Taylor hoeft niet per se weg bij Ajax: 'Zou geen straf zijn om hier nog een jaar te blijven'

door Bart Veenstra 136

Bron ESPN

Taylor hoeft niet per se weg bij Ajax: 'Zou geen straf zijn om hier nog een jaar te blijven'

door Bart Veenstra 136

Bron ESPN

Kenneth Taylor zou het geen straf vinden om na dit seizoen nog een seizoen voor Ajax te spelen. Dat laat de middenvelder van Ajax weten in een uitgebreid interview met ESPN, waarin hij terugblikt op het afgelopen kalenderjaar.

Taylor heeft een bewogen jaar achter de rug. Eerder in 2024 verloor hij nog even zijn basisplaats en werd hij zelfs uitgefloten door de eigen aanhang. 'Als je wordt uitgefloten, dan is dat het kutste dat er is. Er ging veel door me heen, maar ik sloot mij ervan af omdat ik vooral wilde presteren met het team', vertelt Taylor er nu aan het einde van het jaar over.

In die periode zocht Taylor hulp bij vrienden, familie, en mensen binnen Ajax. Ook werd hij gesteund door Daley Blind, die in het verleden ook de kop van Jut was bij het Ajax-publiek. 'Hij heeft het zelf ook meegemaakt, dus hij wist wat ik voelde. We begrepen elkaar goed. Hij gaf me tips en adviezen. Wat? Dat is iets tussen ons, maar ik was er wel heel blij mee.'

Ook van zijn vriendin, influencer Jade Anna, heeft Taylor veel steun gekregen. 'We zijn heel gelukkig samen. Het gaat hartstikke goed en we zijn hartstikke verliefd. Zij komt elke thuiswedstrijd kijken en haar ouders ook, dus dat is heel leuk.'

Taylor spreekt waardering uit voor Van 't Schip en Farioli

Taylor maakte in 2024 twee trainers mee bij Ajax. De middenvelder waardeert de eerlijkheid van John van 't Schip en Farioli. 'De trainer (Van 't Schip, red.) is altijd eerlijk tegen me geweest', zegt Taylor. 'Hij zei wat hij ervan vond en wat ik moest verbeteren, dus daar ben ik aan gaan werken. Zo is het langzaam weer beter gegaan.'

Tekst gaat verder onder de foto.

copyright proshots 27126886
Taylor wist Ajax met een benutte penalty op voorsprong te brengen tegen Sparta.

Diens opvolger Farioli wordt 'straight' genoemd. 'Daar hou ik van. Wat mij betreft hoef je niet om dingen heen te draaien. Als het slecht is, dan is het slecht. Zo werkt hij ook en ik merk dat ik dat fijn vind', zegt Taylor, die dit seizoen al acht keer scoorde en zeven assists leverde. 'We spelen anders dan vorig jaar, waardoor ik vaker in dat soort posities kan komen. Dat is alleen maar fijn. Farioli’s invloed op mijn betere rendement is dus groot.'

Taylor stoort zich aan opportunisme in het voetbal

In de afgelopen maanden heeft Taylor maar al te goed gemerkt hoe het werkt in de voetballerij: je bent zo goed als je laatste wedstrijd. 'Dat is ook zo', zegt hij. 'Het is een sport met heel veel emotie en mensen reageren daar ook zo op. Als je er drie inschiet, dan ben je de held. Maar speel je volgende wedstrijd slecht, dan ben je niks. Dat opportunisme stoort mij wel.'

Toch snapt Taylor de supporters van Ajax wel. 'De emotie neemt heel veel de overhand. Als ik een supporter was, dan was ik waarschijnlijk precies hetzelfde geweest. Ik kan het mensen ook niet kwalijk nemen, maar ik moet wel sterk genoeg zijn om mij er niet in mee te laten slepen.'

'Ben hartstikke gelukkig bij Ajax'

In 2025 hoopt Taylor met Ajax een Champions League-ticket te pakken. Over een mogelijke landstitel wil hij nog niet spreken. 'Vechten voor een Champions League-plek zou al enorm mooi zijn', blijft hij realistisch. Taylor heeft bij Ajax nog een contract tot 2027 en hoewel Ajax een mooie transfersom goed kan gebruiken, is de middenvelder nog niet bezig met een vertrek. 'Ik ben bij Ajax hartstikke gelukkig. Ajax is echt mijn club en die verlaat ik niet zomaar. Ik voel me hier goed. Dit voelt als mijn tweede huis. Het zou geen straf zijn om hier nog een jaar te blijven, maar we gaan het zien.'

Lees meer over:
Plaats reactie

RSM +3922

Taylor ontwikkeld zich leuk maar zij piekmomenten zijn van een standaard middenveld niveau. Is niet snel geen duelkracht en totaal niet technisch. Wel een leuk schotje en een mooie steekpass. Zie Donny vd Beek, Gravenberch, Frenky, Ziyech. Taylor is niet zo potentioneel als een van deze spelers.

26-12-2024 23:27

Francesco +5946

Laten we eerlijk zijn Taylor. Je hebt nog nauwelijks wat gepresteerd bij Ajax.
Nog nauwelijks tot niets gewonnen omdat jij in de basis stond.

Wordt eerst maar een kampioen met de club en wordt de beste speler van de eredivisie. Wees belangrijk voor Ajax. Dan ben je pas rijp misschien voor een overstap. Veel spelers verspillen gewoon meerdere jaren van hun cariere zie Donny, brobbey, Kluivert en nog 30 anderen die stil gaan staan, wissel, reserve en ongelukkig worden. Verliezen hun plek bij Oranje en komen misschien nooit meer terug in de selectie.

Kortom.

