Nederland schiet weinig op met gelijkspel in Noorwegen

door Gino Haverkamp 821

Nederland schiet weinig op met gelijkspel in Noorwegen

door Gino Haverkamp 821

Laatst geüpdatet

Nederland is in en tegen Noorwegen niet verder gekomen dan een gelijkspel. In het kader van de WK-kwalificatiereeks werd het slechts 1-1. Erling Haaland en Ajacied Davy Klaassen verzorgden de goals.

Nederland was gedurende het eerste kwartier de bovenliggende ploeg, maar echt concrete kansen vielen er niet. Juist aan de andere kant kwam het eerste gevaar, via spits Haaland. Hij weekte zich los van Virgil van Dijk en kon op doel schieten, maar Justin Bijlow redde. Nederland was gewaarschuwd voor de spits die nog niet eens een halve kans nodig heeft om te scoren.

Zo bleek in de twintigste minuut. Cody Gakpo lette niet op, waardoor hij buitenspel ophief. Daardoor kon de vrijstaande Haaland de bal oppikken en simpel afronden.

Voor rust stelden de Nederlanders echter orde op zaken. Steven Berghuis stuurde Georginio Wijnaldum op knappe wijze diep, die vervolgens de bal hard en laag voorgaf. Klaassen arriveerde ondertussen in de vijandelijke zestien om de voorzet te verzilveren tot een goal, wat dan ook lukte. 1-1, wat tevens de ruststand was.

De tweede helft, met Donyell Malen en zonder Berghuis, kwam wat mat op gang, zonder echt noemenswaardige kansen. Al gauw werd wel duidelijk dat het initiatief vooral weer van Oranje moest komen, wat dan ook enkele schotjes tot gevolg had. Het grootste gevaar kwam dan, net als in de eerste helft, van Haaland, die uit een counter keihard op de paal schoot.

Eindstand in Turkije biedt hoop

In het laatste kwartier begon de tijd te dringen voor beide ploegen, aangezien groepskoploper Turkije met 2-1 voorstond tegen Montenegro en daarmee afstand zou nemen van zowel Nederland als Noorwegen. Beide teams konden echter nog maar weinig klaarspelen in de resterende minuten van de wedstrijd.

Zodoende werd het 1-1 tussen Noorwegen en Nederland. Iets wat afhankelijk een ramp zou zijn, zij het niet dat Turkije in de laatste minuut van het duel met Montenegro een tegengoal kreeg. De twee ploegen speelden met 2-2 tegen elkaar gelijk, waardoor de toplanden in Oranjes poule netto weinig schade hebben ondervonden van hun puntenverlies. Turkije leidt met acht punten, Nederland, Montenegro en Noorwegen volgen met zeven stuks.

Opstelling Noorwegen:

Hansen; Pedersen (Daehli 59'), Strandberg, Hanche-Olsen, Meling; Thorsby, M. Normann (Berg 68'); Ödegaard, Elyounoussi, Hauge (Ryerson 59'); Haaland

Wissels Noorwegen:

Nyland, Bratveit, Ajer, King, Berg, Botheim, Ryerson, Gabrielsen, Björkan, Aursnes, Daehli

Opstelling Nederland:

Bijlow; Timber, De Vrij, Van Dijk, Blind; Wijnaldum, De Jong, Klaassen; Berghuis (Malen 46'), Memphis, Gakpo

Wissels Nederland:

Drommel, Krul, Aké, Bergwijn, Til, De Roon, Gravenberch, Malen, Weghorst, Koopmeiners, Dumfries

Doelpunten:

1-0 Erling Haaland (20')
1-1 Davy Klaassen (36')

Bijzonderheden:

- Bookmaker ziet Oranje als favoriet tijdens rentree Van Gaal!
- Namens Ajax behoren Jurriën Timber, Daley Blind, Devyne Rensch, Davy Klaassen, Ryan Gravenberch en Steven Berghuis tot de Oranje-selectie.

Live Blog
Loading...

01/09/2021 22:40
(90') Kans Nederland en einde wedstrijd

Bijna een goal in de laatste seconde! In het gefrummel krijgt Dumfries de bal op de paal. Vlak daarna fluit de scheidsrechter af. 1-1.

01/09/2021 22:32
(87') Tijd dringt

Gaat Nederland nog scoren?

01/09/2021 22:10
(64') Kans Noorwegen

Timber verspeelt de bal, Noorwegen counter en dan raad je het al: Haaland aan zet. De Noor krijgt de kans, maar schiet keihard op de paal.

