Valkanis na gelijkspel tegen PEC Zwolle: 'We haalden niet ons gebruikelijke niveau'

door Robin Ridder 131

Bron ESPN

Valkanis na gelijkspel tegen PEC Zwolle: 'We haalden niet ons gebruikelijke niveau'

door Robin Ridder 131

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Michael Valkanis is na het gelijkspel tegen PEC Zwolle teleurgesteld. De assistent-trainer nam het stokje tegen de club uit Zwolle over van John van 't Schip, die aanwezig was op de bruiloft van zijn zoon. 'We kwamen niet in ons ritme', gaf Valkanis na afloop van het duel aan voor de camera van ESPN.

Ajax stond langere tijd op voorsprong, maar liep in de slotfase tegen een gelijkspel aan door een omhaal van Lennart Thy. Valkanis geeft na afloop aan dat het niet liep tegen PEC. 'We kwamen niet in ons ritme en we konden niet ons gebruikelijke niveau halen. Maar als je op 2-0 komt, moet je in staat zijn de overwinning binnen te slepen.' De Australische voetbaltrainer geeft verder aan dat de restverdediging een belangrijk aspect is met de speelwijze van Ajax. 'Ik vond dat we over het algemeen wel goed stonden, maar de restverdediging was niet altijd op orde. We hadden moeite met hun counters.'

Valkanis gaf verder aan dat hij na de rust nog ontspannen uit de kleedkamer kwam. 'Ik dacht dat de 2-0 stand vertrouwen zou geven. Ik denk ook dat we mogelijkheden hadden op meer doelpunten. Maar in de eindfase waren we niet nauwkeurig genoeg. We zijn uiteindelijk gewoon erg teleurgesteld over dit resultaat.'

Positief gevoel

Ondanks de uitslag tegen PEC Zwolle vindt Valkanis dat Ajax met een positief gevoel de winterstop in moet gaan. 'Het waren een aantal zware maanden, maar we hebben het goed gedaan. We zijn van de laatste plek opgeklommen naar plek vijf. Dat was ook de doelstelling.' Ajax speelt nog één wedstrijd alvorens ze mogen genieten van de winterbreak. Aankomende donderdag staat de bekerwedstrijd tegen Hercules op het programma. 'We moeten nu laten zien dat we de juiste mentaliteit hebben. Er staat een bekerwedstrijd op het programma en die moeten we winnen. Ajax moet in elke competitie meedraaien,' geeft Valkanis tot slot aan.

Lees meer over:
Plaats reactie

TheSpecialOne +8934

Typisch cliché uitspraken van een cliché trainer...
Ajax ga nou eens echt goede trainers en assistent trainers selecteren voor het eerste elftal.

18-12-2023 07:54

Voetballover +3083

Positief blijven met Ajax komt het altijd wel weer goed.

18-12-2023 03:11

PaulEast +7928

Die technische leiding van Ajax is toch volledig de weg kwijt.

17-12-2023 22:47

Ajaxxx2021 +361

Vreemde zet om Marta linksbuiten te zetten als je een linksbuiten in de naam van Forbes in je selectie hebt. Marta komt sowieso te kort als aanvaller.

17-12-2023 22:10

GNBL +90255 moderator

Niet alleen als aanvaller.

17-12-2023 22:34

Ajaxxx2021 +361

Daar vind ik hem nog wel hebben ten opzicht van Sosa en de rest van de opties echter hij heeft verdedigend nog veel te leren want weet soms niet wat hij precies moet doen.

17-12-2023 23:08

JariLitmanen87 +7934

Forbs kan er helemaal niets van

17-12-2023 23:30

Ajaxxx2021 +361

Nou Marta ook niet als aanvaller

18-12-2023 00:05

TheSpecialOne +8934

Middelmatige trainers maken nou eenmaal slechte opstellingen. Je kan het ze niet eens kwalijk nemen. Door hun grote kenniskloof hebben ze niet eens door dat ze de compleet verkeerde beslissingen nemen. Ze denken dan "slim" te zijn door telkens spelers van positie te laten wisselen. De speler in kwestie raakt in de war en vervolgens raakt het hele team in de war. Gevolg: een zeer matige wedstrijd van Ajax.

