'Ajax ziet marktwaarde Mikautadze stijgen; vraag is of club kan profiteren'

door Bart Veenstra 100

Bron Voetbal International

'Ajax ziet marktwaarde Mikautadze stijgen; vraag is of club kan profiteren'

door Bart Veenstra 100

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Ajax volgt de verrichtingen van Georges Mikautadze bij FC Metz met veel belangstelling. Dat schrijft Voetbal International woensdagmiddag. De aanvaller, officieel nog eigendom van Ajax, scoorde al elf doelpunten sinds zijn terugkeer in Frankrijk, al is het de vraag of men hem in Amsterdam nog terug gaat zien. FC Metz heeft een optie tot koop op Mikautadze en hoopt die te lichten, ook als het degradeert uit de Ligue 1.

Zodoende dreigt Ajax verlies te maken op Mikautadze, terwijl zijn marktwaarde juist alleen maar aan het stijgen is. Ajax kocht Mikautadze in de afgelopen zomer voor zestien miljoen euro, terwijl FC Metz nu een optie tot koop heeft van naar verluidt zo'n dertien miljoen euro. Dat grotere clubs Mikautadze in de gaten houden, zorgt ervoor dat FC Metz hoe dan ook zaken wil doen met Ajax.

Het goede nieuws voor Ajax is wel dat de club met een doorverkooppercentage extra zou kunnen verdienen als FC Metz Mikautadze voor een fors bedrag weet te verkopen. Bij Ajax vindt men - zo schrijft Voetbal International - niet dat er een slechte deal is gesloten. De club wilde per se Mikautadze van de loonlijst schrappen en door regelgeving kon hij alleen maar terug naar FC Metz. Nog een halfjaar op de bank bij Ajax zou ervoor zorgen dat hij nog verder zou dalen in marktwaarde. Inmiddels stijgt zijn marktwaarde juist met de week.

Mikautadze sprak laatst negatief over Ajax

Gezien de goede vorm van Mikautadze zal menigeen hopen op een nieuwe kans voor de Georgiër in Amsterdam, maar zelf ziet de aanvaller dat niet zitten. Laatst liet hij zich nog erg negatief uit over Ajax in een interview met L'Équipe. 'Ik heb meer dan twee maanden in een hotel doorgebracht. Ik zat alleen op die kamer, ik werd gek', zei Mikautadze.

'De club hielp me niet veel met het zoeken naar een appartement. Ik heb op eigen houtje een Airbnb gehuurd, waar mijn gezin meer dan een maand met me heeft gewoond', zei de Georgiër onlangs. 'Ik kende niemand, ik sprak de taal niet: de voorwaarden om te slagen waren voor mij niet aanwezig. Elke speler moet zich gerespecteerd voelen om te kunnen presteren. Ik was teleurgesteld. Nu ben ik verhuurd, maar ze laten niets van zich horen. Ze zijn me vergeten bij Ajax.'

Ajax zal hopen op terugkeer Mikautadze, zodat het regie zelf in handen heeft

De teksten van Mikautadze worden door Voetbal International nu 'ongenuanceerd' genoemd. Bij Ajax kreeg hij hulp aangeboden van Eurotalents Sportsmanagement (ESM), waar men Georgische voetballers begeleidt. Mikautadze deed niets met het aanbod. Dat hij in de Franse pers zo negatief over Ajax was, wordt gezien als tactiek om in de zomer niet te hoeven terugkeren. In Amsterdam heeft Mikautadze nog een contract tot medio 2028.

Bij degradatie van FC Metz is het nog maar de vraag of de club de optie tot koop kan lichten. Daarnaast verwacht de Franse club nog een of meerdere betalingen van Ajax, omdat de volledige transfersom van zestien miljoen euro nog niet is betaald. In een ideaal scenario keert Mikautadze deze zomer terug bij Ajax, zodat de club de regie zelf in handen heeft. FC Metz zal er echter alles aan doen om Mikautadze te kopen, om hem zodoende voor een veelvoud door te kunnen verkopen aan clubs als AS Monaco of Atlético Madrid.

Meld je hier aan voor de EK-poule van Ajax Showtime en win mooie prijzen!

Lees meer over:
Plaats reactie

Moonlight +2225

Ik vind het geen slechte deal . Je ontvangt 13 miljoen en kan ook nog doorverkooppercentage krijgen als hij verkocht word. Dan haal je je geld bijna terug zoniet nog winst. Mooi laten gaan maar niet voor minder dan 13 miljoen.

