Schreuder ziet defensieve fouten bij Ajax: 'Het gaat te makkelijk'

door Bas Velzel 135

Bron NOS

Schreuder ziet defensieve fouten bij Ajax: 'Het gaat te makkelijk'

door Bas Velzel 135

Bron NOS

Laatst geüpdatet

Alfred Schreuder wil de defensieve problemen bij Ajax snel oplossen. De oefenmeester constateerde dat er veel werk aan de winkel is voor zijn ploeg na het verloren duel met PSV om de Johan Cruijff Schaal.

'We krijgen vijf tegengoals om de oren, waarvan de eerste drie slecht werden verdedigd door ons. Dat kan niet. Daarin moeten we echt verbeteren', vertelt Schreuder op de persconferentie na afloop tegen de NOS. 'Ik heb Ajax natuurlijk geanalyseerd. Vorig seizoen kreeg de ploeg na de winterstop vijftien goals tegen. Er zit iets in, dat het te makkelijk gaat. Daarin moeten we snel verbeteren.'

Schreuder kreeg op de persconferentie de vraag of er nieuwe aankopen nodig zijn om de problemen achterin op te lossen. Volgens de oefenmeester is dat niet het geval. 'Dat kan ook met deze groep. Je moet het trainen en vervolgens laten zien. Het heeft ook te maken met je positie in het veld, hoe je jezelf opstelt ten opzichte van je tegenstander.'

'Fout ligt niet alleen bij Gorter'

Gorter mocht van Schreuder zich zelf bewijzen onder de lat, maar ging bij meerdere tegengoals de fout in. De coach wil niet de schuld neerleggen bij de jonge doelman. 'Hij heeft ook goede dingen laten zien, maar bij een keeper gaat het al snel over de dingen die niet goed gaan. Toch kun je stellen dat onze verdedigers niet in bepaalde situaties mogen komen. De fout ligt niet alleen bij Jay', aldus Schreuder.

Of de fouten van Gorter gevolgen hebben voor zijn plek onder de lat wil Schreuder niet op in gaan. 'Het is veel te vroeg om hier antwoord op te geven. Je weet nooit wat er tijdens een trainingsweek gebeurt. Jay heeft een goede voorbereiding gedraaid.'

Lees meer over:
Plaats reactie

HarryHarHar +3018

Vorig seizoen kreeg de ploeg na de winterstop vijftien goals tegen, voor de winterstop iets van 2 of 3 wie was de keeper voor de winterstop.. ja precies Pasveer..

02-08-2022 18:17

Lazell +17005

Krijg het idee dat Schreuder leuk kan praten, maar niet écht het niveau heeft om dit in de praktijk goed toe te passen. Alle details en gevolgen te overzien als er iets verandert.

"Het heeft ook te maken met je positie in het veld, hoe je jezelf opstelt ten opzichte van je tegenstander."

No shit sherlock. Ik wil horen wat je denkt dat er ongeveer mis gaat en hoe je het gaat oplossen. Bijvoorbeeld dat Antony doorging, maar Rensch bleef staan, waardoor je de hele rechter vleugel open gooit. Dit klinkt zo wollig. "verdedigen heeft ook te maken met waar jij en je tegenstander staan".

Toen hij het over pressingsmethoden had, vond hij de huidige van TH goed en die van Slot. Ik had gehoopt op iets meer eigen visie. Straalt toch een beetje onkunde uit als je andermans pressiemethoden wilt kopieren en implementeren. Maargoed, het is nog vroeg. Hij verdient een kans.

01-08-2022 15:33

Flipper33 +6826

Meen dat wijndal gisteren ook 2x mis zat bij 2 goals van Til of heb het verkeerd gezien ?

31-07-2022 21:56

mokum007 +6523

Gorter coach zijn achterhoede niet of niet zo als Pasveer het doet en dat is wel belangrijk, en pasveer brengt rust en Pasveer zet zijn verdedigers op goede posities neer

31-07-2022 20:04

Flipper33 +6826

Laird kunnen we ook vergeten die gaat op huurbasis na Watford

31-07-2022 16:17

BillSplate +9739

Is dat opeens de verlosser? Als ie bij Man United zo weinig minuten wist te maken, is hij echt nog niet goed genoeg voor ons.

31-07-2022 20:01

Oxxer +164957 moderator

Precies, weer namedropping, uitgezonderd misschien een enkeling heeft niemand hier Laird zien spelen.

31-07-2022 20:05

Flipper33 +6826

Inderdaad denk eerlijk gezegd dat er helemaal geen Rechtsback meer bijkomt Ajax heeft al zoveel uitgegeven

31-07-2022 20:29

BillSplate +9739

Denk er idd hetzelfde over oxxer. Gebeurt wel vaker. 😁

31-07-2022 23:39

Aurelius1 +19736

Het is gewoon zorgwekkend dat het geld dat Overmars in jaren opgepot en opgebouwd heeft, er in één keer doorheen wordt gejaagd door Huntelaar. Hoe kun je in godsnaam zo'n lichtgewicht als Huntelaar op zo'n zware post zetten? Het Eigen Vermogen zal onder Huntelaar verdampen zoals dat ook met het geld van de beursgang gebeurde. Dan is alles wat Overmars heeft opgebouwd in één klap weg. En dat gaat heel snel in de voetballerij. Ajax heeft al geen kapitaal meer in het veld. Alleen Timber en Anthony leveren flinke bedragen op, de rest niet (ervan uitgaande dat wijndal en bassey miskopen zijn, en die kans is groot van wat ik heb gezien). Straks is ook het kapitaal op de bank weg.

31-07-2022 15:15

BattieSr +2455

Als je cash en eigen vermogen door elkaar haalt, dan blijft er weinig over van je post… verder slaat je post ook nergens op trouwens

31-07-2022 15:28

Aurelius1 +19736

Onzin. Als Huntelaar miskopen haalt verdampt het eigen vermogen. Je kunt niet zomaar een voetballer die z'n kicksen nog met net aan de wilgen heeft gehangen in een mooi pak steken en zeggen: nu ben je technisch directeur. Dat is een vak waar je jarenlang over doet voordat je het enigszins kunt beheersen. Het elftal is daarom ook totaal ongebalanceerd, wijndal en bassey zijn miskopen, er is geen rechtsback, geen keeper, geen linkshalf, etc.