25-12-2024 13:58

Aeneas +1202

Grootste onzin die ik tijden heb gelezen. Kijk je al een jaar geen wedstrijden meer? Taylor is ook nu al namelijk ontzettend belangrijk voor Ajax. Als Ajax mede dankzij hem een CL-ticket weet te halen is dat een prestatie die equivalent is aan een titel met betere spelers om zich heen.

25-12-2024 14:40

Francesco +5946

Voor jou misschien.

Taylor is nog nooit basisspeler geweest en kampioen geworden met Ajax. De grootste club van Nederland met het grootste budget. Als je dat nog niet eens bereikt hebt dan ben je nog helemaal niet klaar in Nederland.

Teveel spelers vertrekken uit Nederland en verzuipen de eerste jaar (en) in het buitenland omdat ze nog helemaal niet rijp zijn voor die stap.

Donny van de Beek zijn carriere is bijna kapot gegaan in het buitenland en velen hier op AS zeiden al dat het klaar was. Ik ben 1 van de enige ( zo ervaar ik dat in ieder geval) die hier positief is blijven spreken en is blijven geloven in hem en je ziet nu dat het toch nog, na 4,5 jaar dat het nog hopelijk goed gaat komen daar in Girona.

En Donny was iemand die kampioen was geworden meerdere keren. CL tegen de beste teams, scoorde.

Als jij de lat zo laag legt, moet jij weten.

25-12-2024 14:51

Ferd +38603

Laten we eerlijk zijn Francesco. Je hebt nog nauwelijks wat gepresteerd op AS.
Nog nauwelijks tot niets zinnigs geschreven sinds je hier geregistreerd bent.

26-12-2024 06:31

Spelverdeler +4658

Als die zich nog 2 of 3 jaar goed blijft door ontwikkelen binnen Ajax kan die wellicht slagen in het buitenland. Een club als Napoli of Dortmund of iets dergelijks tegen die tijd.

24-12-2024 20:24

johanisajax +8844

Taylor ontwikkelt zich gewoon erg goed. Als je Berghuis laat vertrekken deze winter en dus ook niet verlengt, dan kan je dat geld gebruiken voor verlenging Taylor tot minimaal 28 maar liever nog 29.

24-12-2024 16:04

JeffreyAFCA2 +189

Ja ik vond Taylor vorig jaar ook echt een drama en heb hem ook zeker vervloekt in die tijd.

Maar mensen die dit seizoen naar Ajax kijken die kunnen toch echt niet deze reacties hieronder serieus menen?
Of je Taylor nou wel of niet mag (kan een mening zijn), je kan niet van mening zijn dat Taylor slecht is dit seizoen. Je mag dit seizoen blij zijn met een bepalende speler als Taylor die lekker draait, anders had je gewoon 4e/5e gestaan nu!!

24-12-2024 09:53

KKoossiiee +3062

Taylor stoort zich aan het opportunisme in het voetbal.
Om vervolgens in één adem te zeggen dat het geen straf is om nog een jaar in Amsterdam te ballen.
DIT is waarom voetbal naar de knoppen gaat.
Spelers die een paar potjes leuk ballen willen gelijk weg.
Het draait in voetbal alleen nog maar om het geld.

24-12-2024 05:40

NoPants +7519

De interviewer vraagt hem dat toch, waar moet hij dan zeggen? Stel je de reactie is voor als de interviewer hem vraagt of hij aan een vertrek denkt, en hij dan zegt dat hij het er niet over wil hebben.

24-12-2024 07:13

debetweter +10114

Zou jij verkassen als je net zo hard moet werken. Op een hoger niveau waar je drie keer zoveel verdient?

24-12-2024 07:47

Robertini +39774

Geen straf vind ik altijd zo zwak gezegd... Moeten we daar nou blij mee zijn?

24-12-2024 03:19

Francesco +5946

Heb echt moeite met Ajax spelers uit de eigen jeugd die zo praten over hun eigen club.
" geen straf om hier nog een jaar te blijven".

Allereerst, dit zeg je niet. Dit is respectloos naar je club.
Ten tweede, hij is geen Cruijf, Bergkamp, Litmanen.

Hij heeft nog nauwelijks iets gewonnen, wat 'hij' gewonnen heeft bij Ajax. Nope.

Dit is het probleem met heel veel Ajax spelers die doorbreken. Totale overschatting.
Taylor mag blij zijn dat hij ondanks vorig jaar, 18e plek, 1 van de ergste seizoenen ooit dat men vertrouwen in hem is blijven houden.

23-12-2024 23:58

debetweter +10114

Wat een gezeur weer. Als Taylor naar het buitenland gaat (bijv. Engeland) gaat hij veel meer verdienen. Speelt (zijn team) wekelijks tegen sterkere tegenstanders, traint hij met betere spelers etc. Zal daar nieuwe kansen krijgen. Ook neemt de kans toe dat hij voor het Nederlands elftal meer zal gaan spelen.

Taylor zal wel kunnen slagen in het buitenland. En een overstap maken zal hem rationeel gezien slim zijn. Financieel naar alle wss direct een goede keuze en sportief biedt het perspectief. Dat terwijl een paar maanden geleden veel supporters hem niet goed genoeg vonden. En die houden geen blad voor de mond.

24-12-2024 05:37

Michiel Kapteijns +5372

Op basis waarvan denk jij dat Taylor zal slagen, en het slim is over te stappen? Bijna alle spelers die zijn vertrokken zeggen achteraf dat ze te vroeg zijn gegaan. Die jongen zou hier eigenlijk gewoon nog 1 of 2 jaar sterkhouder moeten zijn, zich in de grote wedstrijden moeten onderscheiden en een prijs moeten winnen. In het buitenland krijg je de tijd niet om je belofte in te lossen, daar moet je er gewoon staan.

