'Als ManU zich meldt, ga je heus niet zeggen: ik blijf nog een jaar bij Ajax'

door Bart Veenstra 151

Bron Ajax Life Magazine

'Als ManU zich meldt, ga je heus niet zeggen: ik blijf nog een jaar bij Ajax'

door Bart Veenstra 151

Bron Ajax Life Magazine

Laatst geüpdatet

Marciano Vink is van mening dat Jurriën Timber de overstap naar Manchester United prima kan maken. De Engelse topclub zou al in gesprek zijn met Ajax en het management van de verdediger, waardoor een transfer deze zomer steeds realistischer begin te worden.

Vink zag Timber in het afgelopen seizoen als één van de uitblinkers bij Ajax, zo niet dé uitblinker. 'Die jongen is onmisbaar achterin bij Ajax', zegt de oud-Ajacied tegenover Ajax Life. 'Timber heeft dit seizoen laten zien dat hij altijd top is als het erom gaat. Ook in Oranje. Er is geen moment waarvan ik zeg: dat was nou heel slecht. Hij heeft een constant, hoog niveau gehaald.'

Timber wordt al wekenlang gelinkt aan een transfer, waarbij vooral Manchester United concreet lijkt te zijn. Sommige mensen zijn van mening dat Timber het beste nog een jaar bij Ajax kan blijven, maar daar gaat Vink niet in mee. 'Ik ben er tegen om iemand verplicht te behouden. Goed is goed. Timber is bovendien heel stabiel in zijn hoofd, zo'n jongen komt overal bovendrijven, bij welke topclub je hem ook neerzet. Dus als er straks een mooie aanbieding komt van een hele mooie club? Waarom niet?'

'Ik heb geen zin om achter de meute aan te lopen en te zeggen: hij is veel te jong om naar de Premier League te gaan', gaat Vink verder. 'Er blinken tegenwoordig genoeg jonge spelers uit in Engeland. Timber is zeker een optie voor Erik ten Hag bij Manchester United, denk ik. Net als Antony. Als Manchester United zich meldt, ga je heus niet zeggen: ik blijf nog een jaar bij Ajax. Waarom zou je?'

Huidige situatie Timber

Volgens de laatste geruchten zou Ajax met Manchester United in gesprek zijn over Timber. Daarnaast zou het management van de verdediger gespot zijn bij het kantoor van de Engelse topclub in Londen. Het lijkt echter ook niet uitgesloten dat Timber bij Ajax blijft: er gaan ook berichten dat het management van Timber deze week met Ajax in gesprek gaat over een nieuwe verbintenis.

Lees meer over:
Plaats reactie

3sterren +20205

Of hij nu blijft, of dat hij gaat, hij zal sowieso aan het seizoen beginnen met een vet contract.
En dat is hem van harte gegund. Hij heeft het op het veld afgedwongen …

03-06-2022 09:08

AjaciedKevin +223

Haha Ajax is in zowat alles een grotere club dan Manchester United. Lekker bijtekenen en bij Ajax CL spelen, MU speelt na de winter waarschijnlijk in de Aldi-League.... uuhm ik bedoel Conference League.

03-06-2022 07:51

Simon1 +2959

Aldus een mislukte speler in het buitenland.

03-06-2022 06:04

Pietsnot +15019

"Als Genua zich meldt, ga je heus niet zeggen: ik blijf nog een jaar bij Ajax'
- Marciano Vink, december 1993

02-06-2022 22:16

Pietsnot +15019

24 mei 1995 lag hij te janken van ellende dat al zijn oude teamgenoten de Champions League omhoog tilden, terwijl hij triest bij PSV voetbalde na een mislukt avontuur in Genua

De allerlaatste die een speler moet adviseren over een carriere. Heeft in 14 jaar tijd krap 180 wedstrijden gespeeld, meestal geblesseerd of op de bank.

02-06-2022 22:21

AlexIbarra +19215

Ene Matthijs de Ligt kon ook al na zijn debuutjaar weg, maar bleef nog 2 seizoenen.
Waarom zou Timber niet nog een jaartje (of twee) bij Ajax blijven en wachten tot er een échte topclub komt?

United betaalt top maar speelt niet om prijzen, heeft ondertussen wel een selectie die uitpuilt van de overbetaalde vedettes die 'moeten' spelen en waagt nu een goedkoop gokje met Ten Hag.
Bij Ajax sta je basis, speel je om prijzen waaronder de CL, kun je mooi in vorm komen voor het WK en jezelf vanuit een stabiele thuissituatie doorontwikkelen.

Ik vind het niet "onbegrijpelijk" als Timber vertrekt, maar er zijn genoeg redenen om te blijven.

02-06-2022 20:29

FrancescosRavioli +15097

Timber is een topverdediger. Vind hem qua spel niet in Engeland passen. Eerder in Spanje. Misschien Italië.

