Jonk sluit terugkeer bij Ajax niet direct uit: 'Ik kijk wat er op me afkomt'

door Jesse ter Haar 396

Bron Ziggo Sport

Jonk sluit terugkeer bij Ajax niet direct uit: 'Ik kijk wat er op me afkomt'

door Jesse ter Haar 396

Bron Ziggo Sport

Laatst geüpdatet

Wim Jonk sluit een terugkeer bij Ajax niet bij voorbaat uit. De voormalig speler en medewerker van de club laat alles op zich afkomen, maar wil eerst dat er rust en overzicht wordt gecreëerd in Amsterdam.

'Marco (Van Basten, red.) zijn naam valt weleens, die van mij ook weleens. Namen worden altijd genoemd', reageert Jonk bij Rondo op de vraag of hij iets voor Ajax zou kunnen betekenen. 'Dat weet je als je daar hebt gezeten. Ik heb daar een mooie periode gehad en ben met slaande ruzie weggegaan. Het is niet aan de orde, want er is geen overzicht.'

'Niemand weet wat de plannen nu echt zijn', voegt de voormalig speler van onder meer Inter eraan toe. 'Er zal overzicht moeten zijn en dat is er nu nog niet. Wat gebeurt er met Kroes, wat zijn de plannen precies? Ik kijk wel wat er op me afkomt. Of het nu Ajax is of een andere club. Het gaat erom dat er iets komt waar je plezier in hebt en energie uit haalt.'

Waar de naam van Jonk wordt genoemd, valt vaak ook de naam van Team Jonk. De verhalen zijn lang niet altijd positief, zo ook niet bij FC Volendam. 'Er werd gezegd dat wij een bv waren binnen een club, maar dat was waanzin. Pep (Guardiola, red.) heeft, denk ik, ook vijftien man om zich heen. De organisatie stond op tilt. Er moest van alles gebeuren op allerlei vlakken. Daarom hebben we op bepaalde posities mensen gezet die verstand hebben van zaken en kunnen helpen bij de reorganisatie van een club.'

Team Jonk

Hoewel Jonk bij FC Volendam aan de slag ging met veel leden van Team Jonk, benadrukt hij dat het geen vereiste is om ergens aan het werk te gaan. Hij geeft hoog op over de leden van Team Jonk, maar de medewerkers kunnen ook los van elkaar aan de slag. 'Wij hebben heel veel complementaire kwaliteiten, maar wij kunnen als personen altijd gesplitst gaan', legt hij uit.

Lees meer over:
Plaats reactie

Bjornisajaxcied +571

Waarom jonk niet als directeur of technisch directeur! Dan heb je echt wel de gedachte goed van Cruijff weer terug.

23-04-2024 20:28

gi0vanni +7123

Nu van Gaal er zit moet je niet verwachten dat er veel Cruijff aanhangers zullen komen. Die hadden al problemen sinds te tijd dat ze gezamenlijk bij Barca zaten. Cruijff wou ook eigen jeugd gebruiken maar van Gaal haalden meer dan 10 aankopen binnen.

26-04-2024 17:33

Rinus M. +900

Genoeg gezegd over Jonk, next.

23-04-2024 19:17

DiAngelo +2408

Zou het ook geweldig vinden als Jonk voor 5 jaar zou komen. Maar iig voor de komende 3 jaar. Moet er niet aan denken dat Bosz bij PSV zit en Jonk bij Feijenoord als opvolger van Slot.

23-04-2024 18:35

V12 +867

Wim Jonk is echt een geweldige coach. Scouting is minder. Hij is de beste van NL. Snapten ze dat bij Ajax maar.

23-04-2024 17:58

RadheAjax2021 +17854

Jonk kan terug komen waarom niet. Als hij de rest van z’n bende maar niet meeneemt.

23-04-2024 16:39

Ajaxajax1985 +571

Ik zie liever oosting komen

23-04-2024 12:57

daslogisch1 +10044

Ik moest lachen....

23-04-2024 13:12

daslogisch1 +10044

Want totaal niet geschikt.

23-04-2024 17:30

Ajaxajax1985 +571

Ja dat dachten mensen van ten hag misschien ook

23-04-2024 17:39

daslogisch1 +10044

Puur toeval.

23-04-2024 17:43

GGXIII +6511

Het is trouwens behoorlijk stil rond Ajax. Niet gewend de laatste tijd, gaat alles wel goed daar?

23-04-2024 12:36

daslogisch1 +10044

Neen, want van Praag zit er nog...

23-04-2024 13:12

Omar +17163

Doorpakken!

23-04-2024 12:14

Ajax34 +3983

Jonk weet precies wat nodig is om Ajax weer naar de top te krijgen.

23-04-2024 12:07

DeBeeldbander +106

Hij is met ruzie vertrokken bij Ajax én Volendam. Hij is niet bepaald het type dat rust brengt voor de club...

23-04-2024 13:37

Biss +9960

Je hebt ook gezien de afgelopen jaren dat het beleid wat gevoerd wordt niet goed is. Denk je dat je de beleidsbepalers er ‘rustig’ uit kan werken? Ze noemde het in 2011 niet voor niks een revolutie. Je kan mee in de visie van je werkgever, of niet, maar dan zal je snel worden vervangen door iemand die wel achter de visie staat. Lijkt me best normaal.
Als Cruijff en Jonk hun werk af hadden mogen maken, stonden de neuzen nu al jaren dezelfde kant op en was er juist rust.

23-04-2024 14:03

Dave +5840

Wakker worden Ajax ❌️❌️❌️

23-04-2024 11:55

Dude125 +1183

Van Basten? Als Chef Niet Onderbouwde Kritiek en Bruggenafbreker?

23-04-2024 11:29

Balgevoel +30817

OT: Willem Weijs weg bij Eindhoven. Jong Ajax wat voor hem en Maduro toch terug naar Almere? Leuk, dat gespeculeer.

23-04-2024 11:26

Red Devil +3604

Heel triest want Jonk is Ajacied in hart en nieren en kent de club door en door.
Ajax zou heel snel werk moeten maken om Jonk terug bij de club te halen in wat voor functie dan ook.

23-04-2024 11:19

Jeugd +24622

De man met de lange tenen. Nee dank je.
Als we rust in de tent willen laat Jonk maar ergens anders aan de slag gaan.

23-04-2024 11:02

Zuid2 +2523

Ja Jonk heeft toch maar mooi twee conflicten in tien jaar tijd gehad omdat hij standvastig en geen slapzak is.

23-04-2024 12:31

Praagout +1268

Klopt, waar is Jonk niet met slaande ruzie vertrokken?

23-04-2024 13:13

Schip +23351

Jonk moet je direct binnenhalen. Deze man heeft zoveel kennis van spelers, tactieken en opleiden.

