Engeland blijft aan kop en is mogelijke tegenstander Oranje in achtste finale EK

door Jesse ter Haar 153

Bron AS

Engeland blijft aan kop en is mogelijke tegenstander Oranje in achtste finale EK

door Jesse ter Haar 153

Bron AS

Laatst geüpdatet

Engeland heeft dinsdagavond doelpuntloos gelijkgespeeld tegen Slovenië. De koploper van Groep C wist daarmee, mede door het resultaat bij Denemarken - Servië, de koppositie in de poule te behouden, waardoor Engeland mogelijk de tegenstander is van Nederland in de achtste finale van het EK.

Enkel een zege van Tsjechië (op Turkije) of Georgië (op Portugal) op woensdag kan het lot van het Nederlands elftal nog doen veranderen. In dat geval neemt Oranje het namelijk op tegen de nummer één van Groep E. Slagen beide landen er niet in om te winnen, dan is Engeland zeker de tegenstander in de volgende ronde.

Bestel het nieuwe Ajax-uitshirt in de Ajaxshop!

FT | Engeland - Slovenië (0-0)

Hoewel er in de openingsfase geen kansen ontstonden, was het overwicht duidelijk voor Engeland. Na een kwartier spelen hadden de Engelsen 71 procent van het balbezit, maar het spel aan de bal was niet overtuigend. Na twintig minuten dacht Engeland via Bukayo Saka op voorsprong te komen, maar zijn doelpunt werd afgekeurd wegens buitenspel. Daarmee was het grotendeels ook gedaan voor wat betreft de noemenswaardige momenten in het eerste bedrijf.

Na de rust was het spelbeeld niet anders. Engeland was de ploeg aan de bal, maar de titelfavoriet wist daaruit weinig tot niets te creëren. Aan de andere kant wist Slovenië in de omschakeling ook niet te profiteren en dus ontstond er een tegenvallende wedstrijd. De wedstrijd eindigde zoals het begon: doelpuntloos.

Opstelling Engeland:

Pickford; Walker, Stones, Guehi, Trippier; Gallagher, Rice; Saka, Bellingham, Foden; Kane.

Opstelling Slovenië:

Oblak; Karnicnik, Drkusic, Bijol, Janza; Stojanovic, Cerin, Elsnik, Mlakar; Sporar, Sesko.

Doelpunten:

-

Zet nu in op de EK-wedstrijden! Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajax1inmyheart +767

Engeland is ook niet echt denderend op dit moment. Maar alsnog zie ik Nederland echt niet winnen van Engeland. Ik hoop natuurlijk van harte dat ik er naast zit.

26-06-2024 14:28

RBP +7681

Engeland verlies je gewoon. Southgate is een slechte coach, maar lijkt nu inmiddels wel door te hebben dat het met Palmer en Mainoo een stuk beter loopt ipv zijn rare foden op links en TAA op mid. En dat scheelt een hoop.

Onze Koeman lijkt echt 0 besef te hebben van hoe het wel moet.

26-06-2024 13:26

MarkP +21539

Met gini en depay moet dit toch te doen zijn? Gewoon weer dezelfde spelers gebruiken en zelfde wissels. De rest zit er voor de sier.

26-06-2024 12:47

AJAX020ADAM +6924

Als je deze wint van Engeland, ga je weer een wedstrijd verder.

26-06-2024 12:19

Ajaxfan31183 +16391

Nee je meent het 😱😱😱😱

26-06-2024 12:22

JanBiesbos +29005

Twee tactische onbenullen tegenover elkaar, probleem is koeman depay Wijnaldum en taktiek en vdijk doet niets in het veld

26-06-2024 11:45

FysioPat020 +25603

Oranje is qua voetbal het slechtste team op dit EK. Ook een prestatie om trots op te zijn.

26-06-2024 11:23

JanBiesbos +29005

Valt best mee koeman is eerder een tactisch onbenul

26-06-2024 11:45

FysioPat020 +25603

Ik beoordeel ook het voetbal onder hem. En dan zijn er geen slechtere ploegen.

26-06-2024 12:02

AJAX020ADAM +6924

Hele elftal, speelt zwaar ondermaats.