Los daarvan, ManU is een club met kutbeleid en al jaren een lelijke kutclub. Niks moois meer aan sinds einde Giggs, Fletcher etc. Tijdperk

02-06-2022 17:00

brullie +7031

Niet per definitie. Ten Hag kan hem geen basisplaats beloven en ga de strijd maar aan. Dat ligt bij MU heel anders dan bij Ajax waar de concurrentie voor Timber er nauwelijks is. Bij MU zal hij meer op de bank zitten. Benieuwd welke berichten echt waar zijn. Zoveel duimzuigerij altijd rondom Ajax spelers.

02-06-2022 06:54

CruijffLegend +4976

Komt weinig zinnigs uit deze man.

01-06-2022 20:01

PH2BOT +39983

Marciano Vink....ging die niet van Ajax naar PSV?........en dan nu proberen Ajax te verzwakken met zijn gelul?! Vink was altijd al een ' duiker' bij Ajax in de zin dat hij de echte duels meestal uit de weg ging. Bij PSV was hij veel beter op zijn luizenplek.

01-06-2022 14:55

OuweDibbes +11721

Nee hij ging naar Genua, AC Milaan wilde hem kopen maar die hadden al 6 spelers buiten Italie.. wat toen nog geldt.
Was overigens bij Ajax wel een klasbak, verder een vervelend persoon die ook al met veel bombarie vertrok en zogenaamd zijn contract voor lange tijd zou verlengen. Na Genua heeft ie inderdaad bij PSV gespeeld. Phillips ging geld investeren, en met Nilis, Ronaldo was hij ook een grote aankoop, maar kon toen al niet meer mee.. Vink is een onbetrouwbaar mannetje..

02-06-2022 07:45

MichelAngelo66 +22151

Ik waardeer Vink om zijn voetbal analyses, maar wat hij nu zegt vind ik complete onzin. Je kan echt gewoon zeggen “ nee, ik voel me hier nog uitstekend, wil hier graag nog deel van uit maken en wil Schreuder graag nog meemaken. Als we iets aan mijn salaris kunnen doen dan teken ik een periode bij en ga ik daarna als grote vent naar een grote club. In de tussentijd koop ik dan één Ferrari i.p.v. drie”.

01-06-2022 11:40

Kingoffdatoilet +17100

Als je een goede carrièreplanning hebt zeg je gewoon nee tegen United. Ajax is momenteel gewoon beter

01-06-2022 11:16

diamanti +3194

Man United heeft iig op mij geen zuinige indruk gemaakt de laatste jaren, als Ten Hag hem echt wil komt hij gewoon vrees ik.

01-06-2022 10:08

NouridolbergNeres34 +1889

Dan wel voor de absolute hoofdprijs, dan gewoon frenkie/de ligt bedragen gaan vragen aan Man United. Vinden ze het teveel prima toch, dan blijft hij lekker in mokum.

02-06-2022 00:00

PJS +4991

Onzin. MU lelijke club, geen CL, subtop en altijd chaos. Buitenkansje.......niet dus.

01-06-2022 08:57

Ajax27 +19086

Ach hou toch op, een geweldig grote club met een enorme geschiedenis. Hier hebben ontzettend veel grote spelers gespeeld. De club heeft enorme financiele middelen en zijn in de afgelopen 5-6 jaar nog 2 x 2e geworden en 1 x 3e. Het is nog gewoon een enorm grote club maar op Liverpool en City staat de afgelopen jaren gewoon geen maat.

Als Ten Hag de tijd krijgt en de juiste spelers worden gehaald, dan zie ik United serieus weer meestrijden met die andere 2 om het kampioenschap.

01-06-2022 10:44

AlexIbarra +19215

"zijn in de afgelopen 5-6 jaar nog 2 x 2e geworden en 1 x 3e. Het is nog gewoon een enorm grote club maar op Liverpool en City staat de afgelopen jaren gewoon geen maat. "

Dit klinkt als de definitie van subtop, over AZ / Feyenoord kan je dit ook zeggen.
Proberen om ver te komen in de EL en bij de top-4 te eindigen, is geen topvoetbal.

02-06-2022 20:33

Ajax27 +19086

De nummer 2 of 3 in een land worden waar je concurrenten City, Liverpool, Chelsea, Arsenal en Tottenham heten. Dat is wel ff andere koek dan hier in NL. Ajax en PSV zijn al tig jaren de enige top-2.

Bij Liverpool en City kan het zomaar zo zijn dat bij de wissel van de trainer of het wegvallen van 2-3 spelers het hele team minder is. Liverpool en City zijn geen Barcelona en Real van Engeland, by far.

03-06-2022 11:13

Kijker +3374

Timber had tegen het einde van het seizoen toch wat lichamelijke klachten door overbelasting?
Misschien een argument voor nog 1 jaar Ajax.

01-06-2022 08:09

Ajax27 +19086

Ik denk dat 80-90% van de spelers tegen het einde van het seizoen lichamelijke klachten heeft door overbelasting. Alle clubs in vrijwel alle competities klagen over de te drukke programma's.

01-06-2022 10:45

ajax4perez +9520

Of je doet al jaren niet meer mee om de landelijke prijzen en mag je hopen op finale EL want meer wordt het niet.
Of je speelt bij Ajax, standaard CL en doe je tot het laatst mee voor 2 (soms 3) prijzen.

