'Bergwijn wordt ook in staat geacht als spits en nummer tien uit voeten te kunnen'

door NielsOpdam 25

Bron De Telegraaf

'Bergwijn wordt ook in staat geacht als spits en nummer tien uit voeten te kunnen'

door NielsOpdam 25

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax ziet in Steven Bergwijn niet alleen een rechts- of linksbuiten, maar de Amsterdammers willen hem ook als spits of als nummer tien gebruiken. Dat schrijft De Telegraaf. Eerder meldde die krant dat Ajax een bod van achttien miljoen euro heeft gedaan op Bergwijn, maar dat bod zou door Tottenham Hotspur zijn afgewezen.

'Overigens wordt Bergwijn als de topdeal doorgaat niet alleen als rechts- of linksbuiten gezien, maar wordt hij ook in staat geacht als spits en nummer tien uit de voeten te kunnen', begint De Telegraaf. 'Op alle vier de posities heeft hij – met Antony, Dusan Tadic, Haller en Steven Berghuis – kanonnen voor zich. Maar Ajax weet hoe sensationeel Bergwijn in zijn laatste seizoen in de Eredivisie was.'

Vanwege onder andere een propvol speelschema is de kans op speeltijd goed voor Bergwijn, zo denkt De Telegraaf. 'Ook gezien de afwezigheid van Haller vanwege de Afrika Cup en de te verwachten belangstelling voor (lees: het eventuele vertrek van) Antony, Haller en Tadic in de komende zomer, ligt er voor het WK in Qatar (vanaf november 2022) voldoende speeltijd in het verschiet voor Bergwijn. In elk geval veel meer dan de 574 van de mogelijke 3.060 minuten bij Tottenham Hotspur dit seizoen.'

Ajax probeerde Bergwijn al twee keer eerder binnen te halen

Volgens het medium probeerde Ajax Bergwijn al twee keer eerder binnen te halen. In januari 2020 heeft de Amsterdamse club het geprobeerd, toen de aanvaller nog bij PSV speelde, maar uiteindelijk vertrok Bergwijn naar Tottenham. 'Omdat het Engelse avontuur niet werd wat Bergwijn daarvan verwachtte, klopte Overmars afgelopen zomer opnieuw bij het management van de aanvankelijk door Ajax opgeleide speler aan. Vanwege de signalen dat Tottenham Hotspur niet bereid was mee te werken aan een (tijdelijke) overstap van Bergwijn, werd de poging van Ajax in de kiem gesmoord.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Sunny +9571

Marcieeeee, Alexander Isaac?

11-01-2022 09:35

Oxxer +164957 moderator

Heel realistisch, Isak speelt in Spanje en valt op, zijn volgende logische stap is een grotere club in Spanje of de PL.

11-01-2022 09:44

Gewoon Gijs +18438

Tuurlijk, die gaat naar de winnaar van de Champions League

11-01-2022 10:51

Oxxer +164957 moderator

Zeg ik dat?
Sommige mensen kunnen niet accepteren dat voetballers ook andere opties hebben dan Ajax.

Zij denken dat Ajax voor spelers het walhalla van het voetbal is. Hoeveel ik van deze club hou, dat is het zeker niet.

Het lijkt of men persoonlijk aangevallen wordt als iemand hier een andere mening over heeft.

11-01-2022 11:31

Gewoon Gijs +18438

Bergwijn is zeker geen spits.

11-01-2022 08:53

Ferd +38604

Tja, Ajax zag in Promes ook een linksbuiten, rechtsbuiten, spits en 10. Bergwijn is qua kwaliteiten ook een Promes, dus dit verbaast me niets

11-01-2022 03:30

Gewoon Gijs +18438

Precies dit

11-01-2022 08:52

Ajaxadam1 +31671

Bergwijn is in werkelijk alles beter dan Promes.

11-01-2022 09:29

Ferd +38604

maar dat maakt hem nog niet goed genoeg voor Ajax

11-01-2022 09:59

Ajaxadam1 +31671

Wel goed genoeg als backup, maar niet voor 20 miljoen.

11-01-2022 10:28

Ferd +38604

als backup zou je een jong talent moeten hebben, geen dikbetaalde international.

