[Update II] De Ligt ondergaat medische keuring bij Bayern München

door Bart Veenstra 157

Bron Twitter

[Update II] De Ligt ondergaat medische keuring bij Bayern München

door Bart Veenstra 157

Bron Twitter

Laatst geüpdatet

Bayern München heeft een persoonlijk akkoord bereikt met Matthijs de Ligt, zo brengt Fabrizio Romano zondagavond naar buiten via Twitter. Beide partijen zijn het eens geworden over een contract voor vijf jaar, maar de transfer is nog niet in kannen en kruiken.

Voordat Bayern München de verdediger kan aantrekken, moet het immers eerst nog tot overeenstemming komen met Juventus - de huidige club van De Ligt. De clubs blijven met elkaar in gesprek en er wordt geschreven dat een deal dichterbij komt. Juventus zou inzetten op een bedrag van meer dan 70 à 75 miljoen euro. Een deel van de overeenkomst zal hoe dan ook bestaan uit bonussen.

Eerder was ook Chelsea nog in de race om de handtekening van de oud-Ajacied, maar die club zocht algauw verder. De Ligt maakte het namelijk meer dan duidelijk graag naar Bayern München te willen vertrekken. Zijn gedroomde transfer is nu weer een stapje dichterbij.

De Ligt maakte in de zomer van 2019 de overstap van Ajax naar Juventus. Er was toentertijd een bedrag van maximaal 85,5 miljoen euro mee gemoeid. De Amsterdamse club lijkt bij een volgende transfer te kunnen rekenen op een opleidingsvergoeding en solidariteitsbijdrage, maar hoe hoog dat precies zal uitvallen, is nog niet bekend.

Drie seizoenen Juventus

Tijdens de afgelopen drie seizoenen in Italië kwam De Ligt tot 117 wedstrijden voor Juventus. Een opvallend detail: voor Ajax speelde hij precies evenveel wedstrijden. In Turijn heeft de centrale verdediger nog een contract tot medio 2024 en dus lijkt een verkoop aantrekkelijk voor zijn huidige club. Wacht Juventus nog een seizoen, dan heeft hij immers nog maar één contractjaar over en kan de club normaal gesproken rekenen op een lagere transfersom.

Update - 21.50 uur (zondag 17 juli) - 'Bayern München en Juventus komen tot mondeling akkoord over transfer De Ligt'

Bayern München en Juventus hebben een mondeling akkoord bereikt over de transfer van Matthijs de Ligt. Fabrizio Romano spreekt op Twitter over een deal ter waarde van meer dan tachtig miljoen euro. De twee topclubs stonden de hele zondag in contact over de mandekker en Juventus zou het laatste bod hebben geaccepteerd. De Duitse media schrijven dat beide clubs de deal zondag nog willen afronden. Romano op zijn beurt, verwacht dat de transfer begin volgende week zijn definitieve doorgang zal vinden.

Update II - 09.10 uur (19 juli 2022) - De Ligt ondergaat medische keuring bij Bayern München

Matthijs de Ligt ondergaat in aanloop naar zijn transfer naar Bayern München dinsdagochtend zijn medische keuring. Het eerste deel van deze keuring heeft hij al ondergaan, zo meldt transferjournalist Fabrizio Romano. Alle contracten tussen de clubs - Bayern München en Juventus - en de speler zijn al getekend. Romano laat bovendien weten dat De Ligt naar de Verenigde Staten vliegt, waar hij aansluit bij de selectie van Bayern München.

Lees meer over:
Plaats reactie

Noahdepoah2021 +4865

In het Amsterdams noemen wij dat na apen. Eigenlijk diep triest dat wij die spelers niet kunnen houden of terughalen. Denk dat de champions league dan de Ajax cup zou heten.

19-07-2022 18:58

Henk de Vries +11137

Ongelofelijk, 22 jaar en al 2 keer voor +/- 80 miljoen getransfereerd...

19-07-2022 13:45

Snellejapie +11401

Betere club dan Juventus. Veel succes daar Matthijs.

19-07-2022 13:07

Eriksen10 +4805

Toch indrukwekkend hoeveel wedstrijden Matthijs al heeft gespeeld. Krijgt vaak niet de krediet die hij verdient.

