Van 't Schip trots en reëel na 'moeilijke wedstrijd': 'We zijn goed weggekomen'

door Jon van Dam 126

Bron Veronica

Van 't Schip trots en reëel na 'moeilijke wedstrijd': 'We zijn goed weggekomen'

door Jon van Dam 126

Bron Veronica

John van 't Schip is trots op zijn elftal dat donderdagavond de volgende ronde van de Conference League bereikte. Op bezoek bij FK Bodø/Glimt werd er na verlenging met 1-2 gewonnen. De coach vindt echter wel dat Ajax goed is weggekomen.

'Het was een hele moeilijke wedstrijd', begint Van 't Schip bij Veronica. 'We zijn een paar keer goed weggekomen. Ook hadden we een goede keeper met geweldige reddingen. We zijn blijven vechten tot het einde. We moesten een lange tijd met tien man aan de bak. Je wint hier niet zo makkelijk, dat zie je ook aan de resultaten. Ik ben trots op het elftal hoe ze 120 minuten lang hebben gestreden.'

'Op dit moment is voor ons elke wedstrijd moeilijk', vervolgt de oefenmeester. 'Als je dan ziet hoe we tot de laatste seconde strijden om die overwinning binnen te halen, dan is dat alleen maar mooi.' Ajax kreeg donderdagavond veel kansen en doelpogingen tegen. Daar heeft Van 't Schip wel een verklaring voor. 'Als je te ver terugzakt en te weinig druk op de bal hebt voorin, dan roep je het over jezelf af. Dan kunnen ze van dichterbij gaan voorzetten en schieten. Daardoor ontstonden er een paar hachelijke situaties waarin we goed zijn weggekomen.'

Brobbey kampte met knieklachten

Brian Brobbey moest zich geblesseerd laten vervangen door Chuba Akpom. Volgens Van 't Schip kwam dat omdat de spits last had van zijn knie. 'Dat speelde weer op. Voor hem is het lastig op dit veld, extra pijnlijk. Hij gaf snel aan dat het moeilijk ging. Het was daardoor lastiger om vooruit druk te geven. We gingen iets meer naar achter. Toen hebben we besloten Chuba te brengen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Leo8604 +2073

Natuurlijk zijn we zeer goed weggekomen maar ik win liever onverdiend dan dan we verdiend verliezen. Zo is het maar net.

23-02-2024 09:26

GAjax31 +16434

Hoe kan het dat Bodo Glimt met een matige selectie wel goed kan combineren en dat bij Ajax de meest simpele ballen niet aankomen?

23-02-2024 09:23

Slang3 +46257

precies, Bodo laat zien dat de kwaliteit van een selectie niks te maken heeft met de tactiek en speelstijl. De kwaliteit van een selectie bepaald alleen of je er constant success mee behaald

23-02-2024 09:41

Drukwerk1968 +7127

Constant succes? Waar, waneer? Zelfs in de conference leage niet verder tegen een zeer slecht ajax. Ook voorgaande jaren niet ver gekomen.

23-02-2024 12:25

Slang3 +46257

dat zeg ik toch slimme. Je hebt goede spelers nodig voor constant succes. Ze hebben hun sterspeler verkocht en basis keeper was geblesseerd. Dat kunnen ze niet opvangen

23-02-2024 12:27

Jortjuh14 +2993

Trots is John dan, wat een schande

23-02-2024 08:51

ajaxfan1972 +2526

Schip moet z'n spelers idd niet voor de bus gooien maar dat kwaad is al geschied heeft ie wel gedaan
T enige wat nodig is is dat schip en de staf een kritisch naar zichzelf kijken nu inmiddels maanden bezig en er is nogsteeds geen enkele lijn of plan te ontdekken bij Ajax
Velen zeggen ja kut selectie
Nou dat we niet op 11 plekken iemand van nivo mbappe hebben is duidelijk maar wel ongeveer allemaal international bij een topband
En dan ga je het krijgen dat je tegen bodo wat niet meer is dan een veredeld amateur team maar die wel een plan hebben en weten wat ze moeten doen dankbaar moet zijn dat sven een topkeeper voor ons gehaald heeft
En met het nivo van de tegenstanders waar we met schip tegen gespeeld hebben hadden we op psv na helemaal niet moeten weten dat ramaj een topper is want met een trainer die het wel goed neerzet had ie niks te doen gehad

23-02-2024 08:41

Koningtoto +60943

Haha, Slot vindt dat hij van een hele grote club heeft verloren.

