Schreuder kiest voor Blind als vervanger Álvarez op middenveld

door Gino Haverkamp 227

Bron Ajax

Schreuder kiest voor Blind als vervanger Álvarez op middenveld

door Gino Haverkamp 227

Bron Ajax

Laatst geüpdatet

Daley Blind speelt tegen Fortuna Sittard als middenvelder, op de plek van de geschorste Edson Álvarez. Daardoor maakt Perr Schuurs deel uit van het centrale duo, als compagnon van Jurriën Timber. Verder debuteren Owen Wijndal en Steven Bergwijn in de Eredivisie namens Ajax.

Remko Pasveer krijgt de voorkeur boven Jay Gorter op doel. Voor hem staan Timber en Schuurs, met op de flanken Devyne Rensch en Wijndal. Gorter maakte vorige week in de Johan Cruijff Schaal tegen PSV (5-3 verlies ) geen goede indruk, al is het niet bekend of dat ook de reden is dat Pasveer keept.

Het middenveld bestaat nu uit Blind, Kenneth Taylor en Steven Berghuis. In tegenstelling tot de voorspelling van het Algemeen Dagblad begint Davy Klaassen op de reservebank, net als de in goede vorm stekende Mohammed Kudus.

Voorin kiest Schreuder voor dezelfde namen als vorige week. Dat betekent dat Steven Bergwijn en Antony op de flanken staan, terwijl Dusan Tadić de spits van dienst is. Brian Brobbey begint op de bank.

Opstelling Ajax

Pasveer; Rensch, Timber, Schuurs, Wijndal; Blind, Taylor, Berghuis; Bergwijn, Antony; Tadić.

Ajax is bij de bookmakers nog altijd de grote favoriet om ook komend seizoen kampioen van de Eredivisie te worden!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+.

Lees meer over:
Plaats reactie

Knalpot +3642

Dit is vorig seizoen zo vaak aangegeven (tegen de mensen die vonden dat Alvarez eruit moest) dat Blind op 6 echt niet meer kan vanwege zn snelheid en duelkracht. Ook dat Tadic zsm op de plek van Haller moest en Haller wieberen...... we zagen het gisteren.

07-08-2022 10:25

Eurysaces +29550

Blind op het middenveld deed me aan elke wedstrijd denken die Alvarez speelde zonder Mazraoui. Vandaag speelde we met 4 centrale verdedigers, dat breekt je gewoon op.
Gelukkig is Schreuder geen koppige ezel en haalde hij er een verdediger af voor een middenvelder.

06-08-2022 22:09

Ajaxisart +18781

Belachelijke opstelling van die nitwit

06-08-2022 20:32

b.hulshof +3783

Zowel Blind als Berghuis zijn geen echte middenvelders.

06-08-2022 19:36

mokum007 +6523

Verkoopt Schuurs nu het nog kan en Blind op LB voor Wijndal, Wijndal was ook zwak

06-08-2022 19:01

AjaxNoo1 +2120

Hoop dat Berghuis en/of Klaassen verkocht wordt en er voor hem een speler op 6 wordt teruggehaald. 2 AM's die niks toevoegen is iets teveel van het goede en Klaassen scoort tenminste nog en is een Ajacied.

Hoop ook dat Overmars geduld heeft met Blind want die moet ook zsm vervangen gaan worden. Op elke positie is hij enkel een gevaar voor het team.

06-08-2022 18:55

Lagasj +2905

Ajax speelt onherkenbaar, er is niets over van de Ajax filosofie.
Er zit geen enkele gedachte achter, doelloos rondrennen geeft veel onzekerheid en foute passes dus balverlies.
Alfred Schreuder is verantwoordelijk voor de chaos bij Ajax.
Hij stelt elke keer de verkeerde spelers op en moet dat dan in de tweede helft proberen te herstellen.
De spelers raken gefrustreerd en maken er een potje van door de bal een peer naar voren te geven in de hoop dat er iets goed mee gebeurt.
Kortom.... Schreuder heeft ons tot nu toe niets dan ellendig spel en ergernis opgeleverd. Hij is tenslotte verantwoordelijk.
Een miskleun die ons heel veel punten gaat kosten.

.

06-08-2022 18:53

RadheAjax2021 +17927

Je moet je gaan afvragen of blind het nog wel allemaal aan kan. Op 6 is hij een drama en verdedigend speelt hij ook als een stuk stront.

