Bergwijn hekelt media na ophef: 'Ik weet niet welke training ze hebben gekeken'

door Bart Veenstra 114

Bron VoetbalPrimeur

Bergwijn hekelt media na ophef: 'Ik weet niet welke training ze hebben gekeken'

door Bart Veenstra 114

Bron VoetbalPrimeur

Laatst geüpdatet

Steven Bergwijn hoopt dat hij tijdens het EK nog een belangrijke rol kan vertolken. De aanvoerder van Ajax behoort tot de EK-selectie van Oranje, maar tijdens de eerste twee wedstrijden van het Nederlands elftal op het eindtoernooi in Duitsland kwam hij nog niet in actie. De Ajacied hekelt verder enkele media, die schreven dat hij 'te stevig' een duel zou zijn aangegaan met teamgenoot Micky van de Ven.

Bestel het nieuwe Ajax-uitshirt in de Ajaxshop!

Bergwijn kwam tijdens het afgelopen WK in Qatar nog in vier van de vijf wedstrijden in actie. Nu moet hij het doen met een plek op de bank en dus is het verschil groot. 'Natuurlijk. Een speler vindt altijd dat hij moet spelen', zegt Bergwijn tegenover VoetbalPrimeur. 'Dat heeft iedereen hier. Het is toch minder als je niet speelt.'

Mocht bondscoach Ronald Koeman een beroep willen doen op de Ajax-aanvaller, dan is hij er klaar voor. 'Dat moet. Je weet nooit wat er kan gebeuren. Het gaat om hard trainen en alles geven. Als ik erin kom, dan moet ik er klaar voor zijn. We hebben gewoon een goede groep met goede spelers op elke positie. Het is afwachten.'

Bergwijn laat zich in ieder geval zien tijdens de trainingen van Oranje, zo wordt hier en daar geschreven door de journalisten die ter plekke zijn. 'Het gaat lekker, zeker. Op de trainingen moet je gewoon scherp zijn. Het gaat goed hier', vertelt de buitenspeler, die volgens enkele berichten 'te stevig' een duel zou zijn aangegaan met Van de Ven.

Bergwijn hekelt media

Volgens Bergwijn is daar niets van waar. 'Ik vind het niet erg als er dingen geschreven worden over mij, maar nu word ik in een negatief daglicht gesteld. Ook door de manier waarop het geschreven wordt. Ik weet niet welke training ze hebben gekeken. Of dat er überhaupt is gekeken. Recht is recht en krom is krom. Er is serieus totaal niks gebeurd. Ik hou niet van zulke dingen. Er hangt een goede sfeer in de groep en er is helemaal niks aan de hand.'

De aanvaller van Ajax benadrukt wel dat felle duels er op de training bij horen. 'Natuurlijk kan het er soms pittig aan toegaan, maar er wordt geschreven dat ik doorga op zijn enkel. Alsof ik hem een doodschop heb gegeven. Felle duels horen erbij en als het gebeurt, gebeurt het. Dat is nu niet het geval.'

Wil jij aanspraak maken op een EK-welkomstbonus tot wel 100 euro? Schrijf je nu in! Alleen voor nieuwe spelers. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Zet nu in op de EK-wedstrijden! Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Lees meer over:
Plaats reactie

FissaDeGekste +3368

Ondanks dat het een gozer is met een laag IQ en hij al tijden niet presteert vind ik het toch best zielig voor hem dat hij nu in Duitsland zit, 0 minuten gaat maken en dan weer geen vakantie gehad heeft.

Zou misschien ook voor ons goed zijn geweest, als Bergwijn ff vakantie had.

25-06-2024 10:04

FlyingDutchMan +17310

Plus wat stagedagen bij andere clubs had meegepakt inderdaad, ik ben wel beetje klaar met deze praatjesmaker die alleen vs Almere City excelleert maar wel een air over zich heen heeft van hier tot aan Duitsland..

25-06-2024 10:54

TheSpecialOne +8830

Goh, Ben je psycholoog of zo en heb je hem soms getest op zijn intellectuele capaciteiten? Anders is het nogal een boude uitspraak. Een intelligent persoon zou weten dat als je dergelijke ongefundeerde uitspraken doet voor smaad aangeklaagd kan worden.

