Ajax O18 met ruime cijfers onderuit tegen leeftijdsgenoten van AZ

door Timo Suur 262

Bron AS

Ajax O18 met ruime cijfers onderuit tegen leeftijdsgenoten van AZ

door Timo Suur 262

Bron AS

Laatst geüpdatet

Ajax O18 is zaterdagmiddag hard onderuit gegaan tegen de leeftijdsgenoten van AZ. Het werd op Sportpark de Toekomst 1-5 voor de bezoekers. Het doelpunt aan Amsterdamse zijde werd gemaakt door Skye Vink.

Na een kwartier nam AZ O18 al de voorsprong in Amsterdam. Mark Verkuijl maakte een grote fout en verloor de bal in het eigen strafschopgebied. Hierdoor kon een speler van AZ de bal simpel binnenwerken: 0-1. Een paar minuten later was het alweer raak voor de Alkmaarders. Ajax O18 kreeg de bal niet goed weggewerkt en opnieuw kon de bal makkelijk binnengewerkt worden.

Daarmee was het nog niet klaar voor de Amsterdammers, want in de 26ste minuut kwam ook de 0-3 op het scorebord te staan. Dit keer ging Alvaro Henry in de fout bij de thuisploeg. Hij verloor de bal op eigen helft en een speler van AZ haalde meteen uit van zo’n 45 meter. Doelman Tommy Setford kwam niet bij de bal en zodoende kwam AZ op een 0-3 voorsprong.

De laatste tien minuten voor rust kwam Ajax O18 iets beter in de wedstrijd, maar beide ploegen zochten met een 0-3 stand de kleedkamers op. Waar de thuisploeg op zoek wilde gaan naar de aansluitingstreffer, kwam AZ O18 na een klein uur op 0-4 door een benutte strafschop.

Een paar minuten voor tijd deed Vink nog iets terug namens de Amsterdammers. Hij plaatste de bal heel bekeken in de rechterbovenhoek, nadat AZ O18 de bal niet kon wegwerken. Zo’n zes minuten voor het einde van de wedstrijd werd het slotakkoord verzorgd door de Alkmaarders na een enorme inschattingsfout van Setford. Hij twijfelde om uit te komen en uiteindelijk kon een speler van AZ de bal simpel over hem heen tikken: 1-5.

Opstelling Ajax O18:

T. Setford; Henry (31' Pereira da Gama), Ugwu, Janse, Alders (59' Faberski); Verkuijl, Peters, Gorter (59' O'Niel); Speksnijder (59' Konadu), Vink, Wolff (68' Van der Vaart).

Wissels Ajax O18:

Reverson, Pereira da Gama, Appiah, O'Niel, Van der Vaart, Konadu, Faberski.

Doelpunten:

0-1 AZ O18 (15')
0-2 AZ O18 (20')
0-3 AZ O18 (26')
0-4 AZ O18 (58', pen.)
1-4 Skye Vink (86')
1-5 AZ O18 (87')

Bijzonderheden:

- De wedstrijd is live te zien via Ajax.nl, de Ajax App, het YouTube-kanaal van de Amsterdamse club en op TikTok

Live Blog
Loading...

10/02/2024 13:54
90+3. Einde wedstrijd

Ajax krijgt een aardige tik van AZ en verliest met 1-5.

10/02/2024 13:48
87. Doelpunt AZ

Een enorme inschattingsfout van Setford. Hij twijfelt om uit te komen en uiteindelijk kan een speler van AZ de bal simpel over hem heen tikken.

10/02/2024 13:47
86. Doelpunt Ajax!

Enorm veel gepruts in het strafschopgebied van AZ zorgt ervoor dat Vink uiteindelijk de bal voor zijn voeten krijgt. Hij plaatst de bal heel bekeken in de rechterbovenhoek.

10/02/2024 13:44
83. Gele kaart AZ

Een speler van AZ krijgt een gele kaart voor het opzichtig vasthouden van O’Niel.

10/02/2024 13:40
79. Kans AZ

Opnieuw komt een speler oog in oog met Setford te staan, maar weer komt de goalie van Ajax als winnaar uit de strijd.

10/02/2024 13:34
73. Gele kaart AZ

Een speler van AZ krijgt geel voor het wegtrappen van de bal.