23-02-2024 07:46

Mitchjo +6244

Jij vindt AS Roma geen grote club?

23-02-2024 07:49

BillSplate +9757

Dus omdat ze 2 seizoenen geleden met 6-1 van Bodø verloren, is het geen grote club? Wat een logica. Ajax is dan ook geen grote club. Verloren 1-6 van Napoli.

23-02-2024 11:13

Odysseus +14485

Nee, jij wel?

23-02-2024 12:00

Mitchjo +6244

Ja ik wel

23-02-2024 12:03

swam.b +777

Dit is wellicht het meest belachelijke argument wat ik dit jaar heb gezien over de status van een club. Mssn wel in het algemeen.

23-02-2024 13:22

swam.b +777

Ik zou even pas op de plaats maken nadat wij zijn weggespeeld door een Noors provincieclubje. In vergelijking daarmee is Roma niet groot maar gigantisch.

23-02-2024 07:58

Koningtoto +60943

Ik zie letterlijk niemand hoog van de toren blazen, alleen maar schaamte zie ik voorbij komen. Slot doet net of ze van een wereldploeg verloren hebben. Dat is misplaatste arrogantie, vind ik.

23-02-2024 09:51

LOCAmpos +10511

Waarom zie ik hier uberhaupt gelach over slot & feyenoord voorbij komen?

23-02-2024 10:18

swam.b +777

Dat vind jij misplaatste arrogantie, en dat mag. Ik vind het een zeer terechte zienswijze. Geen schande om door Roma uitgeschakeld te worden. Wel een absolute schande en ajax onwaardige vertoning van Ajax gisteren. Dat was meer mijn insteek, ik denk niet dat we gekscherend over andermans prestatie, of opmerkingen daarover, kunnen praten momenteel.

23-02-2024 13:20

Ferd +38681

dat zelfde Noorse provincieclubje walste met 6-1 over Roma heen

24-02-2024 04:24

swam.b +777

Ja en datzelfde jaar verloren ze van de nummer 7 van Zwitserland. Wat is je punt?

24-02-2024 16:31

Lekkerhoor +3386

Benieuwd waar hij precies trots op is. Dat zou een hele prestatie zijn in wellicht de slechtste wedstrijd in Europa ooit voor Ajax

23-02-2024 07:34

wilbert.b +3136

Zou toch wat zijn
Het slechtste seizoen ooit en dan de finale halen

23-02-2024 07:30

Jutter1 +4326

Lijkt mij erg sterk tegen tegenstanders die matig tot slecht zijn maar altijd nog beter dan dit Ajax. En dat ook nog eens in het afvoerputje competitie van het Europese voetbal, de Conference League dus

23-02-2024 07:34

fluwelenlinker +12038

Zijn er nu echt supporters die vinden dat Schip alleen maar de negatieve zaken moet zeggen voor de camera? Zijn dat dezelfde supporters die dan ook roepen dat een trainer zijn spelers niet voor de bus mag gooien als hij wél negatief is?
Het is de taak van een trainer om naar buiten toe de positieve dingen aan te halen. Hebben ze hard gevochten? Ja. Hebben ze geluk gehad? Ja. Hadden we een goeie keeper? Ja.
Verder stipt hij ook aan dat ze te ver terugzakten, de momenten om druk te zetten te weinig herkenden en aan de bal te weinig lieten zien.
Wat moet Schip nog meer zeggen dan? Dat het een bende kutspelers zijn die zo dom zijn dat ze niet weten wat ze moeten doen? Hij zal de komende dagen heus wel wijzen op wat er allemaal verkeerd ging, en dat was veel. Maar dat doet hij binnenskamers, zoals een trainer dat hoort te doen.

