Van der Vaart uit zorgen over Ajax: 'Ben heel erg bang voor degradatie'

door Jesse ter Haar 87

Bron NOS

Van der Vaart uit zorgen over Ajax: 'Ben heel erg bang voor degradatie'

door Jesse ter Haar 87

Bron NOS

Rafael van der Vaart waarschuwt Ajax en zijn spelers voor het degradatiegevaar. In de uitzending van Studio Voetbal spreekt de oud-speler van de club zijn zorgen uit, al zag hij de Amsterdammers zondag tegen PSV 'de allerbeste eerste helft van het seizoen' spelen.

'Ik ben heel erg bang voor degradatie', vertelt hij echter. 'Iedereen doet er een beetje makkelijk over. Ik heb het zelf met HSV meegemaakt. Als je daar blijft staan… Je wint niet zo makkelijk van FC Volendam, RKC en noem maar op. Vandaag (zondag, red.) maakte de eerste helft me wel blij en het verval was logisch. Je moet de situatie niet onderschatten. Waarschijnlijk gaan ze niet degraderen, maar neem het wel serieus.'

'Ik vind dat jij het nu net even té serieus neemt', countert Pierre van Hooijdonk hem. 'In de Bundesliga is het gemiddelde van de clubs van een hoger niveau dan in Nederland. Als je ziet welke grote clubs daar in de afgelopen jaren gedegradeerd zijn… Dat gaat in Nederland nooit gebeuren.'

Bovendien heeft Ajax volgens de oud-spits aangetoond als team een prestatie te kunnen leveren. 'De afgelopen wedstrijden die Ajax heeft gespeeld, heb je een elftal gezien dat een plan kon uitvoeren. Of dat het juiste plan is, kunnen we altijd over discussiëren. Bij Brighton speel je opeens wel heel compact en tegen PSV speel je in de eerste helft echt goed. Je krijgt open kansen.'

PSV - Ajax

Tot slot komt Van der Vaart te spreken over zijn blik op PSV - Ajax. 'Als je zo’n eerste helft speelt en je staat met 1-2 voor, dan zeg je in de rust: we gaan zo door. Dan krijg je meteen die 2-2 en dan weten we allemaal dat het misgaat. Je voelde het aan alles. Elke bal valt dan ook goed (voor PSV, red.). Ik heb geen één keer meer het idee gehad dat ze terug zouden komen. In eerste helft vond ik dat Ajax de allerbeste eerste helft van het seizoen heeft gespeeld.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Ferd +38603

Ik ben echt heel bang dat Raffie binnenkort in een psychiatrische inrichting wordt opgenomen. het gaat echt slecht met zijn mentale gezondheid

01-11-2023 07:23

Jan60 +293

Van der Vaart is ook het spoor een beetje bijster. Ajax gaat niet degraderen. Daarvoor zit er echt nog wel voldoende kwaliteit in de selectie. Natuurlijk gaat het donderdag tegen Volendam lastig worden. We zullen niet de ruimte krijgen die we tegen PSV kregen. Volendam gaat de bus parkeren en hopen dat ze kunnen counteren en gebruik kunnen maken van de verdedigende zwakte die we dit seizoen helaas hebben. Daarom is het belangrijk dat we niet in dit mes lopen. Dus zal het waarschijnlijk een saaie wedstrijd worden. We zullen geduld moeten betrachten. Maar op basis van kwaliteit moeten we uiteindelijk winnen. Dat is nodig voor het zelfvertrouwen. Daarna langzaam terug naar iets wat weer op het Ajax voetbal lijkt. Ik zie ons (helaas niet gewoon) ergens tussen plaats 4 en 8 eindigen. Niet des Ajax, want we moeten gewoon elk jaar tot het einde van het seizoen mee doen om het kampioenschap.

30-10-2023 18:42

Altijdindestraat +40282

Van der Vaart is van de soundbites, paniekzaaier en een meeloper. Erger me steeds meer aan hem.

30-10-2023 13:59

lexy88 +8830

Pff kan veel figuren niet meer horen over Ajax en VDV en Sneijder zijn er absoluut 1 van. Van der Vaart die misschien wel/misschien niet wil komen helpen maar niet als het zo'n rotzooi is. Neem dan een voorbeeld aan van het Schip, stop bij Studio Voetbal en kom helpen... kneus

30-10-2023 11:03

Heimwee +6766

Willen van der Vaart , Sneijder en de grootste idioot van der Meijde Ajax helpen dan moeten ze zo snel mogelijk met hun rotkoppen van de tv verdwijnen en stil zijn. Zij zijn het die Ajax nu nog meer schade toebrengen door hun persoonlijke oorlogjes.

