Ajax verliest strijd om Johan Cruijff Schaal van PSV na spektakelstuk

door Brent Tomassen 7233

Bron AS

Ajax verliest strijd om Johan Cruijff Schaal van PSV na spektakelstuk

door Brent Tomassen 7233

Bron AS

Laatst geüpdatet

Ajax heeft na een waar spektakelstuk het duel om de Johan Cruijff Schaal met 3-5 verloren van PSV. In een spannende wedstrijd die lang in evenwicht bleef, wist de ploeg van Ruud van Nistelrooy uiteindelijk aan het langste eind te trekken.

Ajax begon een stuk feller aan de wedstrijd dan PSV, maar kwam in de openingsfase niet verder dan een schot van Antony, dat net voorlangs ging. Na een kwartier was het wel raak voor de Amsterdammers. Bergwijn kreeg de bal op links van Owen Wijndal, dribbelde naar binnen en schoot prachtig raak in de verre hoek.

De landskampioen controleerde de wedstrijd, maar wist het overwicht moeilijk om te zetten in kansen. Na een klein half uur spelen veroverde de ploeg van Alfred Schreuder de bal op de helft van de tegenstander en wist het goed door de Eindhovense verdediging te combineren. De uiteindelijke poging van Kenneth Taylor mistte echter kracht.

Na 35 minuten kantelde de wedstrijd opeens volledig. Cody Gakpo werd niet kort genoeg gedekt door Devyne Rensch en eerstgenoemde legde de bal op het hoofd van Guus Til: 1-1. Dat leek de ruststand te worden, maar in de blessuretijd van de eerste helft kreeg Gakpo opnieuw de kans om Til te bereiken met een voorzet. Jay Gorter timede volledig verkeerd, waardoor de middenvelder van PSV kon profiteren. Zo ging PSV met een 1-2 voorsprong de rust in.

Spektakel 

De tweede helft was nauwelijks vijf minuten oud en Ajax kwam met de schrik vrij. Wijndal leek na de doorgebroken Johan Bakayoko neer te halen een rode kaart te gaan krijgen op advies van de videoscheidsrechter, maar scheidsrechter Higler zag in een eerder stadium een handsbal van de PSV-aanvaller. Een paar minuten later zorgde dezelfde Wijndal voor zijn tweede assist nadat een teruggetrokken bal tot doelpunt verwerkt werd door Antony: 2-2.

Hierna volgde een doldwaas half uur waarbij PSV twee keer profiteerde van fouten in de Ajax-defensie. Gakpo profiteerde van opnieuw een fout van Gorter na een schot van Armando Obispo. En paar minuten later verschalkte Til met een van richting veranderd schot de goalie: 2-4. Kudus deed iets terug met een prachtige dropkick, waarna debutant Calvin Bassey op aangeven van de VAR de rode kaart kreeg na een harde tackle. In blessuretijd wist Xavi Simons te profiteren van het numerieke voordeel. Zodoende won PSV voor de dertiende keer de Johan Cruijff Schaal.

Opstelling Ajax

Gorter; Rensch, Timber (73' Klaassen), Blind, Wijndal (62' Bassey); Álvarez, Taylor (85' Schuurs), Berghuis (62' Mohammed Kudus); Antony (73' Brobbey), Tadić, Bergwijn.

Wissels Ajax

Pasveer, Schuurs, Klaassen, Brobbey, Klaiber, Kudus, Baas, Regeer, Fitz-Jim, Daramy, Bassey, Conceição.

Opstelling PSV

Benitez; Hoever (62' Ramalho), Teze, Obispo, Max; Sangaré, Veerman, Til (73' Gutiérrez); Bakayoko (62' Saibari), De Jong (89' Ledezma), Gakpo (73' Simons).

Wissels PSV

Drommel, Waterman, Ramalho, Simons, Van Ginkel, Gutiérrez, Luckassen, Saibari, Mwene, Sávio, Oppegård, Ledezma.

Doelpunten

1-0 Steven Bergwijn (16')
1-1 Guus Til (32')
1-2 Guus Til (45+2)
2-2 Antony (54')
2-3 Cody Gakpo (65')
2-4 Guus Til (69')
3-4 Mohammed Kudus (72')
3-5 Xavi Simons (90+1')

78' rode kaart Calvin Bassey

Bijzonderheden

- Bij Ajax kunnen aankopen Steven Bergwijn, Calvin Bassey, Francisco Conceição en Owen Wijndal hun officiële debuut maken.
- Als Ajax wint, wint het voor de tiende keer de Johan Cruijff Schaal. Alleen PSV heeft de supercup vaker gewonnen (12 keer).
- Verliest Ajax van PSV, dan verliest het voor de tiende keer de strijd om de supercup. Een aanscherping van het huidige record.
- Het voorseizoen zit er nu echt op. Check de laatste Preseason voor de nieuwste inzichten.


Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+.

Live Blog
Loading...

30/07/2022 22:04
90+9' Afgelopen

PSV wint de Johan Cruijff Schaal.

30/07/2022 21:54
90+1 Goal PSV

Xavi Simons profiteert van de ruimte die er ligt en beslist de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal.

30/07/2022 21:53
90' negen minuten extra
30/07/2022 21:51
88' Lat voor PSV

Joey Veerman raakt de onderkant van de lat.

30/07/2022 21:47
85' Wissel Ajax

Taylor zit er doorheen en wordt vervangen door Perr Schuurs.

30/07/2022 21:41
78' Rood Ajax

Rood voor Calvin Bassey, die zijn eerste wedstrijd bij Ajax niet kan uitspelen.

30/07/2022 21:35
73' Wissels Ajax

Brobbey en Klaassen komen voor Timber en Antony.

30/07/2022 21:34
72' Goal Ajax

Kudus doet iets terug met een prachtige dropkick!

30/07/2022 21:32
69' Goal PSV

Een mazzelgoal. Til krijgt de bal van De Jong. Zijn inzet wordt van richting veranderd waardoor Gorter dit keer kansloos is.

30/07/2022 21:28
65' Goal PSV

Fout van Gorter, die een schot van Obispo loslaat. Gakpo profiteert.

