Overmars moet aan de bak met aflopende contracten bij Ajax

door Bart Veenstra 47

Bron Ajax Showtime

Overmars moet aan de bak met aflopende contracten bij Ajax

door Bart Veenstra 47

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

De transferperiode is afgelopen, maar directeur voetbalzaken Marc Overmars wacht een drukke en intense periode. Meerdere spelers die op de nominatie stonden om Ajax achter zich te laten, zijn gebleven en dat betekent werk aan de winkel voor de beleidsbepaler van Ajax.

André Onana, David Neres en Nicolás Tagliafico. Het drietal leek te vertrekken bij Ajax, maar uiteindelijk pakten de clubs uit het buitenland niet door. Zodoende staan deze drie spelers nog altijd onder contract bij Ajax, al is het de vraag of Overmars daar écht blij mee is. Voor bepaalde spelers neemt hun marktwaarde om diverse redenen nog verder af, terwijl Ajax en Overmars juist hadden willen cashen.

Onana had in december 2019 nog een marktwaarde van veertig miljoen euro en volgens de doorgaans betrouwbare website Transfermarkt is die marktwaarde nu gedaald tot dertig miljoen euro. Dat bedrag gaat Ajax nooit meer vangen voor de goalie. Ajax had in de afgelopen zomer zo'n tien miljoen euro willen ontvangen voor Onana, maar zover kwam het niet. Het contract van de keeper loopt af in de zomer van 2022, waardoor de kans groot is dat Onana over een klein jaar transfervrij vertrekt bij Ajax.

Ook Tagliafico zag zijn marktwaarde flink dalen. Eerder was de Argentijn nog 35 miljoen euro waard, maar inmiddels is die marktwaarde gedaald tot 22 miljoen euro. En ook dat bedrag zal Ajax niet ontvangen. Omdat de linksback zijn contract eerder verlengde, werd afgesproken dat hij mocht vertrekken voor twaalf miljoen euro. Een transfer bleef in de afgelopen transferperiode uit, waardoor de kans aanwezig is dat Tagliafico in de volgende transferperiode (winter of zomer) nog minder waard zal zijn.

Verder bleef ook Neres bij Ajax. De Braziliaan genoot eerder een marktwaarde van 45 miljoen euro, maar die marktwaarde zou nu nog 'maar' 27 miljoen euro zijn. Ajax wilde volgens De Telegraaf deze zomer een bedrag van zo'n 25 miljoen euro zien voor de aanvaller, maar een transfer bleef uit. Bij Ajax heeft Neres nog een contract tot de zomer van 2023, waardoor een vertrek - als een verlenging uitblijft - in de komende transferperiodes (winter of zomer) noodzakelijk is om nog iets aan hem te verdienen.

Veel aflopende contracten bij Ajax

Naast Onana (2022), Tagliafico (2023) en Neres (2023) zijn er bij Ajax nog meer contracten die aflopen in de zomer van 2022 of 2023. Overmars zal bij bepaalde spelers de gesprekken moeten aangaan om een contractverlenging af te dwingen. Eén van die spelers is Noussair Mazraoui. De rechtsback is bij Ajax gebleven, maar beschikt wel over een aflopend contract (2022). Wil Ajax een transfervrij vertrek van Mazraoui voorkomen, zal de Marokkaans international in de komende periode zijn contract moeten verlengen.

Ook Maarten Stekelenburg, Zakaria Labyad en Danilo Pereira beschikken over een aflopend contract bij Ajax. Wat betreft Stekelenburg wordt er ieder seizoen bekeken of beide partijen nog een seizoen met elkaar doorwillen. Labyad kon deze zomer een transfer maken, maar heeft ervoor gekozen om zijn contract bij Ajax uit te dienen. Danilo Pereira, die vorig seizoen op huurbasis voor FC Twente speelde, zal in het komende seizoen de kans krijgen als tweede spits bij Ajax. Mocht hij overtuigen, is een contractverlenging vermoedelijk niet uitgesloten.

Ook in 2023 meerdere aflopende contracten

In de zomer van 2023 lopen er bij Ajax eveneens meerdere contracten af. De situaties van Tagliafico en Neres werden hierboven besproken, maar ook voor andere spelers lijkt de tijd te dringen. Wat doet Ajax bijvoorbeeld met Daley Blind, wiens contract in de zomer van 2023 afloopt? Gaat Ajax verlengen of volgt er nog een transfer in de zomer van 2022?

Ook de situatie rondom Ryan Gravenberch zal interessant zijn om te volgen. De middenvelder kan nu al rekenen op belangstelling vanuit het buitenland en dat zal na een goed jaar in de Champions League alleen maar toenemen. De kans op een transfer na dit seizoen voor Gravenberch lijkt dan ook groot, terwijl de kans op contractverlenging minder groot lijkt.

Daarnaast beschikt ook Lisandro Martínez over een aflopend contract in de zomer van 2023, waarbij Ajax de optie heeft om dit contract met een seizoen te verlengen. De Argentijn knokte zich in het afgelopen seizoen in de basis bij Ajax en lijkt nu zijn plek links in het hart van de defensie te hebben veroverd. Eerder gaf Overmars al aan dat beide partijen in gesprek zijn, waardoor een contractverlenging én contractopwaardering nog altijd tot de mogelijkheden behoren.

Nieuweling Remko Pasveer (37) heeft een contract getekend voor twee jaar en vermoedelijk zal Ajax met hem, net als met Stekelenburg, per seizoen bekijken of er interesse is voor nog een seizoen. Sean Klaiber stond in de afgelopen zomer op de nominatie om te vertrekken bij Ajax, maar een zware knieblessure gooide roet in het eten.

Bart Veenstra (Twitter: @Bart_Veenstra | e-mail: b.veenstra@ajaxshowtime.com)

Bestel nu iets uit de Ajax x Replay-collectie!

Lees meer over:
Plaats reactie

ajax1roy +106

Ik snap de insteek van het bericht. Maar het lijkt erop zoals het beschreven word alsof het treurig is dat we spelers als nico en neres niet kwijt zijn geraakt. Misschien heeft dat ook te maken met het feit dat ajax betere salarissen betaald dan voorheen.. zo willen we niemand weg hebben terwijl we deze spelers echt niet kunnen missen.

Want we kunnen niet zomaar even 20 25 miljoen uitgeven voor een speler en een dik salaris. Om kwaliteit behoudend terug te kopen

01-09-2021 21:44

hakimziyech +18246

Het salarishuis gaat opnieuw groeien ja. Ik hoop dat Gravenberch een keertje op de bank start om hem te triggeren en te laten zien dat ie hier nog lang niet is uitgeleerd. Al vond ik hem tegen Vitesse nog wel redelijk. Maar hij moet gewoon 2 jaar blijven.

01-09-2021 19:22

Cruijffthebest +13448

Onana is een broodspeler en geef die dan een contract tot en met 2026 met een tekengeld van een aantal miljoenen, want een topkeeper kopen gaat Ajax veel meer kosten dan een miljoen of 10.
Verder hoop ik snel op bijtekenen van Gravenbergh, Martinez en Nous.

01-09-2021 19:03

sucre +15252

GravenberCH! Gek van die fans die spelersnamen verkeerd schrijven. Dank.

01-09-2021 20:26

Brownfinger +2005

Dat is jouw tekortkoming sucre

01-09-2021 21:40

ToekomstTalent +9550

Alleen maar mooi dat er niemand weg is gegaan. De waarde van je selectie hoort binnen de lijnen te staan, we zijn een voetbalclub en geen bank. En de aandeelhouders die niet tevreden zijn die donderen maar lekker op. Prijzen winnen en overwinteren in de CL leveren ook tientallen miljoenen op. En de opleiding moet ook elk jaar twee talenten van niveau bieden. Als je mee wil met de beste 16 van Europa dan zal je de beste spelers moeten behouden want geen van die andere 15 clubs doet hun spelers zo makkelijk weg als Overmars.

01-09-2021 18:18

Ajax95Duivendrecht +24172

Heb gemengde gevoelens overgehouden aan deze transferperiode.

Puur sportief gezien is deze transferperiode voor Ajax dubbel en dwars geslaagd. Je hebt een enorm brede selectie die nu eigenlijk op alle posities dubbel en op sommige zelfs 3-dubbel bezet is, waarbij de back-up spelers ook veel kwaliteit waarborgen. Zelfs met onze schaduwelf zou je denk ik nog boven Feyenoord eindigen en het PSV heel erg lastig kunnen maken. Met Berghuis en Daramy heb je twee absolute kwaliteitsaankopen gedaan voor het 1e elftal. Met Gorter heb je een zeer talentvolle jonge keeper binnengehaald, die vanaf volgend jaar gewoon een aantal seizoenen lang je vaste keeper zal worden. Er is al met al geen enkel excuus voor Ten Hag om met deze selectie geen kampioen te worden en niet te overwinteren in de Champions League. Iedere andere trainer in Nederland zou van deze selectie dromen.