26-06-2024 12:17

Ajaxfan31183 +16391

En Frank de Boer werd helemaal afgebrand, nou tot nu toe vond ik de groepsfase onder de Boer er vele malen beter uitzien kwa voetbal dan dit EK onder koeman

26-06-2024 12:24

Chalana1984 +4418

Ik denk dat Engeland eigenlijk zo ongeveer de beste tegenstander is die Nederland kan krijgen. Je bent de underdog ondanks het feit dat die Engelsen er op dit moment ook niets van bakken.

26-06-2024 11:13

JanBiesbos +29005

Gunstig haha beter dan de andere kant

26-06-2024 09:44

JanBiesbos +29005

Volgens schema kunnen we ook tegen winnaar 1E uitkomen en dat kan nog iedereen worden

26-06-2024 09:39

JanBiesbos +29005

Das helemaal niet zeker kan ook spanje zijn

26-06-2024 09:34

Gewoon Gijs +18338

nee, niet meer, Engeland of Winaar E

26-06-2024 09:52

JanBiesbos +29005

Mooi ik zag het!💪🏻gunstig

26-06-2024 11:46

Hans Verhagen +14053

Je zal ook tegen een matig Engeland alle zeilen moet bijzetten. Nederland moet 100% geconcentreerd zijn, want 90% procent of lager en je zakt net als gisteren door de ondergrens.

Ik denk trouwens dat Oosterrijk weleens kan verrassen dit toernooi. Die hadden het ook gewoon heel goed voor elkaar als team.

26-06-2024 08:07

insectenverdelg +23384

Met Koeman als bondscoach zal het heel lastig worden. Er zit geen idee achter bij Ronald. Angst blijft regeren bij zijn keuzes. Elke bondscoach met visie had met weghorstxook Frimpong voor Heertruida gebracht. zde hele rechterkant werd namelijk niet meer gebruikt toe Malen eruit ging. En je had nog 1 wissel over, maar geen wissel momenten

26-06-2024 08:22

JanBiesbos +29005

Je speelde gister met 9 en een basketballer en veerman speelde voir de tegenpartij

26-06-2024 09:35

Siemjo +7864

Betekent einde verhaal Oranje

26-06-2024 06:47

Bassey +8195

God save the lion.
Ik denk dat dit de best mogelijke tegenstander is om van te winnen.
Tactisch klopt er niet veel van bij southgate

26-06-2024 06:27

insectenverdelg +23384

Dat is waar. Koeman vs Soutgate is de Lamme vs de blinde.

26-06-2024 08:23

Gewoon Gijs +18338

Kunnen ze er ook beiden uitgaan?

26-06-2024 09:53

Jayq +3339

Ja, maar een daarvan pas in de kwartfinale tegen Italië of Zwitserland ;)

26-06-2024 10:09

Cello +52870 moderator

Zullen de Fransen inmiddels hun haren uit hun kop trekken??. Okay je wordt 2de in de groep dan nog, maar kijk hoe en waar ze in het schema terecht zijn gekomen.
Dan zal de achtste finale misschien nog relatief makkelijk zijn, maar mogelijk gelijk daarna tegen Portugal en daarna in een mogelijke halve finale tegen vermoedelijk de winnaar van Spanje vs Duitsland.
Ik durf te wedden dat ze liever in die andere helft van het schema gezeten hadden....

25-06-2024 23:54

Danielson +50189

Hadden ze maar moeten winnen van de zwakke Polen.

26-06-2024 00:38

DaNaRWaL +4296

Frankrijk heeft überhaupt maar 1x zelf gescoord in de eerste 3 wedstrijden, om te janken die tactiek van Dechamps.
Met deze lichting moet hij gewoon dik op de aanval spelen en nergens bang voor zijn, de angsthaas

26-06-2024 07:56

Gewoon Gijs +18338

uit een pingel ook nog

26-06-2024 09:54

insectenverdelg +23384

v.a. de kwartfinale is het vuurwerk. Maar ik denk dat Zwitserland en vooral Oostenrijk hele hoge ogen gaan gooien dit EK

26-06-2024 08:24

Jayq +3339

Dat gevoel krijg ik ook. Dat is een gewoon een potentiele halve finale nu.

