Trainingskamp Herzogenaurach: Steijn probeert intensiteit op te krikken

door Wessel Kroon 202

Bron AS

Trainingskamp Herzogenaurach: Steijn probeert intensiteit op te krikken

door Wessel Kroon 202

Bron AS

Laatst geüpdatet

In aanloop naar het komende seizoen is Ajax op trainingskamp op de Adidas World of Sports campus in Herzogenaurach. Ajax Showtime is erbij en schrijft iedere dag een verslag van de training!

Woensdagochtend was het tijd voor de tweede training van Ajax op het trainingskamp in Herzogenaurach. Op dinsdag trainden de Ajacieden 'slechts' een uur, maar op woensdag werd er twee uur lang getraind door de ploeg van trainer Maurice Steijn. Welke dingen vielen op tijdens de tweede training op de Adidas World of Sports campus?

Al snel was te zien dat Ajax opnieuw met 27 spelers op het veld stond. Mohammed Kudus was namelijk nog niet fit genoeg om te trainen. Zonder Kudus begon Ajax met een uitgebreide warming-up. Eerst werden er koppels gevormd voor deze warming-up, maar later werd deze individueel vervolgd. Vervolgens splitste de groep zich in tweeën om hierna om de beurt te rennen.

Na de warming-up volgde een passoefening onder leiding van assistent-trainer Richard Witschge. Bij deze oefening moesten de spelers de bal kaatsen naar een medespeler en vervolgens doorlopen naar een andere teamgenoot. Witschge liet tijdens deze oefening duidelijk van zich horen. 'Stel zoutzakken, het is hier geen tuincentrum!' Ondertussen meldden Rob Witschge en Guido Albers zich bij Sven Mislintat op de tribune.

Na de eerste passoefening volgde er nog een. Deze stond in het teken van intensiteit en werd opgepakt door hoofdtrainer Steijn en assistent-trainer Saïd Bakkati. Steven Bergwijn trainde na de eerste passoefening individueel verder. Tijdens de tweede passoefening werd op meerdere combinaties getraind, waarbij Steijn de nadruk legde op het tempo. De trainer liet het dan ook horen als er een tandje bij moest. 'Mika, iets meer doen! Mika, come on!' Steijn was dan ook zichtbaar geïrriteerd toen diverse spelers een aantal verkeerde passes gaven. Daarom voerde de oefenmeester richting het einde van de oefening de regel in dat het hele team bij een verkeerde pass 25 push-ups moest doen.

Humor en fraaie doelpunten 

De training werd vervolgd met een partijvorm. Aan allebei de kanten van het veld werd zes tegen zes gespeeld. Tijdens deze partijvorm werd er regelmatig gelachen. Zo liet Witschge zien het voetballen nog steeds niet verleerd te zijn en pakte hij de bal af van Kian Fitz-Jim. Later werd Anass Salah-Eddine door diezelfde Witschge aan zijn shirt naar beneden getrokken op het moment dat hij wilde gaan scoren, waarop zijn ploeggenoten meteen reageerden: 'Rode kaart!' Verder liet Christian Rasmussen zich tijdens deze oefening zien met een fraaie goal van afstand.

Na de kleine partijvorm maakte de ploeg zich op voor een grote partijvorm, maar die werd even uitgesteld door wat onweer. Na een kleine onderbreking werd er een elf tegen elf gespeeld. Naast Bergwijn haakte ook Silvano Vos af bij deze partijvorm. Fitz-Jim stopte ook vlak voor het einde van de training. In de stromende regen werden nog wel twee fraaie doelpunten gescoord. Zo was het Francisco Conceição die in zijn eentje het hele veld overstak om de bal vervolgens keurig in de rechteronderhoek te schuiven. Ook Davy Klaassen maakte een fraaie goal op aangeven van Steven Berghuis.

Wessel Kroon (Twitter: @Wessel_Kroon | E-mail: w.kroon@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

AllyAjax +4081

Word wel een beetje onrustig van het feit dat Feyenoord de ene na de andere speler binnenhaalt. Of ze ook allemaal gaan slagen weten we natuurlijk niet, maar ze pakken daar in ieder geval door.

Aan de andere kant, dat deden wij vorige zomer ook en dat heeft ons een rampzalig seizoen opgeleverd.

27-07-2023 09:25

RN +14719

Die lopen helaas mijlen ver voor op het moment

27-07-2023 11:59

afca95 +1309

Je moet niet naar Fey kijken. Heeft weinig nu. Al was Ajax niet zo door de ondergrens gezakt werd je met 8+ ptn kampioen geworden

27-07-2023 12:06

pafo +1131

Prima dat er hard gewerkt wordt aan de conditie van spelers.
Jammer dat Steijn feitelijk niet kan werken aan spelsystemen omdat de selectie nog lang niet klaar is -uitgaande transfers en binnen komende- terwijl de competitie bijna begint.
De punten die je in het begin van het seizoen verliest kom je misschien aan het eind te kort.
Steijn is niet te benijden.

27-07-2023 09:15

Schip +23589

Die opmerking van Witschge is wel weer ouderwets mooi :)

27-07-2023 08:58

Ferd +38603

"Ondertussen meldden Rob Witschge en Guido Albers zich bij Sven Mislintat op de tribune."

Ik weet dat in ieder geval 1 AS'er nu rode vlekken in de nek heeft

27-07-2023 05:08

Professor +11206

Even iets anders PowNed geeft de Telegraaf en Mike Verweij op hun flikker ivm constant afzeiken van Mislintat.
Geen wereldnieuws maar toch wel grappig.

