Schreuder: 'Of ik nog steun van de clubleiding voel? Jazeker, dat voel ik'

door Jesse ter Haar 322

Bron AS

Schreuder: 'Of ik nog steun van de clubleiding voel? Jazeker, dat voel ik'

door Jesse ter Haar 322

Bron AS

Laatst geüpdatet

Alfred Schreuder voelt nog altijd de steun vanuit de clubleiding van Ajax, zo vertelt hij tijdens de persconferentie na afloop van de wedstrijd tegen PSV. De Amsterdammers hebben het moeilijk tijdens topwedstrijden, maar dat lijkt de druk op de trainer nog niet te vergroten.

Na afloop van het duel gaat hij in op het sentiment dat op de tribune heerste. Een deel van de aanwezige Ajax-supporters keerde zich immers tegen het team en de trainer zelf. 'Dat is emotie. Natuurlijk mogen ze teleurgesteld zijn als we niet van PSV winnen. We hebben ook niet goed gespeeld', aldus de oefenmeester. 'Of ik nog steun van de clubleiding voel? Jazeker, dat voel ik. Ik ben niet bang dat de druk te groot wordt.'

Diezelfde Schreuder koos er zondag voor om zonder Daley Blind aan te treden. Of Ajax zijn passing vanuit de achterhoede miste? 'Achteraf is dat makkelijk. En ik denk dat veel ploegen nog op zoek naar hun beste formatie zijn. We kunnen echt beter. Tegen Rangers speelden we dinsdag ook beter. Maar die 1-0 geven we weer zo makkelijk weg. En die 2-0 eigenlijk ook. We hebben geen aanspraak om een overwinning kunnen maken. Een gelijkspel had nog gekund.'

Niet alleen op de tribune, maar ook binnen de lijnen was het bij vlagen onvriendelijk. Schreuder begrijpt de emoties op het veld, maar is niet blij met de manier waarop het uit de hand liep. 'Ik denk dat er een bepaalde frustratie bij komt kijken. Een kortstondig opstootje kan je helpen om de boel op scherp te zetten, maar wat na de wedstrijd gebeurde, keur ik absoluut niet goed. Die energie kunnen de spelers beter in de wedstrijd gebruiken.'

De basis van Ajax

Tot slot wordt Schreuder geconfronteerd met het feit dat de basiself van Ajax nogal eens verandert. Hij ziet daarin echter geen probleem. 'Dat zie je bij andere topclubs ook. Soms zijn keuzes noodgedwongen. Zo was Brian Brobbey meerdere wedstrijden niet fit. Nu maak ik ook andere keuzes omdat Owen Wijndal niet kan spelen. Ook ik vind dat er veel beter kan, maar het team is in ontwikkeling.'

4.2
Calvin. Bassey C. Bassey 4.2
4.2
Jurriën. Timber J. Timber 4.7
4.7
4.2
Devyne. Rensch D. Rensch 4.2
4.2
5.6
Mohammed. Kudus M. Kudus 5.6
5.6
3.5
Dušan. Tadić D. Tadić 3.5
3.5
5.3
3.1
4.2
4.2
Totaal aantal stemmen

3346

Gemiddeld cijfer

4.2

Man of the Match

M. Kudus

Lees meer over:
Plaats reactie

louis60 +11472

Onze trainer ziet en 'voelt' het echt verkeerd. Ze denken wel degelijk aan ontslag(betrouwbare bron) en dat delen ze alleen nog niet met de trainer 'die nog steun voelt'. Volgens verwachting gaan ze na Emmen de knoop doorhakken.

08-11-2022 12:06

tdecler +3323

Het zal mij ook niks verbazen als er al contact met Bosz is geweest. (geen betrouwbare bron)

08-11-2022 12:18

Godenzoon24 +15392

Laat ze dat nou toch gvd nu al doen. Als hij voor wk nog 2x wint tegen 2 slappe tegenstanders staat hij gewoon bovenaan en gooien ze hem er niet uit. En dat zit er i
tegen 2 hele zwakke tegenstanders. Gewoon nu doen voor het te laat is.

08-11-2022 13:30

DiAngelo +2410

De directie zal Schreuder zo lang mogelijk steunen. Nu gaat bijna alle kritiek naar Schreuder. Een nieuwe trainer zal ook niet de oplossing zijn. Er is gewoon te weinig kwaliteit door alle verkopen en dollartekens. Wanneer Schreuder er tussen uit valt en de resultaten blijven slecht dan pas komt de kritiek daar waar hij hoort. De mensen die er verantwoordelijk voor zijn dat er te veel spelers zijn verkocht en dat er te weinig door stroomt uit de jeugd. Dat is de ware afbreuk aan Ajax, het beleid....vd Sar en de RvC. Geen visie.

08-11-2022 05:30

Godenzoon24 +15392

Onzin. Deze trainer doet hele rare dingen met een selectie waarde 105 miljoen in is geïnvesteerd en die gewoon beter is dan alle anderen in de eredivisie!

08-11-2022 13:31

DiAngelo +2410

Prima, en welke aankoop is dan een welkome versterking gebleken. We zijn niet bij machte om kwaliteit 1 op 1 in te kopen dan wel te vervangen. Wel uit de jeugd inbrengen, maar daar mist ook iets....ik zie het iig niet in Taylor en Brobbey.

08-11-2022 13:40

Rock69 +8411

Na het WK staat er een nieuwe coach voor de groep. Ik had vooraf best verwachtingen van Schreuder. Maar na Heerenveen is er iets gebeurt, wat de sfeer binnen de groep geen goed heeft gedaan.

07-11-2022 21:31

Jutter1 +4316

Dat geeft direct aan dat ook die slappe AD van de directie, van der Sar dus,ook een bedenkelijke rol speelt in de neergang van het huidige Ajax. Deze persoon is sowieso qua uitstraling, verbaal, niet bepaald iemand die gezag uit straalt voor een club met de status van Ajax. Deze persoon moet veel macht in de handen van Schreuder, en qua aankopen in het rookie duo Hamstra/Huntelaar, hebben gelegd, de resultaten zijn desastreus, en verdienen alle genoemden eigenlijk een direct ontslag om het tij mogelijk nog enigzins te kunnen keren! Die van der Sar flirt al tijdenlang met Man U via tweets, apps e.d., zijn vertrek naar die club lijkt mij aanstaande nu hij als AD bij Ajax volkomen door het ijs is gezakt en eieren voor zijn geld gaat/moet kiezen!. Er moet een grote schoonmaak intern bij de club komen, waarin elke persoon die mede verantwoordelijk is voor de huidige teloorgang de wacht wordt aangezegd, dus zonder aanziens des persoons! Ze hebben allen een fors brevet van onvermogen afgegeven, dat is meer dan duidelijk. Zo KAN en MAG het niet langer doorgaan.

