TG: 'Serieus voor te stellen dat de hand op de knip gaat voor transfers boven de tien miljoen euro'

door Bart Veenstra 315

Bron De Telegraaf

TG: 'Serieus voor te stellen dat de hand op de knip gaat voor transfers boven de tien miljoen euro'

door Bart Veenstra 315

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax kan in de aankomende zomer niet 'ongebreideld' geld uitgeven. Dat valt te lezen in de column van Valentijn Driessen in De Telegraaf. Na de nederlaag op bezoek bij AZ (2-0) is de derde plek - die recht geeft op een ticket voor de voorronde van de Champions League - ver weg.

Zodoende zal Ajax zich vermoedelijk voor de tweede keer op rij niet plaatsen voor het miljardenbal. 'Terwijl de recordkampioen nog steeds een huishouden runt op Champions League-niveau', weet Driessen. 'De huidige inkomsten staan niet in verhouding tot de extreme uitgaven. Financieel directeur Susan Lenderink is vooral veel geld kwijt aan de post salarissen, vaak langjarige contracten op Champions League-niveau. De Conference League biedt daarvoor geen uitkomst. Waar Ajax bij winst zo’n twintig miljoen euro (de teller staat nu op 12 miljoen euro) toucheert, zal de UEFA nu al zo’n zestig miljoen euro overmaken naar PSV.'

De zorgen richting de nabije toekomst zullen dan ook groot zijn in de hoofdstad. 'De penibele financiële situatie en het missen van de Champions League betekent dat Ajax komende zomer niet ongebreideld geld kan uitgeven op de transfermarkt. Verkopen zal voor kopen gaan en het is serieus voor te stellen dat de hand op de knip gaat voor transfers boven de tien miljoen euro.'

Wanbeleid bij Ajax met alle gevolgen van dien

Volgens Driessen is het een gevolg van technisch wanbeleid. 'Gevoerd door voorbijgangers als Sven Mislintat, die door directieleden en commissarissen de sleutels in handen kregen zonder serieus toezicht. Van ’t Schip moet het seizoen overleven met het aanwezige bewezen tekortschietende spelersmateriaal. Als hij vermoedt dit te realiseren zonder Cruijffs voetbalvisie te volgen, dan kan hem dat in Ajax’ huidige toestand moeilijk kwalijk worden genomen. Want evenals zijn vertrokken voorganger Maurice Steijn ondervindt hij aan den lijve dat de meeste clubs uit het linkerrijtje te sterk zijn voor Ajax. Met samengeknepen billen wachten ze daarom in de Johan Cruijff ArenA op het bezoek van het schier onverslaanbare FC Utrecht.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Tommyshelby +128392

Dit zou ook terecht zijn, misschien 1 uitzondering voor een probleempositie (rechtsbuiten). We hebben onze beste zomers gehad met een kleine portemonnee. Dan moet je creatief zijn en kun je niet 10x met hagel schieten met grote bedragen.

26-02-2024 19:04

ratje +3505

Maak er 15 van en maak dan alleen uitzonderingen voor gasten met ervaring in een topcompetitie. Dan zou ik het niet gek vinden.

26-02-2024 18:46

debarbaar +8219

Leuk verhaal, maar ondertussen maken ze bij Ajax de man die elke aankoop heeft geaccordeerd doodleuk interim CEO, en laten ze de assistent-trainer die voor een schandalige 6 ton is weggehaald bij Almere alleen maar pionnen neerzetten want de hersenloze Valkanis is de de facto tweede man. Zo levert geen enkele miskoop straks meer wat op. Laten we hopen dat Alex Kroes Schip en Valkanis bedankt voor de bewezen diensten en alvast met een nieuwe coach gaan bouwen aan de toekomst.

26-02-2024 17:41

barry1988 +23986

Hadden al die nieuwe contracten geen clausule dat ze minder verdienen bij geen CL🤔. Dan hou je alleen de oude contracten over zonder die clausules. Van die spelers zullen er van de zomer vast ook wel een paar vertrekken. Dus de T is de boel weer aan het opkloppen en erger doen lijken dan het is.

Ajax doet het historisch juist beter met beperkte middelen. Dan moeten ze goed scouten en jeugd doorschuiven.
Al zou ik graag zien dat Ajax meer gebruikt maakt van transfervrije spelers zoals van den Boomen bijvoorbeeld.

26-02-2024 15:58

debarbaar +8219

Dat is het enige wat Mislintat wel goed heeft gedaan. Door Kudus, Tadic, Klaassen, Bassey, Timber, Alvarez en Grillitsch weg te sturen heeft hij bijna 30 miljoen op de salarissen bespaart en alle nieuwe aankopen hadden een clausule dat ze tot 30% minder gaan verdienen als ze in een lager Europees toernooi komen.

26-02-2024 17:45

chriseverhard +3547

Je heb toch de afgelopen 2 wedstrijden vd boomen zien voetballen.
Die kan er ook niks van ook geen ajax niveau

27-02-2024 10:46

barry1988 +23986

Ik noem van den Boomen als voorbeeld voor spelers die transfervrij zijn. Van den Boomen brengt anders meer dat Taylor of Tahirovic.

27-02-2024 11:59

Jegaathetpaszienalsjehetdoorhebt +1806

Boeie, het verleden heeft bewezen dat Ajax op z'n best is na een periode met weinig financiele ruimte.

Zet voor mijn part de Boer maar weer voor de groep (met een assistent die hem een ram voor z'n kop geeft als hij weer terug wil vallen op tikkie terug / tikkie breed voetbal). Alle rommel lozen en lekker een paar jaar gaan bouwen met veel eigen jeugd + wat ervaring.

26-02-2024 15:50

Biss +9936

Ik zie in veel reacties hier dat Unuvar ineens weer welkom is. Toen hij destijds werd verhuurd sprak ik mijn onbegrip daar over uit, maar eigenlijk vond iedereen het toen een goede beslissing van Ajax. Nu is hij ineens wel weer goed genoeg? Moet je nagaan als hij bij Ajax was gebleven en wij hem zelf hadden kunnen blijven opleiden.
Dit soort supertalenten moet je onder je hoede houden en helpen met de stap van Jong Ajax naar Ajax 1, dat is wat al jaren fout gaat.
Erg zonde.

26-02-2024 15:40

debarbaar +8219

Niet goed genoeg. Leuk ventje, maar net als Salah-Eddine ongeschikt voor Ajax. Ünüvar is gewoon bankzitter bij Twente.

26-02-2024 17:47

JoeBlow +8154

Op maandag na een nederlaag van Ajax staat AS weer vol met de meest idiote lijstjes van spelers die we moeten halen.

26-02-2024 14:58

Betuwe85 +20411

Als je echt goed scout hoeven ze ook niet heel duur te zijn !

26-02-2024 13:43

Wobbo +11146

Spelers die wat mij betreft mogen vertrekken komende zomer die in Ajax 1 hebben gespeeld omdat ze gewoon niet goed genoeg zijn of geen toekomst hebben:

Avila, Gaaei, Medic, Sutalo, Tahirovic, Sosa, Mikautadze, Forbs, Taylor, Rensch, Martha, Banel

Ik denk dat er ook wel wat keepers weggaan waaronder Gorter, Rulli. Pasveer zal wel 2e keep worden met een 3e keeper van Jong.

Brobbey, Bergwijn, Berghuis, Rijkhoff, Godts, Van Axel-Dongen, Vos, Van den Boomen, Fitz-Jim, Henderson, Hlynsson, Hato, Kaplan, Gooijer mogen van mij blijven. Mansverk ken ik nog niet zo goed dus daar heb ik nog geen mening over. Spelers als Hlynsson en Gooijer zie ik nog wel een hoop rek inzitten maar ik vind het ook geen basisspelers.

Dan heb je nog een lading spelers die verhuurd zijn met Wijndal, Conceiçao, Sanchez, Unuvar, Baas, Rasmussen. Daarvan vind ik dat je sowieso Sanchez moet lozen. Van mij mogen al die andere spelers terugkomen voor de bank/breedte want ik vind dat geen brandhout ofzo wat niet nog een kans verdient maar waarschijnlijk keren Rasmussen en Conceiçao niet terug.

