'Cruijff maakt promotie bij FC Barcelona, Ajax lijkt mis te grijpen'

door Bart Veenstra 60

Bron Sport, Marca

'Cruijff maakt promotie bij FC Barcelona, Ajax lijkt mis te grijpen'

door Bart Veenstra 60

Bron Sport, Marca

Laatst geüpdatet

Ajax lijkt de komst van Jordi Cruijff voorlopig te kunnen vergeten. Zijn huidige club FC Barcelona doet er namelijk alles aan om hem binnenboord te houden. Volgens Sport en Marca zou Cruijff in de komende zomer promotie kunnen maken bij Barça.

Vorige week schreef De Telegraaf nog dat Cruijff door Ajax gepolst is om de nieuwe directeur voetbalzaken te worden. De zoon van Ajax-clubicoon Johan Cruijff zou niet bij voorbaat 'nee' hebben gezegd tegen de job, al is het volgens de Spaanse krant Marca stil rondom een mogelijke overstap van Cruijff naar Ajax.

De kans lijkt dan ook groot dat Cruijff bij FC Barcelona werkzaam blijft. De Catalaanse topclub wil Cruijff belonen voor zijn goede werk en om die reden kan hij vanaf komende zomer de nieuwe technisch secretaris van de club worden. Sport schrijft dat beide partijen al tot een akkoord zijn gekomen.

Laporta zeer tevreden met Cruijff

Cruijff is op dit moment directeur internationale scouting en adviseur van voorzitter Joan Laporta. Met zijn promotie zou Cruijff een grote rol spelen in het transferbeleid van FC Barcelona. Dit voert hij samen uit met technisch directeur Mateu Alemany en trainer Xavi.

Laporta zou zeer tevreden zijn over het werk van Cruijff bij FC Barcelona. Mede dankzij hem wist Barça zich onlangs te versterken met Dani Alves, Ferran Torres, Adama Traoré en Pierre-Emerick Aubameyang. De geruchten gaan bovendien dat Cruijff samen met Xavi al een bezoek bracht aan Erling Haaland, spits van Borussia Dortmund.

Scoor nu jouw item tegen fikse kortingen in de Ajax-shop!

Lees meer over:
Plaats reactie

Ron Nieman +250

Hoe denken jullie over Morton Olson of Micheal Laudrup op de plek van Marc Overmars?

11-03-2022 05:12

Ferd +38603

Olsen is te oud en of Laudrup na z'n belastingzaak nog iets met Ajax te maken wil hebben betwijfel ik. Ook hebben beide geen ervaring als TD, wel als trainer maar dat is een heel ander vak

11-03-2022 05:29

Babangida83 +23963

ai, dat is niet zulk goed nieuws. Maar eerlijk is eerlijk, Barca heeft al een technisch directeur in huis. En dat is niet Jordi Cruijff. Bij Ajax is het een heel andere project. Wel zijn het alle twee projecten die zijn vader is gestart, dus erg lastig. Ajax heeft hem meer nodig, denk ik. Jordi heeft een aantal jaar geleden al met Overmars & Sar het e.e.a. besproken. Daarbij hebben ze vast en zeker ook de opvolging van Overmars besproken.

09-03-2022 15:28

DaNaRWaL +4358

Wellicht wil Barca meer voor hem vangen en geven ze hem daarom een "verbeterde functie"

09-03-2022 10:24

Oxxer +164957 moderator

Denk jij dat echt? Vanwege de hele goede vriendschap met vader Johan ziet Laporta graag dat Jordi lang bij Barca blijft werken in een uitdagende functie. Jordi woont al sinds zijn tienerjaren in Catalunya is een kind van Barcelona CF, Ajax is de club uit zijn geboorteland.

09-03-2022 10:46

DaNaRWaL +4358

Ach ik doe gewoon mee met speculeren. Ik zie Barca er wel voor aan om Ajax te naaien zoals ze altijd doen, Helemaal omdat ze Nico niet lieten gaan. Ondertussen polsen ze onze halve selectie en maken ze die gek.

