Farioli gedwongen tot lastige keuzes: 'Op sommige posities hebben we zo weinig opties'

door Brent Tomassen 94

Bron Persconferentie Ajax

Farioli gedwongen tot lastige keuzes: 'Op sommige posities hebben we zo weinig opties'

door Brent Tomassen 94

Bron Persconferentie Ajax

Laatst geüpdatet

Francesco Farioli baalt ervan dat hij tegen Sparta Rotterdam noodgedwongen een aantal wijzigingen moest aanbrengen. De 35-jarige Italiaan weet dat de omstandigheden bij Ajax niet ideaal zijn, maar probeert zich zo goed mogelijk aan de huidige situatie aan te passen.

Farioli wordt op zijn persconferentie gevraagd of de wijzigingen niet te veel automatismen uit zijn ploeg hebben gehaald. Volgens de Italiaan was dit lastig te voorkomen. ‘Dit was een consequentie van de problemen die we de laatste dagen hadden. Sutalo was er niet, voor Daniele (Rugani, red.) was het de derde wedstrijd in een paar dagen. In mijn ogen speelde hij een geweldige wedstrijd, zeker in het defensieve gedeelte. Hij won zoveel luchtduels.’

Uiteindelijk moest Farioli in de tweede helft een aantal wissels brengen om de wedstrijd naar zich toe te trekken. ‘Ik moet alle puzzelstukjes samenvoegen en het is niet voor de eerste keer wanneer ik in de tweede helft nieuwe spelers en daarmee nieuwe energie breng, dat we onze momenten kunnen maximaliseren en het resultaat kunnen binnenhalen.’

Tekst gaat verder onder de foto.

copyright proshots 27127491
Francesco Farioli roeit met de riemen die hij heeft, ondanks het feit dat dit niet altijd het gewenste resultaat oplevert.

'Op dit moment moeten we ons gewoon een beetje aanpassen aan de situatie en daarin oplossingen vinden'

Had de trainer dan op voorhand toch niet beter voor het vertrouwde 4-3-3-systeem moeten kiezen? ‘Maar dan kom je weer op hetzelfde punt uit. Op sommige posities hebben we zo weinig opties dat we niet altijd kunnen doen wat we willen', reageert Farioli. 'Op dit moment moeten we ons gewoon een beetje aanpassen aan de situatie en daarin oplossingen vinden. Dit doen we al sinds het begin van het seizoen.’

Voor het weekend gaf Farioli aan dat Josip Sutalo naar alle waarschijnlijkheid fit zou zijn om te starten en dat Steven Berghuis een groot vraagteken was vanwege klachten aan zijn achillespees. Toch bleek Berghuis op zondag in staat om in te vallen, terwijl Sutalo nog niet voldoende hersteld was van zijn ziekteverschijnselen.

‘Voor Sutalo was het heel moeilijk om op tijd terug te zijn van zijn ziekteperiode. Hij voelde dat hij amper energie had en kon gisteren niet trainen', vertelt de coach desgevraagd. 'Aan de andere kant had Steven een goede sessie gisteren (zaterdag, red.), dus hebben we besloten hem mee te nemen en hem vandaag twintig minuten te laten spelen.’

Lees meer over:
Plaats reactie

jeffrey2022 +8277

Als je de talentvolle jeugd structureel negeert dan heb je idd weinig opties..

24-12-2024 21:19

debetweter +10114

Hij heeft wel degelijk jeugd de kans gegeven. En negeert dat niet structureel. Misschien Faberski. Maar heel veel meer loopt er niet. Echter heb je op links Godts, die doet het aanvallend heel goed. Maar verdedigend mag het soms beter. Als je dan dus Faberski die verdedigend en in drukzetten te kort komt en Godts die veel constanter moet zijn. Neem je een risico door zo'n speler te brengen.

Maar ja. We moeten toch wel gaan kijken naar deze spelers als optie. Want Faberski en Bounida laten leuke dingen zien.

26-12-2024 17:45

WTFPers +825

Ja, maar a.u.b. berghuis toch maar niet verlengen meer.
Veel te blessuregevoelig, en het lijkt wel steeds erger te worden.

Verder hoop ik dat ze echt nog afraken van gaaei, akpom, van de bomen, tahirovic , Avila, wijndal, Rasmussen, banel , en dat de koopopties van medic, forbs en sosa worden gelicht. Rensch zal wel vertrekken na dit seizoen, net als rugani.

Pas dan kan je echt zaken gaan doen, zolang deze spelers hier nog rondlopen, ga je nog meer “waste” creeeren door nog meer “net niet” spelers te halen.

