Rijkhoff bespreekt toekomst: 'Ik wil eerst eens horen hoe Ajax ernaar kijkt, wat plannen zijn'

door NielsOpdam 93

Bron Voetbal International

Rijkhoff bespreekt toekomst: 'Ik wil eerst eens horen hoe Ajax ernaar kijkt, wat plannen zijn'

door NielsOpdam 93

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Julian Rijkhoff wil na het huidige seizoen graag van Ajax horen wat de plannen van de club zijn, zo vertelt de spits in gesprek met Voetbal International. Rijkhoff heeft nog een contract tot medio 2027 in Amsterdam, maar hij weet nog niet hoe zijn nabije toekomst eruit ziet. De Ajax-spits heeft dit seizoen geen rol gespeeld in het eerste elftal van de club en moest vooral in Jong Ajax in actie komen.

Rijkhoff vertelt dat hij eerst het huidige seizoen goed wil afronden, want Jong Ajax heeft nog zes wedstrijden te spelen. Daarna gaat hij alles 'eens op een rijtje zetten', vertelt hij aan VI. 'Ik ben contractspeler van Ajax, dus ik wil eerst eens horen hoe de club ernaar kijkt, wat de plannen zijn. Pas dan wil ik nadenken over wat voor mij het beste is. Misschien is de stap naar een seniorenelftal wel goed, maar ik ben er nog niet uit.'

Momenteel behoort Rijkhoff - met onder meer Charlie Setford en Julian Brandes - tot de oudere spelers van Jong Ajax. Hij merkt dat er als oudere speler ook van hem gevraagd wordt dat hij jongere spelers helpt en coacht. 'Wij hebben net iets meer ervaring, iets meer meegemaakt, ons rugzakje is iets meer gevuld. Dat is soms best dubbel en lastig, omdat ikzelf ook pas twintig ben en het ook druk met mezelf heb', vertelt de aanvaller eerlijk.

Tekst gaat verder onder de foto.

julian rijkhoff jong ajax jong psv 24 25
Julian Rijkhoff in het shirt van Jong Ajax. De 20-jarige spits speelt dit seizoen geen rol in Ajax 1 en wacht op de plannen van de Amsterdamse club. 'Pas dan wil ik nadenken over wat voor mij het beste is. Misschien is de stap naar een seniorenelftal wel goed, maar ik ben er nog niet uit.'

'Ik moet het verdienen, prestaties laatste weken geven daar geen aanleiding voor'

Rijkhoff heeft tijdens dit seizoen geen rol gespeeld bij het eerste elftal van Ajax. Tegen Eintracht Frankfurt zat hij voor het laatst bij de wedstrijdselectie van Francesco Farioli. 'Ik moet het zelf verdienen, de prestaties van de laatste weken geven daar geen aanleiding voor. Ik moet het momenteel bij Jong Ajax laten zien en dat gaat wat lastiger dan ik had gehoopt. Maar ik werk hard en houd het hoofd omhoog. Ik wil lekker voetballen en goals maken. Vooral dat laatste, ik ben en blijf een spits natuurlijk.'

Bij Jong Ajax ziet de twintigjarige spits dit seizoen een terugkerend probleem: het loopt aanvallend stroef. 'Het is ook een kwestie van elkaar iets gunnen, iemand die er beter voor staat de bal toespelen. Dat speelt zeker bij beloftenelftallen een rol, jongens willen zich graag laten zien en kansen afdwingen. Begrijpelijk ook, maar daardoor lijk je soms minder een team. Op basis van kwaliteit horen we in het linkerrijtje, maar het komt er niet uit.'