Wel maak ik me over een paar dingen zorgen. Ten eerste het financiële plaatje. Als gevolg van de impact van corona op het voetbal is Ajax afgelopen jaar vele tientallen miljoenen kwijtgeraakt. Ajax gaat op zeker diep rode cijfers schrijven over deze jaargang. En dus zouden een paar stevige uitgaande transfers van bij elkaar ca. 40 à 50 miljoen Ajax financieel enorm welkom zijn gekomen. Die zijn er echter niet gekomen. Natuurlijk zijn Traoré, Ekkelenkamp, Kasanwirjo, Q. Timber, Eiting en Scherpen allemaal verkocht, maar dit zijn stuk voor stuk geen klappers van transfers geweest. Het heeft alles bij elkaar zeker niet die 40 tot 50 miljoen opgeleverd die Ajax financieel hard nodig heeft. Tel daarbij op dat we grootverdieners als Onana, Neres en Tagliafico niet hebben kunnen verkopen, en het moge duidelijk zijn dat Ajax het komende seizoen een flinke salarispost heeft. Bij verkopen van één of meer van deze spelers had je financieel veel daadkrachtiger geweest om de contracten van Nous, Martínez en Gravenberch op te kunnen waarderen. Nu gaat er heel veel geld naar de salarissen van de (te) brede selectie. Best zorgelijk als je het mij vraagt. Ook vind ik dat er nog steeds te veel overbodige middelmaat in de selectie zit. Magallan, Pierie en Kotarski zijn ondanks hun verhuur nog altijd eigendom van Ajax en Labyad gaat nog altijd niet weg.

Denk dat Ten Hag en Overmars komende tijd best wel de nodige hoofdbrekens voor de boeg hebben. Ten Hag zal meer dan ooit een goede people-manager moeten zijn dit seizoen. Hij zal de uitpuilende selectie tevreden moeten houden. Dat is lastig met zoveel spelers, die allemaal graag willen spelen. Zijn selectie- en wisselbeleid zal hij echt nauwkeurig moeten gaan afwegen elke week weer. Voor Overmars zal het alsnog verkopen van Neres en Tagliafico, in combinatie met het verlengen/opwaarderen van sleutelspelers voor de komende jaren (Mazraoui en Martínez vind ik echt essentieel!), de grootste prioriteit zijn.

01-09-2021 17:42

De Stift +7095

Goed betoog. De prestaties dit seizoen zijn belangrijker dan ooit. Als we weer kampioen worden en overwinteren in de CL, pak je voldoende miljoenen om de boel weer op de rit te krijgen. Bovendien hebben we met spelers als Timber, Martinez, Mazraoui, Alvarez, Gravenberch, Kudus, Antony, Haller en Daramy jongens die de komende twee a drie jaar elk tussen de 20 en misschien wel 60 miljoen kunnen opbrengen. Zeker als we presteren in de CL.
Dit is overigens precies de reden dat Overmars en consorten aan de reserves van Ajax hebben gewerkt. Ik hoop dat het Overmars lukt om Martinez, Mazraoui, Tagliafico, Gravenberch
, Neres, en Onana te bewegen tot nieuwe contracten, desnoods met vastgestelde transfersommen.

01-09-2021 18:08

Ajax95Duivendrecht +24172

Ja inderdaad. Daarbij hoop ik wel dat Mazraoui en Martínez de langste contracten krijgen. Ik zie hen namelijk echt als steunpilaren van het Ajax van de komende jaren.

Als het je dan ook nog lukt om Gravenberch op te waarderen, ben je helemaal spekkoper. Al vraag ik me dat af met Mino.

01-09-2021 18:43

DrFootball +15164

Persoonlijk maak ik mij niet zo'n zorgen om deze contracten. Ik verbaas mij meer over de spelers die echte waarde vertegenwoordigen in de selectie. Je zal toch ieder jaar 50 miljoen moeten verkopen om je begroting rond te krijgen. Daarbij zal je toch ook jongens van buiten moeten aantrekken. Als je niet goed verkoopt, kan je ook minder kwalitatieve spelers halen op den duur. Tadic heeft enorme waarde voor het elftal, maar is natuurlijk weinig waard. Daarbij heeft hij niet het eeuwige voetballeven. Blind, Berghuis, Klaassen, Stekenlenburg en Pasveer idem.

Van de huidige selectie hebben alleen Alavarez, Daramy (moet nog bewijzen), Gravenberch (dé cashcow met de meest lastige manager), Gorter (moet nog bewijzen), Haller (minder dan aankoopbedrag), Kudus (blessuregevoelig ook niet goed voor zijn marktwaarde), Martinez, Antony, Neres, Rensch, Schuurs, Tagliafico en Timber waarde. En bij Neres en Nico is dat bedrag komende winter weer lager en bij Onana en Nous bijna nihil.

Daarbij lijkt de jeugdopleiding alleen verdedigers en middenvelders op te leiden. Aanvallers leiden we al jaren bijna niet meer zelf op. Dat zijn de spelers die het meeste opleveren en ook dus ook het meest prijzig als het gaat om inkopen.

01-09-2021 16:07

Sprinter +2427

Grotendeels eens. Alleen leiden we de aanvallers wel op maar vertrekken ze vroegtijdig.

Een rustige transferzomer zoals nu kunnen we wel hebben maar dit moet zo geen jaren doorgaan. Dit zal je anders op andere manieren willen compenseren (bv aanvullende CL inkomsten, sponsoring).

Ik denk dat Overmars wel heeft bewezen dat hij die 50 miljoen kan bereiken maar het zorgt voor een grote afhankelijkheid naar de TD en diens (ver)koopkwaliteiten. Daarnaast hint Overmars al een poosje dat hij deze job niet eeuwig gaat uitvoeren. Het moment dat hij gaat vertrekken lijkt me een cruciale periode om te bepalen of de begroting op lange termijn reëel is.

01-09-2021 17:06

DrFootball +15164

Ik weet dat de aanvallers vroeg naar het buitenland vertrekken. Buiten Malen heeft niemand het uiteindelijk gered. Dus hoe goed waren ze daadwerkelijk? Ook dit seizoen geen echte spits in Jong Ajax, als je er rekening mee houdt dat Hansen het niet lijkt te gaan reddden. Gemiste kans, want je had (een) jong buitenlands talent(en) nu kunnen laten spelen en relatief goedkoop kunnen halen, zodat je ze straks niet weer van buiten voor een vermogen hoeft te halen.

Het is doodzonde dat de stappen die de commerciële afdeling zet op dit moment eigenlijk te niet worden gedaan door minder (aankoop) jaar.

En Overmars heeft absoluut hele goede resultaten neergezet. En het is vaak gezond om de boel eens op te vernieuwen. Ook binnen het management. Daarom ben ik niet zo bang voor zijn vertrek, want wie zegt dat zijn opvolger het minder gaat doen?

01-09-2021 18:04

Sprinter +2427

Het blijft natuurlijk gissen wat er van die spelers bij Ajax van gekomen was. Met de kennis van nu geef ik Malen en Brobbey de beste kansen. Ze zullen in elk geval meer opleveren dan wat er nu voor betaald is.

Ik neem aan dat men nu al nadenkt over de vervanging van Overmars. Het zou mij niet verbazen als men hierbij ook aan Hamstra denkt. Laten we hopen dat het goed uitpakt.

01-09-2021 20:56

Koningtoto +60660

Het kan aan mij liggen, maar ik vind dat er bij Ajax de laatste tijd enorm lastig wordt gedaan door spelers om te verlengen. Nu Nous weer die het voor zich uit schuift. Het lijkt er voor mij op dat dit een nieuwe tactiek van zaakwaarnemers is, om er nog meer geld uit te peuren dan eigen reëel is. Misschien zijn de best grote verschillen in salarissen de achilleshiel van Overmars momenteel. Als je spelers binnen haalt met een enorm salaris, wil de rest ook omhoog en op een gegeven moment is dat niet meer te betalen. Daarom is het ook zaak om de Arena zsm over te nemen, zodat de begroting structureel fors omhoog kan. Maar dit is allemaal onderbuik gevoel, ik kan het niet hard maken met harde cijfers.