18-12-2023 08:04

Dolblij +45556

"Nu laten zien dat we de juiste mentaliteit hebben"

"Met een positief gevoel......."

Straks komt Valkanis ook nog dat ze "met veel energie hebben getraind" en dan zijn we 1,5 jaar na Lafred geen reet opgeschoten.

17-12-2023 21:42

3sterren +20205

"Nu laten zien dat we de juiste mentaliteit hebben".
Die kans hadden ze vandaag, maar die hebben ze verprutst.

”Ajax moet in elke competitie meedraaien”.
Ook dat is na vandaag nauwelijks meer mogelijk. Het gat wat je had kunnen slaan met je directe concurrenten heb je nagelaten te doen, dus hopen op meer dan de vijfde plek is ”wishful thinking” ...

17-12-2023 22:04

Dondy +1879

“De jongens trainen goed”…😅

17-12-2023 22:14

TheSpecialOne +8934

Totaal incompetent. 😂

18-12-2023 08:06

Cello +52979 moderator

Valkanis zal wel bedoelen dat we nog tegen Hercules moeten en dat je bij winst dan wat beter de winterstop in gaat. Anders zou ik het ook niet begrijpen waarom hij dit zo zegt.

17-12-2023 21:08

MVG +16475

Ik weet niet hoe het zit met die Valkanis, maar ik ga toch echt met een behoorlijk kutgevoel de winterstop in. Je ziet Ajax al het hele seizoen ploeteren maar tenminste gingen de resultaten weer een beetje ergens op lijken en dan geef je het in de eigen Arena weer weg.
Het wordt nog een heel lang seizoen zo. Ik zie ons van de 4 clubs die boven ons staan met deze selectie niet winnen en met de rest hebben we ook al een hoop moeite.
Plek 5 is wel een beetje waar we horen zeg ik met veel pijn in mijn bloedende Ajax-hart.

17-12-2023 21:05

3sterren +20205

Zonder Schippie als hoeder van dit jeugdige en onervaren team tonen de spelers als team en individueel hun kwetsbaarheid en onvolwassenheid.
Zo jammer dit.

Een schoolvoorbeeld van ”Als de kat van huis is” ...

17-12-2023 20:56

Adam24 +39238

O. Misschien helpt het om de volgende keer een middenveld op te stellen vanaf het begin zodat spelers niet helemaal leeg zijn doordat ze alleen maar op en neer aan het rennen zijn. Misschien helpt het om iemand als Akpom niet 30 minuten als buitenspeler te laten aanmodderen. Misschien helpt het om bij een 1-0 voorsprong niet de verdedigend belabberde Martha te prefereren boven de veel stabielere Sosa. Misschien helpt het om niet Rensch tijdens de wedstrijd door te schuiven naar het middenveld waardoor de gehele organisatie zoek was. Kortom: Misschien helpt een fatsoenlijke technische staf.

17-12-2023 20:56

TheSpecialOne +8934

Ik had echt gedacht en gehoopt dat Maduro de kroonprins zou worden van Ajax maar tot nu toe heeft hij nog geen glimp van deze potentie getoond. Dit is nogal ontnuchterend voor mij...

18-12-2023 08:10

Eyongtarkaenoh +2627

waardeloze boevenkop die Griek.. je wisselt toch niet dn Brob en Taylor en breng je die papegaaie… stilte

17-12-2023 20:55

niels1992 +848

Juist wél het gebruikelijke niveau gehaald. Daarom is het zo'n tyfusseizoen.

