Jeroen Stekelenburg snapt niets van Farioli-bal: 'Pas als Ajax achter komt laat het zijn ware gezicht zien'

door Tim Klijn 77

Bron NOS Studio Voetbal

Jeroen Stekelenburg snapt niets van Farioli-bal: 'Pas als Ajax achter komt laat het zijn ware gezicht zien'

door Tim Klijn 77

Bron NOS Studio Voetbal

Laatst geüpdatet

Het middenveld van Ajax werd overklast door het middenveld van AZ, concluderen de analisten van Studio Voetbal. Jordan Henderson legde het daarbij af tegen de nummer zes van de tegenpartij, Jordy Clasie. De aanvoerder van Ajax was onzuiver in zijn passing, zorgde voor veel onrust en tot overmaat van ramp liet hij zijn man lopen bij een corner, waardoor AZ in de tweede helft op een 2-1 voorsprong kwam.

Pierre van Hooijdonk zag een gezapige eerste helft, van beide kanten. 'Ajax speelde zoals Ajax eigenlijk het hele seizoen al speelt. Het trekt zich terug op de eigen helft en wacht op de momenten om toe te kunnen slaan. Maar die momenten waren er niet. AZ speelde wel wat beter, maar had de power niet om tot kansen te komen.' Volgens Jeroen Stekelenburg was de afwachtende houding van Ajax totaal niet nodig. 'Op een gegeven moment komt Ajax 0-1 achter en dan laat Ajax zijn ware gezicht zien. Dan kunnen ze ineens wel tempo maken en voetballen. Daarna komen ze op 1-1 en gaat de voet weer op het rempedaal.'

'Clasie en Henderson, een wereld van verschil'

Ibrahim Afellay denkt dat AZ vooral dankzij het goede optreden van Jordy Clasie een punt tegen Ajax wist te pakken. Hij maakt daarbij de vergelijking met Jordan Henderson, die bij Ajax op dezelfde positie staat. 'Als je het contrast ziet tussen Clasie en Henderson, dat is een wereld van verschil. Clasie zit overal zo goed tussen, hij leest het spel supergoed. Hij heeft altijd oog voor mensen tussen de linies.' Van Hooijdonk noemt de strijd op het middenveld ook als het grootste probleem bij Ajax. 'Het middenveld was in handen van AZ. Henderson, Fitz-Jim en Taylor werden voortdurend afgetroefd. Het was ook Hendersons man die heel makkelijk scoorde bij de corner.'

De tekst gaat verder onder de foto.

jordan henderson ajax az 16 03 2025
Henderson speelde tegen AZ niet zijn beste wedstrijd in het shirt van Ajax.

Gele kaart Penetra

Het meest besproken moment van de wedstrijd was de tweede gele kaart die Alexandre Penetra ontving van scheidsrechter Dennis Higler. Higler gaf daarna direct toe dat hij fout zat, maar mocht de kaart niet terugdraaien. Stekelenburg pleit ervoor dat de regels voor dit soort situaties veranderen. 'Er moet een aanpassing in de regels komen, zodat de VAR zoiets kan terugdraaien. Dit is zo onrechtvaardig. AZ was dan twintig minuten tegen tien man komen te staan. Het is niet uit te leggen, behalve dat het niet in de regels staat. Dat moet veranderen.'

'Farioli is een toptrainer'

De coach van Ajax, Francesco Farioli, kreeg de afgelopen weken bakken met kritiek vanwege het povere spel van de Amsterdammers. Van Hooijdonk vindt dat niet terecht. 'Farioli is echt een toptrainer. Je bent een toptrainer als je met deze selectie zes punten voorstaat op PSV. Maar hij krijgt amper waardering, alleen van de supporters in de Johan Cruijff ArenA. Kijk ook naar de selectie. We mopperen wel op het voetbal, maar met deze selectie kan je toch geen mooi voetbal spelen? Met deze selectie kan je niet blind gaan aanvallen.'

Bestel nu het jubileumshirt van Ajax ter ere van het 125-jarige bestaan!

