'Van de Beek onderzoekt opties om Manchester United te verlaten'

door Jesse ter Haar 99

Bron Twitter

'Van de Beek onderzoekt opties om Manchester United te verlaten'

door Jesse ter Haar 99

Bron Twitter

Laatst geüpdatet

Donny van de Beek bekijkt in de komende weken zijn opties om Manchester United te verlaten, zo schrijft Fabrizio Romano op Twitter. De oud-middenvelder van Ajax wil graag slagen in Engeland, maar zet in de komende transferperiode in op een transfer naar een club waarbij hij meer aan spelen toe kan komen.

De Oranje-international 'houdt van de club en Erik ten Hag, maar acht het tijd om voor zichzelf te kiezen. Hij wil meer regelmatig speeltijd in het nieuwe seizoen en dus onderzoekt en overweegt hij in de komende tijd zijn opties. Volgens Romano is Van de Beek, die geregeld te maken heeft met blessureleed, fit genoeg om gezond en wel aan te treden tijdens het begin van de voorbereiding van een nog te vinden club.

Van de Beek heeft een teleurstellend seizoen achter de rug. Tijdens de eerste drie Premier League-duels van het seizoen had Ten Hag nog een rol voor de oud-Ajacied, al bleef het toen ook al bij drie korte invalbeurten. Hierna echter, werd het alleen maar minder. Van de Beek behoorde tweemaal tot de selectie zonder minuten te maken, waarna een periode van blessureleed volgde. Na een relatief korte periode van herstel verscheen de voormalig speler van Ajax weer op het veld, maar halverwege januari liep Van de Beek een knieblessure op. Die kwetsuur hield hem tot en met het einde van het seizoen aan de kant.

Toekomst Van de Beek

Recent sprak de allround middenvelder zich nog uit over zijn toekomst, al wilde hij er toentertijd niet te veel op inzoomen. Hij reageerde op woorden van Ten Hag, die zei dat de blessure Van de Beek ver terug had geworpen. 'Ik probeer niet te ver vooruit te kijken. Het is aan mij om te zorgen dat ik superfit terugkom en om misschien nog wel sterker terug te komen. Ik moet weer zo dicht mogelijk tegen dat niveau aanzitten. Wie weet wat er dan in het verschiet zit', sprak Van de Beek.

Ajax speelt voor het eerst sinds de jaren tachtig in een wit uittenue! Bestel nu het nieuwe uitshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

Professor +11201

V d Beek moet je niet terug willen halen. Is inderdaad de iets beter versie van Klaassen maar zal net zoals Klaassen weinig toevoegen aan Ajax.
Is totaal geen all round middenvelder en die zal je nodig hebben om weer kampioen te worden en in Europa wat te presteren.

09-06-2023 00:27

FissaDeGekste +3436

'Onderzoekt opties'..

Had hij dat anderhalf jaar geleden niet al moeten doen?

08-06-2023 12:24

Oxxer +164924 moderator

Aub geen Donny, ik heb heimwee naar een middenveld van de gebroeders betonvlechters Klaassen, Bazoer en Gudelj.

08-06-2023 11:32

Peertje +417

Wanneer komt er is een echt nieuwtje waar je vrolijk mee opstaat.... 'Ajax kaapt Peter Bosz weg voor neus van PSV' of 'Zyech keert terug bij Ajax'....

08-06-2023 09:28

supporter sinds +7909

geen spelers / trainers terughalen ... vers bloed - hongerige types hebben we nodig

08-06-2023 11:11

Caelintroy +1652

Ziyech is altijd hongerig en die mag van mij direct komen

08-06-2023 12:27

Ajacied1981 +17412

Onderzoekt opties?
Haha die titels ook allemaal, wat een nonsens.
Denk dat Manchester onderzoekt hoe ze hem zo goedkoop mogelijk kunnen dumpen

07-06-2023 16:17

Sentinel +9010

Ik zou hem toch halen. Anders gaat hij naar pisvee, speelt goed en wordt kampioen. Laat hem gaan voor een herkansing.