En dan een echt goede rechtsback, linksbuiten, rechtsbuiten, RCV, (back up) nr. 6 en een echte nr.10 halen en het contract van bounida verlengen,. Fabersji , jetten, mokio, Bouwman en Janse permanent toevoegen aan de s electie.

Er moet echt even schoon schip worden gemaakt.

Maar ja, ik denk dat we met dit hele proces nog wel 1,5 jaar bezig zijn dan en dat we dan ook al Taylor, Klaassen, Henderson, Hato , weghorst en wellicht Sutalo en Brobbey alweer kwijt zijn.

Dus het echt op bouwen van een nieuwe selectie met de juiste balans binnen 1,5 seizoen, wordt een hels karwei.

23-12-2024 11:29

debetweter +10114

Ik denk dat Berghuis niet al te lastig is in de salaris onderhandeling. Zou hem zelf tegen een lager contract houden. Focus op wat hierna komt. Maar is niet de speler waarop je wil bouwen, maar wel één die je achter de hand wil hebben en nog van waarde kan zijn in de wedstrijden waarin je spelers wil sparen

26-12-2024 17:46

Cello +52979 moderator

Een argument dat ik nog niet vaak voorbij heb zien komen, bij de kritieken mbt opstellen b-garnituur door Farioli, is dat wanneer je sommige spelers opstelt je ze wel in de zgn, etalage zet. Met het oog op het wille verkopen (of anders verhuren) van sommige spelers wil dat wel eens kunnen helpen komende winter transferwindow.
Dat Farioli roept dat het liefst niemand ziet vertrekken zie ik ook wat ruimer dan menigeen. In mijn ogen bedoelt hij daarmee natuurlijk spelers waarin hij het ziet zitten. Er zullen ook genoeg spelers zijn, waarin hij het absoluut niet zal zien zitten. Alleen gaat ie het achterste van zijn tong daarbij natuurlijk niet laten zien en zal dus ook niet welke speler dan ook 'voor de bus gooien'. Zeker niet naar de buitenwacht toe. Intern zal het een ander verhaal zijn èn zullen Kroes/De Lange/Beuker heus wel op de hoogte zijn van wat Farioli wil en wenst.

23-12-2024 00:04

Bueno +630

Grotendeels eens! Wat betreft jouw 2e punt; dat doet ie slimmer dan Kroes afgelopen zomer die spelers nadrukkelijk benoemde vanaf te willen en er vervolgens mee blijven zitten of voor veel te weinig moeten verkopen. Wat betreft je 1e punt; die etalage kan in sommige gevallen ook negatief werken. Het is nu wel heel zichtbaar en vers in het geheugen dat sommige spelers er niet zoveel van kunnen.

23-12-2024 10:27

ijzerchef +3164

Ik vind het geniaal wat Farioli doet als je kijkt naar de situatie:

- Elftal geërfd met misschien wel de slechtste conditie uit de Eredivisie
- Smalle selectie die ook nog uit balans is
- Spelers met blessure verleden of bij wie dit hun debuutjaar is
- Drukste speelschema van alle ploegen (volgens mij zelfs van Europa)

Dat is eigenlijk gewoon hopeloos en iedereen zei van te voren dat het overleven tot aan de winterstop is. Fariloi's tactiek is om met de B-selectie de tegenstander moe te strijden, en het af te maken met de betere spelers.

Waarom niet andersom? Het voordeel is dat het kwaliteitsverschil tussen de A-selectie en een vermoeid tegenstander dan een het grootst is en dus ook de kans op goals het hoogst is. Als je met een A-selectie begint en de goals komen niet, dan kan je geen extra creativiteit inbrengen en speel je een hopeloze pot, waarbij je beste spelers ook nog op tandvlees moeten lopen en de kans op blessures vergroot. Als je met de B-selectie begint, hoeven zij in principe alleen maar de nul te houden en daar heb je alleen maar hele harde werkers voor nodig.

Het is ook helemaal geen geluk dat wij de wedstrijden in de eindfase steeds weten te winnen. Dat het stroef is in de beginfase is in ingecalculeerd risico en dat betere spelers het afmaken tegen een vermoeid elftal is een resultaat dat gewoon logisch is.

Resultaat:
- 2de in de competitie
- Nagenoeg fitte selectie de winter in

Kijk ik vind het ook niet altijd "Ajax-voetbal", maar als voetbalfan vind ik het super interessant wat er nu gebeurt. Idealiter heb je twee A-selecties of een mega fitte A-selectie die twee wedstrijden per week 90 min gas kan geven, maar die hebben we niet.