'We krijgen soms amper kansen, dan krijg je het als spits wel behoorlijk zwaar'

De Ajax-spits scoorde één doelpunt in zijn laatste negen wedstrijden. Zelf omschrijft hij het als 'niet goed genoeg'. 'Ik zit er niet echt mee, ik heb altijd en overal gescoord. Maar als je scoort sta je nu eenmaal anders in het veld, heb je meer vertrouwen, durf je meer initiatief te nemen', vertelt Rijkhoff, die eerlijk is over zijn huidige seizoen. 'Ik voel totaal niet de druk van het moeten scoren. Maar we krijgen soms amper kansen, dan krijg je het als spits wel behoorlijk zwaar.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Kingoffdatoilet +17303

Hij is bij Dortmund al stil komen te staan in zijn ontwikkeling. Denk dat het een leuke eredivisie spits kan worden maar voordat hij op het gewenste niveau voor Ajax zit zijn we nog wel 5 a 6 jaar verder.

Wordt nu voorbij gestreefd door jongeren jongens.

10-04-2025 23:12

noppenkoning +41680

Spits in Ajax 1 zijn op dit moment is gewoon uitermate moeilijk, Godts en Traore krijgen de bal en denken alleen aan zichzelf. Daarnaast spelen we vaak zeer verdedigend dus moet je vooral met 2 verdedigers vechten.

10-04-2025 11:02

MaxPower +2723

Rijkhoff is een echte spits en heel afhankelijk van aanvoer en zelfvertrouwen. Het vrijblijvende van jong Ajax is denk ik niet goed voor zijn ontwikkeling. Ik zou hem volgend seizoen verhuren aan een club van de bovenkant Keukenkampioen divisie omdat ik denk dat het goed is om met wat meer ervaren spelers te kunnen spelen. Hij kan daar ook gemakkelijker doelpunten maken. Het zal hem helpen om wat volwassener te worden.
Spitsen hebben soms wat meer tijd nodig. Huntelaar werd op 20 jarige leeftijd verhuurd aan AGOVV en begon plots aan de lopende band te scoren. Van Nistelrooy pas op 22, Hasselbaink 24...

10-04-2025 09:58

Ans B +20060

Mooi in perspectief gezet!
Voordat hij terug keerde kende ik hem alleen van naam, en een goede naam had hij zeker. In de eerste wedstrijdflitsen die ik van hem zag, zag ik een paar uitstekende acties. Gecombineerd met zijn voorheen veelscorerij (ik verzin maar even een woord) zag ik dus veel perspectief voor hem. Maar dat valt nu dus allemaal tegen.
Ik heb altijd veel geduld met jonge spelers, dus wie weet, bezien dus vanuit jouw perspectief?

10-04-2025 10:02

MaxPower +2723

Je ziet bij Fitz Jim en Baas dat dat geduld kan lonen. Al heb je natuurlijk nooit garantie. Ik heb wel het gevoel dat Ajax moet investeren in betere jeugdbegeleiding voor spitsen. Je ziet dat ook Brobbey bepaalde basis dingen mist en behalve Brobbey is er de afgelopen 30 jaar vrijwel geen enkele spits vanuit de jeugd doorgebroken. Daar mag weleens heel kritisch naar gekeken worden. Misschien moeten ze proberen om naast Johnny Bosman en Ronald de Boer nog een oud-speler als techniek trainer voor aanvallers aan te trekken. Er zijn nog wel een aantal oud-topspitsen die mogelijk interessant kunnen zijn.

10-04-2025 10:10

4Ever14 +6662

“ Je ziet bij Fitz Jim en Baas dat dat geduld kan lonen.”

Dat was meer een kwestie van de juiste trainer aanstellen, de voorgaande trainers hadden die twee nu nooit opgesteld. En ik denk dat ze er al helemaal niet op waren gekomen om Baas op CV te zetten.

10-04-2025 10:20

MaxPower +2723

@4ever14
Dat geluk heeft iedere speler nodig. Voor Fitz Jim en Baas is Farioli de juiste trainer, voor Ramaj, Mannsverk en Rijkhoff is hij dat niet. Farioli kiest liever voor een type Konadu dan een type Rijkhoff. Een volgende trainer kan er weer anders naar kijken. Feit is wel dat Rijkhoff het momenteel ook niet genoeg kan afdwingen maar dat kan in de toekomst weer anders zijn. Net zoals dus bij Baas en Fitz Jim is gebeurd. Gelukkig lijkt ook de Ajax leiding iets meer geduld te hebben. Dat zie je ook bij de recente verlenging van Gooijer.

