Eriksen spreekt zich uit over mogelijke Ajax-terugkeer: 'Sluit nergens de deur voor'

door Bart Veenstra 250

Bron Tipsbladet

Eriksen spreekt zich uit over mogelijke Ajax-terugkeer: 'Sluit nergens de deur voor'

door Bart Veenstra 250

Bron Tipsbladet

Laatst geüpdatet

Christian Eriksen sluit niet uit dat hij volgend seizoen voor Ajax voetbalt. De Deen houdt de deur voor een terugkeer bij de Amsterdamse club open, zo stelt hij tegenover het Deense Tipsbladet. Eriksen beschikt over een aflopend contract bij Manchester United en gaat de Engelse topclub na dit seizoen verlaten.

Van een terugkeer in Denemarken is nog geen sprake, zo maakt Eriksen duidelijk. 'Nog niet. Het is nog te vroeg', zegt hij. 'Ik heb nog steeds het gevoel dat ik een aantal goede jaren in het buitenland voor me heb. In Denemarken ga je heel erg naar je familie kijken en op die manier je carrière beëindigen, maar ik heb niet het gevoel dat ik daar al ben.'

Eriksen stond vorig jaar al op het lijstje van Ajax

In de afgelopen zomer stond Eriksen bij Ajax al op het lijstje, zo gaf technisch directeur Alex Kroes al eens toe. De Deen krijgt nu de vraag of hij de deur dicht doet voor een terugkeer bij Ajax. 'Nee, ik sluit nergens de deur voor', is hij duidelijk. 'Ik kijk wel wat er gebeurt en of het iets is dat past. Dat (de interesse van Ajax, red.) was afgelopen zomer. We zullen moeten afwachten hoe ze er deze zomer instaan. Natuurlijk gaat het ook om interesse van de andere kant (de club, red.) en niet alleen van de speler', zegt Eriksen, die daarmee wel aangeeft open te staan voor een terugkeer op het oude nest.

Tekst gaat verder onder de foto.

Eriksen spreekt zich uit over mogelijke Ajax-terugkeer: 'Sluit nergens de deur voor'
Christian Eriksen namens Manchester United in duel met Arsenal-middenvelder Martin Ødegaard.

Wat Eriksen in ieder geval niet gaat doen is voetballen in de Amerikaanse MLS. 'Zo ver gaan we niet reizen', zegt de Deen, die in Europa wil blijven spelen. Zijn carrière staat nog vol in het teken van voetbal en de oud-Ajacied barst dan ook nog van de ambities. Een beslissing over zijn toekomst heeft hij nog niet genomen. 'Het is hetzelfde principe als de vorige keer. Mijn contract loopt deze zomer af, dus in mijn hoofd ben ik er wel op voorbereid dat ik iets nieuws moet vinden. Ik vind het prima, wat het ook wordt, maar ik heb nog geen beslissing genomen.'

Terugkeer bij Brentford?

Eriksen legt uit dat hij vooral graag weer wil voetballen. 'Mijn ambitie als voetballer is om nog steeds te spelen voor de nationale ploeg en om de speler te zijn die ik ben. Ik heb nog niet het gevoel dat het al tijd is om naar huis te gaan', laat hij nogmaals weten dat het nog te vroeg is voor het spelen in de Deense competitie.

Misschien keert Eriksen wel terug bij Brentford, de club die hem de kans gaf nadat de middenvelder zijn rentree maakte in het voetbal na zijn hartproblemen. 'Haha, dus dat zou de enige keuze zijn die ik heb? Of het Brentford wordt, weet ik niet. De bedoeling is om niet in Engeland te blijven.'

Tekst gaat verder onder de foto.

Eriksen spreekt zich uit over mogelijke Ajax-terugkeer: 'Sluit nergens de deur voor'
Christian Eriksen kwam in Engeland naast Tottenham Hotspur en Manchester United ook uit voor Brentford.

Toch wil Eriksen niets uitsluiten, zo laat hij tot slot weten. 'Ik heb nog geen definitief besluit genomen over wat ik ga doen. Eerder in mijn carrière, voordat ik de hartstilstand kreeg, had ik jaren in Engeland (bij Tottenham Hotspur, red.) gespeeld. Toen ben ik naar Inter gegaan en dacht ik: ik ga niet meer terug naar Engeland. Twee jaar later kwam ik terug in Engeland en inmiddels speel ik er alweer bijna vier jaar. Er zijn dingen in je carrière die je niet kunt plannen. Ik zie wie wel wat er gaat komen en wat bij mij en het gezin past.'