12-01-2022 05:06

Spielmacher +10779

Ja, en als het nodig is trekt hij ook een loodgieterspak aan en repareert hij de riolering.

11-01-2022 03:18

Altijdindestraat +40290

Ten tijden van geen Haller, genoeg opties als die komt.

TADIC_____BROBBEY___ANTONY
__________BERGHUIS
____ALVAREZ___GRAVENBERCH
BLIND__MARTINEZ_TIMBER_NOUS
__________PASVEER

TADIC_____BROBBEY___ANTONY
__________BERGWIJN
____ALVAREZ___GRAVENBERCH
BLIND__MARTINEZ_TIMBER_NOUS
__________PASVEER

10-01-2022 23:06

Mikee +6409

Ge acht als negen of tien. Sterk.

10-01-2022 22:25

markos3 +153

En dat allemaal op de bank?

10-01-2022 20:48

Spelverdeler +4658

Neres, Gravenberch en Klaassen verkopen en Bergwijn, Eriksen en Van de Beek ervoor terug halen. Niet dat dit haalbaar is, maar dan valt er wel een heerlijke CL waardige opstelling te maken.

10-01-2022 20:48

JOHANisGOD +18498

18 miljoen geboden op Bergwijn.

Zal wel 20 worden.
Neres voor 20 weg.

En je gaat er op vooruit.

Neres is afgegleden tot niveau Feyenoord.
Bedankt voor alles Neres.

10-01-2022 20:31

Hetzijnmaar +5453

Neres gaat helemaal niet weg en Bergwijn is niveau PSV

10-01-2022 20:35

JOHANisGOD +18498

Neres gaat wel weg natuurlijk.

Gelukkig is het niveau van PSV de laatste jaren hoger dan van Feyenoord.

10-01-2022 22:52

Oxxer +164957 moderator

Stel dat er alleen een keuze mogelijk was tussen die 2 clubs kies ik voor die laatste. Zonder die randgekken gun ik ze altijd een 2e plek achter Ajax, PSV zie ik echt als de vijand.

11-01-2022 12:58

Hetzijnmaar +5453

Te voet naar Eindhoven is n betere optie
Niet nodig bij Spurs ! Dan al helemaal niet bij Ajax
Die vragen 20 miljoen voor n speler die af en toe mee mag doen om de EFL CUP
Lekker op de bank laten daar , kan hij lekker juichen voor ze cluppie

10-01-2022 20:31

Michael 1974 +22035

Ik vind het een simpele optelling:
- als mens niet zeker van, als voetballer prima aanvulling
- neres, labyad, danilo gaan weg, klaassen misschien ook wel id zomer en aan Antony, Haller en evt anderen zal getrokken worden.
- unuvar, en hopelijk nog een stel jongelingen kloppen op de deur, maar nog onvoldoende.
- we spelen champions league, geen peren league en je zult dus 16-20 goede spelers moeten hebben. Blessures, schorsingen etc gaan nog komen.

Al met al, prima.

10-01-2022 20:17

KleineReus +6570

Als mens...poe..poe..je kent de mens Bergwijn?

10-01-2022 21:19

Michael 1974 +22035

Nee, maar vind hem niet echt prettig overkomen op tv.

10-01-2022 21:31

JariJari +15275

Hij ging showboaten dat hij voor Spurs gejuicht had. Losertje.

10-01-2022 23:43

Indy073 +8967

Ze verwachtten wel veel van bergwijn, ik vind hem al teveel zijn oogkleppen ophebben op links laat staan in de punt/10 maar laat me verassen.

10-01-2022 19:48

OntlastendeMiddenvelder +1987

Voor dat geld moet hij niet alleen links- of rechtsbuiten, tien of spits zijn, maar moet hij ook de belastingaangifte doen en mijn plafond komen witten.

10-01-2022 19:25

AlexLitmanen10 +14461

Ik ben sceptisch.
Dat was ook bij Haller, dus kan alleen maar goed komen.
Van mij mag Neres blijven trouwens

10-01-2022 19:07

wladimir +3059

Haller is een goede spits. Dat heeft hij bij Utrecht al bewezen. Beter dan het afgelopen jaar gaat hij niet worden alleen. Bergwijn gaat geen basisplaats krijgen. Is het verstandig zoveel geld uit te geven aan een bankzitter? Ünüvar en van Axel Dongen komen eraan. Voor Neres krijgen we deze zomer ook nog wel 15 miljoen. Onze Braziliaanse vriend nog een half jaar houden met zicht op Champions League minuten lijkt me voor alle partijen het beste.