10/02/2024 13:33
72. Grote kans AZ

Een speler van AZ kan van dichtbij uithalen. Setford weet redding te brengen op het harde schot.

10/02/2024 13:31
70. AZ ontsnapt

Een goede aanval van Ajax eindigt bijna in een kans, maar een speler van AZ raakt de bal verkeerd en schiet de bal bijna in zijn eigen doel.

10/02/2024 13:29
68. Wissel Ajax

Van der Vaart komt in de ploeg als vervanger van Wolff.

10/02/2024 13:24
63. Gele kaart Ajax

Wolff gaat hard door op zijn tegenstander en krijgt een gele kaart.

Lees meer over:
Plaats reactie

AjaxDeBesteClub +18786

Gisteren had ik de eerste helft terug gekeken. De linies stonden continue veel te ver uit elkaar. Daar moeten de coaches tijdens de wedstrijd iets van zeggen. En je ziet dat heel veel spelers hun verdedigende taken verwaarlozen. Als je op zo een nummer 6 gaat letten schrik je je kapot. Ik vraag mij af of ze überhaupt geleerd krijgen wat ze moeten doen en waar ze moeten lopen.

11-02-2024 13:31

Sjaakvaak +26608

Allemaal lekker de hele jeugdopleiding afkraken maar vorige week wel allemaal keihard juichen toen dezelfde O18 met 10-0 van Liverpool won. De waan van de dag regeert weer.

Of had dit AZ nu met 25-0 van Liverpool gewonnen?

11-02-2024 12:17

7172AFCA7395 +10370

Laat ik dit dan herhalen: AZ heeft een aardige opleiding.

11-02-2024 13:47

VichoWazig +3477

Ik woon wat te ver van de Toekomst om daar vaak rond te lopen, maar ik lees altijd dat Faberski een heel bijzonder talent is. Toch wissel deze wedstrijd. Weet iemand waarom? Komt ie terug van een blessure?

11-02-2024 08:52

thelordjoshua +10641

Speksnijder eigenlijk net lichting hoger dan hem, dus denk dat ze hem wilde hebben startten. Vind Speksnijder op zn top eigenlijk zelfs nog beter dan Faberski.

11-02-2024 09:45

JoeBlow +8222

Was de gemiddelde leeftijd van AZ O18 weer 23?

11-02-2024 00:56

komopajax777 +13319

Tsjonge wat een softgoals alle 5!De spelers van AZ zijn allemaal volwassener, sterker en sneller en groter.De spelers van Ajax lijken wel kleuters.Echt schandalig in eigen huis!

10-02-2024 23:40

jaripettersson +9531

Hoop kansloze figuren hier. Inclusief de top comment.

10-02-2024 22:51

PH2BOT +40520

...maar de Topreactie heeft dan toch wèl even goed de spijker op de kop. Dat overboord gooien van wedstrijdmentaliteit en teamspirit ten faveure van het toverbegrip 'individuele ontwikkeling' heeft de Ajax jeugdopleiding bijna volledig naar de gallemiezen geholpen. Dat gaat wel even duren voordat we dat weer een beetje op de rails hebben maar is nog steeds de navelstreng van het Ajax voetbal zoals dat wereldwijd bekend is geraakt. Onder Overmars 1-manszaak werd 'winnen' steeds meer secundair bij onze jeugdteams maar zonder wedstrijdmentaliteit en teamspirit ga je geen wedstrijden winnen. Voetbal is nl vooral een teamsport.

10-02-2024 23:27

Dolblij +45550

Het top comment is raak.

11-02-2024 08:14

MarcoB1971 +4783

Bij az zijn ze blij dat ze winnen hun goudhaantje van hun vorige lichting speelt nu bij Vitesse. Bij Ajax gaat het om ontwikkel van spelers individueel. Hoeveel spelers van Az halen het Nederlands elftal en hoeveel van Ajax. Het gaat er om dat spelers het eerste halen.

10-02-2024 21:52

Copa077 +2761

Nou ajax heeft echt de toekomst met de jeugd! Waar zijn de nieuwe frenkie en mathijs of donny! Nu kijk je al alleen na middelmaat ajax onwaardig geld voor de gehele jeugd!

