NB: 'Taylor is voor mij de belichaming van Ajax in 2024'

door Brent Tomassen 60

Bron Ajax Showtime

NB: 'Taylor is voor mij de belichaming van Ajax in 2024'

door Brent Tomassen 60

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Na iedere wedstrijd die Ajax speelt, valt er weer genoeg na te bespreken. Mooie doelpunten, vervelende momenten, vreugde en verdriet. Ajax Showtime kijkt iedere week met één van de redacteuren terug op de wedstrijd én wekelijkse actualiteiten in De Nabeschouwing. Vandaag: Ajax sluit het jaar 2024 af met matig spel, maar wel drie punten op bezoek bij Sparta Rotterdam. Ditmaal met redacteur Brent Tomassen. Lees hier zijn blik op de wedstrijd én praat mee!

Stelling: De 5-3-2-formatie was een 'eens, maar nooit meer-experiment' van Farioli.

'Tegen een laag geklasseerd team als Sparta zou ik dit inderdaad niet meer doen, want je miste duidelijk de creativiteit van bijvoorbeeld Godts en Traoré. Natuurlijk moet Farioli roeien met de riemen die hij heeft en begrijp ik dat hij voorzichtig is met zijn buitenspelers, maar dan had ik ervoor gekozen om iemand als Jan Faberski mee te nemen naar Rotterdam. En wanneer je dan wel voor een tweespitsensysteem kiest met Akpom en Weghorst, dan moet je ervoor zorgen dat je genoeg spelers op het middenveld hebt. Dat was voor rust niet het geval, omdat Klaassen in balbezit vaak al te vroeg naast Weghorst opdook, zonder dat de bal daar ook maar in de buurt kwam.'

Wie was jouw Man of the Match tegen Sparta Rotterdam?

'Dat is voor mij opnieuw Taylor. Voor rust was hij met Hato in mijn ogen nog de minst slechte speler aan Ajax' zijde en in de tweede helft pakte hij door met een paar goede loopacties op links en een benutte strafschop. Taylor is voor mij echt de belichaming van Ajax in 2024. Het begin van het kalenderjaar was slecht van zowel club als speler, maar nu is hij echt een leider aan het worden.'

Hato kreeg een nieuwe rol van Farioli als wingback. Hoe deed hij het op die positie?

'Ik vond hem in de duels goed, waardoor je daarna snel weer vooruit kan, maar het vervolg bleef steeds uit. Ook lagen er vaak ruimtes op links, maar werd hij amper bereikt. juist die ene keer dat het wel lukte, leverde dat de eerste echte kans op van de wedstrijd, waarbij Gaaei de bal gewoon moet binnenglijden. Na rust zag je dat Hato het gemakkelijker had in een viermansdefensie en kon hij veelal in zijn kracht komen door zich in de as aan te bieden. Uiteindelijk komt hier ook de strafschop uit voort.'

Rugani stond voor de derde wedstrijd op rij in de basis. Wat vond je van zijn optreden?

'Bij ESPN deelde men in de slotfase een mooie statistiek dat Ajax dit seizoen met Rugani binnen de lijnen nog geen enkel doelpunt heeft moeten incasseren. Rugani is voor mij een heel eenvoudige verdediger, maar juist dit gegeven zorgt voor veel rust achterin bij Ajax. Ik vind Sutalo veel completer en hij krijgt bij mij absoluut de voorkeur boven Rugani, maar laatstgenoemde bewijst een zeer betrouwbare vervanger te zijn.'

Tekst gaat verder onder de foto.

NB: 'Taylor is voor mij de belichaming van Ajax in 2024'
Ajax kreeg met Daniele Rugani in de ploeg nog geen tegendoelpunten dit seizoen.

Net als tegen Telstar greep Farioli al binnen het uur in met vier wissels. Wat leverden deze omzettingen op?

'De eerste twee wissels - Traoré en Godts voor Gaaei en Akpom - leken een beetje averechts te werken, want Ajax was opeens de controle kwijt in het eerste kwartier na rust. Pas toen Brobbey en Fitz-Jim erin kwamen voor Weghorst en Klaassen was de grip op de wedstrijd terug. Ik denk dat de belangrijkste reden hiervoor is dat je meer stabiliteit op je middenveld creëerde met de tweede set wissels.'

Taylor benutte zijn eerste strafschop in de Eredivisie. Hoe verdiend was de voorsprong op dat moment?