Lees meer over:
Plaats reactie

Schip +23377

Alsof Ajax niet al tegen Feyenoord uit en PSV thuis heeft laten zien wel degelijk hoog druk te kunnen zetten en aanvallend te kunnen spelen. Dat je dat afwisselt zoals in de tweede helft tegen Feyenoord met terugzakken kan.

Maar die honger en instelling zie je gewoon amper meer.

En daarin roep je het hele matige spel en ook mindere resultaten over jezelf af. Drie keer verlies in Europa en een gelijkspel thuis in de Arena. Als je zelf voetballend minder bent, moet je juist veel druk op de bal zetten bij de tegenstander, zodat die hun voetballend vermogen minder goed kwijt kunnen.

En het is niet alleen een kwestie van doorbijten en overleven. Toon eens wat flair en kloten door weer de regie in handen te nemen. Zeker thuis tegen een jonge ploeg die een zware Europese uitwedstrijd heeft gespeeld, terwijl jij jezelf volledig hebt gespaard.

Niet mooi spelen kan. Maar zonder ballen spelen niet. Dan ga je gewoon verliezen van PSV en schlemielig 2e worden. Claimen die koppositie.

17-03-2025 13:12

GeorgeAdamski +3543

Het ware gezicht? Het ware gezicht van dit Ajax is een gezicht in staat tot verschillende uitdrukkingen. Net zoals dat voor ons allemaal geldt.

17-03-2025 12:59

Ajacied33 +36699

Even een niet populaire uitspraak denk ik. Maar ik heb liever Clasie bij ons dan Henderson.

17-03-2025 12:43

brugje +146

de spelers moeten het doen maar geen kwaliteit

17-03-2025 12:20

Chalana1984 +4464

Inderdaad. Classie een stuk beter dan Henderson en ongetwijfeld ook een stuk goedkoper.

17-03-2025 12:03

Mijnclub33x +9800

Het moet toch mogelijk zijn de regels zo te veranderen dat als er twijfel is over een gegeven kaart dat de scheits' de beelden moet terugzien om de kaart alsnog te seponeren.

17-03-2025 08:49

dp92 +11232

Probleem is dat de wedstrijd dan constant stil ligt. En bij bijvoorbeeld een tweede gele kaart is ook lastig omdat misschien wel de eerste kaart onterecht is geweest.

Volgens mij hebben ze bij het hockey gewoon een prima werkend systeem wat ze kunnen kopiëren. Waar de captains bepalen of de scheidsrechter gaat kijken. Maar iets kopieren van een andere sport is in de conservatieve voetbalwereld not done.

17-03-2025 08:57

Freddy +11376

Het moet toch ook mogelijk zijn om betere scheidsrechters op te leiden?

17-03-2025 09:58

champhead +14325

Hoe kan je als Pierre zijnde nou serjeus zeggen dat AZ beter was? Die hebben letterlijk 1 kans gehad en een gelukkige corner.

17-03-2025 08:48

Mijnclub33x +9800

Ik denk dat Kroes er ook wel klaar mee is met de spelopvatting van Farioli.

17-03-2025 08:39

401Middenweg401 +5987

Ik ben vooral wel klaar met de zeikerdjes hier die ineens, sinds we bovenaan staan, weer menen te moeten vinden dat we zo goed zijn dat we zeventig procent balbezit moeten hebben en elke wedstrijd dertig keer op doel moeten schieten. Dat zijn we niet en met een andere spelopvatting hadden we erdit jaar "gewoon" weer zestig om de oren gehad.

17-03-2025 08:49

FrancescosRavioli +15184

Spijker op z'n kop.

Balen over resultaten kan altijd. En ja. Die EL gaf mij ook een klote gevoel. Maar sommige mensen zitten het echt op de spits te drijven.

Vergelijk dit team is met het team wat Schreuder had. Op bijna elke positie liepen er toen betere spelers rond. En op enkelen na waren dat ook geen geweldenaren

17-03-2025 10:40

Amp +37582

Dan had ie een andere trainer moeten aanstellen en hem wat beter materiaal moeten geven dan een klaassen, rosa, etc. En kom niet aan met geen geld. Al die spelers die hij heeft gecontracteerd spelen hier ook niet voor een patatje en een aa'tje en waren tevens niet gratis

17-03-2025 10:09

makaveli +940

Die Rosa is toch een grote grap. Als je geen betere spelers als dit in je jeugd hebt lopen stop er dan maar mee..