25-06-2024 13:20

LyrischLitmanen +54

Een psycholoog selecteert niet op intellect hoor. Die luistert naar mensen van alle soorten en maten en probeert er dan wat nuttigs over te zeggen om ze verder te helpen.

Vanuit de invalshoek dat we inmiddels weten dat dit niet zo'n snuggere gast is, die het op het veld en zeker in zijn aanvoerdersrol veel te weinig heeft laten zien, snap ik de verbazing ook niet zo dat mensen zich verbazen als hij, wanneer hij een microfoon onder zijn neus krijgt, niets zegt waar je blij of wijzer van wordt.

27-06-2024 18:30

Godenzoon24 +15266

Hij heeft een heel jaar lang vakantie gevierd!

27-06-2024 07:05

Jan Doedel +4281

Wie zegt dat hij een laag iq heeft? Als je naar deze foto kijkt krijg je misschien dat idee maar is hij ooit getest?

28-06-2024 01:17

emieltjuhh +17797

Bergwijn heeft een chronische hamstring bij spurs kon die ook maar laatste 15 ‘minuten spelen..
Bij ajax loopt die hamstring steeds op

24-06-2024 20:44

DoorVriendschapVerenigdAjax +3168

Off topic: Depay morgen in de basis. Die Koeman heeft wel echt een enorme plaat voor zijn kop.

24-06-2024 20:33

nlvcmn +5808

Ben minstens zo verbaasd over al die mensen die vinden dat we geen betere alternatieven hebben en Memphis ‘onze beste spits is’.

Depay is zo’n saboteur, ik wil het geen eens een professioneel voetballer noemen, dat je er automatisch op vooruit gaat wanneer je hem wisselt. Al zet je een spits van het kaliber Cvitanich erin.

24-06-2024 20:57

FlyingDutchMan +17310

Schijnt dat Koe op Scorito Depay als topscorer heeft gekozen, moet toch een keer lukken zou je zeggen..

25-06-2024 10:55

MarkP +21539

Komt weinig positiefs v bergwijn, ben benieuwd of hij nog aanvoerder is komend seizoen.

24-06-2024 20:04

Richard Suurd +91

Laat me raden, die pisvlek van een Stekelenburg weer zeker met z’n gereformeerde rotkop en dito vragen.. een eng naar mannetje is dat.. Tom Egberts 2.0

24-06-2024 19:43

Bky +56354

Weet ie zeker dat de media bedoelde dat hij "te stevig" het duel in ging en niet gewoon "te stevig" is?

24-06-2024 19:14

PuurGeluk +4810

Ik lees vooral dat stukje van “we hebben een goede groep met goede spelers op elke positie” maar ik vind dat nogal meevallen hoor. Als het niet loopt met de basis is er maar weinig vernieuwends in te brengen. Enkel Weghorst waar we op kunnen hopen maar als net als tegen Frankrijk de ballen amper in de buurt van de 16 komen heb je daar ook weinig aan.

24-06-2024 19:01

Petterson +24834

De snelheid en doelgerichtheid van Malen is ook wel een wapen vanaf de bank. En achterin zijn er met De Ligt en v/d Ven zeer goede back-ups. Alleen weinig opties voor middenveld, maar dat heeft met blessures te maken. Verder ontbreekt in iedere linie een echte topper, maar prima middenmoot spelers.

24-06-2024 21:05

nuff-said +1640

Waarom gebruikt iedereen deze topic om hem af te branden en weg te bonjouren. Heeft helemaal niks te maken met hoe goed ie et bij ajax deed of niet deed. Media praat nonsense over hem, daar gaat et over.