Eriksen bij Ajax

Eriksen werd in 2008 door Ajax overgenomen van het Deense Odense BK. De Deense middenvelder begon bij Ajax in de B1, al mocht hij al snel meedoen bij de A1 en zelfs het eerste elftal. Onder Martin Jol zou Eriksen in 2010 zijn debuut maken voor Ajax 1. Daarna werd hij onder Frank de Boer een vaste waarde. Eriksen werd kampioen met Ajax in 2011, 2012 en 2013.

De middenvelder begon het seizoen 2013/14 nog wel bij Ajax, maar uiteindelijk vertrok hij in de zomer van 2013 alsnog. Op 29 augustus van die zomer kwam naar buiten dat hij zijn carrière zou vervolgen bij Tottenham Hotspur. De Engelse club betaalde twaalf miljoen euro - dat middels bonussen nog op kon lopen tot 13,5 miljoen euro - voor Eriksen. In totaal speelde Eriksen 162 duels voor Ajax, waarin hij 32 keer scoorde. Later was Eriksen nog weleens te zien op Sportpark de Toekomst, omdat hij zijn conditie op peil kwam houden bij Jong Ajax. Of we de Deen in de zomer wederom terugzien in Amsterdam, blijft voorlopig afwachten.

Poll: Zie jij Eriksen graag terugkeren bij Ajax?
0%
0%
0%
Lees meer over:
Plaats reactie

TheSpecialOne +8995

Farioli gaat je heel veel ''rust'' omdat de data dat zegt Christian.
Dus als je halve wedstrijden wil spelen en bij ''belangrijke'' Europacup wedstrijden op de bank wil worden gezet omdat de competitie belangrijker is dan is Ajax de club voor jou.
Is wel makkelijk je geld verdienen op deze manier. Lol!

19-03-2025 14:31

Ajax27 +19263

Als Taylor en Henderson vertrekken, wil je kwalitatieve ervaring toevoegen aan het middenveld. Het groepje spelers wat dan bij Ajax past en ook wilt spelen zal dan erg klein zijn.

Eriksen op 8, Klaassen ernaast op 6, waarachter een mogelijk groot talent als Mokio rustig kan groeien, FJ ervoor of wellicht Bounida die enorm veel van de ervaring van Eriksen kunnen opsteken... dat is altijd een plus!

Wat is te laat? Als Eriksen 2 seizoenen nog vol kan meedoen, heb je gewoon een geweldige speler met een geweldige mentaliteit en staat van dienst in je selectie rondlopen.

Altijd doen dus!

19-03-2025 12:06

Lazell +17018

Eriksen doet al eventjes niet meer vol mee, wel in de PL maar dan nog. De halven in het Farioli spel maken ontzettend veel meters (iedereen eigenlijk behalve de 6 en 2 centrale verdedgers). Twijfel heel erg bij hem, want juist de creativiteit die je nu mist heeft hij.

19-03-2025 12:27

behangdelul +32982

Dit seizoen 27 wedstrijden tot nu toe, doet ie dan niet mee?

19-03-2025 13:19

Ajax27 +19263

Ik denk niet dat je de PL kan vergelijken met het niveau hier. En Eriksen speelt daar bijna alles, maar dat even terzijde.

Blind speelde bij United ook niet. Kwam hier en was 1 van der sterkhouders. Ja hij was 29 (als ik me niet vergis), dus een paar jaar jonger, maar dan nog. Wij sturen hier diezelfde Blind vervolgens met 33 jaar weg omdat ie als linksback snelheid tekort komt. Het jaar erna speelt ie in een 10 x zo goede competitie alles en eindigt ie in Spanje 3e achter Real en Barca, waar ie een dragende kracht was als CV en iedere opbouw bij hem begon.

Velen menen hier dat je met 32-33 jaar ineens een looprekje moet hebben en onder begeleiding alleen nog maar trappen mag lopen. Dat je zo ongeveer bejaard bent op die leeftijd.

Maar klasse spelers zoals Eriksen, die voetballend zo ontzettend veel toevoegen... die moet je gewoon op de juiste positie in de juiste rol neerzetten, met de juiste mensen eromheen. Als je dat goed doet, heb je een super waardevolle speler in je selectie.