17-03-2025 14:42

DeMeervanweleer +7567

Objectiviteit zou het uitgangspunt moeten zijn, in de journalistiek maar inzake Ajax is dat niet het geval. Als je de wedstrijd bekijkt met zover mogelijk een neutrale bril, dan is het Ajax dat zich meer over de arbitrage mag beklagen dan AZ, maar daar gaat het niet over, men volgt altijd braaf het narratief dat Ajax altijd mazzel heeft, altijd de scheids mee heeft. De media dragen hier bij aan een ongezond klimaat van rivaliteit en uiteindelijk haat naar een voetbalclub en de stad waar zij vandaan komt.

17-03-2025 08:15

CruijffiaansNouriaans +4450

Jeroen snapt er sowieso niks van.

17-03-2025 08:14

profoff +8361

Het blijft wel zonde dat je wedstrijden niet wint omdat de tegenstander gretiger is.

17-03-2025 08:11

profoff +8361

Aanpassing in de regels dat je wel een tweede gele kaart terug mag draaien, maar als de eerste kaart.onterecht was heb je pech. Lijkt me scheef

17-03-2025 08:10

Babangida83 +23861

Ik vind de tweede gele kaart wel cruciaal. Na de eerste gele kaart, ontstaat een nieuwe situatie. Als je er al eentje op zak hebt, dan speel je daardoor toch iets voorzichtiger. Als je dan een tweede geel krijgt, terwijl je niet eens een overtreding maakt, dan vind ik dat wel VAR-waardig.

17-03-2025 09:04

Dolblij +44985

Geef Farioli een team met een fatsoenlijke aanval en men zal aanvallend voetbal zien.

17-03-2025 08:03

CruijffiaansNouriaans +4450

Daar heb ik dus enorm mijn twijfels over. Je kan de Italiaan uit Italië halen, maar Italië niet uit de Italiaan.

17-03-2025 08:15

Dolblij +44985

Dat heb je mooi gezegd. Hopelijk blijft hij nog een jaartje en haalt Ajax de nodige versterkingen, ook voorin. Dan gaan we zien hoeveel Italie nog in deze Italiaan steekt.........

17-03-2025 08:29

CruijffiaansNouriaans +4450

Thanks ja hoop het ook - hoogstwaarschijnlijk een elftal zonder Hato en Taylor, al zouden ze er goed aan doen om jaartje CL mee te pakken en dan de stap te maken. Kom je toch beter voor de dag bij waarschijnlijk een beter team.

17-03-2025 08:52

Babangida83 +23861

Ik moet wel zeggen dat er wel Italianen zijn geweest die prachtig Nederlands voetbal op de mat hebben gelegd. Italianen zijn namelijk tactisch echt heel goed onderlegd over het algemeen. Tijdens het EK van 2012 (verloren finale) en in mindere mate het EK van 2020 (gewonnen finale) speelden ze echt Nederlands voetbal. Farioli speelt dat ook wel eens. Maar heel sporadisch. Hij lijkt toch erg behoudend. Ik heb sterk de indruk dat Van Gaal hier ook een vinger in de pap heeft, omdat het me erg doet denken aan de ontwikkeling van Frank de Boer destijds. Die begon ook veel minder behoudend. Het gaat nu vooral om niet te verliezen. Als Kroes Farioli echter de opdracht geeft om meer des Ajax te gaan voetballen, dan ben ik benieuwd wat er uit komt. Ik vind vooral zijn aanvalsspel erg voorspelbaar en bij balverovering gaat de bal altijd direct terug. Wellicht dat een ex-topspeler in de technische staf van toegevoegde waarde kan zijn hierin. Bijvoorbeeld iemand als Witschge, oh wacht...