31-07-2022 16:34

godlike +3810

De inkomsten zijn nog altijd groter dan de uitgaven op transfergebied. Dikke onzin dus, ook om nu al spelers af te schrijven na een paar wedstrijden. Verder heeft BattieSr gelijk.

31-07-2022 16:43

Aurelius1 +19736

Die Bassey, dat was gewoon circus Renz gisteren. Vloog overal heen als een kip zonder kop. Daar gaan ze zich bij vi helemaal de pleuris over lachen, zoals bij manolev, let maar op.

31-07-2022 16:51

Aurelius1 +19736

Er gaan nog heel veel kosten af van bruto transfer inkomsten. Het is niet zo dat 65 miljoen van Martinez volledig naar Ajax gaat. Ik heb geen enkel vertrouwen in die Huntelaar. Die is met de creditcard van papa en mams in de weer gegaan en denkt dat ie Sjakie in de chocoladefabriek is. Het eigen vermogen is in jaren zorgvuldig door overmars opgebouwd en dreigt nu afgebroken te worden. Huntelaar en die Hamstra zijn flink aan het overbetalen voor diverse spelers. Het gaat de verkeerde kant op en de Raad van Commissarissen moet ingrijpen.

31-07-2022 16:56

AjaxNoo1 +2120

Schrijf ze een brief hoe het exact moet en bespaar ons je onzin

31-07-2022 18:32

Lazell +17005

Hou toch op man met je eigen vermogen. Er is al uitgelegd dat dat niet hetzelfde is als wat je uit kunt geven en je blijft doorgaan.

Daarnaast krijgt Huntelaar en Hamstra een budget en moeten ze financiële goedkeuring krijgen voor ze geld uitgeven. De verantwoording van de financien ligt nooit bij de TD.

01-08-2022 15:41

Flipper33 +6826

Dit was geen eigen vermogen gewoon inkomend transfer geld

31-07-2022 16:25

TafkaAjaxdordttt +2

Bassey is na 10 minuten al een miskoop? Wat een onzin.

31-07-2022 16:38

Aurelius1 +19736

Je kunt toch gewoon al na een paar seconden zien of iemand kan voetballen of niet? Daar hoef je toch geen eeuw voor uit te trekken? Dit is een tweede Atouba.

31-07-2022 16:41

Ferd +38603

ik kan na een paar seconden al zien of iemand onzin lult. Daar heb ik niet lang voor nodig. Jij lult onzin

01-08-2022 10:20

rich67 +6687

Denk je nu echt dat Huntelaar dit alleen beslist…..paniekzaaier.
Je bent gewoon een troll met je onzin. Rot op

31-07-2022 21:13

Ajax14AMS +25205

Dat zogenaamde lichtgewicht verkoopt Martinez voor 10 miljoen meer dan waar iedereen vanuit ging, dus haalt ook genoeg binnen.

Verder spendeert hij inderdaad veel geld, maar wel aan spelers die ik zo goed als zeker zie slagen. Bergwijn bijvoorbeeld, ook heeft Bergwijn zelfs nog restwaarde. Conceicao voor 5 miljoen is een goedkoop gokje. Brobbey voor 17 miljoen weet je wat je mee in huis haalt, en Bassey heeft net een Europa League finale gespeeld waarin hij een belangrijke rol had. Hij investeert inderdaad veel, maar veel lijken toch wel zekerheidjes te zijn, voor zover je zekerheid hebt in het voetbal.

01-08-2022 02:47

Kaatje +4830

Blij dat Ajax geïnvesteerd heeft in het halen van spelers. Echter, de balans is wel een beetje zoek.
We zitten in ieder geval (te?) ruim in de mogelijkheden wat betreft de voorste linie. Maar de defensie, wat juist extra aandacht behoeft, is toch wel ondergesneeuwd.
Ik hoop dat daar nog wel een ervaren speler komt die gelijk klaar staat, en bij Ajax spel past.

31-07-2022 14:20

Pakschaal020 +2124

Uhm.. ze hebben 2 verdedigers gehaald en zijn bezig met een derde(rb). Ze zijn er dan wel echt mee bezig toch?

31-07-2022 14:30

TD-Ajacied +3731

Precies. En de versterking Wijndal is vooral aanvallend goed, een schaduw linksbuiten maar verdedigend vrij zwak in de tackel en heel zwak koppend.
Zelfde geldt eigenlijk ook voor Blind en Rensch
En ook de middenvelders, hebben meer aanvallende kwaliteiten dan verdedigend.
Daarmee kan je in één wedstrijd meer tegengoals krijgen dan vorig jaar in een seizoenhelft

31-07-2022 15:10

ajaxfanmarcel +1469

Het fouten begon bij het opbouwen van Alvarez. Daar raakt hij de bal veels te makkelijk het bal kwijt.

31-07-2022 14:14

Pinohelmond +5845

Wat een bullshit om Alvarez de schuld te geven van wat dan ook. Die was ook gisteren weer gewoon oké, doet wat ie moet doen en maakt amper fouten.

31-07-2022 17:43

ajaxfanmarcel +1469

Ik weet niet welke wedstrijd jij gezien heb. Kijk maar terug. Dan zie je vaak opbouwend mis gaat en daar de gevaar bij PSV weg kwam

03-08-2022 07:50

BattieSr +2455

Wat een niveau hier op AS. Is toch niet redelijk te verwachten dat alles nu al staat? Gelijk in paniek, doe eens rustig en geef team en trainer een beetje tijd.

31-07-2022 14:13

Artemio +32215

Wat doen ze in de voorbereiding dan? 5 tegengoals is gewoon een schande voor een club als Ajax.

31-07-2022 16:15

Lazell +17005

Het staat gewoon niet goed verdedigend. Dat zag je in de oefenwedstrijden misgaan en het gaat nu in de JC schaal weer mis. 5 tegengoals, daar hebben we een hele seizoenshelft over gedaan.

Schreuder verdient het voordeel van de twijfel, maar het lijkt vooralsnog nergens op. Zo eerlijk mag je zijn. En ergens maar goed dat we nu de deksel op de neus krijgen ipv straks in de competitie.

01-08-2022 15:45

BattieSr +2455

Dat laatste ben ik helemaal met je eens. Ben daarom eigenlijk wel blij dat ze er 5 tegen kregen. Dan is het iig duidelijk dat er werk aan de winkel is.

