'Rulli mist training bij Ajax door gemiste vlucht'

door Brent Tomassen 480

Bron De Telegraaf

'Rulli mist training bij Ajax door gemiste vlucht'

door Brent Tomassen 480

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Gerónimo Rulli ontbrak maandag op de training van Ajax, zo meldt De Telegraaf. Volgens de krant verbleef de doelman na de voor hem dramatische wedstrijd tegen FC Augsburg (3-1 verlies, red.) bij zijn vrouw in Spanje en miste hij daarna zijn terugvlucht naar Amsterdam. Inmiddels zou de Argentijn onderweg zijn naar Nederland.

Tegen de Bundesliga-club liet Rulli vlak voor rust een van richting veranderde voorzet door zijn handen glippen, waardoor Ajax met 1-0 achter kwam. In de tweede helft werd de horrormiddag voor de keeper compleet toen hij in aanloop naar de 2-1 twijfelde bij een dieptebal en in de slotfase een penalty veroorzaakte.

Balen van uitblijven versterkingen

Maurice Steijn liet vrijdag weten dat Rulli ook komend seizoen de eerste keeper van Ajax is. De fouten die de goalie een dag later tegen FC Augsburg maakte, kwamen hierdoor op een ongelukkig moment. Verder wordt door De Telegraaf geschreven dat Rulli, net als zijn trainer en teamgenoten, baalt van het uitblijven van versterkingen. Vooral defensief zag het er zaterdag opnieuw zeer kwetsbaar uit.

In de Spaanse media werd bovendien geschreven dat Rulli niet goed zou kunnen aarden in Amsterdam en daarom niet onwelwillend is tegenover een terugkeer naar Villarreal. Rulli zelf ontkrachte deze verhalen na een persoonlijk gesprek met Steijn en zijn assistent Hedwiges Maduro.

Ajax heeft zijn nieuwe thuisshirt gepresenteerd. Bestel hier het nieuwe thuisshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

ProfessorX +19827

Denk Rulli naar Villareal

02-08-2023 11:22

Spielmacher +10779

Klinkt een beetje als Romario-gedrag.

02-08-2023 03:22

debetweter +10113

Ho ho. Die schrijft de telegraaf. Eerst zien dan geloven.

01-08-2023 19:13

MarkP +21770

Is de verloren zoon al weer terug?

01-08-2023 18:53

AlexLitmanen10 +14450

Ik neem aan dat Rulli en Kudus al weer hard aan het trainen zijn?

En anders salaris inhouden?

Alvarez snel ook weer op de club?

01-08-2023 11:26

michieltje +761

Als je je niet lekker zou voelen in Amsterda, waarom woont je vrouw dan in Spanje?

01-08-2023 09:49

Didulica87 +2326

Heeft gesprekken met Sevilla gehad.

01-08-2023 08:31

Balgevoel +30957

Prima. Pikken wij Unnerstall op voor de helft. Wél een leider achterin, zijn we misschien af van dat zinloze en risicovolle gerondo in de eigen 16 en hebben we een keeper die nog weleens een hoge bal uit de lucht pakt. Dat-ie voetballend een stuk minder is (ook daarin is Rulli me tegengevallen trouwens), neem ik echt graag voor lief.

01-08-2023 08:38

twynestar +28604

net verlengd bij Twente

01-08-2023 09:58

Balgevoel +30957

Haha, o... Nou ja, is ook alweer 33 natuurlijk. Okoye?

01-08-2023 10:01

Ferd +38601

Met Unnerstall kan je geen opbouwend voetbal van achteruit spelen.

02-08-2023 09:30

Balgevoel +30957

Zie eerdere tekst.

02-08-2023 10:11

Mijnclub33x +10025

Dit lijkt op een Onannatje, zo begon Onanna ook te muiten toen hij weg wilde. dus miste Rhuli bewust een vliegtuig. Die denkt, "als ik maar genoeg stomme fouten blijf maken dan gooien ze me er vanzelf wel uit". Olij lijkt me een prima vervanger.

01-08-2023 06:36

Mijnclub33x +10025

Overigens, wat moest hij in Spanje. Waarom woont zijn vrouw daar en niet hier. Praten met een andere club zou het kunnen zijn, wil weg uit Amsterdam.

01-08-2023 06:43

Henk de Vries +11137

Enige verschil is dat Onana een goede keeper was, Rulli niet. Dus als hij terug wil naar Spanje, laat gaan...

01-08-2023 07:52

036AFCA97 +146682

https://twitter.com/1888nl/status/1686127652652933120?s=46&t=jXUMhiWzvnHFttdVeWBZVg

𝐏𝐑𝐈𝐌𝐄𝐔𝐑 ⏳• Een transfer voor Nick Olij naar Ajax lijkt van de baan. De 27-jarige doelman zit niet te wachten op een rol als tweede keeper. Meer info zal volgen. 🎖️🇳🇱

01-08-2023 01:03

Danielson +50606

Mooi. In niets een Ajaxspeler. Ik ga voor Noppert zoals in januari ook al.

01-08-2023 09:41

twynestar +28604

hoe is dat een Ajax-keeper dan?

01-08-2023 09:59

CruijffiaansNouriaans +4457

Noppert was een bij gebrek aan beter -hype. Zo'n makker die in zichzelf is gaan geloven omdat Louis het zei. Is helemaal geen voetballende keeper. En dat is nou precies wat wij wel nodig hebben.

01-08-2023 11:33

Danielson +50606

Alsof Rulli dat wel is. Hij denkt alleen van wel..

01-08-2023 11:37

NeeI +108012

De hele maand Juli zonder inkomende transfers.

01-08-2023 00:28

Fredschuit1 +1536

Heb zo'n gevoel dat je Augustus daaraan toe kan voegen.

