'Ajax biedt achttien miljoen euro op Bergwijn, Tottenham wijst bod af'

door NielsOpdam 119

Bron De Telegraaf

'Ajax biedt achttien miljoen euro op Bergwijn, Tottenham wijst bod af'

door NielsOpdam 119

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax heeft een bod van achttien miljoen euro gedaan op Steven Bergwijn. Dat meldt De Telegraaf maandagmiddag. De Amsterdammers hopen zich op korte termijn te versterken met de aanvaller van Tottenham Hotspur. De Engelse club zou het bod van Ajax hebben afgewezen.

'Bronnen rondom de Engelse topclub melden dat Ajax een bod van 15 miljoen pond, circa 18 miljoen euro, op de zestienvoudig Oranje-international heeft gedaan', begint De Telegraaf. 'Dat bod zou door Spurs naar de prullenbak zijn verwezen. In de strijd om de handtekening van Bergwijn hebben de Amsterdammers concurrentie van een aantal Spaanse en Duitse topclubs.'

Volgens de krant ligt het in de lijn der verwachting dat Ajax-directeur Marc Overmars een dezer dagen weer een poging waagt voor Bergwijn. 'Ajax hoopt in de uitwedstrijd tegen FC Utrecht (16 januari), maar zeker op bezoek bij PSV (23 januari) al over de sterke en razendsnelle aanvaller te kunnen beschikken. Bij de finish van de Eredivisie ligt voor de kampioen een cheque van veertig miljoen euro klaar vanwege de gegarandeerde deelname aan de groepsfase van de Champions League.'

Bergwijn mag vertrekken bij Tottenham

Bergwijn vertrok in januari 2020 van PSV naar Tottenham Hotspur. Destijds betaalden de Engelsen ongeveer dertig miljoen euro voor de Oranje-international. 'Omdat Bergwijn bij Spurs mag vertrekken om winteraankopen mogelijk te maken, rekent Ajax erop dat hij minder moet kosten dan de transfersom van toen. Een vertrek van David Neres zou Overmars meer financiële armslag geven.'

Lees meer over:
Plaats reactie

JordanAFCA +22481

https://www.voetbal4u.com/2022/01/11/ajax-plant-volgende-bod-van-24-miljoen-op-steven-bergwijn/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

11-01-2022 15:08

Ajax27 +19263

Zou Ajax stiekem meer weten...?
Is er wellicht een bod gekomen op Haller of Antony wat Ajax simpelweg niet kan negeren?

Of gewoon simpeler.. we hebben kunnen zien hoe snel het kan gaan met je als basisspeler. Klaassen was ontzettend goed bezig op 10, Antony/Berghuis wisselde de rechtsbuiten positie af... Klaassen raakte 2 weken uit de roulatie en bam, de basiself was geboren met Berghuis op 10.

We zien hoe goede statistieken Haller kan neerleggen... anderzijds zien we ook hoeveel wedstrijden hij vrijwel niet presteert. Hij mist dadelijk sowieso Utrecht en PSV. Stel je voor dat Bergwijn er dan staat en direct indruk maakt. Krijgt Haller dan te maken met dezelfde pech die Klaassen had? Ajax MOET die 2 wedstrijden 6 punten halen, dan staan we weer bovenaan. Dat kan bepalend zijn of we wel/niet kampioen worden. Nu een investering van 20 miljoen om de tientallen miljoenen van de CL van volgend seizoen veilig te stellen?

Waar ik in een andere post aangeef het raar te vinden dat je zo'n duur iemand voor de bank haalt.... nu ik er meer en meer over nadenk is het eigenlijk meer dan logisch. Nu een investering van 20 miljoen voor de CL van volgend seizoen, daarbij optellend dat Antony dan voor een godsvermogen verkocht wordt, dan heb je direct al je vervanger in huis die dit seizoen wellicht nog een glansrol kan krijgen.

Hmmmm... ok Ajax, mijn zegen heb je.

11-01-2022 13:57

AFCA-1983 +17805

Is pure voorsortering voor komend seizoen

11-01-2022 11:43

Drummer4ever +1372

Ik hoop echt dat dit een onzin is en Ajax alleen wordt gebruikt om de prijs op te drijven... 18 miljoen voor een bankzitter bij Tottenham, kom op zeg..

