Ajax herstelt zich tegen Paderborn van minder oefenduel met Quick'20

door Bart Veenstra 304

Bron AS

Ajax herstelt zich tegen Paderborn van minder oefenduel met Quick'20

door Bart Veenstra 304

Bron AS

Laatst geüpdatet

Ajax heeft een oefenduel met SC Paderborn met duidelijke cijfers gewonnen. De Amsterdammers hebben zich zodoende weten te herstellen van de teleurstellend verlopen oefenwedstrijd tegen Quick’20. In een oefenduel waarin Ten Hag veel van zijn spelers minuten kon geven, won Ajax met 4-1.

Trainer Erik ten Hag, die tijdens de wedstrijd overigens duidelijk te horen was met zijn coaching, gaf voorafgaand aan het duel aan dat hij zowel aanvallend als verdedigend verbetering wil zien. De oefenmeester wil dat zijn ploeg in aanvallend opzicht beter druk zet en bovendien met meer bezetting in de zestien van de tegenstander komt. Verdedigend wilde Ten Hag vooral zien dat de restverdediging, die hij tegen Quick’20 nog ‘vreselijk slecht’ noemde, beter zou zijn.

Enkele van die facetten waren duidelijk beter. Zo gaf Ajax in beide helften eigenlijk nauwelijks kansen weg en wisten de verdedigers balverlies van middenvelders op te ruimen. Zo verloor Mohammed Kudus na te lang twijfelen de bal, waarna Perr Schuurs wist te voorkomen dat Paderborn tot een gevaarlijke kans kwam.

Tadic toont met assists zijn waarde

In aanvallend opzicht bleek het hoge druk zetten te werken. Dat was al direct te zien bij het openingsdoelpunt. Ajax veroverde de bal hoog op de helft van de tegenstander, waarna Dusan Tadic met een bekeken balletje Sébastien Haller wist te bereiken. De spits schoot vervolgens koelbloedig raak.

Later in de eerste helft was Tadic opnieuw betrokken bij een doelpunt. Nadat de Serviër de bal ontving van doelman Jay Gorter – die de gehele wedstrijd speelde en daarmee Remko Pasveer op de bank hield - wist hij de diepgaande Kudus te bereiken. De Ghanees beloonde zijn uitstekende loopactie met een doelpunt, al werd de bal vlak voor de lijn nog wel aangeraakt door Paderborn-verdediger Jamilu Collins.

Veel nieuwe namen na rust

Na rust stuurde Ten Hag veel nieuwe namen het veld in, maar ook de ‘wissels’ van Ajax hadden het betere van het spel. Meerdere jonge spelers van Ajax lieten enkele mooie dingen zien. Zo was de talentvolle Christian Rasmussen twee keer gevaarlijk met een voorzet, terwijl Kian Fitz-Jim enkele keren kon zorgen voor een mooie opening.

Zo’n kwartier na rust was het Danilo Pereira die voor misschien wel de mooiste treffer van de middag zorgde. De Braziliaan ontving op de rand van het zestienmetergebied de bal, draaide weg en krulde de bal vervolgens op prachtige wijze in de kruising. Heel lang kon Ajax niet genieten van de marge van drie, want een kleine tien minuten later deed Paderborn iets terug uit een corner. Uwe Hünemeier kopte, nadat hij Lisandro Magallán te slim af was, raak.

Een kwartier voor tijd had Danilo opnieuw zijn aandeel in een Ajax-treffer. De Braziliaan ontving de bal van Jurgen Ekkelenkamp in het zestienmetergebied van Paderborn en werd vervolgens door twee man onderuitgehaald. Een penalty was het gevolg en die werd door Zakaria Labyad, zij het in twee instanties, binnen geschoten.

Na de zege op Paderborn zit het trainingskamp van Ajax in De Lutte erop. De Amsterdammers trainen de komende periode in Amsterdam, waarna men op 25 juli aan het trainingskamp in Oostenrijk begint. Voor die tijd oefent Ajax nog tegen RSC Anderlecht (16 juli) en Bayern München (24 juli).

Opstelling Ajax 1e helft:

Gorter; Mazraoui, Schuurs, Magallán, Baas; Jensen, Taylor, Kudus; Neres, Haller, Tadić.