'Vlak daarvoor had Taylor Ajax al op voorsprong kunnen zetten met een kopbal, maar was de redding van Olij goed. Ik gaf al eerder aan dat Taylor zich dit kalenderjaar heel goed ontwikkeld heeft en hij nam Ajax ook tegen Sparta echt bij de hand. Ik denk dat de 0-1 uiteindelijk wel verdiend was, want je gaf niks weg en je zag al in de minuten voor de strafschop dat Ajax aanzette tot een slotoffensief. Gelukkig voor Ajax hoefde de ploeg niet te veel aan te zetten om te scoren, want ik denk dat je Sparta behoorlijk in de kaart had gespeeld als je echt ballen erin had moeten pompen.'

Daarna besliste Traoré de wedstrijd met een geplaatst schot. Hoe vond je hem verder invallen?

'Traoré is een speler waarbij het heel zwart-wit is; het is goed of slecht en bijna geen middenweg. Tegen Telstar speelde Traoré dramatisch in mijn ogen en gelukkig viel hij tegen Sparta goed in. Hij zorgde met enkele korte dribbels en passes al een paar keer voor dreiging en zijn treffer was een echte Traoré-goal. Tegen Lazio liet hij zien ook heel hard te kunnen schieten, maar de treffer op Het Kasteel was zoals we Traoré kennen: de bal met heel veel gevoel in de verre hoek plaatsen.'

Tot slot: Ajax eindigt de eerste seizoenshelft met 39 punten na zeventien duels. Hoe tevreden ben je over Ajax na een half jaar onder Farioli?

'Ik had dit puntenaantal voorafgaand aan het seizoen zeker gehoopt, maar niet verwacht. Je hebt het grootste manco van vorig seizoen grotendeels weten te tackelen: de vele tegengoals. Natuurlijk zit hier nog veel rek in, want ik vind dat je nog altijd kwetsbaar bent bij voorzetten vanaf de zijkant. Aanvallend mag het absoluut sprankelender, maar ik geef het Farioli te doen dat hij zijn gewenste spel met buitenspelers lang niet altijd kan spelen, vanwege de dunne bezetting op deze posities.'

'Ik ben blij dat Ajax na vorig seizoen mee lijkt te doen om de bovenste plekken. Kampioen worden is in mijn ogen een utopie dit seizoen, maar de tweede plaats moet gewoon het hoofddoel zijn. Daarnaast zit je nog in de beker en in de Europa League. Ik hoop dat er in de winterstop nog wat kwaliteit aan de selectie kan worden toegevoegd en dan heb ik er alle vertrouwen in dat Ajax in ieder geval in de top drie gaat eindigen.'

Brent Tomassen (X: @Brent_Tomassen | E-mail: brent.tomassen@gmail.com)

Lees meer van De Nabeschouwing van dit seizoen:

#ajavoj: ‘Farioli moet eruit krijgen dat Ajax na rust als een kaartenhuis in elkaar stort'
#vojaja: ‘De ervaren wissels van Farioli zorgden ervoor dat de wedstrijd kantelde’
#panaja: 'Berghuis in vorm is absoluut een topspeler voor een selectie als die van Ajax'
#ajahee: 'Er lijkt echt een andere Šutalo te staan onder Farioli'
#ajapan: 'Na zo’n penaltyreeks is iedereen alweer vergeten dat de wedstrijd heel slecht was'
#nacaja: 'Op deze manier worden er geen vastigheden gecreëerd in het elftal'
#jagaja: 'Berghuis zijn creativiteit is wat er ontbrak in Breda'
#ajajag: 'Over een langere periode kunnen we pas echt zeggen wat Ajax’ sterkste voorhoede is'
#ajafor: ‘Taylor nam na wissel Henderson echt de leidersrol op zich’
#gaeaja: 'Een wedstrijd als deze hoort bij het proces waarin Ajax zit’
#ajabes: ‘Farioli maakt spelers beter en daarvan is Sutalo het voorbeeld’
#rkcaja: 'Farioli heeft de ideale samenstelling van de Ajax-achterhoede gevonden’
#slaaja: ‘Als Brobbey zijn kansen benut, win je deze wedstrijd gewoon'
#ajagro: 'Brobbey is ook zonder goals belangrijk voor het aanvalsspel van Ajax'
#heraja: 'Het karakter van Ajax is echt veranderd, ze zijn bereid om voor elkaar te vechten'
#qaraja: 'Met het oog op Ajax’ drukke speelschema valt het sparen van Brobbey goed uit te leggen'
#ajawil: 'Tegen Feyenoord en PSV wil je als Ajax wél met een zo sterk mogelijk team starten'
#feyaja: 'Farioli is veel meer dan een simpele Italiaanse trainer'
#ajapsv: 'Het zou gek zijn als Ajax geen rol gaat spelen in de titelrace'
#ajamac: 'De 2-0 van Taylor toont aan dat Ajax het geweldig kan doen tegen teams met een laag blok'
#tweaja: 'Henderson kreeg het tempo er niet in tegen FC Twente'
#ajapec: 'Ajax' kinderziektes van vorig seizoen komen af en toe nog aan de oppervlakte'
#rsoaja: 'De diepgang en het loopvermogen van Taylor en Klaassen werden gemist'
#necaja: 'NEC heeft tegen Ajax vanaf de eerste tot de laatste minuut de dienst uitgemaakt'
#ajautr: 'Het is voor Ajax te hopen dat Godts tegen AZ weer wedstrijdfit is'
#azaja: 'Berghuis voegt op rechtsbuiten niks toe aan het spel van Ajax'
#ajalaz: 'Aan de bal is Baas de laatste tijd behoorlijk slordig'
#ajaalm: 'Je ziet dat Taylor Farioli's vertrouwen graag wil uitbetalen'
#ajatel: ‘Veelzeggend dat Ajax via een kopbal uit een corner op 1-0 moet komen’