01/09/2021 22:06
(61') Kans Nederland

Malen krijgt ruimte om te schieten, vlak na een vrije trap, maar plaatst naast.

01/09/2021 22:02
(57') Kans Nederland

Memphis probeert het vanaf een meter of achttien. De keeper red echter. #norned

01/09/2021 21:53
(47') Van Dijk terug in het veld

Na een korte behandeling kan de centrumverdediger weer verder.

01/09/2021 21:52
(47') Van Dijk naar de kant

Virgil van Dijk lijkt wat last van de vinger te hebben en gaat naar de kant.

01/09/2021 21:50
(46') Aftrap Nederland

Nederland trapt af voor de tweede helft. Berghuis blijft achter in de kleedkamer. Malen vervangt hem.

01/09/2021 21:34
(45+3') Rust

De scheidsrechter fluit af voor de rust.

01/09/2021 21:34
(45') Kans Nederland

Blind geeft voor op Gakpo, die recht in de handen van de doelman kopt.

Lees meer over:
Plaats reactie

PierreHeno +6530

...maar wèl met het gelijkspel van Turkije.

02-09-2021 14:20

Jelephi +12306

Begint lekker met Van Gaal. Op je eerste persconferentie zeggen dat je geen buitenspelers hebt voor 4-3-3 en dan vervolgens met Gakpo en Berghuis verschijnen en achteraf roepen dat we het materiaal er niet voor hebben.

Ik snap het niet.

P.S Van Dijk was echt heel matig, zelfde geldt voor Wijnaldum. Die laatste is sowies overrated.

02-09-2021 10:25

PierreHeno +6530

Nou..eh..aan Gakpo heb je kunnen zien dat hij een talent is maar feitelijk nog niet van gewenst Oranje niveau . Berghuis gaf 1 mooie pass aan Wijnaldum die op zijn beurt Klaassen bediende: 1-1. Maar verder viel Berghuis behoorlijk door de mand en kwam z'n directe tegenstander nooit voirbij. En hielp ook Timber onvoldoende bij het verdedigen. Wijnaldum was dus wel belangrijk...en dat is hij wel vaker in Oranje. Misschien een tip om bij de volgende wedstrijd je TV niet op de zijkant te zetten maar rechtop. Krijg je een heel andere beleving...beter ook.

02-09-2021 14:29

LuisSuarez01 +5428

Het is best ontnuchterend als we met elkaar moeten vaststellen dat de wedstrijden tegen Montenegro en Turkije cruciaal kunnen zijn voor de route naar directe kwalificatie... natuurlijk is een Haaland spits van de buitencategorie maar we waren in de omschakeling niet alleen tegen de Noren en niet alleen maar 1 keer te laat. Voorin te weinig afmakers ( op Davy na dan) De balbehandeling van Dumphries bijna op de doellijn van de Noren kan toch niet?

02-09-2021 10:12

TontoKarnaggel +42547

Van Dijk - weinig bijzonder
Wijnaldum - onzichtbaar
De Jong - aardig maar weinig beslissend
De Ligt - vaak ongelukkig spelend
Memphis - hemeltergend slecht

We kunnen er kort of lang over ouwehoeren maar zolang je sterkhouders in de regel spelen zoals hierboven beschreven wordt dat hele Oranje een lastig verhaal

02-09-2021 08:57

Minsc +1520

Ik vond De Ligt onzichtbaar.

02-09-2021 18:29

Jariiii +22264

Nederland schiet juist best heel wát op met dit gelijkspel, want het houdt zo alles in eigen hand en kan in de thuiswedstrijden tegen de grootste concurrenten de boel beslissen.

02-09-2021 08:07

7172AFCA7395 +10365

Het enige verschil dat ik momenteel tussen LvG en
FdB zie heet : geluk.