16-05-2024 17:05

Betuwe85 +20462

Je weet van te voren nooit hoe hij het zou doen dus zo slecht was de deal niet op voorhand . Het is alsnog de vraag of ketz hem uberhaubt kan kopen als ze degraderen. Vraag als Metz hen koopt mag hij dan de zelfde window al weer verkocht worden ? Dacht zelf van niet en hij moet er maar net zin in hebben lig2

16-05-2024 15:16

chino +1172

Ze kunnen hem dan verhuren aan Ajax met optie tot koop...

18-05-2024 11:01

V12 +867

Wat blijft opvallen is de hoeveelheid likes die dit soort teksten (pro Mislintat teksten) krijgen. Terwijl het totaal onzinnige teksten betreft.

16-05-2024 13:54

gaalmeister +952

Dat ESM verhaal blijft een onduidelijk verhaal. Hebben die zichzelf aangeboden bij Mikautadze? Moest hij daar zelf voor betalen? Of heeft Ajax dit ge-outsourced aan ESM en betaalde Ajax de fees? In beide gevallen toch niet echt een warme ontvangst. Zeker niet voor een Georgier. Eigenlijk baart het me nog de meeste zorgen dat Ajax blijkbaar zo'n kille club is waar jongens die de taal en cultuur niet kennen totaal niet warm onthaald worden. We hoorden het ook bij Akpom.

16-05-2024 09:41

Ajax27 +19086

In beide gevallen niet een warm ontvangst?
Dus omdat Ajax bepaalde zaken outsourced wat werkelijk ieder beetje respectabel bedrijf doet, is Ajax een kille club? Een partij die voor ajax spelers begeleidt en regelmatig binnen de muren van de Arena loopt kom je in gesprek met een partij die jouw taal spreekt en die je kan helpen. Als jij dat direct afwijst en denkt dat je alles zelf wel kunt doen, moet je later niet lopen mauwen.

Mikautadze doet dit gewoon zodat FC Metz de koopoptie van 13 miljoen licht. Als er vervolgens clubs uit de Ligue 1 komen die bovenin meedraaien en hem voor 25+ miljoen willen overnemen, dan zal ie ook bij FC Metz niet meer zo laten blijken dat ie zo ontzettend graag wil blijven.

Het is voor hem te hopen dat FC Metz niet degradeert. Ze staan nu 16e wat playoffs om degradatievoetbal betekent. De laatste wedstrijd moet Metz tegen PSG, dat zullen ze verliezen. De nummer 17 (Lorient) moet in de laatste wedstrijd echter tegen de nummer 18 (Clermont). Als Lorient wint kunnen ze op doelsaldo nog voorbij Metz.

En voor ons, voor ons is het juist te hopen dat FC Metz degradeert. Want dan zullen wij Mikautadze waarschijnlijk voor 20+ miljoen kunnen verkopen.

16-05-2024 11:32

ajaxfan1972 +2473

Top beleid bij ajax verbranden dat geld en mislintat de schuld geven i.p.v zorgen voor een fatsoenlijke trainer ( die mocht mislintat niet halen) want al die aankopen presteren wel als ze niet bij ajax zijn
Maar gelukkig hebben we nu kroes die in samenspraak met Valentijn en Mike ons het laatste zetje mag geven

16-05-2024 07:52

JanBiesbos +28984

In nederland zijn we de enige die denken dat een speler minder waard wordt als ie op de bank zit, ga maar eens met levi praten

15-05-2024 22:55

JJFajax +3547

Welke reservespelers is in jou ogen meer waard geworden dit jaar

16-05-2024 12:23

WillemvH +1610

Mikautadze terug moeten verkopen aan Metz kan wel eens de grootste misser zijn die Ajax overhoudt aan de periode Mislintat. Sinds hij terug in Frankrijk is, zie je welk een ongeslepen diamant hij is. Met nog meer potentie én een zeer belangrijke kwaliteit meer dan die andere potentieel heerlijke dribbelaar, Mika Godts. Namelijk scorend vermogen. Maar om nu De Lang de schuld te geven van slecht transferbeleid (vanwege terugkoop-optie) is op zachtst gezegd opportunistisch en stemmingmakerij. De Lang heeft Steijn toch niet aangestelde? Die heeft het namelijk niet zien zitten in Mikautadze. Beetje kenner, jullie hier toch ook, zagen zijn potentie, toch?

15-05-2024 22:16

Aram +17844

Steijn was toch allang weg toen deze wandeal werd gesloten?

