Sneijder weet van 'flinke discussie' tussen Blind en Schreuder

door Jesse ter Haar 392

Bron Veronica Offside

Sneijder weet van 'flinke discussie' tussen Blind en Schreuder

door Jesse ter Haar 392

Bron Veronica Offside

Laatst geüpdatet

Daley Blind en Alfred Schreuder hebben een stevige discussie gehad in de kleedkamer, zo zegt Sneijder te weten. In de uitzending van Veronica Offside maakt hij niet duidelijk wanneer de discussie heeft plaatsgevonden, maar de huidige rol van Blind is duidelijk.

'Ik weet dat er een discussie is geweest in de kleedkamer. Misschien is dat later nog verder gegaan, dat weet ik niet, maar ik weet wel dat er een flinke discussie is geweest', vertelt de voormalig speler van onder meer Ajax, Real Madrid en Inter. 'Schreuder hoeft het ook niet te pikken, dus Daley kan nu ook straf hebben. Dat zie je ook aan hem. Hij loopt een beetje verloren rond.'

Tijdens de afwezigheid van Blind zag Sneijder wel dat er een belangrijk aspect in het spel van Ajax miste. 'Doordat Blind niet speelde, misten ze de opbouw. Dat is nu het volgende probleem bij Ajax', stelt hij vast. 'Verdedigend sta je misschien iets sterker – al was dat ook niet helemaal het geval – maar je mist de opbouw. Álvarez kan niet voetballen, maar wie moet het dan doen? Timber is niet in goeden doen en over Bassey hoef ik niets te zeggen. Hij heeft 23 miljoen te veel gekost.'

Rensch als vervanger van Blind

Kees Jansma begreep maar weinig van het door Schreuder passeren van Blind. 'Als Wijndal fit was geweest, had ik die wissel logisch gevonden. Dan heb je een fitte linksbenige speler met snelheid. Maar als Wijndal er dan niet is, je neemt Blind alsnog niet en je zet een rechtsbenige speler aan de linkerkant, dat vond ik een vreemde beslissing.'

'Het moet een soort angst van de coach geweest zijn', gelooft de auteur. 'Hij heeft met een rechtsbenige speler op links proberen in te spelen op wat PSV gaat doen. Dat is de wet van de angst. Maar als je Daley Blind zo neerzet, die gaat dat niet accepteren. Dat kan geen prettig gesprek geweest zijn.'

Denk jij dat Ajax de koppositie weer pakt tegen Vitesse door met 3-0 te winnen? !

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Velibor30370 +4158

Wel wakker blijven Kees, Rensch speelt iig al sinds O16 tweebenig waarbij LCV z’n meest natuurlijke positie lijkt. Dus het is geen rechtsbenige speler die uit een soort van paniek op linksback wordt gezet

09-11-2022 00:23

OdjePils +6321

Het fijne is dat ik niet normaal hoef te doen

09-11-2022 00:08

Familie.K +433

Ik zie hier weleens een opstelling voorbij komen, alsof daar van hogerhand naar wordt gekeken.
Ook elke keer diezelfde namen weer, loopt er nou bij jong Ajax niet wat tussen wat ingepast kan worden?
Het is toch al dramatisch met al die misaankopen, tegen Vitesse en Emmen kan je dat toch gewoon doen?
(Stel nou dat er 6 geblesseerd waren en 2 een schorsing hebben na PSV)❌❌❌

08-11-2022 22:35

tijssenajax +14094

Oei, Sneijder zegt gewoon dat Bassey 23 miljoen te veel heeft gekost. Ik wil Bassey vooralsnog niet helemaal afvallen (ik zie nog wel potentie in hem), maar dit is wel een statement om over na te denken.

08-11-2022 19:36

RSM +3922

Bassey is een goede verdediger. Kudus voor hem en het is opgelost.

09-11-2022 07:49

tijssenajax +14094

Leuk dat Sneijder gewoon zegt dat Alvarez niet kan voetballen. Nou Alvarez fanboys hier kunnen jullie het mee doen.

08-11-2022 19:34

RSM +3922

Sneijder heeft gelijk maar vergeet aan te geven naar voren te voetballen. Denk dat hij dat meer bedoelt. Alvarez komt niet uit de verf. Dit team tentoonstelt de zwakte van iedere speler en kan niet gecoached worden door een onervaren coach. Maar Sneijder heeft wel deels gelijk vind ik.

09-11-2022 07:48

ProfessorX +19827

Rensch is 2 benig met een goed linker , dat gelul er over fff

Daley is een goede 6 met een breker ernaast

08-11-2022 18:19

Siemjo +7918

Heeft Daley uit lopen huilen bij papa Blind dat hij niet opgesteld werd. Een grote mond in de kleedkamer heeft hij niet op kunnen zetten daar is zijn functioneren niet naar geweest de laatste wedstrijden. Heeft zich diverse malen door tegenstanders voorbij laten lopen. Hij stond erbij en keek erna. Nu is hij voorbij gelopen door zijn rivalen binnen zijn eigen selectie.

08-11-2022 18:12

jerryisthename +31984

Of je zou Blind op LVM moeten laten spelen met Kudus naast hem in een soort Frenkie-rol en dan Berghuis op 10. Of met Alvarez naast hem die alles opruimt om hem heen met Kudus of Berghuis op 10.

08-11-2022 17:49

Robbie en de Kock +11243

Als je Blind wil laten renderen moet je hem gebruiken zoals van Gaal dat doet. Met drie centrale verdedigers achter hem.
Dan staat hij in zijn kracht.
Dat zou een culture shock zijn binnen Ajax, 353 , maar wellicht met deze selectie de moeite van het proberen waard.

08-11-2022 14:28

Bramble1988 +9328

Als Ajax met 353 mag spelen is dat idd een grote schok!