Dus dan houdt je voor volgend seizoen deze spelers over:

Aanvallers: Brobbey, Rijkhoff, Bergwijn, Berghuis, Godts, Van Axel-Dongen
Middenvelders: Vos, Van den Boomen, Henderson, Fitz-Jim, Hlynsson, Unuvar, Mansverk
Verdedigers: Wijndal, Hato, Kaplan, Gooijer, Baas
Keepers: Ramaj, Pasveer, Jong Ajax keeper

Je hebt echt directe versterkingen nodig op de rechtsbuiten positie, nr 10, linksback, centraal rechts en rechtsback.

Voor rechtsbuiten zou ik die in de gaten houden van Vitesse want dat is volgens mij gewoon precies wat wij nodig hebben? Hlynsson en Unuvar zijn beide nog te licht om elke wedstrijd in de basis te staan op 10. Wijndal stelde teleur maar is denk ik wel beter als Sosa, Rensch en Martha op die positie dus die zou ik er weer bij houden maar heeft zeker een concurrent nodig die er gelijk staat. Met het vertrek van Sutalo, Medic, Rensch hebben we geen enkele rechtspoot centraal dus daar moet een directe versterking komen. Gooijer is een leuke rechtsback waar nog wel een hoop rek in zit maar het is nog geen basismateriaal dus daar moet ook een directe versterking komen.

Met keepers zitten we wel goed.

26-02-2024 13:36

JanBiesbos +28954

Sosa forbs rensch en taylor zou ik houden je hebt ook 2de keus op de bank nodig
Met mansverk en kaplan stond het al veel beter. Met bergwijn hendo en berghuis had ik het nog willen zien

26-02-2024 21:19

Stefansuarez +19011

* Facundo Torres 13/20 miljoen

* Angelino 3/7 miljoen

* De vrij/ Theate 3/10miljoen

* Arnautovic 2/7 miljoen

* Kenny Tete

* kers op de taart Almada. 20/ 27miljoen

* In het duurste geval rond de 65 a 70 miljoen





* Sutalo na een goed Ek 20 + miljoen

* Sosa 6/10miljoen

* Mikautadze 10/ 14 miljoen

* Akpom 10/ 17miljoen

* Forbs 9/ 14 miljoen

* Gaaei 1/5 miljoen

* Rulli 8/10miljoen

* in het slechte geval 60miljoen

Kost ons ongeveer 15 miljoen met verkopen erbij.

Verder zie ik graag Mannaert van Brugge komen als TD uitstekende staat van dienst en oogjes voor Talent.

Knutsen trainer maken met Dave Vos vast bij 1



RAMAJ

TETE----THEATE----HATO--ANGELINO


HENDERSON

ALMADA ----- VD BOOMEN

F.TORRES ----- BROBBEY ---- BERGWIJN

26-02-2024 13:36

Betuwe85 +20411

Over de prijzen ben je erg positief sutalo max 18 met geluk.Akpom 5a 8 meer niet is maar bankzitter .Forbs ga je weinig op krijgen denk 8tot met geluk 10 Ruli mil of 5,6 Gaai idd max 5 meer dan 40 lukt niet

26-02-2024 13:48

Stefansuarez +19011

* Akpom homegrown speler betalen ze altijd meer voor 10 miljoen is wel minimaal wat je krijgt

* Forbs idem dito

* Sutalo als die een goed Ek speelt minimaal 20 miljoen

26-02-2024 14:51

Betuwe85 +20411

Laten we het hopen

26-02-2024 17:46

Nummer 9 +1197

Geld uitgeven is wat anders als ontvangen ..

26-02-2024 14:52

NipeB +15786

Sosa en Sutalo gaan helemaal niet naar het EK. De spelers die je wilt, willen Europees spelen. De eredivisie is nauwelijks aantrekkelijk. Dus die komen helemaal niet. Bergwijn wordt verkocht, Brobbey wordt verkocht en Hato tekent niet bij. Volkomen onrealistisch en dat in hoofdletters.

26-02-2024 15:13

Biss +9936

Zit met zijn hoofd in een voetbalspel op de playstation.

26-02-2024 15:15

Stefansuarez +19011

Ajax heeft nog steeds een grote naam.
Als spelers als Henderson willen komen dan deze jongens zeker

26-02-2024 17:03

Stefansuarez +19011

Sutalo en Sosa gaan 100% naar het Ek
Maak hier maar een screenshot van

26-02-2024 17:04

NipeB +15786

😂 ja een 33-jarige speler uit de zandbak halen is echt precies hetzelfde als spelers halen die naar betere competities kunnen en/of EL/CL kunnen spelen. Dream on!

26-02-2024 17:52

NipeB +15786

Echt niet. Sosa gaat weer op de bank en was er al regelmatig niet meer bij en aan Sutalo heb je in deze vorm ook niks.

26-02-2024 17:54

Stefansuarez +19011

Theate en Almada zijn wellicht onhaalbaar.

Maar de rest niet hoor

26-02-2024 17:55

NipeB +15786

Ik voorspel je van wel. 2 belachelijke seizoenen en 200 miljoen verder hebben Ajax in Europa enorm veel schade berokkend. Je tekent niet voor de bank. En toch ook al zelden voor de eredivisie en zonder CL/EL al helemaal niet. Je hebt de uitstraling van een Heerenveen momenteel. Niks van jouw lijst is haalbaar.

26-02-2024 20:22

Okocha078 +13648

Je mag blij zijn als je 5m voor Rulli krijgt, jaar niet gespeeld en bijna 32.Akpom 17??max 10 denk ik.Sutalo max 15. Erg rooskleurig deze prijzen. Zet Torres, Theate, Angelino en Almada maar uit je hoofd. Vooral Torres en Almada zijn veelste duur en de andere 2 willen teveel salaris.Bergwijn zullen ze denk ik vanaf willen. Een van de weinige die veel geld waard is en absolute grootverdiener

26-02-2024 19:09

chriseverhard +3547

Ik zie kaplan nergens terug, en vd boomen is geen ajax niveau dat heb je de afgelopen 2 wedstrijden wel gezien hoop ik.

27-02-2024 11:48

Andronixos.c +8126

Grote schoonmaak begint op 15 maart 2024, als Alex Kroes gaat beginnen. Hij zal een TD en nieuwe coach kiezen die wel Ajax waardig zal moeten zijn. Kroes schijnt nu bezig te zijn met een buitenlandse trainer, maar wie wordt niet gezegd. De TD zal ook een buitenlander worden.

Welke spelers mogen weg;
Alle aankopen van die oplichter van een duitser mogen weg: behalve Ramaj, Branco was transfervrij.

Heel veel geld zullen we niet hebben, mede omdat wij al 200 miljoen hebben uitgegeven in 2 jaar tijd!!
Het geld wordt verdeeld in periodes, we krijgen niet al het geld in 1x bij verkoop!

26-02-2024 13:34

MichelAngelo66 +22149

Je betaalt dan ook niet alles in één keer.

26-02-2024 15:09

Robbie78 +3785

Aangezien we komend seizoen wederom geen CL spelen en we onze financiële reserves in twee jaar tijd volledig verbrand hebben, zullen we (zo veel mogelijk) spelers moeten verkopen, om geld te genereren, zodat de selectie (gericht!) versterkt kan worden. Alle spelers die enige waarde vertegenwoordigen en/of niet het niveau hebben, dienen verkocht te worden. Dat je op sommige verlies zult leiden, is dan maar zo. Sowieso in de verkoop mogen wat mij betreft:
Gorter, Rulli, Sanchez, Rensch, Gaaie, Sutalo, Medic, Sosa, Wijndal, ASE, Martha, Taylor, Tahirovic, Forbs, Akpom, Mikautadze. Berghuis en Bergwijn is afhankelijk van de bedragen die er eventueel voor geboden worden en de kosten van potentiele vervangers. Avila, zul je gezien zijn blessure vooralsnog moeten behouden.

26-02-2024 13:30

Betuwe85 +20411

Zal geld scoort geen goals ! Kijk even naar wat we nu hebben

26-02-2024 13:29

Harold +10568

Ik heb mijn hoop gevestigd op Alex Kroes. .

26-02-2024 13:26

NipeB +15786

En op basis waarvan? Zijn grootste deal ooit was een NL speler van 1 miljoen. Hij deed financiën en interne zaken bij SEG en is daarna financiën bij GAE in de KKD en paar maandjes iets commercieels bij AZ gaan doen. Nul ervaring en ook helemaal geen internationaal netwerk. Dat zal net als anders gewoon via de bevriende makelaars gaan die daar heerlijk aan verdienen. Geen flauw idee waarom je daar hoop uit zou putten. Behalve een enorm grote bek en lekken naar bedenkelijke journalisten heb ik nog niks positiefs gezien of gehoord van Kroes.