Schip zag het niet in Mikau, zoals hij het in meer spelers blijkbaar niet zag. Die gaan we nu allemaal onder hun waarde verkopen. En een jaar later zijn ze het dubbele waard.

16-05-2024 06:43

Ferd +38316

de verhuur met optie valt Mislintat niet aan te rekenen, hij was al weg.

16-05-2024 07:09

Broodjebal44 +5727

Naar mijn mening een prima deal, mede door het doorverkooppercente.

We doen nu net alsof het zo’n grote fout is geweest, maar hij was bij Ajax niet goed genoeg of hij heeft geen kans gehad (mogelijk mede door Brobbey in de spits).

Dan zou het toch fantastisch zijn als we nog de aankoopwaarde terug kunnen krijgen? In de zomer hadden wij daar met zijn allen voor getekend ..

15-05-2024 21:50

Babangida83 +23819

linksom or rechtsom is dit gewoon een foute deal geweest, waarbij onzekerheid in eigen kunnen vooral de boventoon heeft gevoerd (van de Ajax-directie).

15-05-2024 21:01

Elayais +5047

Als er dus ook een doorvekooppercentage is bedongen is het dus een prima deal. Met wat nu dan zijn marktwaarde zou zijn ga je met die 13m + doorverkooppercentage waarschijnlijk die aankoopprijs van 16m wel weer terug krijgen. En dat voor een bankzitter die niet gepresteerd heeft, want dat was hij voordat hij verhuurd werd aan Metz.

Dus als je deze deal niet had gemaakt had hij nog een half jaar op de bank gezeten en nu 8m waard geweest en had je dik verlies gehad. Nu je de deal wel hebt gemaakt kun je het volledige aankoopbedrag terug verdienen. Prima deal dus.

Als hij straks voor 25m wordt verkocht, is het natuurlijk makkelijk roepen dat Ajax meer had kunnen verdienen, maar dat kan dus helemaal niet want bij Ajax was hij dit niet waard geweest en Metz had hem waarschijnlijk nooit gehuurd als je geen terugkoopoptie of een hogere terugkoopoptie had bedongen.

15-05-2024 19:34

Dirk +7001

Deze speler is toch nog eigendom van Ajax, dus bij verkoop moeten ze toch in Amsterdam zijn ..

15-05-2024 18:36

trodat4030 +96403

Begin nog eens bovenaan het artikel, en dan nu álle lettertjes lezen...

15-05-2024 19:04

Joodhannus73 +3579

Natuurlijk niet. Mets profiteert. Ajax niet. Slechtste onderhandelaars ooit!

15-05-2024 17:42

Jozef14 +544

Dus jij denkt dat als Mikau niet naar Metz terug was gekeerd, dat hij nu dan net zoveel waard was geweest?
Ik denk dat hij nauwelijks nog waarde had gehad als hij de lijn van zijn eerste maanden bij Ajax had doorgetrokken... Iedereen lult elkaar maar na door te blijven zagen dat hij niet op zijn favoriete plek werd neergezet. Ik zeg dat je je plek moet afdwingen dus verdienen. Mikautadze speelde als een drol bij Ajax. Vooral dat herinner ik me.

16-05-2024 09:12

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Mikautadze aan Metz verhuren was heel slim. Die koopoptie was dat echter totaal niet. Ze hadden hem gewoon zonder koopoptie moeten verhuren.

16-05-2024 12:04

edalm +4910

Misschien heeft deze jonge talent maar geen mentaliteit

15-05-2024 17:36

Standby +9858

Hij zal Ajax meer dan 10 miljoen opleveren dat is zeker, maar veel meer dan dat denk ik niet. Mikautadze wilt vertrekken en iedere club weet namelijk dat Ajax hem het liefst wilt verkopen.

15-05-2024 17:22

BakkalBijter +11624

Als er meerdere bieders zijn zal het green grote korting worden hoor. Hij heeft hier gewoon een (lang)contract dus hij heeft zelf niks te willen als Metz die optie niet licht.

15-05-2024 19:36

Tommyshelby +128441

Hopelijk verliezen ze de play-off. Hij is zeker 25M waard nu.

15-05-2024 17:12

wijzijndebeste123 +163065

Tja. Ik heb hier tot in den treurnis voor gewaarschuwd. Grove blunder van De Lang die kennelijk t talent van Mikautadze totaal verkeerd heeft ingeschat. Dat is voor een hoofd scouting zeer zorgwekkend.