Opstelling Ajax 2e helft:

Gorter, Regeer, Schuurs, Magallán (Hillen 75'), Salah-Eddine; Fitz-Jim, Labyad, Ekkelenkamp; Martha, Danilo, Rasmussen.

Doelpunten:

1-0 Sébastien Haller (16')
2-0 Jamilu Collines (e.d.) (37')
3-0 Danilo Pereira (57')
3-1 Uwe Hünemeier (66')
4-1 Zakaria Labyad (78')

Bijzonderheden:

- Bookmakers zien Engeland als lichte favoriet voor EK-finale tegen Italië. Op wie zet jij je geld in?

Lees meer over:
Plaats reactie

arufred +9837

Blijft eeuwig zonde dat we thuis verloren hebben van AS Roma en ook nog eens dik onverdiend. Het is tot nu toe de enige nederlaag in 2021.

10-07-2021 21:02

Babangida83 +23962

Was verdiend, vriend. We hadden helaas totaal geen dreiging en hadden ook niet echt het betere voetbal. Wel meer balbezit, maar vooral in de gebieden dat Roma het wel prima vond.

10-07-2021 21:33

Zuidwest7 +47

Als je nu een linksback zoekt dan loopt er bij Paderborn (Collin) wel een die erg goed is Neres had het in de 1e helft er niet makkelijk mee, daarbij kan hij een prima dieptepas af leveren.

10-07-2021 15:06

Sjaakvaak +26608

Blijft vreemd om Ajax in een Inter shirt te zien spelen.

10-07-2021 14:50

Redrum +96282

Ik vind het echt een afgrijselijk lelijk shirt. Met ruime afstand het lelijkste Ajax-shirt dat er ooit gemaakt is in mijn ogen. Maar goed, ik hoef er maar één seizoen naar te kijken gelukkig en het scheelt me weer wat geld.

10-07-2021 15:05

JariKanu +1001

Ik vind het één van de mooiste Ajax uit shirts van deze eeuw. Zo zie je maar weer, over gebrek aan smaak valt niet te twisten (pun intended).

10-07-2021 19:26

AFCA-1983 +17750

Ik vond die zwart roze toch ook echt top 3 lelijkste ooit

11-07-2021 00:25

Ron403 +6499

Smaken verschillen, ik vind het een geweldig shirt en heb hem ook meteen aangeschaft! Prachtig en weer eens wat anders.

10-07-2021 18:09

Red Devil +3604

Lekkere goal van Danilo.
Ik hoop dat hij een kans krijgt komend seizoen van ten Hag.

10-07-2021 14:48

Sjaakvaak +26608

Danilo pikt wel zijn goaltjes mee maar ik betwijfel of hij goed genoeg gaat worden voor Ajax 1. Dit is eerder een spits die je in een snel countersysteem wil gebruiken, beetje hetzelfde als met Zivkovic destijds.

10-07-2021 14:51

Knalpot +3642

Niet mee eens, Danilo is wel veel beter in de combinatie en ziet spelers om hem heen die er beter voor staan ik vond Zivkovich wat dat betreft wel redelijk een blind paard.

10-07-2021 18:04

Babangida83 +23962

Geef hem gewoon de kans. Dan gaan we t zien. Overigens is het zeker geen counterspits. Heel goed in de kleine ruimte. Goede techniek ook en kan snel handelen. Op die onderdelen betere basis dan b.v. Haller.

10-07-2021 21:35

Oxxer +164925 moderator

Waarom? Danilo heeft te lang bij JA gezeten en brak nooit door. Ik heb Rasmussen centraal zien spelen, die is niet minder.

10-07-2021 15:09

Ozymandias +159568

Danilo is een ander type spits. Iemand die veel dreiging in de diepte toe kan voegen. Ik zou hem erbij houden als wissel voor in de laatste 20/30 minuten van wedstrijd waarin de ruimtes achter de verdediging van de tegenstander groot worden.

10-07-2021 18:11

3sterren +20205

Ik dacht altijd dat de meeste tegenstanders in het laatste gedeelte van een wedstrijd door vermoeidheid minder snel naar voren gaan, waardoor de ruimtes achterin juist kleiner zouden worden ...

10-07-2021 19:09

NeeI +108015

Labyad blijft bij Ajax en Ten Hag denkt dat Rasmussen beter tot z'n recht komt als rechtsbuiten...