01-08-2023 00:31

wijzijndebeste123 +165240

Suusje, kom op! Nog een maand volhouden! Zogenaamde power woman die totaal losgezongen van de realiteit haar eigen financiële puinhoop probeert op te ruimen door Mislintat met n zak aardappelen de transfermarkt op te sturen. Kijk uit naar de tijd dat Ajax weer bang moet zijn voor clubs als Steau Boekarest en Rosenborg.

01-08-2023 00:38

Balgevoel +30957

Waarom gaan we hier zo massaal los op Susan Lenderink? Ik geloof nog steeds niet dat zij zich inhoudelijk met transfers bemoeid heeft, vorig jaar. Zij geeft budgetten aan, waarbinnen tegen welke voorwaarden gewerkt moet worden en klaar. Zij gaat echt geen inschatting maken van de potentie van een voetballer, toch?

Als we afhankelijk zijn van verkopen én 50 miljoen moesten goedmaken: Timber 45, alle solidariteitsopbrengsten erbij en klaar. Nu, met Bassey, ligt er 22,5 en salaristechnisch lijkt me ook wel wat vrijgekomen. Misschien mikken we gewoon iets te 'hoog' met transfers van 20-25mio en moeten we voor een Vitik (±10) en Spertsyan (±14) gaan in plaats van Sutalo (20-25) en (geen idee hoor) Van de Beek (naar verluidt 23)?

Of Kudus en Álvarez vertrekken, lijkt me ook nog maar zeer sterk de vraag... Hancko is voor mij een voorbeeld van een transfer waar we nu behoefte aan hebben: 9mio en stond er ('daar') direct. Ergens hoop ik echt dat we van Bassey en Bergwijn geleerd hebben...

Zijn wij echt minder dan bijvoorbeeld PSV met een Vitik, Spertsyan, Nuamah en Douvikas? Gok dat je die spelers voor zo'n 35mio in totaal kunt halen. Vraag me echt af of je dan nu zo'n 20-25mio voor één speler moet uitgeven...

01-08-2023 08:09

twynestar +28604

Ah kijk, vrouw in pak dus die zal het wel gedaan hebben.

01-08-2023 09:59

wijzijndebeste123 +165240

Simpele reactie. Suusje heeft alle belachelijke uitgaven waardoor we nu id problemen zitten toegestaan. Die is nu 180 graden gedraaid om haar eigen falen zsm ongedaan te maken met als gevolg dat we sportief de vernieling in worden geholpen wat ook financieel je veel meer geld gaat kosten (geen CL volgend seizoen en geen waarde in je selectie).

01-08-2023 11:01

Gooseman +11887

Jawel! Bente Janssen is gehaald!

01-08-2023 06:30

Robertini +39738

Heb de samenvatting gekeken, noem het zelfkastijding, maar ik vind de eerste fout minder erg dan de tweede en derde tegengoal.

De eerste is een blunder, maar bij de tweede en derde doet Rulli technisch heel veel fout. Hij loopt niet door en dekt de korte hoek niet bij de tweede en bij de derde duikt hij met z'n lichaam ipv met z'n armen, dat vind ik persoonlijk zorgelijker dan een gek moment.

01-08-2023 00:10

AFCACruijff14 +162529

Weer een dag zonder transfer. Op naar augustus!

01-08-2023 00:02

Robertini +39738

Hoewel ik snap dat mensen fouten maken, vind ik dit best exemplarisch voor zijn manier van keepen. Soms heel gedisciplineerd, maar dan opeens een complete brainfart. Niet wat je van een ervaren keeper wilt.

Ik zou er dan ook niet rouwig om zijn als we hem verkopen en een keeper halen met misschien een lager piekniveau, maar minder gekke momenten.

31-07-2023 23:37

AJAXINMYHEART +21986

Sutalo

Olympique Marseille???


https://twitter.com/_BeFootball/status/1686038026802069505?t=hP-d3Ux4nBPyVzwP4muZ9A&s=19

31-07-2023 23:27

Toni21 +3538

We weten allemaal dat Sutalo toch niet gaat komen, doorschakelen en focussen op en deal die wél haalbaar is en die we direct kunnen afhandelen. Belachelijk dat de vervanger van Timber er nog steeds niet staat!

31-07-2023 23:32

Ozymandias +159568

Zolang Álvarez niet is verkocht is hij de vervanger van Timber en ik vrees dat het Ajax deze zomer niet gaat lukken Álvarez te slijten.

01-08-2023 00:28

CruijffiaansNouriaans +4457

Ja he je zou t bijna denken. Maar ook dat lijkt me vreselijk. Ik geloof dat Onana nog beter voetbalde dan deze houthakker.

01-08-2023 11:36

AjaxHoorn +32989

Dat vind ik toch een matige club. Dan ga je naar Marseille.

01-08-2023 07:29

CruijffiaansNouriaans +4457

gokt dan denk ik op een carrièrepad club in Frankrijk voor 1 a 2 jaar, reserve bij PSG, milli's pakken in de zandbak.

01-08-2023 11:37

Toni21 +3538

Mooi annuleer die hele terugvlucht maar gelijk

31-07-2023 23:19

Hunkelaars +3375

Géronimo Rulli maakt mogelijk een transfer van Ajax naar Sevilla, zo melden Spaanse media maandagavond. De eerste doelman van de Amsterdammers geldt als een belangrijke kandidaat om Yassine Bounou op te volgen in het Ramón Sánchez-Pizjuán.

31-07-2023 23:01

wijzijndebeste123 +165240

https://www.footballtransfers.com/nl/transfernieuws/nl-eredivisie/2023/07/ajax-vreest-domino-effect-rulli-moet-bounou-opvolgen-bij-sevilla

31-07-2023 23:09

Hunkelaars +3375

https://www.footballtransfers.com/nl/transfernieuws/nl-eredivisie/2023/07/ajax-vreest-domino-effect-rulli-moet-bounou-opvolgen-bij-sevilla

31-07-2023 23:16

Gonzalez75 +5888

Rulli mist wel vaker wat.

