Van 't Schip hoopt tegen AZ op Brobbey: 'Het is bij hem heel erg in het moment'

door Bart Veenstra 102

Bron Voetbal International

Van 't Schip hoopt tegen AZ op Brobbey: 'Het is bij hem heel erg in het moment'

door Bart Veenstra 102

Bron Voetbal International

Ajax hoopt zondag tijdens de uitwedstrijd tegen AZ weer te kunnen beschikken over Brian Brobbey. De spits van de Amsterdammers viel in de Conference League-wedstrijd tegen FK Bodø/Glimt uit vanwege knieklachten en zodoende is het afwachten of de pijn zondag is afgenomen.

'Het is een beetje wat hij al een tijdje heeft', vertelt Van 't Schip tegenover Voetbal International over de pees in de knie van Brobbey. 'De ene keer heeft hij er meer last van dan de andere keer. Op het kunstgras had hij er meer last van. De dag voor de wedstrijd had hij ook al op getraind op het kunstgras. Hij heeft er vaker op gespeeld, maar in deze fase had hij er meer last van. Daardoor konden we ook niet de druk geven die we wilden. En Brian gaf zelf ook aan dat het niet ging.'

Richting het uitduel met AZ zou het kunnen dat Brobbey 'gewoon' in actie kan komen. 'Het is bij hem heel erg in het moment... Hij hoopt zelf dat hij er zondag bij is, maar dat is nu een beetje managen. Hij had deze week al niet veel getraind, omdat hij al wat last had na de wedstrijd tegen NEC. Dat moeten we naar zondag toe bekijken.'

Updates omtrent Henderson, Van den Boomen en Gooijer

Dat geldt ook voor Jordan Henderson. De Engelsman zat donderdag niet bij de selectie, omdat hij pijntjes bij zijn lies had. Hij trainde deze week wel mee, maar had te veel last om in actie te komen. 'Met name als hij passes gaf. Je gaat ervan uit dat hij veel aan de bal komt. Dat was de laatste wedstrijd ook al zo, dat het steeds meer en meer werd. Dan heeft het geen zin om hem in deze omstandigheden op te stellen.'

Branco van den Boomen, over wie eerder nog gezegd werd dat hij geen negentig minuten kon spelen, speelde uiteindelijk de hele wedstrijd tegen FK Bodø/Glimt mee. 'Hij moest 120 minuten spelen, dat kon niet anders', zei Van 't Schip. 'We dachten dat hij minder lang kon spelen, omdat het op kunstgras was. Maar we hebben steeds contact gehad. En hij gaf de hele tijd aan dat het goed ging', aldus de trainer, die nog wel de reactie op het duel bij Van den Boomen moet afwachten.

Ook Tristan Gooijer is richting zondag nog een vraagteken. Hij kampt met een spierblessure in zijn dijbeen en deed zodoende niet mee in Noorwegen. Steven Bergwijn is ook nog altijd niet van de partij, waardoor Van 't Schip mogelijk flink moet puzzelen richting het duel in Alkmaar.

Lees meer over:
Plaats reactie

BokkieBokstra +11340

Kunstgras is de hel. Zou verboden moeten worden

24-02-2024 11:24

LuisSuarez01 +5426

Hopen op Brobbey. En hopen dat Ramaij blessurevrij blijft rest van dit drama seizoen..
We mogen sws niet verliezen van az, soort 6p wedstrijd vlg mij om plek4 (3) nog op t vizier te houden # playoffs brrr te ontlopen.

24-02-2024 10:31

Jutter1 +4316

Brobbey is erg blessure gevoelig. Komt met name door zijn fysieke spel Wordt nogal opgehemeld door de zogenaamde 'kenners', maar is voetbaltechnisch gezien een vrij bescheiden spits. Klinkt wat hard, maar is wél de realiteit.

24-02-2024 09:13

EricAjax1 +7537

Anders gewoon rijkhoff, Akpom basis kun je de mensen echt niet aandoen

24-02-2024 09:13

PH2BOT +40494

Zonder Brobbey wordt het wel héél erg veel 'fingers crossed' de nog resterende wedstrijden

24-02-2024 00:22

Man40 +1431

Ik denk dat Henderson van te voren heeft aan gegeven,ik wil voor Ajax spelen op 1 voorwaarden
Ik speel niet op kunstgras

23-02-2024 21:16

Ferd +38589

want in Saudi Arabie speelde hij natuurlijk alleen maar op prachtige velden met natuurgras ..... pfff

24-02-2024 03:57

Maracana +1979

Hij hoopte dat in NEDERLAND niet meer te hoeven doen.