02-09-2021 08:37

roodwit007 +14213

Gakpo was het die de blunder maakte door te blijven hangen en hier door de buitenspelval niet werkte en niet van dijk ,gako hield zich niet aan de afspraak dat was wel duidelijk ,verder vond ik Klaasen de match winnaar was overal aanwezig en maakte de 1-1 , de coach kan lullun wat hij wilt als et het in het veld niet tot uit vor brengt valt de zaal en timber laat weer eens zien dat die knul tot de wereld klassen gaat horen blind wordt te traag aqlleen de pass is en blijft van wereld klassen en de light wordt node gemist

02-09-2021 07:47

Henkjanklaas +20673

zo'n wedstrijd maakt weer eens duidelijk dat het Nederland nog te veel aan van alles ontbreekt.
De alom bewierookte Gakpo was na een aardig begin onzichtbaar, Memphis had hij al lang moeten wisselen, want die schopte geen deuk in een pakje boter, vertel mij het nu 1 minuut voor tijd weghorst dumfries in te brengen, waarom vindtmne van Dijk een wereldverdediger terwijl hij j Haaland weer op meer dan en meter stond te dekken (doet hij vaker bij spitsen), na pakweg 70 min. was de pij van Tikber leeg, waarom toen niet meteen dumfries ingebracht.
Waarom zo enorm traag in het combinatispel van links naar rechts v.v., ook de rechter vleugel bakte er weinig van (Berghuis) Hij kan nooit buten om. vd Vaart ontkende dit maar Klaassen was de enige die zich uit de malaise onttrok, speelde met een geweldige instelin De Vrij ook prima wedstrijd. Wijnaldum weer eens onzichtbaar en lauwtjes , Blind goed in de passing weer maar heel matig in het verdedigen. Frenkie te traag en loopt veel te veel met die bal, obligate paasjes nooit diepte. Het ontbrak aan snelheid, gif, ze schieten zelden op het doel, spelen zelden een mannetje op snelheid uit na balverovering. Alleen dan heb je kans voordat die Noren zich hergroeperen. Kortom heel veel werk aan de winkel. de tijd is echter spelbreker.

02-09-2021 02:36

marthoogland +1741

We kunnen niet stellen dat NL te weinig kwaliteit heeft want de spelers van niveau zijn er wel. Het probleem is dat er zodra er een team defensief opgesteld staat er bijna niemand met creativiteit is in het laatste 1/3 van het veld. Er zal een speler als Ihattaren nodig zijn die voor de creativiteit zorgt a la sneijder anders komen wij er nooit doorheen.

02-09-2021 01:28

AlexIbarra +19317

Welke coach je ook aanstelt, we blijven zeer zwak bezet op alle vleugelposities.
En voorin moeten we het hebben van momentenvoetballers.

02-09-2021 01:09

Stamhoofd +11548

Timber speelde niet z’n beste wedstrijd helaas, veel balverlies.

Berghuis speelde best prima eerste helft dus snap niet waarom hij zo vroeg gewisseld werd.

Wijnaldum vond ik ook weer matig, zie liever Gravenberch

02-09-2021 01:06

Simpelishetmoeilijkst +25380

Wij zien liever Ajax spelers, want die kunnen ballen!

02-09-2021 01:17

Cello +52979 moderator

Als je dan ziet, dat Turkije ook weer puntverlies lijdt dan had je vandaag uitermate goede zaken kunnen doen. Bij winst had je dus de koppositie in de poule gepakt....

02-09-2021 00:28

Cello +52979 moderator

Er zat gewoon te weinig tempo en snelheid in het spel van Oranje. Dat heb je gewoon nodig tesamen met nauwkeurigheid en scherpte, wil je een verdedigend ingestelde ploeg als dat van Noorwegen uitspelen.
Met Blind, Wijnaldum, Klaassen heb je spelers die vandaag niet alleen traag in de passing waren, maar ook wbt sprint-snelheid geen loopwonders zijn. En ook Frenkie, met zijn eeuwige links en rechts draaien houdt ook het spel best wel op.
Daarnaast werd er ook te weinig van kant gewisseld en viel het op dat het gros van de aanvallen over links liep, terwijl er zeeën van ruimte op rechts lag.

Tsjah. Dan speel je een moeizame wedstrijd, loop je door het opheffen van buitenspel tegen een tegendoelpunt aan en mag je uiteindelijk blij zijn dat je nog een gelijkmaker maakt.
Kortom... heel teleurstellend.

02-09-2021 00:24

MichelBoerebach +29286

Frenkie houdt het spel altijd op. Houdt de bal altijd veel te lang bij zich. Is niet iemand van de directe pass. Het is lopen, draaien, lopen en dan passen.

02-09-2021 00:52

4EVERAJAX +8414

de vrij is heel traag aan de bal, misschien beter als hij speelt dat hij de bal gewoon naar voren knalt als er ff wat druk gezet wordt.

02-09-2021 00:11

Ajax35 +4292

Ik heb mij meer geërgerd aan Blind.