30-10-2023 10:34

Dennis129 +11892

Kan iemand Van der Vaart tegen zichzelf in bescherming gaan nemen. Met afstand de allerslechtste analist van Nederland. En dat zegt wat met types als Mario Been en Wesley Sneijder

30-10-2023 10:09

ElSandrini +18209

Degraderen doen we niet, een plek 12 of 13 sluit ik niet uit.
Maar zorg dat we op de tijd de competitie gaan gebruiken als veredelde oefenpotten om een team te smeden voor volgend seizoen. Liever goed eindigen met spelers die vertrouwen hebben dan de Conference league in

Degraderen gaan we nooit, daar ben ik heilig van overtuigd.

30-10-2023 09:40

arnold076 +1246

Van der Vaart is de laatste tijd snel op zijn tenen getrapt als het over Steijn gaat. Hij vind nog steeds dat het niet aan Steijn heeft gelegen. Misschien had Steijn hem wel in zijn staf willen hebben maar wilde Ajax niet en is daarom zo negatief. Snap dat hij zich zorgen maakt.

Pierre stelt terecht hem de vraag over Slot met matige spelers, die wel het kan managen, Rafael wordt weer pissig. Volgens mij zit hij met tegenzin in het programma, voor het geld hoeft hij het natuurlijk niet te doen lijkt me. Als je toch zo negatief bent en geen zin heb blijf dan gewoon weg.

De eerste helft gisteren geeft weer een beetje hoop. Nu werken aan een goede tweede helft en we staan weer zo in het linker rijtje.

Zijn pareltje Halilovic, wie hij een van de beste van de eredivisie vind en hem graag in Ajax wil zien, bakte er trouwens ook niets van.

30-10-2023 09:01

William.V +210

Raf lult teveel

30-10-2023 08:32

Schippersson +2479

Jongens, het is nu maandag ochtend. Tot de volgende wedstrijd donderdagavond tegen Volendam ben ik eens benieuwd hoe vaak Jan Joost het woord: ‘degradatiekraker’ gaat gebruiken. Wat denken jullie? Ik gok een keer of 74.

30-10-2023 08:12

Mikki02 +2319

Per dag? Anders lijkt het me wat voorzichtig ingeschat wel

30-10-2023 08:44

Henk de Vries +11137

Dat is het toch ook gewoon?

30-10-2023 08:45

WeirdAJAX +12358

Raf valt door de mand op intelligentie. Hij had altijd mijn sympathie. Maar -helaas-, Pierre stelt vragen en trekt analogie naar wat Raf altijd zei over Feye. Slechte selectie maar het is de trainer die ze zo goed laat zijn. Kan dat dan niet bij AJAX?
Nou ja, dan zit ie klem.

Jammer en pijnlijk om te zien. Lekker laten analyseren wat ie mooi vindt en wie ie goed vindt. Verder niks van verwachten.

30-10-2023 07:38

TJHooker +3938

Typisch een AS reactie. Voornamelijk vanuit het negatieve en dan aannames en zelf gevormde conclusies neerzetten als de waarheid.
Vind je Ajax überhaupt wel leuk of vind je voornamelijk het tegengeluid geven interessant. Van ‘t Schip gaat geen wonderen verrichten met deze ploeg, straks hard roepen dat Maduro en Vos hadden moeten blijven zitten, ik zie hem aankomen….

30-10-2023 07:31

chriseverhard +3631

ALS we donderdag winnen stijgen we 3 a 4 plekkek

30-10-2023 07:30

Mijnclub33x +10030

Kunnen we gelukkig nog na-competitie spelen😂

30-10-2023 08:10

Heimwee +6766

Ja fijn, nog een aantal wedstrijden meer Ajax kijken ......toch?

30-10-2023 10:37

Kijker +3405

In de laatste 10 wedstrijden van vorig seizoen was het ook verdedigend bagger en verloren we ook 15-20 punten. Dan heeft vdVaart terechte zorgen.
Ik zie de laatste 2 wedstrijden met Maduro wel meer perspectief op verbetering.
Dat had begin van het seizoen natuurlijk al gemoeten.