06-08-2022 18:34

In Bassey we trust +15361

Ik kan die vraag wel beantwoorden.. tuurlijk kan die dat niet meer...

06-08-2022 18:37

jaripettersson +9531

Proost 3 punten

06-08-2022 18:25

Kolie +47

Daly kan echt niet meer, kom maar met die gal, maar in lampenstad en 010 lachen ze nu

06-08-2022 17:25

Mofson +8183

Pff bizar slecht tot nu toe

06-08-2022 17:10

Nr.10 +111573

Blind heeft het erg moeilijk op het middenveld. Ook bij die tegengoal, had hij veel harder moeten zijn en een overtreding moeten maken.
Wat Schuurs daarna deed, namelijk helemaal niets, was nog erger.

06-08-2022 16:51

Henkjanklaas +20673

Schuurs stond weer belabberd opgesteld en dekte weer op meer dan een meter

06-08-2022 17:20

mokum007 +6523

Bij de goal staat schuurs helemaal verkeerd

06-08-2022 19:05

TD-Ajacied +3731

Schreuder vindt het kennelijk veiliger om voor de oudjes: Berghuis en Blind te kiezen dan voor Kudus en Brobbey (Tadic op 10)

06-08-2022 16:41

JariJari +15275

Volgens mij moet je juist Taylor er op het middenveld uithalen. Speelt echt niet goed.

06-08-2022 17:20

mokum007 +6523

Ik zal Blind op LB voor Wijndal, Wijndal Speeld ook belabberd

06-08-2022 19:08

ajaxcied4life +26091

Weg met die Schuurs

06-08-2022 16:40

RijkdeGooier +2883

Nou maar hopen dat lange Lucca niet nodig blijkt deze wedstrijd

06-08-2022 16:36

Nr.10 +111573

Ik denk dat wij de Toren van Pisa wel gaan zien vandaag.

06-08-2022 16:51

RJB1979 +25960

Speelt Fortuna nou wel op kunstgras?

06-08-2022 16:35

RijkdeGooier +2883

Ik vind dat uit tenue weer één van de mooiere sinds lange tijd

06-08-2022 16:35

AiasMaximus +6044

Heb al genoeg gezien. Kudus voor berghuis graag

06-08-2022 16:33

ajaxfanmarcel +1469

Gvd tadic weer in de spits. Waarom haalt je dan brobbey

06-08-2022 16:27

Brownfinger +2005

Omdat positie minimaal dubbel bezet moeten zijn?

06-08-2022 18:40

ajaxfanmarcel +1469

Dat is het ook ja met brobbey en die nieuwe lange breekijzer

06-08-2022 18:43

Brownfinger +2005

Zou jij die nieuwe lange topper uit de serie B boven Tadic verkiezen?

06-08-2022 18:51

UwSchipper +5684

Vooraf zeiken over de opstelling...???
Achteraf is makkelijker.
Kom op AJAX !!

06-08-2022 16:26

DEELM +11891

9 Nederlanders in de basis! Die Nederlandse identiteit waarborgen lukt dus goed voor wie 't belangrijk vindt. Ik had graag één van die plekkies afgestaan voor Kudus!

06-08-2022 16:22

JariJari +15275

Ja al hebben we 0 buitenlanders.

Trouwens iemand als bv Schöne is meer een NL dan Promes ofzo. Spreekt bv abn.

06-08-2022 17:21

Fredschuit1 +1536

3 linkspoten op het middenveld. 2 in de aanval. Heb dat bij ons eigenlijk nooit eerder gezien.

06-08-2022 16:17

fc Barcelona_ke +19255

Taylor heeft met zijn rechterhand ondertekenen, heeft zeer goed met recht zowel links uit de voeten! hij zal wel recht staan, Blind punt achter, Berghuis links!

06-08-2022 16:20

Andronixos.c +8186

Heeft Schreuder een weddenschap gedaan of zo.
Winnen zonder Kudes. Dit gaat hem zijn geloofwaardigheid kosten binnenkort.

06-08-2022 16:14

Rasmussen +25823

Joden schaam je niet, wees een Ajacied, zing het anti kakkerlakkenlied

06-08-2022 16:12

WantAmsterdam +116219

Kudus inplaats van Berghuis, of , omdat het Fortuna is, inplaats van Blind. Maar misschien mis je dan opbouwend vermogen. Dan misschien Blind inplaats van Schuurs.
Hoe dan ook, Kudus verdient op dit moment de kans. Brengt extras, zoals een goed schot en atletisch vermogen.