Overigens is Labyad wel een sympathieke jongen. Leuk stukje over zijn gemiste panenka: "Waarom deed je eigenlijk een panenka?" -Labyad: "Geen idee. Ik ging de bal halen en iemand in t publiek zei 'doe een panenka'. Nou ja, nog nooit gedaan, dus probeerde ik t maar een keer. Dat gebeurt ook geen tweede keer meer. Hahaha"

10-07-2021 14:22

Redrum +96282

Haha ja dat vind ik wel humor.

10-07-2021 14:26

Oxxer +164925 moderator

Geniaal als dat echt zo is gegaan, ik kan daar wel om lachen.

10-07-2021 14:28

Web +178830

Zegt ook dat Kudus linksback kan spelen
Ten Hag prima coach/ trainer maar moet je daar niet serieus in nemen

10-07-2021 14:38

Msc +14160

TH wil spelers perspectief bieden zeker nu in de voorbereiding om ze gretig te houden. Allemaal tactiek

10-07-2021 15:34

BillSplate +9739

Eerlijke reactie, maar is wel kenmerkend voor zijn gebrek aan echte wil aan echte topsportmentaliteit. Je moet zo'n penalty serieus nemen én erin rammen. Je wilt niet dat dit de reden is dat je geen basisplaats krijgt. Kennelijk ziet hij dat niet zo.

10-07-2021 21:51

fc Barcelona_ke +19255

wanneer stromen de internationals in? aankomende maandag?

10-07-2021 14:18

Web +178830

Laat ze maar rustig aan doen met die jongens

10-07-2021 14:21

trodat4030 +97187

3 weken vakantie, dus 3 weken na hun uitschakelingen/laatste interland.

10-07-2021 14:32

036AFCA97 +146682

Labyad blijft dus

10-07-2021 14:17

Redrum +96282

Prima, je kan hem er goed bij hebben en hij schikt zich prima in zijn rol als invaller.

10-07-2021 14:40

Babangida83 +23962

Je kunt Sinterklaas er ook prima bij hebben. Schikt zich ook prima in zn rol als invaller. Of je er veel mee opschiet, is weer een andere vraag. Je hebt namelijk ook nog jeugdspelers die je minuten moet laten maken. En het is niet dat je met Labyad iets kun forceren ofzo.

10-07-2021 21:39

stefanAFCA5 +2255

Gaan we weer. Je hebt gewoon een brede selectie nodig hé. JA speelt op het een na hoogste niveau en we hebben gezien wat een paar blessures met zo’n selectie doet. Daar moet ook een representatief elftal staan. Gelukkig hebben er maar drie jeugd spelers dit seizoen een basisplaats gekregen. Bij Ajax zul je het op de bank moeten doen met mindere spelers. Labyad schikt zich meer dan prima in die rol.

10-07-2021 23:44

Oxxer +164925 moderator

Ondertussen tijdens het interview met Labyad krijgt Paderborn straftraining van die Uber Sturmbahnführer.

10-07-2021 14:15

DonQ +6030

Rasmussen een rechtsbuiten? Ten Hag heeft niet gelogen dat hij hem nog niet kende.

10-07-2021 14:14

89Topo +3764

Hij denkt dat hij het beste tot zijn recht komt als rechtsbuiten, in het systeem dat ze spelen. Altijd maar dingen zoeken

10-07-2021 14:16

Babangida83 +23962

Omdat hij het systeem leidend maakt en daar de speler naar kneedt. In plaats van dat hij gewoon de spitspositie iets anders invult... Daarom is nu RB zijn beste positie.

10-07-2021 21:43

Oxxer +164925 moderator

Rot op ETH , wat zeg je nou? Rasmussen niet op rechtsbuiten hij hoort in de spits, net zo dwaas idee als Kudus kan op linksback.

10-07-2021 14:12

trodat4030 +97187

Of Siggi linksbuiten........

10-07-2021 14:22

Oxxer +164925 moderator

😂😂😂
En niet te vergeten, de klassieker, Mike vd Hoorn in de spits.

10-07-2021 14:26

Sjaakvaak +26608

Mike was anders een prima stormram voor de laatste 10 minuten.

