Timber: 'Heb nooit gedacht: shit, ik heb het niet gehaald bij Ajax'

door Bart Veenstra 82

Bron NU.nl

Timber: 'Heb nooit gedacht: shit, ik heb het niet gehaald bij Ajax'

door Bart Veenstra 82

Bron NU.nl

Quinten Timber is blij dat hij via een omweg de nationale top en het Nederlands elftal alsnog heeft gehaald. De middenvelder wist bij Ajax niet door te breken, maar via FC Utrecht kwam hij bij Feyenoord terecht en bij de Rotterdamse club heeft hij zich in de kijker weten te spelen van bondscoach Ronald Koeman.

Timber behoort nu tot de selectie van Oranje en zodoende mag de talentvolle middenvelder hopen op een plek in de EK-selectie. Zijn broer Jurriën speelde jarenlang in het eerste elftal van Ajax, deed met Oranje al mee aan een EK en WK en verdiende een toptransfer naar Arsenal. 'We volgen onze eigen weg en zijn vooral trots op elkaar', zegt broer Quinten in een interview met NU.nl. 'Ik heb hem zien spelen op het EK en het WK, het was knap hoe snel hij dat niveau bereikte.'

In 2021 koos Quinten Timber voor een vertrek bij Ajax. 'Mijn eigen route', zegt hij. 'Ik heb nooit gedacht: shit, ik heb het niet gehaald bij Ajax. Ik kende mijn kwaliteiten. FC Utrecht en andere clubs uit binnen- en buitenland wilden me graag hebben. Ik speelde alles, dat was het doel en ik voelde me op mijn plek. Daarna kwam Feyenoord, ook daar kreeg ik het vertrouwen.'

Jurriën Timber werkt hard aan rentree

Waar het Quinten Timber op dit moment voor de wind gaat, geldt dat niet voor zijn broer Jurriën. De verdediger begon goed bij Arsenal, maar liep in de eerste competitiewedstrijd van zijn nieuwe club een kruisbandblessure op. Hij traint inmiddels weer mee en mogelijk kan hij binnenkort zijn rentree maken. 'Ik kan alleen mijn waardering uitspreken als ik zie hoe hard Jurriën werkt aan zijn rentree. Hij heeft het zo positief opgepakt. Ik weet zeker dat hij bij Arsenal zijn kwaliteiten weer zal laten zien.'

Voor de moeder van de tweeling is het op dit moment in ieder geval makkelijker kiezen. Waar ze voorheen moest kiezen tussen Ajax en Feyenoord, kan ze nu twee clubs steunen. 'Ze steunde altijd de ploeg die lager stond', zegt Quinten, waarna hij er lachend aan toevoegt. 'Vorig jaar was ze dus voor Jurriën en Ajax, dat hoeft nu niet meer. Nu is onze moeder supporter van Feyenoord en Arsenal.'

Wie weet spelen de gebroeders Timber ooit weer samen. Quinten Timber sluit het niet uit. 'We zijn er niet zo mee bezig om samen voor één club uit te komen. Tegen elkaar spelen was ook speciaal. De Premier League is natuurlijk een mooie competitie, alleen God weet waar het eindigt.'

Lees meer over:
Plaats reactie

PetrusKeizer +10739

krijgen we weer de gebruikelijke oubollige scheldpartijen omdat hij bij Feyenoord speelt. Beste mensen, het is profvoetbal. Hij wil slagen. Als dat bij Feyenoord kan, niks mis mee.

21-03-2024 17:26

DEELM +11891

Wat een hoop zure reacties hier zeg omdat hij nu voor Feyenoord speelt. Die jongen had 3 jaar geleden weinig perspectief, wilde niet als verdediger spelen en zag verhuur niet zitten omdat hij dan geen regie meer had. Dan biedt Utrecht hem een mooi plan en komt een jaar later Feyenoord. Elke weldenkende en ambitieuze voetballer zou die kansen pakken. Heb niet zoveel afgunst mensen.

21-03-2024 07:51

Hans Verhagen +14147

Niet slim om hem te laten gaan. Net als Botman en Schuurs. Dat is achteraf.

21-03-2024 06:23

AjaxHoorn +32989

Botman en Schuurs zouden het beiden niet gehaald.
Quinten laten gaan omdat Ajax hem als rechtsback wilde omturnen vond ik heel zonde. Hij had overigens best kwaliteiten als back denk ik.

21-03-2024 16:10

FlyingDutchMan +17318

Quinten, ik heb nieuws voor je: "je hebt het niet gehaald bij ajax". Welterusten!