Lees meer over:
Plaats reactie

AjaxMiddelburg +2931

Dit soort wedstrijden heb je helaas op z’n tijd nodig. Liever nu verliezen dan straks in de competitie. Nu zal iedereen wel scherp zijn. Vond Ajax zeker niet slecht normaal zijn 3 goals genoeg voor 3 punten. Maar ja zoals iedereen ook heeft gezien is er nog werk aan de winkel. Schreuder gaat het niet makkelijk krijgen. Heeft heel veel keus en zal een hele goede people manager moeten zijn om iedereen binnen boord te houden. Daarbij zal hij heeeeeeeeel goed moeten kijken naar de achterste linie.

01-08-2022 07:26

Steffenhagen +37784

Schreuder moet aan de bak .en vooral moet hij duidelijkheid geven over de posities van Blind en Tadic . Hij kan het echt niet maken om Tadic op 9 te zetten in Sittard . Maar waar moet hij dan wel spelen ? Op 10 ? Dan moet berghuis banken . Maar schreuder moet nu wel beslissingen gaan nemen anders zit hij met kerst weer in België

31-07-2022 20:49

nigel_brouwer +264

als je het vrouwen prof voetbal hebt waar mee kan je dat vergelijken kwa niveau bij de mannen?

31-07-2022 20:39

Omar +17163

O19 voetbal denk ik

01-08-2022 09:32

nigel_brouwer +264

als je het vrouwen prof voetbal hebt. waar mee kan je dat vergelijken eigenlijk kwa niveau bij de mannen

31-07-2022 20:38

Sprinter +2427

Dat Gorter 2 blunders maakte in een voor hem
beladen wedstrijd kan ik hem als broekie nog wel vergeven. Maar dat ie na de wedstrijd hopeloos van slag was en daar ook ellenlang in bleef hangen vind ik wel verontrustend. Wees een kerel en toon eens wat veerkracht. Als je dat niet hebt dan ben je ongeschikt voor de topsport, en al helemaal als keeper.

31-07-2022 20:10

Juichtoon +32345

Wat mij weer opviel; 3 finales tegen PSV en evenzoveel nederlagen. Maar ook dat de arbitrage ook wel meedoet. Wedstrijd 1, rood voor Ajax, wedstrijd 2; 2 goals afgekeurd en penalty niet gegeveven. Wedstrijd 3, 7 kaarten, inclusief rood. voor Ajax en geel voor 1 veldspeler van PSV (7-1!). In een van beide kanten verhit duel...
En gisteren was de verdeling van kaarten ook gezien de verhouding balbezit weer vreemd. PSV had 42% de bal, hetgeen inhoudt dat zij 25 minuten de bal over de gehele wedstrijd en dat Ajax 17 overtredingen tegen kreeg in deze 25 minuten. Dat is bijna 1 overtreding tegen per minuut (!).
Ajax had 35 minuten de bal en PSV werd 9 maal afgefloten. Dat is 1 overtreding per 4 minuten. Ajax krijgt naar verhouding 4 maal sneller een overtreding tegen. En dat is een patroon. Ik heb hier vorig seizoen ook al over geschreven. Als Fnoord bv. meer balbezit heeft, heeft Fnoord maar heel zelden meer overtredingen tegen dan haar tegenstander.
Bij Ajax is dit heel gewoon en dat echt heel raar, want ook Fnoord jaagt op haar tegenstander bij balverlies, maar wordt dus veel minder afgefloten. Bij Fnoord is de verhouding balbezit / aantal overtredingen normaal, bij wedstrijden van Ajax, ook gisteren weer, niet.

Gisteren:
Ajax 58% balbezit., PSV 42%
Aantal overtredingen: Ajax 17, PSV 9
Kaarten: Ajax 7, PSV 1 (en de keeper).
En dit komt steeds terug.
Driessen stelt weer dat het een zegen voor het NLse voetbal is dat PSV gisterenavond won. Zou het een het ander in de hand werken?
Ik weet wel dat als er een verhitte Klassieker is waarbij Fnoord 7 kaarten kreeg en Ajax 1 waarover dan de arbiter vragen krijgt en het AD schrijft.

31-07-2022 16:20

Steffenhagen +37784

Precies . De arbitrage hanteert al jaren andere normen jegens Ajax . Vooral in de provincie zijn types als Higler en Nijhuis al jaren dubieus aan het fluiten

31-07-2022 20:45

Strawb Choco +1643

En daarom had Johan altijd gelijk.. het spelletje is heel simpel.. zet de spelers op de juiste plek en zorg voor een basis. In de basis moet je altijd evenwicht creëren en met Alvarez, Bassy achterin heb je die. Het is zo simpel Alfredo.. laat je ballen zien. Sommige spelers zijn helaas niet meer het niveau dat we willen nastreven. Tadic, Blind, Klaasen.. hiermee kun je idd rouleren, maar pak je geen CL meer mee. We hebben een prachtig talentvolle nieuwe lichting, maak daar aub gebruik van. En om het af te maken, ja we hebben pasveer, maar gezien de leeftijden, is de belangrijkste positie zeer matig bezet. Yes ik ga ik het nu al zeggen, maar schreuder out.. totaal geen ajax visi, totaal geen ajax gogme, totaal geen lef en ballen, totaal ajax onwaardig

31-07-2022 15:14

Andersen de man +1998

Strawb out! Als je na één officiële wedstrijd dat al zegt. Juist waarin hij juist talent de kans gaf (zoals Gorter), maar als gevolg veel tegengoals..
Geef de ploeg even meer tijd en wacht met je oordeel tot na kerst

31-07-2022 17:00

Strawb Choco +1643

En daarom had Johan altijd gelijk.. het spelletje is heel simpel.. zet de spelers op de juiste plek en zorg voor een basis. In de basis moet je altijd evenwicht creëren en met Alvarez, Bassy achterin heb je die. Het is zo simpel Alfredo.. laat je ballen zien. Sommige spelers zijn helaas niet meer het niveau dat we willen nastreven. Tadic, Blind, Klaasen.. hiermee kun je idd rouleren, maar pak je geen CL meer mee. We hebben een prachtig talentvolle nieuwe lichting, maak daar aub gebruik van. En om het af te maken, ja we hebben pasveer, maar gezien de leeftijden, is de belangrijkste positie zeer matig bezet. Yes ik ga ik het nu al zeggen, maar schreuder out.. totaal geen ajax visi, totaal geen ajax gogme, totaal geen lef en ballen, totaal ajax onwaardig

31-07-2022 15:14

WillemvH +1610

We hebben nu één serieuze wedstrijd gezien. Met diverse schitterende momenten. Taylor gretig en dreigend, net als Bergwijn. Kudus voor de derde keer op rij als invaller een goal. Een heel gretige Brobbey ook. Alvarez degelijk als altijd. Antony die zich nu al wil laten zien ivm het WK. En een nieuwe cultheld in wording, Bassey. En helaas helaas een keeper die niets liever wil dan het meer dan goed te doen, maar daar aan ten onder gaat. Ondanks alle twijfel, wat zou het briljant van Schreuder zijn als hij tegen Gorter zegt: “Ondanks je kutwedstrijd, stel ik je tegen Fortuna gewoon weer op. Je laat het de wereld maar zien hoe goed je bent. Wegwezen nu!”