19-07-2022 13:06

JanBiesbos +29270

Een beest, een muur,

19-07-2022 13:31

Markopantelic007 +3893

Hij heeft waarschijnlijk ook geen krediet nodig met zijn salaris.

19-07-2022 16:32

tbomas +1348

Hij is te breed en gespierd geworden bij Juve; dat was hij bij ons al voldoende, maar nu is hij juist logger, lomper en langzamer. Tactisch werd hij niet uitgedaagd. Moest zich schikken in een achterhaald defensief systeem waarin zijn sterke punten (doordekken, koppen, aan de bal, ruimte in de rug, leiding geven) nauwelijks uitgedaagd (en dus nauwelijks beter) werden. Juventus was een faliekant foute beslissing, zoals trouwens zoveel Nederlanders die vroeg naar Italië gingen. Als hij bij Bayern eenmaal een heel seizoen gedomineerd heeft, zal hij wel eindelijk de credits krijgen die hij dan wel eindelijk weer verdient. Fysiek en mentaal heeft hij eigenlijk drie jaar stilgestaan in zijn ontwikkeling, of is zelfs achteruit gegaan. Me dunkt dat ze dat bij Bayern wel op zullen lossen.

Aan de andere kant- speel Upamecano of Hernandez er maar eens uit. Ik geef het je te doen. Dan hebben ze ook nog Pavard lopen die speeltijd rechts centraal zal willen nu Mazraoui rechtsback staat.

19-07-2022 17:07

12eman +5892

Benieuwd wat dit Ajax in t laatje brengt. Leuk om veel oud Ajax bij Bayern te zien.

19-07-2022 12:59

Dolblij +45550

Nou, als dit zo doorgaat kun je gratis Ajax kijken tijdens de Sportschau.

19-07-2022 12:28

Opperhoofd +12711

Heeft 2 jaar bij Juventus weg gegooid.
Nu naar een mooie club.

19-07-2022 11:18

Jannick Kuiper +89

Volgens mij denkt de Ligt hier anders over haha. In 2 jaar tijd meer dan 10miljoen aan salaris verdiend en ook nog eens ervaring opgedaan bij een van de best verdedigde clubs ter wereld. Nu met 22 jaar komt ie als Big boy binnen bij Bayern. Die status had hij niet gehad als hij direct van Ajax was gekomen. Waars heeft hij in 2 jaar Italie ook nog een nieuwe taal erbij geleerd. Voor zijn voetbalcarrière misschien niet zo interessant maar als mens die ook nog een leven leidt na zijn carrière is dit natuurlijk mooi meegenomen.

Niet alles draait om voetbal he ;)
Dus claimen dat 2 jaar zijn weggegooid is echt onzin.

19-07-2022 11:24

Snellejapie +11401

Na die ene sliding tegen Bayern was hij echt wel met respect ontvangen bij Bayern.

19-07-2022 13:08

tmvde +2900

Heeft 3 jaar bij Juve gespeeld.

19-07-2022 14:52

tbomas +1348

Hij was echt wel direct als big boy binnengekomen bij Bayern. Nu komt hij vooral als fysieke big boy binnen, too big misschien wel.

19-07-2022 17:09

tmvde +2900

Maar hij heeft er 3 jaar gespeeld.

19-07-2022 14:52

Whoots007 +4158

Geweldige stap voor hem naar een club die meer speelt zoals hij is opgeleid onder een trainer die hem nog beter zal maken dan hij is. Ik denk dat de Ligt binnen 2 jaar zonder een schijntje twijfel als de beste verdediger ter wereld zal worden gezien. Zodra van Dijk stopt zal hij ook de aanvoerdersband in Oranje overnemen.

Ik denk dat hij zich ook heel lekker zal voelen in Munchen, het is een vrij elitaire, wat conservatieve stad die heel veel luxe en rijkdom ademt terwijl de mensen tegelijkertijd vrij nuchter zijn. 6-8 jaar Bayern en dan terug naar Ajax tot zijn 35-36ste zou een ideaal scenario zijn.