Als Mokio een seizoen lang naast Eriksen staat, die hem 1-2 seizoenen lang ontzettend veel bijbrengt hoe hij op het middenveld positioneel beter kan staan, hoe hij beter de oplossingen naar voren of juist naar achteren moet zoeken... dat is toch geweldig voor zo'n talent. Ook FJ die gewoon nog wat kwakkelt met z'n niveau zal enorm veel leren van alle tips/tricks/feedback van iemand als Eriksen. Je kunt onmogelijk stellen dat hij niet van waarde zal zijn voor dit team.

19-03-2025 14:42

Lazell +17018

Je mist een belangrijk woord. Vol. Meeste minuten heeft hij gemaakt in de EL of League Cup. In competitie 30% van de speelminuten. Dus ja. Hij doet niet meer vol mee.

19-03-2025 16:15

Ajax27 +19263

True, daar heb je ook zeker gelijk in. Maar wil je meer voetbal, een voorbeeld voor jonge gasten om snel veel van te leren. Dan is zo'n gast denk ik goud waard.

19-03-2025 16:22

Lazell +17018

@Ajax27: looprek is weer wat anders, maar Ajax (en de andere moderne aanvallende topploegen) maakt steevast meer meters dan de tegenstander. Intensiteit is ontzettend belangrijk voor Farioli. Qua inzicht, creativiteit en passing is hij per direct de beste speler. Je moet inderdaad een rol voor hem gaan zoeken waarbij anderen ietwat compenseren, of je moet hem minder minuten geven, maar de intensiteit van Fitz-Jim en Taylor gaat hij niet meer redden.

Blind is trouwens niet weggestuurd vanwege zijn snelheid. Hij is zelf weggegaan (of weggepest door Schreuder, net hoe je het wil bekijken). Ajax wou graag met hem door.

PS: mijn vorige reactie was niet voor jou bedoeld

19-03-2025 16:24

precies +257

In het restant van deze competitie moeten de jonge spelers meters maken. Zij moeten volgend seizoen Taylor, Hato. Brobbey enz. opvolgen. Stukje ervaring die Berghuis, Klaassen en nog een paar inbrengen zal voor een goede mix moeten zorgen. En vergeet niet dat er nog een paar talenten aankomen komend seizoen. Trek daarnaast twee geweldige toppers aan op cruciale posities en op naar 2025/'26.

19-03-2025 11:48

Okocha078 +14288

Ga lekker voor een jongere, creatieve middenvelder.
Breum zou gewoon een leuke transfer zijn voor ons.
Andere shout:Toni Fruk.
24 jarige Kroat, zit bij de nationale selectie en is echt een goede spelmaker. Mooie leeftijd en als bonus een vlammend afstandschot en een goede vrije trap.
Houden we Sutalo nog een jaartje om hem op sleeptouw te nemen😄

19-03-2025 11:37

Ajax4proud +10986

Ervaring uit de EPL is welkom. Echter denk ik dat hij op z'n retour is, tel daarbij op dat hij niet in het salarishuis gaat passen.

19-03-2025 11:33

FrancescosRavioli +15481

Als Henderson vertrekt is er plots meer dan 5m vrij.

19-03-2025 12:51

Nr.10 +111834

Ik zou hem direct inruilen voor Berghuis. Je moet ook oppassen dat je niet teveel oudjes in de selectie krijgt, dus ik zou er ook een paar wegdoen. Weet niet hoe goed hij nog is eigenlijk, maar is altijd een klasse speler geweest natuurlijk.

19-03-2025 11:20

Lavie +2378

Berghuis heeft al bijgetekend en daar zitten we volgend seizoen sowieso mee opgescheept. Als we kwalificeren voor Champions League mag Klaassen ook nog een jaartje bijtekenen, maar dan krijgt hij wel een serieus salaris. Met Fitz-Jim en Regeer hebben we twee middenvelders die veel minuten moeten gaan maken, omdat die meer waard gaan worden. Ik moet nog maar zien dat Boomen, Henderson, Mannsverk en Taylor vertrekken. Als die allemaal weg zijn is er ruimte voor Eriksen. Peer Koopmeinders is waarschijnlijk te duur, maar Enric Llansana vind ik een uitstekend alternatief die hogere prioriteit hebben wat mij betreft.

19-03-2025 11:29

Nr.10 +111834

Koopmeiners en Llansana allebei middelmaat. Fitz Jim en Regeer hebben ook nog niet het niveau waar je naar toe moet willen voor de basis. En ja, Berghuis verlengen voor twee (!) jaar is onbegrijpelijk. Nu al geen basisspeler meer, en ook geen leider.