17-12-2023 20:54

krachtpatser66 +559

En al dat gezeik over: de meeste jongens lopen op hun laatste benen: bullshit!. En als dit de insteek is, vliegen ze er ook in de beker uit, want ze zijn moe?. Give me a break! Daarom zal een Nederlandse club zich nooit met de Europese top kunnen meten!. Man, man: in Engeland voetballen ze in de kerst gewoon door!. Al dat slap gezeik altijd in Nederland!

17-12-2023 20:47

TheSpecialOne +8934

Zo verbergen slechte trainers hun incompetentie. Van de zomer een toptrainer aanstellen en als assistenten Van 't Schip en Dave Vos. Maduro, Bakkati en Valkanis mogen naar een andere club uitkijken.

18-12-2023 08:24

Professor +11207

Lopen zonder bal, de bereidheid om te lopen zonder bal, één keer raken, op snelheid een één/twee maken, elk duel willen winnen, kort op de man verdedigen, mannetje passeren met individuele actie het komt allemaal niet voor in het Ajax woordenboek. Misschien moeten ze het voetbalwoordenboek verplicht gaan lezen en uitvoeren. Geldt ook voor de jeugd.

17-12-2023 20:47

profoff +8397

Welk gebruikelijke niveau ? Als akpom je beste optie op 10 is dan staat het er gewoon belabberd voor.

17-12-2023 20:45

Puntertje +1636

Akpom is geen 10 idd. Dat is toch wel heel duidelijk. Prima goalgetter maar geen voetballer voor de 10. Slecht ingevuld door de staf vandaag. Daarnaast mag je dit zo laat in de wedstrijd nooit weggegeven natuurlijk. Echt onvolwassen.

17-12-2023 20:49

krachtpatser66 +559

Selectie is id gewoon te licht. Er MOET echt iets bij!. Er moet grinta bij. Deze pipo's moeten gewoon opgevoed worden!. Het is te dun!

17-12-2023 20:44

Adam24 +39238

Houd op over Grinta en haal goede voetballers. Alle zogenaamde grinta spelers mislukken bij Ajax.

17-12-2023 20:57

Knalpot +3642

Deze dametjes hebben wel iemand nodig die ze in het veld eens stevig uitkaffert dus in die zin is een vorm van grinta wel gewenst

17-12-2023 21:21

TheSpecialOne +8934

Nee, De trainers zijn juist te dun. Veel te dun...

18-12-2023 08:17

MichelBoerebach +29286

Omdat het een assistent is die zijn sporen heeft verdiend in het Australische voetbal. Bovendien spreekt hij naast Engels ook nog een aardig woordje Grieks. Win-win.

17-12-2023 20:40

PH2BOT +40523

Laat de salarissen per direct ook maar stevig wegzakken dan. Er zit geen enkele fut in deze selectie....iedereen is overduidelijk al met de eigen toekomstagenda bezig.

17-12-2023 20:39

Leffa +0

Het probleem van Ajax zit veel dieper dan alleen het eerste elftal… ook in de jeugd wordt er (net als in de eerste elftal)vaak voor voor harde werkers en lopers gekozen die amper een bal fatsoenlijk aan kunnen nemen, laat staan daarna een pass goed kunnen geven.

Spelers die die klasse wel hebben wordt vaak over gezegd dat ze niet goed in een team passen of moeilijk zijn, terwijl dit juist de spelers zijn die iets extra kunnen hebben. De laatste technische middenvelder de Ajax 1 heeft bereikt vanuit jong Ajax is Frenkie en die kwam van Willem 2. De laatste technische aanvaller die Ajax 1 heeft bereikt vanuit de jeugd kan ik niet eens benoemen, of het moet Noa lang zijn die nu bij Psv speelt.

Er zijn nu genoeg spelers in jong Ajax en in Ajax 1 die wel dat extra hebben maar steeds wordt er gekozen voor de veilige optie, denk hierbij aan een hlynsson, Martha, Banel… spelers m.u.v. Hlynsson totaal niets in Ajax hebben te zoeken terwijl spelers als Godts, Gooijer, missehouy amper een kans krijgen maar waarvan iedereen ziet dat dit wel de talenten zijn die Ajax materiaal zijn.

