Babel speelde met Galatasaray tegen Farioli: 'We kregen als topploeg moeilijk druk op hen'

door Jon van Dam 98

Bron ESPN

Babel speelde met Galatasaray tegen Farioli: 'We kregen als topploeg moeilijk druk op hen'

door Jon van Dam 98

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Ryan Babel denkt dat Ajax er goed aan gedaan heeft om Francesco Farioli aan te stellen als hoofdtrainer van de club. De oud-Ajacied, die in Turkije meerdere keren tegen teams van de Italiaanse oefenmeester speelde, heeft veel bewondering voor het voetbal dat Farioli zijn ploegen laat spelen.

Babel reageerde donderdag na de officiële bekendmaking op het Instagram-bericht van Ajax: 'Speelde topvoetbal met zijn team in Turkije. Hoge verwachtingen van hem.' De momenteel clubloze Babel (37) speelde met Galatasaray en Eyüpspor tegen het Fatih Karagümrük en Alanyaspor van Farioli. 'Hij coachte twee laagvliegers', begint Babel tegen ESPN. 'De spelers in zijn team waren over het algemeen geen topvoetballers, maar hij wist altijd het maximale uit zijn teams te krijgen. Alle spelers wisten hun taken goed uit te voeren. Dat laat zien dat het een goede coach is.'

De voormalig international van Oranje legt vervolgens uit hoe Farioli zorgde voor een verrassingselement in zijn teams. 'Over het algemeen zijn Turkse middenmoters hele vervelende ploegen om tegen te spelen. De meeste gaan met elf man voor het doel liggen.'

'Als topploeg was het moeilijk om druk op hen te krijgen'

'Tegen zijn teams verbaasde ik mij altijd enorm', vervolgt Babel. 'Hij wilde altijd hoog drukzetten en bouwde van achteruit op vanaf de keeper. Voor ons als topploeg was het moeilijk om druk op hen te krijgen. Ze kwamen er telkens goed uit en vonden de vrije man. Je zag duidelijk dat ze heel goed getraind waren. Iedereen wist waar ze moesten lopen en dat maakte heel veel indruk op ons.'

Babel geeft aan dat hij Farioli mogelijk mooie dingen kan laten zien bij Ajax. 'Ik denk dat hij Ajax voetballend weer op het juiste niveau kan krijgen. Ik heb die hoop, doordat ik heb gezien wat hij met middelmatige ploegen gedaan heeft. Hij past naar mijn mening heel goed bij het Ajax-systeem.'

Volgens de oud-Ajacied is het belangrijk dat Farioli de tijd krijgt om zijn stempel op het elftal te drukken. 'Ajax heeft op dit moment een paar moeilijke jaren achter de rug. Het niveau moet vele malen omhoog, maar het positieve daaraan is dat Ajax helemaal opnieuw kan beginnen met bouwen.'

Meld je hier aan voor de EK-poule van Ajax Showtime en win mooie prijzen!

Lees meer over:
Plaats reactie

barry1988 +24083

Farioli gaat tijd nodig hebben. Het eerste halfjaar zal je blij moeten zijn met resultaten en progressie in het spel. Krijgt hij het eerder aan de praat met goed voetbal dan is dat mooi meegenomen.
Met een goede uitgebalanceerde selectie heb ik er veel vertrouwen in dat je de eerste 3 haalt.

Bergwijn, Rensch, Gooijer en de rest van de spelers met een slappe instelling mogen wel door blijven trainen en snel hun instelling veranderen willen ze een toekomst bij Ajax hebben.

26-05-2024 22:09

Sense of.H +5472

Bergwijn en Rensch zullen wel weg zijn tegen begin augustus

27-05-2024 09:55

Cosey2 +7115

We kunnen er met z’n allen weinig over zeggen hoe deze man het gaat doen.
Als speler voel je op de eerste training al of een trainer het in z’n vingers heeft of niet.

We zullen moeten wachten op de eerste oefenwedstrijden en op de reacties van spelers na de eerste trainingen.
Intussen blijft het luchtfietser wat we hier doen, sommigen maken er al ruzie om, zinloos.

26-05-2024 21:56

Capocapo +12001

Babel... Neemt iemand hem nog serieus?

26-05-2024 18:56

twynestar +28610

waarom niet?