07-06-2023 12:52

3*stars*3 +23573

Nu je het zegt, Brands met z’n obsessie voor ex Ajacieden…
Al zie ik ze eerder proberen om Blind te halen.
Die is ook lekker transfervrij.
Of hij het doet is een andere vraag.

Donny zie ik nog wel proberen in het buitenland.
Misschien is de Bundesliga wel een goede competitie voor hem.

08-06-2023 00:31

Aurelius1 +19736

PSV heeft geen geld. Die hebben nog een schuld van meer dan 200 miljoen euro. Lening op lening op lening. Brands heeft wederom een zeer kleine speelruimte deze zomer.

08-06-2023 11:24

ajaxcied4life +26091

200 mln schuld? Is die schuld niet geheel afgelost of flink ingelost met de verkopen van Gakpo en Madueke?

08-06-2023 15:07

Sentinel +9010

Waar haal je dit vandaan? 200 miljoen in de min betekent dat het gewoon klaar is met de club. Ik weet wel dat er (te) flinke betalingen van de gemeente waren voor de verkoop van stukken grond

10-06-2023 09:39

Aurelius1 +19736

Zie deze artikelen:

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/psv-ontvangt-lening-van-30-miljoen-euro-voor-extra-investeringen~a52f6912/

https://nos.nl/artikel/243179-eindhoven-schiet-psv-te-hulp

https://www.vi.nl/nieuws/psv-maakt-megaklapper-kapitaalinjectie-van-50-miljoen-euro-in-aantocht

https://www.ed.nl/psv/stadiondeal-levert-psv-95-miljoen-op~a18909e5/?cb=ab4a015925da6a7f63eafc59b76e094a&auth_rd=1

Allemaal lening op lening op lening de afgelopen 12 jaar.

De verkoop van Gakpo en Madueke was onder meer om een begrotingstekort op te vullen. Dat stond deels los van de aflossing op leningen.

Psv kan gewoon niet zonder financiële injectie van Philips om met Ajax mee te kunnen blijven doen. De achterban en het achterland is te klein zonder structurele injectie. Sinds dat Philips zich heeft teruggetrokken, heeft PSV het gat met Ajax proberen te dichten met lening op lening, in de waan verkerend dat het nog in het Philips tijdperk leeft. Maar feitelijk moet PSV accepteren dat ze op financieel vlak en qua achterban een club tussen AZ/Twente enerzijds en Feyenoord en Ajax anderzijds zijn. Feyenoord heeft de potentie wel om Ajax enigszins bij te houden, maar PSV niet. Zonder kunstmatige financiële injectie kan PSV gewoon niet aan de top overleven.

Feyenoord heeft ook nog schulden en zit vast aan de vrienden van Feyenoord (die geen vrienden zijn en hun aandelen niet willen teruggeven), maar ik verwacht dat Feyenoord de komende jaren over de omzet van PSV heen dendert.

10-06-2023 10:01

afca1985 +21502

Hahahahah alles doen om Ajax maar bij te houden, ze werken die club de afgrond in. Heel mooi, hoop dat ze ook wederom geen CL halen, lekker naar de kloten laten gaan die schijtclub in eierdoppenland

10-06-2023 10:10

Sentinel +9010

Die verkoop aan de gemeente (leverde geloof ik gelazer op met staatssteun en de EU) lijkt mij geen lening. Ook die 50 miljoen van de vrienden van lijkt mij geen lening. Spreek je voor het overige nog voor 100 miljoen. Dat is echt veel te veel. Waar is de financial fair play dan?

10-06-2023 16:58

Aurelius1 +19736

Jawel, lees dat stuk maar over gemeentesteun:


"Hoofdsponsor Philips heeft zich ook bereid verklaard de club te helpen. Het bedrijf heeft onder passende voorwaarden een lening van 20 miljoen euro verstrekt."