07-11-2022 15:43

AFCAjaxMidNineties +12773

Ik ben bang dat dit klopt. Ze moeten hem wel dekken want ze hebben hem zelf unaniem aangesteld.

07-11-2022 13:57

sapp +642

Van de Sar onlangs: ‘Klaas-jan en Gerry zijn de afgelopen zomer erg druk geweest. We zijn veertien spelers verloren, contracten liepen uit of spelers wilden zelf de stap maken.’ Het is toch wel de verdiensten van hun hoe Alfred zijn jongens laat spelen. Dit is een heel gaaf en belangrijk meetpunt.’

Maw: als Schreuder weg moet, moet iedereen weg, dus van de Sar gaat voorlopig geen actie ondernemen.

07-11-2022 13:53

Qifesh +24917

Hoeveel miljoen heeft Bogarde ons opgebracht? Al die verdedigers zijn gewoon voor zòveel geld weggegaan.. schandalig om hem weg te sturen..

07-11-2022 12:49

AN34. +4980

Precies. Schreuder en die duitser zorgen straks dat je 40 miljoen voor timber krijgt inplaats van 80 miljoen.

07-11-2022 15:40

Qifesh +24917

Topcommenter heeft gelijk.. de man heeft Mazraoui naar Ajax 1 gehaald.. dat zou Alfred niet doen.. die kijkt niet eens rond op de toekomst

07-11-2022 12:47

Daniii +246

Eerlijk gezegd zag ik het in t begin ook niet zitten in Ten Hag maar daar ben ik op moeten terug komen.
Schreuder was op voorhand een logische/veilige keuze om Ten Hag op te volgen (omdat ie al met de selectie werkte) maar Schreuder lijkt totaal niet op Ten Hag (gezien het spel) en het lijkt alsof de spelers Schreuder niet begrijpen of niet achter zijn keuzes staan. Buiten dat lijkt het spel totaal niet des Ajax.
Ik merk aan mezelf dat ik moet tegenzin Ajax dit seizoen kijk omdat het in de wedstrijden waar het om draait of beetje weerstand word geboden het altijd schandalig afloopt en tegen de mindere clubs is het zogenaamd opgelost

07-11-2022 12:46

Dusbaba +15434

Het gaat het publiek niet om het verlies tegen psv nitwit. Het gaat om de manier waarop er gespeeld wordt. Week in week uit. Haal die kop van je eens uit het zand.

07-11-2022 12:23

3sterren +20205

” ik denk dat veel ploegen nog op zoek naar hun beste formatie zijn”

Als ik vroeger zo’n slap excuus verzon, dan antwoordde mijn vader: ”Dus als je vriendjes in de sloot springen, dan doe jij dat ook”. ( Ik was toen acht jaar ).

A. Schreuder heeft niet alleen het tactische denkvermogen van een achtjarige, nee, hij geeft in interviews zelfs antwoorden als een acht jarige ...

07-11-2022 10:36

louis60 +11472

Wanneer de lampies in hun laatste wedstrijd voor het WK wel winnen van de kaasdragertjes, kunnen we alleen nog landskampioen worden na het vertrek van Schreuder. Vergeet niet dat de lampies na de volgende wedstrijd al meer topploegen hebben gehad en verslagen. Feijenoord, Ajax en ...AZ? Tegen Twente
heeft PSV wel verloren. Wij hadden een makkelijker programma met alleen AZ en Lampies. Er is gelukkig nog de stelling dat je kampioen wordt tegen de kleintjes.

07-11-2022 09:08

Web +178830

Wij balen allen van Schreuder, en het liefs ook zo snel mogelijk weg
Ik denk zelf 2 wedstrijden voor het WK

Maar de spelers zelf brengen het ook niet
Op Berghuis’ na spelen ze allen als een krant
Het is ook niet zo dat ze zich in moeten houden toch?
Alles op Schreuder zetten is ook weer te makkelijk
Iedereen wou Kudus achter Brobbey, en hoe ging dat gisteren?
Matig tot slecht
Bergwijn ( wat was ik voor hem) wat een drama op links en rechts

07-11-2022 08:57

DarkChild +3451

Das wel erg makkelijk. jij zal als geen ander weten dat voetbal een teamsport is. Sta je tactisch al slecht, dan ziet het er vaak naar uit alsof je er met de pet naar gooit en daarom altijd te laat bent
(terwijl het lang niet altijd inzet is)
Daarnaast heb je te maken met mensen en geen robots. Iemand als Bergwijn is echt niet terug gekomen voor dit. Beetje in een ongestructureerde bende op rechts draven.
Dan is het mij iets te makkelijk om te zeggen: ja maar hij stond even op links, was ook niks. Nee, het is geen Messi, Neymar of Mbappé nee die geen ploeggenoten nodig hebben.
Het blijft vrij schokkend dat je na zoveel maanden nog steeds geen patronen ziet en enorme onderlinge afstanden. Daar kom je niet mee weg tegen zwaardere tegenstanders en daarom verlies je
die wedstrijden dus stuk voor stuk.
Maar Sar zag dat het goed was...

07-11-2022 10:30

tijssenajax +14066

Precies. En ik vraag me werkelijk af of Sar enige ruggengraat heeft ondertussen.

07-11-2022 18:14

Web +178830

Zware avond gisteren echt balen
Maar je moet ook reëel tegen de situatie aan kijken
Met de komst van Tadic, Blind en Ziyech, en de talenten Frenkie, Donny, De Ligt, Nous, en ook nog Schone viel alles op zijn plaatst dat jaar. Toen was je echt Europese top
Ongelofelijk zuur uit geschakeld door de Spurs
Totaal door naïef spelen niet in de finale

En dat heb je op iets mindere mate met Antony, Martinez, Tagliafigo Nous en de doorbraak van Timber, Antony en Gravenberch weer een heel goed team, alweer minder dan daar voor

Dit jaar zijn er te veel goede voetballers weg gegaan Martinez, Nous, Antony. Haller, Gravenberch, Tagliafigo
Daar vind je gewoon geen gelijkwaardige spelers voor terug

En als je dan ook nog een trainer hebt die bijna alles verkeerd doet ( hoe bedenk je het )
Ben hè zoveel minder

Ik ben een van de ouderen hier, waarschijnlijk de oudste zelfs? Maar weet maar al te goed dat je de laatste jaren moet koesteren. Want het is helemaal niet normaal dat je aan haakt
Hier heb ik heel erg het idee dat men denk dat je struktureel aanhaakt NOOIT

Het kan zo maar weer jaren duren dat je dit weer mee maakt. Bijzonder talenten met de juiste ervaren spelers halen, vooral dat laatste is enorm moeilijk

07-11-2022 08:42

michaellaudrup +4660

Mee eens maar zelfs een blinde ziet dat er veel meer uit dit team te halen valt.

