Farioli benadrukt band met supporters: 'Wij hebben ze nodig en willen hen weer trots maken’

door Brent Tomassen 67

Bron Persconferentie Ajax

Farioli benadrukt band met supporters: 'Wij hebben ze nodig en willen hen weer trots maken’

door Brent Tomassen 67

Bron Persconferentie Ajax

Laatst geüpdatet

Francesco Farioli is lovend over de supporters van Ajax. De oefenmeester weet dat het niet altijd makkelijk is om de fans tevreden te stellen, maar benadrukt op zijn persconferentie na de 0-2 zege op Sparta Rotterdam meermaals het belang van een goede wisselwerking tussen spelers en aanhang.

De Italiaan krijgt onder meer de vraag waar hij het meest trots op is. ‘Op veel dingen. De spelers persen alles uit wat erin zit', vindt Farioli. 'Vandaag zitten we hier met 39 punten en dat is een behoorlijke prestatie. Aan de andere kant zijn we door in de beker en zitten we nog in de race om ons te plaatsen voor de volgende ronde van de Europa League. Ik denk dus dat er veel positieve punten zijn, maar zoals altijd ook dingen die beter kunnen.’

De supporters in het uitvak lieten na de openingstreffer van Kenneth Taylor luidkeels horen dat het wat hen betreft beter kon. Zo zongen de supporters onder meer: 'voetballen, voetballen.' Farioli wil hier niet te veel de nadruk op leggen en benoemt vooral de positieve geluiden van de fans. ‘Vandaag zijn de supporters nooit gestopt met hun chants. Uiteindelijk wil iedereen goed voetbal en overwinningen zien. Sinds het begin van het seizoen waren ze altijd bij ons, ook op de mindere momenten. Als ik dat teruggrijp op de vraag waar ik het meest trots op ben, dan is het dat we nader bij onze supporters zijn gekomen. Dat is een grote prestatie. Wij hebben ze nodig en willen hen weer trots maken.’

Tekst gaat verder onder de foto.

Farioli benadrukt band met supporters: 'Wij hebben ze nodig en willen hen weer trots maken’
De Ajacieden bedanken de meegereisde fans, die ook op Het Kasteel weer vol achter de ploeg stonden.

Farioli een echte Ajax-coach? 'Ja, absoluut'

Het spel van Ajax was zondag weer niet groots en dus volgt de vraag aan Farioli of Sparta-uit de slechtste wedstrijd onder zijn leiding was. ‘Nee. Welke wedstrijd wel? Dat weet ik niet. Als ik van bovenaf kijk zitten daar heel veel goede herinneringen voor.’ Zou Farioli, die vanuit de media regelmatig kritiek ontvangt, zichzelf als een echte Ajax-coach omschrijven? ‘Ja. Absoluut.’

Uiteraard wordt ook het roulatiebeleid van Farioli besproken. Een aanwezige journalist vraagt waarom spelers volgens de trainer vermoeid zijn, ondanks het vele rouleren. Farioli zelf countert deze opmerking direct. ‘Beeld je eens in hoe moe ze zijn als ik niet rouleer. De realiteit is dat we de winterstop ingaan met 39 punten, door zijn in de beker en nog actief zijn in een Europese competitie zonder blessures. Nul.'

'Dat is een geweldige prestatie, zeker voor een club zonder middelen en waar vorig jaar heel veel spelers in de lappenmand zaten', vervolgt Farioli met enige trots. 'Dat is een geweldige prestatie van alle betrokkenen. Er ligt nog genoeg ruimte voor verbetering, maar we hebben er wel alles uitgeperst. Dus ik ben heel tevreden over mijn eerste zes maanden bij Ajax.’

Lees meer over:
Plaats reactie

Jeugd +24909

Die band ben je zo kwijt Farioli met je dodelijk saaie voetbal en je domme gewissel.
Het enige dat deze uitvinder nog overeind houdt is de punten die hij moeizaam bij elkaar schraapt. Al die figuren die zo "schijnheilig Farioli "steunen" hadden keihard geschreeuwd om zijn vertrek als we 4 puntjes minder hadden gehad en achter Feijenoord zouden staan.
Het is aandoenlijk om te zien met welke drogredenen ze het domme gewissel en het saaie spel proberen goed te lullen.
Zolang hij punten pakt heeft hij gelijk maar dit heeft niks met Ajax te maken wat mij betreft.