Vertelde gisteren dat ze het bij Volendam niet in Van der Ven zagen zitten. Hij trok hem erbij en bezorgde Volendam een voor Volendamse begrippen hele flinke transfersom. Deed eigenlijk wel hetzelfde met Mazraoui bij Ajax, even los van de transfersom.

Maar los daarvan. Jonk was instrumenteel voor de FR samen met Bergkamp. Zag als eerste dat de individuele techniektrainingen werden verwaarloosd.

Ajax mist nu echte voetbalkennis en Beuker is voor mij geen duidelijke Ajax visie. Ik wil geen gestroomlijnde opleiding met eenheidsworsten zoals bij AZ. Ik wil technische en creatieve spelers zien. Natuurlijk moet iedereen mee met de eisen aan fysiek en inhoud in dit tijdperk, maar graag mensen als Vink en Jonk erbij betrekken. Mits alles op 1 lijn te krijgen valt.

23-04-2024 10:43

Biss +9960

Goed verwoord, helemaal mee eens.

23-04-2024 10:47

GNBL +89853 moderator

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/keizer-bijzonder-voor-mazraoui-dat-gevoel-heb-ik-nooit-gehad-maar-kreeg-ik-wel-van-hem

Dat Mazraoui bleef bij Ajax is enkel te danken aan Marcel Keizer.

23-04-2024 10:56

trodat4030 +96403

Onzin. Dat was pas later. Het ging om het punt dat Nous meerdere keren op de nominatie heeft gestaan weggestuurd te worden, vooral op basis van zijn fysiek, maar Jonk heeft dat meerdere keren tegengehouden omdat hij zich voetballend wel gewoon ontwikkelde. Vervolgens ging de 17 jarige Nous opeens flink groeien en kon hij zich plots in het team knokken. Dáárna kwam hij vervolgens onder Keizers vleugels en had die óók zijn aandeel, maar zonder Jonk had Keizer nooit met Nous gewerkt.

23-04-2024 11:00

Schip +23351

Zie Trodat om je kennis weer wat bij te spijkeren GNBL.

23-04-2024 11:33

GNBL +89853 moderator

Dan had hij wel een contract gekregen en niet zonder contract een jaar in jong Ajax gespeeld.

23-04-2024 11:41

trodat4030 +96403

Er zit veel tussen niet weggestuurd worden om de (in dit geval fysieke) ontwikkeling van een speler af te wachten en een contract uitdelen, Nous zat lange tijd in dat tussengebied. En dan vooral onderaan dat tussengebied, tegen het wegsturen aan zeg maar.

23-04-2024 12:38

trodat4030 +96403

Het hele punt is dat als je hem binnenhaalt, dat er een hoop mensen die nu in de jeugd werken, hun baantje op de tocht zullen zien staan, die gaan dan weer binnenskamers vriendjes inschakelen en hommeles veroorzaken in de achterkamertjes. Zijn aanpak werkt alleen als íedereen meedoet en dat ga je nooit voor elkaar krijgen met iedereen die er nu werkt. Daarom heeft hij ook zijn team, dat heeft allemaal dezelfde visie en dán werkt zijn aanpak inderdaad. Maar zie daar maar eens toe te komen in de slangenkuil die Ajax heet.

23-04-2024 11:05

Schip +23351

Eens, je beschrijft de dynamiek goed. Daarom heeft het ook enkel zin als je iedereen op dezelfde lijn krijgt. Hij had het zelf over dat iedereen als ZZP-er werkzaam is in zijn team. Weet niet of hij suggereerde dat niet per se het hele team wordt ingehuurd als je Jonk vraagt. Ik denk eerlijk gezegd dat hij graag met zijn team werkt, maar dat er ook wel een kwartje is gevallen dat zo'n team weerstand oproept.

Ook eens - natuurlijk - met wat je over Keizer zei.

23-04-2024 11:19

trodat4030 +96403

Het lijkt er idd op dat ze ook afzonderlijk in te huren zijn gezien de laatste alinea. Al vraag ik me sterk af of het dan wel zin heeft.

'Team Jonk

Hoewel Jonk bij FC Volendam aan de slag ging met veel leden van Team Jonk, benadrukt hij dat het geen vereiste is om ergens aan het werk te gaan. Hij geeft hoog op over de leden van Team Jonk, maar de medewerkers kunnen ook los van elkaar aan de slag. 'Wij hebben heel veel complementaire kwaliteiten, maar wij kunnen als personen altijd gesplitst gaan', legt hij uit. '

23-04-2024 11:25

Ajax4proud +10798

Het zijn allemaal wel aannames.. bij iedereen die de baan op de tocht staat gaat klagen.. en vooral mensen met een Ajax hart.
Ik ben geen voorstander van Jonk, bij de Boer krijg je ook een team de Boer.. Trainers die zijn eigen mensen om hen heen willen voor vertrouwen en eventueel lekken naar de Telegraaf want dat is decennialang al die tijd gebeurd.

23-04-2024 11:27

analist2399 +695

Het is fascinerend om te zien hoe Wim Jonk tijdens de Cruijff-revolutie de enige was die het plan van Cruijff precies uitvoerde zoals Cruijff het voor ogen had. Terwijl anderen wellicht aarzelden of afweken van de visie, bleef Jonk trouw aan de idealen en principes die Johan Cruijff voorstond.

In een periode waarin onzekerheid en verdeeldheid heersten binnen Ajax, was Jonk een baken van consistentie en vastberadenheid. Hij begreep de diepere filosofieën van Cruijff en was vastbesloten om ze te verwezenlijken, zelfs als dit betekende dat hij tegen de stroom in moest gaan.

Het is bewonderenswaardig hoe Jonk vasthield aan zijn overtuigingen, zelfs in tijden van tegenstand en onbegrip. Zijn toewijding aan het Cruijffiaanse gedachtegoed toonde niet alleen zijn loyaliteit aan de legendarische voetballer en coach, maar ook zijn vastberadenheid om de visie te verwezenlijken waarin hij zo sterk geloofde.

Door zijn vastberadenheid en toewijding speelde Jonk een cruciale rol in het vormgeven van het Ajax van de toekomst, gebaseerd op de principes van totaalvoetbal en jeugdontwikkeling. Zijn rol tijdens de Cruijff-revolutie illustreert zijn vermogen om trouw te blijven aan zijn idealen, zelfs te midden van uitdagingen en tegenstand.

Jonk's onwankelbare vastberadenheid om het plan van Cruijff uit te voeren, ongeacht de obstakels, onderstreept zijn uitzonderlijke toewijding aan het spel en zijn erfenis als een van de sleutelfiguren in de moderne voetbalgeschiedenis.

