is nog vroeg in het seizoen maar ik heb er echt een hard hoofd in. Steijn heeft me nog niet overtuigt, allerminst zelfs

01-09-2023 08:45

Pantelinho +2606

We hebben er weer een!

01-09-2023 09:05

Dennish +3501

Blijft wel een verademing om hem te horen praten. Alleen zijn wisselbeleid mag toch wel wat beter.

01-09-2023 08:33

WijZijnAjaxAmsterdam +11633

Of het nou Ten Hag, Schreuder, Heitinga of Steijn is mensen hier hebben altijd commentaar gehad op de wissels van deze trainers! Allemaal betweters!

01-09-2023 08:40

Sjaak Polak +1837

Ik heb alleen geen enkele intentie gezien om er wat aan te willen veranderen. Het inbrengen van Klaassen zegt alles, een diepe belediging voor de toeschouwer

01-09-2023 08:33

Rolo +13771

Wie had jij dan gebracht? Hlynsson? Een jonge jongen brengen in dit soort wedstrijden die de boel bij de hand moet nemen?

Als je de persco van Steijn gevolgd hebt ziet Steijn dat wel goed dat je zo'n jongen dan helemaal de nek om kan draaien.

01-09-2023 08:37

Omar +17186

Misschien wel ja, het probleem was niet dat we de kansen niet afmaakten want die hebben we uberhaupt niet gehad, maar dat het voetballend helemaal nergens op leek. Dan is het imo logischer om een voetballende 10 te brengen, wat Klaassen niet is.

01-09-2023 08:54

Rolo +13771

Het begon alleen al een linie eerder. Zowel Taylor als vd Boomen stonden continu verkeerd waardoor Hato en Medic de bal wel richting de backs moesten spelen. Rensch was te traag en Wijndal stond vaak aan de binnenkant.

01-09-2023 09:20

nummer14vooraltijd +372

Beschamend dit nog steeds shagrijnig

01-09-2023 08:33
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.