02-09-2021 06:55

4EVERAJAX +8414

die 3 man voorin in de 2e helft was echt heel slecht! afzonderlijk van elkaar zijn het prima spelers. Maar deze spelers in combinatie wat erachter stond was heel pover.

02-09-2021 00:04

WantAmsterdam +116219

Dat is misschien ook het grote problem, eigenlijk zijn alle 3 prima in vorm, maar samen gaat het moeilijk.

02-09-2021 00:21

MichelBoerebach +29286

Het hele Oranje is heel pover als team.

02-09-2021 00:53

behangdelul +32836

Wel apart om te lezen hier. Klaassen speelde als een baas vanavond dus die kon niet de pispaal zijn. Weet je wat? Dan schuiven we gewoon weer door naar Blind. BLind speelde ook meer dan prima, Hoop onderscheppingen en weer een hoop uitstekende passes. Maar hey, we moet een ajacied als pispaal hebben he.

02-09-2021 00:04

Allesreiniger +3361

Wat een onzin. Als er íemand de sympathie mee heeft, is het blind wel, maar hij is/wordt gewoon te traag. Hoe denk je dat hij aan die gele kaart komt? Das niet vanwege zijn grinta.

Passing en inzicht is gok ik ook zeker de reden waarom hij basis staat bij ajax en een plek in oranje heeft. Dat is zijn absolute kracht, maar dat moet wel in balans blijven. Je kunt niet te veel de bal kwijtraken en dan niet meer kunnen opschakelen.

02-09-2021 00:19

AlexIbarra +19317

Blind bracht niet zoveel en was best onnauwkeurig voor zijn doen, omdat hij veel te veel meters moest maken.

Vanuit rust en overzicht spelen kan Blind heel goed (al is hij nu wat minder in vorm) maar op topsnelheid of na een aantal keer sprinten in de omschakeling, wordt ook zijn precisie wat minder.

02-09-2021 01:15

RayJordaan +6862

Zet die bril ff af, Blind was gewoon matig tot slecht, zelfs in de passing grote delen van de wedstrijd. Hij wordt er niet meer veel beter op.

02-09-2021 07:41

vandenhaas +3465

Waar was Gakpo mee bezig? Bij die tegengoal heft hij buitenspel op, dan zou je misschien zeggen dat dat als aanvaller kan gebeuren, maar Depay wilde een tegenaanval opzetten. Dan zorg je als buitenspeler toch dat je daarbij bent? Denk dat je dat onder van gaal niet nog eens moet doen, want dan heb je een korte interlandcarriere

01-09-2021 23:45

036AFCA97 +146682

Die Van Gaal kan wel narcistisch zijn, maar wat een uitstraling heeft die. Dat mis ik wel bij Ten Hag hoor. Van Erik wordt je spontaan nerveus wanneer het gesprek begint.

01-09-2021 23:29

Nick14 +25889

"He he he he"

01-09-2021 23:31

036AFCA97 +146682

Ja met Ten Hag krijg je gewoon medelijden tijdens een interview. Terwijl je bij Van Gaal juist medelijden krijgt met de interviewer hahaha

01-09-2021 23:33

Allesreiniger +3361

Er moet toch een keer iemand een paar stuivers in zn handje gooien bij zo’n interview. Dat móet toch een keer gebeuren?!

01-09-2021 23:31

hakimziyech +18246

Hoe kun je overigens ruzie hebben met onze Nous? Die bondscoach van Marokko is echt een rare vogel. Volgens mij doet Nous echt geen vlieg kwaad op een training.

01-09-2021 23:27

Web +178830

De mooiste individuele actie deze avond was de assist van Berghuis’
Dat mag ook wel gezegd worden
Geen analist die dit zegt
Best bijzonder

01-09-2021 23:26

thelordjoshua +10641

Was inderdaad een pracht pass en dan praten ze over dat niemand creatief is in t team. Denk echt dat Berghuis op 10 wat kan worden

01-09-2021 23:27

Henkjanklaas +20673

Davy speelde als een krijger. Prima. En dan zegt vd vaart dat hij m niet gezien heeft. Trouwens Davy gaf ook nog een uitstekende van op dumfries vlak voor tijd. Een niet te missen kans eigenlijk

01-09-2021 23:23

Godenzoon24 +15388

Die laatste was per ongeluk hoor. Desondanks moet Domfries m wel gewoon er in pissen!