Los van de miljoenen die ManU meer te besteden hebben

01-06-2022 07:42

AFCA1961 +3302

Ik vind dat echt dom gelul van Vink.....jammer want ik heb hem hoog zitten als kenner, Maar wat is dat toch voor gezwets dat je clubs als Man.Utd "niet kunt weigeren"??
Ten eerste is het daar een grote slangenkuil en is het oude Utd er allang niet meer sinds de komst van de Glazers. Ten tweede zijn ze helemaal geen grotere club dan Ajax, niet in het winnen van prijzen en ook niet in het voort brengen van topspelers. Ten derde word er structureel wanbeleid gevoerd en ten vierde word deze club de komende 5 jaar geen kampioen van Engeland, dus waarom zou Timber daar beter af zijn? (ja het geld en die Ten Hag)
Bij Ajax speelt ie CL terwijl het bij Utd voorlopig niet veel meer zal worden dan Europa League.....

01-06-2022 03:19

OuweDibbes +11721

Ach Vink, juist hij moet beter weten. Was echt een super talent bij Ajax, maar moest en zou op voorspraak van AC Milaan naar Genua. Daarna ging het snel berg afwaarts ook door blessureleed. Op het laatst kon ie niet eens mee komen bij Ado Den Haag. Was toen nog niet het Bosman arrest maar weigerde zijn aflopende contract te verlengen.

31-05-2022 21:47

Danny.S +2243

Waarom zou je:


Ajax is en blijft de mooiste club ter wereld.

31-05-2022 21:43

Newbee34 +6716

Waarom zou je ?

1. Ajax speelt Champions League
2. Ajax speelt om de titel
3. Ajax speelt om de beker
4. Zeker van een basisplaats
5. Je word een Ten Hag aankoop. Kan zomaar op een zijspoor belanden wanneer hij de kerst niet haalt.

1. Meer geld
2. Beste competitie

Zal onder Ten Hag zeker basisspeler worden maar wat als hij wordt ontslagen ? Ook met het oog op het WK gewoon nog even in zijn comfortzone blijven.

31-05-2022 21:19

Ferd +38308

5 is lulkoek want iedere trainer na Fergusson heeft tijd gekregen, er is niemand na 5 maanden al weggestuurd.

01-06-2022 07:49

Simon1 +2959

En dan alsnog kan Timber op een zijspoor belanden als Ten Hag uiteindelijk wel ontslagen wordt.

03-06-2022 06:08

Ferd +38308

Voetballers van zijn kwaliteit worden ook voor de nieuwe trainer belangrijk, en zo niet kan hij naar een andere topclub.

03-06-2022 06:45

Amsterdam90 +8256

Ze hopen gewoon dat Ajax leegloopt. Marciano Vink is nu ook gewoon espn slijmbal geworden.

31-05-2022 21:06

Ajax35 +4292

Want? Man u gaat CL spelen? Onee gewoom lekker conference league dacht ik. En elke training naar dat Engelse gestotter luisteren van TH. Als ik Timber was zou ik nog een jaartje blijven. De enige reden is het hogere salaris die manu biedt en de mooiere wedstrijden. Maar daar acht ik ManU vrij kansloos in dit seizoen.

31-05-2022 20:45

thepower1990 +35726

Tja we kunnen lullen wat we willen maar het helpt niet echt dat we als Ajax een competitie te bieden hebben met wedstrijden tegen Emmen, Volendam, Excelsior, Cambuur en Go Ahead.

31-05-2022 21:01

Newbee34 +6716

Daarom is 2024 wel belangrijk dat Ajax erbij zit, meer wedstrijden op topniveau.

31-05-2022 21:20

Dennisthebeast +3556

Waarom zou je als speler een stap terug gaan?😉

31-05-2022 20:30

Op_een_oude_slof +4358

Stap terug gaan? P.L. is elke wedstrijd een topwedstrijd...je kan van elke club verliezen of winne n..dus ja..lijkt mij geen stap terug doen...enige nadeel van ManUtd is dat ze geen C.L. spelen....dat is een overweging dat hij zelf moet maken....

31-05-2022 21:47

Ferd +38308

"je kan van elke club verliezen of winnen" tja, dan is de eredivisie een topcompetitie en elke wedstrijd een topwedstrijd want Ajax verloor ook van de Eagles.

spelen tegen clubs als Norwich, Fulham etc zijn echt geen topwedstrijden.

01-06-2022 07:50

Op_een_oude_slof +4358

Uhh, nee sorry ...we hebben duidelijk een andere mening🙈

01-06-2022 09:55

Dennisthebeast +3556

MU speelt al jaren bagger voetbal zonder enig structuur of visie. Gewoon uitgerangeerd! Ten Hag mag aan de bak. Ben er alleen bang voor dat tijd een belangrijke factor gaat spelen. De pers in Engeland is meedogenloos. Onder ten Hag zal Timber speeltijd krijgen… maar hoelang?? De mooie wedstrijden in de PL zijn trouwens op twee handen te tellen hoor. Bezoek regelmatig wedstrijden in Engeland. Lijkt allemaal mooier dan het is. Bij Ajax inderdaad CL dus

02-06-2022 12:00

Brooklyn +4132

Voor hetzelfde geld speel je de komende drie jaar geen CL met ManU 1. omdat de concurrentie ook niet stil staat, alle clubs hebben centen in Engeland. Newcastle voorop 2. Omdat ik niet zoveel vertrouwen heb in Ten Hag. ManU is een maatje te groot denk ik.