22-12-2024 23:48

BillSplate +9739

⤴️ Dit dus. 🫡

23-12-2024 07:04

IndoorNinja +1856

Uitstekend verwoord. Precies zoals ik het ook zie.

23-12-2024 07:59

AlexIbarra +19330

Hij is ook nog zo chique om daarbij spelers en bestuur te sparen, terwijl iedereen weet dat het niet aan hem ligt dat we weinig opties hebben.

24-12-2024 08:41

NouridolbergNeres34 +1912

Dit is weer een lulverhaal eerste klas begin dan gewoon met Traore op rechts en Godts op links ipv een Akpom en Gaaei en zet fitz jim in de basis ipv 1 keer raken Klaassen. Als ze kunnen invallen na 45 min kunnen ze ook starten, het is notabene de laatste wedstrijd voor de winterstop.

Dat overdreven gedoe met rust geven maakt dit soort wedstrijden onnodig spannend, je kon deze ook gewoon gelijkspelen door met zo een kutopstelling te beginnen. Word tijd dat er een keer spelers hun mond opentrekken over dit achterlijk rouleerbeleid.

22-12-2024 22:53

caspervans +5351

Dat ging tegen Telstar ook fantastisch…

23-12-2024 00:25

slumpf +4583

Heb je graag dat ze in de pers hun mond open trekken, en daarmee onrust creëren?
Wss spreken ze daar op de club wel over, maar horen wij dat niets van.

23-12-2024 08:15

Artemio +32216

Het is misschien maar goed ook dat Kroes niks kan halen. Dan moeten zij zich beroepen op de eigen jeugdopleiding. Het meer kansen geven van spelers uit jong moet vanzelfsprekend zijn wanneer er blessures optreden bij de 1e selectie. Zo’n redmond van Feyenoord speelt ook gewoon als stand in van Gimenez.

22-12-2024 21:56

TweeBenig2 +16365

Ratje Verweij is weer lekker bezig met stoken: https://archive.ph/CWsm7 Alex Kroes zou bij Ajax een hartig woordje met Francesco Farioli moeten wisselen

22-12-2024 21:54

Ismael Urzaiz +2170

Dat hij voorzichtig begon snapte ik. Dat hij nu niemand uit de jeugd een kans geeft in de aanval is gewoon laf. Godts stond in zijn ogen ook achter Forbs in de pikorde...

22-12-2024 21:18

AlexIbarra +19330

Niets van gemerkt toen ze beiden nog bij ons voetbalden. Hoe kom je daarbij?

24-12-2024 08:43

SpursAjax +6724

Ik hoop op een creatieve linksbuiten plus als buitenkansje Eriksen!

22-12-2024 19:37

Kreugerrand +868

Verhuur : Rasmussen , Hlynson
Verkoop : Tahirovic , Akpom , Kaplan
Niet verlengen : Berghuis , Rensch

Pasveer , Ramaj , Gorter, Reverson

Rensch Gaaei Alders
Sutalo Rugani, Uguwu
Baas , Avila , Janse
Hato, Wijndal , Jetten

Henderson, Mansverk , Verkuijl
Fitz-Jim , Klaassen , Steur
Taylor, van de Boomen, Bounida

Traore , nieuw, Faberski
Brobbey, Weghorst, Rijkhof
Godts, Forbs, Kalohko

Bewust jong Ajax als 3e speler gezet

22-12-2024 19:15

Slang3 +46102

Zou komende helft meer jeugd willen zien. Rensch vertrekt, Alders doet het prima. Laat zo'n jongen dan snuffelen want Gaaei gaat nooit de vaste keus worden hier. Idem met Mokio, Jetten ook op links. Zulke spelers kunnen wat Wijndal doet net zo makkelijk invullen.

22-12-2024 19:09

sirfugy +540

Maar als je zo'n Gaaei en Wijndal nog wilt verkopen voor wat geld, zal je ze wel wat minuten moeten gunnen. Hopelijk leveren ze beide nog wat op deze winter en kan je doorschakelen naar Alders en Jetten.

23-12-2024 01:51

Dit is mijn club +10330

Gezien de financiële situatie zal het moeilijk worden wat betreft versterkingen in de winter, maar probeer dan in ieder geval wat mensen te huren. Op zowel rechts als links voorin heb je extra mankracht nodig en dit elftal schreeuwt ook om creativiteit op het middenveld. Plek twee ligt voor het grijpen, maar dan moeten Kroes en co ook wel hun steentje bijdragen in de komende weken.

22-12-2024 18:56

Babangida83 +23963

Tja, als je de jeugdopleiding nooit gebruikt, dan lijkt het net alsof je weinig opties hebt inderdaad. Dat begrijp ik wel. Van Baas dacht ook iedereen dat het niets was, totdat hij een kans kreeg. Fitz Jim hetzelfde.