17-12-2023 20:37

ajaxwestland09 +29069

Conditioneel zag je gewoon de problemen, brobbey pijntjes, Hlynson eigenlijk ook, Taylor die niet verder kon. Zegt eigenlijk genoeg. Die westrijd tegen aek heeft erin gehakt voor deze jongen kan niet anders zelfs tahirovic moest steeds drinken en water op zijn benen smeren of iets in die trend. Zorgelijk maar logisch veel te jonge gasten, te weinig ervaring en diegene die ervaring heeft geeft niet thuis en zit met zichzelf in de knoop. Dan houd het dik op. Volgens onze data Duitser moeten de spelers fitter zijn jaja

17-12-2023 20:35

krachtpatser66 +559

Dan is de intensiteit van de trainingen niet hoog genoeg!. Dat zegt alles!. Jonge gasten?. Niks mee te maken!. Jonge jongens in Engeland, Spanje, Duitsland zijn daarom conditioneel veel verder!. Kijk maar b.v. naar Musiala!. En geen wonder dat een Güler voor Real kiest. De intensiteit qua training ligt vele malen hoger!.

17-12-2023 20:57

Standby +10122

Als je rare wissels maakt dan vraag je er ook om. Ik hoop dat dit ook het einde is van het experiment 'Martha op linksback'.

17-12-2023 20:34

EinSteijn +4794

"We kwamen niet in ons ritme en we konden niet ons gebruikelijke niveau halen."

Volgens mij is dit ons gebruikelijke niveau dit seizoen, daarom staan we niet eens in de top 3.

17-12-2023 20:32

krachtpatser66 +559

Nogmaals: een hoger niveau haal je, als de intensiteit qua trainingen vele malen hoger ligt. Dan is je conditie ook prima!.

17-12-2023 21:00

jokers +1187

Wat de fuck zut er in kangoeroe of koala vlees, het tast je bovenkamer in ieder geval aan,.

17-12-2023 20:31

RN +14719

Die misser van Berghuis, was goed gekeurd toch? Geen buitenspel?

17-12-2023 20:31

ach ja +5801

Uit Ad: Mario van der Ende: ,,Er spookte bij mij direct een vraag door mijn hoofd: is dit geen hands? Want voor Thy de bal krijgt, tikt Vellios de bal naar hem toe. De regel omtrent aanvallend hands is begin van dit seizoen aangepast. In het verleden werd zo'n bal sowieso afgekeurd, maar tegenwoordig ligt het anders. Als de bal getrapt of gekopt wordt en dan op de hand komt is het niet meer altijd hands. In het spelregelboekje staat echter wel dat wanneer het lichaam op onnatuurlijke wijze groter wordt gemaakt en de bal op de hand komt, je moet fluiten. En dat gebeurde in mijn ogen. Als die hand die bal niet raakt, komt die waarschijnlijk niet bij Thy. Bizar.”

17-12-2023 20:30

b.hulshof +3783

Ongelofelijke blunder om Sosa eraf te halen en Martha weer naar achteren te halen. Forbs, Berghuis en Martha gewoon wegdoen in de winter. Ook vandaag weer duidelijk te zien hoe dom het was om Conceceio te verhuren.

17-12-2023 20:29

MichelBoerebach +29286

Nee, joh. Dat is Forbs 2.0.

17-12-2023 20:32

Oxxer +164957 moderator

Martha kan er helemaal niks van, huis tuin en keuken zaalvoetballer, geen gogme, gaat nooit wat worden, zoals hij buitenspel opheft ging nergens over.

17-12-2023 20:33

Aram +18185

Bij de pupillen word je meteen gewisseld als je dat doet. Zo onnozel en slap.

Overigens kan Martha best een aardige linksback worden. Over een jaartje, over twee jaartjes. Laat Vos maar met hem werken. Het gaat niet om die jongen, maar wel om de staf die hem maar blijft opstellen in Ajax 1.