09-03-2022 11:11

Oxxer +164957 moderator

Dat laatste vind ik echt meevallen, Maz is transfervrij , Dest wilde weg, Nico wil graag naar Spanje, als latino een legitieme reden. Wie zijn volgens jou de rest van die spelers? jij hebt het over de halve selectie, Ik lees de geruchten van tabloids met plezier maar lees het met een grote korrel zout.

09-03-2022 11:27

ajaxcied4life +26091

Inderdaad. Ik denk dat Jordi de interesse van Ajax heeft gebruikt om een betere positie binnen het barca-organogram te bemachtigen en dat is zijn goed recht.

Zolang Heinrichs bij Ajax zit en eigenlijk ook van der Sar (die fanatiek posters van Cruijff van de muur ging trekken, die het personeel op De Toemomst had opgehangen) zal Cruijff niet de gok wagen dat zijn naam ter grabbel wordt gegooid door een vijfde colonnne binnen de club. Zijn pa heeft aan hem natuurlijk uitgebreid verslag gedaan over hoe de hazen binnen Ajax lopen.

09-03-2022 06:11

MankeNeliss +9814

Technisch secretaris ofwel net niet de TD. Los daarvan, Jordi heeft niets met Ajax dat heeft hij vaker door laten schemeren.

08-03-2022 23:51

FrancescosRavioli +15380

Wat moet je nog bij die grafclub.
Ik weet dat ze Johan met ons delen, maar die club staat momenteel voor alles wat Johan niet had gewild.

08-03-2022 23:07

Ajax27 +19238

Want? Met Pedri, Gavi, Gonzalez, Akhomach heb je 4 absolute toptalenten die zelf opgeleid zijn en steeds meer minuten maken. Dan heb je wereldtalent Ansu Fati die helaas door blessures geteiterd wordt. Als die laatste fit is heb je 5 potentiele basisspelers die de komende 10 jaar de kern van het nieuwe Barca kunnen vormen, zelf opgeleid.

En met Xavi een oud-speler aan het roer... zeker wel in lijn met hoe Johan het had willen zien.

09-03-2022 11:56

Oxxer +164957 moderator

@ Sterspeler

Totaal niet eens met wat jij zegt, ondanks dat het door de financiële situatie noodgedwongen is, zit de selectie vol met spelers die van La Masia komen. Heb jij die selectie recentelijk nog doorgenomen?

Volgend seizoen doet Barca weer mee om de titel, Real is geen wonderploeg, zij worden vaak gered door Benzema die de CR7 rol heeft overgenomen.

09-03-2022 12:06

Babangida83 +23963

Sinds Laporta hebben er meer jeugdspelers gedebuteerd dan bij Ten Hag in een hele periode.

09-03-2022 15:30

AFCA-1983 +17751

Tsja .. wie dan wel

08-03-2022 22:35

Msc +14160

Kan overmars niet verkleed als Koeman of Martin jol ?

08-03-2022 21:54

ST +23096

Heel jammer. Maar ja, hij is meer een Catalaan dan een Amsterdammer. Verbazingwekkend is het niet.

08-03-2022 21:24

Johan4ever +10914

Hij is toch echt in Mokum geboren!

09-03-2022 00:15

stefanwillem +12178

Volgens mij niet. Kan me nog herinneren dat Johan hem moest aangeven in Spanje en dat hij de naam Jordi niet mocht gebruiken.

09-03-2022 15:49

Johan4ever +10914

Jordi werd genoemd naar de Catalaanse beschermheilige Sant Jordi. Het Franco-regime had Catalaanse namen verboden om het nationalisme de kop in te drukken, maar Jordi werd in Amsterdam geboren en aangegeven, waarna de Spaanse burgerlijke stand de naam niet kon weigeren.

09-03-2022 15:58

Adammer +2855

Prima. Vond het eerlijk gezegd toch wel een lichtgewicht…, maar ga wellicht te kort door de bocht

08-03-2022 20:23

Dave +5932

Overmars gewoon terug 80% van de Nederlanders sturen wel eens een seksueel grensoverschrijdend berichtje dus niet zeiken.

