[Update] 'Bergwijn lijkt Bayern München te kunnen vergeten; Zaragoza vervroegd naar topclub'

door Jesse ter Haar 91

Bron De Telegraaf

[Update] 'Bergwijn lijkt Bayern München te kunnen vergeten; Zaragoza vervroegd naar topclub'

door Jesse ter Haar 91

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Bayern München heeft inderdaad contact opgenomen met de zaakwaarnemer van Steven Bergwijn. Dat meldt De Telegraaf woensdagochtend. 'Dat kan ik niet ontkennen', zegt Nathan van Kooperen. ESPN bracht dinsdagavond naar buiten dat Bayern in de Ajax-aanvoerder een optie ziet voor de flanken.

Op dit moment lijkt de kans echter klein dat Bergwijn vlak voor het einde van de winterse transferperiode nog vertrekt bij Ajax. Volgens De Telegraaf is het duidelijk dat Bergwijn voor Bayern München als back-up geldt. In december werd al een akkoord bereikt met Bryan Zaragoza én Granada over een transfer voor de aankomende zomer. Nu Kingsley Coman een zware blessure heeft opgelopen, wil de Duitse topclub de Spanjaard nu al halen. 'Granada wil dan echter een extra bedrag bovenop de circa vijftien miljoen euro die het al ontvangt', schrijft De Telegraaf.

Voor Bayern München is dat te gortig. In 'alternatief' Bergwijn ziet men nu een ervaren kracht die er direct kan staan. 'Los van de vraag of Bergwijn Ajax zo kort voor het verstrijken van de transferdeadline wil verlaten, is het onaannemelijk dat de Amsterdammers instemmen met het vertrek van hun aanvoerder', schrijft De Telegraaf. De krant voegt eraan toe dat er tussen de club (nog) geen contact is geweest.

Bergwijn rekent op langer verblijf bij Ajax

In een interview met Voetbal International liet Bergwijn weten ervan uit te gaan bij Ajax te blijven. 'In de voetballerij weet je nooit wat er kan gebeuren. Ik ben pas 26, dus je houdt natuurlijk alle opties open. Ooit zou ik wel weer in de Premier League willen spelen, dat blijft de mooiste competitie, vind ik', zegt Bergwijn, die nu bij Ajax gewoon alles kan spelen. 'Ik ga er nu vanuit dat dat na de zomer ook zo is. Natuurlijk heb ik ook gelezen over interesse van West Ham United, maar voor zover ik weet, is er niets gaande.'

Update - 10.50 uur (1 februari 2024) - 'Bergwijn lijkt Bayern München te kunnen vergeten; Zaragoza vervroegd naar topclub'

Steven Bergwijn lijkt een transfer naar Bayern München definitief uit zijn hoofd te kunnen zetten. De aanvaller gold als Plan B voor de club uit de Bundesliga, maar dat plan hoeft niet in gang te worden gezet. De recordkampioen van Duitsland neemt Bryan Zaragoza immers vervroegd over van Granada, zo weet De Telegraaf. De aanvaller, die de problemen in de huidige selectiebreedte deels moet gaan oplossen, zou eigenlijk na het seizoen de overstap maken, maar dat moment wordt dus naar voren gehaald. Eerder zocht Bayern München dus naar een alternatief, maar uiteindelijk werd toch besloten voor de vervroegde komst van Zaragoza te gaan.

Lees meer over:
Plaats reactie

PetrusKeizer +10739

Die Raregozah hebben wij in elk geval niet nodig, daar heeft Sven er al genoeg van gehaald.

02-02-2024 18:01

Aldek +5101

Was ook to good to be true…. Helaas

01-02-2024 15:24

HV178 +2836

Ja lekker dan. Krijgen we straks ook te horen dat Gaaei naar Real voor 200 miljoen exclusief bonussen ook niet doorgaat.

