Ondermaats Oranje derde in de groep na nederlaag tegen Oostenrijk

door Jesse ter Haar 4498

Bron AS

Ondermaats Oranje derde in de groep na nederlaag tegen Oostenrijk

door Jesse ter Haar 4498

Bron AS

Laatst geüpdatet

Het Nederlands elftal is dinsdagavond pijnlijk onderuit gegaan tegen Oostenrijk. Tot tweemaal toe kwam Oranje terug in de wedstrijd na een achterstand, maar de volgende tegentreffer volgde telkens heel snel. Door een 2-3 nederlaag tegen Oostenrijk eindigt Nederland als derde in Groep D op het EK.

Bestel het nieuwe Ajax-uitshirt in de Ajaxshop!

FT | Nederland - Oostenrijk (2-3)

Het eerste gevaar voor Oostenrijk ontstond al binnen twee minuten. De opponent van Oranje brak door over links, maar na een voorzet kwam het net niet tot een schot. Enkele minuten later was het alsnog raak voor Oostenrijk. De rechterkant van Nederland lag volledig open, waardoor er een voorzet volgde. Donyell Malen probeerde de bal te onderscheppen, maar werkte hem ongelukkig in zijn eigen doel.

Hierna volgden er kansen voor Oranje. Binnen het kwartier kreeg Tijjani Reijnders een dot van een kans. De middenvelder kreeg hem terug van Cody Gakpo en had hem voor het inschieten, maar hij raakte de bal compleet verkeerd. De volgende kans was voor Malen, die zijn fout goed kon maken. Reijnders stuurde hem alleen op de keeper af, maar ook hij raakte de bal niet goed en zag hem voorlangs rollen.

Na ruim een halfuur greep Ronald Koeman in. Joey Veerman, die tot op dat moment veel balverlies leed, werd geslachtofferd en moest zijn plaats afstaan aan Xavi Simons. Toch was het Oostenrijk dat na het wisselmoment de eerste serieuze kansen kreeg. Binnen één aanval kwamen Marcel Sabitzer en Marko Arnautovic dicht bij een doelpunt, maar Bart Verbruggen redde het Nederlands elftal.

De laatste kansen van de eerste helft waren vervolgens wel voor Nederland. Eerst kreeg Jerdy Schouten na een pass van Malen een goede kans om te schieten, maar hij schoot de bal tegen een verdediger aan. Even later kreeg Memphis Depay een kopkans, maar ook zijn poging ging er niet in. Hierna floot de scheidsrechter al snel voor de rust en die ging het Nederlands elftal met een 0-1 achterstand in.

Na de rust begon juist Nederland overtuigend. Het brak uit en kwam in een vier-tegen-vier-situatie terecht met Simons aan de bal. Hij wachtte lang en speelde toen Gakpo aan. De linksbuiten maakte kort ruimte voor zichzelf en schoot hem vervolgens knap in de verre hoek. Virgil van Dijk leek Nederland even later ook op 2-1 te gaan zetten, maar zijn kopbal vanuit een hoekschop trof een tegenstander en niet doel. Vervolgens was het Oostenrijk dat juist weer op voorsprong kwam. Nederland liet de tegenstander in en rond het strafschopgebied makkelijk voetballen, wat er uiteindelijk voor zorgde dat Romano Schmid de bal vrij kon inkoppen voor de 1-2.

Een kwartier voor tijd stond Nederland toch weer op. Invaller Wout Weghorst was belangrijk in de lucht en bediende Memphis. De aanvaller controleerde knap en schoot overtuigend raak. De scheidsrechter keurde de goal in eerste instantie nog af wegens hands, maar daar bleek na tussenkomst van de VAR geen sprake van. Waar Nederland het stuur in handen leek te nemen, liet het dat al snel weer los. Oranje liet het achterin gebeuren en stond erbij te kijken hoe Sabitzer een loopactie in de diepte maakte. De middenvelder ontving de bal en schoot vanuit een lastige hoek hard binnen.

Vijf minuten voor het verstrijken van de reguliere speeltijd kreeg Weghorst een kans op de 3-3. Uit een voorzet van Lutsharel Geertruida kwam de spits tot koppen, maar hij mikte over. Binnen de negentig minuten lukte het Nederland zodoende niet om op gelijke hoogte te komen. De arbitrage gaf nog zes minuten aan extra speeltijd, waarin Nederland op jacht ging naar een punt. De wil was er in de slotfase, maar de kunde ontbrak bij Oranje. Zodoende gingen de Nederlanders met 2-3 onderuit tegen Oostenrijk en sloten zij de groepsfase af als de nummer drie van Groep D.

Opstelling Nederland:

Verbruggen; Geertruida, De Vrij, Van Dijk, Aké (Van de Ven 65'); Schouten, Reijnders (Wijndaldum 65'), Veerman (Simons 34'); Malen (Weghorst 71'), Memphis, Gakpo.

Wissels Nederland:

Bijlow, Flekken, Bergwijn, Blind, Brobbey, Dumfries, Frimpong, Gravenberch, De Ligt, Maatsen, Simons, Van de Ven, Weghorst, Wijnaldum, Zirkzee.