Trouwens ben ik wel benieuwd hoe ie et onder farioli zou doen. Als er echt duidelijkheid komt over hoe er gespeeld moet worden. We moeten eerlijk zijn dat sinds zijn komst er geen goeie trainer is geweest en ook dat toen hij geblesseerd raakte, ajax het weggaf voor de derde plek. Het had minder te maken met berghuis zijn blessure. En ja toen hij terug kwam was ie bergwijn shit want hij kwam net terug dus hij moest weer in zijn ritme komen. Je zag dat ie zijn ritme terug kreeg weer aan het einde

24-06-2024 18:46

DeWijsneus +25657

Ja 2 jaar lang zijn ritme te zoeken. Volgens mij koop je zo'n dure jongen voor zijn ervaring. Heeft echt 0,0 gebracht. Maar ligt altijd aan de trainers hoor.... Grootste miskoop ooit, met afstand. Heeft gewoon dit seizoen overgrote deel met overgewicht gespeeld. Dan ben je gewoon geen prof. Of je bent zijn zaakwaarnemer of je bent Stevige Stevie zelf. Maar kom op zeg. Laten we hopen dat hij snel verkocht wordt.

24-06-2024 19:04

nuff-said +1640

Hij brengt misschien niet de ervaring maar hij bracht zeker wel meer dan berghuis. Daar horen we niemand nooit over. Waar is zíjn ervaring? Maar iedereen wil et altijd maar over bergwijn hebben. Ik ben et mee eens dat ie et niet gebracht heeft maar het helpt niet dat je in je eerste jaar onder een waardeloze trainer moet doen en altijd moeten vechten voor je plek op de linksbuiten toen tadic er nog was, daarna een 2de jaar waar alle ervaring verdwenen is en hij ineens de ervaring en leiding moet brengen wat totaal niet in zijn karakter zit en nog meer waardeloze trainers. Maar nogmaals, we wonnen alles totdat hij geblesseerd raakt onder schip

24-06-2024 19:28

TheRiviera +5476

Wat een idiote uitspraken zeg. Hij heeft twee jaar lang in een slecht presterend elftal gespeeld geleid door falende trainers. Desondanks is hij twee seizoenen lang al een van de betere aanvallers. Zonder de inbreng van Bergwijn had Ajax er nog slechter voor gestaan want er is niemand op zijn positie die beter zou kunnen.

Daarnaast claim je dat hij een het leeuwen deel van het afgelopen seizoen met overgewicht heeft gespeeld. Dat baseer je op basis van wat? Je lange neus die denkt dat hij wijs is? Je weet zeker uit het niets hoe zwaar Bergwijn is en wat zijn vetpercentage is en hoe hoog dat werkelijk moet liggen?

En laten we hopen dat hij juist NIET word verkocht. Hij is met afstand de beste linksbuiten die we momenteel in de selectie hebben. Je gaat hem niet kunnen vervangen met Godts ongeacht hoe goed je denkt dat hij is. En het zou een enorm zwakke bezetting zijn met alleen Godts en Forbs daarachter.

Daarnaast is de marktwaarde van Bergwijn niet zo hoog dat de club profijt haalt bij een transfer. Ten eerste zal niet zijn volledige transferbedrag gebruikt kunnen worden omdat de club inkomsten zal gebruiken om het mislopen van Champions League voetbal te dekken zoals ze vorig jaar deden met Timber. En daar komt ook bij kijken dat je niet zomaar een vervanger goedkoop kan oppikken van een gelijkwaardig of beter niveau

Sorry maar het niveau van vele Ajax ''supporters'' is altijd ver te zoeken. Als je een speler haat dan kan je dat ook gewoon zeggen. Je hoeft geen domme argumenten uit je duim te zuigen om dat kenbaar te maken.

24-06-2024 21:34

DeWijsneus +25657

Nou nou nou wat een inbreng....

En kijk alleen maar de opmerking van Koeman:

"Koeman ziet ook dat de 26-jarige Bergwijn fitter is geworden de afgelopen dagen. 'Hij oogt fitter, slanker in zijn gezicht. Ik geef mezelf de kans hem van dichtbij te bekijken".

We konden het allemaal zien. Maar jij schijnbaar niet. Voor iemand met dat prijskaartje en dat salaris zou hij een aanwinst zoals Tadic moeten zijn. Iemand die voorop gaat in en buiten het veld. Dat is het gewoon totaal niet. Ook niet gezien zijn statistieken of zijn inbreng.

Als je er nu 10 miljoen voor kan pakken en 2 jaar geen salaris ga je er gewoon op vooruit financieel en zeker niet qua niveau.