25-12-2024 10:03

ST +23096

Alle vertrouwen in Farioli.

24-12-2024 06:36

karlhof +4722

Farioli heeft er een zooitje van gemaakt. Hij durft geen keuzes te maken (Weghorst/ Brobbey) en en stelt nooit het beste elftal op. Ik ben het beu om naar Weghorst, Klaassen en Henderson te kijken. Ook de houding van Pasveer is niet te accepteren. Pseudo routine boven talent. Ramaj had dit seizoen belangrijke stappen kunnen maken, nu zit je met een ontevreden talentvolle keeper en een bejaarde keeper die denkt dat hij een wereldkeeper is.

Al dat gezeur over overbelasting is bullshit, kijk maar naar Engelse PL ploegen. Ik hoop dat hij duidelijke keuzes durft te maken in Januari. Anders vliegt hij eruit.

23-12-2024 06:24

Ajax-Amsterdam +4203

Hahaha ja is dat zo, ga jij hem eruit gooien?

23-12-2024 08:58

Jan60 +293

Farioli heeft een prima prestatie geleverd met deze selectie. Het rouleren heeft gewoon goed uitgepakt. 2e plaats (wie had dat vooraf gedacht), Europees er goed voor staan en door in de beker. En dat met deze selectie. En daarnaast zonder blessures de winterstop in.
Nu in de winterstop 1 of 2 echte versterkingen halen en we zijn prima op weg naar een Championsleage plek.
Uiteraard moet het voetbal aantrekkelijker worden, maar dat zie ik met 1 of 2 echte versterkingen wel gebeuren.
En als deze versterkingen er nu niet komen dan wordt het nog een 2e seizoenshelft billenknijpen om 2e te worden.
Allen fijne feestdagen en op naar een gelukkig en gezond 2025.

23-12-2024 10:58

ST +23096

Werk jij voor De Speld?

24-12-2024 06:35

Nr.10 +111573

Als je het vergelijkt met vorig seizoen dan is er inderdaad reden tot tevredenheid. We zijn duidelijk fitter, scherper, beter georganiseerd en we halen véél meer punten. In sommige wedstrijden hebben we ook echt goed voetbal laten zien, bijvoorbeeld tegen Feyenoord, PSV, en Besiktas.
Maar vorig seizoen kan niet altijd de maatstaf blijven. We werden toen geleid door een stelletje amateurs, en de spelersgroep was totaal gedemotiveerd.
Ik verwacht progressie in de 2e seizoenshelft, en dat betekent meer punten én beter voetbal. Ik verwacht eerst adequate versterkingen van Kroes, die na het falen van afgelopen zomer hopelijk wat lessen heeft geleerd, en een halfjaar de tijd heeft gehad om zich voor bereiden op komende maand. Daarna verwacht ik een beter Ajax te zien, dat mee gaat strijden om de titel, want we staan maar 6 puntjes achter, en dat PSV is ook geen Real Madrid hoor.

22-12-2024 23:22

AFCA020! +6130

Ben het deels met je eens ouwe.
Alleen denk ik dat serieus meedoen om de titel niet realistisch is (en dat mogen we ook niet verwachten als je ziet waar we vandaan komen).
We staan 6 punten en een enorm doelsaldo achter, dat zijn 3 wedstrijden. Dat is haast niet in te lopen in de eredivisie.

Verder vind ik dat we afgelopen zomer niet gefaald hebben. Verre van zelfs.
Als je ziet welke selectie er nu staat en welke er vorig jaar september stond, dan is dat een wereld van verschil. Zie je ook terug in de goede resultaten gelukkig.
Daarnaast zijn we qua staf (Steijn->Farioli) er ook enorm op vooruit gegaan.

Ik denk als we realistisch kijken, dat we nu al een heel stuk verder zijn dan we met alle eerlijkheid hadden mogen verwachten. De bestuurders hebben tot dusverre geweldig werk geleverd. En dat zonder geld. Niet met de honderden miljoenen die Hamstra en Mislintat te besteden hadden, gewoon nagenoeg niks. Heel knap gedaan 👌🏻

We zijn er nog niet natuurlijk, maar we zetten nu met de juiste mensen (voor het eerst in 3 jaar) gelukkig weer enorme stappen 👏🏻

23-12-2024 01:44

NouridolbergNeres34 +1912

Dit is absoluut geen echte Ajax trainer, verdedigend stukken beter voor elkaar. We krijgen veel minder goals tegen, maar het spel aan de bal moet veel en veel beter. Het rouleren is ook geen pluspunt.