31-05-2022 20:06

Eurysaces +29499

Er wordt wel erg makkelijk voorbij gegaan aan de hoge vraagprijs die om zijn nek hoort te hangen. Daar zal Manchester helemaal geen zin in hebben.

Timber geeft ook aan dat hij zich bij Ajax verder kan ontwikkelen, is sportief dus niet uitgekeken op Ajax.

31-05-2022 19:32

wijzijndebeste123 +163057

dat is waar. maar man utd kan ook n jaar wachten en m met n slechts 1-jarig contract “goedkoop” ophalen. tis verlengen of deze zomer verkopen voor ajax imo.

31-05-2022 20:10

Eurysaces +29499

Ajax kan hem ook 2 jaar aan zijn contract houden, dan verdiend Timber 2 miljoen. Hij kan ook verlengen, dan wordt dat 8 miljoen. Zou toch voor dat laatste kiezen, je weet niet wat er in 2 jaar tijd kan gebeuren.
Transfervrij betekend ook dat je makkelijker op de bank zal belanden, er is toch niet veel voor je betaald. Dat zijn dingen die wel meespelen.

31-05-2022 22:35

AFCAMM +11335

Waarom zou je?
Omdat Ajax itt Man United gewoon Champions League speelt en het maar de vraag is of het Ten Hag wél lukt om daar de boel op de rails te krijgen. Omdat je hier nog een keer een foutje kunt maken, omdat je nog een talent bent en nog steeds in ontwikkeling bent en niet een dure aankoop. Omdat je hier veel meer zekerheid hebt. Omdat je hier thuis bent. Omdat je hier nog even een betrekkelijk normaal leven kunt leiden als tiener, voordat je de laatste stap maakt. Omdat je bij Ajax ook prima verdient en omringd bent door vrienden, maar ook mensen van wie je nog genoeg kunt leren. En zo kan ik wel even doorgaan.

We hebben het hier niet over een geweldig draaiend Man United, dat door alle spelers als droomclub gezien wordt. Het is een in verval geraakte club die opnieuw opgebouwd wordt. En je kunt je serieus afvragen of het (op korte termijn) gaat lukken. Waarom zou dat zoveel mooier zijn dan Ajax?

31-05-2022 17:55

Richard.D +94

Dat dus! Prima samenvatting & géén speld tussen te krijgen...
Natuurlijk moet ie z'n eigen gevoel volgen en ik hoop maar dat ie dat ook doet....en zich niet laat leiden (lees: gek maken) door alles en iedereen om hem heen.
#timberiseenkoning

31-05-2022 18:21

vandenhaas4 +15033

Sommige analisten vergeten hoe het zit met contracten enzo. Misschien heeft het te maken dat Vink uit de Raiola clique komt.

31-05-2022 17:32

Juan62 +46104

Waarom niet?? Heeft Ten Hag vorig jaar ook gedaan

31-05-2022 16:27

MidMid +5667

Helaas pakken die jongens de kans wanneer die komt. Ik geloof best dat Timber van Ajax houdt en er graag nog een of twee jaar wil voetballen. Maar als je een salaris van tegen de 9 miljoen kan pakken, laat je die kans niet schieten. Dat is helaas hoe het is tegenwoordig. Ze willen eerst hun toekomst zeker stellen. Slechts een enkeling kijkt nog naar het sportieve.

31-05-2022 15:59

Starring +4669

Waarom zou je, Vink? Omdat hij CL én goed voetbal wilt spelen en bij Ajax nog volop ruimte is om door te ontwikkelen. Timber wilde tenslotte zijn leiderschapskwaliteiten ontwikkelen. Omdat hij hoger kan mikken dan een club als United die niet eens om de prijzen speelt en al jaren het lachertje is in Engeland. Omdat hij nog graag dicht bij z'n familie is.

Genoeg belangrijke redenen te bedenken.

31-05-2022 15:10

sebastiaan1900 +5269

MU is een grafclub. Daar verandert de komst van TH niets aan. Zou me niet verbazen dat hij het niet op de rit krijgt. Dus snelle exit TH. Daar zit je dan als Timber.

31-05-2022 20:55

AFCA-Driebergen +22059

Allemaal altijd zeuren dat spelers langer moeten blijven in Nederland en het zonde is dat ze zo snel weg gaan, maar vervolgens allemaal zo snel mogelijk naar het buitenland praten. Top man.

31-05-2022 15:05

Pakschaal020 +2124

Dit dus. Erger me er kapot aan. Dan zal hij ook weer een van de eerste sukkels zijn die hem gaat afbranden mocht de stap geen succes zijn.