19-07-2022 11:11

JaapStam +137636

Nu Frenkie nog, Bayern!!! Halen die jongen!!!

19-07-2022 10:57

MarcoB1971 +4783

Ik wil geen update over de Ligt, maar over die Portugees, Bassey en Brobbey

19-07-2022 10:13

xxxxopeenrij +1835

Klote naam van die portugees he😀

19-07-2022 10:22

xxxxopeenrij +1835

Ja nadat je het bent gaan zoeken wist jij het ook😀

19-07-2022 13:39

Jojo.14 +3658

@ozymandias, we hadden het laatst over die percentages voor Frenkie geloof ik.. Kwam erachter dat je voor elk opleidingsjaar tussen je 12e en 15e ook nog 25% krijgt.

19-07-2022 10:06

Allesreiniger +3361

Goed voor hem! Cool.
Zou frenkie erachteraan gaan?! 😉

19-07-2022 09:57

ricky10 +5915

Had gelijk naar een club als Bayern gemoeten

19-07-2022 09:35

GekkeGerrit +1733

Mooie stap voor Matthijs!! Extra leuk om Bayern te volgen. Ik weet zeker dat hij bij Bayern meer tot zijn recht zal komen, en verder zal ontwikkelen!

19-07-2022 09:29

Mauro34 +12849

Echt zelden zo blij geweest met een transfer die niets met Ajax te maken heeft.

19-07-2022 09:18

El Pistolero +4932

"Echt zelden zo blij geweest met een transfer die niets met Ajax te maken heeft".

En terecht, als de transfer van Bergwijn PSV al 1,2 miljoen heeft opgeleverd (opleidingskosten/solidariteitsbijdrage), moet die van De Ligt Ajax minimaal het dubbele opleveren aangezien zijn transfersom meer dan twee keer zo hoog is en hij langer in de opleiding van Ajax heeft gezeten. Door benefits uit vorige transfers (De Ligt, Botman, Kristensen) krijgt Ajax dit seizoen zoveel geld binnen, dat de club de transfer van Francisco Conceição niet alleen budgetneutraal realiseren, maar daar zelfs nog meer dan een miljoen aan over houdt. Zou vreemd zijn als je daar als Ajacied niet blij van zou worden. De transfers van De Ligt, Mazraoui, Gravenberch en Martinez naar topclubs als Bayern en ManU zijn bovendien van imminent belang voor het imago van de club en met het enorme bedrag dat Ajax bij ManU heeft weten los te peuteren is, geeft de club ook een duidelijk signaal af dat er fors betaald moeten worden voor haar spelers. En dat het vertrek van Overmars daarbij geen enkele rol speelt.

19-07-2022 09:38

Mauro34 +12849

Nog los van het geld wat wij voor hem krijgen. Ik denk dat dit een hele mooie club voor hem is.

De Ligt vertrok voor zijn 20ste bij Ajax, dus we krijgen 3% voor hem. Dat komt dus neer op 2,1 mil.

19-07-2022 09:46

tbomas +1348

Ik zou zelf zeggen dat het vertrek van Overmars wel degelijk een rol speelt. Maar dan in positieve zin. We zijn nu niet meer de sukkeltjes die akkoord gaan met een 40 miljoen voor Martinez; dat had ik Overmars meteen zien doen.

19-07-2022 17:14

Freddy +11502

Ik ben benieuwd of alle bonussen dan wel zijn behaald

19-07-2022 09:55

El Pistolero +4932

"De Amsterdamse club lijkt bij een volgende transfer te kunnen rekenen op een opleidingsvergoeding en solidariteitsbijdrage, maar hoe hoog dat precies zal uitvallen, is nog niet bekend.".

PSV krijgt voor Bergwijn 1,2 miljoen over gemaakt van de Spurs. De transfersom van De Ligt is meer dan twee keer zo hoog en ook het aantal jaar dat De Ligt door Ajax is opgeleid, is hoger. Dan zou je denken dat het bedrag dat Ajax bij Juve kan claimen fors hoger ligt.

18-07-2022 11:58

Freddy +11502

Gewoon factuurtje sturen van 20 miljoen.