22-12-2024 23:16

BackInBlack +14606

Farioli verdient betere spelers.

Met dit zooitje is het behelpen.

22-12-2024 22:51

Jeffrey.W72 +462

Farioli heeft een wereldprestatie geleverd door als 2e de winterstop in te gaan. Met dat gezegd hebbende 5-3-2 tegen een laagvlieger als sparta maak je supporters niet trots hoor.

22-12-2024 22:44

Koningtoto +60663

Als je supporters voetballen voetballen voetballen gaan roepen heb je binnenkort stront aan de knikker.

Mensen beginnen het goed zat te worden dat saaie kut voetbal.

22-12-2024 21:58

Danielson +50622

Beter dat dan dat ze punten punten punten gaan roepen.

22-12-2024 22:00

KarimB +11764

Ze persen alles eruit wat er in zit. Kom op man. Kap is met popi jopi doen

22-12-2024 21:40

MichelBoerebach +29286

Er moet wel wat meer inzitten dan dit, toch? We zijn RKC niet. Bijna de helft van de selectie is of was international.

22-12-2024 22:59

Dolblij +45556

Eerste 20 minuten hoorde je uitsluitend de Ajax supporters zingen. Respect!

22-12-2024 20:38

Ajax The Best +16639

Het is mooi dat hij de supporters regelmatig benoemd. Er zit zo'n ongelooflijk verschil tussen hoe de supporters in het stadion het elftal supporten en hoe de zogenaamde supporters op Azijn Seikers Showtime hun club 'steunen'. Gelukkig komen die grotendeels nooit in het stadion, zou dramatisch zijn voor de sfeer.

22-12-2024 19:46

MelleAfca +14328

Eens, en tegelijkertijd is er ook in het stadion veel ruimte voor verbetering qua sfeer.

22-12-2024 20:50

KarimB +11764

Het orakel heeft gesproken

22-12-2024 21:40

jerryisthename +31984

Ik dacht anders dat jij het orakel was...? 😂

23-12-2024 21:09

KarimB +11764

Zekers haha

24-12-2024 10:34

Nr.10 +111573

Ja want de sfeer in de Arena is geweldig. 80% van het publiek zit stilletjes op het stoeltje, alsof ze in de bios zitten. Het moet bijna allemaal van de F-side komen. Als het een goede wedstrijd was even een half minuutje meehossen met 90 minuten lang aan het einde, dat was het dan wel.
Of ben ik nu een Azijn Seiker?

22-12-2024 23:25

Ajax The Best +16639

Het klopt dat een groot deel van het publiek in de JC ArenA nauwelijks geluid maakt. Maar zelfs dan is hun betrokkenheid vele malen positiever. En de wedstrijden in Amsterdam zijn natuurlijk maar de helft van de westrijden. De meeste fanatieke supporters gaan ook liever naar de uitwedstrijden, dan thuis. Juist vanwege de sfeer. In het uitvak doet vrijwel iedereen de hele wedstrijd mee.

Van de F-side komt al 10+ jaar heel weinig. Denk dat je een beetje achterloopt.

23-12-2024 10:31

jo1974 +185

Oke ,we hebben de 2 plek ,en dat is knap gekeken naar het vorige seizoen, maar er moet creatieve spelers bij ,vooral op het middenveld en in de voorhoede, want dit is geen ajax voetbal

22-12-2024 19:30

FinidiKanu +1684

We hebben nog een lange weg te gaan, maar het komt goed! WZAWZDB❌❌❌

22-12-2024 19:18

daslogisch1 +10199

Farioli ten voeten uit die Febo Mikey even met zijn rug tegen de muur drukt verbaal gezien tijdens de persco. Farioli genoot er zichtbaar van aan het eind kon ik merken. Vieze onder de gordel opmerkingen weer van Mikey over 'of hij wel een Ajax trainer is'. Vuile trol!