Het komt goed met Ajax. Alle vertrouwen!!

31-07-2022 14:47

atouba19 +3501

Ben wel erg benieuwd naar hoe Schreuder dit aan gaat pakken.
- Pasveer moet nu toch nummer 1 zijn, maar blijft oud en kans op blessure is groot. Gorter moet gewoon verhuurd worden, zo kan hij leren onder druk te keepen. Nieuwe keeper aantrekken?
- Rensch helaas momenteel te licht, en zie niets van n rechtsback in m. Klaiber geniet mijn voorkeur maar is verre van t streefniveau. Dus aankoop lijkt mij noodzakelijk. En laat Rensch t maar centraal achter Timber proberen.
- Tadic Tadic om links is vrijwel onmogelijk met Bergwijn. En in de spits niet wat we nodig hebben. Op 10 n optie? Terwijl Kudus meer dan op de deur aan t rammelen is. Momenteel de beste Ajacied naar mijn mening.
- Blind? Door de lucht en over de grond bij geen balbezit erg kwetsbaar. Op linksback ook geen optie. Gaat Schreuder Blind en Tadic ( goed voor salaris van 8 mil en de grote jongens laten banken )?
- Daramy moet gaan spelen, gaan ze m verhuren of in de luwte laten wennen achter Bergwijn? Maar dan moet ie wel minuten gaan maken.
- Berghuis, laat veel te weinig zien. Taylor heeft n streepje voor.

31-07-2022 14:17

Babangida83 +23827

Rensch te licht en Klaiber heeft je voorkeur? Typfoutje?

31-07-2022 20:37

Jariiii +21838

Het mooiste gisteren, na de twee prachtige goals natuurlijk, was misschien nog wel het massale 'Wij zijn kampioen' diep in blessuretijd.

31-07-2022 14:16

Jariiii +21838

Ik ben een kleinzielig, onvolwassen mannetje, ik weet het, maar na gisteren weet ik weer precies waarom mijn afkeer van alles wat PSV is zo groot is, en ik kan nu al genieten van de gedachte dat ze er dinsdag kansloos af gaan en tandenknarsend moeten toezien hoe Ajax acteert op het hoogste Europese voetbaltoneel. En vele miljoenen binnenharkt die het gat wéér wat groter maken. (Want ja, ondanks die 5-3 is dat gat er.)

31-07-2022 13:57

SjakiedeWit +2636

Je weet het gelukkig zelf. Je reactie is kleinzielig en onvolwassen. Wij moeten zorgen dat we beter worden en niet hopen dat PSV slechter wordt…

31-07-2022 16:56

In Bassey we trust +15361

Jij hebt niks anders te doen dan mensen aanspreken op hun gedrag he. Sneue vlegel.. Je bent zo'n miserabel stuk onderkruipsel.

31-07-2022 17:00

DeMeervanweleer +7565

Oké brilsmurf.

31-07-2022 17:17

SjakiedeWit +2636

Ton je moet niet zo schelden, kappen nu..
Misschien kun je nog eens uitleggen wat het verschil is tussen Mexicaanse grinta en Argentijnse grinta…

31-07-2022 17:49

SjakiedeWit +2636

Doe eens lief…

31-07-2022 17:50

Alvarez352009Ajax +12061

SjakiedeWit@ Wat mij betreft: Ajax beter PSV veel slechter en Feyenoord beter. Een titelstrijd Feyenoord-Ajax spreekt mij veel meer aan. Heb echt niets met PSV.

31-07-2022 22:21

robinho12 +175

Wat mij betreft gewoon starten met Kudus i.p.v. Berghuis. Heeft een goede voorbereiding gehad en viel prima in, met een prachtige goal.

Tadic en Blind zijn helden, maar brachten het gisteren ook niet. Erg blij met Bergwijn en Wijndal deed het (aanvallend sowieso) prima. Bassy kan je niet zoveel van zeggen enkel dat hij niet bang is. En Gorter, tja, niet zo best. Maar heeft ook nog geen kansen gehad. Op dit moment zou ik gaan voor Pasveer, maar iets beters achter de hand hebben lijkt mee wel handig.

Een voorhoede met Bergwijn, Brobby en Antony met Kudus erachter wil ik wel graag zien!

31-07-2022 13:27

Juan62 +46168

Heb je het meeverdedigen van Kudus gezien?
Het gevaarlijke balverlies?
Hier moet hij nu echt stappen in gaan maken, anders ben ik bang dat het over is.
Berghuis afschrijven waarop?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Held

31-07-2022 14:01

DeMeervanweleer +7565

Het was ook wel een grote gok om je minste man uit de voorbereiding op de beste man aan hun kant te zetten. Gorter vind ik een zenuwpees, niet iemand die leiding aan de verdediging geeft. Ik vond Ajax in het begin heel goed. Blind die van achter mooi de aanvallen opzette, Bergwijn, Antony goed, Berghuis die telkens mooi links en rechts opende. Na die goal, die echt uit het niks viel, werden de kwetsbaarheden duidelijk. Gakpo was Rensch totaal de baas. Tot er een nieuwe rechtsback is gehaald, moet Timber daar maar spelen, Rensch gaat m`daar niet meer worden, anders kost het nog punten ook. Bassey was opgezweept door het publiek en liet zich meevoeren, moet gewoon vanuit zijn taak gaan spelen op de plek van Blind die naar de 6 moet met daarvoor Taylor en Kudus. Alvarez was niet goed en moet zich daarnaast leren beheersen want zijn actie was gewoon rood. al had Hoever eerder ook rood kunnen krijgen. Met Pasveer straks, staat er wel weer een betere defensieve organisatie. In die zin was deze wedstrijd een test waarbij er een aantal zijn gezakt.

