Fitz-Jim wil meer dan Jong Ajax: 'Denk dat ik toe ben aan de volgende stap'

door Bart Veenstra 249

Bron NOS

Fitz-Jim wil meer dan Jong Ajax: 'Denk dat ik toe ben aan de volgende stap'

door Bart Veenstra 249

Bron NOS

Laatst geüpdatet

Kian Fitz-Jim zou graag meer minuten willen maken in het eerste elftal van Ajax. De talentvolle middenvelder speelt zijn wedstrijden dit seizoen - wederom - hoofdzakelijk voor Jong Ajax en dat zou hij graag anders zien. Minuten maken in de Eredivisie is dan ook zijn ambitie, zo vertelt hij in een interview met de NOS.

Vooralsnog deed Fitz-Jim dit keer twee keer mee in de Eredivisie. Hij mocht kort invallen tegen NEC en SC Cambuur. In de bekerduels met FC Den Bosch en De Graafschap begon hij in de basis, al wil hij logischerwijs meer dan dat. 'Ik denk dat je als mens nooit echt tevreden bent met wat je hebt en dat je altijd meer wilt. Op dat punt zit ik nu. Ik heb mijn debuut gemaakt en ik wil meer.'

De concurrentie op het middenveld bij Ajax is moordend, zo weet ook Fitz-Jim. Op de vraag of hij er dicht tegenaan zit, is zijn antwoord dan ook duidelijk. 'Niet heel erg, als ik eerlijk ben. Ik heb nog een aantal jongens voor mij in de selectie. Dat is lastig. En nu ook met het speelschema is het lastig. Maar ik doe mijn best en als mijn moment komt, dan sta ik er.'

Verhuur een optie voor Fitz-Jim?

Fitz-Jim is alweer bezig aan zijn derde seizoen in de Keuken Kampioen Divisie. Een competitie die hij wellicht al ontgroeid is. 'Ik denk dat ik toe ben aan de volgende stap', zegt Fitz-Jim, die het woord 'verhuur' niet in de mond wil nemen. 'Maar meer minuten in de Eredivisie zou ideaal zijn.'

Uiteindelijk spreekt Fitz-Jim toch uit wat de mogelijke plannen zijn in het komende seizoen. 'Het liefst blijf ik bij Ajax. Maar als ik deze zomer verhuurd word, dan is dat het', zegt hij. Vooralsnog heeft de middenvelder nog niet met Ajax gesproken over zijn toekomst. 'Het zijn wel dingen waar ik over nadenk.'

Fitz-Jim heeft bij Ajax nog een contract tot de zomer van 2024. De middenvelder zou zodoende over ruim een jaar transfervrij kunnen vertrekken bij Ajax, mits hij tussentijds zijn contract niet verlengd. Dit seizoen kwam hij tot 'slechts' 115 minuten in het eerste elftal van Ajax.

Verwacht jij dat Ajax minstens vier doelpunten maakt tegen FC Emmen?

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

WeirdAJAX +12233

Wie is beter, Vos of Fitz-Jim?

16-04-2023 10:24

Godenzoon24 +15295

Daar zijn wijbook aan toe Fitzie! Onbegrijpelijk dat jij nu geen kansen krijgt terwijl juistnoof id aan een voetballer als jij. Een die wel in de dekking aangespeeld kan worden en onder druk uit kan voetballen.

16-04-2023 09:28

Julisme +283

Weer zo'n overschatting van 'n middelmatige voetballer

16-04-2023 05:41

Ferd +38490

Fitz Jim wordt juist onderschat

16-04-2023 06:55

TheRiviera +5476

Hij word juist overschat. Hij is volgens mij de meest ervaren speler van Jong Ajax en heeft bijna 100 wedstrijden bij Jong gespeeld. Maar in 3 seizoenen heeft hij nooit laten zien dat hij te goed is voor het niveau van de KKD. Hij maakte dit seizoen pas zijn debuut.