19-07-2022 09:16

Icu +1360

Wij verkochten De Ligt al op zijn 19e, dat betekend dat Juventus hem (op papier) ook nog meerdere jaren heeft opgeleid

19-07-2022 09:37

een-tweetje +1324

Matta maak ons rijk! Fijn dat ie uit Italië vertrekt.

18-07-2022 10:48

vanreenen +10337

Misschien stapt Donny ook nog over naar Bayern. Dan is Ajax-B bijna compleet, samen met Frenkie.

18-07-2022 10:36

duinen +417

Dan wordt Bayern München het Ajax van Duitsland!

19-07-2022 11:28

linksbinnen +8210

De perfecte opvolger van Thomas Muller!

19-07-2022 13:21

vanreenen +10337

Krijgt Ajax ook nog een percentage van deze "doorverkoop" ?

18-07-2022 10:34

een-tweetje +1324

Altijd bij latere verkoop van eigen jeugd.

18-07-2022 10:50

NeeI +108014

Matthijs is nog altijd een jonkie, maar inmiddels al voor €166M getransfereerd. Bijzonder veel geld.

Is hij de duurste Nederlander allertijden?

18-07-2022 10:14

FTS95 +16115

Nee, dat is Wim Lex

19-07-2022 09:17

Elayais +5085

Ik hoop dat we ook weer wat meer van de Ligt krijgen te zien. Ik vond hem bij Juventus eigenlijk slechter geworden dan hij bij Ajax was. Eigenlijk is Timber hem voorbij gestreefd (in mijn ogen) als fel vooruit verdedigende en voetballende verdediger. Aangezien Bayern ook veel meer voetbal in de ploeg heeft hoop ik dat hij dat daar weer een beetje terug vind.

18-07-2022 09:46

Asociaal +2805

Had Frenkie de Jong ook geen oren naar een overstap naar Bayern? Als dit waarheid zou zijn, dan zou de overstap van De Ligt het misschien nog extra interessant maken voor hem. En voor De Ligt is dit waarschijnlijk ook wel goed voor zijn ontwikkeling.

18-07-2022 09:39

frenkiedejong53 +9792

Frenkie is nu geen optie meer.
Ook Bayern kan niet met geld gooien.

18-07-2022 14:56

Asociaal +2805

Ah ok. Jammer, had ze wel weer graag samen zien spelen.

19-07-2022 11:26

KJHuntelaar +3679

Nu wordt het weer leuker om de Ligt te volgen, ipv dat saaie Juventus. Leuke stap voor hem!

18-07-2022 09:01

De Stift +7095

Bij de Oosterburen nemen de zorgen toe. De competitie dreigt daar alle spanning te verliezen nu Bayern het ‘Ajax van Duitsland’ lijkt te worden.

18-07-2022 08:36

Dit is mijn club +10330

Dreigt? Die spanning is al jaren weg. Na de twee titels van Dortmund onder Klopp in 2011 en 12 heeft Bayern haar financiële voorsprong ook definitief vertaald naar het veld en is het met zevenmijlslaarzen van de rest weggesprint. Het blijft een heerlijke competitie om te volgen, maar van titelspanning is al jaren geen sprake meer.

18-07-2022 15:08

AFCACruijff14 +162533

Ik vind de Bundesliga dus geen zak aan, juist omdat er geen echte top is. Bayern 1, Dortmund op afstand 2 en daarna volgen random wat clubs. Een competitie zonder titelstrijd vind ik geen leuke competitie. Zie ook Frankrijk of tot een jaar of 2 geleden Schotland en Italië. Daar is nu gelukkig wel weer spanning terug.

19-07-2022 09:32

Ajax27 +19236

Wat ik evengoed opmerkelijk vind (ondanks dat ik er ook erg blij mee ben)...
3 jaar geleden, 3 jaar minder ervaring... hij is gegroeid als speler. Wij vinden 'm voor het Nederlandse voetbal minder geschikt en daardoor is ie in onze ogen minder geworden, maar voor het Italiaanse voetbal had ie echt een heel goed seizoen gedraaid.

En dan toch, 3 jaar nadat ie uit de kleine Eredivisie competitie kwam als 'jonkie' met z'n eerste jaren ervaren, wordt er over bijna exact hetzelfde transferbedrag of zelfs minder gepraat als 3 jaar geleden.