Dat gezegd hebbende hoop ik natuurlijk dat de hieronder besproken spelers lekker bijtekenen, we zijn nog steeds met mooie dingen bezig bij Ajax en ik persoonlijk zou daar graag deel van uitmaken als voetballer zijnde.

01-09-2021 16:00

Jake the Snake +17365

Het is denk ik precies wat jij zegt. Salarisplafond omhoog betekent niet dat iedereen meer gaat verdienen, maar dat een paar spelers (vaak extern aangetrokken) veel meer gaan verdienen dan de rest. Die rest groep gaat zich meten met die paar goed betaalde spelers om te betogen dat ze ook recht hebben op (veel) meer. Dat wordt een probleem als die externe niet presteren. Als je niet oppast en blijft uitdelen klapt de boel (zie Barca). En ik denk dat Ajax dat goed doet, juist gezien het feit dat spelers niet bijtekenen (en dus niet zomaar krijgen waarvan zij vinden dat ze recht op hebben). Blijft een zeer lastig iets, met name omdat je ook eigen jeugd gaat inpassen die over het algemeen een stuk minder verdienen. Met Mazraoui zal het bv ook een afweging zijn dat ze nog andere speler achter de hand hebben (Rensch).

01-09-2021 16:10

Ajax95Duivendrecht +24172

@Jake the Snake

Een ander probleem is ook het nog te vaak aantrekken van middelmaat door Ajax.

Magallan, Labyad, Alvarez, Marin, Traoré en Schuurs hebben een godsvermogen gekost en strijken/streken bij elkaar veel salaris op. Dat geld had je beter kunnen gebruiken om de contracten van talentvolle eigen jeugdspelers flink op te waarderen, die vaak op dat moment al beter waren dan de aangekochte middelmaat. Gravenberch was al beter dan Marin, Timber was beter dan Schuurs, Brobbey was beter dan Traoré, Alvarez en Labyad waren in mijn optiek al helemaal overbodige aankopen.

01-09-2021 18:00

KingOfTheMatch +7086

Waarschijnlijk hebben ze onderling en in de kleedkamer gesproken hoe dat met Brobbey is gegaan en hoeveel hij eraan heeft overgehouden en zijn ze zo op die ideeën gekomen

01-09-2021 17:11

Juichtoon +32765

@Koningtoto
Komt door de andere kant van de medaille. De salarissen zijn zo hoog dat spelers veel minder snel vertrekken (afgezien van de absolute toppers) en ook geen behoefte hebben aan langere contracten met een nog hoger salaris (met relatief een geringe stijging).
Dit is zeker een reeel gevaar voor de club. De oplossing is betrekkelijk eenvoudig. Toch spelers lozen voordat het schip tot stilstand komt. Dat punt hebben we nu bereikt. Desnoods verhuur, maar de doorstroming van onderop is ook essentieel.
Johan stuurde na een topjaar gewoon Stoichkov weg om de problemen voor te zijn zo zei hij.

01-09-2021 18:03

HallelujahAmsterdam +10641

Denk dat de noodzaak om kampioen te worden , dit seizoen groter is , dan de vorige.
AJAX wilt en moet elk jaar kampioen worden , dit is uit ambitie en financieel.
Waar we een soort van 'tussen jaar' afgelopen seizoen hadden , zou dat wel eens echt na dit seizoen zijn zo'n tussenjaar.
Na dit seizoen is de kans op het vertrek van een groot aantal spelers groot. De focus ligt dan vooral op de meest getalenteerde spelers en dragende spelers. Er zitten spelers bij , daar wil je afscheid van nemen.
Als je het interview van Overmars afgelopen weekend hebt gezien , dan geeft hij ook aan hier al mee bezig te zijn. Maar eenvoudig zal het niet worden. Eenvoudiger wordt het als je kampioen wordt en dus Champions league speelt.

Ook denk ik dat na dit seizoen je moet gaan voor nieuw elan , misschien wel gedwongen wordt.
Met de vele internationals en het komend WK die tussen 2 window transfers valt , krijg je volgend jaar in de zomer misschien nog niet een gehypete markt.
Al met al heb ik er wel vertrouwen in in Overmars. Alhoewel ik wel denk day Overmars een transfer succesje kan gebruiken

01-09-2021 15:44

Jeyson.R +1773

onana en neres gebruiken zolang je kan gebruiken.
meer haal je er niet uit. bij Nico hoop ik dat die verleng.

toch wel een heerlijke bank voor de competitie.

interlands moeten ze gewoon afschaffen ofzo hahaha

01-09-2021 15:40

Soccerskins v2 +43471

Ik hoop dat van het eerste Onana, Martinez, Mazraoui, Gravenberch en Danilo allemaal verlengd worden. Van Jong Ajax Raatsie, Hillen, Regeer en ik hoop dat ze Yah zijn eerste contract gaan aanbieden. Dan ben je klaar voor dit seizoen en begint het volgend jaar allemaal opnieuw.

01-09-2021 15:37

Nr.10 +111572

Ik zie voor Danilo echt geen toekomst bij Ajax.

01-09-2021 15:48

Soccerskins v2 +43471

Behalve derde spits achter Haller en Tadic ik ook niet. Maar het zou mooi zijn als Marc zijn contract weet te verlengen en er in de winter/zomer nog een x aantal miljoen voor weet te vangen. Volgens mij heeft Danilo aangegeven geen problemen te hebben met zijn plek in de selectie.

01-09-2021 15:53

Nr.10 +111572

Hm, maar dan had je hem beter nu kunnen verkopen, nu hij er net 17 in heeft geschoten. Als hij een jaar bij ons op de bank zit daalt zijn waarde alleen maar. Misschien is er nog een Rus geinteresseerd.

01-09-2021 15:56

Soccerskins v2 +43471

In principe had je hem ook nu kunnen verkopen ja. Al levert hij met een langer contract natuurlijk ook meer op.

01-09-2021 16:28

De-King +20590

Dit zou in mijn ogen perfect zijn inderdaad, dan doet Ajax goede zaken.

01-09-2021 16:14

Het_Olympisch_Stadion +5631

Voor Overmars is het business as usual. Ik denk dat zijn focus aankomende jaren vooral ligt op Gravenberch, Antony en Timber zo duur mogelijk verkopen. Die zijn zo jong en talentvol, daar kunnen gigantische bedragen uitrollen. De rest is vrijwel verwaarloosbaar. Dat is niet erg, ligt gewoon aan Corona tijd.

01-09-2021 15:31

Nr.10 +111572

Hm als je die titel leest dan denk je dat er wat aan de hand is, maar valt dus wel mee. Onana is al geprobeerd, je kan het nog een keer proberen maar denk niet dat die gaat verlengen. Nico en Neres ga je ook niet meer verlengen, die verkoop je gewoon volgende zomer. Danilo idem. Steek zie je wel aan het einde van het jaar. De enige belangrijke zijn Nous, Martinez, Gravenberch en Blind. Met Nous en Martinez zijn ze al bezig met opwaarderen en verlengen, Blind komt ook wel goed, lijkt me. Gravenberch wordt misschien lastig vanwege die pizzqbakker.

01-09-2021 15:12

Psychevore +21186

Als ik de titel lees denk ik toch vooral: "oh, weer hetzelfde topic als vorig seizoen. En het seizoen daarvoor. En die daarvoor, etc."

Is gewoon de spannendste titel die ze kunnen bedenken voor een opsomming van aflopende contracten.

01-09-2021 16:06

Michael 1974 +22035

Voor de verlengingen zijn er maar twee v belang volgens mij: nous en ryan proberen te verlengen. Optie extra jaar martinez lichten.

Ja, op onana, nico en neres zul je minder overhouden dan gehoopt, maar daar is weinig meer aan te doen en gebeurt wel eens.

01-09-2021 14:38

Ozymandias +159568

Ik zou daar Martínez aan toevoegen. Ajax heeft geloof ik een optie in zijn contract om het tot medio 2024 te verlengen maar het zou mooi zijn als ze hem nog langer kunnen vastleggen.