10-02-2024 21:41

AFCA-pride +17432

Gebaseerd op deze wedstrijd…. Kansloos figuur.

10-02-2024 22:06

TeringHenkie +28643

Welke Donny. Die nergens aan de bak komt en ook al in Duitsland uitgevoetbalt is? Die Donny is jou maatstaf ?

11-02-2024 11:03

Maracana +1979

Tja…vandaar dat Ajax1 moet kopen.

10-02-2024 20:44

pookie020 +3904

Wat een bijzondere leeftijd is dit toch. Eerder vrij gemakkelijk gewonnen en Liverpool o18 ingemaakt. En dan dit. Mooie leerschool hoop ik. Het zou ook leuk zijn als de heren van az het eerste een keer halen voor de verandering …

10-02-2024 20:15

slot +2046

spelers uit Alkmaar halen dan maar

10-02-2024 20:11

Myriad +7130

Dit mag Ajax niet gebeuren. De jeugd moet structureel de beste van Nederland zijn, AZ is Ajax daarin voorbij gestreefd.

Benieuwd wat Beuker hiervan vindt. Hij komt van AZ.

10-02-2024 20:06

AFCA-pride +17432

2 weken geleden nog gewonnen van Az

10-02-2024 22:07

AjaxHoorn +32989

Weet Myriad niet.

10-02-2024 22:47

AjaxPositivo +6962

Hele avond rondjes lopen als straftraining

10-02-2024 19:13

BarryJanssen +14368

OT: dat Twente speelt toch wel erg fris en aanvallend voetbal. Die hebben op een aantal posities gewoon meer kwaliteit dan wij.

Die derde plek gaat nog heel erg lastig worden..

10-02-2024 19:03

PH2BOT +40520

...en 'hunnie' hebben ook nog een beduidend beter doelsaldo = punt extra.

10-02-2024 20:35

ratje +3515

Na 6 punten inlopen is dat verschil in doelsaldo alweer kleiner.

11-02-2024 07:52

Ajaxdebeste35 +15549

Het gaat om het individuele talent op bepaalde posities. Hier wordt ik niet koud van hoor!

Uiteindelijk gaan der 2 of 3 van dit team doorbreken

10-02-2024 18:57

DEELM +11891

Jezus wat een afgang! Dit is geen Jo13 hé? Nee dit zijn de jongens waaruit de komende jaren de pareltjes moeten doorstromen. En dan begint iedereen tegenwoordig erover dat het om de individuele ontwikkeling gaat, maar daar gaat het wat mij betreft helemaal mis. In plaats van dat we ze leren dat voetbal een teamsport is en verliezen met ajax onacceptabel is (WZAWZDB mentaliteit), laat staan met zulke cijfers, creëren we individualistische egootjes die gepamperd worden en alleen maar met zichzelf bezig zijn (bijv Misehouy). Snel terug naar situatie dat je na een nederlaag met 't schaamrood op de kaken over de toekomst liep aub!

10-02-2024 18:40

C14 +22467

Niemand heeft ooit gezegd dat het winnen voor die jongens van ondergeschikt belang is. Het is alleen van ondergeschikt belang voor de trainers, om te voorkomen dat zij meer middelmatige, maar rijpere, oudere en fysiekere spelers op gaan stellen, om maar teamresultaat te behalen.

Ajax creëert er mentaal helemaal niks mee, dat mentale is aangeboren (temperament) en in de jonge levensjaren bepaald. De harde werkers zijn meestal de jongens die niet zo goed kunnen voetballen, dus moeten compenseren. Daar hebben types als De Wit, Klaassen, etc. hun mentaliteit door.

Wat bij Ajax doorkomt, is ook heel divers qua mentaliteit. Zo'n Rensch, dat softe hoort bij hem, dat weet je, het is ook een softe, lieve jongen. Zit in zijn karakter.

En dan noem je één voorbeeld, Misehouy, de meesten met de potentie Ajax 1 te halen, blijven gewoon, veruit.

En je druk maken over een verliespot tegen AZ... Waar nooit noemenswaardige talenten doorbreken. De enige interessante jonge speler die ze hadden was Reijnders, en die kwam van PEC.