24-06-2024 21:49

DeWijsneus +25657

Berghuis idem dito. Kijk mijn post geschiedenis maar na. Als je de leeftijd hebt en dat salaris, dan moet je de kar trekken. Kijk naar die statistieken van die mannen. Dat is echt beneden pijl. Inbreng in en buiten het veld is gewoon te beperkt. Het had een Tadic transfer moeten worden, maar het is een Sulijmani transfer in Kwadraad geworden helaas. Duurste miskoop ooit. Veruit.

24-06-2024 21:54

nuff-said +1640

De afgelopen dagen alleen? Sinds dat ie terug van zijn blessure is zag je dat ie niet 100% was en waarschijnlijk niet zo fit nee. Overgewicht kan nadat je zo lang geblesseerd bent geweest en dus je zag ook dat ie niet in de beste vorm was, maar het steeds beter werd met de weken. Dat ie dan de laatste paar weken echt in vorm is dat is niet zomaar uit het niks gebeurd. Stap voor stap na zijn blessure

26-06-2024 02:13

TheSpecialOne +8830

Omdat het allemaal ezels zijn...

25-06-2024 13:22

gebakkenperen +3097

Ik ben met een cursus NLP en yoga gestart

24-06-2024 18:42

Mokum10 +757

Propje Bergwijn....hopelijk maakt hij n mooie financiele transfer voor ajax als afscheid

24-06-2024 18:23

patrick82 +1040

Strik er om en verpatsen die gozer

24-06-2024 17:33

Adam24 +39063

Off topic: Mokio is officieel binnen. Ik ben toch benieuwd wat dat voor Dies Janse gaat betekenen. Ik vind dat een uitstekende speler voor Jong maar die zal wellicht op de bank belanden.

24-06-2024 17:18

DeWijsneus +25657

Dies is 2 jaar ouder. Die moet ook zelf stappen gaan maken en niet bang zijn voor een zestienjarige.

24-06-2024 19:05

BokkieBokstra +11291

Mokio? Strik erom en wegwezen

24-06-2024 20:31

AjaxAdvocaat +12677

Off:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1208632/de-telegraaf-ajax-ontwijkt-bayern-kaping-en-presenteert-belgisch-toptalent.html

DIT IS AJAX, jongen kon op het laatste moment naar Bayer Munchen maar heeft alsnog gekozen voor Ajax, we komen er echt wel weer bovenop. De naam zullen we altijd houden en de status die daarbij hoort ook. Zin in de toekomst!

24-06-2024 17:17

TeringHenkie +28261

Ik had ergens gelezen dat Bayern al afgehaakt was.

24-06-2024 17:23

AjaxAdvocaat +12677

Ja blijkbaar waren ze op het laatste moment toch nog teruggekeerd voor hem

24-06-2024 17:24

Armatof +305

Hij heeft een heel goed punt! Toch jammer dat we de Bergwijn uit de PSV tijd nooit meer hebben gezien!

24-06-2024 17:15

gaalmeister +952

Eerste paar wedstrijden terug bij Ajax was hij fenomenaal. Laten we niet vergeten dat Bergwijn onder 4 fluttrainers gespeeld heeft waar uiteindelijk zelfs een Henderson zijn koppie liet hangen. Ik heb er nog wel vertrouwen in dat hij het gaat laten zien.

24-06-2024 18:03

Hans Verhagen +14053

Hangt iets om die jongen heen wat weinig krediet opwekt. Was pas aan het einde van het seizoen afgetraind en dat geeft een nare smaak. Alsof het EK wel belangrijk is en Ajax wel op 75% kan. scoorde ook de voorlaatste wedstrijd drie keer hetgeen je van hem met regelmaat mocht verwachten. Ben ik de enige die dit gezien heeft? Hiernaast blijft het beeld van hem op de tribune en twee plaatsen daaronder zat Sosa moederziel alleen. Dat is aanvoerder onwaardig!

24-06-2024 17:03

IndoorNinja +1854

Hij is in alle aanvoerder onwaardig eerlijk gezegd.