31-07-2022 12:50

Babangida83 +23827

Zenuwpees, dat woord zocht ik hem. Ik denk dat je hem daarmee erg goed beschrijft. En die fout die hij maakt komt daar ook uit vandaan, voor mijn gevoel.

31-07-2022 20:40

louis60 +11472

Toch een schande dat we door de lampies zijn verslagen. Kijk even naar een paar aankopen: Guus Till 3 miljoen, L. De Jong 3 miljoen, keeper vrije transfer. Ze hebben wel slim 'ingekocht'.

31-07-2022 12:33

Juan62 +46168

Nee geen schande
Als we aan het einde vh seizoen niet bovenaan staan, dan is het een schande
Bij ons moet nog de ideale samenstelling gevonden worden
Zij zijn nu gewoon wat verder, meer op elkaar ingespeelt
Wat bij psv gisteren stond is de basis voor komend seizoen ,
Maar de constructie, zij de JC schaal en wij De Pak Schaal vind ik prima

31-07-2022 14:19

KickNiergever +908

Niet alleen Gorter maakte een hele zwakke indruk ook z’n collega aan de overkant. De bewierookte keeper van psv zag er bij die goal van Antony ook heel slecht uit. Daarnaast bokst hij de bal weg ipv dat hij hem gewoon rustig vangt bij die wondergoal van Kudus.

31-07-2022 12:14

ShiekTakTiek +5906

Goal van Antony was geen blunder van hem, die bal komt snel en laag op hem af terwijl er meerdere spelers in zijn gezichtsveld staan. Tadic springt last minute weg waardoor hij niet snel genoeg kon reageren. Paar goede momenten maar heb ook niet het gevoel dat hij de beste keeper in NL is straks.

31-07-2022 12:17

KickNiergever +908

Ah ik vond het er heel zwak uitzien. Bal komt redelijk door het midden en raakt hem nog aan ook. Daarnaast klemt hij ook niet veel. Ik hoop dat het geen geweldenaar wordt haha

31-07-2022 12:28

Heldhaftig +11443

Blind en Tadic zijn klaar

31-07-2022 12:12

Altijdindestraat +39848

Aanval ✔️
Middenveld ✔️
Verdediging ❌
Goal ❌

31-07-2022 11:57

jerryisthename +31683

Eens. Komt goed in de komende weken. 👍🏼

31-07-2022 11:58

Daanafcak +3028

Lekker die kopschoppers bij ingang Noord na afloop. Triest volk

31-07-2022 11:55

Bonno1978 +6457

Was Gorter daar ook?

31-07-2022 12:44

ajaxwestland09 +28932

Tja werk aan de winkel voor H2 voor dat de competitie begint zal me niks verbazen dat ze morgen met een Rechtsback komen en een centrale verdediger en dat ze dinsdag of woensdag een besloten oefenwedstrijd spelen

31-07-2022 11:53

Ajacied1995 +10789

Hey we hebben precies evenveel likes, wat een toeval

31-07-2022 11:55

ajaxwestland09 +28932

Jaja zeker een toeval

31-07-2022 11:57

jerryisthename +31683

Ik heb er even voor gezorgd dat het weer gelijk werd...8092 beiden. 👍🏼😉
Geen dank.

31-07-2022 11:59

Ajacied1995 +10789

Nu 8099 beide, wie t eerst de 8100 haalt krijgt bier van de ander!!

31-07-2022 12:31

louis60 +11472

Zuid- Nederland heeft de wind in de zeilen. Max, Van Gerwen, wielrenploegen en nu ook op voetbalgebied met de lampies. Moet niet veel gekker worden. Kom op Holland, laat je gelden! Zondag eerst maar eens F. Sittard opvreten.

31-07-2022 11:51

Ajacied1995 +10789

1. Guus til
2. Luuk de jong
3. Joey veerman
4. Cody gakpo
5. Marco van ginkel

Mijn top 5 boeren die ik haat, als ik naar dit lijstje kijk beginnen mn vingers te jeuken, sorry moest dit toch nog even kwijt haha. Nu niet meer terugkijken naar gister

31-07-2022 11:50

Altijdindestraat +39848

Ach joh seizoen is nog lang en uiteindelijk gaat het om de echte schaal en beker. Ajax publiek was de echte winnaar gisteravond wat een geluid produceerde die ook na de 3-5.

31-07-2022 11:54

jerryisthename +31683

Klopt. Eens. Bij Gakpo heb ik dat wel minder.
Maar die Veerman werd me toch bloedirritant op het laatst...🤬 Irritant fl.kkertje is het...🤮

31-07-2022 12:01

TontoKarnaggel +42399

Ik haat niemand maar allejesus....wat is die jankmuil van de jong toch bloedirritant. Vanaf de 1e seconde dat huilerige en verontwaardigde gemiep richting scheids. Echt zo'n crybaby waar vroeger op school iedereen een pestpleurishekel aan had....

31-07-2022 12:16

noppenkoning +41111

Allemaal mannen die een goal maken , helaas gaan ze gewoon veel goals maken in Eredivisie met dit team

31-07-2022 12:35

VakM +2167

Gapko is gewoon een hele goede voetballer.

31-07-2022 18:39

Thecooler1021 +1487

Idd, vooral die lelijke hoofden van De jong, Til en van Ginkel doen mijn bloeddruk stijgen

31-07-2022 19:06

michaellaudrup +4660

HahshahHa dat poephoofd van de Jong alsof hij zijn afhaal chinees eruit aan het persen is.

31-07-2022 20:09

michaellaudrup +4660

Die lelijke Til zit straks weer op de bank.

31-07-2022 20:06

Breuk +25060

Wat een kater

31-07-2022 11:40

RFHK +12873

Ik denk niet dat Schreuder in staat is om hier een topteam van te maken

31-07-2022 11:36

Altijdindestraat +39848

Niet als hij geen keuzes durft te maken

31-07-2022 11:56

michaellaudrup +4660

Dan moet je ballen hebben, dat heeft hij niet.