Maar er zijn meerdere spelers die in dezelfde boot zitten. Ook voor Hansen, de Waal, Salah-Eddine, Regeer en Ünüvar is komend seizoen het moment van de waarheid. Als ze dat seizoen niet definitief doorbreken is de kans groot dat het einde verhaal is. Ondanks dat spelers bij Jong Ajax kunnen blijven spelen tot hun 24ste zullen geen van deze jongens zolang wachten op hun doorbraak. Net zoals Fitz-Jim zullen ze conclusies trekken dat ze meer eisen. En als ze een plek bij het eerste van Ajax niet kunnen krijgen ( wat geheel logisch is ) dan zullen ze vertrekken.

Supporters ( vooral hier op AS ) moeten eens snappen dat jeugd spelers nauwelijks doorbreken bij een topclub met hoge ambities.

16-04-2023 16:09

Ferd +38490

Hij wordt juist onderschat, door zijn uiterlijk.

19-04-2023 06:47

TheRiviera +5476

Fitz-Jim heeft net als vele spelers uit de jeugd nooit echt indruk gemaakt. Hij stijgt niet boven het niveau van de KKD uit en daarin zit het probleem. Spelers met echt talent breken automatisch van zelf door.

16-04-2023 00:57

ptjebel +2246

Fitz-Jim...... Te langzaam want speelt teveel in een tempo.
Is eigenlijk al te lang een "talent" en had dus al verder moeten zijn.
Er loopt betere jeugd rond.
Maar die moet je dan wel snel inpassen en laten meespelen in 1

15-04-2023 17:54

Sven Heida +1384

Heitinga is bang om te experimenteren want als hij onderuit gaat met jonge spelers is het hek van de dam . Plaats 2 is nu erg belangrijk met daarbij de beker .

15-04-2023 13:42

PuurGeluk +4810

Inmiddels al 3 debutanten? Ben zelf juist blij dat er wat jeugd in komt tijdens wissels

16-04-2023 05:38

Ferd +38490

Hato? Vos? Gods? ja, inderdaad.

16-04-2023 06:56

MarcelvTol1971 +15360

Ik begrijp werkelijk niet waarom Heitinga hem elke keer op de bank laat zitten, vind je het gek dat die jongen dan weg wil. Er zijn momenten genoeg geweest waarbij Fitz Jim minuten had moeten maken.

15-04-2023 08:45

Koekie87 +20987

Tja misschien komt Fitz-Jim op dit moment wel gewoon te kort voor Ajax. Daarnaast zal Heitinga echt wel een bepaald beeld en idee hebben van Fitz-Jim aangezien hij jaren met die jongen heeft gewerkt. Dat hij het leuk doet in de KKD zegt me niet zoveel aangezien we ook nog een Unuvar hebben die het ook leuk deed in de KKD maar nu verhuurd is aan Trabzonspor.

15-04-2023 10:11

El Pacino +3609

Dan mag Taylor ook wel gaan banken. Taylor staat symbool voor de neergang van de jeugd.

16-04-2023 08:00

Panna +5042

En hij ziet ook hoe andere jonge jongens wel kansen krijgen... je hebt niks te eisen, maar goed dat hij er een opmerking over maakt!

15-04-2023 10:34

Rock69 +8411

Ajax 1 is wat een speler wil bereiken. Dat is een droom voor iedere speler. Maar als je er al bij zit en niet mag spelen, dan frustreert dit enorm! Soms moet je een speler gewoon voor de leeuwen gooien. Laat het maar zien. Maar Ajax zit momenteel zonder een goede coach en dat kan uiteindelijk gaan leiden tot een vertrek of niet bijtekenen van de nodige spelers. Zeker als ze geen kans krijgen in het eerste. Want je ziet dat er genoeg spelers mogen spelen die geen basisplaats verdienen!

15-04-2023 08:07

EersteAanname +2193

Sorry hoor maar geen enkele goede trainer zou fitz-jim opstellen. Komt gewoon nog veel te kort

15-04-2023 19:58

El Pacino +3609

Om dat te beoordelen moet hij wel wedstrijden spelen. Dus een nutteloze opmerking.