26-05-2024 19:32

Capocapo +12001

Omdat daar de laatste jaren toch louter onzin uitkomt?

26-05-2024 19:43

Patrick78 +52743

Net als Driessen dus?

26-05-2024 20:21

AFCAMM +11392

Als het over zijn eigen persoonlijke ervaringen gaat, ja.

26-05-2024 20:39

JanTa +15865

Moeten we jou dan wel serieus gaan nemen?😊😉

26-05-2024 22:57

Capocapo +12001

Altijd :)

27-05-2024 08:00

Kampioensoverwinning +1759

Farioli is op AS uitgeroepen tot nieuwe Verlosser!

26-05-2024 17:11

Web +178830

Je weet het nooit zeker
Maar hij komt heel bezeten over
Wat je van de trainers van afgelopen 2 jaar niet kan zeggen
En hij is voor verzorgd voetbal

26-05-2024 17:17

Danielson +50622

Hoop doet leven.

26-05-2024 21:04

MarkP +21773

Ik hoop op een beetje frivoli voetbal onder farioli

26-05-2024 14:02

LukaLitmanen +82281

Wat een hypocriet comment van Web.

Maandenlang alles wat afweek van eigen jeugd en Ajax-DNA lopen afzeiken en nu net doen of hij blij is met een buitenlandse trainer

26-05-2024 12:55

papflapjes +7243

Je kan toch Farioli een goede trainer en Sosa een slechte speler vinden?

26-05-2024 12:57

LukaLitmanen +82281

Mislintat werd bij voorbaat afgeschreven

26-05-2024 13:12

papflapjes +7243

Okee, dan snap ik ergens je punt wel. Dan nog zijn Farioli en Mislintat twee verschillende mannen in twee verschillende functies.
Ik las eens wat oude comments van Web en zijn voorspellend vermogen was behoorlijk goed, dus dat geeft nu hoop.

26-05-2024 13:17

Web +178830

Het boek Mislintat is gelukkig dicht

26-05-2024 17:02

GekkeGerrit +1733

Alsof web de enige was die het allemaal al zag.. niet overdrijven. Zijn er meerdere .

26-05-2024 19:26

papflapjes +7243

@GekkeGerrit
Ik had het niet over Web zijn mening over Mislintat. Het was iets anders dat hij goed voorspelde, ik ben vergeten wat het was. Aan de andere kant had hij het blijkbaar fout over Schreuder. Neem ik hem niet kwalijk, maar ik moet er niet gelijk vanuit gaan dat hij Nostradamus is.

26-05-2024 19:39

Web +178830

Zo is het GekkeGerrit

27-05-2024 11:10

Amp +38000

Joh maak je niet druk om hem, hij was ook voorstander van schreuder. Toen ie dat kwam ontkennen heb ik 'm de link gestuurd met het artikel waar zijn pro-schreuder commentaar onder stond, en vervolgens doodse stilte. Hij denkt dat ie zoveel voetbalverstand heeft en onaantastbaar is omdat hij toevallig cruijff heeft zien voetballen. Beetje net zulke nonsens als dat ajax-dna gelijk zou staan aan kwaliteit op elk gebied

26-05-2024 13:55

Web +178830

@Amp
Ik heb niet de wijsheid in pacht en zat mis me Schreuder
Gelukkig voorspel jij alles goed toch?

Dus jij kan nu direct ons antwoord geven dat onze nieuwe trainer een succes word

Geef het even door, zal velen gerust stellen hahaha

En maak je vooral niet druk, je geeft het zelf al aan
Maar je bent het kwijt kerel

26-05-2024 17:00

twynestar +28610

wow, komt een beetje rancuneus over amp. best veel werk, oude posts bewaren of terugzoeken om je gelijk te halen. heb je ook nog inhoudelijk iets over de post van Web of kies je ervoor recht op de man te spelen?