26-02-2024 15:16

JariJari +15046

Oh God, het is echt hopeloos dan.

Mijn hoop is op de super league.

26-02-2024 18:49

RonaldMcDonald +5072

Ze hadden die regel beter afgelopen zomer kunnen aanhouden. Geen Akpom, Mikautadze, Avila, Sutalo en Forbs.

26-02-2024 13:13

JariJari +15046

Jaar ervoor juist: geen Bassey, Brobbey, Bergwijn voor gezamelijk >70M ....

26-02-2024 18:50

RonaldMcDonald +5072

Beide jaren.

26-02-2024 19:35

Amsjes +169

Binnen nu en 2/3 jaar:

Verkopen: Rensch, Taylor, Sosa, Wijndal, Akpom, Gaaei,fitz jim, Unuvar, Rulli, Tahirovic, Sutalo, Medic, Forbs, Avila, Martha, Van axel Dongen, Banel en Berghuis.

Kopen/huren: Tete, Veltman, Tagliafico, vd Beek, Danjuma, Bakker, Sambo, Dolberg, Ziyech en Neres. (+ goedkope buitenkansjes en toptalenten uit zuid amerika ook halen)

Team:
Bergwijn - Brobbey - Neres
Manssverk - Ziyech - Henderson
Tagliafico - Kaplan of Hato - Veltman - Tete
Ramaj

Bank/reserves: Godts, Dolberg, Ebite, Wolff, Bonadu, Danjuma, Vd boomen, Bounida, vd beek, damian vd Vaart, Vos, Bakker, Kaplan of Hato, dies Janse, Sambo, Setford en de Graaf.

26-02-2024 13:02

Saudara +7061

Droom lekker verder achter de PS..

26-02-2024 13:06

PuntNaarAchterSVP +5240

Dat is wel heel veel ervaring.. wil je niet iets meer jong talent zien?

26-02-2024 13:12

jos.bt@hotmail.com +254

En wat met rijkhoff

26-02-2024 15:58

Cello +52796 moderator

Vandaag kunnen we wel stellen, dat met deze selectie de 5de plaats het maximaal haalbare is. Dat betekent wederom géén CL volgend jaar èn dus zal Ajax nòg meer moeten inkrimpen wbt de begroting. Waarom?. Simpelweg omdat in voorgaande jaren alles afgestemd was op het binnen harken van de CL miljoenen. En zelfs met die CL miljoenen had men op de transferbalans een positief resultaat nodig van 50 mio om het allemaal sluitend te maken (dus het resultaat na aan- en verkopen).
Omdat we dit lopende jaar al geen CL inkomsten hadden heeft Mislintat al moeten snijden in oa het salarishuis en zat Lenderink er ook bovenop. Hierdoor zal het financieel dit jaar nog meevallen, echter zal deze lijn vermoedelijk dit jaar wel doorgezet gaan worden, omdat zoals ik dus al zei, je ook volgend jaar niet die CL miljoenen kan bijschrijven.
De mate van investeringen doen zal wederom afhangen van wat er verkocht gaat worden èn bij het halen van nieuwe spelers zal ongetwijfeld opnieuw een poging gewaagd worden om het salarishuis verder te laten inkrimpen. Alles gericht op oa die 50 mio, zoals die onder Overmars is overeengekomen, weg te werken, zodat dat straks niet meer nodig is om een sluitende begroting te krijgen.
En ja....dan ben ik het eens met de doelstelling dat straks de hand op de knip gaat voor transfers boven de 10 mio. Op die manier zijn we weer helemaal terug bij af. Oók in de periode van FdBoer had die te maken met die regel van een maximale transfersom voor aankopen. En als er al boven dat bedrag uitgegeven werd dan had dat gevolgen voor de rest van het transferbeleid en was er niet veel meer mogelijk.

Hetgeen wat velen de laatste maanden riepen, dat men toch maar risico's moest nemen, omdat die zich uiteindelijk wel zouden terug betalen in oa de vorm van het halen van CL, die beseffen zich niet, dat Ajax die manier van beleid voeren al eens heeft geprobeerd tw de eerste 10 jaar van deze eeuw. Het resultaat: de club was op een haar na omgevallen!. Dat zijn ze nog lang niet vergeten bij Ajax èn dat gaan ze niet meer doen, zover gaan ze het uiteindelijk niet meer laten komen!. De broekriem gaat aangehaald worden.....het herstel kan nog wel eens een paar jaar gaan duren, al hoop ik dat het sneller dan dat zal gaan!. Het is niet anders.

26-02-2024 13:00

behangdelul +32486

Dit seizoen als Ajax schoon schip maakt haal je 100-120mio op (Akpom, Forbs, Bergwijn, Mikautadze, Rulli, Sanchez, Sosa, Avila, Sutalo, Berghuis, Martha, Wijndal, Conceicao, Gorter, Rensch, Taylor, Gaaei) als het niet meer is.

Daarmee koop je volgend seizoen gewoon een selectie die voor plek 1 speelt, MITS je een fatsoenlijke trainer hebt, en daar schoort het eerder aan.
Volgend jaar doet Ajax gewoon weer mee.

26-02-2024 13:31

Cello +52796 moderator

@behangdelul

Normaal gesproken zou ik het eens met je kunnen zijn. De vraag is echter: kan je al deze spelers verkopen?. Immers, ook zij (die spelers) moeten een verkoop zien zitten en zullen zeker niet willen vertrekken als dat betekent dat ze contractueel er enorm op achteruit zullen gaan. En als je dan al een aantal kan verkopen is dat dan tegen een goede prijs?.
Maar dat gezegd hebbend zit je ook nog met de 50 mio transfer-eindresultaat, dat destijds is overeen is gekomen in de periode Overmars. 50 mio die nodig is/was om de begroting sluitend te maken. En daar bovenop mis je dus de +/- 40 mio die begroot werd aan CL inkomsten. Opgeteld dus al 90 mio om, zoals het tot en met afgelopen seizoen was, de begroting sluitend te krijgen.

Dat zijn zaken, die we als achterban nog wel eens snel uit het oog verliezen, maar die wel degelijk op de achtergrond spelen. Een deel van die 90 mio die nodig is/was zal door Mislintat en Lenderink afgelopen zomer (lopende dit jaar) al wel verkleind zijn.... maar weggewerkt is het niet geworden. En dus zul je echt met een flink bedrag rekening moeten houden, dat nog gesaneerd moet worden. Ik kan me herinneren, dat beiden (Mislintat en Lenderink) ook al zeiden dat dit niet binnen één seizoen opgelost zou zijn en een stuk langer zou gaan duren.

Dus al met al denk ik niet, dat de door jou berekende 100-120 mio, die opgehaald zou kunnen worden ook weer 1-op-1 aangewend kan worden voor versterkingen. Daar zal nog wel een aanzienlijk bedrag vanaf gaan.

26-02-2024 13:50

behangdelul +32486

Ik denk dat dat wel los gaat lopen. Die 50 mio van je begrijp ik alleen niet helemaal. Vorig jaar hadden we 43 miljoen tekort ivm mislopen CL. Er is vorig jaar voor 157 mio opgehaald en voor 113 mio uitgegeven om dat gat te dichten. Daarnaast was er nog 1 opdracht: salaris grof naar beneden en begroten op EU-cup ipv CL. Dat schijnt ook gelukt te zijn met de grootverdieners er uit. Ik denk dat dus niet dat die 90 mio - 90 mio is, maar heul veul minder.

26-02-2024 14:14

Cello +52796 moderator

@behangdelul

Die 50 mio was overeengekomen met Overmars gedurende de jaren dat we CL speelden. In die jaren, ondanks dat er minimaal 40+ mio aan CL-inkomsten waren, was er een bedrag van 50 mio nodig om alles financieel sluitend te krijgen. Daarom werd aan het begin van dit seizoen ook gezegd, dat we eigenlijk op idd -90mio begonnen.
Kortom....zelfs in de recente CL-jaren leefden we dus eigenlijk al iets van 50mio boven ons kunnen, boven onze financiele stand, waardoor er verplicht al voor 50 mio verkocht moest worden, die niet voor herinvestering beschikbaar zouden zijn maar direct doorgeschoven werden binnen de begroting.