10-07-2021 14:53

Oxxer +164925 moderator

Pure armoede.

10-07-2021 15:00

Babangida83 +23962

@sjaakvaak net zoals tegen De Graafschap?

10-07-2021 21:45

Flipper33 +6826

Wedstrijd zegt niks is niet echt een goed team van de Duitsers

10-07-2021 14:08

koenos1 +7968

Bundesliga ll is middenmoot Eredivise

10-07-2021 14:11

Sjaakvaak +26608

Haha de Eredivisie is inderdaad slecht maar de Bundesliga II stelt ook echt niets voor.

10-07-2021 14:55

Knalpot +3642

mwah het is een voorbereidingswedstrijd maar niveautje Sparta vond ik het wel.

10-07-2021 18:13

Redrum +96282

No shit Sherlock

10-07-2021 14:43

Web +178830

Kijken wanneer Berghuis’ aan sluit
Kan mij niet voorstellen dat Slot hem er bij wil hebben. Want dat hij daar weg gaat lijkt mij wel zeker
Onrust wil je niet in de voorbereiding

10-07-2021 14:07

Oxxer +164925 moderator

Mooi gebaar van de staf voor Peter R.

Keep on fighting Peter.

10-07-2021 14:06

DS84 +1856

Wat een mooie actie voor Peter R dit ...
Ajax kille club hè

10-07-2021 14:05

036AFCA97 +146682

Precies, prachtig!

10-07-2021 14:06

Ozymandias +159568

Deze voorbereiding is waarschijnlijk de laatste kans die Jensen krijgt en vandaag viel hij tegen.

10-07-2021 14:05

036AFCA97 +146682

Hahahaha, wow is Ten Hag boos? Maffiabaas in Oldenzaal ;)

10-07-2021 14:03

Oxxer +164925 moderator

Veel scheidsrechters doen een slechte imitatie van Nijhuis .Voor die elleboog tegen Jensen en harde tackle tegen Danilo had hij een kaart moeten trekken.

10-07-2021 14:02

Adam24 +39224

Hoe slechter ze fluiten, hoe beter ik de Nijhuis-imitatie vind.

10-07-2021 14:05

Oxxer +164925 moderator

Ik vond Nijhuis de laatste tijd minder irritant, zal ook met de komst van de Video Ajax Referee te maken hebben.

10-07-2021 14:08

036AFCA97 +146682

Benieuwd of Overmars deze week nog met Kudus langs is gegaan bij Sulemana.

10-07-2021 14:02

Flipper33 +6826

Denk dat Sulemana voor Rennes heeft gekozen Rennes had eerst 1.2 miljoen in de plus kwa transfers inkomsten op
Transfermarkt staan nu meer dan 12 miljoen in de Min dus ze hebben iemand gekocht

10-07-2021 14:10

Indy073 +8967

Was volgens mij een verdediger van 15 miljoen +-

10-07-2021 14:14

Nick14 +25889

Sulemana komt niet meer.
Dat mag toch duidelijk zijn.

10-07-2021 14:15

Web +178830

Vorig seizoen in de voorbereiding dacht ik een kwestie van tijd en Taylor pakt zijn kans
Heeft een behoorlijke terugslag

10-07-2021 14:01

Lullo +6117

Vond ik afgelopen seizoen al. Na zijn blessure viel het allemaal behoorlijk tegen. In Jong erg flets.

10-07-2021 14:46

Knalpot +3642

Gewoon verhuren, gaat niet van waarde zijn voor Ajax 1 dit seizoen en moet op een hoger niveau dan KKD gaan voetballen. Stuur hem maar Zwolle ofzo.

10-07-2021 18:16

DeHeerVanDeMeer +25201

Ekkelenkamp is toch wel lekker om zo'n speler achter de hand te hebben op het middenveld, vond hem prima spelen. Verder blijf ik gecharmeerd van Rasmussen. Ok hij moet nog veel stappen maken maar geef hem die tijd en ik zie hem wel Brobbey doen vergeten..

10-07-2021 14:01

Indy073 +8967

Ik heb maar stukjes van de wedstrijd kunnen kijken tijdens het werk. Enige spelers die positief opvielen? Heb in die paar fragmenten rasmussen wel wat leuke dingen zien doen maar zoals ik al zei dat waren slechts fragmenten.