26-06-2024 10:11

Cello +52870 moderator

Nu achteraf gezien kan je zelfs stellen dat we gelukkiger met de 3de plek moeten zijn dan met een 2de plek. Alles heeft te maken in welke helft je van het schema komt te zitten.

Als we straks tegen de Engelsen moeten en je zou onverhoops doorgaan dan tref je in de kwartfinale de winnaar van Zwitserland/Italie.

Vergelijk dat eens met de andere helft van het schema, waar je op voorhand kan zien dat je kwartfinales Spanje vs Duitsland en een kwartfinale Frankrijk vs Portugal kan krijgen. En dat uit deze 4 dan maar één kans maakt op de finale en dus het kampioenschap.

Dan gok ik erop dat Belgie groep E alsnog wint en dan tegen een nummer 3 door kan komen. Dan krijgen zij vermoedelijk Oostenrijk op hun pad in een kwartfinale.

Ik denk dat uiteindelijk, wil Oranje nog iets op dit EK, het schema niet eens zo heel verkeerd kan uitvallen.

25-06-2024 23:14

thepower1990 +35726

Ben het met je eens, na vanavond moet je als Nederland natuurlijk even nergens meer over praten maar qua plek in het schema ben je zo idd nog beter af.
Niet normaal die linkerkant van het schema waar zo'n beetje alle favorieten zitten nu.

25-06-2024 23:19

Danielson +50189

Tweede zouden we sowieso niet geworden zijn: of eerste of derde.

25-06-2024 23:24

Cello +52870 moderator

@Danielson

Hmmm als Lewandowdki er nog 1 bij had geprikt waren we dus nog wel op doelsaldo 2de geworden.....

25-06-2024 23:31

Danielson +50189

Niet echt realistisch 😉

25-06-2024 23:50

FdJMdL +4505

vooral kut dat we frenkie missen, anders had het wat kunnen worden

25-06-2024 23:49

Danielson +50189

Scheelt enorm inderdaad maar Koeman stelt ook gewoon de verkeerde spelers op. Zelfs nu gaat ie wrsch weinig veranderen.

25-06-2024 23:52

MichelBoerebach +29161

Engeland-Nederland: de lamme tegen de blinde. Dat wordt me toch een slechte pot!

25-06-2024 23:09

AFCACruijff14 +161006

Als we maar winnen.

25-06-2024 23:32

MichelBoerebach +29161

Dat gaan we niet doen

26-06-2024 01:35

Danielson +50189

Engeland heeft gewoon veel meer kwaliteit en tegen NL lopen ze er makkelijk door heen.

25-06-2024 23:52

MichelBoerebach +29161

Engeland loopt momenteel nergens doorheen. Toch zullen ze van ons winnen

26-06-2024 01:36

FysioPat020 +25603

Southgate is de Schip van Engeland. Zit daar apatisch en doet helemaal niks. Heeft totaal geen plan en laat deze topselectie gewoon aankloten sinds 3 wedstrijden. Koeman is een waardeloze trainer maar Southgate is nog 10x erger.

25-06-2024 23:00

Cello +52870 moderator

Dat wordt dus zo goed als zeker Engeland vs Oranje.... tenzij Georgie weet te winnen van Portugal en dus de stand in groep F volledig op z'n kop zet. Maar ongeacht de uitkomst van Tsjechie vs Turkije kan je nu al bijna stellen dat we dus tegen Engeland moeten.

25-06-2024 22:54

Ajacied33 +36681

Denk dat NL Engeland gewoon moet hebben. Ik dacht dat het Spanje zou worden, dan zou je redelijk kansloos zijn. Maar Engeland is niet veel vind ik

25-06-2024 22:56

MichelBoerebach +29161

Ook tegen Engeland verliezen we. Omdat we, geloof het of niet, nog slechter voetballen dan die Britten.