25-12-2024 13:52

debetweter +10114

Ik zeg niet dat Taylor gaat slagen. Ik zie het het hem echter wel lukken. Natuurlijk weet je dat nooit zeker. Schilt nog al een hoop naar welke club je gaat.

Echter zal hij meer verdienen in het buitenland. Daarom is het niet gek om een overstap te maken. Taylor heeft bijna 100 wedstrijden in de eredivisie. Gravenberch, die misschien te vroeg vertrokken is, zelfde leeftijd heeft en aan het slagen is in het buitenland. Is vertrokken met 72 wedstrijden.

Wanneer je vertrekt heeft niet perse heel veel te maken met het slagen in het buitenland. Maar het gras is zeker groener in het buitenland, met grotere teams en groter geld.

25-12-2024 14:05

Francesco +5946

Het gras is helemaal niet groener.

Geld maakt niet gelukkkig en vele spelers die naar het buitenland zijn vertrokken te vroeg of uberhaupt zijn er helemaal niet gelukkiger geworden.

Lasse Schone ging op zijn 35e ofzo weg was binnen een jaar terug.

Donny heeft zelf ervaren wat de verkeerde keuze kan doen met je carriere. Je positie bij Oranje.

Brobbey die weer terug ging naar Ajax.

Van der meyde bij Inter....

Er zijn genoeg voorbeelden.

De spelers die wel succesvol zijn en gelukkig zijn meestal eerst echt succesvol geworden in Nederland en speelden bij Oranje.

1. bergkamp
2. Stam
3. Van Nistelrooij
4. Van Bommel
5. Seedorf
6. Kluivert
7. F en R. de Boer
8. Van der Sar
9. Sneijder
10. Van der Vaart
11. Eriksen
12. Frenkie de Jong

Om een lijst te noemen.

Royston Drenthe had eerst bij Feyenoord de beste moeten worden, Oranje, beste van Eredivisie. Hij sprong op een trein en nooit meer werd hij de speler die iedereen dacht en hoopte dat hij zou kunnen worden.

25-12-2024 14:44

debetweter +10114

Je maakt de mixed het succes van een speler, met het financiële gedeelte. Daarnaast zou nooit iemand kunnen weten wat er was gebeurt als die zelfde spelers de tegenovergesteld keuzes hadden gemaakt. Het is heel menselijk om conclusies te trekken aan situaties. Maar in de praktijk is dat helaas niet waar. Wat wel duidelijk is dat een voetballer na z'n 35ste vaak stopt. Het aantal jaren waren in je dus kan verdienen is dus relatief kort. In het Engeland kan je meer verdienen. Zo simpel is het.

25-12-2024 16:17

koenos1 +7968

Nog een jaar? Zit hij in een psychose? Begint soms in de buurt te komen van Ajax 1 kwaliteiten en praat...

23-12-2024 22:26

debetweter +10114

Dit soort opmerkingen zijn idd een goede reden om te vertrekken. Vraag mij ook af hoeveel respect jij krijgt van jij collega's of vrienden. Want dit gedrag moet toch te verklaren zijn?

24-12-2024 05:38

Michiel Kapteijns +5372

Heeft niks te maken met respect, maar met realiteitszin. Als Taylor na dit seizoen vertrekt heeft ie gewoon veel te weinig bagage en reputatie om in het buitenland te slagen.

25-12-2024 14:07

debetweter +10114

Haha. Gravenberch vertrok met 72 wedstrijden in de eredivisie. Zelfde leeftijd als taylor. Heeft even wat tijd gekost, maar is wel al de heletijd lekker aan het cashen. Slagen in het buitenland heeft niets te maken met bagage en reputatie. Je moet gewoon steeds de trainer laten zien dat je goed genoeg bent en hard werken. Ook dan lukt het een speler niet altijd om in de basis te spelen. Het niveau ligt daar nou eenmaal hoger, en je verdiend meer. Dus Taylor moet niet verwachten dat hij daar binnen komt en gelijk in de basis staat (verschilt per club). Dat is de enige realiteit.

25-12-2024 14:28

JoeBlow +8222

Taylor is verbaal een treinongeluk dus laten we maar hopen dat hij het niet zo beroerd bedoelde als het eruit kwam en hoe het opgeschreven is

23-12-2024 22:02

MokumsParadijs +2362

Het zou geen straf zijn? Doe ff normaal joh

23-12-2024 21:19

Magic1963 +469

Meerveld van Willem II is een behoorlijke opvolger. Zie ook Caithline van Utrech tgraag komen

23-12-2024 19:08

Gizcobar +376

Taylor is een speler die eigenlijk altijd bij Ajax moet blijven: veel spelen op een niveau dat bij hem past.

23-12-2024 17:36

Cruijffthebest +13449

Hoezo maar 1 jaar?
Ga eens 2 seizoenen echt top presteren en ga dan misschien eens verder kijken!
Nu verlengen Ajax en veel geld vangen als meneertje volgend jaar echt weg wil gaan!

23-12-2024 16:27

Sunny +9571

Taylor zou ook heel goed op 6 kunnen spelen!
Dan heb je daar wel iemand die comfortabel aan de bal is en soepel kan opbouwen.
Tegen Almere speelde hij ik meen plm. 20 minuten tegen het einde en maakt op mij indruk.
Met FJ er ook nog eens voor kom je gegarandeerd weer aan voetballen toe i.p.v. het houten-klaassens gehalte

23-12-2024 15:36

gi0vanni +7331

Almere ja. Maar tegen sterke tegenstanders moet daar ook iemand staan die duels kan winnen.