Opstelling Oostenrijk:

Pentz; Posch, Lienhart (Baumgartner 62'), Wöber, Prass; Seiwald, Grillitsch (Querfeld 64'); Wimmer (Laimer 63'), Sabitzer, Schmid; Arnautovic.

Wissels Oostenrijk:

Baumgartner, Daniliuc, Danso, Entrup, Gregoritsch, Grull, Hedl, Kainz, Laimer, Lindner, Mwene, Querfeld, Seidl, Trauner, Weimann.

Doelpunten:

0-1 Donyell Malen (6', e.d.)
1-1 Cody Gakpo (47')
1-2 Romano Schmid (59')
2-2 Memphis Depay (75')
2-3 Marcel Sabitzer (80')

Zet nu in op de EK-wedstrijden! Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Kans maken op 50 of 100 keer je inzet als Nederland van Oostenrijk wint? Alleen voor nieuwe spelers. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Lees meer over:
Plaats reactie

PH2BOT +39986

🖐🏻😵‍💫..nee wàcht!! Ik geloof in het feit dat Koeman een genieus plan heeft en dat hij bewust derde is geworden
Hij heeft inzichten die wij niet hebben en kijkt ver vooruit en schaakt……( maar dan wel op een dambord).

27-06-2024 14:17

PH2BOT +39986

Stukje uit de messcherpe wedstrijdanalyse door het NRC van gisteren:

"Misschien was de nederlaag tegen Oostenrijk (2-3) in zekere zin onvermijdelijk. Iets dat Koeman een keer moest overkomen: tactisch afgetroefd worden door een coach met vooruitstrevende ideeën. De persconferentie in Berlijn loopt dinsdagavond tegen het einde als Koeman voorzichtig vooruit kijkt naar de achtste finale. Hij gebruikt traditioneel trainersjargon, dat duidt op een gedateerde aanpak. „Dan zullen we wel uit een ander vaatje moeten tappen.”

27-06-2024 14:12

Rodedraad +180

Soms is 3e worden ook niet erg, een geluk dat je tegen Roemenie loot en geen Turkije of Engeland maar uiteindelijk moet je ze alle maal verslaan de sterke landen ontloop je nu.

27-06-2024 13:57

PH2BOT +39986

...en als we uitgeschakeld waren hadden we meteen àlle sterke(re) landen kunnen ontlopen. Misschien nog wel veel beter.

27-06-2024 14:14

RBP +7673

Ik ben nog steeds chagrijnig. De KNVB heeft hier net zoveel schuld aan als de onkunde van Koeman zelf.

Tijd om afscheid te nemen van spelers die Koeman als dragend ziet en volledig te bouwen op de 'nieuwe' generatie. Probleem is dat je dat dit toernooi al had moeten doen.

Hoe haal je het in je hoofd om Wijnaldum weer minuten te geven terwijl hij 4 wedstrijden echt ver onder de ondergrens zat.

Koeman is een schijtbak en kost je het toernooi. En dat roep ik al maanden.

26-06-2024 17:17

Heldhaftig +11425

Het is trouwens voor het mogelijke speelschema geweldig dat we gisteren hebben verloren. We ontlopen de beste ploegen.

26-06-2024 14:46

Minsc +1518

En jij denkt dat we van een van die andere ploegen gaan winnen? Kansloze zaak.

26-06-2024 18:36

Red Devil +3604

Schandalige vertoning van Oranje.
De laatste keer dat Nederland zo slecht verdedigde waren we 5 jaar ons land kwijt.

26-06-2024 14:40

Orangesoul +5980

Je ziet dat spelers die in t buitenland spelen zoveel verder ontwikkeld zijn dan de spelers die in de eredivisie spelen.. Veerman was onzichtbaar en Schouten die verkeerd stond te dekken bij het tegen doelpunt. Brobbey gaat ook geen potten breken tegen de engelsen. Te weinig ervaring opgedaan bij Ajax op internationaal gebied..

26-06-2024 11:50

Gaza +4354

Volgens mij zijn het ook allemaal geen dragende spelers bij hun clubs.

26-06-2024 13:20

Rob1976 +9429

Best knap hoeveel het nl elftal gister zonder ajax spelers op ajax leek vh afgelopen jaar. Inzet van lik mn vesje, gatenkaas achterin, totaal niet compact, geen team, weinig creativiteit vanaf de achterste en middelste linie en slechte linie aansluiting naar voren en naar achter toe. Vh Schip het maar snel laten overnemen van Koeman 🤣

26-06-2024 11:27

Orangesoul +5980

Is al erg genoeg dat Schip zich gaat bemoeien met het spelers en transferbeleid bij Ajax..

26-06-2024 11:52

Rob1976 +9429

Vind ik ook. Mijn opmerking was overigens sarcastisch hoor, mocht dat niet duidelijk zijn.

26-06-2024 13:16

RJB1979 +25486

Twitter account van een Liverpool fansite noemt Koeman "Stroopwafel Southgate" en die ga ik erin houden.

26-06-2024 11:20

Koekie87 +20966

Weer eens wat anders dan Pannekoek van Basten.