11-01-2022 11:40

DSanders +1823

Ik verwacht dat ze bij Tottenham niet tevreden zullen zijn met minder dan een klein verlies, de prijs van Bergwijn schat ik dan al gauw op een kleine 25 mil. Voor dat geld kan je twee spelers uit Zuid Amerika halen met meer potentie dan Bergwijn.

11-01-2022 10:55

ouweman +5125

Dan hadden ze wel twee spelers uit Z Amerika gehaald, als dat zo makkelijk was.
Even de verblijfsvergunningen regelen, huis, lockdowngedoe, geen familie, acclimatiseren, taalgeklungel etc en we zijn een half jaar verder voordat dat beloofde Z-Amerikaanse talent eindelijk een beetje weer kan voetballen. En we hebben er eentje NU nodig.

Ben het zelf niet echt met de transfer Bergwijn eens, maar je hoeft hem voor de rest niks meer uit te leggen. Terug naar Amsterdam, familie, vrienden en club. Ajax pakkie aan en gaan.
Nou nog goed voetballen, maar da`s een ander verhaal.

Je vervangt gewoon de ene niet-zo-in-goede-vorm-maar-toch-een-hele-goede-voetballer op de bank voor een andere. Met een redelijke gesloten beurs (15-20 miljoen).
Schieten we er wat mee op? Geen idee. Dat weet nog niemand.
Maar dat weet je van een onbekende Z-Amerikaan nog minder.

Hij kan, net als Neres, natuurlijk zowel links als rechtsbuiten invallen. Of in de spits. Of als 10.

11-01-2022 11:34

S_020 +4104

Niet doen.

11-01-2022 10:16

AINIESTA +45665

Wat een kansloze transfer mocht dit waar zijn. Waarom in hemelsnaam zoveel uitgeven aan een positie die al dubbel bezet is? Linksbuiten is de enige positie voor Bergwijn. Als je toch miljoenen over hebt investeer dan in een nr6 die kan voetballen of een keeper.

11-01-2022 09:47

mkm020 +440

Nooit meer de telefoon opnemen als ze bellen.

11-01-2022 08:41

3sterren +20205

Zorgelijk...
Zoveel geld bieden voor een speler die bij ons hoogstwaarschijnlijk ook bankzitter zal worden.
Onze aanvoerder is zeker van zijn positie en ook Antony speelt hij niet zomaar uit de basis.
Bergwijn zal dat toch zelf ook wel inzien?
En als spits heeft hij niet meer zekerheid, want over een paar weken krijgt hij te maken met Haller.

Al met al hoop ik op een verrassing uit één of ander tropisch land ...

11-01-2022 08:26

Yeshyeshyall +11016

Denk dat het voorsorteren is op volgend seizoen. Kans groot dat Antony vertrekt en dan heb je met Bergwijn een vervanger ingespeeld en wel.

11-01-2022 08:53

AINIESTA +45665

Bergwijn is totaal geen rechtsbuiten.

11-01-2022 09:48

3sterren +20205

@Yeshyeshyall

Mocht Antony volgend seizoen daadwerkelijk vertrekken, dan lijkt het mij meer voor de hand liggen dat Berghuis hem zal vervangen en Klaassen waarschijnlijk naar 10 zal verkassen, zijn basisplek voordat Berghuis kwam en ooit bij wijze van experiment daar op die positie boven verwachting goed presteerde ...

11-01-2022 16:01

Yeshyeshyall +11016

kan daar prima uit de voeten

11-01-2022 16:20

brullie +7063

Klaar en centjes in je zak houden. Door naar een andere speler.

11-01-2022 07:25

oudzuid2 +7294

heel snel doorschakelen dan

11-01-2022 06:52

TheRiviera +5510

15 miljoen is meer dan genoeg. Anders kan je net zo goed Neres behouden.

11-01-2022 05:24

Spielmacher +10863

Ik snap dat hele idee om Bergwijn te willen halen niet. Antony is je rechtsbuiten, Berghuis is tien omdat rechtsbuiten bezet is en dan wil je een derde speler halen wiens hoofpositie rechtsbuiten is? En dan wil je daar 18 miljoen euro voor betalen als Ajax zijnde, plus een waarschijnlijk belachelijk salaris en "zakwaarnemerskosten"? Mag echt hopen dat dit niet waar is en als het waar is dat het niet doorgaat.