08-11-2022 14:34

Godenzoon24 +15394

Een ding is zeker Schreuder is een clown en heeft met al zijn gewissel met spelers op verkeerde posities iedereen zijn zelfvertrouwen weggenomen en heeft het elftal 0 automatismen! Ga nou gewoon weg Alfred, doe het voor ons, want de hoop op optijd wegsturen door bestuur of RVC heb ik opgegeven!

08-11-2022 13:21

Dubbelvla +8540

Schreuder gaat weg, en dan? Het is niet alsof de trainers voor 't oprapen liggen.

08-11-2022 13:58

SR83 +1765

Gewoon Rezeiger en als de sodemieter Bogarde terughalen.

08-11-2022 15:43

Godenzoon24 +15394

Het werkt niet dat is toch duidelijk. Een ander heeft iig nog kans van slagen. Er is ook wel meer mis met Alfred behalve het voetbaltactische gedeelte. Lekken media , zijn louche zaakwaarnemer die spelers koopt en dus belangenverstrengeling. Nee Schreuder wegsturen is echt niet een emotionele beslissing maar een rationele. Wie dan is toch geen argument!!

08-11-2022 18:42

MM1974 +1451

Deze onrust komt Ajax echt ten goede

08-11-2022 12:49

Ajax4glory +3268

Wat er is gebeurd tussen schreuder en Blind weet ik niet en wat Sneijder zegt is dat wel zo heftig als hij beweert. 1 ding is zeker, Blind op de bank waar velen om hebben gevraagd is niet de oplossing. Verdedigend is hij inderdaad niet meer snel genoeg. Maar ik denk dat we met Blind een perfecte 6 in huis hebben

08-11-2022 12:42

OntlastendeMiddenvelder +1987

Eens. En dat vermindert meteen ons probleem met de opbouw.

08-11-2022 12:48

onderkantlat +1768

Blind op 6 is al minimaal 3x geprobeerd en het is nooit iets geworden. Geef Grillitsch maar een aantal wedstrijden de kans.

08-11-2022 13:12

Nafferdam +186

Jullie lopen Wesley aftezeiken maar heeft degelijk wel de keiharde waarheid verteld tijdens CL avonden afgang in Europa in eigen competitie!

08-11-2022 12:37

401Middenweg401 +6057

Zelfs een kapotte klok staat twee keer per dag gelijk.

08-11-2022 17:39

DieNase +7176

Wes loopt interessant te doen en handelt alleen maar naar zijn eigen agenda.
Daarom gaat hij nu ook als een dolle hond voor Mo en doet hij alsof het een 'vriendendienst' is.

08-11-2022 12:21

appiehappie +3101

Schreuder is niet de trainer die Ajax beter gaat maken. Bosz loopt zonder werk.
Grillitsch, Ocampos, Sanchez en Lucca zijn grijze muizen en Ajax onwaardig. Wie is daarvoor verantwoordelijk ? Hamstra en KJH denk ik zo. Die zijn dus ook niet geschikt voor de functie.
Ajax, lees RvC en directie moeten per direct op zoek naar een nieuwe trainer en TD. De 4 bovengenoemde spelers verkopen, heb je niets aan. Hebben we ook nog Maggallan de reus uit Argentinië, die al trainend en zittend zijn geld verdiend. Wat een puinhoop is het in Amsterdam Zui-Oost.

08-11-2022 12:20

Dubbelvla +8540

wat waren we allemaal blij met de kans om schoon schip te maken deze zomer; maar het is een kartonnen sloep gebleken.

blijft absurd dat je als club met een visie pak 'm beet 150 miljoen hebt om precies die spelers te komen die je nodig hebt, en je krijgt het voor elkaar om er zo'n ongebalanceerde troep van te maken, vol spelers die blijken helemaal niet te kunnen opbouwen of ook maar enigszinds te lijken op spelers die in het Ajax-spel passen.

Als H2 hun werk beter had gedaan, had Scheurder nu minder moeite met de boel op de goede plek te zetten.

H2 out.

08-11-2022 14:02

robbertvd +2415

Goed dat je Lucca al zo goed weet te beoordelen. Grillitsch was transfervrij en kun je best erbij nemen, geen slechte speler. Ocampos snapte ik ook niet.

08-11-2022 16:28

Drukwerk1968 +7112

Sneijder weet helemaal niets.

08-11-2022 12:20

Sense of.H +5472

Graag een grote Bezem door Ajax na WK te beginnen met Schreuder dan Hamstra dan selectie zou niet weten wie ze zijn allemaal klassen beter dan Labyad en Klaiber

08-11-2022 12:01

trodat4030 +97192

Graag leestekens zodat je reactie enigszins te begrijpen valt. Dank!

08-11-2022 12:07

FelixGassenlicht +8985

Hé, wat een verassing, geen Blind en dan.... geen opbouw meer.

08-11-2022 11:58

Oempaloempa +1479

Schneider had gewoon zijn mond kunnen houden.

08-11-2022 11:57

trodat4030 +97192

Jij had Sneijder goed kunnen schrijven.....

08-11-2022 12:07

El22salvador +614

Heel leuk elke keer op de man spelen. Blind kan er niks van Tadic kan er niks van en blijkbaar hebben we een heel elftal G-voetballers, als we alles op de laatste weken beoordelen.

Maar als het niet loopt en de trainer het niet aan de praat krijgt, dan komt iedereen slecht eruit te zien. We hebben nu al een hele rits voetballers afgebrand en geprobeerd op weet ik hoeveel posities.

08-11-2022 11:48

Vin +448

Zo moeten ze gaan spelen, gewoon twee wedstrijden zo laten staan en in de winterstop 2x aankopen doen, 1x moderne middenvelder en een centrale verdediger en wellicht een trainer met ballen en visie:
Bergwijn - Tadic (Brobbey) - Kudus (Conceciao)
___________ Berghuis (Klassen)________
___Blind (Taylor)___Alvarez (Grillitch)
Wijndal___Bassey___Timber____Rensch
______________Pasveer_______________

08-11-2022 11:44

Dubbelvla +8540

misschien eindelijk een rechtsbuiten om je beste speler van vorig seizoen te vervangen...? Laten we vooral Kudus weer op een andere positie zetten.

je beste linker vleugel van de afgelopen jaren in de spits?
je 10 met potentie op rechtsbuiten?
een langzame verdediger op 't middenveld?

je lijkt schreuder wel.