22-12-2024 19:03

Ans B +20006

De nadruk ligt dit seizoen echt op de resultaten wat mij betreft, dus die 2e plek is echt fantastisch tegen de achtergrond van de vorige twee seizoenen en de disbalans in de selectie.
Maar het voetbal moet uiteindelijk (tenminste volgend seizoen) wel aanzienlijk aantrekkelijker worden wil ik 1-2 x per week blijven kijken naar Ajax.
Ik ben fan vanwege het typische Ajaxspel, de opleiding enz. Ik ben voetballiefhebber en ik hou van technisch, avontuurlijk, creatief voetbal, en ik kijk bijna uitsluitend naar Ajax en Oranje. Aan andere clubs wil ik meestal mijn tijd niet meer verdoen en dat zal op den duur ook voor Ajax gaan gelden als het spel niet voldoet aan de Ajax-standaard.

Natuurlijk heb ik geduld, in de zin dat de selectie eerst meer in balans moet komen, maar nu al doe ik de tv uit als ik wéér naar een verschrikkelijke wedstrijd zit te kijken. Ook uit zelfbehoud: zoveel ergernis en frustratie is gewoon niet goed voor een mens.

22-12-2024 19:01

Chalana1984 +4701

Couldn't agree more Ans!

22-12-2024 22:31

Artemio +32216

Het uitvak verdient wat mij betreft een grote pluim. Het voetbal is vooral het laatste maand niet om aan te zien, maar toch hoor je het uitval luid en duidelijk sfeer maken/zingen. Hulde voor de beste supporters van de wereld!🙏🏽

22-12-2024 18:44

Patje kluivert +97

Dat zeker🔥🙏🏼

22-12-2024 19:00

ajaciedje90 +60457

Rapportcijfer van mij voor Francesco Farioli is een 8,5. Toegegeven vandaag werd ik helemaal leip voor de wedstrijd vanwege de opstelling maar dat had er meer mee te maken met dat ik dat niet begreep met de wedstrijd van afgelopen donderdag als uitgangspunt waar je dan met je sterkste 11 start en dan vandaag dat niet doet.

De club staat er sportief beter voor dan ik had verwacht en wij zijn ook duidelijk fitter (blessures naar minimum) en mentaal weerbaarder (veel wedstrijden nog gewonnen of gelijk gekomen na een achterstand)

Hopelijk als wij na de winterstop wat minder wedstrijden in een kort tijdsbestek gaan spelen en de druk uit het programma is door die extra inhaalwedstrijden vanwege die politiestakingen kunnen wij ook werken aan wat sprankelender voetbal.

22-12-2024 18:28

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Ik hoop ook dat tegen RFS en Galatasaray een resultaat wordt behaald. In die top 8 eindigen betekent 2 wedstrijden minder in februari, terwijl Feyenoord, PSV en AZ bijna gegarandeerd wel twee zware Europese wedstrijden moeten spelen die periode. Dat zou zoveel schelen, en onze concurrenten tevens meer kans op puntverlies in de Eredivisie geven.

22-12-2024 20:03

OwenStevenDalberg +27579

8,5?? Dat is wel heel hoog. Dan is er dus weinig ruimte meer voor verbetering.

22-12-2024 21:02

ajaciedje90 +60457

Er is nog 1,5 punt ruimte voor verbetering.

22-12-2024 21:18

Aeter +6667

Als je kijkt waar we vandaan komen en waar we nu staan met het huidige spelersmateriaal, vind ik het wel terecht.

22-12-2024 21:51

KarimB +11764

8.5 wow man

23-12-2024 01:03

ach ja +5801

Kom maar op met al dat transfer nieuws!

22-12-2024 18:26

HansBrobbey +1044

Farioli is momenteel de coach die we nodig hebben. Perst er echt het maximale uit met een matige selectie. Nee sprankelend is het meestal niet, maar de mensen die dat verwachten zijn vorig jaar vergeten denk. Als we nu een opportunistische aanvallende coach zouden hebben, hadden we nooit zoveel punten binnengesleept. Dit seizoen telt alleen t resultaat. Je moet ook wat langere termijn kunnen denken, dan alleen dit seizoen te zitten janken als het spel niet naar wens is. Dit jaar resultaat ( hopelijk 2e), vanaf volgend seizoen hopelijk langzaam maar zeker weer bouwen aan het aanvallende attractieve voetbal waar Ajax voor staat. Dit haar 2e worden is voor nu veruit t belangrijkst om niet de concurrentie (feyenoord) een gat met oms te zien slaan

22-12-2024 18:15

Yes +375

Of niet realistisch?
Als j Fiat een sportieve uitlaat heeft wilt niet gelijk zeggen dat het een racewagen is

22-12-2024 18:43

Tommyshelby +129829

Respect voor het uitvak. Iedere wedstrijd hoorbaar ondanks dat het spel vaak nergens op lijkt.