17-12-2023 20:35

Oxxer +164957 moderator

Hij wordt een aardige linksback voor Dordrecht oid, niet geschikt voor de top, fysiek veel te licht, weinig voetbal intellect en kan niet verdedigen. Ik ben voorstander van goede jeugd, niet van populisme, krankzinnig dat hij mocht beginnen op de vleugel terwijl hij in Jong Ajax daar vreselijk door de mand viel.

17-12-2023 20:42

Aram +18185

Ik probeer positief te blijven, over alle spelers overigens. Inhoudelijk volg ik je, ik zie graag een sterke, snelle en kopsterke linksback die kan voetballen. (Ja ik bedoel daarmee de nieuwe Bogarde :) Martha gaat dat nooit worden.

Maar dit gaat echt over de staf. Martha-gate is echt hun fout.

17-12-2023 20:46

Oxxer +164957 moderator

Klopt, het is de technische staf, Martha is het persoonlijke project van de trainer, ik vrees dat hij hem blijft opstellen waardoor ik meer puntverlies zie komen.

17-12-2023 20:51

PH2BOT +40523

3 assistent coaches van niks. Z.s.m. lozen die gasten.....samen met al die flutaankopen. Dan maar beter je verlies er op nemen dan zondermeer al die salarissen uit blijven betalen. Maar Sven had toch al die bagger ' prestatiecontracten' laten tekenen? Dit seizoen geen Ch L halen zou beduidend minder salaris betekenen....nou...dat is dan tenminste nog iets.

17-12-2023 20:27

NipeB +15850

Blijf je zitten met je bagger jeugd. Dat is niks beter dan de plek waar we staan. De jeugd speelt dit jaar en die kunnen er niks van. Aankopen zonder vertrouwen die op de bank zitten spelen niet en dragen geen schuld aan de wanprestaties van Ajax dit jaar.

17-12-2023 20:34

JanTa +15865

Als de voorbereidingen slecht waren dan heeft dat zijn uitwerking op de rest van de competitie. Midden in de competitie kan je geen conditieachterstand wegwerken want dan train je de spelers kapot met nog grotere kans op blessures. Van 't Schip moet met zijn staf flink aan de bak tijdens de winterstop en er maar het beste van maken tijdens de 2e seizoenhelft. Ik hoop nog steeds op een paar gerichte aankopen die deze selectie omhoog kan krikken.

17-12-2023 20:24

Cello +52979 moderator

@JanTa

Mee eens daar waar je het hebt over de conditieachterstand.

17-12-2023 20:28

Knalpot +3642

Nou ja het was gewoon dom om met 4-1-1-4 te beginnen, die linkerkant was icm taylor ver ondermaats. Heb je nog geluk dat Benji 1 van zn betere wedstrijden speelde anders hadden nog veel meer counters tot goals geleden en had je waarschijnlijk zelf niet eens gescoord. Vanmiddag een hele discussie of je moet kiezen voor wat meer routine of de onervaren jeugdspeler tja op dat laatste ga je vandaag uiteindelijk nog nat ook.

17-12-2023 20:22

Rob1976 +9541

Ajax haalde juist wel zijn gebruikelijke niveau!
De afgelopen reeks was even zand in onze ogen gegooid, het leek allemaal zoveel beter, met de nadruk op leek. Deze selectie hoort 75% vd spelers niet thuis!

17-12-2023 20:19

Oxxer +164957 moderator

Gemiste kans om punten in te lopen, bij een 2-0 voorsprong in een wedstrijd waarin het niet loopt consolideer ipv naar voren rennen, was af en toe reuzengatenkaas achterin.

17-12-2023 20:19

insectenverdelg +23554

je had op 6 en 7 puntem moeten staan. t is echt te erg dat je dit nie5 binnenhaalt.

Maar waa wwas die VAR. Hoe kan je de hand niet zien? Te bizar voor woorden

17-12-2023 20:23

Oxxer +164957 moderator

Vond de wissels erg ongelukkig.