10-07-2021 14:00

Web +178830

Zeker een leuke speler

10-07-2021 14:02

Indy073 +8967

In de kleine stukjes die ik zag leek het een beetje de jonge dolberg op links. Redelijk fysiek en goede snelheid en veel zijn lichaam tussen de bal en verdediger met redelijk wat creativiteit. Heeft deze jongen ook potentie naar onze spitsen profiel toe te groeien? Concurrentie op links is wel moordend..

10-07-2021 14:09

NemanjaG +392

Hanssen kan toch niet minder zijn dan Martha op dit moment? Persoonlijk mis ik unuvar. Hoop dat die snel zijn niveau weer helemaal terug heeft.

10-07-2021 14:00

Web +178830

Kan maar zo zijn dat ze hem conditioneel op peil willen brengen
Want dat was echt een probleem bij hem
Even niet spelen maar investeren in conditie

10-07-2021 14:03

fc Barcelona_ke +19255

ik vraag me af waarom sontje hansen 2 keer niet in het veld ingekomen. en waar is unuvar?

10-07-2021 14:00

Nr.10 +111573

Unuvar had een blessure, wordt na het weekend terug verwacht. Rensch ook trouwens. Hansen weet ik niet.

10-07-2021 14:22

DamskoStrijders +773

Leuke wedstrijd, fijn om te zien dat Ekkelenkamp er nogsteeds vol voor gaat, en Danilo zou ik ook tot aan de winterstop behouden, en daarna eventueel nog eens evalueren. Ondanks er veel spelers nog niet bij zijn, met vlagen kunnen genieten van het aanvalsspel van Ajax.

10-07-2021 13:59

Slang +14994

Danilo prima 3e spits

10-07-2021 14:03

AFCAjax +17839

Was dit 's morgens.. verdomme.. wedstrijd gemist.

10-07-2021 13:59

trodat4030 +97187

Lang leve 2021, je kunt het gewoon terugkijken!

10-07-2021 14:00

FWAjacied +3899

Wat zijn ze bijzonder positief over Danilo naar aanleiding van vandaag bij Ziggo.

10-07-2021 13:58

trodat4030 +97187

Door zijn (mooie, eerlijk is eerlijk) goal.

10-07-2021 14:01

Sjonnie +18814

Labyad/Ekkelenkamp was (vandaag) een betere combi op middenveld dan Taylor/Jensen

10-07-2021 13:57

NemanjaG +392

Taylor Jensen was ook wel heel weinig

10-07-2021 14:00

FGLJN +3889

Maar de aanvoer naar de aanval was in de tweede helft echt veel minder, en naar mijn idee lag dat echt aan het middenveld. Het gaat niet alleen om individuele acties, maar ook om hoe je het in het geheel doet.

10-07-2021 14:24

Robertini +39750

Eigenlijk wat je verwacht van zo'n oefenwedstrijd, niks speciaal, beetje gezapig omdat iedereen gister nog maximaal getraind heeft.

Fitz-Jim kende ik nog niet, omdat ik de jeugd niet meer zo goed volg, maar hij valt me wel positief op. Kudus ook weer een aantal prachtige acties.

Volgens mij kun je beter een a-junior laten spelen dan Magallan, want elke wedstrijd die hij speelt wordt hij minder waard.

10-07-2021 13:57

Ozymandias +159568

Ekkelenkamp wordt met een rap tempo de meest onderschatte speler van Ajax. Hij speelt met een hoge handelingssnelheid en zoekt altijd de oplossing naar voren. Het verschil tussen Ekkelenkamp in die rol en de eeuwige balletjes terug en breed van Álvarez is enorm. Zijn motoriek is de afgelopen jaren enorm vooruit gegaan tot het punt waarop hij nu op techniek weinig moeite meer heeft met situaties waarin hij met een man in zijn rug de bal wordt aangespeeld.

10-07-2021 13:56

XXXFCA +2689

Helemaal eens, kan ontzettend goed met de bal overweg en heeft een neusje voor de veldbezetting, ook in de 16.

10-07-2021 13:58

Web +178830

Ajax twijfelt niet niets
Veel beter dan hier vaak langs komt

10-07-2021 14:00

Turbo +42148

Als controleur is ie altijd wel vrij aardig. Zodra hij als diepe mid komt te spelen blijft er niks over. Maar als dynamische cm met voetbal om hem heen vaak prima.