01-02-2024 12:40

FysioPat020 +26152

Zaragoza is in München geland waardoor Plan B Stevie " I did it my way" BW definitief bij Ajax blijft.
Helaas.

01-02-2024 11:46

Sentinel +9012

Ik vind het net zo jammer als Bergwijn zelf.

01-02-2024 11:45

RuffRhythim +24837

Ooit zou ik wel weer in de Premier League willen spelen, dat blijft de mooiste competitie, vind ik', zegt Bergwijn, die nu bij Ajax gewoon alles kan spelen. 'Ik ga er nu vanuit dat dat na de zomer ook zo is.'


Help me......😥

01-02-2024 11:39

JaapStam +137677

Erg jammer!!! Waardeloze gozer is dit op het veld!!! Duurste miskoop ooit met 30,1 mln!!! Uitstraling van alsof je 0-10 achter staat!!! Geef de aanvoerdersband maar gauw aan Jordaan Henderson!!! Ik zou het zelfs proberen om Forbs als linksbuiten neer te zetten wat wedstrijden achter elkaar!!! Dan krijgt die jongen ook meer zelfvertrouwen (plus) meer restwaarde!!!

01-02-2024 11:22

AFCACruijff14 +162546

Forbs is echt zo beperkt, een luie Bergwijn zal waardevoller zijn.

Beiden lekker komende zomer laten gaan. Beiden hebben geen langdurige toekomst hier.

Ik wil weer een type als Neres of Antony op de flanken zien.

01-02-2024 11:36

JaapStam +137677

Precies!!! Alleen ik vraag me al tijdje af, waarom word er niet meer gescout in Zuid-Amerika???!!!

01-02-2024 11:37

AFCACruijff14 +162546

Weet je wat die vliegtickets daarheen kosten haha

Onze scouts mogen alleen nog scouten met de auto.

01-02-2024 11:38

JaapStam +137677

Geen idee, maar Ajax kan het toch wel ophoesten lijkt me die vliegtickets!!!

Ja, en of met de trein!!!

01-02-2024 11:39

Oeroeboeroe +18511

En dan maximaal tot Almere

01-02-2024 12:26

B2tob4 +12084

Bergwijn, duurste miskoop en grootverdiener! Waarschijnlijk raak je deze speler moeilijk kwijt voor hetzelfde geld, maar zit je wel tot 2027 contractueel vast aan een duurbetaalde speler.

01-02-2024 11:44

Flaco +19583

Prima, we hebben Bergwijn hard nodig de komende maanden.

01-02-2024 11:19

daslogisch1 +10199

Ik moest lachen.

01-02-2024 11:24

Cello +52979 moderator

Hoe ik het begrepen had in de afgelopen dagen, zou Bergwijn alleen een optie zijn voor Bayern, wanneer die Zaragoza niet nu, maar pas in de zomer had kunnen overstappen naar Bayern. Dan had men Bergwijn als tijdelijke oplossing voor die paar maanden opgehaald. Echter denk ik, dat Bergwijn die overstap voor slechts een paar maanden niet had gemaakt.

01-02-2024 11:15

Altijdindestraat +40293

Is nooit een optie geweest, puur clickbait

01-02-2024 11:10

Rolo +13828

Iedereen die nu roept, prima.... en dan? Wie haal je binnen 13 uur ervoor terug? Inclusief medische keuring, contractbesprekingen etc?

Bergwijn brengt te weinig klopt helemaal. Hij is niet de speler die je verwacht had die hij zou zijn bij zijn binnenkomst. Sterker nog, is achteruit geboerd in transferwaarde. Maar om hem nu te laten gaan zo kort voor de deadline zou Ajax alleen nog maar verder in de problemen drukken.

Godts is nog niet fit, Banel en Axel kunnen de hoeveelheid wedstrijden nog niet aan en zijn ook geen constante factor evenals Forbs. Dan hou je alleen Berghuis over als vleugelspeler. Die geen snelheid heeft, altijd naar binnendraait en beter is op de 10 positie.

