'Gat tussen vraag en aanbod omtrent De Ligt is groot'

door Bart Veenstra 24

'Gat tussen vraag en aanbod omtrent De Ligt is groot'

door Bart Veenstra 24

Laatst geüpdatet

Het Algemeen Dagblad laat vrijdagochtend weten dat het onderhandelingsspel tussen Ajax en Juventus omtrent de transfer van Matthijs de Ligt in volle gang is, maar het gat tussen vraag en aanbod zou op dit moment nog groot zijn. Het tot nu toe geboden bedrag - 65 miljoen euro inclusief bonussen - ligt ver af van de wens van Ajax.

De Amsterdamse club was in de afgelopen weken in afwachting van het eerste officiële bod van Juventus. In de media wordt al langer geschreven dat De Ligt persoonlijk akkoord is met Juventus en in die berichtgeving werd aangegeven dat een overeenkomst tussen de clubs een formaliteit zou zijn. 'Maar daar is allerminst sprake van', zo schrijft het Algemeen Dagblad.

Waar Juventus tot nu toe niet verder komt dan een bedrag van 65 miljoen euro (inclusief bonussen) denkt men bij Ajax aan een bedrag richting tachtig miljoen euro. Hier hangt volgens de ochtendkrant een opvallende geschiedenis aan vast. In de zomer van vorig jaar stond Ajax open voor een afspraak met De Ligts zaakwaarnemer om een transfersom vast te zetten op zeventig miljoen euro. Dat aanbod werd weggewuifd door de spelersagent. Na het afgelopen goede seizoen van De Ligt en de groei van de transfersommen wereldwijd zet Ajax logischerwijs nu nog hoger in.

Lees meer over:
Plaats reactie

MPAjax +8458

"grote" clubs stellen zich als sluw en achterbaks op, willen beste speler van ons oppikken voor helft de waarde en verwachten dit zelfs en anders spelen ze onzin berichten via de media om de prijs omlaag te krijgen

ajax moet denken hij hoeft niet weg dus laat ze maar over de balk komen we willen ze niet beter maken dan ze al zijn en zeker niet beter dan ons, straks staan ze nog tegenover ons met onze beste verdediger in de halve finale CL

UEFA had ze nooit zo mogen bevoordelen financieel gezien want het zijn nu geen goede handelspartners meer, die regels in eigen land zouden ook int. moeten gelden, laat ze maar hun eigen goede spelers opleiden en anders pech gehad!

05-07-2019 17:35

fanforeffer +4

Het eerste gedeelte van mijn om 13.21 gedane voorspelling komt al uit !

05-07-2019 17:03

B.dykstra +115

Durf te wedden dat Ajax zich laat pakken die spaghetti vreter weet precies wat hij doet.
Normaal onderhandelen eerst de clubs.nee die geldwolf praat eerst met de club( wat Ajax niet moet accepteren) en nu is hij warm voor Juventus,en krijg je scheve gezichten.
Dat wordt dus 68 miljoen + bonussen loop je toch maar 20 miljoen mis door die Italiaanse spaghetti vreter of tewel geldwolf.

05-07-2019 13:32

niquedegraaff +5292

Nog niet groot genoeg. Dat het gat wat groter mag groeien want dan speelt Mathijs gewoon bij Ajax aankomend seizoen.

05-07-2019 13:21

fanforeffer +4

IIk zie al een hoop narigheid ! Er komt een patstelling dan komen er meer geintreseerde clubs , dan komt er een pers bericht dat De Ligt teleurgesteld is in Ajax. Conflict situatie minder geld voor speler en club , Rioolrat de lachende derde !

05-07-2019 13:21

AlexIbarra +19326

Juve tegen PSG: 'Het duurt wel lang met dat arrogante kutventje en dat cluppie van hem, he?'
PSG: 'Inderdaad, hij is gierig ook. Een echte geldwolf.'
Barca: 'En dan die oetlul van een zaakwaarnemer van hem, smerige pizzavreter...'
Juve: 'Hee, ff een beetje rustig aan he?'
United: 'Zullen we hem allemaal gewoon lekker niet halen, die snotneus?'
Allen: 'Haha, ja man! Dan moet hij nog een jaar bij Ajax blijven, net goed!'