21-03-2024 01:40

Tommyshelby +129807

Vervelend mannetje geworden, deze Timber. Snel ingeburgerd daar in Zuid.

Helaas heeft ie zich wel ontwikkeld als middenvelder. Had ik niet aan zien komen, net als Ajax zelf.
Het was een aardige draaitol met een goed fysiek maar zijn keuzes aan de bal waren matig.
Nog steeds denk ik dat hij verder kan komen als back, maar a la.

20-03-2024 23:15

Techno303 +2635

Quintet is een 🪳

20-03-2024 23:09

Nr.10 +111573

Zonde hoe het gegaan is. Deze jongen had je idealiter een seizoen verhuurd aan een subtopper en dan was hij klaar om te concurreren op het middenveld.

20-03-2024 23:06

JanBiesbos +29271

Nee maar bent daarom wel minder waard dan je broer

20-03-2024 18:47

Kuningast +5087

Er is maar 1 echte Timber! En dat is niet deze clubhoer

20-03-2024 18:38

Arjuna +3732

clubhoer..

20-03-2024 19:09

Barra +5529

Beide ook gewoon slimme gozers die zich blijven ontwikkelen. Had niet verwacht dat het Quinten het zou redden op het middenveld, maar ontwikkeld zich echt goed.

20-03-2024 18:01

Juichtoon +32767

Was natuurlijk een vergissing van Erik om deze Timber zo makkelijk te laten gaan....
Net zoals Lang .Lang was tegen Utrecht in de voorbereiding geweldig, 2 dagen later was hij weg ..

En nog maar een keer. Alle Fnoorders staan bij Koeman in het boekje. .

20-03-2024 15:06

Ans B +20005

Waarom denken zoveel mensen toch dat Ajax, inclusief TH hem niet wilde houden?
Hij wilde zelf weg en had daar groot gelijk in, omdat er nauwelijks perspectief was voor hem. Mede omdat hij op een cruciaal moment langdurig geblesseerd was (toen Mazraoui wegviel en Rensch zijn positie overnam. Timber zou de eerste kandidaat zijn geweest).
Ook Taylor en Gravenberch stonden toen hoger in de pikorde, terwijl hij bij Ajax op dat moment als back stond geposteerd (wat hij niet wilde).
Ajax was helemaal niet blij met die keuze, maar TH had wel begrip meen ik.

20-03-2024 16:20

Juichtoon +32767

Erik wilde hem alleen als back gebruiken. Met een wenkender perspectief was Q. Timber waarschijnlijk gebleven.

20-03-2024 17:10

Nr.10 +111573

Tja we hadden ook gewoon een heel sterk team hè, en Timber was nog niet zover als nu natuurlijk.

20-03-2024 23:07

behangdelul +32841

Tot aan het begin van het seizoen was Timber gewoon een miskoop bij Feyenoord. Maar die irritante kale bats haalt wel het beste uit hem naar boven inmiddels.

20-03-2024 14:59

Ajaxadam1 +31670

Speelde gewoon op de verkeerde positie. Sinds Kokcu weg is, is hij met Wieffer naast zich nu pas in zn kracht gebruikt.

20-03-2024 21:21

DEELM +11891

Die kale bats zou ik daarom graag bij Ajax zien. Zou met onze selectie gewoon 2e staan wat min. 40mln aan CL inkomsten zou opleveren en de waarde van de selectie ook min. 50mln meer waard zou maken.

21-03-2024 07:47

RuffRhythim +24837

Startpremie CL komend seizoen is minstens 70m

21-03-2024 09:36

AjaxTheGreatest +329

De broertjes timber worden ook zwaar overschat,en gaan ook nooit tot de absolute top behoren ik vind ze zelfs de eredivisie top 3 onwaardig.

20-03-2024 14:32

Juichtoon +32767

Nee ..Jurriën is een topper ..

20-03-2024 15:06

FysioPat020 +26118

Wat is dit nou???

20-03-2024 15:46

Capocapo +12001

trololololllll

20-03-2024 15:57

Rolo +13821

Met je kop tegen een stuk timber gelopen?

20-03-2024 16:20

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25451

Of je bent een Ajax hater of je bent onnozel anders kan ik niet het aantal 👍👍niet verklaren.

20-03-2024 16:45

WouterB +915

Wat Arsenal is geen absolute top

20-03-2024 16:57

Kerel +1475

Vind ik ook hoor. Spelen nu bij Arsenal en Feyenoord.
Zouden in de eredivisie , met wat geluk , net niet degraderen .
Prutsers zijn het.