23-02-2024 07:26

Eendubbelnegenvijf +1090

Je hebt natuurlijk gelijk dat het slecht zou zijn als hij zijn eigen spelers zou afvallen. Maar de "elephant in the room" is toch wel zijn eigen tactisch falen. Dat het Knutsen lukt om met een selectie die fractie van de onze heeft gekost zo kan domineren zou hem toch te denken moeten geven. En ik snap ook wel dat hij niet gaat uitweiden over zijn eigen tactische onkunde, maar een beetje zelfreflectie zou wel helpen.

23-02-2024 08:37

Koningtoto +60943

Niks om trots op te zijn. Maar het is ook wel eens lekker om geluk te hebben, dat voelt als eeuwen geleden namelijk.

23-02-2024 07:14

Breuk +25545

Juist en lekker weer eens richting ESPN en alle andere media.

23-02-2024 09:03

Jutter1 +4326

Kan me niet voorstellen dat van 't Schip volgend seizoen nog trainer van Ajax is, hij moet duizend doden zijn gestorven op de bank. Maar de eerlijkheid gebiedt ook te zeggen dat iedere andere trainer ook niets kan beginnen met dit ongeregeld zootje voetballers, want het is eigenlijk niets minder dan amateurnivo, het is ongekend nog nooit eerder gezien, om de spaarzame haren uit je kop te trekken!!

23-02-2024 07:12

Mitchjo +6244

Leuk dat we door zijn, maar met voetbal heeft dit echt helemaal niks te maken. Trouwens onbegrijpelijk dat we sommige spelers niet hebben verkocht in de winterstop, toen je er nog een paar centen voor kon krijgen.

23-02-2024 07:04

karlhof +4728

Spelers liepen stuurloos rond. Conditie van de meeste spelers is erbarmelijk. Geen samenhang in het elftal. Absoluut diepte punt is de aanwezigheid van twee Kroatische spelers die Ajax op een amateur team laat lijken. Stel deze twee spelers nooit meer op.

23-02-2024 07:03

Polifinario +2110

Het hele elftal is stuurloos. Dat vind ik toch echt iets voor de staf.

23-02-2024 10:02

Joris.S +382

Wat een verschrikkelijk slecht ajax is dit niet om aan te zien

23-02-2024 07:02

Jake the Snake +17394

Er moet zsm een TD komen die weet wat dit rampenteam nodig heeft. Laat dit aub niet weer te lang duren. Dat is de sleutel naar boven.

23-02-2024 06:56

ArnoAjax +1705

Trots????

23-02-2024 06:48

Ajaxfan16 +27576

Sorry maar het laatste wat ik kan zijn na gisteren is trots. Echt bizar dat je gewoon 120 minuten geen enkele intentie had om te voetballen. Ze mogen zich schamen en jij ook Schippie, dat je Ajax zo laat voetballen. Het lijkt wel of ik naar PSV zit te kijken van voor de tijd Bosz, lekker op de meest lelijk mogelijke manier winnen. Echt ga je schamen man. Zondag gaat ook niks worden, als Brobbey er niet bij is en ze zullen allemaal wel weer moe en pijntjes hebben na het harde werken van gisteren.

23-02-2024 06:41

RvhC74 +5371

Is hij nog niet per direct ontslagen met volledige staf!!!!!

Ze voegen 0,0 toe

FdB met assistenten Bogarde, Litmanen en Witschge

23-02-2024 06:39

Capocapo +12001

Ja weer een trainer ontslaan 😂
Vier trainers op rij slagen niet met deze troep. Zou het aan de spelers kunnen liggen?

23-02-2024 07:08

wijzijndebeste123 +166658

Als je naar t CV kijkt van deze 4 trainers kan je concluderen dat je 4x een waardeloze trainer hebt aangesteld.

