Steijn wilde geen statement maken met wissels en spreekt van 'bittere pil'

door Jesse ter Haar 392

Bron ESPN

Steijn wilde geen statement maken met wissels en spreekt van 'bittere pil'

door Jesse ter Haar 392

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Maurice Steijn is nog altijd blij om de trainer van Ajax te zijn, zo laat hij weten in gesprek met ESPN. Toch baalt hij van de manier waarop De Klassieker verliep voor de Amsterdammers en laat hij weten geen statement te hebben geprobeerd te maken met het wisselen van Anton Gaaei en Borna Sosa en het opstellen van Silvano Vos. Enige opmerkingen over Sven Mislintat wenste hij niet te maken.

'Ik ben heel erg blij dat ik hier mag werken, maar je hoopt natuurlijk dat het beter gaat', aldus de oefenmeester. 'Ik vind het nog steeds en heb nog steeds een geweldige band met de staf en spelers. Maar vandaag is het een bittere pil.'

Vervolgens krijgt Steijn een vraag over zijn wissels van zondag. 'Het is zeker geen statement', laat hij weten. 'Ik kijk gewoon naar wat die jongens presteren. Vos deed het van de week heel erg goed. Hij is een goede middenvelder en een talentvolle jongen. Hij zit op dit moment beter in zijn vel dan de twee andere middenvelders. Rensch was een optie om mee te starten, maar hij is deze hele week niet fris geweest.'

'Salah-Eddine heb ik gebracht omdat ik Sosa niet goed vond spelen en Hato centraal wilde houden met zijn snelheid', voegt de hoofdtrainer eraan toe. Of hij Anass Salah-Eddine dan beter vindt dan Gastón Ávila? 'Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat ik achterin een andere keuze heb gemaakt. Ik kies hem niet boven Ávila, maar ik wilde Hato in het centrum houden. Vandaar Salah-Eddine, die de positie normaal gesproken ook gewoon kan invullen.'

Mindere vorm Tahirovic

Uiteindelijk komt ook Benjamin Tahirovic ter sprake. Hij verloor zijn basisplaats aan Vos en Steijn erkent dat de Bosniër een mindere periode doormaakt. 'Daarover heb ik ook met hem gesproken. Hij was ook wat vermoeid, had interlands gespeeld. Hij is ook nog een jonge jongen. En Rensch was deze week niet fris, daarom heb ik Gaaei opgesteld. Verdedigend moet het absoluut beter, maar van de week (tegen Olympique Marseille, red.) zag je hem aan de bal in combinatie met Berghuis.'

Lees meer over:
Plaats reactie

AdamForce +96

Steijn krijgt van sommige hier de volle laag maar zoals Rafael en Ibbi gisteren zeiden, dat is onterecht! Dit is Chelsea beleid, koopwoede met vooral spelers die niet gewend zijn om te spelen bij een grote club en die niet kunnen integreren in een kern omdat er geen kern is. Chelsea kocht de succescoach van Brighton weg en het was een drama en ze hebben nu Pochettino en het is nog steeds een drama ondanks een miljard aan aankopen!!! Dit is technisch falend beleid zonder dat de trainer daar aandeel in heeft gehad en die moet maar direct van een vreemdelingenlegioen en b garnituur gelijk een topelftal maken!

25-09-2023 17:18

Simpelishetmoeilijkst +25385

Steijn heeft veel fouten gemaakt, dat is ons wel duidelijk. Nu moet hij p een eerlijke kans krijgen snel te leren. Misschien kan iemand, zoals Rafa Vander Vaart hem wat aanwijzingen geven, en dan in de winterstop kijken of het weer op de rit zit.

25-09-2023 12:55

debarbaar +8250

Steijn is een gezwel. Anass Salah-Eddine inbrengen voor een kroatische international. Wat een grap. We weten de volgende twee wissels al, als het tegen Volendam tegenzit. De twee backs gaan gewisseld worden. Steijn is een ordinaire straatvechter die alleen aan zichzelf denkt. Geen enkel patroon is er in het spel en zijn tactiek dateert van voor de tweede wereldoorlog. ADO niveau!

25-09-2023 12:46

willem1958 +8873

Het is gewoon een hele slechte timing de afgelopen week, als je Twente en Feijenoord in november treft dan is het team veel meer ingespeeld.
Daarmee wil ik niet zeggen dat alle problemen dan over zijn want sommigen hebben denk ik het niveau niet maar voor Twente hadden een spelers nog niet eens met elkaar gespeeld, hoe kan je dan tegen Twente en Feijenoord verwachten dat het meteen goed gaat?
Net een week spelen sommige jongens in het team dus je kan niet meteen alles verwachten maar zo makkelijk als Gaaei het weggeeft daar kan je niet tegen voetballen.

25-09-2023 11:53

Darkbird +2505

Vermaelen en Vertonghen hebben in hun jonge jaren ook nogal wat steken laten vallen wat ook gewoon de CL deelname heeft gekost. Op basis van de eerste wedstrijden ziet het er nu niet goed uit, maar potentie zit er echt wel in…

25-09-2023 09:18

PacoDelavega +64

Steijn probeert alleen zijn eigen hachje te redden door eerst de TD voor de bus te gooien met z'n uitspraken en bovendien ook nog zijn aankopen. Zo'n situatie is toch niet meer houdbaar..hoe je het wendt of keert hij heeft het met deze spelers te doen en je gaat mij niet vertellen dat hij de kleedkamer mee krijgt op deze manier. Elke ander ervaren trainer kan hier in een paar weken veel meer van maken dan het potje dat Steijn er van maakt. Hij is totaal ongeschikt gebleken... Terwijl ik nog wel goede hoop had...

25-09-2023 07:38

JoeBlow +8222

“ Uiteindelijk komt ook Benjamin Tahirovic ter sprake. Hij verloor zijn basisplaats aan Vos en Steijn erkent dat de Bosniër een mindere periode doormaakt. 'Daarover heb ik ook met hem gesproken. Hij was ook wat vermoeid, had interlands gespeeld. Hij is ook nog een jonge jongen.”

Waarom laat je hem dan eerst verzuipen in een helft tegen Marseille, man. Dan haal je hem er in de rust uit en doe je meer kwaad dan goed. Die gozer zat als een dood vogeltje op de bank in de tweede helft.

Lekkere people manager is dat. Hij is echt 100% reactief.

25-09-2023 03:25

Ajacider +4936

Van alle voetbalmedia laat ik Studio voetbal komende tijd maar links liggen. Die glinsterende ogen van Pierre maken me intens ongelukkig. In zijn neutrale rol Steijn afbranden en dat als rancunueus te hebben opgevat neem ik mezelf kwalijk.

25-09-2023 00:31

NipeB +15850

Wij vinden jou week in week uit niet goed. Niet in je wissels. Niet hoe je voor de camera praat. Niet hoe je continu naar anderen wijst en nooit in de spiegel kijkt. Niet hoe je geen speelwijze hebt, geen tactiek, je kunt je team niet eens compact laten spelen. Je kan geen talen en je wees de helft van de groep af omdat je ze niet kon. Wanneer rot jij op, Maurice Steijn? Ajax verdient een goede trainer, niet een charlatan die er lezingen over geeft.

24-09-2023 23:32

Jarikoning +7348

Steijn oprotten ook. Vuile ooievaar

24-09-2023 22:49

debetweter +10114

Ik vond de combinatie Gaaei, Forbs tegen Marseille prima. Maar wat een foute heeft die jongen gemaakt. Ik hoop dat hij hierboven op komt, ik denk dat hij aanvallend kan toevoegen.

24-09-2023 21:20

Professor +11206

Salah Eddine er nou weer in voor Sosa is denk ik toch wel een statement tegen Mislintat.
Steijn ik weet het niet zeker maar is volgens mij zeer onbetrouwbaar en van zijn tactische kwaliteiten ben ik niet onder de indruk.

24-09-2023 21:01

michieltje +761

Zijn uitleg over Sala Edine in laten vallen en niet Avila is verbijsterend. Wilde een heel verhaal pennen, maar ik schud al 5 minuten mn hoofd.

24-09-2023 20:52

FlyingDutchMan +17318

Inderdaad bullshit, Maurice & Sven zitten elkaar alleen te kloten ffs.. Had dan tegen Sven gezegd dat je Avila niet hoefde te hebben, in plaats van deze onzin te verkondigen.. Eerst passeer je SAE en nu passeer je Avila weer na één wedstrijd..