31-07-2022 20:10

SjakiedeWit +2636

Ik heb genoten van onze prachtige goals. Maar ben me rot geschrokken van de defensie. Wat ik hier al eerder zei: de tijd van Blind is voorbij. En schuif nou niet alle schuld op dat jonge keepertje. Die kan goed keepen maar gewoon niet heel goed omgaan met stress…

31-07-2022 11:35

Ajacider +4893

Defensie is het gewoon net niet. Te veel mankementen. Rensch zit er totaal niet kort op en Blind is traag en zwak in de lucht. Keeper pakt zijn kans niet. Dan tref je tegen PSV de verkeerde tegenstander, die hebben dat strategisch slim uitgespeeld. Hoop dat dit verlies aan de directie en H2 heeft laten zien dat een RB absoluut een noodzaak is anders wordt het maar een zwaar seizoen.

31-07-2022 12:12

Kaatje +4791

Na de eerste tegengoal was Gorter volledig uit zijn doen. Koppie naar beneden en nerveus heen en weer lopen. Na de 2e tegengoal was het gedaan. Gorter werd een en al onrust. Die liep enkel nog maar heen en weer te ijsberen. En als het dan in je koppie gaat zitten is je focus van de wedstrijd af.
Natuurlijk waren er ook goede reddingen en aan de tegengoals waren ook anderen schuldig. Maar om 1e keeper te zijn en met oog op CL zal Gorter mentaal nog stapje moeten zetten denk ik.

Trouwens, was de rode kaart voor Bassey terecht? ik kon het niet goed zien.

31-07-2022 11:29

noppenkoning +41111

Ja 100% rode kaart

31-07-2022 12:36

michaellaudrup +4660

Yep 100% rood.

31-07-2022 20:12

Alvarez352009Ajax +12061

Wanneer gaat Ajax die JS Schaal eens serieus nemen?

Als je PSV fysiek knalhard aanpakt in de eerste minuten dan kiezen ze eieren voor geld en willen ze heel blijven met het oog op Monaco, maar nee hoor. Verdedigen als een zooi Gooische wijven.

En nee PSV maakte geen beste indruk maar juist dat is verontrustend. Betekent dat Ajax tegen een zwak PSV niet eens instaat is om te winnen.

Al 10 keer heeft Ajax een duel om de JC Schaal verloren slechts 9 keer winst. Dit is Ajax onwaardig.
Dat domme geëxperimenteer altijd in dit soort wedstrijden ben ik zat. Stel eens je sterkste elftal op!
De Boer had daar ook altijd een hand van, waardoor je alweer verloor.
Ajax verloor van PSV, Feyenoord, Twente, Utrecht en PEC Zwolle in een duel om de JC schaal.
Voor de derde keer op rij verlies je een finale van PSV.

Hebben we dan verdomme geen enkele eerzucht meer? Geen trots??

Volgende keer 200% erop!!! Ongeacht de consequenties!

31-07-2022 11:23

ajaxwestland09 +28932

Dit heeft gewoon te maken met een slechte Rechtsback en een onzekere keeper

31-07-2022 11:45

Alvarez352009Ajax +12061

Maar.....dit wist je toch van te voren?? Stel die gasten dan ook niet op!

31-07-2022 11:51

Ajacider +4893

Klopt maar ze hebben gewoon een kans gekregen en niet gepakt. Op zich is dat wel positief van Schreuder maar die zal hier wel conclusies uit trekken.

31-07-2022 12:14

Breuk +25060

Zo mee eens

31-07-2022 11:45

nigel_brouwer +264

wat is die till lelijk zeg

31-07-2022 11:01

SjakiedeWit +2636

Maar hij scoort wel makkelijk. Ook niet geheel onbelangrijk in het hedendaagse voetbal…

31-07-2022 11:23

Alvarez352009Ajax +12061

Lekker belangrijk! Voor mijn part stelt Ajax IT, Catweazle of Doctor Spook op! Als die er 35 in knallen zal het mij verder worst zijn!

31-07-2022 11:27

michaellaudrup +4660

Strootman ook zo n lekkertje.

31-07-2022 20:15

michaellaudrup +4660

Net een duif, vandaar die naam, en maar provoceren.

31-07-2022 20:14

TheoCZ +3023

Die technische staf lijkt wel een verzameling van christelijke gekkies, met dorpspastoor van Nistelrooij voorop!

31-07-2022 10:54

SjakiedeWit +2636

Alsjeblieft zeg, een beetje respect..

31-07-2022 11:24

TheoCZ +3023

zegt de moraalpastoor!

31-07-2022 11:27

SjakiedeWit +2636

Gewoon respect, je weet toch wel wat dat betekent…?

31-07-2022 11:42

TheoCZ +3023

Jij bent wel erg snel op je pik getrapt, Arie Boomsma!

31-07-2022 11:44

SjakiedeWit +2636

Niet schelden, hou het gezellig…

31-07-2022 12:53

michaellaudrup +4660

Idd totaal geen respect voor pisvee.

31-07-2022 20:17

Alvarez352009Ajax +12061

En?? Wat dan nog?? zolang je wint zal het mij worst zijn. Voor mijn part stellen ze de Teletubbies, transgenders, Moslim fundamentalisten, vissers of dirigenten op. Zolang er gewonnen wordt zal het mij de reet roesten

31-07-2022 11:31

TheoCZ +3023

ik bedoel de bank van psv!

31-07-2022 11:37

Alvarez352009Ajax +12061

Oke sorry ben nog opgefokt van gisteren.

Laat ik het dan zo zeggen: Voor mijn part zitten bij Ajax de volgende personen op de bank: Antonín Dvořák, Franz Kafka, Martina Navrátilová, Klement Gottwald of Julius Fučík. zolang er gewonnen wordt, vind ik alles best!

31-07-2022 11:49

SjakiedeWit +2636

Zeg dan ook wat je bedoelt Dat vind jij moeilijk hé?

02-08-2022 17:02

PJS +4991

Gorter kan echt niet. Wat een drama. Prio 1 andere keeper. Daarnaast nog 2 lange verdedigers. H2 graag komende week nog.

31-07-2022 10:44

Oxxer +163839 moderator

Als ik jouw goed begrijp, eis jij 1 keeper en 2 lange verdedigers.

31-07-2022 10:50

ajaxwestland09 +28932

we zitten al over de 8150 reacties zegt veel over de wedstrijd van gisteren is dit een record?? Kan AS dit wel aan zoveel reacties :P

31-07-2022 10:21

Ajaxfan16 +27411

Zijn waarschijnlijk weer allemaal mensen die een account hebben aangemaakt, om weer lekker negatief te doen. Terwijl ik er weer net zo bij zit als vorig jaar, Ajax was gewoon beter, maar trapt weer in het spel van PSV. Ik zie ons ook gewoon weer kampioen worden, maar er moet wel een rechtsback gehaald worden en Pasveer moet weer gaan keepen, dan komt het allemaal goed.