06-08-2022 16:11

Cello +52979 moderator

Velen roepen om Kudus op AS. En als je alleen kijkt naar individuele spelers snap ik het wel. Maar een trainer kijkt verder dan alleen naar het individu, die kijkt naar het team en hoe die individuele speler functioneert binnen dat team. Of ie zijn taken goed uitvoert, of ie discipline kan opbrengen om dat te blijven doen, etc. En er zullen wel meer dingen zijn waar een trainer naar kijkt.

Dus in plaats van te roepen om, in dit geval, Kudus kan je je ook afvragen, waarom Schreuder nu en voorgaande jaren EtH, hem niet basis zet. Kudus is voor een trainer ook de perfecte invaller voor bijna alle posities op het middenveld. Maar dat laatste, denk ik, zal niet de doorslaggevende reden zijn.

06-08-2022 16:11

Ajax_026 +3086

Kudus is gewoon beter bezig dan Berghuis en Blind. De beste speelt. Kudus is alleen een vriendelijke en rustige jongen. Waar Berghuis gelijk chagrijnig is bij een wissel zal je Kudus niet of nauwelijks horen.

06-08-2022 16:27

Cello +52979 moderator

@Ajax_026

Alleen kijkt de hoofdtrainer dus naar nog wel wat meer dingen, juist omdat het een teamsport is en geen individuele sport. En dan schijnbaar past in de ogen van Schreuder (en eerder EtH ook al) de puzzel op deze manier voorlopig beter.

06-08-2022 16:32

Mike1 +5390

Zou Brobbey al terugverlangen naar Lepzig? :)

06-08-2022 16:11

Sjaakie +5827

Ik mag toch hopen dat Schreuder eerder ingrijpt dan Ten Hag als hij de verkeerde opstelling blijkt gemaakt te hebben.

06-08-2022 16:09

SchipAhoy7 +1194

Had ze wel met drie verdedigers willen zien. Timber, Schuurs, Blind. Vier mannetjes op het middenveld, Brobbey spits. Had je ruimte voor Kudus gemaakt, Tadic op 10. Kon je altijd nog wisselen naar 4-4-3 als het niet loopt. Maar goed, Blind op het middenveld is ook wel interessant om te zien.

06-08-2022 16:08

HendrikAjax +16899

Dat lijkt me top. Als het niet loopt gewoon 12 spelers opstellen

06-08-2022 16:10

SchipAhoy7 +1194

Lol. Scherp.

06-08-2022 18:57

Jojo.14 +3658

#FREEKUDUS en gauw!

06-08-2022 16:08

waayop +882

Gewaagde opstelling, gezien het vuile werk dat Alvarez altijd opknapte. Zie Blind dat niet doen.

06-08-2022 16:05

InOvermarswetrust +3003

Je mag toch hopen dat je 90% van de tijd aanvalt. Blind op 6 is prima, zolang Berghuis meeverdedigd

06-08-2022 16:08

DeMeervanweleer +7588

Daarom staat hij er ipv Kudus, vermoed ik...

06-08-2022 16:25

ProperFootball +14699

Het is allemaal niet zo statiesch met poppetjes. Als je andere spelers opstelt gaan andere spelers ook anders (de ruimte be-)spelen.

06-08-2022 16:09

fc Barcelona_ke +19255

Alvarez heb je zeker nodig tegen clubs als PSV Feyenoord AZ FC Utrecht, FC Twente, CL duels, maar Blind heb je nodig voor laagste clubs of niet voetballende team.
Blind kan de lange bal prima doen, Alvarez meer balafpakker en schiet weg

06-08-2022 16:10

Soccerskins v2 +43471

Dat is hetzelfde als de keuze tussen Klaassen of Berghuis op 10. Of je kiest voor een loper of een creative speler. Op 6 kiest Schreuder nu (gelukkig) voor een voetballer en niet voor een breker. Dat betekent niet dat Blind precies dezelfde rol als Alvarez krijgt.

06-08-2022 16:10

Edwin Oud +2327

Ik vind het onbegrijpelijk dat Kudus niet basis staat! Niet alleen in potentie maar nu al de beste middenvelder.