08-03-2022 20:21

Ajaxdebeste35 +15549

Mensen ik ben nog steeds beschikbaar!

08-03-2022 20:19

PJS +5005

Ik zou vol inzetten op Overmars.

08-03-2022 19:58

Intec2.0 +12437

Veel doen er grappig over. Ik zou het inderdaad in overweging nemen als het het klopt wat naar buiten is gebracht. Goed gesprek Marc + dames naar buiten toe je excuses aanbieden. Een therapie erbij en aan de slag.

08-03-2022 22:00

glenn_van_helden +555

Geef Hamstra maar de kans hij is al werkzaam bij Ajax

08-03-2022 19:47

milan-jantje +2838

Ik zou nog steeds nadenken over Demy de Zeeuw.

08-03-2022 19:46

Cello +52979 moderator

Gewoon Overmars naar therapie sturen, net als men dat heeft gedaan bij Van Wely en dan net als Van Wely daarna weer een kans geven, zodat ie naast de excuses kan aantonen zijn leven gebeterd te hebben.
Het is ronduit schandalig wat ie heeft gedaan, maar naast alle ophef, naast het aan de schandpaal nagelen hoort ook iemand als Overmars een tweede kans te krijgen als ie er alles aan doet (o.a. therapie) om zijn leven te beteren.

En als je dat zou doen dan heb je niet eens 1-2-3 een andere directeur voetbalzaken nodig.

08-03-2022 19:15

JariJari +15275

Strafregels a la Scherpen en dan is het klaar.

Nee Marc, geen straf-dickpics 😅

08-03-2022 19:31

Wamberto +2968

Ik geloof in tweede kansen en rehabilitatie. Maar dan wel op een andere plek.
Voor de slachtoffers die nog bij Ajax werken is weer onder Overmars werken niet te doen.

08-03-2022 19:32

JariJari +15275

Dan ontslaan we die toch eerst?

Ik wil hem niet op een andere plek. Ik wil hem bij ons!

08-03-2022 19:43

Noxin +15608

Met een reverse cowgirl hoeven ze niet meer ONDER Overmars te werken.

08-03-2022 21:43

Michael 1974 +22035

Dit dus. Daarom kan het niet meer.

08-03-2022 22:11

cantharel +3527

Ik kan het woord slachtoffers niet meer horen en dan moeten ze ook nog naar slachtofferhulp. Wat een waanzin. Je zal maar aan zo een trut blijven hangen want daar gaat je sexuele leven.

09-03-2022 09:24

jeppas +3524

De storm is gaan liggen en wat Overmars heeft gedaan is niet professioneel , maar ook geen misdaad. Met wat hulp en draagvlak vanuit de organisatie kan dit vast realistisch zijn. Overmars is één van de besten allertijden in zijn vak. Ik zie hem graag terugkeren

08-03-2022 23:59

FelixGassenlicht +8986

Functie lijkt toch van een minder kaliber dan die van TD bij Ajax.

08-03-2022 19:13

WillyBrokamp +11117

Technisch secretaris ?? Hij mag dus brieven gaan schrijven en beantwoorden voor de technisch directeur bij een failiete baggerclub ? Nee dat kan je inderdaad niet laten lopen.....

08-03-2022 19:05

Velibor30370 +4158

Ik zou als RvC ook eens spelen met de gedachte van duo functie met Hamstra voor het voetbalgedeelte en een handige Amsterdamse ondernemer die z’n sporen heeft verdiend in de (internationale)handel, die als “dealmaker” opereert. Die speelt dan het “handelsspel” met de Mino’s van deze wereld. En dan liefst iemand die inmiddels zo succesvol en gepokt en gemazeld is dat ‘ie niet perse meer de spotlights hoeft. Ik denk dan bijv. aan karakters als Erik de Visser of Jos Gillebaard. Kan me overigens ook een makelaar a la Tom de Mul in die rol voorstellen.