26-02-2024 14:46

behangdelul +32486

Ik dacht dat dat 43 mio was....maar goed, bij Ajax zul je nooit een duidelijk en helder verhaal naar buiten krijgen

26-02-2024 15:00

JariJari +15046

Maar een volledig nieuwe selectie is niet ingespeeld en verspeeld veel punten in het begin. De competitie is super zwak dus dsn word je max 2de.

Gelukkig is dat ook CL dus verder prima maar kampioen wordt je op die manier pas het jaar erna.

26-02-2024 18:52

Bergkampinho32 +560

Ben het grotendeels met je eens. Met de verkoop van de meeste Mislintat aankopen kom je al een eind. Je ontkomt er niet aan om 1 of 2 sterkhouders erbij te verkopen met Bergwijn en/of Brobbey. Dan zit je al boven de 100 miljoen, met logische aankopen kun je een team opbouwen wat voor de 1ste plek meespeelt. PSV en Feyenoord gaan ook spelers kwijtraken en wie zegt dat ze de juiste vervangers halen.

Vergeet bovendien niet dat de merchandise en commerciële afdeling als een tierelier draaien. Zag laatst op VI dat Ajax in bijna alles opzichten (van merchandise tot wedstrijdinkomsten) 2 a 3x zoveel inkomsten genereert als psv en Feyenoord, dit betekent dat je kaal, dus zonder transferinkomsten veel meer binnenhaalt dan de concurrentie, wat aangeeft dat Ajax veruit de grootste club van Nederland is. Daarom is het met de juiste keuzes weer snel te repareren.

27-02-2024 02:32

daslogisch1 +10033

Dacht dat al die fabeltjes uit de fabeltjeskrant van Pino en cs. gecanceld waren hier?

26-02-2024 12:57

OuweDibbes +11706

Prima.. neem wel aan dat we afscheid nemen van Lenderink?
Selectie is voor het tweede seizoen te laat bij elkaar, en onevenwichtig. Verder had je Tadic en Klaassen met deze schroot prima kunnen gebruiken maar moesten gratis weg omdat ze teveel verdienen.

26-02-2024 12:53

ajacieddieajaxziet +1203

Juist geen afscheid nemen van Lenderink... dankzij haar was er überhaupt nog geld om spelers te halen.

26-02-2024 13:12

OuweDibbes +11706

Ohh Ajax doet een recordtransfer van 100 miljoen maar dat is niet nodig want we hebben Lenderink?

26-02-2024 13:17

Slang3 +45693

wat denk je precies dat Lenderink doet? Zij bepaald niet of een speler het niveau heeft om gekocht te worden, daarvoor vertrouw je op de technische mensen.

26-02-2024 13:19

OuweDibbes +11706

Ze speelt boekhouder in plaats van CFO...
Het nieuwe salarishuis komt ook niet van Mislindat waardoor wij voorin wel heel pover in de spelers zitten. Klaassen en Tadic hadden we nu juist kunnen gebruiken.
Het eerst verkopen totdat er spelers werden gehaald heeft de kwaliteit ook niet bevoordeeld. Mislindat is weg, nu de mede schuldige gaarne. We lopen CHL mis terwijl onze salarishuis ingesteld is op CHL voetbal. Dan heb je als CFO gefaald. Een boekhouder had prima cijfers, dat is het verschil.'
In de zomer mocht ik van Twynstar niks zeggen, ik zou Ajax in een faillissement werken. We staan kansloos vijfde, hebben laatste gestaan, in de beker uitgeschakeld door een amateur club. Kortom het hele beleid is 1 potje ruk.. tijd om door te selecteren na betere mensen.

26-02-2024 15:54

willem1958 +8738

Het is ook gewoon van de gekke dat er zoveel geld is uitgegeven want met Sutalo, Forbs en Mikautatze win je de wedstrijd niet, je moet beter inkopen.
Daar gaat het om en dan kan je onder de tien miljoen echt goede spelers halen, zo'n Driouech die voor 5,5 miljoen te koop was en bijv zo'n Mattson die voor 5 miljoen naar FC Kopenhagen ging dat zijn wel spelers met techniek en durven te voetballen, die passeren een mannetje.

het is gewoon verschrikkelijk fout gegaan de afgelopen twee jaar en Ajax moet niet alleen naar grote namen kijken maar ook in het rechterrijtje maar dan wel de spelers er uit pikken die wel dat voetballend vermogen hebben.
En daarnaast een mix van eigen jonge talenten, wat goede aankopen en een goede mix qua leeftijd want je kan niet met een elftal spelen waarvan ze bijna allemaal zo rond de twintig zijn, de meeste spelers komen echt in hun kracht als ze een jaar of 25 zijn.

26-02-2024 12:52

AjaxPositivo +6946

Modric is transfervrij. Naast dat hij een geweldige voetballer is, kan hij Sutalo en Sosa eindelijk fatsoenlijk laten voetballen.
Henderson kun je dan voor 2 mln verkopen aan Crystal Palace of een Amerikaanse club.

Verder Tahirovic en FitzJim verhuren/verkopen. Dan heb je met Mannsverk, Taylor, VdBoomen, Vos enz nog wel wat opties voor naast Modric.

PS afscheid nemen van Berghuis (brengt toch te weinig voor z'n status en heeft mentaliteit niet).
En Avila, Gaaei, Martha, Medic, Gorter, Banel. Even opruimen die handel.

26-02-2024 12:40

MelleAfca +14301

Geef me één goed argument waarom Modric zin heeft om in dit kwakkelende Ajax te komen ballen?

26-02-2024 12:41

AjaxPositivo +6946

Hij overwoog om naar Amsterdam te komen voordat hij naar Tottenham ging rond wedstrijden van Ajax tegen Dinamo Zagreb. Dus hij heeft liefdevolle gevoelens voor Ajax. En hij is de Cruijff van de Balkan. En we hebben twee Kroaten waarmee hij het gezellig kan maken.
Zie hieronder als bewijs:

"Modric heeft alle verwachtingen waargemaakt", stelt Ten Cate, "maar dan ook alles. Dat enorme talent dat wij toen al in hem zagen. En hij wilde ook graag naar Ajax."
"Voor die wedstrijd kwam Modric naar me toe en gaf me een hand", vertelt Ten Cate. "'Hey coach, how are you?' zei hij. 'Ik ben je niet vergeten'."

"En na afloop hebben we een gesprekje gehad en zei hij: 'Weet je nog dat je me toen in Zagreb vroeg om voor Ajax te komen spelen? Nog bedankt daarvoor. Het is jammer dat dat toen niet gebeurd is, ik heb een andere keuze gemaakt.'"

26-02-2024 19:21

Simpelishetmoeilijkst +25091

Denkt ook maar 1 iemand dat Falentijntje de financiën van Ajax krijgt aangeboden door Susan Lenderink? Geloof er niets van, al kan je best goede spelers vinden voor een redelijk bedrag. Dat heeft het verleden ons wel getoond.

26-02-2024 12:38

dp92 +11115

Onze concurrenten zijn volgend seizoen AZ en Twente. Twente zal heel veel moeite hebben zich te plaatsen voor de CL, grote kans dat ze tegen de nummer 2 van Portugal moeten. Wij hebben nog altijd financieel veel meer opties dan AZ en Twente.

Wanneer deze zomer verstandige keuzes worden gemaakt is de kans groot dat we volgend jaar "gewoon" 3de worden en het seizoen daarna de CL ingaan.

26-02-2024 12:37

KarimB +11191

Kan je die grote kans tegen nummer 2 portugal is uitleggen. Toen NL als 2de plek vCL had speelde we namelijk niet perse tegen de n3 uit portugal

26-02-2024 12:56

dp92 +11115

Wij hebben de plek van Portugal overgenomen, dus nu gaat de nummer 2 van de Portugal de voorrondes in. Net zoals PSV dit seizoen de voorrondes in moest.

Daarnaast heeft Twente ook een laag coefficient waardoor ze ongeplaatst zijn, en de nummer 2 van Portugal waarschijnlijk wel.

26-02-2024 13:15

KarimB +11191

Aah zo. Thanks voor de uitleg. Volgens mij heb je 5 geplaatste en 5 ongeplaatste. Twente zeker ongeplaats. 20% kans dan op dat team uit portugal.

26-02-2024 13:52

dp92 +11115

Vorig jaar waren er maar 4 teams in de play-offs. Is dat aangepast met de nieuwe regeling?