31-07-2023 22:50

Tufono +4195

Wijndal bijvoorbeeld is alleen om het geld naar Ajax gekomen, dus loze deze etterbak!

31-07-2023 22:48

burwatti +14380

Grootste onzin..

31-07-2023 23:05

CruijffiaansNouriaans +4457

BS, hij speelde bij AZ best wel ok en dus ws het een logische stap.

01-08-2023 11:38

Tufono +4195

Ik heb het idee dat Ruli een zeer ongeïnteresseerde indruk maakt, van ja ik ben de eerste keeper en onmisbaar dus ik doe wat ik wil!

Ajax moet naar spelers die trots zijn dat ze bij Ajax spelen met heel hun hart en ziel!

31-07-2023 22:47

Ricoteb +53174

Ik denk dat de meeste spelers ook trots zouden zijn om voor Ajax te spelen. De directie straalt alleen totaal niet uit een ambitieuze club te zijn, waar je trots op móét zijn. Als de club niet eens trots op zichzelf is, waarom zouden de spelers dan trots op de club zijn?

31-07-2023 22:51

twynestar +28604

Haha. wat een gelul.

01-08-2023 10:01

Haarlemmer +20642

1 augustus komen de kanonnen! Ik voel het

31-07-2023 22:32

Patrick78 +52733

Ja. 1 augustus 2024

31-07-2023 22:51

Georginho14 +1294

Ze willen niet onder bekende Steijn voetballen zou ik ook niet willen.

01-08-2023 09:39

AjaxHoorn +32989

Zijn er hier mensen geïnteresseerd in een telegram groepje waar je de anonimiteit kan behouden?

Eigenlijk een beetje een besloten groep waar we niet blind mensen toevoegen. Maar mensen toevoegen die een leuke inhoudelijke discussie kunnen voeren.

Het is niet mijn bedoeling om mensen weg te lokken bij AS overigens. Als er voldoende animo voor is kan ik wel wat starten, of iemand anders die doet het.

Telegram is een anonieme whatsapp, je telefoonnummer is niet zichtbaar en je kan onder een alias net als hier posten.

31-07-2023 21:55

AJAXINMYHEART +21986

Lijkt me leuk, maar ik ben geen voetbaldeskundige.
En dan zonder scholieren? 🙂

Dan kom ik wel "BREAKING NEWS" en GERUCHTEN. 😀

P.s. Nee we blijven uiteraard op AS.

31-07-2023 22:18

Ricoteb +53174

Ik ben altijd in voor Ajax discussies hoor

31-07-2023 22:24

AiasMaximus +6044

Altijd in om over voetbal en Ajax te praten. Ik hou mij aanbevolen

31-07-2023 23:02

036AFCA97 +146682

Weet iemand wie de zaakwaarnemer van Sutalo is? Ik vind alleen “MN Sport” maar verder weinig info.

31-07-2023 21:21

Ozymandias +159568

Marin Bule.

31-07-2023 21:22

036AFCA97 +146682

Thanks man!

31-07-2023 22:14

wijzijndebeste123 +165240

Laten we hopen Lemic ; )

31-07-2023 21:22

Sportvolgert +40737

Hopelijk niet rob jansen 😉

31-07-2023 21:59

Noxin +15603

MN Sport is een Kroatisch makelaarskantoor, geleid door Marin Bule.

31-07-2023 22:18

Heimwee +6766

Rulli ontevreden bij uitblijven versterkingen? Hij beseft waarschijnlijk niet dat dat ook om zijn positie gaat, wat een flater keeper keer op keer. Dit geld overigens ook voor Berghuis.

31-07-2023 21:11

Mike1 +5390

Is Berghuis een keeper? :)

31-07-2023 22:16

cl=5! +5379

Hij is wel goed met zn handjes...

31-07-2023 22:38

Heimwee +6766

Het gaat over uitblijven versterkingen. Eerst leren lezen voordat je reageert

31-07-2023 22:44

Mike1 +5390

Relax, ik maakte maar een grapje. Dit geldt ook voor Berghuis kun je interpreteren dat dat op de bijzin zou slaan waarin je schreef dat Rulli een flutkeeper is.

31-07-2023 22:51

Balgevoel +30957

Waar of niet, bij Rulli komt het woord 'onmisbaar' gewoon niet in me op. Wisselt wereldreddingen af met extreme ketsers alsof het om kop of munt gaat. Met, verzin wat, Unnerstall, Noppert, Olij en misschien zelfs wel Gorter, gaan we er niet extreem op achteruit, althans, ik kan het me amper voorstellen. Rulli heeft verre van een onuitwisbare indruk achtergelaten tot nu toe.

31-07-2023 21:06

DeKenner +9385

Waar. Hij valt me enorm tegen. Gewoon een hele gemiddelde keeper.

31-07-2023 21:24

Balgevoel +30957

Heel eerlijk gezegd: z'n échte (constante) niveau? Geen idee. Maar stel: Sevilla of Villarreal bieden 8-11 miljoen euro, zou ik overwegen hem te verkopen.

31-07-2023 21:28

DeKenner +9385

Dan zou ik hem direct verkopen. Alleen al in de Eredivisie lopen meerdere betere keepers rond. En die hebben als extra plus dat ze kunnen communiceren met hun verdedigers.