24-02-2024 08:38

FrancescosRavioli +15367

Misschien was dat ook wat hem tegen viel?

24-02-2024 10:14

Ferd +38589

de wedstrijd was dan ook in NOORWEGEN en niet in NEDERLAND!

ps in Nederland speelt hij ook op kunstgras, iets dat hij makkelijk had kunnen weten voor hij naar Ajax kwam.

28-02-2024 02:57

Ferd +38589

en het natuurgras in Alkmaar viel ook tegen?

28-02-2024 02:57

Amp +37936

Vervelend voor brobbey, in de zomer maar ff goed rust nemen om te herstellen

23-02-2024 19:39

Het_Olympisch_Stadion +5631

Ben wel een beetje klaar met dat gezeik over kunstgras. Tuurlijk natuurgras is lekkerder, maar de beste sporters passen zich ook het best aan aan de omstandigheden. Daarbij is het niet meer blessureopwekkend dan gras. Pijn in kniepees = overbelasting blessure, die kennen we als voetballer allemaal. Geen 90 minuten, maar gewoon een goed plan maken (bijvoorbeeld 60 minuten elke week) en daar niet van afwijken. Dan gaat het langzaam over.

23-02-2024 17:15

YugoVik +33301

90 procent van de spelers spelen ondermaats bij ajax 1 en spelen echt slecht.. Van 't schip is meer dan slecht als trainer..

Weet je wat het verschil is tussen de trainer en de spelers van Ajax 1.. De spelers van Ajax 1 kunnen beter dan wat we nu zien van hun, het niveau van de trainer zal nooit hoger zijn dat dit..

Daarom moet van 't schip ontslagen worden als interim!!!

23-02-2024 15:49

Dazoo +3137

Hysterisch wijf ben je man hahaha

23-02-2024 19:43

WillyBrokamp +11117

Kunnen we Trabelsi niet invliegen voor rechtsback zondag? Hij is 47 ofzo, moet kunnen.

23-02-2024 15:03

MaxC14 +452

Kunstgras zou verboden moeten worden in het wereldwijde betaalde voetbal

23-02-2024 13:29

KarimB +11711

Dan kunnen die noren nooit een heel seizoen spelen

23-02-2024 13:58

MaxC14 +452

Onzin, gewoon een kwestie van goed onderhouden. Ging vroeger toch ook prima? Maarja, dat kost geld. En clubs zien in het veld een mogelijkheid om te bezuinigen tegenwoordig

23-02-2024 14:33

KarimB +11711

In Nederland mee eens. Bij de poolcirkel snap ik kunstgras prima

23-02-2024 17:25

Amp +37936

Jij hebt veelvuldig in regio poolcirkel gevoetbald begrijp ik?

23-02-2024 19:41

KarimB +11711

Heb jij ooit in de Arena gevoetbald? Nee dusjij mag niks meer zeggen over Ajax spelers. Wat een domme argumenten gebruiken mensen hier zeg. Je begrijpt zelf dat t daar vaak dik onder 0 is. En dat ik snap dat t daar fijn is om te hebben

23-02-2024 23:12

MaxC14 +452

Volgens mij kan je dan ook op kunstgras niet spelen. Maargoed dan maken we een uitzondering rondom de poolcirkel ;p Maar hoe deden ze dat vroegah dan?

24-02-2024 07:45

KarimB +11711

Hahaha. Geen idee. Op half bevroren toendras denk ik.

24-02-2024 19:10

Vin +448

JA zeker... 5-3-2 tegen AZ bv. zo -

Brobbey Rijkhoff
Vd Boomen Berghuis Henderson
Sosa Hato Kaplan Rensch Gaaie
Ramaj

23-02-2024 12:53

KarimB +11711

Sosa en Gaaie... rillingen

23-02-2024 13:59

Craain +4973

Staat niet op het weerbericht?

23-02-2024 16:43

KarimB +11711

Lage druk gebied met snijdende oosterwind

23-02-2024 17:24

echtgras +824

Sosa en Gaaei zijn uitermate geschikt voor 5-3-2.
Het zijn geen verdedigers.
Prima opstelling alleen gaat John gewoon Sutalo neerzetten helaas.

23-02-2024 19:45

Vin +448

Sutalo geschorst tegen Villa gelukkig.....

23-02-2024 19:47

JariJari +15273

Dit maar Satulo erbij natuurlijk ipv Rensch of Gaaie.