22-12-2024 18:14

Petterson +25242

Slijmjurk 😁

22-12-2024 18:02

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25455

Begin maar eerst met de sterkste opstelling

22-12-2024 18:00

Patrick78 +52743

De sterkste opstelling net als tegen Lazio of Telstar?

Farioli is geen saboteur.

Elke keuze van Francesco is een keuze in het belang van Ajax

22-12-2024 18:01

Artemio +32216

Faroili is zeker geen saboteur eerder een toptrainer in wording, maar zijn opstelling vooral die van vandaag leek nergens op in de 1e helft.
1e helft 1 schot voor Ajax tegen de nummer 16 van de eredivisie terwijl de nummer 16 3 schoten had in de 1e helft.
Dat is alle perken te buiten.

22-12-2024 18:48

OwenStevenDalberg +27579

Tuurlijk, in het belang van Ajax...., zelfs in de laatste speelronde voor de winterstop spelers sparen. In het belang van Ajax had hij de beste 11 moeten opstellen. Gelukkig liep het deze keer goed af. Tegen NAC en AZ helaas niet

22-12-2024 21:04

NoPants +7519

In het belang van ajax is meer dan alleen maar zo snel mogelijk een wedstrijd beslissen. Misschien dat nu een club voor Gaaei of Wijndal komt en we wat salaris kunnen schrappen en een paar miljoen voor hen kunnen krijgen. Bijvoorbeeld.

Als spelers een heel of half jaar op de bank en tribune hebben gezeten zijn ze doorgaans iets minder in trek. Misschien kunnen door ze minuten te geven wel verkopen, en ons daardoor versterken. Is dat niet in belang van ajax?

22-12-2024 21:27

Aeter +6667

Jij had liever gestart met Godts, Fitz-Jim en Traoré met het risico op dit veld tegen houthakkers uit degradatiezone? En met j beste spelers geblesseerd de winterstop in gaan waardoor ze er na de winterstop niet direct bij kunnen zijn? Allemaal om een sprankelende 4-0 zege te forceren tegen Sparta ipv een zakelijke 2-0 met de hele selectie in tact? Daarom is Farioli dus Trainer en niet jij.

22-12-2024 21:54

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25455

Angst is een slechte raadgever

23-12-2024 10:27

Amp +38000

Oh dacht dat dat de sparta-aanhang was die "voetballen" schreeuwde😅

22-12-2024 17:58

Josey Wales +11703

Vorig jaar hadden we ook geen Ajaxvoetbal maar ook geen punten.

22-12-2024 17:56

Patrick78 +52743

Geen punten, geen Europa League en geen KNVB beker…..

22-12-2024 17:59

Oxxer +164957 moderator

Precies, dankzij de Grootmeesters die de afgelopen jaren aan de macht waren is Ajax sportief en financieel haar voorsprong in NL kwijt. De verwachtingen zijn niet realistisch, Ajax voetbal met deze selectie is zo goed als onmogelijk.

22-12-2024 21:02

KarimB +11764

Hoeveel jaar denk je dat t gaat duren? Ik ben bang voor nog een x aantal jaren helaas

23-12-2024 01:07

Simpelishetmoeilijkst +25385

Ben erg blij met Francesco Farioli als onze trainer. Het is tot nu nog maar zelden echtvAjax voetbal geweest, Maarheeze zal tijd kosten dat weer terug te brengen. Denk dat we geduld moeten hebben, totdat er meer eigen jeugd doorbreekt. Fantastisch werk geleverd zonder veel veranderingen in de selectie.

22-12-2024 17:47

Petterson +25242

Eens. Die wedstrijden tegen Feyenoord en PSV hebben het verwachtingspatroon weer flink hoger gelegd. Ondertussen is het weer flink gedaald. Kennelijk zijn we nu een soort Utrecht dat wel kan pieken tegen betere tegenstanders, maar lastig het spel zelf kan maken tegen kleinere clubs. En dus puur op resultaat spelen. Leuk is anders. Flink trainen op patronen en positiespel in de winterstop!