15-05-2024 17:03

AFCA-Driebergen +22062

Met alleen talent red je het niet. Deze jongen heeft geen goede mentaliteit. Dat is belangrijker dan talent.

15-05-2024 18:17

wijzijndebeste123 +163065

Dat doet er toch niet toe. Ondanks de volgens jou gebrekkige mentaliteit van Mikautadze is de koopoptie veel te laag. Dat blijkt nu.

15-05-2024 18:37

AFCAjaxMidNineties +12628

Ik heb het idee dat jij ietwat gekleurd bent gezien je profielfoto...

15-05-2024 19:01

XRaY +18970

Klopt is de voorzitter van de fanclub.

15-05-2024 19:27

wijzijndebeste123 +163065

Ik zie dit als n prachtig compliment. Mijn dank is groot, Ray!

15-05-2024 20:08

Hans Verhagen +14053

Ik geloof met recht dat deze jongen een dermate valse start heeft gehad dat het dan deze nare smaak ook niet verdwijnt. Vroeger klaagde we steen en been als een speler zoals Alvarez of Neres eerst aan het systeem moesten wennen en tijden op de bank zaten. Veel van deze jongens gehaald door Mislintat moesten onder Steijn -die er zelf al geen zin meer in had- direct starten. Het kwam met deze jongen iig niet meer goed!

15-05-2024 16:59

chriseverhard +3552

Ik hoop dat ze ook in het contract hebben gezet dat het in 1 keer aftikken is en anders jammer

15-05-2024 16:51

Dapperestrijders81 +2101

We kunnen fluiten naar onze centen als dit doorgaat. https://www.rtl.nl/nieuws/rtl-z/artikel/5450429/voetbal-transferrechten-transfersom-europa-lassana-diarra-fifa-bosman

15-05-2024 16:21

BlueDuke +4463

Lijkt me echt onzin. Als dit gebeurt, dan schrap je alle spelers van de loonlijst en huur je ze als zzper in met een contract voor een termijn met een boete clausule als ze termijn niet volmaken. Snap trouwens niet dat clubs dit niet nu al doen. Hoef je geen pensioen of belasting af te dragen, laat die zaakwannemers dat voortaan maar doen. Spelers lijken nu toch meer op bedrijven dan op mensen in loondienst.

15-05-2024 16:45

DarkChild +3451

Omdat hele begrotingen (inclusief de onze) nu afhankelijk zijn van transferinkomsten, snap ik wel dat clubs dat nu niet doen. En dat het systeem nu schuurt met het 'normale' arbeidsrecht, snapt ook iedereen. Maar dat je een contract voor bepaalde tijd ineens zo maar als speler eenzijdig zou kunnen opzeggen, wat dat artikel lijkt te suggereren, kan ik nog niet helemaal volgen.

15-05-2024 18:17

BlueDuke +4463

Omdat je dat bij een normale werkgever wel kan doen. Maar de clubs verzinnen wel wat.

15-05-2024 19:05

Praagout +1268

Schop onder de kont en evt. verlies nemen, kun je niks mee.

15-05-2024 15:50

sucre +15104

Ik snap dat hij van de loonlijst af moest en minder waard zou worden op de bank, maar in godsnaam waarom voor minder dan de aankoopprijs aan Metz verkopen? Dat is echt wel een slechte deal. Hopelijk krijgt Ajax de regie en kunnen we hem zelf verkopen, maar Metz zal alles op alles zetten om zijn marktwaarde te kunnen verzilveren.

15-05-2024 15:46

behangdelul +32490

Bij Ajax kreeg hij hulp aangeboden van Eurotalents Sportsmanagement (ESM), waar men Georgische voetballers begeleidt. Mikautadze deed niets met het aanbod. Dat hij in de Franse pers zo negatief over Ajax was, wordt gezien als tactiek om in de zomer niet te hoeven terugkeren.

Maar maar maar, dit was toch ook allemaal de schuld van Ajax? Menig reaguurder hier stond al met de hooivork klaar....

15-05-2024 15:34

HStorm +3139

Kost wat kost terughalen en weer op de bank zetten.

Hier wordt overigens een iets ander verhaal verteld;
https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/mikautadze-fel-tegengesproken-niet-eerlijk-dat-hij-nu-ajax-een-trap-na-geeft-van-zijn-eigen-onwil-om-te-slagen

15-05-2024 15:34

Artemio +31721

Enigszins hoop ik dat Mikautadze terugkomt, maar mocht het niet gebeuren is het geen ramp. Zo werkt het voetbal. Ze kunnen niet allemaal slagen bij Ajax.