Het is ongetwijfeld een spijtige zaak dat Wim Jonk zijn werk bij de jeugdopleiding van Ajax nooit heeft kunnen afmaken. Zijn diepgaande begrip van het Cruijffiaanse gedachtegoed en zijn toewijding aan jeugdontwikkeling maakten hem tot een waardevolle aanwinst voor de club. Het feit dat hij niet in staat was om zijn visie volledig te implementeren en zijn werk af te ronden, is een gemiste kans voor zowel Ajax als het Nederlandse voetbal als geheel.

Jonk's betrokkenheid bij de jeugdopleiding beloofde niet alleen een vernieuwde benadering van talentontwikkeling, maar ook een duurzame erfenis van Cruijff's filosofieën binnen de club. Zijn vertrek uit Ajax heeft ongetwijfeld een leemte achtergelaten in het streven naar een geïntegreerde aanpak van jeugdontwikkeling en het creëren van een voetbalcultuur gebaseerd op technische excellentie en creativiteit.

Het is spijtig dat de omstandigheden hebben geleid tot het voortijdige einde van Jonk's betrokkenheid bij de jeugdopleiding van Ajax. Zijn visie en toewijding hadden kunnen leiden tot een veelbelovende toekomst voor de club en de ontwikkeling van jonge talenten. Hopelijk zullen zijn inspanningen en nalatenschap nog steeds als inspiratie dienen voor toekomstige generaties binnen het Nederlandse voetbal.

23-04-2024 10:41

De Stift +7041

Haha, dit is zeker met ChatGPT geschreven .

23-04-2024 11:28

Biss +9960

Of gewoon goed geschreven? Zijn we hier niet zo gewend 🤣
Hoe dan ook, de inhoud klopt als een bus.

23-04-2024 12:08

Ans B +19809

Jonk terug bij Ajax lijkt mij volstrekt onmogelijk, tenzij zijn filosofie volledig overeenkomt met die van de clubleiding. Want je haalt iemand in huis die - net als Cruijff - volstrekt compromisloos is. Ik denk dat je dat toch wel mag concluderen uit het verleden en ook kijkend naar hoe zijn team opereerde bij Volendam - voor zover ik daarover kan oordelen.

Aan de ene kant begrijp ik heel goed als iemand (A) denkt dat het alléén op zijn eigen manier moet gaan als je overtuigd bent van je eigen filosofie, maar je hebt hoe dan ook met context/omgeving te maken, o.a. met mensen (B) die óók een mening hebben die op details kan verschillen met die van de jouwe (A). Betekent dit dat je dan altijd en per definitie ongelijk hebt als degene (B) wiens mening dan verschilt? Ik geloof dat niet à priori, en ik denk dat in deze compromisloze benadering het conflict altijd en per definitie op de loer ligt. M.a.w. dat een compromisloze benadering in de praktijk nooit blijvend zal werken. Het eindigt altijd met een knal, vrees ik.

Dat geldt nóg meer als je een heel team met je meebrengt dat als een eenheid optreedt binnen een club, zodat alle anderen moeten buigen of vertrekken. Dat is bijna sekte-achtig en natuurlijk zet dat veel kwaad bloed bij degenen die ineens niets meer te vertellen hebben - ongeacht hun kwaliteit. Natuurlijk grijpen dan anderen - terecht of niet - zodra ze dat kunnen (weer) de macht. Je kunt eindeloos twisten over wie dan gelijk heeft of het recht aan zijn zijde, maar in de praktijk maakt dat helemaal niets uit. Het gaat om mensen en hoe mensen gemiddeld genomen in elkaar zitten.
Dit soort processen vinden overal plaats en vrijwel altijd eindigt het vroeg of laat met een knal. Tenzij alsnog het compromis wordt gezocht.

Ik heb het - hoe begrijpelijk deels ook - altijd betreurd dat Cruijff compromisloos was, vooral omdat daardoor veel onmogelijk is geworden: geen bondscoach, niet mee naar het WK in Argentinië (als hij dat tenminste écht niet wilde; het ging toch over die Adidas-strepen of haal ik nu alles door elkaar?) en sowieso een hele korte interlandcarrière naar verhouding. En uiteindelijk natuurlijk ook - in zijn naam - de implosie bij Ajax zelf, na de Fluwelen Revolutie.
Neemt niet weg dat ik altijd achter Cruijff en zijn gedachtengoed sta. Hij was geniaal in zijn doen en denken over voetbal, maar hij was helaas niet geniaal in zijn mensenkennis en in zijn manier om zijn filosofie overal en altijd gestalte te geven via hemzelf of de door hem uitverkoren mensen. Voor mij is dat hét tragische, destijds en nu nog steeds als je het over Jonk hebt, die van enorme waarde kán zijn, maar het - net als Cruijff zelf - zo moeilijk samenwerken maakt, dat in de praktijk heel veel dingen gewoon nooit gebeuren (c.q. met een knal weer eindigen).

23-04-2024 10:37

Koekie87 +20966

Eigenlijk is dat gewoon bij beide een zwakte dat je compromisloos bent en niet geneigd bent om naar andere meningen of ideeen te luisteren die misschien wel heel goed zijn. Cruijff was als voetballer zeer zeker een legende maar heeft het zichzelf ook heel vaak totaal onmogelijk gemaakt.

23-04-2024 10:41

Lars93 +901

Grotendeels mee eens. Kleine correctie wel: Cruijff ging niet mee naar het WK vanwege de gewapende overval een jaar eerder. Althans, dat is wat Jordi er over gezegd heeft. Hij wilde niet meer lang weg zijn bij zijn gezin.
Het akkefietje met de Adidas strepen speelde in 1974 en resulteerde erin dat Cruijff als enige met 2 strepen speelde.

23-04-2024 12:30

Dusbaba +15324

Dat is ook wat Cruijff zelf gezegd heeft in zijn autobiografie

23-04-2024 13:20

FissaDeGekste +3368

Ik roep er al weken om! Jonk in! Eindelijk weer structuur/beleid bij de jeugdopleiding. En mbt het aankoopbeleid mag hij ook gewoon meepraten.

Natuurlijk kan er ook hommeles komen binnen de club, maar velen lijken alweer vergeten dat Jonk een van de weinigen was die door Cruijff echt serieus genomen werd. En die zag het echt wel een stukje beter dan de gemiddelde meelezer op AS.

23-04-2024 10:24

Koekie87 +20966

Volgens mij zijn mensen op dit moment meer gebaat dat het rustig word bij Ajax en niet dat er straks weer allerlei mensen rondlopen die elkaar de tent uitvechten.

23-04-2024 10:30

davy14 +1690

Helemaal eens! We zijn toe aan rust. Rust qua resultaten, rust qua visie. Heel veel rust!

23-04-2024 10:32

davy14 +1690

Dit moet je als Ajax zijnde niet willen.