26-06-2024 11:25

Jutter1 +4311

Het wordt mogelijk een 1/8 finale tussen de lamme en de blinde, Engeland vs Nederland dus. Aan de ene kant een ploeg die stelselmatig ondermaats presteert tijdens int. toernooien, bereikte nooit eerder na hun WK zege in 1966! een finale in Europees of Wereld verband, Engeland dus, hetzelfde geldt in iets mindere mate voor Nederland Toch heeft deze Engelse ploeg aanmerkelijk meer kwaliteit dan het ook al zeer matig presterende Nederlandse team, dat zal dan mogelijk de doorslag geven. Twee ploegen die dus iedere keer op een dergelijk podium falen. Nederland heeft het probleem dat met name het middenveld zwaar ondermaats speelt, is ook geen wonder natuurlijk met die rookies daar, goed op nationaal nivo, maar zwaar ondermaats internationaal, en dat geeft toch ernstig te denken!.Verwacht van beiden dus geen wonderen, en zal de kritiek in beide landen alleen maar nog meer gaan toenemen!. Ik zei het al eerder, leer er maar mee te leven!

26-06-2024 11:14

Koekie87 +20966

Alleen maar goed als de kritiek hier toeneemt in Nederland over het functioneren van Koeman.

26-06-2024 11:16

afm-afm +42

Het vorige EK stond Engeland toch echt in de finale.

26-06-2024 13:37

Aurelius1 +19697

Eén van die twee gaat de finale halen en wellicht dat Engeland het EK gaat winnen.

27-06-2024 06:43

Koekie87 +20966

Zullen ze Maurice Steijn al gepolst hebben als opvolger van Koeman.

26-06-2024 11:09

komopajax777 +13144

Koeman is niet meer van deze tijd met zijn ouderwetse opvattingen en zijn conservatieve spel.Bosz,Slot en Ten hag zijn de beste Nederlandse coaches op dit moment.Wijnaldum inbrengen is echt de druppel.

26-06-2024 11:00

Bergkam +4653

En nu op naar de volgende trainer? Misschien is iedereeen te licht voor een rol in Europa. De meesten zijn geen onbetwiste basis spelers bij hun clubs of zijn lang geblesseerd geweest of zijn basis speler in de Nederlandse competitie. En met alle respect, daar zijn maar een handje vol wedstrijden per jaar die het uiterste vergen van deze categorie. Verloren? Dan trainer eruit en op zoek naar een nieuwe 'tovenaar'. Er zitten er plenty in de carrousel. Bv. Kompany zat daarin, gedegradeerd met Burnley en goed genoeg voor Bayern Munchen dit seizoen. We hebben geen team zoals in 1988 met o.a. Gullit en van Basten en recenter o.a. met Sneijder, van der Vaart, Robben, van Persie en KJ als runner up. Ik ben ook geen fan van Koeman. Maar om te denken dat een trainerswisseling alles oplost bij Oranje, is vrij kort door de bocht m.i.

26-06-2024 10:49

Jp777 +8728

Deze selectie is inderdaad wat overrated maar in mijn optiek is Koeman ook een ouderwetse trainer die tactisch zwak is

26-06-2024 10:56

Jp777 +8728

Veerman die zal wel klaar zijn dit toernooi, als Wijnaldum volgende wedstrijd basis staat hoop ik dat ze direct worden uitgeschakeld dan zijn we ervan af. Misschien hebben we dan Weghorst snel binnen

26-06-2024 10:48

Arjuna +3732

Wordt tijd voor een buitenlandse bondcoach

26-06-2024 10:39

Wobbo +11160

Koeman vertrouw ik niet meer. Welke dwaas laat die Wijnaldum nu nog steeds invallen? Heb ook nooit begrepen met die oefeninterlands dat aan de hand daarvan werd besloten dat Wijnaldum mee mocht. Die speelde gewoon kut en verstoppertje. Ik denk dat het sowieso tijd wordt om afscheid te nemen van een aantal spelers uit de basis. Zou dit gaan doen:

Gakpo ----- Brobbey ---- Frimpong
-----Gravenberch - Reijnders
------------------ Blind
Van de Ven - Ake - Ligt - Dumfries

Heb je iig een as met Ajax spelers.

26-06-2024 10:36

behangdelul +32488

Gakpo - Brobbey - Bergwijn
Reinders
Gravenberch - Schouten
Ake - De Ligt - de Vrij - Frimpong
Verbruggen


Alstemblieft, zo moeilijk is het niet toch?

26-06-2024 10:36

Altijdindestraat +39809

England heeft Southgate
Wij hebben Koeman
Say no more...

26-06-2024 10:32

behangdelul +32488

Koeman er uit en haal Bosz maar op in Eindhoven. Die rent dezelfde dag nog naar Zeist.

26-06-2024 10:31

Epiret +4365

Ik vrees na de volgende wedstrijd einde oefening voor het NL elftal.
Dat het vervolgens ook einde oefening wordt voor Koeman is een lichtpuntje.

26-06-2024 10:28

Altijdindestraat +39809

Laten we hopen, je moet het toekomstig Nederlands elftal dat heel veel talent kan vormen, koppelen met een trainer die visie heeft. Alá Ten Hag, Slot of Bosz, dat zijn de nieuwe type trainers die veel meer in hun mars hebben dan Koeman.