Bergwijn komende zomer bij een grondige renovatie (zover dat mogelijk is) van de hand proberen te doen.

01-02-2024 11:07

hendo +4769

Prima, zie westham vandaag nog wel voor hem komen!

01-02-2024 10:55

AFCACruijff14 +162546

Dit zijn niet bepaald transfers zie je effe in de lunchpauze kan fixen hoor.

01-02-2024 11:36

hendo +4769

Nee, maar het KAN wel

01-02-2024 11:43

redfella +1327

Strik 🎀 erom nogmaals

01-02-2024 05:55

Tim.S +3970

Bergwijn kan voor een een maanden spelen
En dat wordt het weer een bankzitter.
Dus Bergwijn een tip ga in de zomertranfer verkassen.

31-01-2024 23:35

vanreenen +10338

Npu, nou, voor 60 miljoen mag hij toch wrl weg met doorverkooppetcentafe van 20%.? Kan Ajax Rijksoverheid en een sumuworstelaar aantrekken.

31-01-2024 16:12

4-3-3 +3515

Aan interesse voor Ajacieden is duidelijk geen gebrek.
Dat is goed om te weten, nu Ajax deze zomer voor de derde keer op rij, in even zoveel seizoenen, de selectie compleet moet saneren.

31-01-2024 15:51

Multi +33391

Ruilen met de Ligt en dan hebben we een deal.

31-01-2024 15:28

B2tob4 +12084

Helaas is Bergwijn nog binnengehaald, voordat de salarissen van spelers gekoppeld werden aan prestaties. Waarom zou je dan als Bergwijn denken aan weggaan, als je elders weinig tot niets meer kan verdienen dan hij nu al doet!
Daarbij geeft hij zelf ook aan dat hij "ooit" wel weer eens in de PL wil spelen. Waarschijnlijk zit daar de gedachte achter dat in de PL de echt bizarre salarissen betaald worden. Vraag is of een club uit de PL nog eens aanklopt bij Ajax om Bergwijn over te nemen. Wellicht in 2027(?) als zijn contract afloopt, en hij transfervrij kan vertrekken en een eventuele tekenbonus kan incasseren...!

31-01-2024 14:39

FUNKADEL!C +4491

FYI: Bayern betaald zo’n beetje de hoogste salarissen van alle clubs, ook meer dan bijna alle PL clubs.

31-01-2024 22:35

Betuwe85 +20966

Zal wel salaris inleveren

31-01-2024 13:32

LukaLitmanen +82281

Klaassen naar Inter was al bizar, maar Bergwijn naar Bayern zou net zo krankzinnig zijn

31-01-2024 12:41

JanBiesbos +29271

Gewoon lopen lekken de zaakwaarnemer zo van: “kijk eens wie er voor hem op de stoep staat”

31-01-2024 12:40

hampy93 +180

voor een tussenoplossing gaat Bayern echt geen 30Mil betalen

31-01-2024 12:02

Web +178830

Nee natuurlijk niet

31-01-2024 12:33

redfella +1327

25 wel toch 😂

01-02-2024 05:57

NeeI +108047

Een-tweetje tussen Van Kooperen en Verweij.

31-01-2024 12:01

GarciaDeLaTorre +23050

El Ghazi heeft zichzelf aangeboden. Zie het wel gebeuren. Maar of we hier nou vrolijk van moeten worden... Was bij PSV ook totaal geen succes

31-01-2024 11:50

Capocapo +12001

Hoop het niet

31-01-2024 11:55

MosesD +14706

Alsjeblieft zeg. From the river to the sea dat doet ie maar elders.

31-01-2024 11:58

YungInternet +3867

Ja we gaan spelers opdragen waar hun morele kompas naartoe moet wijzen. Goed idee.

31-01-2024 12:16

Duggoutdennis +6413

Nee, maar om jezelf nou met gezeik op de hals te halen voor een speler die ook weinig toe gaat voegen...

