Farioli wil niet zeggen voor welke posities Ajax versterking zoekt: 'Simpelweg geen tijd voor'

door Bart Veenstra 298

Bron Voetbal International

Farioli wil niet zeggen voor welke posities Ajax versterking zoekt: 'Simpelweg geen tijd voor'

door Bart Veenstra 298

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Francesco Farioli weet dat Ajax reactief moet zijn op de transfermarkt. Het liefst is men bij de Amsterdamse club proactief in de aankomende transferwindow, maar de financiële middelen zijn beperkt en dus zal Ajax moeten afwachten wat er mogelijk is.

Ajax had in blok drie een stijgende lijn te pakken met zeges op onder meer Feyenoord en PSV, maar in blok vier zijn de optredens en prestaties minder geworden. Zodoende lijkt het erop dat Ajax de winterstop goed kan gebruiken, terwijl de selectie mogelijk een impuls nodig heeft. Farioli weet dan ook dat Ajax nog stappen moet zetten. 'We zitten nog steeds in de kelder, het bouwen duurt lang, dat is normaal en acceptabel', is de Italiaan - die wordt geciteerd door Voetbal International - van mening.

De vraag is nu vooral: wanneer kan Farioli beginnen met de begane grond? 'Dat weet ik niet. Januari komt eraan, het zal er ook vanaf hangen wat we daarin kunnen doen op de transfermarkt. Zoals Alex (Kroes, red.) zei, wordt het geen makkelijke window, dus we moeten niet te hoge verwachtingen hebben. Als er niemand bij komt, hoop ik in elk geval dat er niemand weggaat en dat we stappen kunnen blijven zetten met deze groep', spreekt de Italiaanse trainer zijn verwachtingen en hoop uit.

Farioli wil niet zeggen voor welke posities Ajax versterking zoekt

Farioli wil ook niet ingaan op wat voor type spelers Ajax zoekt of voor welke positie er versterking nodig is. Hij houdt zich dan ook op de vlakte, wat mogelijk een onderdeel kan zijn van de onderhandelingspositie van Ajax. 'Wat we precies zoeken, daar hebben we nog niet over gediscussieerd, omdat er simpelweg geen tijd voor is. Maar ik zal op 1 januari weer terug zijn, dan hebben we tijd om alles te regelen en ons voor te bereiden voor de markt. Natuurlijk zou je al zover willen zijn, maar uiteindelijk hebben we niet het budget om echt proactief te zijn. We moeten een beetje reactief zijn en mogelijke opties van over de hele wereld evalueren.'

Tekst gaat verder onder de foto.

alex kroes ajax 24 25
Technisch directeur Alex Kroes gaf eerder deze week tijdens de aandeelhoudersvergadering aan dat er in de winterse transferwindow nog altijd niet veel mogelijk is bij Ajax.

In het zoeken naar nieuwe spelers geeft Farioli uiteraard ook zijn mening. Hij vindt dat niet meer dan normaal, zo vertelt hij. 'Over wat we nodig hebben, en welke spelers misschien beter ergens anders kunnen kijken', zegt de Italiaan, die tot slot wordt gevraagd of hij niet te veel wil prijsgeven richting de transferperiode. 'Natuurlijk weten we wat we nodig hebben, maar uiteindelijk moet het budget er wel zijn. We moeten zien welke mogelijkheden zich voordoen. Het zal niet makkelijk zijn. Ik geef mijn mening over wat we nodig hebben. Ja, de linksbuitenpositie is er inderdaad wel eentje waar we goed naar kijken', wordt hij geciteerd door Ajax Life.

Lees meer over:
Plaats reactie

Bergkam +4706

Ja kan toch ook s'nachts werken? Dan is het in Zuid-Amerika nog licht. Er lopen daar ook wel wat aardige voetballers die een balletje kunnen trappen en graag naar Europa willen komen.

21-12-2024 08:47

Cruijffthebest +13449

Komt gewoon niets, let maar op!

20-12-2024 17:27

TeringHenkie +28645

Jawel, Kroes gaat zeggen..Avilla is er bij gekomen!

20-12-2024 17:31

Techno303 +2635

Nou ga eerst maar eens proberen het B garnituur uit te dunnen door er wat te verkopen. Denk dat je weinig kan qua kopen dus is huur de betere optie. Ik ben er geen fan van wat dat huren betreft maar goed, je moet wat om die 2e plek vast te houden!

20-12-2024 15:13

kampioenenjood +5076

Ik denk dat een aantal uitgaande transfers (voorsorteren op de zomer) en dan 1 goede inkomende transfer het beste is waar we op kunnen hopen. De middelen om meer te doen zijn er gewoon niet en het moet kwaliteit boven kwantiteit zijn. De wintertransfers moeten transfers zijn die voorsorteren op wat er komende zomer gaan gebeuren. Kroes heeft al vaker aangegeven beleid te voeren op de lange termijn, dus ik heb er vertrouwen in dat hij verstandige keuzes maakt.

20-12-2024 15:10

JohnSnow +2978

Wijndal & Avila weg ook topprioriteit lijkt mij.

Beiden verdienen teveel

20-12-2024 15:01

w86 +9472

Wijndal twijfel. Dan moet je wel gelijk op zoek naar een back up achter Hato en levert het uiteindelijk dus niks op.