08-11-2022 14:07

Vin +448

Kudus is geen echte spits, hij kan op rechts naar binnen draaien en schieten met links...Tadic kan vrij bewegen in de spits, Bergwijn op 10 is helemaal niks, dat heb jij ook gezien.. Blind is je beste passer, of jij het nou leuk vindt of niet..het is nu even niet anders....

08-11-2022 14:40

SjakiedeWit +2636

Grootste blunder is om Antony weg te doen en te kiezen voor het grote geld. Wie zei het ook al weer: ik heb een zak geld nog nooit zien scoren….

08-11-2022 11:35

louis60 +11472

Onzin. Je kon dit bedrag niet weigeren. Het probleem zit hem in de nieuwe aankopen. Je had allang een 'goede', ik zeg bewust geen 'gelijkwaardige' speler achter de hand moeten hebben. Dat punt was in feite al aan de orde toen Neres vertrok. Daarbij zijn de meeste aankopen zonder scouts en in de paniekstand tot stand gekomen. Ocampos, Sanchez, Grillitsch, Kaplan(zal ook wel tegen vallen) en Wijndal zijn matig tot heel slecht. En zeker niet 'goed'. Daarnaast wordt de Portugese Messi veel te weinig in gebracht. Net als Lucca. En wat betreft onze trainer, nooit meer woorden aan vuil maken.

08-11-2022 12:01

xMilkshake +206

En Bergwijn, voor dat bedrag had je een rechtsbuiten moeten kopen of die Portugese Messi daar de kans geven. Bergwijn (overbodig gekocht, Tadic deed het voor ons nooit slecht op links). Tagliafico dom verkocht (dan was Wijndal overbodig gekocht). Lucca lijkt me een prima stand in voor Brobbey. Bassey lijkt mij niet goed genoeg en zeker niet voor dat bedrag, jeetje zeg. Grillitsch en Ocampos zijn beide totaal overbodig. Ze hadden in plaats van al dit losse materiaal beter kunnen investeren in een keeper, 1 directe versterking op de vleugel (verdediging of aanval) en 1 directe versterking in de verdediging. Verder zouden we genoeg jeugd van Jong kunnen laten doorstromen om minuutjes te maken.

08-11-2022 12:44

robbertvd +2415

🤣🤣🤣🤣 allen weinig tot niet gespeeld

08-11-2022 16:30

Aurelius1 +19736

Ik heb een zak geld wel zien scoren. Kijk maar naar City en PSG.

08-11-2022 12:07

SjakiedeWit +2636

Fout! Het is niet de zak geld die daar scoort, maar goede spelers die voor dat geld zijn gekocht. Hadden wij ook moeten doen…

08-11-2022 19:00

Aurelius1 +19736

De uitspraak van cruijff was metaforisch, namelijk dat geld geen prijzen voor je wint, wat natuurlijk volslagen onzin is.

08-11-2022 19:20

SjakiedeWit +2636

Precies wat ik zeg

08-11-2022 20:22

pauli187 +98

En vervolgens weigert Antony te spelen en heb je geen geld èn geen speler.. je kunt deze bedragen niet weigeren als een speler zelf niet meer wil.. goede transfer geweest en een goede vervanger met conceciao gehaald. Hij zou alleen meer moeten spelen ipv Tadic uit vorm of Bergwijn uit vorm

08-11-2022 12:13

trodat4030 +97192

Haha ja want Antony zet zijn deelname op t WK op het spel, toch? Die was 2 september gewoon weer beschikbaar geweest. Neemt niet weg dat je hem voor 100 milj gewoon moet verkopen, das nl zo'n 30-40 milj boven zijn daadwerkelijke waarde geweest.

08-11-2022 13:24

johanisajax +8844

Helemaal gelijk Sjakie maar angst regeert bij Ajax en AS. Als Antony dit of dat… Enfin, we zijn na 1 transferzomer weer terug bij af maar we hebben wel geld op de bank wat we kunnen verkwanselen aan middelmaat.

Gebruik die zak geld maar om Rijkaard aan te stellen als nieuwe coach en voor mijn part komt Overmars ook lekker terug.

08-11-2022 12:21

Ajax4glory +3268

Rijkaard wil niet dat is al meermaals geroepen

08-11-2022 12:32

johanisajax +8844

hij moet! er valt niks te willen... je club helpen gvd.

08-11-2022 14:44

SjakiedeWit +2636

Overmars is best een sympathieke pik😀

08-11-2022 19:02

karlhof +4721

Als Blind een beetje zelfkennis heeft moet hij tot de conclusie komen dat hij te veel verdedigende fouten heeft gemaakt sinds augustus 2022. Dat past niet bij een topclub met als gevolg de reserve bank. Een normale gang van zaken lijkt mij. Enige probleem is dat Scheuder consistent moet handelen. En dat doet hij niet.

08-11-2022 11:29

SjakiedeWit +2636

Denk dat papa Blind hier wel een hartig woordje over zal zeggen: “Daley moet altijd spelen anders ga jij er zelf uit Alfredo…”

08-11-2022 11:33

Modric36 +8224

Gewoon een goed opbouwende en voetballende 6 opstellen dan hoef je ook geen Blind meer op te stellen, waardoor zoveel goals vallen

08-11-2022 11:17

trodat4030 +97192

Blind IS een goed opbouwende en voetballende 6................

08-11-2022 11:39

TeringHenkie +28645

Blind IS al 1000 keer geprobeerd als 6 en 1000 keer mislukt!!