16-04-2023 08:01

lodeiro +612

Tegen de kleinere clubs gewoon minuten laten maken

15-04-2023 00:40

TheRiviera +5476

Ook tegen kleinere clubs heeft Ajax het moeilijk. Hij kan minuten maken wanneer Ajax duidelijk de overwinning in de zak heeft maar dan alsnog is het de keuze van de trainer.

16-04-2023 00:48

Kaatje +4800

Ik vind het een interessante speler, en gun hem zeker een plek bij het 1e. Hoop dat Ajax hem gaat behouden. Verwacht dat hij dan enkel nog maar beterder wordt.

14-04-2023 23:45

OuweDibbes +11865

Gewoon erbij houden, Kudus en Alvarez gaat weg.. Grillitsch een vraagteken.. Lucca per post terug.. MIsschien Bassey verkopen, kijken hoe groot de schade is, en dan hebben we alleen een technische bal afpakker nodig op de 6, en een extra spits.. de rest doorschuiven uit de jeugd.

14-04-2023 20:05

JTajax +10718

Da's een groot pakketje

14-04-2023 22:51

Qifesh +24917

Vouw m door de midde

15-04-2023 08:27

redfella +1327

Deze jongen had allang! Meer minuten moeten maken en al helemaal als je het verloop van dit seizoen ziet. Geldt ook voor Regeer en Baas.

14-04-2023 19:47

Minsc +1520

Hoeveel geld moeten Regeer en Baas volgens jou krijgen?

14-04-2023 19:51

redfella +1327

Lekker bijdehand 🤣

14-04-2023 20:07

Sjaakie +5811

Gewoon eens een kans geven het nieuwe seizoen. Eigen kweek zou in principe altijd de voorkeur moeten hebben.

14-04-2023 19:13

AFCAjax +17839

nu al kans geven.. grote verbetering ten opzichte van Taylor-Klaassen waar we wekelijks naar kijken.

14-04-2023 19:17

Ajax '69 +3854

Als hij in zijn eentje twee man moet vervangen wordt het een grote uitdaging.

14-04-2023 23:13

AFCAjax +17839

een van de 2 vervangen is voldoende.. als Kudus terug is vervangt die de ander.

14-04-2023 23:16

Ferd +38490

Fitz en Jim, dan is het weer twee om twee ;)

16-04-2023 06:57

Ajaxfan31183 +16391

Heitinga zal hem dus niet goed genoeg vinden. En volgens mij is die vos beter als fits-jim

14-04-2023 19:12

AFCAjax +17839

Heitinga heeft er geen kijk op.. kijk naar wat hij wekelijks opstelt.

14-04-2023 19:17

Ajaxfan31183 +16391

Hij heeft anders lang met hem kunnen werken dus hij zal het wel weten denk ik

15-04-2023 09:25

Koekie87 +20987

Of Fitz-Jim is gewoon niet goed genoeg op dit moment voor Ajax. Daarbij komt ook dat Vos nu aan het doorbreken is bij Ajax en zal me ook niks verbazen als ze in Vos meer potentie zien dan in Fitz-Jim.

15-04-2023 10:04

AFCAjax +17839

Een schande dat Fritz nooit speelt in Ajax 1 en dat we wekelijks naar Taylor-Klaassen zitten te kijken.

imo hoort hij altijd te spelen. maar op zn minst mag ie toch wel wat kansen krijgen zeg.

14-04-2023 19:06

Burro +1321

Had het niet beter kunnen verwoorden..

14-04-2023 20:21

Bruno04 +15777

Verlengen en verhuren.

Wie weet kan hij nog wat stappen maken.
In tegenstelling tot een aantal hier zie ik het toptalent minder in hem.

Denk dat uiteindelijk een fc twente zijn plafond is wat natuurlijk gewoon netjes is.
Maar ik laat me graag verrassen.

En kom alsjeblieft niet met die data aan. Data moet aanvullend zijn je mag ook je ogen gebruiken in hoe hij loopt, beweegt etc.

Duels won etc op data zegt me weinig zonder de wedstrijd te zien. Net als keypasses etc.

Wat voor duels waren het? Waar was de bal? Hoe stond zijn tegenstander? Hoe stond hij? Had hij een licht voordeel in het duel?

