Ontketende Conceição helpt Jong Ajax met schitterende treffers aan doelpuntrijke zege op Jong PSV

door BadembaBarrie 1566

Bron AS

Ontketende Conceição helpt Jong Ajax met schitterende treffers aan doelpuntrijke zege op Jong PSV

door BadembaBarrie 1566

Bron AS

Laatst geüpdatet

Jong Ajax heeft in een knotsgek duel van Jong PSV gewonnen. Op Sportpark de Toekomst ontvouwde zich een duel waarin lang niets zeker leek en het ene doelpunt na het andere binnenvloog. Daarbij liet onder meer Francisco Conceição zich bij vlagen van zijn beste kant zien. Toen de stofwolken eenmaal waren opgetrokken stond er een 5-4 eindstand voor de ploeg van Dave Vos op het scorebord.

Jong Ajax won de afgelopen twee duels op rij en was daarmee, zeker voor de standaarden van dit seizoen, in vorm. Het begon ook met ogenschijnlijk meer vertrouwen aan het duel dan in de meeste duels dit seizoen. Dat vertaalde zich in soepel spel en een redelijk hoog baltempo. Via Tristan Gooijer en Conceição werden de Amsterdamse beloften ook gevaarlijk, maar Gooijers van richting veranderde kon ternauwernood over worden getikt door Roy Steur, terwijl Conceição het de keeper met zijn rechterbeen niet lastig genoeg wist te maken.

Aan de overzijde werd Jong PSV voornamelijk gevaarlijk uit Amsterdamse momenten van onoplettendheid, zoals toen Donny Warmerdam de knullig inleverde. Even leken de bezoekers een grote kans op 0-1 te krijgen, maar Silvano Vos verijdelde dat met een ingreep in eigen zestien. Nog geen minuut later bleek hoe belangrijk die ingreep was, want op aangeven van Kristian Hlynsson schoot Lorenzo Lucca de 1-0 binnen.

De voorsprong hielp Jong Ajax nog steviger in het zadel, en mede doordat Jong PSV hoog druk zette, hadden de Amsterdamse beloften – als ze daar onderuit wisten te voetballen – ook aardig wat ruimte om te voetballen. Dat leidde halverwege de eerste helft de 2-0 in, toen Mika Godts op links kon profiteren van die ruimte. De Belg trok met de bal aan de voet naar binnen en plaatste het leerwerk vanaf randje zestien in de verre hoek achter Steur.

Jong PSV bleef hoog druk zetten en wist het de Jong Ajax-defensie met dat stoorwerk ook wel lastig te maken. Als daar dan echter een kans uit ontstond, misten de Eindhovense beloften de scherpte om daar een doelpunt uit te scoren. Zo schoot Ismaël Saibari de bal over, nadat Isaac Babadi hem slim vrijgespeeld had.

Op het afmaken van Conceição werd in de weken voorafgaand aan de ontmoeting tussen Jong Ajax en Jong PSV ook met enige regelmaat kritiek geleverd. In de 34e minuut maakte hij op fraaie wijze echter korte metten met dat commentaar. De Portugees werd weggestuurd over rechts, trok naar binnen en knalde de bal in de verre hoek voor 3-0.

Zo leek Jong Ajax op weg naar een monsterzege, zeker nadat zowel Godts als Lucca goede kansen kregen op hun tweede en Jong Ajax’ vierde van de avond. Beide aanvallers schoten de bal echter rakelings naast, waardoor Jong PSV erger leed bespaard werd.

In zekere zin bleken het dure missers te zijn, want waar Jong Ajax hard op weg leek naar een voorsprong van drie à vier doelpunten bij rust waren het juist de bezoekers die kort voor de pauze ineens nog twee keer toesloegen. Eerst via Saibari, die Olivier Aertssen op kracht en snelheid aftroefde, van links de zestien in kwam en Tom de Graaff door de benen tikte voor 3-1. Het zelfvertrouwen van Jong Ajax leek als sneeuw voor de zon verdwenen en Jong PSV werd via onder meer een kopbal van Jenson Seelt nogmaals gevaarlijk, alvorens Simon Colyn nog voor rust de 3-2 op het bord zette. De middenvelder mocht aanleggen voor een vrije trap van een meter of vijfentwintig en schoot mooi raak.

Het doelpuntengeweld zette zich na rust onverminderd voort. Er was nog geen kwartier gespeeld of er lagen er alweer drie in het net, waarvan twee voor Jong Ajax. Gabriel Misehouy, die voor het eerst in tijden weer mocht starten, stuurde Hlynsson weg met een fraai balletje. De IJslander kreeg oog in oog met Steur nog bezoek van Seelt, maar in plaats van een doelpunt te voorkomen, geeld de verdediger de bal juist in eigen doel.

Daarmee had Jong Ajax weer een marge van twee te pakken, maar die had het binnen de kortste keren ook weer weggegeven. Lucca leed knullig balverlies rond de middenlijn, na een slechte aanname en uit de aanval die volgde kreeg Fedde Leysen wel erg veel ruimte om uit te halen en de 4-3 op het bord te zetten. De laatste treffer in de serie van drie was ook gelijk de mooiste. Conceição ving op randje zestien de bal op uit een afgeslagen hoekschop en als om te bewijzen dat zijn eerste treffer geen toeval was schilderde hij het leerwerk feilloos in de verre kruising.

Meerdere wissels volgden, waaronder een publiekswissel voor Conceição. Het kwam het tempo van de wedstrijd niet ten goede. Beide ploegen creëerden significant minder kansen en twintig minuten lang gebeurde er vrij weinig. Enkele minuten voor tijd kreeg Jong PSV toch plots een opgelegde kans op een nieuwe aansluitingstreffer. De Graaff liet een schot los, waarna invaller Fode Fofana van dichtbij de 5-4 op het bord had moeten zetten. Tot zijn eigen ontsteltenis schoot hij echter voorlangs.

Daarmee leek ook het laatste beetje Eindhovense hoop vervolgen en leek Jong PSV zich toch echt bij een nederlaag neer te moeten leggen. Dat was echter buiten een nieuwe aansluitingstreffer gerekend, want diep in blessuretijd zette Babadi vanuit de zestien nog de 5-4 op het bord. Het zorgde nog voor enkele spannende minuten, maar zoals de hele wedstrijd al, wisten de bezoekers uiteindelijk niet door te drukken.

Opstelling Jong Ajax:

De Graaff; Regeer (Jermoumi 62'), Aertssen, Warmerdam, Gooijer (Rasmussen 76'); Hlynsson, Vos (Delgado 62'), Misehouy (Idumbo Muzambo 83'); Conceição (Martha 62'), Lucca, Godts.

Wissels Jong Ajax:

Kremers, Jermoumi, Delgado, Brandes, Rasmussen, Martha, Banel, Idumbo, Reverson.

Opstelling Jong PSV:

Steur; Comenencia, Seelt, Leysen, Jimenez (Tytens 73'); Colyn (Doudah 73'), Tielemans, Saibari; Priske (Fofana 60'), Van Duiven, Babadi

Wissels Jong PSV:

Fofana, Houben, Bougafer, Sealy, Geerts, Van den Heuvel, Tytens, Dams, Arts, Smolenaars, Schiks, Doudah

Doelpunten:

1-0 Lorenzo Lucca (16')
2-0 Mika Godts (24')
3-0 Francisco Conceição (34')
3-1 Ismael Saibari (41')
3-2 Simon Colyn (45+1')
4-2 Jenson Seelt (49' e.d.)
4-3 Fedde Leysen (54')
5-3 Francisco Conceição (59')
5-4 Isaac Babadi (90+3')

Bijzonderheden:

-

Denk jij dat Jong Ajax vanavond wint van Jong PSV?