31-07-2022 10:49

Oxxer +163839 moderator

Ajax had de PSV code gekraakt, de laatste onderlinge wedstrijden zit er een nieuw slot op.

31-07-2022 10:52

ajaxwestland09 +28932

Klopt daar zijn 2 spelers in mijn ogen debet aan

31-07-2022 11:37

Breuk +25060

Er moet ook een keeper bij. Als Pasveer geblesseerd raakt ben je de pineut.

31-07-2022 11:52

michaellaudrup +4660

Het ezel, steen verhaal bedoel je?

31-07-2022 20:18

louis60 +11472

Wanneer je je hele verdediging verkoopt, duurt het natuurlijk even voordat je achter weer ingespeeld bent. Maar tegen de lampies was het de zwakste verdediging die ik in vele jaren heb gezien. H2 en Schreuder hebben nu nog maar 1 prioriteit: Een solide verdediging waardoor je geen 5 tegengoals meer krijgt. En al dat gelul over restverdediging wil ik niet meer horen. Ik roep al jaren dat Ajax een topkeeper moet hebben en een sterke verdediger als de Ligt en Sanchez(type Virgil van Dijk). Dat komt door de manier van spelen. Bassey kan een deel van die functie overnemen. Maar dat moeten we nog meemaken, want met rood heb je ook niets aan hem. Met Gorter(slecht),Rensch(zwak), Timber(klein), Wijndal(klein en zwak in de 16) en de trage Blind ga je nog heel vaak met 2-3, 3-4, 1-2 verliezen. Ik wil weer zien dat we de 0 houden.

31-07-2022 10:20

Altijdindestraat +39848

Conclusie, met:
Berghuis
Rensch
Klaassen
Gorter
Blind die rol
kom je te kort.

31-07-2022 10:20

ÁlvaroRecoba +13695

Bij Berghuis kan het vriezen of dooien: soms is-ie ook weergaloos.

31-07-2022 11:03

Altijdindestraat +39848

Hij kan weergaloos voetballen, Dortmund thuis en Sporting uit zijn de enige die op mijn netvlies staan en dat is te weinig.

31-07-2022 11:53

ÁlvaroRecoba +13695

Het was al met al te weinig, eens, maar wel íets meer dan dat. Zijn vervanging van Gravenberch was erg goed, linksmidden.

31-07-2022 12:06

SjakiedeWit +2636

Met je eens…

31-07-2022 11:26

superajax +11412

Heeft verder niks met de wedstrijd te maken,maar waaron heeft pisvee toch altijd van die vreselijk irritante spelers met een vreselijke kutkop?? De Jong,Gakpo,Veerman,Til,Simons,Rammeljo,vond zelfs die Babbayaro met zijn dreadlocks irritant.

31-07-2022 10:15

4EVERAJAX +8371

Die koppen vd spelers moeten bij de hele clubidentiteit passen

31-07-2022 10:37

Gogopepa73 +3529

Ja klopt helemaal en het straalt ook af op hun fans. Dat zijn van die inteeltgasten met minderwaardigheidscomplex tov Ajax.

31-07-2022 10:38

SjakiedeWit +2636

Respect joh…

31-07-2022 11:26

Bals +3762

1. De grootse tekortkoming was dat er in de eerste 35 minuten 4 goals gemaakt hadden MOETEN worden , maar er ging er slechts één in. Hetzelfde liedje als zo vaak: veel mooie en flitsende combinaties maar geen genadeloze afwerking. Schreuder bleek niet in staat daar verandering in te brengen en liet Tadic gewoon staan.

2. Rensch was in de voorbereiding al door het ijs gezakt en te licht bevonden. Schreuder bleek niet in staat daar een oplossing voor te bedenken. Cody Hysterica Gakpo kon zijn gang gaan...

3. Blind centraal is zelfmoord. Was vorig seizoen al bekend. Opbouwend vaak briljant maar verdedigend gewoon te klein en te traag op die positie. Schreuder liet hem daar toch gewoon staan.

4. Onrustige, niet coachende, jonge lijnkeeper Gorter viel door de mand. Schreuder had aangegeven geen nieuwe keepr nodig te hebben dit seizoen.

5. Het middenveld bleek niet opgewasen tegen de tegenstander! Berghuis verzaakte en solliciteerde naar een rode kaart, Taylor liet zich aanvallend gelden, maar was verdedigend niet van het niveau Gravenberch (Sangaré ontsnapte zowel bij de 1-1 als bij de 1-2 aan Taylor waarna de Eindhovense aanval begon!), Álvarez werkte hard maar volgde zijn man niet in de zestien. De door Schreuder bewierrookte Kudus mocht 62 minuten toekijken, voordat hij een beauty van een goal maakte. Het trio Veeman, Til, Sangaré won dik en dik op punten.

6. Bij ieder opstootje stormde de tegenstander als team er op af en kon de zwakke scheids beïnvloeden.

7. Het op verschillende manieren druk willen zetten bracht meer onrust dan toegevoegde waarde. Teveel Schreuders' opdrachten meekrijgen werkte niet voor iedereen.

8. Klaasen en Brobbey (73') kwamen na Bassey (62'), maar konden niet positief bijdragen.

9. De onder Ten Hag vigerende teamdiscipline én persoonlijke discipline was geheel verdwenen!

10. In al zijn teams heeft Schreuder aanloop problemen gekend. Laten we hopen op verbetering, maar PSV heeft het AJAX van Schreuder volledig afgeschminkt. Te veel vedettes laten staan? VIJF!!! doelpunten tegen in eigen huis...... Normaliter overleefd dat geen enkele trainer.

31-07-2022 10:14

ST +23060

Heel sterke analyse.