Keypasses.. hoeveel keypasses heeft ie gemist die hij wel had moeten geven maar koos voor een mindere oplossing?

Leuk als ie 3 keypasses geeft maar als het er 11 hadden moeten zijn is het nog een statistiek van niks.

14-04-2023 19:02

ProperFootball +14675

NIET verhuren! Aangekochte middelmaat en overbodige ouwe hap overboord gooien, en meer jong Ajax spelers minuten durven laten maken! Anders blijf je elke lichting weer eeuwig hangen in "maar ze zijn nog te onervaren en fysiek nog niet sterk genoeg" en koop je je blauw aan grijze middelmaat.

Wij zijn Ajax, niet fucking FC lampegat...

14-04-2023 19:01

Koekie87 +20987

In Jong Ajax loopt ook genoeg middelmaat rond waar sommige van vinden dat ze toptalenten zijn en noem het allemaal maar op.

14-04-2023 19:04

ProperFootball +14675

Klopt!

Maar nog altijd beter spelers uit jong Ajax opstellen en er na een half seizoen achter komen dat sommigen het echt hebben en sommigen ervan toch echt middelmaat zijn, dan middelmaat kopen en er na een half seizoen achter komen dat het middelmaat is die je eigen jeugd blokkeert, en klagen dat er niks doorbreekt uit eigen jeugd.

De jeugd heeft de toekomst. De jeugd verdient kansen. Wij zijn Ajax, een opleidingsclub. Wij moeten geen koopclub worden (/blijven, want het laatste seizoen waren we dat helaas al).

14-04-2023 19:07

Qifesh +24917

Het was ook te makkelijk verdiend dat geld blijkbaar. Anders geef je het niet uit als een lottowinnaar

15-04-2023 08:32

Koekie87 +20987

Op zich is het natuurlijk geen probleem dat ze geld uitgeven als je er spelers voor haalt zoals Martinez, Tagliafico of Antony, maar als je met dat geld spelers gaat halen zoals Wijndal, Bassey of wat dan ook dan mag je daar echt wel vraagtekens bij zetten maar ook op basis van door wie en hoe ze zijn gescout.

15-04-2023 10:07

FrancescosRavioli +15236

Verhuur hem aan Sparta. Kijkend naar hoe Maurice Steijn wil spelen, zou die daar prima passen en een basisplek kunnen veroveren. Twente past hij qua spel ook bij, alleen denk ik niet dat hij daar voldoende tijd krijgt.

14-04-2023 18:55

Flipper33 +6826

Zou hem verhuren en kijken of die het niveau aankan in de eredivisie

14-04-2023 18:37

Robertini +39307

Ik zou hem graag in Ajax 1 zien volgend seizoen, maar als dat nog niet kan, moet je hem gewoon verhuren aan een RKC ofzo. Ik heb het idee dat hij een beetje voorbij gestreeft is in de interne pikorde door Vos, ik vind dat jammer, want ik denk dat ze allebei een plaatsje kunnen verdienen.

14-04-2023 18:35

tijssenajax +13945

Ben gecharmeerd van Vos, maar ook van Fitz-Jim. Vind dat hij vorig jaar al minuten had moeten krijgen in Ajax1. Je moet hem gewoon minuten geven nu. En Vos ook. Kijk als Vos basis wordt, dan kan je Fitz-Jim als backup hebben. Prima toch.

14-04-2023 19:25

A-west +5712

Salah Edinne is verhuurd. Die komt ook terug. Is hard nodig. Fitz Jim is ook hard nodig. Niet verhuren dus. Hij moet op het hoogste niveau minuten maken. Dat doe je alleen bij ajax.

14-04-2023 18:30

FrancescosRavioli +15236

Fitz Jim komt op dit moment (net als Vos) tekort. Die moet zich doorontwikkelen. Het is een slimme speler, maar laat hem maar eens bij een Nederlandse subtopper meedraaien.

Ik ben overigens veel meer benieuwd naar hoe Unuvar zich ontwikkelt. Is er iemand die hem volgt?