26-05-2024 19:35

Amp +38000

Ik kies ervoor recht op de man te spelen, zoals hij dat ook altijd doet. Dus waar bemoei jij je mee, ik reageerde op een draadje van luka, dus daar ging ik op in

26-05-2024 19:54

Amp +38000

Ik maak me ook niet druk, en ben niks kwijt sneuneus. Was heerlijk toen je afwezig was, dat is 't enige dat kwijt is

26-05-2024 19:55

JanTa +15865

Ajax heeft perongeluk de verkeerde Schreuder aangetrokken en kan jou verwarring wel begrijpen.😊

26-05-2024 23:01

Web +178830

@Amp
Bijzonder mens ben je druk maken om wat ik vind
Het vuur spat je uit de oren, is het niet waard
Je had bijna geluk dat ik er niet meer was
Je zal er naar uit kijken

27-05-2024 11:01

Web +178830

@twynester
Hij heeft gewoon een graf hekel aan mij, en dat mag
Waar het door komt, geen idee?
Hij moet vooral doen wat hij wil

Ik ga geen posten na trekken in iedergeval

27-05-2024 11:13

YugoVik +33331

Let maar op wat er gebeurt als fitz jim, vos en Rensch enzo niet in de basis staan, dan kan farioli er volgens velen niet veel van.

26-05-2024 15:30

Hersenspinsel +8278

Nee Fitz en Jim moeten ook beide gewoon in de basis.

26-05-2024 16:25

Web +178830

@YugoVik
De besten moeten spelen
Als Rensch niet kan aan haken bij wat de trainer wil en verlangd
Dan houd het op

26-05-2024 17:08

GekkeGerrit +1733

Dan kan hij nu al weg want is geen ajax niveau.

26-05-2024 19:27

Web +178830

@luka
Onzin verkondigen ben je erg goed in
Wat was ik blij met bv Martinez, Tadic, Ziyech, Neres, Antony, Tagliafigo, Haller enz

Maar niet met die tweederangs aankopen van afgelopen seizoen
Wel met waarheden komen

Maar geen trek om nog energie in die posten te steken, ik heb mijn kracht wel ergens anders voor nodig

26-05-2024 16:56

DatKanNiet +2128

@web, hoe keek je naar de komst van Steijn? Oprecht nieuwsgierig. Heb namelijk gemist dat je optimistisch was over de komst van Schreuder. Na het horen van allerlei mensen dat hij het tactische brein was achter EtH, hoopte ik ook op iets goeds maar was erg angstig. Bij de komst van EtH bijvoorbeeld had ik dat totaal niet, ik wist dat het goed zat. Zo goed als het uiteindelijk ging had ik niet durven dromen, maar wat hij bij Utrecht heeft geflikt met name het spel, vergeten veelste veel mensen of doen/deden ze heel lakoniek over. Bij Farioli heb ik hetzelfde vertrouwen als destijds EtH, alleen heb ik veel minder gezien.

26-05-2024 22:02

Web +178830

Ik keek er enorm van op dat Ajax met Steijn kwam, maar als hij er dan is ga ik er ook achter staan, zo ben ik nu eenmaal. En als het dan enorm tegen valt zeg ik het ook

Mislintst zijn teksten boeien mij ook in het begin
Zat er ook mis mee achteraf

27-05-2024 11:06

MarcelvTol1971 +15451

Wat ik heel positief vind is dat Dave Vos aan de technische staf is toegevoegd.
Denk toch dat jongens als Fitz Jim en andere talenten hierdoor echt een kans krijgen om zich te laten zien.
AJAX moet toch behoorlijk op de portemonnee gaan letten en er lopen best wel wat talenten rond op de Toekomst.
Daarna een paar gerichte aankopen en niet weer gaan zitten hopen op Ziyech, Tagliafigo en dat soort namen maar echt spelers waar je de toekomst mee in kan.

26-05-2024 12:47

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Er wordt gehoopt op Ziyech en Tagliafico vanwege Tadic en Blind die als ervaren spelers voltreffers waren. Maar spelers als Grillitsch, Gabri, Oleguer, Krul, etc, waren flops. Iedereen hoopt op Eriksen, Tagliafico, Ziyech, uit sentiment naar Tadic en Blind en hun eerdere periodes. Met een belangrijke kanttekening. Tadic was 29 toen hij kwam, Blind 28. Spelers in hun prime, net als toen Ziyech en Tagliafico, die iets van 26, 27 waren toen ze goed waren bij Ajax. Geen spelers van 31, 32, die over hun top heen zijn. Dan krijg je overbetaalde vedettes die het niet waar maken. Spelers eind twintig prima. Spelers van 31, 32, 33, die je salarishuishouding overhoop halen en veel verdienen liever niet.