19-03-2025 12:19

Bobje99 +7312

Waar moet ie spelen? Ik zie hem niet de meters maken die Taylor of Fitz/Klaassen in dit elftal moeten afleggen. Op 6 lijkt me niet logisch. Dus ik vraag me af of ie in dit systeem tot zijn recht komt. Beetje het zelfde euvel als met Berghuis, al kan die nog op rechts.

19-03-2025 10:48

Dennisjez +1115

Eriksen is echt nog altijd een paar klasse beter dan fritsie. Altijd doen als die terug wilt keren. Klaassen is wel echt een heel ander type dan Eriksen.

19-03-2025 10:56

Bobje99 +7312

Dat hij beter is dan Fitz dat denk ik ook wel. Denk je dat hij rendeert op de plek van Fitz in dit systeem?

19-03-2025 10:59

Dennisjez +1115

Ik denk zeker dat hij beter rendeert dat Fitz. Maar dat komt ook wel omdat ik geen fan ben van Fitz. Als je wat aanvallender gaat speler en Eriksen in de schone rol zou zetten zou hij ook zeker tot zijn recht kunnen komen. Alleen verwacht ik nooit dat farioli dat zal doen. Die speelt natuurlijk graag met Henderson tussen de centrale erbij. Dat zie ik Eriksen dan weer niet doen

19-03-2025 13:37

Nr.10 +111834

Mwah, Eriksen is altijd een speler geweest die bovenaan stond in de lijstjes van gelopen kilometers per wedstrijd.

19-03-2025 11:22

Lazell +17018

Wanneer? Ook in zijn United periode? Als ik hem zie spelen, zie ik geen speler die de longen uit zijn lijf loopt.

19-03-2025 12:29

Nr.10 +111834

ja, google maar op Eriksen distance covered.

19-03-2025 13:33

FrancescosRavioli +15481

Bij vertrek Henderson Klaassen/Regeer op 6. Eriksen ervoor met FJ

19-03-2025 12:52

Leonardo +308

Marcel Brands en Ernest Steward zijn al de hele ochtend druk met salarisvoorstel. Gemeente Eindhoven staat garant.

19-03-2025 10:06

Kingoffdatoilet +17303

Het probleem is vooral salaris. Wil hij echt goed verdienen dan moet hij niet naar Ajax komen.

19-03-2025 08:54

MelleAfca +14348

Tot dusver alle journalisten hier die wisten te melden dat Eriksen hoe dan ook in Engeland wilde voetballen.

19-03-2025 08:41

FrancescosRavioli +15481

Als er een leuke club in de PL komt blijft ie daar hoor. Z'n vrouw wil daar blijven

19-03-2025 12:53

MelleAfca +14348

Hahaha hij zegt letterlijk in de tekst dat ie in principe weg wil uit Engeland.

19-03-2025 13:09

FrancescosRavioli +15481

Nee. Hij zegt dat het de bedoeling is. Dan kan het nog anders lopen. Hij zegt niet keihard dat een Engelse club is uitgesloten

19-03-2025 14:26

DMDTagz +3377

Mensen kunnen van gedachten veranderen.

19-03-2025 13:19

Sentinel +9102

Die moet je meteen halen. En anders haalt psv hem wel. Moet je niet willen.

19-03-2025 08:27

BeterVanafDeZijlijn +1316

Gezien de poll snap ik wel dat groot deel van de supporters hier tevreden is met Kroes. Sentiment over alles waar de club voor staat of voor zou moeten staan.

19-03-2025 08:09

Mijnclub33x +10167

Erikson ruilen voor Hando.

19-03-2025 07:43

Francesco +6024

Wat zou het fijn zijn als het huidige Ajax iemand zou hebben als B. Laudrup...
We vergeten hem vaak, maar hij was ook een hele goede speler.

https://www.youtube.com/watch?v=LNV99ArzWEo

19-03-2025 00:24

WeirdAJAX +12574

Ik ben niet voor de terugkeer van dit soort oude en oud-spelers op hun retour. We moeten een CL waardig team gaan bouwen. Hooguit op de plek van Hendo, mits Eriksen conditioneel nog topfit zou zijn. Maar dat betwijfel ik.
Als je bij ManU al niet meer in de basis kan 😜😜.
Als beginnend trainer meer dan welkom!