31-07-2023 21:55

Heimwee +6766

Een goede keeper pakt punten hij kost je punten

31-07-2023 22:45

Balgevoel +30957

Wel benieuwd... Willen jullie ook een keeper die 'voetballend sterk' is? Ik zou namelijk graag een trendbreuk zien, en voetballers die voetballend sterk zijn en een keeper die heerst in z'n zestien.'Type' Unnerstall, Okoye. Vraag me echt af of we met zo'n keeper ook niet minder kwetsbaar zijn voor, bijvoorbeeld, de jaarlijkse openingstreffers van een Luuk de Jong tegen ons, en zo. Ik zie de meerwaarde van dat rondtikken achterin ook niet zo. Een goede inspeelpass hebben: tuurlijk, maar verder...

01-08-2023 08:04

ajaxwestland09 +29063

Offtopic misschien al gedeelt hier op AS

https://m.youtube.com/watch?v=oOZN9VS3f7s

31-07-2023 20:47

Snuggles +3314

Jongens reageer hier niet zo zenuwachtig op. We weten toch dat valentijn en mikie eruit zijn getrapt bij Ajax. Dan krijg je dit soort bullshit.

31-07-2023 20:34

036AFCA97 +146682

Hahaha, ja precies, er is geen enkele reden om zenuwachtig te worden. Het ligt allemaal aan de Telegraaf. *steekt kop weer in het zand*

31-07-2023 20:38

Musica Merlo +8216

Rulli heeft wel meer gemist dit weekend, tsjonge, waar ben je mee bezig?

31-07-2023 20:21

Musica Merlo +8216

Keep on dreamin voor betere tijden

31-07-2023 20:21

vak114 +5546

Deze week moet je gewoon 4 versterkingen gaan presenteren zo niet heeft Mislintat gewoon keihard gefaald.
Dit is gewoon Ajax onwaardig 2 weken voor de competitie je bent gewoon een lachertje op deze manier.
Het is te beschamend voor woorden.
Gelukkig hebben ze in Juni wel 4 seizoenskaarten afgeschreven,daar waren ze op tijd bij.

31-07-2023 20:14

Ozymandias +159568

Dat moeten dan vier hele goedkope versterkingen worden. Ik zie niet in hoe een team met Rulli; Rensch, Álvarez, Hato, Wijndal; Tahirović, Berghuis, Vd Boomen; Kudus, Brobbey en Bergwijn een lachertje is in Nederland. Ajax is in Nederland alleen ver weggezakt ten opzichte van zichzelf.

31-07-2023 20:15

Didulica87 +2326

Mooi gezegd en je heb gelijk ook

31-07-2023 20:26

OwenStevenDalberg +27573

Oke, ik dacht dat Feyenoord en PSV vorig seizoen boven ons eindigden en dat we dus 2 plekken zijn gezakt. Was dus gelukkig maar een droom.

31-07-2023 20:32

Ozymandias +159568

@OwenStevenDalberg
Leicester City won de Premier League met een team wat kwalitatief flink onderdeed voor de Engelse top. Ajax had een drama seizoen onder leiding van twee slechte hoofdtrainers. Qua individuele kwaliteit doet Ajax niet onder voor Feyenoord of PSV. Als het Steijn lukt om spelers conditioneel weer topfit te krijgen (zoals dat Ten Hag lukte) geef ik Ajax een grotere kans om kampioen te worden dan Feyenoord en PSV.

31-07-2023 20:41

vak114 +5546

Straatlengte achter op 010 geëindigd,met o.a. Tadic,Blind enTimber nog in de gelederen.
Nee hoor,we staan er geweldig voor 2 weken voor het begin van de competitie.
Ik denk inderdaad dat we op eenzame hoogte staan na deze geruststellende woorden.

31-07-2023 20:48

Ozymandias +159568

Op het vertrek van Timber na denk ik dat Ajax daar juist sterker van wordt. Tadić en Blind konden Ajax niet meer dragen maar namen nog wel een rol in alsof ze dat konden. Tadić had nog goede statistieken maar als je daar onder keek zag je dat hij veel minder efficient was een veel meer mislukte passes en schoten nodig had om tot die statistieken te komen.

"Ik denk inderdaad dat we op eenzame hoogte staan na deze geruststellende woorden."

Nee, ik denk ook niet dat we op eenzame hoogte staan. Ik denk zelfs niet dat Ajax er bovenuit steekt.

31-07-2023 20:50

AJAXINMYHEART +21986

Vak114

Schreuder en Heitinga.
Tja.

31-07-2023 20:53

Sjaakie +5827

'Weggezakt ten opzichte van zichzelf' 🤔
Is dat hetzelfde als weggespeeld worden?

31-07-2023 21:04

Ozymandias +159568

Ben ik minder negatief geworden of jij positiever? ;-)

31-07-2023 21:32

DeKenner +9385

@Ozymandias: Ajax steekt er op dit moment echt totaal niet bovenuit. Dat ligt met name aan de defensie. Onze verdediging is KKD-niveau. Hato draagt die linie en dat is op zijn zachtst gezegd bijzonder als je bedenkt dat die eigenlijk nog in de jeugd zou moeten spelen.

Qua Tadic heb je gelijk. Zijn spel is al minimaal anderhalf jaar drama. Echter, Tadic verzorgt wel enorm veel assist en scoort veel. Nou snap ik dat dat soort statistieken niet alles zeggen, maar hij was daarin wel erg belangrijk. Je hoort niet voor niets voor dat clubs op zoek zijn naar doelpunten. Die doelpunten en assists ben je kwijt nu Tadic weg is. Dan kunnen je middenveld en aanval nog zo goed spelen, maar uiteindelijk moet wel iemand die trekker overhalen. Deze voorbereiding toont nu al aan dat het scoren in veel wedstrijden erg moeilijk gaat worden.

Dit gezegd hebbende zou Ajax er zomaar weer bovenuit kunnen gaan steken, maar enkel als er MINIMAAL drie echte topspelers worden gehaald. En eigenlijk is drie dan nog te weinig. Ter vergelijking: Ajax heeft vorig jaar 11 spelers gehaald waarvan er nog niet eens 3 voldeden. Dit is dus een stuk makkelijker gezegd dan gedaan.