Is dit nu echt het effect van corona? Of hebben we destijds gewoon buitensporig goede zaken gedaan en het momentum met beiden handen aangegrepen. Zelfde geldt voor Frenkie, de geruchten zijn ook daar dat ze ongeveer hetzelfde of zelfs iets minder voor Frenkie hoeven te hebben.

18-07-2022 08:02

frenkiedejong53 +9792

Ik ben niet zeker of hij zich verder ontwikkeld heeft in Italie.. kan niemand bewijzen.

18-07-2022 09:33

Ajax27 +19236

Alleen al 3 jaar ervaring in een veel sterkere competitie met een club waar de druk nog veel groter is met een wereldster als Ronaldo in z'n eerste jaar om hem heen... natuurlijk groei je wel.

Voetballend is het gewoon matiger geworden omdat ze daar in Italie iets anders van een CV vragen dan bijv. in Spanje, Duitsland of Nederland. Daarom ben ik blij dat ie nu bij Bayern zit, daar kan ie weer gaan voetballen.

18-07-2022 12:44

frenkiedejong53 +9792

Dat laatste ben ik helemaal met je eens.

18-07-2022 12:50

ajaxcied4life +26091

Goed. Waar Ajax en psv uiteindelijk met pijn en moeite kampioen worden, is het kampioenschap van Bayern meestal wel een zekerheidje. Daarom is de vraag of de Bundesliga wel of geen sterke competitie is vind ik lastig te beantwoorden. Ja, alles onder Bayern is nog steeds van een veel hoger niveau dan de Nederlandse- en Belgische clubs, maar in een land waar steeds dezelfde club met minimaal 6 punten voorsprong de titel pakt is het niet echt spannend. Maar! Deze club heeft die uitzonderlijke positie geheel aan zichzelf te danken door goed beleid te voeren en voor de concurrentie is het klote, maar goed.

Gisteren had ik een discussie met nota bene een Real Madrid supporter, die min of meer zei dat de competitie wel saai is nu een club echt betere spelers kan kopen, dus zei ik, dat Ajax die positie geheel zelf heeft gecreëerd. Daar was hij het dan min of meer mee eens, maar dat kon hij maar met pijn en moeite toegeven. Dus daarop gaf ik aan: " Ja alles leuk en aardig maar toen bij Ajax de topaankoop Gudelj, of Sana waren en Ajax consequent op het geldkistje bleef zitten van transfers en CL-gelden, smeet psv met miljoenen die niet van hen waren, nu doe je net of Ajax aan competitievervalsing doet, terwijl ze op eigen kracht deze uitzonderlijke positie hebben bereikt". Daaropvolgend vertelde ik: Misschien moet psv bijvoorbeeld dan ook ipv 8 spelers huren, twee gerichte aankopen doen en hun beleid kritisch tegen het licht houden". Waarop hij zeij: 'Ja maar die clubs zijn niet gek' toen gaf ik aan: "Tsja, wel een gekke werkelijkheid. Klagen over Ajax, maar zelf geen offers willen brengen om in dezelfde positie als Ajax te komen, alles uitgeven om Ajax maar bij te benen maar wel lopen bitchen omdat ze het in Amsterdam tot dusver goed voor elkaar hebben. Ga lekker fietsen met je gal."

Dat zijn van die haast surrealistische gesprekken.

18-07-2022 07:25

OuweDibbes +12003

Dat doet Real Madrid ook, smijten met geld dat niet van hen is.. En als het zootje daar failliet lijkt te gaan, komt Rutte wel weer met een miljarden donatie. Omdat de euro zo belangrijk is voor Nederland en Duitsland. Wij concurreren met een goedkope munt in de wereld economie..

18-07-2022 08:20

ajaxcied4life +26091

Exact. Bankia verstrekt krediet aan Real Madrid. Bankia dreigt om te vallen en wordt 'gered' door onder meer de Nederlandse belastingbetaler. Real koopt voor 10 cent grond en verkoopt het terug voor honderden miljoenen.

Ja zo kan ik het ook ja.