Op linksbuiten na, is verder iedere positie dubbel bezet, dus dat is gewoon prima. Voor de golf daarachter zul je tijdens het seizoen jeugdspelers in moeten voegen. En vaak zijn ze tijdens het seizoen al beter dan je bankspelers. Soms al beter dan je eerste elftal.

Verder hebben we die creatieve middenvelder gewoon: Bounida. Dat is echt een absoluut toptalent. Maar die zullen we wel niet op waarde schatten en laten lopen, zodat we een minder iemand kunnen halen voor een nog hoger salaris die dan langere aanpassings tijd nodig heeft.

22-12-2024 18:50

Yeshyeshyall +11000

Ik snap je punt maar op zich speelt Farioli juist met heel veel eigen jeugd spelers

22-12-2024 19:09

Babangida83 +23963

Ja, maar ook veel middelmatige spelers die er niets te zoeken hebben en de bank warm houden en niets toevoegen.

Dan heb je nog de periferie daarna, wat de aanwas van de selectie zou moeten zijn. Daar wordt helemaal niets mee gedaan, waardoor zon speler volgend jaar veel moeilijker belast kan worden en bovendien meer moet wennen dan nodig. Ik pretendeer dat je jeugd beetje bij beetje moet brengen. En niet straks in de voorbereiding volledig in het diepe moet gooien om dan te constateren dat ze nog tijd nodig hebben om te wennen.

En soms verassen dat soort spelers je en dan ga je er dit seizoen al op vooruit. Daarnaast zal het sowieso je bank versterken.

23-12-2024 10:20

Kuningast +5087

Dit is wel heel positief gedacht allemaal. Rechtsbuiten heb je 2 blessuregevoelige opties. Rechtsback heb je weinig kwaliteit. Linksback heb je geen goede back up en Hato is eigenlijk een CV. Henderson is geen echte 6 en daarachter heb je ook geen goede back up. Je noemt Bounida maar hij heeft net zijn debuut voor jong gemaakt dus die is nog niet klaar voor Ajax1. Enige jeugdspeler die je wat minuten zou kunnen geven is Faberski

Een buitenspeler en back zijn dus meer dan welkom

22-12-2024 20:28

Babangida83 +23963

Wijndal is echt een luxe backup voor Ajax-begrippen. Die komt ook echt weer op niveau.

Wat rechtsbuiten betreft kan ik wel met je meegaan. Maar als de linksbuiten positie volwaardig dubbel bezet is, dan kun je Godts als noodoplossing ook nog op rechtsbuiten gebruiken en dan heb je ook Rasmussen nog. Maar daar kun je dus ook Faberski gebruiken als je hem wat laat wennen. In de O23 potjes laat hij steeds zien nog prima te kunnen ballen.

Wat Bounida betreft, zou ik die even YouTuben. Dat is echt een mega talent. Wat goed is, komt snel. Ook bij Jong Ajax laat Bounida zien dat hij geen aanpassings tijd nodig heeft. Dat opzich zegt al genoeg. Dat geldt ook voor Steur in mindere mate. Maar je hoeft niet met een half uur te beginnen, geef die jongens 10 minuutjes, dan kun je het even beoordelen. Zit het er niet te ver vanaf, geef je ze nog een keer 10 minuutjes. Zo is het met Hato ook gegaan.

23-12-2024 10:24

AlexIbarra +19330

Wanneer komt Wijndal weer op niveau? In de eerste 2,5 jaar van zijn vijfjarig contract is hem dat nog nooit een paar weken gelukt.

24-12-2024 08:45

Chalana1984 +4699

Mag wel gezegd worden: Rugani doet het verdedigend uitstekend. Behoudens die kopbal tegen Telstar heb ik hem opbouwend/aanvallend niet veel zien doen, maar ik ben blij dat hij er bij zit.

22-12-2024 18:35

Yeshyeshyall +11000

Vind het voetballend nog niet echt een aanwinst maar verdedigend is het meer dan voldoende ja

22-12-2024 19:10

JohnDylan +22677

Ik hoop eigenlijk dat Ajax deze zomer zich richt op de verkoop van overbodige spelers en op de vervroegde terugkeer van Forbs na tot de zomer wacht met het aantrekken van spelers. Ajax heeft dan volgens mij meer dan voldoende kwaliteit om zich voor de Champions League te plaatsen door tweede te worden (gerangschikt op leeftijd):