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Live Blog
Loading...

17/04/2023 20:03
Welkom in het liveblog

Dit is het liveblog voor de wedstrijd tussen de beloftenploegen van Ajax en PSV. Het duel in Eindhoven eindigde eerder dit seizoen in 2-2. Volg de wedstrijd hier!

17/04/2023 21:57
(90+6') Eindsignaal

En dan is het toch echt klaar. Jong Ajax leek even op weg naar een monsterzege, kreeg toch nog een hoop treffers om de oren, maar wint uiteindelijk wel. Mede dankzij twee heerlijke treffers van uitblinker Conceição eindigt het in 5-4 op De Toekomst. 

17/04/2023 21:53
(90+3') Doelpunt Jong PSV

Net als je denkt dat het voorbij is... Babadi zet de 5-4 nog op het bord. 

17/04/2023 21:50
(90+1') Extra tijd

Er komen nog zeker vijf minuten bij. 

17/04/2023 21:43
(83') Kans Jong PSV

Daar had het 5-4 moeten worden. De Graaff laat een schot los, maar Fofana weet de rebound van dichtbij niet te benutten. 

17/04/2023 21:40
(80') Doelpoging Jong Ajax

Hlynsson mag aanleggen voor een vrije trap op een vergelijkbare positie als die van Colyn in de eerste helft. Deze is echter beduidend minder gevaarlijk, hoewel Steur nog wel in actie moet komen. 

17/04/2023 21:37
(76') Wissel Jong Ajax

Christian Rasmussen keert terug, na enkele weken afwezigheid wegens een blessure. Hij vervangt Tristan Gooijer, die moe is gestreden. 

17/04/2023 21:23
(62') Wissels Jong Ajax

Jong Ajax wisselt maar liefst drie keer. Jermoumi, Delgado en Martha komen erbij voor Vos, Regeer en Conceição. Laatstgenoemde krijgt een staande ovatie op weg naar de kant. 

17/04/2023 21:20
(59') Doelpunt Jong Ajax

Francisco Coneição met een schit-te-rende goal. Neemt de bal uit een afgeslagen hoekschop feilloos aan en schildert hem vanaf randje zestien dito in de verre kruising. Wat een speler. 

17/04/2023 21:18
(58') Kans Jong Ajax

Conceição kan goed voetballen. Dat u dat weet. Zet met één beweging twee tegenstanders te kijk, maar zijn lage voorzet kan net niet door een Ajacied worden binnengetikt. 

Lees meer over:
Plaats reactie

TheSpecialOne +8934

Jong Ajax speelde heerlijk frivool voetbal. Ik werd ook heel vrolijk van die prachtige talenten Godts en Conceicao. Dave Vos laat met dit team zien dat je met een duidelijke visie en een flinke dosis lef spelers hun ware potentie naar boven kunt halen. Als hij het lek in de defensie weet te dichten dan zie ik nog mooie dingen ontstaan.

19-04-2023 15:16

ProperFootball +14699

"Jong Ajax won de afgelopen TWEE DUELS OP RIJ en was daarmee, zeker voor de standaarden van dit seizoen, IN VORM."

Okee dan. De Ajax standaard is tegenwoordig blijkbaar 2 duels winnen = in vorm.

19-04-2023 09:10

ProfessorX +19827

Ritme , vertrouwen en dan betalen dit soort spelers zich terug .

Echt toppertje in wording samen met Godts , Vos en Hato .

18-04-2023 16:49

Adt +1654

Godts en Conceicao veelbelovend. Lucca was ook niet verkeerd, eigenlijk speelt er in de jeugd niet 1 speler, die de spits positie fatsoenlijk in kan vullen, alleen Sky Vink, maar die is nog wel erg jong en heeft zware blessure, dus wellicht toch investeren in deze target man, ook handig bij een achterstand. Misehouy en Hlynsson prima. Vos matig en de verdediging, met name centraal uitermate zwak.

18-04-2023 15:23

Ferd +38604

ik vind persoonlijk 10 miljoen net ff teveel voor een pinchhitter als Lucca.

19-04-2023 07:18

ZwartNazareth +1412

Ik heb hem nog nooit een pinch zien hitten.

19-04-2023 09:21

ProperFootball +14699

Als ik Lucca zo wedstrijd op wedstrijd zie kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat we zelf ook wel iets in de jeugd moeten hebben lopen dat je in de spits kan zetten zonder dat het er slechter op wordt. Voorlopig schaar ik hem onder de zoveelste overbodige 'aankoop' (lees, dure huur met mogelijk nog duurdere aankoopoptie) die nauwelijks goed genoeg is om in Jong Ajax te voetballen, en daarbij eigen jeugd in de weg loopt. Want waar nu bijna elke wedstrijd Lucca in de spits staat had een jeugdspeler kunnen staan.

19-04-2023 09:47

DeMagere +23140

Het ontbreekt onze twee laatste trainers aan moed.

Conceicao opofferen is makkelijker dan Klaagssen met zijn grote netwerk en geklaag te banken.

Chico opofferen zodat Heitinga Klaassen op 10 kan laten spelen want er is zogenaamd geen geschikte 7 anders dan Berghuis.
Met Kudus hetzelfde verhaal.

Zo doorzichtig allemaal!

18-04-2023 12:36

ProfessorX +19827

Mee eens , want met Kudus op het ipv Klaassen en Conceição op rechts krijg je toch super veel dreiging diepgang en voetballend vermogen en ik zou tegen psv het liefst met hun beginnen .

Rulli

Sanchez Timber Bassey Baas

Berghuis Grillitsch Kudus

Conceição Tadic Bergwijn .

Dan speel je PSV toch stuk 🥹

18-04-2023 16:52

DeMagere +23140

Met gemak!

En dan kan je rond de 70e minuut ook nog Taylor, Brobbey en/of Godts inbrengen voor de nodige verse boost.

18-04-2023 16:55

DeMagere +23140

Gewoon gaan voor minimaal één doelpunt meer scoren dan PSV.

18-04-2023 16:56

ProfessorX +19827

Ja zo dacht ik ook erover of mijn part 60e minuut .

Ook vind ik dat ze meer vrij moeten lopen ipv de bal ophalen steeds om dan weer terug te geven zo ergerlijk , maar dat heb je met de 10 punt naar voren 🤗 .

Heitinga moet nog heel veel leren en als Ajax hoger niveau wil aantikken zou hij zijn rol beter als directe assistent worden van een ervaren coach .

Ik zie in Heitinga wel een trainer die het gaat maken , maar nu net als Guardiola , Mourinho , Conte etc eerst als assistent leren leren en leren

18-04-2023 17:01

DeMagere +23140

Ik ben het op alle punten met je eens!

18-04-2023 17:18

Babangida83 +23964

Een herkenbaar Jong Ajax gezien gisteren. En waar ik blij van werd, was wat er op het bordes stond te kijken. Met Van der Sar en Mislintat, maar ook Heitinga met Huntelaar. Dat ademt één en al voetbal en Ajax. Jong Ajax staat er ook goed voor. Daar zitten echt wat pareltjes in voor het grote Ajax. Het is nu een zaak om die doorstroming op orde te houden. En dan zit je met Heitinga geramd als trainer. Die zorgt wel dat die talenten beter worden en doorbreken. Daar gaat Ajax écht veel lol aan beleven. Godts is echt een hele goede aankoop gebleken voor de jeugd. En volgend jaar ook al het eerste elftal, verwacht ik. De toekomst voor de komende jaren staat. Volgend jaar wordt nog wel lastig, maar ik hoop dat Mislintat nog met een aantal invullingen komt die daadwerkelijk Ajax 1 versterken. Met name de spitspositie, de LCV en misschien ook RCV heeft een sterkhouder nodig. Al verwacht ik van Brobbey best veel volgend seizoen. Maar is blessuregevoelig en Tadic wordt er niet beter op, doch heeft nog wel toegevoegde waarde.