18-03-2025 23:15

leeke +10414

Tja premier leage en eredivisie vergelijken.....ik denk juist dat Eriksen een goede versterking zou zijn. We praten over de eredivisie he,en wat is het belangrijkste,om ieder seizoen CL te halen. CL betekend inkomsten,dus versterkingen.

19-03-2025 08:25

Lazell +17018

Idd. Als je een stabiele verdediging hebt zoals dit jaar, kan hij bij ons veel meer op zijn genialiteit teren. Maar dan wel vooral in de ED en niet in de CL.

19-03-2025 12:32

WeirdAJAX +12574

Ik vind dat we moeten streven naar ee niveau waarmee we kunnen overwinteren in de CL.

19-03-2025 19:55

seerseker +904

Opzouten met die gasten die na de overgewaardeerde PL een stapje terug willen doen op hun ouwe dag. We leiden op, we bouwen niet af.

18-03-2025 22:54

JantjeBeton +3010

💪🫶🙏

18-03-2025 23:00

Mijnclub33x +10167

We hebben ook ervaring nodig om het jonge 'onervaren' spul te begeleiden en zeker in het veld.

19-03-2025 07:46

Lazell +17018

Overgewaardeerd? Hun nummer 9 zit nog in de CL en elke club zou mee kunnen doen op 1 van de 3 Europese podia. Met een flinke afstand de sterkste competitie ter wereld.

19-03-2025 12:37

seerseker +904

Overgewaardeerd betekent niet dat het niet de beste competitie ter wereld is.

19-03-2025 15:54

Lazell +17018

Ik weet wat overgewaardeerd betekend... Wat mij betreft is het niet alleen de beste competitie van de wereld, maar de rest komt nieteens in de buurt. Ik denk juist dat hij ondergewaardeerd wordt. De PL wordt regelmatig in 1 adem genoemd met La Liga, maar het niveauverschil tussen beide competities is gigantisch. Voornamelijk buiten de top3 om.

19-03-2025 17:05

DMDTagz +3377

Amen, brother.

19-03-2025 13:21

Petterson +25319

Voorbode dat jij in het verjaardagsfilmpje zit!?

18-03-2025 22:20

Bonno1978 +6551

Ajax moet door, Eriksen is al op de weg terug. Destijds erg van genoten....

18-03-2025 22:09

JoeBlow +8254

Het enthousiasme druipt ervan af.

Dat gaat dus alleen gebeuren als hij echt nergens in een grotere competitie nog een club kan vinden.

In Italië mag je niet spelen met een apparaatje - hij zal zijn ogen wel op Spanje hebben gericht.

18-03-2025 21:24

mvdk +44641 moderator

Op de plek van Fitz-Jim had afgelopen zondag echt wel fijn geweest. Sterker nog, Fitz en Godts zijn dusdanig uit vorm dat zowel Eriksen als Tadic veel beter zijn. Er moeten echt nog stappen worden gezet.

18-03-2025 20:51

KarimB +12013

Denk oprecht dat je nog meer hebt aan nigel de jong dan aan FJ momenteel

19-03-2025 10:13

Myriad +7184

We hebben meer snelheid en intensiteit nodig. Niet nóg een overjarige middenvelder op zijn retour.

18-03-2025 20:39

Jordan.J +60

Niet nadenken gelijk doen e

18-03-2025 20:31

Spelverdeler +4664

Ik weet het nog heel goed: de eerste wedstrijd na het vertrek van Eriksen was Groningen uit. In de jaren met Eriksen in de basis creëerde we eigenlijk standaard elke wedstrijd minstens 20 scoringskansen. En direct de eerste wedstrijd zonder zijn creativiteit verliep het zeer stroperig. Waren die statistieken (aantal scoringskansen) bijna vergelijkbaar met dit seizoen. Schrikbarend laag dus. Pas toen Ziyech kwam is die frivoliteit weer een beetje terug gekomen. Dat was lang wachten..

18-03-2025 20:30

Spelverdeler +4664

Christian niet moeilijk doen, gewoon terugkomen! Wel fijn dat die deze openheid geeft en bijvoorbeeld duidelijk maakt verwacht Engeland te gaan verlaten.

18-03-2025 20:24

Alexander40 +6114

Deze gast is nog veel te goed voor de ED dus meteen halen. We hebben ook niet teveel oudjes daardoor want Henderson zal weggaan lijkt me.