23-02-2024 16:31

Indy2 +15254

"... maar in deze fase had hij er meer last van. Daardoor konden we ook niet de druk geven die we wilden."

Oh, dus dat verklaart waarom we de hele wedstrijd met z'n allen in het eigen strafschopgebied stonden af te wachten. En ik maar denken dat we volledig taktisch overklast werden .... Maar Brobbey had dus wat last van z'n knie. Aha, nu snap ik het.

23-02-2024 11:55

Laudrup10 +17172

Klote blessure die kniepees. Heb er zelf ook al jaren last van en kunstgras helpt absoluut niet mee.

23-02-2024 11:53

Maxwell_5 +6978

Hier nog één! Kadootje overgehouden aan mijn militaire diensttijd, sindsdien is kunstgras bij mij altijd de trigger geweest voor de terugkeer van dezelfde klachten.

23-02-2024 12:24

Laudrup10 +17172

Eindeloos wallsits. Je kan beter je been breken of je kruisband scheuren.

23-02-2024 13:40

Maxwell_5 +6978

Yep, bekende oefening. Op YouTube heb ik al een tijdje wat goede oefeningen gevonden van “ The Kneesovertoesguy”. Dat heeft mij heel erg geholpen.

23-02-2024 16:08

023Haarlem +3302

Lekker zo spelen:

Ramaj
Gooijer, Sutalo, Kaplan, Hato
Mannsverk, Boomen,
Berghuis
Banel, Akpom, Rijkhoff

23-02-2024 11:51

AjaxAficionado +1489

Toch hlynson voor banel, komt voorin veel beter uit de verf vind ik

23-02-2024 11:57

023Haarlem +3302

Ramaj
Gooijer, Sutalo, Kaplan, Hato
Mannsverk, Boomen,
Berghuis
Hlynson , Akpom, Rijkhoff

23-02-2024 11:58

Sampaoli +39261

Brobbey is de enige aanvalsopzet die we hebben buitenom op goed geluk voorzetten geven.

Overigens oogt Hlynsson erg vermoeid. Brak snel door en speelde zeer sterk, maar is nu een spelertje waar we voorzichtiger mee moeten doen. Bij Gooijer zien we hetzelfde. Die moeten wennen aan de intensiteit en we vragen nu teveel van ze.

23-02-2024 11:49

AjaxAficionado +1489

Goed verwoord, overigens kon hij gister bijzonder weinig uithalen in de vrije rol aangezien we alleen maar achteruit liepen

23-02-2024 11:58

wendoo9 +8125

Hato ook hoor, maar is wel begrijpelijk.

23-02-2024 12:04

LukaLitmanen +82165

Dit team is zó vreselijk afhankelijk van Brobbey en Berghuis…

Heb weinig vertrouwen erin maar zonder Brobbey al helemaal

23-02-2024 11:42

AjaxAficionado +1489

Misschien is dit raar praten maar zonder bergwijn gaat t aanvallend echt veel minder…

23-02-2024 11:58

WillyBrokamp +11117

Het is gewoon waar

23-02-2024 15:05

RBP +7743

Hey John, anders kan je Manssverk in de spits zetten joh.
Maar all jokes aside, dit moet natuurlijk Rijkhoff over Akpom worden. Je ziet aan alles dat hij comfortabeler is aan de bal. En AZ gaat het zo vastzetten dat een 1e aanname goed moet zijn, Akpom heeft dat minder.

23-02-2024 11:37

PalFischerArmy +2617

Als ik aan Ajax denk, dendert de tune van Medisch Centrum West door mijn hoofd.

23-02-2024 11:35

Ans B +19983

Ik snap hier helemaal niets van: 'Dat was de laatste wedstrijd ook al zo, dat het steeds meer en meer werd' (over Henderson).
Het gaat hier toch niet over een jong spelertje bij een amateurclub?
Hoe is het mogelijk dat hij niet eerder is gewisseld? Dat hij dat zelf evenmin door had. Wij zagen het allemaal op tv (of tribune) dat hij TE veel last had (en toch doorspeelde).
Binnen de context dus dat hij een tijdje niet heeft gespeeld. Het mag toch als algemeen bekend worden beschouwd (helemáál bij professionals) dat je dan gevoeliger bent voor spierblessures? Dat weet ik als leek nog.
En nu dus één van de belangrijke duels moeten missen, en straks misschien ook AZ.