18-04-2023 12:09

Leo Valk +1364

Je verwacht VEEL van Brobbey? Hij voegde, alweer, niets toe afgelopen Zondag. Geen fatsoenlijk schot komt er van zijn voet, en zijn inzet is matig! Zelfs Conceiçao verdedigd mee, maar "Brob" hangt maar rond daar voorin, zonder het verschil te maken.

Rondhangen voorin, prima, maar dan wel een rendement hebben als Gerd Muller vroeger. Kon ook niet voetballen, maar trapte ze er wel in!

Wat is het toch met 90% van de spitsen vandaag de dag? Ze schieten de bal op de keeper, net naast, net over, of, erger nog, de doelman pakt hen de bal af. Wordt het niet zwaar tijd dat ze eens wat beelden van Dennis Bergkamp gaan bekijken? Er is niks mis met een stiftje of een snelle passeer beweging toch?

19-04-2023 07:16

Kinkladze +152

Waarom zie ik in iedere opstelling Bergwijn? Die gozer wandelt van wedstrijd naar wedstrijd, doet geen ene flikker behalve als ie even de bal in zijn voeten krijgt en op eigen succes uit gaat…

18-04-2023 11:57

Nr.10 +111573

Paar mooie acties van Conceicao. Verder vond ik Misehouy, Godts en Vos interessant om te zien. Er komt echt wel weer wat talent aan, net als altijd.

18-04-2023 11:51

Heldhaftig +11476

Volgend jaar grote schoonmaak en het een jaartje proberen met dit soort jongens. Conceicao rechts, Brobbey spits, Godts links, Hato linksback. Dan maar een jaartje iets minder, maar we moeten weer ergens aan bouwen. Directe progressie door spelers te kopen van 30 miljoen is een illusie.

18-04-2023 11:31

Rock69 +8411

Zo is het precies. Feyenoord bouwde ook aan een nieuw team en staan te ballen tegen AS Roma in kwart finale Europa League. Maar aub zet er een goede coach op, anders zijn we jaren out.

18-04-2023 11:47

Nr.10 +111573

Een jaartje wat minder? Opzouten. We hebben al een kutseizoen. Vol investeren deze zomer, maar nu in goede spelers. En dan moeten we gewoon kampioen worden volgend jaar, en liefst overwinteren in de CL. Het domste wat je nu kan doen is denken dat je geen spelers moet kopen omdat je één zomer slechte spelers hebt gekocht en een slechte trainer aan hebt gesteld (omdat je geen technisch directeur had).

18-04-2023 11:53

Heldhaftig +11476

Elke club die zo denkt als jij haalt het uiteindelijk niet. Kijk naar Barcelona en Manchester United bijvoorbeeld die elke zomer proberen om de boel te redden met directe versterkingen, in contrast met teams zoals Bayern en City die een goed langer termijn (transfer)beleid hanteren.

Vergeet niet dat er een jarenlang proces is voortgegaan aan de topteams van afgelopen seizoenen.

18-04-2023 11:56

Nr.10 +111573

Jij hebt ff niet begrepen wat ik zeg. Ik zei dat Ajax moet investeren in goede spelers. Bayern en City doen precies wat ik zeg dat Ajax moet doen, goede spelers kopen. Jij zegt: doe maar even een jaartje met de jonge spelers die we al hebben (Godts, Brobbey, Conceicao) en dan zijn de prestaties maar een jaar wat minder. Dat is helemaal niet wat Bayern en City doen. Dat is ook helemaal niet wat wij moeten doen. We hadden een goede selectie, toen hebben we teveel goede spelers in korte tijd laten gaan, en daar geen goede vervangers voor gehaald. Nu moet dat worden rechtgezet door zo snel mogelijk weer afscheid te nemen van enkele miskopen (Wijndal, Bassey, Sanchez, Lucca gaat gelukkig al weg), en te investeren in goede spelers.

18-04-2023 13:09

Heldhaftig +11476

Misschien is de vergelijking met Bayern en City niet helemaal eerlijk, maar het punt dat ik wil maken is dat zij nú zo ver zijn omdat zij in het verleden goede investeringen hebben gedaan. Het verschil tussen Ajax en al deze clubs is echter dat zij het budget hebben om Champions League waardige spelers te kopen, en voor het budget dat wij hebben bestaat dat (bijna) niet. Tegenwoordig kost elke speler die speelt op het niveau dat wij nastreven 50 miljoen of meer. Zelfs als je deze zomer 150 miljoen aan directe versterkingen uitgeeft biedt dat je geen zekerheid op CL-voetbal. Daarom moeten wij het hebben van lange termijn investeringen en eigen jeugd. Spelers kopen alleen áls goede kansen zich voordoen, en niet als noodoplossing.

18-04-2023 14:49

Nr.10 +111573

Wij kunnen spelers kopen die deze selectie direct versterken. Dat hebben we in de afgelopen jaren ook vaak genoeg gedaan. Soms was dat voor 7 miljoen (Martinez, Tagliafico) soms voor 12 miljoen (Ziyech, Tadic), soms eerder voor 20 miljoen (Antony, Neres, Haller, Blind). Wij moeten een stuk of 5/6 spelers uit die categorie directe versterkingen halen komende zomer. En dat zijn dan inderdaad spelers die nog kunnen groeien. Lange termijn bestaat bij ons niet echt, want die spelers zijn normaal gesproken na 3 of max 4 seizoen weer weg. Dat is dan ook echt het belangrijkste verschil met City en Bayern, niet dat wij minder dure spelers kunnen kopen, maar dat wij ze minder lang kunnen houden. Want als wij ze net zo lang hadden kunnen houden als City en Bayern, dan deden wij nu mee om de CL met jongens als Onana, Mazraoui, De Ligt, Martinez, Frenkie de Jong, Gravenberch, van de Beek, Ziyech, Antony, etc. etc. En misschien zelfs Ten Hag nog aan het roer.

18-04-2023 14:53

Heldhaftig +11476

De truc is dus gewoon om 5/6 geweldige voetballers zoals Martinez, Ziyech en Tadic kopen, en ook nog eens voor een prikkie, in één zomer?? Dat klinkt echt als een super realistisch en haalbaar plan.

18-04-2023 15:00

Nr.10 +111573

Het zal betekenen dat het een van de beste transferzomers is in lange tijd. En dat is ook nodig. We halen bijna elk jaar wel een aantal toppers, nu heb je er wat meer nodig. En ja, als dat je inzet is, en van de 6 nieuwe spelers slagen er 2 niet, dan heb je het in elk geval beter gedaan dan dat je Jong Ajax opstelt en een jaartje afwacht nadat je dit seizoen al verkloot hebt.

18-04-2023 15:10

ZwartNazareth +1412

Juist, maar vertel dat eens aan het 'orakel' Odysseus.

19-04-2023 09:23

Andronixos.c +8189

Ajax speelt tegen PSV voor plek 2 en de beker.
Maar ik ben bang dat we die 2 wedstrijden niet gaan winnen.
Er is niet veel veranderd sinds Schreuder weg is.
Spel is hetzelfde. En straks moet je nog tegen AZ en Twente.
En als die ook niet wint, dan kun je het niet maken om met Johnny door te gaan. Ergste is dat we 4e worden. En dat is Conference League... Een nachtmerrie voor ons de supporters.

Laten een trainer halen die ervaring heeft en in staat is om deze groep en zeker extra aankopen om dit een geoliede machine te maken. Feyenoord is het gelukt met 30 miljoen te belaten. We gaan niet opnieuw 122 mil betalen...