Lees meer over:
Plaats reactie

Sjaakie +5810

We mogen in dit tussenjaar in onze handjes knijpen met deze trainer. Natuurlijk hoop ik voor komend seizoen wel op iets beters (qua voetbal).

23-12-2024 15:20

FWAjacied +3864

Op basis waarvan is Sutalo dan completer dan Rugani? Sutalo is aan de bal zeker niet beter, raakt sneller in paniek, duels verliest hij makkelijker en in de lucht/duels is hij een stuk kwetsbaarder dan Rugani.

23-12-2024 02:18

Ajaxsupporter02 +14062

Sutalo is een stuk sneller en ik vind hem ook beter aan de bal. Kapt nog wel eens een man uit of heeft nog wel eens een goede pass.

23-12-2024 10:31

wijzijndebeste123 +163917

Sutalo heerst net als Rugani in de lucht, hij is sneller en is aan de bal ook beter.

23-12-2024 13:14

Soccerskins v2 +43325

Wat Farioli in 6 maanden tijd heeft neergezet is hoe je het ook wendt of keert knap. We hebben een fitte selectie, een solide verdediging en staan er in de EL en in de ED prima voor. Beter dan waar veel mensen voorafgaand aan dit seizoen rekening mee hadden gehouden.

Maar gezien het spel in veel wedstrijden vind ik het lastig om helemaal tevreden te zijn. Farioli is heel voorzichtig met zijn selectie en dat betaald zich uit in punten, alleen is het spel te vaak niet om aan te zien. Regelmatig heb ik bij het zien van de opstelling nog maar weinig zin in de 90 minuten die gaan komen. Wanneer Ajax wel de beste 11 namen begint is het spel meestal wel prima.

Vandaag ging het ook pas weer goed toen er vleugelspelers op de flank stonden en voetballers op het middenveld.

22-12-2024 23:39

WeirdAJAX +12227

Helemaal eens over Taylor. MVP van de eerste seizoenshelft.

22-12-2024 22:12

jeffrey_van_der_sluis +30411

Taylor, vorig seizoen veel vervloekt, maar momenteel 1 van de besten op t veld.

Op naar de tweede seizoenshelft en hopelijk wat goede toevoegingen met wat (huur)spelers.

22-12-2024 21:16

cl=5! +5373

Het vertrek van die dikke paplul die zelfs aanvoerder werd, dat is de ommekeer geweest.

22-12-2024 20:04

AjaxNWH90 +1857

Voor mij staat Rensch symbool voor het Ajax van de laatste jaren. Slappe hap.

22-12-2024 19:18

Rondo64 +3384

Rensch speelt dit seizoen ook al best goed mijns inziens. Heeft nog steeds wel eens een slippertje, maar veel minder vaak en zijn voetballende vermogen verder helpt het team ook vooruit. Een beetje zoals Baas (al had hij de laatste paar weken wel erg vaak een slippertje)

22-12-2024 19:29

AjaxNWH90 +1857

Rensch en goed? Ik tel miss twee a drie wedstrijden. Dat is bar weinig aangezien ze er 30 gespeeld hebben. Zeer, zeer, zeer matige speler.