17-12-2023 20:27

PH2BOT +40523

Zeg maar gerust ' ondoordacht slecht'.

17-12-2023 20:29

insectenverdelg +23554

er is ook geen 1 speler op ee bank vandaag die echt iets toevoegt.

17-12-2023 20:53

Breuk +25367

Als je het niet probeert weet je het niet. Medic, Avila en Mikautadze.

18-12-2023 11:36

Hersenspinsel +8278

Donderdag 200% gegeven.
Vandaag was er 0% over.
Helaas wordt nu ook de 2e plaats onhaalbaar.

De penalty was helaas ook schijnbaar terecht. Linkje: https://www.vi.nl/nieuws/waarom-het-tweede-doelpunt-van-pec-tegen-ajax-geldig-en-geen-hands-is

Na Hercules en de winterstop vol voor een CL plek. AZ en Twente zijn ook kwetsbaar.

17-12-2023 20:18

MichelBoerebach +29286

Wij nóg kwetsbaarder. We hebben nog maar 1 uitwedstrijd gewonnen.

17-12-2023 20:25

PH2BOT +40523

Laat die amateurs maar lekker doorbekeren...die hebben meer kans op het winnen van de KNVB- beker dan wij met onze ondermaatse selectie.

17-12-2023 20:32

Hersenspinsel +8278

Een duimpje voor je optimisme.




Maar toch denk ik dat we de beste selectie van de gehele eredivisie hebben.

17-12-2023 21:42

Breuk +25367

Een positief gevoel? Flikker op man. Onder Steijn hadden we nu ook 5e gestaan met zo’n makkelijk programma

17-12-2023 20:16

RuffRhythim +24837

No...Dan hadden we Steijn dus niet hoeven ontslaan

17-12-2023 20:23

mickey2602 +4793

Het kan nooit bewezen worden maar ik weet 100% zeker dat we met Steijn nu geen 5e hadden gestaan.

17-12-2023 20:26

Breuk +25367

Nogmaals kijk naar het programma van Ajax onder Steijn en onder Schip. Plus dat Schip de selectie kreeg nadat ze al veel langer samen speelden. Overigens ben ik geen Steijn fan maar probeer wel een eerlijk beeld te scheppen.

18-12-2023 00:08

MichelBoerebach +29286

Dat begin ik ook te denken.

17-12-2023 20:26

Talentje020 +20088

Die mentaliteit hadden jullie zojuist moeten tonen, dit is gewoon mosterd na de maaltijd

17-12-2023 20:13

Cello +52979 moderator

Die Sutalo is gewoon een gevaar in je verdediging. Een Kroatisch international, die eigenlijk niet op de been kan blijven bij Ajax. Had ik vooraf echt nooit durven dromen.
Vandaag ook weer. Hoe sta je te klungelen, dat de bal wegspringt, je gewoon dé mazzel hebt dit keer dat je kan herstellen door net iets meer bal te spelen als tegenstander, want anders had je nog een penal tegen gekregen ook!.
Je krijgt soms het gevoel dat deze jongen sinds de zomer pas op voetbal is gegaan en daarvooor nooit tegen een bal heeft getrapt. Een Kroatisch international, ik zeg het nog maar een keer, die bij Ajax lijkt op een beginneling!. In zijn afwezigheid eerder dit seizoen, ik moet het eerlijk toegeven, was Dyvine Rensch gewoon beter hoor!.

17-12-2023 20:11

GNBL +90255 moderator

5/5 grondduels gewonnen.
100/103 passes aangekomen (97%)
3x balverlies
1 key pass

Pure beeldvorming weer door dat ene moment.

17-12-2023 20:16

Cello +52979 moderator

@GNBL

Totaal niet!. Grondduels winnen vind ik niet meer dan normaal. Van die 97% is 95% opzij of naar Ramaj gespeeld geworden.... 3 keer balverlies als laatste man betekent doorgaan ook een kans voor de tegenstander (laat staan een goal)..... Dus ja. Die cijfers maken voor mij geen enkele inpact.

