NB: 'Pasveer brengt nu de rust die Gorter nog niet brengt'

door BadembaBarrie 249

Bron Ajax Showtime

NB: 'Pasveer brengt nu de rust die Gorter nog niet brengt'

door BadembaBarrie 249

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Na iedere wedstrijd die Ajax speelt, valt er weer genoeg na te bespreken. Mooie doelpunten, vervelende momenten, vreugde en verdriet. Ajax Showtime kijkt iedere week met één van de redacteuren terug op de wedstrijd én wekelijkse actualiteiten in De Nabeschouwing. Vandaag: Ajax weet overwicht andermaal niet uit te drukken in de score en gaat weer in eigen huis onderuit tegen PSV. Ditmaal met hoofdredacteur Bart Veenstra. Lees hier zijn blik op de wedstrijd en het landskampioenschap en praat mee!

Stelling: Ajax miste tegen PSV de meedogenloosheid van Martínez en Tagliafico.

'Daar ben ik het niet per se mee eens. Natuurlijk zijn Martínez en Tagliafico belangrijk geweest met hun meedogenloosheid, maar ik vind dat Ajax vandaag het op meerdere en andere vlakken heeft laten afweten. Dat heeft meer te maken met tactische fouten en keepersfouten dan met de meedogenloosheid. Natuurlijk zijn er kopduels verloren waarbij je iets meer pit verwacht. Dat Til een paar keer kan koppen... tja, als Martínez of Tagliafico gespeeld had, was dat misschien niet gebeurd. Maar het gaat al fout bij dat die voorzet überhaupt gegeven mag worden. Ik denk niet dat het per se fout gaat met de meedogenloosheid die ontbreekt. Je kopduels winnen of verliezen heeft wel te maken met meedogenloosheid en ik vind wel dat Blind en Wijndal daarin scherper mogen zijn, maar als je vijf tegengoals krijgt, kan het niet alleen liggen aan die meedogenloosheid.'

Wie was ondanks de nederlaag jouw Man of the Match?

'Ik moet zeggen dat bepaalde spelers bij vlagen goede dingen hebben laten zien, maar verder onzichtbaar waren. Dan doel ik met name op Bergwijn en Antony. Als je echter kijkt naar spelers die constant waren, kom je al snel bij een Taylor of Álvarez uit. Die voerden gewoon hun taken uit. Álvarez heeft gewoon zijn verdedigende taken volbracht, al stond hij bij één tegengoal iets te veel naar buiten. Het lag echter niet per se aan hem. Taylor was als verbindingsspeler, zeker in de eerste helft, heel belangrijk. Ik vind het echter over het algemeen heel lastig om er één speler uit te pikken in een wedstrijd die vanaf minuut 30 heel rommelig was van Ajax' kant. Er was eigenlijk niet één speler die echt dé beste was. Het feit dat je nu bij spelers als Taylor en Álvarez uitkomt zegt eigenlijk ook genoeg over de rest.'

Alfred Schreuder koos er in dit duel voor om met Jay Gorter op doel te starten. Wat vond je van die beslissing en hoe vond je hem uitpakken?

'Pasveer is natuurlijk net terug van een blessure en ik weet niet hoe fit hij is om nu al te starten. Daarnaast denk ik dat Schreuder naar de toekomst kijkt en Pasveer en Stekelenburg zijn natuurlijk beiden redelijk op leeftijd. In dat opzicht valt het ook goed te verklaren en begrijpen dat Schreuder Gorter wil zien. Als ik echter naar de wedstrijd kijk, vind ik dat Gorter heel erg twijfelachtig was. Hij ging ook een paar keer in de fout. Bij die 2-2 kwam hij bijvoorbeeld uit, tastte hij mis en sloeg hij Blind voor zijn hoofd. En bij de 2-3 maakt hij ook een blunder door de bal niet goed weg te boksen, waardoor Gakpo kan scoren.

'Bij Pasveer heb ik heel erg het idee dat hij de verdediging zo neerzet dat de ballen op doel veel minder op hem afkomen. Bij Gorter heb ik dat idee minder. Ik heb het idee dat Pasveer de boel veel beter neerzet, dat veel beter is in de coaching en veel meer rust brengt aan de verdediging. Daardoor zou ik op dit moment voor Pasveer kiezen. Hij brengt nu de rust die Gorter niet brengt. Ik zie wel de potentie in Gorter, maar op dit moment is hij er gewoon nog niet klaar voor om de eerste doelman van Ajax te zijn.'

Ajax kreeg maarliefst vijf tegengoals om de oren. Wat ging er naar jouw idee mis?

'Er ging best wel wat mis bij alle tegendoelpunten. Ik vond allereerst dat de voorzetten van PSV vanaf de linkerkant met Gakpo te makkelijk werden gegeven. Hij kreeg alle ruimte en tijd om die ballen voor te geven en dat vind ik te wijten aan de schijnverdediging van Rensch. Hij stond er namelijk wel, maar hij greep niet in, waardoor Gakpo alle tijd en ruimte kreeg. Daarna is het of een verdediger van Ajax die een kopduel niet goed genoeg aangaat om het te winnen, of Gorter die uitkomt die de bal niet heeft. Al die tegendoelpunten zijn te wijten aan individuele fouten. Dat gaat vooral over Rensch op rechtsback, Blind en Wijndal die hun kopduels niet winnen en Gorter die twee keer in de fout gaat. Vijf tegendoelpunten krijgen als Ajax, is veel te veel. Dat is Ajax-onwaardig.'