18-07-2022 10:36

OuweDibbes +12003

Inderdaad en er staan nu allemaal staatsbedrijven op het stuk grond, schijnbaar niet commercieel genoeg dat er commerciële bedrijven daar gingen huisvesten.

18-07-2022 11:06

Dennisthebeast +3556

Zo Matthijs…Eerst afkicken van de Juventus doping en dan lekker ballen bij Bayern München😁

18-07-2022 07:09

Lars.v +3039

Bayern München; het AJAX van Duitsland

18-07-2022 06:55

Noxin +15603

Veel speculaties over het bedrag dat Ajax krijgt voor deze transfer. Voor degenen die graag willen rekenen:


FIFA Regulations (March 2022)

If a professional moves during the course of a contract, 5% of any compensation
paid within the scope of this transfer, not including training compensation
paid to his former club, shall be deducted from the total amount of this
compensation and distributed by the new club as a solidarity contribution to
the club(s) involved in his training and education over the years. This solidarity
contribution reflects the number of years (calculated pro rata if less than one
year) he was registered with the relevant club(s) between the calendar years of
his 12th and 23rd birthdays, as follows:
a) Calendar year of 12th birthday: 5% of 5% of any compensation
b) Calendar year of 13th birthday: 5% of 5% of any compensation
c) Calendar year of 14th birthday: 5% of 5% of any compensation
d) Calendar year of 15th birthday: 5% of 5% of any compensation
e) Calendar year of 16th birthday: 10% of 5% of any compensation
f) Calendar year of 17th birthday: 10% of 5% of any compensation
g) Calendar year of 18th birthday: 10% of 5% of any compensation
h) Calendar year of 19th birthday: 10% of 5% of any compensation
i) Calendar year of 20th birthday: 10% of 5% of any compensation
j) Calendar year of 21st birthday: 10% of 5% of any compensation
k) Calendar year of 22nd birthday: 10% of 5% of any compensation
l) Calendar year of 23rd birthday: 10% of 5% of any compensation

A training club is entitled to receive (a proportion of) the 5% solidarity
contribution in the following cases:
a) a professional player is transferred, either on a definitive or loan basis,
between clubs affiliated to different associations;
b) a professional player is transferred, either on a definitive or loan basis,
between clubs affiliated to the same association, provided that the training
club is affiliated to a different association.

18-07-2022 06:35

Velibor30370 +4158

Thanks, da’s duidelijk! Dan wordt t dus iets in de orde van grootte van 2,8mio vergoeding voor Ajax. Lekker om ff mee te pakken

18-07-2022 06:48

Libero +19210

Heb je t/m h of i meegerekend?
Hij heeft in het jaar dat hij 20 werd zowel voor Ajax als voor Juve gewerkt, wordt dat gesplitst, "calculated pro rata"?
Edit: uitgaand van 80 mio kom ik in dat geval uit op 65% van 5% = 2,6 mio.

18-07-2022 07:09

Velibor30370 +4158

Je hebt gelijk, laatste jaar moet pro rato, dank! Evengoed lekker bedragje om de week mee te beginnen met al die dure inkomende transfers😄

18-07-2022 09:58

AiasMaximus +6044

Ka-ching!!

17-07-2022 23:28

MankeNeliss +9814

5% is rond de 4M ka-ching met losse handen!

18-07-2022 01:05

Hollister +12626

Het is geen 5%, eerder 3,5 a 4 %

18-07-2022 05:50

markk +8909

Krijgt Ajax een doorverkooppercentage? Of alleen een opleidingsvergoeding?

17-07-2022 23:11

AFCACruijff14 +162533

Even gegoogeld maar lees niks van een doorverkooppercentage uit die transfer in 2019.

17-07-2022 23:38

Litmanen85 +4654

Beste voor Matthijs, had imo nooit naar juve moeten gaan maargoed.
Ook qua afstand peanuts, Munchen en Turijn is niet zo heel ver van elkaar af.

17-07-2022 23:03

Carrerdecasp +8167

Slechts een kleine zeven uur rijden, dwars over de Alpen. Dat wordt dagelijks vroeg op voor Matthijs.