GK: Pasveer, Gorter en Ramaj

RB: Gaaei en Rensch
RD: Rugani en Šutalo
LD: Kaplan en Baas
LB: Ávila en Hato

RM: Klaassen en Fitz-Jim
CM: Henderson en Mannsverk
LM: Berghuis en Taylor

RA: Traoré en Akpom
ST: Weghorst en Brobbey
LA: Forbs en Godts

Vd Boomen, Rasmussen, Tahirović en Wijndal kan Ajax alvast afscheid van nemen. Indien nodig zou ik Vd Boomen zelfs transfervrij laten gaan om af te komen van zijn salaris van 2.5 miljoen euro per seizoen. Ávila zou ik alleen bij Ajax houden (als back-up van Hato) omdat ik denk dat hij komende zomer meer op zal leveren terwijl de marktwaarde van Wijndal dan hetzelfde zal zijn als nu.

Misschien kan Ajax een linkbuiten als Karlsson huren in plaats van Forbs vervroegd terug te halen maar het niveau van buitenspeler wat nu naar Ajax wil komen ligt waarschijnlijk niet al te hoog. Als ze zich voor de Champions League plaatsen zal er weer veel meer mogelijk zijn (zowel financieel als sportief). Daarbij denk ik dat Forbs bij Ajax zich eerder ergens in de kijker zal spelen dan nu bij Wolves en de verkoop van Forbs zal nodig zijn voor het transferbudget.

22-12-2024 18:24

Babangida83 +23963

Ik denk dat ik achter Taylor Bounida of Steur zou brengen en Berghuis niet zou verlengen. Zijn ervaring heeft voor mij geen toegevoegde waarde, eerder andersom. Houdt dan enkel het salarishuis hoog en zal in de weg zitten voor jeugd. Optijd door selecteren is een kunst.

22-12-2024 18:56

gebakkenperen +3126

Wat meer de kans geven aan de jeugd. Kan mij niet voorstellen dat daar mindere spelers lopen dan Gaaie en Akpom

22-12-2024 18:04

Babangida83 +23963

Sowieso zijn daar spelers die beter weten hoe je rechtsbuiten staat. Alleen dat al scheelt 25%

22-12-2024 18:57

JohnDylan +22677

In de winterstop moet Farioli de jonkies Bounida en Faberski erbij halen om als opties voor op links- en rechtsbuiten te testen. Als er door Kroes niemand bij wordt gehaald zie ik liever dat die twee speeltijd krijgen dan spelers als Banel en Rasmussen of iemand als Gaaei als buitenspeler.

22-12-2024 17:53

AFCA-pride +17432

Sowieso mee laten trainen, is nog wel te vroeg voor ze denk ik. Maar voor Rasmussen en Banel is de tijd voor Ajax 1 al verstreken. Verkoop of verhuur naar mijn mening

22-12-2024 17:59

Freddy +11504

Alleen als Bounida bijtelent

22-12-2024 18:12

Slang3 +46102

juist door perspectief te geven tekenen ze bij

22-12-2024 19:12

Freddy +11504

Ja, die hebben we vaker gehoord met Misehouy etc. Je kunt het hem toch bieden als hij tekent?

22-12-2024 21:17

Rivelinho +255

Absoluut mee eens, haal Bounida and Faberski bij het 1e elftal

22-12-2024 18:16

profoff +8397

Misschien moeten ze eerst laten zien dat ze beter zijn dan banel en rasmussen. Hoewel meer talent, laten ze nog niet meer zien in jong ajax

22-12-2024 21:38

BillSplate +9739

Je maakt een grap toch? Bounida speelt te kort in JA, maar Faberski laat (zelfs met sommige mindere/matige wedstrijden) zien dat hij constanter is dan Banel en Rasmussen in JA. Dat zijn nooit dragende spelers geworden en al helemaal niet spelers die er bovenuit staken.

22-12-2024 23:06

profoff +8397

Zeker niet. Zo goed speelt faberski de laatste maanden niet. Ik vind het ook leuker om naar te kijken, maar laten we niet doen of hij de kkd aan gort heeft gespeeld de eerste seizoenshelft

22-12-2024 23:47

Artemio +32216

Precies dat is Ajax ten voeten uit.

22-12-2024 21:53

afct +8980

Eerst op de posities waar we teveel spelers hebben wat zien te verkopen.
En probeer iig een aanvallende middenvelder die ook op de flanken kan te halen.

22-12-2024 17:44

Freddy +11504

Zie er maar eens af te komen voor een redelijk bedrag

22-12-2024 18:12

Polifinario +2103

Ik hoop dat in de tweede seizoenshelft we wat nieuwe jeugdspelers in het eerste zien debuteren.