20-12-2024 20:57

JohnSnow +2978

Branco & Tahiro weg is topprioriteit.

Hlynsson verdient een stuk minder, dus lagere prio in mijn ogen

20-12-2024 15:00

JohnSnow +2978

Berghuis verlengen zou een domme zet zijn, ik ben heel benieuwd hoe dat gaat verlopen. Verdient simpelweg te veel

20-12-2024 14:59

Flaco +19583

Een linksbuiten en een creatieve middenvelder zou al fantastisch zijn.

20-12-2024 14:50

afct +8980

Meer zou ook niet hoeven deze winter.
En vooral ook proberen te verkopen dure jongens die op de bank zitten.

20-12-2024 14:59

rafaelvandekaart +1788

Ik verwacht heel eerlijk geen middenvelder aangezien we nu voor de 8 posities al 4 basisklanten hebben (Taylor, Fitz, Klaassen en Berghuis). Dit zal wel hogere prio worden in de zomer.
Linksbuiten heeft wel echt prioriteit, al is het huren en het liefst een linksbuiten die ook redelijk op rechts uit de voeten kan.
Verder zou ik kijken naar de rechtsback positie, Rensch verlengen of verkopen en daar dan een vervanger voor halen.

20-12-2024 15:32

fc Barcelona_ke +19255

Wijndal vd boomen tahirovic kaplan rasmussen moeten weg
Akpom ramaj bij mooie bod weg.
2 a 3 versterkingen halen

20-12-2024 14:46

JohnSnow +2978

Wat ik onbegrijpelijk blijf vinden:
Bergwijn is toch verkocht voor 20M+ & 5M salaris per jaar is vrijgekomen?

Kun je dan echt niemand voor 5M salaris voor 6 maanden aantrekken? Desnoods huur?

Dan kun je in ieder geval op korte termijn een kwaliteitsimpuls geven.

En bij behalen van plek 2 kun je doorbouwen.

20-12-2024 14:34

Paulios +699

Het salaris moesten ze vanaf om weer in de pas te kunnen lopen met de huidige begroting.
Boekhoudkundig is er op Bergwijn amper winst gemaakt, aangezien hij hier maar 2 jaar is geweest en een godsvermogen heeft gekost, wat nog niet veel was afgeschreven.
De centen die daadwerkelijk op de bank staan is het probleem niet bij Ajax, maar wel de begroting. En die is m.i. nog steeds niet sluitend.

20-12-2024 14:59

JohnSnow +2978

Dat begrijp ik wel, maar je moet niet enkel naar begroting kijken. We staan nu op een wankelpunt van plek 2 tot 5. Maar als je 3-4 of 5e wordt, krijg je financieel gezien een grote klap.

Als je bij wijze van Joao Felix voor 5M kan halen op huurbasis voor 6 maanden en daarmee plek 2 veilig stelt, dan is dat zoveel meer waard dan enkel naar de begroting te kijken

20-12-2024 15:04

Paulios +699

Snap jouw punt ook volledig. Daar zal binnen Ajax ook veelvuldig over gesproken worden, maar zo'n investering is nooit een garantie dat de CL wordt binnen gehaald. Voor hetzelfde geld scheurt zo'n speler alles af in zijn 1e wedstrijd en loopt Ajax flinke financiële averij, wat ze nog verder achteruit werpt momenteel.

20-12-2024 15:17

JohnSnow +2978

Ook helemaal waar

20-12-2024 18:18

Nr.10 +111573

Dit wordt net als afgelopen zomer een grote deceptie.

20-12-2024 14:26

brugje +160

hoeft ie ook niet zeggen een blind paard ziet wel wat er bij moet ,maar dat kost geld endat is er niet

20-12-2024 14:20

Amp +38000

Kan me slecht, heel slecht, voorstellen dat ze niet weten wat voor versterkingen erbij moeten komen. Dat ze nog niet weten hoe, snap ik best qua financiele middelen. Prio 1 ligt gewoon linksvoorin, prio twee bij rechtsvoorin of een creatieve middenvelder die wél loopvermogen heeft om te kunnen pendelen en druk zetten. Als ze eerst zeggen regelmatig contact te hebben en dan nu ineens weinig tijd om hierover te praten, lijkt mij complete lulkoek. Maar goed, ik ben helaas/gelukkig geen insider. Misschien moeten ze die transferwindow in de winter ook eens beperken naar 2 weken ofzo. Clubs gewoon sneller handelen, en kan je als club ook de hervatting aanvangen met een compleet team. Uiteraard bepaalde landen daarbij uitgezonderd zoals Engeland, Schotland, etc.

20-12-2024 14:10

Patrick1967 +2034

Het moet maar even zo zoals het nu gaat.

Ik lees hier voor elke wedstrijd dat het een kutopstelling is zonder voetballend vermogen en het Ajax-spelletje. Met geen enkele opstelling ga je dit bereiken dus dan maar punten halen en hopen dat je eigen spelers zoals FJ, Baas, Godts, etc. vaste krachten worden. Denk wel dat er minder gerouleerd moet worden zodat er enige vastigheid in de ploeg komt.