24-06-2024 17:20

BokkieBokstra +11291

Er is veel stemming makerij en Bergwijn is niet de enige die het voor de kiezen krijgt. Veel papegaaien praat

24-06-2024 17:22

Robertini +39034

Hij is een beetje slachtoffer van de terugkeer naar 4-3-3, als tweede spits heeft hij het bij oranje een paar keer aardig gedaan, maar voor linksbuiten zijn er veel betere opties.

24-06-2024 16:56

Weloveajaxxx +1203

Blijft jammer dat hij niet lekker uit de verf komt bij ons.

24-06-2024 16:56

DiAngelo +2408

Bergwijn moet er gewoon niet meer op reageren, daar heeft hij te veel kwaliteiten voor...kansje afwachten en dan de bal in de kruising van de korte hoek knallen zonder dat de keeper m heeft gezien. Dat 2x en je bent gewoon weer de held.

24-06-2024 16:34

Ajax1inmyheart +767

Alles geven? Miss ligt het aan mij hoor dat kan ook. Maar naar mijn mening heb je bij Ajax niets alles gegeven hoor. Maargoed nogmaals dat is mijn beleving. Wat mij betreft mag hij bij een goed bod van een andere club daar "alles" gaan geven.

24-06-2024 16:28

Orangesoul +5980

Ok en wie gaat komend jaar voor Ajax alles geven?

24-06-2024 16:53

Hans Verhagen +14053

In Oranje tijdens zijn Spurs tijd was hij een sterk duo met Memphis in Oranje. Ging heel vaak diep. Bij Ajax heb ik dit vrijwel nooit meer gezien. Heeft gewoon met trainen en gewicht te maken.

24-06-2024 17:13

JJFajax +3547

Hoop toch stiekem dat we hem kunnen verkopen en dat we niet teveel schade in deze transfer aan over houden

24-06-2024 16:15

JanTa +15823

Geen nieuws dan maken we die toch?

24-06-2024 16:11

036AFCA97 +146646

Off topic;

Hopen op een grote leegloop bij Feyenoord. Brighton wil Wieffer en Spurs wil Gimenez. Wel jammer dat de Rotterdammers wel een miljoen of 60/70 gaan incasseren voor die twee samen.

Ben er nog steeds van overtuigd dat we met gerichte aankopen minimaal tweede moeten kunnen worden. En dan bedoel ik niet Rosario en Weghorst.

24-06-2024 15:57

DeWijsneus +25657

Geertruida zal ook verkocht worden, misschien Hancko ook wel. Die gaan echt wel 120 miljoen plus opbrengen. Het zal moeten blijken wat ze echt kunnen uitgeven en of dat dan ook goed gaat. Gimenez hebben ze natuurlijk al een vervanger voor en zie ze ook nog wel voor Wout een poging wagen.

24-06-2024 16:01

Sampaoli +39155

Schofterig hoge bedragen voor in mijn ogen middelmatige voetballers. Dat is dus wat een goede trainer met marktwaarde van spelers doet.

Hoe gaat Gimenez ooit slagen in de Premier League, hahaha.

24-06-2024 16:03

Sportvolgert +40226

Tja wij hebben 95 miljoen gekregen voor een speler die ook niet slaagt in de première league. Het kan dus nog gekker, nu vooral te hopen dat feyenoord het ook niet goed weet te herinvesteren. Maar die te Kloese is niet gek volgens mij.

24-06-2024 16:25

JubbegaAFCA +46

Geluk dat wij ten Hag hebben gehad, op een enkeling na hebben wij ook veel te hoge bedragen ontvangen voor spelers die bijna allemaal mislukt zijn bij hun volgende club (Ziyech, vd Beek)

24-06-2024 16:25

MarcelvTol1971 +15297

En de 100 miljoen die ooit voor Anthony is neergelegd sloeg helemaal nergens op, maar waren we wel heel blij mee.
Het is zeer selectieve verbazing als het over dit soort bedragen gaat maar ik ben het volkomen met je eens.

24-06-2024 16:26

C14 +22326

Dat lijken me spelers die makkelijk te vervangen zijn. Zeker met 60/70 miljoen ;)

24-06-2024 16:04

036AFCA97 +146646

Prima teksten van Bergwijn. Alles wordt opgeblazen. Een haarbandje, een duel. Kansloos. Ondertussen komen de echte scoops, analyses en interessante bevindingen van anonieme X-accountjes. Zouden de journalisten daar niet wat meer achteraan moeten zitten? Alleen Voetbal International weet er nog wat van te maken.