17-03-2025 09:09

PH2BOT +40138

We kunnen in elk geval concluderen dat Jeroen's vader héél wat objectiever in de sportverslaggeverij stond dan zoontje lief. De subjectiviteit en onderbuik journalistiek spat er bij Jeromneke regelmatig flink van af en dat onderscheidt hem steeds minder van de pseudo analisten als in VI, Rondo, Espn en Studio Voetbal.

Het Ajax bashen is weer ' usance in de branche' geworden omdat ze het niet kunnen uitstaan dat AZ, Feyenoord en PSV met veel meer voetbalkwaliteit in hun selecties in de stand toch nog.steeds onder dit kwaliteitsarme Ajax staan. Het is natuurlijk.ook wel een klein wonder dat we met deze.zeer matige selectie al weer weken bovenaan staan.

Wanneer we de goals blijven weggeven zoals.gisteren tegen AZ zal dat echter niet lang meer stand houden vrees ik.... zeker niet met een nagenoeg steriele aanvalslinie die wij op het veld brengen.

Onze 1e spits scoort maar liefst 4 goals in 26 klompetitie wedstrijden......om dan tòch nog de schaal te kunnen pakken mag je dan ècht wel.een godswonder noemen.

17-03-2025 07:58

Opnaarde4eSter +1589

Jeroen's voorkeur ligt in rotterdam

17-03-2025 09:17

Betuwe85 +20547

Pierre ineens positief over iets van Ajax Ow dan is het wel heel erg

17-03-2025 07:24

Jeugd +24670

Helemaal eens met Stekelenburg. Dat is het hele seizoen al zo. Als we achter komen gaan we voetballen. Als we voor staan gaan we inzakken.
Nee we hebben geen top selectie die ver uitsteekt boven de rest.
Het is wel een top 3 selectie en we spelen ook zo laf tegen Almere City.
Farioli past niet bij Ajax.
De enige reden waarom hij nog gepruimd wordt is dat hij bovenaan staat maar het heeft niets te maken met Ajax.
Dat Feijenoorder van Hooijdonk zo denkt is logisch, dat een Ajacied zo denkt niet.

17-03-2025 07:12

IndoorNinja +1856

Het gaat nergens over de rode kaart van Gaaei. Hij had helemaal niet de intentie om de tegenstander te raken. Hij zat middenin zijn schietbeweging en was precies gestrekt op het moment van contact. Geel was echt voldoende geweest. Maar daar heeft niemand het dan over.

17-03-2025 06:50

Jeugd +24670

Omdat het rood was.
Of hij het zo bedoelde doet niet ter zake.
Met zo'n ingreep neem je het risico.
Had de tegenstander ernstig kunnen blesseren

17-03-2025 07:07

Amp +37582

Als ik iemands been breek maar die intentie niet had, dan is t toch ook rood? Ongeacht zijn intentie komt ie te hoog met zn voet, dus gewoon rood

17-03-2025 10:11

Steffenhagen +37812

Je merkt aan alles dat die Stekelenburg enorm fake is . Is alleen maar bezig om iedere verbinding met Ajax voor te zijn en dus overdreven kritisch te doen. Daar hebben wel heel veel Ajacieden in de media last van en ze draaien zich allemaal vast . Geef mij maar Sjaak Swart , tenminste geen huichelaartster

17-03-2025 00:41

MichelBoerebach +29176

Ik vind Jeroen Stekelenburg voornamelijk een heel vervelend mannetje. Onprettig om naar te kijken en luisteren.

17-03-2025 01:01

jerryisthename +31713

Klopt. Echt zo'n nerd die interessant loopt te doen binnen een vakgebied wat zijn vakgebied al niet is.
Ga maar gewoon reportages maken of verslag brengen op locatie, dan ben je al irritant genoeg. 😂

17-03-2025 06:38

MichelBoerebach +29176

Of doe helemaal niets dat met media te maken heeft.

17-03-2025 11:54

CruijffiaansNouriaans +4450

Jeroen zei ooit letterlijk als tip tegen een ander ‘journalist’:

“tijdens een redactie vergadering moet je gewoon hard schreeuwen om je onderwerp in de uitzending te krijgen”.

