Ajax O17 verspeelt kampioenschap aan PSV, de O15 is meedogenloos tegen Sparta Rotterdam

door Bas Velzel 135

Bron AS

Ajax O17 verspeelt kampioenschap aan PSV, de O15 is meedogenloos tegen Sparta Rotterdam

door Bas Velzel 135

Bron AS

Laatst geüpdatet

Ajax O17 heeft het kampioenschap niet binnen weten te halen. De ploeg van Yuri Rose verloor de wedstrijd tegen PSV met 3-0. De O15 heeft wel goede zaken gedaan vandaag op Sportpark De Toekomst. Zij wonnen met grote cijfers van Sparta Rotterdam.

FT | Ajax O15 - Sparta Rotterdam (6-0)

Ajax O17 had afgelopen dinsdag de kans om uit bij Feyenoord O17 kampioen te worden. Maar de jonge Amsterdammers gingen met 3-1 onderuit in Rotterdam. Op deze zaterdag kan Ajax zich op twee manieren tot kampioen kronen: bij winst of bij gelijkspel. Bij een winst van PSV gaan de Eindhovenaren er met de titel vandoor.

Ajax O15 speelt op Sportpark De Toekomst tegen de leeftijdsgenoten van Sparta Rotterdam. Na vijf minuten krijgen de jonge Amsterdammers al de kans op de 1-0. Na een mooie actie van Emre Ünüvar weet Haniel Pereira da Gama net niet de keeper te passeren. Ünüvar zelf krijgt een paar minuten later ook de kans op de 1-0, maar de bal vliegt in het zijnet. Dan ontstaat er na twaalf minuten gespeeld te hebben ook voor Sparta een kans. Na geklungel achterin bij Ajax krijgen de Rotterdammers een vrije schietkans, de bal gaat net voorlangs.

Na de kansjes voor beide teams ontstaat er een lange tijd niets. Beide ploegen proberen wel iets te creëren, maar het lukt ze niet. Na een half uur gespeeld te hebben valt dan eindelijk de 1-0. Pereira da Gama is niet zelfzuchtig na een mooie dieptepass en geeft de bal aan Ünüvar. Hij tikt de bal vervolgens in een leeg doel. In de extra tijd van de eerste helft verdubbelt Ajax de score. Na een mooie individuele actie van Lyfe Oldenstam komt de bal voor de voeten van Ünüvar. Hij tekent voor zijn tweede van de middag. Ruststand: 2-0.

De O15 gaat verder met het spel hoe ze de eerste helft wisten te eindigen. Na drie minuten in de tweede helft komt dan ook de eerste kans. Maar Levi Acheampong schiet hoog over. Ajax O15 is op zoek naar het derde en beslissende doelpunt. En die 3-0 valt ook snel. In de vijftigste minuut schiet Oldenstam raak. Na een goede voorzet schiet hij de bal tegen de touwen. In de 55e minuut lijkt de O15 op een 4-0 voorsprong te komen. Na een geweldige panna van Luuk Beekman en een goede voorzet, valt de bal in de kluts via de voeten van Ünüvar binnen. Maar de hattrick gaat niet door, het doelpunt wordt afgekeurd vanwege buitenspel.

Invaller Jinairo Johnson maakt dan wel de vierde van de wedstrijd. Hij staat net drie minuten in het veld als hij in de 63e minuut de doelman makkelijk klopt. Het regent vanaf de 60e minuut sowieso kansen voor de O15. Zowel invaller Pharell Nash en Pereira da Gama zijn dicht bij een goal. Uiteindelijk schiet Oldenstam de 5-0 binnen. Nadat Sean Steur, die terug het veld in moest nadat hij was gewisseld vanwege een blessure van Beekman, de bal tegen de lat trapt komt hij voor de voeten van Oldenstam. Hij schiet de bal vervolgens hard in de kruising. De 6-0 valt dan ook nog. De bal gaat op de stip en Pereira da Gama pikt ook zijn doelpuntje mee. Dat is ook de eindstand. Ajax was meedogenloos tegen Sparta en wint de wedstrijd gemakkelijk met 6-0

Opstelling Ajax O15:

El Hani; Beekman (Steur 68'), Bouwman, Jetten, Amour (Van der Lans 51'); De Koning (Johnson 60'), Acheampong (Veltman 51'), Steur (Luijer 51'); Oldenstam, Ünüvar (Nash 60'), Pereira da Gama

