Conceição maakt enige Jong Ajax-goal bij gelijkspel tegen Telstar

door BadembaBarrie 1394

Bron AS

Conceição maakt enige Jong Ajax-goal bij gelijkspel tegen Telstar

door BadembaBarrie 1394

Bron AS

Laatst geüpdatet

Jong Ajax heeft het eerste duel van het nieuwe seizoen met 1-1 gelijkgespeeld. Op De Toekomst waren de Amsterdamse beloften de hele wedstrijd de bovenliggende partij, maar wisten ze de tegenstander geen moment écht met de rug tegen de muur te zetten. Een doelpunt van Francisco Conceição compenseerde nog voor de vroege tegentreffer, maar verder kwam Jong Ajax niet: 1-1.

Het seizoen was voor Jong Ajax nauwelijks onderweg of de eerste tegengoal was al een feit. Telstar kreeg een hoekschop aan de rechterkant van het veld en Koen Blommestijn zette zijn hoofd tegen de bal. Via de onderkant van de lat plofte het leerwerk over de doellijn.

Het doelpunt gaf Telstar nog meer aanleiding om het initiatief wat meer aan Jong Ajax te laten. Dat leidde nog niet direct tot kansen voor de ploeg van John Heitinga. Naar middels Conceição was daar na tien minuten toch het eerste schot op doel. De rechtsbuiten dribbelde van zijn flank naar binnen en probeerde het vanaf randje zestien met een laag schot in de korte hoek. Daar lag Ronald Koeman jr. echter ook.

Niet veel later leken de Amsterdamse beloften via Sontje Hansen op de gelijkmaker af te gaan. De aanvaller kreeg de bal in een uitbraak met een overtalsituatie en zag Youri Regeer diep lopen. Hansen gaf de bal echter niet aan de middenvelder en liep in plaats daarvan nog een paar passen door, alvorens naar binnen te trekken en Conceição aan te willen spelen met een slim balletje tussendoor. De pass van Hansen liet echter flink te wensen over en dus ging de kans voorbij.

Via een sterk spelende Regeer kwam Jong Ajax zo nu en dan tot kansen. De grootste daarvan was voor Christian Rasmussen, die door Regeer werd weggestuurd. Vanuit de zestien was zijn poging echter te zwak en onzuiver. Even later was Regeer weer belangrijk door een aanval die spaak leek te lopen in leven te houden met een uitstekende sliding. De nummer zes van dienst speelde Hlynsson aan op randje zestien en de IJslander opteerde bij de keuze tussen zelf schieten of Conceição inspelen voor dat eerste. De bal vloog via een tegenstander achter.

Het aanvalsspel van Jong Ajax bestond in de laatste fase vaak te veel uit breien. Zodoende kwam het gevaar vaak van individuele acties. Zo zag Tristan Gooijer een poging van afstand maar een metertje overvliegen. Enkele minuten later deed Conceição De Toekomst opleven door op eigen helft zijn tegenstander flink dol te draaien. Een goede poortbeweging en fraaie bal van Hansen later leek Hlynsson op de ideale positie om de gelijkmaker op het bord te zetten, maar hij kreeg de bal vanuit de lucht net niet lekker onder controle op de borst.

Toch zou die gelijkmaker niet lang meer uitblijven. Kort nadat doelpuntenmaker Blommestijn twee grote kansen had gemist namens Telstar, kwam de bal uit een zeldzame geslaagde aanval van Jong Ajax voor de voeten van Youri Baas. Diens poging met rechts werd nog geblokt, maar in de rebound was Conceição scherp en zorgde hij voor de 1-1. Gevoed door het zelfvertrouwen van zijn treffer leek hij zelfs bijna gelijk voor 2-1 te zorgen, maar zijn schot richting verre kruising kon door Koeman worden gekeerd. Uit de daaropvolgende corner liet diezelfde Koeman de bal ineens los, waardoor Rasmussen van dichtbij de 2-1 op de schoen leek te hebben, maar hij kreeg de bal in alle haast niet langs zijn bewaker. Zodoende zochten de elftallen de kleedkamers op met een 1-1 stand.

In de eerste fase na rust golfde het spel op en neer. Telstar werd over de rechterflank met name gevaarlijk via Blommestijn, bij Jong Ajax ging de meeste dreiging uit van Conceição. Die dribbelde na 55 minuten zijn tegenstander in de zestien voorbij en trok laag voor. Met een beetje geluk kwam de bal nog voor de voeten van Hansen die de 2-1 op zijn schoen leek te hebben. De linksbuiten vuurde echter hard voorlangs.

Het tweede bedrijf bleek in het vervolg niet heel enerverend en ook de individuele flitsen werden minder. Het moest echt van Conceição komen en die had gelukkig nog wel wat acties in huis. Zo kwam hij halverwege de tweede helft gevaarlijk door over rechts, nadat hij goed zijn man uitgespeeld. Zijn lage voorzet wist echter opnieuw geen teamgenoot te bereiken. De grootste kans was nog voor Telstar, nadat invaller Delvechio Blackson uit een corner maar net naast kopte.

De slotfase van het duel kenmerkte zich vooral door harde tackles, met name van Telstar, en een scheidsrechter die terughoudend was met fluiten en kaarten uitdelen. Invaller Amourricho van Axel Dongen waagde nog een paar keer een poging van een meter of twintig, maar zag zijn shot beide keren over vliegen. Youri Baas probeerde het in de blessuretijd in één keer uit een vrije trap van een meter of 25. In de laatste minuut van de blessure tijd waren Regeer en Kik Pierie uit corners nog dichtbij de iwnnende treffer, maar die viel niet meer.

Opstelling Jong Ajax

Kremers; Gooijer (Aertssen 66'), Warmerdam (Jermoumi 46'), Pierie, Baas; Regeer, Fitz-Jim, Hlynsson (Vos 80'); Conceição (Martha 80'), Rasmussen, Hansen (Van Axel Dongen 62').

Wissels Jong Ajax

De Graaff, Aertssen, Milovanovic, Jermoumi, Ribeiro, Misehouy, Martha, Van Axel Dongen, Banel, Vos.

Opstelling Telstar

Koeman; Kotte, Apau, Kruiver (Liesdek 72'), Bensabouth; Overtoom (Seedorf 62'), Mulder (Blackson 72'), Najah; Plet, Blommestijn

Wissels Telstar

Blackson, Dijkstra, Eendracht, Houweling, Liesdek, Seedorf, Smit, Soares, Van Wetten, Van den Heerik

Doelpunten

0-1 Koen Blommestijn (3')
1-1 Francisco Conceição (41')

Live Blog
Loading...

08/08/2022 20:00
Welkom in het liveblog

Dit is het liveblog voor de competitiewedstrijd tussen Jong Ajax en Telstar. Voor de Amsterdamse beloften is het de openingswedstrijd van het nieuwe seizoen. Sten Kremers maakt zijn debuut bij Jong Ajax.

08/08/2022 21:56
(90+6') Eindsignaal

Afgelopen. Jong Ajax krijgt uit twee corners in de blessuretijd nog twee kansen via Regeer en Pierie, maar scoren doet het niet meer. Het duel eindigt zodoende in 1-1. 

08/08/2022 21:53
(90+4') Doelpoging Jong Ajax

Baas gaat achter een vrije trap op een meter of 25 van het doel staan. Hij probeert het in één keer en de poging is niet eens beroerd, maar ook niet van het niveau Burak, zullen we maar zeggen. 

08/08/2022 21:49
(90') Extra tijd

Er komen zes minuten blessuretijd bij. 

08/08/2022 21:46
(86') Kans Jong Ajax

Terwijl er een speler van Telstar ogenschijnlijk geblesseerd op het veld ligt, krijgt Jong Ajax de vrije trap, omdat het de overtreding toch echt tegen kreeg. Uit de hervatting krijgt Van Axel Dongen uiteindelijk een schotkans, maar diens poging vliegt over. 