Daarbij, zomaar even 5-6 basisspelers vervangen, is best een lastige klus

01-08-2022 17:36

WijZijnAjaxAmsterdam +11633

Kregen eind vorig seizoen ook al zoveel goals tegen en gaan op de zelf weg verder. Benieuwd wat ze ermee gaan doen.

31-07-2022 14:05

Harrier Du Bois +39053

Ik denk dat dit een wedstrijd was waarin je wat kan proberen, want eind van de rit maakt het niks uit of je deze wint of niet. Pasveer nog even extra tijd gegeven om te herstellen, dus Gorter kon de vuurdoop maken en die is niet bevallen, jammer voor iedereen. Vooral voor Jay.

Daarnaast is de rechtsback een issue, Rensch gaat het vooralsnog niet redden, het gevaar komt vaak van zijn kant en hij grijpt of niet of te laat in. Blind was geweldig tot minuut 50 a 60, daarna moet hij gewoon gewisseld worden. Tadic, echt een geweldenaar vorig seizoen, wordt ouder, viel me echt tegen in de spits. Maar eerst moet de verdediging versterkt worden anders heb je niks aan onze aanvallers natuurlijk. Een rb is snel nodig.

31-07-2022 14:00

Professor +11207

Positief is dat Schreuder exact onder woorden brengt wat er al langere tijd mis is bij Ajax. Namelijk het team verdedigen als wel het individueel verdedigen. Is wel jammer dat hij dit in de afgelopen voorbereiding er niet heeft uitgekregen. Verzachtende omstandigheid is dat hij niet veel met de beoogde elf heeft kunnen trainen. Hoop wel dat hij het er snel uit kan krijgen, dus eigenlijk voor komende zaterdag. En het tweede punt zal ook belangrijk zijn hij zal impopulaire maatregelen moeten nemen tov bepaalde spelers.

31-07-2022 13:58

DeBruineRuiter +63

Deze wedstrijd viel me vies tegen van Schreuder. Had er van tevoren veel vertrouwen in, maar misschien is Schreuder toch meer een assistent?

31-07-2022 13:26

Eriksen10 +4805

Zou het niet mogelijk zijn om Dest een jaartje te huren ?

31-07-2022 13:11

frenkiedejong53 +9792

Dest..? Nee, kan verdedigend en aanvallend niks.

31-07-2022 13:40

MartinezTimber +420

Dest was gewoon een hele goede rechtsback, in dat jaar bijna gelijkwaardig aan Mazraoui, en zeker veel beter dan Rensch op dit moment

31-07-2022 13:57

Gonzo +4778

Er werden links en rechts fouten gemaakt, maar in de laatste linie zie je dat natuurlijk het meest. Maar de voorbereiding begon te laat, eigenlijk maar 1 echte wedstrijd tegen Shaktar 4 dagen geleden. Bovendien waren Gorter, Wijndal en Rensch nieuw in de basis.
Bassey had voor het eerzst een Ajax shirt aan. Voor Timber was het de eerste wedstrijd van het seizoen.
Als je op deze manier start kan het haast geen succes worden. Het ergste is, dat we Psv in het zadel hebben geholpen. Die gaan met een goed gevoel de strijd aan met Monaco en starten de competitie heel lekker met winst op hun grootste concurrent.

31-07-2022 13:02

In Bassey we trust +15361

Asjeblieft Schreuder... Waarom zie jij niet wat wij hier allemaal zien ??? Rensch en Gorter zijn geen Ajax 1 materiaal..

31-07-2022 12:59

Jan91 +171

oh zien jullie het allemaal...... vorig jaar werd Ten Hag bekritiseerd omdat hij Gorter geen kans gaf. Nu doet de nieuwe trainer dat wel en plotseling weet iedereen het weer beter.

31-07-2022 13:24

MichelBoerebach +29286

Je kunt hem tegen Fortuna gerust weer opstellen. Krijgen we er een paar om de oren van die oude Yilmaz.

31-07-2022 13:38

Artemio +32215

Die zal wel de nodige kopduels winnen van Blind.

31-07-2022 16:17

MartinezTimber +420

Nu zien we waarom ze van ten Hag geen kans kregen he

31-07-2022 13:58

thepower1990 +35726

Gorter heeft een goeie voorbereiding gehad? Lekker man zo'n trainer die zijn eigen publiek als geestelijk gestoorden behandeld. We hebben allemaal in de voorbereiding al gezien dat het een hele onrustige druistige keeper is die op dit moment absoluut niet het niveau heeft. Wat zou die trainers toch bezielen dat ze altijd doen alsof de supporters compleet gek zijn met dit soort wartaal?

31-07-2022 12:10

godezoonronnie +3536

Het valt juist te prijzen dat hij hem niet publiekelijk afvalt. Wat moet hij dan zeggen? “Jay kan er geen klote van en gaat niet meer spelen voorlopig”

Dan maak je die jongen helemaal mentaal kapot voor zover die dat nog niet is. Die begrijpt ook wel dat pasveer in de goal mag volgend weekend. Daar hoeft Alfred publiekelijk niks over te zeggen hoor. En is ook zeker geen wartaal…

31-07-2022 12:14

thepower1990 +35726

Maar waarom moet je spelers altijd de hand boven het hoofd houden publiekelijk als iedereen met 2 goed werkende ogen allang ziet wat er aan de hand is? Schuurs al een paar jaar lang en nu hebben we weer Rensch en Gorter. Het is pappen en nathouden in de hoop dat ze heel misschien toch nog eens het niveau aantikken wat er gevraagd wordt. Dit is toch de topsport wereld, we zijn toch niet van de stichting spelers pamperen? Waarom niet gewoon eens een keer open en eerlijk tot de conclusie komen dat spelers als Gorter en Rensch en eerder al Schuurs gewoon niet het gewenste niveau hebben? Doe je die spelers een plezier mee zodat ze duidelijkheid hebben dat ze een club kunnen zoeken op een niveautje lager en hoef je ook niet met een uitgestreken gezicht je publiek voor te liegen dat je best nog wel potentie ziet en dat het zoals gisteren echt niet allemaal aan de keeper lag. We hebben allemaal gezien dat Gorter nog geen skippybal tegenhoudt, Rensch een alibi verdediger is die geen benul heeft van wat verdedigen op dit niveau inhoudt en dan gaat je trainer voor de bühne verkondigen dat het nog wel meeviel en dat het ook niet allemaal aan hen lag. Waarom zou je nou jezelf en je publiek en je eigen spelers voor de gek houden?