En heb je de wedstrijd gezien?

10-02-2024 21:47

BarryJanssen +14368

Boadu, Stengs, Koopmeiners, Wijndal, Til, Olij.

10-02-2024 23:23

C14 +22467

Van dat rijtje vind ik alleen Stengs goed. Koopmeiners heeft het best ver geschopt, de rest vind ik echt niks bijzonders tot slecht. En dat in vele, vele jaren. Één (twee met Koopmeiners dan) die doorbreken in vele, vele jaren.

Dat je Wijndal noemt :), kom op

11-02-2024 00:38

DEELM +11891

Ok maar wie van Ajax hebben het sinds deze delegatie van Az verder geschopt dan? Juist helemaal niemand. Sinds de 2019 generatie van Ajax is er helemaal niemand meer echt fatsoenlijk terecht gekomen.

11-02-2024 02:27

ratje +3515

2019 is dezelfde generatie :).

Maar Timber bijvoorbeeld? Is niet verkeerd terecht gekomen. En bij Hato en Brobbey is het ook aannemelijk dat ze naar een grote club gaan, hoewel het criterium hier was: grote talenten die doorbreken. Daar hebben ze allebei al aan voldaan.

11-02-2024 08:06

DEELM +11891

Timber is inderdaad goed terecht gekomen. Die was me even ontschoten.

Maar als C14 denk dat mentaliteit e.d. enkel een aangeboren ding dan kunnen we wel stoppen met discussiëren. Dan begrijp ik wel dat we nu praten over de snowflake generatie. Je hebt als ouder namelijk een enorme impact impact op de mentaliteit en ontwikkeling van een kind/jong volwassene. Voorbeeld doet namelijk volgen.

11-02-2024 10:29

komopajax777 +13319

Spelers uit de jeugd zijn vaak zo fysiek zwak.Kijk naar de spelers die bij PSV doorkomen.Die zijn allemaal veel sterker en groter.Bakayoko en eerder Madueke bijvoorbeeld.

10-02-2024 23:43

JoeBlow +8222

PSV schenkt volle melk bij de lunch. Ook de geur van vers uitgereden stront op de Herdgang is goed voor de groei.

11-02-2024 00:54

ratje +3515

De ligt was slap. Brobbey ook.

En als het allemaal om kracht gaat kunnen we beter bodybuilden gaan kijken.

Bovendien hebben Afrikanen nou eenmaal meer kracht over het algemeen, heeft niets met opleidingen te maken.

11-02-2024 08:08

leverworst +1271

Laat het maar gebeuren zo'n wedstrijd. Signaal aan de nieuwe leiding om de jeugdopleiding aan te pakken en vertrouwen in dat Beukers dat ook gaat doen. Dat is één van zijn doelen.

10-02-2024 18:33

C14 +22467

Haha houd toch eens een keer op met dat extreem opportunistische gelul man. Altijd hetzelfde gezeik na een verliespot van een jeugdelftal.

10-02-2024 21:48

tmvde +2900

Poeh, en AZ had midweeks ook nog een wedstrijd.

10-02-2024 18:00

Ajax1812 +9171

Iemand die wel eens naar de future cup is geweest en mij kan vertellen of dit leuk is voor 1 of 2 dagen? Moet wel vanuit Limburg komen, maar lijkt me geinig om een keer bij te zijn.

10-02-2024 17:51

DEELM +11891

Als dit de uitslagen zijn niet.

10-02-2024 18:41

FlyingDutchMan +17318

Volgens mij is het altijd een hele belevenis daar, maar ik moet bekennen dat ik jaarlijks alle ajax wedstrijden via stream volgde

10-02-2024 21:51

AFCA-pride +17432

Zeker de moeite waard!

10-02-2024 22:11

tikkie takkie +1028

Ik vind Kees Smit en Dave Kwakman echt geweldige spelers. Zou mij verbazen als zij het niet redden bij AZ. Jammer dat deze 2 spelers uit Noord-Holland niet bij Ajax spelen. Ze deden het deze week ook geweldig in de YL tegen Atletico Madrid.