24-06-2024 15:54

WeirdAJAX +12112

Terechte teksten van hem. Ik wou voor dat hij ons, AJAX, net zo scherp was en die indruk heb ik totaal niet.

24-06-2024 15:53

Torman +1975

Off topic: almada wss rond 20m dollar naar een investeringsfonds rondom Olympique Lyon 😂😂😂. Dat is een miljoentje of 17?

24-06-2024 15:48

Koningtoto +59993

Even off topic.

Giminez wss naar de Spurs voor 35 miljoen. Ik dacht dat die 80 miljoen op zou gaan brengen hahaha.

24-06-2024 15:43

Torman +1975

Ik vind 35 nog veel voor een spits die al maanden droog staat in een vrij simpele comp…..

24-06-2024 15:49

Tonymacaroni +778

Er is totaal geen gezeik bij het NL team, dus moet de pers wel dit soort flauwekul opschrijven.

24-06-2024 15:36

Redrum +95938

Als ik er over nadenk dat dit onze captain is geweest het afgelopen seizoen, dan moet ik echt even rustig gaan zitten en ademhalingsoefeningen doen.

24-06-2024 15:33

Koningtoto +59993

Beetje yoga helpt mij door dit soort momenten heen.

24-06-2024 15:36

FysioPat020 +25603

Tenenkrommend en onbegrijpelijk die beslissing van Steijn. Had dan Berghuis genomen, ook al wist niemand van te voren dat ie zo vaak geblesseerd zou zijn.

24-06-2024 15:36

afct +8921

Berghuis wilde niet dacht ik en is ook totaal geen aanvoerder. Maarja wie wel ? Ramaj ?

24-06-2024 15:47

Cosey2 +6979

Steijn heeft zichzelf schaakmat gezet met die actie, hij dacht hem aan de praat te krijgen door de band om z’n arm te schuiven maar dat liep faliekant mis, en als trainer zijnde kun je dan ook niet meer terug zonder een rel te veroorzaken.
Totaal ongeschikt als aanvoerder deze man, wekt slechts irritatie op achter de microfoon, houding vooral.

24-06-2024 15:49

Orangesoul +5980

Rensch, Taylor of Brobbey.. Deze jongens vormen het Ajax DNA en hebben meer als 100 wedstrijden in Ajax 1 gespeeld.. Laat ze die verantwoording nemen en het Ajax samba tikkie takka voetbal uitdragen..🤣🤣🤣

24-06-2024 15:51

KarimB +11310

Ramaj? Omdat die zo lekker veel rust uitstraalt?

24-06-2024 15:56

Enoh25 +1804

Het zal Henderson wel worden als hij blijft

26-06-2024 08:40

Dolblij +44898

Deze teksten van Bergwijn voegen niets toe.

24-06-2024 15:29

FysioPat020 +25603

Moin mein Freund. Unsere Deutschen Mitbürger sind wieder ein wenig ruhiger geworden 😅

24-06-2024 15:30

Dolblij +44898

Moin lieber FysioPat, und suchen den Schuldigen, deren Lieblingsbeschäftigung. Ich trinke Kaffee und bleibe bis morgenabend ganz ruhig unterm Radar........:)

24-06-2024 15:34

FysioPat020 +25603

Kroos war nicht gut. Das ist der Schlüssel zum Erfolg. Oder Misserfolg..

24-06-2024 15:38

Orangesoul +5980

Waarom heeft Bergwijn geen recht van spreken? Er is toch verder niks gebeurd behalve fel een duel aangaan?

24-06-2024 15:37

Dolblij +44898

Waar zeg ik dat hij geen recht van spreken heeft?

24-06-2024 15:39

Orangesoul +5980

Waarom voegen deze teksten van Bergwijn niks toe dan?

24-06-2024 15:46

Dolblij +44898

Precies. Ik zeg nergens dat hij geen recht van spreken heeft.

24-06-2024 15:49

Orangesoul +5980

Ok maar vertel waarom deze teksten van Bergwinna niks toevoegen?