18-03-2025 19:52

Ajacied33 +37060

Eriksen heeft niks met Ajax en dat moet ie lekker zelf weten. Maar liever geen Eriksen. Er zijn veel betere opties en ook spelers die echt graag voor Ajax willen uitkomen. Bij Eriksen heb je het gevoel dat ie pas over Ajax gaat nadenken als ie geen opties meer heeft

18-03-2025 19:52

Myriad +7184

Precies. De zakelijkheid druipt van het interview af. Als dit... als dat... als Ajax maar goed genoeg is voor mij...

Blijf lekker weg.

18-03-2025 20:41

OpaHooligan +4326

Ja dat bedoel ik dus. Er zijn spelers die dan pas terug naar Ajax gaan als ze oud en versleten zijn en het geen nut meer heeft.

18-03-2025 22:16

Dolblij +45842

Nee, die komt niet. Als je nog niet naar DK terug wilt, kies je niet voor een intermezzo in NL, zeker niet als de UK voor je familie een thuisland geworden is.

18-03-2025 19:47

Bobje99 +7312

Waarom niet? Ajax is denk ik voor hem een van de grotere clubs waarin hij een basisplaats kan hebben en gegarandeerd (dat mogen we inmiddels wel stellen) volgend jaar de Champions League in gaat. Mogelijk geldt dit ook voor bijvoorbeeld Rangers of Celtic achtige clubs, maar dan is Ajax toch wel een maatje groter. Alternatief is voor de centen gaan of ergens middenmoot spelen in grotere competities. Ik denk niet dat topclubs nog op hem zitten te wachten. Ik denk dat voor Eriksen Ajax helemaal geen slechte optie is.

19-03-2025 10:51

Dolblij +45842

Eriksen heeft al vaker aangegeven dat de UK zijn tweede thuis is en zijn familie daar gelukkig is. Waarschijnlijk speelt Eriksen nog liever in de Championship dan dat hij verhuist naar NL of DK.

19-03-2025 11:18

Francesco +6024

Ajax zonder leider kan niet meer...je zag hoe erg Ajax instortte.
Ajax moet altijd 1 of meer leiders hebben.

werd gevraagd aan Beckham, wie zijn 5 team zijn. Hij komt o.a. met Roy keane.
" you need a leader"......zo belangrijk is het.

Ajax 1970-1973 ( Vasovic, Cruijf, Krol, Neeskens)
Ajax 1992-1996 ( Blind, Rijkaard, F. de Boer, Litmanen)
Ajax 2018-2019 ( Tadic, Blind, Schone, KJ)


Tel de 'leiders'.

18-03-2025 19:45

JantjeBeton +3010

Want Eriksen is wél een leider??

18-03-2025 23:03

stopperspil +11264

Ken hem niet, binnenkort maar scouten met het bord op schoot voor de tv bij JongOranje:
Emanuel Emegha vindt het jammer dat zijn naam niet genoemd wordt in de spitsendiscussie bij het Nederlands elftal. De aanvalsleider van RC Strasbourg had gehoopt op een uitnodiging voor het grote Oranje, maar moet zich deze interlandperiode melden bij Jong Oranje.

18-03-2025 19:28

fluwelenlinker +12040

Eriksen is een no brainer, zeker als Henderson vertrekt. Dan maak je ruimte voor een nieuwe ervaren speler met een Ajax verleden en dit keer eentje met creativiteit en die makkelijk onder de druk uit kan voetballen.
Voor de Eredivisie meteen één van de beste spelers en als Farioli het weer goed indeelt, kan Eriksen af en toe zijn energie opsparen voor de CL avonden.

18-03-2025 19:23

Francesco +6024

Als Eriksen 'echt' van Ajax zou houden, dan zou je het uitspreken. (mijn mening)

Dat gevoel heb ik niet bij hem. Alleen als er niks komt wat hem echt bevalt buiten Ajax en Deense competitie, dan zou hij er voor opstaan...

Nee, Henderson halen was biljant.

Ga nu dan voor Modric. Ik zie liever Modric nu 1 jaar komen, dan Eriksen.

18-03-2025 19:09

The Future +5667

Hahah ja, Modric is realistisch....

18-03-2025 20:09

Francesco +6024

the future,

wat is realistisch?

Was Henderson halen , realistisch? Nee?

was 1-4 winnen bij Real in 2019 realistisch? Terwijl zij 3 x de EC1 hadden gewonnen achter elkaar? Nee...

Was Cruijf terughalen realistisch? Nee...

Michael Laudrup naar Ajax brengen in 1998?

Bergwijn kopen van Spurs voor 31,5 miljoen. Was dat realitisch?