01-09-2021 23:25

Babangida83 +23955

Dit was tactisch echt heel slecht. Louis van Gaal onwaardig. Alsof hij zelf het 4-3-3 om zeep wil helpen. Gakpo rechtsbuiten zetten en dan zeggen dat de buitenspelers het niet goed doen...ook een mooie.

01-09-2021 23:23

Nick14 +25889

Hoezo Van Gaal onwaardig?
Hij is bij United afgegaan als een gieter met z'n tikkie breed voetbal.

01-09-2021 23:30

XRaY +19030

Nog 2 wedstrijden dan hebben we het weer gehad die ellende.

01-09-2021 23:23

Bensco +7175

Louitje zat eens te denken of die niet weet beter thuis kan gaan wanken.
Want wil je met dit materiaal kwalificeren kan je net zo goed zo goed thuis gaan mastruberen.
Maar geen nood, Louis is een tactisch meesterbrein dus als we ons niet kwalificeren moest het gewoon zo zijn
It’s al part of the plan, Louis is gewoon the man

01-09-2021 23:20

Rasmussen +25823

Blind heeft inderdaad weer dat nonchalante, ongeconcentreerde uit zijn eerdere Ajax periode.

01-09-2021 23:17

Web +178830

Hij voelt zich het beste in het centrum

01-09-2021 23:17

XRaY +19030

Blind tegen Haaland wordt geen feest denk ik

01-09-2021 23:20

MichelBoerebach +29286

Het is vormcrisis of het is gewoon klaar met Blind?

01-09-2021 23:19

Rasmussen +25823

Blind nu geschorst dus Malaria zal wel spelen

01-09-2021 23:20

Web +178830

Blind eens wat rust geven
Hard gewerkt om het EK te halen

01-09-2021 23:22

MichelBoerebach +29286

Dat zal er niet veel beter op worden. Maar hij is in ieder geval sneller dan Blind!

02-09-2021 00:49

Babangida83 +23955

Welnee, maar hij kan gewoon niet op snelheid een man passeren, dus moest alles terug. Want Blind kreeg steeds op linksback de bal en dan zei het team: zoek het maar uit. Tja, dan moet Blind weer terug iedere keer. Sowieso niet een heel lekkere opbouw dan. Veroorzaakt om dat je geen middenveld hebt dat kan voetballen en de andere vrije man Timber is die rechtsback staat. En dat is ook niet de splijtende pass om Noorwegen stuk te spelen.

01-09-2021 23:24

hakimziyech +18246

Die bijlow is nog best verstaanbaar, had minder verwacht

01-09-2021 23:16

Ajaxadam1 +31670

Apart vooroordeel

01-09-2021 23:17

hakimziyech +18246

Zijn familie zijn een stel tokkies met hun uitspraken, maar deze gozer valt mee

01-09-2021 23:18

Ajaxadam1 +31670

Oh jij kent zijn familie? Of is dat weer een vooroordeel omdat ze voor Feyenoord zijn en ze in Rotterdam zijn geboren.

01-09-2021 23:20

Rasmussen +25823

Nijgt meer naar Hilversums dan Rotterdams

01-09-2021 23:17

PierreHeno +6530

Waar baseerde je die initiële verwachting dan op?

01-09-2021 23:18

hakimziyech +18246

Zijn familie die liever putjes scheppen dan naar Ajax gaan, in het stadion heb je genoeg van zulke figuren.

01-09-2021 23:24

Sampaoli +39301

Daley Blind weer zorgwekkend slecht vandaag.

01-09-2021 23:14

FreeThulli +6029

Ja. Blinde paniek hier. Heeft gewoon een dipje. Beter nu dan in de CL.

01-09-2021 23:15

PierreHeno +6530

Lekker dus dat Nico nog even blijft.

01-09-2021 23:19

Web +178830

Beetje overdreven toch?

01-09-2021 23:16

Sampaoli +39301

Persoonlijk vond ik hem ver onder zijn eigen en onder het gewenste niveau. Als hij zelfs aan de bal zo onder de maat is, blijft er te weinig over.

01-09-2021 23:17

Web +178830

Hij is beter in het centrum
Lastig verhaal

01-09-2021 23:19

PierreHeno +6530

Daley was in elk geval niet beter dan ik had verwacht. Je ziet zijn zwakte steeds vaker terug tegen de betere tegenstanders. Je moet hem dus niet in die situaties laten komen en altijd voldoende back laten verzorgen door Martinez. Steeds meer CL teams komen er uit met messcherpe counters. Tegen Haaland moet je niet gaan pressen wanneer je steeds weer slordig balbezit lijdt.