20-12-2024 14:10

OpaHooligan +4084

Het is volgens mij ook zo, als je nu zegt voor die en die positie hebben we versterking nodig, val je gelijk een speler af die daar nu speelt. En zo is Farioli niet. In het extreme, misschien zelfs te veel, is hij hierin de tegenpool van 'onder-de-bus-duw' Steijn.

20-12-2024 14:03

Paulios +699

Klopt. Ze hebben echt al een analyse klaarleggen per positie of er versterking moet komen en wat voor type etc.

20-12-2024 15:01

Cosey2 +7115

Voorlopig moeten er meer weg dan dat er bij moeten.

20-12-2024 13:57

d2theDju +1640

Die Kroes met zijn zelfingenomen porem. Je weet nu al dat het niets gaat worden deze winterstop. Maar die grijns verdwijnt maar niet...

20-12-2024 13:44

Ajaxlee +5569

Ik ben bang dat er weinig bij gaat komen, puur en alleen omdat de VERkoop van spelers lastig gaat worden. Akpom, Tahirovic, Rasmussen en branco moeten sowieso weg, maar welke club is er zo gek om deze spelers op te pikken? Laat staan voor een mooi bedrag. Mocht het dan toch lukken en er geld vrijkomen moet er ook echt kwaliteit bijkomen. Dat is een lastige klus. Mocht Eriksen flink willen inleveren qua salaris zou die het probleem op het middenveld direct oplossen. Daarnaast is Ryan Kent nog steeds transfervrij en zou dat een goede oplossing zijn voor de linksbuiten achter Godts. Verder wordt het een hele moeilijke klus voor Kroes om kwaliteit een deze selectie toe te voegen zonder geld. Dat er kwaliteit nodig is lijkt mij duidelijk, ook weer na gister. Ik vind het voetbal niet om aan te zien, maar het is toch knap dat Farioli met deze (zeer) matige selectie toch nog zo hoog op de ranglijst staat

20-12-2024 13:42

aequalitatem +870

Tadic en Ziyech zouden, mits een laag salaris, echt een uitkomst kunnen bieden op de flanken. Godts op zijn leeftijd de enige linksbuiten zijn is geen optie. Traore is mits fit een uitstekende handenbindertje op rechts, Ziyech voor de afwisseling totdat Faberski helemaal klaar is om een concurrent voor Traore te zijn. Zelfde geldt in mindere mate eigenlijk ook voor Bounida. Als hij verlengt nochtans. Hopelijk kan onze Marokkaanse Magiër daar een rol in spelen. Voorzetjes van links van Tadic, Gaaei vanaf rechts, Weghorst/Brobbey/Rijkhoff om het af te maken.

20-12-2024 13:38

OpaHooligan +4084

Ziyech doe me een lol, die is nog meer versleten dan Berghuis. Moet je niet aan beginnen.

20-12-2024 13:59

Wobbo +11512

Wijndal, Tahirovic, Akpom, Gaaei, Avila, Van den Boomen, Rasmussen zijn spelers waarvoor je je best moet gaan doen om die tijdens de winterstop te verkopen. Het zal al lastig genoeg worden om er 2 van die lijst te slijten laat staan allemaal. Als Rensch niet bijtekent zou ik hem ook verkopen mits er een goede back op de scouting lijst staat om aan te trekken.

Na dit seizoen afscheid nemen van Klaassen, Berghuis, Pasveer, Rugani want dat takelt en takelt maar af. En nu zijn er weer geruchten dat Tadic evt terug komt. Die heeft dan 2 seizoenen niet bij Ajax gespeeld en zijn laatste seizoen hier was ook niet om naar huis toe te schrijven.

En dan moet je maar vertrouwen op de huidige scouting en aankoopbeleid dat er lange lijstjes klaar liggen voor als er spelers verkocht gaan worden.

Dit is wat mij betreft de lijst en als we van de helft afkomen komende zomer dan moet je al blij zijn.

20-12-2024 13:29

Kingoffdatoilet +17274

Eigenlijk is alleen de positie van keeper voldoende voor nu.

20-12-2024 13:21

Robertini +39774

Op de vleugels en op AM moet er echt wat bij. Eigenlijk op bijna elke positie wel, maar dat zijn de twee belangrijkste.

20-12-2024 13:15

trodat4030 +97192

Vind vele comments overigens hilarisch. 'Verkoop vd Boomen, Tahirovic, Hlynsson etc etc gewoon!' Gewoon.... Alsof ze zich érgens in de kijker hebben gespeeld de voorbije maanden.... En toch maar blijven roepen dat ze verkocht moeten worden, want de club staan natuurlijk in de rij!

20-12-2024 13:08

JJT86 +309

Je kan toch een poging doen?

20-12-2024 13:21

OpaHooligan +4084

Op Marktplaats t.e.a.b. plaatsen of zo? Hoe dan?

20-12-2024 14:01

JJT86 +309

Nou bijvoorbeeld van den Boomen vertellen dat ie 5de keus wordt en dat z'n zaakwaarnemer iets fanatieker op zoek gaat naar een andere club oid.

20-12-2024 14:28

trodat4030 +97192

Maar hij is geen 5e keus, hij is 1e vervanger van Henderson in een roulatiesysteem en heeft inmiddels bijna net zoveel minuten gespeeld als heel vorig seizoen.