01-09-2021 14:39

Michael 1974 +22035

Ja, ik bedoelde optie lichten en dan ligt martinez tot 2024 vast. Hoeven ze natuurlijk nog niet te doen, daar is nog veel tijd voor. Maar dan eens dat verder verlengen met hem interessant kan zijn, maar weet jiet of het realistisch is dat hij langer dan een of twee jaar blijft hierna

01-09-2021 15:11

Hollister +12626

Beetje vreemd hoor hoe iedereen hier in paniek raakt omdat we door bijna 2 jaar Corona en zonder publiek spelen, nu voor het eerst in jaren een verlies gaan lijden bij de presentatie van onze jaarcijfers in sept/okt.
Ten eerste verwacht ik geen tientallenmiljoenen verlies en daarnaast zijn er hele aanwijsbare redenen en is dit niet terug te voeren op wanbeleid.... Heel Europa heeft er onder te lijden en maar weinig clubs weten een plus te scoren. Daarbij zijn de reserves die opgebouwd zijn de laatste jaren nu een buffer die je goed kan gebruiken en mochten we dit jaar weer gewoon met publiek kunnen spelen en stel we halen de overwintering CL en het kampioenschap dit seizoen dan ziet de wereld er al weer heel anders uit... transferwaarde van spelers zal dan weer omhoog schieten door sportieve prestaties en herstel van de transfermarkt en dan gaan we het verlies van dit jaar gewoon weer ruimschoots compenseren. Ben daar absoluut niet bang voor.

01-09-2021 14:20

Carrerdecasp +8167

Daarnaast zal het een operationeel verlies zijn, maar Ajax heeft nog genoeg eigen vermogen om het op te vangen. Ajax is aanmerkelijk gezonder dan het gros van de clubs in Europa en al helemaal in NL. We hebben alleen maar kwaliteit erbij gekregen, dus moeten we gewoon kampioen worden. PSV kan dan aan het zuurstof.

01-09-2021 14:22

Hollister +12626

Deze stelling heb ik ook jaren aangehangen, maar ik vrees dat we nog lang niet van PSV af zijn.. dan zullen we minimaal nog 2 a 3 keer kampioen moeten worden en zij geen groepsfase CL gaan behalen.... ook daar zijn inmiddels de nodige reserves opgebouwd door de extra 50 miljoen dit jaar , een reeds 40 miljoen EV die ze al hadden staan en nu aardig positief transferbalans dit jaar... daarbij staan de volgende 2 pareltjes daar er al weer goed op en zullen weer veel geld in het laadje brengen... Nee van PSv zijn we niet zomaar af, maar dat houdt je wel scherp, dus misschien maar goed ook

01-09-2021 14:35

Nr.10 +111572

@hollister, eens, sowieso snap ik niet waarom sommigen zich hier als de penningmeester gedragen. Als supporter ga je je toch niet de hele tijd lopen bezighouden met de financiële balans? Overmars doet dat al tien jaar goed inmiddels, no worries…

01-09-2021 15:14

diamanti +3194

Waarom denk jij dat er geen tientallen miljoenen aan verlies gedraaid worden?

01-09-2021 15:26

afcamitta +1852

Zo erg is het allemaal niet. Vind dit artikel redelijk negatief ingestoken. Zodra Onana weer met de boys traint kun je m wellicht nog verleiden tot een verlenging. Als Nico gewoon een redelijk seizoen draait vang je alsnog centen en anders maar weer verlengen, zelfde voor Neres. De rest met een aflopend contract zijn niet zo boeiend. Nous gaat nog wel verlengen en Gravenberch zal volgende zomer vertrekken.

01-09-2021 14:18

Michael 1974 +22035

Precies, dat dacht ik ook

01-09-2021 14:39

Nr.10 +111572

Hoop wel echt dat we Gravenberch nog wat langer kunnen houden.

01-09-2021 15:16

Dennis1964 +121

Werk aan de winkel voor Overmars en consorten. Als Ajax presteert in de CL dan komt het wel goed. Maar als de sportieve prestaties tegenvallen dan wordt het allemaal lastig. Kampioen worden en overwinteren in de CL !!!!

01-09-2021 14:16

Amp +37991

Zie best veel namen waarvan je geen verlenging hoeft te overwegen. Klaiber (2023), pasveer (2023), labyad, danilo, stekelenburg moet je niet meer willen verlengen straks. Gravenberch heb je nog kudus (mits die een keer fit blijft) of taylor (mits die zich doorontwikkeld) voor. Vraag me af of je blind straks niet moet doorselecteren. Voetballend nog okay, maar fysiek (behendigheid, body, kracht, snelheid) wordt het al rap veel minder wat achterin en op t middenveld wel handig is zodat anderen niet steeds moeten blijven compenseren

01-09-2021 13:56

Stamhoofd +11548

Ik denk ook niet dat Blind nog lang mee gaat. Die zal denk ik ook niet door gaan tot z'n 34e of hij moet genoegen nemen met een reserveplek

01-09-2021 14:50

SUPERJODEN1900 +613

blind is bijna op ben ik bang ja

01-09-2021 15:10

Red Devil +3604

Zal wel goedkomen allemaal.

01-09-2021 13:39

Juichtoon +32765

Van belang zijn de contracten van Gravenberch en Mazraoui. Bij een doorlopende contractduur van minstens 3 jaar leveren zij Ajax minimaal 75 miljoen op. Bij nog maar een 1 jarig contract slechts max 40 vrees ik.
Aangezien beiden bij Raiola zitten heb ik een hard hoofd in verlengen (en dat roep ik hier al een jaar).

01-09-2021 13:39

Amp +37991

Sinds wanneer is mazraoui naar raiola gegaan?

01-09-2021 13:56

Juichtoon +32765

Dat is mooi dan. Dan heb ik nog hoop vwb Mazraoui.

01-09-2021 14:00

AFCA-pride +17431

Nous zit niet bij Raiola, bij Nahkli.

01-09-2021 15:08

Ozymandias +159568

Ik lees al meer dan drie jaar hier op AS dat Gravenberch geen (nieuw) contract bij Ajax gaat tekenen en in de tussentijd heeft hij zijn handtekening onder twee contracten bij Ajax gezet.

01-09-2021 14:03

Juichtoon +32765

Ik hoop dat je gelijk hebt maar ik vertrouw Mino niet meer....

01-09-2021 14:04

Ozymandias +159568

Ik heb ook zeker geen enkel vertrouwen in Raiola maar wel in Gravenberch en met name de vader van Gravenberch. Ik denk dat Gravenberch alleen zal vertrekken wanneer hij daar duidelijk aan toe is. Nou zou het natuurlijk kunnen dat Gravenberch dit seizoen een enorme stap zet en direct Ajax naar een Europees succes leidt. De sprong die De Jong in zijn ontwikkeling maakte zagen de meeste van ons (inclusief ik) ook niet aankomen. Maar er vanuit gaande dat dit niet gebeurd zou het mij totaal niet verbazen als Gravenberch voor zichzelf besluit (op advies van zijn broer en vader) om nog een seizoen bij Ajax te blijven en zijn contract te verlengen.

Als de familie Gravenberch zich door Raiola liet verleiden was Ryan op zestien jarige leeftijd al naar een Europese topclub vertrokken en had hij op achttien jarige leeftijd zijn contract niet verlengd. De familie begrijpt heel goed dat ze met Ryan goud in handen hebben en hebben de luxe om daar geduldig mee om te gaan.

01-09-2021 14:08

Ozymandias +159568

Raiola is één van de beste zaakwaarnemers in het voetbal. Waarom zou je hem niet als zaakwaarnemer nemen? Hij zal er altijd het maximale voor je uitslepen.

"Als je Mino neemt als jonge speler, geef je gewoon een verkeerd signaal af in de meeste gevallen."

Who cares welk signaal je afgeeft? Gravenberch bepaalt zelf of hij bij Ajax wil blijven of niet en Raiola werkt in dienst van hem aan het geen wat Gravenberch bepaalt. Gravenberch bepaalde om als zestienjarige een contract te tekenen bij Ajax terwijl Raiola zijn zaakwaarnemer was en hij naar letterlijk elke Europese topclub kom en koos er als achttien jarige voor om zijn contract te verlengen terwijl Raiola zijn zaakwaarnemer was en hij een vertrek had kunnen afdwingen.

Malen heeft bij PSV twee keer zijn contract verlengt met Raiola als zaakwaarnemer. De keuze is aan de spelers, niet aan de zaakwaanemers.

01-09-2021 14:32

Psychevore +21186

Raiola moet gewoon doen wat zijn cliënt wil. Dat is namelijk de verhouding zoals ie hoort te zijn: de zaakwaarnemer werkt voor de speler. Dat er veel jonge kerels zijn (of hun ouders) die zich volledig in laten nemen door Raiola en vervolgens doen wat hij zegt.. tsja, dat is wel een beetje hun eigen probleem.

01-09-2021 14:32

Juichtoon +32765

En dat maximale zou wel eens zonder bijtekenen kunnen zijn. Ik vind Gravenberch wel een mooie test. Hij heeft alles zoals je zegt om bij te tekenen....