Zat dus een stuk lening bij.

Partnerfonds van 50 miljoen is ook een lening:

https://www.bd.nl/sport/kanttekeningen-bij-de-financiele-situatie-van-psv~a0cecdb9/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F&cb=6d414768d825ecd2269188ba740f3d88&auth_rd=1

"Het partnerfonds is in feite een lening, tegen een beperkt (1,5%) rentepercentage."

Maar dit is nog maar het tipje van de ijsberg. Waarschijnlijk zijn er nog meer leningen. Ook zijn er allerlei kunstgrepen uitgehaald met rare clausules in contracten, zoals in die van Sangaré, etc.

Vooral Gerbrands speelde 5 jaar lang de rationele bestuurder, maar heeft PSV richting de rand van de financiële afgrond geduwd.

PSV kan alleen structureel gered worden door Philips. En in alle eerlijkheid zou ik het voor Philips niet eens een slecht idee vinden om terug in PSV te stappen. Die zitten verlegen om naamsbekendheid en voetbal is één van de beste manieren om naamsbekendheid te creëren, mits PSV CL speelt.

10-06-2023 17:20

ÁlvaroRecoba +13695

Die jongen moet gewoon ergens onbetwist basisspeler worden, na zúlke jaren -- dan maar een (flinke) stap omlaag, naar een Italiaanse subtopper, of zo.

07-06-2023 12:06

gusanito +5448

Auto, fiets, trein, helikopter.. enz.

07-06-2023 12:02

401Middenweg401 +6057

Ik vind een brommer wel een optie voor Donny.

07-06-2023 19:01

Schippersson +2479

Bergwijn, Brobbey, Güler
Berghuis
Taylor, Timber (C)
Salah-Eddine, Hato, Sánchez, Rensch
Rulli

Godts, Tadic, Conceicao
Van de Beek
Van den Boomen, Vos
Wijndal, Kaplan, Aertssen, Fosu-Mensah
Pasveer

Setford
Misehouy
Van Axel Dongen

Aankopen:
CV: Sanchez zou droomkandidaat zijn. 20M. Kopsterk en lijkt mij met zijn lengte een ideaal duo met Hato. In deze positie moet goed geïnvesteerd worden.

RB: Guler. 20M. Mega talent en dribbelaar wat bij Ajax ontbreekt. In deze positie moet goed geïnvesteerd worden.

RV: Fosu-Mensah. Ik verwacht dat die ook voor een minimaal bedrag is op te halen. Als die fit wordt kan het een ideale 12e man zijn voor de posities als RV, CV, CVM.

CM: Van de Beek. Huren met koopoptie. Zal echt wel genoeg aan spelen toekomen en zal zeker geen 40 wedstrijden kunnen spelen na zijn blessure. Wellicht is dit het ideale moment voor Ajax om toe te slaan. Zeker als Klaassen vertrekt.

CM: Van den Boomen. Transfervrij. Met zijn passing en traptechniek met rechts ook iets wat Ajax nu mist. Dus ook een goede aankoop met weinig risico.

Ik denk dat je dit elftal kan creeren met een 40/50M uitgaven.

Daarnaast zou je de volgende spelers moeten verkopen:
Kudus: 45M
Alvarez: 40M
Bassey: 20M
Klaassen: 2.5M
Sanchez: 2.5M
En nog wat overige reserves verkopen.

Qua uitgaande transfers zou je toch wel zo een 100M moeten binnen halen deze zomer.

Ik zou Setford 3e doelman maken en Misehouy en Van Axel Dongen ook vast naar 1 halen en mee laten trainen. Al zullen ze veel minuten in Jong moeten maken.

De posities waar dus goed geinvesteerd moet worden zijn RCV en RB. Als CVM zou ik graag Timber zien. Ik zou hier heen speler van 20M kopen met Vos die over een jaar wel vaste basisspeler kan zijn. Zoals Hato nu, Bassey was in dit geval ook zonde geld.