1. Jonk is bij zowel Ajax en Volendam met ruzie weggegaan. Hij en de ruziemakers zijn bij Ajax niet goed begeleid door de RvC en bij Volendam heeft hij te maken gehad met ego's, maar dat maakt niet uit. Dat hij resultaten heeft geboekt bij Ajax en de jeugdopleiding weer op niveau heeft gebracht en hij Volendam weer in de eredivisie heeft gekregen maakt niet uit, het gaat erom dat het vooral heel rustig is bij Ajax. Resultaten maken niks uit.

2. Jonk heeft een voetbalvisie en wil daar bijna niet van afwijken. Hij is één van de grootste supporters van de filosofie Cruijff, en volgens Cruijff degene die het meest trouw was aan zijn filosofie. Wij willen bij Ajax niet meer te maken hebben met de filosofie van Cruijff, dus nee we moeten zeker niet Jonk binnenhalen. Cruijff was trouwens ook een heel moeilijk persoon.

Het liefst gewoon weer een rustig Ajax waarbij resultaten en visie niet uit maken!

23-04-2024 10:23

AFCAHoorn +22609

Maar vervolgens wel een profielfoto van Cruijff hebben. Nice one.

23-04-2024 10:52

davy14 +1690

Iets met sarcasme en de reacties hieronder.

23-04-2024 12:36

cabenb +1603

"Wij willen bij Ajax niet meer te maken hebben met de filosofie van Cruijff"

Een echte Ajacied zou niets liever willen dan de filosofie van Cruijff dus hou je onzinnige beweringen bij je!

⭐️⭐️⭐️

23-04-2024 11:46

Moonlight +2225

Team jonk is erg goed ze staan net boven Vitesse....?

23-04-2024 10:15

Biss +9960

Team Jonk speelt inderdaad in de eredivisie…

Wakker worden moonlight ;)

23-04-2024 10:28

trodat4030 +96403

Nu hij weg is staat Volendam 17e in de ED, toen hij begon stond Volendam 16e in de KKD..... Dat kan je best knap noemen, in feite zijn ze 17 plaatsen opgeklommen. Volendam is een dorpsclubje met een man of 25 personeel he? Geen BV in een wereldstad met 500 medewerkers..

Maar goed, je zou ook dingen even in perspectief plaatsen en Volendam gewoon beoordelen alsof het Ajax is....

23-04-2024 10:42

Moonlight +2225

Ik beoordeel volendam op de prestaties van jonk met voldndam. Die q7e plaats danken ze ook aan het feit dat Vitesse strafpunten heeft gekregen en kansloos is om erin te blijven anders eindigde Volendam gewoon laatste. Is dat knap ? Dat had ik misschien nog zelfs beter gedaan.

23-04-2024 10:45

Masterdamxxx +865

Opdoeken met die Raad Van Commissarissen.

23-04-2024 10:15

Adam24 +39063

Als hij hoofd jeugdopleiding zou willen worden, zou ik het toejuichen. Maar niet als hoofdtrainer of TD (of AD) daar heeft hij het CV niet voor.

23-04-2024 10:15

Koekie87 +20966

https://groot-waterland.nl/2023/12/09/wat-je-met-team-jonk-in-huis-haalt-successen-die-gepaard-gaan-met-conflicten/

23-04-2024 10:15

023Haarlem +3247

Niet aan beginnen.
Kijk hoe het bij Volendam verliep.
Jonk zorgt alleen maar voor onrust.

23-04-2024 10:12

trodat4030 +96403

Hoe verliep dat dan precies? Ik weet t wel, maar ben wel benieuwd of jij ook weet wat je nou eigenlijk roept.

23-04-2024 10:18

Lazell +16983

Het is toch niet zo ingewikkeld. Hij is op straat gezet omdat hij niet overweg kon met andere hoge functionarissen van de club. Of hij nou gelijk heeft of niet doet er nieteens zoveel toe. Als de enige manier om je gelijk te halen is om de ander de tent uit te vechten, ben je ongeschikt om in een grote organisatie te functioneren. Want daar kom je elke dag mensen tegen die het niet met je eens zijn.

Je kan dit in een soort feitenkennisquiz proppen en kijken wie het meeste ervan weet. Maar zulke mensen overleven het nooit lang in een organisatie. Als puntje bij paaltje komt heb je mensen nodig die samen kunnen werken. En dan kan iemand met minder kennis/kunde beter functioneren dan iemand met ontzettend veel kennis/kunde als Jonk.

23-04-2024 10:41

Koekie87 +20966

Met Jonk maar ook zijn hele team eromheen haal je volgens mij een heleboel problemen in huis. Hoe goed ze het ook allemaal zullen bedoelen ergens is het toch wel typisch dat ze bij zowel Ajax als Volendam met ruzie zijn vertrokken. Ongetwijfeld ligt het niet alleen aan Jonk en zijn team maar je moet jezelf natuurlijk wel gaan afvragen waarom ze al 2x met ruzie zijn vertrokken.

23-04-2024 10:49

trodat4030 +96403

Mijn punt is dat mensen maar wat roepen, zonder dat ze nou eigenlijk weten wat ze roepen, ook hier weer.. Jonk is niet op straat gezet, Jan Smit, de AD, was op straat gezet en Team Jonk verklaarde zich solidair aan Jan. Die zijn toen zelf opgestapt..

Jij bevestigt precies mn punt Lazell, jij denkt dat hij eruit is gegooid, maar dat is ie dus helemaal niet.. Maar mensen roepen dat wel en verwijzen er wel naar alsof het wel zo is gegaan..

23-04-2024 11:21

Ajax4proud +10798

Jari Litmanen zou het kunnen doen, daar heeft iedereen respect voor echter woont hij in Finland en heeft hij daar nog genoeg te doen.

Ajax heeft een hele grote netwerk, vooral de echte Ajacieden. Dan zou je zeggen dat een trainer zoeken appeltje eitje is maar het tegenovergestelde is de waarheid.

23-04-2024 09:50

trodat4030 +96403

Jari woont in Estland, niet Finland..

23-04-2024 10:19

Ajax4proud +10798

https://www.theguardian.com/football/2024/mar/17/jari-litmanen-on-ajax-barca-and-a-wrist-that-broke-into-eight-pieces
De laatste interview liet hij doorschemeren dat hij bezig was met Finland.
My wife is Estonian. I live here, Finland is my country, but Amsterdam is my city.”
Hij heeft zijn privé leven voor een groot deel anoniem gemaakt waar ik hem groot gelijk in geef. Maar of het nu Finland of Estland is, hij gaat niet aan de slag in Amsterdam..

23-04-2024 11:16

FysioPat020 +25603

Litmanen zou knettergek zijn zn standbeeld zelf omver te gooien. Dat is pas een echte clubicoon, verstandige gozer.