01-09-2021 16:10

gi0vanni +7325

Ken je die pizzabakker. Dan weet je dat ze alleen verlengen bij een te hoog contract en met garantie op speeltijd. Spelers die niet willen tekenen mogen indien er vervanging is naar de bank. Om te beginnen Rench maar wat meer laten spelen.

01-09-2021 14:18

wijzijndebeste123 +165242

we zijn ongelofelijk hard geraakt door corona.
zonder recettes en uitgaande transfers en met de hoge salarissen uitgedeeld pre-corona aan spelers die t niet brengen lijden we n groot operationeel verlies. een aantal verkopen had ons enige lucht gegeven. tevens zijn contracten van basisspelers als gravenberch martinez mazraoui nog niet verlengd. ik vind het voorgaande toch aardig zorgwekkend. zeker gezien overmars aangaf dat alles wat opgebouwd is in 8 jaar tijd vrijwel in zijn geheel verdampt is.

01-09-2021 13:35

Berghuis +14390

Als alles verdampt is na 8 jaar zou PSV zo diep in de shit moeten zitten dat ze voor degradatie spelen en Feyenoord allang failiet. Ja we krijgen een fixe dreun straks van circa 30 tot 40 miljoen, maar z'n klap kunnen we hebben. Z'n klap kunnen we wel 3 a 4x hebben, al is dat zeker niet de bedoeling natuurlijk. Maar wat jij nu schetst is dat we weer in de situatie van 2010 varen en we zo goed als bankroet zijn.

01-09-2021 14:37

Nr.10 +111572

@wijzijndebeste. De RvC heeft net ingestemd met de aankoop van een 19-jarige speler die nog weinig heeft laten zien en alleen in de Deense competitie gespeeld heeft, voor iets van 12 miljoen, terwijl Neres nog niet eens verkocht was. Dat betekent dat jij je nog totáál geen zorgen hoeft te maken over de financiële situatie.

01-09-2021 15:52

wijzijndebeste123 +165242

ja goed punt. kan die aankoop dan ook niet rijmen met t verhaal van overmars afgelopen weekend over dat alles wat is opgebouwd in 8 jaar nu vrijwel in zijn geheel verdampt is.

01-09-2021 17:08

Nr.10 +111572

Dat moet je met een korrel zout nemen, Overmars is een zakenman, die gaat niet staan vertellen dat het allemaal wel meevalt, dan vraagt de eerstvolgende club van wie we een Gorter of Schuurs over willen nemen weer twee miljoen teveel. Geloof mij maar, als er een talentje wordt weggeplukt voor 12 miljoen, waarvan de verwachting is dat ie zich rustig kan ontwikkelen, terwijl je al relatief goed in je aanvallers zat, dan is er he-le-maal niets aan de hand.

01-09-2021 17:39

wijzijndebeste123 +165242

haha wederom sterk punt. ben overtuigd. mijn dank is groot.

01-09-2021 17:49

Amp +37991

Overmars had t vooral over de waarde van de spelers die met name na cl de hoogte in waren gegaan, waarmee ze kapitalen konden opbouwen, maar waar door corona weinig meer van over is door de lagere prijzen die betaald worden en de gaten die gedicht moeten worden ipv vooral alleen te kunnen cashen zonder al te druk te moeten maken om financiele gaten

01-09-2021 20:35

ajax4ever001 +18651

Als Marc de contracten van spelers zoals Labyad wil gaan verlengen mag hij wat mij betreft naar Arsenal vertrekken. De afgelopen 2 transferwindows heeft hij barweinig kwaliteit geleverd qua spelers. Wat Daramy ons gaat brengen is even afwachten, laten we hopen dat het in elk geval wel een schot in de roos is.

01-09-2021 13:35

thelordjoshua +10641

Antony, Kudus? noem ik niet perse slexhte transfers

01-09-2021 13:36

thelordjoshua +10641

ook Berghuis en Daramy ook niet slecht

01-09-2021 13:36

ram +7283

Marc gaat Labyad echt niet verlengen hoor... Natuurlijk niet. Danilo zou ik wel verlengen. Het verlengen van Nous en Gravenberch is natuurlijk wel van groot belang.

Verder hoop ik toch echt dat Marc flink wat contact zoekt met Rusland en misschien andere landen die nog open zijn, om Neres nog te dumpen. Het zou mij niet verbazen als Neres nog vertrekt.
En misschien is er ook nog een club in paniek die het salaris van Labyad kan matchen; dat scheelt ook weer.

01-09-2021 13:38

Cello +52979 moderator

Eigenlijk is het een terugkerend fenomeen, voor vrijwel iedere TD en dus ook Overmars, dat je weer aan de bak moet om contracten te verlengen en sommige juist niet te verlengen.

Maar laten we niet vergeten, dat voor een deal niet 1 partij nodig is, maar dus 2. Ajax (Overmars) kan van alles willen, maar het betekent niet dat het dan ook alles krijgt. Het gemak soms, waarmee ik supporters berichten zie plaatsen, dat dan maar aan veel wensen van spelers tegemoet gekomen moet worden vind ik ook onzin. Je moet als club iig niet boven je macht gaan wbt bijv. salarissen en het salarishuis. Dat dat uiteindelijk fout gaat hebben we wel in Spanje gezien, welliswaar op een ander niveau, maar toch.

Spelers, die aangeven dat ze eigenlijk niet meer willen en een andere uitdaging willen, zoals Onana, Tagliafico en ook Neres, die kan je nog wel een aanbieding doen natuurlijk, die moet je zelfs een aanbieding doen, maar daar moet je niet tot in den treure bij stil blijven staan.
Ik hoop dan ook dat Overmars in andere spelers, die ook verlengd moeten worden meer energie steekt, spelers die je misschien nog wel kan overtuigen langer te blijven (zoals Gravenberch, Mazraoui bijv).
Daarnaast, wanneer je een goede CL campagne speelt en als team/spelers een zeer goede indruk achterlaat dan kan je alsnog, ookal hebben Tagliafico en Neres nog maar 1 jaar contract in de zomer van '22, een goede transfersom krijgen voor hen.
Onana vertrekt. Die heeft al aanbiedingen van Ajax, die beter waren, naast zich neer gelegd. Dan kan je het nog 1 keer misschien proberen, maar als het dan nee is......geen energie meer in steken.

Maar al met al. Zoials ik al zei. Als club kan je van alles willen, kan je best ver gaan binnen je financiele mogelijkheden, echter ben je altijd afhankelijk van die andere partij. Als de andere partij uiteindelijk niet wilt (of teveel wilt) dan houdt het op.

01-09-2021 13:25

Ajax1114 +19393

De trend van Ajax spelers die niet verlengen heb ik hier al 6 maanden geleden aangekondigd. Brobbey, Onana, Danilo, Labyad, Mazraoui en de kans is groot dat Neres, Gravenberch en Tagliafico na dit jaar ook lekker daarna nog een jaar de rit uitzitten. Het gaan financieel enorm zware tijden worden en dat is gecreeerd door Overmars waarbij de RvC ook een zeer slappe rol speelt.

01-09-2021 13:18

Ozymandias +159568

Zelfs als die spelers allen hun contract niet verlengen zullen het geen financieel zware tijden worden. Ajax heeft nog steeds een financiele buffer en er loopt genoeg kwaliteit rond waar Ajax op kan gaan cashen. Bedragen zoals Ajax voor De Jong en De Ligt kreeg zullen er alleen niet tussen zitten want dat zal alleen gebeuren wanneer Ajax een goede prestatie in de Champions League zet. Zonder dat soort prestaties zal zo'n 40 miljoen euro het maximale zijn wat Ajax voor een speler kan krijgen. Dat zie je ook bij PSV met de transfer van Malen.

01-09-2021 13:29

thelordjoshua +10641

Malen is ook helemaal geen bijzondere voetballer, eerlijk gezegd

01-09-2021 13:39

JariJari +15275

Daarbij is de kans dat we beter preseteren nu hoger. De genoemde spelers zijn geen koekenbakkers.

01-09-2021 13:40

De Stift +7095

Wat een gelul. Dit speelt bij elke club. Met als bekendste voorbeeld Messi die transfervrij vertrekt. Sinds Overmars aan het roer is, is de club van een zielloze eredivisionist weer uitgegroeid tot een Europese (sub)topclub. We zitten nu echter in de lastige positie dat spelers ook Europese topsalarissen verwachten, maar we dat niet altijd kunnen bieden. Zonder Corona had dat wel gekund. Het is de pech die je soms hebt. Anderzijds kan overwinteren in de CL al voor heel veel lucht gaan zorgen. Zeker als je volgend jaar spelers als Martinez, Alvarez en Antony verkoopt.