26-05-2024 13:11

BungTahamata +1977

Sorry over Gabri ben ik het echt niet met je eens. De rest zeker wel.

26-05-2024 15:45

Web +178830

@Superscoorder
Het pakte met Tadic en Blind enorm goed uit
En net wat je zegt, het is heel moeilijk in te schatten of bv een Eriksen die rol over kan nemen?

26-05-2024 17:15

GekkeGerrit +1733

Gaat niet alleen om het voetballende aspect en kwaliteit die aanwezig moet zijn maar vooral ook de mentaliteit! Die combi was precies goed bij de aankopen tadic en consorten in die tijd.

26-05-2024 19:28

BillSplate +9739

Dat vind ik iets te gemakkelijk gedacht. Heitinga liet Vos, Hato en Godts minuten maken, maar liet Fitz Jim en andere spelers bewust weinig spelen. Ten onrechte zou ik zeggen.

26-05-2024 23:16

Patrick78 +52743

Onzin!

Driessen heeft alles al gezegd over Farioli

Babel is en blijft een leugenaar……

26-05-2024 12:45

Nr.10 +111573

Ik vind dat het inmiddels tijd wordt om na te denken over een standbeeld voor Farioli.

26-05-2024 12:43

mdm89 +1526

Excelsior en Almere Vity hadden dit jaar nog geen enkele moeite om druk op ons te zetten. Ik ben benieuwd volgend jaar.

26-05-2024 12:24

wijzijndebeste123 +165340

Ik hoop eigenlijk dat we nauwelijks aankopen doen en Farioli laat zien dat er veel meer uit deze selectie te halen valt dan Schip en Steijn gedaan hebben.

26-05-2024 12:45

Saudara +7065

Ik hoop toch dat we wel iets doen amigo!

26-05-2024 12:51

wijzijndebeste123 +165340

Ik ben t wijzen naar de selectie zat. Een slechte trainer laat goede spelers slecht eruit zien en dat is precies wat er gebeurd is afgelopen seizoen. Schip is zijn gehele carrière een hele zwakke trainer geweest. Dat we onder hem 7 maanden lang ondanks allerlei internationals helemaal niks van een spelplan of patronen terug gezien hebben ligt louter en alleen aan zijn grenzeloze onkunde en niet aan de selectie zoals velen met kwijl op de mond schreeuwen. Die willen echter Schip niet de schuld geven want "echte" Ajacied en wijzen veel liever naar de aankopen.

26-05-2024 12:53

LukaLitmanen +82281

Ik ben allang blij dat we een trainer die 100% onbevooroordeeld is en objectief

26-05-2024 12:53

LukaLitmanen +82281

Trouwens, wat een hypocriet topcomment van Web.

Maandenlang alles wat afweek van eigen jeugd en Ajax-DNA lopen afzeiken en nu net doen of hij blij is met een buitenlandse trainer

26-05-2024 13:13

Capocapo +12001

Lol, Luka die een ander hypocriet noemt

26-05-2024 18:26

twynestar +28610

ja laten we met dit onzekere clubje zonder rechtsbuiten en linksback gaan doen komend jaar zodat jij een punt kan maken over de selectie en idool Mislintat, liefst natuurlijk het hele elftal om Mikautadze heen bouwen en iedereen die ooit het woord Ajax-DNA eeuwig verbannen uit de Arena.

of laten we hopen op een degelijk, creatief beleid dat niet gebouwd is op rancune

26-05-2024 19:38

wijzijndebeste123 +165340

Kunnen we dan ook Sven terughalen?

26-05-2024 19:41

Capocapo +12001

Ja hoor: https://werkenbij.ajax.nl/vacaturebeschrijving/afwasser

27-05-2024 12:16

Praagout +1338

Ik ben gerustgesteld; Babel heeft zijn zegen gegeven.

26-05-2024 11:52

MarcelvTol1971 +15451

Ik ben altijd blij als de transferperiode voorbij en Babel is opnieuw niet terug gehaald.
Hij is 37 maar toch ben ik er niet gerust op...............

26-05-2024 12:29

NIO +3072

Dat ene seizoen onder frank waar die de grote gedeelte geblesseerd was toch wel laten zien dat hij echt wel bij de betere in de selectie hoorde denk dat hij ook nog een mooi doelpunt maakte tegen.. dortmund?