22-12-2024 20:40

Ajaxsupporter02 +14062

2 á 3? Dan ben je gewoon niet eerlijk of heb je er geen kijk op.

22-12-2024 20:54

AjaxNWH90 +1857

Waarschijnlijk beide. Ik lieg. Rensch is de beste speler dit seizoen en doet het onwijs goed. Hoop echt dat die verlengt.

22-12-2024 21:01

WeirdAJAX +12227

Wat vond jij van Frank de Boer?

22-12-2024 22:14

Ajaxsupporter02 +14062

Eerst weer ontzettend negatief en dan weer extreem positief om grappig te zijn. Slaat echt nergens op.

22-12-2024 22:19

AjaxNWH90 +1857

Sorry man..

23-12-2024 00:15

AjaxNWH90 +1857

Frank heeft Ajax vier keer kampioen gemaakt. Voetbal was niet altijd goed maar in die teams zat wel veel meer pit.

23-12-2024 00:16

Ferd +38490

"was niet altijd goed" is nogal verzachtend, want het voetbal was dramatisch na de eerste anderhalf seizoen. En pit? Er zat net zoveel pit in die selecties als in Rensch.

26-12-2024 06:25

Simpelishetmoeilijkst +25220

Misschien moet Rugani meer spelen, omdat hij simpel speelt, en simpel is het moeilijkst!

22-12-2024 17:54

AFCA-pride +17351

Zag gelukkig bij hem ook al wat passes vooruit vandaag.

22-12-2024 19:48

Keizer +30145

Voor mij is dat Sutalo. Kwam voor veel geld binnen vorig jaar en was symbool voor de aankopen van Mislintat, werd regelmatig afgeschreven in het afgelopen seizoen maar is sinds de komst van Farioli ijzersterk gegroeid.

Snap de keuze van Taylor ook, al heeft die het bij Ajax onder ETH al laten zien.

22-12-2024 17:52

WeirdAJAX +12227

Ijzersterk vind ik wat overdreven. Hij zakt niet meer door de ondergrens. En staat redelijk solide. Vooruit komt er nog weinig uit.

22-12-2024 22:16

Tommyshelby +129002

Taylor staat gewoon op 15 g/a als middenvelder. Dat zijn gewoon Ziyech stats uit z’n eerste seizoen (30 g/a in totaal als linkshalf).

Doet het idd uitstekend. In heel 2024 eigenlijk.

22-12-2024 15:50

caspervans +5350

Heeft grote stappen gezet, en dat begon inderdaad al bij een zwalkend Ajax. Grote klasse!

23-12-2024 00:17

7172AFCA7395 +10310

Maandenlang kritisch geweest over Taylor. Maar toegegeven , hoort nu regelmatig bij de betere Ajacieden

22-12-2024 15:36

4xEC1 +7722

Dat verrast me wel moet ik zeggen. Je zag zijn potentie af en toe eruitkomen, het was veel te weinig. Maar nu is het gewoon een sterkhouder geworden, je mist hem als hij niet speelt, en dat is knap van hem.

22-12-2024 18:32

stopperspil +11176

Taylor liet vorig seizoen altijd zijn man lopen, verdedigde niet echt mee, onder Farioli is dat allemaal goed gekomen

22-12-2024 15:36

4xEC1 +7722

Valt me idd op dat hij zowat de felste aanjager is van het veld.

22-12-2024 18:33

Ajaxsupporter02 +14062

Had hij sowieso al in zich. Kwam er niet uit omdat er hele matige trainers voor de groep stonden de afgelopen jaren.

22-12-2024 22:20

Sunny +9553

Nee, de belichaming is het laffe afzichtelijke spelconcept dat vloekt met alle Ajax normen en waarden.
En voor de Farioli/punten geilers; ook met aantrekkelijk voetbal en deze selectie kan je punten pakken.

22-12-2024 15:36

7172AFCA7395 +10310

Met Steijn niet, met Maduro niet, met Schip niet.

22-12-2024 15:41

Sunny +9553

Die hadden een aantal v d huidige spelers niet! Beetje appels met peren.