07-11-2022 09:17

jo1 +4584

Mee eens. Ajax is nog steeds een doorstroomclub. 5 goede wedstrijden spelen en je wordt weggekocht. Nu weet je van tevoren al dat je gaat verliezen tegen een zware tegenstander. Feyenoord gaat ons ook gewoon verslaan

07-11-2022 12:20

Sven Heida +1384

Nee Web niet de oudste misschien wel de wijste .

07-11-2022 15:01

TontoKarnaggel +42547

Ok, ik zit nog een beetje in de emotie van gisteren ( en de laatste 2 maanden) maar ook zonder dat moet ik helaas concluderen dat 2022 een rampjaar is geworden. Ik loop al best een tijdje mee maar ons zo achteruit zien gaan in slechts een paar maanden tijd heb ik denk ik nog niet eerder meegemaakt.

Jan 22: dark horse in de CL
Nov 22: zomaar 10 ploegen beter dan ons in de EL

Jan 22: "bayern van nederland"
Nov 22: hopen dat psv en zelfs feyenoord steken laten vallen zodat we iig nog mee kunnen doen voor de titel

Jan 22: door europese top begeerde trainer die uiteindelijk bij manchester united terecht komt
Nov 22: trainer die volgend jaar mag hopen op rkc of een assistenschapje bij Mainz

Jan 22: Overmars als TD
Nov 22: danny "12 steden 13 ongelukken" blind als waarschijnlijk nieuwe TD

Jan 22: selectie met honderden miljoenen waarde
Nov 22: misscien 2 à 3 spelers van rond de 25 miljoen, de rest amper 10 waard of zelfs compleet zonder restwaarde

Op de melodramatische toer: de droom van aanhaken bij minimaal de europese subtop is wel zo'n beetje over....

07-11-2022 08:03

Web +178830

@Tonto
Jij moet ook weten dat je nooit structureel kan brengen wat je gebracht heb de laatste 5 jaar
Dat is niet de maatstaf voor altijd

07-11-2022 08:44

TontoKarnaggel +42547

Ooh, absoluut waar, jouw post hierboven van 8.42 klopt mi dan ook van a tot z. Dat neemt echter niet weg dat we zelf ook een grote rol spelen in de aftakeling. Waarom zit bv schreuder er nog? Wie in godsnaam gaat danny blind nu als td aanstellen? Wie koopt/huurt een sanchez of ocampos? Kijk, europese top hoef ik niet te worden, dat mag je helaas gewoon niet verwachten van een nederlandse club, maar met dit budget af een toe winnen van een psv of az, af en toe een lastige pot over de streep trekken, dat is toch niet teveel gevraagd? Of moeten we ons tevreden blijven stellen met alleen de 3 puntjes tegen de rkc's en nec's van deze wereld?

07-11-2022 09:36

jo1 +4584

Ok de mooie vraag is wie maak je trainer na Schreuder? Er loopt echt niks goeds rond die ons nu beter gaat maken

07-11-2022 12:22

VakM +2196

Oeps dat met Kudus achter Brobbey werkte niet. Het werd te vol. Kudus is wel veel verder dan Brobbey maar het werd te vol. Cruijff zag dat en was altijd voor een ruit met de punt naar achter. Punt naar voren loop je elkaar in de weg. PSV speelde erg compact en dan moet het spel breed en heb je mannen links en rechts met een passeer actie nodig. Ik zou het graag zelf oppakken: als je het eens bent over het strijdplan ga je zitten om de poppetjes op de juist plek te zetten. Deze winter afscheid nemen. In de selectie is het ook te vol. Zo komt er nooit twee wedstrijden dezelfde 11. Of naar de tribune na de winter of weg. Simpele keuze

07-11-2022 07:56

MichelAngelo66 +22285

Juist. Je moet met de punt naar achteren spelen. Een zes die kan voetballen en meters kan maken. Zeker met een slecht opbouwend centraal duo zoals we nu hebben. Alfred hoort de roep om Kudus op het middenveld maar denkt daar dan niet verder over na. Geen breed en diep spelende vleugels.... dus het wordt een zooitje. Een breiclubje.

07-11-2022 15:19

S_020 +4104

Ballonhoofd ontslaan en het contract van Arne Slot afkopen. Hadden we hem in de zomer maar genomen.

07-11-2022 07:54

Amsterdamsetrots +4545

Enige pluspunt van Schreuder is dat we aan het eind van het seizoen niet bang hoeven te zijn dat onze sterkhouders vertrekken. Iedereen speelt immers ruk.

07-11-2022 07:07

Web +178830

Als ze genoeg bieden laten gaan
Wie zijn dit dan?
Ondanks Schreuder brengen ze zelf ook niets

07-11-2022 08:50

brullie +7053

Clubleiding? Haal Overmars terug en we varen een betere koers. Met Huntelaar erbij kan Marc lekker snel weer gaan bouwen voordat alles te laat is.

07-11-2022 07:04

Ajax35 +4292

De enige steun die jij nog hebt is van mijn endeldarm, ik moet spontaan schijten als jij beeld komt.

07-11-2022 06:56

Kuningaz +5361

Ben er echt ziek van. Bah! Deze man moet er echt uit in de winterstop. Onder deze trainer wordt je echt 3e of zelfs 4e. Want het lijkt me niet dat je uit bij psv en tegen Feyenoord en zelfs twente gaat winnen met dit tactiek loze voetbal.

07-11-2022 06:53

Rockanje23 +37128

Om nog iets van dit seizoen te maken zal Ajax in de winterstop weer de markt op moeten.
Een keeper, een rechtsback, een rechtsbuiten, een linker centrale verdediger en een middenvelder zijn broodnodig. Het niveau waarop H en H ingekocht hebben is schandalig laag. En vd Sar heeft ze gewoon hun gang laten gaan. Voeg daar Schreuder en die Duitse assistent bij en je weet dat Ajax geleid wordt door een heel stel niet capabele mensen.

07-11-2022 06:45

Kuningaz +5361

Een keeper heel erg mee eens. Rechtsback kan ik me niet voorstellen dat Regeer het slechter zou doen. Een middenvelder als Alvarez weggaat (let’s hope so) en dan graag een voetballende 6, maar wellicht kan Grillitsch daar spelen. Buitenspelers hebben we echt genoeg. Je hebt ook nog Daramy en Unuvar verhuurd en Conseicao heb je ook nog.