11-01-2022 03:13

Ibrahimofiets +1103

En dan mogen wij echt hopen dat jij niet serieus bent dat je denkt dat Bergwijn een rechtsbuiten is.

Mocht dit toch het geval zijn, dan bij deze. Bergwijn is een linksbuiten, die ook als spits uit de voeten kan eventueel.

11-01-2022 10:24

Burro +1321

Klopt. Net als Tadic en Daramy. Die laatste is zeker niet in beste doen maar hopelijk toch niet al afgeschreven. Ik zie de noodzaak niet zo, is dit niet het moment om een Unuvar of Van Axel Dongen door te schuiven?

11-01-2022 21:45

Ibrahimofiets +1103

Als die jongens er klaar voor zijn, dan schuiven ze die echt wel door. Maar het is niet dat de komst van Bergwijn dat tegen zal houden. Bergwijn is de vervanger van de vertrekkende Neres, er komt dus niet nu iemand extra bij.

11-01-2022 23:49

4EVERAJAX +8432

18 mio afslaan!? ik zou nog 1 bod doen, namelijk 8, take it or leave. Graf club.

11-01-2022 00:14

ajacied017 +304

Heel lang “nieuw” verhaal in de Telegraaf:

“Bergwijn staat symbool voor de nieuw Ajax-beleid”

Enigste nieuwtje wat erin staat: Ajax vraagt volgens de Telegraaf 13/15 miljoen voor Neres.
(waar andere media meer in de buurt van de 20 miljoen zaten)

11-01-2022 00:08

aschja +20594

Beetje water bij de wijn doen.

10-01-2022 23:14

SAE +4167

Water bij de bergwijn.

11-01-2022 00:05

wijzijndebeste123 +166591

veel te veel geld voor de kwaliteit die hij brengt. focus je aub op een pareltje uit zuid-amerika met een hoger plafond. alvarez bv.

10-01-2022 23:06

behangdelul +32951

Goh, Tottenham wil altijd bij ons voor een duppie eerste rang zitten, maar visa versa....

10-01-2022 22:46

Dani Banani +398

Hij is niet de garantie voor goals en assists die je zou verwachten bij 18 m. Dan kun je ook met de jeugd de selectie compleet maken en de spelers de tijd geven om zich te ontwikkelen.

10-01-2022 22:37

ÁlvaroRecoba +13695

Ik ben eigenlijk ook gewoon blij dat er wat gebéurt, in deze stilstaande, troosteloze tijd.

(En blij dat ik fan ben van een club die Bergwijn kan halen, in plaats van een Pratto.)

10-01-2022 22:35

ToekomstTalent +9550

Zo dan weten Ünüvar en Hansen ook weer meteen waar ze aan toe zijn.

10-01-2022 22:10

Yeshyeshyall +11016

Hansen mag nog even half jaartje terugkomen op niveau en Unuvar kan op meerdere plekken uit de voeten straks, is er ook nog niet denk ik

11-01-2022 08:55

F Janssen +2193

Heb hem tegen Vitesse zien spelen..helemaal niks..

10-01-2022 22:09

Brownfinger +2005

Ik heb je toen in je onderbroek op de bank zien zitten, zag er ook niet best uit ;)

11-01-2022 04:47

MelleAfca +14348

Ik ben wel voorstander van zijn komst, maar 18 miljoen als eerste bod vind ik wel vrij hoog moet ik zeggen.

10-01-2022 21:50

VluggeJaapie +2046

Ze vragen min 20 mil. Pond die gierige Acoholisten.... dus 18 mil. Pond wat in de media wordt geroepen en Ajax heeft geboden valt dan nog wel mee!!!