31-07-2022 10:57

Flipper33 +6826

Wordt echt een ruk seizoen vrees ik ! met deze keeper en verdediging ga je echt geen kampioen Worden. Blind en Rensch kunnen echt niet meer de 1 kan niet verdedigen en de ander is zo traag als dikke stront

31-07-2022 10:05

Didulica87 +2304

Met de pleuris in mijn lijf wakker geworden. Het begon allemaal zo goed met die fantastische treffer van Bergwijn. Die sangare zat bij elke bal en die Veerman speelde ook goed. Word een spannend seizoen maar het gaat allemaal wel goed komen. Bassey en Timber centraal en Blind en Wijndal gewoon LB en Pasveer onder de lat. Volgende week Fortuna uit en die gaan we aan gort spelen zonder Gort(er) Bergwijn wel top trouwens👍🏻

31-07-2022 09:41

WillemvH +1610

Ik heb de wedstrijd net nog eens bekeken. Naast de “gewone” dingen valt me oa op dat Taylor het prima doet. Sticht veel gevaar met zijn dribbels en schoten. Een aanwinst. Bergwijn, continu aanspeelbaar en bijna altijd gevaarlijk. Alvarez pakt wederom heel veel ballen op. En geeft zo nodig dubbele dekking.
Tadic wordt een punt. Bijna niet gezien. Beetje vreemd, omdat hij in de spits vaak ook goed uit de verf komt. Maar om hem dan op het laatst rechts te zetten? Mag hij dan echt nooit vervangen worden? Op links is Bergwijn een zekerheidje. Ben benieuwd hoe Schreuder daar mee om gaat. Het zal me niet verbazen dat Tadic vaker kind van de rekening gaat worden. Zeker met Brobbey en wellicht later Lucca als pinchhitters.
En Bassey? Ik heb het al eerder gezegd: ontwapenend door zijn verschijning, overgave en inzet. Dat wordt onze nieuwe cultheld!

Niet om positief om het positieve te zijn, maar ik heb alle vertrouwen in het nieuwe seizoen. Dit wordt weer een mooi voetballende ploeg met onverwachte uitschieters. Ja, met Pasveer in de goal.

31-07-2022 09:36

MelleAfca +14302

Er waren inderdaad voldoende positieve aanknopingspunten. In deze fase van het seizoen heb ik liever dat we tegen de lamp (heel flauw) lopen door individuele fouten dan dat er voetballend niks van klopt. Ik maak me dan ook totaal geen zorgen.

31-07-2022 09:48

Tobiaz +70

Prima analyse. De sterkhouders van voorheen, Tadic en Blind, zijn de probleemgevallen van nu. Taylor is een aanwinst, Kudus een gevaarlijke klant op 10. Basisplek voor Berghuis en Klaassen is lang niet zeker.

31-07-2022 13:54

Altijdindestraat +39848

Blind achterin is levensgevaarlijk hij wordt in de lucht altijd geklopt.

31-07-2022 09:32

Altijdindestraat +39848

Berghuis is nooit beslissend in zijn eindpass of met zijn schoten op goal.
Hij moet sneuvelen voor Kudus in de basis.

31-07-2022 09:25

Flipper33 +6826

Berghuis moeten ze verkopen gisteren niks goeds van gezien heel soms maar wat hebben we aan zo’n voetballer die weken niks laat zien en dan een keer een briljante actie heeft.. niks dus

31-07-2022 10:06

Altijdindestraat +39848

Is Fred Rutten niet gewoon de trainer en Ruud van Nistelrooy de katvanger...

31-07-2022 09:24

ovopiet +1456

Iedereen roept nu dat Kudus er maar vanaf het begin in moet, maar toen hij erin kwam werd het erg wanordelijk. Hij maakt natuurlijk een fantastische goal, maar verloor op het middenveld toch een aantal keer de bal waardoor er steeds gevaarlijke tegenstoten kwamen.
Hij loopt erg veel met de bal. Dit moet je als middenvelder niet doen.

31-07-2022 09:20

Allesreiniger +3361

Dit team heeft wedstrijden nodig, komt goed! Ik hoop toch dat de enorme bak potentie en mogelijkheden nu niet ineens allemaal zijn verdwenen omdat we de schaal (vooral door knullige doelpunten) verloren is.

31-07-2022 09:25

Altijdindestraat +39848

Omdat hij telkens als invaller moet beginnen en niet die ritme heeft.
Maakt wel een prachtige aansluitingsgoal dat doet Berghuis nooit.
En is duizendmaal gevaarlijker en balvaster aan de bal dan Berghuis.

31-07-2022 09:30

frenkiedejong53 +9792

Gorter: slecht. Toch vind ik dat hij tegen Fortuna moet keepen omdat hij niet met dit gevoel op de bank moet gaan zitten. Anders is die jongen helemaal klaar.
Rensch: slechtste speler, drama. Waarom hem 99 minuten laten staan? Mij een raadsel. Verlos hem toch, heeft in de voorbereiding niks laten zien.
Blind: goed begin, helemaal weggezakt en aangetoond dat hij ook op LCV niet kan.
Wijndal: beter dan Blind op linksback. Mag duel tegen Til nooit verliezen. Lichaam beter gebruiken.
Antony: zonder een fatsoenlijke rechtsback heb je niks aan hem. Dan beter nu verkopen. Verpieterd zonder een back die hem ondersteunt.
Berghuis: niks laten zien. Vorm van na de winterstop.
Taylor: kramp na 80 minuten? Hoe is dit mogelijk?
Bassey: ajb nooit meer op linksback zolang Wijndal en Blind fit zijn. Snel op LCV, want daarvoor is hij gehaald.

De wedstrijd gisteren heeft van mijn twijfels tegen Schreuder helemaal niks weggenomen.
Alleen al het feit dat Kudus op de Bank zat was een teken.

31-07-2022 09:19

Stefansuarez +19013

Blind en wijndal naast elkaar gaat het niet worden. Wijndal die veelal opstoomt waardoor er ruimte achter de verdediging ontstaat. Dat blind niet kan compenseren met zijn snelheid.
Hopelijk snel bassey op LCV

31-07-2022 09:08

Omar +17163

Dit is bij uitstek een wedstrijd om te laten zien waar je zwakke punten liggen. Niet heel verrassend blijkt dat je verdediging te zijn, Rensch/Blind/Wijndal zijn gewoon te veel non verdedigers imo tel daar een onzekere/matige keeper bij op en je hebt een doelpuntenfestijn op handen.

Aanvallend aantal goeie momenten gezien, ben nog steeds van mening dat Taylor gewoon 2 assists had moet geven, maar oke. Had ook meer verwacht van Tadic en Berghuis

31-07-2022 08:54

DrFootball +15141

Het zijn prima verdedigers, maar ze zijn als verdediging niet complementair.