08-03-2022 18:41

036AFCA97 +146682

Ben erg benieuwd. Zal wel een of ander lichtgewicht worden die Ten Hag kent.

08-03-2022 18:14

Wamberto +2968

Robbie Alflen!

08-03-2022 19:33

ajaxcied4life +26091

HEEFT OOK NOG EENS EEN AJAXVERLEDEN!

08-03-2022 19:45

Mocrodammerr +23064

Ik pleit voor broeder Seedorf samen met Kluivert. ras echte ajacieden en amsterdammers.

08-03-2022 18:03

JantjeBeton +3009

Alsjeblieft niet zeg, want dan hebben we over 5 jaar weer een fluwelen revolutie nodig denk ik!☹️

08-03-2022 18:09

Cruijffthebest +13448

NOOIT!!!!!!!!

08-03-2022 18:36

Ajax1114 +19393

Sorry hoor maar die Kluivert is echt te dom. Onze gokker die nooit loyaliteit heeft getoond naar Ajax toe.

08-03-2022 18:42

Cruijffthebest +13448

Broeder Seedorf, een achterlijke die Moslim is geworden, wat moet je daar nou mee. Hersencellen zijn al teveel aangetast!

08-03-2022 19:13

Intec2.0 +12437

Wat is daar mis mee vrije keus in geloof. Dat mag nooit bepalen waar je wel of niet mag werken. Ben geen fan van Seedorf maar deze redenering is veruit belachelijk.

08-03-2022 22:06

Cruijffthebest +13448

Vrije keus in geloof is prima, maar de Islam is een zeer gevaarlijk achterlijke beweging die maar 1 doel heeft en dat is heersen over de wereld en dat is GEEN complottheorie of wat dan ook. Open je ogen en gebruik je hersens en denk na!!! Lees de Koran maar eens en je schrikt je te pletter!

09-03-2022 19:07

Ferd +38603

Kluivert trekt na 3 weken weer verderop omdat er ergens een stuiver meer te verdienen is. Zo vader zo zoon.

09-03-2022 02:21

vandenhaas4 +15120

Als hij de functie van 'technisch secretaris' van Alemany verkiest boven het directeurschap bij Ajax, dan is het maar beter ook dat hij niet komt. Je wilt enige continuiteit in die rol, niet iemand die liever ergens anders de koffie gaat serveren.

08-03-2022 17:54

Juichtoon +32770

Denk toch wel dat als Cruijff naar Ajax zou willen Barca kansloos is.

08-03-2022 17:50

Intec2.0 +12437

Ik weet zeker dat Ajax altijd kansloos is als Barcelona hem een aanbieding doet in welke functie dan ook.

08-03-2022 22:07

Juichtoon +32770

Behalve als Jordi zijn zinnen op Ajax heeft gezet. Misschien wil hij wel heel graag een keer bij Ajax werken, dan zou dit het moment kunnen zijn.
Ik geloof niet dat hij dit wil, maar dan zou het kunnen.

08-03-2022 23:03

vd.Vaart +1935

M A R C - O V E R M A R S - T E R U G - H A L E N

08-03-2022 17:44

PetrusKeizer +10739

Brands niet, Arnesen niet, die hoeven van mij ook niet zo, en nu Jordi niet. De spoeling wordt dun.

08-03-2022 17:39

Het_Olympisch_Stadion +5631

Bill Cosby, die echt fysiek schade heeft toegebracht met verkrachting is vandaag voorgoed vrijgelaten. Van mij mag Marc die erg onaangenaam (digitaal) wangedrag heeft vertoond, na een welgemeend en publiekelijk excuus weer bij ons aan de bak.

08-03-2022 17:33

Sjaakvaak +26608

Klein doch belangrijk verschilletje. Bill Cosby is vrijgesproken, en ontkent ook schuld. Overmars heeft reeds schuld bekend.

Daarnaast kan je dit natuurlijk nooit maken tegenover de vrouwen in kwestie, zolang die ook nog bij Ajax werken.