08/08/2022 21:40
(80') Wissels Jong Ajax

Conceição heeft het publiek op De Toekomst tachtig minuten lang vermaakt en gaat er nu onder luid applaus uit. Hij wordt vervangen door Martha. Vos komt er ook bij, hij vervangt Hlynsson.

08/08/2022 21:37
(78') Gele kaart Jong Ajax

Pierie laat zich te makkelijk uitspelen en moet vervolgens aan de noodrem trekken. Gele kaart dus. 

08/08/2022 21:33
(74') Kans Telstar

Invaller Blackson krijgt een vrije kopkans uit een corner. Hij werkt de bal echter net naast. 

08/08/2022 21:29
(69') Kans Jong Ajax

Conceição gaat maar weer eens langs zijn tegenstander en trekt laag voor. Er is echter niemand die de bal over de doellijn loopt. 

08/08/2022 21:24
(66') Wissel Jong Ajax

Olivier Aertssen vervangt Tristan Gooijer. 

Bestel het nieuwe Ajax-uittenue nu in de Ajaxshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

jerryisthename +31978

Heel veel potentie in deze groeibriljant.
Gaan we nog heel veel plezier aan beleven. Zal alleen maar beter worden, maar moet nog iets meer wennen misschien aan alles in Amsterdam bij Ajax, ook wbt. de tactiek, die bij Ajax toch wel nog iets aanvallender is dan bij Porto. Ga zo doorrr! 👊🏼

09-08-2022 12:54

Jutter1 +4316

Leuke linkspoot bij Jong was MOTM ook, deze Portugees. Een nog jonge speler die de traditie voortzet waarom de Portugese topvoetballers momenteel furore maken bij diverse Europese topclubs (PL met name). Natuurlijk maakt één zwaluw nog geen zomer, maar deze jongen heeft ontegenzeggelijk veel potentie.

09-08-2022 12:44

ShiekTakTiek +6001

Waar ik vooral ook benieuwd naar ben, hoe speelde Jermoumi op rechtsback?

Word als kenners getipt als een back die snel de stap kan maken naar 1 op termijn. Vergelijkbaar met Mazraoui qua speelstijl (toevallig ook Marokkaans jeugdinternational). Destijds gehaald als rechtsbuiten bij Sparta, maar nu omgeturned tot aanvallende rechtsback.

Kan iemand die de wedstrijd gezien heeft vertellen hoe hij speelde bij zn debuut in het betaald voetbal?

09-08-2022 12:09

AvBfafi +1103

Viel mij positief op. Mooie strakke inspeelpass. Net als de rechtsback in de eerste helft, Gooijer!

09-08-2022 12:59

DrFootball +15174

Gooijer vond ik heel aanwezig. Misschien wel de beste aan Ajax zijde.

09-08-2022 13:31

DrFootball +15174

Was niet zijn debuut. Vorig seizoen al een wedstrijd gespeeld volgens mij. Ik vind het een jongen met mogelijkheden. Zal nog wel aan het verdedigende moeten werken. Heb hem een paar jaar geleden uit bij Feyenoord zien spelen met de 017 of 018. Toen was hij de beste man van het veld. Veel drang naar voren, oog voor de combinatie, techniek, goede voorzet.

09-08-2022 13:02

ShiekTakTiek +6001

Klinkt veelbelovend! Heb toch liever dat er een back uit de eigen jeugd doorstroomt die weet wat er gevraagd word. Leren voetballen/aanvallen is moeilijker dan verdedigen, dus aan dat aspect kan hij nog werken. Nous was echt een alleskunner.

09-08-2022 13:30

supporter sinds +7909

leuke speler die Conceicao maar nog lang niet in staat om Antony op te volgen in mijn ogen.
Het zag er gisteren leuk uit maar het werd ook teveel doorgevoerd af en toe waarbij Telstar verdedigers toch nog konden ingrijpen. Die weerstand zal in de eredivisie alleen maar groter worden. Ik moet het nog zien... het kan een publiekslieveling worden maar ook een Younes ...

09-08-2022 11:38

Berghuis +14390

Younes was onder Bosz niet onverdienstelijk..

09-08-2022 11:43

ShiekTakTiek +6001

Met hogere weerstand zal hij sneller moeten handelen waardoor hij alleen maar beter word. Je kan het ook omdraaien, hij voert acties te ver door omdat hij een te lage weerstand heeft. Juist de echte talenten ontwikkelen zich snel met een hogere weerstand. Ik heb veel positieve punten gezien, hij passeert makkelijker dan Antony op het eerste oog, tuurlijk het is tegen een Telstar. Maar deze jongen heeft echt een actie; Antony doet alles op snelheid en vooral dribbelend, niet echt een kap of schaar die functioneel is. Hij laat het vooral leuk uitzien wnr hij stilstaat op de zijlijn en de tegenstander afwacht.

09-08-2022 12:08

Marko9 +893

Younes was prima man rare reactie

09-08-2022 16:50

Arrowtown +265

Ik vond Aertssen ook wel lekker invallen gisteren, oogde veel zelfverzekerder dan vorig seizoen waarin hij mij toch wat tegenviel. Hoop hem in de basis te zien de komende wedstrijden, als hij zich door ontwikkelt dan is hij wat mij betreft echt een potentiele speler voor 1. Ideale scenario zou zijn als Schuurs pas in de winter wordt verkocht, dat Aertssen daarna stand-in kan zijn voor Timber en het stokje kan overnemen als Timber vertrekt.

09-08-2022 10:20

3sterren +20205

Heerlijke frivole Portugese pirouettes gezien, en ook nog eens zichzelf een dienst te bewijzen door een doelpunt te scoren bij zijn ’debuut’.

Mocht Antony eventueel onverhoopt vertrekken, dan vrees ik niet voor een ernstige verzwakking voor wat betreft rechts voor.

100 miljoen in de ]oorlogskist’ en M&M kan wat mij betreft los gaan in Ajax 1 ...

09-08-2022 10:01

AjaxAddicted +2999

Krijgen jongens als Regeer en conceicao ook meer speelminuten in ajax1? Ik mis dat wel hoor dat door rouleren. En zo kan je er nog wel meer opnoemen.

09-08-2022 09:46

Invincibles +5249

Ze hebben net een wedstrijd gespeeld…

09-08-2022 14:42

Pirsig +519

Fitz Jim valt echt op in dit gezelschap. Hele mooie vloeiende motoriek, hele goede balans tussen inspannen-ontspannen. Staat altijd in positie. Ziet altijd de pas. Heel volwassen spel in dienst van het team. Geen ego tripper. Zo'n speler maakt een team beter.

09-08-2022 09:20

Bals +3779

Conceição blonk uit. Kremers, Gooijer en Aertssen maakte een goede indruk. Baas liet zich wel heel makkelijk kloppen bij de 0-1 en maakte ook niet de indruk ooit in EEN te willen spelen. Warmerdam, Pierie en de weer zeer teleurstellende Rasmussen en Hansen komen daar ook tekort voor. Regeer, Hlynsson en Fitz-Jim lieten zich aanvallend nu en dan gelden, maar lieten ook verdedigend steken vallen. Jermoumi deed het naar behoren. Vos bracht nieuw elan. Amo stelde me teleur maar kan veel en veel beter. Martha liet zich niet echt zien. Maar ja JONG is echt jong en er zit nog veel in wat er nu nog niet uitkwam. Heitinga gaat spelers beter maken!

09-08-2022 09:00

Wamberto +2968

Poe... Die bewegingen van Conceição... Ziet er héél goed uit allemaal.