Ajax lijkt in bijna alle opzichten semi-amateuristisch geleid. In vrijwel niets is Ajax nog de topclub die het ooit was (nog maar twee seizoenen geleden). Ik weet de oorzaken natuurlijk wel, en er is wel degelijk hoop dat het straks beter zal gaan als iedereen weer op z'n plek zit AD, TD, Huntelaar etc) en al volop aan het werk is, maar toch, het duurt en duurt en het lijkt momenteel eerder erger dan beter te gaan.

Veel zal straks afhangen van de kwaliteit van de denk- en werkwijzen van de nieuw aangestelden (Beukers, Kroes, TD, trainer), Bij Beukers heb ik geen twijfel over hoe hij denkt en werkt (maar de kwaliteit daarvan kan ik nog niet beoordelen), bij Kroes weet ik dat hij een sterke persoonlijkheid heeft en goed werk heeft verricht bij SEG. Maar hoe vertaalt zich dit naar het voorzitterschap bij Ajax? Zowel instinctief als op denkniveau ben ik daar nog niet gerust op, maar hoop ik uiteraard het beste.

Het begrip 'sterke man' b.v. is voor velerlei uitleg mogelijk. Poetin geldt ook als 'sterke man/leider om maar een sterk voorbeeld te noemen. Het klinkt misschien verleidelijk voor velen, maar ik zie dus ook de eventuele gevaren van een sterke man.
Daarnaast - voor wat er waar aan is en wat niet - heeft hij met een aantal uitspraken geen goede indruk bij mij achter gelaten (o.a. in de context van dat boek van wie was het? over Ajax).

En in hoeverre gaat zijn SEG-verleden een rol spelen bij Ajax? Blijft het bij kostbare ervaring en inzicht, of krijgt het een meer ongewenste richting, zoals een ongunstige invloed van makelaars bij het transferbeleid? Die invloed is misschien deels niet te vermijden, maar we kennen allemaal voorbeelden waarbij die invloed echt ongunstig en ongewenst is. Veel draait dan om integriteit in mijn ogen: heeft een zaakwaarnemer of makelaar het beste voor met tenminste de speler (en oog voor de belangen van de club) of is er ook te veel eigen gewin in het spel. Iemand als die ex-speler Rodriguez (of zoiets, nota bene uit de stal van Raiola) zou ik b.v. eerder vertrouwen; die lijkt (op afstand) erg integer.
Enfin, we zullen het moeten afwachten allemaal.

Over de TD en de trainer is op dit moment niet zo veel te zeggen - zolang wij geen namen weten, bedoel ik. Wel ben ik erg benieuwd naar de keuze voor de TD. Wordt dat een vazal (in negatieve zin) van 'sterke man' Kroes of is ook dat een sterke persoonlijkheid, met een sterke eigen visie? En zo ja, kunnen die twee dan goed samenwerken? Ik heb er niets op tegen dat de TD uit de koker van Kroes komt, maar het moet geen 'volger' zijn, zonder ruggengraat (dat is wat ik bedoel met 'vazal' in negatieve zin).

Over de trainer heb ik me al vaker uitgelaten. Ik heb bij voorkeur een toptrainer (uiteraard), maar qua eigenschappen vooral een 'vakidioot’, een moderne trainer met een haarscherpe visie (die aansluit bij Ajax) en een geheel eigen denk- en werkwijze. Iemand die tactisch sterk is, maar ook veel oog heeft voor individuele spelers en veel met ze praat (niet alleen de basisspelers). Ook iemand die zijn oefenstof helemaal heeft toegespitst op zijn visie; hij moet die visie helder, duidelijk en redelijk snel kunnen overbrengen en implementeren.

23-02-2024 11:34

Saudara +7065

Goed verhaal, lekker kort 😂.

23-02-2024 11:54

Indy2 +15254

"Poetin geldt ook als 'sterke man/leider om maar een sterk voorbeeld te noemen."

Margaret Thatcher is een ander voorbeeld.

"Het klinkt misschien verleidelijk voor velen, maar ik zie dus ook de eventuele gevaren van een sterke man."

Onderschat ook niet de eventuele gevaren van de zwakke man.

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”
― G. Michael Hopf

23-02-2024 12:01

Ans B +19983

Helemaal mee eens met die nuances.
Maar ik wil mijn verhaal natuurlijk niet nóg langer maken. 😉
Ik ben ook zeker niet tegen een 'sterke man' (of vrouw). Het gaat inderdaad om wat je doet met jouw kracht c.q. of je openstaat voor andere geluiden etc.
Context is zeker óók cruciaal, voor wat het meest gewenst is op dát moment.