01-09-2021 23:23

Web +178830

Het is kiezen voor Klaassen of Wijnaldum
Twee dezelfde spelers
Ik zou Gravenberch er in zetten voor een van die twee

01-09-2021 23:14

Ajaxadam1 +31670

Gravenberch en Frenkie spelen beide op links, en zijn op rechts veel minder

01-09-2021 23:15

Web +178830

Dat klopt
Toch zou ik er voor kiezen

01-09-2021 23:16

4EVERAJAX +8414

ja dat vind ik ook!

02-09-2021 00:02

Henkjanklaas +20673

Davy spelde anders een stuk beter dan Wijnaldum...

02-09-2021 02:39

PierreHeno +6530

Niet te bevatten hoe die Turken dit weggeeven zeg......geen ToeterTurken in Rotterdam vannacht...

01-09-2021 23:12

MichelBoerebach +29286

Volgende week met een beetje pech wel! De halve Arena zal wel volzitten met Turken. Dat wordt een heel lastig potje!

01-09-2021 23:21

ProperFootball +14699

Gemakkelijker dan tegen de Noren denk ik eigenlijk. Wil uiteraard niet zeggen dat het resultaat beter wordt...

01-09-2021 23:31

MichelBoerebach +29286

Ik heb er een hard hoofd in.

01-09-2021 23:36

hakimziyech +18246

Wat zijn die turken toch vreemd qua vorm, misschien moet Nederland hele zwakke spelers opstellen tegen ze. Dan kunnen ze het niet meer. Heel pisvee en kakkies dus.

01-09-2021 23:11

MichelBoerebach +29286

Nee, hoor. Dat ze van NL wisten te winnen zegt veel meer over ons, dan over de vorm of kracht van hen. We hebben een baggerelftal.

01-09-2021 23:23

hakimziyech +18246

Ze wonnen ook van Frankrijk.. dus was niet een incident. En ze speelden zelfs in Frankrijk gelijk. Gewoon een onberekenbaar landje die wel vaker zulke dingen flikt

01-09-2021 23:32

MichelBoerebach +29286

Maar dat waren volgens mij oefenpotjes. Ik denk dat wij een paar redelijke voetballers hebben, maar als team is het niet veel.

01-09-2021 23:40

hakimziyech +18246

Nee, was kwalificatie. Voor EK zelfs. Ze hebben dit kunstje al 3x geflikt dus, en ik zie NL ook niet winnen deze week.

01-09-2021 23:42

MichelBoerebach +29286

Ik ook niet.

02-09-2021 01:38

XRaY +19030

Louie is gematigd hij weet ook dat het moeilijk is om in zo een korte tijd het elftal naar zijn hand te zetten.

01-09-2021 23:10

PierreHeno +6530

Nou is 't wachten op de column van die galbak Tweessen

01-09-2021 23:10

nightgoat +31291

Volgens Louis is Oranje niet de de top of de wereld maar gelukkig heeft Louis wel weer het geluk aan z'n kont hangen. Zo is het maar net, Louis.

01-09-2021 23:09

FreeThulli +6029

Koning Louis.

01-09-2021 23:14

LuisSuarez01 +5428

Louis: helder als glas

01-09-2021 23:09

Web +178830

Depay is zorgelijk
Want hij kan zo goed voetballen
Je ziet er niets van

01-09-2021 23:09

Henkjanklaas +20673

gewoon op de bank zetten/ presteert niks

02-09-2021 02:40

PierreHeno +6530

Heerlijk verfrissend om de uitleg van Louis te horen ipv al dat weinigzeggende gebrabbel van De Boer of Ten Hag.

01-09-2021 23:08

De-King +20590

Top inderdaad, er staat tenminste echt weer iemand.

01-09-2021 23:08

Gewoon Gijs +18434

Slordig in balbezit, wie zou Louis allemaal bedoelen?

01-09-2021 23:10

Robbie en de Kock +11240

Onzorgvuldig balverlies??

01-09-2021 23:07

Gewoon Gijs +18434

Memphis Depay

01-09-2021 23:10

MichelBoerebach +29286

Daar is ie wel heel goed in. En dan geeft ie één gelukkig hakje dat aankomt, en dan roepen de fanboys weer hoe geniaal hij is.