Wissels Ajax O15:

Van der Velde, Van der Lans, Luijer, Johnson, Nash, Veltman

Doelpunten:

1-0 Emre Ünüvar (31')
2-0 Emre Ünüvar (40+5')
3-0 Lyfe Oldenstam (50')
4-0 Jinairo Johnson (63')
5-0 Lyfe Oldenstam (73')
6-0 Haniel Pereira da Gama (78')

FT | Ajax O17 - PSV O17 (0-3)

Ajax O17 had afgelopen dinsdag de kans om uit bij Feyenoord O17 al kampioen te worden. Maar de jonge Amsterdammers gingen met 3-1 onderuit in Rotterdam. Op deze zaterdag kan Ajax zich op twee manieren tot kampioen kronen: bij winst of bij gelijkspel. Bij een winst van PSV gaan de Eindhovenaren er met de titel vandoor.

De eerste tien minuten geven beide ploegen elkaar haast niet de ruimte. Ze zitten er constant strak op en het spel speelt zich vooral op het middenveld af. In de elfde minuut is dan de eerste grote kans voor Ajax. Yoram Boerhout geeft strak voor op de opgelopen rechtsachter Gerald Alders, maar hij schiet rakelings naast. Na zeventien minuten is er werk aan de winkel voor Ajax. Een hoekschop van PSV wordt binnengewerkt door de spits van de Eindhovenaren. 0-1 voor PSV.

Vijf minuten later is Idumbo dicht bij de gelijkmaker. Van aardige afstand krult de Belg de bal net naast. Na een half uur gespeeld te hebben kan er gezegd worden dat Ajax niet lekker in de wedstrijd zit. Echte kansen komen er niet voor de O17. Ajax gaat de rust in met een 0-1 achterstand. Willen ze het kampioenschap niet uit handen geven dan is er werk aan de winkel.

Ajax komt beter uit de kleedkamer. Na twee minuten heeft Idumbo meteen de kans op de gelijkmaker. De Belg komt net te kort om de bal in het doel te tikken. Ook Jorrel Hato krijgt de kans. De verdediger kopt helaas net over uit een hoekschop. De O17 is de betere ploeg, maar weet de kansen niet af te maken. Dan valt in de 62e minuut de 0-2 voor PSV en lijken de Amsterdammers dieper in de put te zakken.

Als het dan zeven minuten later ook nog eens 0-3 wordt lijkt de wedstrijd en het kampioenschap gespeeld te zijn. PSV weet te counteren en de spits maakt zijn tweede van de wedstrijd. Invaller Skye Vink kan in de 79e minuut de wedstrijd weer spannend maken. Na een sterke versnelling schiet hij de bal jammer genoeg over. De wedstrijd eindigt in 0-3 voor de Eindhovenaren en Ajax O17 geeft het kampioenschap na twee verloren wedstrijden aan PSV.

Opstelling Ajax O17:

Setford; Alders (Janse 65'), Henry, Verschuren, Hato; Gorter (Appiah 65'), Agougil (Jansen 81'), Idumbo; Speksnijder (Kalokoh 65'), Boerhout (Vink 73'), Wolff (Voute 73')

Wissels Ajax O17:

Alegoz, Appiah, Janse, Jansen, Kalokoh, Vink, Voute

Doelpunten:

0-1 Jason van Duiven (17')
0-2 Julian Kwaaitaal (62')
0-3 Jason van Duiven (69')

Volg de wedstrijden via Twitter:

Lees meer over:
Plaats reactie

HenryVakH1972 +1018

Godsamme wat een tsjappies. Ajax jeugd hoort alle kampioenschappen te pakken. Zo niet, wegsturen zou ik zeggen

01-05-2022 07:56

BackInBlack +14448

Schrik ik toch wel van

30-04-2022 19:02

wijzijndebeste123 +163063

t goede voorbeeld gegeven.

30-04-2022 17:12

Kaatje +4791

Jammer voor deze jongens dat het niet gelukt is het verlies tegen 010 nu wel om te zetten naar winst. Zelfs met een gelijkspel hadden ze het kampioenschap kunnen pakken. Jammer jongens, het was jullie gegund. Maar dit is ook een beetje wat er gebeurt als je 'nerveus' bent en onvoldoende vertrouwen hebt om het om te zetten of af te maken.