24-09-2023 21:00

michieltje +761

We weten nog steeds het antwoord niet waarom Avila niet inviel. En over Mislintat, dat is een solist, een einzelgänger. 12 aankopen gedaan, zelfs de reserve keeper mocht Steijn niet bepalen. Laat staan de linksback. Tagliafico schijnt hij wel eens naar gehint te hebben.

Maar laten we wel zijn. Dit is een gewoon en gevecht om wie het veld moet ruimen. Mislintat of Steijn. Steijn laat dit nu doorwerken, ten koste gaan van het elftal en dat is onprofessioneel. Al snap ik het wel. Mislintat is wmb de rat. Zelf tijdelijk op non actief, onderzoek naar belangenverstrengeling. En dan gaat hij aan Van Halst vragen of hij Steijn mag ontslaan. Dat is gewoon de aandacht van zichzelf afleiden.

Mislintat lijkt een ongeleid projectiel aan het worden.

24-09-2023 21:21

FlyingDutchMan +17318

Inderdaad, maar voor mij is er inmiddels geen één goede meer over. Flikker ze beiden maar buiten want ze hebben allebei hun hoofdtaken opgekloot..

24-09-2023 21:31

ShiekTakTiek +6001

Nonsens. Wat heeft Van Axeldongen tot nu toe in het eerste laten zien om überhaupt in de klassieker aanspraak te maken op speeltijd? Is 8/10 keer geblesseerd. Met alle respect groot talent maar dit was een charme offensief van Steijn naar het publiek toe en een hele dikke middelvinger naar Mislintat en co.

Gaaei (terecht) eruit Rensch erin (enig alternatief)
Sosa (ook terecht) eruit ASE erin ten faveure van aankoop Avila die in deze wedstrijd meer kon brengen denk ik (gif)
VAD ipv Mikautadze die je ook kon brengen (die is verder van VAD)
Tahirovic laatst al eraf en Vos erin ipv Mannsverk

Hij negeert de aankopen bewust en wil gewoon een statement maken.

24-09-2023 20:21

goajaxgo +14170

Even iets anders: wat is er mis met Godts?

24-09-2023 19:55

JoeBlow +8222

Of, zoals ons orakel Kale zegt: Goetz.

24-09-2023 20:18

ShiekTakTiek +6001

Is geen “eigen jeugd” maar als aankoop voor de jeugd gekomen. Steijn koos heel bewust voor Van Axeldongen (eigen jeugd) om het publiek aan zijn kant te krijgen. Slim vanuit zijn perspectief maar daarmee ook alles gezegd. Slechte zaak dat de trainer zo overduidelijk tegenover de TD staat.

24-09-2023 20:23

FlyingDutchMan +17318

Axel speelde vorig jaar zijn laatste helft in Jong ajax voordat hij weer uitviel. Naderhand schijnheilig lopen verkondigen dat Maurice niet zichzelf ten opzichte van Sven wil promoten. Zijn elkaar over de rug van ajax kapot aan het maken, alleen maar eigen belang voor die hufters..

24-09-2023 21:33

ShiekTakTiek +6001

Precies. Iedereen speelt spelletjes. De grootste grap is Jan Van Halst als interim AD. De man die Twente bijna liet degraderen. Die moet dus knopen doorhakken samen met nog wat nietsnutten.

Kroes die bv destijds al naar ons kon, zijn aandelen in Go Ahead had verkocht alles maar werd teruggefloten door Vd Sar. Nu weer opnieuw diezelfde Kroes die ze binnenhalen zonder logica. Club waar het 1 grote tering bende is en je nieuwe AD begint pas over een halfjaar ergens.

Klopt van geen kanten bij ons, al langer niet.

24-09-2023 21:51

mokum007 +6523

Steijn out, Sven out, en van gaal in

24-09-2023 19:47

Allesreiniger +3361

Heel eerlijk, wát is het échte probleem met Steijn? En dan wil ik hem niet gaan vergelijken met klop en guardiola, maar heel eerlijk. Wát doet hij nou echt fout?
Ik ben niet op de trainingen, daar kan ik niks over zeggen. Ik zie wel zijn antwoorden in de media en zijn opstellingen. Daar zie ik niet heel veel geks aan. Antwoorden zijn ook eerlijk. Vandaag ook wat ga je als trainer aan de eerste 2 goals doen anders dan een speler in het eerste half uur wisselen? Sterker nog, als het aan steijn lag had Nico daar gestaan.
Wissels... Zijn ook niet onbegrijpelijk.
Ik heb geen Blind-schreuder conflicten gezien.
Waarom moet steijn zo hardvochtig weg?

24-09-2023 19:34

VincentvanGogh +2163

Je staat op plek 14… Er is sinds de voorbereiding geen goed spel vertoont, er is geen visie zichtbaar, de opstellingen (bv Akpom rechtsbuiten, Hlynsson op 10), de wissels puur uit rancune, eigen spelers afvallen.. moet ik doorgaan?

24-09-2023 19:38

Opperhoofd +12712

Hahaha dus jij bent wel tevreden eigenlijk.

24-09-2023 19:49

Allesreiniger +3361

Niet tevreden, vraag me alleen wel hardop af of de trainer dan meteen de oorzaak moet zijn. Pak de feiten zoals jij ze ziet (voor zover je het écht kan zien) er eens bij en leg het naast elkaar. Dan kom ik nog niet op de Schreuder conclusie. Zeker niet omdat Steijn een veel lastigere startsituatie had/heeft

24-09-2023 20:27

Yeshyeshyall +11000

Op zich wel eens. Hij kan er ook niet heel veel aan doen maar hij laat zich in de pers wel echt uit als een kleinzielige gek

24-09-2023 19:51

Allesreiniger +3361

Ik vind hem heerlijk eerlijk, maar kan me goed voorstellen dat dat niet altijd verstandig is om ook tegen de media te doen. Betekend dat dat hij onzin praat? Nou , volgens mij eigenlijk niet. Als hij het ook zo onderbouwd naar het team, denk ik dat je veel kunt overbrengen naar spelers met behoud van respect, ook als het een slechtweer gesprek is.

24-09-2023 20:30

Yeshyeshyall +11000

Mja op zich wel eens maar spelers laten vallen is een vorm van eerlijkheid waar je twijfels bij kunt hebben, zeker als het allemaal ten gunste van hemzelf is.

Daarnaast vind ik het tactisch onduidelijk en is er nauwelijks vooruitgang te zien. Wel iets maar na drie tegendoelpunten tegen twente en marseille verwacht je toch dat hij iets doet waardoor je niet weer drie tegen krijgt, maar nee.. gaat vrolijk verder met dezelfde ‘tactiek’. Dan weet je , denk ik, niet beter

24-09-2023 20:55

Opperhoofd +12712

Bergwijn aanvoerder maken.
Speler afvallen in de media.
TD afvallen in de media.
Geen enkele lijn of vooruitgang in het spel.
Totaal niet kritisch op zichzelf
Lekker naar Ibiza gaan terwijl je resultaten uitermate teleurstellend zijn.

Omdat hij zijn spelers niet heeft gekregen is het dus prima om 14e te staan ?

24-09-2023 19:57

Allesreiniger +3361

Ik kan er deels wel in mee wat je zegt. Eigen spelers en TD afvallen getuigd niet echt van het feit dat je geslaagd bent voor je media-training. Eens. Maar wat hij zegt... Daar kan ik dan wel weer in komen.
Bergwijn aanvoerder.. Hij zal er een reden voor hebben. Ervaring en een stimulans voor Bergwijn zelf om zich naar een hoger plan te trekken ipv gewoon een speler zijn? Contractueel iets? I don't know. Ik zie in Berghuis meer een aanvoerder. Dannog, zou dat op zichzelf geen punt van enorme kritiek zijn op een trainer denk ik?! Snap zeker dat je daar een discussie over kan voeren.

Ik hoor hem wel zijn eigen fouten toegeven over een verkeerde keuze. Nah, again. Hij heet geen pep.

Teleurstellende resultaten had ik wel verwacht, zeker in de eerste maanden. Wie niet? Íemand hier die had verwacht dat we de eerste 5 wedstrijden makkelijk zouden winnen? Geloof ik eerlijk gezegd niet zo in.