Hoe keek je naar de optredens van de meerdere debutanten?

'Ik vond Wijndal op zich wel goed spelen. Hij ging wel in de fout bij het kopduel dat hij verloor, maar in het uur dat hij heeft gespeeld, moet ik zeggen dat hij goede aanvallende impulsen heft. Hij haalt de achterlijn vaak en heeft een goede voorzet. Hij is dus een voetballende linksback en ik zie veel potentie in hem en denk dat hij een hele belangrijke rol kan gaan vervullen, als hij eenmaal gesetteld is bij Ajax. Bergwijn maakte een fantastische goal, maar ik moet zeggen dat ik hem verder niet heel erg gezien heb. Brobbey viel redelijk kort in, dus die heb ik niet heel veel gezien.

'Bassey viel ook in en ik vond hem iets te druistig en gretig. Je ziet wel de potentie, want hij is duidelijk iemand die er vol voor wil gaan, maar misschien is dat ook zijn mankement, want juist omdat hij er zo vol voor wilde gaan en zich zo graag wilde bewijzen ging hij zo druistig het duel aan. Daardoor maakte hij een iets te harde overtreding, waardoor hij een rode kaart kreeg. Met zo’n VAR en slow motion beelden lijkt het allemaal erger dan het is, ik denk dat een gele kaart meer op zijn plaats was geweest. Hij liet dus echter in ieder geval zien dat hij er vol voor wil gaan en dat was een positief teken.'

De scheidsrechter speelde een grote rol in dit duel. Hoe beoordeel je zijn beslissingen?

'Er valt voor alles wat te zeggen, ook voor de rode kaart. Als de VAR de scheidsrechter naar het scherm roept en je ziet in slow motion dat Bassey zijn tegenstander vol op zijn enkel trapt, kan ik begrijpen dat de scheids daar een rode kaar voor geeft. De VAR momenten namen wel erg veel tijd in beslag, wat zich vervolgens reflecteerde in de extra tijd. Ik denk echter niet dat Higler het resultaat heeft beïnvloed. Dat ligt vooral bij de individuele fouten die Ajax zelf heeft gemaakt.'

Zie jij op basis van dit duel en de duels in de voorbereiding al significante verschillen tussen Schreuder en Ten Hag?

'Ik zie ze nog niet echt. Ik vind het ook nog te vroeg om dat te zeggen. Ze zullen wellicht verschillen in waar ze de accenten leggen in het druk zetten bijvoorbeeld, maar ik zie nog geen hele grote verschillen tussen Schreuder en Ten Hag. Ik denk dat Ten Hag wel iets meer een controlfreak is en scherper op de spelers zit. Schreuder is misschien wat losser en vrijer daarin. Tactisch lijken ze, ook aan de spelersverhalen te horen, verder echter redelijk hetzelfde. Ik denk dan ook dat je later in het seizoen beter antwoord kunt geven op deze vraag. Ik vond Ten Hag tactisch sterk en hij had het goed voor elkaar met Ajax. Schreuder heeft nu een prima selectie, waarvan ik vind dat Ajax er zéker kampioen mee moet worden en het is aan hem om te laten zien dat hij dat ook kan.'

Tot slot: wat zegt dit duel jou over het komende seizoen?

'Het resultaat zegt mij niet zoveel. Vorig jaar won PSV met 0-4 en werd Ajax ook kampioen en was het over het hele seizoen gewoon de veel betere ploeg. Nu verlies je met 3-5 en moet ik zeggen dat Ajax het veel betere van het spel had. Het had de betere spelers en speelde beter voetbal dan PSV. Ik denk dus dat Ajax beter is dan PSV dit seizoen. Ik denk echter ook dat dit PSV erg goed is en niet snel een wedstrijd zal verliezen in de Eredivise. Ze hebben met Cody Gakpo, Guus Til en Luuk de Jong de spelers om erg makkelijk tot doelpunten te komen en ze hebben natuurlijk veel kwaliteit in de lucht. Daardoor denk ik dat het erg spannend blijft tussen Ajax en PSV komend seizoen in de titelstrijd. Ik denk echter dat Ajax de beter ploeg heeft en dat dat op langer termijn zal blijken, waardoor Ajax uiteindelijk kampioen zal worden.'

Bademba Barrie (Twitter: @Bademba__Barrie | E-mail: B.Barrie@Ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

Oldstar +5270

Lekker zeg, als een man van veertig die rust moet brengen. Ik ben bezorgd richting het volgdende seizoen en dan m.n. als het gaat om de CL.

01-08-2022 14:34

Voetballover +3083

Sorry maar Gorter is echt niet van het gewenste niveau, meer voor een FC Emmen. We moeten een extra goede keeper kopen. Anders gaan we echt veel goals tegen krijgen, pasveer is ook geen zekerheid met zijn leeftijd

01-08-2022 13:18

Didulica87 +2332

Ik zou Gorter de wedstrijden in de beker laten spelen en tegen de kleinere clubs thuis in de eredivisie. Scheelt ook dat Pasveer minder wedstrijden hoeft te spelen en dus ook zijn rust kan pakken voor de big matches. Gorter gewoon nog een kans geven dit seizoen. ❌❌❌

31-07-2022 23:45

vanreenen +10359

Ik hoop toch zo dat het Ajax lukt om die Sanchez aan te trekken, maatje van Alvarez. Dus H2 waarop is het wachten? Wat zeggen jullie? Afwachten tot hij van de week zijn contract voor 5 jaar ondertekend? Ik juich het van harte toe.