26-06-2024 10:31

Altijdindestraat +39809

Koeman is een trainer van de oude stempel. Het leggen van verantwoordelijkheid bij de spelers werkt tegenwoordig niet meer; dat soort spelers worden niet meer geboren. Niemand durft elkaar de waarheid te zeggen, das war einmal. Bovendien is Koeman tactisch beperkt: ouderwets, saai en zonder visie. Hij wordt niet voor niets "de man met de goude pik" genoemd, omdat hij vaker meer geluk heeft dan wijsheid.

26-06-2024 10:28

TheSpecialOne +8825

Maar op een gegeven moment raakt ook zijn geluk op. In de oefenwedstrijden was Oranje frivool en speels. Nu passief en laf. Watskebeurt?!
Nou, Koeman laat in belangrijke wedstrijden altijd zijn ware aard zien. De controlfreak die bang is om te verliezen en altijd op safe speelt.

26-06-2024 10:38

Altijdindestraat +39809

Vind hem helemaal geen controlfreak, want hij laat veel aan het toeval over.

26-06-2024 11:23

Altijdindestraat +39809

Historie kent geen goed Nederlands elftal als er geen Ajacieden de basis vormen, daarom wordt het niks.

26-06-2024 10:23

DouweVanPelane +281

Elk goed Nederlands elftal heeft minstens 5 (ex) Ajacieden in de basis staan.

26-06-2024 22:49

FysioPat020 +25602

#KoemanOut
#RangnickIn

26-06-2024 10:22

Ajaxinhartennieren +228

Lijkt me vrij evident dat dit voornamelijk Koeman aan te rekenen valt. Tegen een tegenstander als Oostenrijk heb je in principe op iedere positie een betere speler (los van de blessures), maar word je gewoon op tactisch gebied overklast door een trainer die wel weet hoe je effectief druk moet zetten. Wat mij dan persoonlijk het meeste tegenviel is dat geen van de NL spelers er onderuit kon voetballen, terwijl het gros van de spelers in competities spelen waar het tempo nog een stukje hoger ligt. Dat lijkt des te meer te bevestigen dat veel spelers gewoon geen idee hebben wat ze moeten doen (wat je Koeman kan verwijten).

Één ding is zeker; een mogelijke achtste finale tegen Engeland kan bijna niet anders dan een van de grootste schijtbakkenvoetbalwedstrijden in de geschiedenis van het toernooi worden. Twee teams waar zoveel meer mogelijk mee zou moeten zijn, maar twee coaches die het er niet uit weten te halen.

Enfin, mochten we winnen van de Engelsen, dan ligt er een prima route naar de finale op ons te wachten. Zoals het er nu naar uitziet is de kans het grootst dat Oostenrijk, Hongarije, Turkije, of Roemenië één van de halve finalisten wordt aan onze kant.

26-06-2024 10:03

TheSpecialOne +8825

Hun coach is Ralf Rangnick. De visionair onder de trainers. Hij heeft Tuchel, Klopp,Tedesco en Nagelsmann ''ontdekt''. Koeman is geen partij voor deze man...

26-06-2024 10:17

Kuningaz +5283

Je moet je als Knvb zijnde ook afvragen of je het NL elftal serieus neemt als je Koeman aanstelt als coach. Ten eerste een middelmatige trainer en ten tweede was hij meteen gevlogen in zijn vorige termijn toen hij een beter baantje kon krijgen.

26-06-2024 09:54

MVG +16469

We krijgen steeds afdankertjes als bondscoach, die omdat ze eruit zijn gevlogen bij hij clubs, het wel even willen doen. Nooit eens een bondscoach in zijn prime.

26-06-2024 09:56

GAjax31 +15997

De meeste trainers in hun prime kiezen voor een club. Had graag Bosz gezien bij Oranje, hopelijk staat hij na PSV daarvoor open.

26-06-2024 10:00

MVG +16469

Dat is natuurlijk ook wel zo, maar dan nog vind ik de trainerskeuze van de KNVB uitermate ongeïnspireerd elke keer.

26-06-2024 11:05

MVG +16469

Lekker naar huis na het volgende potje. Kunnen Brobbey, Bergwijn en wellicht Weghost zsm aansluiten voor de voorbereiding. Dat oranje doet me al jaren zo ontzettend weinig met die pseudo vedettes als Van Dijk en Memphis. Als het erop aankomt heb je bijzonder weinig aan ze. En dan heb je ook nog die laffe kapitein Roodhoofd met nul kijk op voetbal.
Het afgelopen seizoen van Ajax was een hel, maar ik volg nog steeds 100x liever Ajax dan deze nationale ‘trots’

26-06-2024 09:51

Bijgoochem +186

Exact. Doet me denken aan de WK finale van 2010. Ik liep in Amsterdam van het museumplein weg, balend van het verlies. Toen stond er ineens iemand met een Ajax petje op de hoek van de straat te roepen in Amsterdams accent "het gaat niet om Nederland, het gaat om Ajax. Suarez, we worden kampioen". Fantastisch, ik was meteen genezen van de mineurstemming.

26-06-2024 10:11

AjaxHoorn +32989

Koeman ontslaan svp

26-06-2024 09:49

Grouster +1346

Koeman maakt vreemde keuzes, van Dijk, Wijnaldum, Depay is allemaal verleden tijd. Het hele elftal leek wel bevangen door de warmte en de spanning. Veerman slachtofferen was de makkelijkste keuze.
Er moeten Ajacieden in; Brobbey, Gravenberch en de Ligt!
Wat mij betreft stel je Maatsen en Frimpong op als buitenspelers.