23-04-2024 10:32

RichardWitschge8 +5194

Op zijn eigen site Team Jonk omschrijft hij zichzelf in ieder geval als de verlosser. Hij heeft zijn eigen filosofie, dus als hij al komt zal het op zijn manier moeten gaan anders voorzie ik weer een nieuwe soap. De vraag is dan ook of je daaraan wel moet beginnen als Ajax zijnde.

23-04-2024 09:45

Lazell +16983

Scheelt dat zijn filosofie enorm is afgeleid van Cruijff. Daar geloof ik wel in en heeft het bij ons als HJO ook prima gedaan. Denk dat er geen betere persoon is dan Jonk. Alleen jammer dat hij overal, terecht of onterecht, ruzie krijgt.

23-04-2024 10:37

Biss +9960

(team) Jonk hielp Cruijff met het uitrollen van zijn filosofie bij Ajax. Dat is een hele specifieke filosofie waarbij het nodig is dat alle neuzen dezelfde kant op staan. Hierdoor ontstond wrijving bij personen die niet in deze filosofie mee wilde.
Dus je werkt bij Ajax, Cruijff komt een revolutie starten en jij doet daar niet aan mee? Hoe idioot is dat?
De filosofie zou gewaardeerd moeten worden, je zou het moeten omarmen en samen toe moeten passen. Net als hier op AS, waar sommigen zeer respectloos zijn over (team) Jonk, en dus over Cruijff. Want dat is letterlijk het enige wat ze doen en willen, de Cruijff filosofie toepassen.

23-04-2024 09:43

RichardWitschge8 +5194

Als je het niet ziet zitten in Jonk wil dat niet zeggen dat je automatisch tegen Cruijff bent. Het gaat hier om de persoon Jonk en zijn karakter, niet om zijn kwaliteiten.

23-04-2024 09:48

Biss +9960

Ja natuurlijk. Veel belangrijker hoe hij op verjaardagen is dan hoe hij een filosofie uit rolt binnen een club.

23-04-2024 10:04

LL1 +54

Jonk is niet de allerbeste communicator die er is. Hij is stug en koppig gebleken en doet niet aan compromis.

Ook al is je plan nog zo goed, als je het niet kan verkopen en als mensen geen inbreng hebben in de uitvoering, maar het alleen opgedragen krijgen, is het gedoemd te mislukken. Denken dat je plan een succes wordt en dat iedereen meegaat omdat het van Cruijff was is naief.

23-04-2024 14:52

BokkieBokstra +11291

Dat had niets met visie te maken, dat was een ordinaire afrekening. Met als resultaat als je hier de namen Blind of Endt noemt dat jede reacties kan uittekenen. Ook Jonk heeft heel veel schade aangericht net als Cruijff.

23-04-2024 10:09

Koekie87 +20966

Allemaal leuk en aardig maar ook bij de Cruijff filosofie kan je genoeg vraagtekens zetten, zo wilde Cruijff bijvoorbeeld dat talenten onder de 16 geen contract zouden krijgen en daarvoor zouden moeten vechten om een soort schifting te maken. Allemaal heel leuk natuurlijk maar ergens ook wel heel erg naief in het hedendaagse voetbal. Is maar een van de voorbeelden natuurlijk. Daarnaast zijn er nog wel meer ideeen dan alleen de Cruijff filosofie die misschien wel heel erg goed zouden kunnen zijn voor Ajax of die misschien wel heel goed te combineren zijn met de ideeen waar Cruijff voor stond. Daarnaast mag men ook een andere mening hebben binnen Ajax zolang het maar ten goede komt aan het algehele belang. Iets anders of een hele andere mening hoeft bij voorbaat helemaal niet zo slecht te zijn.

23-04-2024 10:09

BokkieBokstra +11291

@Koekie87 Wat ik wel heel goed aan Cruijff vond, gaan voor eigen jeugd en alleen aankopen die iets extras toevoegen. Daar is Ajax ver van geraakt.

23-04-2024 10:13

Koekie87 +20966

Ik ben ook helemaal niet tegen de Cruijff filosofie en zitten ook idd hele goede dingen aan zoals jij zegt alleen aankopen doen die wat toevoegen. Maar volgens mij sloeg Jonk op een gegeven moment enorm door daarin aangezien hij vond dat aankopen niet meer dan 7 a 8 miljoen euro mochten kosten en dat hij van het eerste een soort veredeld jeugdelftal wilde maken. Allemaal leuk en aardig maar als Ajax zijnde mis je op die manier ook de boot aangezien je soms echt wel in de buidel zal moeten tasten voor versterkingen.

23-04-2024 10:20

Biss +9960

2011-2015 hebben we 4 jaar lang geen/weinig geld uit gegeven. Ook dit was onderdeel van het beleid, om van Ajax weer een voetbalclub te maken. Dat dit beleid in die jaren gevoerd werd en Jonk daar op hamerde, wil niet zeggen dat het (altijd) onderdeel is van plan Cruijff. Maar het was in die jaren nodig, vanwege het wanbeleid de jaren ervoor.
Doordat Cruijff en Jonk het zo hadden bedacht, hebben we hier vanaf 2016 de vruchten van kunnen plukken. Een dikke portemonnee en een ontzettend goede lichting qua jeugd.

Zaaien zodat je later kan oogsten. Helaas mochten Cruijff en Jonk alleen zaaien. En worden ze hier nu, ook door jou, op afgerekend.

23-04-2024 10:26

Koekie87 +20966

Uhm nee hoor, maar mensen die elkaar de tent uitvechten moet je zover mogelijk bij Ajax vandaan houden hoe goed ze hun werk ook doen. Veroorzaakt alleen maar onrust waar helemaal niemand bij gebaat is.

23-04-2024 10:34

Biss +9960

Nee hoor? Waar doel je op?

Dus als de verkeerde mensen het voor het zeggen hebben binnen je club, waardoor je de afgrond in glijdt en alle negatieve records in de geschiedenis breekt, vind jij dat er vooral niemand de boel moet komen redden omdat het anders onrust veroorzaakt? 🤦‍♂️
Beetje omgekeerde wereld niet?

23-04-2024 10:38

Koekie87 +20966

Niet als die persoon zelf constant ruzie maakt met alles en iedereen. Want de kans is namelijk zeer aanwezig dat in het geval met Jonk dat hij binnen de kortste keren weer met allerlei mensen ruzie heeft binnen Ajax. Is al 2x misgegaan dus de kans is zeer aanwezig dat nog een keer gaat gebeuren. Ondanks de onrust met van Praag en Kroes is het wel vrij rustig op het vlak met Beuker en Kelvin de Lang en ergens is dat wel fijn aangezien ik dan toch wel het gevoel krijg dat die zich afzijdig houden van het hele gebeuren Kroes en van Praag.