31-07-2022 21:44

YRGI +32989

Ja, dit zei een groot deel van AS al voor de wedstrijd. Schreuder moest weer zo nodig experimenteren.

31-07-2022 19:15

ST +23098

Dit is op dit moment (in mijn ogen) de enige opstelling die gaat werken:

--— Bergwijn - Brobbey - Antony —-
————-—-——- Tadic —————————-
———- Kudus —————- Taylor ———
Wijndal - Bassey - Alvarez - Timber
————-——— Pasveer ————————

Zo zijn we af van de zwakke Rensch, winnen we wél kopduels achterin en heb je zowel Brobbey als Tadic in de basis. Helaas geen plek meer voor Blind. Berghuis, Klaassen en Blind dus op de bank. In de 60e minuut mag Berghuis erin voor Brobbey en schuif je Tadic naar de 9 positie. Berghuis dan op 10.

31-07-2022 18:24

YRGI +32989

Alvarez is geen goede cv. Dat heeft hij bij ons al geprobeerd. Tenzij je dat vergeten bent. Was echt een drama.

31-07-2022 19:16

ST +23098

Rensch is een slechtere back dan Alvarez een CV is. Daarnaast is de hele achterhoede nu anders dan toen en is Alvarez inmiddels 2 jaar verder.

31-07-2022 19:18

Rentokill +4614

Kudus is geen verdedigende middenvelder. Timber is geen back. Alvarez en Bassey zijn geen opbouwers. Maar ik snap je overwegingen.

31-07-2022 20:02

PartyPat +1458

We zouden eventueel met Blind op het middenveld kunnen spelen ipv Taylor of Kudus.

31-07-2022 20:39

jerryisthename +32155

Eens. Als je hiermee was gestart tegen PSV, had je ze helemaal kapot gespeeld en gewoon gewonnen met 4-1. Zoiets. Alleen jammer dat Bassey nu geschorst is. ☹️

01-08-2022 16:49

farell +180

Ieman een idee wanneer het nieuwe ajax uit tenue komt

31-07-2022 17:57

Breuk +25523

Pasveer brengt wel heel veel rust vandaag.

31-07-2022 16:12

DS84 +1856

Klopt, ik ben net pas weer wakker.

31-07-2022 16:14

Artemio +32413

Een centrum met Timber-Blind is gewoon een no go. Al zou je een back hebben die het meerendeel van de voorzetten eruit haalt zul je zien dat een Blind zeer zwak is in de lucht. Die gaat vaak het luchtduel niet eens meer aan. Ik zie elk team met een targetman en daaromheen wendbare spelers als een reële dreiging.

31-07-2022 16:11

Ron6 +3530

Out of the box… of ben ik dan mesjogge?

Tadic. Brobbey. Antony
Bergwijn
Wijndal. Kudus
Blind Bassey Timber Alvarez
Pasveer

31-07-2022 15:53

Ajaxisart +18784

Blind en Wijndal wisselen. Bergwijn op links en Kudus op 10, Taylor naast Blind en Kudus kan ook nog.

31-07-2022 18:02

Minsc +1521

De trage Alvarez rechtsback? Dat is inderdaad mesjogge. Sorry.

31-07-2022 20:31

Ron6 +3530

Geen sorry, daarom vroeg ik het mij af. Zelf vind ik Alvarez niet zo traag. Blind heeft het jaren op links ook goed gedaan, hoewel hij meer gevoel voor positie heeft

31-07-2022 23:05

Ron6 +3530

Tadic was onzichtbaar, nog steeds iedereen overtuigd dat ie spits moet spelen?

Bergwijn, Brobbey alle vertrouwen in, die gaan het echt laten zien.
Wijndal voor mij toch een twijfelgeval op hoogste Europees niveau.
Bassey heel lastig te beoordelen, geen idee eigenlijk.
Conceicao heeft wel een jaar ofzo nodig, lijkt me wel een goeie, zit in ieder geval een goeie kop op qua uitstraling wat betreft gretigheid.
Lucca (als hij daadwerkelijk komt), op een of andere manier heb ik daar ook veel vertrouwen in, puur op basis van een filmpje op YouTube. Terwijl ik hem net als Bassey nog nooit een hele wedstrijd heb zien spelen, gek is dat.

Al met al. Schreuder heeft veel werk aan de winkel om de lijnen goed uit te zetten. Zal de eerste tijd niet vanzelf gaan.