10-07-2021 14:06

Web +178830

Goede dingen gezien vandaag
Maar ik blijf het jammer vinden dat Kudus nog steeds te veel balverlies heeft. Met hem loop je echt te veel tegen counters op. Dit moet beter
Hij kan zo vreselijk goed voetballen

10-07-2021 13:56

Babangida83 +23962

Laat die jongen even inkomen. Heeft vorig jaar echt heel vaak weinig balverlies geleden in dezelfde situaties.

10-07-2021 14:19

Nick14 +25889

Waarom ben jij bang voor balverlies?

10-07-2021 14:21

Knalpot +3642

Uh misschien omdat Ajax doorgaans nog maar met 2 verdedigers op het veld staat als er op het middenveld balverlies wordt geleden. Tegen dit soort clubjes kom je er nog wel mee weg tegen de beteren wordt het vaak vissen.

10-07-2021 18:20

jaripettersson +9531

Mensen die zeggen dat fitz-jim nog stappen moet maken: hebben jullie dat menneke al eens goed bekeken:) Absurd om met zo'n fysiek en poppengezichtje al zo goed te zijn.

10-07-2021 13:54

Flipper33 +6826

Dacht toen hem voor het eerst zag dat het een meisje was

10-07-2021 14:05

036AFCA97 +146682

Nou mannen, nu lekker met de bus terug naar Amsterdam!

10-07-2021 13:52

FWAjacied +3899

Gorter is ook twee fans kwijt.

10-07-2021 13:52

Talentje020 +20073

Heeft puur met Corona te maken, regels etc, wel zuur voor die Kids

10-07-2021 13:53

VoorOnzePloeg +5132

Mag niet, wel sneu voor de kinderen. Volgensmij vond hij het zelf ook jammer

10-07-2021 13:55

NemanjaG +392

Mocht Ajax berghuis en Sulemana weten binnen te halen dan kan tadic eventueel fungeren als tweede spits. Rasmussen kan dan de brobbey rol gaan overnemen.

10-07-2021 13:52

Talentje020 +20073

Tadic moet altijd spelen of dat nou als spits of op links is

10-07-2021 13:54

NemanjaG +392

Ja dat sowieso, ik bedoelde meer dat indien nodig hij dus in de spits kan spelen aangezien je dan met berghuis, sulemana, Anthony en eventueel neres genoeg keus aan de zijkanten hebt.

10-07-2021 13:56

Talentje020 +20073

Ah oké, want hoe je het schreef dacht ik dat je bij de komst van Berghuis en Sulemana Tadic achter Haller wou plaatsen, nu snap ik hem,

10-07-2021 14:03

NemanjaG +392

Ik zie nu dat het wat onduidelijk was idd.

10-07-2021 14:06

MrPink +82010

Haha mafkees. Tadic altijd basis.

10-07-2021 13:57

Slang +14994

Tadic 2e spits haha. Is 3 klasse beter dan Haller in de spits

10-07-2021 14:02

NemanjaG +392

En toch zal Haller niet gaan banken denk ik. Overigens is Tadic vanaf links echt extreem belangrijk ieder seizoen kun je 15+ assist opschrijven.

10-07-2021 14:09

Oxxer +164925 moderator

Rasmussen heeft veel potentie als spits en niet ergens aan de zijkant. ETH had Danilo beter die plek op links kunnen geven.

10-07-2021 13:50

FWAjacied +3899

Toch al drie keer dat ik bij Gorter denk: moet je daar wel zo ver uitkomen. Beetje tegenstander had daar meer uit kunnen halen.

10-07-2021 13:50

WantAmsterdam +116219

Ach, oefenwedstrijdje, dat die dat maar niet in belangrijke wedstrijden doet.

10-07-2021 13:54

FWAjacied +3899

Nou ja, het lijkt dan wel een soort van stijl van hem te zijn.

10-07-2021 13:57

WantAmsterdam +116219

Maar uitkomen tot de middellijn gaat hij denk ik echt niet doen in belangrijke wedstrijden.