26-05-2024 12:38

Odysseus +14340

😂😂👍🏽👍🏽

26-05-2024 16:00

Ajaxfan31183 +16391

Nou van een hoop stront kan je geen chocolade maken, wie je er ook voor zet, kijk maar naar ten hag, het ging pas draaien bij ajax nadat hij bepaalde en vooral belangrijke spelers erbij kreeg die het elftal op sleeptouw kon nemen , als kroes en consorten weer zulke types kan strikken, dan pas ga ik erin geloven dat het een match kan worden, en dan moeten ze niet aankomen met een henderson waarvan zijn lijf gewoon op is na een jaar of 17 PL spelen ( wat ook begrijpelijk is dat je lichaam dan op is als je minimaal 3 wedstrijden in een week voetbalt op het hoogste niveau) . Als ze spelers kunnen strikken die uit contract lopen , en die een jaar of 28 zijn . Die weten hoe het is om op het hoogste niveau mee te draaien, en dan een speler of drie , op iedere linie 1 , dan hoop ik dat we weer om de prijzen mee kunnen strijden

26-05-2024 11:45

Slang3 +46102

Voor het eerst bij een club die geen underdog is (misschien sportief nu wel, maar qua status niet). Dus dat gaat nog wel een uitdaging worden

26-05-2024 10:57

VeelniksGasselich +328

Babel zegt dus eigenlijk dat Farioli goed bij Ajax past, omdat hij zo lekker presteert met middelmatige ploegen 😱😂

26-05-2024 10:55

Danielson +50622

Was ook het sterke punt van Steijn..

26-05-2024 13:00

Pupa +404

Eat that Valikant tegen Ajax Driessen

26-05-2024 10:38

StevenAFCA +3100

Babel is aardig fanatiek positief over Farioli onder de instagram posts van Ajax. Leuk om te zien.

26-05-2024 10:16

Rob.C +8412

Hopelijk geen sollicitatie

26-05-2024 10:49

komopajax777 +13320

Alle spelers die met hem hebben gewerkt of tegen hem gespeeld hebben zijn louter positief!

26-05-2024 10:53

Dolblij +45556

Ik hoop dat de valsspelers van de TG ook geen druk op hem krijgen.

26-05-2024 10:09

Web +178830

Ik denk dat dit helemaal langs hem een gaat en er niets van aantrekt
Turkije en Engeland kunnen er ook wat van

26-05-2024 10:37

Dolblij +45556

Laten we het hopen Web. Gezien de filosofische inslag van Farioli denk ik wel dat hij dat onzalige geroeptoeter goed op "waarde" kan inschatten.

26-05-2024 10:53

AFCA-pride +17432

Weer een beetje opgeknapt Web?

26-05-2024 11:00

Web +178830

Ja hoor gelukkig wel
Wel een jasje uitgedaan, word er niet beter op
Maar ik blijf positief

26-05-2024 11:12

MarcelvTol1971 +15451

@Web : hou je haaks Web !

26-05-2024 12:31

Chalana1984 +4699

Is toch opvallend dat veel spelers die met Farioli of tegen hem gespeeld hebben zo positief over hem zijn en allemaal hetzelfde zeggen. Daar zitten ook spelers bij die heel wat meegemaakt hebben (Babel, Lens). Stemt mij optimistisch.

26-05-2024 10:03

Ans B +20006

Leuk om het ook eens van iemand te horen die tégen Farioli heeft gespeeld.
Ik heb veel vertrouwen in zijn kwaliteiten om spelers handvatten te geven binnen vaste structuren, en ik vind het bijzonder interessant om te gaan ontdekken hoe deze trainer zijn visie concreet gaat toepassen bij Ajax - in vergelijking met zijn vorige clubs.

In de verwachting dat de middelen van Ajax beperkt zijn om nieuwe spelers te halen (ik reken op 2-3 aankopen, waaronder een rechtsvoor) zal hij - mogelijk, afhankelijk van de aan- en verkopen - óf zijn visie moeten aanpassen, óf verrassende keuzes moeten maken. Bijvoorbeeld wat betreft de backs: die laat hij meestal naar binnen schuiven, maar binnen de selectie zijn er maar twee die in dit profiel passen (Rensch en Gooijer). Gaat hij daar middenvelders plaatsen, b.v. Taylor, Vos, FJ, Hlynsson, gaat hij anders spelen of probeert hij b.v. Sosa en Gaaei op die manier te laten spelen?