08-11-2022 12:47

trodat4030 +97192

Dat zijn gewoon aantoonbare leugens Henk. Ik ga geen moeite meer doen om je dat aan je beperkte verstand te brengen, want volgens mij zit jij al op het hoogtepunt van je vermogens om kennis op te nemen. Ik wil niet verantwoordelijk zijn voor het geval jij door die kennis op te nemen, vergeet hoe je moet poepen.

08-11-2022 13:27

stopperspil +11206

Blind is geweldig in de opbouw dat weten we inmiddels wel maar kan niet verdedigen en is verantwoordelijk voor menig tegendoelpunt en recent niet alleen tegen grote clubs maar ook tegen de kleintjes. Zonder Schreuder en Blind komt op termijn de sfeer en teamgeest terug.

08-11-2022 11:15

Harrie.S63 +1699

Allebei weg doen.
Haal gewoon een type blind maar dan een met snelheid uit Brazilië of Argentinië.

08-11-2022 11:11

Jayq +3394

Je bedoeld Martinez?

Ben benieuwd of er nog zo eentje rond loopt die je voor 7 miljoen kunt oppikken.

08-11-2022 11:23

DeMeervanweleer +7588

Niet gek wat er gaande is. Te groot verloop van de zomer te veel bepalende spelers in een keer weg . Het wegvallen van de ijzeren hand van Ten Hag, waardoor de onderlinge rangorde verstoord is. Schreuder is een pleaser die te lang het iedereen met enige status het naar de zin heeft willen maken. Dit team heeft een harde of in ieder geval een consequente leider nodig. Op zich is de selectie kwalitatief sterk genoeg, maar de teamgeest, onder Ten Hag een wapen moet terug komen, spelers die falen op de bank en er moet een logische consequente spelopvatting zijn. V, Gaal zou ideaal zijn maar die gaat er niet aan beginnen denk ik gezien zijn medische toestand en leeftijd.
Ajax heeft om met Stevens te spreken een : '' harter hund nodig"

08-11-2022 10:56

MarcHogervorst +35303

Huub 'Hitler' Stevens!

08-11-2022 11:01

BokkieBokstra +11345

Ha ha Huub Hitler! Vuile Klootzak ha ha .

08-11-2022 11:33

MarcHogervorst +35303

Zo werd hij serieus genoemd bij PSV.

08-11-2022 11:39

BokkieBokstra +11345

Bij Roda al dacht ik. EN ze hebben bij VI altijd dat stukje van vuile klootzak in DUitsland. Vind het een hele leuke bijnaam.

08-11-2022 11:41

BokkieBokstra +11345

PLeasen dat is het precies. Het is ook de aanhang pleasen door Blind en Klaassen te passeren.

08-11-2022 11:34

trodat4030 +97192

Klaassen moet je ook passeren, heeft niks te zoeken in de basis.

08-11-2022 11:41

BokkieBokstra +11345

Dat wordt op deze site ook van Blind en Tadic gezegd. Ben benieuwd hoe dat in Oranje gaat en of hij er bij zit. Ik vind dat er al een tijd lang een hetze gevoerd wordt tegen Klaassen, hier op AS. Hij is een slimme speler, die de combinatie zoekt. De negativiteit kent geen grenzen, afgelopen zondag is de aanhang erin geslaag alleen maar te fluiten en geen moment aan te moedigen.

08-11-2022 11:56

trodat4030 +97192

Maar ik heb het over Klaassen, niet over Blind of Tadic. Die hebben absoluut hun waarde als ze op de juiste manier worden gebruikt. Dat is bij Klaassen niet het geval. Er zijn spelers bij Ajax die in 1 wedstrijd vaker de bal beroeren dan Deef in al zn wedstrijden van dit seizoen bij elkaar opgeteld, vermoed ik zo... En das een enorme schande van de 10(!) van Ajax.

08-11-2022 12:11

DeMeervanweleer +7588

Klaassen is op zijn best iemand die goals maakt. Als ie dat niet doet, dan heb je er voetballend niets aan. Kijk de stats er maar op na, het is echt een gotspe dat een nummer 10 van Ajax zo weinig aan de bal brengt als hij. Blind is, daar is al zoveel over gezegd juist aan de bal van grote waarde. Maar qua snelheid kan hij het niet meer belopen. Enorm klote voor hem, maar ook hier zijn de statistieken redelijk genadeloos; heel veel tegengoals op zijn conto .Het is het onontkoombare lot van ieder mens maar dat van de topsporter in het bijzonder op een gegeven moment is het klaar en dan tellen al je verdiensten ineens niet meer. "Time waits for no one"

08-11-2022 12:23

Buitenspel +1521

Er waren ooit tijden dat de houthakkers in Rotterdam te vinden waren. Dat is niet meer. Met Alvarez, Bassie en Klaassen kunnen we inmiddels het hele amsterdamse bos in één uur plat leggen.

Ajax heeft een leuke voorhoede met heel veel kwaliteit voor af en toe een bevlieging, maar het echte Ajax-voetbal is compleet verdwenen. Net iets voor vd Sar om dat ‘detail’ over het hoofd te zien.

08-11-2022 10:53

Ozhan +1532

Als je de keuze hebt uit drie spelers: Rensch, Schansez en Blind. en je moet er twee opstellen. Welke twee had je gekozen?

08-11-2022 10:51

RSM +3922

Blind moet ermee kappen hij kan zelfs in dit matig team niet zijn mannetje staan ga wat anders doen jankeballie. Ook als tie wisselde moest hij altijd jankeballie doen....

08-11-2022 10:47

twynestar +28607

Volgens mij doe jij een hoop jankeballie (wat dat dan ook mag zijn) in de slaapkamer, dat Blind het onderwerp van je frustratie wordt.

08-11-2022 11:00

RSM +3922

Zo rustig maar hoor.....zeker oompie van Daley.