30-04-2022 15:13

b.hulshof +3735

Het gaat in de jeugd bij ajax niet meer om de beste te zijn maar om spelers klaar te stomen voor Barça of Bayern .

30-04-2022 15:06

Telamon +9192

Gaat zeker om de beste te zijn, alleen worden de voorwaarden geschapen die nodig zijn om steeds voldoende weerstand voor talenten te bieden, zodat ze niet op fysiek kunnen teren, en hun techniek, handelingssnelheid, combinerend vermogen etc. continue uitgedaagd wordt, en dus verbeterd.

Bijkomend voordeel, want het is een enorm voordeel, is dat je met al die wisselende, jonge teams, die dus ook niet altijd even goed ingespeeld zijn, moeilijker tot winst komt, en dus leren de talenten dat je echt je best moet doen om tot die winst te komen, in plaats van er al vanuit gaan dat je wint. En zo leren ze ook met tegenslag omgaan, en herpakken.

Als ze alles makkelijk winnen, creëer je juist geen winnaars.

30-04-2022 17:48

Ajaxisart +18768

Lekker gedaan, jongens.

30-04-2022 14:42

3sterren +20205

Oei, als dit maar geen voorbode is van Ajax 1 ...

30-04-2022 14:26

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25297

We moeten niet meer tegen de lampen

30-04-2022 15:48

3sterren +20205

Ja dat is waar, maar ik doelde op de minimale voorsprong uit handen geven met nog slechts een paar wedstrijden te gaan.
Maar dat had je vast wel al begrepen ...

30-04-2022 16:45

YRGI +32900

Tegen AZ zie ik het ons wel verkloten. Heerenveen win je normaal thuis. Dus komt alles op Vitesse-uit te liggen.

01-05-2022 11:03

3sterren +20205

Zelf reken ik in ieder geval op een kampioenschap, hoe en wanneer maakt mij niet zoveel uit …
; )

01-05-2022 11:13

DrFootball +15141

Wat een waardeloos gedrag van de meeste Ajax spelers. Feliciteer je tegenstander en ga dan pas het veld af.

Hier moet Rose echt iets mee! Doet hij het niet dan zou ik als Ouaali heel duidelijk maken dat dit niet acceptabel is.

30-04-2022 14:24

trodat4030 +96403

Wat gebeurde er? Mijn stream liep in de 91e minuut (natuurlijk) vast..

30-04-2022 14:29

DrFootball +15141

De 'heren' liepen gelijk het veld af zonder de tegenstander te feliciteren. Vind ik persoonlijk niet kunnen.

30-04-2022 14:31

trodat4030 +96403

Ah ok, das idd niet des Ajax idd.

30-04-2022 14:39

In Bassey we trust +15361

En terecht.. Die laffe subsidie ploeg hoor je ook geen blik waardig te gunnen.

30-04-2022 15:34

trodat4030 +96403

Niks terecht, je hoort ten alle tijden boven dat trieste gedrag te staan, we zijn Ajax en dat staat gelijk aan klasse. Een tegenstander feliciteren met de titel is gewoon klasse. Dát maakt het verschil tussen Ajax en de rest.

30-04-2022 16:03

Ajaxadam1 +31667

Is geen verschil tussen Ajax en de rest. Doen in principe alle clubs hoor...

30-04-2022 18:04

HenryVakH1972 +1018

Idd. Straks verwachten ze ook nog een erehaag? Pleur toch een end op met je feliciteren.

01-05-2022 07:58

NeeI +107618

Eens. Begrijpelijk, maar niet netjes.

30-04-2022 14:32

Ajaxadam1 +31667

Wel sneu voor die gastjes natuurlijk. Maar toch niet netjes, moeten ze al aangeleerd hebben ondertussen.

30-04-2022 14:40

DrFootball +15141

Die commentator zit hoorbaar te zuchten en te steunen... Kan mij het wel voorstellen, want het is een waardeloze pot voetbal.

30-04-2022 14:22

FlyingDutchMan +17310

Kampioenswedstrijd thuis en dan met 3 doelpunten klop krijgen, auw die komt aan..