31-07-2022 15:35

Ajaxafc1986 +1005

Als Pasveer weer wedstrijdritme heeft moet hij gewoon keepen Het lag niet alleen aan Gorter er werd gewoon heel slecht verdedigd. Blind hoort gewoon op het middenveld en Alvarez zet je ook niet tijdens de wedstrijd terug in de verdediging met geel op zak. Het wisselbeleid van Schreuder was niet goed.
Jay Gorter verhuren
Ideale opstelling op dit moment:

Bergwijn Brobbey Anthony
V. Axel D. Tadic Conceicao

Kudus Blind Berghuis
Taylor aankoop klaassen

Wijndal Bassey Timber Klaiber
Aankoop Renchs Aankoop Aankoop

Pasveer
Aankoop
Stekelenburg

31-07-2022 14:46

Sense of.H +5479

Gorter 😤 ik zal korte metten met je maken

31-07-2022 14:06

AjaxIsBeast +5975

Ik zou deze opstelling willen zien:

Bergwijn - Brobbey - Antony
Taylor - Kudus - Blind
Wijndal - Bassey - Timber - Aankoop
Pasveer

Met de punt naar voren of met de punt naar achteren en Blind op cvm.

31-07-2022 14:02

JaapStam +137844

Bassey hoort in het centrum te staan naast Timber!!!

31-07-2022 13:57

In Bassey we trust +15361

BASSEY!!!!!

31-07-2022 21:53

Flipper33 +6826

Aankoopbeleid is best ruk ! Geen goede keeper geen goede rechtsback aanval prima middenveld ook ruk alleen kudus is prima

31-07-2022 13:53

RuffRhythim +24837

En dan te bedenken dat Gorter vorig seizoen toen we een bepaald keepersdingetje hadden maar eventjes "voor de leeuwen gegooid" moest worden he....?

31-07-2022 13:51

PJS +5005

Pasveer op doel. Gorter nooit meer opstellen. Leuke keeper voor de hoofdklasse maar niet voor betaald voetbal. Dus snel weg doen met Pasveer en Stekelenburg ben je kwetsbaar. H2 heel snel op zoek naar betrouwbare eerste keeper. Dit kan echt niet. Daarnaar achterin graag ook twee versterkingen met Lengte. Rensch heeft zijn kansen gehad maar helaas niet goed genoeg. Zou hem verhuren in de hoop dat het nog wat wordt. Middenveld en voorhoede prima.

31-07-2022 13:37

Pantheon +938

Mu al afschrijven, kom op zeg. Die jongen heeft echt wel potentie, moet gewoon nog leren. Keepers hebben vaak pas op latere leeftijd dat ze op hun hoogtepunt zijn.

31-07-2022 13:52

DeBruineRuiter +63

Prachtig hoe Pasveer Gorter na afloop onder zijn hoede nam!

31-07-2022 13:22

Nr.10 +111766

Opvallend wel dat Schreuder zei dat Gorter een goede voorbereiding had gehad. Ik heb hem praktisch elke wedstrijd grote fouten zien maken, mn in het uitkomen. Als je zegt, ‘ik geef hem de kans om zich te ontwikkelen in de beker, en de JC Cruijff schaal doe ik daar bij’, dan snap ik dat. Maar het lijkt me evident dat hij op dit moment geen serieuze concurrent is voor Pasveer, als die z’n niveau van vorig seizoen gaat halen.

31-07-2022 13:12

Pingelaar +13328

Pasveer for president!

We hebben vorig seizoen gezien wat voor rust hij uitstraalde en haalde verbluffende statistieken. (Maar 4 tegendoelpunten in 18 wedstrijden) Toen Onana er weer in kwam was de verdediging ook gelijk minder.

Gorter kreeg zijn kans, en dat heeft hij niet erger kunnen verprutsen.

31-07-2022 13:11

jarra +5289

Pasveer doet het zeker goed alleen die wordt er niet jonger op als die geblesseerd raakt heb je een probleem
Een andere keeper halen kan geen kwaad lijkt mij

31-07-2022 13:14

Ron6 +3530

Wat ik van de week al eerder heb geschreven, Pasveer heb je keihard nodig aangezien de verdediging nu flink gewijzigd is, hij zet het gewoon goed neer, sterk in het organiseren van de achterste lijn. Dat is voor nu heel erg belangrijk. Straalt rust uit. Gorter verhuren lijkt mij ook beste optie en een keeper erbij halen

31-07-2022 15:25

DeKenner +9406

Ik stoor me aan het keepersbeleid van Ajax. Eerst met Scherpen en nu met Gorter pikken we een jeugdige keeper op die het elders goed doet, maar bij Ajax helemaal geen minuten maakt op het hoogste niveau. Die wedstrijden hebben ze wel nodig voor hun ontwikkeling. Bij Onana ging dat wonder boven wonder goed, maar Scherpen zakte totaal door het ijs en bij Gorter is het ook maar afwachten wanneer hij weer een kans krijgt en hoe hij hier bovenop komt. Want bij zijn volgende kans in Ajax 1 zal de druk nu alleen maar groter worden.

Er lijkt niet echt een duidelijk plan achter te zitten. Volgend jaar zijn Stekelenburg en Pasveer weg en dan moet Ajax dus vertrouwen op Gorter, of een nieuwe eerste keeper aantrekken. Gezien onze ambities zal het dat laatste wel worden. Maar als dat de keuze wordt, dan snap ik niet dat je deze (en vorige!) zomer het seizoen ingaat met deze drie keepers. Ze hadden gewoon een eerste keeper moeten halen van een jaar of 25 waar je nu direct van op aankunt. Dan had Stekelenburg niet verlengd hoeven worden (te blessuregevoelig) en was Pasveer een meer dan prima stand-in. Gorter had je dan kunnen verhuren aan een Eredivisieclubs waar hij kan werken aan met name zijn rust en betrouwbaarheid.