Edit: Prachtig citaat trouwens, maar wel ietsje te absoluut, want gaat niet per definitie op. Maar als vuistregel zéér to the point.

23-02-2024 12:13

Knalpot +3625

Ik vind het wel een mooi citaat die perfect de opkomst en ondergang van vd Sar en Overmars beschrijft

23-02-2024 18:42

JohnnyHeitinga3 +8016

Ramaj
Gaaei Rensch Sutalo Hato Sosa
Henderson Berghuis Van den Boomen
Rijkhoff Brobbey

23-02-2024 11:33

Nr.10 +111510

Als we straks een nieuwe TD en trainer gaan aanstellen, mag er ook weleens gekeken worden naar de medische staf en conditie trainers. We hebben al sinds Schreuder te maken met een selectie die niet fit is en niet voldoende in zichzelf investeert. Veel blessures, die vaak ook weer langer duren dan verwacht.

23-02-2024 11:24

Rondo64 +3392

Spijker op de kop inderdaad. Schrijnend hoe erg het verschil is vergeleken met de tijd van ten hag

23-02-2024 11:26

trodat4030 +97100

Ligt dat aan de medische staf en conditietrainers dan? Die waren er namelijk al onder TH, dus toen het nog wel goed ging..

23-02-2024 11:29

Nr.10 +111510

Het zal ook met Schreuder, Heitinga en Steijn te maken hebben gehad, en met de jeugdigheid van de groep. Maar als je dat als conditietrainer ziet moet je daar een fucking groot probleem van maken. Hoe kan je nou als conditie trainer bij Ajax blijven werken en aanzien dat Ajax het op fitheid aflegt tegen andere Eredivisieclubs?

23-02-2024 11:34

trodat4030 +97100

De hoofdtrainer bepaalt hoe de conditie opgebouwd moet worden, de conditietrainer dient die vervolgens in te voeren. Dat heeft namelijk veel te maken met de speelstijl die de trainer wilt implementeren. Conditie bij een ploeg die veel inzakt, de tegenstander opvangt en op de counter speelt is heel anders dan bij een ploeg die actief 90 min lang druk zet met het hele team, dus wordt er ook een hele andere manier van conditieopbouw gevraagd. John klaagde ook net na zijn aanstelling over de manier waarop de conditie was opgebouwd, die strookte niet met zijn tactische plan. De conditietrainer heeft daar individueel niet zoveel over te zeggen, die is er vooral om het uit te voeren.

23-02-2024 11:45

FysioPat020 +26061

En daar ligt de hond begraven. De conditietrainer hoort dit in overleg weliswaar met de trainer te overleggen, maar beslist dit. De trainer heeft de ballen verstand van deze dingen en moet zn plek kennen. De Coach heeft geen kennis van belastingsturing en inspanningsfysiologie.

23-02-2024 12:15

RadheAjax2021 +17911

Hier heb je helemaal gelijk in. In de afgelopen 2 jaar heb ik echt het idee dat de spelers alles behalve fit zijn. Conditioneel zijn er een hoop spelers die na 1 helft al niet vooruit te branden zijn. Krijg sterk het idee dat er verkeerd wordt getraind. Dat veel spelers fysiek iets mankeren zegt wel veel.

23-02-2024 11:35

Maxwell_5 +6978

Niet alle blessures zijn toe te schrijven aan een slechte conditie.

23-02-2024 12:29

trodat4030 +97100

Gisteren al opgemerkt, maar nog maar eens een pluim voor Branco, na een knieoperatie, 3 maanden revalideren en slechts 2 invalbeurtjes, gewoon 2 hele uren op kunstgras.... Nou was het vérre van een wedstrijd van vele kilometers, maar neemt niet weg dat het erg indrukwekkend te noemen is..

23-02-2024 11:24

GiiaAfca +9081

Off: Misschien die Grunbek en Berg in de gaten houden van ‘hoerenkind’

23-02-2024 11:24

Rob1976 +9535

Bizar veel blessures nonstop bij ajax, best raar.

23-02-2024 11:20

Rondo64 +3392

Ook totaal geen fitheid tijdens de wedstrijden. Als je kijkt naar hoe feyenoord in de verlenging speelde en hoe wij dat deden zag dat er zoveel minder explosief, technisch vaardig en georganiseerd uit. Dat is toch een kwestie van goed trainen lijkt me

23-02-2024 11:25

Rob1976 +9535

Heb je die training filmpjes van ajax al eens gekeken op youtube?