23-12-2024 16:26

Ajaxsupporter02 +14351

Tegen sterkere tegenstanders moet je juist nog sneller handelen. Daar gaat het om.

23-12-2024 16:36

gi0vanni +7331

In luchtduels heb je niets aan snelheid.

23-12-2024 19:57

WantAmsterdam +116219

Dit is weer zo onzinnig, alsof een 6 zoveel meer in de duels komt dan een 8, en koppen is al helemaal geen vereiste voor een 6. Taylor gaat gemiddeld meer duels aan dan Hendo, terwijl Hendo op 6 staat. En alsof je tegen een sterke ploeg per se meer in de duels komt en dat daar duelkracht bepalend is. Hendo ging tegen PSV bijvoorbeeld maar 4 duels aan en won er geen een van. Dat is toch een sterke tegenstander?
Kwa duelkracht en helemaal koppen is Hendo totaal niet bijzonder. En Taylor wint ook gewoon genoeg duels. Meer dan Hendo.

24-12-2024 02:21

gi0vanni +7331

Pak bijvoorbeeld PSV, ene Til zal graag gedekt worden door Taylor.

24-12-2024 10:50

WantAmsterdam +116219

Haha, ik geef precies PSV als voordeel, kun je wel lezen?
Hendo stond op 6 maar won geen enkel duel. Nog in de lucht, nog op de grond.

24-12-2024 14:03

gi0vanni +7331

Precies dus we hebben een nieuwe 6 nodig die naast voetballen ook iets aan het verdedigende gedeelte kan toevoegen.

24-12-2024 19:37

WantAmsterdam +116219

Ben je serieus?
We wonnen vrij overtuigend van PSV, en met veel strijd maar zonder tegengoals tegen Feyenoord. In beide wedstrijden was Hendo een van de besten zonder veel (lucht)duels te winnen.

25-12-2024 01:32

gi0vanni +7331

Henderson doet het goed maar wordt 35 en is extreem duur. Ajax opbouwen kost tijd en ik neem aan dat dat na dit seizoen zeker nog minimaal 2 seizoenen gaat duren. Dan is hij 37 dus een beetje vooruit kijken kan geen kwaad.
Dit is het eerste opbouw seizoen dus ze moeten zich vooral richten op de 2e plaats dat gaat al lastig genoeg worden.
Contracten van o.a. Rench, Berghuis en Klaassen lopen af dus ze moeten kijken wat er mogelijk is.
CL voetbal geeft meer mogelijkheden om spelers aan te trekken en de balans weer op orde te krijgen.

25-12-2024 14:07

WantAmsterdam +116219

Je bent wel heel raar. Mijn punt is niet dat Hendo nog een lange toekomst bij Ajax heeft. Mijn punt is dat luchtduels winnen totaal geen prioriteit is voor een 6.

26-12-2024 16:03

gi0vanni +7331

Heb Ajax vaak genoeg onderuit zien gaan door te weinig lengte tegen betere teams. Duels in de lucht winnen op het middenveld niet belangrijk vinden dat is raar.

27-12-2024 06:20

Harrier Du Bois +39053

Taylor heeft al best wat op 6 gespeeld en nee, dat gaat hem niet worden, je haalt ook al zijn sterke kwaliteiten uit het spel. Het is een 8 of 10, het beste als 8 vind ik.

23-12-2024 16:27

WantAmsterdam +116219

Het mooie aan Taylor is zijn veelzijdigheid en allroundness.
Je kunt hem op het middenveld in zowat elke rol op elke positie gebruiken. En door zijn tweebenigheid maakt het ook niet uit aan welke kant je hem zet.

23-12-2024 14:48

Koningtoto +60663

Ik wil Taylor wel eens zien in een elftal met spelers die net zo goed of beter zijn dan Kenneth. Hij zet grote stappen dit seizoen en dat is bijzonder knap zonder spelers waaraan hij zich op kan trekken. Misschien henderson

23-12-2024 14:37

TheSpecialOne +8934

Taylor doet aan carrièreplanning. Lol!
Maar welke club zou interesse voor Taylor kunnen hebben?

23-12-2024 14:22

WantAmsterdam +116219

Die lijst is waarschijnlijk aardig lang. Heel veel clubs uit de grote competities, geen City, Real en co. maar daaronder hebben hem waarschijnlijk heel wat club op het oog.

23-12-2024 15:07

Tommyshelby +129829

Moet nog een jaartje blijven. Het is al zo karig op ons middenveld. Verleng zijn contract en geef hem een Brobbey salaris.

23-12-2024 14:10

TheSpecialOne +8934

Waarom geen Henderson salaris?

23-12-2024 14:23

Tommyshelby +129829

Omdat Ajax dat (terecht) niet meer uitdeelt?

23-12-2024 14:27

TheSpecialOne +8934

Dan ook geen Brobbey salaris. Zou wel logisch zijn.
Het wordt wel behelpen voor Taylor met hooguit 1,5 miljoen per jaar. Haha.

23-12-2024 14:39

WantAmsterdam +116219

3.5 miljoen is inderdaad erg veel geld voor Ajax. Zeker gezien onze huidige situatie en het feit dat we nog steeds veel zeer goed verdiende spelers op de loonlijst hebben, al zou een Berghuis vertrek wel enorme ruimte maken. Goeie kans dat Brobbey zelf ook vertrekt, dan nog hopen dat Wijndal, Branco en nog wat meer goed verdiende spelers die sportief nauwelijks/geen waarde hebben vertrekken. En ze Rugani en Klaassen niet verlengen (de eerste is een solide verdediger maar te duur voor de rol die hij vervult). Dan kun je spelers als Taylor wel wat meer betalen.