25-06-2024 23:10

thepower1990 +35726

Als Tsjechië wint van Turkije komt Nederland geloof ik ook tegen de winnaar van E

25-06-2024 22:57

Cello +52870 moderator

@thepower1990

Nope, want als Tsjechie wint dan valt ipv Tsjechie Turkije af als één van de 2 slechtste nummers 3. Dat zou betekenen dat hoe dan ook de nummer 3 van deze poule afvalt ongeacht de uitslag van die wedstrijd. Het is òf Tsjechie òf Turkije. En dan ga ik er vanuit dat Georgie niet wint van Portugal....want dat zou weer wel de hele stand overhoop kunnen gooien. Ik zie echt niet Georgie winnen van Portugal.

25-06-2024 23:05

thepower1990 +35726

Als Turkije maar met 1 doelpunt verliest blijven ze Hongarije voor hoor op doelsaldo en levert poule A geen beste nummer 3
Hongarije staat op 3 punten met een doelsaldo 2-5
Turkije als ze met 1 doelpunt verliezen 3 punten met een doelsaldo 3-5

25-06-2024 23:10

Cello +52870 moderator

@thepower1990

Ja je hebt gelijk, met een kleine nederlaag zou Turkije het nog kunnen redden tov Hongarije. Maar dan nog de beste van de nummers 3 uit de poules D, E en F zal Nederland zijn.

25-06-2024 23:17

FysioPat020 +25603

Hoezo is Spanje niet mogelijk?

25-06-2024 23:02

thepower1990 +35726

Omdat Kroatië eruit is en we alleen Spanje zouden kunnen treffen als Poule B ook een beste nummer 3 zou leveren.

25-06-2024 23:03

FysioPat020 +25603

Ah, ok. Dat wist ik niet. Bedankt

25-06-2024 23:04

ProperFootball +14509

Klopt. En zeker niet meer tegen Spanje.

25-06-2024 23:03

Cello +52870 moderator

Engeland lijdt echt aan het Oranjeritus.... heeft alleen het "geluk" dat het in die andere ook 0-0 blijft en Engeland niet tegen een treffer aan loopt. Het houdt iig ook bij Engeland niet over.

25-06-2024 22:51

MichelBoerebach +29161

Daarom zeg ik: dat wordt de lamme tegen de blinde. Het wordt niet om aan te gluren, die pot.

25-06-2024 23:12

Amp +37530

Ik mis ook wel een "hype van het toernooi" die een plotse toptransfer gaat maken. Je had altijd wel ineens een charisteas ofzo op die toernooien, waarvan een club dan dacht dat ze die moesten hebben. Good old times

25-06-2024 22:49

ProperFootball +14509

Klopt. Kan nog komen.

25-06-2024 22:50

cl=5! +5369

Dan onderschat je Veerman, de toekomstig veldheer van Madrid...

26-06-2024 07:36

Amp +37530

Veerman en Taylor, gaan legendes kroos en modric daar doen vergeten.

26-06-2024 15:01

Dit is mijn club +10110

Kroatië nu definitief naar huis en Oranje dus niet tegen Spanje.

25-06-2024 22:49

thepower1990 +35726

Zou je bijna vergeten maar nu Frankrijk 2e is geworden gewoon Duitsland Spanje Frankrijk en Portugal aan 1 kant. Daar komt maar 1 finalist uit.

25-06-2024 22:47

AFCACruijff14 +161006

Als we niet Spanje loten dan hebben wij het beter voor elkaar dan de Fransen als nr 2.

25-06-2024 22:47

thepower1990 +35726

Kans is heel groot dat we Spanje niet krijgen

25-06-2024 22:48

AFCACruijff14 +161006

Nee precies. En dan heb je weer perspectief.

25-06-2024 22:49

Chrissss +1577

net als de CL dit jaar, alles aan 1 kant

25-06-2024 22:48

GarciaDeLaTorre +22893

Wie weet wordt Nederland het Dortmund ;)

25-06-2024 22:58

JordyAjacied +19157

Wat had je liever los van eerste plek, 2e en dan is de achtste finales nog te doen om vervolgens 3 top landen te krijgen als het zover komt, of 3e en aan de iets makkelijkere kant met in de achtste finales wel een zwarte pot maar je bent niet kansloos, ik weet niet maar ik denk dat die Fransen minder blij zijn.