07-06-2023 11:35

MarkP +21770

Laat dit asjeblieft over aan mislintat die heeft hier voor doorgeleerd.

07-06-2023 19:00

Schippersson +2479

Wanneer Klaassen wilt vertrekken aangezien die geen vaste basisspeler is zou ik overwegen om Donny een jaar te huren met een koopoptie. Ik zie het liefst Berghuis op 10 achter Brobbey. Wellicht dat Van de Beek achter Berghuis kan fungeren om komend seizoen meerdere minuten te gaan maken en dat Ajax voor het eind van volgend seizoen kan beslissen of ze hem definitief overnemen. Dit lijkt me voor Ajax, Van de Beek het beste. Kan zich ook weer in de kijker spelen voor het EK. En ik denk ook dat United er niet bij gebaat is als ze hem na deze blessure in de fysiek veel zwaardere premier league gaan verhuren en hem een jaar later met 4 wedstrijden op de teller terugkrijgen.

07-06-2023 11:21

Bals +3779

Vandaag 7 juni.
Nog 23 dagen tot de start op 29 juni van de voorbereiding op het seizoen 2023-2024.
Het Champions League seizoen 2024-2025 is financieel én sportief een waterscheidend seizoen!
Volle oorlogssterkte op CL niveau is dus in seizoen 2023-2024 gewenst.
Wat is er tot nu toe verandert?

Vertrokken:
- Algemeen directeur en directievoorzitter Edwin van der Sar
- Hoofdtrainer John Heitinga
- Assistent-trainer Michael Reiziger
- (Alessandro Schoenmaker, Performance trainer en verantwoordelijk voor de onuitwisbare conditionele staat van EEN tegen Liverpool en Napoli, zit nog op zijn positie.......)

Aangetrokken:
- Pier Eringa - President-commissaris bij AFC Ajax NV (non-profit achtergrond)
- Jan van Halst - Lid Raad van Commissarissen - AFC Ajax
- Sven Mislintat - directeur voetbalzaken
- Branco van den Boomen - middenvelder (Toulouse - 2e niveau Frankrijk)

Morgen is het nog 22 dagen!

07-06-2023 10:32

Udenaar +5963

Niet helemaal op de hoogte zo te lezen. Toulouse is dit jaar 13de geworden in de Ligue 1 (1ste niveau Frankrijk) en Toulouse heeft dit seizoen de Franse beker gewonnen.

07-06-2023 10:34

Ajax27 +19236

ALS Berghuis/Klaassen beiden zouden vertrekken zou vd Beek natuurlijk altijd kunnen passen in dit Ajax. En dan staat ie zomaar na 1 jaar weer bij de selectie van Oranje om een EK mee te maken.

Ja hij komt terug van een lange blessure, maar een fitte vd Beek is een ontzettend goeie toevoeging. Was en is nog steeds in alles gewoon een veel betere voetballer dan Klaassen. En die heeft meer dan genoeg potten dit seizoen gespeeld.

07-06-2023 10:06

FrancescosRavioli +15377

Van de beek is een toevoeging MITS je van een systeem afgaat met de 10 en overgaat op één nr 6.

Onder ETH stond die geregeld te diep (net als Klaassen). Hij speelt veel beter op een 8 positie en met het spel voor zich.

Daarbij is van de beek voetballend en technisch beter, maar ook koning in het om zeep helpen van kansen. Je hebt dus wel echt andere spelers nodig die kunnen scoren of je moet net zo krankzinnig domineren als in 18/19 en het seizoen met Haller

08-06-2023 20:53

Ajax27 +19236

Laat Knutsen met Bodo/Glimt nou net altijd 4-3-3 spelen met één 6.

Koning in het kansen om zeep helpen kan. Maar het feit dat ie er iedere keer staat is waardevol. Was jaarlijks goed voor +/- 15 goals en 5-10 assists per seizoen. Ja Klaassen heeft net zo'n statistieken maar die wordt amper in het spel betrokken. Van de Beek wel, dat is de meerwaarde.