23-02-2024 07:37

Capocapo +12001

Misschien wel ja. Maar ik denk niet dat er nu een betere trainer beschikbaar is, die er ook in wil stappen. Dus rustig blijven en dit seizoen snel vergeten

23-02-2024 08:57

Polifinario +2110

Het zijn 2 trainers. Vorig jaar was een compleet andere selectie.

23-02-2024 09:59

Capocapo +12001

Hato, Brobbey, Bergwijn, Taylor, Berghuis, Rensch, valt best mee

23-02-2024 11:53

Gonzalez75 +5905

Gisteren zat de lat vol engeltjes. Dit was Lucky Ajax 3.0.
Het niveau was wederom betreurenswaardig en ondermaats. Sommige spelers dienen een afspraak bij de opticien te krijgen. Als je ziet hoe slecht ze om zich heen kijken of er geen tegenstander hartstikke vrij staat (Taylor)of je loopt de bal over de zijlijn (Sosa). Echt, dramatisch.

23-02-2024 06:39

ach ja +5802

Ik hoor niets over dat klote kunstgras. Ik heb ajax daar nog nooit goed op zien spelen en met deze matige selectie wordt het gewoon ver onder de ondergrens. Roma wist ook niet wat ze overkwam op die ondergrond.

23-02-2024 06:39

ElSalvador +1698

Laat Hlynsson ook te lang staan. Keuzes voor Forbs,Apkom en Sûtalo blijken geen enkel progressie op te leveren maar hij blijft ze maar stug opstellen. Wat een armoede. Tegen AZ zou ik het zo neerzetten:
Ramaj,Gooijer,Kaplan,Hato,Rensch,vdBoomen,Hendersson,Taylor,Berghuis,Brobbey,Rijkhoff. Als Brobbey niet speelt 4-4-2 met Rijkhoff en Forbs voorin.

23-02-2024 06:32

leeke +10413

Rench.....nee liever Sosa laat hem maar staan,en geef hem meer vertrouwen.iedere week weer een andere back ,andere voorhoede en middenveld ,om ziek van te worden

23-02-2024 06:39

Koekie87 +21032

van 't Schip heeft zeker een andere wedstrijd gezien, was absoluut niet om aan te gluren. Maargoed we hebben gewonnen en dat is wat nu telt. Zal de volgende wedstrijd toch echt veel en veel beter moeten wil je daadwerkelijk een rol van betekenis gaan spelen in de Conference Leageau.

23-02-2024 06:30

Jutter1 +4326

Kan me niet voorstellen dat dit Ajax tot beter spel in staat is. Het slechtste Ajax aller tijden, de spelers zouden eigenlijk stuk voor stuk hun premies en deel van hun salaris in moeten leveren na zoveel onkunde! Jonge, jonge was was dit slecht, ongekend en nooit eerder gezien!

23-02-2024 06:41

Catenaccio +2770

Schaamteloos slecht.. Trots😂😂
Zwaar gemazzeld

23-02-2024 06:01

Stefansuarez +19105

Haha serieus Trots
Alleen al om dit woord mag Schippie eruit
HET WAS BESCHAMEND!!!

23-02-2024 05:56

leeke +10413

Idd,maar dan kan je alsnog trots zijn dat je onverdiend doorgaat

23-02-2024 06:39

AFCAHELLMOND +2243

Trots.... die heeft de lat een paar meter onder het NAP liggen!

23-02-2024 05:46

Breuk +25545

De lat is onze vriend

23-02-2024 09:05

Bobje99 +7308

Trots is niet echt het eerste wat in me op kwam

23-02-2024 04:21

tom_de_kroon +223

JvtS heeft geen ballen. weer zet hij die waardeloze Šutalo er in, en straf hij een jeugd speler omdat die er niet vol voor ging tegen NEC. Well john van het Schip hoe zielig moet jij dan niet wezen als je z'n jonge gast er naast gooit terwijl die waardeloze aankoop van een Šutalo die geen deuk in een pakje boter schopt er in mag blijven staan. Ook die Sosa bakte er niet veel van, en dan zijn dat de top spelers zoals die kut Duitser zei toen hij ze haalde. Dit is echt een zooitje ongeregeld dat heel veel mazzel heeft gehad vanavond. Dankzij de keeper zitten ze er nog in.