11-01-2022 08:39

Hetzijnmaar +5453

Sluit de Toekomst maar , Unuvar en consorten kunnen beter ergens anders gaan kijken zolang Ten Hag trainer is

10-01-2022 21:35

MelleAfca +14348

Alle aanvallende talenten zijn simpelweg nog niet klaar voor Ajax 1. Niet zo overdrijven joh

10-01-2022 21:37

Hetzijnmaar +5453

Die gast is het shirt niet waard, daar ga je toch geen 20 miljoen aan uitgeven

10-01-2022 21:42

MelleAfca +14348

Dat is een heel ander argument

10-01-2022 21:51

markos3 +153

Is hij echt zo goed? Ik ben gewoon nog niet zo overtuigd.

10-01-2022 20:36

ÁlvaroRecoba +13695

Als het doorgaat: wat is jullie ideale opstelling, met Haller of Bergwijn in de basis?
Zeg: tegen PSV of Benfica, als het erop aankomt.

Tadic-Haller-Antony
of
Bergwijn-Tadic-Antony

10-01-2022 20:13

ÁlvaroRecoba +13695

Ik kies zelf voor Bergwijn, in dezen.

10-01-2022 20:14

Yeshyeshyall +11016

Tadic - Haller - Antony

En zodra je tegenstander achterstaat en moet komen of gewoon moe wordt en er gaten gaan vallen breng je Daramy - Brobbey en/of Bergwijn. Zo veel snelheid dat ze duizelig worden

10-01-2022 20:17

ÁlvaroRecoba +13695

De winnende inzending, zo lijkt het. :)

10-01-2022 22:12

Yeshyeshyall +11016

Als je Neres verkoopt voor +15 miljoen en dan voor rond de 20 miljoen haalt doe je echt prima zaken. Op zich vind ik Neres beter dan Bergwijn maar we moeten accepteren dat Neres zijn tijd bij Ajax er op zit. Bergwijn is echt een goede speler, zeker voor de eredivisie maar denk ook wel CL niveau. Zou het echt wederom een top actie van Ajax vinden. Echt beleid

10-01-2022 20:12

Mikenick +2596

Een goede Neres is beter dan Bergwijn. We hebben de goede Neres alleen niet meer gezien sinds 2019. Bergwijn is wel een type dat we kunnen gebruiken op de flanken. Het maakt alleen de aankoop van Daramy wat pijnlijk.

10-01-2022 20:18

VluggeJaapie +2046

Waarom straks is Antony, Neres en miss Haller weg. Je Heb ook gewoon een goede bank nodig als je elke jaar min. 2e ronde CL wil halen.

11-01-2022 08:42

Hetzijnmaar +5453

als Bergwijn CL niveau is had hij niet 2 jaar op de bank gezeten bij Spurs

10-01-2022 21:30

Yeshyeshyall +11016

Ja ook veel geblesseerd geweest volgens mij. Maar we zullen zien als ie komt. Ik denk dat hij best eens kan verrassen, ook op CL niveau.

10-01-2022 21:51

afca85meer4ever +2955

Marc is de weg helemaal kwijt. Meer dan 20 miljoen voor een rotatiespeler. Jeugdige aanvallers kunnen nu speelminuten nu helemaal vergeten

10-01-2022 20:06

THE36CHAMBERSWU +1548

15 miljoen + 50% doorverkoop % voor Pasveer.

10-01-2022 20:04

Brooklyn +4155

Tottenham, houdt je poot stijf voor deze geweldenaar! Zet niet alles op het spel.

10-01-2022 19:56

ck69 +13181

Misschien ruilen met Neres? Het buitenland kent de Neres van een paar jaar geleden.

10-01-2022 19:52

Allesreiniger +3361

Ze willen hem ruilen tegen gravenberch😆

10-01-2022 20:12

ck69 +13181

Ook prima, die gaat nog niet verlengen en speelt al een tijdje als een krant.

10-01-2022 20:48

Berghuis +14458

Tottenham wil dus de jackpot voor een bankzitter, niet aan beginnen dan. Je zou nog 20 miljoen inclusief bonussen kunnen doen, daar stopt het wel. Die club wil elke speler voor een prikkie hebben, maar zelf koper omruilen voor goud, dat werkt natuurlijk niet zo.

10-01-2022 19:45

DrFootball +15219

Dat is uiteraard de Spurs hun goed recht. Persoonlijk hoop ik dat Overmars nu afhaakt en verder kijkt. Ik ben, op z'n zachts gezegd, geen voorstander van de komst van Bergwijn.