17-12-2023 20:20

GNBL +90255 moderator

Hato had 9x balverlies om even een beeld te schetsen.

17-12-2023 20:22

Cello +52979 moderator

@GNBL

Dat kan, maar balverlies lijden wordt een probleem op welk moment en waar op het veld. Hato speelde bij tijd en wijle inschuivend naar middenveld en als je daar nav een actie of pass eens de bal verliest is het anders dan dat je dat doet in je laatste linie.....

17-12-2023 20:25

MichelBoerebach +29286

Nee, geen beeldvorming. Hij was slecht. Simpel.

17-12-2023 20:27

Sunny +9570

GNBL
Nee hoor.
We hebben geen statistieken nodig om met eigen ogen te zien dat ook Sutalo niet de speler is die ons op een hoger niveau gaat brengen.
Was ook vandaag weer matig en op zo'n belangrijke positie mag je op dit niveau zo'n bal toch nooit zo slecht aannemen. Was overigens niet de 1e keer (en ook niet de 2e, 3e of 4e) dat hem dit seizoen overkomt.
Geen idee hoe lang we moeten wachten op zijn vooruitgesnelde roem waarvan ik vrees dat het gebakken lucht is.

Overigens is zo'n beetje de hele selectie vrij matig.
Ik blijf het al ruim een jaar zeggen; SOS

17-12-2023 20:27

Aram +18185

@Cello
Heb je de wedstrijd wel gezien?

17-12-2023 20:18

Cello +52979 moderator

@Aram

Jij hebt hem niet gezien merk ik.

17-12-2023 20:22

PH2BOT +40523

3 assistenten van niks. Dat is wel weer gebleken. John zal zwaar de pest in hebben dat zijn spelers hem zo hebben laten zakken.

17-12-2023 20:10

Breuk +25367

Hij heeft die Griek zelf gehaald

17-12-2023 20:17

Oxxer +164957 moderator

De eerste keer dat Martha punten kost en zeker niet de laatste keer als trainers hem blijven opstellen.

17-12-2023 20:09

PH2BOT +40523

Het goede nieuws was vooral dat de scheids niet meer tijd bijtrok ...nu pakten we tenminste nog een puntje.....thuis tegen PEC.

17-12-2023 20:12

freak31 +5676

Wat was de laatste wedstrijd van ons in 2022 voor de winterstop trouwens, weet iemand dat hoeveel het werd?

17-12-2023 20:08

HertogH +15926

'Ondanks de uitslag tegen PEC Zwolle vind Valkanis dat Ajax met een positief gevoel de winterstop in moet gaan.'

Nee, je zou de pleuris in moeten hebben dat je een 2-0 voorsprong thuis tegen PEC weg geeft en daarmee verzuimd in te lopen op de nummer 3.

17-12-2023 20:06

PH2BOT +40523

3 assistenten...maar ze bakken er niks van en weten het stelletje angstige lamzakken op het veld niet te motiveren. Tel uit je winst. Nou eh..niet dus.

17-12-2023 20:05

ajax4ever001 +18652

Ik vond de wissel van Taylor opmerkelijk

17-12-2023 20:04

GNBL +90255 moderator

Ik niet.

17-12-2023 20:04

Aram +18185

Ja achterlijke wissels vandaag.

17-12-2023 20:05

Talentje020 +20088

Inderdaad Taylor speelde niet geweldig, maar toen Brobbey eruit ging kwam hij er wel beter in, was 2 keer dichtbij, Gaaei kwam voor hem en gelijk ging de tactiek op de schop

17-12-2023 20:17

Aram +18185

Kwam niet door Gaaei.
Je haalt gewoon een middenvelder eruit terwijl het al open ligt.