08-03-2022 17:38

Juichtoon +32770

Spreken we Overmars toch ook vrij....

08-03-2022 17:53

DeMeervanweleer +7588

Ik begrijp je ergernis wel, maar een en ander is wel wat kort door de bocht. De moeders van Cruijff, Bergkamp, van Basten, Rijkaard etc hebben toch wel wat voor Ajax betekend zou je zeggen.

08-03-2022 18:50

JariJari +15275

Dan zingen alle supporters een weekendje anti D66/GL liedjes en is dat er na een goede huilbui bij die linkse bende ook weer klaar.

08-03-2022 19:36

JariJari +15275

Op welke manier. Door ad random een kind uit te poepen? Kom nou ..

08-03-2022 19:37

Sjaakvaak +26608

Nee Ansjo, Cosby is niet veroordeeld dus je kan dit niet stellen. Mocht hij veroordeeld zijn dan was er uiteraard een stuk meer gebeurd dan een ontslag zoals bij Overmars.

We vinden het allemaal zwaar klote dat hij weg is maar besef nou gewoon even dat hij onmogelijk weer in deze organisatie met deze vrouwen aan de bak kan. Gaat gewoon niet.

09-03-2022 01:16

Cello +52979 moderator

@Het_Olympisch_Stadion

Zonder het gedrag van Overmars goed te willen praten ben ik het wel eens dat er een enorm verschil zit in of je iemand op fysieke wijze hebt lastig gevallen met sexueel overschrijdend gedrag of digitaal, zoals het geval lijkt te zijn met Overmars.

Als ik dan zie dat ene Van Wely van de TG slechts geschorst is geworden en na therapie zijn werkzaamheden kan en mag hervatten dan kan ik me wel vinden in een dergelijk traject voor Marc Overmars. Na welgemeende excuses en een intensieve therapie zou hij toch minimaal een tweede kans moeten kunnen krijgen (zelfs bij Ajax), al helemaal als dat elders ook kan?. Dan zal natuurlijk zijn doen en laten echt wel onder een vergrootglas liggen, maar belangrijker nog, dan kan ie aantonen echt zijn leven gebeterd te hebben.

08-03-2022 19:07

Snellejapie +11401

Doodsbenauwd dat hij naar Ajax gaat. Beste Jordi, de liefde van Laporta stelt niks voor. Als hij van je af wil ben je niets meer voor hem en kun je oprotten. Bij Ajax krijg je alle tijd en ruimte en is er ook echt geld (niet geleend) waarmee je kunt werken.

En als hij niet wil dan is het simpel...Overmars terughalen. Jammer voor de dames maar die kunnen we helpen met zoeken naar ander werk. Niemand is groter dan de club.

08-03-2022 17:31

Sjaakvaak +26608

Niemand is groter dan de club. Maar Overmars wel?

08-03-2022 17:39

JariJari +15275

Yup Overmars wel.

08-03-2022 19:37

Snellejapie +11401

Ja Overmars wel.

08-03-2022 19:52

Omar +17193

Als ze Overmars terughalen kunnen er nog wel wat meer mensen hun spullen pakken hoor, dat is einde van de Sar en de hele RvC

08-03-2022 17:48

Snellejapie +11401

Waarom? Journalist van Wely doet verkeerde dingen maar die gaat 'aan zichzelf werken'. Die Metsers zet naaktlessen (functioneel naakt) op en dwingt leerlingen bloot te gaan. ontkent het gewoon en gaat ook aan zichzelf werken. Beide zaken vind ik overigens erger dan de paar dickpics die Overmars zou hebben verstuurd.

08-03-2022 19:54

Oxxer +164957 moderator

Vertel, ik ben heel benieuwd naar jouw theorie waarom.