20-12-2024 18:14

JJT86 +309

Ja maar je kan 'm zo 5de keus maken. Of 3/4de keus. In ieder de boodschap dat ie waarschijnlijk heel minuten gaat maken.

20-12-2024 19:17

jeffrey2022 +8277

Als je niets haalt heb je geen ambitie! Je MOET nu een ingecalculeerd risico nemen om er voor te zorgen dat je tweede word en champions league haalt!

20-12-2024 13:00

OpaHooligan +4084

En als je dat niet haalt dan ... ? Nog meer ellende?

20-12-2024 14:01

Paulios +699

Dan ga je het Feyenoord van 15 jaar geleden o.i.d. achteraan. Die dachten met Hofland, de Cler, Makaay etc. ook even de boel te redden...

20-12-2024 15:03

AFCAjaxJP9 +1455

Toch aardig gelukt:-)

20-12-2024 19:45

Sense of.H +5472

Hoe je van enorme roem. En bekendheid keihard op de. Grond valt en weer stapje voor stapje de treden oploopt tot de top... Vertrouwen en hoop zijn nog altijd levend en zolang dat zo is komt het goed met Ajax, maar de geduld begint wel op te raken dit seizoen is dan ook een tussenseizoen, volgend jaar vol voor de prijzen spelen en de het Gezichtsverlies wegwerken.

20-12-2024 13:00

10Sneijder10 +3045

Haal Forbs dan maar terug. Gaat toch niet gekocht worden door Wolverhampton en dan heb je er iig een vleugelspits bij.

20-12-2024 12:57

OpaHooligan +4084

Kan dat? Het was mijn idee ook, ik dacht dat hij bij Wolverhampton toch niet (vaak) speelde.

20-12-2024 14:02

Knalpot +3642

Kan wel maar dan moet Wolves ook meewerken. Kan me niet indenken dat ze daar bezwaren tegen zouden hebben maar volgens mij hebben ze net een nieuwe trainer en misschien ziet ie wel wat in een bugs bunny langs de zijlijn.

20-12-2024 14:45

4Ever14 +6636

"Kan dat? "

Bij Fitz-Jim kon het wel en zelfs gratis als Ajax hem eerder had terug gehaald.

20-12-2024 14:46

JJT86 +309

Roadrunner en met het gogme van Coyote

20-12-2024 14:52

Litti100 +276

Ik verwacht dat er helemaal niets bijzonders komt als er wat bij komt, er is geen geld.
Zou mooi zijn als er een paar vertrekken en het salaris uit te sparen en zo in de zomer er wat wat voor te halen.
Verder goed de contracten bekijken van de talenten.

20-12-2024 12:55

Sunny +9571

M.i heeft een rechtsbuiten voorrang op een linksbuiten.
Naast een nogal wisselvallige Traore heb je daar niemand als back up!

20-12-2024 12:47

JJT86 +309

Berghuis en Faberski. Linksbuiten is je alternatief Akpom of Banel. Kom op.

20-12-2024 12:51

Sunny +9571

Berghuis is voor die positie te langzaam komt geen stilstaand beeld meer voorbij.
Faberski moet dan wel een periode de kans krijgen dus kan je niets over zeggen
Banel is niet zo slecht als door velen wordt gezegd. Heeft in ieder geval wel kwaliteiten voor die positie maar kwam er inderdaad nog niet uit

20-12-2024 12:54

JJT86 +309

Berghuis met een overlap van een back kan nog wel gevaarlijk zijn met z'n schot, voorzet en steekpass. Banel heeft kwaliteiten maar 0 gogme en maakt vaak de verkeerde keuze.

20-12-2024 13:05

Kryptonite +76987

Je hebt de facto één linksbuiten, één rechtsbuiten en één creatieve middenvelder. Je linksbuiten is een net doorgebroken talent van 19, je rechtsbuiten is zowat de meest wisselvallige speler op aarde en je creatieve middenvelder is totaal uit vorm en bereikt iedere week een nieuw dieptepunt. Je hebt geen talent aangetrokken maar alleen maar oude "degelijke" spelers. Chapeau Kroesoe, goed oog gehad voor de balans.

20-12-2024 12:51

4Ever14 +6636

"dat is topsportcultuur" - Kroesoe

20-12-2024 14:49

Sunny +9571

Als ik de reacties hier lees is het veelal zwart/wit denken
- ondermaats spelen en punten pakken of
- goed spelen en geen punten pakken

Ik besef dat de we voor Ajax begrippen een ondermaatse selectie hebben.
Maar die is echt nog altijd wel beter (behoudens PSV en Feyenoord) dan de andere ED clubs waarvan we regelmatig voetballes kregen en met veel geluk van wonnen.
Waarom kan bijv. een Utrecht wel aantrekkelijk spelen en daarmee punten pakken!

Zou het misschien iets te maken kunnen hebben met het Farioli systeem waarin uit wordt gegaan van voorzichtigheid en wordt gekozen voor een soort catenaccio uitgevoerd door betonspelers ?

Vraag je af op welke plek we zouden staan met dit systeem maar dan zonder al dat geluk!
Zou Farioli dan nog altijd op het schild worden gezet?