30-10-2023 07:26

barry1988 +24076

Als je alle wedstrijden (behalve AZ, Twente, Feyenoord en PSV) wint dan kun je gewoon nog op 68 punten eindigen. Vorig jaar waren 69 punten goed voor een derde plek (AZ had toen 67 punten als nummer 4).
Nu verwacht ik niet dat je al die wedstrijden wint maar degraderen gaat ook niet gebeuren. Ajax heeft eigenlijk best al een lastig programma gehad en gaat nu een reeks kleinere clubs krijgen daar gaan echt wel genoeg punten gepakt worden.
Maar wat hebben de clubs en pers een lol. Laat ze maar even genieten, want Ajax komt snel genoeg beter terug!

30-10-2023 06:38

Henk de Vries +11137

Alle aanleiding om te verwachten dat we al die wedstrijden gaan winnen ja, tuurlijk....

30-10-2023 08:54

barry1988 +24076

Beter lezen aub ik zeg nergens dat ik verwacht ze allemaal te winnen. Ik zeg letterlijk: "Nu verwacht ik niet dat je al die wedstrijden wint maar degraderen gaat ook niet gebeuren".

30-10-2023 15:53

DeHeerVanDeMeer +25201

Van de 8 wedstrijden tot nu toe hebben we de helft tegen de top 4 gespeeld (Psv, Fey, Az Twente) plus Utrecht uit, dus de helft van de moeilijkste wedstrijden van het seizoen heb je nu al gehad.
Met een goede trainersstaf moet je gewoon minstens om plek 4 strijden met Fc Twente, in normale doen hebben we geen slechter team dan Twente of AZ.

30-10-2023 14:40

Mikki02 +2319

Studio Voetbal maar even overgeslagen gister, maar als je de kop leest..
Ik zie het echt niet gebeuren. Het stuk is wat genuanceerder dan de titel gelukkig. Als je die punten van rkc had stond je al een paar plekken hoger en volendam win je ook gewoon. Dan sta je 10 ofzo.
Ook dramatisch, maar dan gaat niemand het over degradatie hebben hoor.

30-10-2023 06:30

Rockanje23 +37128

Hij zegt hetzelfde als wat ik al na Fortuna zei. Ajax is dit seizoen de grootste degradatiekandidaat’
Maar zowel binnen als buiten (hier bijvoorbeeld) Ajax zien ze de ernst van de situatie nog steeds niet in. Meer dan de helft van de selectie is van KKD niveau. Onze jeugd komt zelfs tekort voor dat niveau. Mislintat is een charlatan eerste klas geweest, maar hij mocht ook ongestoord zijn gang gaan. Steijn is een waardeloze trainer gebleken, maar ook Guardiola of Klopp zouden met dit elftal niet eens in het linkerrijtje staan.
Wakker worden mensen en hou met het ergste rekening !

30-10-2023 06:19

rommel +256

Van der Sar is de veroorzaker geweest van dit alles. Kracht van Ajax is de jeugopleiding maar die verliezen ook alleen maar. Toen van het Schip trainer bij Twente was werd er anti voetbal op de Tribunes geroepen dus ik ben bang dat je gelijk gaat krijgen

30-10-2023 06:35

TheSpecialOne +8934

Ik ook Rafael. Alleen bij Ajax zijn ze er nog steeds van overtuigd dat ze het tij kunnen keren. Ik mis ''voetbalintelligentie'' bij de huidige selectie.

30-10-2023 03:38

Johan4ever +10914

Iedereen die v.d.Vaart hier weer belachelijk wil maken moeten beter luisteren naar wat hij zegt! Hij zegt ook dat het wel niet zal gebeuren, maar dat wij het serieus moeten nemen omdat hij dit zelf heeft meegemaakt met HSV! Dus hij weet waar hij over praat itt iedereen hier op AS!

We weten ook dat elke club tot op het bot gemotiveerd is tegen Ajax! En nu nog meer omdat ze weten in welke klote situatie we nu zitten. Veel supporters hadden denk ik ook niet verwacht dat we laatste zouden staan, wat nu wel het geval is...

30-10-2023 00:50

neutraaltje +366

Precies.. het is geen voorspelling van vdv maar een waarschuwing.

30-10-2023 16:54

Altijdindestraat +40282

Gaan we hier echt aandacht aan besteden, Ajax degradeert niet, punt uit!