10-02-2024 17:13

DEELM +11891

Ajax moet echt beter gaan scouten in de regio. De gasten hadden gewoon bij Ajax moeten spelen. Maar gek genoeg is het pakket van Ajax niet meer aantrekkelijk genoeg. Liever gaan deze jongens in de regio spelen omdat dat wat chiller is dan tussen de haantjes van Amsterdam. Hierdoor lopen we echt veel talenten mis.

10-02-2024 18:43

Ajaxdebeste35 +15549

Valt me erg op ja. AZ zou nooit in onze vijver mogen vissen

10-02-2024 18:58

AFCA-pride +17432

Welke talenten lopen we dan mis? Voorbeelden graag

10-02-2024 22:12

DEELM +11891

Tikkie noemt letterlijk namen.

11-02-2024 10:34

FelixGassenlicht +8985

Gelukkig niets aan de hand, hieronder genoeg argumenten waarom AZ het momenteel niet veel beter doet in de jeugdopleiding. Droom lekker verder dames en heren

10-02-2024 16:53

Snu99les +1235

AZ speelt altijd met hun allersterkst mogelijke opstelling, zeker tegen Ajax omdat dat voor hun prestige is. En Ajax laat liever de jonkies fysiek wennen tegen een jaar of 2 oudere spelers. Ja dan lijkt het al gauw dat zij betere jeugd hebben maar dat is natuurlijk onzin. Zolang AZ de bij ons afgekeurde spelers (zoals De Wit) van ons in hun eerste opstellen dan weet je feitelijk genoeg.

10-02-2024 16:38

Berghuis +14390

Deze AZ ploeg won niet zo lang geleden de Champions League voor hun leeftijds categorie. Zo gek is dit dus niet... Dit is echt een hele sterke lichting van de Alkmaarders, maar zo als zo vaak is de stap richting het echte profvoetbal vaak te groot, of AZ is hun top. Ze zijn overgrens wel gewoon goed bezig in Alkmaar.

10-02-2024 16:37

Snu99les +1235

Met hun allersterkste spelers die wij liever in Jong een kutwedstrijd tegen Top Oss laten spelen ipv een Europese YL Final 4.

10-02-2024 16:40

Berghuis +14390

T is niet lullig bedoeld. Maar de top van de YL word gewoon kampioen in de Keuken divisie... Zo realistisch is het gewoon.

10-02-2024 16:43

Lullo +6117

Dat is alles behalve realistisch.

10-02-2024 16:54

Snu99les +1235

AZ - Ajax 018 vorige week gewoon 1-2 hoor en zie waar Ajax zwalkt in de KKD

10-02-2024 16:58

Ajaxhartt +10760

Als je even lekker depri wilt worden, lees bovenstaand verslag.

10-02-2024 16:31

afct +8980

Az is gewoon al jaren goed bezig en heeft de stijgende lijn te pakken. Voor ons als ajax de taak om de jeugdopleiding weer naar wereld niveau te brengen en houden. Hopenlijk gaat de nieuwe toekomst hier veel aan bijdragen.

10-02-2024 16:23

nuff-said +1652

Ajax jeugd... Zullen we et erover hebben of hebben we al genoeg over gezegd?

10-02-2024 16:16

Tommyshelby +129807

Leuk topic weer 😴

10-02-2024 16:12

PH2BOT +40520

Tja...eigenlijk niet zo verrassend. Bij AZ willen ze veel meer van Ajax winnen dan andersom...èn 'winnen' is in de jeugdopleiding van AZ nog steeds geen bijzaak zoals dat bij ons al veel te lang wèl het geval is. Dat kost 2 - 3 seizoenen om het weer terug op de Ajax trail te krijgen en dat zal uiteindelijk ook Ajax 1 weer van toptalent met wedstrijdmentaliteit kunnen voorzien....zoals dat hoort bij Ajax- Amsterdam.

10-02-2024 16:10

Concrete +3218

Was weer een leerzame middag ……. 10-0 tegen Liverpool en 1-5 verliezen tegen kaaskoppen …..

10-02-2024 15:23

HDB2 +16

Liverpool speelde met een b elftal, als je die wedstrijd hebt gezien snap je wel waarom 018 10-0 won

10-02-2024 20:11

AFCA-pride +17432

2 weken gelden nog winst voor Ajax teg Az

10-02-2024 22:15

Johan4ever +10914

Veel scorebordreacties...😇

10-02-2024 15:23

twynestar +28607

want het spel was goed...