08-03-2022 19:57

Snellejapie +11401

Nou laat mij jou helpen. Overmars heeft niemand aangeraakt en alleen wat schunnige plaatjes verstuurd. Vervolgens wordt zijn verleden gewist (oa voetbaltoernooi in Ede mag zijn naam niet meer hebben), zijn heden (werk kwijt, bonus terugstorten, gezin naar de kloten, status kwijt, weken lang besproken in allerlei klepshows etc) en geen toekomst meer (feitelijk gezien een beroepsverbod). Kortom de proportionaliteit is compleet zoek, zeker als je naar de andere zaken kijkt waar de personen er met een laf excuus en wat 'ik beloof beterschap' vanaf kwamen.

08-03-2022 20:01

Omar +17193

Weten jullie hoe een (beursgenoteerd) bedrijf werkt? Publieke opinie is alles, en die heeft Ajax nu tegen zich. Als je een persoon terughaald waartegen nota bene een tuchtrechtzaak is aangespannen dan heb je straks heel Nederland tegen je...

09-03-2022 00:25

Sjaakvaak +26608

Halfbakken leugens Snellejapie. Metsers heeft niets ontkent, die heeft bekend en een dag later ook aangekondigd te stoppen met zijn werkzaamheden.

Van Wely is gewoon geschorst en roept zelf dat hij zijn werkzaamheden hoopt te kunnen hervatten. Er is geen enkele garantie vanuit de Telegraaf dat hij die werkzaamheden bij zijn oude werkgever kan hervatten.

Ook knap dat je zijn zaak erger vindt dan die paar dickpics van Overmars want er is helemaal niets inhoudelijks gelekt over deze zaak.

09-03-2022 01:20

Snellejapie +11401

Het is eigenlijk niet zo heel belangrijk wat jij vindt Sjaak. Want het is nogal onzin wat je post. Het gaat erom dat Overmars gewoon kan terugkomen en eigenlijk ook moet terugkomen. Van Wely is tijdelijk geschorst - en niet ontslagen of ontslag genomen - vanwege seksueel ongewenst gedrag en gaat 'aan zichzelf werken' om dan terug te komen. Bovendien is seksueel ongewenst gedrag een graad erger dan grensoverschrijdend gedrag.

Ik denk dat jij nepnieuws aan het verspreiden bent. Het is jammer voor je, maar Overmars kan gewoon terugkomen.

09-03-2022 08:04

Snellejapie +11401

Ja klopt. VI Vandaag meldde dat het vanuit een machtsfunctie was naar junior personeel. Stond los van de keer dat hij in de kroeg in elkaar geslagen is omdat hij schunnige opmerkingen - geen dickpics - maakte naar de vrouwen daar. Kon toen een week niet op zijn werk komen.

09-03-2022 08:50

Ginoajax1 +2938

Haal Overmars terug. Ik leef erg mee met die vrouwen. En ook met Overmars.

08-03-2022 17:18

JaapStam +137665

Marc Overmars terug halen!!! Schijt hebben aan de 'woke' media!!!

08-03-2022 17:07

Ginoajax1 +2938

Helemaal mee eens.

08-03-2022 17:18

YungInternet +3867

En die vrouwen? Ook schijt daaraan? Of die eerst ontslaan?

08-03-2022 17:26

JaapStam +137665

Ben je serieus??? Alsof vrouwen altijd onschuldig zijn!!! Ik krijg ook elke dag titypics!!!

Waarom kom ik niet in de media dan??? Vragen vragen vragen!!!

08-03-2022 17:32

JOHANisGOD +18498

WTF.

Zo dom dit.

08-03-2022 17:35

JaapStam +137665

@JOHANisGOD, Leg uit knul!!!

08-03-2022 17:36

Joko +5063

Nee een tik op de kont een eenmalige leuke bonus en we gaan weer door.

08-03-2022 17:43

AFCACruijff14 +162541

Ga je ook elke dag die titypics opmerking maken of wat? Heb 'm nu wel een keer of 20 al van je gelezen.

08-03-2022 18:06

AFCAjax +17839

woke mensen doen alsof die vrouwen getekend zijn voor het leven. als je mentaal al niet kunt dealen met de beeltenis van een penis op je telefoonscherm ongetwijfeld na heel wat sexting heen en weer vooraf, dan was er al iets mis met je.
Tuurlijk moet Marc dat niet doen, zeker niet naar mensen die voor hem werken, maar kom op zeg.. excuses aanbieden en beloven het niet meer te doen en door.