10-07-2021 18:44

Talentje020 +20073

Rasmussen doet me aan een jonge Tadic denken haha

10-07-2021 13:49

Oxxer +164925 moderator

Vind hem sinds zijn komst een grote prospect, maar wel in een centrale rol.

10-07-2021 13:54

NemanjaG +392

HAha die Martha dat is me toch een figurant. Gorter, Rasmussen echt prima. Fitz Jim ook potentie rest niet meer dan opvulling. Daarbij moet wel gezegd worden dat regeer zijn positie natuurlijk geen back is.

10-07-2021 13:49

Oxxer +164925 moderator

ASE heeft er lang uitgelegen, hij is zeker geen opvulling.

10-07-2021 13:51

NemanjaG +392

Ik hoop dat je gelijk krijgt want verwachtte ook altijd heel veel van hem. Zware blessure gehad afgelopen jaar, maar het moet toch heel veel beter wil hij het eerste halen.

10-07-2021 13:54

Oxxer +164925 moderator

Klopt, zo een blessure Is niet niks. In potentie op termijn een kandidaat voor Lb in Ajax1.

10-07-2021 13:57

036AFCA97 +146682

Hahaha wtf die Rasmussen

10-07-2021 13:49

Oxxer +164925 moderator

Voor een oefenwedstrijd was dat een belachelijke sliding tegen Danilo, scheids had daar geel voor kunnen trekken.

10-07-2021 13:45

RJB1979 +25962

Heb je die elleboog de eerste helft gezien? Duitsers doen niet aan temporiseren.

10-07-2021 13:49

Oxxer +164925 moderator

Die maken idd geen grappen, die slappe scheids had moeten optreden.

10-07-2021 13:52

AlexIbarra +19329

Was er een scheids dan?

10-07-2021 13:55

FWAjacied +3899

Ik vind Fitz-Jim vandaag toch wel erg slordig en veel balverlies hebben.

10-07-2021 13:44

AFC34 +3840

Vind hem vooral in de passing erg zwak, vorige keer ook al. Met name de korte passes gaan bijna allemaal mis.

10-07-2021 13:46

Adam24 +39224

De laatste tien minuten, heeft het fysiek zwaar.

10-07-2021 13:46

AFC34 +3840

Hij staat er net in, als je 35 minuten niet aan kan zul je nog flink wat stappen moeten zetten..

10-07-2021 13:50

trodat4030 +97187

Hij heeft de inhoud gewoon nog niet, das niet vreemd voor jonge jongens met een ietwat beperkt fysiek. Unuvar heeft daar ook last van. Brobbey heeft daar vorig seizoen grote stappen in gezet, dus dat traject moeten ze nu ook gewoon in met KFJ en ook Naci.

10-07-2021 13:59

Babangida83 +23962

Precies. Gewoon inhoud laten kweken, liefst tijdens Ajax 1 wedstrijden. Dan komen ze er vanzelf wel.

10-07-2021 14:23

RJB1979 +25962

Dit is zijn Duitse tweelingbroertje: Fritz-Jim.

10-07-2021 13:48

afcaman +2905

Klopt, maar ik zie echt de potentie bij hem in de manier waarop hij een bal aanneemt, weg kan draaien, en de oplossing wel ziet. Nog niet het jaar van zijn doorbraak, maar misschien volgend jaar wel.

10-07-2021 13:48

AlexIbarra +19329

Lekker actietje van Jurgen daar.. :)

10-07-2021 13:44

Robertini +39750

Ekkelenkamp heeft soms wel echt momenten dat je denkt: Hij kan het toch.

Het wordt voor hem wel aanhaken of afhaken dit seizoen, want hij is al 21. Ik hoop dat hij verrast.

10-07-2021 13:44

Turbo +42148

Danilo is niet goed genoeg voor Ajax, bij lange na niet, maar als hij vorig seizoen elke minuut van Haller had gespeeld hoeveel punten en goals minder hadden we dan gehad? Ik denk 0 om 0.
Hij is weliswaar minder krachtig, maar wel sneller, dynamischer en dreigender buiten de 16.

10-07-2021 13:44

DonQ +6030

Ik weet dat je een pesthekel aan Haller hebt, maar overdrijven is ook een kunst.

10-07-2021 13:46

Turbo +42148

Heb geen hekel aan hem, vind het alleen een matige speler. Thats all. Maar vraag het me oprecht af. Beide zijn vrij beperkt imo.