10-04-2025 10:35

Rockanje23 +37238

Komt gewoon kwaliteit tekort. Veel moeilijker is het niet

10-04-2025 09:07

driehoekjes +3720

Zei je dat over Taylor ook?

10-04-2025 09:38

Rockanje23 +37238

Nee, absoluut niet. Integendeel zelfs. Bovendien had Taylor als heel jonge speler al invloed op de laatste titel onder Ten Hag door het spelen van een ijzersterke tweede seizoenshelft.

10-04-2025 09:50

driehoekjes +3720

Ah je hebt zeer goede kijk op talenten. Maar waarom een 20 jarige nu al afschrijven?

10-04-2025 11:27

Rockanje23 +37238

Hij mist van nature een aantal basisvaardigheden, die gaat hij ook niet meer krijgen.

10-04-2025 12:14

driehoekjes +3720

Is een afmaker en geen aanspeelpunt. Daar kan hij heel veel beter in worden. Kijk naar Haaland op zijn 20e; miste ook kwaliteiten en basisvaardigheden. Hoe ben jij in staat talentontwikkeling te voorspellen? Of roep je maar wat?

10-04-2025 12:43

Jeroen90 +1772

Goed dat die jongen zelf ook aangeeft dat zijn eigen prestaties onvoldoende zijn, dat het aan hem zelf ligt en dat het beter moet. Met die instelling komt hij er wel, al zal dat hoogst waarschijnlijk niet bij ons zijn. Hij heeft het gewoon echt niet laten zien in Jong en loopt er nogal verloren bij.

Ik ben het wel met hem eens dat de omstandigheden in Jong het voor een spits bijzonder lastig maken. Hoe kun je ooit scoren in een team dat nauwelijks voor het doel komt? Ik begrijp dan ook wel dat de moed je op enig moment in de schoenen zakt. En dan krijg je dus die moedeloze houding die ik een beetje bij Rijkhoff zie. Erg jammer, maar op deze manier gaat die jongen zelf ook niet verder komen.

10-04-2025 08:57

driehoekjes +3720

Meeste trainers spelen liever met een aanspeelpunt ipv met een afmaker

10-04-2025 08:35

RuudKroket +1060

Hij is meer een goaltjesdief volgens mij. Ik zou hem toch graag eens in een goed draaiend Ajax willen zien. Uiteindelijk is die Rasmussen ook goed gaan spelen in het 1e. Dat heeft wel even geduurd.

10-04-2025 07:44

Sunny +9601

Ik zie bij hem nergens iets waarvan je denkt dat het bovengemiddeld is.
Vrees dat het er ook gewoon niet is.
Jammer

10-04-2025 07:24

Ans B +20060

Dat héb ik wel eens gezien bij hem, vorig jaar.
ik zou hem uitlenen en kijken wat er dan met hem gebeurt.

10-04-2025 10:05

Ajax27 +19263

Verhuren of verkopen... en door.

10-04-2025 07:19

Dapperestrijders +4751

Doe hem (half) jaartje op huurbasis en bekijk dan zijn ontwikkeling, anders verkopen.

10-04-2025 06:42

Dapperestrijders +4751

Vind hem beter dan Akpom die straks weer terug is.

10-04-2025 06:44

HendrikAjax +16929

Op basis van wat?

10-04-2025 07:04

Rockanje23 +37238

Haha, dit slaat echt nergens op.

10-04-2025 09:06

Dapperestrijders +4751

Op basis van jou bevindingen, maar dat is voor iedereen persoonlijk en hoe ik er naar kijk.

10-04-2025 11:03

brullie +7063

Verhuren de beste optie. FCT is natuurlijk als eerste die spelers van Ajax halen....LOL

10-04-2025 06:37

Ferd +38683

Een jaartje verhuren aan een laagvlieger of middenmoter in de eredivisie zal goed zijn voor hem. Een PEC Zwolle, Groningen, Heerenveen, dat niveau. Of bij Volendam volgend seizoen, want die zullen toch niet met Muhren en Veerman de eredivisie in willen gaan lijkt me.