10-02-2024 15:31

Johan4ever +10914

Begrijpend lezen...😇

Winst JO is goed, verlies JO is klote...!

10-02-2024 17:00

twynestar +28607

slecht spel is klote.
😇😇😇

10-02-2024 19:05

JanTa +15865

3-0 al voor de Ajaxvrouwen tegen Feyenoord.

10-02-2024 15:15

jerryisthename +31978

WZAWZDB. Ook bij de vrouwen! 👊🏼
Bij de mannen was even een foutje dit seizoen. 😁
Komt goed volgend jaar.

10-02-2024 15:57

JanTa +15865

Wat een fenomenale speelster is Yohannes. Als voetballiefhebber is dat genieten.

10-02-2024 16:03

jerryisthename +31978

Eens! Zeker genieten van Yohannes!
Fenomenale voetbalster nu al.
Die moet echt voor de Oranje dames gaan voetballen.
Heel fijn dat we met de vrouwen bij de top van Europa horen. Toch stiekem wel beetje trots ook. 😉

10-02-2024 16:04

JanTa +15865

Ze heeft zelf al verklaard dat ze beschikbaar is voor Oranje.

10-02-2024 16:12

jerryisthename +31978

Klopt, Jan. 👍🏼

10-02-2024 16:46

DankzijCruijff +48731

Niet verrassend. Paar maanden geleden naar dezelfde wedstrijd geweest en toen was het verschil in kwaliteit en spelopvatting al schrijnend. Hier toen ook een stukje over geschreven geloof ik.

In die lichting heeft AZ bizar genoeg gewoon echt veel betere spelers. Hanteren ook de spelprincipes die we op DT zelf graag zien, maar bij de O18 iig te weinig zien (trainer, leest u mee?). Heel apart, maar wellicht zit er soms simpelweg een mindere lichting tussen. Van de O17 word ik dan bijvoorbeeld wel weer enthousiast.

10-02-2024 15:10

Yaeron +6381

Welke spelprincipes? Daar ben ik wel benieuwd naar.

10-02-2024 15:56

DankzijCruijff +48731

Met name hoog druk zetten, zsm de bal heroveren en verzorgd veldspel. Bij ons zie je veel te vaak nog de lange bal en conservatief druk zetten. Vind ik allemaal veel zorgelijker dan dat je een potje verliest.

10-02-2024 19:05

Yaeron +6381

Zeker. Dat druk zetten mis ik ook erg.

11-02-2024 14:45

Dolblij +45550

Ajax begon best goed, daarna 3 dikke fouten, daarna klopte er ook niet veel meer van, daarna gingen de koppies hangen en daarna stond 1-5 op de borden. Daarna hoop ik allemaal een lange bosloop en daarna een liter levertraan om het af te leren. Daarna vroeg naar bed.

10-02-2024 14:52

Boertje +23

En daarna?

10-02-2024 16:34

Dolblij +45550

Uurtje pornhub?

10-02-2024 16:54

Juichtoon +32767

Moet echt een tandje bij ...AZ jaagt ons zo op. Prima..

10-02-2024 14:27

PaulEast +7928

AZ wordt steeds beter…. Die hebben een duidelijke op wetenschappelijke gebaseerde jeugdopleiding. Daar waar je vroeger veel video’s en DvD van de Ajaxjeugd opleiding zag langskomen zijn het nu beelden van AZ.

10-02-2024 14:27

AmsterdamsTrots +2014

Gelukkig is de grondlegger hiervan Marijn Beuker nu bij ons in dienst.

10-02-2024 15:29

Ajax The Best +16639

Toch AZ weer een tegendoelpunt bezorgd!

10-02-2024 14:25

Boertje +23

Ja, vijf mazzelgoals van AZ

10-02-2024 16:35

sjaakkpol +557

Auw auw auw

10-02-2024 14:17

hendo +4769

Hato had hier nog kunnen spelen, ook is jetten er niet bij, door interlands

10-02-2024 14:15

ajaciedje90 +60447

Henderson was ook niet aanwezig als toeschouwer. Scheelt ook.