22-12-2024 18:07

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Die eigen jeugd is ook een beetje het probleem. De lichting 2004/2005 is gigantisch matig. Geen enkele speler uit die lichting maakt ook maar kans om op korte termijn basisspeler in Ajax 1 te worden, maar dat zijn wel de 20 en 19-jarigen die anders wel op de deur zouden moeten rammen. Het is de lichting met Verschuren, Chourak, Brandes, Jermoumi, Chahid, Setford, Reyverson. Allemaal pure middelmaat man. Een kanttekening wil ik wel plaatsen, want natuurlijk is het erg veel pech dat Vos en Idumbo Muzambo 'm gepeerd zijn, Van Axel Dongen chronisch geblesseerd is en Gooijer nu in de lappenmand bij PEC Zwolle zit. Maar die volledige jaarlaag heeft gewoon nog 0.0 aan waarde in Ajax 1 opgeleverd, dus er zit geen jeugd achter onze '15 basisspelers' om het maar zo te zeggen die voetballend goed zijn en ingepast kunnen worden, want de lichting daarachter, met Bounida, Jetten, Janse, Faberski, Verkuijl, Peters en Messori, is heel talentvol, maar dat zijn nog jochies van 17/18, die moeten eerst nog naar Jong Ajax.

22-12-2024 20:18

Simpelishetmoeilijkst +25385

Superscoirder, je hebt het goed gezien. Het is nog even wachten op veelbelovende jeugd. Zal echt wel weer wat komen. Bedankt voor je commentaar, prima.

22-12-2024 23:44

Baco123 +6834

Ja ik blijf je altijd trouw❌❌❌
Fijne feestdagen alvast allemaal hier op as.

22-12-2024 17:46

Breuk +25368

Jij ook.

22-12-2024 18:46

Baco123 +6834

Bedankt gap

22-12-2024 18:47

Ajax The Best +16639

Hoe was het donderdag samen met je zoon? Hoe heeft hij het ervaren?

22-12-2024 19:49

Baco123 +6834

Hij vond het geweldig kerel
Hij gaat 11 januari weer mee naar Ajax rkc, kleine heeft het te pakken hahahaha

22-12-2024 21:05

Patrick78 +52743

Echte supporters zijn met Farioli!

In Francesco we trust!

22-12-2024 17:41

Pinohelmond +5845

Nou nee… Genoeg echte supporters, mensen die al 30-40 jaar Ajax op de voet volgen en supporten hebben helemaal niets met Fariolli.
Als je al een half seizoen met een selectie traint mag je inmiddels wel wat patronem en vastigheden verwachten maar nee, het spel lijkt werkelijk waar helemaal nergens op.
Hebben we een topselectie? Absoluut niet maar dat we betere spelers hebben dan bijna alle andere eredivisie club lijkt me duidelijk. In punten hebben we een prima seizoenshelft gehad maar daar is alles mee gezegd.
Slaapverwekkende wedstrijden, geen beleving in het veld, dat debiele opbouwen, de idiote opstellingen: denk dat vele echte supporters helemaal klaar zijn ermee.

Wat wel gezegd mag worden: de supporters steunen het elftal geweldig qua sfeer in zowel thuis als uitwedstrijden. Chapeau daarvoor!

Op naar een beter 2025!!

22-12-2024 17:50

Patrick78 +52743

Natuurlijk niet alles perfect is

Maar voor Ajax, op dit moment, een betere trainer dan Farioli is er niet.

22-12-2024 17:58

Odin2710 +2109

Vorig jaar met dezelfde rommel en nu.... we staan volgens mij gewoon 2e toch??

22-12-2024 18:04

Petterson +25242

Ik volg je een heel klein eind. Maar wellicht overschatten we onze selectie zelfs nog. Wellicht heeft een GAE of een Twente wel spelers met meer voetbalintelligentie die makkelijker als team kunnen samenspelen: verdedigen én aanvallen. Bij ons zie je toch nog te veel spelers (zeker op middenveld) die slechts 1 facet beheersen. Je kunt als coach nog zoveel aanreiken, de spelers moeten primair wel coachbaar zijn eerst.

22-12-2024 18:13
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.