30-10-2023 00:43

Ajaxfan31183 +16391

Als ze dit nu gaan zeggen na 30 wedstrijden in de competitie dan hebben ze een punt maar we zijn een wedstrijd of 7a8 onderweg in de competitie, dus snap al dat femouw niet over degradatie

30-10-2023 07:50

PH2BOT +40518

Het is juist nogal dom om in deze pot in de rust te zeggen 'zo doorgaan'. Je had als coach en spelers moeten anticiperen op dat wat Bosz zou kunnen gaan doen en daar een plan voor hebben....nou precies dàt gebeurde dus niet en binnen 15 min stond het 4-2. Ook had Maduro Avila in de rust moeten wisselen en ook Taylor had hij moeten wisselen voor een meer verdedigende middenvelder en Brobbey voor Mikautatze en meer compact en op de counter te gaan spelen met die 1-2. Nu bleef hij maar staren en begon pas te wisselen toen de wedstrijd al gespeeld was. Maduro is duidelijk meer analyticus dan wedstrijdcoach. Overigens was Ten Hag bij Ajax ook geen beste wedstrijdcoach. Vandaag ook weer niet thuis tegen MC: 0-3

30-10-2023 00:40

PvdB +874

Als Pierre een beter betoog houdt dan Raffie dan is het wel klaar met die kampejaan.

Ga lekker op Ibiza cocktails tikken met Maurice.

30-10-2023 00:40

B2tob4 +12084

Van der Vaart blijft tot het einde zijn vriendje Steijn steunen. Dom geleuter over degradatie. Maduro en Vos hebben in 4 dagen bereikt, wat Steijn in geen 4 maanden lukte, namelijk het elftal fatsoenlijk neerzetten , met een duidelijke tactische opzet. Als Brobbey niet meermaals faalt, sta je in de eerste helft met 1-4 voor. Lucky PSV heeft na rust alle geluk van de wereld met hun doelpunten, ja dan zie dat 4 dagen (nog) niet genoeg was om zo’n wedstrijd winnend uit te spelen. Er zijn 2 zaken die echt opvallen: van der Vaart praat momenteel echt onzin, en Bergwijn moet echt zo snel mogelijk het aanbod uit de zandbak accepteren, en de deur bij Ajax dichttrekken.

30-10-2023 00:25

PH2BOT +40518

Na rust was het allemaal tactisch niet best.

30-10-2023 00:42

Rockanje23 +37128

Maduro en Vos zijn tactisch compleet afgetroefd door Bos. Tegen Brighton was zelfs beschamend

30-10-2023 06:21

Mijnclub33x +10030

Als Ajax degradeert beschouw ik dat gelijk als een uitvaart

30-10-2023 00:21

Mijnclub33x +10030

We gaan gewoon voor de KNVB beker, dan dan speel je toch weer Europees

30-10-2023 00:09

PH2BOT +40518

' gewoon' de UEFA-EL beker winnen ...spelen we sowieso CL....zelfs als we degraderen.

30-10-2023 00:44

Rockanje23 +37128

Ja joh, fluitje van een cent.

30-10-2023 06:21

freak31 +5676

Van Hooijdonk pakte hem wel weer aan, weer zat hij zich in alle bochten te draaien, onze Raf. Wat maakt hij het zichzelf het toch weer moeilijk...

30-10-2023 00:08

Ajacider +4936

Hij hapt ook zo makkelijk. Het is maar goed dat die zelf geen verdediger was.

30-10-2023 00:22

PH2BOT +40518

Voor Raffie is het gewoon ' lekker lullen zit ook aan tafel'...en wordt nog rijkelijk betaald ook voor al die onzin.

30-10-2023 00:46

freak31 +5676

Slap lullen met name...

30-10-2023 00:47

Mijnclub33x +10030

Tja, wij hebben geen Lozano of Lang. We hebben een speler op links die 30m gekost heeft en journalisten bommetje noemen.

30-10-2023 00:07

Rockanje23 +37128

Lozano en Lang waren goedkoper dan Akpom en Mikautadze 😂

30-10-2023 06:22

Mijnclub33x +10030

Lang en Lozano kosten samen 30m.

30-10-2023 07:59

DeHeerVanDeMeer +25201

Ik vond Raf altijd met prima analyses en meningen komen maar de laatste tijd is hij volkomen de weg kwijt.
Na dit bericht zelfs helemaal van het padje.