20-12-2024 12:43

JJT86 +309

Precies, clubs uit het rechterrijtje durven zelfs hoog te staan tegen Ajax, en geef ze eens ongelijk want dat werkt gewoon. Het veldspel wat we nu zien is absoluut niet het hoogst haalbare. Ook is het puntenaantal wat we hebben niet te danken aan een matige opbouw. Hoe beter het positiespel hoe meer punten we gaan halen. Een poging tot beter positiespel betekent niet automatisch dat het bij ons een gatenkaas gaat worden.

20-12-2024 12:50

Akpom +848

Geluk is subjectief . We hebben ook wel eens pech gehad, subjectief zeg ik : nac , az, twente uit Punten zijn feiten. Sta liever, op dit moment , 2 e met Fariolibal dan 5 e met flitsend voetbal en minder punten . Beter voetbal is de volgende stap

20-12-2024 13:15

trodat4030 +97192

Normaal vervloek ik ze, maar ik mis nu toch echt de 'club x heeft interesse in speler y-roddels'.... Zelfs de spelers waar je níet vanaf wilt komen er niet in voor, laat staan dat er clubs komen voor de spelers die we wel graag zien gaan... Het is de nieuwe realiteit helaas..

20-12-2024 12:42

afct +8980

We moeten vooral hopen dat er wat overbodige spelers gaan in de winter. Verder zou ik als Ajax toch de gok wagen om iig op het middenveld een creatieveling en op de flanken een buitenspeler erbij. Je moet vol gaan voor iig plek 2 en het is mogelijk dat laat de stand zien.

20-12-2024 12:41

JJT86 +309

Het is heel simpel. Doe een poging om Berghuis, Hlynsson, Tahirovic, van den Boomen, Akpom, Gaaei te verkopen/verhuren en probeer een linksbuiten en een creatieve middenvelder te strikken en een nieuwe rechtsback te halen aangezien Rensch waarschijnlijk niet gaat verlengen en Gaaei tekort komt.

Linksbuiten: Godts, aankoop, Bounida
Spits: Brobbey/Weghorst
Rechtsbuiten: Traore, Faberski, Berghuis

Linkshalf: Taylor, aankoop, Bounida
Rechtshalf: Fitz, Henderson, Klaassen
6: Mannsverk, Henderson, Taylor

Linksback: Hato, Wijndal
Lcv: Baas, Rugani
Rcv: Sutalo, Kaplan
Rechtsback: Rensch, Gaaei/nieuwe aankoop

Keeper: Pasveer, Ramaj, Gorter

Zo ingewikkeld is het allemaal niet.

20-12-2024 12:38

Koscar +5415

Echt knap dat jij dit simpele en niet ingewikkelde idee helemaal doorhebt terwijl de mensen die er zo'n 50u per week mee bezig zijn dat niet doen.

20-12-2024 13:06

JJT86 +309

Vind ik ook. Dankje.

20-12-2024 13:09

Okocha078 +14068

Berghuis is dus gewisseld , omdat hij klachten had en is onzeker voor Zondag.
Serieus stop toch met deze pseudo vedette

20-12-2024 12:36

Kryptonite +76987

@topcomment

Waarom was er zogenaamd wel geld voor Sulemana en nu niet meer? Je gaat me niet zeggen dat dat komt door het aantrekken van Klaassen. Die kwam gratis en verdient geen drol. En zo ja, dan is het contracteren van Klaassen met terugwerkende kracht een fucking domme zet, want nu blijven we dus een seizoen lang afhankelijk van één linksbuiten en één blessuregevoelige, totaal uit vorm zijnde creatieve middenvelder. Absurd.

Geld komt door zo hoog mogelijk te eindigen, zo hoog mogelijk eindigen komt door een goede selectie samen te stellen. Het huidige clubbeleid is het schoolvoorbeeld van penny wise pound foolish.

20-12-2024 12:34

wijzijndebeste123 +165341

Ik begin steeds sterker te vermoeden dat Kroes teruggefloten is door Lenderink/RvC bij de huurdeal van Sulemana en dat ze de deal bewust hebben laten klappen om een Ocampos scenario te voorkomen.

20-12-2024 12:52

Kryptonite +76987

Dat is dan een blessing in disguise geweest, want die was beste vrienden geworden met Amo en de fysio's. Wat een shit show heeft Kroes ervan gemaakt afgelopen zomer, ongekend. Vanaf zijn aanstelling alleen maar ellende met die gast.

20-12-2024 12:55

LichaTheButcher +3884

Snap wel dat toptalenten gaan twijfelen als er andere clubs aankloppen. Onder Farioli krijgen talenten weinig kans. Of je moet een houthakker zijn ala Rasmussen of een renpaard.

20-12-2024 12:33

Ajaxajax1985 +619

Als het maar geen Ziyech wordt, die hoef ik nooit meer in een Ajax shirt te zien.

20-12-2024 12:28

willem1958 +8873

In ieder geval is één ding zeker; Ajax is een paar keer goed weggekomen en staat op de tweede plek maar als Alex geen versterking haalt en zelfs als het nodig is niet een klein risco wil nemen van bijv 5 miljoen of zo en de tweede plek wordt niet gehaald door te weinig kwaliteit dan is de kans groot dat Alex in de zomer van alle kanten te horen krijgt dat ie beter kan moven en niet geschikt is voor deze job.