09-08-2022 08:09

Ajax27 +19236

Ik zie bijna nooit wedstrijden van Jong, maar gisteren ben ik er eens rustig voor gaan zitten. 2 mensen die er duidelijk uitsprongen boven de rest, Conceicao en Fitz-Jim in mijn ogen.

Conceicao daar druipt de kwaliteit vanaf. Hij wil nog wat te graag en teveel laten zien hoe goed ie wel niet is. Daardoor maakt ie het zichzelf ongelukkig vaak moeilijk. Maar hij hield daar gisteren wel in z'n eentje 2-3 man continu bezig en hij moest af en toe een flinke schop krijgen om 'm af te stoppen. Nog zeker niet klaar om in Ajax 1 minuten te maken, maar als hij een jaartje hier zit verwacht ik echt dat ie enorm goede stappen zal maken.

Dan Fitz-Jim. Zo rustig aan de bal, maakt vrijwel alleen maar goede keuzes in z'n passing. Versnelt het spel wanneer het kan, maar speelt de bal ook rustig terug als het moet. Enorm goede spelbepaler op het middenveld. Zijn grote nadeel is z'n fysiek. Het is echt een klein jongetje. Het is alsof je een 14-jarig jochie een keertje met de grote jongens laat meetrainen. Hij werkt zich een slag in de rondte en kon conditioneel bijna 90 minuten lang gas blijven geven, continu in beweging. Maar fysiek... ik denk dat ie 50-55 kg weegt. Het zal nooit een Brobbey worden en dat hoeft ook niet. Maar 10 kg erbij aan spierkracht dan blijft het nog steeds een lichtgewicht met 60-65 kg, maar dan zal ie wel merken dat ie in de duels iets heeft bij te zetten. Gisteren zag je echt duidelijk dat als ie ook maar enigszins in een duel komt hij eigenlijk nagenoeg elk duel verliest. Ik weet zeker als je daar een goeie diëtist met een goed programma in de gym aan koppelt, hij ieder jaar 5kg kan aankomen aan pure spierkracht en hij binnen 2 jaar een volwassen lichaam creëert waarmee hij meekan in Ajax 1.

09-08-2022 08:08

Min85Kluivert +885

Helemaal eens over Fitz-Jim, wat een mooie voetballer is dat, het geeft hoop dat Messi op het moment 67kg weegt, dat was vroeger minder...

10-08-2022 01:18

Ajax27 +19236

Zeker, en Messi is dan misschien het verkeerde voorbeeld, want een dergelijke buitenklasse speler kom je eens per 10-20-30 jaar tegen als het niet nog langer duurt.

Maar er zijn genoeg voorbeelden van kleine middenvelders die niet flink gespierd zijn maar wel overleven aan de top. Al blijft het dan een groot verschil wanneer je 55 kg weegt, of 65kg. Ik weet het gewicht van Fitz-Jim niet, maar het lijkt echt een jong 14 jarig jochie van 50-55 kg. Daarmee ga je het gewoon niet redden in topvoetbal.

Hij is nu 19, dus moet gewoon fysiek aan de bak.

10-08-2022 09:37

karlhof +4721

Jong Ajax is voetbaltechisch sterk maar conditioneel en fysiek zeer zwak.

09-08-2022 06:59

thelordjoshua +10641

net samenvatting bekeken, Sontje ziet dr goed uit!

09-08-2022 05:22

supporter sinds +7909

misschien wel in de samenvatting maar rendement van 0,0

09-08-2022 11:20

Invincibles +5249

Mooie speler die Conceição. Hoop dat hij snel in Ajax 1 te bewonderen zal zijn. Vooral als Antony zijn dag een keer niet heeft.

09-08-2022 05:09

wendoo9 +8125

Lees dat veel supporters Antony graag zien vertrekken bij een goed bod, maar bij vertrek Antony ga je dit seizoen geen potten breken en niet meedoen voor de prijzen. Antony doet het niet meer goed, geen rendement, een one-trick pony en dat soort onzin allemaal lees je hier.De meesten hier roepen maar wat maar als je een beetje verstand van voetbal hebt, zie je gewoon telkens drie man in de buurt van Antony. Men weet dat daar het gevaar vandaan komt, dan lijkt het erop dat Antony minder goed speelt. Men vergeet ook dat deze jongen net 22 jaar is. We zijn net een wedstrijd bezig en dat gezeur begint al weer. Blijf nog een keer zeggen dat je met de Berghuis en co ga je het niet redden. Bergwijn doet ook zijn eigen ding maar daar hoor niemand over want ook dat ziet men niet. Er gaat bij hem nu nog ook veel mis. Antony is gewoon een geweldige speler en durft hier te zeggen ook de beste speler bij Ajax op het moment.

09-08-2022 07:56

Ajax27 +19236

Dit dus. Conceicao is echt een leuk spelertje, maar precies wat ik zeg... het is nog een spelertje. Hiermee kun je niet in de CL in de basis starten. Hij wil nog veel te graag laten zien hoe goed ie is, maakt lang niet altijd de goeie keuzes, leest het spel nog niet zo goed.

Maar dat ie technisch heel wat in huis heeft, creatief vermogen, het lef om bij Ajax te slagen... 100%. Ik heb gisteren veel op 'm zitten letten en met vlagen zie je echt z'n enorme potentie.

Laat maar 'm maar gewoon even een jaartje in Jong voetballen met hier en daar een kansje bij Ajax 1, maar vooral acclimatiseren, veel spelen, en volgend jaar bij een vertrek van Antony voor z'n kans gaan.

En ondertussen maar duimen dat Antony niet alsnog weg gaat deze zomer of de winter.

09-08-2022 08:13

behangdelul +32840

Ik had serieus verwacht dat ze Telstar compleet dronken zouden spelen. Nou werkte de scheids ook niet mee want die liet fysiek veel te veel toe, maar het viel mij niet mee.

09-08-2022 01:51

Ajax27 +19236

1e wedstrijd, heleboel nieuwe jongens, nog niet op elkaar ingespeeld, nog niet 100% conditioneel in orde. Had je dat echt verwacht? "...liet veel fysiek toe" Serieus? Dat noemen ze mannenvoetbal. En daarom moet de jonge jongetjes leren hoe dat voelt. Tegen mannen spelen, beuken krijgen, een schop krijgen... velen denken dat ze met 17-18 jaar wel eventjes de nieuwe Gravenberch worden die weer jong doorstormt. Maar in Jong krijgen ze een duidelijke spiegel voor. En dat is alleen maar goed. Laat ze maar iedere week fysiek tegen de lamp lopen, zodat ze weten dat ze uren in de gym moeten stoppen om in 2-3 jaar tijd 5-10 kg aan spierkracht bij te komen.

Als ze menen dat ze als jongetjes wel even meekunnen in Ajax 1 in de CL dan komen ze van een koude kermis thuis. Jong Ajax is de perfecte leerschool voor die laatste stap.

09-08-2022 08:17

In Bassey we trust +15361

De aflevering van Kale en Kokkie is echt het kijken waard, Lesley de Sa was er bij, wat een leuke gozer is dat nog. Zo vrolijk en ziet het spelletje ook nog eens goed.

09-08-2022 00:48

Tommyshelby +129806

Van Lesly word je spontaan blij. Heb hem net ook gezien. Topgozer.

09-08-2022 00:57

In Bassey we trust +15361

Kijk sws iedere maandag avond, ff voor het slapen, kijkt lekker weg.

09-08-2022 01:15

WantAmsterdam +116219

Niet op het veld uiteraard haha, maar voor de camera echt een mooie vent.

09-08-2022 05:05

Tommyshelby +129806

Pierie wil zich via Jong in de kijker spelen. Dit moet Ajax weigeren. Zit gewoon een paar toptalenten een half jaar in de weg. Dat is echt veel voor de jonkies.