31-07-2023 21:38

Ozymandias +159568

"Ajax steekt er op dit moment echt totaal niet bovenuit."

Ik schrijf toch ook nergens dat Ajax er bovenuit steekt? Sterker nog, ik schreef: "Ik denk zelfs niet dat Ajax er bovenuit steekt.". Ik denk alleen dat als deze spelersgroep qua fitheid met Feyenoord kan meestrijden ze qua inviduele kwaliteit een klein voordeel hebben.

31-07-2023 21:50

Soccerskins v2 +43471

@ozymandias

Dat mag je nu niet zeggen op AS begreep ik al. Alles is kut en Ajax is een degradatiekandidaat. Dat is het zo’n beetje.

31-07-2023 21:56

valkl01 +2621

Struisvogels joh echt oogkleppen op!!

31-07-2023 22:43

AJAXINMYHEART +21986

Mislintat gefaald of

Lenderink
of
Hendriks
of
Rvc?
of
Sar?
of
Overmars?
of ..... ?

31-07-2023 20:21

wijzijndebeste123 +165240

Lenderink/RvC. Dit vermoedde ik al de laatste dagen obv de interviews met Steijn en wordt bevestigd door Kale en Kokkie. Mislintat is aan handen en voeten gebonden. Ik zie Sven wel opstappen binnen afzienbare tijd.

31-07-2023 20:44

Snuggles +3314

Je bent nog altijd beter dan feyenoord hoor met deze selectie.

Maar internationaal is het niks bijzonders nee

31-07-2023 20:35

AJAXINMYHEART +21986

Ik schat feyenoord sowieso wel wat hoger in dan psv.

31-07-2023 20:44

ck69 +13126

Je weet wel dat Sven met 100 euro in de Louis Vuitton winkel staat he?

31-07-2023 20:42

Cello +52979 moderator

Aangezien de TG altijd goed ingevoerd is, zal het wel kloppen. NOT.

Kijkend bij de training viel het op dat Rulli er niet was. Ooohhh was ie naar Spanje gevlogen?. Want dat wisten ze eerst nog niet eens (hebben geen bronnen binnen Ajax). Hadden ze het wel geweten dan had er gisteravond al een provocatief stukje in de TG gestaan dat Rulli stiekum gesprekken met Villareal aan het voeren was.
Nu blazen ze het op als zou Rulli dan wel het vliegtuig hebben gemist, expres nog wel als het even kan.
Maar niemand schijnt te denken, dat het ook zomaar mogelijk is, dat Rulli gewoon toestemming had om zijn familie te bezoeken en op maandag pas terug hoeft te vliegen.

Nee.... het moet gelijk maar opgeblazen worden. Of het klopt, dat maakt menigeen, zeker bij de TG, allang niets meer uit.

31-07-2023 20:02

Jariiii +22264

Nog maar anderhalf jaar geleden werd Ajax groepswinnaar in de CL en droomden we van een prachtig CL-seizoen. Ajax zou met twee vingers in de neus de komende seizoenen kampioen worden - financieel en sportief was de voorsprong op PSV en zeker op Feyenoord gigantisch.

Moet je nu zien. Er is honderd miljoen verdampt, zelfs de grootste optimistein houden hun hart vast over de selectie (en er zijn concrete aanwijzingen voor serieuze versterkingen), Feyenorrd lijkt de belangrijkste titelkandidaat. Ik ben van nature absoluut geen doemdenker, maar dit ss de situatie zoals hij nu is.

31-07-2023 19:58

Ricoteb +53174

En tegelijkertijd is Ajax vooral bezig met ons financieel voorbereiden op volgend jaar opnieuw CL missen, in plaats van voorkomen dat dat gebeurt.

31-07-2023 20:01

RijkdeGooier +2883

Ik was nog zeer optimistisch, maar begin zo langzamerhand het zweet in de bilnaad te voelen

31-07-2023 20:09

Ozymandias +159568

Ondanks dat afgelopen seizoen zo'n beetje alles fout is gegaan wat fout kon gaan staat er met Rulli; Rensch, Álvarez, Hato, Wijndal; Tahirović, Berghuis, Vd Boomen; Kudus, Brobbey en Bergwijn nog steeds een behoorlijk elftal wat tot de laatste speelronde om het kampioenschap mee hoort te kunnen strijden. We zijn ver teruggevallen maar er staat een behoorlijk fundament waar Ajax iets moois op kan bouwen.

31-07-2023 20:09

Jariiii +22264

Dat ben ik met je eens, Oz, en dat is ook wat ik hier regelmatig roep, maar meedoen om de titel is helaas iets anders dan soevrein kampioen worden en ik geloof oprecht dat Feyenoord momenteel een stuk verder is. Dat vind ik erg.

31-07-2023 20:13

AJAXINMYHEART +21986

Laten we dan wel hopen dat Kudus en/of Alvarez NIET op het laatste moment nog weggaan.

31-07-2023 20:23

Ozymandias +159568

Ik neem aan dat er een woordje "niet" in die zin hoort te staan?

31-07-2023 20:23

Musica Merlo +8216

Rensch, Wijndal ?? Daar benoem je wel heel zwakke plekken. En geloof je nog dat Kudus en Alvarez blijven? die kans is erg klein.

31-07-2023 20:25

Ozymandias +159568

Ik geloof dat de kans groot is dat Álvarez blijft omdat ik de kans klein acht dat een club deze zomer 30+ miljoen voor hem over heeft. De kans dat Kudus vertrekt acht ik relatief groot maar dan kan Ajax ook 15-20 miljoen besteden aan een vervangen.