31-05-2022 15:08

Cruijffthebest +13318

Tja Vink, waarom niet nog een jaar bij Ajax?
Nog niet uitgeleerd bij Ajax en Ajax speelt wel CL, misschien daarom?!

31-05-2022 14:51

stefanwillem +11979

En maar zeiken dat het niveau van de eredivisie zo achterblijft.

31-05-2022 14:47

Michael 1974 +21966

Hij heeft een contract, dus ajax bepaalt in eerste instantie of hij weg mag überhaupt

31-05-2022 14:25

Bc te P +22130

Grafclub

31-05-2022 14:16

Babangida83 +23819

Waarom niet:

Ten eerst zou ik nooit vlak voor een WK weggaan. Maar juist na een WK, waarin je je in de picture hebt gespeeld en daardoor meer salaris kunt vragen. Al is het maar omdat je clubs tegen elkaar uit kunt spelen.

Ten tweede omdat Timber nog helemaal niemand is in de voetbalwereld. Timber is nog een onbekende naam. En iedere speler die naar de premier league gaat - ook Messi - heeft een aanpassing nodig aan de intensiteit van die competitie. Als er daarnaast ook maar iets tegenzit, dan ben je in Engeland klaar, in zo´n geval. Nu haalt Ten Hag dat risico omlaag, maar je moet nog maar zien hoe lang Ten Hag daar straks zit. Er is ook gewoon een realistische kans dat dat na 4 maanden over is. Bij Ajax is hij een vaste waarde, waarin hij ook nog kan groeien.

Ten slot omdat je met Ajax de Champions League wil winnen. En over 2-3 jaar kan Ajax daar echt wel weer een gooi naar doen. Timber kan daarin heel belangrijk worden.

En het is echt niet zo dat er volgend jaar geen mooie clubs meer in de rij gaan staan voor Timber. Sterker, volgend jaar gaat hij nog meer interesse krijgen. En de vraag is of ManU dan je favoriete club was om naar toe te gaan. Ik denk dat Barca ook wel past bij Timber en die zoeken nog een echte opvolger voor Pique.

31-05-2022 14:10

Web +178830

Wij als supporters zijn verbonden met Ajax
Veel van ons leven kijken wij Ajax en willen op de hoogte blijven van de mooiste club
Maar de echte club liefde is er niet meer
Dat komt omdat de bedragen zo bizar zijn die ze aangeboden krijgen
Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat een speler als Gravenberg die alles nog moet laten zien en al een salaris krijgt van 9 miljoen per jaar
Timber zal niet veel anders zijn denk ik?

Heel jammer dat spelers niet de club Ajax wat langer trouw blijven
Daar hebben ze de kans gekregen om zich door te ontwikkelen
Ajax zette er ervaren goede spelers naast. Waardoor je in de CL kan spelen
En ook niet voor een honger loontje toch
Geld maakt veel kapot
Een eenvoudige doorsnee speler kan zich al binnen spelen, vroeger was dit alleen mogelijk voor de echte groten
Zeer jammer

31-05-2022 14:01

frenkiedejong53 +9792

Je hebt absoluut gelijk Web!
Het is niet anders, helaas.
Het systeem is ziek en verrot. Wij als supporters wereldwijd hebben de macht iets eraan te veranderen. Helaas kan dat alleen als we allemaal aan hetzelfde eind trekken en geen 💰 meer, of veel weiniger geld 💰 uitgeven voor kaartjes, Pay-tv etc.
Zolang mensen bereid zijn veel uit te geven, met name in de grote competities, gaat er niks veranderen en blijven jij , ik en vele anderen Romantici en denken aan hoe het 25 jaar geleden was..
Wij zijn allemaal mede schuldig aan dit zieke systeem omdat er heel veel 💰 te verdienen valt.
Als een half jaar lang in de Big 5 competities elke week 25% minder toeschouwers komen, gaan de investoren weglopen op den duur.

31-05-2022 14:11

Babangida83 +23819

Timber heeft meermaals aangegeven nog niet klaar te zijn bij Ajax. Dat kan natuurlijk verkeren, maar wat ik bedoel te zeggen: hij is nog niet weg.

31-05-2022 14:13

Web +178830

Laten wij het hopen
Morgen een post
Timber blijft Ajax nog zeker een jaar trouw

31-05-2022 14:14

Daneman +1383

wat ook super belangrijk is. Martinez en Timber niet gelijkertijd weg. Wat me zorgen baart is dat er op dit moment na Martinez en Timber een gapend gat ligt voor CV positie. Schuurs niet zo goed en Blind ook niet geschikt als CV tegen de iets betere/aanvallende teams

31-05-2022 15:08

Bullmajor +305

Ik vind Jurriën Timber echt een klasbak. Daarom lijkt het mij niet uitgesloten dat hij nog een jaar blijft. Nu slaapt ie gezellig met z'n broer op 1 kamer, thuis bij papa en mama. Als je nu gaat, en je wordt een beetje ongelukkig, omdat je iedereen mist, en je speelt daardoor slechter, mis je zomaar het WK. Deze kerel kan heel goed volgend jaar (of het jaar erna) de volgende aanbieding accepteren. Die komt er heus wel.