23-04-2024 10:57

Moonlight +2225

Tijden veranderen . Ook de tijd van Johan Cruyff is allang achterhaald. Het voetbal is veel sneller geworden dan in de jaren 70 . Als ik op mijn werk met vernieuwingen krijg te maken moet ik ook mee gaan in de nieuwe manier van werken. Dat is in het voetbal niet anders.
Ajax is nu veel telang blijven hangen in het totaal voetbal waar wij allang niet meer de spelers voor hebben.
AJAX moet nu een nieuw soort totaal voetbal gaan bedenken , iets wat lastig i.s omdat het Barcelona met o.a Xav i dat nog meer geperfectioneerd had..

23-04-2024 10:22

Koekie87 +20966

Ajax loopt denk ik hopeloos achter met bepaalde zaken, als je bijvoorbeeld al kijkt wat er doorstroomt vanuit de jeugd naar het eerste dan mis je daar echt wel wat in het hedendaagse voetbal. Wat ik vooral mis bij veel jeugdspelers is inhoud en power, allemaal leuk dat ze een aardig balletje kunnen trappen maar zegt natuurlijk ook wel wat dat veel van die jongens het niet redden in het hedendaagse voetbal. Unuvar bijvoorbeeld is een hele mooie en sierlijke speler maar zit voor de rest geen inhoud bij, zelfde geld voor Fitz-Jim. Leuk dat het allemaal pleintjesvoetballers zijn maar nu zie je toch wel dat ze in veel opzichten te kort komen, met name als het om de laatste stap gaat. Naast het goed kunnen voetballen zou Ajax ook meer de focus moeten leggen op het kweken van inhoud, kracht maar ook op het mentale vlak. Het hoeven geen kasten te worden maar volgens mij valt daar bij Ajax nog een heleboel in te verbeteren.

23-04-2024 10:29

Biss +9960

Pep Guardiola past de filosofie van Cruijff al jaren toe.. achterhaald ja? 😅

23-04-2024 10:31

Koekie87 +20966

Guardiola past dan misschien wel de Cruijff filosofie toe maar ook hij weet dat zaken zoals innovatie en noem het allemaal maar op erbij horen. Daarnaast werkt Guardiola wel bij een club waar de jeugd niet leidend is zoals bij Ajax en is Manchester City gewoon een koopclub.

23-04-2024 10:37

Moonlight +2225

Precies ,Ajax scout alleen op techniek maar het vergeet de kracht. Feyenoord speeld krachtvoetbal. PSV heeft het beide daarom ook kampioen.

23-04-2024 10:41

Moonlight +2225

Klopt naar wel in een moderne jasje.

23-04-2024 10:42

Biss +9960

Er zijn meedere onderdelen binnen de filosofie. Bijvoorbeeld hoe je de jeugdopleiding neerzet, organisatorisch. Maar ook hoe je wil spelen als team, daarin moet een rode draad duidelijk zijn van jongste jeugd tot Ajax 1. Daarbij gaat het met name om het toepassen van Cruijff zijn spelprincipes, dat neem je als basis om je team en speelwijze op te bouwen.
Cruijff’s filosofie is juist innovatief, je doet alsof er geen ruimte is voor verandering en verbetering. Dat is er juist heel veel.

23-04-2024 10:43

Moonlight +2225

De filosofie van Cruyff is altijd de jeugd geweest. Maar zei hij altijd , als je geen goede jeugdspeler hebt voor een bepaalde positie dan moet je deze kopen.
Daar wringt het hem juist aan bij Ajax. Ajax heeft met Brobbey, Taylor, Rench, Gooier, Martha , Godts , Fitz Jim , Vos , Hato allemaal spelers die niet het Ajax niveau hebben . Brobbey is wel wat verder maar nog geen echte Ajax spits die ook af en toe een hattrick maakt. Als Ajax zijnde kun je wel roepen kijk eens naar het aantal jeugdspelers dat bij Ajax er regelmatig in staat , maar dat is niet rieel , want geen enkele jeugdspeler voldoet aan de Ajax norm. Dan moet je als Ajax zijnde een jaar jeugddoorstroming overslaan en spelers kopen. Betere spelers maken jeugdspelers ook beter. Daar is nu geen spraken van. Onze zogenaamde beste spelers Berghuis en Bergwijn falen zelf al jaren en geven in slechte tijden niet thuis en zijn dan afwezig door zogenaamde blessures.

23-04-2024 10:56

Koekie87 +20966

Van dat lijstje zie ik alleen in Godts en Brobbey spelers die in potentie hele grote spelers kunnen worden. Bij al die andere spelers die je opnoemt mag je echt wel vraagtekens zetten hoe hoog hun potentie daadwerkelijk is. Alleen slaat men vaak ook door binnen Ajax met de hele Cruijff filosofie door eigen jeugd de kans te geven op basis van dat ze eigen jeugd zijn terwijl ze eigenlijk helemaal niks te zoeken hebben bij het eerste zoals in het geval van Martha en Banel. Die zijn meer van het niveau Pec Zwolle en Vitesse.

23-04-2024 11:05

Biss +9960

@Moonlight
Je zegt dus eigenlijk dat de jeugdspelers die doorbreken niet goed genoeg zijn nu? Hoe zou dat komen?
En je oplossing daarvoor is dan spelers kopen, zoals heel veel clubs eigenlijk doen. Ook de aller grootste. Waardoor je gelijk kan concluderen dat wij, als Ajax zijnde in de Eredivisie, nóóit zullen kunnen aanhaken/concurreren met de Europese top op het gebied van aankopen. Alleen al omdat we die financiële middelen niet bezitten.
Dus we moeten het anders doen. We moeten die visie helemaal niet los laten, zoals we juist de afgelopen 8-9 jaar hebben gedaan. We moeten doorgaan met opleiden op hoog niveau, zodat er dus wél weer hoge kwaliteit jeugd doorbreekt over 3-5 jaar.
Die jeugd kan je aanvullen met aankopen, zoals de visie van Cruijff is.
We moeten weer zaaien om te kunnen oogsten.

23-04-2024 11:10

Koekie87 +20966

In hoeverre leiden we nu op, op hoog niveau. Ik vind het nogal een teken aan de wand dat er bij Ajax op dit moment jongens als Banel en Martha aanhaken bij het eerste die normaal gesproken al bij Jong Ajax te horen gekregen zouden hebben dat ze beter op zoek kunnen gaan naar een andere club. Dan gaat er dus iets goed mis. Nee mijn visie is niet alleen maar kopen, maar mijn visie is ook niet blindstaren op onze eigen jeugd dus gewoon een mix van aankopen die een versterking zijn voor Ajax en jeugd die erbovenuit springt.