Vooruitgang in het spel zie ik we iets, maar is ook lastig te concluderen nog na 5 officiele wedstrijdenet een interlandperiode ertussen.

En het is zeker niet ok dat Ajax 14e staat. Denk ook niet dat hij bewust slecht laat spelen omdat hij zijn spelers niet heeft gekregen (wat misschien wel 1 van de dingen is die het ernstig astig maken. Ik noem een Nico ipv Gaaei. Dat maakt echt wel verschil.

Hij wisselt en rouleert wel goed imho. Hij lijkt naar mijn idee écht zoekende naar de juiste basis en dat is lastig als en Gaaei zoals vandaag volledig de plank mis slaat. Dabwel een Brobbey die als spits weer meerdere kansen zou mogen benutten met zijn ervaring.

24-09-2023 20:19

Ajax14AMS +25205

TD afvallen hou op... Hij zegt dat Mislintat andere keuzes heeft gemaakt.

Moet hij liegen ofzo? "Mislintat heeft alles overlegd, ik ken alle nieuwe spelers goed en ben dolblij met ze."

Wil je iemand met een eigen mening die eerlijk is op persconferenties, of zullen we Mislintat maar gelijk hoofdtrainer maken ook?

24-09-2023 20:24

Opperhoofd +12712

Mijn verwachtingen waren ook niet hoog maar wel meer dan dit.

Gelijkspelen ten Excelsior en Fortuna daar had je echt meer uit moeten halen.
Tegen Twente werden we compleet weg gespeeld.
In eigen huis sta je binnen 45 min 3-0 achter.
Het is september en kampioenschap is al verloren.

Buiten dat heeft Stein ook nog nooit iets gepresteerd, zou niet weten waarom hij dit met Ajax wel zou kunnen.

Btw Mislintat mag ook wieberen

24-09-2023 20:34

Allesreiniger +3361

Ik kan daar wel in mee mbt excelsior en fortuna. Ik had ook verwacht dat Ajax dat op individuele kracht zou moeten kunnen klaarspelen. Twente is gewoon niet slecht nu. Vooral een goed ingespeeld team, dan kun je nog zulke goeie spelers hebben, maar dan wordt het een lastige pot. Individueel was Ajax ook niet beter dan real of juve, maar als team wel.

Vandaag ga je bij de eerste 2 goals schandalig in de fout door persoonlijke kortsluiting in het hoofd van Gaaei. Ik weet oprecht niet of Steijn daar iets aan kon doen (anders dan vragen om Nico 😉). Kudus ging ook vlak voor het einde van de transfer. Dat is een flinke deuk om op te vangen naast alle andere vertrokken spelers.

Sja, hij moet het nu doen met de groep die voor hem staat en er een eenheid van smeden. Een basis samenstellen. En de kwaliteit is er best, maar daar is wel meer tijd nodig. Again, Steijn is geen pep of jurgen. En hoe zit het in de coaching staff dan? Steijn staat er natuurlijk niet alleen voor. Hoe loopt het daar? Wat kunnen ze daar beter of anders doen? Ik heb werkelijk geen idee, maar alles op Steijn zn bord kwakken kan ik mezelf nog niet van overtuigen

24-09-2023 20:49

nummer13plus1 +281

De grootste reden om Steijn te ontslaan is het tactische onvermogen. Een leuke trainer voor een subtopper maar niet klaar voor een grote club als Ajax. Een Ajax waardige trainer zou zich hebben aangepast aan de situatie. Onze verdediging is bijvoorbeeld al weken lang ondermaats, waarom is daar de tactiek niet (tijdelijk) op aangepast? Je kan een extra verdediger opstellen of een meer verdedigende speelstijl hanteren bijvoorbeeld. Daarnaast heeft Steijn uitspraken gedaan die het vertrouwen van de spelers en de relatie met de directie schaden. Als je de ex prof-voetballers moet geloven is vertrouwen een zeer belangrijke factor in het voetbal. Om in de pers te vertellen dat je ontevreden bent met het aankoopbeleid van de TD met als gevolg een gebroken werkrelatie is ook een voorbeeld van een Ajax-onwaardige trainer. Oja, en we staan vandaag 14e in de competitie met veruit de duurste selectie. Steijn kan nu beter vertrekken, maar dat lijkt me logisch.

24-09-2023 20:06

Allesreiniger +3361

Dat Ajax 14e staat is natuurlijk een drama. Daar gaan we niet over owenelen.
En verterouwen tussen speler en trainer is intens belangrijk lijkt me. Helemaal mee eens. Maar echte speler-trainer breuken zoals je dat bij Schreuder-Blind zag, heb ik nog jiet mee gekregen. En soms hebben die gasten ook een schop onder hun reet nodig denk ik. Niet via de media, true, maar wel kritisch zijn. Ter vergelijking (en nee, ik was er niet bij, maar kan me er wat bij voorstellen) van Gaal heeft ook gwen pluizige doekjes over de koppoes van zn spelers gehaald. En tan Hag ook niet zover ik denk. Is dat direct negatief voor de band speler-trainer? Ik denk ook eerlijk dat een Ase, Wijndal, Gaaei etc prima weten dat het niet best was.

24-09-2023 20:24

Ajax14AMS +25205

Omdat er mensen hier zwaar pro-Mislintat zijn.
Zeg maar wat zij zeggen dat de Telegraaf voert tegen Mislintat (een hetze), is exact wat zij doen met Steijn.

Ik vermoed dat ze aandelen hebben in Mislintat zijn bedrijf.

24-09-2023 20:22

Opperhoofd +12712

Ben niet pro Mislintat, die heeft er ook een zooitje van gemaakt.
Voor een shock effect moet je de trainer ontslaan.

24-09-2023 20:39

Ajax14AMS +25205

Ze moeten allemaal eruit, maar Mislintat het eerst.

Die gozer veroorzaakt zoveel shit, niet normaal.

Dan kun je Steijn er daarna uit gooien, want van hem heb ik ook absoluut geen hoge pet op, maar RvC en Sven moet eerst.

24-09-2023 20:42

Allesreiniger +3361

Je wil gewoon een hele nieuwe club zien. Al het bestuur eruit, directeuren weg (2x in een half jaar zelfs) en ook 80% van de spelers vervangen in de afgelpen TFW. Ik zou op zn minst ergens iets behouden om je aan vast te houden

24-09-2023 20:53

Rymesyt +8141

Ik word hier zo moe van. Dus als je Steijn niet wil ben je pro-Mislintat en heb je aandelen in zijn bedrijf? Ik wil Mislintat zsm exit. De man heeft een heleboel troep gehaald en Steijn is onderdeel van die troep. Allebei eruit, liefst morgen. Mislintat eerst, Steijn erna. Uithuilen en opnieuw beginnen.

24-09-2023 20:54

Allesreiniger +3361

Een shock effect... Wat moet dat shock-effect dan teweegbrengen? Ik geloof dat ik nog moet bekomen van het shock-effect van vanmiddag. Dat zou toch meer dan voldoende moeten zijn voor wat voor effect je dan ook naar opzoek zou zijn (stijgende aandelen, betere resultaten, waardeopbouw bij spelers, drang naar stabiliteit, etc)

24-09-2023 20:55

Ajax14AMS +25205

Zoals? Ze hebben de club al verziekt voor het grootste deel.

Noem 1 speler waar we binding mee kunnen hebben? Vroeger kwamen talenten terecht in een goed draaiend elftal en speelden dan leuk mee, waarna zij het overnamen om vervolgens de nieuwe dragende krachten te worden. Nu moeten onze talenten (Brobbey, Rensch, Taylor) op jonge leeftijd al het team dragen, waardoor ze onnodig veel kritiek krijgen. Dit is namelijk een onrealistisch verwachtingspatroon.

Het resultaat? De aankopen heeft niemand binding mee, want we kopen 10 spelers per jaar, en de eigen talenten irriteren we ons alleen maar aan omdat zij het team moeten dragen maar dit (nog) niet kunnen.

Je moet gewoon iedereen eruit gooien en mensen aanstellen die de succesformule van Ajax WEL snappen.

En NEE, dat is geen verdwaalde Duitser, trainer van Sparta, mislukte Twente bestuurder en voormalig politiechef.

24-09-2023 21:34

Ajax14AMS +25205

Shock Effect van vanmiddag moet teweeg brengen dat de mensen die ontslagen moeten worden, ontslagen worden.