22-12-2024 22:03

Ferd +38490

nee, die hadden betere spelers en een evenwichtigere selectie. Die hadden niet slechts 1 extreem jonge linksbuiten, slechts 1 rechtsbuiten om maar iets te noemen.

26-12-2024 06:26

MichelBoerebach +29190

@Sunny: hier kan ik het wel mee eens zijn. Wij doen net alsof Farioli met een Willem II selectie moet werken.

22-12-2024 17:05

Hersenspinsel +8048

Volgens velen hier moet Farioli met spelers van een degradatie kandidaat spelen.
Ik ben daar geen van maar vind dat Farioli ook met de sterren die hij tot zijn beschikking heeft goed werk verricht.

22-12-2024 21:55

MichelBoerebach +29190

Hij heeft een aantal keer geluk gehad, het voetbal is niet om aan te gluren, maar hij staat wel 2e. Dat laatste is wel aardig.

22-12-2024 22:09

4xEC1 +7722

Maar dan zou Farioli niet zoveel moeten rouleren, zodat er automatismen komen, zie bijv. weer de eerste helft. Al met al moeten er gewoon spelers bij, want de nummers 12 t/m 24, bij wijze van, zijn gewoon niet goed genoeg.

22-12-2024 18:37

Siemjo +7892

Als je een 5-3-2 experiment wil uitvoeren doe dat dan tijdens de winterstop en niet in de laatste competie wedstrijd voor de winterstop

22-12-2024 15:35

Artemio +31983

4-4-2 was beter geweest in de 1e helft.

22-12-2024 15:34

linksbinnen +8157

Ik zou zeggen: probeer Taylor te verlengen ipv Berghuis als je de weinige centen maar een keer kunt uitgeven.

22-12-2024 15:33

Ferd +38490

Berghuis moet je sowieso niet verlengen, zelfs niet als hij op amateurbasis wil blijven.

26-12-2024 06:27

Amp +37712

Eens maar noojt weer 5-3-2? We hebben toch al vaker dit seizoen zo gespeeld?

Rugani vandaag erg stabiel, fijn dat ie aan meer minuten komt. Hoewel je dan voetballend veel inlevert zou ik m wel vaker ook naast sutalo willen zien. Baas is de laatste tijd heel vreemde dingen aan t doen na een solide start.

Traore bizar verhaal. Was voorheen ook al een alles of niks, maar dat kijkt bij hem juist meer te worden naarmate hij ouder wordt ipv minder wisselvallig.

Schreef gisteren al dat klaassen en taylor samen op t middenveld niet werkt. Niet alleen vandaag, al vaker geweest. Farioli wisselt zn eigen team kapot. Stel je beste spelers op en zorg ervoor dat je dat gekut over starters en finishers in Italië laat, en zorg ervoor dat er lijn komt in t spel en dat die lijn blijft. Als t echt lastig wordt ga je je finishers maar inbrengen. Vind rouleren geen probleem voor rust, maar dit slaat nergens op. Maar goed, allang blij dat vd boomen niet speelde want die had ik ook nog wel verwacht vandaag. Gewoon fj en taylor met hendo op t midden, klaar. Tot je een betere erbij krijgt. Zodat je voorsprongen kan opbouwen en daarna rist kan gaan geven. En haal wat jeugd erbij die creatief kan zij. En laat ze spelen in de wedstrijden tegen niveau almere. Ze moeten maar met de data laten zien dat bepaalde spelers blijkbaar niet vaker dan 1x in de week in de basis kunnen starten. Ik geloof er niet meer in

22-12-2024 15:32

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Heel realistische, genuanceerde kijk op de situatie. Beter dan al die roeptoeters die hier al roepen van FarioliOUT. We hebben gewoon geen selectie om sprankelend voetbal mee te spelen, en de jeugd die dat wel kan is allemaal nog vrij jong en onervaren. Tussen de groep van Taylor, Rensch en Brobbey (de 2002/2003 groep) en de huidige onder 19/deels jong Ajax als Faberski, Steur, Messori, Bounida (de lichting 2006/2007) zit gewoon heel weinig kwaliteit. De 19-20 jarigen zijn allemaal gewoon veel te slecht voor Ajax 1. De gehele lichting uit 2004 en 2005 is gewoon niveautje Telstar, maar dat zijn wel de spelers die nu normaal gesproken de back up van Ajax 1 zou moeten zijn. Zonder getalenteerde Ajax-jeugd die we in kunnen brengen is het gewoon amper te doen, maar gelukkig is de 2006/2007 lichting erg talentvol en zit er heel veel voetbal in.