09-11-2022 07:42

Schip +23589

Wat een fantastische ontwikkeling maakt Sneijder als mens toch door. De nieuwe Valentijn. En ondertussen maar goeie sier maken met een kansloze poging bij Ihattaren. Lekker toelichten en benadrukken ook. Vanenburg kwam er niet mee in de publiciteit. Die ging gewoon aan de slag. Sneijdertje maakt er een publiciteitsstunt van. Net als die kansloze tokkie programma's van hem met Andy.

En hij was al zo goed bezig naar Ajax toe met zijn opmerkingen, houding en liedjes. Dan weer laten uitlekken dat hij had gesolliciteerd en was afgewezen. Ondertussen alle aankopen achteraf afbranden. Niet vooraf kritisch zijn, dat is niets voor Wesley.

Nu weer een kleedkamervoorval erbij slepen.

Ga zo door Wesley.

08-11-2022 10:44

trodat4030 +97192

Tuurlijk worden aankopen pas afgebrand als je hebt gezien hoe ze daadwerkelijk passen in de ploeg, dat lijkt me helemaal de juiste volgorde. Niet gillen voor je daadwerkelijk hebt kunnen zien wat ze nou wel en niet kunnen, lijkt me volstrékt normaal als je iets wilt beoordelen..

Ik had je hoger zitten Schip.

08-11-2022 10:55

Schip +23589

Ach ja, bij jou krijg je altijd van dit soort emotionele uithalen als het gaat over oud spelers. Achteraf kunnen we allemaal wel oordelen he.

Ook een prachtig commentaar van je dat achteraf afbranden prima is. Afbranden is sowieso geen wenselijk iets. Vooraf is er niets mis met kritisch een aankoop beoordelen. Sterker nog, dat hoort bij iemand die zich zelf in de rol van een TD ziet. Perez kan dat uitstekend, Ten Cate ook. Dat zijn mensen die vooraf een inhoudelijke mening geven over wat de kwaliteiten zijn van een speler: wat kan hij in de kleine ruimte, wat zijn zijn basisvaardigheden, welke handelingssnelheid laat hij zien, op welk niveau etc.

Maar dan hoor je weinig van Good old Wes. Dan moet je achteraf vooral komen met nogal stellige meningen. Is allemaal niet zo sterk Trodat. Ik laat me maar niet uit hoe ik je als poster inschat. Dat soort persoonlijke opmerkingen vind ik altijd zo'n zwaktebod. Alsof iemand dat ook maar ene moer interesseert.

08-11-2022 13:10

trodat4030 +97192

Afbranden of beoordelen, ik gebruik JOUW woorden Schip. Het gaat mij niet om oud-Ajacied of niet, het gaat mij in deze volledig over het moment wanneer je oordeelt en dat hoort imo gewoon achteraf te zijn en niet op voorhand. Dat zijn volgens mij volstrekt normale zaken...

En ja, ik had van jou wel verwacht dat je dat kon nuanceren ja, doorgaans kom je namelijk best intelligent over. Juist omdat ik je vrij hoog heb zitten verbaas ik me enorm over je gezwets.

08-11-2022 13:34

Schip +23589

Ik verval in herhalingen als ik stel dat het iedereen volkomen worst zal zijn hoe jij over mij of ik over jou denk. Ik hou het liever gewoon op de inhoud en niet op de man.

Oordelen in het moment betekent puur opportunisisch geleuter.

Als je TD wilt zijn moet je niet met de nuance van een bloemkool roepen dat Bassey nul euro waard is, maar moet je iets beter onderbouwd aangeven waar het probleem in deze selectie schuilt.

Het toppunt wat je stelt is dat je altijd achteraf oordeelt. Niet serieus te nemen.

Bij technisch beleid / spelersaankopen, wordt verwacht dat je dat VOORAF kunt. Dat je daarmee geen volledige zekerheid over iemand slagingskansen kunt geven is duidelijk en onderdeel van het vak.

Maar zo even je niet onderbouwde blaat mening geven, past niet bij een wanna be TD, maar bij een dikke pad die geen afscheid kan nemen van de publiciteit. Hij suggereert met zijn opmerking namelijk dat dit zo obvious is, dat hij dat vooraf ook wel zou hebben gezien. Niets van gemerkt. Een analist kijkt geen EL finale kennelijk?

Beetje hard werken als amateurtrainer of jeugdtrainer zit er niet in bij deze man. Beetje normaal ingetogen gedrag ook niet. Discretie over een sollicitatie evenmin. Terughoudendheid in je analyses omdat je een toekomst van TD ambieert ook al niet. Of gaat het Wes the man daar niet om, maar enkel om een plek in de directie bij Ajax?

Zou hij niet terugkeren bij Utrecht? Oh nee, te zwaar. Trainen bij Utrecht? Moet hij eerste die hele cursus gaan doen. Geen zin an. TD bij Ajax? Afgewezen, dus nu ongenuanceerd alles affikken. Heel normaal Trodat. Niets mis mee.

08-11-2022 17:33

Babangida83 +23963

Jammer dan Jansma zo slecht ingevoerd is. Rensch is juist eerder linksbenig dan rechtsbenig. Maar officieel is hij tweebenig. Ik weet niet precies hoe vaak. Maar in de jeugd het overgrote deel LCV gespeeld. Misschien een jeugdwatcher die dit kan bevestigen?

Verder vind ik Bassey helemaal niet zo slecht als mensen nu iedere keer doen geloven. Ik vind hem best wel goed, om eerlijk te zijn. Wel minpuntje dat hij te veel kopduels verliest.

08-11-2022 10:43

trodat4030 +97192

100%, Devyne is tweebenig en LCV is zijn favo positie en heeft hij veruit het meest gespeeld.

08-11-2022 13:36

WantAmsterdam +116219

Hij volgens mij eerder rechts dan linksbenig. Hij staat graag met zijn betere been naar binnen.