30-10-2023 00:04

Mijnclub33x +10030

Raf is wat naïef. Spreekt wel uit zijn hart maar het niveau is speelplaats lagere school.

30-10-2023 00:16

Dit is mijn club +10330

Hij is wel op dreef de laatste week. Onze selectie is niet beter dan die van Excelsior en nu moeten we bang zijn voor degradatie. Lul toch niet zo dom man!

29-10-2023 23:50

Rockanje23 +37128

Hij heeft gewoon gelijk hoor.

30-10-2023 06:22

Mijnclub33x +10030

We zitten op de Titenic hoor. Wie gaat ons redden........

30-10-2023 08:01

Mijnclub33x +10030

Oh, er komt een Schip voorbij, hij misschien??

30-10-2023 08:03

GNBL +90236 moderator

Raf moet in het belang van de club gaan denken. Je weet wel de club die €130k heeft betaald om z'n zoontje naar Ajax te halen. Krijg daar sowieso heel erg het gevoel bij dat het nepotisme is overigens. Iets wat wel vaker bij Ajax voorkomt helaas.

29-10-2023 23:36

Mijnclub33x +10030

Goed dat Pierre hem zo nu en dan de realiteit voorhoud. Raf is de werkelijkheid een beetje kwijt.

30-10-2023 08:08

Ricoteb +53174

Je kan ook overdrijven zeg. 8 wedstrijden onderweg, je hebt de gehele top 4 al gehad, je hebt 2 wedstrijden minder gespeeld, je hebt pas 3 thuiswedstrijden gespeeld. Er moet natuurlijk echt een hoop gebeuren. Ook vandaag weer gigantische gaten tussen middenveld en verdediging in de tweede helft. Maar als Van t Schip het al logisch neer gaat zetten en ze hopelijk komende weken wat vertrouwen kunnen tanken, ga je heus nog wel flink klimmen.

29-10-2023 23:35

rich67 +6687

Door dit domme gebral raakt Raffie al zn credits kwijt. Jammer, maar op deze manier van geen enkele waarde voor Ajax

29-10-2023 23:27

Dusbaba +15434

Never a dull moment dit seizoen. Dat moet gezegd. Het gaat maar door met die knotsgekke wedstrijden en intriges.

29-10-2023 23:27

Dolblij +45550

Met dit soort keukenmeidengegil moet hij zelf voor degradatie oppassen.

29-10-2023 23:25

GNBL +90236 moderator

Als het werkelijk een selectie van het niveau Excelsior is volgens vd Vaart hoe kan het dan dat je zoveel grote kansen bij elkaar speelt tegen de koploper. 1-4 ruststand had verdiend geweest. Leg dat eens uit.

29-10-2023 23:25

Patrick020 +22485

Had het idee dat psv ons totaal onderschatte de 1e helft, vond ze echt dramatisch. In de rust rechtgezet en waren we nergens meer

29-10-2023 23:26

wijzijndebeste123 +165291

Tja dat kan je net zo goed omdraaien. In de 2e helft waren wij dramatisch. Beide heeft dezelfde reden. T stond bij ons in de 1e helft zeer goed. Daar had PSV geen antwoord op. PSV zette t om id rust en daar hadden wij vervolgens geen antwoord op.

29-10-2023 23:29

rich67 +6687

Je reageert op n onvervalste PSV-supporter hè

29-10-2023 23:31

Patrick020 +22485

@rich67 word jij niet moe van jezelf?

29-10-2023 23:40

Rockanje23 +37128

We wonnen ook zo overtuigend hè van Excelsior. Was zelfs nog met Klaassen en Kudus.

30-10-2023 06:24

Arjuna +3732

Wat een uitzending weer, haha

29-10-2023 23:23

Patrick78 +52734

Aldus Rafael Van der Fart

29-10-2023 23:20

AFCACruijff14 +162531

Feit is wel dat donderdag heel cruciaal is. Stel dat je die per ongeluk verliest dan ga je echt komende maanden tegen degradatie spelen. Hoop dat de spelers dit snappen.

29-10-2023 23:20

Patrick020 +22485

Donderdag komt echt wel goed alle vertrouwen in, in eigen huis!