23-12-2024 15:02

TheSpecialOne +8934

Waarom Taylor meer betalen als andere dure spelers vertrekken? Ajax moet toch de tering naar de nering zetten?
Bovendien is Taylor niet bepaald een supertalent die aanspraak mag maken op een meer dan bovengemiddeld salaris.

23-12-2024 17:05

WantAmsterdam +116219

Ik vind hij maakt meer aansprak op een goed salaris dan zowat elke andere speler die we nu onder contract hebben.
Als Ajax Traoré en al helemaal Weghorst 2.5 miljoen (exclusief tekengeld en bonussen) dan zou ik 3 miljoen voor Taylor terecht vinden.

24-12-2024 02:29

WantAmsterdam +116219

Contract snel verlengen eigenlijk. Waarom is dat niet eerder gedaan?

23-12-2024 13:54

wijzijndebeste123 +165341

Kroes is op de achtergrond waarschijnlijk bezig met Ekkelenkamp als vervanger. Een "buitenkansje".

23-12-2024 13:58

WantAmsterdam +116219

Haha. Zou niemand verbazen.

23-12-2024 14:07

Rolo +13828

Dan zit Ronaldo al in zijn achterzak

23-12-2024 14:32

Ferd +38603

Dani de Wit mag weg bij Bochum

26-12-2024 06:34

Mocrodammerr +23064

Ja voor jou geen straf inderdaad. Voor mij wel! En ook voor de fans die de lat veel hoger leggen.
3+ jaar in Ajax1 en het is nog steeds huilen met de pet op.

23-12-2024 13:04

Ajaxsupporter02 +14351

Hahaha dit is echt bizar

23-12-2024 13:11

wijzijndebeste123 +165341

Say what? Taylor is een absolute sterkhouder dit seizoen.

23-12-2024 13:15

Ferd +38603

Mocrodammer is al jaren bezig met een hetze tegen Taylor en z'n zaakwaarnemer. Die kan je niet serieus nemen als het om Taylor gaat

26-12-2024 06:35

WeirdAJAX +12366

Hoe kom je daar nou bij?

24-12-2024 01:53

JeffreyAFCA2 +189

Wauw deze mensen op AS.
Vind jij jezelf echt een Ajacied? Ik vraag me dit oprecht af!?

24-12-2024 09:51

JBM +2642

Liegebeest! Wat was het gisteren weer een bende

23-12-2024 13:03

FelixGassenlicht +8986

Contract tot 27 met een jaar proberen te verlengen, medio 26 verkopen voor een mooi bedrag als hij zich zo blijft ontwikkelen.

23-12-2024 12:22

linksbinnen +8210

Proberen te verlengen. Mag niet als Rensch gratis vertrekken straks. Als dat niet lukt zullen we hem komende zomer moeten laten gaan. Maar liever nog niet. Steek de centen maar inTaylor ipv Berghuis.

23-12-2024 12:12

Dapperestrijders +4694

Taylor mag zeker NIET weg. En dat geldt voor alle spelbepalende spelers en die zijn momenteel dun gezaaid.

23-12-2024 11:55

2bier +155

Toch heeft alles zijn prijs. Ik denk dat het wel moet lukken om tussen de 25 en 30 miljoen voor hem te krijgen. Dat zijn toch bedragen die Ajax momenteel niet kan weigeren. En ik vraag me af of we er ook heel erg op achteruit gaat. Al moet ik wel zeggen dat Taylor echt een flinke stap heeft gezet.

23-12-2024 12:02

Petterson +25242

Hoe kom je aan dat bedrag? En waarom zouden we er dan niet op achteruit gaan? Wie wordt zijn vervanger dan? En als die net zo veel toevoegt, waarom wordt die dan niet voor 30m (of minder) gekocht door dezelfde club die kennelijk even 30m voor Taylor neerlegt?

23-12-2024 12:54

Rock69 +8411

Een speler die redelijk speelt moet je niet Nederland uit gaan praten. Eerst constant worden en bepalend over meerdere seizoenen. Dan pas een stap gaan maken. Is men in Nederland goed in. Wat redelijk is, het land uitkwalmen.

23-12-2024 11:47

Petterson +25242

Inderdaad. Zo’n clubjongen zou gewoon tot zijn 27e bij ons moeten kunnen spelen.

23-12-2024 12:55

Multi +33391

Taylor is voor het eerst echt met een jaar bezig waar je ontwikkeling ziet en waar hij toont professioneler te worden. Op dit moment heeft hij nog niks te zoeken in het buitenland en is 1 jaar Ajax nog eigenlijk iets wat hij zeker zou moeten doen.

Hij doet het dit jaar echt beter en beter, maar zakt soms nog te ver weg. Ook lastig met een wisselvallig elftal, maar des te meer redenen om juist nog zeker 1 jaar te blijven en je echt te ontwikkelen tot sterkhouder van het elftal. Op die manier kom je ook veel sterker binnen bij een nieuwe club.

23-12-2024 11:41

OuweDibbes +12006

Op het ogenblik hard op weg om de beste middenvelder van de eredivisie te worden. Het is hem gegund.. Ondanks alle kritiek is hij altijd normaal blijven doen.

23-12-2024 11:34

Dapperestrijders +4694

Voor Ajax begrippen op dit moment wel maar eerlijkheidshalve lopen er bij PSV ook een paar aardige middenvelders

23-12-2024 11:58

Ferd +38603

En bij Twente loopt de zoon van onze ex-trainer, die ook mee mag doen om de titel van beste middenvelder

26-12-2024 06:36

Myriad +7131

Taylor heeft zich geweldig ontwikkeld afgelopen jaar. Fijn dat van 't Schip daar ook gewoon de credits voor krijgt.