18-04-2023 11:20

noppenkoning +41541

Jammer dat er zoveel op het spel staat, zou toch mooi zijn als je zondag met Chico en Godts op de flanken start. Voordat de PSV ers het doorhebben en hun tactisch plan aanpassen sta je 0-2 voor.

18-04-2023 10:20

AINIESTA +45381

Juist daarom moet je ze opstellen. Berghuis als rechtsbuiten is niet veel als je weinig ruimte krijgt en mist ook gewoon snelheid, zoveel ruimte als tegen Fortuna gaat ie niet krijgen. Bergwijn heb je al maanden weinig aan en komt geen lantaarnpaal voorbij.

18-04-2023 12:20

Balgevoel +31030

Verleidelijk om nu te stellen dat die back van PSV er geen kloot van kon, maar Chico was gister gewoon fenomenaal...

18-04-2023 10:13

EuforischeRealist +15633

Ik maak me vooral zorgen om een Regeer en Aertsen die aan alle kanten voorbij werden gelopen door Saibari en Babadi. Van Warmerdam en Gooijer heb ik geen hoge verwachtingen richting Ajax 1, maar als we het in de nabije toekomst van Regeer en Aertsen moeten hebben dan ben ik bang dat we heeeeel ver terug gaan vallen als Ajax zijnde.

18-04-2023 10:18

Balgevoel +31030

Het hele spelletje met opkomende backs die alles kunnen, moet misschien de prullenbak in als je die backs niet hebt. Saibari was trouwens goed gister, ook wel een lekkere speler. Maar verdedigend is het bij zowel 1 als Jong eigenlijk het hele jaar al kommer en kwel, al vind ik het lastig spelers als Regeer, Fitz-Jim en Baas te beoordelen in de KKD. Die hadden al ergens minuten moeten maken in de Eredivisie. Maar eens hoor, er loopt - behalve Hato - niet heel veel verdedigend toptalent rond... Kan je twee dingen doen: je 'voetbal' verplaatsen naar het middenveld of eens wat experimenteren. Zelf zou ik best eens benieuwd zijn naar Fitz-Jim en Taylor als rechts- en linksback. Die kunnen allebei in balbezit doorschuiven. Verdedigend zal het niet veel zijn, maar verdedigend sterke backs hebben we in zowel 1 als Jong ook niet...

18-04-2023 10:23

WantAmsterdam +116219

Gooijer was heel erg goed gisteren. Onderschat hem niet, prima speler.

18-04-2023 11:33

Nr.10 +111573

@euforischerealist. Als Aertssen en Regeer gewoon naar Groningen of Utrecht gaan is dat toch niet zo erg? Er zijn er altijd maar een paar uit elk Jong elftal die het maken bij Ajax. Die jongens zijn dan gewoon de volgende Musampa, Kasanwirjo, van der Heijden, Flemming, etc. We zijn niet van die jongens afhankelijk en kunnen onze selectie gewoon versterken als zij het niveau niet hebben.

18-04-2023 11:56

EuforischeRealist +15633

@ Balgevoel. Ik denk niet dat het hele spelletje met opkomende backs de prullenbak in moet. Tegen teams die zich ingraven, en dat doen er veel zeker in NL, moet je toch een overtal creëren anders wordt het erg voorspelbaar en ben je erg afhankelijk van individuele acties tegen een overmacht aan spelers in een kleine ruimte. Wel vraag ik me af of we voor de backs niet doorslaan in de vraag om voetballende capaciteiten? De laatste jaren zijn voor met name de rb-positie steeds vaker middenvelders omgeturnd. Dat is in balbezit leuk, maar verdedigend is het een drama! Ik ben bang dat dat voor F-J en Taylor ook gaat gelden als je ze daar neerzet.

18-04-2023 14:14

EuforischeRealist +15633

@Nr.10 Eens niks mis mee als ze daar uiteindelijk uitkomen voor die jongens persoonlijk. Denk dat er voor Ajax wel iets mis mee is als dit verdedigend het beste is wat je voort kunt brengen. Het is op te brengen voor Ajax als je 1 of hooguit 2 lichtingen hebt waarin dit de bovengrens is (in puur verdedigend opzicht), maar als het de standaard wordt ben je weg.

18-04-2023 14:18

Balgevoel +31030

Ben persoonlijk wel voorstander van dat 'omturnen', maar je hebt gelijk: backs staan er primair al even niet meer om te verdedigen. Dat zie je ook terug bij landenvoetbal, waar de grote landen bijna allemaal met 3 centralen, 2 controleurs en 2 'backs' spelen die eigenlijk de hele flank moeten bestrijken... Maar ik vind dat we ook wel heel veel backs opleiden die eigenlijk helemaal niet zo heel veel écht beheersen. Aanvallend niet sterk en verdedigend ook niet. Als ik kijk naar het rijtje zelfopgeleide backs: V/d Wiel, Van Rhijn, Tete, Mazraoui, Rensch... Of ze konden goed verdedigen (eigenlijk alleen Tete) óf waren zeer goed aan de bal (eigenlijk de rest)... Dat is natuurlijk weer het andere uiterste.

18-04-2023 15:14

LukaLitmanen +82281

Van mij mag Conceicao basis staan

Zolang Klaassen maar niet speelt op 10, ben ik al tevreden

18-04-2023 10:11

Ajax14AMS +25205

Waarom Lucca opstellen terwijk hij duidelijk geen toekomst bij Ajax heeft?

18-04-2023 09:53

Nr.10 +111573

Als Tadic morgen op de training geblesseerd raakt, en je hebt alleen nog Brobbey in de spits, dan kan je hem goed gebruiken. De prioriteit ligt bij dit seizoen, en je kan Lucca zomaar nodig hebben. Logisch dat je hem dus wat speelritme gunt, je moet met alle scenario’s rekening houden. Ik zie ook geen geweldig talent in de spits bij Jong dat er minder om speelt, dus waar maak je je druk om?

18-04-2023 11:59

Engeltje +7366

Leuke wedstrijd gezien, terecht gewonnen maar wel een grote maar, als je nog zo goed speelt maar wel zoveel doelpunten tegen krijgt haal je niet veel punten, dat is ook het seizoen van Ajax 1 tegendoelpunten. Gisteren zelf wel 2 Lucky doelpunten mee, de eerste van Luca en de 4-2 een eigen doelpunt, maar goed deze win je dus toevallig zo.

18-04-2023 09:35

wendoo9 +8125

Engeltje, de kracht van Ajax was altijd twee meer maken dan de tegenstander en vol continu hoogdruk zetten. De achterhoede was een soort van bijzaak, maar waren wel voetballers die altijd van achteruit konden ballen. Dat mis ik de laatste jaren bij Ajax.

18-04-2023 09:47

Engeltje +7366

Dat ben ik eens met je dat is ook de reden dat ik Ajacied ben, alleen het voetbal veranderd, er zijn minder slechte teams en nog belangrijker de dode spelmomenten zijn steeds meer van doorslaggevend geworden. Dat laatste heeft ons veel punten gekost, NEC uit Volendam thuis zijn er bv twee van.

18-04-2023 09:52

Jeremias +1661

Hij mag blijven wat mij betreft.

18-04-2023 09:35

PetrusKeizer +10739

'schilderde hij het leer feilloos in de verre winkelhaak'. Ooit zat er bij VI ook zo'n pseudo-poeet die je bombardeerde met dit soort bedenksels. Ben gelukkig zn naam kwijt.

18-04-2023 09:28

MosesD +14706

Prachtig Vlaams juist.

18-04-2023 10:22

PetrusKeizer +10739

Schoot me toch ineens te binnen
Volgens mij heette de jongeman Raf Willems. Vreselijk.