24-06-2024 15:53

Dolblij +44898

Omdat hij in dit soort gevallen beter de eer aan zichzelf kan houden. Hij wint er niets mee.

24-06-2024 17:51

BokkieBokstra +11291

Weet ik niet hij vertelt een ander verhaal over de training dan ik gelezen heb. Ik geloof alles wat ik lees.

24-06-2024 15:41

FysioPat020 +25603

De eerste beslissing die Farioli moet nemen is Bergwijn de aanvoerdersband af te nemen. Daar begon de hele ellende afgelopen seizoen mee. Wat had die Steijn daarmee willen bereiken?
Een aanvoerdersband brengt verantwoordelijkheid, voorop gaan, in het teambelang denken met zich mee en denken is iets wat Bergwijn niet kan. Bovendien is hij een instinct-voetballer die je niet moet opzadelen met dat soort dingen en tactiek.

24-06-2024 15:26

Ajaxadam1 +31667

Het lastige is dat er niet veel betere alternatieven waren

24-06-2024 15:32

FysioPat020 +25603

Niet veel idd. Maar Berghuis was wel logischer geweest imo.

24-06-2024 15:33

Ajaxadam1 +31667

Berghuis is echt de minst geschikte. Nog liever Taylor of Brobbey.

24-06-2024 16:52

TeringHenkie +28261

Als Henderson blijft is hij natuurlijk de aanvoerder!

24-06-2024 16:59

FdJMdL +4505

na het EK direct verkopen

24-06-2024 15:24

DeHeerVanDeMeer +25164

Kritiek = hetze de hele wereld is tegen mij..
Word eens volwassen Steven.

24-06-2024 15:15

BokkieBokstra +11291

Dit was geen kritiek dit was een verhaal over de traing

24-06-2024 15:43

musicradio +3893

en de ajax spelers maar in een kwaad daglicht stellen olv die bolle kop koeman

24-06-2024 15:15

Orangesoul +5980

Wat is t probleem met felle trainingen? Je speelt en traint voor het EK, je gunt elkaar het licht niet in de ogen op de training! Die intensiteit hadden ze afgelopen jaar bij Ajax moet laten zien op de trainingen en tijdens de wedstrijden. Felheid, duelkracht.. Wat een dramaqueens hier zeg!

24-06-2024 15:10

AFCACruijff14 +160973

Je vliegt niet op je eigen teamgenoot in zoals hij deed met een grote kans op een blessure.

24-06-2024 15:14

Breuk +25046

Is het ergens te zien geweest ?

24-06-2024 15:17

Orangesoul +5980

Met een felle training en vol een duel aangaan kan je ook geblesseerd raken.. Vind het overtrokken om dit in de media uit te belichten om onrust te zaaien..

24-06-2024 15:24

AFCACruijff14 +160973

Ik zag het gister op tv.

24-06-2024 16:14

Lars.v +3039

Almada naar Lyon.. 😵‍💫

24-06-2024 14:57

Mivado +3327

Via een heel bijzondere constructie. Maargoed, als hij voor 18,5 was op te halen van de winter (wilde/mocht in de zomer niet weg) is er wel hard geblunderd. Had je bijvoorbeeld Forbs lekker in Engeland kunnen laten zitten.

24-06-2024 15:01

YugoVik +33056

Van het geld wat je in rosario en weghorst wilt investeren had je ook in almada kunnen investeren, het begint al goed en het is nog niet eens 1 juli..

24-06-2024 15:11

Matzet +5341

18,5 miljoen. Een groot bedrag, maar niet wereldschokkend.

Ik heb het vorige week ook al gezegd, investeer niet in 5 breedte-aankopen, maar 3 diepte-aankopen was genoeg geweest. Desnoods maar 2 (Rechtsbuiten en Spelmaker), met Rensch en Gaaei op rechtsback kan ik ook leven.

Als spelmaker op 10 weet ik nauwelijks nog enigszins realistische opties te vinden. De enige die ik nog zie zijn Baturina (Zagreb) en Puig (LA Galaxy).