09-08-2022 00:47

Ozymandias +159568

Ik hoop dat ze hem deze wedstrijd lieten spelen in de hoop dat hij zich in de kijker speelt. Hij speelde een redelijke wedstrijd (zijn passing was van een hoog niveau) en als ik het bij een club als FC Volendam voor het zeggen had zou ik hem zeker proberen te kopen. Hopelijk speelt Rensch of Milovanović komende wedstrijd op die positie.

09-08-2022 00:52

Tommyshelby +129806

Ja, 3 wedstrijden moet de max zijn. Zou Rensch zeker interessant vinden maar weet niet of hij dat mentaal aan kan. Is toch weer een stap terug voor hem na die 'examenweken'.

Milovanovic zou ik graag zien op dit niveau. Lijkt me een mooie upgrade tov Musampa.

09-08-2022 00:56

3sterren +20205

”Is toch weer een stap terug voor hem na die 'examenweken”

Maar soms kan één stapje naar achteren, een flinke sprong voorwaarts verzorgen ...

09-08-2022 09:54

Steffenhagen +38076

Hlynsson , Rasmussen , Martha , Warmerdam ; allemaal geen Ajax een materiaal . Ajax zal toch scherper moeten selecteren in de jeugd .

09-08-2022 00:18

Ozymandias +159568

Rasmussen en Hlynsson hebben enorm veel potentieel maar ik betwijfel of ze mentaal sterk genoeg zijn om bij Ajax te slagen. Het verschil in inzet en bewijsdrang van Hansen, Conceiçao, Fitz-Jim en Regeer aan de ene kant en Rasmussen en Hlynsson aan de andere is belachelijk groot.

09-08-2022 00:30

ShiekTakTiek +6001

Is het verschil alleen mentaal, of hebben de andere 2 kwalitatief gewoon veel meer in hun mars Ozy? Vooral Fitz-Jim en Regeer vind ik veel grotere talenten dan Rasmussen en Hlynsson. Die overtuigen mij echt totaal niet. Leuke spelers, meer niet. Conceicao is gewoon een heel groot talent die reken ik even niet mee.

09-08-2022 00:37

Ozymandias +159568

Volgens mij hebben Rasmussen en Hlynsson in potentie bijna alles. Ze zijn (voor centrale spelers) goede dribbelaars, hun passtechniek is goed, hun schottechniek is goed (mist nog wel kracht), ze zijn goed in de kleine ruimte, etc.. Wanneer ze aan de bal komen doen ze er meestal iets goeds mee (wel vaak met te weinig risico). Alleen verdwijnen ze vaak voor de meerderheid van wedstrijd geheel uit het spelbeeld. Ze nemen geen enkel initiatief om zichzelf aanspeelbaar te maken of door middel van een loopactie positioneel iets te forceren. Ik denk dat iemand als Regeer zeker niet over meer talent van nature beschikt behalve op mentaal gebied.

09-08-2022 00:40

Steffenhagen +38076

Dat is precies mijn punt . Iemand als Rasmussen heeft technisch enorm veel bagage maar - net als dolberg- zal hij nooit doorstoten in het eerste : te flegmatiek , te weinig ambitieus etc . De Ajax opleiding heeft lang gedraaid op alleen maar de selectie van de technische vaardigheden . Profvoetbal is veranderd en er komt meer bij kijken inmiddels . Zelfs een jongen met een voorbeeldige instelling als Regeer moet op zijn tenen lopen om de aansluiting te behouden . Ajax zou zijn opleidingsprogramma en scoutingsapparaat voortdurend moeten moderniseren en misschien nog wel verder moeten uitbreiden door investeringen

09-08-2022 09:55

ShiekTakTiek +6001

Maar toch, kijkend naar de bedragen die ze hebben neergelegd voor Hlynsson en Rasmussen, mag je toch echt wel meer verwachten? Ik heb leuke dingen gezien van ze, maar je zou toch verwachten dat ze ver boven de rest uitsteken… en wat je benoemt, de bewijsdrang of gewoon de drang om de wedstrijd te domineren, die missen ze. En dat is essentieel, daarom verwacht ik niet dat ze Ajax 1 gaan bereiken. Fitz-Jim js bv een lichtgewicht maar die pakt veel ballen af, ontwijkt duels door slimheid en is echt constant aanspeelbaar. Zulke spelers moeten we hebben.

09-08-2022 15:26

YRGI +32977

Vond Fitz Jim echt goed weer.

09-08-2022 00:17

Ozymandias +159568

Inderdaad, zo beheerst aan de bal maar ik zou graag zien dat hij véél vaker een 'Hollywood pass' probeert te geven. Hij heeft er de passtechniek voor maar lijkt zich nog niet vrij genoeg te voelen om zulke "risico's" te nemen, terwijl het enige risico balverlies leiden hoog op het veld is.

09-08-2022 01:08

OdjePils +6320

Wat is een Hollywood Pass Ozy?

09-08-2022 07:06

JariJari +15275

Denk Blind zn assist op van Persie tegen Spanje waar de NL media nooit genoeg van kan krijgen.

09-08-2022 09:17

Ozymandias +159568

Het soort pass wat je in slowmotion in een Hollywood film over voetbal zou zien.

@JariJari
Inderdaad, die pass is een perfect voorbeeld. Deze pass van Ziyech bijvoorbeeld ook: https://www.youtube.com/watch?v=QW4Xhdz-2sA

09-08-2022 14:03

Ozymandias +159568

Ik vond Hlynsson een veel betere indruk maken toen hij nog als opbouwende middenvelder werd gebruikt. Hij komt volgens mij veel beter tot zijn recht wanneer hij achter de bal speelt. Als '10' heeft hij op mij nog geen enkele wedstrijd een goede indruk gemaakt.

09-08-2022 00:01

YRGI +32977

Je ziet hem ook nauwelijks. Een soort Klaassen zonder goals.

09-08-2022 00:15

Ozymandias +159568

Inderdaad, de rol die hij heeft past alleen bij tactisch intelligente spelers die fantastisch zijn in het bespelen van ruimtes (het type Müller) en Hlynsson is niet zo'n type. Hij moet zich in de opbouw aanspeelbaar maken en kan vervolgens met een dribbel of pass het spel naar voren verleggen. Hij is geen speler die tussen de linies de ruimtes vindt om vervolgens de killer steekpass te geven of op het juiste moment de zestien in duikt om te scoren.

09-08-2022 00:17

Bruno04 +15832

Leuke speler die conceicao. Ben wel benieuwd hoe ver die komt. Nou heb ik geen gedegen research gedaan maar ik heb zo op mijn netvlies niet veel succesvolle aanvallers van 1.70m (volgens Wikipedia) en een tenger postuur. De enige natuurlijk Messi maar dat is dan ook bovenaardse klasse.

1.70 is wel echt een menneke. Maargoed hij brengt ook wel de intensiteit en de snelheid. Maar je moet wel echt verdraaid handig zijn wil je dat structureel in de CL laten zien.

08-08-2022 23:18

Rymesyt +8140

Dries Mertens? Die is 1.69

09-08-2022 00:06

AjaxCitizen +2166

Messi is nou ook niet echt tenger. Beetje zelfde bouw als die andere kleine, succesvolle Argentijn. Heb je Dries 'Dit was de kampioenswedstrijd' Mertens nog. Pedro. Aguero. Ribery. Die kleine Argentijn van Atalanta die naar Sevilla ging. Redelijk wat kleinere aanvallers dus.

Conceicao is nog jong. Heeft wel tijd om wat spier op te bouwen. Maar zolang hij maar zijn voetballende kwaliteiten kan behouden en verder ontwikkelt, kan hij er komen.