10-02-2024 14:16

hendo +4769

🤔, schreuder ook niet

10-02-2024 14:16

Michael 1974 +22035

En overmars was er niet

10-02-2024 15:48

Boertje +23

Ja, en bij AZ deden Zeggen, Smit en Hartog niet mee.

10-02-2024 16:38

BackInBlack +14582

Schandalig

10-02-2024 14:10

JBM +2642

Dit is bij alle jeugdteams al jaren aan de gang, AZ heeft de zaken beduidend beter op orde. Maar nog steeds zijn er mensen die anders beweren...

10-02-2024 14:10

ajaciedje90 +60447

AZ jeugdteams worden niet vaker kampioen dan die van Ajax.

10-02-2024 14:14

Dennis129 +11893

Ja hoeveel goede spelers zie jij bij AZ doorbreken? En hoeveel bij Ajax?
Welke AZ spelers zie jij oranje halen? En welke Ajax spelers?
Geweldig man al die 7 tjes bij AZ in de jeugd maar zelden tot nooit een 8.

10-02-2024 14:19

Juichtoon +32767

Dat is de hamvraag natuurlijk...

10-02-2024 14:29

Ajax27 +19236

@Dennis129 Precies dit, leuk dat teamgevoel en daardoor resultaat halen. Maar echte toptalenten zie je daar amper tot niet doorbreken. AZ is gericht op de ontwikkeling als teamspeler, Ajax gericht op de ontwikkeling van het individu.

Er valt voor allebei wat te zeggen maar ik kies toch liever voor de echte toptalenten die ook internationaal het verschil kunnen maken.

10-02-2024 14:35

FTS95 +16115

50% van alle jeugdspelers van AZ die verder dan de O15 komen, halen het betaald voetbal. Brengen ze wereldtoppers voort? Nee, maar deze statistiek is bizar. AZ heeft gewoon een hele goede jeugdopleiding voor met name middenmoot eredivisie en daaronder. Voor het eigen eerste komen er ook 2-3 per jaar door. Het is een provincieclubje he, geen Ajax. Ik vind het heel knap.

10-02-2024 15:01

Dennis129 +11893

Voor het eigen eerste komen er 2-3 per jaar door? Na de lichting Koopmeiners, Stengs, Wijndal en Boadu inmiddels een eeuwigheid geleden is er echt amper wat doorgebroken. Kijk eens in de huidige basis van AZ wie er eigen jeugd zijn….

10-02-2024 15:15

Hersenspinsel +8278

En een keertje 10-0 tegen Liverpool.

10-02-2024 15:40

Daanafcak +3045

Is al jaren het geval. Mensen acteren als struisvogel wanneer het over de jeugdopleiding gaat

10-02-2024 14:21

Drukwerk1968 +7112

En hoeveel az spelers breken daadwerkelijk door? Niets met struisvogel te maken. De manier van opleiden is anders.

10-02-2024 14:51

Ajax The Best +16639

AZ speelt met diverse jeugdteams niet meer op het hoogste niveau omdat ze gedegradeerd zijn...

10-02-2024 14:24

Ajax27 +19236

En al hoeveel jaren breken er spelers bij AZ door in het eerste die daarna in de Europese (sub)top spelen? Ok dan.

10-02-2024 14:33

Henkjanklaas +20673

Alleen qua doorstroming naar AZ 1 stelt het allemaal weinig voor als je AZ 1 momenteel ziet spelen.

10-02-2024 15:49

JBM +2642

Laten we het aub maar niet over het huidige Ajax hebben. Na Hato, Brobbey en Hlynsson blijft er ook weinig over.

10-02-2024 16:22

Henkjanklaas +20673

Ook dat klopt. Zijn wel drie spelers die straks en nu al topspelers zijn zeker in Nederland. Dergelijke spelers heeft AZ momenteel zeker niet ondanks de uitstekende jeugdopleiding, het zegt dus niet alles.

10-02-2024 16:24

JanTa +15865

Een kampioensteam geeft geen garantie dat er dan spelers door zullen breken. Jong Ajax won de KKD titel maar niet 1 speler brak echt door.

10-02-2024 14:05

trodat4030 +97181

Nous zat in dat team, maar dat was idd de enige.