30-04-2022 14:21

Ajax The Best +16430

En woensdag als 3-1 verloren van Feyenoord tijdens de 1e kampioenswedstrijd

30-04-2022 14:21

Ajax The Best +16430

We zetten Dies Janse in de spits. Johan zou zeggen: je moet in de wedstrijd niet gaan proberen wat op de training ook niet lukt

30-04-2022 14:20

PH2BOT +40008

Dit kun je moeilijk meer afdoen als ' slordig Ajax '

30-04-2022 14:08

trodat4030 +96403

O ja, die van Duiven zal wel héél veel pijn hebben nu.....

30-04-2022 14:07

trodat4030 +96403

En nu weer hollen als een malle haha!

30-04-2022 14:08

mgtow +22318

Heeft afgekeken van Cody Kakhoofd.

30-04-2022 15:16

trodat4030 +96403

Volwassen reactie zeg....

30-04-2022 16:03

In Bassey we trust +15361

Laf counteren.. zelfs in de jeugd..

30-04-2022 14:06

PH2BOT +40008

Je kunt beter zeggen 'dom naïef aanvallen' zonder rekening te houden met de kwaliteit van de tegenstander. Gemis aan voetbalgogme.

30-04-2022 14:11

mgtow +22318

En nog 11 duimpjes ook nog. 😂

30-04-2022 15:17

PH2BOT +40008

Hey pubertje.

30-04-2022 16:49

Rob1706 +1678

Was ook mijn gedachten plus vreselijk veel tijd rekken.

30-04-2022 14:20

NipeB +15790

Ja en? Als je er succes mee boekt is dat een net zo effectieve speelwijze. Dom is het dat Ajax er nooit van weet te winnen. Niet in de jeugd en ook niet als Ajax 1. Ajax beheerst maar 1 speelwijze en dat is in het huidige voetbal gewoon te weinig om nog succesvol te zijn boven de eredivisie uit.

30-04-2022 15:40

In Bassey we trust +15361

Jij klinkt wel een pisvee fan.. Je bent zeker dol op counteren.

30-04-2022 15:42

PH2BOT +40008

Ah ..daar hebben we ons AS pubertje weer. Is er nog wat gebeurd afgelopen week in die warme stoel van je met die 24 lege vriendjes naast je?

30-04-2022 16:52

Ajax The Best +16430

Je verwacht het niet... dat PSV zijn doelpunten maakt vanuit de counter. Kunnen we ons daar nooit tegen wapenen?

30-04-2022 14:02

DePitbull +2714

een doelpunt is een doelpunt. goeie voorbode voor ajax 1 dit.

30-04-2022 14:04

Ajax The Best +16430

Ja, precies. Het is totaal niet mijn spel, maar het is (zeker tegen ons) heel effectief

30-04-2022 14:07

mgtow +22318

Propagandafilms maken voor de jeugd. Speelt jouw club op de counter? Wees geen counterclown! 🤡

30-04-2022 14:05

Redrum +95938

Counteren is voor mietjes. Je bent toch zeker geen mietje? Ga lekker voetballen als een echte vent.

30-04-2022 14:20

PH2BOT +40008

Ze hebben nu een Ihattaren nodig om er nog snel 3 te maken.

30-04-2022 14:06

trodat4030 +96403

En dus zetten ze Dies Janse lekker voorin, de vd Hoorn van o17.. Niets ten nadele van Dies overigens, jongen kan er ook weinig aan doen..

30-04-2022 14:09

Ajaxadam1 +31667

Leiden daardoor wel al jaren betere aanvallers op dan wij

30-04-2022 14:10

trodat4030 +96403

*Leiden aanvallers op die niet worden weggeplukt in de jeugd... Best wel een verschil.

30-04-2022 14:11

Ajaxadam1 +31667

Alleen Malen is weggeplukt bij ons toch die wel door had kunnen breken. Bergwijn was wel heel jong dus die hebben we nauwelijk opgeleid. Voor de rest zijn er geen jeugdaanvallers bij ons ergens anders wel doorgebroken denk ik

30-04-2022 14:14

trodat4030 +96403

Ben ik het niet mee eens. Zijn gewoon spelers die bij ons ook hadden kunnen doorbreken, maar hun keuzes voor clubs waar ze 0 kansen kregen (maar wel een heleboel geld) hebben hun ontwikkeling nogal doen stokken. Een Dilrosun of een Hoogewerf hadden zich door bij Ajax te blijven veel beter kunnen ontwikkelen in de KKD dan in de beloftencompetities van Engeland. Rijkhoff heeft dan nog de mazzel dat Dortmund 2 ook in een profcompetitie speelt (3e BL), maar zeker in Engeland zie je dat zelfs een topspeler als Mount een uitstap naar Vitesse broodnodig heeft. Dat onderschatten die knaapjes van 16 vaak.