31-01-2024 13:49

Lazell +17005

Hij heeft iets gezegd op Twitter wat veel mensen niet leuk vinden. En hoewel hij een leus had kunnen kiezen om de Palestijnen te steunen waar minder mensen aanstoot aan nemen, vind ik dit nou niet echt een reden om iemand niet te halen. Heb niet zo veel met je oren laten hangen naar overgevoelige zieltjes.

Die gast kan je er prima bij hebben, met een prestatiecontract en als laatste in de pikorde. Op dit moment hebben we nou niet echt veel keuze op de flanken.

01-02-2024 11:11

Duggoutdennis +6413

Zeker niet je oren naar laten hangen, als hij iets toevoegt... Ik denk serieus niet dat hij meer toevoegt dan iemand uit de Jong Ajax... Mist teveel ritme en zo goed was hij sowieso toch niet?!

Als hij mee wil trainen prima maar zonder contract... Mocht hij toch nog een bal kunnen raken kan altijd nog een contract aangeboden worden.

01-02-2024 11:30

TeringHenkie +28645

Laat hij maar naar Palestina gaan als hij zo om het lot van de Palestijnen geeft. Daar is nog vrijwilligers werk genoeg!

Maar dat wordt natuurlijk niet betaald en dus gaat dat over. Veilig achter de laptop op het boze internet wat roepen kan hem niets gebeuren die internethooligan!

31-01-2024 12:22

TeringHenkie +28645

Ik heb mijn werk leven al achter mijn rug!!

31-01-2024 13:31

Web +178830

Mee trainen heb ik geen moeite mee
Dan kun je het altijd nog bekijken

31-01-2024 12:32

Ajaxamsterdammmmm +1238

kan die niet lekker in Ghaza wat gaan doen

31-01-2024 14:09

Cruijffthebest +13450

Nee, gewoon NEE!!!!!!!

31-01-2024 18:38

Lazell +17005

Het geeft je meer opties. We hebben met Forbs maar 1 fitte wisselspeler voor op de flanken. Half jaartje kan prima, maar meer ook niet.

01-02-2024 11:07

wijzijndebeste123 +165369

Bayern wil voor een speler van Granada die in de zomer sowieso al komt niet n paar miljoen bijleggen. Maar voor tijdelijke vervanger Bergwijn zouden ze dan nu wel 25-30 miljoen willen neerleggen? Kansloos. Bayern zal net als met Rulli toen hij nog 1e keeper bij ons was denken dat ze Bergwijn met een huur voor n halfjaar kunnen krijgen. Ze zijn daar knettergek.

31-01-2024 11:48

FysioPat020 +26152

Het "interesse" van Bayern was slechts een "polsen" volgens fcb inside indien de snellere transfer van Zaragoza toch niet zal plaatsvinden.
Bayern wil 3 miljoen er bovenop doen, Granada wil 6 extra hebben voor een speler die vanaf volgend seizoen sowieso naar Bayern gaat. Ze zullen zich in het midden treffen en dan is "plan B, Bergwijn geen optie meer.

31-01-2024 13:01

nicholas87 +818

Nein Bayern bitt nicht Bergwijn!!! Er ist unsere beste spieler und capitein!!!!!!

31-01-2024 11:48

twynestar +28613

blijft grappig

31-01-2024 11:57

Breuk +25368

Bergwijn zit Ajax financieel en sportief in de weg.

31-01-2024 11:40

036AFCA97 +146682

Deze transfer komt er echt niet hoor. Is al veel te laat, Ajax kan geen vervanger meer halen en Bayern zal nooit de vraagprijs betalen.