31-05-2022 14:23

Markopantelic007 +3893

Het gaat niet altijd alleen om geld. Ik had een goede baan met topsalaris in Nederland en zit nu ergens op een berg in Zuid Frankrijk met een heel simpel leventje. Ok, Manchester is geen Frankrijk of Italië, maar die verplichte nummertjes in de eredivisie ben je heus wel een keer zat en een nieuw leven in een ander land is gewoon een schitterende ervaring.

31-05-2022 16:14

Simpelishetmoeilijkst +25096

Het is te begrijpen, dat je gaat als je een veelvoud kan verdienen in Engeland Vsn wat Ajax maximaal kan betalen, omdat je ook financieel het maximale uit je carrière, die relatief kort is, moet halen.

31-05-2022 13:58

stefanwillem +11979

Ik vind dat altijd zo’n onzin. 10 jaar Ajax voor 3/4 miljoen, kom je op 30/40 miljoen. Lijkt me ook wel genoeg.

31-05-2022 14:50

Simpelishetmoeilijkst +25096

Dat klopt wel, maar mensen willen altijd meer, of misschien jij niet. Als het grote geld komt gaat men, helaas voor ons, weg.

31-05-2022 15:38

emiel_schipper +878

ja web ik was er bij om 24.00 s nachts in de kuip werd de ajaxvlag gehesen, weten ze gelukkig niet in rotje knor.

31-05-2022 13:57

Web +178830

Ik ook
In de Kuip op de grond van de rivaal de Europa cup winnen
Het kon niet beter

31-05-2022 14:02

AFCACruijff14 +160830

Lekker boeiend wat Vink vind. Als Ajax hem wil houden dan gaat Timber sowieso nergens heen.

En niet iedereen is direct klaar voor de PL. Timber heeft net 2 jaartjes voetbal erop zitten, genoeg redenen te bedenken waarom Ajax voor hem nu beter is dan Man Utd. Dat kan over een jaar ook nog, vermoedelijk spelen ze dan ook weer CL.

31-05-2022 13:49

Asociaal +2770

Ik hoop uiteraard dat Timber blijft. Mocht hij toch weggaan, dan mag Rensch voor mijn part zijn plek invullen. Dat Rensch afeglopen seizoen niet zijn "vorm" had, is niet per se vreemd. Bijna elk talent heeft een terugval. En in zijn geval al helemaal gezien hij veel minder speeltijd kreeg. Ik zou het jammer vinden als Timber vertrekt, ondanks zijn jonge leeftijd toch een dragende kracht in de verdediging. Maar alle vertrouwen in Rensch.

31-05-2022 13:40

DeKenner +9270

Timbertje... ik vind hem samen met Martinez (en Antony) de beste speler bij Ajax. Eentje waarvan ik steeds heb geroepen dat je die in ieder geval moet behouden. Helaas worden de geruchten steeds hardnekkiger. En als je dan kunt kiezen voor een contract bij Ajax voor... meer dan 2 miljoen zie ik dat niet worden, of je kunt net als Gravenberch tegen de 10 miljoen per jaar opstrijken... en spelen onder een coach die je door en door kent en superveel vertrouwen in je heeft... dan begin ik toch langzaam maar zeker te vrezen dat deze jongen straks vertrekt. Ik zou het echt enorm jammer vinden.
Uiteindelijk zal Ajax uit het rijtje Martinez, Timber, Antony, Haller iemand moeten verkopen om het huishoudboekje op orde te krijgen. Persoonlijk zie ik dan het liefst Haller gaan, maar helaas is zoiets niet te voorspellen. Het ligt er maar net aan hoeveel interesse er voor de spelers komt. Mocht Timber gaan, dan biedt dat wel weer ruimte voor de komst van Wijndal. Dan kan Blind weer doorschuiven naar het centrum. Wellicht als RCV? Achja het is allemaal koffiedik kijken. Ik ben wel heel benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen.

31-05-2022 13:37

MosesD +14637

Nee, geen Wijndal. Investeer in een vleugelspeler en daarnaast bij voorkeur in een rechtsback.

31-05-2022 13:58

DeKenner +9270

Rechtsback? Daar heb je met Regeer een hele goede optie die we al in huis hebben. En Rensch kan er ook nog spelen. En als de nood heeeel hoog is (hoop t niet) dan kan zelf Klaiber daar nog spelen. Daar zou ik mijn geld dus niet aan uitgeven.

31-05-2022 14:15

MosesD +14637

Rensch speelde in de jeugd altijd op z'n best links in het centrum. Ik vind het een gemarkeerde back. Regeer is eigenlijk een middenvelder. Een beetje bleu ook. Op links heb je nog altijd Blind. Het liefst zou ik Nico nog een jaar behouden als dat zou kunnen. Erachter heb in Salah Edine een van de grootste talenten van Ajax. Komt van AZ. Haal je nu met Wijndal weer iemand van AZ dan is er geen touw meer aan vast te knopen. Ik ben erg voor de eigen jeugd, mits goed genoeg. En dat is SE imo wel.