23-02-2024 02:11

Pakschaal40 +2732

Ja die keeper die werd aangekocht door die kut Duitser. Doe ff normaal.

23-02-2024 18:53

tom_de_kroon +223

De keeper is dan ook de enige goede aankoop geweest van die kut duitser. maar voor de rest heeft hij ajax naar de klote geholpen door spelers aan te kopen die niks kunnen. 115 miljoen weggegooid aan middelmatige spelers die ajax onwaardig zijn.

24-02-2024 00:52

Talentje020 +20166

Mocht Brobbey niet kunnen spelen zondag, zou ik met Rijkhoff starten, Akpom vind ik meer een supersub en valt vanaf het begin vaak tegen,

23-02-2024 01:36

BogdanLobont +1242

beschamende overwinningen, ze bestaan nog

23-02-2024 01:33

Indy2 +15262

Trainers voeren onderling een soort wedstrijd in een wedstrijd: "wie heeft de beste taktiek?". Vanavond was dit onderlinge gevecht tussen Van 't Schip en Knutsen dusdanig vernederend voor onze John dat het gepast zou zijn geweest als hij na afloop zijn ontslag had ingediend.

23-02-2024 01:29

Steffenhagen +38272

Wat een klote wissel was dat : Akpom kan er geen kloten van

23-02-2024 01:09

ElSandrini +18250

Notting Forest bood een uitweg..... Weer een flater om hem te houden.

23-02-2024 05:08

Newbee34 +6750

Toch lekker, maar 1 doelpunt tegen in 120 minuten. Ik zie progressie...

23-02-2024 01:00

twynestar +28777

Als we 1 tegendoelpunt per anderhalve wedstrijd volhouden worden we nog 2e

23-02-2024 01:14

Eisholland2 +487

Volendam had er 5 gemaakt…

23-02-2024 03:02

daslogisch1 +10199

Tenenkrommend, gatenkaas op links meerdere keren met name in de eerste helft waar ze zo doorheen konden fietsen. Het stond op zich wel compacter nu maar die gatenkaas was het dus nog steeds. Ook veel balverlies, gewoon 'the works' van de afgelopen weken....😡
Verder is Brobbey uit voorzorg gewisseld ga ik vanuit. Geen risico's anders lig je er uit, en met Akpom in de spits gaat het gewoon niet lukken.

23-02-2024 00:59

Indy2 +15262

Kjetil Knutsen: "Ajax is een ploeg met een bijzondere speelstijl."

23-02-2024 00:58

Tizo +1886

Ik ding verwijt ik van ‘t Schip en de technische staf dat er geen systeem in dit elftal is.

23-02-2024 00:47

WeirdAJAX +12546

De analyse van Schip achteraf was weer tenenkrommend. Wat was nou je intentie??

23-02-2024 00:36

WeirdAJAX +12546

Ramaj heeft hier echt de wedstrijd voor ons binnen gesleept.

23-02-2024 00:35

AFCAwemel +503

Schaam je kapot

23-02-2024 00:35

JoeBlow +8253

Ik maak me een beetje zorgen om Schip. Die gast gaat er echt elke week slechter uitzien.

23-02-2024 00:30

Sampaoli +39409

Eens. Slaat ook wartaal uit. Net als FDB toen bij Oranje, was ook pijnlijk om te zien. Die mannen onderschatten hoeveel druk erbij komt kijken. Ajax trainen geven is een 24/7 job.

23-02-2024 00:45

twynestar +28777

Ja, zij onderschatten het. Laat ons als ervaringsdeskundigen het hen maar uitleggen.

23-02-2024 01:17

Eisholland2 +487

Precies zeker met die al zie zuurpruimen zoals op AS, kijk dan even hoe goed ETH het heeft gedaan. Afgezaagd vanaf het begin tot het eind en niet bezweken. Hoe goed je het ook doet zeiken doen we altijd, bah!!!