20-03-2024 17:00

Barra +5529

Je voetbalverstand is Ajax onwaardig. Beide gewoon hele slimme spelers die telkens stappen zetten op een hoger niveau. Jurjen is het grootste talent van de 2 en had niet verwacht dat Quinten het op het middenveld zou redden maar doet het nu heel goed.

20-03-2024 17:59

Dolblij +45550

Heb net je andere bijdrages gelezen. Veelal dezelfde kolder als de poep die je hier neerkwakt. Ga je flesje drinken en lekker vroeg slapen. Morgen spelen de broertjes nog steeds bij Arsenal en Fey, jij schrijft nog steeds dezelfde rommel.

20-03-2024 18:56

Voetballover +3083

Ze spelen beide CL voetbal..

21-03-2024 07:00

Web +178830

Ik vond het een paar jaar geleden jammer dat Ajax niet met Alvarez ging doorselecteren
Ze kregen een waanzinnig bod van Chelsea
Nu kwam Timber niet aan bod, en ging gratis de deur uit naar Utrecht

Het is altijd zo gegaan bij Ajax toch
Een jong talent vervangt een speler
Een stap achter uit en twee vooruit

20-03-2024 14:13

Kerel +1475

Er waren er al teveel weg. Je kan niet een kompleet nieuwe selectie neerzetten. Hebben we dit jaar nogal pijnlijk ondervonden.
Verder kompleet met je eens hoor . Zeker achteraf. Maar das een koe ……

20-03-2024 17:04

Nr.10 +111573

Je vergist je alleen een jaar. Bod Chelsea op Alvarez was zomer ‘22, toen was Q Timber al een jaar weg.

20-03-2024 23:10

Web +178830

Ok
Dan zou ik als TD met hem in gesprek gaan en zeggen
Wij weten dat Alvarez geen jaren bij Ajax blijft spelen, en dan krijg jij jou kans, en inval beurten zijn ook mogelijkheden


Zo is het altijd geweest bij Ajax
Dat is altijd onze kracht geweest
Nu zie ik alweer van komen dat Fitz- Jim zonder ooit enige kans straks mag vertrekken, en zullen wij ons misschien ook weer achter de oren krabben

En waarom krijgt hij geen kans?
Omdat het zo goed gaat met Ajax

21-03-2024 07:32

Nr.10 +111573

Bij Timber zal dat wel geprobeerd zijn, want Ajax wilde zijn contract verlengen en verhuren, naar ik begrepen heb, maar hij wilde dat zelf niet.
Misschien was Ajax in dat gesprek niet overtuigend genoeg, dat weet ik niet natuurlijk.
Verder kan je dit ook overdrijven, je kan nooit iedereen binnenboord houden. Is jammer hoe het met Timber is gelopen, maar die jongen heeft voor zichzelf ook gewoon een slimme keuze gemaakt. Lukt het wel om te verlengen en verhuren, kan daar ook niks uitkomen, zie Salaheddine bijvoorbeeld, daar hadden mensen hier veel hogere verwachtingen van dan Q Timber, die zich ook gewoon heel goed ontwikkeld heeft de afgelopen twee seizoenen.
Fitz-Jim ben ik niet zo van onder de indruk, maar mag van mij best een keer invallen, daar niet van. Je kan verder niet doen alsof de jeugd geen kans krijgt, Godts stond nog in de basis afgelopen weekend. Rijkhoff valt nu steeds in. En we weten allemaal dat zelfs jongens zonder toekomst in Ajax 1 regelmatig mochten spelen dit jaar. Fitz-Jim dwingt het blijkbaar ook niet af.

21-03-2024 08:49

Web +178830

Ik weet het ook niet met Jim hoor, en heb ook mijn twijfels
Maar ze halen hem terug, en geven hem geen kans
Zal met Henderson te maken hebben misschien?

Maar een kans en je kan hem dan ook onderbouwen als het niet lukt, goed genoeg is

En achteraf is ook alles makkelijk
Maar ik was best gecharmeerd van Timber

21-03-2024 08:55

Nr.10 +111573

Denk dat Fritz ook is teruggehaald omdat het toen 1) nog niet zeker was of Hendo kwam en 2) er veel blessures waren op het middenveld. Het kostte natuurlijk niets, dus was makkelijk om hem erbij te nemen voor de zekerheid. Daarnaast is hij een goede versterking voor Jong, dat elftal was veel te jong de eerste seizoenshelft en had behoefte aan een paar meer ervaren vaste krachten, daar wordt uiteindelijk dan ook de rest beter van.
Klinkt hard, maar ik denk wel dat dit de overwegingen waren.
Verder eens dat je hem best een keer kan laten invallen om zich te bewijzen.