27-07-2023 00:49

freak31 +5676

Geweldig stuk van Powned inderdaad, spijker en kop verhaal.

27-07-2023 01:32

Ferd +38603

en dat is interne kritiek he, beide onderdeel van hetzelfde concern

27-07-2023 05:09

freak31 +5676

Mike Verweij/Telegraf zou dit framen als 'matennaaierij'...Idioten.

27-07-2023 11:00

Bruno04 +15834

Tot nu toe ben ik wel tevreden met de trainingsbeelden die ik zie. Bevalt me wel

27-07-2023 00:45

Clubliefde34 +6244

Intensiteit en draufganger waren Erik z'n standaard woorden bij intervieuws. Het was draufganger ofzoiets.. ik zal het wel verkeerd zeggen. Ik mis Erik wel hoor! Hopelijk kan steijn in zijn voetsporen treden qua resultaten!

26-07-2023 23:56

RN +14719

Brobbey lijkt wel 5 kilo ligter?

26-07-2023 23:45

Clubliefde34 +6244

Hij heeft z'n penis laten verkleinen.

26-07-2023 23:57

RN +14719

Ah top man! Heeft die een stukje achter gelaten bij je?

26-07-2023 23:59

Clubliefde34 +6244

Ik heb 4 dagen scheel gekeken!

27-07-2023 00:51

Orangesoul +5991

Vandaar dat ie zo futloos speelde dinsdag...

27-07-2023 01:12

Ferd +38603

de ligt(er)?

27-07-2023 05:16

Engeltje +7366

Een woord is verkeerd, probeert, dat moet zijn , gaat

26-07-2023 23:39

Krullen +8061

Mooi, want intensiteit is een van de belangrijkste dingen die afgelopen seizoen mistte.

26-07-2023 23:32

Professor +11206

Komt Albers kijken of Berghuis en Taylor wel aardig behandeld worden of heeft hij een interessante speler voor Ajax.
Heb het nooit zo op die types.

26-07-2023 23:32

Orangesoul +5991

Taylor moet ie gewoon slijten op de Beverwijkse Bazar of anders grof vuil bellen..

27-07-2023 01:13

Ferd +38603

gebruik Taylor in z'n kracht op een middenveld dat in balans is, en dan is hij van waarde voor Ajax. Maar zet hem met Alvarez en Verstoppertje Klaassen op het middenveld en hij lijkt heel slecht.

27-07-2023 05:17

Orangesoul +5991

Het zijn toch geen padvinders? Als Alvarez pijn heeft in zn linkerteen en Klaassen heeft hoofdpijn? Wat heeft Taylor dan?

27-07-2023 05:50

RSM +3922

Hij is meester in balverlies leiden op cruciale momenten heeft een losseflodderschot. Als het niveau hoger en intensiver wordt lijdt hij heel erg vaak balverlies. Ik begrijp echt niet wat mensen in hem zien als hij 2 van de 50 potjes goed heeft gespeeld. Dan ben je familie ofzo.

27-07-2023 09:39

Talent +693

Gewoon werken voor je riante salaris.
Je hebt het mooiste beroep van de wereld.
Wat wil je nog meer ?
Ik snap AJAX wel…Kudus en Alvarez willen gewoon weg. Laat ze alsjeblieft gaan, want ze zullen ( onbewust) niet alles meer geven.
Ga bouwen aan een nieuw Ajax.
Wijndal heeft gisteren laten zien dat hij echt naar een nieuwe club wenst te gaan. Geen inzet en geen passie.

26-07-2023 22:43

Nr.10 +111573

Haha die Witschge, het is hier geen tuincentrum.

26-07-2023 22:18

Rolo +13828

Heerlijk dit soort teksten. Van de week ook Steijn die vloekend over het veld liep. Prima, niks pamperen. Der op en der over.

26-07-2023 22:27

Ferd +38603

hoe vaak zal een trainer dit tegen patatgeneratie Witschge hebben geroepen vraag ik me af ;)

27-07-2023 05:18

Nr.10 +111573

Ik vind vooral de keuze voor het tuincentrum grappig. Het is best wel een niche optie. ‘Speeltuin’ bijvoorbeeld, is generieker.

27-07-2023 07:15

Rolo +13828

En dat vindt ik dus humor...

27-07-2023 08:17

WW +757

Dat vind ik ook...

27-07-2023 13:56

KingOfTheMatch +7086

Intensiteit voor draufganger deef

26-07-2023 22:17

arigold +7870

Hopelijk is Maurice in het veld ook zo consequent. Speel je ruk of ben je uit vorm, dan hoor je gewoon op het bankie.

26-07-2023 20:53

Rolo +13828

Dat gaat Steijn ook echt wel doen. In het verleden was dat niet anders. Ook van spelers die onder Steijn speelden hoor je allemaal dezelfde verhalen.

26-07-2023 22:28

tijssenajax +14094

'Stel zoutzakken, het is hier geen tuincentrum!' Kijk, dat zijn nou goede teksten.

26-07-2023 20:50

Redrum +96282

"Godverdommah Dave, wat een pleurisbal. Vijfentwintig keer drukkah!"

26-07-2023 20:33

Rob.C +8412

Wat flik jij nâh?...Eg baggah Deef.... Doe dr mar veiftagh....

26-07-2023 20:45

barry1988 +24080

Kijk hier scoort de technische staf punten mee. De zweep erover en niet meer dat laconieke schijtlollige gedoe accepteren.
Dit geeft toch eens ter meer aan wat voor een zooitje Schreuder en Heitinga er van gemaakt hebben.