Wishful thinking...

05-07-2019 10:58

Ar +104

Btw: PSV huurt nu voor een jaar een back van Valencia, die een contractuele verkoopclausule heeft van 80 miljoen (wat PSV dus nooit kan betalen). Dat gastje is 21 jaar, heeft 43 wedstrijden gespeeld, was afgelopen jaar vooral bankzitter, en moet dus al 80 miljoen kosten.

Leuke bijkomstigheid: PSV ziet daar nooit een cent van, en leidt dus na Angelino opnieuw op voor een buitenlandse grootmacht. Investeringen zonder winst.

05-07-2019 10:55

koetje +32

Hij moet geen 80 mio kosten maar dat is de maximale afkoopsom. Dat zijn ze verplicht op te nemen.

Promes had ook zoon clausule maar dan >120 mio

05-07-2019 11:00

BrandjeXL +81

Minimale afkoopsom. Wel het maximale wat Valencia in dit geval kan krijgen maar 80 miljoen is minimaal het bedrag om zijn contract af te kopen. Clubs mogen immers meer bieden.

05-07-2019 11:05

trodat4030 +97179

Jullie leggen het beide niet helemaal goed uit, want Valencia mag hem ook voor minder verkopen als ze dat willen (dat gebeurt vaker dan dat het bedrag dat in het contract staat daadwerkelijk neergelegd wordt). Het enige dat dat bedrag betekent is dat Valencia om de tafel MOET als het geboden wordt. Ze mogen een transfer niet weigeren als dat bedrag geboden wordt en de speler die stap wil zetten. Verder is men vogelvrij om idd meer te bieden dan dat bedrag, maar ook om minder te accepteren.

Neymar is een goed voorbeeld, had een clausule van 222 milj (Barca dacht, dat gaat toch niemand betalen, daarom zijn die bedragen vaak ook zo onrealistisch), wilde hem ook niet verkopen, maar door de clausule waren ze het verplicht te accepteren. Zó werken afkoopclausules.. Het is een nadeel voor clubs als een clausule verplicht is en daarom snap ik ook niet dat sommigen dat hier in NL willen invoeren. Nu kun je ten alle tijden elk bedrag weigeren als je een speler per se niet wilt verkopen.

05-07-2019 11:34

BrandjeXL +81

Ik leg het prima uit alleen in minder woorden dan jij. ;)

05-07-2019 11:36

trodat4030 +97179

Naar mijn mening niet, jullie kijven over minimaal en maximaal, maar een transferclausule is gewoon een verplichting voor de club, als bedrag X geboden wordt en de speler wil daar heen, MOET de club dat bedrag accepteren. Dát is wat een clausule inhoud.. ;-)

05-07-2019 11:45

BrandjeXL +81

Dat zeg ik dus. Die 80 miljoen is het MINIMALE bedrag waar Valencia geen nee tegen kan zeggen.

05-07-2019 11:57

AFCAjax +17839

Of je snapt er helemaal niks van of je legt het totaal verkeerd uit. neem aan dat laatste aangezien je hieronder meegaat in een juiste uitlegging.

80 miljoen is niet het minimale bedrag om zijn contract af te kopen. Je kan z'n contract afkopen voor 1 miljoen als de club daarin meegaat, vanaf 80 miljoen heeft de club geen recht meer om het bod te weigeren.

05-07-2019 13:44

BrandjeXL +81

Dus is die 80 miljoen het minimale waar Valencia geen nee tegen KAN zeggen. Mijn god, het wordt echt dat de rekentoets weer wordt ingevoerd op school. Nog erger, jouw niveau gaan we komende 8 weken krijgen. Laat aub de vakanties snel voorbij gaan.

05-07-2019 15:26

EuforischeRealist +15629

Rekentoets of begrijpend lezen maar een paar bijlessen in de vakantie zouden geen kwaad kunnen bij hem.