31-07-2023 20:26

Jariiii +22264

Wijndal is lang niet zo slecht als velen hier roepen. Bij AZ was hij goed. Dat Kudus weggaat is zeker geen uitgemaakte zaak. En als hij gaat, is er in elk geval geld om flink te investeren. (Zie? Daar komt mijn optimisme alweer bovendrijven. :-) )

31-07-2023 20:27

Ozymandias +159568

Het probleem met Wijndal is dat hij conditioneel ver van het niveau wat hij bij AZ had zit. Als ze bij Ajax hem weer topfit krijgen kan Wijndal nog een waarde hebben voor Ajax.

31-07-2023 20:28

Haarlemmer +20642

Geef mij ook zo'n portie. Ik zie het allemaal ff niet. Buiten dat de bank ook heel pover is.

31-07-2023 20:28

Ozymandias +159568

Relatief aan de afgelopen jaren is de bank pover. Relatief aan Feyenoord en PSV is een schaduwelftal met Gorter; Gooijer, Aertssen, Milovanović (en in de tweede seizoenshelft Kaplan), Salah-Eddine; Fitz-Jim, Klaassen, Taylor; Conceição, Rasmussen en Godts behoorlijk sterk. De breedte van de selectie zal het meest lijden onder het gebrek aan Champions League inkomsten.

31-07-2023 20:29

AJAXINMYHEART +21986

Haha, ja!!!

Er moest nog "niet" bij.

31-07-2023 20:33

Haarlemmer +20642

De jeugd heeft de toekomst :) en dan hebben we nog setford misehouy idumbo etc daar weer achter

31-07-2023 20:33

Odysseus +14340

Eens wat betreft ons eerste elftal. Wat betreft ons schaduwelftal ben ik wat minder positief. Maar moet bekennen dat ik die niet ken van Feyenoord of PSV.

31-07-2023 20:48

AJAXINMYHEART +21986

OFF

Dus die Alex Soze heeft bonje gehad met een aantal Ajax-supporters.

31-07-2023 19:58

AJAXINMYHEART +21986

Zie Roddelpraat of filmpje op YouTube van Soze van een dag of twee geleden.

31-07-2023 20:03

4Ever14 +6636

Blijkbaar een Nederlandse vlogger.

31-07-2023 23:03

Aad.V33 +106

Hij had beter in Spanje kunnen blijven,.

31-07-2023 19:55

Spielmacher +10779

Tegen Dortmund wordt echt spitsroeden lopen. Twee jaar terug nog tweemaal verslagen in de CL, incl 1x met Haaland. Snel gegaan.

31-07-2023 19:55

Bky +56798

Dat maakt niet uit heb ik begrepen, al verliezen we daar met 20-0, het is maar de voorbereiding ofzo.

31-07-2023 20:03

AJAXINMYHEART +21986

Precies.

Het is maar een oefenpotje.
🙂

FC Kopenhagen - Feyenoord 7-0
Vorig seizoen.

31-07-2023 20:35

Bky +56798

Was ook maar de eerste oefenpot van het seizoen tegen een Kopenhagen dat bijna met het seizoen moest beginnen en waar dit de basisopstelling was:

Bijlow, Diemers, Walemark, Wiefers, Valk, Hendrikx, Danilo, Toornstra, Hall, Milambo, Kleijn

Zelfs de coach van Kopenhagen was boos op Feyenoord dat ze afspraken niet na waren gekomen met o.a. sterkte van de basiself.

Maar goed, vooral gewoon blijven herhalen.

31-07-2023 20:41

AJAXINMYHEART +21986

Nederlands elftal verloor ook een nietszeggend oefenpotje in '88.

Italië verliest ook weleens oefenpotjes tegen mindere goden.
Duitsland ook.

Zegt allemaal niet zoveel.
Oefenpotjes.

31-07-2023 20:46

Nr.10 +111572

Dit bevalt mij niet.

31-07-2023 19:54

Rock69 +8411

Dit is toch een situatie van niks. Je bent keeper bij Ajax en je vrouw zit in Spanje. Ik was trouwens ook nooit uit Spanje vertrokken en naar Nederland gegaan. In geen eeuw!

31-07-2023 19:52

GiiaAfca +9089

Voor geen goud!

31-07-2023 19:54

wijzijndebeste123 +165240

Is natuurlijk ook alleen gekomen omdat hij n torenhoog salaris heeft gekregen van H2/Sar. Ik gok ruim 3 miljoen per jaar en dat is waarschijnlijk t dubbele van wat hij bij Villarreal kreeg.

31-07-2023 19:58

Bky +56798

Nog een paar dagen dan begint onze nieuwe hoofdscout de Lang.

Dan komt het ene na het andere kanon binnen!

31-07-2023 19:51

GiannisAntetokounmpo +8427

oh ja die kerel, die eind verantwoordelijk wordt voor het aandragen van nieuwe spelers, die een week voor de competitiestart aan zijn nieuwe job begint..

Man man, wat een grap..

31-07-2023 19:52

Bky +56798

Komt goed, dit wordt het huzarenstukje van Ajax. Die gast komt binnen, plempt een lijst neer van 8 spelers en dan gaat Mislintat even te keer. Elke club denkt dat we praktisch failliet zijn dus de hoofdprijs gaan we niet meer betalen. De ene na de andere topspeler komt binnen voor een vriendenprijsje. Dit is gewoon 4d chess.

Tenminste, dit droomde ik vannacht. In realiteit moeten we het straks doen met Bart Vriends denk ik.

31-07-2023 19:55

GiiaAfca +9089

Hahahaha niet te geloven

31-07-2023 19:55

AFCACruijff14 +162529

Maar goh wat vond je het onzin toen ik zei dat jij echt alles negatief of cynisch bekijkt...

31-07-2023 20:05

Bky +56798

Hoe vind je het zelf gaan?