23-04-2024 11:16

Moonlight +2225

Ajax maakt de fout internationaal te kijken . Ajax moet kijken om de beste te zijn van de eredivisie . Dan steken ze CL en van daaruit doorgroeien. Ajax wilde bij l de Europese top blijven maar dan kan je als club uit een klein land niet 5 jaar achter elkaar je beste spelers verkopen.
Je hebt nooit 5 jaar achter elkaar jeugdspelers klaar staan van niveau.

23-04-2024 11:18

Biss +9960

@Koekie
Juist reden om plan Cruijff weer toe te passen. Daar ligt de focus op de jeugdopleiding. 2016-2019 heb je de kwaliteit van die manier van opleiden kunnen zien. Toen heb je kunnen zien dat deze visie, waarbij goed opgeleide jeugd aangevuld met ervaren gerichte aankopen, werkt. Zelfs zo goed werkt dat de hele wereld verbaasd mee keek.

23-04-2024 11:20

Ans B +19809

Je hebt geen ongelijk en geen gelijk in mijn ogen.
Je hebt het alleen over een voetbalfilosofie, niet over hoe mensen - of ze de filosofie nu omarmen of niet - zich daarin gedragen, en wat de psychologische gevolgen dan kunnen zijn. In de praktijk is het te vaak stikken of slikken, er is geen plek voor wat je zelf denkt, wie je bent etc. Dat werkt voor velen niet, tenzij je sowieso een meelopend karakter hebt en het liefst anderen volgt (dan hoef je zelf niet te denken of te beslissen).

Hierboven zeg ik er zelf iets over, misschien licht dat toe waar ik op doel.

23-04-2024 10:51

Biss +9960

Het is toch heel normaal om binnen een organisatie een visie/richting toe te passen en van je werknemers te verwachten hier in mee te gaan? Zeker als deze visie komt van de grondlegger van het succes van de club, de grootste visionair op gebied van voetbal aller tijden.
En natuurlijk is er wel ruimte voor eigen inbreng. Plan Cruijff waren hoofdlijnen, principes waarbij juist veel ruimte was voor eigen invulling. Zolang je maar (met zijn allen) vast houdt aan dezelfde richtlijnen.

23-04-2024 11:16

Duke3D +3616

Zal er ooit een naam vallen waar heel AS achter kan staan? ( laat staan onze club )

23-04-2024 09:31

BillSplate +9679

Ik denk dat Verhoeven breed genoeg is voor deze rol.

23-04-2024 09:36

UwSchipper +5591

Je bedoelt onze AJAX keeper Jeroen Verhoeven?
Die is zeker breed!

23-04-2024 10:35

BillSplate +9679

Jazeker, de enige echte en hopelijk binnenkort technisch directeur Verhoeven.

23-04-2024 13:47

RichardWitschge8 +5194

Jawel, maar die zijn allemaal niet haalbaar 😃

23-04-2024 09:45

XRaY +18970

Met een kloon van Johan Cruijff komen we een heel eind denk ik ;)

23-04-2024 09:49

Duke3D +3616

Enige optie denk of in ieder geval een goede look a like

23-04-2024 10:09

Dusbaba +15324

Nee hoor, ook Cruijff werd hier door velen afgemaakt.

23-04-2024 13:30

Balgevoel +30817

Jammer dat je er 'Team Jonk' (WTF) altijd bij krijgt. Anders had ik gehoopt dat hij, ook tien jaar verder, als bijvoorbeeld HJO een hele goede aanvulling zou kunnen zijn voor een nieuw Technisch Hart. Om de vergelijking met Pep moest ik glimlachen. Maar: Jonk was, natuurlijk samen met Bergkamp, als duo verantwoordelijk voor mijn eerste verliefdheid op Ajax. Dat vergeet een mens niet.

23-04-2024 09:27

Stoffel +18543

Ik zou niet weten in wat voor functie...

23-04-2024 09:20

BokkieBokstra +11291

Een elftalletje in de jeugd leiden. Van der Sar als keeperstrainer. Een pak aan, maar dan wel een trainingspak.

23-04-2024 09:40

Babangida83 +23821

De opening vanuit Jonk is er dan. Ajax moet zich alleen eerst zelf goed gaan organiseren.

23-04-2024 09:17

GAjax31 +16009

Hoop dat Jonk weer een rol krijgt bij Ajax. Cruijff had niet voor niets veel vertrouwen in hem. En ja, ik geloof best dat het een lastige man kan zijn om mee samen te werken, maar hoe er door sommige hier in de reacties over hem wordt gesproken is respectloos.

23-04-2024 09:10

MarcelvTol1971 +15297

Ajax is nu gebaat bij rust in de tent en wederopbouw en niet nog meer gekonkel achter de schermen.

23-04-2024 09:00

Ajaxtrouw +6331

Ja joh, laten we weer een intrigant in huis halen….

23-04-2024 08:52

BokkieBokstra +11291

Je ziet het nu bij Volendam daar is het gierend misgegaan. De parallel met Ajax is, je krijgt niet alleen Jonk, je krijgt ook zijn vriendenclub. Het verhaal is steeds die deugt niet die deugt niet en die moeten oprottuh. Precies als met de revolutie. Dat heeft Ajax geen goed gedaan. Uiteindelijk eindigt het met ouwe wijven gekibbel en vooral allemaal gelukszoekers in het kielzog mee. Ajax is wat dat betreft een magneet.

Geen Jonk, genoeg schade aangericht. Al heb je Jonk niet nodig om er toch een bende van te maken.

23-04-2024 08:38

DeMeer1976 +3095

Jonk mag het dan niet uitsluiten maar ik hoop dat Ajax dat wel doet.
En al helemaal geen Team Jonk! Wim alleen zou misschien nog kunnen werken, maar ik zou zeggen begin er niet aan

23-04-2024 08:35

Dirk +7001

Jonk is Ajacied z'n heeft de Cruijff dna in zich , maar wat heeft Jonk al bewezen als trainer .
Elke Ajacied die het goed meent met Ajax is natuurlijk welkom, er is genoeg werk aan de finkrl om Ajzx op het beoogde niveau te brengen .

23-04-2024 08:33

FysioPat020 +25603

"Elke Ajacied die het goed meent is welkom"

En daar gaat het dus al fout. Laten we alleen Ajacieden welkom heten die iets kunnen en bewezen hebben dan wordt het misschien nog wat....

23-04-2024 08:44

Skajhigh +2258

Wim Jonk was de oogappel van Johan, geef die man de kans!

23-04-2024 08:06

Dusbaba +15324

Cruijff kreeg zelf niet eens de kans

23-04-2024 13:33

debarbaar +8219

Tja, wat moet je er mee? Jonk neemt zijn hele circus mee en wil en kan met niemand samenwerken. Hij boycotte werkvergaderingen en ging zijn eigen goddelijke gang. En dan het aanstellen van Jongkind, en man die zijn hele leven nog nooit gevoetbald heeft als hoofd voetbalontwikkeling, dat is niets minder dan een gotspe. Haal jonk binnen en je krijgt een stuk of tien mensen binnen.