09-06-2023 15:56

DeWijsneus +25796

Taylor - Donny - Branco, met Klaassen als backup. Durft te dromen!

07-06-2023 08:00

Duggoutdennis +6412

Pfoeee dat is vragen om problemen.. Donny heeft de afgelopen jaren nauwelijk een wedstrijd gespeeld, die heeft misschien wel maanden nodig om weer in vorm te komen... Zou Donny best terug willen maar tegen goede voorwaarden en zonder speelgaranties...

07-06-2023 08:42

Ajax27 +19236

Dat is zeker een groot risico. Wellicht kun je in z'n contract afspraken opmaken over z'n basissalaris + vergoeding per wedstrijd die hij speelt.

2 miljoen gegarandeerd wat uit kan lopen tot 4 miljoen mits hij alles speelt.

En idd, hoezeer ik hem ook terug zie... een middenveld met Taylor, Donny, Branco... daar zit toch verdomd weinig creativiteit in. Maja, talent van het jaar zal niet aan de kant worden geschoven en Branco zullen ze op 6 ook een kans geven.

Pff... hadden wij maar de beschikking over een talent als Xavi Simons. Want wat zou ik die graag bij Ajax op 10 zien voetballen. Dat is gewoon in alles een nummer-10. Maja simpelweg onhaalbaar. Hij wil zelf best terug naar PSG en als clubs als Arsenal aan 'm trekken voor 40-50 miljoen is ie ook gewoon weg. Gemiste kans!

07-06-2023 10:11

Duggoutdennis +6412

Laten we hopen dat Guler binnengehaald kan worden, klinkt als dé man die we nodig hebben! Branco - Taylor - Guler?

07-06-2023 10:27

Yaeron +6381

Liever Berghuis op 10 imo

07-06-2023 10:23

tijger19 +123

Is toch wel een droom waar ik liever van wakker wordt. Nee ik zou zeker niet willen dat Donny teruggehaald wordt, doe mij maar een technische middenvelder erbij!

07-06-2023 10:31

FrancescosRavioli +15377

Taylor gaat met Donny naast zich niet renderen om dezelfde reden als Klaassen. Staan beiden te diep.

08-06-2023 20:55

Ferd +38603

NEE! Gewoon niet doen! Lekker in het buitenland blijven Donny.

07-06-2023 07:54

FrancescosRavioli +15377

Je moet het alleen doen als je er een speler als Ziyech of Schone en Frenkie naast/achter zet.

08-06-2023 20:56

Ferd +38603

zelfs dan niet

09-06-2023 04:22

ouweman +5046

De hele wereld, behalve Swarte Sjakie, riep Donny...ga niet naar United.
En wat doet Donny? Die ging naar United.

Echt iedereen wist dat die jongen met zulke droopy-ogen daar zou mislukken. Wordt toch van alle kanten overruled, veels te lief jochie.

07-06-2023 06:13

Mijnclub33x +10030

Engeland is voor Donny waarschijnlijk te hoog gegrepen. Tijd om lekker weer bij Ajax aan speeltijd te komen, dan wordt je vanzelf weer geselecteerd voor het NLelftal.

07-06-2023 01:45

Ferd +38603

nee. Niet naar Ajax svp/

07-06-2023 07:54

Ajax27 +19236

Premier League is ook echt ff een klasse apart qua snelheid, intensiteit...
Duitsland, maar ook Italie en Spanje, ik weet zeker dat daar genoeg clubs zijn waar Donny uit de voeten kan.

Voornaamste is minuten maken. Ga je dan weer voor een avontuur in het buitenland? Of kies je toch voor de 'veiligheid' in NL of BE. Een jaartje Royal Antwerp of Club Brugge kan wonderen doen voor z'n carriere. Misschien zelfs een EK volgende zomer wanneer ie nu alles speelt.

07-06-2023 10:14

LukaLitmanen +82280

Mag toch hopen dat we hem niet gaan terugkopen.