10-04-2025 04:32

Qajax +794

Jaartje naar Heerenveen.

10-04-2025 00:10

MaxPower +2723

De Huntelaar/ Van Nistelrooy route

10-04-2025 10:00

rodnet +10351

Eerlijk gezegd ben ik zeer teleurgesteld in de ontwikkeling van Rijkhoff. Toen hij naar Dortmund vertrok had ik zwaar de pest in, toen hij terugkwam was ik blij. Maar bij zijn invalbeurten vorig seizoen was redelijk zien dat hij nog totaal het niveau niet had voor het eerste en bij Jong Ajax mis ik voortdurend beleving en intensiteit. En dat lijkt ook niet beter te worden. Ik denk dat verhuren de enige optie is en dan maar hopen dat hij alsnog het benodigde niveau gaat aantikken. Maar ik heb er een hard hoofd in.

09-04-2025 23:33

Dapperestrijders +4751

Van invalbeurten wordt je niet beter. Je moet ook vertrouwen hebben van de trainer en de psyche van de speler speelt ook een rol hoe talentvol dan ook.

10-04-2025 06:49

Simpelishetmoeilijkst +25539

Hoop voor hem da hij het gaat redden bij Ajax, al lijkt Konadu hem nu voorbij te zijn. Misschien is een verhuur iets voor hem naar een Eredivisie club.

09-04-2025 23:17

Evil-phantoom +1028

Hij heeft ook niet echt een kans gehad.

09-04-2025 23:08

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25524

Misschien iets voor PSV

09-04-2025 23:00

Nr.10 +111846

Ik kan me nog goed herinneren hoe een aantal hier reageerden toen hij terug kwam. Die kon wel als tweede spits de concurrentie aangaan met Brobbey en was meteen al beter dan Akpom. Het blijft soms lastig om te voorspellen hoe spelers zich ook in de leeftijd 18-21 nog ontwikkelen. Blijkbaar was hij in de jeugd een groot talent.
Misschien verhuren, maar eerlijk gezegd zou ik niet weten of hij momenteel wel zou spelen bij clubs in de onderkant Eredivisie.

09-04-2025 22:32

MarcelvTol1971 +15582

We kunnen Brobbey en Rijkhof wel stellen dat het terughalen van door zaakwaarnemers gekgemaakte talenten geen succes gebleken is .....

09-04-2025 22:32

HendrikAjax +16929

Brobbey is een groot succes gebleken

10-04-2025 07:05

MarcelvTol1971 +15582

😂😂😂😂😂

10-04-2025 10:06

HendrikAjax +16929

Lachwekkend als je dat niet in ziet inderdaad

10-04-2025 20:29

MarcelvTol1971 +15582

Wat zie jjj wel dan ?
Ik zie een spits die absoluut niet kan koppen.
En een spits waarbij de laatste 3 pingels onbehouwen in de 2e ring lagen.
Ook een spits die niet rustig kan blijven bij het afmaken van opgelegde kansen.
Hij kan een bal vasthouden en doorgeven maar meestal zit ie na de zoveelste worsteling wederom op z'n reet.

10-04-2025 20:43

HendrikAjax +16929

Oh begrip me niet verkeerd hij heeft zeker zijn gebreken. Maar hij heeft ook al vaak genoeg laten zien het niveau van Ajax om hoog te krikken zoals geen enkele andere spits dat de afgelopen 10 jaar bij Ajax gedaan heeft. Het is onze beste aangekochte spits sinds Milik.
Dan reken ik Tadic natuurlijk niet als spits anders zou die er ook boven staan.

11-04-2025 23:44

Steffenhagen +38292

Hij werkt helemaal niet hard : ik vind het een wat bleke en passieve speler

09-04-2025 22:26

mokumajax87 +232

Brobbey is onze eerste spits en gaat straks dubbel en dwars over de toonbank.