26-06-2024 09:48

Opnaardevijfdekeer +0

Ondermaats Nederlands elftal en dat zonder spelers van Ajax of met een Ajax achtergrond ....... misschien dan toch maar eens wat wijzigen Ronald?

26-06-2024 09:48

Gewoon Gijs +18319

Koeman is een matige trainer, maar kan dit hopelijk gebruiken om team op scherp te zetten. Hij heeft nogal eens mazzel, zo ook nu qua plek rechts in het speelschema. Zelf vind ik het onbegrijpelijk dat hij Brobbey niet inzet, maar goed er gaat wel meer mis.

26-06-2024 09:43

Baggio020 +2536

Heel vaag dat de jongens van Ajax of met een Ajax achtergrond geen minuten maken.
Blind, De Ligt, Gravenberch, Brobbey zouden die het minder doen dan die koekenbakkers die er nu staan ?

Zelf een Zirkzee moet toch eerder minuten krijgen dan fucking Wijnaldum.

Hele rare coach hebben wij.

26-06-2024 09:39

RuffRhythim +24837

Hele laffe coach hebben wij.

26-06-2024 09:42

KvD90 +1456

Zo jammer dat Koeman er zo'n potje van maakt. Dit is de kans om ver te komen omdat we rechts zijn ingedeeld.

Engeland en België zijn net zo goed/slecht als wij. Tuurlijk, de Engelsen hebben een goed team op papier, maar de mentaliteit en connectie is er (nog) niet. Eventuele volgende ronde hetzelfde verhaal.

Ik zou pleiten voor een 5-3-2 opstelling zoals van Gaal deed. Frimpong en van de Ven als wingback, simons als 10 en Depay, Gakpo als aanvallers. Mocht het toch niet lopen, kun je Frimpong alsnog rechtsbuiten zetten om 4-3-3 te spelen. Makkelijke en snelle omschakeling die je niet meteen een wissel kost.

26-06-2024 09:36

behangdelul +32488

Depay? Waarom?

26-06-2024 10:32

FysioPat020 +25602

Wat heeft Gravenberch in godsnaam uitgevreten dat hij niet niet eens een invalbeurt krijgt in zo'n wedstrijd?
Koeman is net zo irritant als Depay. Er zit totaal geen plan in dit Oranje, iedereen doet maar wat en het hangt als los zand aan elkaar. De enige speler die met loopacties aan de bal onder druk uit kan spelen krijgt geen kans. Man man man.
Zet Brobbey in de spits tegen die Engelsen die er ook niks van bakken en Maatsen naast Gravenberch en Schouten op het middenveld. Depay naar huis sturen.
Als er één ding is dat opvalt dit EK, dan is het t loopvermogen op het middenveld van alle deelnemende ploegen. Behalve bij Oranje. Schouten én Veerman kan gewoon niet, allebei 0 loopvermogen. Allebei controlerende spelers.

26-06-2024 09:30

Dave +5833

Flikker op laffe hond met je zweetband vriendjes

26-06-2024 09:28

Opnaardevijfdekeer +0

Dat mag ook best een onsje minder hoor.

26-06-2024 09:49

johanisajax +8825

Ik heb er niemand over gehoord maar heb ook de nabeschouwing niet gekeken, had ik geen zin in... Maar de rechterkant was enorm zwak zonder Dumfries en Frimpong en juist daar kregen we goals tegen: nummer 1 (Malen) en nummer 3.

Was Dumfries geschorst ofzo? Ik snapte totaal niet waarom die niet speelde, evenals Frimpong overigens want die vond ik sterk tegen de Fransen. Malen bracht wel wat acties maar zonder bal liep hij er verloren bij... steeds twee stappen te laat, waar eerst een eigen goal uitkomt en daarna controleert ie de bal niet goed en vergeet ie te scoren.

Voor mij is dit de sterkste opstelling nu:

Gakpo Depay Frimpong
Simons
Reijnders Schouten
Ake Van Dijk De Vrij Dumfries
Verbruggen

Vond zowel Malen als Geertruida een drama en middenveld zonder Simons is zeer zwak... Depay in de 16 wel sterk, daarbuiten is het toch matig...maar hij heeft wel drive en jaagde vrij goed op, dat deed de rest (zeker Malen) veel minder...

26-06-2024 09:24

GAjax31 +15997

Dumfries was niet fit. Ik vond Frimpong en Dumfries overigens ook niet sterk tegen de Fransen, maar hun vervangers deden het gister ook niet goed inderdaad.

26-06-2024 09:28

johanisajax +8825

Eens, vooropgesteld ik heb nog geen goede wedstrijd gezien van Oranje, maar Dumfries en Frimpong werden niet weggespeeld tegen (de toch sterkere) Fransen en gisteren werden we dat tegen Oostenrijk wel.

26-06-2024 09:31

GAjax31 +15997

Klopt ik ook niet. En Frankrijk is op papier erg sterk inderdaad, maar ik vind Oostenrijk in onze poule toch een betere indruk maken.