18-04-2023 18:14

BxM +4079

Heerlijke hoe beide vleugelspelers hun mannetje zowel binnendoor als buitenom konden opzoeken. Precies de dreiging die we in Ajax1 niet zien…

18-04-2023 09:18

Dubbelvla +8545

de verdediging van jong PSV is ook een verdediging die je in de Eredivisie niet ziet. Het is aandoenlijk hoe spelers van jong op een voetstuk worden gezet omdat ze nipt winnen van niveau Telstar.

18-04-2023 10:08

afct +8980

In mijn ogen gaat het ook om de soort buitenspelers en deze twee passen in het spel van ajax. Tadic bergwijn kudus en berghuis niet als buitenspeler.

18-04-2023 10:30

Wamberto +2968

Ik teken ervoor als we zondag een kopie krijgen van deze wedstrijd.

18-04-2023 08:42

Concrete +3218

Wel graag 4-5 dan

18-04-2023 09:25

Wamberto +2968

Dat zeker!

18-04-2023 11:43

Amoaxeldongenn +3611

Hoe speelde Misehouy?

18-04-2023 08:33

Adam24 +39240

In de eerste helft heel erg sterk. Goed om hem nu op 10 te zien (ipv in de spits of op de vleugels).

18-04-2023 08:51

WantAmsterdam +116219

Totdat de wissels plaatsvonden rond de 60 minuten was hij echt heel erg goed, zijn steekpass bij die 4:2 was echt om van te smullen.
Daarna, net zoals heel Ajax, ietsje minder, maar overal hele goeie wedstrijd.

18-04-2023 11:37

JohnnyHeitinga3 +8016

Geef Chico nou maar gewoon eens de rest van het seizoen de kans in de basis. Berghuis op 8. Kudus op 10. Kan je gelijk beoordelen of je volgend seizoen een rechtsbuiten erbij moet halen.

Tegen PSV:

Rulli
Rensch - Timber - Bassey - Hato
Grillitsch - Berghuis
Chico - Kudus - Bergwijn
Tadic

18-04-2023 08:16

AINIESTA +45381

Berghuis is geen 8. Op 8 moet iemand staan die onder druk kan voetballen/opbouwen. Berghuis lijdt bijna altijd balverlies of geeft een ziekenhuis bal als de tegenstander gaat pressen of hoog staat. De eerste 2 middenvelders moeten comfortabel aan de bal zijn, ook als de tegenstander druk zet.

Grillitsch-Vos

18-04-2023 10:41

Lazell +17005

Kudus en Berghuis omwisselen.

18-04-2023 10:47

AINIESTA +45381

Berghuis kan ook gewoon banken hé. Kudus 10, Conceicao rechtsbuiten.

18-04-2023 12:29

Eriksen10 +4805

Toch wel bijzonder dat je gehele voorhoede (wederom) niet uit eigen jeugd afkomstig is.

18-04-2023 07:37

Ajax27 +19238

Ach ja, soms heb je gewoon wat matige lichtingen ertussen zitten. Ik vind het niet erg dat we dan een stel 18-19 jarige aankopen bij Jong stallen en ze de laatste 1-2 jaar van hun 'jeugdopleiding' bij ons groot worden voordat ze doorbreken bij Ajax 1.

We willen het liefst zelf opleiden, klopt. Maar als de pure kwaliteit in NL ontbreekt, dan stap je over op jonge talenten die bij ons groot worden om in de (sub)top van Europa te spelen. Vind ik nog steeds prima!

Spelers als Conceicao... dat vind ik nu typisch Ajax om die te halen voor een paar miljoen, hier bewijzen dat ie kan voetballen, groot worden, 2-3 jaar Ajax 1, prijzen pakken en dan voor tientallen miljoenen naar de volgende club. Dat is Ajax.

18-04-2023 07:58

Adam24 +39240

Een Rijkhof had natuurlijk nu wel in Jong moeten spelen. Maar ik ben het eens dat er bij Ajax de laatste jaren wat misgaat met aanvallers, en dan vooral vleugelaanvallers. Meestal worden daar technische middenvelders geposteerd. Heel irritant. Ik vind een club als PSV dat doorgaans beter doen, daar breken vleugelaanvallers wel door (en zijn het ook echt vleugelspelers).

Ajax moet dat wat mij betreft snel op orde krijgen, ook qua financien want aanvallers kosten veel geld om te halen en zelf opgeleide aanvallers leveren het meeste geld op.

18-04-2023 08:04

De Stift +7097

Eens. Bij Ajax horen aanvallers. Te lang breken die al niet door. Patrick Kluivert was de laatste topspits.

18-04-2023 08:58

1991 +7787

Denk als hij niet naar BVB was gegaan was Brobbey nooit teruggehaald, en speelde Julian allang in de Eredivisie.

18-04-2023 12:24

tdecler +3324

Zijn inderdaad wel weinig die doorbreken. Helaas worden er ook veel weggelokt door de buitenlandse clubs, zoals Rijkhof hierboven al genoemd, Axel Dongen die altijd gebesseerd is. (weet niet of dat gister ook het geval was)

18-04-2023 08:16

Libero +19210

Het is vaak een kwestie van weggelokt worden omdat ze inzien dat ze weinig perspectief krijgen. Je ziet gewoon dat dure aankopen in Jong moéten spelen. Had Rasmussen geen 3,5 mio gekost zou hij nooit 26 wedstrijden zonder goals de kans hebben gekregen. En ze blijken ook nog eens massaal te mislukken hier. Als je geen concurrentie voelt word je laks...

18-04-2023 08:36

tdecler +3324

Ik denk eerder dat het met die zak geld te maken heeft. Ze vertrekken al voordat ze uberhaupt voor Jong in aanmerking komen. En dan omdat die andere club een beter plan heeft, terwijl iedereen van te voren weet, dat de kans om te slagen bij Ajax groter is.

18-04-2023 09:00

Lazell +17005

Rijkhoff heeft niet verlengd, Van Axel Dongen is geblesseerd geraakt en Rasmussen komt net terug van een blessure. Banel had bij o18 gespeeld en Unuvar is verhuurd.

18-04-2023 10:49

WantAmsterdam +116219

Van Axel Dongen weer geblesseerd, Rijkhoff vertrokken en Kalokoh nog niet klaar.

18-04-2023 11:40

brullie +7054

Zie hem veel liever dan Berghuis die vreselijk uit vorm is.

18-04-2023 06:47

Adam24 +39240

Berghuis is gewoon niet constant. Hij speelt zelden een reeks goede wedstrijden. Vorige week was hij fantastisch en dit weekend weer dramatisch. Het is erg lastig op hem bouwen en eerlijk gezegd hoop ik dat er deze zomer een Spaanse club is die een aardig bedrag (20?) voor hem neerlegt.

18-04-2023 08:08

LukaLitmanen +82281

@Adam, Was gewoon weer bij 2 goals betrokken hoor.

@brullie, tegen Tegen NEC, Feyenoord thuis, Fortuna gewoon de beste speler. Alleen GAE was minder.

Kudus is ook al paar weken minder

18-04-2023 09:07

michieltje +761

Kudus is al een paar weken geblesseerd

18-04-2023 09:30

Stefansuarez +19098

Johnny Ongeschikt✅️

Kudus nog geen 1x op het middenveld laten starten Conceicao die maar weinig speelminuten krijgt.

Handelen Mislintat voordat we weer een mager jaar tegemoet gaan

18-04-2023 05:32

Ajaxmentalitaaa +1643

Net terug van werk denk ik even rustig een samenvatting te kijken strooit chico met crosspasen en schiet die ook nog is twee. Afstandschoten erin. Heb de afgelopen weken niks anders gelezen hier dat conceicao zo goed is maar een trap (schot) heeft van een 12 jarige. Wat heeft iedereen er weer verstand van…. Johnny zondag chico rechts berghuis 10 davy banken.