22-12-2024 17:43

profoff +8397

Dan moet het niveau wel omhoog. Faberski begon leuk aan het seizoen, maar hij laat geen hoger niveau zien dan rasmussen en die vinden we ook niet goed genoeg. Z'n plafond ligt vast hoger, maar hij is er nog niet

22-12-2024 17:48

Invincibles +5257

Geef deze man eens meer keuzes voorin de selectie, Kroes. Extra wings, een goede creatieve middenvelder. Dan hebben we bij blessures of vermoeidheid tenminste wat kwaliteit achter de hand ipv dat ons niveau meteen hard inkakt.

22-12-2024 17:42

Freddy +11504

Idealiter ook een rechtsback erbij

22-12-2024 18:13

Musica Merlo +8216

Farioli haalt wel de benodigde punten binnen maar daar is ook alles mee gezegd. Ik wil zelfs toevoegen dat zijn beslissingen met opstellingen of juist te laat wisselen de nodige onrust hebben verzaakt naast alle positie wisselingen En ja soms is het nodig spelers wat meer rust te geven maar Farioli voert dat wel heel ver door. Ondanks de tweede plek met een matige selectie ben ik toch ontevreden omdat ik te vaak dit seizoen naar wedstrijden heb zitten kijken waar ik me mateloos aan geërgerd heb. Doet me een beetje denken aan al die pijn in je ogen wedstrijden met Frank de Boer als trainer.

22-12-2024 17:38

MalleEppie +15185

Interessant om te melden dat Ajax in Europa league en Eredivisie relatief hoogste xG haalt met het minste aantal schoten. Farioli heeft duidelijk een tactiek die vooral uitgaat van het hebben van meer uithoudingsvermogen dan de tegenstander. Dan op het eind van de wedstrijd komen de kansen en kunnen de wissels het verschil laten zien.

22-12-2024 17:37

Petterson +25242

En qua omzetten van xG naar G doen we het vast ook lang niet slecht. Toch mag je hopen dat het structureel wat meer sprankelend wordt.

22-12-2024 17:39

MalleEppie +15185

Zeker. Maar denk toch echt dat daar eerst versterkingen voor aangetrokken moeten worden. Dan kan je wat meer afdwingen op den duur qua tactiek.

22-12-2024 17:41

Kryptonite +76987

Maar waarom in hemelsnaam dan zo sterk beginnen tegen Telstar? Dat sloeg helemaal nergens op.

Natuurlijk is de situatie, eufemistisch uitgedrukt, verre van optimaal en is hij gedwongen om veel te rouleren. Maar wat bezielt je dan in godsnaam om tegen Telstar wel met zowat je sterkste 11 te beginnen, wetende dat deze spelers op zijn en niet zoveel minuten achter elkaar kunnen maken?

Op basis van de 1e helft verdient Farioli van mij een 8. Als het spel beter was en de keuzes niet zo onnavolgbaar, dan was het een dikke 9 geweest.

22-12-2024 17:36

Petterson +25242

Een 8!? Puur voor de logica achter zijn keuzes (beperkt door de mogelijkheden)? Toch zeker niet voor het getoonde spel!? Dat was echt ruim onvoldoende.

22-12-2024 17:41

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Hij bedoelt met die 8 denk ik de eerste seizoenshelft als geheel, niet alleen de eerste helft tegen Sparta

22-12-2024 17:49

Petterson +25242

Ok. Dat klinkt logischer ja. Daar kan ik me dan wel in vinden. Sowieso een puike prestatie als je ziet waar we vandaan komen.

22-12-2024 17:58

Kryptonite +76987

Uiteraard 1e helft van het seizoen. De eerste helft tegen Sparta heb ik ten behoeve van mijn gezondheid al verdrongen.

22-12-2024 18:16

Petterson +25242

😁👍

22-12-2024 18:23

Keizer +30267

Vind dit wel een beetje een slap verhaal. De posities waar iedereen fit is besluit hij om te beginnen met Gaaei, Akpom, Klaassen en Weghorst. Godts, Traore, Fitz en Brobbey waren gewoon fit om te spelen dus in mijn ogen maak je het jezelf onnodig moeilijk door te starten als vandaag.

Daarnaast, waarom begin je in vredesnaam tegen Telstar met de beste 11 als het team niet breed genoeg is?

22-12-2024 17:34

Petterson +25242

Iemand schreef hier eerder vandaag dat het lijkt alsof FF succes in beide bekertoernooien belangrijker vind dan marge opbouwen voor tweede plek. Op basis van zijn opstellingen kon ik me wel vinden in die gedachtegang.

22-12-2024 17:44

Keizer +30267

Ja zou kunnen. Als dat zo is wordt het tijd dat de directie eens met hem om tafel gaat.