10-07-2021 13:48

Web +178830

Jij hebt een hekel aan alle mensen die niet in je straatje passen kerel

10-07-2021 13:51

Turbo +42148

Sterk staaltje projecteren, Web.

10-07-2021 13:55

trodat4030 +97187

Volgens mij heeft Danilo bij Twente 1(!) keer van buiten de 16 gescoord vorig seizoen, dus die dreiging lijkt me wat meevallen overall gezien..

10-07-2021 13:48

Turbo +42148

Doel met name op het feit dat hij wat snelheid en diepgang heeft.

10-07-2021 13:50

trodat4030 +97187

Ja dat wel, tussen de middenlijn en randje 16 heb je miss meer aan een Danilo, maar gelukkig speelt Ajax doorgaans meer een rondo rond/in de 16 vd tegenstander..

10-07-2021 13:55

AjaxCitizen +2166

Ik denk niet dat Danilo ons die belangrijke punten na de winterstop had opgeleverd zoals Haller dat deed.

10-07-2021 13:53

Turbo +42148

Welke punten doel je op? Hij had een tikkie-breed-assist tegen PSV, tegen Twente redde Huntelaar ons, en tegen Feyenoord en AZ was ie verschrikkelijk. Alle andere wedstrijden in die drukke periode na de winter wonnen we volgens mij zonder al te veel moeite.

Ik vind Danilo ook niks btw. Was puur een voorbeeldje. Brobbey, Huntelaar en Traore schat ik allen hoger in dan Danilo.

10-07-2021 14:02

Chrismokum020 +16450

Twente uit; kopt Haller knap een bal terug op Huntelaar waardoor de 1-2 valt. Daar had Danilo nooit bij gekund. De pass op Antony bij de 2-2 tegen psv thuis; hij heeft zeker in Januari echt wel zn waarde gehad. Soms zie je dingen bij hem en dan denk je dat hij geen techniek heeft, maar hij laat bij vlagen toch wel zien dat hij behoorlijk atletisch is. Die maakt er gewoon 20 dit seizoen en ben benieuwd welke stappen hij nog kan maken

10-07-2021 15:01

Knalpot +3642

En dat is nou net het punt waarop Danilo tekort komt een Ajax spits staat 75% van de wedstrijd in de 16 en daarbuiten behoudens een paar inzakmomenten heb je er niet veel aan buiten de 16 zeker tegen de dubbele bussen in de ED.

10-07-2021 18:26

Georginho14 +1294

Zal vaak buitenspel staan hahaa

11-07-2021 15:32

Engeltje +7366

Fritz Jim is toch wel een interessante speler, bijna alles direct en veel aanspeelbaar.

10-07-2021 13:44

TheOneAndOnly +2426

Maar de body van een 15 jarige. Ik zeg niet dat hij zo sterk als Haller moet zijn, maar hij moet wel echt wat sterker worden dan hij nu is.

10-07-2021 13:48

Babangida83 +23962

Xavi heeft nog steeds de body van een 15-jarige. Kunnen we daar eens doorheen kijken?

10-07-2021 14:25

Knalpot +3642

Xavi Simons misschien, die andere Xavi zou ik niet weten waar je het over hebt

10-07-2021 18:28

Adam24 +39224

Danilo is wel enorm statisch bij dit soort momenten.

10-07-2021 13:42

Ajaxfan16 +27490

Erik doe rustig😂

10-07-2021 13:42

IboAFCA +16250

PRRREEEESSSSS, PRRREEEEESSSS

10-07-2021 13:42

Soccerskins v2 +43474

Pohh heerlijke actie van Ekkelenkamp.

10-07-2021 13:42

Ozymandias +159568

Ik vind voetbal zonder VAR leuker om te kijken.

10-07-2021 13:41

louis60 +11472

Labyad ook geen schim meer van goeie periode begin 2020.

10-07-2021 13:40

DonQ +6030

Omdat hij die penalty mist lol? Is gewoon één van de uitblinkers in de tweede helft.

10-07-2021 13:43

Babangida83 +23962

Lol, alsof hij ooit een topspeler is geweest en alsof twee potjes tegen amateurs daar gelijk verandering in brengen.

10-07-2021 14:50
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.