08-03-2022 18:09

JOHANisGOD +18498

Japie, knulletje.

Ik ga geen dingen uitleggen die te simpel zijn.

08-03-2022 18:34

JariJari +15275

Waarom zijn die uberhaupt in dienst? Opgeruimd staat netjes.

08-03-2022 19:38

JariJari +15275

Bonus-dickpick van Marc. Misschien wil Onana er ook wel 1 sturen.

08-03-2022 19:39

Joko +5063

Als hij wat geflikt heeft en het is strafbaar, op pakken en opsluiten.
Echter we hebben het over een foto en wat gore tekst naar voor zover bekend is volwassen vrouwen, die makkelijk hadden kunnen zeggen joh rot op, nog 1x en ik stap naar de media, of ze hadden zijn nummer kunnen blokken..
Niet jaren je kop houden en dan wakker worden bij de voice, en dan toch ook maar gaan zitten janken.

Ofwel ik ben het met je eens gewoon weer zijn werk laten doen, maar wel duidelijk maken dat die ongein niet meer kan. laten we zeggen strike 2, en bij stike 3 is het echt out. Van de voice rel van een half jaar geleden is ook niks meer over.

Zoals ik eerder zei, even iedereen een plas en na een maand of wat blijft alles zoals het was.

08-03-2022 17:42

JaapStam +137665

Bij aankomst op de club moet Marcie zijn mobiel inleveren bij Edwin Van der Sar!!! Opgelost!!!

08-03-2022 17:46

AFCAjax +17839

behalve dat Marc die mobiel nodig heeft om z'n werk te doen.

08-03-2022 18:12

JariJari +15275

Gewoon eind van iedere dag en Edwin heeft zn code.

08-03-2022 19:40

Joko +5063

Jordi heeft niks met ajax.

08-03-2022 17:05

jjdd +3403

Kan hij daar mooi ervaring opdoen.

En dan tzt naar een topclub overstappen.

08-03-2022 17:04

hakimziyech +18246

Je kan niet misgrijpen als je geen poging hebt gedaan om hem vast te grijpen.

08-03-2022 16:57

appiehappie +3101

Is het mogelijk dat Marc het verzenden van een aantal WhatsApp berichten, alsnog ongedaan maakt.

08-03-2022 16:54

Starring +4706

Hier in Amsterdam ben je de grote technische baas en beslis jij zelfstandig over het transferbeleid en andere voetbalzaken. In Barcelona ben je assistent van de TD, mag je koffie zetten en hoogstens meepraten over de aan- en verkopen.

Ik zou het wel hebben geweten beste Jordi.

08-03-2022 16:51

Schip +23589

Ik ook. Hij kan hier alleen maar minder bereiken dan zijn voorganger zeer waarschijnlijk, omdat de stap naar de top moeilijker is. Het afbreukrisico is groter, de naam Cruijff roept hier ook nog weleens jaloezie en weerstand op, daar enkel respect, zijn leven heeft hij daar voor een groot deel doorgebracht en hij komt uit de opleiding daar.

We moeten gewoon het hoofd koel houden en de tijd nemen.

08-03-2022 17:13

Intec2.0 +12437

Zoals verwacht en gezegd. Geen schijn van kans.

08-03-2022 16:44

AFCAjax +17839

Laten we onze pijlen richten op Marc Overmars.

08-03-2022 16:24

Omar +17193

Nou ja buiten het feit dat het niet gaat gebeuren natuurlijk, zou een nieuwe TD misschien best een upgrade kunnen blijken. Marc heeft een aantal goede dingen gedaan, maar heeft ook missers gemaakt (Marin, Magallan, Bande, Pierie, Orejuela, etc.) en heeft gasten als Haller en Klaassen 4 respectievelijk 3 miljoen euro aan salaris gegeven. Veel plezier met het verlengen van je andere spelers, die willen nu allemaal soortgelijke salarissen, wat Ajax natuurlijk helemaal niet kan betalen.