30-04-2022 14:28

Ajaxadam1 +31667

Klopt, daar ben ik t mee eens. In het buitenland breken vaak alleen de absolute toptalenten door, vooral omdat ze naar clubs gaan als chelsea en Manchester. Die geven niet de kans aan een half talent.

Als Mazraoui niet zolang in de kkd speelde zou hij nooit doorbreken. Vraag me af of hij dit niveau zou halen als hij naar een pec zwolle ging toen hij geen contract kreeg.

Maar zo zijn er wel meer voorbeelden inderdaad. Maar heeft PSV daar niet ook last van? Volg hun jeugd niet intensief.

30-04-2022 14:38

trodat4030 +96403

Amper tot niet volgens mij. Volg ze ook niet zo heel scherp, maar meestal krijg je dergelijke transfers toch wel mee via mainstream voetbalmedia als VZ en zo. Ik hoor/lees het echter zelden tot nooit. Bij Feyenoord wel overigens.

30-04-2022 14:41

WantAmsterdam +115918

PSV heeft er volgens mij minder last van de laatste jaren ja, al volg ik hun ook minder. En zoveel geweldige aanvallers hebben ze ook niet opgeleid als je het bekijkt. Gakpo, en in mindere mate Gakpo, Memphis (maar dat is ook al jaren geleden) en in mindere mate Bergwijn, die langer bij ons in de jeugd speelde dan bij hun.
Wel geef ik je gelijk dat we veel te weinig goeie vleugelaanvaller opleiden.

30-04-2022 14:49

NipeB +15790

Malen, Rijkhoff, Hoogerwerf, Redan, Brobbey….

30-04-2022 15:42

Spectre +2270

@ Ajax The Best: Mischien door precies hetzelfde spel te spelen als psv, namelijk inzakken en ook op de counter spelen, niet des Ajax ik weet het maar dat zou de enige wedstrijd zijn waarin ik het zou doen

30-04-2022 14:52

Ajax The Best +16430

Als je een spel gaat spelen dat je anders nooit speelt dan is het er op hopen dat je dat beter kan dan de tegenstander. Ik denk dat je minder massaal moet aanvallen, 1 man extra achter houden zodat je niet steeds 1 tegen 1 komt

30-04-2022 15:11

DonQ +5998

En weer kinderlijk eenvoudig weggecounterd. Waarom zit Verschueren niet meteen scherp op zijn man? Moeten allemaal in de leer bij Licha en Timber.

30-04-2022 14:01

AFCA-pride +17322

Ja, liep er beetje halfbakken naar toe, verder speelt hij wel aardige wedstrijd

30-04-2022 14:02

NeeI +107618

Klaar.

Verschuren* (thnx trodat) werd voorbij gelopen alsof ie er niet stond. Vervolgens een zee van ruimte in t centrum, bij de voorzet.

30-04-2022 14:00

trodat4030 +96403

Die blonde op de achterlijn door degene met de assist? Das Nick Verschuren. Alders was niet eens in beeld..

30-04-2022 14:02

NeeI +107618

Kijkend op een telefoon, met twee drukke kids om me heen, helpt niet mee hahaha.

30-04-2022 14:03

AFCA-pride +17322

Pfff zo lichtzinnig verdedigd

30-04-2022 14:00

Ajax The Best +16430

pff... het is gedaan

30-04-2022 13:59

Slang +14994

Wolff mist wel wat snelheid. Is beide back nog geen een keer voorbij versneld. Ook alle acties uit stilstand maken help niet echt

30-04-2022 13:58

ElSandrini +18077

Ja man... Ik kijk o17 niet maar Wolff lijkt me geen supertalent

30-04-2022 14:07

RFHK +12871

Kampioenschap afgepakt door Feyenoord en PSV in een paar dagen tijd, poeh. Dit is een harde les voor de jonge Ajacieden vandaag. Laat dit moment het vuur richting PSV en Feyenoord in de toekomst maar aansteken ;)

30-04-2022 13:55

DonQ +5998

Weer de rechtsback die er heel matig uitziet daar. Jammer, want PSV lijkt weinig kwaliteit te hebben. Zijn vooral bezig met overtredingen maken.