18-04-2023 02:45

AFCAjax +17839

Als Johnny Chico op rechts zou gaan zetten zondag krijgen we het oude vertrouwde middenveld van wereldniveau, met inderdaad ook Berghuis, maar met name Taylor-Klaassen.. dat word smullen.

18-04-2023 04:30

Laudrup10 +17185

Nou laten we eerlijk zijn tot dusver heeft hij deze trap ook nog nooit laten zien.

18-04-2023 07:39

tdecler +3324

In het 1e heeft ie zo'n trap nog niet laten zien. Is het vooral alleen leuk dribbelen en dan een matige voortzetting. Hopelijk kan hij na zondag en gister deze lijn doortrekken en dat er ook doelpunten en assists gaan komen.

18-04-2023 08:19

YRGI +32982

Conceiçao liet ook bar weinig zien qua afwerking in het eerste. Heel dreigend, maar geen rendement. Als dat nu ook nog eens komt, gaan we wat beleven. Maar in het eerste was het tot nu toe teveel met de oogkleppen op.

18-04-2023 10:26

Eurysaces +29558

Conceicao had de positie op rechtsbuiten al lang moeten hebben. Net als Kudus de positie op het middenveld. We hebben echt een jaar verneukt door slechte tot matige trainers.

18-04-2023 01:52

1991 +7787

Chico is lang geblesseerd geweest voor de kerst

18-04-2023 02:24

1991 +7787

Zie dat Godts maar een contract tot 2025 heeft.?

18-04-2023 01:15

jeffrey_van_der_sluis +30584

Deze wedstrijd heeft Chico eindelijk laten zien dat hij wel degelijk een krachtig schot in z'n benen heeft, wat ik nog niet echt eerder gezien heb. Wat dat betreft zie ik bij hem hetzelfde als bij Antony in het begin, naar binnen en een vaak zwak schot. Deze 2 goals laten zien dat hij, net als Antony, wel degelijk dat schot in z'n poten (pootjes) heeft. Word ik vrolijk van!

18-04-2023 00:52

duinen +417

Antony schoot in zijn eerste wedstrijd gewoon een afstandschot van plus minus 30 meter erin hoor

18-04-2023 08:17

jeffrey_van_der_sluis +30584

Die tegen Sparta uit? Was niet hard en werd van richting veranderd.

18-04-2023 08:52

Robertini +39779

Gooi hem tegen het grote PSV ook maar voor de leeuwen, hij viel vh weekend ook al goed in.

Zeker als Kudus nog geblesseerd is, Berghuis op 10 en Conceicao op rechts.

18-04-2023 00:37

Blazehaze +2845

Mensen vergeten al snel dat dit de KKD is..

18-04-2023 00:34

036AFCA97 +146682

Als het allemaal zo makkelijk in de KKD is, waarom schiet dan niet elke aanvaller er 30 in?

18-04-2023 00:35

LukaLitmanen +82281

Misschien omdat de spitsen zelf matig zijn

18-04-2023 07:39

tdecler +3324

Omdat die aanvallers ook KKD niveau zijn.

18-04-2023 08:21

Adam24 +39240

Dat is ook zo, met het verschil dat Conceicao keer op keer de KKD verdediging aan gort rijgt. Iedere keer als hij meedoet met Jong, dan zie je zijn kwaliteit naar boven komen (en het verschil met zijn teamgenoten). Hij moet alleen nog de stap maken dat hij in de eredivisie met hetzelfde vertrouwen speelt. In de eredivisie wil hij soms iets te graag en dan wordt hij wat druistig, bij Jong heeft hij dat totaal niet.

18-04-2023 07:59

DeMagere +23140

Je zou zeggen dat John Heitinga nu niet om Francisco Conceicao heen kan maar natuurlijk heeft hij, a la Alfred Schreuder, altijd een smoesje klaar om wederom voor traag stroopvoetbal te kiezen.

17-04-2023 23:52

leeke +10411

Dat is precies wat Snijder bedoelde.Hij doet precies hetzelfde als schreuder. Dat hij Hato kaat spelen zegt ook niets dat hij de jeugd een kans geeft(anders zou Sancez ook niet spelen).want die speelt niet beter dan Wijndal .voorin kaat hij altijd Tadic spelen(al speelt hij nog zo slecht).Soms krijg ik de indruk dat Tadic meer beslist dan de trainers bij Ajax

18-04-2023 06:38

tdecler +3324

Ik vind Sanchez op inzet echt wel beter dan Wijndal, al zegt dat meer over Wijndal dan over Sanchez.

En waarom zou je je MVP eruit halen?? Was zondag de 1e helft misschien wel de beste van het veld als aanspeelpunt. En 2e helft maakt hij de beslissende 3-1. En kijk gewoon naar zijn rendement, dat zegt toch weer genoeg.

18-04-2023 08:36

AjaxYahudi +3171

Als je vervanger Brobbey heet dan zou elke trainer Tadic laten staan, is in alles beter dan die luie Brobbey die geen greintje techniek heeft.

18-04-2023 10:10

leeke +10411

Hij is vaak idd met een assist of een doelpunt belangrijk.maar dat zijn momentopnames.je ziet hem meer niet dan wel,dus je speelt vaak 70a80 min met 10 man (zo zijn er trouwens meer van).en 2e helft op het doelpunt na zag je hem ook weer niet,over het aanspeelpunt wordt ik al helemaal niet goed van,zo doorzichtig iedere keer.Je zou een keer kunnen schieten vanaf de 16,maar nee moet perse Tadic aanspelen (wat meestal onmogelijk is) .Zelfs Tayler zie je al niet meer schieten,ook die gaat al mee met dat maffe combineren op 11 meter van de goal

18-04-2023 10:30

AjaxSoCal +2042

Waarom speelde Van Axel Dongen niet? Is hij weer geblesseerd of op de tribune totdat hij tekent?

Sontje Hansen zat er ook al niet bij. Waarschijnlijk zelfde reden?

17-04-2023 23:47

YRGI +32982

Hansen zat er eerder wel bij en toen zat VAD er ook al niet bij, dus vrees weer voor een blessure bij hem.

18-04-2023 00:18

Kingoffdatoilet +17275

Is Conceicao helemaal los?

17-04-2023 23:38

Tommyshelby +129832

Die steekbal van Misehouy bij de 4-2 is wel echt stijve kokerwerk…

17-04-2023 23:26

DankzijCruijff +48731

Fantastische speler. Zijn techniek, balbehandeling en lichtvoetigheid zijn een lust voor het oog.

17-04-2023 23:35

insectenverdelg +23555

komen aantal leuke spelers aan met Conceição, Hato, Vos, Misehouy, Godts en mss Hlynsson. Verdedigers l, op Hato na twijfel ik over Als je zag hoe makkelijk die Aertsen zich aan de kant liet Zetten, is die nog lanh niet klaar voor Ajax 1

Verde ben ik benieiwd wat er met van Axel Dongen gaat grbeuren. Dacht vprig jasr na de winterstop dat die echt tegen t eerste aan zat.

17-04-2023 23:53

tdecler +3324

Ben bang dat Axel Dongen het niet gaat redden, en dat vooral door blessures. Weet niet of hij nu ook weer geblesseerd is. En zijn contract lijkt ie ook niet te verlengen.

18-04-2023 08:40

YRGI +32982

Van hem zou ik het wel begrijpen als hij naar Chelsea gaat. Snel cashen voordat het weleens over kan zijn.

18-04-2023 10:32

WantAmsterdam +116219

Vraag is of Chelsea nu niet ook erachter is gekomen dat het zeer waarschijnlijk verspild geld is.