01-09-2021 13:54

Steffenhagen +38068

Helemaal gelijk ! De contract situatie bij Ajax mag je best zorgelijk noemen . Stel dat Ajax niet overwintert in de CL dan stijgt de transferwaarde van de selectie sowieso niet . Sterker nog: dat zou wel eens minder kunnen worden . En als dan ook nog spelers uit hun contract gaan lopen (nu Brobbey en straks bijvoorbeeld labyad ) dan wordt de post afschrijvingen helemaal hoog

01-09-2021 14:30

DeMeer1976 +3095

Vooropgesteld kwaliteit moet op het veld staan. Dat zit bij Ajax dus wel goed dit jaar. Maar de selectie puilt uit. En op sommige plekken wel heel veel keus.

Ik zou Onana nu aan zijn contract houden. Als hij terug komt op zijn oude niveau dan gewoon opstellen want dan is hij beter dan we nu hebben.

Fico zal zich meer moeten beheersen en minder kaarten pakken. Dan kan hij nog Van waarde zijn en zijn transfer maken. Ook hem zou ik dit jaar onder contract houden.

Neres kunnen we nog goed gebruiken als we onder druk komen te staan en we snelheid op de counter moeten hebben. Hij is wel gezakt van speler met zeer grote inbreng naar een speler voor de breedte.

01-09-2021 13:14

louis60 +11472

Onana jaartje verlengen? Al zal hij wel al een deal hebben voor de winter. Nous natuurlijk verlengen. Zelfde voor Nico en Neres. Labyad weg.

01-09-2021 13:13

Rasmussen +25823

Ik vind de tekenbereidheid zo laag de laatste jaren. Zie Onana, Mazaroui, Gravenberch, Brobbey en dat in covid-tijd. Schandelijk.

01-09-2021 13:03

Ozymandias +159568

Zijn Ajax en Gravenberch uberhaubt al in gesprek? Hoe hoog is het salaris wat Mazraoui geboden krijgt van Ajax? Ik neem aan dat je dit weet want anders is het vreemd dat je denkt te kunnen inschatten dat het schandalig is dat hij zijn contract niet verlengt.

01-09-2021 13:13

Juichtoon +32765

Hier zit Raiola achter.. Sinds De Ligt laat hij niemand meer bijtekenen (is mijn stellige indruk).

01-09-2021 13:40

JariJari +15275

Ja alleen schandelijk kan ik Onana en Brobbey benoemen.

Gravenberg alleen omdat hij publiekelijk al jaren zegt te willen verlengen terwijl het duidelijk is dat dat niet gaat gebeuren.

Maza wil mijn inziens echt verlengen maar schat zn positie in de hierarchie hoger in dan Ajax dat doet. Ik denk dat Maza's eigen inschatting feitelijk correct is ware het niet dat hij zo verdomd blessuregevoelig is ...

01-09-2021 13:43

Prutser +2933

"Gravenberg alleen omdat hij publiekelijk al jaren zegt te willen verlengen terwijl het duidelijk is dat dat niet gaat gebeuren."
Hij heeft vorig jaar toch nog verlengd? Het was alleen niet voor 5 jaar. Je hebt nog steeds kans dat hij gewoon verlengd en dat beide partijen eerst gaan kijken of hij zijn potentie wel helemaal waar gaat maken.

01-09-2021 13:50

JariJari +15275

Hij was 18 en verlengde hem tot 3 jaar, dus tot zijn 21ste. Dus met intentie om op zn 21ste gratis of op zn 20ste voor een koopje te gaan. Zo doorzichtig.

Als ik het bij Ajax voor het zeggen had speelden talenten niet meer vanaf het moment dat ze 18 zijn tot het moment dat ze hun contract verlengen tot hun 23ste. Dit is de bread and butter van Ajax en we hebben maar een beperkt aantal plaatsen. Je zo laten misbruiken door in dit geval Gravenberch (uitgevoerd door Raiola) kost een enorme oportunity cost voor Ajax.

01-09-2021 14:11

ajax4perez +9565

Er wordt sowieso weer gecasht als je overwintert in de CL en die kans acht ik zeer realistisch.
Dan spelen de spelers zich weer in de kijker en kan je volgend jaar lekker hard cashen.

Nico, David en Andre met 1-2 jaar verlengen.
Mazraoui contract nog voor 3 jaar laten tekenen
Labyad laten gaan en Stekelenburg beëindigd na dit seizoen zijn carrière.

01-09-2021 13:00

glenn_020 +1082

Ajax kan dit jaar gewoon twee opstellingen maken, waarmee je 90 procent van je wedstrijden in de eredivisie wint.

Onana
Mazroui Timber Martinez Tagliafico
Gravenberch Blind
Kudus
Antony Tadic Neres



Stekelenburg
Klaiber Schuurs Alvarez Rensch
Klaassen Taylor
Berghuis
Daramy Haller Danilo

01-09-2021 12:47

Ozymandias +159568

Ik vind Gravenberch altijd tegenvallen wanneer hij op rechts speelt. Hij heeft in de jeugd zelf ook aangegeven dat hij zich aan de rechterkant niet prettig voelt.

01-09-2021 12:49

Soccerskins v2 +43471

Deze voorbereiding speelde hij daar wel prima. Tegen Anderlecht vooral met Taylor naast hem.

01-09-2021 13:09

Ajax95Duivendrecht +24172

Heeft deze voorbereiding wel laten zien prima uit de voeten te kunnen op rechts, zoals tegen Anderlecht, Bayern en Leeds. Ook tegen PSV speelde hij - ondanks de dikke nederlaag - een prima wedstrijd aan de rechterkant.

01-09-2021 13:18

Ozymandias +159568

Ik vond dat hij tegen PSV veelvuldig positioneel helemaal de weg kwijt was (in de omschakeling bij balverlies).

01-09-2021 13:19

Patrick78 +52733

Alvarez LCV? hahahahaha try again.

01-09-2021 12:49

89Topo +3764

Was een periode dat we baalde als onze spelers naar niveau newcastle/everton/leverkussen gingen en wilde dat voorkomen met enorme salarissen. En nu balen we dat we spelers niet meer kwijtraken aan desbetreffende clubs. Moeten wel kritisch blijven welke spelers er in aanmerking komen voor zo’n verlenging, en wanneer je al opvolgers gaat halen (waardoor de waarde/onderhandelingspositie voor je huidige speler op die plek wegvalt)

01-09-2021 12:36

mvdk +44316 moderator

We? Ik baal niet hoor. De financiële man van Ajax misschien, maar ik geloof dat er nog altijd een aardig bedrag op de rekening staat. Als supporter ben ik onwijs blij met onze aanval.

01-09-2021 12:46

mvdk +44316 moderator

Gewoon presteren. Er is nu geen excuus dat we niet in de CL kunnen overwinteren. Doe je dat, dan pak je ook weer een aardig centje en dicht je het gat. Besiktas moeten we op kunnen rollen en Sporting is een gevaarlijke tegenstander, maar ik schat ze niet sterker in dan Ajax. Als de puzzelstukjes in elkaar vallen denk ik dat wij een stuk beter zijn.

Maargoed, uiteraard moeten aflopende contracten zsm verlengd worden. Hopelijk lukt dat.

01-09-2021 12:35

Ajax95Duivendrecht +24172

Neres moet je in een van de twee komende transferperiodes proberen te slijten. Zijn hoofdstuk bij Ajax is gewoon klaar. Op rechts is hij tweede/derde keus achter Antony en eventueel Berghuis en zal hij dat normaliter blijven. Hetzelfde geldt voor links, waar hij derde keus zal zijn. Enkel nog wat invalbeurten geven en hopen dat zich nog een club meldt van de winter of komende zomer.

Tagliafico vind ik gecompliceerder. Het is duidelijk dat hij al een tijdje het liefst weg wil bij Ajax. Hij is uit vorm en loopt al een tijdje gefrustreerd op het veld rond. Daarbij heeft hij ook nog eens een stevige concurrent erbij gekregen nu Ten Hag Blind ook veelvuldig als linksback is gaan gebruiken. Daarentegen zal Tagliafico nog best wel genoeg speelminuten gaan maken. Blind op linksback kan niet iedere wedstrijd. En wanneer Alvarez of Martinez geblesseerd of geschorst zijn, gaat Blind natuurlijk naar LCV of het middenveld en komt er automatisch een plekje vrij voor Tagliafico.