22-12-2024 17:48

Petterson +25242

Eens. Maar het probleem zal zich met AZ uit en een mogeijk lastige tussenronde vanzelf wel oplossen. Vanaf februari allesbepalend E.D.

22-12-2024 17:54

kaka1988 +2149

Vraagt dan echt niemand op zo'n persconferentie waarom je de weinige opties die je hebt dan opstelt tegen Telstar en niet vandaag!?

22-12-2024 17:34

GAjax31 +16275

Deel mee eens, maar als Godts en Traore kunnen invallen, dan kan er toch ook wel 1 in de basis beginnen? Dan heb je tenminste iemand met een actie op de flanken. En ik hoop gewoon wat vaker Taylor en Fitz-Jim samen op het middenveld te gaan zien de tweede seizoenshelft.

22-12-2024 17:33

Petterson +25242

Anderzijds kun je wellicht beter Traoré en Godts tegelijk fris in het veld hebben staan, zodat de tegenstander niet weet van welke flank ze het meeste gevaar kunnen verwachten. Als alles van 1 kant komt, is het alsnog makkelijk verdedigen met dubbele dekking. En als ze geen 90min kunnen spelen, dan is de keuze voor de 2e helft ook niet perse onlogisch. Dan is de tegenstander toch meer vermoeid, gaan ze verder uit elkaar spelen, en ontstaan er ruimtes.

Ik zou het ook allemaal liever ander zien, en heb vandaag ook weer stevig lopen ergeren, maar ergens is de gedachtegang wel te volgen en mogelijk te biliken.

Edit: wellicht ook geleerd van Telstar thuis. Toen bakten Traore en Gosta er vanaf de aftrap beide niks van en gingen ze als een nachtkaars uit.

22-12-2024 17:49

Slang3 +46102

kijken of de TD de ambitie van Farioli en Beuker kan matchen, Kroes tot nu toe de lelijke eend van de 3. Baantjes geschoven om hem in dienst te houden in plaats van een echte TD aanstellen

22-12-2024 17:33

Steffenhagen +38076

Genau dass

22-12-2024 18:42

Yeshyeshyall +11000

Inderdaad. De middelen zijn beperkt maar als je TD bij Ajax wilt spelen moet je leveren, ook in slechte tijden. Verkopen en gericht 1/2 spelers halen/huren. Tijd om weer eens een succesje te behalen voor Kroes want tot dusver is hij inderdaad het lelijke eendje van de drie

22-12-2024 19:16

Slang3 +46102

Jep geen excuses, je kan niet alleen TD spelen in goede tijden waar het geld over de muren klotst. Dat willen ze allemaal wel. Juist nu bepaal je hoe goed je bent, als hij weer met 30ers aan komt zetten heb ik daar vraagtekens bij

22-12-2024 19:27

JohnSnow +2978

Kroes is aan zet ♟️

22-12-2024 17:29

Tommyshelby +129827

CC: Wolter Kroes

Farioli heeft qua resultaat z’n ding gedaan.

22-12-2024 17:28

ck69 +13130

Onderwerp: Viva Hollandia

22-12-2024 17:31

wijzijndebeste123 +165340

Goed dat hij zich steeds meer begint uit te spreken en Kroes onder druk zet. Afgelopen zomer heeft Kroes met zijn gepruts Farioli enorm in de steek gelaten.

22-12-2024 17:28

Aram +18185

Kroes heeft het op een onnavolgbaar verschrikkelijke manier verkloot voor Farioli. Vooral de laatste week.

Het beste wat Kroes kan doen is zich volledig buiten het technisch beleid houden en zich richten op het sluiten van contracten, dat is al moeilijk genoeg voor hem.

22-12-2024 18:25

Steffenhagen +38076

Grof schandaal is het . En ik hoor kroes zich al weer indekken , ontzettende prutser is het

22-12-2024 18:43

Artemio +32216

Hij had een dom excuus met dat de markt niet loskwam. Alsof het in de winter wel gaat gebeuren terwijl het een feit is dat de winter veel minder mutaties plaatsvinden dan in de zomer.

22-12-2024 21:59

Petterson +25242

Simpel gezegd. Als je maar twee volwaardige buitenspelers in je selectie hebt, waarvan eentje zijn eerste volwaardige jaar op hoogste niveau speelt en al een geschiedenis van blessures heeft, en de ander zeer wisselvallig is en afgelopen jaren weinig heeft gespeeld, dan is het erg lastig om week-in-week uit op volle intensiteit echt vertrouwd 4-3-3 te spelen.