18-04-2023 12:02

wendoo9 +8125

Vond Jong echt fris ogen, leuk om naar te kijken. Zelf Luca was geweldig.

17-04-2023 23:13

Saudara +7065

Vos mooie voetballer met potentie. Puntje van kritiek is zijn meelopen met de man in een verdedigende situatie. Zie 1e helft met kans Sarhuppeldepup en 2e helft bij de 3e tegengoal. Als hij dit goed ontwikkelt, is hij binnen 2 jaar basis 1.

17-04-2023 23:09

wendoo9 +8125

Gooijer wordt de linksback van Ajax 1 Snel, sterk en een goede techniek.

17-04-2023 23:04

Adam24 +39240

Ik vraag me wel af of dat lukt vanwege het feit dat hij rechtsbenig is.

17-04-2023 23:05

AjaxHoorn +32989

Gooijer is een beetje zon outsider die wel gezien wordt maar niet genoeg. Het zou mij niks verbazen als hij het eerste haalt.

18-04-2023 00:23

Adam24 +39240

Zeker, maar als linksback vraag ik me af.

18-04-2023 07:55

DeMagere +23140

Gooijer is een topper!
Maar speelt normaal rechts centraal of rechtsback.

Ik roep al het hele seizoen om Gooijer als rechtsback.
Voor mij was het namelijk al snel duidelijk dat Regeer op die positie niet voldoet.

17-04-2023 23:08

HendrikAjax +16899

Heb als rechtsback nog steeds een stuk meer vertrouwen in Regeer dan in Gooijer. Ik vind Regeer een middenvelder maar ik denk dat hij van de momenteel beschikbare opties onze beste optie is op rechtsback. Op Timber na natuurlijk maar die moet je niet uit het centrum halen.

18-04-2023 00:10

DeMagere +23140

Ik dacht aanvankelijk ook dat dit zou werken.

Maar ik heb Regeer in de voorbereiding een paar wedstrijden op rechtsback zien spelen. Alleen maar tikkies terug. Soms een balletje breed. Geen lef.

Gooijer daarentegen a la Mazraoui met Ajax branie vooruit combinerend zien voetballen op die positie.

18-04-2023 12:06

036AFCA97 +146682

Echt underrated. Vind het een hele leuke speler!

17-04-2023 23:25

YRGI +32982

Leuke speler inderdaad.

18-04-2023 10:34

Ibuprobrimovic +4615

Lekker bezig die "konsetjao" (uitspraak kokkie)

17-04-2023 23:01

wendoo9 +8125

Die moet Zondag spelen. Klaar. Wat John met Berghuis en Kudus doet moet hij zelf weten. Loopt defensief ook alle gaten dicht wat Berghuis en Kudus niet doen.

17-04-2023 23:09

DeMagere +23140

Precies.
En dan Kudus op 10 en Berghuis terug op 8 zoals vorig seizoen onder Ten Hag.

17-04-2023 23:11

Alexander40 +6114

De uitslag doet vermoeden dat de teams aan elkaar gewaagd waren. Dat was niet het geval. Wij waren 2 klassen beter en hebben duidelijk veel meer potentie

17-04-2023 22:58

DeMagere +23140

Dat klopt.
Gedeeltelijk.
Al het gevaar bij hun kwam van hun nummer 10.
Jammer dat onze zwakke verdedigers hem niet voldoende konden afstoppen.
Hij kreeg alle ruimte.

17-04-2023 23:13

AFCA-pride +17433

(Saibari) Is in principe ook speler van PSV 1.

17-04-2023 23:42

DeMagere +23140

I know!
Ik zou het wel weten als ik Ruud van Nistelrooij was.
Een middenveld met Saibari, Veerman en Xavi Simons.
Zoveel voetbal!
Maar nee, net als die sufkoppen bij ons, draufgängers als Til krijgen de voorkeur.

17-04-2023 23:47

frank1977 +767

Je weet toch, balans op het middenveld enzo...

18-04-2023 09:38

RFHK +12896

Rulli
Sanchez - Timber - Bassey - Wijndal
Grillitsch
Berghuis - Tadic
Conceiçao - Brobbey - Bergwijn

Voetballend dit PSV op het middenveld gewoon bij de strot grijpen.

17-04-2023 22:57

Ajaxfan31183 +16391

Nou hopen dat Fransisco zondag net zon pot speelt als vanavond . Die tweede zat er echt lekker 1 . De eerste van hem mocht er ook zijn . Maar Jong Ajax kwa verdedigend steken ze veel op van het eerste met die fouten festival

17-04-2023 22:52

AjaxHoorn +32989

Nou Ajax. Haal Rijkhoff terug. Guler erbij. Bekijk wat er verdedigend nog nodig is en je hebt iig weer toekomstmuziek. Maar durf ze wel op te stellen.

17-04-2023 22:50

1991 +7787

Godts-Rijkhoff-Conceicao
Bilal-Arda-Vos
Salah-Hato-Kaplan-..
Verbruggen
Zou een -AJAX- EUROPEZE TOP 10 waardige Jong Elftal zijn.

18-04-2023 01:06

Odysseus +14340

Wat mij vooral is opgevallen: de intensiteit ligt gewoon veel hoger. Spelers wandelen veel minder/staan minder stil, de voortzetting is vooral naar voren gericht en er wordt door het midden opgebouwd. Precies van Ajax veel meer zou liegen doen. Verbijsterend.

17-04-2023 22:44

YRGI +32982

Ja, constant in beweging i.t.t. dat stroperige van het eerste elftal. Moet ik wel zeggen dat Jong PSV misschien niet goed speelde, maar ze gingen niet op hun eigen 16 staan om alles klein te houden. Daar krijgt het eerste natuurlijk wel vaak mee te maken.

18-04-2023 10:38

Odysseus +14340

Dat is natuurlijk ook waar. Alleen dat wandelen en stilstaan gaat niet helpen om meer gesloten verdedigingen stuk te spelen. Dan moet je sowieso het tempo hoog houden.

18-04-2023 10:49

LukaLitmanen +82281

Ten Hag en Heitinga zette Klaassen veel vaker op 10 dan Schreuder.


Dat deed Schreuder een stuk beter.

17-04-2023 22:42

Suarez16_ +9362

Maar de resultaten waren een heel stuk minder.

17-04-2023 22:49

DeMagere +23140

Heitinga hield Klaassen aanvankelijk ook langs de kant.

Sinds de komst van Dwight Lodeweges is Klaassen plotseling weer basisspeler.

John negeer Dwight en durf Klaassen te banken voor Kudus op 10!

17-04-2023 22:50

tnrg +1169

Wat een onzin...

Heitinga heeft het maar 1 wedstrijd zonder Lodeweges gedaan, alleen tegen Excelsior. En Klaassen stond die wedstrijd direct in de basis. Pas daarna raakt hij zijn basisplaats even kwijt.

17-04-2023 23:14

DeMagere +23140

Okey, Dwight.

17-04-2023 23:15

FlorisE1981 +2290

Precies dit, sinds Dwight er naast is komen te zitten lijkt het er niet beter op te zijn geworden. Eerder slechter

17-04-2023 23:15

HendrikAjax +16899

Hahaha is Lodeweges nu de nieuwe boosdoener?

18-04-2023 00:14

DeMagere +23140

Nee, natuurlijk ligt het niet aan Lodeweges.

Sinds de komst van Dwight spelen we fantastisch voetbal!

Zijn briefjes met originele ideeën zoals alleen maar lange ballen op Wout of Lucca zijn geniaal.

18-04-2023 17:59

AFCAjax +17839

Word zondag weer genieten, met Taylor-Klaassen op het middenveld en Bergwijn en Berghuis op de flanken.