Onana heb ik geen illusie meer over dat hij gaat verlengen. Professioneel gezien zou je hem nog kunnen opstellen tussen november en de Afrika Cup. Zeker in de beslissende fase van de CL-groepsfase en sommige topwedstrijden in NL is Onana meer een puntenpakker dan Steek. Al zie ik liever Gorter de kans krijgen, maar ik vrees dat Ten Hag die het hele seizoen bij Jong laat spelen.

01-09-2021 12:34

Intec2.0 +12437

Hier gaat het als een kaartenhuis in elkaar vallen.

01-09-2021 12:33

RuffRhythim +24837

Deze uitdrukking kende ik nog niet.....

01-09-2021 12:51

Intec2.0 +12437

Klopt was ook niet de bedoeling. Heb het gecorrigeerd

01-09-2021 13:41

MichelBoerebach +29286

Jawel, hoor. Betekent wanneer iets op het punt van instorten staat, het kaartenhuis het vanzelf in elkaar houdt. (-:

01-09-2021 13:57

Intec2.0 +12437

😂 weer wat geleerd

01-09-2021 14:08

Soccerskins v2 +43471

Niet alleen in 1 maar ook in jong zijn er genoeg contracten die verlengd moeten worden. Al lijkt me dat Hamstra dit bij veel talenten moet gaan doen.

01-09-2021 12:31

Eurysaces +29550

Voor de financiële huishouding is Gravenberch de belangrijkste, dat is de speler waar Ajax het meeste aan kan verdienen. Als je die volgende zomer met 2 of 3 jaar contact kan verkopen, kan dat zomaar 30 miljoen of meer schelen, daarbij heb je ook nog het risico dat hij met 1-jaar contract zijn contract uit dient.

01-09-2021 12:26

Been +12556

Waarbij de helft van dat bedrag naar Raiola en Ryan zullen gaan. Daar zorgt die pizzabakker wel voor.

01-09-2021 12:54

Eurysaces +29550

Daar heeft die calzone vast al voor gezorgd.

01-09-2021 18:34

johanisajax +8844

Je houdt alleen je toppers als je een duidelijk plan richting de top hebt. Dat is:

1. Top coach, haal Xavi
2. Top selectie, geen rotzooi als Labyad, Magallan, Klaiber en Haller. Haal maar jonger talent en laat het groeien in het eerste.
3. Verleng contracten met een duidelijk plan voor de speler en tijdens het seizoen en wacht niet tot de markt weer open is.
4. Heb ambitie en spreek die uit; dingen als “tussenjaar” is jezelf als bestuurder indekken en absoluut niet des Ajax.
5. Pak Europacup. Welke interesseert me niet eens, maar maak een plan en ga ervoor.

01-09-2021 12:24

036AFCA97 +146682

Hoe is Xavi een topcoach?

01-09-2021 12:26

johanisajax +8844

Omdat hij spelmaker is geweest van het beste clubteam en potentieel landenteam ooit. Gecoached en getrainee is volgens de Ajax filosofie onder van gaal, rijkaard, guardiola en del bosque. En hij het heel goed doet in de zandbak EN allerbelangrijkste: alle spelers tegen hem opkijken met zijn prijzenkast. Guardiola had ook nog niks bewezen toen ie Barca 1 ging coachen. Ook wilde Barca Xavi aanstellen als coach en heeft hij gezegd nog meer ervaring op te doen. Dat kan hij bij Ajax perfect als opstap naar Barcelona. Bovendien gaat hij nu never en nooit naar Barca, die halen Luuk de Jong en verkopen hun beste spelers. Lol.

01-09-2021 12:32

Ozymandias +159568

Bijna al die punten slaan ook op Arteta en Arsenal staat momenteel laatste in de Premier League onder zijn leiding. Spelen en trainen zijn twee geheel andere vakken. Het zou kunnen dat Xavi een goede trainer is maar voor hetzelfde geld is hij de zoveelste oud-topvoetballer die er als trainer weinig van bakt.

01-09-2021 12:45

johanisajax +8844

Risico van het vak. Je kunt zien dat ie het in de zandbak goed doet. Je bied hem een mooi contract aan mey ervaren assistenten en je laat hem alle topspelers opbellen. Kijk maar wat er dan gebeurd; gaat ryan gravenbrech tegen xavi zeggen, mwa nee joh, xavi jij gaat mij niks leren. Ik ga liever op de bank zitten bij Chelsea. Jullie moeten je kop gebruiken. Al die jongens verlengen als Xavi komt, zo simpel is het. Onana, Gberch, Taglia etc. Allemaal. Is Xavi een ramp, heb je wel al die jongens verlengd. Maar ja, zo slim zijn jullie niet he? Denken is ook moeilijk, daarom zijn jullie ook voetbalsupporters.

01-09-2021 13:01

JariJari +15275

"Die jongens" willen gewoon geld. Heeft weinig met de trainer te maken.

01-09-2021 13:19

Ozymandias +159568

"Risico van het vak."

Een groter risico dan nodig is.

"Je kunt zien dat ie het in de zandbak goed doet."

Keizer doet het beter in de zandbak.

"Kijk maar wat er dan gebeurd; gaat ryan gravenbrech tegen xavi zeggen, mwa nee joh, xavi jij gaat mij niks leren."

Als dat een sterk argument was dan waren er niet bakken aan oud-topvoetballers geheel mislukt als trainer. Hoe goed deed Van Basten het als trainer van Ajax?

"Maar ja, zo slim zijn jullie niet he? Denken is ook moeilijk, daarom zijn jullie ook voetbalsupporters."

Hahaha

01-09-2021 13:23

89Topo +3764

Bedankt johanisajax, ik stopte bij punt 1

01-09-2021 12:30

johanisajax +8844

Xavi is gewoon haalbaar en die houdt jongens als Gravenberch bij Ajax. Simpel. Hij is kind van Johan en ik hem daar voor open staan. Ik spreek jullie over 5 jaar als hij CL heeft gepakt met een Europese topclub.

01-09-2021 12:35

89Topo +3764

Haalbaar zal vast, alleen dat het een toptrainer is is pure waanzin. Op basis van wat??

01-09-2021 12:37

Oeroeboeroe +18505

Xavi kind van Johan? Is Johan vreemdgegaan???

01-09-2021 13:14

ajaciedje90 +60447

Football Manager gespeeld?

01-09-2021 12:33

Jeugd +24909

Hahaha, Xavi topcoach👍 tuurlijk, jou kunnen we ook niet serieus nemen en met je toelichting maak je jezelf alleen maar belachelijker.

01-09-2021 12:41

melvinwsp +204

Ben je een troll? Ajax is een Europese subtopper momenteel en dat is prima gezien het budget.
Je moet realistisch blijven en gewoon per wedstrijd in Europa kijken waar je staat.

01-09-2021 12:41

Drukwerk1968 +7112

1: is xavi een topcoach?
2: Labyad en Klaiber waren goede 12- 18e man. Magallan is een misser, Haller kan het best wel redden.
3: jij denkt dat Overmars geen plannen heeft?
4: Ambities horen reëel te zijn. Tussen jaar is slecht geformuleerd maar laatste 16 van cl is geen zekerheid. Overwinteren is reëel.
5: pak Europacup: er zijn meer dan 16 concurrenten.

01-09-2021 12:42

AFCACruijff14 +162530

Godssamme, die post van johanisajax is wel een van de nietszeggende berichten die ooit op AS stond zeg. Haal Xavi en win effe snel een Europa Cup, dan is alles goed.

01-09-2021 12:44

johanisajax +8844

Jullie gedragen je als een stel boeren zonder ambitie. Jullie vinden Ten Hag een betere coach dan wereld, europees en CL winnaar Xavi. Wat denk jij dat jongens als unuvar en Gravenberch kunnen leren van xavi.

Jullie moeten allemaal oprotten naar Eindhoven met jullie instelling. Haller en Klaiber bruikbare aankopen, Ten Hag topcoach en Xavi slechste idee ooit. Blijf weg uit Amsterdam en van mijn club alsjeblieft met jullie calimero instelling.

01-09-2021 12:51

JariJari +15275

Ja TH is beter dan Xavi.

01-09-2021 13:21

trodat4030 +97176

@johanisajax, kan je je een beetje fatsoenlijk gedragen en uitdrukken? Je reageert nogal overtrokken en onbeschaafd nu. Graag je toon aanpassen tov andere gebruikers met een andere mening. Dat zij iets op een andere manier zien dan jij, moet je maar gewoon accepteren. Daar kan je inhoudelijk op in gaan of je kan het laten voor wat het is, maar je reageert nu een beetje als een verongelijkte kleuter.