Het is een rekbaar begrip.

18-03-2025 21:38

JantjeBeton +3010

Hahaha, leuk lijstje, je bent er zo te zien even goed voor gaan zitten... ;-)

Maar wat betreft BW: vraag is natuurlijk of die man dit gestoorde gedrag ooit waard is geweest, dus of het halen van hem destijds verstandig was. Maar goed, da's kommanaaierij van mij! :-P

18-03-2025 23:08

trodat4030 +97499

Als je vrij weinig geld hebt, en dat hebben wij inmiddels, dan wordt het tijd dat je eens spelers gaat vastleggen die over enkele jaren een mooi bedrag op kunnen leveren, dan moet je niet de hele selectie volproppen met hele dure 30 plussers die vele malen meer kosten dan ze op zullen leveren. Ik zou dus niet voor een Eriksen gaan, dat is eigenlijk gewoon een hoop centen weggooien, want die gaat nooit meer een lucratieve transfer maken. En het is nou niet zo dat we verder helemaal geen enkele ervaring in de selectie overhouden natuurlijk.. Ik zou kijken naar een speler van begin tot half 20 die hier een paar jaar als mid-ervaren man een Bounida aan de hand neemt en die vervolgens zelf nog het 1 en ander kan opleveren, naast dat hij zn ervaringen kan delen met het hele jonge grut als Hato, Bounida, Faberski, Mokio, Steur en dat soort gassies én ondertussen ook nog sportief van waarde kan zijn. Die zijn er echt wel.

18-03-2025 18:53

The Future +5667

Tot nu toe leveren oudere spelers wel resultaten op waarmee we veel geld binnenhalen én een basis voor talenten om zuch te ontwikkelen. Een goede mix is prima, maar we kunnen komend seizoen natuurlijk niet ingaan met Henderson, Klaassen, Berghuis én Eriksen. Dat zijn teveel oude spelers en daar kan je er, in mijn beleving, maximaal 2 van hebben.

18-03-2025 20:12

komopajax777 +13375

Wat een koopje was Eriksen voor de Spurs!Ik zie hem graag terugkeren.

18-03-2025 18:26

Ajax2024 +2168

Nooit aan beginnen. Kost klauwen vol geld en gaat ook niet gebeuren.

18-03-2025 18:19

arufred +9873

Eriksen is meer dan welkom. Zou zomaar kunnen dat Henderson en Klaassen weggaan.

18-03-2025 18:03

Volh1983 +743

Hendo mogelijk wel, al is CL mogelijk voor hem ook interessant en zie hem graag blijven! Klaassen blijft wel, hoop eerder dat ze vd Boomen laten gaan, desnoods transfervrij...

18-03-2025 19:44

NotForSale +2257

Hij zou in ieder geval een betere optie zijn voor het nemen van stilstaande fases DNA Gaaei...

18-03-2025 17:55

josajacied +3547

Volg United te weinig om te weten of hij nog een meerwaarde heeft.
Heb wel behoefte aan iemand die een vrije trap kan nemen.

18-03-2025 17:53

AFCACruijff14 +163330

Eriksen zou natuurlijk een meer dan prima versterking zijn als je hem gratis binnen kan halen. Routine, voetballend vermogen, coaching, rendement. Dat is iemand om de CL mee in te halen ipv een Fitz Jim.

18-03-2025 17:43

Ajax2024 +2168

Gratis bestaat niet. Henderson heeft ook 10 miljoen gekost maar was transfervrij.

18-03-2025 18:19

GotnohairWedontcare +1015

Ik denk dat hij meer wil dan hij voor ons waard is.

18-03-2025 17:40

Ewald +6782

Henderson out en Eriksen in?

18-03-2025 17:35

Rockpotje +9685

Eriksen is één van mijn absolute favoriete Ajaxspelers. Dus zelfs als het theoretisch een verschrikkelijk plan is zal ik het toejuichen als hij terugkeert.

Qua leeftijdsverdeling op het middenveld lijkt het me niet handig. Je hebt met Berghuis, Klaassen en Henderson nu drie dertigers die over the hill zijn. En eigenlijk kan je Van den Boomen, met zijn beperkte atletisch vermogen, daar ook nog wel bij rekenen. Daarna krijg je eigenlijk vooral jonkies waarvan Taylor de enige is die echt al op het niveau Champions League zit, de rest (Fitz-Jim, Regeer, Mokio, Hlynsson) moet nog heel veel stappen maken.