31-07-2022 08:56

Joodhannus73 +3579

Zorgelijker vind ik dat Schreuder Tadic niet durft te wisselen. Wat zegt dat over onze nieuwe trainer? En waarom Anthony wisselen? Die wil je toch voor de club behouden? Dan moet je hem de sterrenstatus geven en hem niet rijden Ajax-PSV om een prijs naar de kant halen. Gewoon dom. Hetzelfde geldt voor Blind. Waarom Wijndal eruit? Omdat hij nieuw is? Had Bassey centraal gezet. Eigenlijk had hij Rensch eruit moeten halen en Timber op rechtsback moeten zetten. Rare wissels, al snap ik dat spelers terug komen van blessures. Tadic, Blind en Rensch horen er niet in. Datzelfde geldt voor Gorter. Ajax zal dus nog een keeper, RB en CV moeten halen (Schuurs gaat weg voor circa 10 miljoen). We hebben nog een positief verkoop saldo van 20 miljoen. Als PSV van Monaco verliest krijgen we 10 miljoen extra aan CL-TV gelden bij. Daar moet je toch het eea voor kunnen halen? Doen!!!

31-07-2022 08:52

Ans B +19809

Dat Ajax nog niet klaar was voor deze wedstrijd wisten we natuurlijk al: met name Bassey, Timber en Antony hebben nog geen of weinig speelminuten in de benen. Bovendien is de afstemming nog lang niet gefinetuned. Schreuder had het alleen over een fysieke achterstand, maar er is ook nog een 'machinale achterstand'.
Dat Ajax desondanks ca 30 minuten goed speelde is een goed voorteken. In die fase was Blind trouwens opvallend goed, ook verdedigend zat hij er bovenop. In de tweede helft was hij een stuk minder, slordiger o.a. Dat kan een teken van vermoeidheid zijn, dus vooralsnog hecht ik daar geen waarde aan. Wel jammer dat hij LCV bleef staan toen Bassey erin kwam.

Aanvallend word ik trouwens wel eens moe van het gebrek aan doelgerichtheid en effectiviteit. De combinaties worden te vaak te ver doorgevoerd.

Verdedigend was het duidelijk niet op orde en m.n. Timber maakte op mij een zwemmende indruk. Je kon zien dat hij veel meer moest belopen dan met Martinez aan zijn zijde. Je zag het ook aan zijn vele, wat wilde gebaren naar medespelers. Geen 'altijd rustige' Timber dit keer.

Gorter bevestigde de indruk die ik al van hem had: uitstekende reflexen maar nu nog te onrustig, met o.a. timings/-inschattingsfouten daardoor. Keepen is een ervaringsvak, zegt men altijd, dus ik zou pleiten voor 1-2 jaar uitlenen en een stabiele, ervaren keeper huren of kopen, en Pasveer weer op 1. Want dit soort capriolen kunnen de zoveelste onnodige uitschakeling in de CL opleveren.

M.n. in het tweede deel van de tweede helft speelde Ajax ook aanvallend slecht, als een kip zonder kop bijna. Alles leek los zand te zijn geworden: geen samenhang meer, slordige passes, veel balverlies.

Tadic was bijna onzichtbaar voor mij, en ik vond het echt jammer dat hij erin bleef - ten koste van Conceicao dus - nadat Brobbey erin kwam.
Kudus daarentegen scoorde opnieuw (prachtige goal, wat een traptechniek!), maar zal ondanks de complimenten van zijn coach wel weer op de bank beginnen vrees ik.

31-07-2022 08:51

7172AFCA7395 +10271

Blind is juist wel een probleem achterin.
Wat boeit mij een goeie opbouw als jou hoofdtaak
het leiden van de defensie is ? Kan bovendien niet verdedigen en koppen. Ik herhaal, prima gezien door Mourinho. Weghalen daar.

31-07-2022 08:51

GinoAFCA +14793

The day after toch wel goed geslapen, normaal naar een nederlaag niet altijd. Hopelijk leren ze hier van bij Ajax

31-07-2022 08:36

Stefansuarez +19013

Wat heb ik me lopen ergeren aan rensch, probeert niet eens een voorzet eruit te halen.

Moge duidelijk zijn dat blind ook wel klaar is centraal achterin.

Bij vlagen een goed ajax gezien alleen jammer van de individuele fouten.

Er moet nog een nieuwe keeper en rechtsback bij.

31-07-2022 08:34

Kingoffdatoilet +17128

Ik zou Blind gewoon rechtsback zetten. Rensch was echt bizar slecht. Rensch dan ook gewoon verhuren.

31-07-2022 08:38

DrFootball +15141

Blind klaar is centraal achterin? Heb je zijn passing gezien van achteruit. Nog steeds van wereldklasse. Ja hij is niet snel en het is geen kopper. Gebruik hem in zijn kracht en laat anderen zijn minpunten compenseren.

31-07-2022 08:40

DrFootball +15141

Bij Ajax is de opbouw heel belangrijk. Jouw reactie geeft aan dat je dat niet goed begrijpt waar het daadwerkelijk om gaat. En dat je niet moet kijken naar de 1 persoon, maar naar de inrichting van een complete verdediging en blok. In de huidige opstelling zijn de poppetjes niet complementair aan elkaar.

31-07-2022 08:52

DaNaRWaL +4296

Ben het met je eens hoor Drfootball maar de verdediging werd nu complementair gemaakt aan Blind en dat pakte fout uit. Ik denk dat Blind niet het puzzelstukje LCV in deze puzzel is maar nr 6 ipv Alvarez (al vond ik hem gister ook best goed spelen).

Uiteindelijk zal dit de opstelling moeten worden (vind ik):

Pasveer/ goede aankoop
Rensch/ aankoop, Timber, Bassey, Wijndal
Kudus, Blind, Tadic
Antony, Brobbey, Bergwijn

Blind op RB zou kunnen maar dan meer verkapt zodat ie RM speelt in een 3-4-3:

Pasveer
Timber, Bassey, Wijndal
Blind, Kudus, Taylor
Tadic
Antony, Brobbey, Bergwijn

Laten we Mo Ihattaren niet vergeten, hopen dat hij er snel weer bij is!

31-07-2022 09:31

4EVERAJAX +8371

Je kan niet een hele wedstrijd alleen maar passen ..... En een team om Blind heen bouwen is mij een beetje teveel vh goede. Trouwens in Oranje met die 5 achterin zeg maar, vind ik Blind wel de beste optie op linksachter.. beter als Malacia of Wijndal.

31-07-2022 11:03
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.