07-11-2022 06:56

Intec2.0 +12437

Unuvar blijft maar genoemd worden maar komt never nooit meer in aanmerking voor een plek bij Ajax 1 was een groot talent maar zoals wel velen talenten niet goed genoeg. 3 korte invalbeurten van nog geen 10 min. Daramy 😂 wat een aankoop was dat.

07-11-2022 07:20

Qifesh +24917

Daramy? Die man die wèl een man voorbij kwam? Pff ik zou hem er graag bij willen alsmede Neres, maar dat is onhaalbaar. Daramy en David waren bijna kapotgewisseld door Erik.

07-11-2022 07:47

Kuningaz +5361

Daramy heeft niet echt een kans gehad. Schijnt het bij Kopenhagen best goed te doen. Ging me overigens niet eens zo zeer over het niveau, maar om dat je al veel opties hebt. Als je blijft bijkopen verlies je de Ajax identiteit: opleiden en alleen aankopen als ze er meteen staan. Dat is afgelopen zomer een beetje uit de hand gelopen en zie het resultaat.

07-11-2022 08:00

RayJordaan +6862

Unuvar valt buiten de boot in Turkije

07-11-2022 11:22

tijssenajax +14066

Nou Daramy in de kleine ruimte zie ik niet zo 1-2-3

07-11-2022 18:19

Koscar +5415

Vind ik heel erg overdreven. Het probleem ligt gewoon echt bij Schreuder hier. Ons elftal is op papier prima, maar Schreuder verneukt het. Zelfs met topspelers erbij wordt het niks met dit team: elke speler speelt ver onder zijn kunnen onder hem. Zie ook Timber, Tadic, Bergwijn, Brobbey, Blind en zelfs Alvarez.

07-11-2022 07:46

Web +178830

Meen je nu echt dat het een goed team is? Echt niet
Zeer matige spelers zijn het
En jongens op retour

07-11-2022 08:48

RayJordaan +6862

Elftal is ook aan vervanging toe, Tadic kan niet meer, Blind kan niet meer, Alvarez is een drama voetballer, Sanchez is een regelrechte verschrikking, Klaassen kan beter een andere club zoeken etc.

07-11-2022 11:24

RN +14719

Enorm teleurgesteld, hadden gewoon de kans om ze op 7 punten te zetten.. dan was je al een heel eind op weg naar het kampioenschap

07-11-2022 06:40

Intec2.0 +12437

Zelfs een gelijk spel was prima geweest. Maar kijk er niet raar van op als hun volgende week tegen Az gaan morsen. Het spel van PSV was ook walgelijk en slecht.

07-11-2022 07:23

Jp777 +8882

Deze coach is ongeschikt, probleem is dat Hamstra en vd Sar ook te zwak zijn, je ziet dat in alle gelederen weer begint te rommelen. We zijn terug bij af, periode f. de Boer

07-11-2022 06:36

Multi +33391

Nou laten we hopen dat het deze ochtend eindelijk zo ver is en we afscheid nemen van Schreuder.

Deze man maakt Ajax/spelers niet beter, maar alleen maar slechter. Dan hoor ik sommige nu zagen op het aankoopbeleid, terecht of onterecht laat ik in het midden. Maar als de trainer zelfs een Timber niet eens meer op niveau laat presteren, want inmiddels lijkt het slechts een redelijke verdediger. Dan kan je de schuld toch wel bij de trainer neerleggen.

Schreuder kan op individueel niveau niet eens het beste uit de spelers halen (los van misschien Berghuis), maar op teamniveau en samenspel is het helemaal dramatisch. Er is geen enkele visie terug te zien in het spel en ook de spelers hebben totaal geen vertrouwen in deze man. Je ziet ze geïrriteerd, ongeinspireerd en zonder spelplezier rondlopen.

Wat wij nodig heb en is iemand die knopen durft door te hakken en spelers vertrouwen geeft en beter maakt. Iemand die geen binding heeft met de huidige namen, maar objectief naar de kwaliteiten kijkt. Iemand die ook zorgt voor kansen van reserves en jeugdspelers en dus niet spelers maar 10 minuten maximaal laat invallen (Conceicao).

Kortom iemand die met lef en branie deze selectie aanvoert met een Ajax visie.

07-11-2022 06:31

Michael 1974 +22035

De vraag kwam uit de persco, maar een ding;

Het team werd gesteund, schreuder niet

07-11-2022 06:18

4bier +31367

Ik denk ook dat het met een nieuwe trainer niet opgelost is. Maar voor Schreuder is het laatste uur nu wel geslagen. Per positie heeft PSV inmiddels betere spelers.

Pasveer, Stekelenburg, Gorter: lood om oud ijzer. Zonder visie en toekomsloos ingekocht. Gegokt op Gorter en Scherpen. Weggegooid geld.

Rensch, Sanchez. Sanchez de zoveelste flater op rechtsback. Eerder kochten we Orejuela, Kristensen, Klaiber. Onze scouting faalt weer eens. Rensch loopt al 1,5 jaar te stunten.

Timber, Magallan, Pierie. Ook hier dramatisch ingekocht. Gegokt op zogenaamde grote talenten Schuurs en Pierie welke beiden zwaar tekort kwamen. Magallan is misschien wel exemplarisch voor de scouting de laatste 5 jaar. Ik kan me zo voorstellen dat Timber na het WK de benen neemt.

Bassey, zogenaamde opvolger van Martinez. We mogen inmiddels wel stellen dat maximale marktwaarde van deze jongen zo'n 5 miljoen is. Een speler van Ajax hoort door te groeien naar een topclub maar zie hem niet eens bij een club als Spurs of Leipzig spelen. Beroerde passing, zenuwachtig en Luuk de Jong volledig kwijt bij de 0-1.

Blind, aan het einde van zijn cyclus. Niveau Vitesse inmiddels. Ik vind dat hij in huidige vorm geen oproep voor WK verdient. Contract loopt af. Niet verlengen. Wijndal, zoveelste twijfelaar van AZ gehaald. Na de Zeeuw, Lindenbergh, el Hamdaoui, de Cler, Sighthorsson, Perez, Gudelj, Moisander, Timmer weer een speler in Alkmaar gevonden.

Alvarez, Grillitsch. Ook hier niet ingekocht volgens het Ajax profiel. De een kan niet voetballen de ander is te oud en te traag. Fitz Jim komt eraan maar die gaat het ook niet redden vrees ik.