09-04-2025 22:42

Amp +38326

Wat heeft dat te maken met rijkhoff dan?

09-04-2025 22:50

Dapperestrijders +4751

Wie gaat er niet scorende spits kopen als Brobbey? Wordt meer iets van afdingen en krijg je Forbs of Sosa erbij kado voor de prijs van een.

10-04-2025 06:56

HendrikAjax +16929

De clubs die daadwerkelijk scouten willen hem wel hebben hoor

10-04-2025 07:06

Ajax27 +19263

Dubbel en dwars? 16 miljoen transfer, 3 miljoen per jaar aan salaris. Daar zullen nog wel wat bonussen bij zijn gekomen. Die kerel heeft je nu na 3 seizoenen zo'n 25-27 miljoen gekost.

We mogen blij zijn als er iemand een dergelijk bedrag betaalt voor een niet scorende spits die een enorme lijst aan blessures al op z'n CV heeft staan.

10-04-2025 07:24

Slang3 +46269

verkopen aan MVV

09-04-2025 22:23

AFCA-Driebergen +22434

Dat zal wel veel opleveren. Die hebben nogal een pot geld

10-04-2025 10:05

Oxxer +165790 moderator

Ik zou Peerenboom een hand geven en Dave Vos de laatste wedstrijden van JA laten doen. Wbt Rijkhoff, erg slap, gaat op deze manier Ajax 1 nooit halen.

09-04-2025 22:17

Tommyshelby +130601

Zit echt kilometers van Ajax 1 af. Een Eredivisie club gaat hem ook niet huren en speeltijd geven. Denk dat ie ergens bovenin de KKD misschien nog wel een kans kan krijgen. Een Almere of Cambuur oid.

Voor hem misschien ook beter om te leren hoe het is om echt te strijden voor promotie in vaste elftallen, vind Rijkhoff veel te vaak in een lage intensiteit spelen. En fysiek verliest ie sowieso al veel duels
(slechts 32% kopduels gewonnen), daarom schat men Konadu hoger in momenteel.

09-04-2025 22:15

Talentje020 +20174

Ik schrijf Rijkhoff zeker niet af, en zou hem komend seizoen verhuren, maar hij moet wel echt stappen gaan maken.

Maar ik kan me goed voorstellen waarom Konadu de voorkeur kreeg van Farioli,( persoonlijk zie ik ook meer in Konadu dan Rijkhoff, Konadu is ondanks dat hij 1,3 jaar jonger is, fysiek al veel verder! Hij is in staat om het verdedigers lastig te maken, waar Rijkhoff zich in de KKD al vaak van de bal laat zetten en de kaas van het brood laat eten!

09-04-2025 22:05

WZAWZDB33 +977

Rijkhoff is maar 15 maanden ouder.

09-04-2025 22:24

Talentje020 +20174

Ik zal hem aanpassen, 1,3 jaar dan haha

10-04-2025 00:47

Wobbo +11622

Het manco van Jong Ajax blijft natuurlijk dat het een team is wat geheel bestaat uit onervaren jeugdspelers die geen oude rotten op het veld hebben staan die tijdens de wedstrijd kan laten weten waar het om draait. Nu heb ik het idee dat die trainer het ook totaal niet weet. Ik zou Rijkhoff weleens een paar wedstrijden willen zien in Ajax 1 met spelers als Godts, Berghuis en Traore om hem heen. Kijken hoe ie er dan voorstaat.

09-04-2025 21:59

mokumajax87 +232

Zo’n experiment kan natuurlijk niet op het hoogste niveau, je laat gewoon de beste spits spelen.

09-04-2025 22:44

Wobbo +11622

Klopt. Misschien als Ajax al kampioen is en nog een paar wedstrijden voor spek en bonen gaat spelen.

09-04-2025 23:23

Mokum10 +831

Verhuren en verder kijken, hij is allerminst klaar voor een buitenlands avontuur

09-04-2025 21:36

Professor +11290

Wat de plannen van Ajax zijn?
Misschien moet hij even goed nadenken en door hebben dat Ajax totaal geen plannen met hem heeft als hij zo blijft voetballen. Matig tot slecht en totaal geen instelling.