08-03-2022 16:57

Bonie +1052

Doe maar rustig aan!

08-03-2022 16:11

HallelujahAmsterdam +10641

'Technische Secretaris' , wat houdt zo'n functie in eigenlijk. Ook lees je ; zulk goed werk verricht als directeur internationale scouting. Maar met die nieuwe functie zou Cruijff dus van grote invloed zijn bij Barcelona op het transferbeleid.
Dus dat was hij nu niet ?

En met die minimale budgetten zoals 55 miljoen en salaris.... En oh ja : Adviseur van LaPorta .

08-03-2022 16:10

Stamhoofd +11549

Ze verzinnen gewoon nieuwe functies daar en uiteindelijk heeft niemand wat te vertellen

08-03-2022 16:34

Starring +4706

Pure assistent en adviserende functie. In de trant van: je mag meelullen maar niet beslissen.

08-03-2022 17:06

Dizo +795

Ja dacht bij Technisch secretaris meer aan mag de administratie verzorgen van het technisch team, dus meer praktisch ondersteunend.

08-03-2022 17:10

Indy073 +8967

Top! Mij lijkt iemand die het beleid bepaalt in barcelona totaal niet geschikt. Prestaties in israel heb ik niet gevolgt. Was wel een mooie naam geweest

08-03-2022 16:10

ToekomstTalent +9550

Ik denk dat Ajax daar maar juist blij mee moet zijn.

08-03-2022 16:03

trodat4030 +97192

Ik blijf het maar weer roepen, denk eens aan Brian Tevreden die redelijk recent nog werkzaam was bij Ajax in de jeugd en daarna zowel 2 jaar TD als een jaar AD is geweest. Heeft ook de Cruijff revolutie meegemaakt van begin tot eind, dus zijn ideeën zullen vast in het verlengde liggen van de club op dat vlak, anders was er wel eerder afscheid genomen. Kent de club dus in de nieuwste vorm van binnenuit en heeft ervaring op het gebied waar hij straks dan opnieuw komt te werken.

08-03-2022 16:01

HallelujahAmsterdam +10641

Eindelijk iemand die zijn naam noemt. En volgens mij ook van Cruijff die predikaat kreeg als : goedgekeurd.
Uiteindelijk voor een andere klus ging.

08-03-2022 16:12

Been +12564

Vraag me wel af in hoeverre die hele zaak rondom Roeselare ook aan hem kleeft. Ik vrees dat Ajax dat risico, hoe klein die wellicht ook zal zijn, niet meer durft te nemen nu.

08-03-2022 16:49

Raywaday +2176

Dus Jordi was de TD die Luuk de Jong en Dest binnen heeft gehaald?

08-03-2022 15:59

MisterAFCA +6443

Als straks de storm is gaan liggen en blijkt dat het allemaal wel meevalt kan Overmars weer terug.

Nationaal excuses maken en een tweede kans geven.

08-03-2022 15:57

sucre +15267

Ik lees hier kapiteins op 1 schip..Is Johnny van het Schip niks voor deze functie? Ik gooi er ook maar wat in.

08-03-2022 15:56

sucre +15267

Echt jammer!!

08-03-2022 15:53

Dizo +795

Ik had ook niet dat Arnesen of Cruijff zou komen. Daar zat Ajax toch niet op te wachten. Zo denk ik ook over Mathijssen of het zou als leerling zijn.

08-03-2022 15:36

Altijdindestraat +40290

Ja het is zo graag of niet, als hij liever daar blijft prima dan is het ook niet de man voor ons. Denk dat zijn vader hem Ajax had aangeraden en trots op geweest zou zijn, cirkel is rond verhaal.

08-03-2022 15:35

MM1974 +1451

Lastig om echt een goede T D te vinden.

08-03-2022 15:30

AFCA-1983 +17751

Utrecht entourage incoming

08-03-2022 15:25
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.