De CL premie levert naast het geld zoveel meerwaarde op bij aan- en verkoop plus de commerciëele exposure voor sponsors en merchandise dat als ie dat verspeelt dan denk ik dat hij z'n langste tijd heeft gehad door korte termijn politiek in een poging de boekhouding zo netjes mogelijk te houden.
De kosten gaan voor de baten en als de leiding van een grote club als Ajax zo kortzichtig is om een klein risico niet te nemen zodat in de zomer de vruchten geplukt kunnen worden dan is er iets niet goed, regeren is vooruit zien.
Desnoods huurt ie 2 spelers op de posities die bekend zijn maar hij zal iets moeten doen.

20-12-2024 12:20

B2tob4 +12084

Wat het meest steekt, is dat die Alex Kroes het uitsluitend over de (beperkte) financieen van Ajax heeft, maar nimmer over zijn ambities! Dat heet jezelf indekken!
Wel “grote veroordelende teksten” in een spraakmakend boek laten plaatsen, maar tot op heden nog weinig laten zien voor iemand met zoveel vermeende bravour. Een spits reken je af op scoren, een TD op zijn inbreng in suc6 om een club vooruit te helpen. De huidige placering in de ED kan men bijna volledig op het conto van Farioli schrijven, Kroes heeft daar tot nu toe weinig aan bijgedragen..!

20-12-2024 12:30

Knalpot +3642

"Wat het meest steekt, is dat die Alex Kroes het uitsluitend over de (beperkte) financieen van Ajax heeft, maar nimmer over zijn ambities! Dat heet jezelf indekken!"

Ik denk dat die man het had over gelijke geldzakjes (+100M te besteden) zoals Mislintat en H2. Dat is nu niet echt aan de orde en kun je nog wel veel ambitie hebben maar of dat realistisch is?

En wat je laatste zin betreft 3 van zijn aankopen scoren 16 van de 35 goals in de ED, je moet altijd nog maar afwachten natuurlijk of dat ook het geval zou zijn met 3 aankopen van een andere willekeurige TD.

20-12-2024 14:56

Chris.L +440

Farioli kan je pas echt beoordelen als hij met een opgeknapte selectie mag werken. Dat kost tijd. Het ziet er soms niet uit maar het is wel knap dat hij alsnog de punten pakt voor een tweede plek. Als je puur realistisch bent.

20-12-2024 12:18

ck69 +13130

Als je puur realistisch bent kan je ook wel stellen dat je Telstar zou op moeten vreten met de namen die er gisteren in stonden

20-12-2024 12:28

Knalpot +3642

Tja dat dachten ze bij Twente waarschijnlijk ook tegen Katwijk, of Fortuna tegen Quick boys en Willem2 tegen Rijnsburg. De praktijk is dat dat opvreten geen garantie is met de kwaliteit en gemiddelde vorm van de huidige selectie.

20-12-2024 15:00

ck69 +13130

Maar dan doe je gisteren wel af als incidentje

20-12-2024 18:45

Ajaxtrouw +6360

Soms denk ik wel eens of die Farioli denkt dat wij allemaal simpel zijn. Ik vind het op zich een prima trainer maar het is wel een gladde prater. Natuurlijk hebben ze precies afgestemd wat ze willen, zou raar zijn als dat niet zo was. Maar dat vertellen ze om taktische redenen niet en dat is logisch. En er moet eerst geld komen uit verkopen. Daar zit de angel. En dat zal niet meevallen. De aantrekkelijke spelers wil je niet kwijt en de matige (veelal nog Mislintat aankopen) slijt je niet.

20-12-2024 12:08

036AFCA97 +146682

Ik begin ergens een beetje te twijfelen aan Farioli.

De selectie is niet top, maar je zou de keeper van Telstar wel meer dan 5x mogen testen, toch?

Ik vind de prioriteit qua sterkste opstelling soms ook wat vreemd.

En daarnaast had ik gisteren meer jeugd willen zien. Een Faberski, Bounida, Mokio, Steur, Jetten ofzo. Zonde.

20-12-2024 12:05

GNBL +90255 moderator

Kan je Farioli moeilijk kwalijk nemen dat Brobbey weer een 100% kans mist, dat Godts zichzelf continu vastliep, dat Traoré telkens over zijn eigen benen struikelde, dat Berghuis elke week weer een nieuw dieptepunt bereikt qua niveau? En dan kan ik nog wel even doorgaan over de andere spelers, maar je snapt mijn punt hopelijk.

20-12-2024 12:08

036AFCA97 +146682

Ik snap je punt, alleen ik vind het spel een beetje behoudend en de prioriteiten qua wanneer de sterkste selectie speelt zie ik wat anders dan Farioli.

We zullen wel doorgaan in Europa, staan tweede en gaan door in de beker. Dat is allemaal mooi. Alleen het spel is echt nog niet goed hoor

20-12-2024 12:16

debetweter +10114

100% kans missen? 🤔

20-12-2024 12:23

Opperhoofd +12712

Vorige seizoen verloren tegen een amateur club.