10-01-2022 19:48

MarcelvTol1971 +15539

Het is een dure oplossing maar de concurrentie wordt aangescherpt, wat goed is voor met name Anthony die al uitstraalt dat ie er bijna is.
Neres moet wel gewoon verkocht worden nu voordat ie op de bank in slaap gevallen is.
En met een sterke voorhoede maak je het voor de andere linies makkelijker.

10-01-2022 19:38

Josey Wales +11736

Waarom heb je allemaal scouts in dienst ? Als mijn scout met deze draver aankwam had ik hem er gelijk uitgesodemieterd.

10-01-2022 19:32

Nick14 +25889

Klaassen is een draver.

Bergwijn is een moderne buitenspeler.

10-01-2022 19:50

Brooklyn +4155

Waarom zit hij dan op de bank?

10-01-2022 19:57

Ozymandias +159568

Onder andere omdat Tottenham niet met buitenspelers speelt onder Conte maar in een 3-5-2 systeem.

10-01-2022 20:02

Verloren Godenzoon +5042

Het feit dat hij op de bank zit haalt de stelling van Nick natuurlijk ook direct vollédig onderuit...

10-01-2022 20:07

Josey Wales +11736

Moderne buitenspeler die als er geen ruimte is ,ook door de mand valt.
En dat is 80% van de wedstrijden bij ajax het geval.

11-01-2022 00:15

Tabbink +1535

Ik snap de keuze wel! Met het geld van Neres koop je Bergwijn. De snelheid van Bergwijn is zeker in de CL van belang. Bovendien vind ik dat Neres na het seizoen 2018/2019 nooit meer zijn niveau heeft gehaald.

10-01-2022 19:31

DrFootball +15219

OP CL niveau heeft Bergwijn nog nooit wat laten zien. Alleen in de Eredivisie heeft hij 1 productief seizoen gehad. Neres heeft zich in ieder geval nog 1 seizoen doen gelden op het allerhoogste niveau.

10-01-2022 19:40

Berghuis +14458

Neres was dat seizoen voornamelijk belangrijk, maar niet geweldig in zijn spel natuurlijk. Op cruciale momenten stond hij ineens op en dat is natuurlijk ook een gave. Maar ik trek de twijfel of een andere speler kwa spel niet net zo belangrijk had kunnen zijn.

10-01-2022 19:43

DrFootball +15219

Prima, maar Bergwijn is niet de oplossing. Voor 18+ miljoen zijn er met een goede scouting veel betere jongens op te halen.

10-01-2022 19:46

ST +23098

Eigenlijk moet je pas voor Bergwijn gaan als Antony of Haller verkocht wordt. Wie gaat ie namelijk uit de basis spelen? Antony, Haller, Tadic of Berghuis? Je haalt hem niet voor de bank als vervanger van Neres voor ongeveer 20M, daar is hij te duur voor. Dus kennelijk wil je dan een van die 4 spelers vervangen. Of je speelt alvast in op een vertrek van Haller of Antony. Maar dan moet dat wel al vrij concreet zijn lijkt me.

10-01-2022 19:30

Newbee34 +6747

Wat een slecht nieuws weer. Kap nou is met Bergwijn. Zo laat je het geld zeker verdampen.

10-01-2022 19:28

GarciaDeLaTorre +23087

Wat een shit nieuws. Weet namelijk zeker dat we nog even leuk 22 miljoen gaan bieden. En voor wat? Een fucking counter voetballer!

10-01-2022 19:25

markos3 +153

Inderdaad, past totaal niet bij ons.

10-01-2022 20:44

Lampehoven Aversie +2346

Hier zak me broek echt van af. Waarom zoveel geld voor een speler die het afg half jaar ging banken en 1.5 jaar geleden denigrerend over Ajax sprak.

10-01-2022 19:23

Robertini +40039

Ik vind 18 al teveel, echt niet verder gaan voor deze jongen.

10-01-2022 19:22

Jariiii +22443

Geen groot fan van Bergwijn, niet als speler en niet als persoon, maar iik laat me graag verrassen.