31-01-2024 11:31

Hamstelaar +15142

Bayern wilt dus niet 15 miljoen extra voor de Spanjaard betalen maar het wilt wel Bergwijn halen? Volgens mij klopt hier iets niet of denken ze dat Bergwijn te huur is

31-01-2024 11:21

twynestar +28613

Het was niet eens 15 miljoen extra. Het basis bedrag van die gozer is 15, club vraagt daar nu een aantal miljoen bovenop. Stel dat het 5 is, dan is dat al relatief veel.

Dus ze denken hooguit een aan dubbeltje op de eerste rang huur.

31-01-2024 11:59

komopajax777 +13320

Bayern is niet de juiste club voor Bergwijn.Als iedereen straks weer fit is en de nieuw aanwinst komend seizoen er is dan speelt hij net als bij de Spurs weer tweede viool.

31-01-2024 11:16

MarkP +21773

Zitten wij daarmee?

31-01-2024 12:01

ajaxrosenberg +1366

Bayern wil altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten dus niet aan beginnen. Als je Bergwijn wil slijten kun je aan Engelse of Saudische clubs waarschijnlijk nog wel voor goed geld slijten.

31-01-2024 11:05

afca1985 +21519

Dus Espn had ik een keer een scoop, dat gebeurt niet vaak.
Dus ze willen niet een te gortig bedrag betalen aan Granada, maar willen wel eventueel Bergwijn op komen halen? We zijn de Aldi niet, denken ze dat ze Stevie WEL voor een paar miljoen ff tjes kunnen ophalen bij ons🤣🤣🤣. Ik dacht dat Duitsers geen grappen maakten

31-01-2024 11:02

Ricoteb +53178

Ik heb trouwens begrepen dat El Ghazi zich weer heeft aangeboden bij Ajax. Dat lijkt me opzich een no-brainer toch. Het is niet perse het niveau wat we zoeken, maar contract tot het einde van het seizoen kan je er onmogelijk slechter van worden lijkt me. Geeft je voorin iets meer ademruimte.

31-01-2024 10:59

AFCAHoorn +22727

Nee bedankt. Hij kan zich beter ergens anders aanbieden.

31-01-2024 11:02

BakkalBijter +11712

Akpom verkopen voor 15-20 en el Ghazi gratis oppikken lijkt me niet verkeerd

31-01-2024 11:35

AFCAHoorn +22727

Het is nog aan de vroege kant om te gaan drinken, Bakkal.

31-01-2024 11:37

Ricoteb +53178

Het is ook geen keuze uit luxe hè. Dit is een keuze tussen wie zou je liever laten invallen als vleugelaanvaller: Banel/Martha of El Ghazi? Persoonlijk lijkt me dat een erg makkelijke keuze

31-01-2024 11:59

AFCAHoorn +22727

Ik zou het dan ook wel weten, ja.

Maar voor mij is het meer door de dingen die hij heeft gezegd met betrekking tot een land in het midden-oosten. Daar zal ik het maar bij laten.

31-01-2024 12:01

tdecler +3324

@afcahoorn

Er wordt daar een hele bevolking uitgeroeid. Een heel land weggevaagd. En daar mag hij niks van vinden?

Beetje apart.

31-01-2024 12:50

AFCAHoorn +22727

Als de regels op deze website het zouden toelaten, zou ik graag de discussie met je aangaan. Maar helaas.

31-01-2024 12:56

jordy888 +3161

Zou ik meteen doen. Is een rechtsbuiten van acceptabel niveau en je kunt hem gewoon voor een half jaartje nemen en daarna verder kijken. We hebben amper rechtsbuitens in de selectie.

31-01-2024 11:17

BakkalBijter +11712

Als we Ghazi ergens anders dan als 2e spits gebruiken ben ik zwaar tegen

31-01-2024 11:36

Capocapo +12001

Aub niet, zag er bij psv toch al meet uit?

31-01-2024 11:57

jordy888 +3161

Meteen verkopen!