Nou dan weet je even hoe dat gaat daar bij de NOS. Waar nu een politiek verslaggever hoofdredacteur is. Gaat lekker daar.

17-03-2025 08:18

daslogisch1 +10106

Van Hooijdonk was wel weer wakker vandaag en maakte goede opmerkingen die wij als Ajacieden ook zouden maken over Farioli. Maar die vreselijke excuus Marokkaan zag het allemaal weer anders en praat met meel in de mond omdat hij wat doet bij Feyenooit en bij PisV 'somebody' was. Wat een dominee!

17-03-2025 00:29

jerryisthename +31713

Klopt. Vond hem voorheen wel een redelijk neutrale analist, maar dit seizoen blijkt heel duidelijk zijn voorkeur voor bepaalde clubs en afkeer jegens Ajax.

17-03-2025 06:39

Cosey2 +6993

En je legt nou ook niet iedere week dubbel om hem.
Pierre heeft 💯 gelijk.

17-03-2025 07:16

jerryisthename +31713

Klopt. Heeft wel een zeikerige kop en uitstraling vaak.

17-03-2025 08:16

Biss +9993

Niemand aan tafel had enig idee wie rechtsback bij Jong Oranje is.
Zegt genoeg over de voetbalkennis van deze zogenaamde voetbalanalisten 😅.

17-03-2025 00:27

jerryisthename +31713

Dat is dan je werk, waar je teveel voor krijgt al.

17-03-2025 06:40

Cosey2 +6993

Dumfel Demfries toch! 😂

17-03-2025 07:17

afca1985 +21244

Dat een ex kakkie nog met het beste weerwoord komt zegt genoeg. We mogen onze handjes dichtknijpen met Francesco. Idd met deze selectie is er geen heel veel beter voetbal mogelijk.
Keihard doorselecteren in de zomer en een paar goede creatieve middenvelders/spelers aantrekken.

17-03-2025 00:04

Cello +52917 moderator

@afca1985

Ik ben ook van mening, dat Farioli met deze selectie speelt naar de kwaliteiten en mogelijkheden die voor handen zijn. Je kunt natuurlijk onrealistische eisen stellen, dat we 'ajax-voetbal' moeten spelen.... maar als je daarvoor niet voldoende kwaliteiten aan spelers hebt dan ga je waarschijnlijk wedstrijd na wedstrijd op je bek!. Los van hier en daar een uitzondering op de regel.
Er is overigens niets mis met de wens om wel 'ajax-voetbal' te willen zien, maar maak er pas een 'eis' van op het moment dat er wel de benodigde kwaliteit voor is. En niet eerder. Want dat heeft gewoonweg geen zin.

17-03-2025 00:12

MichelBoerebach +29176

Eens, maar wanneer vind je de kwaliteit goed genoeg om leuker voetbal te spelen? Iedereen is om een of andere reden van mening dat Farioli iedere dag met een selectie van het niveau Willem II moet werken. Zo slecht is deze selectie toch niet?

17-03-2025 01:04

dp92 +11232

Deze selectie is wel echt een stuk minder dan Feyenoord, PSV. Ik denk vergelijkbaar met AZ en Twente.

Maar het verschil is dat wij daar 14 punten los op staan en direct CL ingaan. Dat was met aanvallend voetbal echt niet gelukt.

17-03-2025 04:02

jerryisthename +31713

Precies, Cello.
Veel mensen zijn niet reëel. Basta.

17-03-2025 06:42

Dapperestrijders +4565

Vond Classie qua voetbal interlect echt veel beter dan Hendo

17-03-2025 00:02

jerryisthename +31713

Deze wedstrijd wel idd. Klopt.
Maar be real...beoordeel het dan wel nuchter wbt. elke wedstrijd die Hendo gespeeld heeft.
Ben je andere toppers vergeten, eerder dit seizoen?

17-03-2025 06:44

Cosey2 +6993

Maar dan nog zou ik liever Clasie hebben op ons middenveld dan Henderson, zou bij ons de missende schakel zijn. @jerryisthename

17-03-2025 07:22

jerryisthename +31713

Dat mag uiteraard, Cosey2. 😉
Ik heb toch liever iemand met de internationale ervaring van Hendo met zijn grotere fysieke duelkracht op de grond en in de lucht. Clasie is een beetje klein. 😅

17-03-2025 08:14

CruijffiaansNouriaans +4450

De man heeft Ajax haat als brandstof.