18-07-2022 07:19

Keizer +30266

Goede keus van hem. Had hem liever gelijk naar Bayern zien gaan. Mooie gezonde club.

17-07-2022 23:01

Musica Merlo +8216

Het is alleen maar om trots op te zijn dat voormalige Ajax spelers bij dergelijke topclubs uit komen.
En dan ook nog flink meedelen in de transfer.

17-07-2022 23:00

Oeroeboeroe +18506

Precies en nog zijn er elementen hier die spelers, die naar BM zijn vertrokken, graag zien mislukken. Walchelijk en werkelijk gespeend van ook maar een beetje herseninhoud. Trots voor onze oud-spelers/jeugdopleiding moet voorop staan.

17-07-2022 23:05

Musica Merlo +8216

Bij 80 miljoen transfer zal er zeker wel een miljoen naar Ajax gaan, ik verwacht meer.
Bij Frenkie als die getransfereerd word weet ik het niet omdat hij slechts gedeeltelijk is opgeleid.

17-07-2022 22:57

Ferd +38603

4 miljoen, opleidingsvergoeding

18-07-2022 04:04

AjaxIsBeast +5975

De opleidingsvergoeding is 5% van het bedrag en aangezien De Ligt sinds de E’tjes bij Ajax speelde, zal dit bedrag ook wel minimaal drie miljoen bedragen. Al met al verwacht ik wel dat Ajax zo’n vier miljoen mag bijschrijven door deze transfer.

Toch ook wel mooi dat zijn oude amateurclub gewoon even doodleuk opnieuw een paar ton mag bijschrijven.

17-07-2022 22:53

Rikkie66 +22856

Wat levert dit Ajax op? Opleidingsvergoeding, doorverkoop percentage....

17-07-2022 22:52

KingOfTheMatch +7086

Volgens mij heeft Lowietje dit zo geregeld

17-07-2022 22:47

NW23 +5069

Wat een kut transfer. Leuk man voor een club spelen die ieder jaar in maart kampioen is. Zonde van zijn carriere. Matthijs hoort thuis op het allerhoogste podium. Premier League of Real/Barca. Nu is La Liga natuurlijk ook niet heel spannend, maar toch anders dan de Bundesliga. Ik vond Juventus al een bagger keus, maar deze is niet veel beter.

Bij Gravenberch (tussenstap) en Mazraoui (is geen wereldtopper) is het een ander verhaal en is Bayern een logische club. Voor De Ligt is dit echt zonde van al zijn mogelijkheden. 34 wedstrijden per jaar voor de kat zn kut spelen. Dat moet een speler met de kwaliteiten van De Ligt niet doen. Alleen de CL telt daar maar, de rest van de wedstrijden is er alleen maar tegen de verveling.

17-07-2022 22:44

Stamhoofd +11548

Ieder jaar kampioen worden is toch het allerhoogste podium?

17-07-2022 22:51

pookie020 +3904

Kampioen van Nederland, kampioen van Italie, aanstaande kampioen van Duitsland, Engeland en Spanje komen dan ook nog wel, hij gaat Zlatan achterna! Uitstekende keus Matthijs, ga je goed! Uitzonderlijk talent.

17-07-2022 23:12

IRBaboon +6852

Trainen en spelen met de absolute wereldtop. Ieder jaar minstens kwartfinale CL. Ja, verschrikkelijk!

17-07-2022 23:19

Suarez16_ +9356

Moet er wel interesse zijn. Barcelona kan hem trouwens niet betalen met hun 1 miljard schuld. Real zit wel goed (hebben net de CL gewonnen). Engeland had gekund, maar daar hoorde je alleen over Chelsea. Dan vind ik Bayern beter bij De Ligt passen dan Chelsea. Daarnaast is De Ligt 22 jaar. Kan over 4/5 jaar nog altijd de stap maken.

18-07-2022 01:09

frenkiedejong53 +9792

Ieder jaar ver komen in de CL is toch ook het hoogste? Die club heeft '20 ALLES gewonnen wat er te winnen viel!

18-07-2022 07:41

NeeI +108014

Fantastische transfer voor Matthijs.

Nu Frenkie nog en het 'Ajax van Duitsland' is een feit.