31-07-2022 12:43

kella +1042

Het elftal is gewoon nog niet in balans. Met tadic in de spits speel je ook met 1 speler minder. Onze backs speelde wel heel overdreven aanvallend waardoor het aan de middenvelders en de 2 cv de taak was om goed te positioneren. Dat Rensch door de mand zou vallen was eigenlijk al meer dan duidelijk. Timber is ook niet echt topfit. Gorter is een jong talent en die stel je op als je achterhoede stabiel is. Coache kan hij nog niet. Blind speelde echt een slechte pot. Al zijn mindere kwaliteiten werden blootgelegd. Blind is voor cv en lcv nu wel geen eerste optie meer. Het drietal op het middenveld miste kudus. Schreuder zal echt een kloten klus krijgen om spelers als blind,klaassen,en zelfs tadic te vrede te houden als ze niet gaan spelen. De alternatieve bassey, voor blind ,kudus voor taylor/klaassen en Brobbey voor tadic zijn op die positie beter en brengt meer ballans

31-07-2022 12:01

Bruno04 +15834

Dat weet je nog niet want bassey heeft nog niet gespeeld ;) dus beter vind ik een groot woord

31-07-2022 13:01

Flipper33 +6826

Goh als je zo hoog verdedigt en trage spelers achterin heb en klein en een waardeloze keeper tja dan loop je tegen doelpunten. Aan en dit was nog maar Psv

31-07-2022 11:54

036AFCA97 +146682

Gorter, Rensch, Alvarez en Blind kunnen gewoon niet. Simpel.

31-07-2022 11:47

gi0vanni +7330

Maar zelfs Timber die bijna alles kan is maar zwak in de lucht. Bij hoge voorzetten is de verdediging te klein. Hij had Bassey gewoon op de plek van Blind moeten zetten.

31-07-2022 11:52

wendoo9 +8125

Schei toch uit man. Wat dacht je zelf van een Berghuis. Die hoort niet in de basis bij Ajax te staan. Hij verdedigt voor geen meter mee. Alvarez moet altijd basis laten staan in dit Ajax. Gorter moet je gewoon laten staan. Met zo een achterhoede maakt elke keeper fouten. Timber zie je gewoon is nog niet topfit, Blind kan niet meer, Wijndal buiten zijn assists was het ook erg matig net als Rensch die te nonchalant oogt en niet fel genoeg is. En Schreuder moet ook zelf in de spiegel kijken met zijn rare wissels en posities waar de wissels gingen spelen. Nog veel werk aan de winkel.

31-07-2022 12:27

Suk Hyun-Jun +6287

???

Alvarez was nog één van de betere gisteren. Had een aantal goede onderscheppingen, zeker degenen in de tweede helft. Anders hadden er meer dan 5 ingegaan.

Hij is echt zondebok hier hè? Ik snap dat hij niet de ideale Ajax voetballer is, maar je kunt hem wel de credits geven wanneer hij iets goed doet.

31-07-2022 13:58

Kingoffdatoilet +17273

Schreuder moet wel eventjes een spiegeltje voorhouden. Wat hij opgesteld heeft als achterste 6 was niet in balans. Ik reken de cvm en de keeper even mee. Zijn verdedigende wissels waren ook niet denderend.

31-07-2022 11:45

wimdep +1302

Kan niet wachten op Paybacktime.

31-07-2022 11:38

Aurora +4553

PSV koopt Benitez. Is toch andere koek dan onze Jay. Wijndal vond ik prima, maar kreeg van Schreuder veel te veel de opdracht om op te stomen. Dat geldt ook voor Bassey , die als een dolle naar voren ging. Dan moet de snelle Blind de counter eruit halen. Een blinde ziet dat dat niet werkt. Timber had zijn handen vol aan De Jong en dan moet die arme Rensch Gakpo afstoppen. Ik denk eerder dat Schreuder en zijn staff in de spiegel moeten gaan kijken dan de spelers te bekritiseren. Ajax loopt teveel in het mes van de counter en dat is al jaren zo. Dat moet er echt uit. PSV is een goede ploeg, maar Europees worden de tegenstanders nog beter. Zo naief blijven spelen is oliedom.

31-07-2022 11:32

willem1958 +8873

Het is toch duidelijk dat aan de rechterkant er te weinig echt verdedigd wordt, dat zag je tegen Shaktar waar het fout ging en gisteren weer twee keer.
En dan zie je Wijndal bij één van de twee doelpunten nauwelijks opspringen en echt het duel aangaan met Til.
Gorter verwerkt de bal die recht op hem afkomt niet goed en bij een andere goal slaat ie Blind tegen z'n hoofd, als je eruit komt dan moet de bal voor de keeper zijn, zowiezo twee goals die hem aan te rekenen zijn.
Zo bij elkaar heeft Schreuder een hoop huiswerk achterin maar ook al eerder wordt er niet goed druk gezet waardoor de bal te makkelijk bij Gakpo komt.
Daarnaast lijkt het wel of Ajax opnieuw hetzelfde spelletje speelt want ook nu was het in de zestien bij PSV overvol en had PSV de ruimte in de counter, het lijkt wel alsof Ajax niet anders kan dan dit.
Iedereen kan zeggen dat Ajax het betere spel had maar uiteindelijk zijn het de doelpunten die tellen.

31-07-2022 11:45

GiiaAfca +9089

Precies, word veel te aanvallend gespeeld. Misschien dat je dat met Bassey en Timber centraal kan controleren maar niet met Blind. Deze uitslag zegt genoeg. Begon gister zelfs te twijfelen of we Schuurs wel moeten laten gaan

31-07-2022 11:49

Oxxer +164957 moderator

Misschien?

Het centrale duo moet Bassey / Timber zijn. Begin met die 2 en wissel Bassey na 60 min als hij fysiek niet klaar is. Blind zsm weg als lcv en vergeet aub Schuurs die was gister helemaal af gegaan. Begin met Brobbey een echte spits i.p.v. Tadic die dat niet kan. Volgens een deel van AS was Scheuder het tactisch brein in 18/19 nu kan hij dat laten zien.

31-07-2022 11:57

wendoo9 +8125

Helemaal mee eens.