17-03-2025 08:20

Dapperestrijders +4565

Henderson geselecteerd voor Engeland. 🤣😂😵🥴

16-03-2025 23:57

MichelBoerebach +29176

Onbegrijpelijk

17-03-2025 01:05

Tinusz +1659

Haha, Stekelenburg is zo een ongelofelijk engnek. Die man heeft doorgaans alleen een mening wanneer er deugpuntjes gescoord kunnen worden. Hoe vaak hij al niet in de NOS voetbalpodcast '' wat jij net zegt moeten we toch even nuanceren .. '' heeft geroepen is niet meer op een hand te tellen.

16-03-2025 23:56

CruijffiaansNouriaans +4450

Luister je daar nog naar ?

17-03-2025 08:20

nightgoat +30898

Stekelenburg snapt heel veel niet.

16-03-2025 23:52

Cello +52917 moderator

@nightgoat

Echt hè?. Deze man hoeft het ook helemaal niet te begrijpen. Niemand hoeft het te begrijpen, behalve dan degenen die er onderdeel van zijn. Maar omdat 'we' het niet begrijpen dan moet het wel slecht of nadelig zijn..... dat is een beetje hetgeen ik uit de kritieken proef. Als.... en dat is op dit moment een grote 'als', Farioli en zijn staf dit Ajax op deze manier straks kampioen laten worden dan roept iedereen dat de trainer het gelijk aan zijn zijde heeft gehad, omdat ook zijn team over een geheel seizoen het meest fit was en bleef. Behalve dan Stekelenburg niet, want die snapt het dan nog steeds niet.

17-03-2025 00:06

Elayais +5067

Dit is wel een perfect voorbeeld van scorebordjournalistiek. Het wordt nu gebracht alsof Henderson een mindere voetballer is dan Clasie. Maar Henderson heeft al vakk dit seizoen laten zien dat hij juist van hoog niveau is op die positie en enorm belangrijk voor Ajax.

Ook vandaag zat hij er overigens regelmatig goed tussen, maar zijn passing was slordig en in de zone verdediging staat hij het dichts bij de man die scoort en dus is alles waardeloos. Deze wedstrijd was Clasie idd beter dan Henderson, maar in mijn ogen is Henderson 8 van de 10 keer beter dan Clasie.

Probleem was ook Fitz-Jim, die is de tweede seizoenshelft wat terug gevallen. Dat is ok, hij is ook nog steeds jong, maar kwam er vandaag niet aan te pas en stond eigenlijk constant verkeerd.

16-03-2025 23:47

jerryisthename +31713

Precies. Jij snapt het tenminste.
Sommigen moeten hem al niet op één of andere manier, maar beoordelen hem niet eerlijk of hebben er simpelweg geen kijk op - geen verstand van voetbal. 😉

Klopt, Fitz-Jim heeft een enorme terugval. Jammer.
Dan moet je hem eerder wisselen. Of even niet opstellen. Even uit de picture halen en even zijn zelfvertrouwen weer laten herwinnen door hard te laten werken op de training en als invaller. Zit niet lekker in zijn vel op één of andere manier.

17-03-2025 06:46

BattieSr +2411

Maak me wel wat zorgen om FJ. Laat het vaker afweten als het tempo en de intensiteit van een wedstrijd hoger liggen. En zo jong is hij nou ook weer niet

17-03-2025 08:20

Elayais +5067

Wel jong als het gaat om ervaring op het veld. Taylor is een jaar ouder en voor hem is dit ook pas het eerste seizoen dat hij dit niveau aantikt en z'n constantheid haalt, heeft hij ook wat seizoenen voor nodig gehad.

We moeten altijd rekening houden met dat sommige spelers jonger er klaar voor zijn en sommigen pas later. Dat een Hato op zijn leeftijd al 100 wedstrijden in Ajax heeft en dit niveau laat zien, betekent niet dat een speler van 21 die dat niveau nog niet laat zien niet ook gewoon heel goed kan worden.