06-08-2022 16:04

ProperFootball +14699

Ik hoop dat ie na de rust invalt voor Taylor of Berghuis iedereen blij.

06-08-2022 16:11

Mofson +8183

Persoonlijk had ik kudus het liefst gezien maar op zich geen gekke opstelling

06-08-2022 16:03

ProperFootball +14699

Goede keuzes van de trainer. Kudus ipv Berghuis zou ook kunnen maar deze keuze valt ook te verdedigen. Mooi dat Schuurs tegen zijn oude cluppie mag voetballen, ik hoop echt dat ie een lekkere wedstrijd speelt. Net als Rensch.

06-08-2022 16:02

Therealist2021 +2698

Matige verdediging hoor en blind op middenveld wanneer wordt deze man vervangen, je hebt kudus wat verre weg je beste speler is. Taylor en blind is niveau sparta. Kom op mensen ik kom uit de tijd dat je rijkaard en seedorf op het middenveld had staan moeten we nu naar dit zooitje kijken. Ik zal weer allemaal negatieve reacties krijgen want je mag niet meer kritisch zijn in de tijd, maar we hebben meer geld dan ooit, kan je toch wel een topteam maken.

06-08-2022 16:02

Kolie +47

Helemaal mee eens

06-08-2022 17:29

apeldoorner +677

enorme kuttijd. Zit op boot naar Ameland, hopelijk net op tijd binnen

06-08-2022 16:00

Hugoboss92 +1991

Overtocht duurt maar 45 min

06-08-2022 16:03

apeldoorner +677

ja...maar was vertraagd, dan nog naar huisje... net 10 min gezien. was dit dan weer

06-08-2022 17:22

jeppas +3524

Eigen schuld. Wat moet je ook op Ameland

06-08-2022 16:09

apeldoorner +677

tja vakantie...en niets in te brengen bij vr en kids whaha

06-08-2022 17:22

Nr.10 +111573

Interessante opstelling met Blind en Taylor op het middenveld. Ik zie Kudus ook graag, maar vind het niet zó verwonderlijk dat Bergosso erin staat, dat is ook geen koekenbakker he. Kudus zal er zeker in komen, na een klein uurtje denk ik.

06-08-2022 15:58

Masz +3731

Brobbey voor Taylor of Berghuis en Tadić afzakkend naar positie 10.
Dit zal heel vaak gebeuren dit seizoen, ik ben benieuwd in de rol van Lucca hierin.
*Kudus komt er dan gelijk in voor * wie weet ik nog niet maar denk Berghuis.

06-08-2022 16:02

Edwin Oud +2327

Kudus is 2 klassen beter dan Berghuis. Ook beter dan Taylor.
Ik vrees dat straks Kudus weggaat en dat hij een wereldtopper ergens anders wordt.
Ongelofelijk.

06-08-2022 16:06

Nr.10 +111573

Welnee Kudus gaat niet meer weg hoor. Hij kan zich gewoon in het elftal spelen dit seizoen.

06-08-2022 16:52

Edwin Oud +2327

Het is te hopen maar het is en blijft onbegrijpelijk dat hij geen basis staat!

06-08-2022 21:55

TD-Ajacied +3731

Geen Kudus????
Geen Brobbey???
Schreuder durft niet tegen Blind in te gaan

06-08-2022 15:57

stefanAFCA5 +2255

Brobbey is nog niet fit, ook jij bent echt een topper zeiken👍🏻

06-08-2022 15:58

Edwin Oud +2327

Kudus hoort absoluut basis!

06-08-2022 16:07

stefanAFCA5 +2255

Brobbey is nog niet fit, ook jij bent echt een topper zeiken👍🏻

06-08-2022 15:58

stefanAFCA5 +2255

Kudus is vooral in de aanvallende rol gebruikt door Schreuder (als ik me het goed herinner na een paar baco aan het zwembad). Ik snap daarom niet waarom Blind er bij gehaald moet worden. Zowel Berghuis als Taylor hoort niet op die verdedigende 6 positie. Zij hebben andere kwaliteiten m.i. Verder geen oordeel over of Blind er in moet staan en op die positie ja/nee. Maar de vergelijking gaat gewoon niet op.

06-08-2022 15:57

Slang +14994

Lekker signaal naar Kudus

06-08-2022 15:57

Tabbink +1535

Bizar inderdaad dat Kudus niet speelt!