20-12-2024 12:27

edalm +4960

Weghorst wel

20-12-2024 12:38

Knalpot +3642

Het spel is helemaal niet zo behoudend er wordt gewoon niet goed hoog druk gezet voorin (in welke samenstelling dan ook) en achterin krijgen ze de bal niet snel genoeg naar voren (ongeacht welke samenstelling). En als je dan al wel in de aanval ben dan is er geen creativiteit om tot kansen te komen. Simpel gezegd gewoon een gebrek aan kwaliteit, intensiteit, creativiteit etc.

20-12-2024 15:07

emieltjuhh +18043

Ik heb er totaal geen vertrouwen in..

20-12-2024 12:00

debetweter +10114

Prima. Wegwezen dan met je negativiteit.

Het zou zeer onhandig zijn als Farioli zegt dat hij een keeper, rcv, rechtback, 6, middenvelder, linksbuiten, rechtsbuiten en scorende spits op zijn verlanglijstje heeft staan. Want dat is bijna iedereen.

Niet dat daarmee gezegd wordt dat de basisspeler per definitie niet goed genoeg is. Maar het alternatief op die positie wss wel. Daarmee zorg je dat je zowel bij verkoop als aankoop de tegenpartij in de handen speelt en het is niet heel fijn voor het moraal van de spelers die er wel nog zijn.

20-12-2024 12:28

JJT86 +309

Hij hoeft toch geen specifieke namen of posities te noemen? Hij kan toch gewoon zeggen dat ze weten voor welke posities ze naar een eventuele versterking aan het kijken zijn zonder specifiek een positie of speler te benoemen ipv deze onzin?

20-12-2024 12:41

debetweter +10114

Hij heeft vaker aangegeven dat hij het niet graag heeft over wat er bij komt. Hij focust op wat hij heeft. Waarom moet hij überhaupt antwoord geven. "Als" heeft hij niet aan.

20-12-2024 13:52

OuweDibbes +12006

Kroes moet in de winter gaan leveren.. deze keer geen excuses meer.

20-12-2024 11:53

wijzijndebeste123 +165341

De excuses zijn al gemaakt en gingen er bij de supporters in als zoete koek. Supporters zijn blijkbaar vergeten dat PSV en Feyenoord met weinig tot geen budget wel in staat waren om hun selectie te versterken middels goed gescoute aankopen en slimme huurdeals.

20-12-2024 11:59

KarimB +11764

Ja hou maar op. Kroes is wat mij betreft al helemaal af. Slag in de nek en spelers lozen opmerkingen. Was ik voor zijn begin al klaar mee.

Maar we hebben een selectie die matig is. totaal uit balans. En een trainer die 0,0 tegenspraak in zijn staf heeft. Dit ligt 100% bij deze charlatan

20-12-2024 12:01

OuweDibbes +12006

Ik ben Kroes fan.. maar hij mag in de winter niet opnieuw onze trainer in de kou laten staan door doodleuk te verkopen en geen vervangers te leveren.

20-12-2024 12:37

PuurGeluk +4810

Vond die RB van vv Noordwijk wel een lekkere drive hebben .

20-12-2024 11:48

Danielson +50622

Vond die spits wel lekker doorgesnoven!

20-12-2024 12:02

Steffenhagen +38076

Nog erger : volgens Farioli is er nog niks besproken . Wat voert die kroes dan de hele dag uit ?

20-12-2024 11:38

wijzijndebeste123 +165341

In de spiegel zichzelf bewonderen vermoed ik.

20-12-2024 11:52

JJT86 +309

Farioli zit gewoon interessant te doen en denkt dat we dom zijn ofzo.

20-12-2024 11:52

Danielson +50622

Z'n aandelen tellen.

20-12-2024 12:03

debetweter +10114

Ja. Hij had moeten zeggen dat Kroes in vergevorderde gesprekken zit met een paar aankopen. Dat zorgt dat de media nog meer reden heeft om te speculeren en graven. Misschien zoeken ze nog een goede woordvoerder Steffen.

20-12-2024 12:29

Steffenhagen +38076

Kijk nou eens wat kroes zei tegen de aandeelhouders …

20-12-2024 12:33

Steffenhagen +38076

Kroes en nu ook Farioli stralen alleen maar uit dat er niks kan . Dit elftal schreeuwt om versterking dan hoort Kroes toch te zeggen : linksom of rechtsom we gaan wat doen. Nee die slappe lul begint weer over buitenkansjes . Wat zal Farioli zich opnieuw bedonderd voelen

20-12-2024 11:37

KarimB +11764

Jonathans Vitesse 6 ton naar Utrecht. Leuke frivool spelertje. Die het 100% beter doet dan Akpom, Taylor en FJ op de buitenkanten.

Kroes die kan lang lullen. Maar die doet maar wat. Er zijn echt genoeg goedkope opties.

20-12-2024 11:46

Opperhoofd +12712

Niveau Sana…

20-12-2024 12:30

KarimB +11764

En Akpom is niveau Atouba. Dus je gaat voor 6ton iig een gradatie omhoog

20-12-2024 14:07

GAjax31 +16275

Het lijkt mij heel sterk dat er niets kan. Op het laatste moment is Bergwijn met zijn enorme salaris verkocht. Dan moet Kroes toch wel een speler kunnen huren met een half jaar salaris?