10-01-2022 19:07

Dolblij +45767

Wie 18 Mio biedt, weet dat het wellicht 20 Mio wordt. Wie 18 Mio hoort, weet dat er 20 waarschijnlijk Mio in zit. Ben benieuwd, hoeveel die "fiets naar Amsterdam" in dit spel waard is.

10-01-2022 19:05

Bruno04 +15850

Prima aankoop van Ajax. Kan in mijn ogen ook goed uit de voeten als valse 9

10-01-2022 18:57

AFCACruijff14 +163167

Beetje offtopic, maar Onana is schijnbaar alweer terug in Amsterdam...

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1253989896/rat-duikt-op-in-toilet-van-amsterdams-echtpaar-wij-durven-niet-meer-naar-de-wc

10-01-2022 18:47

ST +23098

Hahaha

10-01-2022 19:27

Newbee34 +6747

Haha, toch blij dit topic nog geopend te hebben.

10-01-2022 19:29

Adam24 +39409

Ik weet het nooit zo goed met zo een soort speler. Ik vind 18/20 miljoen wel echt een goede prijs maar of het wat voor Ajax is... Hij heeft natuurlijk kwaliteit (hoewel ik hem technisch vaak ook wel beperkt vind).

10-01-2022 18:46

Pizzapunt20 +10064

Komt wel. 22M net als Haller. Neres voor 19 naar Shakthar.

10-01-2022 18:44

JaapStam +137863

Hier zit wel een kern van waarheid in!!! Mocht idd Neres voor 19M vertrekken naar Shaktar, dan is 22M een realistisch bod en komt Bergwijn naar ons aller Ajax!!!

10-01-2022 18:47

Pizzapunt20 +10064

Ik hoop het!

10-01-2022 19:14

Bloedzweetentranen +4985

18 miljoen en dan durven af te wijzen. Wat een enge kutclub is dat Spurs, wat jarenlang voor een dubbeltje op de eerste rij heeft gezeten bij Ajax.
Bod intrekken en als protest 15 miljoen bieden! Dat zal ze leren

10-01-2022 18:41

VoorOnzePloeg +5138

Haha, wat een onzin. Alsof Tottenham minder zou moeten vragen omdat het Ajax is. Ze zijn niet gek

10-01-2022 18:44

RuffRhythim +24837

Ja nou dat zal ze leren als je 15m biedt. Wat zal Tottenham het dan dun door de broek lopen....

10-01-2022 18:55

JaapStam +137863

Als goed is kost Kostic 20 miljoen euro van Eintracht Frankfurt!!! Hij kent landgenoot Tadic en ex ploegmaat Haller in dat geweldige Europa League seizoen 2018/19!!!

Ik hoor het graag mede Ajacieden!!! Kostic, Bergwijn of andere alternatief???

10-01-2022 18:41

Bloedzweetentranen +4985

Geen van beide, veel en veel te duur!

10-01-2022 18:42

JaapStam +137863

Ünüvar dan voor de leeuwen gooien???

10-01-2022 18:44

Michael 1974 +22041

Nee, dat is te vroeg. Unuvar moet langzaam groeien

10-01-2022 18:53

Sinteo +799

Kostic speelt toch meer als wingback ?

10-01-2022 18:50

VakM +2201

Zo’n speler voor de omschakeling , counter , hebben we nog niet. Echt erg tevreden als het lukt. Wat een selectie krijgen we zolangzamerhand. We laten de Portugese clubs en no’s twee van Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje achter ons en horen dus gewoon structureel bij de beste 8 van Europa

10-01-2022 18:41

AlexIbarra +19352

Volgens mij is Brobbey qua sprintsnelheid ook prima voor de counter.
En wij spelen niet op de counter dus een counterspits halen voor de basis lijkt me niet erg zinvol.

10-01-2022 18:45

VakM +2201

We spelen gelukkig niet op de counter maar je kunt je voorstellen dat we ook een tegenstander gaan treffen die ons soms in de 16 drukt. Brobbey is veel minder ver dan Bergwijn

10-01-2022 20:49

aschja +20594

Tja. Levy. Die pisvlek wil alleen maar goedkoop inkopen. We hebben nog wat rekeningen te innen.

10-01-2022 18:37
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.