31-07-2023 20:06

AFCACruijff14 +162529

Niet relevant. Hoe kun je nou zelfs een potje gaan zeiken als een goede scout begint.

31-07-2023 20:11

Artemio +32203

Ik mag aannemen dat hij een waarschuwing of boete gaat krijgen.

31-07-2023 19:49

valkl01 +2621

Ik begin me echt serieus zorgen te maken.We willen echt voor de nummer 1 gaan wordt er gezegd!! Dat je dat op 1 positie gokt prima, maar op alle posities? Wat nu als je nummer 1 keus een last minute aanbieding krijgt van pak m beet Real Madrid? Je nummers 2 en 3 zijn inmiddels door dat getreuzel niet meer beschikbaar omdat ze hun contract hebben verlengd of hebben al een transfer gemaakt!! Zit je straks mooi met de nummer 4 van je lijstje opgescheept. Tuurlijk ga je voor je nummer 1 daarom is het ook je nummer 1 maar stel een deadline, voor die datum niet binnen? Oké doorschakelen. Ze zijn serieus aan het gokken op dit moment, echt belachelijk!

31-07-2023 19:48

Rock69 +8411

Je leest te veel Telegraaf. Ongezond voor je hart

31-07-2023 19:54

valkl01 +2621

Dit zijn de woorden van Steijn zelf hè. Misschien zou je zijn interviews eens moeten bekijken!! Heeft niks met die k*t krant te maken!!

31-07-2023 22:40

GiannisAntetokounmpo +8427

OFF: Wanneer denkt AS dat de eerstvolgende transfer gaat plaatsvinden?

Het is zo angstvallig stil. Ik verwacht eigenlijk serieus echt pas actie na Dortmund.

Een verlies van die pot kun je al vast opschrijven, en de druk word dan zo groot vanuit de media, spelersgroep en fans.

31-07-2023 19:48

Ricoteb +53174

Ik denk de week na Heracles als we zelfs daar een modderfiguur hebben geslagen en voor het eerst dit seizoen eens voor eigen fans spelen. Enige wat voor die tijd wellicht gebeurt, is een Olij ofzo halen, maar dat reken ik voor nu even niet als versterking

31-07-2023 20:04

superajax +11585

Even tussendoor naar Spanje,heeft ie wel verdiend na zijn blunders van zaterdag.

31-07-2023 19:44

RadheAjax2021 +17927

Wat gebeurd er allemaal joh…nog een drama wat aan deze soap toegevoegd kan worden wat inmiddels op een horrorfilm begint te lijken.

31-07-2023 19:44

AJAXINMYHEART +21986

Ja gezien.
Mooi!!!

31-07-2023 19:44

Thaschja +10242

Ja (Mooi is anders 😉)

31-07-2023 19:58

Cesc88 +6211

Off: Emre Unuvar ook zijn contract verlengd. Eén van de weinige pluspunten, alle (top)talenten lijken te verlengen.

31-07-2023 19:33

VoorOnzePloeg +5132

Haha 2 dagen vrij en naar Spanje?? Ga weg man. Ga extra trainen ofzo

31-07-2023 19:31

Ozymandias +159568

Inderdaad, kinderen hebben toch geen aandacht van hun vader nodig... Gewoon lekker zijn vrije tijd aan Ajax besteden in plaats van aan zijn familie.

31-07-2023 19:33

AjaxHoorn +32989

Eens Oz.

Ik denk wel dat er wat rook is omtrent Rulli. Familie elders etc.

31-07-2023 19:35

VoorOnzePloeg +5132

Net een maand vakantie gehad volgensmij. Seizoen staat voor de deur!

31-07-2023 19:41

Ozymandias +159568

Een maand is niets voor iemand die niet in hetzelfde lan woont als zijn vrouw en kind. Zijn leven draait niet om Ajax en het hoort ook niet om Ajax te draaien maar om zijn gezin.

31-07-2023 19:42

Ozymandias +159568

Misschien heeft zijn vrouw een baan in Spanje? Misschien heeft ze een zieke moeder, wie weet. Ze heeft ook een eigen leven, zelfs vrouwen hebben dat Ajaciedvooralij. Waarom is jouw vraag waarom zij niet bij hem in Nederland zitten in plaats van waarom hij niet in Spanje bij hun is gebleven?

31-07-2023 19:44

Ozymandias +159568

Bedankt, heb het aangepast.

31-07-2023 19:55

Haarlemmer +20642

Kan ook nog wel haha

31-07-2023 19:30

valkl01 +2621

Ik ben de afgelopen maand al 40x per dag aan het kijken of er eindelijk iemand komt maar er gebeurt niks. Ben echt benieuwd wanneer de bom een keer gaat barsten, want je begint je gewoon onderhand te schamen voor de puinzooi die er nu is!!!!

31-07-2023 19:26

GiiaAfca +9089

40x is nog weinig volgens mij. Tering wat duurt dit lang. Ben een AS junkie geworden

31-07-2023 19:37

valkl01 +2621

Ja tel het niet, zal waarschijnlijk veel meer zijn haha.

31-07-2023 19:43

Jww +2411

Vorig seizoen waren de transfers ook best laat. Dus dat het nu lang duurt zegt ook weer niet zoveel.
Bergwijn 8 juli 2022
Bassey 20 juli 2022
Brobbey 22 juli 2022
Wijndal 12 juli 2022
Kaplan 19 augustus 2022
Conceição 21 juli 2022
Sanchez 10 augustus 2022
Ocampos 31 augustus 2022
Lucca 5 augustus 2022

31-07-2023 19:51

Flipper33 +6826

Kunnen ze eerst weer wennen aan het zogenaamde Ajax spel wat dat inhoud mag Jozef weten !

31-07-2023 19:55

valkl01 +2621

Toch 5 in juli, en nu 2 pas. Terwijl er meer spelers zijn vertrokken!!