Net even opgezocht, in de play-offs ook dit jaar 4 teams.

League Path

4 winners of the third qualifying round (League Path)

26-02-2024 13:57

KarimB +11191

25% dus. Hmm. Hopen dat ze t halen. Kunnen voor onze eigen wederopbouw alle punten gebruiken

26-02-2024 14:03

Soccerskins v2 +43196

Ik denk dat het wel gaat meevallen omdat je ook weer veel geld binnenkrijgt. Als de koopopties van Sanchez, Mikautadze, Conceicao en Rasmussen allemaal gelicht worden heb je al zo’n 25/30 miljoen. En dan mag je al het brandhout in de selectie nog eens gaan verkopen. Akpom 15, Forbs 18, Sutalo 20 en ga zo maar door. Ajax heeft het geluk dat ze een naam hebben en deze spelers ook makkelijk weer verkocht kunnen worden.

En zoals de top reactie hierboven zegt heb je geen investering van 100 miljoen nodig om kampioen te worden in de Eredivisie.

26-02-2024 12:27

DarkChild +3451

Het gaat niet meevallen, omdat Ajax aan het infuus van de CL gelden ligt qua begroting. En zelfs als je die haalt heb je ieder jaar al een gat van een slordige 50 miljoen.

26-02-2024 12:30

Soccerskins v2 +43196

Afgelopen seizoen hadden we ook geen CL miljoenen. En toch lijken we ook dit seizoen gewoon de zwarte cijfers te halen terwijl we vorige zomer wel 100 miljoen hebben uitgegeven.

26-02-2024 12:31

DarkChild +3451

Dat gaan we zien in. Ik heb daar een hard hoofd in. En dan nog, in hoeverre dat gaat komen door het overschot op de transferbalans of echt omdat de structurele kosten dan zo veel geslonken zijn.

26-02-2024 12:32

Soccerskins v2 +43196

Structurele kosten zijn sowieso geslonken dit jaar. Het salarishuis is met zo’n 15 miljoen omlaaggehaald dankzij het vertrek van o.a Tadic, Timber, Blind en Klaassen.

https://www.capology.com/

26-02-2024 12:33

MelleAfca +14301

Afgelopen seizoen hebben we wel Timber, Alvarez en Kudus verkocht. Zo’n knallers gaan we bij lange na niet maken.

26-02-2024 12:42

Soccerskins v2 +43196

@MelleAfca

Afgelopen zomer is er voor 157 miljoen verkocht en voor 110 miljoen gekocht. Dat is ongeveer 70% wat weer in de selectie is gestopt. Aan die 157 miljoen ga je zeker niet komen maar ik denk dat een 70/80 wel te halen valt. En als Ajax net als afgelopen zomer 70% mag herinvesteren zou je ongeveer 50 kunnen uitgeven op de transfermarkt. Genoeg om de selectie te verbouwen.

26-02-2024 12:52

atouba19 +3501

In welke wereld denk jij 15 voor Akpom, 18 voor Forbs & 20 voor Sutalo te krijgen? Mag blij zijn als je voor Forbs & Sutalo de helft krijgt.

26-02-2024 12:34

Soccerskins v2 +43196

In de voetbalwereld? Forbs en Akpom hadden we een maand geleden voor dat bedrag kunnen verkopen. Achteraf gezien had je het toen al gewoon moeten doen.

26-02-2024 12:34

dp92 +11115

Forbs en Sutalo staan er beide internationaal gewoon goed op. Kans is dus groot dat clubs nu juist de kans ziet ze op te pikken omdat Ajax ze in de uitverkoop zal doen.

Zou mij niets verbazen als we winst maken op Forbs en rond de 20 mil voor Sutalo kunnen krijgen.

26-02-2024 12:39

atouba19 +3501

Ik hoop het maar ik denk dat we bedrogen uit komen. Vraag me ook echt af of ze er internationaal wel zo goed opstaan? Scouts zien ze toch wekelijks schutteren en op de naam Ajax kan je straks steeds minder teren. Maar we gaan t zien.
Hoop iniedergeval dat ze snel weggaan. Ben helemaal klaar met Sutalo

26-02-2024 12:44

KarimB +11191

Die zijn echt wel gedaald in waarde hoor in dit half jaar

26-02-2024 12:57

KarimB +11191

IK hoop met je mee. Maar je bedragen zijn wel heftig hoog hoor voor deze spelers

26-02-2024 12:57

Mitchjo +6144

Volledig eens met de topreactie hier boven. Voor max. 10 miljoen kun je echt nog wel fantastische aankopen doen, maar alles draait om scouten, scouten, scouten. Het is echt hopen dat dit (eindelijk) weer eens voor elkaar is. Als je creatief bent en doortastend weet ik zeker dat je voor weinig geld goede aankopen kunt doen.

Ik zou Bergwijn verkopen (brengt gewoon te weinig en we hebben cash nodig) en Akpom, Tahirovic, Sosa, Sutalo, Medic. Gaaie, Forbs en Taylor ook (gewogen en te licht bevonden, al zou je Tahirovic en Sutalo misschien nog een kans kunnen geven). Met dit geld moet je toch een goede selectie samen kunnen stellen.

26-02-2024 12:13

Biss +9936

Je moet (weer) onderaan beginnen, de jeugdopleiding moet weer pareltjes creëren. Een goede lichting is geen toeval, daar heb je als opleiding veel invloed op.
Deze parels kun je dan aanvullen met een aantal gerichte aankopen (Blind, Tadic, Ziyech als voorbeeld). Daar komt de scouting inderdaad bij kijken. Maar zonder de jeugdopleiding als basis is Ajax Ajax niet. Maar gewoon een koopclub, wat velen hier willen zo te lezen.

26-02-2024 12:41

Simpelishetmoeilijkst +25091

Goede ideeën! Zou Sutalo proberen kwijt te raken, denk dat Tahirovic te redden is, en kan nog veel beter worden met hard werk.

26-02-2024 12:41

emieltjuhh +17732

Laat er een sjeik komen

26-02-2024 12:12

MokumsParadijs +2235

Laat ‘m lekker wegblijven.

26-02-2024 13:27

Eurysaces +29498

Ook met 10 miljoen moeten we kwaliteit kunnen halen voor de eredivisie. Zo lang je ze maar goed scout en op de groei en de ogen open houdt voor buitenkansjes (wellicht Eriksen). Ajax staat voor een bepaalde speelstijl, die is niet te vangen in data en cijfertjes, dat is wel gebleken.

26-02-2024 12:10

023Haarlem +3191

Dit seizoen zo goed mogelijk afsluiten.
Eigenlijk is dit toch al een verloren seizoen.

Afscheid nemen van Gaaei, Sosa, Akpom en Avila.

Ramaj,
Gooijer, Sutalo, Kaplan, Wijndal ;
Henderson, Mannsverk;
Berghuis;
Conceicao, aankoop, Bergwijn;

Een goede spits halen.
Type Finnbogason of Dolberg??

Tuchel samen met Vos voor de groep.

26-02-2024 12:09

Cosey2 +6969

We hebben een dijk van een spits en ook al een opvolger.
Bergwijn weg voor het geld, niet omdat hij niet Ajax waardig is, en nog een jaar Sutalo trek ik niet.

26-02-2024 12:26

1991 +7787

Een type Dolberg heeft Ajax al in Rijkhoff, daarnaast komt Chico niet terug.

26-02-2024 12:27

NW23 +5020

Tuchel please zeg! Wat een bloedirritante vent. Sure de CL gewonnen met miljardenploeg Chelsea maar daarna ook vrij snel ontslagen. Spelers bij Bayern zijn hem niet voor niets zat.

Verder: Conceicao wil niet terug en Porto zal die clausule wel betalen. Zou Brobbey gewoon nog een jaar houden en anders hebben we Rijkhoff.

Juist Bergwijn verkopen voor de cash en ook zeker Sutalo! Die laatste past gewoon niet bij Ajax.

Sahraoui halen bij Heerenveen en met Berghuis, Hlynsson VAD en Godts de concurrentiestrijd aan laten gaan voor de 3 posities rondom de spits.

26-02-2024 12:32

Simpelishetmoeilijkst +25091

Wat wil je met Tuchel, een bewezen minjunkel? Laat overal een ruïne achter.

26-02-2024 12:42

GNBL +89834 moderator

Feyenoord betaalde €750k voor Aursnes. Schop de gehele lekkende scouting er maar uit en stel capabele mensen aan.