14-04-2023 18:57

YRGI +32950

Kan mooi spelen als Alvarez op scherp staat.

14-04-2023 18:04

DesmondHume +1552

Typerend dat deze speler niet mocht invallen afgelopen weekend. Ik heb wel vertrouwen in hem. Doet het naar behoren in Jong Ajax. Geef deze jongen wat minuten aub.

14-04-2023 18:02

tijssenajax +13945

Logisch, maar niet voor Ajax geloof ik.

14-04-2023 19:25

MosesD +14662

Geweldig talent. Mag absoluut niet weg. Verlengen en jaartje verhuren eventueel. Naast Vos achter een hele goede nr 10, dwn heb je toch wel n heerlijk middenveld

14-04-2023 17:54

vandenhaas4 +15082

Haha, ok. Vergeet niet de deur achter je dicht te doen.

14-04-2023 17:54

Robertini +39307

Wat zegt hij verkeerd dan? Waarom zo agressief?

14-04-2023 18:36

vandenhaas4 +15082

Hij zegt niet iets verkeerd. En het was niet aggressief bedoeld, maar ik denk dat we Fitz Jim na medio 2024 niet meer in de arena danwel de toekomst kunnen bewonderen. Even goede vrienden, maar ik zou gewoon doorselecteren en hem deze zomer gewoon laten gaan.

14-04-2023 20:39

Qifesh +24917

Wat een penningmeesters hier..

15-04-2023 08:35

Biss +10197

Wat een beleid weer.
Als ik Fitz-Jim was zou ik verder kijken, hoeveel liefde ik ook voor Ajax voel.
Zo kan je niet met je top talenten om gaan. Geef ze minstens duidelijkheid!

14-04-2023 17:50

FrancescosRavioli +15236

Je kan hem vrij moeilijk duidelijkheid geven als je niet weet wie er volgend seizoen trainer is.

14-04-2023 18:58

Biss +10197

Dat kan zeker wel. Je voert toch beleid binnen de club, er moet toch een plan met zo’n jongen zijn? Natuurlijk zal hij zich in de basis moeten knokken, dat geldt voor alle spelers.
Ik heb bij hem niet echt het idee dat hij weet wat Ajax met hem van plan is. En of hij snapt wat hij moet doen om wel minuten te krijgen.

14-04-2023 20:40

FrancescosRavioli +15236

Een trainer kan van beleid afwijken. Een opleidingsplan is niet hetzelfde als garantie op speeltijd. Voorbeeld:
Frenkie zal bij zijn uitgestippelde plan destijds niet te horen hebben gekregen dat hij pas rond zijn 20e a 21e vastigheid bij Ajax zou krijgen in het eerste. Trainers kunnen eenmaal andere beslissingen nemen.

15-04-2023 02:13

Biss +10197

Ik heb het toch nergens over garantie op speeltijd (?). Trainer is een passant die na een paar maanden weer weg kan zijn, daar mag je nooit de toekomst van je talenten van af laten hangen. Ja, zoals iedere speler zal je je onder elke trainer in de basis moeten knokken. Maar daar moet zo’n talent dus wel zicht op hebben.
Ik heb het juist over dat plan (zoals Frenkie ook had zeg je zelf), ik merk niet aan Fitz-Jim merken dat hij op de hoogte is van een plan. Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.

15-04-2023 13:00

FrancescosRavioli +15236

Gezien de onrust en het ontbreken van een TD afgelopen tijd is dst denk ik niet heel gek. Ben wel van mening dat hij iets te horen moet krijgen. Hopelijk kan Mislintat dat doen.

En blijkbaar hangt het toch deels met de trainer samen. Het is nog helemaal niet zeker dat Heitinga doorgaat en wat er dan met Lodeweges gaat gebeuren.

15-04-2023 13:53

tijssenajax +13945

Ja, en dat gaat allemaal ten koste van de Ajax supporter die van fijn voetbal houd. Ik zou ook verder kijken als ik hem was als het zo doorgaat. Heel jammer, want hij wil dolgraag minuten maken bij Ajax.