Lijkt of ze altijd dezelfde dingen doen: balletje afpak spelletje, pionnetjes spelletjes, afwerken op goal. Trainen ze uberhaupt wel op het positie spel in aanvallend en verdedigend opzicht en omschakeling? En bestaat conditietraining nog wel?

23-02-2024 12:25

Babangida83 +23951

Ik zou zondag sowieso eens kiezen voor een elftal dat elkaar aanvult en gewoon hun taken zonder bal gewoon uitvoert. Een verdediging met Rensch, Sutalo, Hato en Sosa heeft maar één verdediger met snelheid. Niet raar dat Sutalo dan rood krijgt. Dan kan gebeuren. Ook spelen we opbouwend niet onder druk vandaan. Waardoor je aanval geen bruikbare ballen krijgt en je niet gevaarlijk kunt worden.

Op het middenveld hebben we mensen nodig die door durven te dekken. Dat is nu het grootste probleem. Daarom ontloop de tegenstander iedere keer de druk. Soms komt een buitenspeler terugzakken en heeft de tegenstander een middenvelder meer. Sosa blijft dan gewoon in zijn zone staan of reageert veels te laat.

Dan de aanval. Druk zetten moet wel aan de goede kant. Berghuis is daar slecht in en Brobbey en Bergwijn niet al te goed. Dat is sowieso een uitdaging, maar kun je wél leren door veel beelden te bekijken.

Daarnaast zou ik sowieso voorrang geven aan talent ipv dure spelers die het ook niet brengen, zoals Sosa en Berghuis. Berghuis maakt veel te veel pupillenfouten en is daarom wat mij betreft klaar.

Ramaj
Gaaei, Rensch, Hato
Martha tussen verdediging en middenveld in op links. Met name voor het voetbal, goed doordekken en een man extra te creëren in balbezit.
Tahirovic, Henderson & Hlynsson
Forbs/Godts, Brobbey, Bergwijn

Dan heb je echt een keurig elftal. Henderson zou ik niet als 6, maar als 8. Die stapt anders te laat door. Tahirovic doet dat wel goed en kan goed onder druk uit ballen. Maar communiceert te weinig. Hendo kan dat op de 8 compenseren. Hlynsson is tactisch ijzersterk voor de druk. De voorhoede beter maken in het druk zetten gaat een proces zijn. Berghuis laat ze man steevast lopen, dus die eruit. Te veel van het goede.

Akpom vind ik ook niet echt druk zetten. Daar begint het wel mee, wat mij betreft. Slot liet Gimenez in het begin ook niet spelen omdat hij nog niet voldoende druk zette. Op die manier zou ik ook met Akpom bezig gaan. Tot die tijd Rijkhoff minuten geven.

23-02-2024 11:20

Nr.10 +111510

Berghuis speelt niet goed en levert veel te weinig, maar geen trainer in de wereld is zo dom om hem er nu naast te zetten. Eigenlijk de enige speler die als wij slecht spelen alsnog iets kan creëren. Ook gewoon 2 goals in 2 wedstrijden tegen Bodo. Zonder Berghuis sta je er helaas nog veel slechter voor.

23-02-2024 11:30

LukaLitmanen +82165

Levert te weinig???

6 goals en 10 assists onder 16 wedstrijden Schip.

Meeste assists van de eredivisie na Veerman

Hoe bedoel je te weinig leveren ???

23-02-2024 11:32

trodat4030 +97100

En nog steeds doet hij meer dan genoeg fout, dat staat los van de keren dat hij het wel goed doet. Een goal of assist maak je in een seconde, maar hij staat toch echt bijna altijd 90 min op t veld. Voetballen is niet alleen scoren, integendeel, das maar een heel klein (maar wel heel belangrijk!) onderdeel van het geheel.

23-02-2024 11:53

Aram +18135

Maar - dit is precies wat Schip een tijdje heeft geprobeerd.

Ik zou gewoon de beste verdediging opstellen - sosa hato sutalo rensch -, en dat dan ook echt laten staan (wel kaplan minuten geben, soms voor hato soms voor sutalo). Sosa moest meer terugrennen, doet ie nu. Meer knijpen. Doet ie ook. Meer doordekken - zag ik nu af en toe. Wat mij betreft is het grote probleem nu de afstemming; die klopt nog niet. Juist daarom: laat het staan.

23-02-2024 21:39

Babangida83 +23951

En daarmee goede resultaten boekte...