26-02-2024 12:09

Slang3 +45693

precies, alles wat je nodig hebt is een trainer die het maximale uit spelers kan halen

26-02-2024 12:16

maikelklaassen +738

Frenkie de jong kostte een euro, als je maar een oog voor talent hebt

26-02-2024 12:32

Biss +9936

Er zitten capabele mensen in de scouting, maar die worden al jaren genegeerd. En de beste zijn er al uitgewerkt.

26-02-2024 12:43

Broodjebal44 +5727

Alsof transfersom altijd lijdend is voor een goede speler. We hebben veel uitgegeven voor veel kutjes, wie weet kunnen wij nou toppers halen voor weinig. Je weet het nooit, wees creatief.

26-02-2024 12:01

Slang3 +45693

Ajax op zijn best als er minder geld uit te geven is, die miljoenen transfers maakte ze alleen maar meer lui

Probleem is alleen dat de scouting al jaren voor geen meter klopt en totaal niet goed geregeld is. Tel daar bij op dat de jeugdopleiding geen bijzondere spelers meer kweekt en er niet eens een hoofd jeugdopleiding in dienst is.

26-02-2024 11:59

DeWijsneus +25638

10 x 10 miljoen prut is ook faillissement.

26-02-2024 11:52

MelleAfca +14301

Ik ben eerlijk gezegd niet zo bang voor de selectie van komend seizoen. Op vrijwel elke positie heb je een (jeugd)speler/talent met de kwaliteiten om Ajax op korte termijn naar een Champions League waardig niveau te brengen; Ramaj, Gooijer, Kaplan, Hato, Rensch; Vos, Mannsverk, Hlynsson, Rijkhoff en Godts. En dan laat ik Misehouy en van Axel Dongen even buiten beschouwing.
Ik zou slechts inzetten op versterkingen op linksback, 10 en rechtsbuiten. Dan kun je met de juiste trainer(!) snel een herkenbaar en goed Ajax slepen.

Ik zou niet ontevreden zijn als we de eerste competitiewedstrijd volgend seizoen aantreden met Vos als hoofdtrainer en de volgende opstelling;
Ramaj
Gooijer - Kaplan - Hato - Rensch
Henderson - Mannsverk (Eriksen)
Conceicao(Facundo Torres) - Hlynsson (Babadi) - Godts
Brobbey

26-02-2024 11:47

Henk de Vries +11119

Vergeet Conceicao, dat was al niks bij ons en volgens mij wil hij daar blijven. Lekker laten gaan..

26-02-2024 11:55

Rockanje23 +36927

Als jij denkt dat je met Gooijer, Hato, Rensch, Hlynsson, Godts, Conceicao en Rijkhoff op korte termijn een CL waardig elftal hebt staan wens ik je veel sterkte toe.

26-02-2024 11:56

MelleAfca +14301

Gooijer, Hato, Rensch, Godts absoluut. Hlynsson liever niet volledig vanuit de basis. Rijkhoff als tweede spits en Conceicao stond er alleen nog even bij omdat het je enige rechtsbuiten in de selectie is volgend seizoen. Dat is dus niet precies wat ik beweerde. Maar desalniettemin zit er gewoon veel meer in deze selectie dan de afgelopen twee trainers eruit hebben weten te halen.

26-02-2024 12:10

Steffenhagen +37732

Juffrouw Rensch , het enige dat aan hem ontbreekt zijn zacht suède handschoentjes

26-02-2024 12:19

Mitchjo +6144

Ik snap je gedachte en ben het er ook wel mee eens. Het blijft echter wel fragiel, je moet dan vooral hopen dat spelers als Gooijer en Hlynsson zich snel door ontwikkelen. Verder ben ik ook niet echt bang voor de selectie van volgend seizoen. Veel zal echter afhangen van de scouting.

26-02-2024 12:22

NW23 +5020

Rensch, gewoon hoe dan? Let je al drie jaar niet op? Die tweede goal gisteren is ook weer ongekend slecht verdedigd van Rensch. Onbegrijpelijk wat hij daar doet, maar zo typerend voor (Circus) Rensch. Dit kan echt niet meer.

De enige reden om nog verder te gaan met Rensch is omdat hij op meerdere posities inzetbaar is. Maar dan wel als tweede keus. Ik kan me voorstellen dat je hem in de selectie houdt als backup linksback, rechtsback en CV. Het is wel makkelijk dat 1 speler al die posities kan invullen. Maar als basisspeler kan echt niet meer en ik zou hem ook gewoon verkopen als je er een mooi bedrag voor krijgt.

26-02-2024 12:36

MelleAfca +14301

Was, zoals ik hier onder beschrijf, zo’n drie maanden lang je beste man. Toen hoorde ik er niemand over. Vind het weer heel erg in de waan van het moment hoe er nu over heb gesproken wordt.

26-02-2024 12:39

Wouter.S +451

Rensch vindt ik een zwaar overschatte speler, einde van het seizoen strik erom heen. Is al 3 jaar lang aan het meeliften. Heeft de mentaliteit niet om het te redden bij Ajax, mits plek 4 op de ranglijst het doel is, dan is hij zeker bruikbaar

26-02-2024 12:10

Mitchjo +6144

Ik zou hem als back up CV of rechtsback houden.

26-02-2024 12:22

Wouter.S +451

Ja, dat kan zeker. Mocht je 12,5-15 miljoen ontvangen zou ik het overwegen.. Kan mij niet voorstellen dat een club 20 miljoen neerlegt. Had echter ook niet verwacht na het geschutter van Bassey dat wij hem konden slijten voor de vele miljoenen die Ajax ervoor heeft ontvangen. In die zin hoop ik op een wonder. Denk dat doorselecteren de beste optie is. Hopen op jeugd met potentie. Rensch speelt nog steeds als een jeugdspeler.

26-02-2024 21:42

GNBL +89834 moderator

Als jij nog steeds denkt dat we met Rensch de oorlog gaan winnen dan heb ik er in tegenstelling tot jou wel een hard hoofd in.

26-02-2024 12:12

MelleAfca +14301

Dat gaat me wel erg ver. Is vanaf Brighton thuis tot een weekje of twee geleden structureel de beste man geweest. Nu inderdaad even in een neerwaartse spiraal. Maargoed, zo heb ik Mazraoui ook jarenlang zien kwakkelen van een heel hoog naar een laag niveau. Als je het hebt over het gefaseerd toewerken naar een goed Ajax, dan is Rensch toch wel een van de laatste die je doorselecteerd.

26-02-2024 12:37

Link134 +879

Daf jij verder wilt gaan met rensch, hoeveel moet die jongen nog fout doen? Zie 10 x liever veltman terug op RB. En stel Eriksen wilt terug komen stel jij liever mannsverk op? Hlynsson?

26-02-2024 12:33

MelleAfca +14301

Nee, ik heb mogelijke aankopen tussen haakjes gezet. Omdat het niets meer is dan mijn persoonlijke wens. De haakjes zijn een verbetering tegenover hetgeen wat er voor staat.

26-02-2024 12:40

EeuwigeBankzitter +1522

Het probleem is dat we al zo'n 10 jaar afhankelijk zijn van transfers, omdat de opleiding voornamelijk karakterloze middelmaat produceert (hoi Taylor). Zolang die niet flink op de schop gaat, komt het niet goed.

Ik maak mij ook zorgen om de nieuwe Toekomst. Prima om 'state of the art' faciliteiten te hebben, maar al die luxe kweekt geen mentaliteit. Koude douches, en bankjes in de kleedkamer waarvan de splinters in je reet blijven steken hebben ze nodig! Hadden we Bobby Haarms nog maar!

26-02-2024 11:30

Koekie87 +20962

Die jongens worden allemaal veel te veel beschermt ook door de buitenwacht. Ook dat gejank toen om dat fluitconcert bij Taylor. Daar kweekt zo een jongen alleen maar mentaliteit mee aangezien je weet dat ook bij Ajax hoort als je niet presteert. Zal bij andere clubs echt niet veel anders zijn hoor. Word onze grote vriend uit Denemarken uitgefloten ene dan hoor je er helemaal niemand over zelfde als Boukhari die pak hem beet 15 jaar geleden ook werd uitgefloten. Maar dan word er opeens met twee maten gemeten omdat een Taylor maar ook een Blind eigen jeugd zijn en iemand die van buitenaf word gehaald niet.