06-08-2022 15:54

Superieur +880

Ik snap die fucking Taylor of ben ik nu een amateur. ?

06-08-2022 15:53

DankzijCruijff +48731

Ja, ben je. Was jij niet die clown die speciaal een accountje had aangemaakt om hier onzin te spuwen over Ihattaren?

06-08-2022 15:54

Pingelaar +13328

Aan zijn eerdere posts te zien wel ja

06-08-2022 15:57

Superieur +880

Onzin ? Kom aub niet stoer praten toetsenbord gangster.

Als je een beetje juice had gevolgd, Facebook en telegram zat je nu anders te praten.

Want na mijn posts kwamen de verhalen naar boven op deze kanalen.

06-08-2022 16:01

Masz +3731

Juice volgen? Ben je serieus?

06-08-2022 16:07

DankzijCruijff +48731

Mij "toetesenbord gangster" noemen en vervolgens beginnen over "beetje juice volgen", hahahahahaha. Aldus onze échte gangster, die alle "juice" volgt. Dat doen echte gangsters natuurlijk. Klapmongool.

06-08-2022 16:07

yorbon +1325

Haha wat is juice volgen?

06-08-2022 16:12

3*stars*3 +23572

Fucking Taylor nog wel…
Een talentvolle jeugdspeler die net z’n contract heeft verlengd…

Denk dat keus eerder ging tussen Kudus en Berghuis.

06-08-2022 15:58

Wouter.H +11163

Dan denk ik dat Kudus al in gesprek is met een club en dat hij voor het eind van de window weg is. Anders kan ik me niet voorstellen dat je hem weer passeert.

06-08-2022 15:53

DankzijCruijff +48731

Geloof er niets van dat ze Kudus zouden laten gaan.

06-08-2022 15:57

Wouter.H +11163

Dan denk ik dat Kudus al in gesprek is met een club en dat hij voor het eind van de window weg is. Anders kan ik me niet voorstellen dat je hem weer passeert.

06-08-2022 15:53

NouriVanderVaart +622

Ik vrees er voor dat we heel lang met Tadic in de spits blijven aanmodderen. Brobbey is een betere spits dan Tadic en Bergwijn een betere linksbuiten

06-08-2022 15:52

E5314 +1211

Ongelofelijk dat KUDUS niet speelt!!! Pffff nee z’n lievelingetje Taylor moet perse spelen 🙄🙄🙄.

Zou me niks verbazen als KUDUS dr helemaal genoeg van heeft en gewoon op een gegeven moment weg wilt ..

Ik bedoel… wat moet de man nog meer doen pfffff

Ik hoop uiteraard dat we de 3 punten meenemen, met bij voorkeur goed& verzorgd spel💪🏾

06-08-2022 15:52

Masz +3731

Het wordt een hel van een klus op toppers als Kudus te vreden te houden in deze top samenstelling.
Ik hoop dat Alfred de jongens de opdracht mee geeft om met 200% inzet het veld op te stappen en de wedstrijd snel te beslissen. Dan kan hij in de 2e helft met een deels andere samenstelling beginnen die dan ook weer met 200% inzet beginnen.

06-08-2022 15:57

WantAmsterdam +116219

Taylor verdient het net zo om te spelen. Ik zou eerder Berghuis eruit halen.

06-08-2022 15:59

Aurora +4553

Omdat Blind naar voren schuift, wat ik prima vind, moet Timber nu LCV spelen. Dat voelt voor hem ongemakkelijk. Ik zou inderdaad kiezen voor Kudus ipv Taylor. Taylor is meer een linkermiddenvelder en Kudus meer rechts ge-orienteerd. Maar nu staat Taylor op rechts. Schreuder is nog erg aan het zoeken. Niks mis mee. Nu kan het nog.

06-08-2022 15:52

Robertini +39748

Logische opstelling, ben het hier wel mee eens. Ondanks dat er teveel linkspoten op mid zijn en teveel rechtspoten achterin.

Taylor is toch ook vrij tweebenig?

06-08-2022 15:51

3*stars*3 +23572

Yup Taylor tweebenig.
Iets wat imo onderbelicht blijft in NL.
De meeste Ajacieden weten het maar heb geen 1 “kenner” erover gehoord in de media.
Tweebenigheid is niet iets dat vanzelfsprekend is.

06-08-2022 15:57
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.