10-01-2022 20:00

AFCACruijff14 +162542

Nog even los van zijn kwaliteiten, als Bergwijn zou komen dan kan je wel steeds meer een Nederlandse ploeg creëren. Dat is geen vereiste, maar op zich wel meegenomen.

Pasveer, Rensch, Timber, Martinez, Blind, Alvarez, Klaassen, Berghuis, Tadic, Haller, Bergwijn

7 van de 11 Nederlanders

Dit zou komend seizoen de ploeg kunnen zijn, zonder de gratis vertrokken Mazraoui en Gravenberch en met een verkochte Antony. Zou kunnen, ik hoop dat natuurlijk niet want zeker Antony hou ik heel graag. En ja, dit is een fantasieploeg, los van eventuele aankopen enzo.

10-01-2022 19:06

DEELM +11891

Gravenbergh heeft volgens mij een contract tot medio '23. Die loopt deze zomer dus niet gratis de deur uit.

10-01-2022 19:57

JariJari +15275

Eriksen is meer Nederlander dan Bergwijn met zn ghetto maniertjes.

10-01-2022 23:47

Cruijffthebest +13449

Zie vele malen liever Eriksen komen en een topkeeper!

10-01-2022 18:55

Op_een_oude_slof +4359

Neres weg laat Bergwijn maar komen.. .. concurrentie strijd kan losbarsten 👍🤣

10-01-2022 18:48

gusanito +5448

En dat kan hij dus helemaal niet.

10-01-2022 18:45

Pizzapunt20 +10055

Dat zeg ik,gamma

10-01-2022 18:42

trooop +3885

Tuurlijk joh, pleur 'm maar weer op 10. Staat daar éíindelijk weer eens een uitgekookte technicus die het eens niet van z'n loopacties moet hebben (puur toevallig, vergeet dat niet), gaan we toch weer interessant lopen doen. Op naar het volgende mislukte experiment.

10-01-2022 18:25

InOvermarswetrust +3003

Zo, dat is nog eens selectief nieuwslezen

10-01-2022 18:41

AjaxYahudi +3171

Als Berghuis geblesseerd is dan zie ik toch echt liever Bergwijn op 10 dan Klaassen eerlijk gezegd, jij niet dan?

10-01-2022 19:24

trooop +3885

Uiteraard, maar als we zo gaan beginnen.. Ik zie praktisch het hele elftal liever op 10 dan klaassen.

10-01-2022 20:02

JaapStam +137665

Hopelijk pakt Newcastle United door!!!

10-01-2022 18:09

Hollister +12626

En voor wie moeten die doorpakken volgens jou?

10-01-2022 18:11

JaapStam +137665

Dat ze Bergwijn weg kappen voor onze neus!!!

10-01-2022 18:12

Hollister +12626

Als ze hem dan toch graag willen, dan maar hopen dat ze hem voor het weekend binnen hebben.. belangrijk gegeven is wel dat hij zelf graag wil komen.... zeker ook met het oog op de concurrentie

10-01-2022 18:04

Slang +14994

Brobbey bedankt

10-01-2022 17:47

Ozymandias +159568

Haha, die kunnen ze beter direct terugsturen naar Leipzig. Ik kijk er nu al tegenop om straks naar een aanval van Jong Ajax met Daramy en Brobbey te kijken terwijl spelers als Hansen, Rasmussen, Martha en Van Axel Dongen op de bank zitten.

10-01-2022 17:48

AFCACruijff14 +162542

Dit had ik je gister al uitgelegd, onzinnig wat je zegt want Brobbey is gewoon komende weken 1e spits en daarna de vaste invaller.

10-01-2022 18:29

Ozymandias +159568

Waarom ben je er zo zeker van dat Brobbey daar uberhaubt fit genoeg voor zal zijn? Heb je de weinige minuten die hij bij Leizpig maakte gezien? Hij was constant buiten adem en ging na korte invalbeurten vermoeid het veld af.