15-05-2024 15:23

debarbaar +8219

Iedere bestuurder die ooit nog een RD wil overrulen en een Nederlandse trainer wil, zou direct ontslagen moeten worden. Sven Mislintat had het heel goed gezien in dit geval. Je haalt net als Overmars trouwens, 12 spelers, 5 vallen door de mand en gaan direct weer weg, 3 zijn er voor breedte, 3 zijn echte versterkingen na anderhalf seizoen en 1 springt er boven uit. Gelukkig hadden wij Steijn die niet Sven Mislintat op zijn blote knieën dankte dat hij uit de krochten van het voetbal was gekatapulteerd, maar die binnen 3 weken na zijn aanstelling amok maakte. Gelukkig was daar Jan van halst. Altijd goed in het nemen van de verkeerde keuze. Hij had niet Mislintat, maar Steijn de zak moeten geven. Hij was 60 miljoen waard geworden na twee hele seizoenen.

15-05-2024 15:17

Broodjebal44 +5727

Je bent echt niet goed bij je hoofd als je Mislintat nog steeds wilt beschermen. Maar dat is mijn mening.

15-05-2024 21:56

036AFCA97 +146646

Mikautadze blijkt een vervelende gozer te zijn. Zonde. Wel een hele mooie voetballer. Hopelijk kan Metz hem niet betalen, maar die bedenken vast wel wat.

15-05-2024 15:17

GNBL +89849 moderator

De waarheid zal ergens in het midden liggen. Ajax staat er wel om bekend dat zij aankopen slecht begeleiden/opvangen. Akpom kwam pas nog met een soortvergelijk verhaal.

15-05-2024 15:18

036AFCA97 +146646

Ook vreemd inderdaad. Vind het een lastig dilemma. Aan de ene kant kan Ajax voor een paar duizend euro wat jonge jongens aanstellen die nieuwe spelers kennis laten maken met Amsterdam, een aanspreekpunt zijn en die contact onderhouden met de spelers wanneer ze uitgeleend zijn. Aan de andere kant doen spelers soms alsof ze heel hulpbehoevend zijn, terwijl ze dik verdienen en vaak een hele entourage hebben die ze met alles kan helpen.

15-05-2024 15:29

HStorm +3139

Is toch zorgwekkend?

Is toch logisch dat je je speler perfect verzorgd en het maximale uit je investeringen wilt halen. Hoor steeds vaker berichten dat Ajax niets lijkt te organiseren.

Zo eenvoudig om wat te regelen. Snap hier heel weinig van...

Edit: lijkt toch iets anders in elkaar te steken;
https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/mikautadze-fel-tegengesproken-niet-eerlijk-dat-hij-nu-ajax-een-trap-na-geeft-van-zijn-eigen-onwil-om-te-slagen

15-05-2024 15:33

musicradio +3893

hstorm jij hoort het maar van 1 kant tot de waarheid boven komt allemaal van die linkse praatjes

15-05-2024 15:58

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Ik denk dat bijvoorbeeld pas afgestudeerde studenten zoiets prachtig vinden en echt hun best doen. Die spelers een berichtje sturen van: Hoe gaat het deze week, ben je al gewend bij je uitgeleende club? Hoe is het contact met de spelers en trainer daar?' Na een wedstrijd: Yo, leuke actie in minuut 23, mooie goal in de tweede helft, etc, we houden je in de gaten en bij Ajax ben je altijd welkom.' Als er ook maar één van de acht verhuurde spelers een paar ton meer waard worden daardoor (zelfvertrouwen en mentaal goed zitten kan je prestatie verbeteren, kijk maar naar Mikautadze nu, of Conceicao) of juist bij Ajax willen blijven, dan heb je de kosten er al uit.

16-05-2024 12:12

FysioPat020 +25603

Hoezo blijkt? Wat is er bewezen dan? Je hebt zijn verhaal gehoord en de versie van Ajax.
Het is niet zwart-wit.

15-05-2024 17:20

FCDuivendrecht +5466

Er gaan jaarlijks tonnen de sloot in voor flapdrollen als Bakkati, Maduro of zo’n Kaltenbach die niks toevoegen. Hoeveel moeite is het om even twee structurele fulltime functies in te begroten voor 30.000 bruto de neus, die nieuwe spelers even helpen met het zoeken naar een nieuw huis, helpen met spulletjes verhuizen, ondersteuen met afsluiten verzekering, wat licht administratief of juridische zaakjes of wat andere diensten om een verhuizing wat aangenamer te maken.