22-12-2024 15:28

Okocha078 +13820

Vind Hato de.laatse tijd juist niet goed voetballen. Als je nu ziet hoe comfortabel Salah-Edinne aan de bal is, is dat toch wel een groot verschil. Al is Hato verdedigend weer wat sterker.

22-12-2024 15:27

Ajaxsupporter02 +14062

Salah-Eddine had veel meer vertrouwen moeten krijgen. Soms wordt potentie gewoon genegeerd.

Zit nu in de top 3 beste spelers van Twente.

22-12-2024 15:36

Okocha078 +13820

Klopt, net als Regeer toch.
Gelukkig is dit met Baas en Fitz-Jim wel goed gegaan.
Eigen jeugd blijkt toch uiteindelijk vaak weer beter als een aankoop

22-12-2024 16:45

El Grande Ghacied +1323

Mwuah denk dat verwachtingspatroon in combinatie met druk hier ook een rol in speelt. Bij Twente is het toch iets meer mogen, iets meer vrijheid. Deed ie in zn verhuurperiode ook al goed, maar bij Ajax daarna kwam het er totaal niet uit. Ik denk dat hij op dit moment het best tot zijn recht komt bij clubs als Twente die lekker willen en kunnen voetballen. Kortom prima op z'n plek dus. Regeer vind ik wat dat betreft wel lastiger alhoewel hij denk ik momenteel ook zou verzuipen in het trage Ajax spel.

22-12-2024 18:42

4xEC1 +7722

@Ajaxsupporter02: Ik vind het lastig. Ik vond hem echt slecht bij Ajax, maar komt dat doordat hij de druk niet aankon? Dat kan ook nog eens hè.. Wij kunnen dat niet beoordelen. En ik hou sowieso niet van achteraf zeggen dat er fouten zijn gemaakt, want toen hij faalde bij ons en vertrok, hoorde je hier bijna niemand.

22-12-2024 18:47

Ajaxsupporter02 +14062

Ik heb zelf altijd gezegd dat ik hem niet wilde zien gaan. Ondanks slechte prestaties geloofde ik echt in zijn potentie. Dus voor mij geldt dat zeker niet.

Was natuurlijk ook geen lekkere situatie om in te beginnen als Ajax 1 speler.

22-12-2024 19:03

Ferd +38490

Salah-Eddine pakte zijn kansen ook niet toen hij ze kreeg. Dat kan je alleen ASE aanrekenen. Het is zonde, ik was altijd fan.

26-12-2024 06:28

Ajaxsupporter02 +14062

Alleen hem aanrekenen vind ik te makkelijk. Situatie was verre van stabiel. Sutalo liet het toen ook niet zien, daar is wel vertrouwen in gehouden.

26-12-2024 13:20

Dirigent +6872

Vorig jaar uitgekotst door de fans nu onze beste speler! Kan snel gaan!

22-12-2024 15:23

Ferd +38490

sommige fans zijn altijd achter hem blijven staan. Die werden voor rotte vis uitgemaakt op AS, en moeten nu lezen dat de grootste criticasters lovend zijn en zeggen dat ze altijd z'n potentie hebben gezien. Lachwekkend.

26-12-2024 06:29

Dirigent +6872

Ik ken het gevoel....

26-12-2024 09:39

Baco123 +6460

Vind hem het hele seizoen al de beste aan Ajax kant, hopen dat i blijft aankomend seizoen

22-12-2024 15:21

BackInBlack +14504

Die vertrekt as zomer.

Let maar op

22-12-2024 15:20

Wobbo +11333

Nog 1 seizoen bij Ajax. Met Oranje naar het WK en dan een mooie transfer.

22-12-2024 16:09

BackInBlack +14504

Ik verwacht dat Hato en Rensch en Taylor en Sutalo allemaal vertrekken

22-12-2024 16:21

El Grande Ghacied +1323

Ligt er echt maar aan waar we gaan eindigen dit seizoen en wat het transfersysteem gaat doen wat betreft Hato en Taylor. Rensch zal lastig worden gezien aflopend contract en Sutalo zou jammer zijn, maar is wel een passant.

22-12-2024 18:45

Juan62 +46190

Voor mij is Taylor de beste en constante teamspeler van Ajax dit halve seizoen.
Verschillende posities gestaan en geleverd

22-12-2024 15:18
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.