20 miljoen betalen voor een speler die 3 jaar lang amper heeft gespeeld en meer een verbeterde versie van Klaassen is.

07-06-2023 00:30

FrancescosRavioli +15377

Donny is aan de bal, in de passing en positioneel wel beter ja.

Maar nier goed genoeg als je er geen passende speler naast zet.

08-06-2023 20:57

Bijlmerboy93 +2521

Ik vind alleen zijn eerste aanname beter eigenlijk. Ik heb hem al 3 jaar bij United en Everton alleen maar de bal terug zien kaatsen als hij maar een beetje onder druk kwam te staan.

Heb bijna al zijn wedstrijden gezien. Hij had 3 goede wedstrijden en misschien 3 degelijke. Dat hele kleine beetje talent wat hij meer heeft dan Klaassen, compenseert die laatstgenoemde met z'n passie en drive. En vergeet niet Klaassen begint ook aardig op leeftijd te komen.

Magoed, ik erger me sowieso een beetje aan het disrespect voor Klaassen. Die vent is een absolute doelpuntenmachine voor ons geweest en heeft niet voor niets de bijnaam "Mister 1-0". Ja het is geen Sneijder, maar dit soort spelers heb je ook nodig in je ploeg, ook bij Ajax, als de balans er maar is.

08-06-2023 23:36

hmmm +1896

Prestatiecontract. Laat het maar weer zien na een aantal jaar en je krijgt weer een upgrade

07-06-2023 00:20

DePitbull +2718

Please come home. Voor de tweede keer de opvolger van Klaassen

06-06-2023 23:44

JantjeBeton +3009

Hoe oud is hij inmiddels, toch ook alweer tegen de eind twintig?

06-06-2023 23:31

DePitbull +2718

Wikipedia is je vriend

06-06-2023 23:44

AjaxPositivo +6962

Haha toentertijd

06-06-2023 23:28

duinen +417

Toentertijd is gewoon correct Nederlands hoor!

07-06-2023 02:26

JantjeBeton +3009

Zekersss! :-)

07-06-2023 15:46

AjaxPositivo +6962

Hm ja jullie hebben gelijk

07-06-2023 16:38

Rockpotje +9613

Ergens wil ik hem heel graag terug als vervanger van Klaassen. De Donny van voor zijn transfer was de ideale schakel tussen middenveld en aanval. Zo'n type missen we in de selectie als Klaassen vertrekt (niet dat ik denk dat er voor hem nog toekomst is). Maar tegelijkertijd is het afbreuk risico erg groot. Jaartje huren met een niet verplichte koopoptie misschien?

06-06-2023 23:24

Keizer +30266

Is er geen club uit Saoedi Arabië die hem een monstercontract wil aanbieden? Aangezien die zo lekker met dollars aan het strooien zijn.

06-06-2023 23:21

Bijlmerboy93 +2521

Daar is hij teveel een nobody voor, en bovendien dat past totaal niet bij Donny. Hij schijnt redelijk betrokken te zijn met z'n medemens.

07-06-2023 00:33

Spielmacher +10779

Ik vind Taylor de zwakste schakel op het middenveld, denk dat we eerst moeten zoeken naar een linkermiddenvelder, al dan niet uit de jeugd. Op rechts heb je met Berghuis, Klaassen en Branco nu genoeg opties lijkt me.

06-06-2023 23:18

Rockpotje +9613

Van den Boomen speelde bij Toulouse op de plek van Taylor. Je moet juist een '6' zoeken. Spoiler: Varela is de droomkandidaat

06-06-2023 23:20

Arjuna +3732

Vd Boomer gaat verrassen

06-06-2023 23:32

Rockpotje +9613

En dat baseer je op? Een uitzending van Vandaag Inside ofzo? Speler naar mijn hart die Van den Boomen. Heerlijke trap, strakke passes tussen de linies waar je van met een tent in je broek zit. Ik kan niet wachten tot hij al het inhoudsloze nagepraat doet verstommen.