21-03-2024 19:54

Web +178830

Dat is het ook, daar heb je gelijk in

21-03-2024 19:57

OuweDibbes +12003

Ik heb wel gedacht Timber II prima speler, helaas is hij een kakkerlak, ook in zijn doen en laten.

20-03-2024 13:58

Altijdindestraat +40282

Ja wat moet je ermee, Jurrien is een Ajacied en hij niet, prima...

20-03-2024 13:29

Tony Emmanuel +524

Hij kan bij ons eindigen. Ook prima :)

20-03-2024 13:32

Ajax27 +19236

Toch ergens doodzonde. Waar bij de broertjes de Boer ook Frank veel eerder klaar was voor het grote werk, hebben ze toch jaren bij elkaar gespeeld. Ik had zo gehoopt dat dit scenario ook voor de gebroeders Timber zo zou zijn.

Dan had misschien iemand als Jurrien gezegd, ach broer.. ik plak er nog 1 jaar aan vast zodat we nog 1 jaar samen kunnen knallen. Na het EK maak ik dan een mooie transfer... of misschien maken we dan wel beiden een mooie transfer.

Helaas heeft het niet zo mogen zijn. Ach wie weet keren ze beiden over 10 jaar terug op hun 32e en spelen ze dan de laatste 3 jaar bij Ajax samen als de 2 grote vedetten van het team.

20-03-2024 13:17

DankzijCruijff +48731

FJ wordt onze nieuwe Q. Timber.

20-03-2024 13:11

Altijdindestraat +40282

Is zijn tweeling broer beter dan?

20-03-2024 13:22

DankzijCruijff +48731

Leuk gevonden.

20-03-2024 13:28

Duggoutdennis +6412

Florian Jozefzoon?

20-03-2024 13:37

DankzijCruijff +48731

Matig. Ik zou even in de leer gaan bij Altijdindestraat.

20-03-2024 13:42

Duggoutdennis +6412

Nou doe dat dan!

20-03-2024 13:49

DankzijCruijff +48731

Goede peptalk voor jezelf. Maak er wat moois van.

20-03-2024 14:45

Duggoutdennis +6412

Ik zet mijn UNO reverse kaart in!

20-03-2024 14:51

AjaxDeBesteClub +18786

Als je eens kijkt hoe zo een Timber zich onder Slot ontwikkeld. BIj ons heeft bijna geen enkele speler zich ontwikkeld onder Steijn en Schip. En dat is desastreus voor de club.

20-03-2024 12:25

Schip +23589

Komop man, wees nou eens reëel. Onder Slot brak Timber aanvankelijk juist niet door. Hij was geen 6 volgens Slot en als AM te weinig creatief / effectief.

Dat duurde flink lang hoor. Die tijd heb je Schip niet gegund voor je nogal vriendelijke conclusie.

En het is ook onzinnig. Hato haalde haalde oranje op zijn 17e dit seizoen. Hoe oud is Quinten nu?

Gooijer heeft flinke speeltijd gekregen, wisselt prima eerste wedstrijden af met mindere daarna. Hoort bij het proces. Rensch heeft voor het eerst ooit een langere reeks sterk gespeeld. Op de centrale positie. Totdat er hier door de gebruikelijke anti jeugd kliek weer losgegaan werd op zijn spel tegen Heracles. Alle goede wedstrijden daarvoor werden compleet genegeerd. Noch onder Ten Hag, Schreuder, Heitinga of Steijn speelde hij een langere tijd zo goed. Hij was hier op AS al afgeschreven en eerlijk gezegd twijfelde ik zelf ook aan Rensch. Tot Schip hem centraal zette. Voor het eerst sinds de jeugd weer de oude Rensch gezien.

Kaplan gemist? Godts gemist? Hlynsson die lovende commentaren krijgt van meerdere analisten gemist?

Kijk jij überhaupt wel of struin je het internet af? Dan nog is het knap dit te missen.

20-03-2024 12:44

FysioPat020 +26118

Wat kunnen we ook anders verwachten van jou dan dit gepijp van Schip. 1 jaar onder deze onbenul en je hele talent gaat naar de kloten

20-03-2024 12:53

Schip +23589

Dit zijn feiten en dat soort pijpverhalen zegt genoeg over je inhoud, of beter, je totale gebrek daaraan.