26-07-2023 20:03

Redrum +96282

Alfred Schreuder heeft een groep slappe losers gekweekt en John Heitinga heeft niets gedaan om dat om te draaien. Gelukkig weet Maurice Steijn precies wat er nodig is om Ajax weer aan het voetballen te krijgen. Dat begint bij fitheid, gretigheid en mentaliteit.

26-07-2023 20:42

barry1988 +24080

Het erge is dat dit bij Ajax zulke basale dingen horen te zijn, dat je het niet eens zou hoeven benoemen. Maar inplaats daarvan moet het er nu weer ingeramd worden.

26-07-2023 22:17

Nr.10 +111573

Nog erger is juist dat er door Ten Hag ook een hele goede basis was neergelegd wat dat betreft. In de jaren voor Schreuder waren wij qua fitheid en mentaliteit top, een van de redenen dat we steeds eerste werden. Dat is echt heel snel omgedonderd.

26-07-2023 22:20

WantAmsterdam +116219

Basis van TH was helaas niet zo top omdat we het laatste halve jaar onder hem echt gruwelijk slecht waren en daarbij ook de beste spelers zijn vertrokken.
Niet dat ik Schreuder verdedig, die heeft het ook zelf verkloot.

26-07-2023 23:26

Ferd +38603

midden in het seizoen is dat lastig om te draaien, je kan dat Heitinga niet heel erg kwalijk nemen.

27-07-2023 05:18

MissAjax75 +3123

ik besef nu ineens dat we ook nog Sanchez hebben 🤣🤣🤣

26-07-2023 19:46

Nr.10 +111573

Nu ziet de selectie er al een stuk beter uit hè?

26-07-2023 22:20

MissAjax75 +3123

wordt nog treuriger

27-07-2023 07:23

Bassey +8233

Met terugwerkende kracht heeft John er toch ook wat steken laten vallen ondanks dat hij er middenin stapte.
Fysiek was gewoon niet goed..

26-07-2023 19:27

Web +178830

Bijna het hele team was op het WK in de winter
De basis moet je in de voorbereiding leggen
Daar is het gruwelijke mis gegaan

26-07-2023 19:50

Babangida83 +23963

Voor de inhoud heb je dus de voorbereiding. Dat was dus het risico voor John om op dat moment in te stappen.

26-07-2023 22:31

Steffenhagen +38076

Wat heeft schreuder de boel gigantisch uit de klauwen laten lopen . Ik denk dat Steijn veel beter is voor Ajax dan types als Schreuder en Heitenga . Ajax heeft een keiharde trainer nodig die durft door te selecteren.

26-07-2023 19:16

4EVERAJAX +8414

Schreuder was paard van troje lijkt

26-07-2023 19:50

WantAmsterdam +116219

Ja, heeft mede die vieze Malenovic meegesmokkeld die uiteindelijk deze kutselectie heeft samengesteld.

26-07-2023 22:25

4-3-3 +3515

Het zal even duren voordat iedereen daadwerkelijk topfit zal zijn, na zo'n jaar koek- happen.

26-07-2023 19:12

OwenStevenDalberg +27575

Rustig aan Maurice, straks ligt ons enige spits weer in de lappenmand met een spierblessure. Hij heeft zo'n beetje elke spier al een keer verrekt.

26-07-2023 19:05

Ajaxisart +18781

Geef ze maar flink op hun kloten. Onbegrijpelijk dat deze profs vorig jaar niet fit genoeg waren. Onacceptabel.

26-07-2023 18:21

RadheAjax2021 +17927

Alleen maar goed dat strengheid en humor hand in hand met elkaar samen gaan. Met nog wat gerichte versterkingen moet het goed gaan komen.

26-07-2023 18:16

Jake the Snake +17365

Steijn zit er lekker kort op. Ik geloof ook niet in trainers die bij Ajax de teugels laten vieren, zoals Schreuder dat deed. Als dat Schreuder z’n stijl was had je meteen kunnen weten dat het een mismatch met Ajax zou worden (reken ik leiding des te meer aan). Dat kan misschien bij Real Madrid, maar niet bij een club met zoveel (verwende) jeugd.

26-07-2023 18:15

Web +178830

Voetballers kunnen niet met die vrijheid om gaan
Je moet er boven op zitten en niets aan het toeval over laten
Ten Hag en Arne Slot zijn daar sterk ik

26-07-2023 19:52

Babangida83 +23963

Dat is dus de cultuurverandering die Schreuder te weeg wilde brengen. Alleen daar heeft hij de tijd niet voor gehad. En terecht. Want dit werkte niet voor deze ploeg op deze manier. Bij Club Brugge behaalde hij juist het kampioenschap ermee.

26-07-2023 22:34

Nr.10 +111573

@jake. Precies, onbegrijpelijk dat hij dat juist bij zo’n jeugdige groep, én met zoveel nieuwe spelers, wel een goed idee vond. Modric en Benzema hoef je inderdaad niet op te letten of ze wel hard genoeg trainen, maar fucking Rensch en Taylor dus wel.

26-07-2023 22:22

Robertini +39768

Ik zie wel muziek in Tahirovic - Misehouy - Vd Boomen eerlijk gezegd. Wel riskant natuurlijk, aangezien Misehouy pas net 18 is, maar zie het wel in hem zitten. Moet hij eerst z'n contract verlengen natuurlijk, want loopt nu maar tot 2024 en dan ga je hem geen kans geven.