24-09-2023 21:36

Ajax14AMS +25205

Nee, maar als je Steijn volledig de schuld geeft van de positie van Ajax en het spel op het veld, dan ben je wel Pro-Mislintat.

24-09-2023 21:36

Rymesyt +8141

1. Elke week de opstelling op 5 plekken wijzigen waardoor je nooit vastigheden krijgt. Daarnaast gekke fratsen zoals de rechterkant totaal open laten.
2. Media optredens, maar dat is hierboven al aangestipt.
3. Staat niet voor zijn spelers. Vandaag bijv. ligt hey stil tijdens de klassieker (de 1e keer, om het bekertje) en hij blijft gewoon zitten. Loopt niet naar zn spelers toe ofzo. En wisselt Gaaei met een terechte, maar heel pijnlijke wissel en ook hier kan er geen handje vanaf.
4. En dit is de ergste: vecht vrij openbaar een oorlog met Mislintat uit, wat heel schadelijk voor de club is en alleen dit vind ik al genoeg reden om beide heren eruit te gooien. Dus ja Mislintat zeker ook.

Zeker, je kunt vraagtekens zetten bij of we Ajax materiaal hebben. Maar 14e staan en van de 8 officiele duels er maar 2 gewonnen hebben is zelfs voor Sparta reden tot crisis.

24-09-2023 20:52

Allesreiniger +3361

Ok ok, ik kan met je mee. Zeker ook als het gaat over het uitvechten van blijkbare onenigheid tussen S en M in de openheid. Again, ik denk dat Steijn zeker open moet blijven naar intern, maar mag zn media-training nog eens nalezen. 😉

Maar stel nou. Stel nou dat Steijn een TD treft waar hij wel mee kan schakelen. Zpu dat al genoeg zijn om het tij te keren? Dat vooral omdat Steijn er imho nog tekort zit om hem af te schrijven. Ik zou hem zeker tot begin december geven en dan kijken hoe het op alle vlakken is gegaan. En dat is een mening, geen feitelijkheid.

24-09-2023 21:00

debetweter +10114

Beide backs maakte fouten met de breedte passes achterin. Dat kan geen toeval zijn, ik geloof dat het in de opbouw is besproken het zo te doen. Dat is in de basis al een fout van Steijn. Het is al sinds vorige seizoen duidelijk dat we achterin zwak zijn, en dat makkelijk worden opgelost door compacter te staan geloof ik.

24-09-2023 21:25

NipeB +15850

Alles doet hij fout. 17 van de 25 selectiespelers zijn er al vanaf het begin. Er zijn geen automatismen, geen spelopvatting, geen vooruitgang, niks. Hij heeft niemand vertrouwen, benoemt een clown als aanvoerder, denkt dat Berghuis een goede voetballer is. Alles aan hem ademt KKD. Hij weet niet eens wat dominant voetbal is of aanvallen. En tactiek? Dat heeft hij zelf toe niks van te snappen. Dan ben je toch gewoon dom? Wie snapt als trainer nu weinig van tactiek? Hij snapt ook niks van teambuilding want zoals hij spelers slachtoffert, daar krijgt niemand vertrouwen van. Hij biedt geen duidelijkheid en is verantwoordelijk voor het allerslechtste spel dat ik ooit heb gezien. Zelfs Schreuder en Heitinga zijn nog beter dan Steijn.

24-09-2023 23:36

VincentvanGogh +2163

Ajax staat op plek 14, het is symbolische een prachtig moment voor een grote schoonmaak waarvan de trainer als eerste het veld moet ruimen.

Ik heb nog nooit in mijn leven hoeven scrollen om Ajax op de ranglijst te kunnen zien.

24-09-2023 19:34

Hersenspinsel +8278

Het ontslag van Schreuder heeft voorlopig nog niets goeds gebracht.
We zijn toch geen goed weer supporters.
Het belangrijkste in teamsport is de samenwerking.
Laten we gewoon de normale tijd nemen om zowel, Sven , Maurice en al de nieuwe spelers te beoordelen en dat is minimaal een half jaar en liever een jaar.
De schoonmaak is al uitgevoerd.
Een nieuwe Scoonmaak kost klouwen vol met geld, en dat zie je niet terug op het veld maar alleen in de zakken van zaakwaarnemer.

24-09-2023 19:43

nummer13plus1 +281

Schreuder heeft zichzelf onmogelijk gemaakt door in alles uit te stralen dat het hem niets meer kon schelen. Hij bleef zitten voor het geld. Heitinga vervangen voor "meer ervaren trainer" Steijn, dat is een ander verhaal.

24-09-2023 20:51

b.hulshof +3783

ASE heeft allang laten zien dat hij ongeschikt is als back. Gewoon een belachelijke wissel. Avilla deed het redelijk bij zijn debuut net als Hlynson toen. Mikautadze nog 0 minuten gespeeld op zijn positie.

24-09-2023 19:31

GriekseGod +229

Persoonlijke fouten doen ons de das om. Opstelling was logisch. Meer kan ik er niet van maken. Als Rensch was gestart op rb en SE op lb dan had je iedereen moeten horen hier. De enige verliezer vandaag is de supporter! Wat wij moeten doen is het beleid bekritiseren en onze ploeg blijven steunen!

24-09-2023 19:29

Hersenspinsel +8278

Welk beleid moeten we bekritiseren?
Ik hoor een kakafonie van kritiek en het gaat ECHT alle kanten op.
Laten we gewoon achter Ajax blijven staan wat er ook gebeurt.

24-09-2023 19:36

95 +2176

Godts voor Berwij was logisch geweest, middenveld waarvoor hij gekozen heeft was niet logisch.

24-09-2023 19:44

Harold +10581

Wat zou het toch een goed singnaal als een ieder die Ajax naar de klote helpt op zou stappen. Maar nee hoor…… iedereen blijft zitten. De RVC wil Mislintat eruit werken, Mislintat wil Steijn eruit werken en Steijn kan niks met deze spelers. Hoe kon Steijn het bij Sparta wel op de rit krijgen. Waren die spelers beter dan de onze? Ik weiger dat te geloven. Waar gaat het mis

24-09-2023 19:27

Opperhoofd +12712

Stein presteert helemaal niks, dat jaartje bij Sparta zegt helemaal niks die staan nu ook weer 5e.

Mislintat heeft de spelers die weg zouden gaan prima verkocht.
Maar heeft er brandhout voor terug gehaald, dus Mislintat heeft ook gefaald.

24-09-2023 19:27

Allesreiniger +3361

Wat doet Steijn dan precies verkeerd? Oprechte vraag, want ik zie het niet.

24-09-2023 19:37

AINIESTA +45381

Opstellingen, krijgt er geen voetbal in, organisatie is er niet, spelers doen maar wat. Wat doet hij goed?

24-09-2023 19:39

Opperhoofd +12712

Begint met Bergwijn aanvoerder maken.
Vervolgens krijgt hij geen enkele lijn in het spel.
Wint geen enkele pot.
In zijn interviews is het iedereen zijn schuld behalve die van hem.
Ook valt hij de TD in interviews af
Vreemde opstellingen.

Als je dat allemaal niet ziet dan moet je familie van die man zijn of een fanboy.

Maar vraag aan jou .. wat doet hij goed ?

24-09-2023 19:48

Ajax14AMS +25205

Opstelling is niks mis mee, de selectie is niet veel beter

24-09-2023 20:29

Ajax14AMS +25205

Opperhoofd, de TD afvallen deed hij natuurlijk niet.

Tegenspreken wel, maar wat verwacht je als wat Mislintat zegt gewoon niet waar is. Of wil je een mak schaap die dan gaat liegen? Want dan kunnen we net zo goed Mislintat trainer maken.

24-09-2023 20:30

Tim.S +3970

Die sosa mag de veters van nico niet eens strikken.
Wat was die slecht vandaag

24-09-2023 19:18

Breuk +25366

Salah Eddine was helemaal slecht

24-09-2023 19:20

Ajax14AMS +25205

In die 10 minuutjes dat hij mocht spelen...

De eerste 10 minuten met Sosa op het veld stonden we al bijna 0-2 achter.