09-08-2022 00:07

Ozymandias +159568

Bernardo Silva is drie centimeter langer en in mijn ogen al enkele jaren een van de vijf beste spelers ter wereld. Ook een zeer onderschatte speler (vind ik). Waarschijnlijk omdat hij geen 'stats chaser' is waardoor je hem daadwerkelijk veel moet zien spelen om te begrijpen hoe goed hij is.

09-08-2022 00:09

ShiekTakTiek +6001

Bernardo is onder Pep waanzinnig goed geworden indd. Bij Monaco meer een rechtsbuiten, maar Pep zag meteen in dat een rasvoetballer als Bernardo in de as hoort te staan. Kan zo geweldig kort draaien en heeft de bal echt aan een touwtje. Speelt bij City als een veredelde “8” maar maakt echt het spel daar. Nooit balverlies en het spel constant versnellen. Genieten.

09-08-2022 00:41

Ozymandias +159568

Inderdaad, een van de weinige spelers waar ik nog specifiek voor ga zitten. Voetbal is de laatste twintig jaar steeds meer formulaic en dus minder creatief geworden maar Bernardo Silva is nog een redelijk klassieke voetbaler in een modern jasje.

09-08-2022 00:43

WantAmsterdam +116219

Xavi, Iniesta, Pedro, veratti, insigne, Kante.
Allemaal (kleiner dan) 1.70

09-08-2022 03:13

noppenkoning +41540

Foden en Sterling ook heel klein , wel meer body dan onze Portugees

09-08-2022 07:42

AlexIbarra +19328

Misschien ben ik raar maar ik vond het leuk om Warmerdam te zien knokken tegen Plet.
Verloor de meeste duels maar hij ging er wel voor en Plet kreeg het niet cadeau.

Dat is toch een beetje waarom je Jong in de KKD laat spelen.

08-08-2022 23:15

JaapStam +137636

WANT 90 MINUTEN LANG!!! ❌❌❌

08-08-2022 22:49

WantAmsterdam +116219

Voor onze club uit A’dam

08-08-2022 23:16

Red Devil +3604

Knap resultaat van dit hele jonge team.

08-08-2022 22:33

ShiekTakTiek +6001

Valt me op, op de foto’s op het instagram account van Ajax zie je Fitz Jim met de band om zn arm en je ziet ook Amo met de aanvoerdersband. Amo kwam er de 61e min in en Fitz-Jim heeft de hele wedstrijd volgemaakt. Dus Amo heeft de band gekregen toen hij erin kwam? Zegt iets over zijn status, is toch de jongste van het veld.

08-08-2022 22:29

jeffrey_van_der_sluis +30584

Hoe speelde Regeer?

08-08-2022 22:27

WantAmsterdam +116219

Zeer goed, deed erg weinig fout in alle opzichten.

08-08-2022 22:42

NeeI +108014

FITZ-JIM:

Balcontacten: 104
Acc. passes: 81/89 (91%)
Key Passes: 2
Long Balls: 7(6)
Dribbles: 3(2)
Ground duels: 16(9)
Aerial duels: 1(1)

Koekoek!

08-08-2022 22:25

ajaxwestland09 +29063

nu heel het seizoen dit vasthouden volgend seizoen vast bij ajax 1

08-08-2022 22:26

NeeI +108014

Davy Klaassen (fortuna)

Balcontacten: 16
Acc. passes: 11/14 (79%)
Key passes: 0
Long balls: 1(0)
Dribbles: 0(0)
Ground duels: 1(1)
Aerial duels: 2(0)

Koekoek!

08-08-2022 22:42

WantAmsterdam +116219

Volgens sommige was hij de man van de wedstrijd en maakte samen met Brobbey het verschil.

08-08-2022 23:20

Bowie +2382

Ben ook niet de grootste Klaassen fan, maar andere positie, halve wedstrijd en tegen een verder ingegraven tegenstander.
Maar ondanks deze nuance mag Klaassen als nog banken van mij

08-08-2022 23:21

NeeI +108014

@WantAmsterdam, op wie doel jij nu?

08-08-2022 23:33

WantAmsterdam +116219

Ik doel op die mensen die Klaassen zaten op te hemelen na zijn invalbeurt tegen Fortuna.

09-08-2022 03:16

036AFCA97 +146682

Alvarez won vorig seizoen maar 5% meer grondduels dan Fitz-Jim.

Zou je ook niet denken, toch?

08-08-2022 22:32

Libero +19210

Lijkt er toch op van niet. KKD en ED is toch echt wel een different koek.

08-08-2022 22:41

OwenStevenDalberg +27575

Misschien de staart eraf knippen. Opscheertje. Baardje laten staan. Paar tattoos erbij. Misschien dat ze hem dan eens doorschuiven naar 1…?

08-08-2022 22:42

AdK +1661

Hebben we het wel over andere tegenstand hè

08-08-2022 22:44

VluggeJaapie +2046

Incl. de CL wedstrijden... is toch van een andere niveau dan pak em beet een wedstrijd tegen jong psv.

09-08-2022 07:45

Tommyshelby +129806

Heerlijke speler.

08-08-2022 22:33

DankzijCruijff +48731

Niet kunnen kijken maar mooi om alle commentaren over Chico te lezen. Hoopte al dat hij zich meteen zou kunnen onderscheiden. Een parel!

08-08-2022 22:25

WantAmsterdam +116219

Als je spelers als Regeer en Fitz ziet, vraag je af waarom we nog steeds Klaassen en Alvarez in de selectie hebben.
Zou wel eens benieuwd zijn naar een middenveld met Kudus, Taylor en een van die twee. Op dit moment eerder Regeer voor meer verdedigend balans en FJ als invalller voor Taylor als die doorheen zit.
Regeer en Taylor kunnen dan een dubbele pivot vormen.

08-08-2022 22:20

JaapStam +137636

Want Amsterdam!!! ❌❌❌

08-08-2022 22:21

WantAmsterdam +116219

Is poep op de stoep…

08-08-2022 22:35

JaapStam +137636

Haat in de straat!!! ❌❌❌

08-08-2022 22:39

WantAmsterdam +116219

je bent op je hoede…

08-08-2022 22:39

JaapStam +137636

Vooral savonds laat!!! ❌❌❌

08-08-2022 22:47

WantAmsterdam +116219

Dansen bij Jansen!

08-08-2022 22:51

ajaxwestland09 +29063

tja waarom is steeds Klaassen het doelwit weet je hoeveel belangrijke goals hij maakt niet voor niks mister 1-0 en alvarez voor de balans in je elftal

08-08-2022 22:22

Whoots007 +4158

Hij heeft vorig jaar 2x de 1-0 gemaakt in wedstrijden die we makkelijk en ruim wonnen. Dat "mister 1-0" is sowieso een nietszeggende dooddoener.

Hij is ook "mister die gemiddeld 27.5 passes per wedstrijd heeft met 81% nauwkeurigheid...". Deze statistiek is een belediging voor alle grote nummers "10" die Ajax in het verleden heeft gehad. Zijn (on)aanwezigheid zorgt voor een pass-spel van lagere klasse en ons aanvalsspel wordt te voorspelbaar vanwege zijn manier van spelen (waardoor je in de as nauwelijks een aanvallend middenveld hebt). Het is gewoon iemand die om 1 of andere reden beoordeeld wordt op een veel lagere standaard dan de meeste andere spelers. Deef moet gewoon lekker weg naar Fc Nurnberg of zo, zeker voor zijn salaris...

08-08-2022 22:28

WantAmsterdam +116219

Ga eens de statistieken van Neel hierboven bekijken. Klaassen is vaker echt waardeloos.