25-06-2024 22:44

SuperMidoGodenzoonBananenpuddingTainio +4475

Hoe kan Southgate niet zien dat dit het middenveld zou moeten zijn?

Foden
Bellingham Rice

25-06-2024 22:42

Cello +52870 moderator

Slovenie wordt niet met grote cijfers afgedroogd.... dus die halen de beste nummers 3.
Dan blijft er nog 1 duel over en dat is het duel in groep F tussen Turkije en Tsjechie. Winnen de Turken of spelen zij gelijk dan ligt Tsjechie als nummer 3 eruit en wint Tsjechie van Turkije dan ligt Turkije er als nummer 3 uit. En dan ga ik ervan uit dat Georgie niets klaar speelt tegen de Portugezen,

In dat geval is het eigenlijk al bijna zeker dat we tegen Engeland spelen in Gelsenkirchen in de achtste finales.

25-06-2024 22:41

thepower1990 +35726

Als die Denen 1-0 winnen zijn ze groepswinnaar maar die vallen vandaag ook lelijk tegen.

25-06-2024 22:41

023Haarlem +3249

Misschien een akkoordje ofzo?? Waarom zou je op 0-0 willen spelen.
Dit slaat echt alles.

25-06-2024 22:36

profoff +8350

Heeft die turpin ons ooit genaaid? Geen idee waarom ik zo'n hekel aan die man heb.

25-06-2024 22:36

Chrissss +1577

ik heb die herinnering ook, maar weet niet meer tegen wie; tegen red bull salzburg of valencia???

25-06-2024 22:39

profoff +8350

Of zou het gewoon zijn dat hij frans is?

25-06-2024 22:42

FysioPat020 +25603

Met Southgate langs de lijn zouden we afgelopen seizoen ook niet meer dan vijfde geworden zijn .

25-06-2024 22:36

SuperMidoGodenzoonBananenpuddingTainio +4475

Rechterrijtje zou niet uitgesloten zijn.

25-06-2024 22:40

FdJMdL +4505

ik zou southgate niet ruilen voor koeman en dat zegt veel

25-06-2024 22:35

Amp +37530

Pfff weer sesko eruit

25-06-2024 22:33

AFCACruijff14 +161006

Ik heb moeite niet in slaap te vallen.

25-06-2024 22:32

Vincent.d +4204

Hoeveel gele kaarten hebben ze nu?

25-06-2024 22:30

GarciaDeLaTorre +22893

Je gaat toch steeds meer hopen op een gelukkige goal van Slovenië

25-06-2024 22:30

FysioPat020 +25603

En dan tegen Oranje

25-06-2024 22:32

ProperFootball +14509

En dan wij tegen 1C - Slovenië!

25-06-2024 22:32

Dit is mijn club +10110

Daar is hij dan eindelijk: Palmer, Chelsea’s golden boy.

25-06-2024 22:30

LaurensAJAXXX +873

Oef lelijke klap wel

25-06-2024 22:15

Amp +37530

Merkt aan bellingham wel dat ie de "creators" mist zoals hij om zich heen heeft bij Madrid met een kroos, modric en vinicius. Hier moet 't van hem komen, terwijl hij dat type speler helemaal niet is

25-06-2024 22:12

ajaxwestland09 +28932

Ja obli obla oblak goede keeper

25-06-2024 22:11

Eyongtarkaenoh +2519

op basis waarvan is slovenie nu virtueel 2e? fair play oftewel gele kaarten? denemarken nu 1 meer dan Slovenie

25-06-2024 22:08

Cello +52870 moderator

Goh!.... Hoor ik daar de naam Bellingham?. Die valt tot op heden ook wel tegen dit toernooi.

25-06-2024 22:07

JordyAjacied +19157

Simpel gezegd, als Hongarije geen beste nummer 3 word dan krijgen we Spanje, zo simpel is het toch? Zij zijn als eerst gekoppeld aan Spanje, Spanje vs 3A of D.

25-06-2024 22:05

GarciaDeLaTorre +22893

Kroatië bedoel je

25-06-2024 22:31

JordyAjacied +19157

Spanje moet tegen 3A/D dat is Hongarije, en wij zijn 3D, misschien begrijp ik het verkeerd, misschien kan jij het me dan goed uitleggen.