Het herstel begon voorjaar 2024. Een paar maanden later was hij sterkhouder in een zwak Ajax.

Taylor is mentaal enorm gegroeid. Voetballen kon hij altijd wel. Nu neemt hij veel betere beslissingen in het veld en gaat onvermoeid door, ook verdedigend. Dat was weleens anders.

23-12-2024 11:29

Masterdamxxx +900

Verlengen van contract zou dat een optie kunnen zijn.?

23-12-2024 11:09

Lavie +2343

Volgens mij heeft hij verlengd in het jaar van Schreuder (2028). Hij zal dus al belachelijk veel verdienen. Het is de vraag of Ajax dat nog wil betalen. Opvolger (Fitz-Jim) hebben we al in huis. Wat wil een club aankomende zomer voor Brobbey, Hato en Taylor betalen met het oog op Diarra arrest? 25 miljoen? Dan zijn alle financiële problemen waarschijnlijk opgelost.

23-12-2024 11:12

BakkalBijter +11709

Hij heeft in de zomer 2022 verlengd tot 2027. Verdient 1,2 miljoen, wat vrij karig is (relatief gezien natuurlijk). Was natuurlijk ook nog geen vaste basisspeler bij Ten Hag. Zal nu dus minimaal het dubbele gaan vragen maar dat heeft hij ook wel verdiend als hij zo blijft spelen. Levert ons daarnaast 10 miljoen meer op als hij in zomer 2026 gaat met een jaar langer contract. Denk wel dat ze pas wachten met een nieuw contract tot eind dit seizoen op begin komend seizoen. Scheelt Ajax knaken.

23-12-2024 11:44

Lavie +2343

Waarom zou Taylor verlengen? Jongens als Misehouy verdienen waarschijnlijk meer dan Ajax gaat aanbieden. Ik hoop ook nog steeds dat Rensch bijtekent, maar tegelijkertijd realiseer ik me dat dit hopeloos naïef is.

23-12-2024 16:54

HeldenVanAFCA +904

Zou eerder gewoon slim zijn nog een jaar, en denk zelfs 2 jaar te blijven. Hij mag eerst wel eens laten zien dit vast te kunnen houden en nog wat meer te groeien. Dan belandt hij mss niet gelijk op de bank bij z'n volgende club

23-12-2024 11:06

Hebbendiekip +4830

Zo ongelofelijk belangrijk dat de jeugdige kern die er nu is, ook daadwerkelijk blijft.
Taylor, FJ, Hato, Brobbey, Baas, Rensch, Godts. Dit zijn de jongens waar je op moet gaan bouwen met gerichte aankopen eromheen. Als je iemand van deze lijst aankomende zomer laat vertrekken, met uitzondering van Rensch(contract), heb je het in mijn optiek niet begrepen.

23-12-2024 11:01

Ajax1812 +9178

Brobbey laten gaan.

23-12-2024 11:04

Hebbendiekip +4830

Zo niet mee eens, maar goed. Meningen mogen gelukkig verschillen.

23-12-2024 13:04

Ajax1812 +9178

Wat zie je in Brobbey, als ik vragen mag?

23-12-2024 14:09

Hebbendiekip +4830

Bekijk de 0-2 van gisteren nog even. Opletten wat daar gebeurd, dat is 1 van de redenen dat ik plek voor Brobbey zie.

23-12-2024 14:24

Lavie +2343

Zelfs toen Ajax fucking rijk was kregen we het niet voor elkaar om onze talenten te behouden.

23-12-2024 11:13

Hebbendiekip +4830

Andere context, Ajax speelde toen op een vele malen hoger niveau (subtop Champions League). Bovendien vrij eenvoudig kampioen, Eredivisie stelde geen reet voor. Kan nu geen talent noemen die aanspraak maakt voor een zomerse transfer naar een topclub, jij wel?

23-12-2024 13:06

Lavie +2343

Rensch is transfervrij en gaat kennelijk naar AS Roma. Niet per se beter dan Nederlandse top, maar betalen wel een stuk beter. Brobbey en Hato liggen vast tot 2028. Daar wil Ajax centjes aan verdienen deze zomer. Hato wordt gevolgd door Arsenal en Liverpool.

Baas, Fitz-Jim en misschien ook Taylor laten zien dat geduld een schone zaak is. Ook jongens als Hansen, Jensen, Lang, Llansana, Regeer, Sandler, Selah-Eddine, Sierhuis, Timber laten zien dat ze prima Eredivisiespelers zijn.

23-12-2024 16:52

Johnnie +387

Vaak kritisch geweest op hem en nu nog steeds, maar je kunt niet anders zeggen dat hij nu levert. Blij met de stappen die hij maakt.

23-12-2024 10:46

JoshuaSmits +9831

Taylor en Fitz-Jim als aanvallende halven en daarachter nog een creatieve zes aankopen. Dan kunnen we echt Ajax voetbal gaan spelen. Hopelijk blijven Taylor en Fitz-Jim nog een paar seizoenen.

23-12-2024 10:39

Michiel Kapteijns +5372

"Het zou geen straf zijn hier nog een jaar te blijven" zou voor een speler als Taylor eigenlijk " ik hoop hier nog heel lang te mogen spelen" moeten zijn...

23-12-2024 10:17

Lavie +2343

Zijn vriendinnetje droomt al van zonnige oorden en een beter salaris voor haar toekomstige man.

23-12-2024 11:15

Petterson +25242

Precies. Die haast altijd om bij Ajax te willen vertrekken. De mooiste club en tegen een riant salaris, waar je weet dat je speelstijl past en je dus belangrijk bent. Kijk hoe het Donny is vergaan. Lekker lang bij Ajax blijven man.