23-02-2024 03:05

Breuk +25545

Jij denkt dat Schip dit leest?

23-02-2024 09:07

daslogisch1 +10199

Die gaat zelf nog de handdoek in de ring gooien. Niet dat dit zo slecht hoeft uit te pakken, gewoon tijdelijk Dave Vos doorschuiven vanuit Jong.

23-02-2024 01:24

MrMartinez +2990

"We zijn goed weggekomen" is toch minimaal de understatement van het jaar.

23-02-2024 00:29

PH2BOT +40642

...maar we zijn Brobbey kwijt. In Alkmaar wrijft Pavlidis zich alvast in de handjes: de 3 punten = Ajax op 7 punten zetten.

23-02-2024 00:25

daslogisch1 +10199

Dat is helemaal niet gezegd, die is uit voorzorg gewisseld.

23-02-2024 01:25

LOCAmpos +10511

Trots? Zelfs niet voor het zogenaamde vechten. Je moet God en Ramaj op je knieeen danken dat je nog in het toernooi zit en keihard kapot schamen. Verder zie ik op de instagram van Ajax dat de boys allemaal met een welverdiende pizzadoos lachend naar de bus lopen. Wat een kut elftal en staf

23-02-2024 00:14

twynestar +28777

Ze moeten inderdaad in een kerker gaan zitten schamen en vervolgens huilend de bus opzoeken. Helpt niets maar fijn voor de supporters.

23-02-2024 01:18

LOCAmpos +10511

Ga jij toch lekker trots zitten zijn samen met Schip

23-02-2024 08:50

Indy2 +15262

Wat tijdens de wedstrijd 100+ keer gebeurde is dat de Ajax-spelers massaal in het eigen strafschopgebied stonden af te wachten met Bodø/Glimt als een soort van handbal-team erom heen. Volkomen genant en bovendien onbegrijpelijk. Wat ik elke rondo niet begreep is dat er geen Ajax-spelers waren die uitstapten om de wurging te verstoren.
En Schip vond het kennelijk best, of wist niet wat te doen.

23-02-2024 00:05

Ajacider +4953

Ik vind trots inderdaad ook wel een erg misplaatst woord.

23-02-2024 00:10

Hebbendiekip +4864

Dat was echt schrikbarend om te zien, laat precies zien waar het mis gaat.
Niemand doet wat, allemaal herten in de koplampen. Poep in de broek voetbal.

Geen structuur, geen tactiek geen individuele kwaliteit waar je op kunt terug vallen. Tis zeer droevig.
De eerste 2 reken ik Steijn en John aan. De individuele kwaliteit van een groot deel van de selectie, tja dat weten we nou wel.

23-02-2024 00:13

Dolblij +45819

Ondanks de bende op het veld is het inderdaad zo dat Ajax de koppies niet liet hangen. Dat klopt. Daar mag het team wel een beetje trots op zijn. Op het hopeloze gestuntel, voornamelijk achterin, natuurlijk niet, dat was ronduit beschamend.

23-02-2024 00:00

NipeB +15855

Off: wel mooi hoor, die jankende Feyenoorders na een slechte penaltyreeks. Alweer uitgeschakeld door AS Roma.

22-02-2024 23:53

AFCA2211 +1071

Ach ja, die spelen iig weer CL volgend jaar. Ik zeg maar even niks na onze eigen wanvertoning vandaag en het hele jaar

23-02-2024 00:03

NipeB +15855

Ach ja als figurant. En dan weer uitgeschakeld door Roma lijkt me een mooi scenario. Wat heeft dat met Ajax te maken?

23-02-2024 00:30

LOCAmpos +10511

Ja erg mooi en leuk, in een toernooi dat wij niet eens aankunnen… die beide elftallen spelen ons zaad elftal helemaal kleurenblind.