01-09-2021 23:25

Jaridebeste1 +6692

Alsof er ook zorgvuldig balverlies is ;-)

01-09-2021 23:11

FreeThulli +6029

Nou, daar leek het soms wel op vanavond

01-09-2021 23:14

ProperFootball +14699

Dat is er. Bij pech of als de tegenstander iets heel goed doet.
Althans... dan is het geen onzorgvuldigheid. Dat maakt het balverlies zelf natuurlijk nog niet zorgvuldig.

01-09-2021 23:33

DiAngelo +2410

Ben niet zo kapot van De Vrij in de opbouw, waardoir Frenkie te ver terug moet spelen. Wil je die wedstrijd alsnog winnen in t laatste kwartier moet he Dumfries en ook Bergwijn eerder brengen. Ik vond Klaassen in 2e helft helemaal niet functioneren, niet creatief genoeg net als bij Ajax....Wijnaldum speelt n lelijke wedstrijd...idem Depay waarbij ik Wijnaldum liever gewisseld had gezien....dan wel op de plek van Klaassen had willen zien. Noren super gevaarlijk....

01-09-2021 23:07

Ajaxadam1 +31670

Van Gaal, de eerste bondscoach die De Vrij erkent. Ben blij dat er een eerlijke coach is nu.

01-09-2021 23:07

NeeI +108011

Ja, hé? Fijn dat Feyenoorder De Vrij wat erkenning krijgt.

01-09-2021 23:08

Ajaxadam1 +31670

Dat je hem beoordeeld als Feyenoorder zegt dus genoeg. Doe bij Oranje je Ajaxbril af.

01-09-2021 23:14

Stamhoofd +11548

Hij heeft het hele EK gewoon gespeeld toch? Maar geniet er van. Als de Ligt terug is zit De Vrij weer op de bank.

02-09-2021 01:11

Ajaxadam1 +31670

Ja klopt, mede doordat Van Dijk geblesseerd was en ze met 5 centrale verdedigers speelden. Onder Koeman kreeg hij op de eerste 3 wedstrijden na, geen minuut.

We zullen het zien, De Ligt is vaak zeer ongelukkig in Oranje en kostte ons de uitschakeling van het EK. Louis is eerlijk en zal de beste laten spelen, gezien t feit dat hij De Vrij fantastisch vond spelen zit dr kans er in dat De Ligt op de bank zit.

02-09-2021 10:43

Web +178830

Daar heeft hij wel een punt Louis

01-09-2021 23:07

Rikkie66 +22856

Louis blowt, wat is hij relaxed

01-09-2021 23:07

Mike1234 +2647

Hij heeft 3e shirt van Ajax onder zijn pak aan , daar wordt je rustig van

01-09-2021 23:07

ajaxcied4life +26081

De Turken hebben ook gelijk gespeeld zie ik

01-09-2021 23:07

Rikkie66 +22856

Ondanks een zwakke wedstrijd alles in eigen hand. Alle thuiswedstrijden winnen en je bent er.

01-09-2021 23:06

hakimziyech +18246

De vrij fantastisch? Hij gaf Haland 4 meter bij die knal op de paal. 'beste vd serie a'

01-09-2021 23:06

JOHANisGOD +18498

Daramy heeft zijn officiële debuut gemaakt voor het Deense elftal.

01-09-2021 23:06

De-King +20590

En heeft hij nog een doelpuntje of assistje meegepakt?

01-09-2021 23:07

JOHANisGOD +18498

Nee, het is nog geen Davy Klaassen-niveau hè.

01-09-2021 23:09

FreeThulli +6029

Speelde maar een paar minuten

01-09-2021 23:11

De-King +20590

Oke bedankt voor de info.

01-09-2021 23:13

Koningtoto +60660

Een rustige van Gaal. Ik droom.

01-09-2021 23:05

hakimziyech +18246

Louis had gelijk, er hadden zeker 5 Noren gespeeld bij NL vandaag. De hele aanval met name

01-09-2021 23:05

Allesreiniger +3361

Haaland voor Depay zou echt weelde zijn.

01-09-2021 23:18

ProperFootball +14699

Weghorst kan ik echt niet aan maar voor mijn part mag volgende keer iets van de orde Boadu in de spits staan. Depay lekker banken. Hoewel de hele aanval solliciteerde naar de bank, niet alleen Berghuis, Depay en Gakpo maar ook Malen bakte er bar weinig van. Steeds balverlies en heel weinig dreiging.