Maar ik ben het met je eens dat we sowieso niet te veel moeten wisselen qua formatie. Sosa is misschien iets verbeterd, maar wat mij betreft nog veels en veels te weinig. Hoe hij af en toe tegen Bodo kinderlijk eenvoudig uitgekapt wordt...dat mag gewoon niet. Dan heb ik liever Martha daar, die heeft tenminste nog snelheid en controle aan de bal. Verdient ook 3x/4x minder.

24-02-2024 21:22

Aram +18135

Ik weet welke kap je bedoelt. Ik vond dat niet zo fout hoor. Sosa ging vol voor de buitenkant en dat leek mij terecht, daar lag het grote gevaar. Dan kan er een kap komen en ik vind dan dat de spelers erachter daar op moeten anticiperen. Dat waren er vier dus erg moeilijk was het niet.

De afstemming in dat soort momenten is er helemaal niet. Dat zie je ook bij een-tweetjes. Onze verdedigers lopen elkaar meer in de weg dan dat ze de ander helpen.

24-02-2024 22:35

Orangesoul +5988

Rijckhoff gaat zn kans grijpen als Brobbey niet speelt. Laat deze jongen in de basis beginnen en hij straalt zoveel voetbal uit en heeft de echte skills van een spits. De nieuwe generatie samen met zn maatje Vos erin.. Lets go!

23-02-2024 11:10

KarimB +11711

Dan spelen we wss met Hlynnson in de spits.

23-02-2024 11:09

AjaxAddicted +2997

ik zit nu alweer te denken hoe we in godsnaam deze wedstrijd in gaan? Wat gaat John nu weer opstellen? Maar de enige zekerheidjes bij Ajax zijn Ramaj en Brobbey en de rest is absolute troep. Hato en Hlynsson ook met de week slechter. En tja, wie moet je voor Sutalo doen? Kaplan een keer? Waarom speelt hij nog niet? En Mannsverk wel sterk genoeg voor een start in plaats van Tahirovic? Of wordt het toch weer Taylor omdat hij een doelpuntje maakte...dit is een beetje hoe John er elke week doorheen gaat...

23-02-2024 11:07

036AFCA97 +146682

Ik snap wel dat Schip hoopt op Brobbey. Z’n enige tactiek is Brobbey inspelen en hopen dat die goed valt. Je ziet gisteren dat als Brobbey er niet is er gewoon geen plan is.

Ik wil het niet eens, maar ik begin bijna een soort afkeer tegen Schip te krijgen. Ookal is die ingestapt in een moeilijke tijd. Ik hoop dat hij binnenkort zelf ook inziet en uitspreekt dat hij volgend seizoen geen coach meer is.

23-02-2024 10:54

Tov +1787

Brobbey wordt misbruikt op die manier. Lange bal op hem en hij mag het uitzoeken. Zorg dan tenminste voor aansluiting waarmee hij de bal kan kaatsen of die werken als afleiding zodat hij een actie kan maken.

23-02-2024 10:59

LukaLitmanen +82165

Dit team is zo afhankelijk van Brobbey en Berghuis’

23-02-2024 11:36

leeke +10406

Puzzelen....dat doet Schip iedere week dus maakt niks uit. Maakt hij juist een gewoonte van ,om het wekelijks anders te doen

23-02-2024 10:50

AvdB +869

Anders gewoon Rijkhoff in de spits, in alles 100x beter dan Akpom.

23-02-2024 10:46

Eurysaces +29544

Die kan ook achter Akpom spelen, ik denk dat hij ook een betere 10 is dan Hlynsson, die telkens verzuipt als het niveau omhoog gaat. Die zit echt nog op rechter rijtje eredivisie.

23-02-2024 10:54

DeKes +3204

Helemaal mee eens!!!

23-02-2024 10:54

Jarivanheumen +5684

Dat ben ik ook

23-02-2024 11:19

LukaLitmanen +82165

Akpom heeft de meeste goals per speelminuten en dus meer dan brobbey

23-02-2024 11:33

shabby +44

Jawel, maar dat werkt blijkbaar vooral als pinchhitter/subersub ipv basis

23-02-2024 12:18

Breuk +25325

Dani de Wit zorgt nog wel voor wat extra blessures.

23-02-2024 10:45

JoshuaSmits +9707

Gelukkig is Taylor er wel bij. Die maakt van een mislukte voorzet zelfs een goal. 💪🏻

23-02-2024 10:44

Eurysaces +29544

Als hij dat met al zijn mislukte acties zou doen, zou niemand het meer hebben over Messi of Haaland.