14-04-2023 19:27

Mofson +8164

Als hij niet voorkomt in de plannen is een jaar verhuur echt de beste optie denk ik. Wel aan een ploeg die een beetje aanvallend speelt.

14-04-2023 17:35

DannyAdam2 +3386

Dit is typisch zo'n speler voor wie een of twee jaar verhuur perfect zou zijn.

14-04-2023 17:13

franco +2140

1 jaar twente en terug

14-04-2023 16:56

tijssenajax +13945

Misschien wel een optie ja.

14-04-2023 19:28

Sneijdertje +2379

Nee, heeft mij absoluut niet overtuigd, had er ooit veel meer van verwacht.

14-04-2023 16:48

HallelujahAmsterdam +10641

In het huidige beleid verkopen ze Fitz Jim , om hem vervolgens weer (voor veel geld) terug te kopen.
In deze fase van de competitie zien spelers graag wat de plannen zijn voor volgend seizoen. En dat is gewoon niet duidelijk voor Fitz Jim , die in mijn ogen een kans moet krijgen.
1 Van de meest constante spelers in Jong AJAX en uitblinker.
Waar moet zo'n jongen het dan laten zien , als dat niet genoeg is voor , al is het maar wat meer invalbeurten.

14-04-2023 16:46

Mocrodammerr +23048

Verhuren is een optie. Niet goed genoeg voor Ajax 1.

14-04-2023 16:43

debarbaar +8250

gelukkig kan jij beter kroketten bakken dan analyseren.

14-04-2023 16:48

AjaxPositivo +6958

Verhuren is denk ik toch beter. Je kunt hem niet op 6 zetten met Taylor ernaast. Daarvoor moet hij eerst een jaartje volwassen worden bij een eredivisieclub.

14-04-2023 16:41

debarbaar +8250

Nee je moet FJ erin zetten voor de telkense maar falende Taylor.

14-04-2023 16:49

Thor +4042

Ja? Telkens?

14-04-2023 18:33

AjaxPositivo +6958

Taylor speelt prima in z'n eerste jaar basis. Hij heeft nog wat tijd nodig en een beter draaiend team. Hij doet Gravenberch vergeten.

14-04-2023 21:24

Daa +2708

Hij heeft zijn lichaam tegen en zal worden weggeblazen door de grote mannen in het echte topvoetbal. Zie je het al voor je Fitz Jim op het middenveld tegen een AS Roma, laat staat tegen een City?

14-04-2023 16:41

Lazell +16989

Frenkie heeft hetzelfde lichaam. Heeft juist ook voordelen, zoals souplesse en wendbaarheid. Kante is nog zo'n kippenbotje. Met felheid, loopvermogen en inzicht kun je veel compenseren en dat heeft die.

14-04-2023 17:42

Robertini +39307

Kian is wel een cm of 7 kleiner dan Frenkie, en oogt een stuk fragieler.

Dat gezegd, ik vind dat ook geen dealbreaker zolang je er een sterke CV achter hebt.

14-04-2023 18:46

Lazell +16989

Vind het zelfs een voordeel, kun je lekker makkelijk onder de druk uitdraaien. Of je moet het lichaam van Gravenberch hebben (groot én soepel), maar dan ben je weer een beetje houterig en mis je de absolute finesse. We hebben zelfs het beste voetbal van deze eeuw gespeeld met 2 tuinkabouters op 6.

14-04-2023 19:02

debarbaar +8250

Ach onze toptrainer stelt liever Grillitsch op. Die is volgend jaar wel weg maar dat mag de pret niet drukken. Misschien kunnen we Fitz Jim over een jaar terugkopen voor de hoofdprijs?

14-04-2023 16:34

Jutter1 +4316

Wéér een kandidaat uit Jong Ajax voor een laagvlieger in de ED of KKD. Jong Ajax heeft in tegenstelling tot enkele jaren geleden, de Ligt, Frenkie met name, niets fatsoenlijks voor de hoofdmacht meer voortgebracht! Vandaar ook de a.s. wijzigingen in de jeugdopleiding, is immers de levensader van de club dus meer dan terecht.