17-12-2023 20:20

Talentje020 +20088

Ik zeg ook niet dat het door Gaeei persoonlijk kwam, maar doordat door zijn inbrengen de tactiek veranderde

17-12-2023 20:25

MichelBoerebach +29286

Ik vind het wisselen van Taylor nooit opmerkelijk. Het opstellen van Taylor daarentegen wél!

17-12-2023 20:30

Stoffel +18571

Ja die mentaliteit heb je dus niet.

17-12-2023 20:02

Dirk +7044

Ze hadden beter Louis een keer op de bank gezet , dan de Arena getrild tijdens zijn praatje in de rust .

17-12-2023 20:01

Henkjanklaas +20673

Welk niveau? Het is gewoon brandhout met weer eens een verkeerde opstelling met maar twee middenvelders. Die PEC spelers zagen geen Ajacied in de buurt omdat zo nodig houten Klaas Apkom moest spelen en dan laat je het middenveld over aan die arme Tahirovic dat is vragen om moeilijkheden en dat bleek ook. Wat een wanvertoning. Die Martha liep er ook maar een beetje slap rond te hobbelen en berghuis speelde weer eens drama. Brobbey maakte er dan nog twee maar door een handsbal hi haalde er voordeel uit verspeelden we alsnog twee punten

17-12-2023 20:00

GNBL +90255 moderator

'Houten klaas' Akpom had drie keypasses vandaag en had een assist gehad als Berghuis die kans niet verprutste. Hoe triest ben je als je nu Akpom eruit pikt om kritiek op te hebben?

17-12-2023 20:07

Capocapo +12001

Door akpom lag het middenveld open

17-12-2023 20:09

FrancescosRavioli +15380

Als je scoort maakt dat geen drol uit. Dan is het gewoon 5-3 winst.

17-12-2023 20:18

Aram +18185

Dat was niet Akpom's fout maar de fout van de technische staf.
Had hem dan liever vals op links gezet met Sosa erachter.
Berghuis op 10 en iemand op rechtsbuiten, maakt niet eens zoveel uit wie.
Dan staat het al beter.
En dan lijkt de "mentaliteit" ook opeens beter omdat het gewoon beter staat.

17-12-2023 20:23

Henkjanklaas +20673

Ja klopt dat zeg ik in feite ook. Zo’n middenveld plus Apkom dat is zelfmoord

17-12-2023 20:40

ck69 +13130

Wat een matige kwaliteit hebben we in de selectie. Het zijn tijden waarin je terugverlangt naar FdB als coach en Tobias Sana als linksbuiten

17-12-2023 20:00

MichelBoerebach +29286

Michael Valkanis??

17-12-2023 20:00

Professor +11207

Even nog gal spuien.
Veel spelers hebben niet de klasse om bij Ajax te mogen spelen.
Meerdere spelers kunnen het niet opbrengen om er 100% voor te gaan.
Verdedigen als team en als middenveld kunnen ze absoluut niet.
Conditie is schrikbarend slecht en daar moet je toch makkelijk wat aan kunnen doen.
Zelfvertrouwen is er ook niet misschien iets voor een goede psycholoog.
Zeker drie nieuwe spelers die het verschil kunnen maken zijn hard nodig.
En met zijn allen elke minuut keihard werken dat is het eerste wat moet gebeuren.

17-12-2023 19:59

Puntertje +1636

Die mentaliteit hadden ze vandaag moeten laten zien. Te slap , afwachtend en te laf. Daarnaast ook positioneel niet goed ingevuld. Staf ook niet goed vandaag.

17-12-2023 19:59

Patrick78 +52743

Actie op transfermarkt!

Selectie is gewoon te licht

17-12-2023 19:58

XXXFCA +2689

Zo simpel is het wel. Meer zit er er gewoon kwalitatief niet in.

17-12-2023 20:00

Siemjo +7918

Welk niveau? Alles in een bejaarde tempo.

17-12-2023 19:58

Tommyshelby +129827

Kaltenbach vibes.

17-12-2023 19:57
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.