05-07-2019 16:00

AFCAjax +17839

Dit heeft vrij weinig met rekenen te maken, bovendien ligt mijn schooltijd ver achter me, het is nooit te laat om wat te leren natuurlijk, maar in deze is het niet relevant.
Je kunt niet beweren dat mijn uitleg niet klopt en dus niet begrijp wat iets simpels als een verkoopclausule inhoud, als jij denkt dat jouw post hetzelfde beweert en ik niet begrijpend kan lezen is dat wat anders, maar hoe ik het zie:

De comment waar ik op reageerde spreekt zichzelf tegen.
Volgens deze comment kan valencia maximaal 80 miljoen krijgen en 80 miljoen is ook het minimale bedrag dat nodig is om zijn contract af te kopen. op basis van pure logica zou je dan enkel en alleen 80 miljoen voor de speler kunnen krijgen.
Maar daarna word nog gezegd dat een club meer kan bieden wat de eerste bewering tegenspreekt.

Ik zeg niet dat jij niet begrijpt hoe het zit, ik zeg alleen dat je tekst het verkeerd uitlegt.

05-07-2019 16:40

BrandjeXL +81

Beste Ar,
Het is hier al vaker uitgelegd dat clubs in Spanje, Portugal en ook Brazilië verplicht zijn om ontsnappingsclausules in contracten op te nemen. Zo is die van Messi, even uit het hoofd, een (half) miljard

05-07-2019 11:04

Ar +104

Ja, dat weet ik. Het ging me meer om de bijkomstigheid. Pisv dat opleidt voor een buitenlandse grootmacht, een investering zonder winst.

05-07-2019 17:52

de-Ajacied +8

Belachelijk bedrag. Je gaat toch niet voor de meest gewilde speler van Europa een korting van 40% eisen?
Ze hebben ons al een keer bestolen in 1996

05-07-2019 10:44

PJK54 +1

Natuurlijk ook een flut aanbieding waar Ajax nooit mee akkoord moet gaan Matthijs is veel meer waard als dat. Nu is alleen de vraag wat Matthijs er van vindt want mocht dit mislukken dan krijgen we wel een gefrustreerde speler in de selectie tenslotte was hij al rond met Juve en had een behoorlijk jaarsalaris.
Ik gun Matthijs natuurlijk zijn transfer en hoop dat Ajax hieraan wel haar medewerking wil verlenen maar niet voor een "fooitje".

05-07-2019 10:09

Siemmie +2161

Ik denk niet dat Matthijs iemand is die gaat dwarsliggen als de transfer in de soep loopt. Matthijs kennende zet hij zich daar wel overheen en gaat hij zich weer 100% inzetten voor zijn geliefde Ajax. Maar goed, Matthijs kennende zou hij ook nooit voor Raiola kiezen...

05-07-2019 10:53

PJK54 +1

Ik las net dat hij hoe dan ook naar Italië wil dus gaat mijn voorspelling van een gefrustreerde speler aardig waarheid worden. Ik begrijp zijn standpunt maar hij moet ook aan de club denken die hem groot heeft gemaakt.

05-07-2019 13:25

Siemmie +2161

Daarom zeg ik: ik ga er niet vanuit dat Matthijs gefrustreerd blijft en kut gaat doen. Hij weet heus wel waar hij vandaan komt en welke club in zijn hart zit.

05-07-2019 15:06

Yohan +0

deadline Ajax: voor vrijdag 12 juli een bod van 87 miljoen euro
daarna wordt de Ligt per dag 1 miljoen euro duurder

05-07-2019 09:50

MPAjax +8458

87 is te voorzichtig wat mij betreft als andere clubs boven dat bod zitten omdat ze opbieden is dat helemaal niet vreemd

05-07-2019 10:08

Yohan +0

ja van mij mag De Ligt minstens 100 opbrengen maar ja...
ik ben maar Yohan he..

05-07-2019 12:58

ETM +3

Ik denk dat er nog een andere club komt die met De Ligt wegwandeld. Ik gok Real Madrid. Zomaar mijn gevoel erover.