26-06-2024 09:32

johanisajax +8825

Ja die Ragnick (of hoe je het ook schrijft) is een goede coach!

26-06-2024 09:34

GAjax31 +15997

Ja Oostenrijk heeft een duidelijke manier van spelen. Hoe Koeman met Oranje wil spelen is mij na 3 wedstrijden nog niet duidelijk geworden.

26-06-2024 09:36

johanisajax +8825

idd, het is heel matig, maar dat is niet alleen bij Oranje zo, Engeland, Italie, Frankrijk allemaal zwak, enige topland wat goed speelt is Spanje

26-06-2024 09:40

GAjax31 +15997

Duitsland en Portugal vind ik ook nog wel een goede indruk maken, verder eens.

26-06-2024 10:00

TheSpecialOne +8825

Oostenrijk wist niet wat ze overkwam. Dit was de makkelijkste wedstrijd voor ze gedurende het hele EK. De Nederlandse bondscoach had in al zijn wijsheid besloten om zijn gevaarlijkste spelers op de bank te laten. Wat een meevaller zeg!

26-06-2024 10:21

De Stift +7040

Tijd voor nieuw bloed. We hebben behoefte aan:
- Spelers die sterk zijn aan de bal: zuivere passing en overzicht. Daarom zou ik Blind erin zetten.
- Spelers met energie en gif. Daarom zou ik zeker Weghorst, Dumfries en Frimpong erin zetten.

Volgende wedstrijd:

Ake - Blind - Van Dijk - Dumfries
Schouten - Reijnders
Gakpo - Depay - Frimpong
Weghorst

En als wissels Gravenberch, Brobbey en De Ligt klaar zetten.

26-06-2024 09:18

burwatti +14190

Moet zeggen dat ik het jammer vind maar niet meer dan dat.

Wat is dat psv middenveld goed hè! Met Joey Kroos en Schouten (die overigens een van de betere is)

Lekker oud PSV’er Dumfries verkiezen boven de beste rvv van het moment.
Bejaarde de Vrij boven de Ligt, en dan opperbejaarde Wijnaldum er nog bij om het af te maken 😂

Verbaasd me dat hij toch niet voor Bijlow gekozen heeft voor het toernooi.

Memphis heb ik ook vaak zat kritiek op, maar die valt in mijn ogen nog te verdedigen waarom hij die opstelt.

Volgende pot gewoon zo:

Verbruggen
Frimpong- De ligt-Van Dijk-Ake
Schouten-Depay(10)-Gravenberch
Malen-Brobbey/Zirkzee-Gakpo

26-06-2024 09:17

Hebbendiekip +4722

Waarom speelt hij dan? Ik snap er namelijk helemaal niets van, brengt niks.

26-06-2024 09:46

burwatti +14190

Probleem met Memphis vind ik niet zozeer dat hij speelt, maar dat hij onze diepste spits is.

Omdat hij zich steeds laat zakken is er bijna nooit een kans om iemand via het centrum diep te sturen.
Als je dat pareert door Memphis op 10 te zetten (de ruimte waar die als spits ook 9/10x loopt” dan heb je dat opgelost.

Memphis moet spelen omdat je goals moet maken, en als je deze selectie bekijkt is hij een van de weinige die dat echt kan.

26-06-2024 10:39

Hebbendiekip +4722

Memphis bakt er helemaal geen klote van, dat doet die eigenlijk al jaren niet. Zijn vertoning doet wat anders denken, maar hij is gewoon helaas niet zoveel.
Overal op het veld waar hij aan de bal komt, is het 8/10 balverlies of traag handelen. Scoren doet die trouwens ook niet veel, ja “topscorer” Nederlands Elftal, knap maar geeft echt niet eeuwig krediet. Die kwaliteiten heeft hij namelijk niet.

Al met al een hele matige speler. Totaal geen aanvalsleider en laat zijn medespelers onzeker spelen. Tijd voor een plekje op de bank.

26-06-2024 11:32

SanMarcoB +30

Brobbey tegen de Engelsen, dan komt alles goed.

26-06-2024 09:16

Robertini +38975

De invalbeurten van Vd Ven en Wijnaldum sloegen nergens op, hebben we niks beters op de bank? Uiterst defensieve wissels.

26-06-2024 09:11

GAjax31 +15997

Ik vind dat we wel betere spelers op de bank hebben, maar die krijgen de kans niet. Ik vind Maatsen een goede linksback en dan kan Ake centraal ipv van Dijk en de Ligt op de plek van de Vrij. In plaats van Wijnaldum te laten invallen zou het veel logischer zijn om Gravenberch de kans te geven.

26-06-2024 09:14

Robertini +38975

Maatsen had het spel wat aanvallender gemaakt, was veel logischer dan vd ven die beter is in het centrum.

Ook eens over het middenveld.

26-06-2024 09:54

Berghuis +14292

Wijndaldum blijft maar kansen krijgen, alsof Koeman daar toe verplicht is. Wijnaldum speelt als een amateur uit de 3e klasse, maar dan wel voor ons land... Te bizar voor woorden. Maar de spoeling op t middenveld is volgens mij inderdaad niet héél breed. Je hebt Veerman, niet goed genoeg, Reijnders heeft de kwaliteit maar komt er nog niet altijd uit, Frenkie is geblesseerd naar huis, Xavi Simons maar voor hem geldt t zelfde als Reijnders, Wijnaldum is dramatisch, Schouten heeft de potentie maar is op dit moment gewoonweg nog niet goed genoeg. Timber en Wieffer zitten ook thuis, waar ik bij de laatste ook nog denk dat dat nooit echt Oranje materiaal zal worden.