23-02-2024 00:16

NipeB +15855

Wat maakt dat nou uit? Ajax is middenmoot eredivisie dus nee, geen EL laat staan CL niveau en in de Conference League vliegen we er ook uit nu. Dat is het niveau omdat we iedereen die een hoger niveau had hebben verkocht. Dat doen andere clubs niet. Ajax wel. Dus moet je een seizoen of 7 op de blaren zitten. Omdat je een dom beleid voert.

23-02-2024 00:32

AFCA2211 +1071

Ik hoop dat deze wedstrijd verder nergens in Europa is uitgezonden

22-02-2024 23:53

Cosey2 +7232

Trots???? Kolere, wanneer schaam je je dan?

22-02-2024 23:46

Juupie +2585

- Je kiest voor Van den Boomen & Tahirovic, dat zijn geen verfijnde voetballers.
Waarom zet je daar geen creativiteit (Berghuis) bij ipv loper Hlynsson?
- Waarom Sosa en Forbs op links die elkaar in de weg zitten?
- Waarom de statische Rensch met de statische Berghuis op rechts?

Van t Schip lijkt me een lieve man en is het mooi dat hij ondanks z'n situatie wilde helpen maar op tactisch vlak kan het echt niet.

22-02-2024 23:44

wijzijndebeste123 +166658

Eens met alle kritiekpunten. De enige verklaring is dat Schip er helemaal niks van snapt.

22-02-2024 23:52

jeffrey2022 +8380

Schip heeft z’n trainers diploma bij een big Mac gekregen.

22-02-2024 23:58

Wobbo +11619

Gast omdat onze selectie kut is. Bergwijn, Henderson, Godts, Van Axel-Dongen geblesseerd zijn. Kijk wie Van 't Schip op de bank heeft zitten. Ben je simpel ofzo?

23-02-2024 00:00

Sjaakvaak +26610

Tering, hij geeft notabene suggesties over hoe het had kunnen staan en nog steeds zo'n recalcitrant antwoord. Over simpel gesproken.

23-02-2024 01:35

RickyAFCA +1898

Leg mijn dan eens uit hoe jij het had neergezet?

23-02-2024 00:05

Ans B +20045

Nee, dat kan al helemáál niet. Hij moet gewoon niet én vdBoomen én Tahirovic opstellen, maar een lichtvoetiger speler vlakbij vdBoomen - qua profiel past FJ veel beter bij vdBoomen en ook Mannsverk en Rensch (op 6) matchen beter.

Maar Berghuis en vdBoomen matchen evenmin, omdat beiden kwetsbaar zijn in de omschakeling: eerstgenoemde omdat hij weinig verdedigend denkt, en de ander omdat hij weinig wendbaar is én weinig snelheid heeft.

Als je dan ook nog Tahirovic op het middenveld hebt.... die weet vaak helemaal niet waar hij moet staan/lopen. Hij heeft wel talent, maar moet echt opgetraind worden op die 6-positie: patronen leren herkennen, positiespel, aansturen van medespelers.

23-02-2024 00:19

Professor +11257

Kansen tegen, als je te ver terug zakt en geen druk zet dan krijg je hachelijke situaties zegt Schip. Klopt helemaal maar grijp dan in.

22-02-2024 23:44

Polifinario +2110

Ik vraag me af waarom de ploeg nooooit echt goed druk kan zetten. Het is allemaal zo twijfelend.

22-02-2024 23:54

kakhoofd3 +4182

Omdat het niet door het hele team wordt uitgevoerd. Telkens zet een deel van t team redelijk druk, maar dan staan er een paar anderen weer te slapen waardoor t juist voor extra grote ruimtes zorgt voor de tegenstander.

23-02-2024 00:02

WeirdAJAX +12546

Gebrek aan zelfvertrouwen is een motherfxcker.

23-02-2024 00:09

Steffenhagen +38272

Schip heeft er een ongelooflijke puinhoop van gemaakt

22-02-2024 23:41

Steffenhagen +38272

Schip heeft er een ongelooflijke puinhoop van gemaakt

22-02-2024 23:41
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.