30-04-2022 13:53

NeeI +107618

En daar is de 0-2.

Met 1 pass de gehele verdediging gezien en ook Setford zag er niet helemaal lekker uit; bal ging onder m door.

Snel de aansluitingstreffer maken dan maar.

30-04-2022 13:53

trodat4030 +96403

Tommy kwam idd wat onstuimig uit idd.. Niet dé fout van deze tegengoal, maar het helpt ook niet echt.

30-04-2022 13:54

RFHK +12871

PSV een heel stuk mannelijker hier.. Ajax dramt maar wat, maar ik heb geen moment het gevoel dat ze door gaan drukken.

30-04-2022 13:52

Slang +14994

Irritante site. Mis je net even een goal kan je die nooit meer terug zien

30-04-2022 13:52

trodat4030 +96403

Tja.. Niet verdiend, maar dat telt niet.

30-04-2022 13:52

trodat4030 +96403

Die v Duiven is echt een geniepig kereltje, is me al eerder opgevallen met vieze overtredingen..

30-04-2022 13:48

Michael 1974 +21971

Wat een irritante gastjes bij psv, irriteren, bal weggooien. Net feijenoord 1 id laatste wedstrijd tegen ons.

30-04-2022 13:47

Slang +14994

Die captain maakt weer een goede indruk. Loopt een beetje moeilijk, maar daar zit wel een solide Eredivisie verdediger in

30-04-2022 13:39

Ajaxhartt +10708

Toch een beetje een Ajax zwakte om maar eindeloos door te willen combineren. Schiet de bal toch eens op het doel in de 16. En dan niet per sé hard, maar gericht graag.

30-04-2022 13:21

Bals +3762

Wat een afgang weer..... Zonder te willen generaliseren, presteren de jeugdelftallen te vaak onder voor AZ, Feyenoord en PSV!
Er worden in de wedstrijden waar het om gaat gewoon te weinig doepunten gemaakt.
Het doel van aanvallen is afronden, scoren! Bij bijna alle AJAX (jeugd)elftallen lijkt eindeloos combineren een doel op zich.
Het lijkt wel of de opleiding weinig aandacht geeft aan het enige doel van combineren: scoren én aan het scoren zonder combineren (vrije trappen, afstandschoten).

30-04-2022 13:58

NeeI +107618

Matige eerste helft. Enorm gehaast. Weinig combinaties door de as en veelal over de flanken. PSV probeert de boel vanaf de middenlijn vast te zetten en dat lukt aardig.

30-04-2022 13:19

profoff +8341

Mist wat stootkracht en energie voorin

30-04-2022 13:19

ajaciedje90 +59729

PSV speelt het wel slim. Ze zetten enerzijds goed de boel vast en als er al door heen gevoetbald wordt door Ajax maaien ze gewoon ongestraft iemand onderuit. Veel overtredingen vind ik.

30-04-2022 13:17

AFCA-pride +17322

Ja, en irritant bal wegtrappen. Lijkt wel op hun grote broer.

30-04-2022 13:19

ajaciedje90 +59729

Zit er al vroeg in daar bij PSV. Andere kant zo win je wel de potjes die je moet winnen. Denk dat 017 de 2e helft er wel eentje prikt maar of ze de boel achterin gesloten kunnen houden mwah.

30-04-2022 13:24

Gooseman +11853

Het counteren zit er al vroeg in bij onze vrienden uit Eindhoven.

30-04-2022 13:15

trodat4030 +96403

Op zich logisch, het doel is dat ze spelers opleiden die mettertijd in PSV 1 meekunnen, dan kan je hun typische spel er maar beter zo vroeg mogelijk ingeramd krijgen. Wij doen het bij Ajax niet anders, alleen dan met een heel andere speelstijl.