24-09-2023 20:31

Breuk +25366

Dankzij de rechtsback en Hato die niet scherp dekte

24-09-2023 20:46

ptjebel +2262

Dus..........
Als ik zie wat er is gebeurt moet allereerst de RVC eruit want die hebben deze ellende laten ontstaan en daarmee zichzelf volkomen belachelijk gemaakt in voetballand.
De nieuwe RVC zal dan Mislintat eruit moeten gooien die zichzelf en Ajax voor schut heeft gezet door voor 115 mio 50% puin te kopen.
En vervolgens stelt de nieuwe RVC een nieuwe TD aan die Steyn er onmiddellijk uit flikkert.
Jonk en co..... kom er maar in.
Niet de beste oplossing maar verzin maar eens wat anders.
Als alles goed gaat moet dit alles wel binnen 2 maanden gebeuren anders is het vechten tegen degradatie!

24-09-2023 19:09

1Zlatan +5203

Ozy en Turbo, als jullie nu carte blanche zouden hebben, wat zouden jullie doen?

24-09-2023 19:02

trodat4030 +97192

Zoals het Ajacieden betaamd blijkbaar, elkaar de tent uitvechten XD

24-09-2023 19:07

1Zlatan +5203

Daarom zou ik een goed onderbouwde reactie van beiden wel kunnen waarderen. Hebben er beide zicht op imo.

24-09-2023 19:18

Allesreiniger +3361

Terechte opmerking. Heerlijk om inhoudelijke en onderbouwde teksten te lezen.

24-09-2023 19:39

Ajax14AMS +25205

Er is maar 1 juist antwoord: Iedereen eruit.

Daarna moet je kostte wat kost Kroes vervroegd laten overkomen, want anders ben je echt klaar.

Dan laat je Kroes een team om hem heen samenstellen die de wederopbouw in goede banen moet gaan leiden. (zijn we al zo ver heen dat we het zo mogen noemen?)

24-09-2023 20:32

delphiero +924

In deze ellende is het zoeken naar iets positiefs lastiger dan het vinden van een speld in een hooiberg. Maar als ik zie dat Sutalo, toch een bewezen verdediger zo matig speelt en dus bij lange na niet zijn niveau haalt en veel beter kan, dat andere onbekende spelers dit ook hebben en na een bepaalde tijd wel hun niveau kun halen. Als de beschuldigingen naar Mislintat kloppen moet hij er zsm uit maar ik vind het te vroeg om al zijn aankopen af te schrijven. Zo'n Ivanusec zal bij Ajax ook meegezogen zijn in het drijfzand, het is echt een wereld van verschil om als nieuwe speler in een goed draaiend, dan in iets wat je nog geen team kan noemen, terecht te komen.

24-09-2023 19:02

slowmow +1028

Iedereen boos op Steijn. Maar heel even. Individuele fouten en afstemming niet nakomen. Dat wordt heel lastig. Deze ploeg mist een natuurlijke leider. Er is niemand in het veld bezig met het team.

24-09-2023 19:00

niquedegraaff +5292

Dat is Steijn aan te rekenen. Die is bezig met anti sven beleid

24-09-2023 19:19

Harold +10581

En waar is onze tacticus Maduro in dit verhaa? Van de assistenten mogen we toch ook iets verwachten ?

24-09-2023 19:22

slowmow +1028

Anti Sven beleid? Hoe dan?

24-09-2023 19:32

vandenhaas4 +15120

Alsjeblieft zeg. Die Mislintat is voor sommige mensen echt een soort Cruijff reincarnatie. Zal best een goede scout zijn, maar heeft het gewoon slecht gedaan.

24-09-2023 19:46

JJFajax +3560

Zijn gewoon allemaal miskopen geweest wat die Duitser heeft gemaakt. Als je Lang, Dest en Schouten erbij had gehad zag het er al een stuk beter uit. Lang is talentvoller dan Bergwijn. Dest is beter dan Gaaei en Rensch bij elkaar. Schouten is beter dan Mansverk en Tahirovic. Ook spreken ze allemaal de Nederlandse taal.
Jammer allemaal maar vrees echt het ergste dit jaar

24-09-2023 19:00

trodat4030 +97192

Met Lang, Dest en Schouten erbij heb je nog steeds geen rechtsbuiten en hetzelfde probleem op links als vorig jaar met Tadic en Bergwijn, maar dan met Lang en Bergwijn....

24-09-2023 19:08

JJFajax +3560

Waarom probleem, Bergwijn is in deze vorm gewoon een speler voor op het bankje.

24-09-2023 19:10

Breuk +25366

Forbs is 3x beter

24-09-2023 19:22

MVG +16475

Het is een en al excuses zoeken van onze Maurice. Wat een ongelofelijke zwakkeling is het. Geen een keer steekt hij zijn hand in eigen boezem terwijl hij́ juist eindverantwoordelijk is.

24-09-2023 18:59

Ajax14AMS +25205

De TD roept (terwijl hij nog bezig was met spelers laten debuteren) al op tot zijn ontslag en diezelfde TD bemoeit zich met het selectiebeleid.

Ik kan me ergens voorstellen dat je dan niet zelfkritisch bent, of iets minder, want dan graaf je je eigen graf.

Voorbeeld: Ajax 2-6 Napoli, Schreuder: "Ik heb ook goede dingen gezien."

24-09-2023 20:38

Talentje020 +20087

Natuurlijk was dit wel een signaal naar Mislintat, Steijn vecht zijn oorlogjes niet bepaald achter gesloten deuren uit, is in niks een Ajax trainer, die moet gewoon uit zijn functie als hoofdtrainer van Ajax verlost worden ,

Mislintat mag ook gaan, heeft gezorgd voor veel onrust, een incomplete selectie die ook nogeens kwaliteit tekort komt! Snap echt niet dat er nog mensen zijn die met droge ogen beweren dat het door alleen Steijn en de RVC komt, en Mislintat zo op een voetstuk plaatsen,

24-09-2023 18:54

MVG +16475

De mansen die Mislintat een held vinden is het type dat Football manager speelt op de computer en denkt dat ze er wat vanaf weten aangevuld met wat YouTube filmpjes kijken. Die hebben nog nooit de binnenkant van een stadion gezien.

24-09-2023 19:01

BackInBlack +14603

Snel Gooijer Misehouy en Van Axel Dongen overhevelen naar de eerste selectie.

24-09-2023 18:53

MVG +16475

Misehouy zit al bij de selectie volgens mij.

24-09-2023 19:02

Amp +38000

Van axel dongen ja? Laat die maar eerst een keer minuten gaan maken in Jong. Die heeft afgelopen week na vier maanden ofzo pas weer op t veld gestaan en de jaren hiervoor meer aanwezig in de ziekenboeg dan op t veld. Gooijer had er allang bij gemoeten. Waarom hij niet en aertssen er wel steeds bij was, is nog steeds een groot raadsel. Misehouy hoort er bij gebrek aan een goede 10 ook wel bij, maar is er ook nog niet klaar voor

24-09-2023 19:20

delphiero +924

Positie van Mislintat moet ondertussen wel onhoudbaar zijn. Uit het non-verbale gedrag van Steijn en van Halst kan je opmaken dat die niet meer met hem kunnen werken. Vond Steijn een verrassende, risicovolle keuze die vooralsnog niet goed uitpakt. Maar als een van de weinige heb ik nog wel vertrouwen in hem. Over het algemeen zegt hij logische dingen voor de camera, komt over als een goede gast, tactisch is hij geen Guardiola, maar hij lijkt me wel goed met de spelers en heeft bewezen dat hij door zijn people-skills (media-skills kunnen nog wel een stuk beter) een hecht team kan maken. Tuurlijk heeft hij al aardig wat fouten gemaakt en als hij het tactisch de komende weken niet op de rit krijgt moet hij er uit maar bij mij heeft hij door alle nieuwe aankopen en de chaos achter de schermen voorlopig het voordeel van de twijfel.

24-09-2023 18:53

Saudara +7065

Op voorhand wisten we dat hij niet de juiste trainer zou zijn voor onze club. Waar we bang voor waren is ook gebeurd, we zijn ver afgegleden. Maar niet getreurd mede Ajacieden. In tijden van een echte crisis ontstaat er een nieuwe toekomst. De toekomst. Daar hebben we het altijd mee gedaan en zullen we het ook weer mee gaan doen. Mijn Ajax hart huilt, maar er gloort hoop aan de horizon.

24-09-2023 18:53

FrancescosRavioli +15380

Oprechte vraag: waarom wil iedereen Van Halst weg hebben? Wat had die in 2 weken tijd dat hij hier rondloopt exact kunnen voorkomen?