Gaat hij op het middenveld opnieuw met de punt naar achteren spelen, met een terugzakkende 6? Wie gaat dat worden? Henderson, Tahoriovic, Mannsverk of Vos? Of - zoals ik graag uitgeprobeerd zie - Rensch? Ik verwacht dit laatste niet overigens, want Rensch is in principe juist de back die in Farioli's visie past.
Op de 8-posities zijn er meerdere kandidaten: Taylor, FJ, Ünüvar, Berghuis, Henderson, Tahirovic, Vos, Hlynsson. Maar Bergwijn zou daar óók kunnen spelen, vooral als ploegen wel hoog druk (tegen mijn verwachting) gaan zetten, en er hoger op het veld veel ruimtes ontstaan als Farioli's plan werkt.

Voorin ben ik razend benieuwd of hij 'op z'n Turks' laat spelen (meer bewegingsvrijheid voor de buitenspelers) of 'op z'n Frans' (vleugelaanvallers die vooral aan de zijlijn zijn gebonden).

Ik verwacht dat Bergwijn en Henderson gaan vertrekken (omdat ze dat zelf willen) en dat Akpom en Forbs eveneens vertrekken (omdat de club dat wil). Ook Sosa zal vermoedelijk worden verkocht, tenzij Farioli plannen met hem heeft.
Forbs zou in de plannen van Farioli kunnen voorkomen als hij denkt dat ploegen nog steeds hoog druk gaan zetten op Ajax, maar zelf denk ik dat trainers meelezen en dat de meesten zich als vanouds compact terugtrekken.

26-05-2024 10:02

JTajax +10718

Fitz Jim lijkt me in die rol een goede optie voor rechtsback

26-05-2024 11:53

Ans B +20006

Ja, er zijn meer mensen die daar voor pleiten. Ikzelf hoop dat hij een kans krijgt op het middenveld, als backup van Taylor op 8. Dat lijkt me voor hemzelf beter. Ik ben fan van zijn type middenvelder en denk dat zijn kwaliteiten daar het meest tot hun recht komen. Bij de punt naar voren zou hij van mij ook als een halve 6, halve 8 kunnen functioneren.

In het verleden zijn meer spelers omgeturnd van middenvelder naar back, of van CV naar back en soms is dat heel goed voor hun carrière, maar vaak vraag ik me af of dat voor de speler zelf goed is, Bij Rensch bijvoorbeeld: ik denk dat hij centraal op het veld - als CV, 6 of als naar binnen trekkende back - beter tot zijn recht komt qua opbouwende kwaliteiten. Bij FJ denk ik dat ook.
Ik sluit evenwel zeker niet uit dat hij het daar goed doet, maar daar ben ik dus ook 'bang' voor, omdat hij als middenvelder misschien een veel betere carrière kan hebben. Maar dat is uiteraard nog maar de vraag, zolang hij geen kansen krijgt in één. Het blijft lastig beoordelen op die manier.

26-05-2024 14:11

Amsterdamnoord +6155

Je bedoelt Berguis op 8, niet Bergwijn toch? B-huis op 8 onder ten Hag was geweldig

26-05-2024 12:34

Ans B +20006

Ja dank, in mijn eerste zin bij de 8-en. Heb ik nu aangepast.
Ik hoop dat hij één van de spelers is die gaan profiteren van Farioli's visie en aanpak. Kan als rasvoetballer in potentie van hele grote waarde zijn. Ik denk dat hij zelf ook toe is aan weer een stabiel seizoen.