31-07-2022 12:29

Bensco +7175

Ik zie het alweer, dat wordt tegen Fortuna weer precies dezelfde opstelling

31-07-2022 11:31

Stoffel +18571

Ik wil het niet op Alvarez afschuiven want er waren er die een veel groter aandeel hadden in de tegengoals maar als we Alvarez nodig hebben als “slot op de deur” en “voor de balans” en we nog steeds 5 goals om onze oren krijgen kunnen we net zo goed met een 6 gaan spelen die wél kan voetballen.

31-07-2022 11:28

AFCACruijff14 +162538

Lekker kortzichtig. Kijk hoe de goals vallen, daar kon Alvarez niks aan doen. Hij is niet verantwoordelijk voor dekking die een back niet geeft of een centrale verdediger die niet hoog genoeg springt. Door de as van het veld is PSV nauwelijks gekomen, behalve op het einde toen het al 2-3 stond en later ook Bassey rood pakte. Daar ligt de taak van Alvarez.

31-07-2022 11:38

AlexIbarra +19330

In een goed draaiend elftal kan 1 man wel een beetje de gaatjes dichten.
Als het allemaal totaal niet staat, kun je dat niet verwachten.
Ik vind het wel een nadeel dat Alvarez volgens mij niet de communicatieve vaardigheden heeft om bijv. een Taylor ff snel neer te zetten of anderen te coachen.

Verder vond ik hem gisteren matig, maar zoals je zegt niet slechter dan de rest.

31-07-2022 12:13

Been +12564

Ja Einstein, je kunt ook kijken wat het verschil is tussen voor de winterstop en na de winterstop en dan bij de keeper uitkomen. De oplossing is soms niet zo moeilijk.

31-07-2022 11:27

wimdep +1302

Zolang we mooi voetbal belangrijker vinden dan het resultaat zul je af en toe tegen een slecht resultaat aanlopen.

31-07-2022 11:23

RijkdeGooier +2883

Ik weet niet naar wat voor wedstrijd de meesten hier hebben gekeken, maar als de drank en pillen uitgewerkt zijn blijft het resultaat nog steeds hetzelfde: een kutresultaat door een dramatische defensie en slechte middenveld bezetting

31-07-2022 11:21

ajaxcied4life +26091

Het is echt helder als bronwater wat mij betreft zonder Gorter (die jongen gaat er echt wel komen uiteindelijk) en Rensch, had je gisteren gewonnen. De Cruijfschaal moet je altijd willen winnen, maar is zoals sommigen ook al aangaven een veredelde oefenwedstrijd en na gisteren zijn we stukken wijzer. Iets wat een voorbereiding moet opleveren, inzichten.

Ik ben wel bang dat als Blind ernaast wordt gezet hij moeilijk gaat lopen doen. Zijn contract loopt af volgens mij en ik vind dat H2 echt heel goed moet gaan nadenken of ze überhaupt gaan verlengen. Al zeker niet tegen dezelfde voorwaarden.

Overigens vind ik het ook een punt van kritiek dat Ajax meegaat in dat gezuig van dat PSV. Ajax was heel opgefokt en er hadden zomaar meer rode kaarten kunnen volgen.

31-07-2022 11:19

OwenStevenDalberg +27578

Als je diep speelt moet iedereen wel weten waar zijn man is om de counter eruit te halen. Het lijkt alsof niemand nog aan verdedigen denkt als Ajax in de aanval is. Soms zie je Blind of Timber in de 16 van de tegenstander rond wandelen en niemand die hun positie overneemt. Verder valt me al een aantal seizoenen op, dat de hoge voorzetten er niet uit worden gehaald. Als iedereen 3 meter van de man staat, is het lastig verdedigen. Tagliafico zat er lekker kort op, dan kan een aanvaller heel weinig. Dat is verdedigen. Nu lopen ze vaak op 3 meter van de man en grijpen niet in. Alibi verdedigen is dat.

31-07-2022 11:12

RememberLitmanen +953

Martinez won ook bijna nooit met koppen maar hinderde de tegenstander zo erg dat het koppen meestal niet lukte…nu was het til die onze verdedigers hinderde om te verdedigen…blind en wijndal waren gewoon te zwak in het duel

31-07-2022 11:20

AlexIbarra +19330

Blind deed genoeg fout bij de 2-4 en de 3-5 maar de 1-2 reken ik hem niet aan.
Moest in zijn eentje Luuk en Til verdedigen op een hoge voorzet. Dat klopt niet.

Heb de goal een keer of 5 teruggekeken midden in de nacht om te zien hoe dat kon.
Eigenlijk communiceren Timber en Alvarez te traag wat ze met Sangare gaan doen. Waardoor Blind en Wijndal 2 tegen 3 staan, allebei een mannetje naar rechts moeten opschuiven wat net te lang duurt, en ze allebei te laat komen voor het duel.
Maar hadden ze eerder opgeschoven dan was Bakayoko vogeltje vrij...

Berghuis leidt de hele chaos in, met simpel balverlies op een plek waar dat echt niet kan. (Bal weliswaar tegen de hand van Max, maar nog steeds slecht gedaan.)
Rensch laat z'n man makkelijk voorgeven, en tot Slot komt Gorter te laat uit op de verkeerde positie én slaat Blind voor z'n harses.

Dus ik zie voor een week of 6 aan trainingsmateriaal terug in alleen deze ene goal. ;)
Zeker 5 man die daar iets anders hadden kunnen / moeten doen, en ook wel typisch een tegengoal voor een team dat nog niet is ingespeeld.
Onzekerheid alom, in een wedstrijdsituatie die op zich redelijk standaard is.

31-07-2022 12:36

Ajaxtrouw +6360

Het is duidelijk dat de keepers een groot probleem worden. Dat wisselen van keepers voor verschillende wedstrijden klinkt leuk maar helpt niet voor rust bij je verdedigers. Een topclub als de onze hoort een sterke duidelijke nummer 1 te hebben. We hebben nu alleen reservekeepers.

31-07-2022 11:02

AlexIbarra +19330

Pasveer is bij dezen de duidelijke nummer 1 lijkt me. ;)

Maar je hebt een goed punt, we kunnen ook besluiten om nog deze transferperiode op zoek te gaan naar een nieuwe eerste keeper. En afscheid te nemen van Gorter.
Op basis van zijn aantal wedstrijden in Ajax1 wel erg vroeg maar hij heeft een jaar ED-ervaring en jaar ervaring bij (jong) Ajax. Is 22 en doet nog steeds de basis verkeerd.