23-02-2024 10:55

Rondo64 +3392

We kunnen van geluk spreken dat we een eveneens slecht AZ treffen dit weekend, dan kan je wellicht doorstoten en drie punten pakken zodat je toch wat vertrouwen kan tanken voor de komende weken (die we nodig zullen hebben)

23-02-2024 10:39

leeke +10406

Eveneens slecht AZ...laten we gewoon eerlijk zijn,ze hebbe. Veel punten verloren de laatste tijd,maar voetballend nog altijd beter dan Ajax.bij Ajax is er totaal geen herkenbaar systeem te zien.achterin blijft het een gatenkaas,

23-02-2024 10:52

Rondo64 +3392

Klopt, maar je moet ergens beginnen met wedstrijden winnen, dan kan dat het makkelijkst tegen een team die er ook helemaal niet meer goed voor staat. Uiteindelijk zijn we op dit moment tegen geen enkele club zeker van een winst, maar az kan een mooie opsteker worden voor ons

23-02-2024 10:56

leeke +10406

Tja Hereveen stond er ook niet bepaald goed voor.Nec is ook maar een middenmoter in principe

23-02-2024 11:18

Rondo64 +3392

Wat betreft heerenveen ben ik het met je eens, alleen spelen zij meer of minder op het niveau dat ze de laatste jaren altijd al doen, wat dus ongeveer in de lijn der verwachting is. NEC is zelfs veel beter dan hun normale doen (wat ik persoonlijk niet zag aankomen).
Wat ik hiermee wil zeggen is dat die clubs relatief met een prima gevoel naar zo'n wedstrijd toe kunnen leven, terwijl AZ (en ajax) veel gebrek aan zelfvertrouwen hebben op dit moment. AZ had 6 wedstrijden achter elkaar niet gewonnen tot afgelopen weekend, waar ze hebben gezwijnd tegen fortuna. Het lijkt bij ajax helemaal nergens op, maar bij az is het niet veel beter op dit moment (al zal hun verdediging minder chaotisch zijn)

23-02-2024 11:23

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25437

Met 10% van het geluk gisteren gaan we winnen van de 🧀🧀🧀

23-02-2024 10:37

HertogH +15916

Als je Brobbey wegdenkt uit dit elftal blijft er nul gevaar over.

23-02-2024 10:36

AFCAHoorn +22723

Wat als je Ramaj op het middenveld zou zetten?

23-02-2024 10:39

HertogH +15916

Ramaj is in ieder geval balvast.

23-02-2024 11:16

KJHuntelaar +3679

Je kan er op wachten dat van den Boomen er ook niet bij is, van 2 keer 20 minuten naar 120 minuten op kunstgras. Respect voor die jongen, hij bleef alles geven maar kan me niet voorstellen dat het goed is voor zijn knie.

23-02-2024 10:30

Rst +5242

Branco rust tegen AZ verwacht ik, Henderson terug op het middenveld.
Nu afwachten of dat met Tahirovic is (liep wel wat mank na de overtreding op hem), met Mannsverk (denk dat hij nog geen 90 minuten kan spelen) of met Taylor (hopelijk geeft de goal hem wat zelfvertrouwen).

23-02-2024 11:18

GvanAchteren +871

Het moment om eindelijk Fitz-Jim er in te zetten.

23-02-2024 13:47

Oxxer +164718 moderator

Eindelijk een update over Brobbey, zoals ik het lees, deels een wissel uit voorzorg.

@FysioPat020

Voor zover dit van afstand te beoordelen is kunnen deze klachten komen door overbelasting omdat Brobbey veel meer speelt dan voorheen of iets anders?

23-02-2024 10:27

ajaciedje90 +60261

Hlynsson & Berghuis vielen uit waardoor Branco moest blijven staan, dat is de conclusie?

23-02-2024 10:27

JoshuaSmits +9707

Brobbeast is echt onmisbaar geworden dit seizoen. Hopelijk is hij er bij! Akpom is echt alleen van waarde als supersub.

23-02-2024 10:26

Rst +5242

Komt ook vooral omdat het enige aanvallende plan is om Brobbey aan te spelen en andere spelers er onder te laten komen.
Als Ajax via voorzetten vanaf de zijkant gaat aanvallen zal Akpom beter zijn.

23-02-2024 11:19

Patrick78 +52654

Ajax hoopt tegen Az op een trainer…..

23-02-2024 10:26
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.