26-07-2023 18:00

Redrum +96282

Owen Wijndal:" Meneer Steijn, wat is een push-up?"

26-07-2023 17:43

Oeroeboeroe +18508

🤣🤣🤣

26-07-2023 17:46

Robertini +39768

Volgens mij kun je ze overigens sowieso beter een sprintje laten trekken. Vind dat sommige Ajacieden bonkig genoeg zijn.

26-07-2023 18:01

eenAjaxfan +20414

Steijn: Vraag dat maar aan je vriendin, Owen.

26-07-2023 18:43

WantAmsterdam +116219

Zegt die terwijl die een hotdog verslindt.

26-07-2023 19:12

Tinus +10422

😂😂

26-07-2023 19:12

Ferd +38603

Steijn: "dat is de BH die je moeder draagt als ze me komt pijpen"

27-07-2023 05:22

BackInBlack +14595

Ik heb allemaal het gevoel dat Steijn al zinspeelt op het massaal inpassen van jeugd in de selectie en ook elftal van Ajax.

Hij zal zo weinig mogelijk willen voortborduren op het verleden en zsm een fris heden willen introduceren.

Statements maken.

Dat voorgevoel heb ik.

26-07-2023 17:42

Sies +4521

Als ze zo doorgaan zien ze eruit als Schwarzenegger

26-07-2023 17:37

BackInBlack +14595

Go to the choppa!!!

26-07-2023 17:42

Oeroeboeroe +18508

I'll be back!

26-07-2023 17:46

Petterson +25242

Goed bezig gasten!!

“ Na de eerste passoefening volgde er nog een. Deze stond in het teken van intensiteit en werd opgepakt door hoofdtrainer Steijn en assistent-trainer Saïd Bakkati. Steven Bergwijn trainde na de eerste passoefening individueel verder.”

Stevie trekt het al niet meer!?

26-07-2023 17:31

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25451

Blij dat we weer een trainer hebben die de zweep er over heen haalt. Nu nog werk van Sven en ik heb een goed gevoel voor komend seizoen

26-07-2023 16:39

Mike1 +5390

Iedere onnodige terugspeelbal ook 25 push-ups zou ik voorstander van zijn.

26-07-2023 16:19

Kingoffdatoilet +17273

Rondje in volle sprint om het veld is passender

26-07-2023 18:34

Sjaakie +5827

'Iedere onnodige terugspeelbal ook 25 push-ups zou ik voorstander van zijn'.

Dat betekent dan het eind van Diefijn.

26-07-2023 20:43

tijssenajax +14094

Klappen voor slechte pass: ook 25 push-ups.

26-07-2023 20:53

Mike1 +5390

Dat is al gestopt met de transfer van Tadic :)

26-07-2023 21:06

tijssenajax +14094

Ja, die kon er wat van wat dat betreft.

27-07-2023 13:20

Kingoffdatoilet +17273

Steijn lijkt een geschikte trainer te zijn. Het middenveld lijkt zonder Klaassen tenminste goed te zijn. De aanval is talentvol alleen wordt de verkoop van Kudus een ramp. Verdediging is extreem ruk.

26-07-2023 16:12

Jutter1 +4316

Je kan intensiteit trainen wat je wilt, maar met dit Ajax valt erg weinig eer te behalen. Qua kwaliteit zit het huidige Ajax niet eens ver af van de voorgaande clubs van nobody Steijn. Een trainer die perfect past bij dit Ajax, pure middelmaat dus. Daar kan je als Ajacied onmogelijk tevreden mee zijn natuurlijk. Ajax is verworden tot een club waar buitenstaanders de dienst uitmaken, zowel in als buiten het veld. Mensen die voorheen totaal geen affiniteit met de club hadden, de ontwikkelingen zijn er dan ook naar. Het stemt mij alleen maar somber, zodanig zelfs dat mijn interesse voor deze club, die ik al tientallen jaren met veel interesse volg, met de dag meer afneemt. Ik weet niet wat mij nu overkomt en ben zeker niet de enige die er zo over denkt. M.a.w., ik heb er dit seizoen totaal geen fedusie in!

26-07-2023 15:58

Strawb Choco +1643

Same over here.

26-07-2023 16:08

JariKanu +1001

Ajacied ben je niet alleen als het voor de wind gaat.
Zullen nog wel wat aankopen gedaan worden en dan zal heg negativisme met de prestaties moeten verdwijnen. Dat Ajax niet met deze selectie het seizoen in gaat lijkt me wel duidelijk.

26-07-2023 16:47

TheSpecialOne +8934

Je bent juist Ajacied als je gewoon benoemt wat er allemaal schort aan dit Ajax. Pas als je je zwaktes herkent en erkent kan je er daadwerkelijk iets aan doen om te verbeteren. Eerder niet.

26-07-2023 17:23

Jeugd +24909

Het heeft niet zoveel zin om halverwege de transfer periode paniek te zaaien en conclusies te trekken.
Dat komt nogal negatief over.
Jij weet helemaal niet hoe de selectie er op 1 september uitziet en je weet ook niet wat de 1e resultaten zullen zijn van het team. Waarom alles vooraf afkraken.
Je doet bovendien net alsof Ajax in de positie is om even een paar toppers te halen. Dat is Ajax niet.
Wie wil halverwege de transfer periode naar de Eredivisie en ook geen CL als er misschien nog wel een club uit 1 van de 5 sterkere competities komt?
Geduld. Met Ajax komt het altijd goed.