05-07-2019 09:31

MPAjax +8458

eens, hij hoeft niet weg, is pas 19 dan moeten maar het bedrag neerleggen dat gevraagd wordt anders lekker blijven

minimaal 100 miljoen excl. bonussen, dat is marktconform

05-07-2019 09:21

31xAjax +7975

Marktconform is wat er op de markt geboden wordt en niets meer., nu dus 67M volgens het gerucht. Cataloguswaarde is iets heel anders maar ook geen 100M.....

05-07-2019 09:29

Raoul14 +3092

Wat ben jij simpel zeg....

05-07-2019 10:41

BrandjeXL +81

Waarom nu gelijk weer met zulke termen komen. Nergens voor nodig.

05-07-2019 10:45

31xAjax +7975

Simpel is om anderen te (dis)kwalificeren ipv een inhoudelijke reactie te geven.....

05-07-2019 10:49

Suarez16_ +9356

De Ligt en Ronaldo bij corners. Dat gaat dodelijk worden.

05-07-2019 09:20

Ajaxxxisdebeste +6

Interesseert me geen reet... Zie hem liever dodelijk met een Ajacied in de 16.

05-07-2019 09:24

Neressie +2

Ik gun heel dat juventus de Ligt niet meer.

05-07-2019 10:13

Schip +23587

Ik denk dat Juve uiteindelijk wel zwicht, omdat de druk vanuit de eigen achterban te groot is om De Ligt mis te lopen. Men wil de CL en zonder toptransfers gaat dat niet lukken.

Maar ik lach me echt suf als het niet lukt. Dan staat Raiola met lege handen. De Ligt is prof genoeg om nog een jaar te vlammen in aanloop naar het EK bij Ajax en in de CL. Wel erg benieuwd of en wie dan het honorarium van Raiola betaalt.

05-07-2019 09:15

EuforischeRealist +15629

Juve heeft met het (transfervrij) aantrekken van Ramsey en Rabiot zich ook al redelijk versterkt op het middenveld en de verdediging met Pellegrini. Het is dus niet zo dat ze met de handen in het haar zitten of dat de aanhang ze het mes op de keel zet. Ik geloof best dat ze de komende dagen meer gaan bieden, maar dit kan er zo maar 1 van de lange termijn worden. Ik hoop dat De Ligt op een gegeven moment met de hand op tafel slaat en zegt nu of nooit, maar dat is eigenlijk tegen beter weten in.

Raiola behartigd de zaken van zoveel spelers dat hij echt niet lang wakker gaat liggen van een transfer die een seizoen later plaatsvindt die schuift gewoon bij de volgende club aan voor de volgende speler(s).

05-07-2019 09:23

Schip +23587

Een club als Juventus zit sowieso niet met het handen in de haar wat de defensie betreft. Dat is een van de beste van Europa/wereld. Het zegt echter genoeg dat ze niettemin een bod doen op het grootste Europese (verdedigende) talent.

Men wil dus nog beter en meer. Die druk komt door de wens de CL te winnen en die is er ontegenzeggelijk. Daaraan doet een goede bezetting van de defensie echt niets af. Men wil transfer statements maken. Anders haal je een Ronaldo ook niet voor een godsvermogen, waar je niets meer op kunt verdienen behalve merchandising.

En Riaola heeft al genoeg geld. Die hoeft het daar niet meer om te doen. Maar de transfer van De Ligt verpesten gaat hem schade opleveren. Iedereen ziet dat dit zijn werk is.

05-07-2019 16:10

ratje +3515

Als Atletico een verdediger voor 80 miljoen verkoopt aan Bayern is De Ligt, het grootste verdedigende talent ooit, zeker 100 miljoen waard.

05-07-2019 08:41

MankeNelis +7

Dus bestaat er een kans dat het afketst. Je weet alleen niet wat er waar is.

05-07-2019 08:15

kaashaas +4

Stoppen.. niet te koop.

05-07-2019 08:10

Amsteraaij +2272

65 inc bonussen. Ik zou resoluut met de onderhandelingen stoppen. zijn ze helemaal van de pot gerukt daar?