31-07-2022 13:01

DeHeerVanDeMeer +25213

Bij Ajax krijgen talenten de kans en dat kan goed gaan en fout gaan, Gorter heeft de kans gekregen en dat is prima, gewikt en gewogen en nu lijkt mij het beste om die jongen te verhuren op eredivisie niveau en elders vlieguren laten maken.
Pasveer is prima als eerste keeper en een gelijkwaardige keeper ernaast gaan halen of huren.

31-07-2022 13:00

jarra +5289

Haal vlachodimos gewoon op bij benfica je geeft 80 miljoen uit aan aanvallers maar een goeie internationaal bewezen keeper kan niet?

31-07-2022 12:59

PartyPat +1458

Bergwijn - Brobbey - Antony
Kudus - Alvarez - Taylor
Wijndal - Bassey - Timber - Aankoop
Pasveer

Laat Tadic, Blind en Klaassen maar even banken. Niemand is groter dan de club. Brobbey kan geen 90 min spelen? Klopt. Maar dan kan je hem altijd nog wisselen in de 2e helft. Ik sta liever voor bij rust.

31-07-2022 12:47

ST +23098

Lekkere opstelling kerel. Ik zou tot de aankoop / rechtsback er is Timber rechtsback zetten en Alvarez als RCV opstellen. Kan Blind ook gelijk naar het middenveld.

31-07-2022 13:04

Ron6 +3530

Prima opstelling, alleen voor Taylor liever Berghuis of Blind. Taylor had ik nooit vertrouwen in, eind vorig seizoen dacht ik, dat had ik mis, maar dat denk ik nu helaas weer. Hopelijk zie ik het totaal verkeerd wat hem betreft.

31-07-2022 15:38

Jojo.14 +3658

Vraag me af of die rust bij Gorter aan te leren is. Het is puur die chaos in zijn hoofd die zulke fouten veroorzaakt, keepen kan hij wel.

31-07-2022 12:46

Jojo.14 +3658

Vraag me af of die rust bij Gorter aan te leren is. Het is puur die chaos in zijn hoofd die zulke fouten veroorzaakt, keepen kan hij wel.

31-07-2022 12:46

Ajax1114 +19393

Wel lachen al die mensen die hier riepen dat Gorter erin moest, nog steeds mensen hier die dat willen ?

31-07-2022 12:46

Ajax1114 +19393

Deze trainer heeft nu al grote fouten gemaakt in mijn ogen door niet in te zien dat Gorter en Rensch niet goed genoeg zijn. Heeft hij een hele voorbereiding voor gehad en ziet het niet. Schreuder zal best goede trainer zijn maar mis bevlogenheid bij hem.

31-07-2022 12:45

PartyPat +1458

Ik vind vooral dat hij heel veel lult maar heel weinig zegt. Hij is nog steeds de assistent maar niet de man met de eigen visie die harde keuzes durft te maken. En ja, dat zeg ik al na een voorbereiding en een JC Schaal wedstrijd.

31-07-2022 12:52

DeBruineRuiter +63

Dit valt mij ook op. Hij acteert voor de camera rustig te zijn, maar lijkt het moeilijk te hebben met de druk.

31-07-2022 13:23

atouba19 +3501

Vind ik te kort door de bocht.
De johan cruijff schaal is gewoon n nietszeggende prijs, waar wel vollop druk opstaat. Omdat Psv n rivaal is en er 50.000 man op je letten. Een ideaal moment om Gorter en Rensch te testen. Gorter om te kijken of hij onder druk kan presteren. En Rensch tegen de beste linksbuiten van NL.
Nou beide zijn gewogen en te licht bevonden. Nu kan niemand Schreurder verwijten dat hij t niet geprobeerd heeft.

Als scouting zou ik echt opzoek gaan naar n rechtsback, die er direct staan. En Pasveer als nummer 1 zetten, Gorter verhuren aan Groningen of Utrecht.

31-07-2022 12:53

ST +23098

Als je de voorbereiding op de voet gevolgd hebt en vorig seizoen had je dit voor de JC schaal ook wel kunnen concluderen. Daarnaast is 1 wedstrijd wel heel sneu om het op te baseren.

31-07-2022 12:59

Babangida83 +24004

De fouten van Rensch zijn die van een jonge speler. Dat kun je simpel verbeteren, iemands goede been dekken, bijvoorbeeld. Tegen Gakpo heeft hij verder maar één keer bakzeil hoeven halen en toen maakte hij een professionele overtreding zonder een kaart te krijgen.

31-07-2022 13:23

Ajax1114 +19393

We gaan Tagliafico en Martinez enorm missen, ik voorspel het al sinds hun vertrek. Overmars zag dat al in toen hij er zat en wilde ze nooit allebei laten vertrekken. Zelfs met die twee erbij was het soms slap en nu is het volledige slappe hap.

31-07-2022 12:43

frenkiedejong53 +9792

Antony mist een goede rechtsback die erover heen gaat..

31-07-2022 12:38

PartyPat +1458

En toch is dat best vreemd voor een man van 80-100M. Ze geweldig is hij kennelijk niet.

31-07-2022 12:56

frenkiedejong53 +9792

Toen was Nous er nog.
Ook Antony kan het niet alleen.

31-07-2022 12:57

atouba19 +3501

Messi was ook beter met Xavi en Iniesta.
Tuurlijk mist Antony Mazraoui.