Berghuis, Klaassen. Berghuis doet het leuk maar is niet de dwingende man zoals hij bij Oranje en Feyenoord wel was. Moet oppassen dat hij niet de Emanuelson van dit team wordt: overal neergezet waar een plekje over is. Klaassen lost een hoop op met strijd. Wanneer je zulke termen hoort weet je dat het bij anderen aan voetbal ontbreekt.

Kudus, Taylor. Taylor Leuke speler maar ook weer geen absolute top of specialist. Fijn dat hij Ajax trouw bleef in verleden. Kudus potentiële wereldtop maar in het veld nog oliedom. Veel buitenspel, slechte looplijnen. Kudus kan na goed WK team hopelijk bij de hand nemen.

Conceicao, Bergwijn. Bergwijn kwam voor 31.250.000 euro. Dat is exclusief bonussen en salaris van minimaal 4.750.000 euro. Begon aardig maar kan zich inmiddels niet meer onderscheiden. Viel samen met andere grootverdieners in dit team (Bergwijn, Blind, Klaassen, Tadic) compleet door de mand in de Champions League. Conceicao kostte 5 miljoen. Heeft tijd nodig.

Brobbey, Lucca. Ook hier weer veel geld voor betaald. Brobbey mocht gisteren kinderen een boek voorlezen over clubliefde en het Ajaxshirt maar dit is hem allemaal vreemd. Want ging voor energydrankgeld naar Oost Duitsland. Ajax haalde hem weer terug, in mijn ogen nog steeds fout. Brobbey kan inmiddels 90 minuten spelen. Chapeau. Lucca te weinig gezien.

Tadic. Doet er verstandig aan na het WK te stoppen. Veel praatjes, presteren ho maar. Bedankt voor alles aanvoerder.

07-11-2022 06:17

Qifesh +24917

"Zeeuw, Lindenbergh, el Hamdaoui, de Cler, Sighthorsson, Perez, Gudelj,"

El ham? Dat was geen twijfelaar hoor... Ik zou m er meteen weer inbrengen. Wijndal had niet hoeven komen als je Salah edine hebt.. maar het is wel een klasse speler die het prima deed tegen rangers.. er kwamen ineens voorzetten van links..

07-11-2022 07:53

RvhC74 +5371

Wtf steun van de clubleiding, nog steeds. Op basis van wat. Afgeserveerd in Europa, in de competitie en jc schaal, drie goede tegenstanders, drie nederlagen. Aankopen die niks toevoegen. Blijven aanhouden aan spelers die totaal niet renderen.

Schreuder als trainer breng je helemaal niks extra. Er zit helemaal niks in, het is los zand en daar ben jij verantwoordelijk voor met je Duitse assistent en je zaakwaarnemer.

Zsm opzouten. Desnoods haal je Overmars terug (als adviseur op de achtergrond).

Goede trainer is cruciaal. Zijech oa in de winterstop is ook cruciaal. Tadic en Blind op de bank ook. Tijd van doorpakken is nu!

07-11-2022 06:16

RN +14719

We hebben vanuit achterin niemand die fatsoenlijk op kan bouwen op Daley na..

We missen;
Hardheid en voetballende vermogen van Martinez achterin enorm

Diepgang en creativiteit van Antony op rechts enorm.

Scorende vermogen van Haller en als kapstok enorm.

Voetballende en verdedigende kwaliteiten van Nous.

Voetballende vermogen van Gravenbergh.

Kortom; we hebben schandalig ingekocht

07-11-2022 06:01

RN +14719

Het probleem is echt niet alleen de trainer.
Heel kortzichtig om dat te denken..

Er is schandalig slecht ingekocht, echt schandalig

Geen voetbal vanuit achteruit.

Van Blind- Martinez-Timber- Mazraoui

Naar

Rensch - Bassey - Timber en Sanchez.

Zware downgrade

07-11-2022 05:42

PuurGeluk +4810

De enige die in ontwikkeling is ben jij! 0 vooruitgang bij de spelers of het spel!

07-11-2022 05:39

VOETBALisOORLOG +1822

Brobbey was geïrriteerd, Alvarez was geïrriteerd, Bergwijn was geïrriteerd, Berghuis was geïrriteerd, Timber was geïrriteerd, Tadic was geïrriteerd en op de bank zat Blind geïrriteerd.

07-11-2022 05:22

FransHoek +8984

Vergeet vampier Klaassen niet, die zat met zijn tanden vast in de nek van die Psv-r. Zo zie je hem echt nooit. Er leeft een hoop frustratie in deze groep

07-11-2022 07:08

DeMeervanweleer +7588

Deef lijdt aan bloedarmoede dus dat was gewoon noodzakelijk.

07-11-2022 07:57

tijssenajax +14066

Ja, zijn vaders plakboek schiet momenteel niet zo op. Dat vreet aan Deef.

07-11-2022 18:21

Cafeoostindie +2747

Als we nou eens met zijn allen accepteren dat dit elftal gewoon minder goede spelers heeft, dan is het wat makkelijker te verkroppen dat we wedstrijden kunnen verliezen.

Tuurlijk kan het veel beter door de juiste personen op de juiste plaats te zetten, maar dan alsnog kunnen er tegenvallende resultaten tussen zitten omdat je een slechte aanvulling vanaf de bank hebt.

Er is gewoon slecht ingekocht, en dat gevoel had ik eigenlijk al direct als je de stats naast elkaar legt, de meeste zijn allemaal last-minute aankopen, last minute aankopen die of speelde bij een minder sterke club, of veel op de bank zaten voor een duidelijke reden.
Ajax heeft spelers gehaald die individueel zijn ingesteld, geen echte teamspelers. Er zal vast een een andere trainer gaan komem, maar dit neemt het probleem niet weg, de goede spelers die wij hebben kunnen ook niet hele reeksen neerzetten met alleen maar overwinningen.

Laten we er gewoon vanuit gaan, dat dit elftal kampioen kan worden en cl haalt, daar gaat het om. Vandaar uit kun je weer bouwen.
Het is gewoon een kut jaar, we zijn overduidelijk verwend geweest de afgelopen jaren.

07-11-2022 05:14

Rockanje23 +37128

Slap verhaal. Er is voor 110 miljoen aan spelers gekocht. Ajax was een big spender op de voetbalmarkt. Mogen we dan iets meer te zien krijgen dan wat we nu zien ? Als alle vertrokken spelers door jeugdspelers waren vervangen had je van een tussenjaar mogen spreken. Nu niet.

07-11-2022 06:39

Cafeoostindie +2747

Bij 110 miljoen, ben ik gestopt met lezen.

Geld geeft geen garantie op goede spelers, dat doet een goed aankoopbeleid waarover nagedacht is. Precies waar ik bang voor was en wat gebeurde in 1999 gebeurd opnieuw.