08-11-2022 13:40

RN +14719

Vanaf volgend jaar spelen de eerste twee direct CL. Dan zou je zeggen dat ze zich financieel niet zo druk hoeven te maken. We zitten ieder jaar wel bij de eerste twee plaatsen.

Het is niet fijn maar een jaartje zonder CL houden we wel vol lijkt mij.

Of zeg ik iets raars?

08-11-2022 10:31

Sampaoli +39328

Ja, want we begroten op CL-inkomsten. Dat kunnen we dit jaar door de (veel te) dure huishouding dus niet mislopen zonder negatieve financiële gevolgen.

08-11-2022 10:40

trodat4030 +97192

Wat zeg jij nou allemaal voor rare dingen? We gaan maar voor 1 plaats, de 1e! Nooit mag je tevreden zijn of je zelfs maar berusten in het feit dat je géén 1e wordt.. Ben jij nou Ajacied?

08-11-2022 10:42

RN +14719

Financieel gezien heb ik het over;) goed lezen

08-11-2022 10:47

trodat4030 +97192

Dat had ik gelezen, doet NIETS af aan mijn reactie. Ajax-onwaardig gelul. Van A tot Z.

08-11-2022 10:50

RN +14719

Jij krijgt een kleurplaat :)

08-11-2022 12:18

Libero +19210

Voor de ticketverdeling van volgend jaar geldt eindstand ranking van 2021/22.
Nederland eindigde daar als 7e en dus is de ticketverdeling net zo als in dit seizoen. https://kassiesa.net/uefa/data/method5/crank2022.html
Een extra ticket CL is in 2024 pas mogelijk, áls NL dit jaar als 6e of 5e eindigt en misschien wel dat de 4 extra deelnemers inhoudt dat er voor de #7 een direct ticket bijkomt. Over die 4 extra tickets is volgens mij nog weinig bekend.

08-11-2022 11:19

WantAmsterdam +116219

Volgend jaar is 2024 dan.

08-11-2022 13:40

wladimir +3059

Het was niet logisch om Blind niet op te stellen afgelopen zondag. Het verhaal van Sneijder zou dus best eens kunnen kloppen. Waar Blind wel regelmatig gewisseld wordt en de afgelopen twee wedstrijden niet wordt opgesteld wordt Tadic volledig ontzien. De zaakwaarnemer van Schreuder en Tadic lijkt een vrij dominante rol te spelen.

Het wordt tijd om voorzichtig van Gaal te polsen voor na het WK. Ajax kan het zich niet veroorloven om het kampioenschap door de vingers te laten glippen. Daarnaast zijn we niet kansloos tegen Union Berlin. Dat zijn heel belangrijke coëfficiënten voor NL.

08-11-2022 10:24

wendoo9 +8125

Blind heeft een Ajaxhart en hij wilt altijd spelen. maar de feiten liegen er niet om dat het niet meer kan door keer op keer in de fout te gaan waar doelpunten uitkomen. Je wil de trainer weg hebben, dat snap ik maar pak nu niet iedere probleem om hem dat aan te rekenen. Niet fair. Goede keuze want die Jank bal kwam er niet aan te pas en werd zelf gewisseld met zijn jank kop.

08-11-2022 10:44

wladimir +3059

Rensch en vooral Sanchez gaan minimaal net zo vaak in de fout, maar kunnen by far niet brengen wat Blind brengt in de opbouw. Het was niet logisch om Blind niet op te stellen afgelopen zondag. De kans is groot dat er meer speelt.

08-11-2022 11:41

rodnet +10346

Van der Sar is niet zo heel goed in communiceren maar als hij nog iets kan is het praten met spelers. Het lijkt me verstandig dat hij op enig moment even babbelt met een paar spelers en dan komt hij waarschijnlijk snel tot de conclusie dat Schreuder alle krediet in de kleedkamer allang verspeeld heeft. Elke minuut wachten met ontslag is er sowieso 1 teveel.

08-11-2022 10:21

Berghuis +14390

Deze idioot ligt met iedereen in de clinch behalve Tadic. Pasveer, Timber, Blind, Bergwijn, ze beschermen op geen enkele manier de trainer en dat is tekenent voor zijn positie. Opdonderen dus

08-11-2022 10:11

wendoo9 +8125

Maar beseffen jullie wel hoeveel persoonlijke fouten er al zijn gemaakt zijn waar doelpunten uit zijn gekomen en dan heb ik het niet eens over de kopgoals waar we kinderlijk eenvoudig opzij werden gezet zowel in CL en ED. Ligt het nu aan de trainer of aan gebrek aan kwaliteit, inzicht of instelling ??

08-11-2022 10:27

Ajaxbrl +13882

Lafred nou nog niet ontslagen?

08-11-2022 09:52

Rentokill +4609

De situatie Blind doet mij erg denken aan de laatste jaren met Lasse Schone. Ook een speler met belachelijk veel inzicht en de gave om het spel en de spelers beter uit de verf te laten komen. Beide hadden/hebben ook zeker hun tekortkomingen. Met name snelheid. En wie niet sterk is moet slim zijn. Timber en Taylor: Sta op!

08-11-2022 09:49

wladimir +3059

Taylor is vorig seizoen sterk geëindigd en dit seizoen goed begonnen. Ook hij lijkt zijn vertrouwen kwijt te zijn. Net als Timber.

08-11-2022 10:26

wendoo9 +8125

Blind kan niet meer. Elke wedstrijd een paar fatale fouten.

08-11-2022 10:36

Rentokill +4609

Nee, zonder Blind tegen PSV ging het veel beter. Kapitale blunder van een dolende coach

08-11-2022 10:51

Moooo +3990

Ik snap Daley Blind wel, Wijndal was er niet bij, Rensch komt net terug en is ook (nog) niet één van de beste bij een Ajax.

Blind had gewoon moeten spelen op linksback.