31-01-2024 10:57

wendoo9 +8125

Kijk, ik vloek ook op deze man om zijn arbeid, maar een Ajax zonder Bergwijn is wel behoorlijk zwak. Deze jongen heeft toch veel kwaliteiten en dat merk je wel als hij niet speelt. Dus zal hem nu niet verkopen als je plaats 3 of 2 wilt halen.

31-01-2024 11:10

FysioPat020 +26152

Een ruil Gnabry voor Bergwijn zou wel gaaf zijn. Zelfs geblesseerd is die nog beter dan een fitte Stevie.

31-01-2024 10:55

Oxxer +164957 moderator

Stel die ruil zou plaatvinden krijgt het kantoorpersoneel tot het jaar 3023 geen kerstpakketten, Gnabry verdiend ruim 3 x zoveel wat Bergwijn krijgt, maar dat wist jij al.😉

31-01-2024 11:08

FysioPat020 +26152

😅😅😁

31-01-2024 11:26

Kryptonite +77000

Dus Bayern vindt 15 + 15 te veel voor die speler van Granada? Voor hoeveel hadden ze gehoopt Bergwijn over te nemen dan? Het is ze echt naar hun bol gestegen na het transfervrije vertrek van Mazraoui en Blind en de goedkope transfer van Gravenberch. Betalen of opdonderen.

31-01-2024 10:55

401Middenweg401 +6059

Laat dat betalen maar zitten, beter houden ze het gewoon bij opdonderen.

31-01-2024 11:52

Kryptonite +77000

Hangt van het bedrag af ;)

31-01-2024 11:54

401Middenweg401 +6059

Dan heb je het over Anthony-achtige bedragen, Bayern is niet gek. Bij minder geld word ik liever derde (of hoger natuurlijk). En dat gaat nou eenmaal beter met Stevie dan met Forbs.

31-01-2024 11:56

Kryptonite +77000

Helemaal mee eens.

31-01-2024 11:59

Sies +4521

Je moet een geduchte concurrent halen voor Stevie zodat hij weet dat hij niet zomaar de nummer 1 is op zijn positie

31-01-2024 10:48

JariLitmanen87 +7934

Fingers crossed

31-01-2024 10:47

EuforischeRealist +15633

Gekke mensen die Duitsers, net alsof ze Bergwijn voor een lager bedrag kunnen halen dan dat ze aan Granada kwijt zijn?

31-01-2024 10:46

julianmkm +200

Nee dat niet. Echter krijgen ze alleen de speler, die al gaat komen, een half jaar eerder. Daar willen ze niet zoveel extra voor betalen, is meer principe denk ik. Bergwijn zal veel meer kosten dan dat extra bedrag waar we het over hebben, maar dan heb je ook direct een nieuwe speler.

31-01-2024 11:03

EuforischeRealist +15633

Dan kopen ze dus 'uit principe' liever nu een andere speler, tegen een hoger bedrag en zitten ze komende zomer met 3 spelers???
Geen idee of je Bayern een beetje volgt maar als die 1 ding niet doen is het continue maar geld uitgeven alsof het water is. Dus dit zou totaal niet passen bij hun manier van handelen.

31-01-2024 12:40

TheSpecialOne +8934

Bayern denkt dat Ajax de plaatselijke Lidl of Aldi is.

31-01-2024 11:06

Oeroeboeroe +18511

Als je bij je boodschappen in Duitsland denkt daar goedkoper uit te zijn, wellicht, maar niet met dezelfde kwaliteit. En ik heb al meermalen aanbiedingen van A-merken bij Edeka (Duitse AH), Aldi en Lidl naast elkaar gehad, waarbij Edeka een stuk goedkoper was ;-)

31-01-2024 11:28

WTFPers +825

Die willen voor een dubbeltje op de eerste rang.
Anders hadden ze wel bijgelegd voor die andere speler om die eerder te laten komen.
Gaat niets worden dus.

31-01-2024 10:46

Adam24 +39240

Stuur Gnabry dan eventjes deze kant op.

31-01-2024 10:45
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.