08-08-2022 23:21

VluggeJaapie +2046

Daarom middeveld,...
Tadic Brobbey Antony
Bergwijn KUDUS, moet de kans nu krijgen
Alvaarez
Blind Bassey Timber Sanchez
Pasveer/Gorter

09-08-2022 07:49

Ozymandias +159568

Regeer speelde verdedigend, opbouwend en aanvallend een zeer "volwassen" wedstrijd. Als hij een reeks van dit soort wedstrijden neerzet verdient hij een kans in het eerste.

08-08-2022 22:23

DonQ +6030

Die gevaarlijke counter die hij eruit haalde in de tweede helft na een enorme sprint was tekenend voor zijn volwassenheid. Daarnaast had hij ook makkelijk twee keer kunnen scoren als Chico meer overzicht had in de eindfase.

08-08-2022 22:26

WantAmsterdam +116219

Inderdaad, ik vind hem verdedigend de beste van de jonge talenten in jong en 1 op het middenveld. En dat aspect wordt nog steeds onderschat door velen. Al lijkt FJ en Taylor ook stappen te zetten.

08-08-2022 22:37

wladimir +3059

Ik had hem als rechtsback verwacht. H2 heeft weer een speler gekocht. Dat gaat een probleem worden.

Regeer | Rensch RB
Blind | Rensch LCV
Selah-Eddine | Baas | Blind | Rensch LB
Tadic | Ünüvar | van Axel Dongen LW

08-08-2022 22:50

JaapStam +137636

Off-topic; is Jorge Sánchez al officieel gepresenteerd als Ajacied???!!!

08-08-2022 22:19

JaapStam +137636

Duurt lang zo'n nachtje!!! Hoe kan ik die tijd verdooien???!!!

08-08-2022 22:21

036AFCA97 +146682

Savannah Bond!!!

08-08-2022 22:24

JaapStam +137636

Alina Lopez!!!

08-08-2022 22:25

Knalpot +3642

Ana Ivanovich

08-08-2022 22:30

WantAmsterdam +116219

Jaap heeft smaak!
Alina López, veel beter dan die fakes als Bond.

08-08-2022 22:45

thelordjoshua +10641

Jaap heeft smaak

09-08-2022 05:34

ÁlvaroRecoba +13695

Fitz-Jim is bij dezen verkozen tot Man van de Wedstrijd! Vervolgvraag: wat is zijn perspectief in/voor het eerste elftal? Het middenveld wordt de grootste puzzel, voor- en achterin is het redelijk tot helemaal duidelijk. Maakt hij kans, tussen de vele kanshebbers? Vast of met invalbeurten, of überhaupt volgend jaar pas?

08-08-2022 22:18

ajaxwestland09 +29063

invalbeurten maar is denk ik beter dat hij bij jong ajax zijn minuten maakt

08-08-2022 22:19

ÁlvaroRecoba +13695

Of aan een eredivisieclub verhuren, om meer op niveau te spelen, eraan te wennen?

08-08-2022 22:20

ajaxwestland09 +29063

tja even de tijd geven in jong ajax en wat invalbeurtjes misschien in de beker tegen een minder tegenstander lekker laten spelen. Je ziet het nu met taylor geduld hebben en je staat zo in ajax 1

08-08-2022 22:24

ÁlvaroRecoba +13695

Nou, met Taylor wel, maar Ten Hag was nu ook weer niet ontzéttend scheutig met kansen voor Jong Ajacieden, toch?

08-08-2022 22:26

ajaxwestland09 +29063

dat is waar en misschien heeft hij wel geluk met blessures en seizoen is lang veel wedstrijden

08-08-2022 22:28

Bruno04 +15832

Nee diende zich niemand genoeg aan. Taylor is er ook pas echt nu klaar voor en toen die rijp was liet ten hag hem ook wat spelen tegen het eind van het seizoen. Half jaar eerder was die nog niet klaar in mijn ogen. Ook heeft ten hag timber en Gravenberch er gewoon ingegooid en altijd laten staan.

08-08-2022 23:04

036AFCA97 +146682

Ligt eraan of er wordt afgestapt van het idee dat er een “sloper” op het middenveld nodig is in Ajax 1. Als dit gebeurt zal Fitz-Jim kansen krijgen en anders heeft die een stuk minder perspectief.

Deze theorie is er de laatste seizoenen ingeslopen, terwijl we in de jaren ervoor een Europa League finale haalden met Schone, Klaassen en Ziyech en een halve finale Champions League met Schone, Donny en Frenkie.

08-08-2022 22:21

WantAmsterdam +116219

Frenkie was verdedigend wel 3 klassen beter dan Alvarez.

08-08-2022 22:22

ÁlvaroRecoba +13695

Aan dat laatste moet ik ook altijd denken: we haalden met élf rasvoetballers (Onana meegerekend) op een haar na de finale, terwijl we afgelopen seizoen drie 'niet-voetballers' (niet gelijk boos worden, mensen, kwestie van smaak!) in de as hadden en komend seizoen ook meerdere wat stroeve spelers in de basis kunnen verwachten -- jammer, en vreemd dat het zo gelopen is, eigenlijk.

08-08-2022 22:23

036AFCA97 +146682

En voetballend 200 klassen ongeveer.

08-08-2022 22:23

Knalpot +3642

Toen werden we ook lekker onderschat nog nu houdt elke ploeg europees weer rekening met ons dat mag je ook niet vergeten.

08-08-2022 22:35

WantAmsterdam +116219

Mijn punt was, het waren wel rasvoetballers die ook zonder bal veel werk verrichten, en dat is natuurlijk ook erg belangrijk. Denk alleen maar aan hoeveel spelers als VD beek, Ziyech en Frenkie liepen en terugverdedigden.

08-08-2022 22:48

ÁlvaroRecoba +13695

Ziyech had wat dat betreft een geweldige transformatie ondergaan, inderdaad. Het ene seizoen liet hij het nog lopen, het seizoen erop jaagde hij alles af. Was mooi om te zien!

08-08-2022 22:54

WantAmsterdam +116219

Precies, als nacht een dag het verschil tov de Ziyech van het seizoen ervoor.

08-08-2022 23:11

Knalpot +3642

wellicht wat bekerwedstrijdjes en minuutjes aan het eind vd wedstrijd.

08-08-2022 22:33

Blazehaze +2845

Fritz jim gewoon RB zetten bij ajax1, kan misschien niet zo goed verdedigen maar kan rensch ook niet dusja..

08-08-2022 22:18

DeKenner +9385

Je weet dat Sanchez ieder moment binnen is hè? Dat zal wel de vaste RB gaan worden.

08-08-2022 22:22

Tommyshelby +129806

Fitz-Jim wint in 1 potje dus 9 grondduels van de 16. Dat zijn betere stats dan Alvarez in Ajax 1.

08-08-2022 22:16

036AFCA97 +146682

En daarnaast geeft die nog 79 passes die aankomen en kan die daadwerkelijk voetballen.

08-08-2022 22:17

aschja +20588

Het enige verschil is dat een type Alvarez, Fritz doormidden trapt in de CL.

08-08-2022 22:37

Knalpot +3642

och zo heerlijk he die cijfertjes dat ie 5 a 6 keer balverlies lijdt of een duel verliest op een belangrijke plaats tegen onderkantje kkd dat telt allemaal niet mee.

08-08-2022 22:37

ajaxwestland09 +29063

volgens seizoen maar fitz jim samen met taylor op het middenveld en alvarez verkopen.

08-08-2022 22:17

ProperFootball +14699

Maar Fitz-Jim speelt daarbij wel tegen KKD klanten en niet tegen Eredivisie- of internationale spelers.

08-08-2022 22:23

Gewoon Gijs +18438

het was tegen Telstar he

08-08-2022 22:25

Libero +19210

Tegen Telstar. Ik heb ff een willekeurig Eredivisiepotje van Alvarez gepakt, Twente thuis, daar won Alvarez er 5 vd 8.