Tegen PSV en Feyenoord in de eerste seizoenshelft ging hij wel mee met het tempo en de intensiteit en speelde hij hele goede wedstrijden.

17-03-2025 09:33

Tinusz +1659

We hadden meer balbezit, meer kansen en AZ kwam de eerste helft niet verder een hopeloos schot, maar we zijn op het middenveld overklast. Okay dan.

16-03-2025 23:46

Jww +2309

Toch ook geen woord over die overtreding van Belic op Taylor. Gewoon rood, maar nee het is tegen Ajax en dus alles mag.

17-03-2025 01:00

jerryisthename +31713

Precies. Als er een ploeg verdiende te winnen, dan begint het met een A en eindigt het met een X.

17-03-2025 06:50

Patrick78 +51780

‘ Farioli is echt een toptrainer. Je bent een toptrainer als je met deze selectie zes punten voorstaat op PSV. Maar hij krijgt amper waardering, alleen van de supporters in de Johan Cruijff ArenA. Kijk ook naar de selectie. We mopperen wel op het voetbal, maar met deze selectie kan je toch geen mooi voetbal spelen? Met deze selectie kan je niet blind gaan aanvallen.'

Eindelijk iemand die begrijpt hoe goed dit werk is.

Chapeau Pierre!

16-03-2025 23:38

The Future +5568

Precies dit! Verkondig het hier wel vaker, maar met deze selectie is goed spel haast onmogelijk. We kunnen Farioli daar dus niet op bekritiseren. Als er een zondebok perse aangewezen moet worden komt Kroes meer in de buurt.

Ik hoop echt heel erg dat Farioli blijft én er aanvallende versterkingen komen, zodat hij de kans krijgt om zich te bewijzen qua resultaten én goed spel.

16-03-2025 23:43

KarimB +11403

We kunnen hem prima wijzen op fouten. Dit totale adoreren van Farioli gaat gwn te ver.

B ploeg in EL.. gaat al heel ver. Veel te ver. Dan zie je alle sfeer in en rond het stadion tegen AZ. Heb je dus rust gehad donderdag.

En dan speel je zo ontiegelijk laf. Poep in de broek alle ballen zo snel mogelijk terug naar de keeper.

Dan heb je rood. En moet je winnen. Nee hoor verdediger erbij voor een aanvaller. Of je beste speler er af halen in min 89 terwijl je moet winnen. Brobbey er af voor een jeugd speler.

Ik zou nooit ontkennen dat we niet eerste staan door Farioli. Alleen gaat dat imo gepaard met een totale verwaarlozing van alle Ajax normen en waarden. En dat kan ik nooit accepteren. Ik hoef geen titels alla Juve

17-03-2025 09:26

The Future +5568

Het is geen adoreren.

17-03-2025 19:38

Dapperestrijders +4565

We staan zes punten voor omdat PSV er de afgelopen weken er een klotezooi van heeft gemaakt ondanks hun betere spelers. Als PSV gewoon zijn wedstrijden had gewonnen zou ik ook tevreden zijn met een tweede plaats.

17-03-2025 00:06

jerryisthename +31713

Klopt. Alleen kan het wel (Besiktas, Feyenoord, PSV, Fortuna), maar niet standaard elke wedstrijd helaas.

17-03-2025 06:52

Danielson +50255

Jeroen Stekelenburg is een kruiperig achterbaks fieltje.

16-03-2025 23:31

jerryisthename +31713

Jeroen 👉🏽Nerd alert! 🚨

17-03-2025 06:53

Henkje +3464

Stoor ik me ook elke keer aan. Elke keer als ze achter komen klappen ze erop om dan weer volledig in te kakken bij een voorsprong of gelijkmaker. Knal er toch eens overheen man nu verlies je erdoor gewoon punten .

16-03-2025 23:30

Tommyshelby +128526

Clasie is een uitstekende speler. Ruil hem blind in voor Henderson als het kon.

16-03-2025 23:26
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.