31-07-2023 22:39

AJAXINMYHEART +21986

Mike Verweij zijn 06 nummer wordt gedeeld op Twitter.

31-07-2023 19:20

036AFCA97 +146682

Oprecht, ik zit in dubio. Driessen en Verweij hun hetze is lachwekkend, maar als het de druk kan opvoeren op Ajax vind ik het in dit geval prima. Wat vind jij?

31-07-2023 19:22

AFCACruijff14 +162529

Meldt hem aan bij een dagelijkse bezorging van de McDonalds, net zo lang tot hij te dik is om nog voor zijn laptop te kruipen.

31-07-2023 19:23

AFCACruijff14 +162529

Maar serieus, laat mensen met rust in hun privé. Zelfs parasieten als Verweij.

31-07-2023 19:24

036AFCA97 +146682

Een weekje dus?

31-07-2023 19:24

036AFCA97 +146682

Eens man, vind zoiets wel ver gaan, hoe achterlijk ik de Telegraaf en hun agenda ook vind.

31-07-2023 19:24

AJAXINMYHEART +21986

Ik vind hun hetze walgelijk.

De tweets zijn verwijderd.

Ik had wel een screenshot gemaakt.

31-07-2023 19:26

036AFCA97 +146682

Heb ook een screenshotje ;)

De tweets hadden al 500 weergaven ofzo, dus veel mensen zullen z’n nummer wel hebben nu.

31-07-2023 19:27

036AFCA97 +146682

Ja, klopt.

Het account dat het nummer deelde is er trouwens nog gewoon. Alleen de tweets zijn weg.

31-07-2023 19:31

AJAXINMYHEART +21986

Oh hoe heette dat account dan?

Iets met MokumAjax of iets met MikeVerweijFrikandel?

31-07-2023 19:33

TeringHenkie +28635

Massaal bellen dat 06 nummer!

Heb zijn voicemail al 4x ingesproken!!

31-07-2023 19:35

AJAXINMYHEART +21986

Jaja, haha.

31-07-2023 19:36

036AFCA97 +146682

PapzakVerweij heet het account.

31-07-2023 19:43

AJAXINMYHEART +21986

Oh ja, gevonden.

Thanks.

31-07-2023 19:48

TeringHenkie +28635

D66 gelul. Verweij mag alles en alles flikken, maar een ander moet dat maar respecteren en wegkijken!

Fuck off..hoop dat wanneer hij zijn voicemail luistert , meteen een reis boekt naar een veilig land.

31-07-2023 19:52

AJAXINMYHEART +21986

Wie lult als een D66'er

31-07-2023 19:55

RFHK +12895

Haha inderdaad, tering zeg.

31-07-2023 19:24

Ajax14AMS +25205

Dat gaat te ver man...

31-07-2023 19:25

AJAXINMYHEART +21986

Voor wie het gemist heeft.



OFF

Alles over de financiën van Ajax.
Met José De La Verde (Twitter)


https://youtu.be/RP-r3coX3zY

31-07-2023 19:16

Artemio +32203

Samenvatting?

31-07-2023 19:18

DankzijCruijff +48731

Met alle respect, maar die “Jose de la Verde” doet niets anders dan Tom Knippings methodiek napapegaaien. Met weer de onterechte fixatie op een boekhoudkundig fenomeen zoals afschrijvingen. Heeft zich gaandeweg geen enkele keer afgevraagd wat afschrijvingen nu precies zijn en of het wel terecht is dat hier zo vaak de nadruk op wordt gelegd. Tom Knipping is, met alle respect, een voetbaljournalist. Dan kun je er donder op zeggen dat zijn financiele analyses op zijn minst discutabel kunnen zijn.

Overigens vind ik wel dat hij die sommetjes zoals solidariteitsbijdragen etc netjes uiteenzet, dus ik wil zeker niet beweren dat hij uitsluitend onzinnige dingen zegt, maar ik verbaas me er wel enorm over hoe hij door een paar fanatieke voetbal-twitteraars in no time (en imo onterecht) is gebombardeerd tot expert op het gebied van voetbalfinancien. Voornamelijk gebaseerd op wat Excel sheetjes en visuals die er gelikt uit zien.

31-07-2023 19:20

vandenhaas4 +15116

"Afschrijvingen" is een heel eigen leven gaan leiden hier op AS. Heb de laatste dagen twee keer al een discussie gehad met iemand die beweerde dat Ajax vorig jaar 100m had uitgegeven èn 50m aan afschrijvingen had.... Alsof je dat zo bij elkaar kunt optellen.

31-07-2023 19:34

Ricoteb +53174

Deels met je eens. Afschrijvingen zijn namelijk zeker wel heel belangrijk in de voetballerij. Dat heeft Lenderink vorig jaar ook zelf aangegeven dat ze qua uitgaven vooral letten op de afschrijvingen. En heel veel vage contracten en transfer van de afgelopen jaren in het topvoetbal zijn ook juist door die afschrijvingen te verklaren. Ja het is gegoochel met de boekhouding, maar dat is nou eenmaal hoe Ajax verplicht is zijn financiën over te brengen. En daar wordt ook op beoordeeld door bijvoorbeeld de uefa of ze winst/verlies draaien en eventuele FFP straffen kan krijgen.

Wat ik wel met je eens ben, is dat ze regelmatig bochten afsnijden. Vooral Tom Knipping heeft daar een handje van. Is natuurlijk ook goed voor de clicks, zoals “Ajax begint op -100 miljoen”. Terwijl dat echt wel wat genuanceerder ligt. Een ander punt, en daar heeft José vaak wel een handje van, die gaat ook doen alsof hij op de stoel van directeur zit en zegt “nee er kan niks”.

31-07-2023 19:49

JanBiesbos +29267

Blijft niks over

31-07-2023 19:16
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.