08-08-2022 22:30

Flipper33 +6826

Ajax mag wel vaker in Portugal gaan scouten

08-08-2022 22:15

ÁlvaroRecoba +13695

Wie is jullie Jong(e) Ajacied van de Wedstrijd?

08-08-2022 22:13

036AFCA97 +146682

Fitz-Jim

08-08-2022 22:13

EricAjax1 +7564

Fitz Jim of Conceicao

08-08-2022 22:13

NeeI +108014

Fitz-Jim.

08-08-2022 22:13

JaapStam +137636

Conceição!!!

08-08-2022 22:14

Tommyshelby +129806

Fitz-Jim.

08-08-2022 22:14

Vak117 +278

Vond Gooijer een goede pot spelen.

08-08-2022 22:14

Ozymandias +159568

Inderdaad, ik denk dat ik ook voor Gooijer ga als MOTM.

08-08-2022 22:15

Bruno04 +15832

Ik heb niks gezien maar vond die gooijer tijdens de voorbereiding ook wel interessant.

08-08-2022 23:07

WantAmsterdam +116219

Gooijer of Regeer.

08-08-2022 22:23

Rasmussen +25823

Komt Vandaag Inside niet meer?

08-08-2022 22:13

036AFCA97 +146682

Vanaf volgende week weer dagelijks VI!

08-08-2022 22:13

MrPink +82010

Volgende week weer.

08-08-2022 22:14

Ozymandias +159568

Rasmussen en Hlynsson vervangen door Hansen (waarbij Van Axel Dongen hem op links vervangt) en Ünüvar zal Jong Ajax aanvallend veel dreigender maken. Vandaag miste het aanvallend dreiging vanuit het centrum. Hoe komt het dat de afstammelingen van de Vikingen mentaal zulke watjes zijn zonder enig vuur of passie in hun spel?

08-08-2022 22:13

NeeI +108014

Amo, Hansen, Conceicao
Unuvar, Vos, Fitz-Jim
Baas, Aertssen, Milovanovic, Regeer
Gorter

Zoiets?

08-08-2022 22:18

Ozymandias +159568

Ik hoop dat Milovanović samen met Gooijer/Aertssen het centrale duo vormt en persoonlijk vind ik Warmerdam nog steeds de beste '6' van Jong Ajax.

08-08-2022 22:21

Tov +1787

Omdat ze het bier tegenwoordig uit glazen drinken en niet meer uit de schedels van overwonnen tegenstanders. 😉

08-08-2022 22:21

WantAmsterdam +116219

Ünüvar verdient natuurlijk ook speeltijd, maar ik zou toch voor Misehouy gaan, is ons grootste talent op 10.

08-08-2022 22:24

DeKenner +9385

Ik was (ook) bijzonder verrast hoe pover Hlynsson deze voorbereiding speelde, terwijl ik hem vorig jaar juist zo positief vond opvallen. Rasmussen daarentegen heb ik slechts één keer goed zien spelen en voor de rest idd meer als een watje. Ik ben dan ook zo verrast dat velen het hier zo erg in hem zien zitten. Op basis van wat? Gelukkig hebben ze nog een heel jaar Jong Ajax voor de boeg en dus voldoende mogelijkheden om zich verder te ontwikkelen. Want dat dat nodig is lijkt duidelijk om een toekomst bij Ajax te kunnen hebben.

08-08-2022 22:31

ajaxwestland09 +29063

goede wedstrijd al had telstar gewoon meer kaarten moeten hebben. Portugees en fitz jim sprongen eruit, mooie invalbeurt van aertssen, rasmussen heeft het totaal niet en zovaak bij jong ajax meeste balbezit meeste kansen maar toch weer een resultaat waarvan je zegt verdorie had meer ingezeten maar ik weet ook jong ajax is een opleidingsteam voor het eerste.

08-08-2022 22:11

Fredschuit1 +1536

Genoten van Fitz Jim en Conceição..

08-08-2022 22:10

JaapStam +137636

Heerlijke dribbels heeft Conceição!!! Kleinere versie van Lionel Messi!!!

08-08-2022 22:12

fluwelenlinker +11885

Sontje en Amo zijn leuke spelers maar als je hen vergelijkt met Conceiçao dan is dat toch een niveautje of 2 hoger.
En Fitz-Jim is ook een toppertje.

08-08-2022 22:08

Duif63 +10793

Een speler die echt talent heeft zou wekelijks uit moeten blinken in Jong Ajax. Zoals Frenkie en Nouri dat deden.
Maar de laatste jaren zie ik niemand meer uitblinken in Jong. Dat eerst deze zomer Ihattaren met afstand de beste was en nu Conceicao al in zijn eerste wedstrijd zegt genoeg. Beide komen niet uit de opleiding van Ajax zelf. De eigen jeugd is niet goed genoeg.

08-08-2022 22:19

ProperFootball +14699

En dan gaat er toch iets goed verkeerd in de scouting of opleiding.

08-08-2022 22:25

rickyboy1444 +598

Beetje flauwe vergelijking om je punt te maken. Ihattaren speelde al ongeveer 1,5 seizoen basis eredivisie en nog een jaar in een eredivisie selectie. Conceiçao heeft ook al in 50ish wedstrijden minuten gemaakt op het hoogste niveau.

De meest ervaren man vandaag bij jong Ajax uit de jeugd was regeer met iets van 5 wedstrijden in 1.

08-08-2022 22:29

WantAmsterdam +116219

Frenkie en Nouri blonken zo erg uit omdat die al veel te goed voor jong waren. Daarbij is Frenkie onze beste middenvelder deze eeuw, die heb je een keer in de 20 jaar ofzo.
Maar we hebnen echt wel spelers die daar in de buurt komen kwa prestaties in Jong, FJ en Regeer zijn jonger dan Nouri en Frenkie in hun laatste seizoen in jong, en waren laatst seizoen al erg goed (zeker in balbezit), als die nog langer in jong spelen gaan ze dat niveau echt wel halen, maar ook zij zullen straks goed genoeg zijn voor 1 en dus TE goed voor de KKD.

08-08-2022 22:33

xstaniox +15202

De eigen jeugd is niet goed genoeg?
Timber en Taylor kunnen er niks van dan?

08-08-2022 22:52

WantAmsterdam +116219

Vind ik overdreven, Amo komt terug van een blessure en Hansen lijkt me nog steeds meer een speler voor de as.

08-08-2022 22:30

Artemio +32205

Van Axel Dongen zal eerst een lange tijd fit moeten blijven. Hij heeft de laatste tijd gekwakkeld met blessures.

08-08-2022 23:36

In Bassey we trust +15361

Conceiçăo.. Heerlijke speler. Of topic.. VTBL is een leuk programma.. Eindelijk weer een voetbalprogramma.. Toen was Vi nog leuk. Nu eindelijk iedere maandag en vrijdag weer een voetbalprogramma

08-08-2022 22:06

036AFCA97 +146682

Is dat dat programma met Andy en Sneijder? Is dat vandaag al gestart?

08-08-2022 22:07

MrPink +82010

Nee. VTBL is rtl7. Volgende week Veronica Offside met Genee, Sneijder en Andy.

08-08-2022 22:11

036AFCA97 +146682

Top, thanks!

08-08-2022 22:11

In Bassey we trust +15361

Boskamp zit er. Met theo en Maduro

08-08-2022 22:12

In Bassey we trust +15361

Dus er zijn 2 nieuwe programma's??

08-08-2022 22:16

In Bassey we trust +15361

Met judas Genee hoef ik niks te kijken.. doe mijn VTBL maar.

08-08-2022 22:19

JaapStam +137636

Van en tot hoe laat is de show gap???!!!