10-02-2024 14:13

Ajax The Best +16639

Er braken al spelers door tijdens dat jaar en speelden de 2e helft van het seizoen niet meer mee.

10-02-2024 14:26

Ajax27 +19236

Idd, op Nous na heeft niemand van dat team het echt gehaald. Dus dat zegt helemaal niets, was gewoon een team dat goed op elkaar ingespeeld was. Het individu telt.

10-02-2024 14:37

Cello +52979 moderator

@JanTa

Kijk, lees bijvoorbeeld maar eens het stuk over 'De Golden Boys'. Destijds de A1 van Ajax, zeg maar de O19/O18 zoals dat het nu zou zijn. Ongeslagen kampioen in februari, maar de enige die echt doorbrak uit dat team was Andy vd Meyde.

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/de-golden-boys-geen-succesverhaal-maar-verhaal-van-de-triestigheid

10-02-2024 15:08

OneLiner87 +73

AZ vandaag direct spel... maar we hoeven ze niet op het schild te hijsen hoor. Je wint er wedstrijden mee, maar veel uitblinkers...? Nou, nee.

10-02-2024 13:56

Web +178830

Op zich zelf heel knap team prestatie
Maar ik zie liever in elk team een paar spelers met wat extra’s

10-02-2024 13:58

Rockanje23 +37128

Tsja, maar die zag ik in dit Ajax ook niet

10-02-2024 14:01

Web +178830

Vandaag niet

10-02-2024 14:02

Capocapo +12001

Ja zo kan je de boel ook verdraaien. Ze winnen 1-5, gewoon rete knap van Az.

10-02-2024 14:04

Rockanje23 +37128

Van verliezen leer je meer dan van winnen lees ik hier altijd. Kan iemand me dan uitleggen wat je daar precies van leert, aangezien dit niet de eerste keer is dat een jeugdelftal van Ajax dit overkomt ?

10-02-2024 13:52

ajaciedje90 +60447

Bedoel je net andersom?

10-02-2024 13:54

Rockanje23 +37128

Sorry, aangepast

10-02-2024 14:00

Web +178830

Ze leren vandaag in iedergeval dat ze met de beide beentjes op de grond blijven staan

10-02-2024 13:56

trodat4030 +97181

De theorie is dat je inziet wat je verkeerd doet en wat je de volgende keer in dezelfde situatie beter kan doen. Lijkt me niet zo heel moeilijk toch?

10-02-2024 14:19

wijzijndebeste123 +165291

Die broertjes Setford worden echt al jarenlang gehyped. Maar de oudste blijkt bij Jong Ajax een grabbelaar en ook over de jongste lees je geregeld dat hij id fout gaat.

10-02-2024 13:52

ajaciedje90 +60447

Gelukkig hebben wij Ramaj nu, heel blij mee :)

10-02-2024 13:52

ajaciedje90 +60447

Het Ajax 018 team waar Tristan Gooijer in speelde haalde gemiddeld 1,77 punten per wedstrijd in het seizoen 2021/2022. Ik bedoel maar, ik ben blij met zijn doorbraak en dat dat team maar 1,77 punten per wedstrijd pakte interesseert mij geen reet.

10-02-2024 13:51

trodat4030 +97181

De enige 2 titels in binnen de club die belangrijk zijn, zijn die van het 1e en van o18. Die laatste ook alleen púúr ivm YL.

10-02-2024 13:52

trodat4030 +97181

Dus zijn die 1.77 punten p/w wel een issue imo.

10-02-2024 14:01

ajaciedje90 +60447

Ik pak nu even 018 eruit om een punt te maken maar dit topic kun je copy & past plakken als 015 verliest.

10-02-2024 14:02

FelixGassenlicht +8985

Wat een afgang weer. Zullen wel weer Mooie bespiegeling komen waarom dat niet zo is. Lang leve de Martha's, Rensch e.d.

10-02-2024 13:50

Dolblij +45550

Uitzinnige vreugde, het kan nog !

10-02-2024 13:47

Dolblij +45550

Nee, het kan niet. Laat maar.

10-02-2024 13:48

koenos1 +7968

Hoe kan dit in godsnaam gebeuren XD

10-02-2024 13:47
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.