09-04-2025 21:30

MarcelvTol1971 +15582

Gewoon verkopen, niet verhuren.

09-04-2025 22:32

erwtenpeller +2063

Ik vind dat alle spelers stilstaan bij deze trainer.ze worden alleen maar slechter er zit totaal geen Ajax voetbal te herkennen.ik hoop dat Kroes de kleppen voor zijn ogen weghaalt.

09-04-2025 21:27

Ajaxsupporter02 +14561

Nieuwe trainer voor Jong aanstellen, zo snel mogelijk.

09-04-2025 21:46

Eurysaces +29586

Had meer van Rijkhoff verwacht, ik vraag me alleen wel af wat de invloed van het team is. Rijkhoff scoorde in de jeugd zo verschrikkelijk makkelijk, dat kan echt niet opeens weg zijn.
Ik hoop dat hij verhuurd wordt, subtop eredivisie, ik heb er wel vertrouwen in dat hij daar zal slagen.

09-04-2025 21:25

mokumajax87 +232

Club uit de subtop eredivisie zit niet te wachten op zo’n spits hoor.

09-04-2025 22:46

Amp +38326

Alsof hij de eerste en enige spits was die makkelijk scoorde in de jeugd. Namen als hose, castillion, boere, sierhuis scoorden ook makkelijk in de jeugd

09-04-2025 22:52

JesusZoonVanGod +5947

Rijkhoff heeft inmiddels wel aangetoond dat hij op dit moment niet het niveau heeft wat we nastreven en ik zie hem binnen 1 a 2 jaar ook niet eens doorbreken. Die jongen lijkt volledig stil te staan in z'n ontwikkeling en aan alle kanten voorbij gestreefd te worden door z'n leeftijdsgenoten.

Al met al een dure speler die waarschijnlijk met een doorverkooppercentage naar een andere ED club verkast.

09-04-2025 21:12

eenAjaxfan +20434

"....vooral dat laatste..."
Serieus, Rijkhoff???
Maar jongen, het begint juist bij dat eerste: hard werken... en dan vooral aan je zwakke punten. Kom op, man...
Maar goed, hij is nog maar 20, dus we moeten geduldig met hem zijn.

09-04-2025 21:07

MosesD +14733

Ik kijk te weinig jeugd om een oordeel te hebben, maar is Konadu echt beter dan Rijkhof?

09-04-2025 21:06

delphiero +939

Ligt eraan hoe je het bekijkt. Rijkhoff is (nu) beter in de 16 en Konadu is als aanspeelpunt en in het drukzetten beter. Soort Weghorst versus Brobbey, waar een type Brobbey bij Farioli vooral de voorkeur krijgt.

09-04-2025 21:13

AINIESTA +45880

Rijkhoff is een veel mindere versie van Dolberg.

09-04-2025 21:28

Ajaxsupporter02 +14561

Niet per se. Vooral ander type en fysieker, dus in trek bij Farioli.

09-04-2025 21:47

Artemio +32496

Lekker verhuren en misschien wordt het nog wat, maar ik acht de kans heel klein dat het voor Ajax 1 is.

09-04-2025 21:01

swing +2358

In Rijkhoff we trust

09-04-2025 21:00

ricky10 +5934

Ga lekker naar Henk de Jong bij Cambuur

09-04-2025 20:28

FysioPat020 +26588

Wat de plannen van de club zijn?
Rijkhoff komt zwaar tekort voor Ajax 1, met name op fysiek vlak. Iets wat ze bij BVB heel goed gezien hebben.
Een jaar of 2 verhuren in de ED.

09-04-2025 20:14

WZAWZDB33 +977

Verhuren aan een Heerenveen o.i.d. Eventueel met een percentage van de verkoopsom zodat de hurende club hem zoveel mogelijk opstelt. Ik geloof dat deze constructie eerder is gebruikt met Botman verhuur.