Neemt niet weg dat het niveau van wat er dan wel op de mat werd gelegd de afgelopen maand erbarmelijk was. Maar de keuzes en uitdagingen van FF zijn veelal goed te begrijpen. Zit in ieder geval een idee achter. Hopelijk kunnen ze er tijdens de winterstop weer meer voetbal en frisheid in krijgen. Anders wordt het een moeizame tweede seizoenshelft.

22-12-2024 17:27

Jan.R +108

Laat godverdomme de beste staan aan val is de beste verdediging zak hooi

22-12-2024 17:27

ProfessortjeHlynsson +4623

Jan heeft gesproken🗣️

22-12-2024 17:29

nightgoat +31293

Het is bijna ongelooflijk dat we als tweede de winterstop ingaan.
Gezien de huidige gare selectie, al met al nóg knap gedaan.

22-12-2024 17:26

MosesD +14704

Kroes mag vol aan de bak. Ik zag vanmiddag Perisic bij Psv, die had je dus gratis kunnen ophalen (zijn salaris schijnt ook mee te vallen). Kroes heeft 'm echter laten lopen. Hij moet het echt laten zien nu, want hij maakt tot nu geen beste indruk. En Farioli gun ik wel een goede TD.

22-12-2024 17:25

mido1988 +4303

Bizar dat je van AD zomaar TD wordt. Twee totaal verschillende jobs.

22-12-2024 17:27

Yeshyeshyall +11000

Onbegrijpelijk inderdaad en dan ook zelf ruiterlijk toegeven dat het verkopen moeilijker bleek dan je had ingeschat. Amateurisme

EDIT: ik vond Sulemana wel een goede huur overigens als het was doorgegaan en hij niet nog 4 maanden geblesseerd zou zijn geweest

22-12-2024 19:18

Petterson +25242

Alsof ze in Eindhoven opeens transparant communiceren over salaris. Daar gaat sowieso een flink deel via een (schimmige) constructie 😉

22-12-2024 17:31

MosesD +14704

Schimmige constructie? Vertel.

22-12-2024 18:35

Petterson +25242

Vermoeden van schimmige constructies hè .. ik heb er natuurlijk geen bewijs voor 😁😉 .. maar we weten allemaal toch van de creatieve oplossingen waarmee PsV spelers aan zich bind. Denk eens terug aan Romario, Wijnaldum, Depay, om er een paar te noemen. In ieder geval staan bij PSV niet alle daadwerkelijke salariskosten transparant in het jaarverslag zoals bij Ajax.

22-12-2024 18:42

MosesD +14704

Niets schimmigs aan. Romario (inmiddels ruim 30 jaar geleden…) dat ging via Philips Brazilië. Een vooral slimme constructie waarbij Psv gebruik maakte van het netwerk. Psv heeft ook gewoon n jaarverslag waar alles keurig te lezen is.

22-12-2024 18:55

Broodjebal44 +5727

Ben het met je eens betreffende Perisic!

22-12-2024 17:33

Petterson +25242

Was bovendien ook een gok gewest qua fitheid. Zo veel heeft hij ook niet gespeeld voor PSV dacht ik. Als Kroes hem had gehaald was de kritiek ook niet mals geweest, en was het nog maar de vraag geweest hoe bijblad gerendeerd. Achteraf is makkelijk lullen. Ik kan me prima vinden in veel v/d kritiek op Kroes, maar op zich hebben de aankopen van Traore en Weghorst qua punten best gerendeerd. Of het spel met andere aankopen zo briljant veel beter zou zijn geweest, is pure speculatie.

22-12-2024 17:36

MosesD +14704

Speelde een goed EK. Was free agent. Onbegrijpelijk dat je daar niet voor gaat. Is niet makkelijk achteraf. Riep het toen al. Perisic doet het natuurlijk veel beter dqn een Akpom of Berghuis op de vleugel.

22-12-2024 18:34

Petterson +25242

Ja maar Akpom en Berghuis hadden we al en raakten we niet kwijt. Was dus kiezen tussen Perisic of Traore. Vind ik de keuze voorde jongere Traore met verleden bij Ajacczo gek nog niet. Heeft ook verrassend goed gerendeerd.

22-12-2024 18:40

MosesD +14704

Nee, Traore was er al. Het was de kans zelfs buiten de transferwindow en we hadden net Bergwijn verkocht.

22-12-2024 18:57

HsvHoek +2840

Idd ik zie het als z'n examen, voor het tentamen is hij afgelopen zomer al gezakt. Hij moet nu leveren en geen excuses, als hem dat niet lukt is het hopelijk wel exit Kroes.

22-12-2024 20:04
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.