26-07-2023 18:52

401Middenweg401 +6057

@the negatieve one: toch kom jij meer over als een Rotterdammer die hier is om te trollen.

26-07-2023 18:53

ProfessorX +19827

Wat ga jij dan verbeteren ?

26-07-2023 19:25

Ferd +38603

het is dan ook de special needs one

27-07-2023 05:24

slumpf +4583

Fiducie. Maar er zijn toch in de afgelopen tientallen jaren meer periodes geweest waarin het minder ging, zelfs véél minder. Nam je interesse toen ook af?

26-07-2023 16:54

NipeB +15849

Buitenstaanders? Witschge en Maduro en ook Bakkati hebben een Ajax verleden. In de staf zijn er meer al langer aan Ajax verbonden. Huntelaar is er, Emanuelson is erbij gekomen. Al Ajax heeft eigen mensen én invloeden via mensen van buitenaf nodig. Anders vernieuw je niet, denk je het allemaal zelf te weten, terwijl het voetbal zich verder ontwikkelt, wij niet de enigen zijn met een goede jeugdopleiding etc. Ik vind Mislintat, Steijn en ook Hendriks prima, mits ze inderdaad nieuwe energie en ideeën brengen. Vd Boomen en Tahirovic zijn prima toevoegingen voor ons middenveld. Verder is de selectie enorm ondermaats en is het lastig spelers te interesseren voor Ajax. Als de competitie begint hebben we een goede selectie nodig en ik ben er niet zeker van dat dat gebeurt. Ik zie de oorzaak niet zozeer bij buitenstaanders maar meer bij teveel zelfgenoegzaamheid met te hoge salarissen en aankopen waardoor we nu zwaar moeten bezuinigen. Dat was toch echt de vorige directie die het na succes in de bol is geschoten.

26-07-2023 17:02

HendrikAjax +16899

Dus wanneer het slecht gaat neemt je interesse in Ajax af?

26-07-2023 17:18

TheSpecialOne +8934

Ik heb exact hetzelfde gevoel!

26-07-2023 17:19

Jeyson.R +1773

Als het af neemt ben je geen supporter. Ik ben voor deze mooie club vanaf 1992. Geloof mij er zijn genoeg ellendige jaren geweest. Nooit is bij mij het gevoel afgenomen. Dat zal ook nooit gebeuren. Al degraderen ze tot de amateurs.

Ik zou zeggen kies een andere club. Supporter ben je vooral in mindere tijden. Dan hebben ze de support hard nodig.

26-07-2023 17:34

Oeroeboeroe +18508

Ik ben vanaf 1969 Ajax supporter en heb al heel wat kutjaren, maar ook (begin 70 en 95) fantastische jaren meegemaakt. Ik laat me door 1 â 2 mindere jaren toch niet mijn plezier van Ajax afnemen? Als ik jou was zou ik supporter van Bayern worden, dan heb je haast nooit een regelmatig bezoek aan een psycholoog nodig 🤷

26-07-2023 17:52

jorn_de_smet +1793

Respect man dat is al een aardige poos! Ik nu iets langer dan 20 jaar, ben begonnen met een kutperiode van Ajax dat heeft me hard gemaakt in supporterschap ;)

26-07-2023 18:22

ProfessorX +19827

Generatie genoot 👊🏻

26-07-2023 19:26

ProfessorX +19827

Totaal geen last van ik na 54 jaar Ajax kijken en heel eerlijk 51 jaar live en tv .

26-07-2023 19:24

FutureAjax +138

Uiteindelijk is speelstijl, intensiteit en spelers die het kunnen uitvoeren toch wel het belangrijkste. Dat zag je ook met PSG afgelopen seizoen(op papier misschien wel het beste team) maar op de mat was het ruk.

Al hebben we natuurlijk wel echt versterkingen nodig in de verdediging, middenveld en aanval.

26-07-2023 19:48

Amp +37999

Lekker wegwezen dan

26-07-2023 19:50

Patrick67 +9624

Elke PL en BL club trainen of 2 x per dag in een hoge intensiteit ofwel 's ochtends trainen en namiddag een wedstrijd.
De basis moet NU voor een héél seizoen gelegd worden en die indruk heb ik nog steeds niet. Elke dag te weinig is een ramp.
Men mag één ding niet vergeten: we hebben het seizoen afgesloten in een abominabel slechte fysieke toestand. Daarna een paar weken rust met een " thuisprogramma" en sinds 3 weken een beetje trainen. Waar moet die conditie nou vandaan komen ?
Ik heb nog geen enkele speler gehoord over " kapot, vermoeide zware benen, harde training, " heel anders dan onder Schreuder " enz enz.
Wij zijn aan de voorbereiding begonnen bij -10, niet bij 0.
Hierover maak ik me veel meer zorgen dan over spelers die er zijn of niet komen.

26-07-2023 15:51

Juichtoon +32768

Dat duurde bij TH al 2 blokken zo zei TH jaar in jaar uit..

26-07-2023 16:14

BillSplate +9739

In Amsterdam schijnen ze de meeste dagen tweemaal getraind te hebben met uitzondering van een of twee dagen.

26-07-2023 22:48

Patrick67 +9624

Het gaat ook om de intensiteit Bill. Steijn heeft een selectie overgenomen die afgelopen seizoen in een abominabel slechte fysieke gesteldheid was en dus moet er nog heel veel ingehaald worden om in een normale toestand te komen. Een fysiek gesteldheid die iedere andere ploeg wel had. Ik had gehoopt en verwacht spelers te horen die iets zeggen over het verschil kwa intensiteit in vergelijking met Akfredo.