Ik denk niet dat er nog ff 25 mln aan een topkeeper mag worden uitgegeven dus dat 'met deze keepers gaan we het doen' alleen al daarom nog steeds geldt.
We kunnen wel een degelijke ED-keeper voor 5 miljoen halen om Pasveer te ontzien / scherp te houden maar ik weet niet in hoeverre zo iemand echt beter is dan Steek.

Als er nu een Scherpen-achtig bod komt op Gorter, is dat wel heel verleidelijk.
Maar geen paniek, Pasveer optrainen en Gorter motiveren om het beter te doen zal het denk ik worden.

31-07-2022 12:53

AiasMaximus +6044

Je verdediging zo hoog laten spelen is natuurlijk wel een risico. Rensch en Wijndal zijn verdedigend (nog) matig, Blind die dergelijke ruimtes gewoon niet kan belopen, Timber die net 1 potje heeft gevoetbald dit seizoen en een jonge keeper die nog veel moet verbeteren.. Dan moeten de middenvelders je verdediging ook helpen om op het juiste moment druk te zetten. Het is allemaal nog erg kwetsbaar.
Zal wel goed komen naarmate de jongens meer opelkaar zijn ingespeeld.

31-07-2022 10:59

MarcoB1971 +4783

Even heel objectief zodat mensen weer wat realistischer gaan denken. De eerste psv goal kan vallen dan is het 1-1. De 2e goal was een fout van Gorter. Stond Pasveer daar dan was het 1-1 dan maakt Antony de 2-1. Vervolgens weer een fout van Gorter, die bij Pasveer niet was gebeurd dan gewoon nog 2-1 dan doelpunt Kudus 3-1 schot Til dat van richting is veranderd 3-2 en op het laatst Xavi Simons. 3-3 als je dan in overweging neemt dan Pasveer meer Rudy uitstraalt dan had Ajax normaal gesproken gewonnen. Door individuele fouten verlies je de wedstrijd niet doordat Psv zo goed is. In Eindhoven weten ze ook dondersgoed dat men gewonnen heeft dankzij Gorter. En vindt het nog steeds een talent. En om te zeggen dat Rensch in de fout gaat te makkelijk. En Robben dan deed toch altijd hetzelfde en die speelde tegen wereld verdedigers. Om alles in het juiste perspectief te zien. Tuurlijk baal ik, maar van de andere kant ben ik ook blij. Het komt bijna niet voor dat de winnaar van de JC schaal kampioen wordt.
En we moeten ophouden om na elke verloren wedstrijd onze spelers af te kraken. Veel te makkelijk als je het niet in het juiste perspectief zet. Iedereen reageert na een verloren wedstrijd met emotie maar het is maar 1 wedstrijd en ook nog eens in de voorbereiding waarbij psv ervgewoon moet staan.

31-07-2022 10:54

WZAWZDB14 +4620

Als mn oma wielen had was ze een fiets geweest

31-07-2022 11:22

MarcoB1971 +4783

Nee dan zat ze in een rolstoel

31-07-2022 11:23

Jeugd +24909

Als, als, als.....tja zo kun je alles dood analyseren.
We hebben verloren.
Gorter staat op goal in het 1e van Ajax, dan beoordeel ik hem ook zo. Hij was niet goed genoeg.
Wijndal liet zich als een schoothondje afschepen.

31-07-2022 11:23

Sven Heida +1384

Marco je bent wel er positief over de wedstrijd het is geen 3-3 geworden maar 3-5 en dit door een wisselfout van de trainer .Wijndal eruit gehaald voor Bassey inplaats van Blind .

31-07-2022 12:24

Web +178830

Gorter heeft buiten de goals bijna geen bal op de goal gehad

31-07-2022 10:43

Oxxer +164957 moderator

Keepers onderscheiden zich op de momenten dat zij moeten optreden, linksom, rechtsom het was niet goed. Jammer, ik gunde hem een goede pot, kans dat Pasveer de voorkeur krijgt is vrij groot.

31-07-2022 10:47

Oxxer +164957 moderator

De beste moet keepen, voor zijn blessure deed
hipster het uitstekend.

31-07-2022 11:07

Rust +1188

"Ajax speelt natuurlijk ontzettend hoog, dus elke counter is kassa" aldus Til na afloop. Met de huidige verdediging van ajax is dat inderdaad zo, geen speld tussen te krijgen! We spelen een spel wat we (nog) niet kunnen spelen. PSV heeft alle achilleshielen van ajax,, want het is er meer dan één, prima blootgelegd. En nu aan de slag!

31-07-2022 10:43

Oxxer +164957 moderator

Dat Ork Guus Til dit zegt is een wake up call, met de samenstelling van de achterhoede gisteren heeft Ajax het tegen iedere sterkere tegenstander moeilijk. Schreuder moet zsm verstandigs keuzes ongeacht naam en faam speler.

31-07-2022 10:59

Aspers73 +3243

Dat zag je tegen Shaktar al. Zelfmoordvoetbal.

31-07-2022 11:32

Kingoffdatoilet +17273

Alvarez en Blind omdraaien en Guus had vandaag geen bal geraakt. Ook al is Alvarez centraal ook niet goed genoeg fysiek is hij gewoon veel beter dan Blind. Blind zou daar in tegen de cvm positie beter kunnen invullen. Helemaal tegen PSV wat zonder middenveld lijkt te voetballen. Verder is het duidelijk dat zonder Rensch en Gorter PSV gewoon een waardeloze wedstrijd had gespeeld.

31-07-2022 11:54

Suk Hyun-Jun +6287

Hij was van oorsprong toch ook een centrale verdediger bij Club America? In zijn fysiek, zijn manier van bewegen zien denk ik de meeste mensen een CV. Ik zou er zeker niet op tegen zijn om hem op RCV te zien en Timber naar RB of CVM te verhuizen, al doet Jurriën natuurlijk wel erg goed op zijn huidige positie. Toch vind ik die onderscheppingen, waar Alvarez er gister ook een paar van had, wel erg fijn achterin.

31-07-2022 14:15

Meridian +1122

haha wat een clown is deze man. Blijf vooral spelen met collega clown Alvarez spelen en staar je blind op de verdediging...

31-07-2022 10:41

AjaxPassion +3899

Ah kijk, dit is opbouwende kritiek waar we iets mee kunnen, een nachtje slapen heeft je zichtbaar goed gedaan. Meer van deze vlijmscherpe analyses graag!