15-05-2024 15:15

JohnDylan +21784

Ajax heeft daar Herman Pinkster voor in dienst. Het lijkt er alleen sterk op dat die zijn werk niet goed doet.

15-05-2024 15:17

FCDuivendrecht +5466

Ik heb het even opgezocht en je hebt gelijk. Die vent doet het al 17 jaar. Lijkt me iemand die helemaal is vastgeroest.

15-05-2024 15:20

JohnDylan +21784

Inderdaad, misschien wordt het ook tijd dat Ajax eendirecteur spelers- en talentenzaken aanstelt die (samen met een staf) verantwoordelijk wordt voor de begeleiding van de spelers en talenten van Ajax.

Dat lijkt me geen overbodige luxe voor een club die niet alleen elk seizoen veel nieuwe aankopen heeft die het moet ondersteunen met hun integratie in Amsterdam maar ook een jeugdopleiding met een Ajax School.

15-05-2024 15:42

Bjorn +12298

Prima, verlies nemen en door.

Duur leergeld, zeker omdat we deze fout ook al maakte in bijv. 2007 en 2008.

15-05-2024 15:14

GNBL +89849 moderator

Hopelijk kan Farioli nog met deze jongen in gesprek gaan.

15-05-2024 15:12

Soccerskins v2 +43203

Lekker laten gaan. Als dit stuk klopt heeft hij echt een mentaliteit van niks en dat kan Ajax niet gebruiken op dit moment.

15-05-2024 15:15

Ajaxfan16 +27411

Kortom een slechte deal van Ajax en Mikautadze is een beetje een hypocriet.

15-05-2024 15:12

debarbaar +8219

Nee, kortom een prima deal maar een incompetente trainer en een idioot die president-commissaris was die Jan van Halst aanstelde als directeur. De hypocrieten hier zijn de pers, van der Sar die mooi weer speelt en iedereen die nu weer loopt te janken om een Nederlandse trainer.

15-05-2024 15:21

Pizzapunt20 +9971

Mij er altijd al over verbaasd hoe slecht buitenlandse spelers worden opgevangen. Pure kapitaal vernietiging. Een club als Ajax hoort gewoon een fulltime begeleider te hebben die dit oppakt, of desnoods als club panden aankopen / huren om spelers al dan niet tijdelijk goed te huisvesten. Dit soort randzaken maakt spelers en gezinssituaties lastig en dat heeft effect op het spel, je leest het elke keer weer. Alvarez ging ook pas ballen nadat alle sores voorbij waren.

15-05-2024 15:11

GeleenAjax +1657

Want? Buitenlandse clubs doen dat ook? Alvarez is rrouwens een heel ander verhaal: daar ging het om vrouw en kind die Nederland niet in mochten. Dat had niets met een huis en begeleiding te maken. Opvallend dat (sommige) aankopen dit nodig hebben als ze naar Ajax komen, maar niet meer als ze naar een grotere competitie vertrekken...

15-05-2024 15:48

Pizzapunt20 +9971

Je vergeet dat je spelers die ajax haalt vaak jongens van tussen de 18 en 23 zijn, zwaar zijn gepamperd en begeleiding nodig hebben. Het zijn gasten die gestuurd moeten worden. En ja, als je als club miljoenen investeert in een persoon mag je daar meer naar omkijken, vind ik.

15-05-2024 15:52

Pizzapunt20 +9971

En ja, veel clubs bezitten penthouses of andere dure appartementen.

15-05-2024 15:53

GeleenAjax +1657

Kan zijn, maar de 2 die zich nu beklagen, vallen daar dus buiten. Mikau was 22, maar heeft hulp aangeboden gekregen. De andere was Akpom. Die is ruim in de 20.

15-05-2024 16:20

GeleenAjax +1657

Zou kunnen, maar ik lees vaker dat spelers zelf op zoek gaan naar een huis. En apartement of hotel, maakt dat heel veel uit als het tijdelijk is?

15-05-2024 16:22

Pizzapunt20 +9971

Ik spreek uit ervaring; 10x liever een knusse voor ingerichte woning dan een kille hotelkamer. Ook goed voor je gezin. En als je zelf wilt verkassen kan dat altijd nog

15-05-2024 17:52

GeleenAjax +1657

Die 18-23 jarigen waar jij het over hebt, hebben vaak nog geen gezin. En ach, ervaring...vaak genoeg in de kost gezeten ook voor langere tijd. Soms hotel, maar ook vakantiepark. Nooit problemen mee gehad. Het is maar waar je wensen liggen.