08-08-2022 22:08

In Bassey we trust +15361

Van half 9 tot 10 gap..

08-08-2022 22:11

JaapStam +137636

Thanks tijger!!!

08-08-2022 22:12

DeHeerVanDeMeer +25201

Heb het opgenomen Antony, top dat programma bevalt!
Ga nu kijken 👍

08-08-2022 22:14

Vak117 +278

Al met al een prima begin voor Jong Ajax. Keuze voor Warmerdam centraal begrijp ik totaal niet, kies dan voor Regeer rechtsback, Gooijer centraal en Vos op het middenveld. Vooral omdat Regeer bij 1 alleen kansen gaat krijgen op rechtsback ipv middenveld.
Rasmussen liet helaas niks zien, gaat het lastig krijgen, zou hij in een dip zitten doordat er een extra spits is gehaald? Kwaliteit heeft hij wel, laat het alleen al een tijd niet zien.
AMO sinds hij ingevallen was aanvoerder ipv Fitz-Jim die niet gewisseld was viel mij ook op.
Denk dat het een leuk seizoen gaat worden van Jong Ajax, grote talenten die waarschijnlijk niet alles zullen winnen, maar goed gaan door ontwikkelen.

08-08-2022 22:05

ajaxwestland09 +29063

fitz jim vast bij 1 aub

08-08-2022 22:04

pookie020 +3904

Juist niet. Zoveel mogelijk spelen. Elke wedstrijd 90 min gas geven bij jong, word ie veel beter van. Basis bij t eerste zit er nog niet in lijkt mij..

08-08-2022 22:07

ProperFootball +14699

Inderdaad, meetrainen bij het 1e, maar pas als daar door blessures de spoeling dun wordt Fitz-Jim doorschuiven. Van op de bank zitten is nog niemand beter geworden.

08-08-2022 22:29

TheRiviera +5478

In alle eerlijkheid was het best wel teleurstellend. Iedereen loopt continue te zeggen dat we de jeugd meer kans moeten geven en dat er zulke geweldige spelers rondlopen. Maar in werkelijkheid merk je er weinig van. De spelers konden nauwelijks de bal vast houden en de korte combinatie waar zo op gehamerd word bij Ajax 1 werd zeer slordig uitgevoerd.

08-08-2022 22:04

shota99 +1081

Ik zie het ook niet hoor. De beste speler van het veld is een aangekocht talent van 19 jaar.

08-08-2022 22:07

TheRiviera +5478

Precies. Vele supporters die denken dat de jeugd wat er bij Ajax rondloopt allemaal toptalenten zijn terwijl dit niet waar is.

08-08-2022 22:10

Flipper33 +6826

Portugese jeugdelftallen winnen ook heel vaak van de Ajax jeugd in Portugal ligt het niveau hoger

08-08-2022 22:17

NeeI +108014

Helaas, geen overwinning eruit weten te slepen. Toch een aantal goede dingen gezien. Fitzie MOTM. Altijd aanspeelbaar. Altijd in beweging. Altijd vooruit denkend- en uitvoerend. Zo knap hoe hij uit de duels weet te blijven. Absolute parel. Conceicao goed in de kleine ruimte. Snelle dribbel en aardig explosief op de eerste meters. Ontbreekt vooralsnog aan een eindpass. Regeer degelijk. Slimme speler. Goed inzicht.

Rest, muv Rasmussen en Hlynsson ok tot prima.

08-08-2022 22:03

Sampaoli +39325

1-1 niet voldoende, vond het positiespel ook niet om over naar huis te schrijven. Er lag zeker wel ruimte om te combineren, maar gebeurde te weinig. Chico was na een onwennig begin erg goed, Aertssen viel ijzersterk in en ook Jermoumi viel goed in. Regeer stabiel zoals altijd en Fitz-Jim speelde goed.

Kritische noot: Rasmussen was totáál afwezig, dat is onacceptabel.

08-08-2022 22:02

Ozymandias +159568

Ik vond het combinatievoetbal goed tot aan de laatste 1/3 van het veld wanneer Rasmussen en Hlynsson erbij werden betrokken. Beide stonden structureel in de dekking opgesteld.

08-08-2022 22:03

ProperFootball +14699

Dat is ook pas de plek waar de ruimtes dichtgehouden worden en het dus moeilijk wordt.

08-08-2022 22:31

Whoots007 +4158

Denk dat de mensen die hier naast me bij "Lord's" cricket aan 't kijken zijn een veel leuker potje zien dan de Telstar fans, wat een saai voetbal. Jong Ajax bij vlagen lekker voetbal laten zien, de tweede helft beduidend beter dan de eerste. Fitz-Jim is een toptalent, ik hoop echt dat hij minuten gaat maken dit jaar.

Ik las een paar mensen opperen om een keertje Fitz-Jim, Taylor, Kudus te proberen in het eerste. Als dat gebeurd dit seizoen krijgt Don Alfredo en bos rode rozen toegestuurd van me. Klaassen vorig seizoen gemiddeld 27.5 passes per wedstrijd met 81% passzuiverheid. Fitz-Jim deze wedstrijd 86 passes met 92% passzuiverheid. Oh well.

08-08-2022 22:02

ajaxwestland09 +29063

leuk hoor AMO en matha zijn net als unuvar speeltuinvoetballers win je echt de oorlog niet mee

08-08-2022 22:01

Ozymandias +159568

Hoeveel wedstrijden heeft Van Axel Dongen in de laatste zes maanden gespeeld?

08-08-2022 22:02

ajaxwestland09 +29063

niet veel i know maar dan nog waarom gaan dat soort gasten alleen maar pingelen en voor eigen succes geef die bal af

08-08-2022 22:03

Ozymandias +159568

Is het niet heel normaal dat een speler met geen enkel wedstrijdritme nog overzicht mist?

08-08-2022 22:04

ajaxwestland09 +29063

tja ik weet het daar is het jong ajax voor ze moeten ritme op doen en wekelijks spelen maar dan nog kan daar gewoon slecht tegen altijd dat voor eigen succes gaan terwijl er een speler gewoon veel beter voor staat

08-08-2022 22:06

DeHeerVanDeMeer +25201

Je mist een diepe lepe spits en je wint deze wedstrijd, ik heb deze zomer weinig goeds gezien van Rasmussen helaas.
Rest was degelijk, werd persoonlijk wel blij van Fitz Jim, Conceição en Aertssen

08-08-2022 22:00

JaapStam +137636

Lucca Toni dus nog afwezig!!!

08-08-2022 21:59

De3mos +12082

Jij was ook afwezig!!!

08-08-2022 21:59

JaapStam +137636

Was de training van Rode Ster Belgrado aan 't bekijken!!!

08-08-2022 22:00

De3mos +12082

Prioriteiten jaap!!

08-08-2022 22:00

ajaxamst1 +864

Moet je ook maar zin in hebben

08-08-2022 22:00

JaapStam +137636

Morgen tegen Pyunik!!!

08-08-2022 22:00

De3mos +12082

Succes!!

08-08-2022 22:01

Talentje020 +20073

Altijd lastig

08-08-2022 22:01

afca1985 +21502

Altijd moeilijk

08-08-2022 22:01

JaapStam +137636

Komt goed tijger!!!

08-08-2022 22:01

DrFootball +15174

Loopt er nog wat rond voor Ajax Jaap?

08-08-2022 22:01

JaapStam +137636

Mwah, valt reuze mee!!! 1e wedstrijd 5-0 gewonnen!!!

08-08-2022 22:02

JaapStam +137636

@DrFootball, Ja zeker!!! Osman Bukari!!!

08-08-2022 22:02

Professor Trabelsi +342

Familie van Nourdin Bukari?!

09-08-2022 00:21
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.