24-09-2023 18:51

Qifesh +24917

Het gaat ook om de maanden ervoor. Hij is toch degene die 't voetbalinzicht in de RvC moest brengen..

24-09-2023 18:52

FrancescosRavioli +15380

Welke weken ervoor? Hoelang geleden ia hij nou daadwerkelijk binnen gekomen?
Je kan de hele RVC dit kwalijk nemen, behalve van Halst.

24-09-2023 18:54

Qifesh +24917

Maanden, sinds mei. Om hem dan tijdelijk directeur te maken is voor de bühne, maar pakt nog slechter uit .

24-09-2023 18:56

Marcw1972 +16784

Van Halst zat al in de RvC he. Die hebben Sven carte blanche gegeven.

24-09-2023 18:53

Amp +38000

Denk vooral door de puinhoop die hij in Enschede heeft gemaakt en geen trackrecord heeft aan goede bestuurlijke prestaties. Daarnaast was t natuurlijk ook geen goede voetballer ofzo. Lijkt meer op dat men hem weg wil omdat er gewoon niks is om vertrouwen in te hebben bij hem

24-09-2023 19:22

Vik86 +42397

Ik dacht dat schreuder een randdebiel was, maar steijn die slaat echt alles... Hij zegt elke x wat anders.. Onbetrouwbare zak... Ondertussen zit je ook te lekken naar de TG en ben je dikke mik met de Nederlandse media..

24-09-2023 18:50

BackInBlack +14603

Schei uit man

24-09-2023 18:53

AjaxHoorn +32989

Blackinback. Ja I know, niet hoogstaand maar het is makkelijk gemaakt.

Ik vind Steijn onbetrouwbaar door zijn uitspraken. Geen idee of hij lekt, maar het zou zeker kunnen.

24-09-2023 19:39

JoeBlow +8222

Hoe pijnlijk ook, het gaat mij niet alleen om het resultaat. Ik was vooral benieuwd of er vooruitgang te zien was. En of ik het gevoel kreeg of Steijn de motor aan het draaien zou krijgen, hoe hortend en stotend dan ook.

Ik heb net nog even de 3e goal terug zitten kijken en het beeld stilgezet. Dan staan er bij dat schot van Sosa gewoon 8 man op dezelfde lijn of ervoor.

Hato staat ergens rechts in het FEY strafschopgebied. Vos op de middenstip. Sutalo op de rand van het strafschopgebied. Alleen Rensch staat een paar passen achter Sosa en heeft nog enig oog voor de restverdediging.

Bij de sprint terug bij de counter staat alleen Rensch achter de bal. De rest (Sosa, Forbs, Sutalo en Vos) is in de achtervolging. Hato zie ik helemaal niet.

Nul progressie. Nul afstemming. En de trainer kan het er blijkbaar ook niet in krijgen.

Ik vind het een ongelofelijke nederlaag voor Ajax om een trainer eruit te bonjouren na 5 wedstrijden, maar dan heeft het verder ook geen zin om door te gaan met Steijn.

24-09-2023 18:49

Myriad +7131

Die veldbezetting was wel de afspraak volgens Steijn, alleen moet Sosa dan niet gaan schieten. Domme individuele fout. Doen wij bij FC Bal op het dak zelfs niet eens, vanwege precies dit risico . Er is niemand in de verdediging.

24-09-2023 19:01

AFCAjaxJP9 +1455

Kan het niet gewoon zijn dat je bij een corner gewoon min. 2 man achter hebt en 2 man randje 16, en moet je fan niet gewoon de bal voor de goal geven. Werkelijk elke kortecorner is kans voor de tegenstander.

24-09-2023 20:37

MelleAfca +14328

Ik vond de wissel van Gaaei zeer discutabel; bereid eigenlijk dé kans op de 2-1 voor en laat los daarvan in anderhalve wedstrijd aanvallend meer zien dat Rensch in drie jaar. Die jongen ben je nu al definitief kwijt. Onnodig.
Los daarvan vond ik het interview van Steijn vandaag te prijzen, dat mag ook gezegd worden.

24-09-2023 18:47

trodat4030 +97192

Das leuk allemaal, maar hij is VERDEDIGER en bereidt ook 2 goals voor de tegenstander voor.. Volgens mij telt dat ietsje zwaarder dan een bijna(!) doelpunt..

24-09-2023 18:50

GNBL +90252 moderator

Hoe vaak heeft Rensch geen tegendoelpunt voorbereid? Ik had Gaaei er ook uitgehaald, maar wel pas in de rust.

24-09-2023 18:50

FrancescosRavioli +15380

Runkle 4 president.

24-09-2023 18:52

trodat4030 +97192

Hoe vaak 2 in 20 minuten? Volgens mij nog nooit.. Je moet nog een uur dan he?

24-09-2023 19:10

Aankoper +1778

Bij die eerste goal zag onze miljoenen aankoop sutalo er ook niet bepaald goed uit.

24-09-2023 19:34

Ozymandias +159568

Ik denk dat als Ajax ervoor kiest om zowel Mislintat als Steijn te ontslaan ze Team Jonk terug naar Ajax halen. Die komen met onder andere Jasper van Leeuwen als technisch directeur, Jonk als hoofdtrainer en Jongkind als hoofd jeugdopleiding. Ik ben hier zelf geen voorstander van maar na Mislintat en Steijn zal de RvC zichzelf proberen te redden door vol in te zetten op Ajax-DNA.

24-09-2023 18:47

GNBL +90252 moderator

Als Mislintat blijkt verkeerd te hebben gehandeld, gaat de RvC er ook uit, want dan hebben ze hun eigen taak niet goed uitgevoerd. Misschien maar beter ook, want de mensen in de RvC zitten er alleen voor zichzelf en zullen nooit in het belang van Ajax denken.

24-09-2023 18:49

Harrier Du Bois +39053

Dit dus. Als Mislintat fouten heeft gemaakt dan is daar iemand verantwoordelijk voor, dat iemand is de rvc. Er gaat niet 1 transfer langs ze heen, deze opeens wel? Zoja is het een fout, zoniet is het een fout.

24-09-2023 18:52

Harrier Du Bois +39053

Bergkamp ook maar terug? Knipoog trouwens

24-09-2023 18:50

Ajax1969 +4166

Wat betreft de ontslagen, lijkt me dat de enige juiste keuze. Mislintat is te veel beschadigd en Steijn heeft niet alleen niets laten zien, maar ook gelekt. Heel toevallig dat de TG dit keer met de juiste opstelling kwam. Ik zou Jonk niet nemen, die maakt ook overal ruzie.

24-09-2023 18:52

BackInBlack +14603

Steijn ontslaan lijkt mij waanzin

24-09-2023 18:54

Bensco +7175

Ik zou er zo voor tekenen maar het is een korte termijn oplossing zolang je nog met deze raad van onbenullen zit opgescheept. Als je Van Halst binnen de RVC haalt vanwege zijn “voetbal technische kennis” kun je wel stellen dat het met die zelfde kennis slecht gesteld is bij de RVC. Het feit dat ze überhaupt een headhunter moesten inschakelen om bij Mislintat uit te komen vindt ook heel tekenend. Alle beslissingen worden zoveel mogelijk afgeschoven op anderen

24-09-2023 19:00

Amp +38000

Denk niet dat dat wordt goed gekeurd door de bestuursraad of ledenraad, ben ff kwijt wie de aansturing doet. Daar komen namelijk weer de oude kliekjes in terecht, de kliekjes die cruijff niet wilden en dus jonk ook niet

24-09-2023 19:25

AjaxHoorn +32989

No please.

24-09-2023 19:40

Yeshyeshyall +11000

Ik heb Steijn nooit een goede keuze gevonden en inmiddels sta ik vrij positief tegenover zijn vertrek. Mislintat mag wat mij betreft blijven als blijkt dat hij niet gerommeld heeft met transfers, zowel dan de groeten! Ik ben van allebei geen fan. Rvc doet maar wat maar dat is ook wel een beetje waarvoor ze zijn. Die gaan nooit het verschil maken

24-09-2023 18:40

AFCCruyff +4043

Mislintat blijven 🤡

24-09-2023 18:45

PetrusKeizer +10739

Dat wat hij over Gaaei zegt is niks bijzonders, want dat die jongen verdedigend er nog lang niet is wisten we al toen hij door Diamantauge gekocht werd. Die knul valt in een nieuw team , met redelijk onervaren en niet overmatig getalenteerde spelers, gewoon door de mand. Hij is een omgeschoolde aanvaller, zijn er maar weinig die topverdedigers worden.