Je kan dus beter een midtwintiger halen die echt nog in de bloei van zijn carrière zit. Maar de vraag is hoe haalbaar dat nu financieel is. Als je met Eriksen gratis een goede spelverdeler kan halen om het komende jaar te overbruggen en kwaliteit aan het middenveld toe te voegen moet je dat misschien gewoon doen. Dan is het wel zaak dat je Van den Boomen en Henderson laat gaan zodat je nog een controleur kan toevoegen die wat jonger is en veel loopvermogen heeft.

18-03-2025 17:32

AFCACruijff14 +163330

Dikke kans dat Henderson van de zomer wel vertrekt.

18-03-2025 17:44

Rockpotje +9685

Ja persoonlijk heb ik dat al ingecalculeerd. Kroes wil heel graag van zijn salaris af. Zelf wilt hij misschien nog wel graag bij Sunderland afsluiten. En hij heeft deze zomer lang genoeg buiten Engeland gewoond om geen belasting meer over zijn salaris uit Saudi-Arabië te hoeven betalen.

18-03-2025 17:47

Standby +10224

Nee doe maar niet. Hij kan echt wel voetballen, maar hij heeft ook geen benen meer. Als wij een team waren die continu de wedstrijd domineerden en weinig achter de bal moeten aanrennen, dan valt er misschien nog wat voor te zeggen. Al heb ik alsnog liever spelers op het veld die waarde vertegenwoordigen.

We hebben (jonge & talentvolle) middenvelders nodig die het kunnen belopen en die druk kunnen zetten.

Als Eriksen als trainer terug wilt keren, prima. Maar als speler vind ik het te laat.

18-03-2025 17:30

Hebbendiekip +4865

Ik heb een vermoeden dat een hoop mensen hier Eriksen terug willen zien op basis van sentiment.
Tis helaas echt ruim niet meer de voetballer van weleer. Alles boven de 2mil per jaar is weggegooid geld.

18-03-2025 17:20

Spielmacher +10863

Taylor en Hendo vertrekken, Bounida en Steur komen eraan, Fitz-Jim matig, Klaassen vraagteken, je moet van Boomen en Mannsverk af, Berghuis en Regeer zijn er ook nog, lastige puzzel. Als hij fysiek nog in orde is en er (flink) aantal spelers vertrekt kan Eriksen een mooie toevoeging zijn. Maar dat zou Breum ook kunnen zijn, op een andere manier.

18-03-2025 17:05

Spelverdeler +4664

Als je Jakob Breum haalt, is Eriksen ook een mooie mentor voor die jongen.

18-03-2025 20:27

AFCA1996L +16076

Eriksen heeft nog steeds een geweldige schot in de benen. Corners, vrijetrappen en z'n creativiteit gaan echt een wapen worden mits hij terugkomt. Hij zou met afstand de beste speler van de Eredivisie worden.

18-03-2025 17:04

De Stift +7111

Eens. Lekker terughalen. En je kan ook meteen doorselecteren. We weten dat Taylor graag een stap wil maken, dusdanig kunnen we een mooie transfersom voor krijgen. Henderson wil waarschijnlijk ook weg en hopelijk kunnen we Vd Boomen zelf slijten. Die drie eruit en Eriksen erbij.
Verder met Klaassen en Berghuis voldoende ervaring op het middenveld. En kans genen aan Fitz-Jim, Steur, Bounida en Mokio.

18-03-2025 17:08

Qajax +794

Gaan we éindelijk weer scoren uit vrije trappen rond de 16!!

18-03-2025 17:01

Concrete +3256

Ja he, kan me niet heugen wanneer wij uit een vrije trap rechtstreeks gescoord hebben.

18-03-2025 20:33

Qajax +794

Lasse tijdperk.

19-03-2025 12:49

Elayais +5091

Ik hoop het, hij zou een heel stuk creativiteit brengen die wij nu zo missen op het middenveld en het een stuk makkelijker maken om aanvallend te spelen.

18-03-2025 17:00

ajaxfan1972 +2528

Alstie niet de hoofdprijs als salaris wil zeg ik halen die man
Klaasen dan miss maar een contract om iets in de opleiding te gaan doen
Ben bang dat sutalo gaat vertrekken
Hendo is te duur voor ons mag daarom ook weg
Taylor gaat denk ik ook
En verder ben ik bang dat brobbey niet gaat vertrekken en we dus weer een seizoen met de slechtste spits van de ed gaan spelen

18-03-2025 17:00
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.