15-05-2024 18:38

Pizzapunt20 +9971

De meeste hebben met 22 al 5 kinderen tegenwoordig haha

15-05-2024 19:06

YugoVik +33055

Tja als hij voor 13m verkocht word jammer mja we moeten doorgaan..

15-05-2024 15:10

JoeBlow +8161

Ik heb het in de winter toen hij werd verhuurd al eens gezegd. Dit is een bijzonder domme constructie die vooral is ingegeven door “opruimen die puinzooi” rancune naar Mislintat.

Je kon Mikautadze überhaupt niet goed beoordelen in de winter. Hij had nauwelijks gespeeld, niet op z’n eigen plek en dan ook nog eens in een historisch slecht draaiend Ajax.

Verhuren snapte ik, niemand wordt beter van op de bank zitten. Verkopen op dat moment had ik misschien ook nog gesnapt als je tenminste break-even kan spelen.

Maar dan kom je uiteindelijk een huur met een koopoptie overeen waar je (a) nu geen transfer inkomsten krijgt zodat je je niet meteen kunt versterken en (b) die koopoptie ligt dan ook nog eens 4 miljoen onder wat Ajax ervoor betaald heeft - waardoor je na VIER a maanden besluit om op een speler gegarandeerd VIER miljoen verlies te pakken.

En dan dus voor een speler die je niet kent, nooit een kans hebt gegeven, die veel scoort bij een kleine club in degradatienood en die ook nog eens een EK gaat spelen.

Zo ziet wanbeleid er dus uit.

15-05-2024 15:08

GeleenAjax +1657

Dan zitten we nu dus al op 4,6 miljoen (Mikautadze en Maduro). Die hadden ze ook wel aan mij mogen geven als ze het toch weg willen gooien.

15-05-2024 15:50

JoeBlow +8161

Echt bizar.

15-05-2024 16:11

RonaldMcDonald +5072

Blij dat ie weg. Hij zal in Frankrijk ongetwijfeld de nieuwe Messi zijn, maar vond hem in de minuten bij Ajax een vervelend ongeïnteresseerd mannetje.

15-05-2024 15:06

Indy2 +15254

Goed gezien Schip!

15-05-2024 15:04

Capocapo +12001

Schip? Is die TD tegenwoordig?

15-05-2024 15:07

Indy2 +15254

Nee Schip is de trainer die Mikautadze nooit in de spits opstelde.

15-05-2024 15:20

Capocapo +12001

Gek he, kijk hoe Brobbey en Akpom het doen. MIkautadze is volgens mij een prima speler, als ik de verhalen mag geloven (ik volg de Franse competitie niet) Maar is toch compleet overbodig als je al 2 spitsen hebt?

15-05-2024 15:24

Rst +5242

De club Ajax heeft Mislintat toestemming gegeven om voor miljoenen te investeren in spelers voor een nieuw Ajax.
Vrijwel alle aankopen stonden in de belangstelling van andere clubs en zijn door Mislintat overgehaald om naar Ajax te komen.

Dat de club Ajax het dan toestaat dat een middelmatige trainer samen met de Telegraaf en oud-Ajacieden alle spelers schoffeert en dan ook nog Mislintat ontslaat (terwijl hij al het vuile werk gedaan heeft) en Steijn laat zitten, laat gewoon zien dat het bestuur van Ajax incompetent is.

En waarom is er geen enkele journalist in Nederland die dat door heeft en eens een artikel vanuit het perspectief van de spelers / Mislintat schrijft.

Iedereen in de NLse media blijft maar doen / maakt grapjes over dat Mislintat Ajax kapot gemaakt heeft. Alleen Sjoerd Mossou had laatste een genuanceerde column.

15-05-2024 15:00

HetBeest +163

Praat je nog steeds het handelen van Mislintat goed? Mikautadze is een goede voetballer voor 442, maar geen Ajax voetballer. Mislintat heeft 105-115 mln uitgegeven, maar niet aan een evenwichtig elftal. Meerdere spelers hebben ook niet het gewenste niveau.

15-05-2024 15:16

WantAmsterdam +115945

Mikautadze speelt zo goed als nooit in een 4-4-2, excelleert bij Metz in een 4-3-3/4-5-1 als enkele spits.
Waarom lul je ze een onzin?

15-05-2024 20:48

GeleenAjax +1657

Mislintat heeft het inderdaad super gedaan: 4 linksbacks, 3 spitsen, 3 linksbuitens, 0 rechtsbuitens. Allemaal jochies uit het buitenland, 0 ervaring. Wat een topper die Sven!