26-06-2024 09:18

Fissah14 +205

Gravenberch??

26-06-2024 10:03

Chalana1984 +4393

Het was natuurlijk verschrikkelijk beroerd, maar het kan soms raar lopen. In '78 speelde Oranje in de groepsfase zo mogelijk nog beroerder. Ook een 0-0 (tegen Peru) en 3-2 verlies van nota bene de Schotten. Uiteindelijk 2e geworden. M.a.w. het kan zo maar de andere kant opvallen. Dat maakt voetbal nu juist zo leuk!

26-06-2024 09:03

Berghuis +14292

T verschil is wel dat je daar de kwaliteit had om je als team weer te herpakken. Je hebt nu 3 blinden voorin, waar Gakpo soms nog wel een helder momentje heeft. Het middenveld is dramatisch en sorry, maar met Geertruida achterin kan je beter met 3 CV gaan spelen, die is constant z'n man aan het zoeken. Vraag me echt af wat mensen in hem zien. Aanvallend kan die nog wel mee, maar als die echt moet gaat verdedigen, houd op...

26-06-2024 09:20

Chalana1984 +4393

Is natuurlijk ook vreemd om ineens met een geheel nieuwe rechter flank te spelen (Malen en Geertruida). Die hadden totaal geen vat op de linker kant van Oostenrijk. Experiment jammerlijk mislukt. Dit mag je ook Koeman aanrekenen.

26-06-2024 10:08

Redrum +95927

Dit bewijst maar weer eens dat de zogenaamde toppers van psv en feyenoord geen haar beter zijn dan de Ajacieden op dit moment. Hoe slecht wij ook zijn, de rest is niet veel beter. Spelers als Veerman en Geertruida zijn altijd ontzettend sterk tegen Heracles of RKC, maar op het hoogste niveau zijn ze compleet nutteloos. Dan heb je nog de spelers die al in het buitenland spelen en waar je meer van mag verwachten, zoals Gakpo en van Dijk, maar ook die laten weinig tot niets zien. Gakpo twee goals dit toernooi, verder werkelijk niets goed gedaan. Van Dijk speelt zoals je verwacht van iemand met een oude wijven kapsel. Oranje is diep triest gewoon en het is om je kapot te schamen dat je nog door gaat als derde in de poule. Normaal hoor je nu gewoon met het schaamrood op de kaken terug naar huis te vliegen, nu speel je nog de 1/8e finale ook.

26-06-2024 09:02

GAjax31 +15997

Het is echt jammer dat Frenkie en Koopmeiners geblesseerd zijn. Met het PSV duo op het middenveld word je tegen elke serieuze tegenstander overlopen. Dat Wijnaldum steeds mag invallen ipv Gravenberch snap ik ook niets van en inmiddels zou de Ligt ook wel eens de kans mogen krijgen.

26-06-2024 08:58

Koekie87 +20966

Laten we hopen dat jongens zoals Hato, Brobbey maar ook in de toekomst jongens Rijkhoff en Vos een stijgende lijn weten te behouden en in te zetten want dat lijken me toch wel jongens met meer potentie dan wat er bij PSV rondloopt.

26-06-2024 09:04

GAjax31 +15997

Ik volg jong PSV niet dus ik kan niet oordelen over de potentie die er bij hun rondloopt, maar de Nederlandse spelers die zij nu in het eerste rond hebben lopen vind ik echt uitstekende spelers voor de Eredivisie maar zodra het niveau omhoog gaat (CL of EK) komen ze gewoon te kort. Dat gelul voor het EK over dat Veerman mee zou kunnen met Real was al niet serieus te nemen, maar is nu helemaal lachwekkend.

26-06-2024 09:10

Gewoon Gijs +18319

broertjes Timber mogen er ook wel in

26-06-2024 09:45

BokkieBokstra +11291

Zeker quinten timber van Feyenoord is een hele goede. Geweldig gedaan van ajax om die te laten gaan

26-06-2024 09:52

GAjax31 +15997

Zeker, vind het jammer dat hij is vertrokken maar hij wou voor zijn kans gaan op het middenveld en wij hadden op dat moment Alvarez die alles speelde. Zijn keuze heeft goed uitgepakt, maar het is jammer voor ons.

26-06-2024 09:57

Miskopabal +2893

Besef dat als ze onder de oude format speelden, zij nu naar huis moesten..

26-06-2024 08:45

AjaxHoorn +32989

En dat was ook terecht geweest. Dan was Koetje ontslagen.

26-06-2024 08:50

Koekie87 +20966

Nu krijgt Koeman nog een wedstrijd de kans om aan te kunnen kloten. Laten we hopen dat ze er de volgende ronde uitvliegen en dat ze dan ook meteen die Koeman de zak kunnen geven.

26-06-2024 08:55

Robertini +38975

Als ze niet zeker van de volgende ronde waren, hadden ze misschien ook wat beter gespeeld.