14-04-2023 16:27

debarbaar +8250

Ik heb een spoiler alert voor je. Fitz Ji is twee klassen beter dan wie dan ook op het middenveld.

14-04-2023 16:34

Ozymandias +159568

Timber heeft een minder seizoen maar was daarvoor fantastisch voor Ajax. Gravenberch heeft met zijn spel een transfer naar een Europese topclub afgedwongen en was een belangrijke schakel in twee kampioenschappen en het overwinteren in Europa.

14-04-2023 16:41

S.Ajacied +5193

Gravenberch was zeker geen belangrijke schakel in de twee kampioenschappen van Ajax. Iedereen ziet zijn talent, maar die heeft zelden echt overtuigd. Te vroeg vertrokken.

14-04-2023 17:12

Lazell +16989

Gravenberch wordt zo onderschat in het Ajax spel. En om de een of andere reden wordt bij elke fout gezegd: zie je wel dat hij niet zo'n gigantisch toptalent is. Net als De Ligt

14-04-2023 17:45

Keizer +30155

Zou het niet wat zijn om FJ een jaartje te verhuren aan een Heerenveen oid? Puur om speelminuten te maken.

14-04-2023 16:25

debarbaar +8250

Zou het niet wat zijn om Heitinga en van der Sar een jaartje of vijf Heerenveen te laten doen?

14-04-2023 16:36

Keizer +30155

Fitz Jim zou bij zo'n club gewoon basis staan. Iets waar hij nu meer aan heeft dan aan bankzitten bij Ajax. Bij ons gaat hij sowieso geen vaste basiskracht worden komende tijd.

14-04-2023 16:39

AjaxHoorn +32989

Beter dan Jong Ajax idd

14-04-2023 16:42

Sunny +9553

Ik ben fan van FJ en heb meerdere malen versteld gestaan van zijn mogelijkheden.
Je begrijpt het pas al je het ziet ;-) maar als je op hem gaat letten zie je veel kwaliteiten waarvan ik vroeger dacht dat hij ze niet had. Ozzy beschrijft het ergens hieronder goed.
FJ kan echt een balvaste oliemannetje worden op het middenveld, is absoluut fel en staat fysiek ondanks zijn tengere postuur zijn mannetje.
In onze huidige sportieve situatie snap ik dat John een meer ervaren en fysiek sterkere speler opstelt want hoe goed FJ ook kan zijn/worden; de Sangare's vreten hem (nu nog wel) met haar en huid op.
Nog 1 jaar jeugd lijkt me niet verstandig voor hem dus s.v.p. verlengen en 1 jaartje uitlenen

14-04-2023 16:20

Ajaxadam1 +31667

Hij zat er wel dicht tegenaan. Maar ik denk dat hij stiekem de bui voelt hangen dat Vos hem voorbij is of in ieder geval de voorkeur zal krijgen.

14-04-2023 16:11

debarbaar +8250

et FJ vrgelenen zijn Grillitsch, Klssen en zelf Kudus amateurs. Maar je moet het wel willen en kunnen zien. Ik heb nul vertrouwen in het tactisch vernuft van Heitinga.

14-04-2023 16:37

AJAX020ADAM +6946

Laattie nog wat rijpen , bij een ploeg net onder de subtop, dan met 1 of 2 jaar weer terughalen, verkoop zou zonde zijn.

14-04-2023 16:10

036AFCA97 +146682

Ik zou ook gaan klagen als je Klaassen elke keer ziet spelen in het eerste en zelf bij Jong Ajax mag opdraven.

14-04-2023 16:10

Tommyshelby +129043

Fitzie heeft grote stappen gezet in de laatste 18 maanden. Hij hoort er veel dichterbij te zitten dan nu.

14-04-2023 16:07

PJS +4992

Prima. Niet van het niveau wat Ajax na wilt streven. Maar wie wel op dit moment. Moeten misschien wel 8 of 9 aankopen worden gedaan en dit keer wel van het juiste niveau.

14-04-2023 16:01

Lazell +16989

Ja joh. Weer bijna een elftal aan aankopen zal vast alles oplossen.