26-05-2024 14:04

Web +178830

De manier waar op Farioli wil spelen word ik echt blij van
Van achter uit opbouwen, en bij de keeper begint dit al
Dat was Cruijff die daar op hamerde
Kort bij elkaar blijven, zodat je altijd de bal kwijt kan bij een mede speler
Slot deed dit ook bij Feijenoord met beperkte spelers

Hij zakt ook vaak in met zijn teams, ik hoop dat hij dit hier niet doet
Ajax is de top in Nederland en moet het spel dicteren
Misschien iets anders spelen tegen het PSV van Bosz?
Maar voor de rest nooit aanpassen
Bij zijn vorige clubs waar hij was, hoorde hij niet bij de besten clubs van het Land
Dus bij Ajax maar niet doen

Van de spelers zal heel veel gevraagd worden, want dat word veel trainings uren maken om dit in er in te krijgen, spel dood leggen en aanwijzingen geven ( vinden spelers vervelend)
Ten Hag was in zijn begin periode ook heel erg met tactiek bezig, daar moesten de spelers ook aan wennen
Zelfs een gesprek over geweest met de spelers

Betaald voetbal is het, niet zeuren maar mee doen, en wie niet wil zal afhaken
Zo blijven van zelf de beteren en sterksten over

26-05-2024 09:31

YugoVik +33331

Het verschil met ten hag is dat farioli zijn droom beleefd bij ajax.. Ik denk dat farioli niet weg te krijgen is van de toekomst

26-05-2024 09:42

Sjjsudj.J +1803

Is ook zo weer weg naar een betere club joh. Laten we het hopen, het zou teminste betekenen dat hij het hier goed heeft gedaan.

26-05-2024 09:47

YugoVik +33331

Als hij 2 tot 3 jaar blijft en het word succesvol dan word de lat wel weer hoog gelegd

26-05-2024 10:00

Web +178830

Dat idee heb ik ook, dit is een voetbal dier, en heeft ook mensen om zich een verzameld die ook ( waarschijnlijk) alles geven voor het beste
Super mooie leerschool voor Dave Vos
Wie weet de opvolger straks?

26-05-2024 10:34

YugoVik +33331

Ja zeker weten, het zou zomaar kunnen dat dave vos de opvolger zal kunnen zijn..

26-05-2024 10:42

BakkalBijter +11709

Hij is wel een beetje prodigy geworden vos.

26-05-2024 23:28

Tov +1787

Wanneer inzakken gestructureerd/georganiseerd gebeurt is daar niks mis mee en zelfs mooi om te zien hoe er drie lagen of ringen van verdediging worden opgesteld zoals gister door het MU van ten Hag werd uitgevoerd. En dat zal onnodig zijn wanneer de tegenstander geen hoge druk zet. Het vereist wel dat ‘alle’ spelers hun verdedigende taak uitvoeren. Als de aanval bij de keeper begint dan moet de verdediging bij de aanvallers beginnen.
Hoe er ook gespeeld gaat worden, Farioli heeft voorlopig zijn handen vol.

26-05-2024 10:10

Web +178830

Klopt wel
Georganiseerd de bal weer veroveren
Maar toch hou ik van vol druk vooral in de Nederlandse competitie
Grote wedstrijden prima

26-05-2024 10:41

Tov +1787

Zoals Ans al opmerkte zal, wanneer Fariola Ajax weer op de rails heeft, het hoge druk zetten door de tegenstanders als sneeuw voor de zon verdwijnen in de eredivisie.

26-05-2024 10:45

komopajax777 +13320

We moeten echt af van het idee dat Ajax niet MAG inzakken.Dat is echt heel dom gezwets!Ajax MOET inzakken als de wedstrijd daar om vraagt.Denk alleen maar
aan die halve finale CL tegen de Spurs!Ajax bleef maar aanvallen...Inzakken is
gewoon een BELANGRIJK onderdeel van het spel.

26-05-2024 10:56

Web +178830

Eens hoor, in de grote wedstrijden moet je realistisch spelen
Ik bedoel meer in de eredivisie

26-05-2024 11:14

SpartakAmsterdam +5521

Alle oud spelers die met en tegen Farioli hebben gespeeld zijn erg positief. Heel wat ander geluid dat een hoop zure oud voetballers en self proclaimed experts op o.a. de NL tv. Ik ken hem niet dus is het kak, wat de boer niet kent zullen we maar zeggen.

Grote vraag blijft hebben ze al een stretcher in het kantoor geplaatst?

26-05-2024 09:23

cantharel +3527

Met deze spelers zonder enig zelfvertrouwen en te weinig bal vastheid is het dodelijk als ze worden afgejaagd en zullen ze weer veel goals tegen krijgen.

26-05-2024 09:45

YugoVik +33331

Aan farioli er voor te zorgen dat het een geheel word en de vertrouwen terug komt

26-05-2024 09:47
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.