31-07-2022 12:58

frenkiedejong53 +9792

Er mag nooit een groot verschil in kwaliteit zijn tussen keeper 1 en 2.
En juist dát hebben wij.
Stekelenburg tel ik niet meer mee. Dat kun je niet maken als Ajax.

31-07-2022 12:36

Suarez16_ +9395

Ik riep het vorig seizoen na vitesse uit al dat ik snapte dat Stekelenburg de kans kreeg toen iedereen roepte om Gorter, want toen kwam hij ook heel onzeker over en matig aan de bal. Ik vind het lullig om conclusies te trekken, maar zijn fouten kosten je gewoon de overwinning. 2 keer bij een gelijke stand een kapitale blunder, tja.... 2 van zulke fouten in 1 seizoen vind ik al veel voor een Ajax keeper. Laat staan 2 in 1 wedstrijd. Gauw Pasveer terug in de goal en volgend seizoen een fatsoenlijke keeper halen.

31-07-2022 12:23

AFCAMSTERDAM +2900

Gorter verhuren en snel een goede doelman erbij!

31-07-2022 12:22

frenkiedejong53 +9792

Natuurlijk Pasveer op doel. Maar dat was voor de wedstrijd toch duidelijk.
Ik vind wel dat Gorter tegen Fortuna nog onder de lat moet staan voordat hij gaat banken, zodat hij de kans krijgt met een beter of goed gevoel reserve te zijn.
Als je dit niet doet en Pasveer raakt geblesseerd, krijgen we een mentaal wrak op doel of een Opa die ook niet meer des Ajax is, ondanks al zijn verdiensten.

31-07-2022 12:20

Jan91 +171

Onana zal (terecht) tevreden terugkijken naar de wedstrijd van gisteren. Ook Pasveer zal niet voor verandering zorgen.

31-07-2022 12:18

Suarez16_ +9395

Pasveer had die 2 blunders niet gemaakt, dus Pasveer zal zeker het verschil gaan maken.

31-07-2022 12:20

Slang +14994

Kan me genoeg vergelijkbare blunders van Pasveer herinneren in een Ajax shirt. We moeten hem ook niet beter maken dan hij is

31-07-2022 12:37

Suarez16_ +9395

Noem ze eens dan. Volgens mij 4 tegentreffers in 21 wedstrijden en 18 clean sheets. Ik kan me buiten 1 momentje tegen Sporting geen fout herinneren. Praat je al wel over 25+ wedstrijden 1 fout. Gorter had er al 2 na 60 minuten in Ajax 1.

31-07-2022 12:41

Ajax1969 +4171

En in die wedstrijd tegen Sporting speelde hij waarschijnlijk met een gebroken vinger.

31-07-2022 12:58

ProfessorX +19827

De 1e fout vond ik Bassey op lb waarom daar terwijl je een kopper nodig heb in je centrum.

Je zie dat hij een leider kan worden samen met Timber .

Niet elke jonkie staat er direct al moet je wat doen en dan is de JC schaal prima om te bekijken .

Berghuis maakte ook veel pass fouten hele rare ook terwijl kijk je opzij je zo kan meegeven .

Antony werd niet gezocht en ik wil wel eens weten waarom niet (1e helft) angst voor gakpo ?

Waarom dekte Rensch niet door en gaf ruimte dekking wil ik wel eens horen puur uit nieuwschierigheid wie dat beslist .

Tadic tsja soms geniaal maar kwam vaak niet aan de bal .
Beter gaan rouleren zodat spelers meer gedreven zijn en de juiste poppetje zetten .

Tadic en Blind kunnen wel maar niet tegen explosieve teams helaas raar woord maar te oud .
Accepteer dat en geniet van de eredivisie en wees belangrijk in de kleedkamer voor de overige.

Kudus nu echt opstellen Berghuis en Taylor vechten het maar uit .

Klaassen ideale 12e man Alvarez tegen de zware jongens en please haal die gast voor RB weet zeker dat gakpo niets had klaargespeeld tegen hem .

Rensch kan in de mindere wedstrijden ritme opdoen en ervaring

31-07-2022 12:17

Slang +14994

Vervelende is dat dit soort wanprestaties van Blind nooit opgevolgd worden met acties van de trainer. Het enige wat hij brengt is passing en zelfs dat was ondermaats voor zijn doen dan blijft er weinig over

31-07-2022 12:15

Babangida83 +24004

Een wanprestatie van Blind, lol

31-07-2022 13:24

ST +23098

Zolang er geen hele goede back naar Ajax komt zal Timber rechtsback moeten. Met Rensch speel je haast met 10 man.

31-07-2022 12:12

Babangida83 +24004

Zeker niet waar.

31-07-2022 13:25

ST +23098

hoe moet het dan wel?

31-07-2022 18:20

Veliborvasovic +124

Het keepen van Gorter kan voor de kenners geen verrassing zijn. Komt keepend en mentaal tekort voor de top. Buiten de fouten was zijn lichaamshouding na de wedstrijd triest om te zien.

31-07-2022 12:12

Jeugd +24959

Wat een gelul. Martinez kon het toch als LCV? Die hebben we voor 7 miljoen gehaald.
Timber? Blind zal vanaf nu alleen maar trager worden.