15-05-2024 15:53

4Ever14 +6587

Hij heeft 2 linksbacks, waarvan 1 op aandringen van Steijn, gekocht. Hij heeft 1 linksbuiten gekocht. Waar haal jij dan 4 linksbacks en 3 linksbuitens vandaan ? Overigens dat er geen rechtsbuiten is gehaalt is logisch gezien het feit dat hij pas richting eind Augustus aankopen kon doen, zie dan maar een rechtsbuiten te vinden.

15-05-2024 16:33

trodat4030 +96403

'Hij heeft 2 linksbacks, waarvan 1 op aandringen van Steijn, gekocht.'

Ja, omdat die 1e geen back wilde zijn ja. Heb je dan 12,5 milj aan uitgegeven, koekoek! Nog buiten het feit dat hij er geen ene kutklote van bakte.

15-05-2024 19:34

WantAmsterdam +115945

Waarbij Avila zelfs meer een LCV is. Martha werd door niemand behalve Schip als LB voor het eerste gezien.
3 linksbuitens? Forbs, een speler die ook prima vanaf rechts kan.

15-05-2024 20:51

GeleenAjax +1657

Waar zeg ik dat hij ze gekocht heeft? We hadden al 3 linksbacks en toen kwam Sosa nog. We hadden Bergwijn en Godts en toch kwam ook Forbs, wat geen rechts- maar een linksbuiten is. En dan de spitsen: waarom Brobbey, Akpom én Mikautadze? 2 is ook genoeg.

15-05-2024 21:23

MPAjax +8374

omdat ze voor andere clubs zijn... komt ze allemaal erg goed uit om het zo te doen... helaas zijn het ook nog allemaal kneuzen

15-05-2024 16:01

Sampaoli +39155

Geen werelddeal, alles behalve zelfs. Maar: 13m + doorverkoop is ook geen dramatische deal gelukkig.

Het verhaal dat Mikautadze verwaarloosd zou zijn en Ajax hem aan zijn lot over zou hebben gelaten is gewoon onzin dus. Ajax heeft hem geprobeerd te begeleiden en hij heeft zelf alles afgewezen. Dan houdt het op en is achteraf zeuren ook zwak.

15-05-2024 14:57

Yeshyeshyall +10924

Vind ik ook, niet de allerscherpste deal maar ook niet heel belabberd

15-05-2024 20:12

babanightshift +8944

Kelvin de Lang: de man die Mikaudonna voor een appel en een ei heeft laten gaan en 'vedette' Henderson voor een godsvermogen aan salaris heeft weten te strikken!

15-05-2024 14:57

Ajax1969 +4162

En vergeet het tekengeld niet. In de winterstop is 10 miljoen uitgegeven en dat zal niet alleen aan Rijkhoff zijn (hoop ik).

15-05-2024 14:58

GNBL +89849 moderator

Fitz-Jim teruggehaald en daarvoor betaald was ook een ongelooflijk domme deal.

15-05-2024 15:08

Starring +4669

Verlies nemen en leren van deze blunder van formaat. Volkomen begrijpelijk als Mikau niet wenst terug te keren in Amsterdam.

15-05-2024 14:57

Jake the Snake +17329

Dodged that bullet (scout Kelvin de Lang als opvolger scout Mislintat op de positie van TD).

15-05-2024 14:55

WantAmsterdam +115945

Gewoon een gigantische plunder. Schandelijk dat hij zo slecht begeleid werd hier.
Ook hilarisch (of beter gezegd treurig), Ajax wilde hem per se van de loonlijst afkrijgen, maar haalt dan een paar weken katern Henderson die hier waarschijnlijk minsten het dubbele verdient.

15-05-2024 14:54

Mauro34 +12823

'Schandelijk dat hij zo slecht begeleid werd hier.'

Heb je het stuk gelezen?

15-05-2024 14:55

WantAmsterdam +115945

Zie hieronder.

15-05-2024 14:57

Mauro34 +12823

Je kunt niet altijd 6 gooien. Verkopen en weer door...

15-05-2024 14:54

FWAjacied +3860

Die lijkt er weinig zin nog in te hebben om terug te keren bij Ajax.

15-05-2024 14:50

GNBL +89849 moderator

Bedankt KdL!

15-05-2024 14:50

musicradio +3893

gnbl zoek gauw een andere club

15-05-2024 16:02
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.