05-07-2019 08:06

Bocarra +14

Ik denk dat de Ligt nog wedstrijden voor Ajax gaat spelen. Als ik de media mag geloven is het gat nog enorm groot. Ajax heeft het niet nodig om te verkopen en Juve kan het gat zeer waarschijnlijk niet overbruggen. Dit kan nog heel lang duren. Kan mij ook niet voorstellen dat Ajax een vraagprijs noemt. Als je niet wil verkopen dan geef je die niet af. Het enige dat Ajax hoeft te doen is zeggen dat het niet genoeg is. Wanneer het wel voldoende is is speculatie van de media en wishful thinking van de Italianen.

05-07-2019 07:54

Rentokill +4609

Daarom is het ook zo dom van Raiola, die er van uit gaat dat we hem dan wel voor minder gaan verkopen omdat de Ligt de andere potentiële kopers. Barca en PSG afgepoeierd heeft. Hij speelt hoog spel en daagt Ajax uit. Ajax kan gewoon weigeren... ook eventueel juridisch gezien want bijvoorbeeld PSG zou makkelijk 85 neerleggen.

05-07-2019 08:01

Rentokill +4609

Ajax zit in een heel andere positie dan voorheen. We hebben geld zat en hoeven niets te verkopen. Als Juve (of een andere club) eindelijk met het eindbod komt dat voor Ajax acceptabel is, dan nog, vind ik dat Ajax moet kunnen zeggen: Wageffe... Eerst effe Alvarez kopen en dan gaat t door. En sowieso verkopen we niks na (bijvoorbeeld) 1 augustus dus schiet effe op want anders blijft de Ligt gewoon nog een jaartje en pakken we die 75M gewoon volgend jaar...

05-07-2019 07:51

Ruudje74 +2

Gewoon non negotiable: €87mln
Geen cent minder!

Raiola wil altijd het onderste uit de kan?! Ajax te allen tijde ook als het Raiola betreft.
Met een fatsoenlijke zaakwaarnemer had Ajax zich ongetwijfeld coulanter opgesteld. Raiola is van de smerige spelletjes, die weet dat weinig clubs de Ligt kunnen betalen. Barcelona en PSG zijn al afgehaakt, hij weet dat Alvarez al in beeld is als opvolger die op zijn beurt ook in de belangstelling staat van Wolverhampton.

Ajax moet nu gewoon duidelijk zijn: €87mln, geen cent minder, anders blijft ie. Hier nog deze week duidelijkheid over, anders gaat de deur dicht en mag je het volgend jaar weer proberen. En vervolgens geef je Mathijs een mooie bonusregeling: €3mln bij het behalen poulefase CL en €3mln bij kampioenschap ED. Doe dit ook bij Blind, Tadic, Tagliafico, Ziyech en ze blijven wel.

05-07-2019 07:45

Danos +0

Met die bonussen zijn we zo blut, los van het feit dat je dan ook wel de balans in de selectie overhoop gooit qua salaris.

05-07-2019 09:28

chino +1172

Anders maakt Mathijs de komende jaren zelf 10miljoen over.

05-07-2019 07:33

milan-jantje +2838

Ja dit gebeurd dus met domme clubs die eerst spelers brainwashen en dan pas eens daarna de club gaan benaderen volkomen terecht en Ajax goed recht dit te doen top die overmars. Wat me nu lijkt is dat Juventus haast moet gaan maken want als Ajax hem laat spelen in de voorronde Champions League kunnen we helemaal lachen.

05-07-2019 07:25

FWAjacied +3899

Hoezo? Hij kan dan gewoon nog de Champions League in met Juventus.

05-07-2019 07:37

Mi-leak +7

Hoezo dan? Dit gebeurd 9 van de 10 keer

05-07-2019 08:09

Danos +0

Ajax kan ook gewoon Nee zeggen tegen Juve

05-07-2019 09:29

JSF +0

Raiola bepaalt niet met welke club Ajax moet onderhandelen. Ajax onderhandelt met een club die de vraagprijs biedt.

05-07-2019 09:39

Mi-leak +7

Haha die Mino denkt dat ie God zelf is. Aanpakken die gozer.

05-07-2019 07:23
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.