06-06-2023 23:47

LukaLitmanen +82280

Maar we hebben met berghuis (en Kudus ook beetje) al iemand die een goede trap en strakke pass heeft.

Maar eindelijk een rechtsbenige speler

07-06-2023 08:02

Rockpotje +9613

Kudus heeft nog geen 5% van het overzicht van Van den Boomen. En Berghuis heeft een leuke pass, maar geeft vooral balletjes over de hele en legt ze lang niet zo vaak achter de verdediging als Van den Boomen. Bovendien, sinds wanneer heeft Ajax genoeg aan één speler die een lekkere pass kan versturen?

07-06-2023 08:09

debetweter +10113

Van de Beek mag alleen terugkomen als hij weet dat hij niet altijd speelt.

06-06-2023 23:14

A-west +5754

Haal Wim Jonk als trainer terug naar ajax. En vd Beek ook.

06-06-2023 23:05

MarkP +21770

Jonk eens, vd beek niet halen.

06-06-2023 23:21

Danielson +50611

Vd Beek eens, Jonk niet halen.

06-06-2023 23:31

ouweman +5046

Allebei niet.

07-06-2023 06:14

Eyongtarkaenoh +2625

van de beek terug, Klaassen out.. zo doet ajax dat toch

06-06-2023 22:51

JantjeBeton +3009

Neee, dankuuu!

07-06-2023 15:48

WeirdAJAX +12358

Please niet terugnemen. Is een volger, geen leider. Mentaal en qua spel. We hebben meer voetbal nodig op MV.

En Ziyech, zijn bezoekje aan Promes zegt genoeg denk ik. Hoop dat Sven niet eens overweegt hem terug te halen.

06-06-2023 22:42

ouweman +5046

Ziyech mag toch zelf weten of hij een vriend mag bezoeken?
Misschien was het wel een hè bro wat heb jij nou gedaan, gaat alles goed met je.

07-06-2023 06:16

JantjeBeton +3009

Hahaha, maar dan: "Gaat alles goed met je... daar, in je bovenkamert?!" (Waar wij hier, en vermoedelijk het merendeel van de buitenwacht ook, het antwoord al lang en breed op hebben.)

07-06-2023 15:52

ouweman +5046

Ja kan, maar misschien ook gewoon bezorgd. Of het interesseert hem gewoon geen reet. En dat mag natuurlijk.

07-06-2023 17:13

Balzakje2.0 +636

Psv zal wel met een of andere vage constructie komen en hem voor komend jaar binnen halen let maar op

06-06-2023 22:36

Rolo +13821

Zou zomaar kunnen als Bosz daar trainer wordt. Dolberg, vd Beek... dan zullen ze not flink moeten investeren in de rest van de selectie want beide zijn niet geschikt voor het voetbal in Ehv.

06-06-2023 22:39

debetweter +10113

Kasper mag ook naar ons.

06-06-2023 23:16

Thor +4042

Zou goed voor Donny zijn.
Bosz gebruikte hem namelijk wél in zijn kracht.

06-06-2023 23:04

Danielson +50611

Toen was hij helemaal nog geen basisspeler.

06-06-2023 23:33

Tommyshelby +129806

Ajax is geen revalidatiecentrum, Knutsen en Mislintat willen topfitte spelers.
Een goedkope huurdeal zie ik wel zitten.

Donny kan een heel hoog niveau halen in een kloppend elftal (op '8').

06-06-2023 22:32

Noahdepoah2021 +4865

De vraag is echter is Donny bereid salaris in te leveren? Ik denk het niet. Zal wel een verplichte verhuur worden.

06-06-2023 22:30

Flaco +19583

Hier moeten we niet aan beginnen. Lang geblesseerd geweest en zal een salaris hebben rond de 6 miljoen en dat is hij met alle respect absoluut niet waard.