31-07-2022 12:04

thepower1990 +35726

Buiten dat Gorter en Rensch volledig door de mand zijn gevallen was het optreden van Blind, Berghuis en Tadic mss nog wel meer om je zorgen om te maken. De aftakeling van Blind is niet meer tegen te houden, Berghuis heeft sinds de winterstop amper meer een fatsoenlijke pot gespeeld en Alfred kan wel eens heel snel geconfronteerd worden met de realiteit dat er voor de aanvoerder geen plek meer is in de basis. Antony en Bergwijn hebben gisteren direct bewezen dat ze onbetwistbaar zijn op de flanken en Tadic als spits werkt niet meer. Antony, Brobbey, Bergwijn is je beste voorhoede met Kudus als meest aanvallende middenvelder er achter, dan ben je bijna niet te verdedigen. De vraag is wie dit aan Schreuder en Tadic gaat uitleggen.

31-07-2022 12:03

vandenhaas4 +15147

In het half uur toen het wel goed ging staken Blind, Berghuis en Bergwijn er bovenuit. Dat was voor mij het meest positieve van de wedstrijd.

De spelers voor wie deze wedstrijd een kans was om te laten zien dat ze erbij horen (Taylor, Gorter en Rensch) hebben het eigenlijk alledrie niet laten zien, al knokte Taylor met zijn ijver zich enigszins terug naar gelang de wedstrijd vorderde.

Tadic speelde niet goed en was wat mij betreft rijp voor een wissel. Maar hij heeft zich natuurlijk al lang en breed bewezen dus zijn basisplaats mag niet in het geding komen. Ook dit seizoen gaat hij weer belangrijk worden met goals en assists.

31-07-2022 11:50

Babangida83 +24004

Haha, Taylor beste man van het veld. Bracht bovendien heel veel rust aan de bal. Geeft het spel nu al vorm.

31-07-2022 13:26

jerryisthename +32155

Volledig mee eens! 👍🏼

Pasveer op doel, Blind niet meer centraal achterin en die RB moet er zsm. komen, want Rensch heeft het op dit moment gewoon nog steeds niet.
Er is weinig tijd meer, dus nu moet het team gesmeed worden met de juiste mensen op de juiste plek, want de Eredivisie begint en over een 1,5 maand de CL.
Blind gewoon alleen op LVM, kan echt niet meer op LCM en ook niet LB. Heeft een extra slot nodig achter hem,dan kan hij van grote waarde blijven met zijn fantastische inzicht en vele briljante passjes. Maar zal moeilijk worden met Taylor, Berghuis en Kudus die daar ook kunnen spelen.
Taylor heeft veel kansen gemist, maar ik zie wel potentie in hem - is een soort Sneijder, ook met zijn tweebenigheid en goed geplaatste schoten.
Alvarez is sowieso gewoon broodnodig tegen topploegen, hoewel veel supporters dat niet zien in hem. Maar hij is wel de stofzuiger die je nodig hebt. Hij voetbalt al beter om zich heen, moet alleen iets sneller handelen en laat anderen maar zsm. de bal krijgen om te voetballen.
Gorter lekker verhuren aan een Eredivisie-club en een nieuwe keeper halen die er meteen staat als 2e doelman - iemand die iets ouder is en genoeg ervaring heeft. Pasveer nr, 1 en met Steek heb je een top-derde-keeper in huis.
Verder Bassey gewoon LCV en ik vind dat Kudus ook wel vaker mag spelen, ook in de basis. Bovendien zijn zijn goals echt een extra wapen, maar kan hij ook prima hard verdedigen, mannetjes uitspelen, bal vasthouden, kaatsen, passen en scoren dus.
Bergwijn mag meer om zich heen kijken en wat minder voorspelbaar worden, dus dan weer voor een actie, dan weer passen of een voorzet. Nu was die een beetje ego.
Ook iets meer buitenom gaan en dat Wijndal dan een keer binnendoor gaat, dan ben je aan die linkerkant nog onvoorspelbaarder. Wijndal is geen Nico, maar komt er wel. Goed bezig.
Klaassen voortaan gewoon opstellen als er iets geforceerd moet worden vanaf de 10-positie, kan ook nog in nood als spits.
Dus het wordt dringen op het middenveld, maar we kunnen iedereen gebruiken. Dus wie daar niet in mee kan, mag lekker weg volgend seizoen. 👍🏼
Gaat iedereen hierin mee, dan zie ik Ajax de Eredivisie kapot spelen en weer kampioen worden én ver komen in de CL.
Mits de trainer ook een beetje normaal doet dan en de juiste spelers op de juiste plek neerzet en logischer zijn functie uitoefent ipv. de nieuwe Michels, Cruyff of Van Gaal willen zijn. Wilt nogal de trainer zijn imo die het allemaal heeft uitgevonden. Vermoeiend...

31-07-2022 11:48

Dave +5946

Net wakker van een avondje in de Arena moet ff wat kwijt.
Wat een dramatische avond gisteren in de Arena. Ajax ga je schamen.
Spelers van Ajax WERKEN VOOR JE GELD DAT MOETEN WIJ OOK .

31-07-2022 11:46

PalFischerArmy +2620

Je bent niet 'wakker', je bent aan het ijlen.

31-07-2022 11:52

goajaxgo +14180

Vrij hoog FR gehalte.