Misschien als buitenkansje Dirk Proper, maar dat is meer een 6 en net als met Rosario heb ik m’n twijfels wat zijn meerwaarde is tov Tahirovic en Mannsverk. In dat opzicht moet ik mijn subjectiviteit (ik ben al jaren fan van hem) opzij zetten en de prioriteiten elders leggen.

24-06-2024 16:38

FysioPat020 +25603

Het intellectuele niveau bij Oranje is toch wel zorgwekkend.
Bergwijn, Memphis, Dumfries hebben niet vooraan gestaan toen Onze Lieve Heer intellect uitgedeeld heeft. En dan mag je nog blij zijn dat Lang er niet bij is.

24-06-2024 14:48

slot +2046

ik ben paar jaren eerder geboren en stond wel vooraan.

24-06-2024 15:01

401Middenweg401 +5977

Jij was er eentje van "kinderen die vragen worden overgeslagen"?

24-06-2024 15:09

JariJari +15075

Oh die manipulatieve zin. Als je als volwassene wilde dat ik elk respect voor je verloor moest je die zeggen 😅

24-06-2024 15:25

markk +8882

Daar mag Weghorst ook wel bij

24-06-2024 15:15

FysioPat020 +25603

Dat vind ik niet.

24-06-2024 15:20

JariJari +15075

En Promes niet meer. Dat was voor mij altijd de domste van het stel.

Waarom noem je Brobbey trouwens niet? Die is net zo dom als Bergwijn.

24-06-2024 15:24

FysioPat020 +25603

Klopt, die was ik effe kwijt.

24-06-2024 15:27

Tonymacaroni +778

Het opperste bewijs van eigen dommigheid is anderen hiervan beschuldigen.

24-06-2024 15:35

JariJari +15075

Heb ik je domme homeboy beledigd? Serieus, bekijk ook die video na z'n eerste transfer als hij zijn nieuwe huis laat zien. Zijn taalgebruik LOL Brobbey, Bergwijn en Dumfries lijken slim in vergelijking

24-06-2024 23:50

Ajaxadam1 +31667

Onze Brobbs helaas ook niet moeders slimste.

Waarom Dumfries hier tussenstaat is me een raadsel. Komt goed uit zn woorden, vriendelijk en correct.

24-06-2024 15:34

Ajax1969 +4162

Dumfries heeft HAVO gedaan, komt goed uit zijn woorden, dus inderdaad niet dom. Alleen die boze blik, maar daar kan hij waarschijnlijk weinig aan doen.

24-06-2024 15:45

JP_Frost +1911

Op zich heb ik geen probleem met wat hij zegt en bepaalde media aanspreekt, wat ik dan wel weer grappig vind is de opmerking dat hij het niet erg vindt als er over hem geschreven wordt maar niet als hij in een negatief daglicht wordt gezet. Dus vindt hij het eigenlijk niet zo leuk als er over hem geschreven wordt (als het negatief is). Overigens is dat ook prima maar doe dan niet stoer door te zeggen dat het je niets uitmaakt.

Hetzelfde geldt voor veel andere spelers. Allemaal heel cool doen alsof het ze niet boeit maar wel meteen de studio induiken om een liedje te richten aan de haters of gebaartjes maken bij een doelpunt. Beetje hypocriet.

24-06-2024 14:43

DankzijCruijff +48659

Hij kan zich zoals wel vaker volgens mij simpelweg niet goed verwoorden. Hij bedoelt denk ik dat hij het niet erg vindt als er over hem wordt geschreven - ook niet wanneer het negatief is - maar dat hij nu moedwillig wordt afgeschilderd als iemand met kwade intenties jegens een maatje uit de Oranje-selectie. Ik kan me voorstellen dat hij dat vervelend vindt. Voetballers zijn ook gewoon mensen.

24-06-2024 15:11

Breuk +25046

Cursus communiceren volgen misschien handig ?

24-06-2024 15:19

DankzijCruijff +48659

Dat zeker.

24-06-2024 15:23

Koningtoto +59993

Ik hekel Bergwijn soms ook wel eigenlijk.

24-06-2024 14:41

AFCAHELLMOND +2240

Het zijn gvd net pubers, die slaphangers.

24-06-2024 14:35

Wendy.H +6782

Het zijn soms net mensen bedoel je?

24-06-2024 15:43
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.