20-03-2024 12:58

AjaxDeBesteClub +18786

Jij verwart opstellen en ontwikkelen met elkaar. Slot heeft waarschijnlijk tegen Timber gezegd dat hij zich op een aantal vlakken moest verbeteren voordat hij een basisspeler kon zijn bij Feyenoord. Dat is juist iets goeds. Als een coach meedenkt met de ontwikkeling van een speler.

Het klopt dat Schip heel veel Ajax 'talenten' de kans heeft gegeven. Maar ik zie maar weinig spelers die zich het afgelopen halfjaar echt ontwikkeld hebben. En dat is wel essentieel voor een club als Ajax. Waar elk jaar de beste spelers vertrekken. Want dan moeten er weer andere klaar staan om het elftal te dragen.

En voorbeelden als Kaplan en Godts. Daar heeft van het Schip (gelukkig) weinig invloed op.

20-03-2024 13:01

Schip +23589

Dat kun je niet eens beoordelen, omdat Kaplan en Godts net terug zijn van blessures. Maar speeltijd krijgen is de eerste stap om überhaupt te kunnen ontwikkelen. Die werd Quinten Timber niet gegund.

En dan nog klopt het niet wat je zegt, want Rensch ontwikkelde zich juist prima, Hlynsson ook.

Wat vond je van Quinten toen hij nog bij Ajax speelde? Ben benieuwd.

20-03-2024 13:05

FysioPat020 +26118

Jouw pijpverhaal zegt iets over mijn inhoud of het gebrek eraan..?
Dit is een interessante verklaring voor het feit dat jij voor deze naam gekozen hebt.
Typisch dat jij de veelal bagger wedstrijden van Rensch onder je idool Schip voor het gemak weglaat maar die onder zijn voorgangers juist benoemd.
Jij moet je roze zonnebrilletje eens afzetten.

20-03-2024 13:11

AjaxDeBesteClub +18786

Toen volgde ik Jong Ajax niet zo goed. En jij haalt zelf Kaplan en Godts aan als argumenten dat spelers zich wel onder Schip ontwikkelen.

Net als iedere andere trainer stelt ook Van het Schip 11 spelers op. Dat kunnen we toch moeilijk een verdienste gaan noemen. We hebben een groep vol met jonge en talentvolle spelers. Het gaat er om dat die zich ontwikkelen.

Over Rensch ben ik het eens. Die heeft wel degelijk een goede periode gehad. Maar dat is nog steeds wel dunnetjes. Maar zo een Hylnsson lijkt eerder slechter te worden dan beter. Over de hele breedte zie ik te weinig spelers die beter worden dit jaar.

20-03-2024 13:12

Schip +23589

Pat, tijd voor je pillen. Er zit iets volkomen verkeerd in jouw hersenpan.

20-03-2024 13:50

Schip +23589

Natuurlijk noem ik Godts en Kaplan. Zoals ik al zei, speeltijd geven is het begin van je doorontwikkeling. Niet iedere trainer durft dat. Dus Schip faciliteert die ontwikkeling.

Over Rensch eens. Hlynsson kan ook niet anders dan wat minder, omdat het team dramatisch loopt en de twee belangrijke voorhoedespelers ontbreken. Hlynsson op de vleugel zetten....Schip had geen opties, maar dan kun je van Hlynsson niet verwachten dat hij daar zo eventjes makkelijk speelt. En ook weer nogmaals: Timber werd hier in de eerste maanden al (/weer) afgeschreven, omdat het middenveld niet liep: Wieffer was een betere controleur, Stengs een meer creatieve middenvelder. Vergeet ook niet dat Timber bij Utrecht al liet zien potentie te hebben als middenvelder, welke ontwikkeling totaal niet op het conto van Slot komt. Geloof zelfs een voorselectie voor oranje?

Wat dat betreft is de ontwikkeling onder Slot juist heel langzaam en tegenvallend gegaan. Timber heeft eigenlijk het ongelijk van Slot bewezen en niet zijn vakmanschap.

Dit is een cruciaal leerjaar voor de genoemde jeugdspelers, zelfs in dit ondermaatse team. Wat ik jammer vind, is dat Schip prima bezig was in een 4-3-3 met als beste wedstrijd PSV thuis - vrijwel gelijkwaardig tegen de beste ploeg van de eredivisie, zij het in controlerend opzicht - en daarvoor ook hele leuke aanvallen had laten zien, maar dat door het wegvallen van de vleugels hij tegen Utrecht thuis - die Ajax anders op de billetjes had gegeven - in 5-3-2 moest spelen, waar hier door sommigen om gegild werd.