31-07-2022 10:46

Krullen +8061

Ik maak me eigenlijk weinig zorgen nog. Gorter speelde denk ik de slechtste wedstrijd uit zijn carrière, dat kan gebeuren. Verder is het duidelijk dat er een alternatief moet komen voor Rensch, die kan echt niet mee op dit niveau. En Bassey was iets te enthousiast, maar wat een power heeft die zeg.

Los van die dingen, zag ik een Ajax wat verder volledig domineerde. We waren gewoon op alle facetten beter. Ik zou als ik PSV fan zou zijn nog niet te hard juichen, want ze hebben echt flink gezwijnd. Op basis van deze pot denk ik dat wij een veel beter team hebben dan PSV.

31-07-2022 10:36

sheckLon +1573

Bij een team dat speelt voor de voorzetten, snap ik heel goed dat je Alvarez opstelt immers je kan niet altijd de voorzet blokkeren. Maar dan is het wel zaak dat je tegen hem zegt, zodra de bal in de voorzetzone is moet je altijd tussen je cv's staan voor de luchtduels. Helaas kreeg hij niet deze opdracht van onze trwiner, of hij negeerde het volledig. Als Alvarez daar stond waren allebei de goals noet gevallen

31-07-2022 10:32

Eurysaces +29555

Blijkbaar hecht Schreuder wel waarde aan maandekking, dan zal Alvarez het toch zwaar te verduren hebben gehad met 3 goals van zijn directe tegenstander..

31-07-2022 10:56

Baggio020 +2562

Respect voor Blind en Tadic. Maar er is een tijd van komen en een tijd van gaan. That's life!!! Hopelijk ziet Schreuder dit ook.

Tadic heb je vrij weinig aan lijkt het wel. Heeft in de voorbereiding niets laten zien. En deed gisteren mee voor spek en bonen. Alsof we met 10 man speelden.

Bergwijn--Brobbey--Antony is hoe het hoort te zijn.

31-07-2022 10:31

Dennis129 +11893

Brobbey is helaas nog verre van fit. Ik heb hem vlak voor hij terug moest naar Leipzig ook 2 keervindividueel zien trainen met de Sa. Dat was echt op 70%. Ajax was toen al volop bezig. Deze jongen heeft helaas nog wel een paar weken nodig. Maar inderdaad dit is in de meeste wedstrijden gewoon je allerbeste nummer 9

31-07-2022 10:33

Biss +10476

Wat heeft Brobbey gedaan dan? Berghuis gezien?
Je ziet misschien niet hoe belangrijk Tadic is voor het team, omdat hij geen assist geeft of goal scoort. Bij de eerste goal positioneert hij zich tussen 2-3 verdedigers en is alsnog aanspeelbaar, waarna hij het spel verlegt richting Bergwijn/de linkerkant. Typisch Tadic, precies wat een Ajax spits moet kunnen. Brobbey daarentegen verliest de bal 2-3x met 1 verdediger in zijn rug.
Schreuder ziet het gelukkig wel, daarom staat hij daar en jij niet 😉

31-07-2022 10:38

GekkeGerrit +1733

Ben het deels met je eens. blind kan niet meer. Hooguit op 6 of linksback maar zeker niet centraal.

31-07-2022 11:01

AiasMaximus +6044

Fuck.. ik ben nog steeds chagrijnig. PSV was echt niks. Je laat het door een aantal individuele fouten lopen. Een scheidsrechter die het compleet uit de hand laat lopen. Maak mij verder nog niet teveel zorgen maar er moet echt wat gedaan worden daar achterin.

31-07-2022 10:30

Ajaxfan31183 +16391

Als hij gisteren nou was gestart met Timber , Alvarez , blind en wijndal achterin dan waren er een paar doelpunten zoiezo voorkomen . Timber had wel met die gakpo mee gelopen en die voorzetten eruit gehaald. En je heb zoiezo kopkracht met Alvarez in de verdediging. En in het middenveld had je met kudus kunnen starten samen met Taylor en berghuis . Maar ik vond dat Schreuder zelf ook een fout had gemaakt. Na de 1-0 deed hij het systeem omzetten en het liep voor geen ene meter meer ineens

31-07-2022 10:29

Ricoteb +53178

Alvarez is echt niet goed genoeg als centrale verdediger, zwak in de duels, dekt net als Rensch altijd op een meter. Zijn enige kwaliteiten zijn koppen en gevoel voor drukzetten, en ook daarmee is hij vaak te laat. Achteraf is Alvarez gewoon heel matig gescout, want hij moest eigenlijk De Ligt opvolgen, maar die twee hebben nul gelijkenissen.

31-07-2022 10:53

Suk Hyun-Jun +6287

Hij was volgens mij van oorsprong een RCV en heeft op die positie gespeeld bij zowel Club America, als het nationale Mexicaanse elftal. Een van de dingen die Alvarez goed doet is het maken van tackles en het daarmee onderscheppen van de bal. Daarmee voorkwam hij gister in de tweede helft dat er meer dan 5 tegendoelpunten vielen.

Hij heeft blijkbaar ook geleerd om 'half-staande' tackles te maken, waardoor hij sneller op beide benen staat dan wanneer hij een glijdende sliding maakt. Qua puur verdedigen vind ik dat je Alvarez er goed bij kan hebben. Hij is niet de ideale Ajax voetballer nee, maar puur voor het verdedigen, iets waar wij gister veel problemen mee hadden, vind ik dat je hem een kans moet geven centraal achterin.

Timber kan dan naar RB of eventueel of CVM.

31-07-2022 14:24

hurm +70

Het blijft schrikbarend hoe makkellijk pisvee tegen ons elke wedstrijd scoort dmv een simpele counter of een hoge bal tussen onze centrale verdedigers. Was al obder Peter Bosz , Ten Hag en nu Schreuder. Ook al ben je 90 min. voetballend de betere ploeg.

31-07-2022 10:27

gwn_rj +3057

De tegengoals komen imo op conto van een aantal spelers.
Gorter: blundert 2 (of zelfs 3x)
Rensch: had gakpo totaal niet onder controle
Blind: opbouwend prima, maar directe duels verliest ie continu waardoor kopsterke spelers altijd gevaarlijk zullen zijn.
Alvarez: het zo gewenste slot op de deur. Alleen maakt zijn directe tegenstander wel een hattrick... wellicht had meer moeten doen bij de tegengoals?!