14-04-2023 17:48

Jeremias +1661

Nog altijd te jeugdig voor de eerste.

14-04-2023 15:50

S.Ajacied +5193

Jaartje verhuren aan een middenmotor als NEC. Heeft nog niks te zoeken bij Ajax 1.

14-04-2023 15:30

AINIESTA +44852

Had allang een kans verdiend met ons falende middenveld. Taylor, Klaassen en Berghuis hebben allemaal veel te veel minuten gekregen.

14-04-2023 15:29

Jeugd +24780

Op basis van wat?

14-04-2023 15:31

De-King +20419

Voetballend vermogen alleen al.

14-04-2023 15:32

fc Barcelona_ke +19255

Alle trainers gaan altijd net als Europese topclubs eerst instantie beroep op eigen beschikbare spelers. wanneer ze probleem heb met hun positie, gaat ze naar jeugd bekijken!
zelfs stond Taylor 2 jaar al klaar voor kans bij eerste elftal. Ten Hag gaf em kans pas toen ze problemen op het middenveld. dat pakt hij heel goed uit.

het geldt dezelfde als dit seizoen. linksback hebben we al hele seizoen drama. Blind weg, Bassey kan niet linksback spelen, Wijndal kon zijn verwachting niet voldoen, daarna krijgen Baas Hato pas een kans.

14-04-2023 15:50

PH2BOT +40294

FJ lijkt me goed genoeg voor het huidige Ajax 1 maar ja...over welk niveau hebben we het dan eigenlijk nog. Hij lijkt me in elk geval niks minder dan Taylor.

14-04-2023 15:12

Koekie87 +20987

Taylor zit in de welbekende dip zoals je wel vaker ziet als ze doorbreken bij Ajax. Aan hem de taak om er zo snel mogelijk weer uit te komen.

14-04-2023 15:13

Grouster +1347

Taylor is een klasse beter dan Fitz-Jim. We zijn allemaal heel kritisch op Taylor, maar kijk ook eens naar de hele situatie van Ajax... hij moet nu al de kar trekken terwijl hij nog altijd pas 19 is. Het valt ook niet mee om constant te presteren met spelers als Bergwijn, Wijndal, Bassey om je heen!

Bovendien komt Fitz-Jim fysiek veel te kort

14-04-2023 15:28

AjaxYahudi +3085

Taylor is fysiek niet veel sterker vrees ik.

14-04-2023 16:33

Johan4ever +10914

Op dit moment vind ik hem niet goed genoeg en heb ik ook mijn twijfels of hij het niveau gaat halen wat bij Ajax hoort. Maar mischien kun je hem verhuren of verkopen met terugkoopoptie en kijken of hij zich net zo gaat ontwikkelen wat Lobotka heeft gedaan. Alleen vond ik Lobotka wel beter op 19 jarige leeftijd...

14-04-2023 15:04

j0rnnn +5103

Ik schrijf hem nog niet af. Maar wel voor de komende 14 maanden. Jaar RKC of Sparta zou ideaal zijn.

14-04-2023 15:03

Flaco +19583

Fitz-Jim heeft zich meer dan genoeg bewezen in de fysiek zware KKD. Met 3 goals en 6 assists heeft hij ook een uitstekend rendement voor een 6. Deze jongen verdient een echte kans en wel zo snel mogelijk.

14-04-2023 15:01

Jeugd +24780

Totaal niet met je eens. Fitz Jim loopt wel veel meters maar maakt veel te weinig impact. 3 goals in 30 wedstrijden is juist erg zwak.
Fitz Jim heeft het talent wel maar hij begrijpt helemaal niet wat het is om impact te maken op het middenveld.
Hij doet teveel in 1 tempo, ik noem het rond dartelen en ik zie hem daar helaas niet in ontwikkelen de laatste 2 jaar. Club als Twente zou voorlopig goed voor hem zijn.

14-04-2023 15:17

HendrikAjax +16834

3 Goals voor een 6 is niet perse zwak. Een 6 staat er niet om doelpunten te maken

14-04-2023 15:34
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.