06-06-2023 22:29

brancoo +6228

Come back donny, en hopelijk ook
ziyech


bergwijn-brobbey-ziyech
branco-donny-berghuis
Aankoop-hato-kaplan/timber-aankoop/rensch
Rulli/gorter

06-06-2023 22:19

Dolberg25 +8859

Zou hem graag terug zien, maar dan moeten we eerst al die matige middenvelders dumpen voordat je eindigt met een middenveld Taylor - Donny - Klaassen.

06-06-2023 22:15

Soccerskins v2 +43472

Onder andere omstandigheden zou ik Donny graag terug zien komen, maar aangezien we volgend seizoen al beschikken over Taylor, Vd Boomen, Klaassen en Berghuis zou ik eerder kiezen voor een type Kudus. Iemand met een sterke dribbel die met de bal aan de voet meters kan maken en een man kan uitspelen.

06-06-2023 22:06

Rolo +13821

Ik verwacht dat Klaassen nog een keer zijn geluk gaat beproeven elders. Veel zal afhangen welke trainer er komt. Maar wil die nieuwe trainer hoog tempo gaan spelen zal Klaassen eieren voor zijn geld kiezen denk ik.

Hopelijk wel door de voordeur naar buiten voor Davey. Altijd een harde werker, nooit verzaken. Maar als je sommige hier leest.... Klaassen is gewoon een echte Ajacied hoe he het ook went of keert.

06-06-2023 22:37

JantjeBeton +3009

Is ook zo, maar mag (c.q. Klaassen) mag van mij vertrekken, ondanks zijn werklust en scorend vermogen wanneer het even tegenzit. Ideale twaalfde man, maar daarmee zal hij genoegen moeten nemen en dat gaat hij absoluut niet doen vermoed ik.

06-06-2023 23:22

Rolo +13821

Precies. Maar om hem dan zoals sommige hier helemaal met de grond gelijk te maken... respect en fatsoen ver te zoeken.

07-06-2023 07:30

Ferd +38603

ik verwacht dat Klaassen kijkt naar wat hij nu vangt, en wat voor salaris hem bij een transfer wordt geboden en dan zegt "ik zit het laatste jaar van mijn contract lekker uit, ga dan transfervrij (=tekengeld) op avontuur in de zomer van 2024"

07-06-2023 07:56

Rolo +13821

Ik denk niet dat Klaassen zo in elkaar zit. Maar goed you never know.

07-06-2023 08:18

Keizer +30266

Zolang ie maar niet naar ons komt. We zijn geen sociale werkplaats voor geblesseerde oud spelers.

06-06-2023 22:05

Thor +4042

Nee wel voor schandalige buitenlandse aankopen inderdaad.

06-06-2023 22:41

ditisdebeslissing +4211

Donny is coming home it's coming home

06-06-2023 22:04

JantjeBeton +3009

Neeeeh, alsjeblieft niet zeg, niet meer aan beginnen! Klaassen, (Siem) De Jong, Babel, Mido, Heitinga, ... Waren allemaal niet al te best meer in hun tweede (of derde) periode bij Ajax. Alleen The Hunter en Rijkaard (en in mindere mate Litmanen en Davids) konden eigenlijk nog écht mee met het niveau, en tilden die zelfs bij tijd en wijle omhoog!

06-06-2023 23:30

duinen +417

Daley Blind, Klaas-Jan Huntelaar deden het ook niet verkeerd na hun terugkeer.

Babel zijn tweede periode bij Ajax was overigens niet verkeerd hoor. De derde was inderdaad wel geflopt.

07-06-2023 02:31

svg +1990

Zie hem graag voor Klaassen komen. Toch een verbeterde versie.

06-06-2023 22:02

Ajax1812 +9171

Veel te duur voor wat hij gaat brengen denk ik.

06-06-2023 22:03

GvZ +1024

Ik hoop dat hij een mooie club kan vinden, om zijn carrière nieuw leven in te blazen.

06-06-2023 22:02
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.