24-09-2023 18:40

James Water +289

Hij is niet geschikt voor dit systeem. Speel met 5 verdedigers. Of 3-5-2 ofzo, hoe dat tegenwoordig heet. Dan zal hij waarschijnlijk een stuk beter uit de verf komen.

Als hij in een 4 mans verdediging speelt, en er maar 1 "6" is die mee terug loopt. Dan moet je als rechts achter ook mee verdedigen.

24-09-2023 18:47

Aeneas +1202

Sosa was slecht vandaag en Gaaei was dramatisch. Er valt echt wel wat te zeggen voor de wissels hoor. Op rechtsback hebben we geen ander alternatief dan Rensch en op linksback hebben we ook niemand anders als Ávila een linker centrumverdediger is. Het ligt niet aan Steijn dat die alternatieven er niet zijn. Aanvallend wisselen zou natuurlijk ook een optie geweest zijn, maar daar was de wedstrijd niet echt naar. Dan zouden we er waarschijnlijk met dubbele cijfers afgegaan zijn. Onze verdediging is gewoon pijnlijk slecht.

De media behalen resultaat met stoken binnen de club en proberen daarbij natuurlijk in alles een statement te zien, maar er als je er objectief naar kijkt, heeft Steijn deze wedstrijd gewoon logisch en naar kunnen gehandeld. Dat hij daarmee onvoldoende heeft bereikt is een ander verhaal.

24-09-2023 18:37

michaellaudrup +4660

Die wissels sloegen helemaal nergens op.

24-09-2023 18:35

Myriad +7131

Akpom voor Sutalo beter?

24-09-2023 19:03

Ajaxafc1986 +1002

Gaaei maakt een beslissende individuele fout en Steijn moet maar oprotten. Lekker makkelijk om Steijn de schuld te geven. Deze rotzooi is Mislintat aan te rekenen. Echt niet te geloven!❌️❌️❌️💪💪💪

24-09-2023 18:34

GNBL +90252 moderator

Want voor deze wedstrijd was het natuurlijk allemaal geweldig. Steijn heeft het tot nu toe fantastisch gedaan.

24-09-2023 18:35

NW23 +5069

Steijn doet het kut omdat de TD hem geen 1 speler heeft gegeven die het elftal naar een hoger niveau brengt. Zelfs Sutalo bakt er weinig van. Sosa leuk aan de bal, maar kan niet verdedigen. Het is te triest voor woorden.

24-09-2023 18:46

Aeneas +1202

Ja klopt. Gelukkig had de TD ook ruimschoots voor de start van het seizoen de selectie op orde en goed afgestemd met de trainer welke kwaliteiten we nodig hadden en hoe die spelers met elkaar moesten communiceren.

24-09-2023 18:47

Ajaxafc1986 +1002

@ GNBL het was ook een perfecte voorbereiding toch? Steeds nieuwe spelers erbij op het laatste moment. Laat me niet lachen. Kansloze opmerking weer. Steijn is de dupe geworden van de rotzooi van Mislintat. Ga eens achter je trainer staan

24-09-2023 18:51

Ajaxafc1986 +1002

@Aeneas precies dit dus!

24-09-2023 18:59

AFCAjaxJP9 +1455

Waarom heeft steijn vanaf dag 1 niet gewoon gedaan wat hij nu doet?
De enige nieuwelingen vandaag waren Gaaei, sutalo( waar iedereen op wachte) sosa en forbs.
De overige vandaag zaten vanaf dag 1 al in het team, waarbij forbs ter vervanging was van onze geweldenaar bergwijn.
Kun je mij vertellen waarom hij hier geen team van heeft gemaakt in die 2 maanden?
Naar mijn idee zijn de verdedigers dan makkelijk in te passen als je gewoon je best doet om een spelers te kennen voordat je aan de slag gaat met ze.
Steijn kan er geen kloot van. Zit 0 verbetering in

24-09-2023 20:50

Oxxer +164956 moderator

Mislintat maakt de opstellingen?

Mislintat moet een team kneden of is dat de taak van Maurice-voor-de-bus-Gooier?

24-09-2023 18:43

Chadd +7759

Mislintat had een fatsoenlijke trainer moeten aanstellen.

24-09-2023 18:47

Oxxer +164956 moderator

Wie zegt dat het zijn beslissing was?

RVC en directie hebben 24/ 7 een harde plasser van trainers met een NL paspoort.

24-09-2023 18:51

Ajaxafc1986 +1002

@ oxxer Slaat 12 nieuwe spelers uit de 2e divisie. Hij heeft gewoon slecht ingekocht. En Steijn heeft ook de perfecte voorbereiding gehad zeker? De groep was geeneens compleet! Lekker makkelijk weer om Steijn de schuld te geven. Ga eens achter je eigen trainer staan!❌️❌️❌️💪💪💪

24-09-2023 18:57

Ajaxafc1986 +1002

@Chadd Stellen we jou toch aan kijken of je het beter doet dan Steijn 💪

24-09-2023 19:01

Oxxer +164956 moderator

“ Ga eens achter je eigen trainer staan”

Misschien werken dit soort teksten bij bepaalde types, niet bij mij. Steijn kan er geen klote van, blijf jij maar achter Steijn staan.

24-09-2023 19:04

Ajaxafc1986 +1002

@oxxer Dan stellen we jou aan kijken of dat beter gaat!💪

24-09-2023 19:08

Oxxer +164956 moderator

Een hele diepe zucht.

24-09-2023 19:12

Ajaxafc1986 +1002

@ oxxer Wie moet er dan komen die het beter doet dan Steijn?

24-09-2023 19:16

AjaxHoorn +32989

En niet alleen trainers.

24-09-2023 19:41

Oxxer +164956 moderator

@AjaxHoorn

Het niveau van sommige reaguurders….

24-09-2023 19:46

Oxxer +164956 moderator

@ Ajaxafc1986

Wat is jouw punt? Heb jij je kicks als ik doe aan namedropping?

Dezelfde teksten naar 2 sturen????!

24-09-2023 19:47

Chadd +7759

@oxxer

Dus Mislintat wilde Steijn niet hebben?
Het wordt steeds grappiger.

Steijn was toch de 'overperformer' volgens meneer?

24-09-2023 20:06

Ajaxafc1986 +1002

@ oxxer Mijn punt is dat Steijn alle schuld krijgt die hij niet verdiend! Wat is jouw punt?

24-09-2023 20:37

Oxxer +164956 moderator

Ik sta niet achter Steijn dat is mijn punt.

24-09-2023 20:40

Oxxer +164956 moderator

Itt Steijn gooit Mislintat de mensen waarmee hij werkt niet voor de bus, van de Sar had als 1e met Steijn gesproken, van Halst was er toen of bij vervolg erbij. Misschien volg ik al jaren een andere club dan jij, ik meen te weten dat Ajax een sterke voorkeur heeft voor Nederlandse trainers.

24-09-2023 20:43

ElSandrini +18209

Steijn vond ons best goed spelen...
Zou hij dat ook verteld hebben tegen de capuchonnetjes die binnen kwamen wandelen door de hoofdingang ?

0-3 na 20 min en dan Ajax goed vinden spelen.... reden voor staande voet ontslag

24-09-2023 18:33

NW23 +5069

Dan heb je met stront ib de ogen gekeken. Ajax speelde ook goed. Maar individuele fouten van de aankopen van Mislintat verneuken de boel.

Sutalo laat Timber eerst uit zn rug lopen bij de eerste goal, waarna Gaaei zich ook nog kinderlijk eenvoudig aan de kant laat zetten.

Bij de tweede goal doet Gaaei dingen die in de 4e klasse zelden gebeuren. Bij de derde goal gaat Sosa schieten terwijl hij moet weten dat iedereen voor de bal staat. Daar mag hij de bal nooit verliezen en dus moer je niet zo blind dom rammen, dan kan dat namelijk gebeuren. Dat zie je aankomen.

Steijn kan er weinig aan doen dat de spelers zulke amateurische keuzes maken.