23-12-2024 12:59

Professor +11207

Beste middenvelder die we hebben (ja ik heb me ook veel aan hem geërgerd maar dat was ivm zijn instelling, gelukkig verandert).
Als hij weggaat hebben we echt 0 middenvelders die geschikt zijn voor Ajax 1.
Misschien zijn er wel spelers die nu voorin of achterin spelen die ze kunnen omturnen tot goede middenvelders maar sowieso moeten er een paar worden gekocht.

23-12-2024 10:14

Ajaxsupporter02 +14351

Fitz-Jim heb je nog.

23-12-2024 10:36

Lavie +2343

Contract tot 2027. Deze zomer voor veel geld vertrekken of bijtekenen. Ik hoop op het laatste, maar het eerste zal wel gebeuren. Ajax betaalt niet meer zoveel. Ook niet als we tweede worden.

23-12-2024 10:06

FrancescosRavioli +15380

Als ie bijtekent zal sowieso een gelimiteerde afkoopsom worden. En ik denk dat hij het Diarra arrest afwacht

23-12-2024 10:12

Lavie +2343

Door Diarra zullen transfersommen sowieso gelimiteerd zijn.

23-12-2024 11:15

MarcelvTol1971 +15456

Gewoon nog even blijven anders wordt het een scenarion " van de Beek "
Zou in ieder geval niet voor een hele grote club gaan.

23-12-2024 09:58

Kingoffdatoilet +17274

Is dit seizoen de beste middenvelder. Ik zou hem zeker proberen te behouden.

23-12-2024 09:58

myway25 +2451

Leuke voetballer nu voor Ajax maar met alle respect. Waar wil hij gaan spelen? Fc Malaga? Men moet hem ook niet overschatten. Wellicht dat hij over 2 a 3 jaar verder is en het wel aankan.

23-12-2024 09:57

Lavie +2343

Atalanta en Girona betalen aanzienlijk meer dan Ajax en spelen ook Champions League.

23-12-2024 10:07

myway25 +2451

Is hij niet goed genoeg voor.

23-12-2024 10:16

myway25 +2451

Ik weet niet waar je dat op baseert. Zelfs voetballers die Ajax waren ontgroeit hebben het in het buitenland niet gered. Taylor speelt paar goede wedstrijden voor Ajax en hij redt het in het buitenland. Soms denk ik weleens hoe kijkt men naar voetbal echt!

23-12-2024 10:48

Lavie +2343

Spelers van AZ en Groningen doen het goed bij Atalanta. Van de Beek, hopeloos mislukt in Engeland lijkt het wel bij Girona te redden. Leuke stad, prima klimaat en een beter salaris dan bij Ajax.

23-12-2024 11:07

mokum410 +3299

Ja man, hij gaat van Ajax naar de 2e divisie in Spanje om bij Malaga CF* te spelen. Jij snapt t!

23-12-2024 10:23

myway25 +2451

Volgens mij snap je de sarcasme niet.

23-12-2024 10:33

Dirk +7044

Taylor mag blij zijn dat hij mag blijven. Nu hij enkele goede wedstrijden heeft gespeeld , zijn we zijn periode daar voor al vergeten .
Dat 2a3 jaar terug elke topclub in Europa een Ajacied aan de selectie wilde toevoegen , die hype is voorbij .
We(bestuur) zou is te raden moeten gaan bij onze vrienden uit Brussel, ook ver afgegleden , met nog minder geld dit seizoen toch weer een goede groep samenstellen ,die meedoet voor de titel ( met enkele afgedankte Ajacieden .
Halen spelers op van 2a3 miljoen die toch een behoorlijk niveau halen , met zekere doorverkoop waarde .

23-12-2024 09:29

Petterson +25242

Vooral mooi dat Dolberg weer op schot is.

23-12-2024 13:01

Ajax27 +19238

Mooi dat ie eindelijk een sterke ontwikkeling doormaakt. Enorm blij met hem op het middenveld. En tuurlijk is het mooi als ie nog een jaartje blijft, zeker als we CL voetbal halen.

Maar heel eerlijk, als er deze zomer een aanbieding komt in Spanje of Italië waar ik m het beste vind passen waar hij 4-8 miljoen per jaar gaar verdienen met een 5 jarig contract.... Dan gaat ie natuurlijk gewoon.

23-12-2024 09:24

Hijosdedioses +6704

Elke selectie speler mag op dit moment blij zijn bij Ajax te spelen. Er is ook niemand die echt uitblinkt en het eredivisie niveau ontstegen is. Niemand.

23-12-2024 09:21

marrene +154

Vanaf januari een vast middenveld met Eriksen, Henderson en Taylor. Hou dat na dit seizoen intact en je hebt met Mannsverk, Fitz-Jim als back-up een prima middenveld. Wellicht kunnen Bounida en Steur volgend seizoen aanhaken (mits ze blijven uiteraard).
Vd Boomen, Tahirovic, Hlynsson, Klaassen en Berghuis proberen te lozen.

23-12-2024 09:21

MarcelvTol1971 +15456

Ajax kan Eriksen niet betalen

23-12-2024 09:59

marrene +154

Wie zegt dat? Transfersom zal sowieso niet veel zijn en wat salaris betreft zal hij moeten inbinden natuurlijk maar hij heeft al tientallen miljoenen op de bankrekening. Wie zegt dat hij niet voor een reëel salaris nog een paar jaar bij de club wil spelen waar hij is doorgebroken? Sowieso proberen, niet geschoten is altijd mis.