Schreuder heeft lange tijd Kudus genegeerd vroeg in het seizoen, nu is hij elke wedstrijd de beste van het veld. Nog altijd wil hij liever Klaassen opstellen dan Kudus. (Schreuder wil geen Mohammed Kudus of Ihattaren hebben, hij is ooit gepest door..)

Schreuder moet geen verantwoordelijkheid hebben als hoofdtrainer.
Prima veld trainer als assistent.

08-11-2022 09:48

Duggoutdennis +6413

Och wat een onzin weer.. Bij Ihattaren ligt het vooral aan hemzelf of is het puur discriminatie van Schreuder uit😂? Kudus speelde overigens ook heel vaak i.p.v. Brobbey dus ook daar snap ik het niet.. Maar goed, altijd leuk om die kaart te kunnen trekken voor sommigen...

08-11-2022 09:52

rodnet +10346

Los van alle kritiek die je op Schreuder kan (en moet) hebben is dit wel echt een zielig kansloos verhaal wat bovendien van geen kanten klopt.

08-11-2022 10:08

wendoo9 +8125

Nee man, dan was 0-4 geworden. Rensch was prima tegen die jank bal Simons. Moeten niet alle stokken nu te voorschijn halen om de trainer mee te slaan.

08-11-2022 10:34

WantAmsterdam +116219

Kudus was gisteren zeker niet de beste van het veld.

08-11-2022 13:43

Rho1980 +1500

Discussie van Rensch op links….. het is voor hem geen onbekende plek. Volgens mij maakte hij zijn officieus debuut tegen RedBull in voorbereiding en scoorde ook nog. Toen niets gehoord over een rechtspositie op links….
Discussie tussen Schreuder en spelers is al even gaande en begin van het einde

08-11-2022 09:43

trodat4030 +97192

Bij Rensch hoort het te gaan over of hij nou wel of geen back is. In mijn ogen niet, hij is een CV. Links én rechtsbenig dus RCV én LCV.

08-11-2022 09:46

BillSplate +9739

Komt niet vaak voor dat Sneijder wat weet, maar wel goed om te weten dat hij z'n best doet.

08-11-2022 09:40

Ajax27 +19237

Sneijder... zeer vermoeiend in al zijn negativiteit richting Ajax.
Ja klein dik mannetje, we weten ondertussen wel dat je jezelf een hele meneer vind en heel erg wilt laten horen hoe je van 'de straat' komt. Zeer vermoeiend.

Van der Vaart was van het kamp, zal ook vast genoeg hebben gezien/gedaan in z'n jonge jaren. Maar hoor je hem ooit zo gemaakt overkomen als Sneijder? Nooit, altijd gewoon als een pure liefhebber. Af en toe een roze bril op, maakt niet uit. Maar een liefhebber die kan genieten van mooi voetbal, de nadruk op het positieve legt, maar ook een kritische noot kan plaatsen wanneer nodig.

Nee 1000 x liever naar vd Vaart luisteren dan naar die Pannenkoek van een Sneijder.

08-11-2022 09:40

Breuk +25362

Inderdaad. Gefrustreerd mannetje.

08-11-2022 09:44

Duggoutdennis +6413

Wel mooi om te zien dat jij zelf de nadruk ook op het positieve legt😉

08-11-2022 09:49

Ajax27 +19237

"de wet van de angst"
Pff, weer lekker achteraf makkelijke termen erdoorheen gooien. Toen Rensch bij Rangers inviel als linksback deed ie het goed en werd er met lof over geschreven. ALS Ajax van PSV had gewonnen en Rensch had goed gespeeld met z'n rechterbeen, was het waarschijnlijk een tactisch sterke zet geweest om een rechtsbenige verdediger op linksback te zetten. Nu verliezen ze, en is het de wet van de angst... om jezelf aan de tegenstander aan te passen haha.

Leuk hoe de wetten van het voetbal werken.

08-11-2022 09:36

trodat4030 +97192

Leuk verhaal, maar Rensch is net zo tweebenig als Taylor en....? Sneijder!

08-11-2022 09:48

Ajax27 +19237

Maar lees je dat ergens? Ik lees overal namelijk alleen maar hoe raar de media het nu ineens vindt dat de rechtsbenige Rensch op linksback stond ipv Blind.

08-11-2022 16:00

stefanwillem +12172

Nogmaals….rangers mag nergens een graadmeter voor zijn.

08-11-2022 10:38

Ajax27 +19237

Ze wonnen van PSV.

09-11-2022 09:04

eenAjaxfan +20414

Ik weet het niet, maar ik krijg een naar gevoel bij dit soort opmerkingen van Sneider.
Ik vraag dan af hoe hij het als speler had gevonden als dit soort verhaaltjes naar buiten werden gebracht. Ik denk dat hij dat niet had kunnen waarderen. Daarom snap ik niet waarom hij daar nu zelf aan mee doet.
Voor het geld hoeft hij het, lijkt mij, niet te doen.

08-11-2022 09:36

HallelujahAmsterdam +10641

Sneijder , als je je daar druk om maakt wat hij zegt , moet je vooral bij jezelf te rade gaan.

Bij elke topic die Sneijder aanhaalt , gaat het om Sneijder zelf. Z'n laatste uitspatting : kijk mij eens goed bezig zijn met Ihattaren.
Al z'n uitlatingen zijn gebaseerd op 'hear say' , daar hebben we Verweij(fd) en (dol)Driessen voor.

Sneijder was een grote voetballer , niet een grote persoonlijkheid. Dat zie je nu , hoe hij zich veroorlooft anderen aan te spreken op gedrag , kwaliteit , niveau.
Zou hem serieuzer nemen als hij voetbaltechnisch z'n analyse doet , maar nee , hij vervalt in vingertje wijzen om dan te vervallen in : hoe Wesley Sneijder het zou doen.
Ja , dat weten we nu wel.