31-05-2022 14:25

DeKenner +9270

Ik vrees dat we er vanuit mogen gaan dat Nico zal vertrekken. Mocht dan ook nog een van onze CV's vertrekken dan heb je Blind op CV nodig. Tenminste, ik zie in dat geval liever Blind dan Schuurs centraal staan. Dan is de spoeling op LB meteen erg dun met alleen Sallah Edine en eventueel Baas. Persoonlijk acht ik Regeer op rechts rijper voor Ajax 1 dan SE op links. En wat je terecht benoemt is dat Rensch eigenlijk een CV is, maar als LCV komt hij nooit in de basis. De vraag is of hij bij een eventueel vertrek van Timber als RCV goed genoeg is om een basisplaats te veroveren...?
Blijven onze CV's wel, dan heb je Wijndal idd niet nodig, omdat Blind dan gewoon onze LB is met SE erachter. Veel zal uiteindelijk afhangen van de spelers die al dan niet vertrekken. Het is in ieder geval erg interessant om die ontwikkelingen te volgen.

31-05-2022 15:36

MosesD +14637

Zeker. Het is echt te hopen dat Timber 2 jaar bijtekent en over 2 jaar als 22-jarige aanvoerder als een grote meneer vertrekt voor een Matthijs-prijs!
Qua middenveld zit het wel goed. Eigenlijk moet er mogelijk achterin wat gebeuren en voorin. Ben benieuwd inderdaad!

31-05-2022 17:08

Runner +49

Nee dan kan je beter naar Engeland gaan met het risico dat je niet speelt en dan ook niet naar het WK hoeft. Keuze lijkt mij makkelijk, gewoon bij AJAX blijven. Over een jaar komt er nog wel een mooie(re) club.

31-05-2022 13:32

Schip +23351

Aldus de vader van een jeugdspeler bij Ajax.

Wat Marciano in zijn voetbalbubbel niet begrijpt, is dat niet alleen de speler rechten heeft. Ook Ajax heeft een belang. En voor de zekerheid hebben ze dat belang vastgelegd in een contract.

Timber is onmisbaar zoals Marciano zegt.

Wat ik zo misselijk vind, is dat mr Self-righteousness TH, die altijd zo bezeten was van Ajax, amper een week weg is en direct al een cruciale bouwsteen voor de nieuwe trainer wegtrekt. Een sleutelspeler die contractueel buitengewoon kwetsbaar is vanuit Ajax perspectief, omdat hij niet wilde verlengen.

Leuk die Timbertjes, maar veel zakelijker kom je ze niet tegen. Als je clubhart hebt, teken je bij / waardeer je op. NIet omdat je moet, maar omdat het in ieders belang is. Jij meer loon en langer zekerheid, de club meer zekerheid van een marktconforme transfersom.

Nu is het weer beperkt tot slechts 2 jaar. Dat wordt dus weer geen grote klapper.

Hij gaat nog met Ajax praten. Onana style waarschijnlijk. Beetje voor de bühne. Dit moet redelijk ontnuchterend zijn voor Schreuder, al kent hij de klappen van de zweep ook wel.

31-05-2022 13:29

MosesD +14637

Je kan ook naar Overmars wijzen die e.e.a. te lang heeft laten liggen. Het zou me namelijk niet verbazen als Timber nog voor een veredeld jeugdcontract speelt.

31-05-2022 13:33

Schip +23351

Dat laatste kan ik me niet voorstellen, want hij heeft zelf de onderhandelingen opgeschort.

Ik ken de rol van Overmars hierin niet. Kan zijn dat Timber zijn onderhandelingspositie gewoon sterk wil houden als er interesse van andere clubs komt. Daarom hou ik niet van deze strategie.

Teken gewoon bij als teken van loyaliteit. Je bent goddomme een jeugdspeler van de club. Je hebt voor Ajax gekozen omdat de opleiding hier beter is. Dus die vruchten pluk je en kost je enkel contributie, maar bijtekenen zodat de club financieel sterker wordt van jouw vertrek...nah.

Zie je maar weer hoe netjes mensen als Tadic, Ziyech en Nico zijn geweest, die wel bereid waren het contract tussentijds te verbeteren.

31-05-2022 13:57

MosesD +14637

Dan heeft hij vermoedelijk zijn keuze al gemaakt. De Timber broertjes ruilen Fnoord ook al tamelijk makkelijk in voor Ajax.
De spelers die jij noemt komen van buiten. Spelers uit de eigen jeugd, dat is vaak toch een ander verhaal. Ik ken er bijna geen die pak 'm beet 5 jaar in Ajax1 speelt.

31-05-2022 14:03

Schip +23351

Maar dat begrijp ik op zich wel. Een speler mag ook weg als hij een goede kans hogerop elders krijgt. Maar werk dan mee aan een goede transferdeal voor je eigen club, als je daar zelf ook meer loon door ontvangt.

Die jeugdspelertjes zijn zo ontiegelijk blasé. Vinden dat ze al lang genoeg bij Ajax hebben gespeeld.