30-04-2022 13:17

Gooseman +11853

Als je vanuit voetballend perspectief kijkt zou je je als jeugdspeler van PSV toch achter je oren moeten krabben. Als je je wil ontwikkelen en later voor een grote buitenlandse club wil spelen is dit niet de ideale opleiding. Bij de Europese top en subtop zit weinig countervoetbal erin geslepen. Vandaar dat er ook maar weinig verdedigende topspelers doorbreken in Eindhoven.

30-04-2022 13:21

mgtow +22318

Psv denkt alleen aan hun eigen en aan het hier en nu. Sad but true

30-04-2022 13:33

trodat4030 +96403

Soms kan dat ook gewoon niet. Net als je een Zivkovic niet kan leren voetballen (al dacht FdB daar heel anders over.... ;-)) en Blind niet snel kan maken. Daar scout je dan ook op. Zo'n Vertessen had bij Ajax in de o14 afgedankt geworden, want kan alleen rennen (en hard ook!). Wij zoeken het dan weer meer in de types als Kalokoh, Van Axel Dongen, Muzambo of Misehouy.

30-04-2022 13:38

Ajaxhartt +10708

Vind het altijd zo stom als een speler terug gaat spelen in een aanvallende situatie.

30-04-2022 13:11

Libero +19051

Jezus man, strijden om de bal is verboden.

30-04-2022 13:08

trodat4030 +96403

Mikken Yoram, niet hard, maar gericht!

30-04-2022 13:07

Libero +19051

ook geel.

30-04-2022 13:04

AFCA-pride +17322

Heeft die niet bij…

30-04-2022 13:20

trodat4030 +96403

Zal je zien, Spekkie krijgt straks gewoon geel..

30-04-2022 13:01

trodat4030 +96403

Niet? Komt ie goed weg dat die aanval die volgde zolang duurde..

30-04-2022 13:03

NeeI +107618

"Spekkie" houden we er in.

Soort 'Graafie', maar dan anders.

30-04-2022 13:21

trodat4030 +96403

Afgesproken! XD

30-04-2022 13:29

mgtow +22318

Ten Hag out

30-04-2022 12:59

Libero +19051

Wtf scheids, donkergeel.

30-04-2022 12:57

trodat4030 +96403

Jammer, scheelde niet veel!

30-04-2022 12:52

trodat4030 +96403

Vind het maar opmerkelijk dat je in deze pot met Boerhout begint. Ja, dat is vast besloten door iemand van bovenaf, maar Vink is in mijn ogen gewoon een klasse beter dan die mini Wamberto. Ik snap ook niet waarom die steeds maar bij o18 zit, lijkt wel of men dat heeft afgedwongen bij de onderhandeling om over te komen van Heerenveen ipv dat dat gebaseerd is op kwaliteit.

30-04-2022 12:52

FlyingDutchMan +17310

Vind Boerhout zwaar tegenvallen sinds zijn komst, ook qua positie alles net niet. Geen echte spits, maar ook geen buitenspeler of middenvelder.. Dan inderdaad liever Vink als echte spits, daar zit wellicht toekomst in.

30-04-2022 12:55

Minsc +1518

Een mini Wamberto? Is dat een soort Hobbit of meer een kabouter?

30-04-2022 13:18

AFCA-pride +17322

Boerhout valt nog niet mee na zijn komst. Groeit ook niet meer volgens mij.

30-04-2022 13:21

ajaciedje90 +59729

PSV natuurlijk in een zetel lekker counteren zoals ze willen

30-04-2022 12:50

In Bassey we trust +15361

Zelfs in de jeugd counteren die ratten al.. Smerig subsidie clubje.

30-04-2022 13:18

Ajaxdebeste35 +15454

De 2 beste O17 teams tegen NL
Leuk potje met leuk tempo

30-04-2022 12:46

trodat4030 +96403

Jammer, aardige kans. Iets teveel voor de 1e paal gekomen, de hoek wordt dan bijna onmogelijk.

30-04-2022 12:43

SpursAjax +6669

Commentator hoor je niet?

30-04-2022 12:39

trodat4030 +96403

Toch apart, Tommy Setford is een (halve) Brit, maar is de enige van het hele veld met een majo aan. Terwijl al die Engelsen hier in Amsterdam met -12 nog in korte broek rondhuppelen.. Je kan wel merken dat Tommy hier is opgegroeid ;-)

30-04-2022 12:37
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.