08-11-2022 09:26

Sportvolgert +40739

Buiten dat ik het een opgeblazen kikker vind, hij zegt niks geks over het voetbalinhoudelijke. Al is 23 miljoen teveel wat overdreven. Maar het is zeker een veel te hoog bedrag.

08-11-2022 09:22

Dubbelvla +8540

feitelijk is geen enkele speler die deze zomer gehaald is van meerwaarde gebleken. Brobbey misschien, maar daar aan zit dat zoute randje van dat je 'm eigenlijk al had. Maar Brobbey is als je van Haller komt ook gewoon een stap omlaag.

En dan te bedenken dat ze ook nog Ocampos en een relatief oude keeper wilden kopen (hoe goed dan ook); afhankelijk van hoeveel Schreuder te maken heeft gehad met het aankoopbeleid, heeft met name H2 debet aan de huidige situatie.

08-11-2022 09:28

ck69 +13130

Brobbey meerwaarde????

08-11-2022 09:30

trodat4030 +97192

Vlacho is 28, oud? Zelfs relatief is hij niet oud. Zelfs als je niet meeneemt dat het een keeper betreft. Een Vlacho kan nog met gemak 6-8 jaar mee. Of hij de juiste keus is is een ander verhaal, maar hij is niet oud, zéker niet voor een keeper.

08-11-2022 09:41

Babangida83 +23963

@ck, Sorry, hoor, maar als je denkt dat Brobbey geen meerwaarde heeft, dan houdt het op. Je kunt het ook te bont maken. Een beetje objectief blijven.

08-11-2022 10:46

Dubbelvla +8540

@trodat

Het gaat me meer om 't gehele plaatje dat je van Antony van 20 naar Ocampos van 28 gaat, van Alvarez (25) naar Grillitsch van 27, een keeper van 28, tadic, blind, berghuis, bergwijn.

waar is de jeugd? waar is de overwaarde?

08-11-2022 13:57

AFCAjaxMidNineties +12773

Luister. Iedereen die al wat langer voetbalfan is ziet dat Schreuder er vroeg of laat uitgekieperd wordt. Doe het nu. Dit is het moment om nog ergere schade te voorkomen! Maar duidelijk is ook dat de. "van der sar kliek" de theorie aanhangt dat de trainer de tijd moet krijgen en dat er zoveel nieuwe spelers ingepast moeten worden en bladibla bla. Ohw wat snak ik naar een Louis van Gaal als TD. Of als manager met een veldtrainer. Heitinga bijvoorbeeld.

08-11-2022 08:41

JariHeijden +5611

Rensch is helemaal niet rechtsbenig. Puur tweebenig.

Ik heb Blind ook gemist tegen PSV, maar ik vond dat Rensch helemaal niet slecht speelde. Dat deed Sanchez wel en Bassey zeker ook.

08-11-2022 08:35

trodat4030 +97192

Klopt wat je zegt over Rensch, maar weten die nitwits veel. De T claimde dat hij een pure rechtspoot was en iedereen blaat het braaf na.

08-11-2022 08:41

DePitbull +2718

Schreuder moet na deze week gewoon weg.

08-11-2022 08:31

Harold +10581

Maar dat gaat hij niet. v/d Sar zal hem de laan uit moeten sturen en dat zie ik hem niet doen.

08-11-2022 09:11

UwSchipper +5684

Na deze week pas weg?
Tis nu 4 voor 10.00u.
Om 10.00u weg is nog beter!

08-11-2022 09:56

Alexander40 +6114

De spelers lijken vrij openlijk te rebelleren tegen Schreuder. Een greep uit het nieuws:

1. Tadic: We zijn de automatismes kwijt
2. Klaassen: Ik vind dat ik in de basis hoor. Ik ben het niet eens met de trainer. Zit bedenkelijk en chagrijnig op de bank
3. Blind: Zit enorm chagrijnig op de bank.
4. Brobbey: Ik hoor te spelen. Valt een paar wedstrijden geleden de laatste paar minuten bewust zeer chagrijnig in
5. Bergwijn: Op de opmerking dat een deel van de ArenA schreeuwt om het ontslag van Schreuder steunt hij de trainer niet maar zegt hij dat hij zich daar niet mee bezighoudt
6. Kudus: My cookie is starting to crumble. En hij twittert dat donkere spelers minder kans hebben om te spelen of zoiets.

Staat mij niet bij dat de spelers dat ook bij Ten Hag deden. Bij de evaluatie zal Ajax ook 1 op 1 met de spelers hierover moeten praten met de belofte dat het gesprek geheim blijft anders horen ze de waarheid niet. Vervolgens na de evaluatie de juiste beslissing nemen. Als dit zo blijft worden we zeker derde. Ja, derde, geen tweede.

08-11-2022 08:26

tdecler +3323

7. De post op Instagram van onze vriend uit Portugal na Ajax-psv.

08-11-2022 08:28

Alexander40 +6114

Die heb ik gemist. Wat zei hij?

08-11-2022 08:30

EdwinvanderSar +4387

Wat zei hij?

08-11-2022 08:54

DarkChild +3451

8. De reacties (en non verbale uitstraling) van Timber en Bergwijn na afloop van Napoli thuis.

08-11-2022 08:46

Harold +10581

Het zijn toch de voetballers zelf die het op het veld laten afweten.

08-11-2022 09:17

DarkChild +3451

mjah, maar dat is ook hoe het in zekere zin in het 'normale' bedrijfsleven gaat. Je kan het als coach leuk bedenken, maar als de spelers het niet kunnen of willen uitvoeren, gaat dat ten koste van de uitvoer.

08-11-2022 17:24

036AFCA97 +146682

Conceicao postte een foto van zichzelf juichend tegen Rangers vlak nadat we verloren van PSV

Pasveer nam het niet op voor Schreuder toen er werd gevraagd naar het publiek dat “Schreuder rot op” zong.

08-11-2022 08:56
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.