07-11-2022 13:15

El Pacino +3609

Met dit elftal kan je echt niet vanuit gaan dat Ajax kampioen gaat worden. Ik weet niet waar jij dat positieve gevoel vandaan haalt.

07-11-2022 06:43

Cafeoostindie +2747

Kan je wel een beetje aflezen aan de stand, er staan er 4 dicht op elkaar, er is geen grootmacht. Als schreuder het goed neerzet kan ke net dat verschil maken. Maar het word close

07-11-2022 13:17

Harrie.S63 +1699

Welke ontwikkeling want ik zie geen positieve ontwikkeling in ieder geval.Schreuder lult maar wat uit zijn nek.hij is totaal de grip kwijt over dit elftal. Waarschijnlijk heeft hij er ook nooit grip op gekregen.
Ajax is veel te hoog gegrepen voor schreuder.

07-11-2022 04:45

roodwit007 +14213

Ik zou naar de belg rijden en toch trachten Overmars zien terug te halen ik weet zeker dat hij daar open voor staat , zijn excuus is al gemaakt ,maar wie heeft de ballen ??? Ajax is stuurloos R.V.C due denkt alleen aan de bonus want zij laten het toe , ze zitten daar om het Ajax cultuur te bewaken ze moeten zich schamen , de rem zetten op een goede keeper want de (bonus) centjes zij ozo belangrijk GVD

07-11-2022 01:21

Ans B +20005

Psychologisch is het ook best lastig voor de clubleiding om Schreuder te ontslaan, omdat zij zoveel spelers hebben laten gaan (was ik overigens niet op tegen). Niemand vind het prettig om een trainer (nieuw ook nog) met zo'n opdracht op te zadelen.
Vooral als je niet zo daadkrachtig bent of je verantwoordelijk voelt voor de lastiger taak waarmee je een nieuwe trainer opzadelt kan dat je waarnemingsvermogen beïnvloeden en je nuchtere, analyserende blik. Je kunt dan gaan bagatelliseren, uitvluchten zoeken i.p.v. de vinger op de zere plek te leggen. Dan ben je wellicht ook sneller geneigd nog even af te wachten.

Niet goed natuurlijk, want je moet te allen tijde kritisch blijven, ongeacht de situatie en ongeacht wat je eigen aandeel daarin is: wat gaat er fout en waarom? En veel belangrijker nog: zie je progressie? Denk je dat de trainer het tij binnenkort kan keren?

Wat er fout gaat en waarom is wat mij betreft een hele lange lijst en de trainer is daar voor een groot deel verantwoordelijk voor. En nee, er is geen enkele aanwijzing dat dit binnenkort gaat veranderen.

Het feit dat Schreuder zich zo zeker voelt vind ik daarom uitermate verontrustend. Ik krijg daardoor inderdaad het idee dat men daar elkaar de hand boven het hoofd houdt of zich aan elkaar vastklampt binnen een gedeelde gifwolk van uitvluchten, drogredeneringen en schijnzekerheden. Zoiets. De kritische blik en het gezond verstand worden mogelijk mede vertroebeld door de nauwe samenwerking met de zaakwaarnemer van Schreuder. zodat er ook nog eens een misplaatste loyaliteit zou kunnen zijn.

Maar 'iets' klopt hier niet is mijn indruk. Of Schreuder zelf schat het volkomen verkeerd in.
Hoe dan ook: crisisclub Ajax helaas. Ik zie absoluut niet dat Schreuder dit nog recht weet te breien, vooral omdat hij m.i. zelf fout op fout heeft gestapeld, maar dit zelf niet zo lijkt te zien.
Dat maakt alles juist erger.

Ik ga maar eens slapen. Welterusten mensen!

07-11-2022 01:15

Ajax1114 +19393

Bij Feyenoord zijn er ook veel weg en staan 1 punt achter en al bij de laatste 16 van de Europa League.

07-11-2022 01:18

Ans B +20005

Ja, ik vind het zelf ook geen excuus. Absoluut niet juist. Ik stond achter al die verkopen en vind dat er genoeg kwaliteit is, inclusief jeugd (Baas, Regeer o.a. die evenwel nauwelijks in beeld zijn).
Dat neemt niet weg dat het voor een TD of dit team (H2, vdSar m.n.) an sich ronduit vervelend is dat je een nieuwe trainer opzadelt met het vertrek van meerdere sterkhouders (het bemoeilijkt de opdracht sowieso). En dat kán tot loyaliteitsconflicten leiden.
Maar zó falen kun je natuurlijk niet terugvoeren op het verlies van sterkhouders, dus de leiding zou over die (eventuele) loyaliteitsgevoelens heen moeten stappen en snel moeten ingrijpen. Dat is mijn uiteindelijke boodschap.

07-11-2022 01:30

Aurelius1 +19736

Wat is effectiever? Een trainer ontslaan die volledig afhankelijk is van zijn materiaal, of een arrogante omhooggevallen TD (Hamstra) die verantwoordelijk is voor de kwaliteit van de selectie en dus op lange termijn de resultaten, en die in 2 maanden tijd 105 miljoen euro erdoorheen heeft gejast?

Ik zou het wel weten. De TD is de belangrijkste man in een voetbalorganisatie, een trainer legt hooguit de pilonnen op de training en moet maar hopen dat een Bassey genoeg kwaliteiten heeft om een bal recht vooruit te kunnen schoppen.

Maar uiteraard zal de trainer altijd als eerste ontslagen worden. Want dat is gewoonte in de voetballerij, waar alles van onlogica aan elkaar hangt, en de dingen die worden uitgevoerd nooit evidence based zijn, maar puur op geloof en valse tradities gebaseerd zijn.

Zo is het schokeffect al wetenschappelijk ontkracht, maar blijft men hier maar in geloven. Het is net als mensen die vroeger in hekserij geloofden. Je kunt ze wel duizendmaal zeggen dat het onzin is, en met genoeg bewijzen komen, maar ze blijven erin geloven. Zo zit de voetbalwereld in elkaar.

07-11-2022 04:46

Ans B +20005

Je kunt ze ook allebei ontslaan natuurlijk of de TD een andere functie geven als dat gerechtigd is. Want Hamstra is juist niet de TD en is ook nooit als zodanig gehaald (hooguit getest voor de toekomst?).