27-07-2023 07:30

kella +1042

Zal dit het team van Steijn worden ??

Bergwijn Brobbey Berghuis
Taylor Boomen
Tahirovic
Hato Sutalo Vitik ? Rensch
Rulli

26-07-2023 15:41

Link134 +880

Geen berghuis op rechts.
Rensch bank
Taylor bank
Brobbey bank

Allemaal vervangen voor nieuwe aankopen

26-07-2023 15:47

JariHeijden +5611

Ik denk niet dat Steijn met de punt naar achteren gaat spelen.

26-07-2023 15:54

Robertini +39768

Hato is geen linksback. Hij is echt 20x beter in het centrum.

26-07-2023 18:04

NipeB +15849

Voor Brobbey komt een echte spits. Taylor speelt niet, daar komt een 10 die wel iets kan. En Sutalo helaas ook niet.m net als Vitik. Denk dat het goedkope andere opties worden. Zowel LCV als RCV.

26-07-2023 23:58

Dolblij +45554

Zo, werd er maar liefst 2 uur getraind? Dan is er veel plek voor meer intensiteit. Wellicht eventjes bellen met Felix Magath. Die heeft in 2008/2009 bij Wolfsburg een heuveltje laten bouwen, "Hügel der Leiden", en daarop moordende loop en beweeg trainingen laten doen. Dat is pas intensiteit. Wolfsburg werd kampioen.

26-07-2023 15:39

Patrick67 +9624

Werner Leuthard contracteren, medicijnballen eruit en die heuvel op. No pain no gain.
Ik hoor geen enkele speler klagen over de hogere intensiteit dan onder Schreuder.
Slecht teken.

26-07-2023 16:06

Patrick67 +9624

Iedere BL en PL club traint twee keer per dag, soms nog een oefenpotje erbij.

26-07-2023 16:07

Dolblij +45554

klopt wel, onder Magath werd er maar wat geklaagd over de beul-achtige trainingsmethodes die hij zijn selectie oplegde.

26-07-2023 16:15

Helmond0492Ajax +901

Jij wil ook spelen zoals Magath?

26-07-2023 17:03

Dolblij +45554

vanwaar de vraag?

26-07-2023 17:10

Ajaxtrouw +6360

Ik word hier toch echt wel een beetje triest van. Verwende jongentjes zijn het.

26-07-2023 15:38

Murdoink +2058

Maurice is niet te benijden als hij het met deze groep moet doen

26-07-2023 15:34

AFCA-pride +17432

Moet hij niet

26-07-2023 15:35

Murdoink +2058

Het is niet te hopen voor hem.

26-07-2023 16:01

Musica Merlo +8216

Het veredelde jeugdteam opkrikken, leuk voor een plaats in de middenmoot van de eredivisie.
Weet Steijn wel waar hij aan begint?

26-07-2023 15:30

Rock69 +8411

Steijn en zijn staf zijn de jongens aan het drillen Toppie! Ik zou de drilmeester van Full Metal Jacket erbij willen halen. Maar deze heerlijke man is al overleden helaas. Maar Steijn is goed bezig.

26-07-2023 15:30

Patrick67 +9624

Ik geloof er niks van dat Steijn de fysieke gesteldheid vd selectie op tenminste BL niveau gaat heffen.
Je moet gewoon specialisten daarvoor halen en daarvoor moet ook die afdeling eens onder de loep.

26-07-2023 15:40

Rock69 +8411

We gaan het zien.

26-07-2023 16:04

HendrikAjax +16899

Onder Ten Hag zaten we wel op dat niveau, we waren zelfs fitter dan Dortmund, en volgens mij hebben we nog steeds grotendeels dezelfde specialisten als toen. Daar zal het dan toch niet aan liggen lijkt mij. Dan zou in theorie Steijn dat verschil ook gewoon kunnen maken.

26-07-2023 17:24

ProfessorX +19827

Ook die lopen er !

26-07-2023 19:29

Soccerskins v2 +43474

Tot dusver:

Bergwijn - ? - Kudus
Vd Boomen - ? - Tahirovic
? - Hato - ? - Rensch
Rulli

Als Kudus wegvalt (grote kans) heb je 5/11 posities open. Eerste wedstrijd over 17 dagen…

26-07-2023 15:27

Musica Merlo +8216

Kudus gaat weg , zeker weten.

26-07-2023 15:31

Soccerskins v2 +43474

Dat denk ik ook wel. Nog meer kopfschmerz voor Sven.

26-07-2023 15:33

rich67 +6687

Of juist één minder. Het is maar hoe je t bekijkt

26-07-2023 16:11

xstaniox +15204

Een deel hiervan kan je ook met jeugd opvangen. Het is niet zo dat het voor elke positie wachten is op een aankoop.

Dat Ajax een spits wil halen bijvoorbeeld, hoeft niet te zeggen dat dat ook de 1e spits wordt

26-07-2023 15:37

Soccerskins v2 +43474

Natuurlijk, in de spits kan Brobbey een goed seizoen draaien, als vervanger van Kudus zou je Conceicao kunnen noemen, en op linksachter zou Salah Eddine kunnen verassen, maar als je zoveel gaat gokken staat er straks gewoon een matig elftal.

26-07-2023 15:42

401Middenweg401 +6057

Vorig jaar hebben we op aankopen gegokt. Ging fan-tas-tisch.