26-06-2024 09:13

Gewoon Gijs +18319

dat is psychologisch wel waar, zie ook Frankrijk en Engeland die niet konden winnen na plaatsing

26-06-2024 09:46

AjaxAficionado +1453

Het lag in ieder geval niet aan de ajacieden!

26-06-2024 08:33

1818 +1039

Maurice Koeman

26-06-2024 08:29

Jarisuarez +1537

Begrijp nu wel waarom de Ligt bij een psycholoog loopt omdat hij niet speelt, als dit in het veld staat 😂

26-06-2024 08:27

djhl +1398

Je hebt het perfecte team voor een 5-3-2. Storende en overlappende backs en een relatief snelle voorhoede.

vd Ven / Blind - Ake - v Dijk - de Vrij/de Ligt - Dumfries/Frimpong zou je achterhoede moeten zijn waarin je kan switchen tussen een meer beheersende speelstijl met Blind en een meer reagerende speelstijl met vd Ven.

De zwakste linie is je middenveld, maar daar kan je je backs heen laten stappen wanneer nodig. Schouten en Reijnders met daarvoor Simons. Dan heb je nog een Wijnaldum en Veerman die niet goed genoeg zijn maar eventueel nog wel een invalbeurt kunnnen maken.

Voorin kan je Gakpo en Memphis neerzetten, en kan je van de bank luxe brengen. Weghorst, Malen en zelfs Brobbey of Zirkzee als je voor de wat meer dominerende ipv reagerende speelstijl.

Koeman heeft geen idee. Ik schaar hem qua tactisch vermogen helaas in dezelfde categorie als onze laatste 2 trainers.

26-06-2024 08:25

Aspers Art +2772

Als de Ajax opleiding al 20 jaar niks fatsoenlijks meer voort brengt, dan krijg je een elftal als dit.

26-06-2024 08:25

AjaxAficionado +1453

dit is wel echt een tragische opmerking. Ik schaal jongens als de ligt, Gravenbergh, Malen, Blind, etc toch wel als fatsoenlijke jeugd spelers.

26-06-2024 08:36

Aspers Art +2772

Sneijder was de laatste topspeler uit onze opleiding. De rest middelmaat die nergens bij hun club een leidende speler zijn.

26-06-2024 08:39

AjaxHoorn +32989

Compleet krankzinnig deze man.

26-06-2024 08:51

AjaxHoorn +32989

AspeArt, doe niet zo simpel man. Lekker uitloggen en als gast verder gaan.

26-06-2024 08:51

Aspers Art +2772

Ja...de waarheid doet pijn AjaxHoorn. Noem mij eens één creatieve topper die Ajax ná Sneijder heeft voortgebracht. Ik zag in de jaren 80, 90 en begin 20000 de ene na de andere topper uit onze opleiding komen, aanvallend met gogme en mooie techniek etc. Nu al 20 jaar niet meer.

26-06-2024 09:28

AjaxHoorn +32989

Eriksen?

26-06-2024 09:49

Ajax The Best +16419

Vandaag alles of niets tegen dat amateurteam. Ze waren gisteren zichtbaar al met hun hoofd bij vandaag. Laat het dan nu maar gebeuren.

26-06-2024 08:24

ajax4perez +9520

Verbruggen
Dumfries - de Vrij - van Dijk - Ake

Reijnders - Wijnaldum - Simons

Frimpong - Brobbey - Gakpo

Wijnaldum als controleur op het middenveld en Gakpo en Simons die elkaar afwisselen

Dumfries die ervoor moet zorgen dat alles dicht blijft aan die kant en als het echt nodig is mee naar voren rent.

Engeland is te verslaan, net zoals België of Roemenië.
Daarna pakken we Oostenrijk terug

26-06-2024 08:21

Aeneas +1186

Wijnaldum in de basis? Ben je wel helemaal lekker? Ik kan er al geen begrip voor hebben dat hij in alle wedstrijden als onzichtbare man mocht invallen.

26-06-2024 08:34

ajax4perez +9520

Nee Veerman, Schouten of Simons daar neer zetten is lekker?

Wijnaldum kan normaal passen (brobbey aanspeelpunt) en met de overige spelers er omheen heb je genoeg aanspeelpunten weer voor Brobbey

26-06-2024 08:54

Koekie87 +20966

Wijnaldum heeft de slechtste statistieken van allemaal en word eigenlijk amper in het spel betrokken. https://sportnieuws.nl/voetbal/nieuws/niet-te-verkopen-waardeloze-statistieken-van-georginio-wijnaldum-op-het-ek-wekken-verbazing-2024062522073209621/Het is gewoon waanzin dat Koeman uberhaupt nog gebruik maakt van Wijnaldum. Maar ben ook niet anders gewend van Koeman aangezien die ook veel te laat afscheid nam van spelers zoals Sneijder in het Nederlands elftal alleen maar om hem recordinternational te kunnen maken.

26-06-2024 08:57

Koekie87 +20966

Wijnaldum is wel klaar, had je dit EK al niet meer moeten oproepen.

26-06-2024 08:41

Gewoon Gijs +18319

Inderdaad ik had voor Timber gekozen

26-06-2024 09:48
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.