Namens de moderators van Ajaxshowtime.com

01-09-2021 15:34

RuffRhythim +24837

ehh...alles wat hierboven staat geschreven behalve dat wat johanisajax allemaal raaskalt....

01-09-2021 12:53

Turbo +42136

Onana verlengen zou een toptransfer opzich zijn voor ons. Mazraoui, Gravenberch en Martinez zelfde verhaal. Je verzekert je gewoon van topspelers in je elftal of enorme transfersommen als ze toch weggekocht worden in de komende jaren. Dan ook extra jammer dat je spelers als Labyad, Magallan, maar ook Nico en Neres niet (definitief) van de hand hebt kunnen doen. Dat is gewoon bijna 8 miljoen aan salaris per jaar, wat je aan die andere 3 had kunnen besteden.

01-09-2021 12:23

Allesreiniger +3361

Labyad wel kúnnen doen, maar hij lijkt niet de ambitie te hebben en liever salaris vangen en op de bank zitten niet erg vinden. Plus dat hij waarschijnlijk dat tekengeld wel ziet zitten straks.

Voor Graaf, mazraoui en martinez is het natuurlijk gewoon zaak dat marc de contracten gaat verlengen. Mazraoui moet toch zeker lukken, Martinez heeft vast ook op een gegeven moment een verteekwens maar hoor daar nu (terecht) nog weinig van en graaf... sja die zit met raoila opgescheept. Dat wordt weer zeuren uiteraard al mag diw van mij nog 4 jaar bijtekenen

01-09-2021 12:28

Ajax95Duivendrecht +24172

@Turbo

Eens.

Laten we hopen dat er de komende weken zich nog een Russische club voor Neres meldt. Nico kan ik op zich nog wel mee leven voor de bezetting in de breedte op linksback, maar in de vorm van de laatste maanden is Blind daar beter. Wat betekent dat Nico ook regelmatig op de bank zal zitten en dat drukt zijn transferwaarde verder naar beneden.

01-09-2021 12:44

wladimir +3059

Onana is 25 en dat is relatief jong voor een keeper. In November mag hij weer spelen en deze maand weer trainen. Als hij verlengt tot 2023 wordt hij direct opgesteld en kun je ze salaris met terugwerkende kracht verdubbelen. Dit is volgens mij wat Onana wilde. Volgende zomer kunnen we hem voor een redelijk bedrag verkopen. Onana is transfervrij naar Ajax gekomen van Barcelona. Als hij verlengd tot 2024 kan er dus best wat tekengeld tegenaan worden gegooid.

Mazraoui vind ik wisselvallig en blessuregevoelig. Hij verdient een contractverlenging. Volgens mij wil hij vertrekken. Dan in de winterstop verpatsen.

Martinez is een goede speler. Hij zit bij de Argentijnse selectie. Z.s.m. verlengen.

01-09-2021 12:53

diamanti +3194

Werk aan de winkel

01-09-2021 12:20

PytarJohanson +1678

Ik verwacht niet dat Onana, Neres en Tagliafico hun contract gaan verlengen. Je kan makkelijker elders aan de bak komen als je transfervrij bent. Het is zuur voor de transfersinkosmten van Ajax, maar hopelijk kan hun aanwezigheid ervoor zorgen dat we in de CL overwinteren en weer kampioen worden. Ook dat zijn verdiensten. Dat de transferwaarde van Neres en Tagliafico gedaald zijn, vind ik niet gek. Zij spelen ook minder goed dan voorheen. Met name Neres.

01-09-2021 12:19

Steffenhagen +38068

Er is maar one wat out : Ajax moet reputatie herbevestigen met een klinkende CL campagne . Lukt dat dan herstel je marktwaarde van spelers en zorg je dat de grote talenten voor veel geld naar Spanje en Engeland gaan

01-09-2021 12:17

BakkalBijter +11704

De enige reden inderdaad. Spelers als Timber, Gravenberch, Antony, Alvarez en Martinez zijn in 1 keer 20 miljoen meer waard als je kwartfinale CL haalt

01-09-2021 12:28

JariJari +15275

Selectie: check
Loting: check

Deep run here we come!

01-09-2021 13:29

AFCA-Driebergen +22290

Leuk het verhaal dat we flink voor ze konden cashen, maar prestaties gaan voor het verkopen. Als we presteren cashen we vanzelf wel.

01-09-2021 12:17

Stamhoofd +11548

Alleen Mazraoui is nu belangrijk. Onana zou nog een cadeautje zijn als je die kan verlengen. Labyad laat je aflopen, Stekelenburg stopt en Danilo zou je eventueel kunnen verlengen.

Lijkt met niet al te veel werk allemaal.

01-09-2021 12:14

Dennis129 +11890

Martinez zit nog een optie van een jaar op dus beetje overbodig om te benoemen.
Mazraoui en Gravenberch enige twee grote problemen. Dus eigenlijk weinig aan de hand.
Gravenberch gaat nooit verlengen. Hopen op een goed CL seizoen en dan deze zomer cashen.
We moeten toch sowieso 1 toptransfer doen om de benodigde 40 miljoen te halen.
Onana en Neres zsm, dus liefst deze winter verkopen. Tagliafico volgend jaar zomer.
Stekelenburg, Labyad en danilo gewoon doorselecteren afscheid van nemen deze zomer.
Zo zorgelijk is het allemaal niet. We moeten sowieso naar een kleinere selectie toe.

01-09-2021 12:13

BakkalBijter +11704

lijkt me sterk dat 1 van die 3 gaan verlengen. Martinez heeft toch nog een optie voor een extra jaar? Blind vind ik een lastige. Is al tergend langzaam en dat zal alleen nog maar meer worden. Denk dat je hem niet moet verlengen, maar zal waarschijnlijk wel gebeuren. Mazraoui alles aan doen om te verlengen wat mij betreft

01-09-2021 12:13

Schip +23586

Toch is Labyad ook alweer een gevoelige ontwikkeling voor de kas van Ajax. Hij speelt niet, gaat niet spelen, krijgt een flink salaris en had zo een paar miljoen opgeleverd. Maar al die gasten kiezen voor het laten uitlopen van het contract om maar tekengeld op te strijken.

Kan Derksen wel weer roepen dat iedereen een contract aangaat met het volle verstand, maar dat is relatief. Als Ajax een paar jaar aanbiedt, krijgen ze geen transfersom. En wil je verlengen, sta je met 3-0 achter in de onderhandelingen. Dan moet je 5 jaar aanbieden, waarna je dit soort praktijken krijgt.

Het werkt geldgraaierij van spelers in de hand.

01-09-2021 12:12

Ozymandias +159568

Hoe had Labyad een paar miljoen oppgeleverd? Geen enkele club gaat hem het salaris betalen wat hij bij Ajax verdient zelfs als Ajax hem transfervrij zou hebben laten gaan.

01-09-2021 12:13

Schip +23586

Dat salaris krijgt hij wel na een transfer naar de Championship, de Russische competitie of de zandbak lijkt me. Dat zijn toch vaak de transfers die je ziet bij zulke spelers.

Lijkt me duidelijk dat je hem dus voor minstens 3 dan wel een gelijke som als waarvoor hij aangekocht is had kunnen slijten. Het argument van zo'n jongen dat hij voor zijn kansen wil vechten is toch ook niet geloofwaardig? Op de flanken is hij 4e keus, op het middenveld 3e keus en jeugd komt er steeds opnieuw bij.

01-09-2021 14:31

Ferd +38601

"flink salaris" valt ook mee. 7 ton naar verluidt, en vergeet niet dat een vervanger ook al snel op dat salaris of meer gaat zitten.

01-09-2021 12:15

Stamhoofd +11548

Het valt me op dat deze trend de laatste jaren ontzettend is toegenomen. Zaakwaarnemers hebben het helemaal uitgevonden.

Een hele slechte ontwikkeling voor een gezonde voetbal economie.

01-09-2021 12:16

Ozymandias +159568

Ajax heeft toch een optie in het contract van Martínez om het tot de zomer van 2024 te verlengen?

01-09-2021 12:11

JariJari +15275

Ja klopt

01-09-2021 13:31

Been +12556

Mag hopen dat de spelers in kwestie nu zelf ook eens wat meer ruggegraat tonen om de deal rond te krijgen. In de media lekker roepen hoe graag je wil blijven maar ondertussen je zaakwaarnemer sneaky spelletjes laten spelen.

01-09-2021 12:11

VoorAltijdNummer14 +25464

Daar heeft ie alle tijd voor met de aanwezigheid van Hamstra op jeugdgebied!

01-09-2021 12:09
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.