Ik vind dat het, in algemene termen, vooral aan de situatie ligt.
In principe vind ik dat er helemaal niet zo heel slecht is aangekocht, op voorhand sowieso. Ik zou zelf Wijndal en Sanchez niet hebben aangekocht omdat je daar eigen talenten als backup had - maar dat was wellicht (Wijndal) op voorspraak van de trainer? Hoe dan ook Wijndal is ook weer geen rare aankoop an sich. Zelfs van Bassey kun je zeggen dat hij overbodig was omdat Rensch daar had kunnen spelen, maar ik begrijp wel dat de druk heel hoog was om Martinez te vervangen, terwijl Rensch nog uit een langdurige dip aan het kruipen was. Ocampos (heb ik zelf nog niet aan het werk gezien behalve bij 1-2 invalbeurten) is een bijna-misaankoop.
Maar in Bassey zie ik wel degelijk potentieel (en kom maar eens met een voetballende CV die betaalbaar is), Conceicao is prima, Kaplan geen idee, bij Bergwijn was ik niet tegen, en bij Brobbey was ik vóór (die laatste twee zaten feitelijk al in de koker natuurlijk). Grillitsch klinkt goed op papier maar kwam laat en niet fit; ik kan hem nog steeds niet goed beoordelen.

Gezien de druk waaronder Hamstra en in mindere mate Huntelaar stonden om te presteren (voor Hamstra was het nu of nooit) kan ik begrijpen dat je ook eerder verkeerde beslissingen neemt. Maar! Dat zou ik allemaal hebben kunnen zeggen ware het niet dat Hamstra dat interview had gegeven. Hoe hij zich daar presenteerde, wat hij zei was een totaal brevet van onvermogen (als TD dus en misschien ook overall, maar dan zou ik meer van hem moeten weten). Door mij al beschreven als een folie à deux (samen met Schreuder, die ook zulke idiote uitspraken doet).

Ik zie het ontslaan van Schreuder evenwel helemaal NIET als een schokeffect. Ik vind hem volstrekt ongeschikt als hoofdtrainer van Ajax.
En dat heeft zeker ook wel wat te maken met het vertrek van zoveel sterkhouders, want dat IS nu eenmaal een handicap, maar wat mij betreft ook absoluut met zijn eigen keuzes en juist niet keuzes (Klaassen overslaan, Tadic en Blind vanaf het begin vaker wisselen c.q. in hun kracht laten spelen), gekoppeld aan zijn inzichten (Klaassen en Brobbey als goed koppel zien, Brobbey als aankoop op termijn noemen) en uitspraken - die soms volledig onzinnig zijn ('Ajax heeft de minst gepasseerde verdediging in de ED' is nog de minste daarvan). En dat alles met gevolg dat veel te veel spelers niet in hun kracht voetballen, al weken! Dat dit alles tot onrust leidt in de spelersgroep, waardoor bijna niemand zijn eigen niveau haalt vind ik niet raar.

Wat de nieuwe TD betreft, het klink raar dat besef ik, heb/had ik op zich geen haast, omdat ik vind dat je echt een goede moet vinden en dan moet je de tijd daarvoor nemen. Ik heb er alleen weinig vertrouwen in dat het als zodanig wordt gezien.
Daarnaast is de urgentie gegroeid om tóch minder tijd te nemen om een TD aan te stellen.
Ik heb wel vertrouwen in Huntelaar omdat hij een intelligente, onafhankelijk denkende persoon is, als ex-prof veel contacten heeft en al goede dingen deed betreffende spelerscontacten.
Ikzelf wil het liefst een visionair c.q. iemand die innovatief denkt en handelt (omdat ik persoonlijk denk dat er nog héél veel te verbeteren valt aan dat vak), plus een goed oog heeft voor waar hij de juiste poppetjes op de juiste plaats kan zetten. Ik schreef het al vaker, maar ik denk dan aan Matthias Sammer als voorbeeld (ik denk niet dat hij zelf haalbaar is).
Maar ik heb geen enkel signaal dat men bij Ajax zo denkt.
Als alternatief en des te meer vanwege de grotere urgentie zou ik dan pleiten voor Huntelaar koppelen aan een ervaren TD als Arnesen, die m.i. heel goed werk heeft verricht bij Feyenoord.
Andere namen zouden voor mij Huibrechts en misschien Earnest Stewart kunnen zijn. Op het buitenland heb ik geen zicht.
Ik zou het ook prima vinden als je Huntelaar TD maakt en externe expertise inhuurt.

Het schokeffect is dan wel wetenschappelijk ontkracht trouwens, maar incidenteel is het wel degelijk een goede ingreep geweest om een ander trainer aan te stellen. Tenslotte gaat het bij dat wetenschappelijk onderzoek alleen om statistische cijfers (neem ik aan), en niet om gedegen analyses wat en waarom het misgaat bij een club. Ten eerste is dat lang niet altijd primair de schuld van de trainer, en je moet wel intern een goed beeld hebben wat je als alternatief zoekt. En is zo-iemand wel beschikbaar? De statistieken verhullen ook veel.
Daarnaast is een trainer inderdaad afhankelijk van zijn materiaal, maar niet volledig. Er zijn trainers die het beste uit hun materiaal halen en er zijn trainers die louter en alleen vanuit hun visie werken zonder acht te slaan op het materiaal. En alles daar tussenin.

07-11-2022 10:29

PH2BOT +40523

Keizer werd ontslagen nadat er a.g.v. de uitschakeling voor de KNVB beker na een strafschoppenserie uit bij Twente een geschikte stok was gevonden door Overmars en Edje om Marcel de laan uit te kunnen sturen. Dit bleek achteraf een smerig opzetje te zijn geweest omdat Overmars en Ten Hag eind augustus al met elkaar hadden bekokstoofd dat Erik de nieuwe coach van Ajax zou worden....alleen moest Marcel Keizer eerst nog even afgevoerd worden. Aangezien Ajax echter steeds beter ging draaien met o.a. een David Neres die toen in okt/nov 2017 ook echt doorbrak werd het voor Edje en Marcus steeds lastiger om Marcel de zak te geven. Maar zie daar ..de ongelukkige strafschoppenserie zorgde voor uitschakeling Ajax in het KNVB beker toernooi en dat werd meteen de stok waarmee Keizer als hoofdcoach van Ajax werd afgezet. Een vies spelletje. Ten Hag haalde met Ajax 1 en extra aankopen niet meer punten dan Marcel reeds had gedaan èn we werden ook al geen kampioen maar 2e. Dus wat had Haggemans gebracht? NAKKOS!!!. En Marcel Keizer was beschadigd als coach terwijl hij juist wèl een echte Ajax coach was. En diezelfde AD Edje zit er nu nog steeds.....en probeert bij MU veelvuldig witte voetjes te halen....o.a. door niet dwars te gaan liggen bij de verkoop van Antony en Martinez terwijl het seizoen reeds was begonnen!!! Dubbele doei sportieve ambities Ajax 1 en door de fans gedroomde voorhoede. En een afgang in de CL campagne...begin november en het was al weer over. We hebben een incompetente clubleiding.....dat moge inmiddels toch wel glashelder zijn!