31-07-2022 12:29

AFCACruijff14 +163157

De conclusies na gister moeten zijn dat Rensch en Gorter niet in de basis horen en dat Blind ook niet op de goede plek stond. Timber was ook zwak, maar die herpakt zich wel. Kudus viel goed in, zet hem maar op de plek van Taylor of achter de spits, want Berghuis mag zich ook meer laten gelden.

Ik ben zeker niet in paniek, maar maak me wel zorgen. Bassey zijn we ook even kwijt met een schorsing, dat is echt ruk. Tot die tijd kan Blind dus wel naast Timber staan. Komende week graag actie ondernemen op de transfermarkt voor een rechtsback en dan ziet het er hopelijk beter uit.

31-07-2022 11:41

Ajax95Duivendrecht +24251

De inbreng van Berghuis vind ik wel echt zorgelijk slecht worden. Voegt al de hele voorbereiding en de wedstrijd van gisteren niets toe.

Er moet een keer iemand zijn die zegt: ga jij maar even op het bankje plaatsnemen. Taylor verdient het op basis van dit pre-season gewoon om op 8 te spelen boven Berghuis. Voor de 10 heb je dan Tadic (hij kan er spelen in verband met de drukke voorhoede) en Kudus (beste man deze voorbereiding) die je kunt rouleren daar.

31-07-2022 11:33

Web +178830

Berghuis is teveel afwezig
Ik ga iets verder nog
Te weinig inzet
En bij balverlies geeft hij niet thuis
Zo goed kunnen voetballen en dit brengen, kan en mag niet

31-07-2022 11:35

Ajax1114 +19393

Ga toch weg, is toch een geweldige voetballer, deed het ook geweldig in de laatste drie maanden van het afgelopen seizoen. Ga je schamen dat je zo negatief bent over deze geweldige speler. LOL , dit soort reacties kreeg ik twee maanden geleden hier . Wel goed om te zien dat meesten nu ook gaan inzien dat Berghuis heel matig is en kwestie van tijd dat hij gaat banken. Wel jammer dat we nog jaren met hem zitten opgescheept met een topsalaris.

31-07-2022 12:58

Soccerskins v2 +43608

Conclusie: Rensch kan niet onze eerste rechtsback worden, Kudus hoort een basisplaats te krijgen, het duo Timber - Blind mist duel kracht en Alvarez houdt Ajax voetballend enorm tegen.

31-07-2022 11:24

HallerAkbar +922

Typisch Ajacieden dit: als je een keer verliest, moet meteen de halve selectie weg, de trainer dood, winnen we nooit meer een wedstrijd en spelen we volgend seizoen 5e klasse op zondag zo erg is het.

Gorter maakt een fout, elke keeper maakt fouten. We riepen allemaal een seizoen kang geef ‘m de kans, krijgt ie het meteen tegen de moeilijkste tegenstander uit de competitie en dan is het weer niet goed. Blind op cb vind ik een veel grotere aanfluiting dan Gorter op doel

31-07-2022 11:12

Web +178830

Gorter staat met tranen in de ogen bij Pasveer. Heel triest voor die jongen
Daar kun je toch niet mee verder?

31-07-2022 11:17

HallerAkbar +922

Dat betekent dat ie weet wat ervan hem gevraagd wordt en dat ie niet geleverd heeft. Mensen zoals jij schrappen hem het liefst, maar wie ga je volgend jaar dan op doel zetten als Pasveer weg is? Ik ken geen goede keepers voor 20/30 miljoen. Die moeten het ook nog maar laten zien. Gorter heeft in de voorbereiding net als Onana vroeger hele goede dingen laten zien maar is nog wild. Dat eruit halen en je hebt een topper voor jaren.

Dat begint bij iemand niet genadeloos afstraffen omdat ie een keer een balletje niet tegenhoudt in een veredelde oefenwedstrijd

31-07-2022 11:22

Web +178830

Je moet je afvragen of hij goed genoeg is?
Daar heb ik mijn bedenkingen over
Ik ben de laatste die spelers afvalt
Maar de keeper is cruciaal bij het winnen waar Ajax voor staat

31-07-2022 11:26

Masz +3731

Ik heb bij Gorter het idee dat hij nergens in gaat uitblinken en hoop dat het talent in de jeugd hem snel voorbijstreeft.
Pasveer blinkt uit in organisatie en passing. Een keeper moet ergens goed in zijn en voor de rest voldoendes scoren. Zeker bij Ajax.

31-07-2022 11:34

goajaxgo +14180

Vlachodimos.

31-07-2022 11:51

Ajax1114 +19393

Ho ho, ik riep dat niet he. Coaching en hoge ballen zijn zijn zwakke punten maar blijkt dat zelfs ballen recht op hem af ook te moeilijk zijn. Mentaal niet sterk genoeg en tja dan heb je niets maar dan ook echt helemaal niets bij Ajax te zoeken.

31-07-2022 13:00

Web +178830

Alle ploegen weten was de zwakte van Ajax is
Ajax heeft geen lange verdedigers omdat die meestal voetballend te kort komen
En dat weet vooral PSV zo goed
Dat gaat een probleem blijven
Dan moet je er voor zorgen dat de lange bal er uit gehaald word, en backs hebben die toch ook beetje kunnen verdedigen, zodat ze NIET voor kunnen zetten
Gewoon feiten, ook al is het niet des Ajax

31-07-2022 11:11
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.