26-07-2023 18:57

NipeB +15849

Dit jaar op matige eigen jeugd zal net zo slecht gaan. Er zit nauwelijks iets bijzonders bij. Ze kunnen alleen meekomen omdat de rest zo slecht is. Hato kan mee, maar geen basis en Godts kan mee. De rest is van een beschamend laag niveau. In het verleden al vaak genoeg op jeugd gegokt. Jeugd rendeert alleen olv ervaring. Dus daar moet je toch mee beginnen, liefst jn de as.

27-07-2023 00:01

TeringHenkie +28645

Wat lul je toch dom man achterlijke..Hato kan mee maar geen basis!! En de rest van de jeugd is beschamend niveau...oa Vos en Fitz-Jim kunnen er geen kloten van?

Man man man ga vlinders vangen voor je hobby of postzegels verzamelen!!

27-07-2023 00:13

Robertini +39768

Hato geen basis? Ik denk dat jij de enige "Ajacied" bent die dat zo ziet, hij heeft echt een basisplaats verdiend, is regelmatig de beste geweest.

27-07-2023 00:19

TeringHenkie +28645

Laat hem lullen joh..en dan zeggen dat Vos en Fitz-Jim beschamend niveau zijn. Wat een pannenkoek.

27-07-2023 00:24

Ferd +38603

vergeet Godts niet, ik zou er niet raar van opkijken als hij doorbreekt als rechtsbuiten dit seizoen. Een beetje zoals Robben.

27-07-2023 05:27

Joris.S +378

Wordt het niet tijd dat die Duitser achter nieuwe spelers aan gaat wat een drama

26-07-2023 15:26

Ferd +38603

wordt het niet eens tijd dat jij een nieuwe luier omdoet zeikerd

27-07-2023 05:28

Jeugd +24909

Heel goed Maurice.
Nooit begrepen waarom een eredivisie speler niet dezelfde fitheid kan hebben als een PL speler.
Nooit begrepen waarom een professionele voetbalclub, ja ook nummer 18 niet net zo fit kan zijn als een PL club.
Ja ik snap het wel maar snap het niet. Voetbal is een conservatieve sport en al helemaal geen topsport.
De tijd dat men om 09.30 uur verzamelde en rond 15.00 uur weer vertrok is niet zo lang geleden. Tel daar een lunch bij op, een warming up, een cooling down en een hoop tactisch gelul.
Pak een Bergwijn en een Brobbey. Lopen een heel seizoen te hijgen na iedere inspanning.

26-07-2023 15:10

Patrick67 +9624

Twee keer per dag trainen mag je toch verwachten ipv 1 keer?
En pleur die ballen weg. Lopen lopen lopen tot ze kotsen. Iedere BL trainer lacht zich kapot bij deze geringe intensiteit.

26-07-2023 14:51

karlhof +4721

dat is het

26-07-2023 15:17

HendrikAjax +16899

Wij zijn Ajax en gaan voor goed voetbal dus ze moeten die ballen zeker niet weg pleuren. Met bal aan de voet kan je ook enorm veel conditie training doen.

26-07-2023 17:27

Patrick67 +9624

Zonder bal veel meer. Dit zijn profs geen amateurs.

26-07-2023 18:24

Patrick67 +9624

Bal weg pleuren betekent trainen zonder bal!

26-07-2023 18:24

PeterLarsson +13328

Gelukkig ben jij niet de trainer. Er zijn genoeg oefeningen met bal waarmee je de intensiteit van alleen maar lopen ook kan nabootsen. Daar wij Ajax zijn vind ik het ook wel fijn dat ze iets met een bal kunnen. Voor hard en lang lopen ga ik wel atletiek kijken.

26-07-2023 18:31

Patrick67 +9624

En hoe vaak denk jij dus dat een speler in 90 minuten de bal aan voet heeft??
Samengeteld hoogstens, pak hem, 3-5?
Kansloos verhaal van je. Voetbal is voornamelijk lopen zonder bal!!!

26-07-2023 19:20

HendrikAjax +16899

Voetbal is voornamelijk lopen in spelsituaties met veel pauzes en korte sprintjes waarbij je ook nog energie over moet hebben om wat met de bal te doen wanneer je die aan de voet hebt. Aan een pure duurloper heb je in het voetbal niks. Verder is het vrij lachwekkend als je denkt dat je met een bal aan de voet niet aan conditie kan werken.

Looptrainingen zijn helemaal niet erg en zelfs nodig maar het meerendeel moet altijd met de bal aan de voet zijn.

26-07-2023 19:33

tijssenajax +14094

Ja, ik ga liever niet naar paardenraces kijken.

26-07-2023 20:56

Patrick67 +9624

Dan heb jij er geen verstand van.

26-07-2023 21:16

Dolblij +45554

Is Players United met een offensief bezig?

26-07-2023 14:45

lexy88 +8830

Berghuis en Taylor staan bij hen onder contract, maar ook vd Beek. Zou Donny graag op huurbasis + koopoptie terug zien. Naast vd Boomen en Tahirovic een complementaire 10. Was in zijn laatste seizoen zo goed bij ons, zou een geweldige versterking zijn.

26-07-2023 15:08

Dolblij +45554

Ja, misschien is het enkel een follow up gesprekje over de "bestaande handel". Op de positie van Donny is het al zo druk, en ook de koopoptie zal niet ver van 23 Mio af liggen, en dat bedrag is gewoon veel te hoog naar mijn idee.

26-07-2023 15:13

Soccerskins v2 +43474

Vind je Donny een geschikte 10 als Vd Boomen en Tahirovic de controlerende middenvelders zijn? Ik zie icm die twee veel liever een dribbelaar die goed is in de kleine ruimtes.