07-11-2022 01:11

Aurelius1 +19736

Met het eerste gedeelte ben ik het eens. Marcel Keizer was niet de eerste keus van Overmars, hij wilde Ten Hag.

Met het tweede deel niet eens. Ajax moet ieder jaar spelers verkopen. Die twee spelers wilden ook graag weg. Dan zijn ze op een gegeven moment niet te houden. Je moet spelers niet tegen hun eigen wil behouden. Het zijn ook ambassadeurs van de club die een goed woordje kunnen doen naar andere spelers over de club, en je hebt met zaakwaarnemers te maken met een reeks aan spelers onder hun hoede, waar je uiteindelijk opnieuw mee om de tafel moet. Bovendien is er een superbedrag voor ontvangen.

Verder zijn Tadic en Blind duidelijk op hun retour en hebben ze niet de vorm van vorig jaar. Dan valt er een stuk kwaliteit weg.

07-11-2022 04:55

CalvinAFCA32 +754

Het probleem is dat van der Sar te laf is om hem nu te ontslaan. Vervolgens gaan we woensdag (uiteraard) winnen want Ajax is slecht, maar Vitesse spant de kroon. Emmen uit zal je ook wel winnen. Ga je als koploper de winterstop in en is er voor de directie niks aan de hand, want koploper.

We zitten echt met een probleem.

Schreuder out, genoeg is genoeg.

07-11-2022 01:10

Tommyshelby +129810

Nog steeds geen ontslag.

Niet heel gek na de tevreden Hamstra een paar weken terug. Laat hem lekker op de manege werken.

07-11-2022 01:09

Picard +3624

Kansloos wederom. Je weet dat LB de zwakke plek is van PSV, dan moet je daar geen spelers tegenover gaan zetten die daar amper of niet van kunnen profiteren. Niet dat de opstellingen het probleem zijn. Of het nou Volendam, PSV of Liverpool is, het is gatenkaas en het drukzetten ziet er regelmatig niet uit, in welke samenstelling dan ook. Dan is er maar 1 conclusie mogelijk: Alfred optyfen en gauw, samen met degene die hem heeft aangesteld. Waardeloze aanstelling en het duurt weer te lang voordat het gerepareerd is.

07-11-2022 00:40

Eurysaces +29550

Er gaat helemaal niks gebeuren, dat weet je lang.

Zijn zaakwaarnemer draait aan de knoppen en binnen Ajax zit niemand met de ballen om de club te redden.

07-11-2022 00:27

Bc te P +22130

Er blijkt niemand te zijn die Schreuder ontslaat, er is immers geen leiding

07-11-2022 00:09

ShiekTakTiek +6001

Alfred geeft toe wat het probleem is binnen Ajax. De clubleiding. Hij word dus blijkbaar niet gecorrigeerd of op zn vingers getikt door bovenaf.

Dus zij zien vooruitgang? Visie? Wat is het?

Van de beschikbare reële opties schiet alleen de naam Bosz mij te binnen. Tuurlijk is hij niet de verlosser, maar hij durft wel keuzes te maken, kan een team smeden en heeft een duidelijke visie.

Slechter dan Schreuder zal hij het zeker niet doen en daarmee kom je al een eind. De Eredivisie gaat gewoon tussen Ajax en PSV en zelfs met een ongeregeld zooitje kunnen wij woensdag “gewoon” weer de koppositie pakken.

Namen als Gallardo etc is leuk maar die komt niet en de leiding gaat toch nooit voor een tropische verrassing als trainer.

Bosz is in zijn denken wél een Ajax trainer die voor aanvallend voetbal staat. Alleen ben ik wel bang dat Daley en Davy voorkomen in zijn plannen als coach van Ajax.

07-11-2022 00:05

Aurelius1 +19736

Bosz is overal mislukt en een opportunist en leugenaar. Na de Europa league finale in de kleedkamer zeggen dat de spelers moesten blijven, en vervolgens zelf een week later als een dief in de nacht vertrekken. Die man is niet te vertrouwen.

07-11-2022 04:59

***1900*** +4396

Wat een onkunde.

06-11-2022 23:54

FutureAjax +138

Schreuder ontslaan, Suarez & Ziyech terug halen. Ocampos laten gaan. Kudus, Berghuis & Taylor laten focussen op de 10/8 positie. Suarez & Brobbey laten concurreren om de spits positie. Bergwijn & Tadic concurreren voor Links, Conceicao & Ziyech als rechts buiten. Laat Alvarez, Blind & Grillitsch op de 6 positie focussen. Wijndal voor LB, Bassey LCB, Timber RCB, Sanchez en Rensch voor de RB. We moeten stoppen met al die positie wisselingen. Laat de spelers gewoon focussen op 1 positie en dan komt de beste eruit en werken uit de automatisme.

06-11-2022 23:39

Soccerskins v2 +43474

Hopelijk voelt Schreuder dit (zoals zoveel dingen) verkeerd aan.

06-11-2022 23:39

Gewoon Gijs +18438

Weg met die gast, resultaten zijn ruk, spel niet om aan te gluren, team is los zand, visie niet te ontdekken, positiespel nog niet gezien en hij laat ook het kapitaal in no time verdampen

06-11-2022 23:32

WijZijnAjaxAmsterdam +11633

Helaas wel ja volgens mij is iedereen helemaal klaar met deze vent inclusief de selectie! Je maak Ajax kapot!

06-11-2022 23:25

FriescheAjacied +1164

Voorafgaand aan het drieluik tegen Napoli, Glasgow en psv zei ik: ‘erop of eronder. Minimaal 2 uit 3 winnen’. Als je alle andere topwedstrijden erbij optelt én het vertoonde spel, kan je maar één conclusie trekken: Schreuder en Ajax passen niet bij elkaar. Tijd om je spullen te pakken. Ik neem ‘m trouwens niks kwalijk. Hij doet z’n best, maar het werkt simpelweg niet. Tijd voor Bosz. Garantie voor interessant voetbal én kan de spelers raken.

06-11-2022 23:25

meerschehelden +2328

Is er iemand die het nog ziet zitten met Alfred?

06-11-2022 23:25

Martin Schokker +797

het wordt hard minder na vandaag.. wat een achterhoede en middenveld, totaal geen opbouw, Berghuis moet de bal op linksback ophalen om nog iemand te hebben die pass kan geven. Timber overloopt zichzelf en Rensch is totaal geen linksback. En druk zetten ook zeer matig,
En het erge is, lijkt alleen maar minder te worden

06-11-2022 23:40
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.