29-10-2023 23:24

Psieben +97

Moet ik nog zien

29-10-2023 23:28

Tov +1787

Probeert vd Vaart de rol van Derksen over te nemen. 🤢

29-10-2023 23:20

Psieben +97

Nee maar van der Vaart heeft wel gelijk degraderen is niet leuk maar ben er bang voor

29-10-2023 23:28

Chadd +7759

Nee, Van der Vaart is geen antisemiet.

30-10-2023 00:02

Tommyshelby +129806

Raf vond Brobbey ook echt geweldig spelen. Die snuift tegenwoordig denk ik. Tenenkrommende optredens op tv.

29-10-2023 23:17

Patrick020 +22485

Hij vond Graafie ook beter dan Jude

29-10-2023 23:18

GNBL +90236 moderator

En zag in Halilovic de ontbrekende schakel bij Ajax.

29-10-2023 23:20

Dolberg25 +8859

En zag Westermann als een topaankoop.

29-10-2023 23:22

Ajax27 +19236

Ja hij was eerst een verademing om als analist te zien. Gewoon een liefhebber van hey spel, kritisch op alles... beetje ala van Basten.

Maar sinds z'n zoon bij Ajax voetbalt en hij wat vaker op de club te zien is, zie en hoor je zo goed dat ie intern met wat mensen spreekt en daardoor anderen in bescherming neemt.

Wat een lachertje... doe gewoon normaal Raffie ej geef je ongezouten mening.

29-10-2023 23:24

nightgoat +31293

De laatste jaren kan het tóch steeds weer gekker en slechter bij Ajax dus een daadwerkelijke degradatie zou mij niet eens meer echt verbazen.
Tegelijkertijd is het ook allemaal niet te werkelijk bevatten.

29-10-2023 23:15

Psieben +97

Kijk naar schalke04

29-10-2023 23:33

wijzijndebeste123 +165291

Zonder jouw vriendje Steijn aan t roer hadden we er nooit zo voor gestaan. Dat is ook precies de reden dat Vd Vaart dit zegt. Volop bezig met het narratief verspreiden dat het niet aan zijn vriendje uit Den Haag ligt. Verder heel erg jammer dat Van het Schip nu hoofdcoach wordt. Ik heb veel vertrouwen in t duo Maduro en Vos. Vind t indrukwekkend wat ze in 4 trainingsdagen bewerkstelligd hebben.

Raf zijn mening is totaal gekleurd door belangen en lijntjes. Diep triest. Hoef hem daardoor nooit in n serieuze functie bij onze club te zien.

29-10-2023 23:14

Psieben +97

Nee maar stel dat we degraderen heb je wel een probleem

29-10-2023 23:30

Psieben +97

Klopt maak jij je geen zorgen . Tegen rkc zal je wel een punt pakken maar tegen volendam

30-10-2023 00:06

wijzijndebeste123 +165291

Valt idd niet op ; )

30-10-2023 00:07

LukaLitmanen +82280

Waarom heb je vertrouwen in dat duo?

Vond je het geen slecht wisselbeleid?

- Bergwijn Brobbey Taylor niét wisselen
- Mikautadze niet inbrengen
- Avila te laat wisselen
- Boomen wisselen

30-10-2023 00:01

wijzijndebeste123 +165291

T wisselbeleid vond ik idd slecht. Maar de gekozen tactiek tegen Brighton en PSV 1e helft was spot on imo. Brighton had tegen ons de laagste expected goals voor muv hun wedstrijd tegen City en tegen PSV had je door de gekozen tactiek de wedstrijd bij rust al in de tas moeten hebben ware het niet dat je Brobbey id spits hebt lopen. Vergeet verder niet dat PSV t in de rust omzette en binnen 15 minuten de wedstrijd totaal kantelde. Zo snel is lastig ingrijpen.

30-10-2023 00:05

Ajacied33 +36830

Pierre vind ik realistischer en minder dramatisch over Ajax praten dan Vaart. Wat een drama queen man. Ik kan dit niet los zien van zijn vriendschap met Steijn

29-10-2023 23:13

bollejan1 +2607

Paniekzaaier, na 8 wedstrijden..

29-10-2023 23:13

Ajacied33 +36830

Ook dat nog ja, we zijn in feite net begonnen. Zaten we in speelronde 30 dan zou ik het begrijpen

29-10-2023 23:14

Psieben +97

Niet te makkelijk denken

29-10-2023 23:31

Psieben +97

Dit is echt serieus

29-10-2023 23:30
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.