26-07-2023 15:23

cantharel +3527

Als Ajax zoveel geld voor v d Beek uitgeeft zeg ik mijn lidmaatschap op want dan is men stelselmatig bezig om ons aller Ajax kapot te maken ,er zal niemand van wakker liggen maar voor mij hoeft het dan niet meer.

26-07-2023 15:52

Dolblij +45554

@cantharel : nee joh, ook dat zou Ajax wel weer te boven komen. Zou loeistom zijn, maar opzegging toch niet nodig. Luctor et emergo, altijd weer !

26-07-2023 15:57

cantharel +3527

@Dolblij : Ik heb er geen plezier meer in als ik elke keer lees dat men dan weer die en dan weer die op het oog heeft maar niet tot zaken komt en als men dan bij v d Beek uikomt. Hoe desolaat is men bij Ajax, waar ik zo van houd , om met hem aan te komen.

26-07-2023 16:11

Dolblij +45554

@cantharel: voorlopig is het nog lang niet zover en ik denk ook niet dat het gaat gebeuren, wat ik ook hoop dat niet gaat gebeuren. Kop op, in goede en slechte tijden.

26-07-2023 16:13

cantharel +3527

@Dolblij : Loop al heel lang mee , ben zelfs jeugdspeler geweest in de periode toen Johan doorbrak , maar wilde graag de vierde ster meemaken. Door dit beleid gaat dat heel moeilijk worden . Ben jaloers op jouw positiviteit en dat is goed en geeft een boost maar v d Beek ondanks zijn verleden bij Ajax maakt me er niet vrolijker op dus hoop dat dat niet gaat gebeuren. Hij is niet de speler waar we op zitten te wachten.

26-07-2023 16:28

Dolblij +45554

Dan bij deze een buiging en respect voor je leeftijd, Cantharel. Ik snap je gevoel heus wel en als je jeugdspeler bent geweest dan sta je qua gevoel waarschijnlijk nog dichter bij Ajax dan ik want ik ben als jochie aan de hand van opa naar De Meer gegaan en werd supporter, nooit speler. En toch wil ik je aanbevelen: heb vertrouwen in een goede afloop. Ik kan het me niet voorstellen dat Mislintat Donny strikt.

26-07-2023 16:39

cantharel +3527

@Dolblij : Laten we maar het beste er van hopen, bedankt voor de support en hoop dat jij de vierde ster mee gaat maken en als alles heeeeel erg meezit ik ook. gegroet man

26-07-2023 16:49

Dolblij +45554

Jij ook gegroet Cantharel, en als je erin gelooft, gebeurt het ook. De vierde ster is voor jou.

26-07-2023 17:11

Di Vedaci +1765

Heel goed bezig Steijn! Intensiteit en fitheid was vorig jaar het grootste probleem. En daar begint het bij.

26-07-2023 14:43

Balgevoel +31019

Krijg nu zelfs het idee dat ze bij Ajax Media moedeloos geworden zijn, als je ziet wat Ajax zelf post 😂

26-07-2023 14:35

godezoonronnie +3536

In het begin had ik ook zeker geen hoge pet op van Steijn, maar als ik de beelden en berichtgeving zie. Word ik toch steeds positiever. Hij zit er kort op, en wil een topfit team. Dat is 1 van de belangrijkste aspecten om überhaupt mee te doen in de top, dat hebben we vorig jaar kunnen zien…

Verder lijkt zijn spelopvatting wel een opbouw vanuit het middenveld, dit is goed te zien bij Branco en tahirovic. Langzaam stemt dat mij positief, ondanks het feit dat de selectie natuurlijk nog lang niet op orde is.

26-07-2023 14:33

Wieno +9248

Helemaal waar. De selectie komt ook wel op orde. Ik vind het w88 niet eens zo verkeerd. Steijn kan nu iedereen een eerlijke kans geven, zien wat er in de jeugd ronloopt zonder dat jeugdspelers het gevoel krijgen dat ze toch plaats moeten maken voor een aankoop. Laat je het nu niet zien, dan halen we iemand die op onze lijst staat. Liever een goede late gerichte aankoop dan een aankoop die de jeugd echt in de weg zit of waarbij ineens blijkt dat de jeugd toch beter is.

Vooral Klaassen moet nog gaan plaatsmaken, dan kun je bouwen aan een nieuw fris middenveld.

26-07-2023 14:40

godezoonronnie +3536

Ja klopt, 100% eens. We kunnen nu wel weer een hele berg met spelers kopen. (Denk dat AS dan gelukkig is). Maar het is totaal geen garantie dat die jongens ook gaan presteren, zie vorig jaar. Soms is jeugd inpassen een beter idee, zij weten wat er bij Ajax gevraagd wordt en kennen het spelletje . Ik hoop wel op een goede RCV en een concurrent van brobbey, miss nog een Rechtsvoor. Maar derest moet toch op te vullen zijn met jeugd?

26-07-2023 14:42

Wieno +9248

De jeugdopleiding is en blijft onze levensader. Het heeft ons in het verleden heel veel moois gebracht en was op sommige momenten de AED die we nodig hadden om te overleven.

26-07-2023 14:46

karlhof +4721

ik krijg nog steeds nachtmerries van schreuder!

26-07-2023 15:19

WantAmsterdam +116219

Of van mister “we trainen niet op pingels want het is toch maar een loterij”.

26-07-2023 18:28
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.