26-02-2024 11:38

Simpelishetmoeilijkst +25091

Cruijff werd ook enorm vaak uitgefloten vroeger, als het voetbal niet vsn wereldklasse was, en diëtist er ook gekomen.

26-02-2024 12:47

Simpelishetmoeilijkst +25091

Daar zit veel waarheid in. Vooral als je al op leeftijd bent.

26-02-2024 12:46

Rockanje23 +36927

Aan de ene kant verstandig gelet op de fiasco’s op de transfermarkt de afgelopen 2 jaar, aan de andere kant onbestaanbaar omdat Ajax MOET investeren om weer aan te haken bij de top 4 en de jeugdopleiding van hopeloos niveau is.

26-02-2024 11:29

Koekie87 +20962

Jeugdopleiding word waarschijnelijk gewoon heel amateurristisch geleid waar je ook nog eens met verschillende kampen te maken hebt waardoor je uiteindelijk in het eerste zit opgescheept met de Martha's en de Banel's van deze wereld waarvan een van Basten bij Martha ook nog eens durfde te beweren bij Rondo dat die bij hem elke week in de basis zou staan.

26-02-2024 11:32

Steffenhagen +37732

Er is geen leiding , geen HJO , geen TD en nog geen idee wie er trainer wordt . En ik geloof er niks van dat Alex Kroes dat allemaal al geregeld heeft achter de schermen . Volgens mij lag hij op een tropisch strand

26-02-2024 12:20

MichelAngelo66 +22149

Vooral het ontbreken van die HJO is mij een raadsel. Het is werkelijk bespottelijk voor een club als Ajax waar sinds mensenheugenis de jeugdopleiding de hoofdader is van de club.

De verantwoordelijken verdienen eigenlijk allemaal ontslag op staande voet.

26-02-2024 15:30

Dennis129 +11877

De jeugdopleiding is niet van hopeloos niveau. Ik denk dat we met Hato en Brobbey zelfs 2 spelers in de basis 11 hebben die de absolute top gaan halen. Vos is een groot talent bv.
Jaarlijks moeten er 2 spelers doorstromen. Alleen zitten we nou in de krankzinnige fase dat we ook de spelers die overduidelijk tekort komen zoals Martha en Banel door laten stromen en jongens die wel het talent hebben, maar er eigenlijk nog niet helemaal klaar voor zijn zoals Gooijer ook al te vroeg door laten stromen.
Gooijer en Vos hadden gewoon een heel jaar in jong moeten spelen en volgend jaar die stap maken en dan zouden we zeggen komen weer 2 leuke talenten door. Gaat goed met de jeugdopleiding.
Mentaliteit van deze doodgepamperde generatie blijft een probleem. Alleen ze tekenen op hun 15e al een contract van een paar ton, waardoor het echte moeten al een stuk minder wordt.

26-02-2024 11:55

Gonzalez75 +5862

En dat voor die prijs, Ajax!
Het zijn weer de hamster weken, 1 + 1 gratis. Koop je Gaaei, krijg je Sosa er gratis bij.
Ajax, tuurlijk wel!
Ajax, wederom gekozen tot de goedkoopste. Onze spelers hebben de hoogste sterren! De slechtste kwaliteit voor de laagste prijs!

26-02-2024 11:28

letsvencook +13054

Edje bedankt voor de teringzooi!

26-02-2024 11:21

Koekie87 +20962

Onze jeugdopleiding is echt niet zo bijzonder meer hoor. Worden alleen maar eenheidsworsten opgeleid die vaak essentiele kwaliteiten missen om echt te slagen bij Ajax en daarnaast ook nog eens beschikken over een hele verkeerde mentaliteit die er wel gevraagd word bij Ajax. Zo een Gooijer loopt namelijk ook al rond bij het eerste alsof hij al heel wat heeft laten zien in de voetbalwereld, zelfde geld voor Martha, Taylor, Gorter en noem het allemaal maar op en als het fout gaat zoeken ze nooit de fout bij zichzelf maar ligt dan altijd aan een ander.

26-02-2024 11:28

Dennis129 +11877

Dit is denk ik wel echt een generatiedingetje. Al die jeugd in Nederland is zo rijk en verwend en daarbij doodgepamperd. Tekenen op hun 15e al een contract van tonnen waarmee ze bij wijze van spreken al klaar zijn. Intrinsieke motivatie verdwijnt daardoor.

26-02-2024 11:52

Koekie87 +20962

Klopt, die jongens weten niet eens wat het is om daadwerkelijk te moeten werken voor je geld en met het salaris wat hun al verdienen op die leeftijd dat verdien ik nog geen eens in tien jaar.

26-02-2024 11:54

Steffenhagen +37732

Noem dan ook de RVC

26-02-2024 12:21

letsvencook +13054

Iedereen die verantwoordelijk is voor het weren van peter bosz

26-02-2024 12:52

MosesD +14637

Driessen is, hoe kan het ook anders, wederom slecht op de hoogte. De salarissen zijn mede door Mislintat niet meer op CL niveau. Enkele spelers (Bergwijn en Berghuis) nog wel, maar zeker de eerste hoop ik dat die vertrekt. Tel daarbij op de volgende uitgaande transfers: Sutalo, Sosa, Gaaei, Akpom, Taylor, Rensch, Forbs, Mikautadze, Rulli, Wijndal dan komt er ongeveer 100 mio binnen. Daarvan rond de 75 investeren. Daarmee kan je 4 of 5 uitstekende aankopen doen. Maar dan moet je wel opschieten met knopen doorhakken. Over de nieuwe TD bijvoorbeeld. Ook zal Kroes heel flink snijden in het personeel. Daarvan kan zeker 30% weg.l

26-02-2024 11:19

Okocha078 +13648

Ajax heeft nog wel steeds een begrotingsgat van 50 A 60 M, dus dat zouden we eigenlijk aan transfers binnen moeten krijgen. Alles daarboven zou je kunnen herinvesteren

26-02-2024 11:27

MosesD +14637

Er was door het missen van CL idd een gat van 40. Dat is echter al deels teruggebracht. Nog altijd zal er een tekort zijn, maar je kan van de verkopen een heel groot deel herinvesteren.

26-02-2024 11:28

Steffenhagen +37732

Dit heet je rijk rekenen

26-02-2024 12:21

roodwit007 +14200

Zijn er hier nog steeds die het beleid en komst van Sven de zwendelaar aanmoedigen ? toen was 70% voor die laaien lichter en ik werd voor idioot uitgemaakt dat we naar de klote gaan zo ik wou dat ik ongelijk had werkelijk

26-02-2024 11:18

sucre +15101

Ik heb mij ook ernstig verkeken op Sven... eerlijk is eerlijk. :-(

26-02-2024 11:41

Rolo +13590

Hij had mooie praatjes.... klonk goed en wist het mooi te verkopen. Tot er vreemde bedragen op tafel kwamen voor spelers die je ook voor minder op kon halen. Toen schoten mijn hersencellen (ja, alle 3) in de stress.

26-02-2024 11:55

Enoh25 +1802

Is ook alleen maar goed. Kijk naar Feyenoord/

26-02-2024 11:12

MokumsParadijs +2235

Ik zet de tv altijd uit als zij spelen

26-02-2024 13:32

VichoWazig +3442

De scouting mag terug naar de basis: zoeken naar een speler die buitengewoon talent heeft en haalbaar is. Sanchez, Milik, Tagliafico, martinez, neres, anthony, alvarez. Ze konden het wel bij Ajax. De laatste 3 a 4 jaar komen er echter spelers als Klaassen, Bergwijn, bassey en Sutalo uit de scouting. Men is gemakzuchtig geworden, gaat af op verhalen van zaakwaarnemers ipv ouderwets wedstrijden kijken.

26-02-2024 11:10

Mitchjo +6144

Ja Overmars heeft het wat dat betreft fantastisch gedaan.

26-02-2024 12:25

jeffrey_van_der_sluis +30320

De topreactie zegt het al; creatieve scouting > geld over de balk gooien.

26-02-2024 11:08

Sies +4467

Klopt natuurlijk niks van...Mislintat heeft prestatie contracten gerealiseerd dus spelen we Europa League wat ik hoop dat erin zit krijgen de spelers ook naar Europa League betaald...Er zijn nog weinig spelers zoals Bergwijn Berghuis die Champions League contracten hebben..ik ga er vanuit dat zij verkocht worden net zoals de spelers die niet in deze selectie thuis horen en daarmee zal genoeg geld genereert worden om een paar gerichte aankopen te doen..ik hebben er ook volste vertrouwen in dat er een paar buitenkansjes zullen komen uit de koker van Kroes Beuker en kom ff niet op zijn naam... dus weer slap gelul van Driessen...