01-09-2021 23:37

Allesreiniger +3361

Dat is wel waar though. Ik opteer voor een tijdstraf voor de keeper bij het spelen van countervoetbal. Als je toch 9 man in de goal zet, heb je die keeper ook niet nodig

01-09-2021 23:05

LuisSuarez01 +5428

Helemaal eens met Pierre, Davy tomeloze inzet, telkens aanspeelbaar en hij scoort weer. Positieve uitzondering

01-09-2021 23:05

Allesreiniger +3361

Nah, Frenkie stak er ook bovenuit. Malen, gakpo en berghuis fouten zien maken, maar ook veel zat acties zien maken. Steken er niet bovenuit, maar wel goed genoeg. De vrij was prima, van dijk moet nog een paar stappen naar zijn normale niveau, maar was ook niet slecht. Memphis wederom weinig zien brengen, blind erg zwak (daar heb je straks evt de ligt of rensch weer voor in de achterhoede) Timber vond ik voor deze counterploeg te ver naar voren lopen. Meerdere keren mede door zijn aanvallende actie een counter om je oren krijgen is op zn minst een leermomentje. Wijnaldum niet zoveel gezien. Klaasen heel veel meters zien maken. Veel werklust getoond en een hoop teruggewonnen en druk gezet. Plus een broodnodig goaltje. Prima

01-09-2021 23:10

ProperFootball +14699

Frenkie wel, maar het spel van Malen, Gakpo en Berghuis was echt om heel erg niet blij van te worden. Uiteraard lukte er wel eens een keer "iets" maar dat was maar heel zelden en dan een veel te klein "iets". Verder vooral heel veel onzorgvuldigheid, besluiteloosheid en verkeerde keuzes.

01-09-2021 23:38

Allesreiniger +3361

Ja, slordigheden mogen er nog wel een flink stuk uit. Zeker waar, maar ook dat vordert als ze wat meer potten spelen en hier en daar wat wijzigingen doorvoeren. Een minder verdedigende tegenstander helpt zeker ook, maar dat moet in the end geen probleem (meer) zijn

01-09-2021 23:55

PierreHeno +6530

Blind in CL gaat lastig worden. Hij kan niet meer mee in het snelle spel. Odegaard.en Haaland waren binnen enkele seconden in de 16 van Oranje en daar is De Vrij gewoon net te laat met zijn tackle. Mazzel dat de paal de 2-1 in de weg stond. Timber deed ongelooflijk zijn best maar gaat het duidelijk ook lastig krijgen tegen de betere CL tegenstanders. Malen, Gakpo, Berghuis en Depay....vanavond hebben ze feitelijk niks laten zien....Haaland zie je ook niet de hele wedstrijd...maar wat is die levensgevaarlijk zeg. Klaassen voor mij MOTM alleen al door zijn onverzettelijkheid....èn zijn goal.. Rafaël wil zich vandaag blijkbaar onderscheiden als analist en leeft nog wat in het verleden toen Oranje de top van Europa was. Nou dat zijn we al een tijdje niet meer.

01-09-2021 23:05

KickNiergever +908

Hoezo gaat Timber het lastig krijgen dan? Omdat hij relatief klein is? Hij is zo ontzettend snel, balvaardig en heeft een uitstekend inzicht dat hij moeiteloos mee kan denk ik

01-09-2021 23:12

Godenzoon24 +15388

Opportunisme heet dat. 1 matige wedstrijd op in andere positie in een ander elftal en krijg je dat geleuter weer.

01-09-2021 23:19

Godenzoon24 +15388

Ze horen beter te zijn dan die Noren. Klaassen werkt hard maar dat was t ook wel. Alles moet in dit elftal van Frenkie komen en dat wisten die Noren. Desondanks vaak dubbele dekking Frenkie verreweg de beste !

01-09-2021 23:18

ProperFootball +14699

Frenkie heeft tenminste 1 gevaarlijke, bewegelijke voorhoedespeler nodig en die was er vandaag gewoon niet.

01-09-2021 23:40

Henkjanklaas +20673

vaak eens met vd Vaart maar nu inzake Davy totaal niet. hij was de beste man aan de kant van Nederland.

02-09-2021 02:43

Web +178830

Louis is rustig

01-09-2021 23:04

NeeI +108011

Hij weet dat ie een wanprestatie heeft geleverd.

01-09-2021 23:05
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.