31-05-2022 14:16

MosesD +14637

Ik vind Timber persoonlijk veel beter dan de Ligt (die is alleen een betere kopper), dus Timber gaat het zeker redden in de PL, zelfs nu al.

31-05-2022 14:22

Babangida83 +23819

Dit is dus de fundering waarop Overmars en Ten Hag Ajax voor de korte termijn op hebben gebouwd. Er is de afgelopen 3-4 jaar zelden aan de lange termijn gedacht.

Ten Hag is aan alle kanten voorzien. Doordat Ten Hag Timber (maar met name in het algemeen) niet eerder de kans gaf, maar Schuurs wilde hebben (hij wilde een nieuwe verdediger), legde hij zo een bom onder de hele jeugdopleiding, met als gevolg dat spelers niet meer voelen iets terug te moeten doen. Ze moesten namelijk veel te veel geduld hebben om 10 minuten te krijgen, laat staan uberhaupt een kans te krijgen.

Als je mensen iets geeft, dan hebben ze altijd het gevoel iets terug te moeten geven. Dat zit in de mens. Die formule past Ajax niet meer toe en dat zie je ook terug bij Nous, Brobbey, Gravenberch en misschien straks Timber. Maar stel dat Danilo de tweede seizoenshelft er 10 ingeschoten had, dan had ook hij gewoon weggegaan uit onvrede. En we mogen van geluk spreken dat Taylor graag wil verlengen omdat Ajax zijn club is. Maar ook die maakt zich zorgen om zijn perspectief. Dat is gewoon heel slecht lange termijn management geweest, waar we nu de 'vruchten' van plukken.

31-05-2022 14:21

emiel_schipper +878

Een vrolijk bericht vanavond speelt ajax tegen inter in de kuip om 20.30 kunnen we eindelijk de cup winnen 2x Johan Cruyff kaart staan 10 gulden. Het blijven mooie herinneringen.

31-05-2022 13:21

Web +178830

Was jij er ook bij?

31-05-2022 13:25

MosesD +14637

Is die wedstrijd in zijn geheel ergens te zien? Lijkt me gaaf!

31-05-2022 13:34

frenkiedejong53 +9792

Precies Marciano. Hij is natuurlijk een serieuze optie voor EtH.
Maar, wat gebeurt er wanneer Erik na de jaarwisseling al ontslagen is?
Is JT dan ook voor de nieuwe Trainer een serieuze optie, of gaan ze hem verhuren aan Crystal Palace voor een jaartje?

31-05-2022 13:10

emiel_schipper +878

VINK JE MOET JE NIET MET HET BELEID VAN AJAX BEMOEIEN IS DAT DUIDELIJK.

31-05-2022 13:09

goajaxgo +14114

Het is nog steeds wachten op het eerste vrolijke nieuws, hier op AS.

31-05-2022 12:59

Ajax The Best +16418

Waarom zou je? Waarom zou je bij Ajax blijven? Omdat het een veel mooiere club is dan ManU, omdat je CL gaat spelen, omdat je je als basisspeler kan doorontwikkelen, omdat je niet bij een koopclub wil werken, omdat je niet naar die slangenkuil wil. Hoeveel meer redenen wil je hebben?

31-05-2022 12:59

Epiret +4364

Precies! Vink denkt blijkbaar alleen aan geld als reden om te vertrekken bij Ajax, van clubliefde heeft hij helemaal nog nooit gehoord…

31-05-2022 13:18

Oxxer +163797 moderator

Jij bent toch niet zo naïef te denken dat clubliefde tegenwoordig bestaat bij spelers in de Eredivisie? De tijd van Sjaak Swart is allang voorbij.

31-05-2022 13:32

MosesD +14637

Clubliefde? Je bent een heerlijke romanticus, maar dat bestaat echt niet meer. De uitzonderingen zijn op de vingers van een hand te tellen.

31-05-2022 13:35

Prutser +2933

Hoewel ik liever heb dat hij blijft en zich lekker door ontwikkeld met een dik nieuw contract, kan ik me 2 redenen bedenken. 1. PL is in alle wedstrijden een hoger niveau dan de ED. En de tweede is money, money, money.
Hoewel hij ook geen honger loontje zal krijgen bij AJAX, zeker na een opgewaardeerd contract.

31-05-2022 13:30

RSM +3916

Jammer dan moet je het maar doen en acht zelfs de kans heel groot dat je daar slaagt. Alleen heel jammer voor Ajax.

31-05-2022 12:51

Turbo +41770

Ajax had deze situatie voor moeten zijn. Als je halverwege de eerste seizoenshelft al serieus in gesprek was geweest mbt een upgrade had ie nu nog 3 of 4 jaar vast gelegen en had Ajax in de driver's seat gezeten. Of hoofdprijs, of blijven. Met een speler die net verlengd heeft en daardoor minder teleurgesteld zou zijn als hij daaraan gehouden wordt. Nu zit je in een kut situatie. Klote beleid. Waarom hadden we wel tijd om Alvarez tijdens het seizoen met veel bombarie te vernieuwen maar moeten je pareltjes rustig wachten tot de zomer? Waardeloos.

31-05-2022 12:41
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.