Om vervolgens in te zien dat het voetbal daar niet op vooruit maar achteruit gaat en enkel de verdediging ontlast. Tja, dan komen spelers minder uit de verf. Je kunt toch wel rekening houden met het beperkte materiaal waar een trainer mee moet werken?

Heitinga werd ook al voor van alles en nog wat versleten, omdat hij een gammele kar niet soepel aan het rijden kreeg.

Schip doet het naar vermogen - is geen topcoach - maar als hij een ding nou wel goed doet, is het de jeugd kansen geven zich te ontwikkelen. Volgend jaar ga je daar de vruchten van plukken. Dit jaar is kansloos.

20-03-2024 14:01

trodat4030 +97181

'Dit is een interessante verklaring voor het feit dat jij voor deze naam gekozen hebt. '

Volgens mij heet Schip al minstens 10 jaar Schip hier op AS, dat heeft niets met Johnny te maken volgens mij. Ik kan me vergissen, maar ik twijfel daar sterk aan.

20-03-2024 14:17

Schip +23589

Klopt, al komt de naam wel degelijk van Johnny :) In de Meer was er een vak speciaal aan hem gewijd, althans zijn fans zaten daarin. Het was in de hoek tegen het vak van de uitfans aan, zodat ze direct naast Schip zaten als rechtsbuiten en al zijn kapbewegingen en acties konden toejuichen. Vond ik redelijk geniaal, omdat zelfs spelers als Bergkamp en Petterson niet zulke support hadden.

Met de coach heeft het inderdaad niets te maken.

20-03-2024 14:23

trodat4030 +97181

Ah zo, dus de speler Schip, duidelijk. Ik wist iig dat het niets met de trainer te maken had, daarvoor loop je al veel te lang mee..

20-03-2024 14:26

AjaxDeBesteClub +18786

Ja. Al zijn er veel mensen die Kaplan eerder een kans hadden gegeven. En dan kunnen we ook zeggen dat Van het Schip Fitz-Jim best al wel een aantal keer had kunnen laten invallen.

Volgens mij stpeelde we tegen Sparta 'gewoon' 352 en stond Hylnsson op het middenveld. Ik vind Hylnsson gewoon niet zo een hele goede speler en niet zo een groot talent. En o.a. hem zie ik ook niet beter worden.. Timber heb ik niet heel erg gevolgd maar die blijft zich wel ontwikkelen. Dat komt deels door hemzelf. Maar ook deels door zijn omgeving. Alleen al dat het lekker loopt bij Feyenoord, helpt daar in mee.

Heitinga heb ik altijd verdedigd. Ik vond dat hij het naar de omstandigheden goed deed. Hij bracht wat pit. Hij gaf die jongens ook op hun klote als dat moest. En itt tot Schreuder had hij een vaste en logische opstelling.

Bij Schip vind ik dat o.a. al die dingen missen. Mede door het makkelijke speelschema begon hij met vrij goede resultaten. Maar sinds Heerenveen uit hebben we in 11 wedstrijden slechts 2 keer gewonnen. Het materiaal is absoluut niet goed genoeg. Maar ik denk dat de gemiddelde eredivisie trainer hier een stuk meer uit kan halen.

En Schip laat vooral de eigen jeugd veel spelen. Of hij heeft een opdracht gekregen. Of hij heeft daar een duidelijke voorkeur voor. En ik vind dat je gewoon de beste spelers moet laten spelen en anders de grootste talenten.

20-03-2024 19:52

NipeB +15849

😂 Rensch een reeks aan wedstrijden goed? In een drama seizoen waarin we 18e stonden is het al idioot om iemand goed te noemen maar Rensch al helemaal niet. Van die parel moet je deze zomer afscheid nemen, want die ontwikkelt zich niet en maakt precies dezelfde slappe fouten als 3 seizoenen geleden. Feiten? Meningen zijn geen feiten. Je ziet niet eens het verschil tussen een goede trainer en pruts die wij voor de groep hebben staan. Spelers klagen niet voor niets over de trainingen. Er is niet voor niks onder beide trainers ruzie in de staf. De groep is al 2 seizoenen niet fit. De trainers die dat laten gebeuren, horen niet in het vak thuis en al helemaal niet bij Ajax. Slot kreeg 11 nieuwe spelers en maakte er een kampioensploeg van.