23-04-2024 07:53

ajaxfanmarcel +1469

Maak deze man weer hoofd jeugdopleiding. Onder hem was de jeugd echt top. Elke leeftijd kampioen goeie doorstroming.

23-04-2024 07:49

Zazi +201

Zeker niet. Vele trainers gingen weg, elftallen werden juist niet kampioen, er zat weinig lijn in. Nog los van t feit dat hij niet tegen kritiek kon

23-04-2024 08:02

ajaxfanmarcel +1469

Nee dat kan je zien. Hoe laatste tijd gaat met de jeugd. En paar jaar terug onder jonk. 1 probleem jonk blijkt niet zo makkelijk te zijn. En waar hij ook is vaak wel wat probleempjes zijn

24-04-2024 08:38

Vincent.d +4200

Ik denk dat jonk op dit moment niet zou passen in de organisatie. Maar ja moet eerlijk zijn dat ik ook verder niet zou weten wie

23-04-2024 07:46

NipeB +15790

We hebben nu Beuker en De Lang en Casimir Westerveld. Jonk is niet nodig dus die ziet inderdaad wel wat er gebeurt, het zal niet bij Ajax zijn. Prima zo.

23-04-2024 08:13

barry1988 +23993

Jonk zou de ideale hoofdjeugdopleidingen geweest zijn. Die functie hebben ze al anders ingevuld en voor hoofdtrainer lijken ook andere mensen inbeeld te zijn. Misschien dat Jonk wat in een nieuwe RvC kan doen? Er moet toch wel een plekje voor Jonk te vinden zijn.

23-04-2024 07:34

afca95 +1288

Zolang van Gaal bij Ajax rondloopt komt er geen Jonk

23-04-2024 07:19

Aram +17844

Nee wat is dat eigenlijk?
Klopt het dat al in 1993 Van Gaal niet verder wilde met Jonk?

23-04-2024 09:12

brullie +7031

Laat maar zien dan.

23-04-2024 06:49

Artemio +31735

Beuker gaat over de jeugd. De functie hoofd jeugd opleiding is niet meer zoals eerst bij Ajax. Nu is het alleen maar nog het logistieke gedeelte wat de HJO moet regelen.

23-04-2024 06:19

Kryptonite +76738

Off: Thiago vertrekt bij Chelsea. Zou geweldig zijn als we hem binnen kunnen hengelen op de Henderson manier. Wel al op leeftijd, maar nog altijd een topper. Beste verdediger van Chelsea dit seizoen naar mijn mening.

23-04-2024 02:07

karlhof +4702

Bijna 40. Een slak is nog sneller.

23-04-2024 06:24

twynestar +28209

hebt hem dus niet gezien dit seizoen.

23-04-2024 06:40

Edwin Oud +2327

Net als Hendo dus.

23-04-2024 07:34

4xEC1 +7712

Mijn eerste gedachte na jouw post gelezen te hebben was: Die gaat sowieso in de herfst van zijn carriëre lekker afbouwen in het warme Brazilië, toch niet in het koude Nederland. Niet er aan denkend dat hij natuurlijk in het koude Engeland speelt...... Dus wie weet ;-)

23-04-2024 07:12

FysioPat020 +25603

Ik dacht die andere, Alcantara 😉

23-04-2024 07:57

Arjuna +3732

Mss als assistent? wordt wel druk op de bank met dat team Jonk.

23-04-2024 02:04

Amsterdammert1987 +288

Jonk lekker terug laten komen als HJO.

23-04-2024 01:57

NuchtereAjacied +1990

Ik lees niet alle comments (want teveel en ook teveel onzin). Ik denk dat Jonk een vakman is. En dat hem onrecht aangedaan is. En dattie niet de makkelijkste is. Allemaal prima: ik heb met name respect voor mensen die durven afwijken van wat algemeen verwacht wordt. Want deze mensen denken in ieder geval goed na en durven impopulair te zijn ipv de makkelijkste weg te volgen.

Maar de quote van Jonk 'Het gaat erom dat er iets komt waar je plezier in hebt en energie uit haalt' KAN toch gewoon niet? Bij Ajax?

Denk gewoon ff na wat hij zegt. Denk nog een keer na. En trek je conclusie.

Totaal maar dan ook totaal ongeschikt voor hoofdtrainerschap Ajax.
Zonde van zijn talent want aan zijn vakmanschap ligt het, voor zover ik kan inschatten, niet.

Toch dat egootje weer he. Zelfs bij de oh zo nuchtere Jonk.

23-04-2024 01:15

NuchtereAjacied +1990

Of ben ik nu een eikel? Ik ben voor een hoog 'Ajax gehalte' binnen de organisatie. Dus liever mensen met, jawel, HET DNA, dan mensen van buitenaf. En ik hou ook meer van techniek trainers ipv data trainers. Maar ik zie het liefst toch vakidioten die alles, maar dan ook alles geven voor Ajax, ipv iemand die energie haalt uit wat hij doet....

Of het moet weer eens verkeerd ge-quote zijn.

23-04-2024 01:23

DeWijsneus +25657

8 minuten later een antwoord op jezelf geven, tijd om naar bed te gaan....

23-04-2024 04:20

leeuw58 +1938

@nuchtereajacied Jij snapt echt niet dat iets doen wat je passie is, je ook energie geeft. Van jouw negatieve energie zal Ajax nooit verder komen.

23-04-2024 07:07

twynestar +28209

Wat raaskal je nu? Heel normaal om ergens energie uit je werk te willen halen en plezier te hebben. Ook bij Ajax, waar t plezier zit in de hoge moeilijkheidsgraad vs de kans om prijzen te pakken

23-04-2024 06:42

slumpf +4549

Dus jij denkt dat iemand die een hekel heeft aan wat hij doet en die in de avond leeg en uitgeblust op de bank zit beter zou zijn voor Ajax?

23-04-2024 06:52

Edwin Oud +2327

Wat is er mis mee om er plezier en energie uit te halen? Wat zegt dat dan over zijn ego?
Hoe meer plezier des te meer ontwikkeling zeker als je dat plezier ook over kunt brengen.

23-04-2024 07:37

layanx +5610

Zit je aan de drugs ? Je spaced hem echt lol

23-04-2024 07:46

PetrusKeizer +10739

Zie niet zo wat zijn wens om iets met plezier te kunnen doen wat energie geeft, hij bedoelt wrsch positieve energie, met zn 'egootje' t maken heeft.

23-04-2024 08:00

MelleAfca +14302

Of dit het juiste moment is valt over te twisten, maar ik ben wel razend benieuwd naar wat Jonk met Ajax 1 zou doen. Zéker in combinatie met Dave Vos.

23-04-2024 00:23
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.