17-07-2022 22:39

FlyingDutchMan +17318

Voor de transferkenners, is deze transfer voor ajax gunstig vanwege doorverkooppercentage of ongunstig omdat we nu bonussen van Matthijs met Juve mislopen?

17-07-2022 22:38

FlyingDutchMan +17318

Of staan die bonussen los van Matthijs, maar gaat het om de prestaties van de club Juve de afgelopen en komende jaren?

17-07-2022 22:40

Stamhoofd +11548

Het is sowieso gunstig ivm opleidingsvergoeding.

17-07-2022 22:52

Jeugd +24909

Mooi hoor voor de Ligt👍
Wordt steeds leuker om Bayern te gaan kijken😊

17-07-2022 22:36

Manov +8581

Manchester wat Ajax wilt worden en Bayern wat Ajax wilt worden.

17-07-2022 22:24

Simon1 +2959

Dat zou wel heel nice zijn voor De Ligt.

17-07-2022 22:24

JCMS +2092

Bayern wordt het Ajax van Duitsland, Manchester United op weg om het Ajax van Engeland te worden en AFC Ajax blijft de oorsprong van voetbal.

17-07-2022 22:18

JorgeDeLasTresPintas +1591

Ik snap je grap, maar MUFC is ruim 20 jaar ouder dan Ajax, dus om ons die de oorsprong van voetbal te noemen? Zelfs Bayern is ouder, zie ik net. Een paar weken maar, maar toch :D

18-07-2022 13:32

Champy95 +1516

We ontvangen 3% solidariteitsbijdrage op die 80M+.
Dus weer mooi 2,5M erbij.

17-07-2022 22:16

AFCACruijff14 +162533

Dus aan De Ligt, Kristensen en Botman vangen we dus deze zomer al zo'n 6,5 miljoen? Lekker hoor. Kunnen we meteen doorsturen naar Leipzig en Glasgow.

17-07-2022 22:33

JaapStam +137636

Gefeliciteerd Matthijs De Ligt!!! Echt geweldig om hem bij Bayern München te zien!!! Hopelijk komt Frenkie De Jong ook die kant op!!! Dan hebben ze 4 Ajacieden daar rond lopen!!!

17-07-2022 22:02

Jojo.14 +3658

Het Ajax van Duitsland!!

17-07-2022 22:42

Scherpschutter +1880

Er is geen Ajax van Duitsland en dat zal er ook nooit komen. Als je de geschiedenis van onze club goed kent, zou je snappen dat dit smakeloos is.

Verder snap ik niet waarom zovelen hier Bayern een warm hart toe dragen. Het is een uitstekend geleide club. Dat verdient respect. Maar het stelselmatig uithollen van de Bundesliga door cynisch hun concurrenten leeg te kopen, wekt bij mij persoonlijk geen enkele sympathie op.

Nu zijn ze ons succesteam bij elkaar aan het kopen links en rechts. Fantasieloos. Ik ga er niet van genieten.

17-07-2022 23:32

Berghuis4ever +1260

Wij kopen toch ook Berghuis en Wijndal van de concurrenten?

18-07-2022 08:38

Stamhoofd +11548

Als de Jong ook komt kan Gravenberch gelijk weer inpakken.

17-07-2022 22:53

Wouter.H +11163

Oke nu nog De Jong en dan speelt het NL elftal bij Bayern en Ajax met wat kleine uitzonderingen (vdijk danjuma). Top voor het WK.

17-07-2022 22:02

Web +178830

Super fijn voor De Ligt
Weer terug naar waar hij goed in was, niet meer in het krachthonk. De Ligt heeft kracht genoeg.
Veel met de bal zodat de souplesse terug komt
Bij Bayern hebben ze dit wel door
Wat was hij goed, en nu is het allemaal werken

17-07-2022 21:58

Champy95 +1516

Lol, staat Bayern niet juist bekend om het krachthonk, als je enkel kijkt naar de transformatie van Lewa en Goretska.

17-07-2022 22:22

Jake the Snake +17365

Ong 5% opleidingsvergoeding voor alle clubs tot 22 jaar.

17-07-2022 21:51
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.