"en daarna de vaste invaller."

Waar hij totaal niet voor nodig is als Bergwijn er bij wordt gehaald. De huur van Brobbey wordt dan nog minder nodig dan de koop van Daramy.

10-01-2022 18:30

JariJari +15275

Tadic zal de spits zijn. Komende weken is Brobbey eerste invaller en nadat Haller terug is zelfs dat niet meer zonder blessures.

10-01-2022 23:49

1991 +7787

Dan zie ik Eriksen al helemaal niet meer komen..

10-01-2022 17:46

Andrew.K +7

Nou Eriksen is juist een buitenkansje als Ajax hem haalt en Christian is ook nog transfervrij.

10-01-2022 17:56

1991 +7787

Ik blijf ook hopen, prima invaller voor links op het middenveld en op 10, krijgt Gravenberch ook een beetje concurrentie, is wellicht wel goed voor hem.

10-01-2022 18:10

AFCACruijff14 +162542

Bergwijn op 10.

Heeft Ten Hag misschien niet nog eens gedacht aan Promes op 10? Dat was ook al een ramp. Laat Bergwijn nou lekker ergens voorin lopen. Als spits zou in slotfases goed kunnen, als je op de counter ruimte krijgt, zie bv NL-Noorwegen.

10-01-2022 17:44

Ozymandias +159568

Ik denk ook niet dat Bergwijn ideaal is voor op '10' maar hij is in de kleine ruimte veel beter dan Promes. Zowel qua acties als combinaties is Bergwijn redelijk tot goed in de kleine ruimte. Kijk bijvoorbeeld de bekerwedstrijd van Tottenham tegen West Ham (een van de meest compact verdedigende ploegen in de Premier League) terug. Daarin kwam Bergwijn juist vooral in de kleine ruimte goed tot zijn recht.

10-01-2022 17:52

DrFootball +15190

Respecteer ieders mening. Echter... wat voegt Bergwijn toe aan Ajax als aanvaller? Scorend vermogen heeft hij namelijk niet. Ik kan met de beste wil van de wereld niet bedenken waarom Ajax meer dan 18 miljoen voor een aanvaller dreigt neer te tellen die nooit scoort.

10-01-2022 18:34

Ozymandias +159568

"Echter... wat voegt Bergwijn toe aan Ajax als aanvaller?"

Hij is een redelijk tot goede dribbelaar in de kleine ruimte, hij is redelijk tot goed in de combinatie in de kleine ruimte, hij heeft de explosiviteit waarmee er altijd dreiging van hem de diepte in gaat, hij heeft een redelijk overzicht wanneer hij aan het dribbelen is, etc.. Allround is Bergwijn een goed ontwikkelde aanvaller die op verschillende manieren aan het spel van Ajax kan toevoegen.

"Ik kan met de beste wil van de wereld niet bedenken waarom Ajax meer dan 18 miljoen voor een aanvaller neer dreig te tellen die nooit scoort."

In zijn laatste anderhalve seizoen bij PSV was Bergwijn in de Eredivisie elke 102 minuten direct bij een doelpunt betrokken door zelf te scoren of de assist te geven. Ter vergelijking, in het laatste anderhalve seizoen was Antony elke 114 in de Eredivisie direct bij een doelpunt betrokken. Een gebrek aan productiviteit lijkt me dus geen reden om Bergwijn niet aan te trekken.

"Ik kan met de beste wil van de wereld niet bedenken waarom Ajax meer dan 18 miljoen voor een aanvaller dreigt neer te tellen die nooit scoort."

Dat deden ze ook toen ze Antony aantrokken.

10-01-2022 18:41

DrFootball +15190

Ik zie ook wat jij ziet. Diepte techniek etc. Echter scorend vermogen is tcoh wel belangrijk voor een aanvaller. Is de Eredivisie de maatschap van een topscorer? Laten we dan Vleminckx en Giakoumakis ophalen. Bergwijn heeft in de CL, EL (buiten de voorronden) niet gescoord en in de Premier League 1 op 10. Dat is nu juist het podium waarop Antony het wel laat zien.

10-01-2022 18:49
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.