17-04-2023 22:41

insectenverdelg +23555

Wie valt t nog meer op dat Dave Vos veel meer uit die jongens haalt na pakweg anderhalve maand dan dat onze eigen Sjon dat deed?

17-04-2023 22:40

Kingoffdatoilet +17275

Echt goede trainers hebben niet altijd de beste naam

17-04-2023 23:42

YRGI +32982

Het is in ieder geval leuker om naar te kijken.

18-04-2023 10:39

SCHREUDERNOPARTY +2499

Als hij zo doelgericht gaat worden als bij de 1ste goal dan word het echt een sensatie

17-04-2023 22:38

ShiekTakTiek +6004

Heb je die 2e goal van hem gezien, wat een waanzinnige goal, zo schoot Antony ze er bij vlagen in (los van de 100 die hij meters naast of over schoot).

17-04-2023 22:53

SCHREUDERNOPARTY +2499

Ja zeker dat was een wereldgoal, alleen in dit geval neem ik de 1ste als voorbeeld omdat die echt vanuit een dribbel is daarmee combineert die dan zijn dreiging aan de bal met een afwerking op maat.. als hem dat vaker lukt dat word het echt een klasbak...

Hij kan zeker een nieuwe Antony worden die was ook net 20 vgm toen die bij Ajax kwam... als hij zich zo blijft ontwikkelen

17-04-2023 23:07

ShiekTakTiek +6004

Chico kan beter worden. Valt mij op dat hij razendsnel is met bal en de bal aan een touwtje heeft. Zoekt constant zijn directe tegenstander op.

Antony deed alles vooral op snelheid maar had niet echt specifieke passeerbewegingen op techniek, meer op fysieke kracht (lees snelheid). Zet Antony tegenover een snelle back en hij is meteen 50% minder. Zie onderlinge duels met Malacia bij Feyenoord destijds, die at hem op.

17-04-2023 23:30

HendrikAjax +16899

Ik denk dat je de technische kwaliteiten van Antony hier wel mee te kort doet. Maar ik hoop met je mee dat Chico beter wordt.

18-04-2023 00:16

ShiekTakTiek +6004

Ik ben me ervan bewust dat Antony een hele goede techniek heeft. Vooral zijn aanname en balcontrole is heel goed, echter heeft hij geen echte passeerbewegingen. Komt in de PL zijn man vaker niet, dan wel voorbij.

18-04-2023 00:46

AjaxHoorn +32989

Weet je wat ik heel irritant vind. Conceiçao hoeft maar 1 keer matig in te vallen of niet al te best te spelen vanaf de start en het is meteen voor 5 potten klaar. Doet een andere speler dat, dan mag diegene gewoon 10 potten aanklooien.

Godts is een groot talent, Conceiçao ook. Je moet nou niet dit soort spelers te weinig minuten geven. Dat vind ik ook van andere jongens. Laat ze nou eens langer spelen. En geef ze ook even langer dan 1 pot de kans.

17-04-2023 22:37

036AFCA97 +146682

Klaassen doet het al 2 seizoenen.

17-04-2023 22:39

Tommyshelby +129832

Conceicao is elke keer de beste bij Jong Ajax, ook al tegen Heracles (Eredivisie niveau dus). Dat had Kudus ook en daar moesten we ook 2 jaar op wachten. Schijttrainers hebben wij zeg.

17-04-2023 22:44

jerryisthename +31984

Helemaal eens. Om gek van te worden!
En spelers die structureel matig tot slecht spelen zelfs, lekker op de bank zetten!
Zo klaar met bepaalde lievelingetjes die gewoon Ajax-onwaardig zijn.
We hebben de ene na de andere irritante stronteigenwijze kut-trainer...denk je het met Schreuder gehad te hebben...neemt Johnny het weer vrolijk over met dezelfde lievelingetjes met onterecht eindeloos krediet. Om gek van te worden, man. Kolere...Flikker die Taylor gewoon eruit en geef Fitz-Jim eens een eerlijke kans - 100% een betere voetballer. Zet Chico gewoon even standaard op rechtsbuiten. Berghuis en Kudus kunnen alsnog in de basis, want als je Klaassen alleen als invaller gebruikt om een goal te forceren vanuit de tweede lijn en Taylor zit sowieso op de bank, dan kun je gewoon de sterkste voorhoede en middenveld opstellen met Grillitsch of Fitz-Jim die meer kansen moeten krijgen en elkaar kunnen afwisselen/aflossen.
Voorin gewoon Bergwijn, Tadic en Chico. Geef die Godts ook maar een kans als Bergwijn slecht speelt.

18-04-2023 01:42

HStorm +3173

"als Bergwijn slecht speelt."

😅 Vooral dat "als" maakt het af...

18-04-2023 15:00

jerryisthename +31984

Wil je zeggen dat hij 100% slecht gespeeld heeft dan...? Check anders al zijn goals of assists even dit seizoen. 👍🏼
Pfff...bij jou is een glas nog niet eens half vol zeker, maar een tiende vol? Zoiets? Positivo...whuahaha...lmfao. 🤣

18-04-2023 18:14

HStorm +3173

Verbazingwekkend dat wanneer je die spelers vanuit de jeugd nodig hebt, het soms lijkt alsof men dan pas begint met opbouwen van ritme. Coachiaanse angsthaasstrategie!

Een aantal van die jongens had allang klaar kunnen staan voor de 1 ongeacht of ze het nu wel of niet gaan halen uiteindelijk. Verloren tijd lijkt het te zijn.

18-04-2023 15:06

AjaxHoorn +32989

Precies en dat was onder Ten Hag al zo.

18-04-2023 16:26

DeMagere +23140

Perfect verwoord!

Om gek van te worden inderdaad!

Terecht met kop en schouders boven de rest als topreactie!

18-04-2023 17:21

Soccerskins v2 +43474

Ik verwacht wel dat Heitinga aanblijft en hoop enorm dat Dave Vos zijn eerste assistent gaat worden. Reiziger vertrekt natuurlijk en het is ook maar de vraag of Lodeweges nog een jaar blijft. Ik denk dat Vos een fantastische toevoeging zou zijn aan de technische staf. Jong Ajax zou ik aan Maduro geven.

17-04-2023 22:37

AFCAjax +17839

ik zie ons bestuur wel aan incapabel genoeg te zijn om dat te doen, maar ik sluit niet uit dat we bij de komende tegenstanders structureel onderuit gaan onder John.

17-04-2023 22:38

C14 +22468

Maduro die het ook prima vindt 'lelijk' te winnen? Hij is wel oud-Ajacied maar Ajacied zijn zit niet in zijn karakter en zo ook niet in zijn visie.

17-04-2023 23:07

tdecler +3324

Als het niet mooi kan, moet het maar lelijk. Zolang het maar niet structureel is.

18-04-2023 08:52

C14 +22468

Nee, die mindset past niet bij Ajax. Gewoon buiten de deur houden, Maduro is weer zo'n standaard degelijk type die eerder in de angst schiet dan lef toont, a la Frank de Boer, Van Marwijk, etc.

Zie hoe Jong Ajax meteen veel leuker en beter en meer des Ajax speelt onder Vos dan onder Heitinga. Maduro is erger dan Heitinga.

18-04-2023 15:18

Yeshyeshyall +11000

Als Conceicao doelpunten gaat maken wordt het wel echt een sensatie. Vond het tot dusver nog wat ongericht allemaal maar als hij ook gaat scoren gaan we er veel plezier aan beleven.

Dave Vos werd al hoog over opgegeven maar die moeten we bij Ajax zien te houden.

Verder veel leuk talent hoor. Godts, Misehouy, Vos, Gooijer

17-04-2023 22:33
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.