20-03-2024 23:49

NipeB +15849

Hij geeft jeugd de kans puur omdat hij daarmee populair wordt bij de Ajax DNA kliek. Banel krijgt een basisplaats en achteraf zegt Schip dat hij eigenlijk niet goed genoeg is voor Ajax 1 en dus al helemaal niet basis. Martha vindt hij geen niveau hebben maar staat LB en RW. Jeugd de kans geven terwijl er betere spelers op de bank zitten. Jeugd laten spelen terwijl je kennelijk niet ziet dat ze uitgeput zijn zoals Hato, Hlynsson, Brobbey. Een van de beste spelers van JA krijgt nooit een kans, niet eens als invaller FJ. Hij doet het om populair te blijven en heeft verder totaal geen kijk op zijn spelers.

20-03-2024 23:53

AjaxDeBesteClub +18786

Ik heb het niet exact bij gehouden welke wedstrijd Rensch goed heeft gespeeld en welke minder. Maar in Januari was Hylnsson ESPN talent van de maand. Dat was alleen op basis van gunnen. Want qua opta punten waren Tahirovic, Ramaj en Rensch hoger geëindigd. Ik vind Rensch voor dit Ajax zeker een basiswaardige speler. En hij de juiste mentaliteit heeft, kan het een topspeler worden.

21-03-2024 00:00

Ajax14AMS +25205

Ze ontwikkelen zich niet omdat ze vanuit veelal de tweede divisie of degradatie clubs naar een club gegaan zijn waar er wordt verwacht dat je ELKE wedstrijd wint.

Het is alleszeggend dat Sosa, nota bene een van je meest ervaren spelers, zegt dat hij niks durfde te zeggen tot de komst van Henderson. Ajax is nu bezig al Mislintat zijn fouten op te lossen.

20-03-2024 17:34

AjaxDeBesteClub +18786

Dat interview van Sosa heb ik even gemist. Alleen ik heb het over de hele selectie. Niet alleen over de aankopen. Bij 80/90% heb ik niet het idee dat ze beter zijn geworden.

20-03-2024 19:43

Ajax14AMS +25205

Dan kijk je niet of wil je het niet zien.

Rensch is wel degelijk een heel stuk beter geworden, Brobbey is ook heel veel beter dan eerst, Bergwijn rendeerde veel beter onder vh Schip, Berghuis ook...

20-03-2024 23:11

AjaxDeBesteClub +18786

Bergwijn en Berghuis hebben (zonder penalty's) bij elkaar net zo veel goals gemaakt als Akpom. Tegenover Steijn is het makkelijk om beter te presteren.

Brobbey is inderdaad beter geworden. Maar Brobbey was ook beter geworden toen hij bij Leipzig op de bank zat. Dat is wat dat betreft een exceptioneel talent. En Rensch. Hij heeft een goede periode gehad. Maar ik vond het altijd al best wel een goede speler. Ik vind het tot nu toe niet echt duidelijk dat hij dit jaar zoveel beter is geworden als eerst. En dan nog. 2 spelers op een hele selectie vol met jonge talenten.

20-03-2024 23:57

Ajax14AMS +25205

Ik geef jou 4 namen waarvan we het beide over eens zijn dat ze nu beter spelen dan voor vh Schip en alsnog ben je het er niet mee eens...

De aankopen passen vooral niet bij Ajax, en spelers als Hlynsson en Gooijer zijn nog niet ready, hadden normaal gesproken een jaartje Jong Ajax nodig. Die stagneren dus nu.

21-03-2024 00:00

AjaxDeBesteClub +18786

Waarom zouden Jong Ajax, die mee mogen doen bij het eerste, moeten stagneren. Het zou ook juist goed kunnen zijn voor hun ontwikkeling.

In het kort. Berghuis en Bergwijn hebben zich niet ontwikkeld. Dat zijn gewoon goede spelers voor de eredivisie. Ze zijn alleen iets beter in vorm gekomen. Omdat het onder Steijn niet slechter kon.

Brobbey en Hato zijn exceptionele talenten. Dat gaat met ups en downs, maar die ontwikkelen zich denk in elke situatie wel door. Al kan het natuurlijk altijd sneller onder betere omstandigheden.

Als Rensch de juiste mentaliteit heeft vind ik het ook een exceptioneel talent. Maar ik denk als je 10 Ajax fans vraagt of Rensch zich dit jaar heeft ontwikkeld, zullen er minimaal 5 zeggen van niet.