Het voetbal echter was zo slecht niet. Ajax deed helemaal niet onder voor Feyenoord, sterker nog was voetballend de betere partij. Maar in voetbal moer je ook verdedigen en als je zulke kinderlijke fouten maakt worden die afgestraft. Maar de trainer kan weinig doen aan dit soort individuele fouten.

24-09-2023 19:00

Caelintroy +1652

Steijn…..je moet niet liegen nu.

Sosa was zo heel slecht nog niet, niet slechter dan wat ASE heeft laten zien.

Jammer dit

24-09-2023 18:31

trodat4030 +97192

Steijn weet dat hij zn baan alleen kan behouden als hij presteert dus geloof hem volledig als hij zegt dat hij wisselt omdat hij het beter wil zien en geen statement wil maken. Maar goed, hij heeft dankzij veel pers en complottheoristen (de waard vertrouwt zn gasten zoals hij zelf is he?) de schijn volledig tegen. Ik denk niet dat hij achterbaks is, hij is echt wel van goede wil, helaas zijn er hier een hoop die zich een mening laten aanlullen door de pers met al hun agendatjes en niet voor zichzelf nadenken. Best jammer..

24-09-2023 18:31

Torcida +5777

Dankzij veel pers? Je bedoelt omdat de rioolpers vierkant achter hem staat, dat hij daarom de schijn tegen heeft? Dat lijkt me wel, ja!

Deze man heeft het helemaal voor zichzelf verknald.

24-09-2023 18:34

trodat4030 +97192

De pers heeft tweespalt veroorzaakt tussen de TD en trainer ja. Dan gaan mensen partij kiezen en velen kiezen blijkbaar voor Mislintat, gebaseerd op werkelijk niets. Ja, dat Steijn Hagenees is. Maar loop er lekker achteraan joh, vooral niet voor jezelf redeneren..

24-09-2023 18:37

GNBL +90252 moderator

Je verwacht dat het satire is, maar trodat4030 meent het nog echt ook. Aardig de weg kwijt ben je dan.

24-09-2023 18:37

trodat4030 +97192

Alsof jij serieus te nemen bent.. De grootste zeikerd op AS sinds wanneer? Sinds Vi slipje en die andere kneus zijn opgerot. Al zullen zij vast weer actief zijn met hun 48403e accountjes.. En voor zij kwamen was jij ook al de zeikkoning, dus guess what, jij bent niet serieus te nemen met je niet te behandelen depressie.

24-09-2023 18:41

GNBL +90252 moderator

Steijn, die volgens jou de schijn tegen heeft, is de schuld van de pers. Dan ben je heel ver heen.

24-09-2023 18:43

FrancescosRavioli +15380

Diezelfde lui zijn nog in staat om te roepen dat Van Hooijdonck toch gelijk had

24-09-2023 18:49

AFCRick +11760

'Clueless' Steijn weet niet om te gaan met de situatie. Laat hem AUB vertrekken voordat hij nog meer schade aanricht.

24-09-2023 18:31

SpursAjax +6724

Steijn moet heel snel oprotten... Wat zet hij het slecht neer zeg. Totaal geen restverdediging al weken lang! Elke speler die een mindere helft speelt word direct eruit gehaald en daarna door de trainer in de media afgemaakt. Echt alleen maar met zichzelf bezig. Hoop dat mensen het snel inzien! Het is echt een hele hele enge man!!

24-09-2023 18:29

trodat4030 +97192

Ga toch weg man, als Louis een speler na een half uur of helft wisselt en vervolgens gewoon stelt dat hij hem slecht vond spelen, wordt het gewoon geslikt voor zoete koek, maar Steijn is Hagenees en dan klopt er bij velen bij voorbaat al niks van.. Dan wordt álles zo uitgelegd dat het aan hem ligt..

24-09-2023 18:34

Harold +10581

Steijn moet weg. Die gaat hier geen koek van bakken

24-09-2023 18:29

Godenzoon24 +15394

Weg met deze gek. Sarah Edine brengen kan niet anders dan een statement zijn. Deze man is een tactisch onbenul en kan totaal niet tegen druk

24-09-2023 18:27

Aeneas +1202

Je kunt z'n naam niet eens spellen man. Salah-Eddine is niet beter dan Sosa, maar Sosa was niet best. Leidde de 0-3 in met balverlies en liet daarvoor ook continu de bal te ver van zijn voeten stuiteren bij aannames. Defensief was hij ook niet sterk.

24-09-2023 18:34

Godenzoon24 +15394

Oh zijn naam verkeerd ( autocorrectie ) wat een goed argument. Sosa was echt niet de minste maar daar gaat het niet eens om. Dan breng je Avila voor de strijd! Van ASE heeft hij al aangegeven dat hij hem niks vind. Gewoon raar. Je wil nieuwe backs omdat de huidige niet voldoen. Die krijg je maar zet je ze bewust niet in of haalt ze eruit.

Brobbey doet niks goed en blijft wel staan. Gaaei was heel slecht maar na 30 min wisselen vind ik echt zo iets doms. Dat doen alleen Aad de Mosjes. Overigens Gaaei gewoon een assist moeten hebben als ze eens een keer met hun voet naar de bal gaan!

Steijn is gewoon een heel raar mannetje dat niet bestand is tegen de druk en heeft veel te weinig tactisch vermogen waardoor die ook zo onder druk staat! Gooit spelers na 2 trainingen in de basis maar als ze niet voldoen gooit hij ze eruit en krijgen ze geen kans meer.

Hij speelt gewoon een spelletje om zichzelf in te dekken. Weg ermee!

24-09-2023 20:55

Aeneas +1202

Ik ben het deels met je eens hoor. Inderdaad hebben niet alle nieuwkomers eerlijke kansen gehad, maar misschien hebben zij het ook niet laten zien op de trainingen. En inderdaad lijkt ASE tekort te komen en ik zou zelf ook graag Ávila graag eens op links zien, maar schijnbaar is hij eerder gehaald als concurrent en stand-in voor Hato.

Steijn en zijn staff hebben zich inderdaad zeker nog geen tactisch genies getoond, maar ik vind verder ook niet echt dat ze veel onlogische beslissingen hebben genomen. Dat was bij Schreuder wel anders. Wisselen na 30 minuten rampzalig spel deden niet alleen de De Mosjes, maar ook de Van Gaaltjes. Het kan goed of slecht uitpakken, maar je kunt hem niet verwijten dat hij machteloos toekijkt. Onder Schreuder riepen we juist dat er nooit ingegrepen werd.

Brobbey vind ik niet tegenvallen dit seizoen. Ook vandaag stond hij vaak op de goede plek, was hij aardig balvast en combineerde hij prima. Voor mij is hij in principe de eerste keus, maar ik zou wel graag meer van Mikautadze of Akpom ziet als de wedstrijd om iets anders vraagt. Het is de vraag of Steijn goed genoeg is om dat te beoordelen, maar op dit moment vind ik niet dat hij, met het type trainer dat hij is en hoe laat hij de selectie tot beschikking heeft gekregen, nu al als schuldige aangewezen kan worden. Dan eerder (of in ieder geval ook) de beleidsmakers die verantwoordelijk zijn voor zijn aanstelling en de selectie.

24-09-2023 21:41

Godenzoon24 +15394

Nou ik zeg hiermee absoluut niet dat ik het aankoop beleid snap. Zo zie je spelers die g ehaald worden voor posities die hun posities niet zijn. Posities niet bezet, te weinig creativiteit etc. Nee Steijn is niet de enige schuldige aan deze malaise maar wel de eerste die ik eruit zou schoppen. Maar Avila is een back en ook gehaald als back. We halen dan nog een back en hij is ineens alleen cv???? Hij bezwijkt gewoon onder de druk. Ook met uitspraken gooit hij td voor de bus. Zijn baas die hem aangesteld heeft en hem deze kans geboden heeft. Hij mag god op zijn blote knieën danken voor die kans en niet zeiken over de aankopen. Niet in de media! Ook spelers steunt hij niet. In de media niet maar ook in handelen niet. Zo'n Gaaei schrijf je nu gewoon af en je vervanger is net zo slecht. Dus weer niet handig!

En ja zijn wissels van de laatste wedstrijden zijn gewoon een statement. Heel stoer nu Mislintat al in de hoek zit waar de klappen vallen probeert hij zo zijn hachje te redden. Ik vind het te opzichtig! En dus weg ermee nu het nog kan!

24-09-2023 22:07
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.