24-12-2024 08:33

MarcelvTol1971 +15456

We hebben ook al teveel "ouwe meuk " zonder restwaarde.
Kan wel maar dan moet je Berghuis niet verlengen

24-12-2024 13:02

marrene +154

Wat mij betreft Tahirovic, Rasmussen, Vd Boomen en Hlynsson proberen te verkopen/verhuren in januari. Berghuis en Klaassen beiden niet verlengen. In de zomer Proberen Veltman transfervrij terug te halen om Rensch te vervangen. Maar dat had ik al aangegeven.

24-12-2024 16:59

MarcelvTol1971 +15456

Veltman, mijn god. Hoe verzin je het.
Het houdt niet op, niet vanzelf .........

24-12-2024 18:48

marrene +154

Kijk je wel eens naar de PL? Hij doet het daar als RB prima bij een subtop club en een veel zwaardere competitie. Een goed voetballende ploeg die ons nog niet zo lang geleden wegspeelde. Zou een echte verbetering zijn tov Rensch. Als je dat niet ziet houdt het op.

25-12-2024 16:25

MarcelvTol1971 +15456

Niet oud spelers terughalen maar talent scouten en/of opleiden. Dat levert geld op

25-12-2024 17:17

marrene +154

Oud spelers die )nagenoeg) transfervrij en ook wat salaris betaalbaar zijn en de kwaliteit hebben om de selectie beter te maken niet terughalen? Waarom? Met alleen jeugd win je nooit wat, je moet ervaring hebben. De komst in het verleden van Tadic en BLind hebben ons geen windeieren gelegd, waren beiden een schot in de roos. Ze moeten wel aantoonbaar toegevoegde waarde hebben. Niet zoals in het verleden Heitinga terughalen, daar heb je niks aan.
Het gaat om het spel en succes hebben, niet om geld te verdienen. We zijn een voetbalclub, geen bank.

26-12-2024 09:46

Sampaoli +39345

Zou voor voor Ajax, maar ook voor Brobbey, Taylor en Rensch zelf interessant zijn om nog een jaar hier te blijven en te ‘oogsten’. Met CL voetbal, eventueel vernieuwd contract en als grote jongen vertrekken.

23-12-2024 09:15

PaulusH +3091

Rensch, Taylor en Hato zullen aanbiedingen van leuke clubs krijgen. Lijkt mij dat die na straks respectievelijke ~175 potjes Ajax 1 (Rensch), ~160 potjes Ajax 1 (Taylor) en ~110 potjes Ajax 1 (Hato) gewoon naar buitenland gaan. Zeker Rensch met aflopend contract en in twee jaar CL minuten gemaakt te hebben is met 22 stap zetten logisch. Taylor is komende zomer net 23 wat geschikte leeftijd is voor volgende stap en Hato moet, zoals met Gravenberch, nieuwe prikkel ontdekken als toptalent voor hij echt van waarde kan worden bij een topclub. Frustrerend want die drie zijn drie van je vijf beste spelers, zowel qua niveau als mogelijkheden.

23-12-2024 11:38

ajaxfan83 +3526

Zou jade Anna er ook zo over denken?

23-12-2024 09:13

Hijosdedioses +6704

Goeie vraag. Uiteindelijk bepalen de vrouwen…

23-12-2024 09:22

ajaxfan83 +3526

Nog niet meegerekend dat het bij bepaalde vrouwen meer om het geld te doen is .....

23-12-2024 09:28

Hijosdedioses +6704

Klopt. Door het geld blijven vrouwen ook makkelijker ‘verliefd’ op je.

23-12-2024 09:45

Ajax1204 +38535

Een jaartje erbij zou echt top zijn! Ik denk dat Taylor met wat hij nu laat zien heel erg goed bij Ajax past, maar betwijfel eerlijk gezegd wel een beetje of de absolute top voor hem geschikt is. Sommige spelers zijn gewoon het niveau van Ajax. Taylor is daar een voorbeeld van! Blijf maar lekker bij ons.

23-12-2024 09:13

Hijosdedioses +6704

Natuurlijk is ie niet geschikt voor de absolute top. Mag ie heel wat meer laten zien!

23-12-2024 09:23

Nr.10 +111573

Taylor is wat mij betreft een jongen die a la Veltman of Schöne gewoon 8 jaar in Ajax 1 moet spelen. De top gaat hij nooit halen, dus waar ruil je Ajax dan voor in? AS Roma? Een subtopper in Spanje, Italië of Duitsland, of een middenmoter uit de Premier League.
Een van de redenen dat ik de overdreven zuinige reflex van nu ook niet verstandig vindt, is dat je een jongen als Taylor niet teveel financiële redenen moet geven om te vertrekken. Als het verschil met die Italiaanse subtopper te groot is dan is dat een makkelijke keuze. Is het verschil niet zó groot, dan kan hij lekker nog even bij z’n favoriete club blijven.
Heel goed voor de continuïteit bij Ajax.

23-12-2024 09:08

Slang3 +46102

Taylor is altijd een van de meest getalenteerde spelers geweest in zijn lichting bij Ajax en nationaal. Kan makkelijk een serieus carriere in het buitenland opbouwen

23-12-2024 09:59

Lavie +2343

Rensch (transfervrij), Brobbey en Taylor (2028) gaan deze zomer gewoon een transfer maken. Ajax kan financieel niet meer concurreren met clubs als Atalanta en Girona. Kans op Champions League is minimaal net zo groot als bij Ajax.

23-12-2024 10:22

AFCA-pride +17432

1 jaar dus maximaal nog.

23-12-2024 09:07

AjaxNWH90 +1870

Lekker blijven en ontwikkelen. Ajax kampioen maken 3 keer op rij en dan vertrekken als een legend.

23-12-2024 09:04
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.