21-03-2024 00:06

Ajax14AMS +25205

Omdat als je een kleuter die net +/- sommen heeft geleerd al gelijk gaat leren hoe hij breuken moet doen hij ook vast gaat lopen en stagneren in zijn ontwikkeling. Ze moeten TE snel TE veel doen.

Berghuis en Bergwijn ontwikkelen zich misschien niet als in dat ze betere spelers zijn, maar ze renderen beter. Dat zie ik als beter maken.

Brobbey en Hato zijn inderdaad exceptionele talenten, maar vooral Brobbey is sinds vh Schip echt 'on fire' en bijna iedere wedstrijd de enige die zijn niveau haalt. Onder Steijn was dat niet zo, dus mogen die credits best deels naar vh Schip.

Rensch is altijd ups en downs, maar is sinds de tweede seizoenshelft een stuk consistenter. Mensen willen dat niet zien, want na elke fout is het "daar heb je Rensch weer" terwijl hij, zeker centraal, een van de beste spelers op het veld is telkens.

21-03-2024 00:15

P.Russo +6375

Het blijkt weer dat er meerdere wegen naar Rome leiden. Heeft zich goed weten te ontwikkelen bij Utrecht. Heb eerlijk gezegd ook liever een Q. Timber bij Oranje dan bijvoorbeeld De Roon.

20-03-2024 12:19

RJB1979 +25961

Toch wel respect voor die jongen dat hij niet in een andere rol dan middenvelder wilde spelen en dan zijn heil maar ergens anders op een lager niveau ging zoeken om dan toch op zijn favoriete plek te komen bovendrijven. Dan moet je overtuigd zijn van je eigen kunnen en niets dan respect als je keuze voor jezelf de juiste blijkt te zijn.

20-03-2024 12:09

Schip +23589

Aan de ene kant jammer, omdat hij vanuit rechtsback altijd nog de stap kan maken naar het middenveld. En dan toon je wel aan hoe gretig je bent en dat het teambelang voorgaat.

Aan de andere kant moet je mentaal wel een knop omzetten als je een verdediger wordt, zoals Van Gaal ook tegen Reiziger en Bogarde zei. Anders misluk je.

En dan nog had ik hem bij het eerste genomen als middenvelder. Van Alvarez kwam te weinig opbouw en als het kwam - het verbeterde wel - dan was het in een laag tempo met veel ruimte. Timber brengt veel meer voetbal, al ontbrak bij hem die steekpass en assist vaak nog.

Dit soort talenten zijn veel te weinig gebracht door Ten Hag, die niet bereid is op te kweken en door te ontwikkelen. Zei ik toen, zeg ik nu. Bij TH moest je er direct staan. Anders kwam er een aankoop voor.

Dat kun je hooguit zeggen als de ploeg op het niveau van 2019 zat, maar dan nog vind ik het niet goed voor een Ajax coach. Van Gaal had een subliem elftal in 96, maar ook enorm veel blessures van belangrijke spelers in dat seizoen.

Maar die paste zonder moeite spelers als Musampa, Reuser en Wooter in, of wie dan nog meer. Musampa was subtop, Reuser ook, Wooter niet eens. Het stelde hem wel in staat zijn systeem te kunnen blijven spelen en in de huidige tijd had je zulke spelers met dikke winst verkocht. En de opleiding kreeg er een boost door, omdat jeugdspelers zien dat je in Bernabeu kon spelen als je je liet zien.

Is Ajax veel talent mee misgelopen.

20-03-2024 12:22

WantAmsterdam +116219

Slimme jongen kwa keuzes, net als zijn broer. Koos niet voor het grote geld maar voor zijn persoonlijke ontwikkeling, en het pakte uitstekend voor hem uit. Kampioen, CL gespeeld en nu hard op weg naar de volgende prijs.
Als RB vond im hem een leuk project, maar als middenvelder missen we imo niet veel aan hem. Geen slechte speler maar ook zeker geen hoogvlieger.

20-03-2024 19:14

Ajaxadam1 +31670

Zou hem toch liever hebben nu op t middenveld dan Taylor, Tahirovic of Vd Boomen.

20-03-2024 21:24

WantAmsterdam +116219

Op dit moment misschien wel, maar ik vind zowel Tahirovic als ook Taylor meer potentie hebben. Maar ik zou kwa positie ook alleen Branco mee vergelijken. Timber is een box to box 8, Branco meer een strateeg/passer maar wel een 8. Taylor vind ik meer een aanvallende middenvelder en Tahirovic een 6. Fitz Jim is een veel getalenteerdere 8 en die krijgt al geen kans.

20-03-2024 23:34
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.