Wijndal in mindere mate, omdat hij bij de eerste goal fouten van bovengenoemde moest opknappen, maar dat niet helemaal lukte.. met zulke aanvallende backs moet je centrum gewoon sterk en solide zijn. Timber/bassey zullen het moeten gaan doen, die lijken me complementair aan elkaar. En blind dan?? Op 6 dan wel bank.... zie geen andere plek voor hem...

31-07-2022 10:27

DulceDesde +369

Of de fouten gevolgen voor Gorter hebben De trainer wil er niet op ingaan en is het nog veel te vroeg om er een antwoord op te geven proef er wel uit dat ook tegen Fortuna Sittard Gorter keept dit omdat hij(Gorter) een goede voorbereiding heeft gedraaid. Wat een dooddoener je wil toch kampioen de beker en ver komen in de champignons league dan hoort daar een ervaren keeper te staan.
never chance a wining team

31-07-2022 10:24

Dennis129 +11893

Begint over dat hij Ajax geanalyseerd heeft en na de winterstop 15 goals tegen gekregen heeft. Het grootste verschil met de eerste seizoenshelft was De altijd rustige en goed coachende Pasveer eruit en de compleet onrustige Onana erin. Dan denk je Schreuder gaat de minstens zo onrustige Gorter niet opstellen maar valt terug op Pasveer die op weg was naar het record van minst gepasseeerde doelman. Maar Nee Alfred kiest voor hetbtegenovergestelde.
Dat Blind als cv een enorme risicofactor is geworden heeft Ten Hag anderhalf jaar geleden al gezien en hem niet voor niets daar weggehaald. Schreuder gaat het wiel maar eens opnieuw uitvinden en zet hem daar gewoon weer neer.
Deze trainer kan ons nog wel eens de titel gaan kosten als hij aan deze keuzes vast blijft houden. Dan wordt Gorter gewoon onze Drommel.

31-07-2022 10:22

Wouter.H +11163

.. Oké! Luister: je kan iemand die zoveel voor Ajax betekend heeft als Blind niet zomaar de eerste wedstrijd uit de basis gooien om ruimte te maken voor een nieuwe aankoop die 1 keer meegetraint heeft. Dus ja, Blind staat als CV opgesteld. Blijft hij daar staan de rest van het seizoen? Ik betwijfel het. Rustig aan man met je conclusies.

31-07-2022 10:34

Dennis129 +11893

Ajax is er niet om Blind tevreden te houden. Dit was de laatste oefenwedstrijd voor de competitie. Dan moet je gewoon klaar zijn. We hebben zo in de eerste 4 wedstrijden 3 uitwedstrijden. Moeten we bv zo punten laten liggen bij Fortuna omdat Blind er weer eens keihard afgaat tegen Yilmaz ofzo. PSV gaat dit seizoen echt ook amper punten laten liggen. We moeten er gewoon vanaf de eerste wedstrijd staan met de sterkste 11

31-07-2022 10:39

Wouter.H +11163

Komt allemaal goed joh maak je niet zo druk. Die andere teams spelen niet zo goed als PSV en PSV scoort straks niet tegen een betere opstelling van Ajax. Komt heulemaal goei

31-07-2022 11:31

Nr.10 +111573

Neem aan dat Gorter met dit optreden in elk geval geen kans maakt op CL wedstrijden dit seizoen. Dat schot van Obispo was nog wel het dieptepunt, komt recht op hem af van 35 meter. Nistelrooy heeft in de rust gezegd: ‘die keeper is zenuwachtig, schiet maar van afstand.’
Ik heb echt veel te vaak wedstrijden verloren zien gaan door keepersfouten de laatste jaren, veel te vaak. We doen het weer goedkoop dit jaar, maar we zullen toch een keer moeten investeren in een goede keeper. Pasveer doet nog een paar seizoenen mee. Stekelenburg reken ik niet eens op, die is iedere keer maar geblesseerd. Gorter kan je in de beker opstellen, en kijken of hij daar kan groeien.
Rensch is er niet klaar voor, die moet gewoon een stap terug doen. We hebben dus een rechtsback nodig, maar dat wisten we al.
Nog steeds balen dat die lampen er nu weer met deze prijs vandoor gaan, hoe onbetekenend die ook is. Begin een beetje een hekel te krijgen aan die JC Cruijff schaal zo, en dat lijkt me niet de bedoeling.

31-07-2022 10:21

Ajax34 +4084

Als je Jay een echte kans had willen geven tegen de luchtmacht van P$V had je Schuurs en Bassey voor hem gezet en Timber op Gakpo

31-07-2022 10:12

Masz +3731

Een 5 man verdediging?
We kunnen helaas geen 12 man opstellen.

31-07-2022 10:24

Ricoteb +53178

En dan Rensch en Blind op de bank natuurlijk

31-07-2022 10:55

Been +12564

Ja want Schuurs kan goed koppen

31-07-2022 11:38

Oxxer +164957 moderator

😂😂😂 die kan er geen klote van.

31-07-2022 11:43

Gonzalez75 +5889

Alle doelpunten tegen waren slecht verdedigd. Bij die laatste slalomt de aanvaller door onze verdediging.

31-07-2022 10:11

Ajaxisart +18781

Schreuder is een waardeloze trainer met rare keuzes en wissels. Hij durft Tadic niet te wisselen, zet Bassey niet in het centrum van de verdediging en Kudus had ipv Berghuis moeten spelen. Iedereen ziet het, Schreuder doet het weer op zijn manier en je ziet het resultaat. Zet gewoon de juiste mensen op de juiste plek, zo moeilijk is het niet.

31-07-2022 10:10

JJFajax +3560

Je kunt beter zeggen Kudus ipv Taylor. Bohhhhh wat was die slecht

31-07-2022 10:16

Masz +3731

Zowel Tadić , Blind en Antony deden amper aan de verdediging mee of waren gewoon te traag.
Misschien 1 van die heren inderdaad vervangen als ze het niet meer kunnen of willen belopen.

31-07-2022 10:28

Tov +1787

Denk dat Gorter alleen maar geholpen kan worden door hem een aantal wedstrijden achter elkaar op te stellen zodat hij wat eelt op zijn ziel kan krijgen. Als je hem niet opstelt moet je hem verhuren of verkopen.

31-07-2022 10:07
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.