25-06-2024 22:33

AFCACruijff14 +161006

Klopt, Kroatië mag het niet worden en die worden het ook niet. Dus kans op Spanje is minimaal.

25-06-2024 22:33

SuperMidoGodenzoonBananenpuddingTainio +4475

1 troost als je Southgate bij Engeland zo ziet aanklooien, het kan dus altijd nog erger.

25-06-2024 22:05

FdJMdL +4505

dit is by far de saaiste poule

25-06-2024 21:55

Burg +1292

De oranje hockeymannen laten iig nog goed van zich horen. Tegen België na een 0-2 achterstand bij rust nog omgedraaid en 3-2 gewonnen. Komend weekend opnieuw tegen Duitsland en België in Amsterdam en dan kunnen ze de pro league nog winnen met 4 pt. uit die 2 potjes die de dames al binnen hebben.

25-06-2024 21:55

Burg +1292

Ik ga donderdagavond kijken tegen de Duitsers. Leuk potje aan de Kalfjeslaan.

25-06-2024 22:39

Cello +52870 moderator

Als er nu een streep wordt gezet onder alles dan ziet het eruit dat we in Gelsenkirchen gaan spelen tegen Engeland. En als je dan dat doorkomt tegen de winnaar Italie/Zwitserland in een kwartfinale.

25-06-2024 21:55

ProperFootball +14509

Lasse is een held.
Lasse is een held.
Lasse, Lasse, Lasse is een held.

25-06-2024 21:54

thepower1990 +35726

Southgate tegen Koeman... handicap match!

25-06-2024 21:47

Burg +1292

Ik zeg 0-0 na verlengingen en allebei 183 strafschoppen voordat er een winnaar is.

25-06-2024 21:48

Burg +1292

Dat Engeland is toch ook gewoon een bijelkaar geraapt zooitje met een overschot aan jaarsalarissen

25-06-2024 21:47

ProperFootball +14509

Al zeker een decennium weten we dat het proces ongeveer zo gaat: Engelse speler die een beetje kan ballen -> Engelse pers lyrisch -> vermeende kwaliteit way overrated -> transferwaarde overrated.

Maar ja, men is doorgaans al snel verblind door 'hij speelt in de PL bij een top team".

25-06-2024 21:49

LaurensAJAXXX +873

En ik nog zeggen dat Engeland 3-0 wint...

25-06-2024 21:44

ProperFootball +14509

Zou Engeland een "Oranjetje" gaan doen? Stel je voor, Denemarken en Slovenië die winnen, Slovenië ietsje ruimer dus 1e, en Engeland 3e.

NL mag namelijk hoogstwaarschijnlijk aantreden tegen de eerste uit groep C. Dat je straks tegen Slovenië mag ballen in de achtste finale ondanks deze wanprestatie... LOL

25-06-2024 21:43

Amp +37530

En... Er dan alsnog uitvliegen. Zou wel passend zijn 😂

25-06-2024 21:47

Cello +52870 moderator

@ProperFootball

Dan zou de verliespartij vandaag tegen Oostenrijk ook nog eens 'een geluk bij een ongeluk' kunnen zijn als je kijkt naar de helft van het schema waarin je dan zelf zit tov het schema aan de andere kant, waar je nu al ziet aankomen, dat de kwartfinales Duitsland vs Spanje en Frankrijk vs Portugal kunnen zijn.
Als de Engelsen ook nog eens 2de worden in de poule komen die ook nog eens in de andere helft van het schema en wel gelijk in de achtste finales tegen Duitsland.

25-06-2024 22:02

ProperFootball +14509

Wij hebben in ieder geval 1 a 2% kans dat we in de bovenste helft komen (tegen Spanje) dankzij onze wanprestatie én de wanprestatie van de Kroaten. ;-)

Ik zei nog vlak na onze wedstrijd, na analyse van de mogelijke setjes van 3e plaatsen: het wordt hoogst waarschijnlijk Engeland. Maar als ik Engeland zo zie spelen kan het ook gerust Denemarken of Slovenië worden.

25-06-2024 22:08
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.