20-12-2024 12:00

BakkalBijter +11709

Een linksbuiten huren komt dus neer op een buitenkansje lijkt me he

20-12-2024 12:01

GAjax31 +16275

Als Kroes geen betere linksbuiten kan huren dan Akpom, dan kan ie beter wat anders gaan doen..

20-12-2024 12:13

NeeI +108043

@steffenhagen, Volledig eens. Absoluut. Echter wat Kroes nu (wederom) doet, is pure verwachtingsmanagement rondom zijn eigen persoontje. Verschuilen achter de boze Mislintat. Dat doet men namelijk al anderhalf jaar: Van spelers tot trainers tot analisten tot directie Ajax. Hij zou pas aanzien krijgen als hij zegt: Het is kut, maar wij gaan ervoor zorgen dat Farioli een fatsoenlijke selectie krijgt. Linksom of rechtsom.

20-12-2024 12:29

Gajes +333

Overbodige spelers van de balans afhalen lijkt me prio in de huidige financiële situatie . Proberen om nog een kleine transfersom eruit te halen met de verkoop van Rensch . Berghuis, Wijndal , Avila en van de Boomen gratis laten vertrekken (bidden dat er een club zo gek is om :1 v deze spelers over te nemen ) . In de zomer ook Henderson voor een kleine transfersom van de hand doen en Akpom verkopen . Selectie aanvullen met jeugd en een ervaren linksbuiten .

20-12-2024 11:27

GAjax31 +16275

Zou Wijndal nog wel de kans geven. Als Farioli hem in vorm kan krijgen, dan hebben we wel een back met een voorzet.. en Weghorst en Akpom kunnen wel aardig koppen. Voor de rest eens hoor.

20-12-2024 11:29

KarimB +11764

Als Farioli hem in vorm krijgt... Laat hem eerst de halve selectie is in vorm krijgen

20-12-2024 11:48

linksbuiten14 +565

Dit mis je dan ook echt in het spel van Ajax. Je hebt de spelers ervoor om lekker wat goeie voorzetten te geven. Het viel mij op dat de buitenspelers persé EERST voor hun eigen actie willen gaan, en daarna als het niet lukt (7/10x) een halve indraaiende voorzet gaan geven, terwijl ik soms denk, doe de spitsen even een plezier en slinger die bal gewoon lekker voor het goal.

20-12-2024 11:49

Mousasi +739

Zolang het maar het een directe vervanger is van Berghuis vind ik alles goed.

20-12-2024 11:26

mokum410 +3299

Ik ben supporters die Farioli moe zijn DOODMOE, wat een gezeik hier man.
Mensen snappen nog steeds niet hoe waardeloos deze selectie is

20-12-2024 11:25

KarimB +11764

Ga weg man. Ik snap supporters als jou niet. De lat leg je zo laag. Ajax onwaardig spel momenteel. 0,0 patronen etc. geen spel plezier. Dat is Farioli zijn ding

20-12-2024 11:48

JJT86 +309

Mensen zien hem uit wanhopigheid als de verlosser die niks fout kan doen. Best sneu eigenlijk.

20-12-2024 11:54

Strandvliet09 +136

Jullie hebben liever dat we met mooi voetbal verliezen😂
Dat gasten als jullie niet beseffen dat we momenteel een heel matig elftal hebben vind ik schrikbarend.

Wij winnen de afgelopen jaren geen top wedstrijd, dat is nu al anders.

20-12-2024 12:11

KarimB +11764

Dat beseffen we prina. Alleen is Farioli totaal niet de trainer die we nu nodig hebben. Er is 0,0 patroon in t spel

20-12-2024 14:08

debetweter +10114

Het is makkelijker om te wijzen. Dan naar jezelf te kijken. Farioli wijst niet en focust zich op wat hij wel heeft.

20-12-2024 12:31

ShiekTakTiek +6001

Ben overtuigd van Bounida. Zijn goal ook weer tegen Tottenham 0-23, laatst ook bij Jong. Pure klasse. Hoe hij tegen Tottenham positioneert (vrijkomt), zijn man uitspeelt met een poort en afwerkt in de verre hoek. Grote klasse.

Fysiek echt behoorlijke stappen gemaakt en is klaar voor een niveau hoger, scoort letterlijk in elk team waarin hij mee heeft gedaan afgelopen weken.

20-12-2024 11:18

Okocha078 +14068

Ik ook en als je ziet hoe Berghuis sjokt kan ik me niet voorstellen dat hij veel scheelt qua intensiviteit

20-12-2024 11:21

Bals +3780

Als je na al die maanden - mét de wetenschap dat je weinig te besteden hebt - je lijstjes niet klaar zou hebben en reeds verkennende gesprekken gestart bent, toon je je incapabel. (Er zijn clubs genoeg die zich met weinig toch weten te versterken.) Bestedingslimiet als excuus kent ook een houdbaarheidsdatum.

20-12-2024 11:11

TheSpecialOne +8934

Precies. Alleen willen en kunnen sommige supporters dat maar niet inzien. Je zou de talenten ook alvast laten ruiken aan het eerste elftal. Wellicht word je dan als Ajax heel prettig verrast.
Maar daar hoor je Kroes en Farioli helemaal nooit over.

20-12-2024 11:36
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.