09-04-2025 20:12

TeringHenkie +28858

Daar komt hij ook weinig aan spelen toe.

09-04-2025 21:11

WZAWZDB33 +977

In Heerenveen? Daar zijn ze wel gespecialiseerd in goede spitsen op te leiden in ieder geval. Huntelaar, Van Nistelrooy, Alves

09-04-2025 21:59

TeringHenkie +28858

In goede spitsen ja!

09-04-2025 22:57

WZAWZDB33 +977

Sjongejonge… : op te leiden tot goede spitsen dan. Je doet je naam wel eer aan

09-04-2025 23:02

Amp +38326

Ga lekker in de verhuur en probeer er een huntelaar/v nistelrooij traject van te maken. Dus ff stapje terug en dan zo opklimmen door iig veel minuten te maken. Nog een seizoen jong en de kkd wordt je niet veel wijzer van. Desnoods naar belgie ofzo. Gun m het beste maar ik zie niks speciaals in die jongen om te zeggen dat ie wel op ons niveau gaat komen. Vraag me zelfs af of ie beter dan bv een kaj sierhuis is.

09-04-2025 20:11

kukuuuu +1125

Jaartje verhuren en volgend jaar verder kijken..
Dat moeten je met die spelers doen..

09-04-2025 19:56

profoff +8423

Het plan is dat je er eindelijk eens een bal in schopt

09-04-2025 19:50

Lavie +2378

In 2018 werd Jong Ajax nog kampioen na een tweede plaats het jaar ervoor. Daarna is het steeds slechter geworden. Het probleem is het gebrek aan geduld bij de spelers, het publiek en ook de club.

09-04-2025 19:46

WZAWZDB33 +977

Maakt geen ene mallemoer uit. Gaat om de doorstroming van talenten naar Ajax 1 en niet hoe hoog je eindigd in de Downeydivisie. En door een goede trainer met goed positiespel ontwikkelen de jongens idealiter naar het niveau aan de bal wat we in 1 nodig hebben.

09-04-2025 20:16

Lavie +2378

Er zijn veel talenten die (transfervrij) vertrekken. Er zijn minder Ajacieden die het Nederlands elftal halen.

10-04-2025 11:34

Ajaxsupporter02 +14561

Prima interview, zegt goede en logische dingen.

Moet wel verhuurd worden komend seizoen.

09-04-2025 19:43

Tinus +10474

Ik hoop dat hij weer op weet te krabbelen. Hij was altijd een spits die makkelijk wist te scoren. Dat zal vast niet weg zijn. Sommige jongens hebben gewoon wat langer de tijd nodig. Wellicht kan Ajax hem aan een club in de eredivisie verhuren waar hij ook echt minuten kan maken.

09-04-2025 19:36

twynestar +28777

De plannen van Ajax zijn dat jij enigszins goed gaat voetballen.

09-04-2025 19:31

Breuk +25578

En gaat scoren dus.

09-04-2025 19:42

BeterVanafDeZijlijn +1316

Brobbey scoort ook niet en is volgens velen een goede spits dus dat scoren hoeft blijkbaar niet zo

09-04-2025 19:46

DrFootball +15220

Van oudsher is de 10 bijna altijd de topscorer van Ajax.

09-04-2025 19:55

trodat4030 +97503

Scoren en goed voetballen zijn 2 totaal verschillende dingen, anders was Klaassen geweldig geweest en niet nu toe aan zijn 3e dienstverband bij Ajax, dan zat hij nu bij Real ofzo en zouden City, Liverpool, PSG en Bayern achter hem aan zitten..

09-04-2025 20:08

Knalpot +3668

dat valt wel mee hoor

https://www.afc-ajax.info/nl/overzicht/topscorers-per-seizoen

09-04-2025 20:16

Drukwerk1968 +7127

Met het voetbal van jong maakt geen enkele Spits doelpunten

09-04-2025 19:42

401Middenweg401 +6083

Dat zijn ongetwijfeld ook zijn plannen. Maar hoe daar te komen is de vraag...

09-04-2025 19:43
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.