26-02-2024 11:06

Sies +4467

De Lang ☝🏾

26-02-2024 11:08

inhatowetrust +1673

Volgens mij gaat het bij onze club structureel fout als er veel geld beschikbaar is. Echte successen hebben we bereikt door een ijzersterke jeugdopleiding en dan de selectie gericht aanvullen met ervaring en kwaliteit.

Eerst maar eens zorgen dat het in de top weer klopt. Pas dan kan je gaan werken aan structureel herstel.

26-02-2024 11:06

Artemio +31631

Iedereen is te koop. Er moet helemaal vanaf 0 worden begonnen. Niemand is gevrijwaard. Het is misschien wel goed dat er een speler zoals Brobbey/Ramaj/Bergwijn wordt verkocht zodat je van dat geld jezelf op meerdere posities kunt versterken.

26-02-2024 11:02

AFCA-Driebergen +22047

Serieus? Ramaj? Zijn eerste seizoen en bewijst een meerwaarde te zijn. Laten we vooral eerst je beste spelers loodsen. Bergwijn kan nog, maar Ramaj ga je niet nu al wegdoen.

26-02-2024 11:09

VichoWazig +3442

Inderdaad. Laten we de basis even behouden. We zijn vrij ongelukkig gebleken op de transfermarkt, dus daar zou ik niet teveel op gokken. Probeer het team bijeen te houden en koop 2 goed gescoute spelers.

26-02-2024 11:12

AFCA-Driebergen +22047

En vooral met ervaring. Deze selectie is ook echt te onervaren.

26-02-2024 11:15

Biss +9936

We zijn weer terug bij af. Tijdperk Jol. Alles wat Crujjff had veranderd tussen 2011 en 2015 is er helemaal uit gewerkt, al een paar jaar geleden zelfs.
Maar nu is Cruijff er niet om een column te schrijven en ons te redden van de ondergang.
Wel heeft hij ons een goed voorbeeld gegeven, dat voorbeeld ligt er nog steeds en kunnen we zo op pakken: (grote) veranderingen in de jeugdopleiding, hand op de knip. En een trainer die ondanks de matige selectie toch een team weer te smeden waarmee we spelen om het kampioenschap. Portemonnee vullen en gerichte aankopen doen om de doorstromende jeugd aan te vullen.
2011-2015, daar kunnen we nog steeds van leren.

26-02-2024 10:57

DarkChild +3451

Zo maar wat dingen die ik (om obvious reasons) mis in het Telegraaf verhaal

Waar blijft de TD?
Waar blijft het Hoofd Jeugdopleiding?
Wat is de rol van "adviseur" Van Gaal? (behalve niks en daar hopelijk ook niks voor declareren)
Enorm schattig dat "zwaargewichten" als Van Praag met veel tromgeroffel terugkeerden, maar wat dragen zij bij?

En dan echt, in plaats van verondersteld Ajax DNA waar je al even verondersteld iets aan zou moeten hebben.

Wakeup mensen, wat er nu gebeurt is echt. En een Schalke 04, Anderlecht, HSV, Rapid Wien en ga zo maar door scenario is echt een stuk realistischer dan: we komen wel weer terug.

26-02-2024 10:52

Rolo +13590

Die komt echt niet voor Kroes daadwerkelijk aan boord is.

26-02-2024 10:52

Balgevoel +30817

Als Kroes niet 'stiekem' voor zichzelf een rol ziet weggelegd zoals Te Kloese bij Feyenoord heeft: een dubbelfunctie algemeen én technisch directeur. Dat zou me niets verbazen, alleen heeft Kroes nog niets bewezen op dat vlak. Ik hoop dat deze suggestie volstrekt ten onrechte is, maar uit wat ik tot op heden van 'm heb meegekregen ('geruchten' van Mike Verweij en de medewerking aan dat boekje van Menno de Galan), sta ik nog niet te springen. Volgens mij heeft Ajax een algemeen directeur nodig die de rust bewaart en vooral intern bezig gaat.

26-02-2024 11:28

DarkChild +3451

het lijkt een no brainer, maar Ajax heeft kwaliteit nodig. In de directie, in de RvC, in de technische staf.
En dan écht kwaliteit en niet "het zou zo leuk zijn als deze pakweg oud-speler deze functie gaat doen want dat zetten we dan op kerstkaarten of kekke insta videos"
Daaraan gaat Ajax ten onder. Iets waar we al hard naar op weg zijn, want zelfs nu nog heeft een groot gedeelte van de supporters niet door hij erg het daadwerkelijk is.
Die laten zich paaien door Ome Louis de adviseur (please) en Michael van Praag die echt in elke functie gefaald heeft, maar (wederom) zo leuk staat op de kerstkaart, omdat hij gelinkt kan worden aan '95 en alles '95 = goed en verdient bij voorbaat een plekje op het pluche.

26-02-2024 11:52

Rolo +13590

Ik geef hem eerst een kans voordat dat ik hem op argumenten van anderen afbrand. ;)

26-02-2024 11:56

DarkChild +3451

Nou ja, bij Kroes en Breuker wel ja. (hoewel zeker die eerste door sommigen al tot mythische proporties is verheven :)

Maar de rest? Van Gaal de adviseur? (ik kan Van Gaal de bestuurder noemen die altijd is mislukt, maar een adviseur is al helemaal gelijk aan niks. )
Van Praag? Zeker, veel pluche gezeten, maar bij elk inhoudelijk en moeilijk dossier gefaald. En dan heb ik het nog niet eens over zijn houding in de media cq bij kritiek.

Blind technische man in de RvC? Bij hem is het nog makkelijker aan te wijzen wat er allemaal niet gelukt is na zijn spelerscarrière (namelijk letterlijk alles) En dan moeten we blij zijn dat hij nu terugkeert in iets wat hij het minst slecht deed?

Ok. how the (nu nog) mighty have fallen :(

26-02-2024 12:26

Rolo +13590

Ik noemde ook Kroes, verder heb ik (nog) geen andere naam in de mond genomen.

26-02-2024 12:50

NeeI +107618

Eigen schuld, dikke bult. Het is rot op alle posities. Van de rechtsbackpositie, tot de bestuursraad.

Lang leven de houtjetouwtje revolutie!

26-02-2024 10:52

Rob1976 +9428

Ajax is arrogant en naief geweest. Jaar op jaar veel te veel goede dragende spelers aan het einde vh seizoen verkocht en daarvoor in de plaats zogenaamde ruwe diamantjes gekocht met de gedachtengang daar in de toekomst nog meer aan te verdienen. Ajax leek meer te handelen vanuit financieel oogpunt dan sportief oogpunt. Daarnaast ook nog eens een organisatie die voor geen meter klopte, slechte trainers etc etc.
Wat ik ook dom vond dat er drukker werd gemaakt om te dure salarissen van wel goede bewezen spelers, dan om het bereiken van een ontzettend belangrijke CL. Nu lopen we financieel nog meer achter de feiten aan.

26-02-2024 10:51

Amp +37352

Dat technisch wanbeleid was er al ten tijde van overmars en vd sar, waarbij talenten te laat werden verlengd, er beloftes werden gedaan aan spelers waardoor de opvolgers aan handen en voeten gebonden waren, nauwelijks scouting was, en touwtjes in handen kwamen van zaakwaarnemers.
Nota bene door hen zelf benoemd dat ze jaarlijks CL moesten halen en zelfs dan tekorten hadden waardoor verkopen genoodzaakt waren.

Laat er maar weer begrenzing komen op de bedragen, zodat ze weer kritisch gaan scouten. Of laat die scouts überhaupt weer eens werken voor hun geld. En laat ze eens kwalitatief investeren in de opleiding en de technische staf in de breedte. Dus ook specialisten die op linies trainen. Alle kwaliteit op trainers niveau is er ook allang uitgeflikkerd. En ja, dat was al vóór mislintat zijn tijd.
Daarnaast mogen ze wel eens kritischer zijn in wie ze willen verlengen. Als ze nog steeds types als rensch, Martha, banel willen verlengen. Dikke prima, maar kom je niet heel ver mee

26-02-2024 10:50
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.